Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Bommel: ‘Niet zo lang geleden wilde iedereen hem nog in Oranje’

Laatste update:

Mark van Bommel heeft er vertrouwen in dat de carrière van Mohamed Ihattaren bij Ajax weer tot bloei komt. De aanvallende middenvelder krijgt in Amsterdam, waar hij aansluit bij het beloftenteam, de kans om zich opnieuw te bewijzen. Van Bommel en Ihattaren konden het goed met elkaar vinden gedurende hun gezamenlijke tijd bij PSV. Even leek het duo bij VfL Wolfsburg herenigd te worden, maar die transfer kwam nooit van de grond.

Van Bommel en Ihattaren onderhielden een goede band bij PSV. Ook na het vertrek van de oefenmeester bleven de twee contact houden. "In regels kun je als trainer consequent zijn met spelers, maar niet in de omgang”, zegt Van Bommel in gesprek met De Telegraaf. "Er is niet één gebruiksaanwijzing voor spelers. Ik doe ook niet alles goed. Maar ik wil er wel voor zorgen dat mijn spelers weten dat ik weet wat zij voelen. Sommige jongens hebben meer aandacht nodig dan alleen die momenten op het trainingsveld en dan telt ook de manier waarop.”

Van Bommel heeft dan ook met verbazing gekeken naar alle berichten die de voorbije maanden over Ihattaren verschenen. De middenvelder verdween bij Sampdoria, keerde terug naar Nederland en gaf een spraakmakend dubbelinterview aan De Telegraaf. "Hij is negentien jaar, dan mag je hem toch niet afschrijven?”, vraagt Van Bommel zich hardop af. "Nog niet zo lang geleden wilde iedereen dat hij voor Oranje zou uitkomen. Op zijn zeventiende was hij de beste van het veld tegen Ajax, hij zou meegaan naar het EK. Iedereen praat over Ihattaren. Ik denk omdat iedereen beseft dat het hier om een uitzonderlijke speler gaat, die in een uitzonderlijke situatie is terechtgekomen.”

Ihattaren wordt nu door Ajax voor anderhalf jaar gehuurd van Juventus. Ook hebben de Amsterdammers een optie tot koop bedongen. "Dat Mo zelf aangaf graag bij Jong Ajax te willen beginnen, zegt ook iets over hem, hè? Wat hij de laatste anderhalf jaar heeft gedaan, is absoluut niet allemaal goed geweest en dat zal hij zelf heel goed beseffen. Mo hoeft niets speciaals te doen, maar moet dát doen wat bij het leven van een profvoetballer hoort. Dat hij dit kan, heeft hij bij mij laten zien, maar is daarna op de één of andere manier verloren gegaan. Topspelers houden dit meer dan tien jaar vol.”

Van Bommel heeft goede hoop dat Ihattaren opnieuw tot bloei komt bij Ajax. De middenvelder komt onder de vleugels van Johnny Heitinga, die Van Bommel goed kent. "Hij (Heitinga, red.) heeft zelf op topniveau gevoetbald en begrijpt de karakters en gevoelens van spelers. Dat Marc Overmars hem oppikt, vind ik te prijzen en getuigt van visie. Ik vind dit een heel slimme zet van hem. En ik ken Erik ten Hag niet persoonlijk, maar van hem hoor je dat hij goed met spelers kan omgaan. Het allerbelangrijkste is dat Mo weer aan trainen toekomt met een groep, fit wordt en wedstrijden gaat spelen. Want dat-ie kwaliteiten heeft, staat buiten kijf.”

Denk jij dat het avontuur van Mohamed Ihattaren bij Ajax een succes wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Even lang geleden zagen we in Van Bommel een potentiële toptrainers. Nu mag-ie al blij zijn als we hem überhaupt als trainer zien.

1 februari 2022 om 08:37

Is hij nog steeds wel denk ik, hij heeft bij psv alleen geen goede kans gekregen en had beter begeleiding moeten krijgen. Je hebt toch liever van bommel als boegbeeld dan die Schmidt. Ik denk dat Schmidt iedereen gelijk behandelt, maar dat kan je niet doen. Sommige hebben meer aandacht nodig dan anderen.

1 februari 2022 om 08:45

Dat excuus kan zeker ook gebruikt worden toen hij bij wolfburg zat?

1 februari 2022 om 08:59

Dutfos. V. Bommel is een regelrechte ramp als trainer. Denk ook niet dat hij kan verbeteren omdat hij op mij in ieder geval behoorlijk overkomt alsof ie het wiel heeft uitgevonden en ik daardoor denk dat ie weinig van anderen aan neemt. Qua boegbeeld is het voor mij lood om oud ijzer tussen Schmidt en v. Bommel ( maar ik heb dan ook voorkeur voor de concurrent van Psv ), maar qua coach is Schmidt denk ik toch wel een tikkeltje beter.

1 februari 2022 om 09:13

@ricottofc: niet dat ik een grote fan ben van v Bommel als trainer, maar sinds zijn ontslag bij zowel PSV als Wolfsburg zit er nou niet bepaald een stijgende lijn in bij beide clubs

1 februari 2022 om 09:17

@ zou dat dan misschien wel komen daar de rotzooi die heeft achtergelaten?

1 februari 2022 om 09:21

@ricottofc: hij heeft vrij kort bij Wolfsburg gezeten en ik denk dat het daar ook gewoon niet beter kon dan vorig seizoen. Ik denk dat van Bommel best wel een redelijke trainer is, maar hij is te eigenwijs en als je dan geen grote trainer bent jaag je mensen tegen je in het harnas. Dan wordt het als arrogantie gezien. Bij PSV hebben ze het stuur helemaal omgegooid met Schmidt, ik denk niet dat het huidige spel iets met v Bommel te maken heeft.

1 februari 2022 om 09:47

Ik weet niet of van Bommel nu echt zo'n boegbeeld is. Had als speler toch ook veel vijanden.

1 februari 2022 om 10:25



Het is wel mode om te doen alsof er bij PSV geen begeleiding is, he? Van Bommel was gewoon onuitstaanbaar in zijn intermenselijke relaties, niet zozeer met spelers maar met name met z'n stafleden. Net als dat Mo zich onmogelijk maakte in de spelersgroep. Heeft een gebrek aan begeleiding niks mee te maken, maar ze waren te eigenwijs om iets met die begeleiding te doen.

Leuk dat Van Bommel een topspeler was, dan mag je een eigengereide klootzak zijn, maar als trainer tellen ook andere kwaliteiten dan tactische kennis en die heeft hij (nog) niet. Net als dat Mo een mooie technische voetballer is, dat is leuk in de jeugd, maar als prof komen er ook andere dingen bij kijken, zoals professionaliteit en mentaliteit, en dat heeft hij (nog?) niet.

Van Bommel is ook geflopt bij Wolfsburg en Mo ook bij Samp, maar hey, het zal allemaal wel aan PSV liggen, die gewoon nóg meer hadden moeten slikken van die twee...

1 februari 2022 om 10:52

Bij psv gaat het niet goed maar wel beter dan met van bommel hoor, toen stonden ze 4e geloof ik. Verder was hij in de staf onhandelbaar.

1 februari 2022 om 11:42

Iemand die net zijn vader is verloren kan je zeker niet hetzelfde behandelen imo. Je weet dat zo een jongen het mentaal enorm moeilijk heeft op dat moment

1 februari 2022 om 13:00

@toontjelager: dat vermeende gebrek aan aandacht en begeleiding is typisch een argument van Valentijn Driessen, Johan Derksen en al die andere mensen die slechts suggestieve headlines lezen en zich nooit verdiepen in de achtergronden en wat er daadwerkelijk speelt en gedaan wordt bij een club.

Wat PSV-watchers als Rik Elfrink en Marco Timmer zullen bevestigen, is dat PSV talenten juist een plan voorhoudt en de begeleiding intensiveert wanneer met name de grootste talenten van dat plan af lijken te glijden. Bij zelfbewuste knapen als Gakpo, Madueke en Vertessen is dat niet nodig en ook Afellay wist zijn talent aan te vullen met hard werken. Maar jongens als Bakkali en Labyad trokken, geholpen door familie en zaakwaarnemers, hun eigen plan en vonden een koude kermis; iets wat in het geval van Memphis juist door intensievere begeleiding is voorkomen door PSV.

Ik vraag me af of er ooit een talent is langsgekomen dat zoveel effort van zijn club en de mensen daar heeft ontvangen als Mohammed Ihattaren. PSV heeft al in de jeugd persoonlijk begeleiders op die jongen gezet, heeft alles omtrent zijn ontwikkeling in overleg met Ihattarens familie gedaan en zelfs volle bak rouwverwerking gefaciliteerd toen zijn vader stierf. Lees je dit soort achtergronden niet, dan is het gemakkelijk om te concluderen dat bij PSV de begeleiding niet deugd.

En begeleiding voor Van Bommel? Hou op zeg! Je bent verdomme hoofdtrainer van een topclub, geen stagiair bij de trainingscursus. Bovendien, als Van Bommel zo graag wilde leren en regelmatig een spiegel wilde worden voorgehouden had-ie zich niet met ja-knikkers moeten omringen.

1 februari 2022 om 17:50

Maar hoe kan het dan dat er onder Van Bommel geen vuiltje aan de lucht was met Ihattaren? Wordt zo een jongen dan wel op de goede manier begeleid? Niet iedereen is Gakpo of Vertessen. In een selectie heb je soms ook te maken met jongens met een gebruiksaanwijzing. Blijkbaar was Van Bommel dan de enige die die gebruiksaanwijzing van Ihattaren snapte

1 februari 2022 om 09:06

Bijzonder ook dat we opeens doen alsof van Bommel een people manager was omdat hij goed met Ihattaren kon, terwijl de latinos bij PSV zijn bloed net zo goed wel konden drinken.

1 februari 2022 om 09:51

Idem dito met Ten Hag, die vreemd genoeg als een wonderdokter voor enfants terribles wordt gezien. Noa Lang keek een keer scheel naar Tadic en die jongen zat in Brugge...

1 februari 2022 om 10:13

Gomes1psv. Dat is dan ook gelijk het enige voorbeeld. Ziyech, Labyad, Promes, staan of stonden nou ook niet echt bekend als de makkelijkste jongens maar kon Ten Hag prima mee overweg.

1 februari 2022 om 10:26

Ik vond die episode met Younes nou ook niet in het voordeel van EtH spreken hoor. Een keertje een wissel in de blessuretijd weigeren en hij was klaar met hem. Daar is Mo niks bij, hoor.

1 februari 2022 om 10:57

@InkeMontana. Ihatarren is ook het enige voorbeeld van Schmidt. Onder hem zijn juist aantal afgeschreven spelers gegroeid. Als supporter vind ik zijn tactiek en wissels soms onnavolgbaar, maar qua omgang met spelers en spelers beter maken, heb ik niets te klagen.

1 februari 2022 om 11:03

Toontjelager. Joa, denk dat het ook een kwestie was van geen energie meer in Younes stoppen. Die zou eigenlijk al naar Napoli in de winter, liet dat op een rare manier afketsen, ging toch in die zomer erop volgend al weg en Kluivert was 'm inmiddels voorbij gestreefd.

1 februari 2022 om 11:04

@boris19. Maar ik heb het toch ook nergens over dat Schmidt het niet zou kunnen verder?

1 februari 2022 om 11:16

Godsvermogen verdienen en dan een wissel weigeren? Ze hadden hem de club af moeten gooien. Vond Younes verder altijd wel een leuke speler😉

1 februari 2022 om 11:44

Vergeet Barazite niet. Die kwam ook helemaal tot bloei onder Ten Hag en dat scheen ook een lastige jongen te zijn

1 februari 2022 om 09:12

@gomez
Met we bedoel je zeker iedereen die PSV een warm hart toedraagt. Want buiten PSV heb ik maar heel weinig mensen gehoord dat van Bommel een potentiële top trainer was. Over Mo waren mensen binnen en buiten PSV het er over eens dat dit een top talent was.

1 februari 2022 om 09:12

(Gomes). Wel een beetje flauwe opmerking over v Bommel hij was toch haast kampioen met PSV als Ajax in die wedstrijd die penalty niet had gekregen via de var dan had psv gewoon kampioen geweest en dan was v Bommel de toptrainer geweest want zo dicht ligt het bij elkaar hoor , ik ben eerlijk genoeg dat die wedstrijd eg bepalend is geweest voor mijn club ,

1 februari 2022 om 10:01

Tja... als mijn oma wieltjes had was ze een fiets... Net zo goed zal PSV in dat seizoen weleens de arbitraire wind mee hebben gehad en de punten om die reden in de tas had. Feit blijft dat Van Bommel een halfjaar opzien baarde met goede resultaten en leuke wedstrijden in de CL. Maar in de eerstvolgende januarimaand liet hij alles in elkaar donderen en bleek hoe een eigenwijze drol als hij in tijden van crises voortdurend de verkeerde beslissingen nam. Puntverlies stapelde zich het hele kalenderjaar op, intern manifesteerde Van Bommel zich tot een totalitaire engnek en op het veld wisselde hij alles en iedereen, behalve het werkelijke probleem: het heilige hart van het team dat door - 'barfff' - middelmaat als Daniel Schwaab, Nick Viergever, Jorrit Hendrix en Pablo Rosario werd gevormd. Tactisch zwak en op people management totaal onbekwaam.

1 februari 2022 om 17:42

Het lijkt hier of je Schmidt ook meteen beschrijft

IK heb er ook vertrouwen in dat Mo bij Ajax weer de oude Mo gaat worden. en dan heeft Ajax een optie totkoop voor maar 2 miljoen... keurig gedaan van Ajax. Tadic gaat een goeie leermeester zijn voor Mo.

1 februari 2022 om 08:42

@Lampen dat denk ik dus ook.
Tadic is een winnaar en strijder pur sang, als oa hij hem weer laat geloven dat hij het kan maar er wel voor moet werken kan hij ver komen

1 februari 2022 om 08:56

Want mensen staan er om bekend succesvol 180 graden te draaien qua karakter/gedrag haha, nee heren, dit gaat hem niet worden. Paar leuke invalbeurten wellicht.

1 februari 2022 om 09:02

Is deze uitspraak op basis van wat je hoopt?

1 februari 2022 om 09:03

@mitchajax020 ja daarom. ik ga het zeker in de gaten houden hoe Mo het gaat doen bij Ajax.

1 februari 2022 om 09:06

Ik denk dat Hendrikx ook niets gaat worden. Konden jullie liever Burger erbij houden. Lood om oud ijzer.

1 februari 2022 om 09:12

Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar hoe ik in het leven stond toen ik 17 was en nu 11 jaar verder, is toch wel degelijk een draai van 180 graden geweest. Mensen veranderen wel zeker, door zijn of haar omgeving en bij het maken van stomme fouten en er werkelijk wat van leren, daar gaat het om.

We gaan het zien of hij zijn talent waar gaat maken. Mocht hij volgend seizoen bij de selectie van het eerste zitten, kan je er donder op zeggen dat die jongen weer tot bloei gaat komen en Ajax over enkele jaren de jackpot weer binnen harkt.

1 februari 2022 om 09:18

In potentie is het een groot talent, maar zijn rendement is niet zo hoog. Hij gaat niet zomaar in de basis bij Ajax terecht komen dus uiteindelijk gaat het toch tegen zitten. Hij zal echt wel zijn goeie momenten hebben, maar ik verwacht niet dat hij basisspeler wordt. Wat uiteindelijk wel gebeurd is dat Ajax hem van Juventus koopt voor 2 miljoen en een jaar later verkoopt voor 12 miljoen, dat dan weer wel.

1 februari 2022 om 10:06

Gaat hem nooit worden natuurlijk, gaat alleen maar voor onrust zorgen bij Ajax.

1 februari 2022 om 10:08

Hij heeft zoveel modder over zich heen gekregen dat heel voetbal Nederland nu wel zijn ontwikkelingen gaat volgen. Legt extra druk op hem maar er zitten bij Ajax genoeg ervaren (ex)topspelers die hem daarin zullen begeleiden.

1 februari 2022 om 12:18

Er is zowat geen enkele speler van 17/18 jaar met een enorm hoog rendement. Niet iedereen is Wayne Rooney. Om Ihattaren daar op af te rekenen vind ik niet helemaal fair

1 februari 2022 om 17:11

Garrincha: 100 procent eens betreft Hendrix, maar dit is een Ajax-topic! Al snap ik dat je graag aan feyenoord denkt haha.

Janta: nee ik hoop dat hij slaagt, zou de nieuwe nummer 10 van oranje kunnen zijn en die hebben we keihard nodig. Ik heb er alleen een hard hoofd in.

@Grasveld: hij is 19 jaar, bijna 20(over 11 dagen om precies te zijn). Mensen veranderen zelden, veelal is het aanpassen.

1 februari 2022 om 17:44

Met Van Bommel waren er nul problemen. Met de juiste benadering is Ihattaren daarom denk ik helemaal niet zo lastig. Hij moet alleen wat vertrouwen voelen van een coach

1 februari 2022 om 18:39

Bij van Bommel kwam hij net kijken en had hij verantwoordelijkheden. Dat is leuk voor als je 17 bent, maar die vrijblijvendheid gaat er van af. Maar Japie, hier ga ik het bij laten, wij hebben hier al vaak over gesproken. Iemand die zo'n gekleurde bril op de snuit heeft valt niet mee te discussiëren.

1 februari 2022 om 09:17

Of het een succes wordt hangt volledig van hemzelf af. Ik hoop het wel want die jongen bulkt van het talent. Hoop alleen dat hij dan niet die irritante trekjes vanTadic overneemt.

1 februari 2022 om 09:50

Nee, Tadic was ook een fijne leermeester voor Noa Lang. Na een waardeloze bal van Tadic werd Lang in het openbaar de huid vol gescholden door Tadic. Als dit het gedrag van een leermeester is, dan ben ik blij dat ik mijn vak van andere mensen geleerd heb.

1 februari 2022 om 09:59

@janssen dat lag niet aan Tadic hoor. we zien nu dat Lang ook bij Brugge gewoon een vervelend mannetje is. ik snap nu heel goed waarom Tadic zo tekeer ging tegen Lang. Mo heeft wel een ander karakter dan Lang. hij zou wel aannemen wat Tadic hem opdraagt.

1 februari 2022 om 10:04

@Jansen gasten van nu zijn niets gewend.
Davids en bv een Wouters scholden je verrot als je iets verkeerds deed, wordt je alleen maar beter en harder van.
Nee moet je ze dan in jou optiek een aai over hun bolletje geven als ze iets fouts doen??

1 februari 2022 om 12:35

Er zit een groot verschil tussen een aai over een bol of onterecht afbranden. Daarnaast reageerde ik op het feit dat Tadic een goede leermeester is. Ik vind dat je iemand mag en eigenlijk wel moet wijzen op fouten, maar ik vind dat een goede leermeester niet een jonge speler zo tijdens een wedstrijd belachelijk maakt (waarbij ik trouwens vind dat Tadic en ten Hag toen vooral zichzelf voor schut zetten)

1 februari 2022 om 12:37

@lampen, wat ik van de supporters van Twente verneem (o.a. van een aantal collega's) vonden ze Lang een bijzonder maar wel fijn persoon die wel iets voor zijn carrière over had en ook in zichzelf wilde investeren. Hierin zie ik een aantal eigenschappen die Mo niet heeft.

1 februari 2022 om 10:13

Het risico is inderdaad nihil voor Ajax. Maar hoe mensen toch wonderen verwachten van Ajax en Ihattaren. Hij liet PSV machteloos achter nadat hij het geduld waarmee ze hem hebben geprobeerd te helpen op de proef stelde tot de rek eruit was. Binnen een half jaar versleet Ihattaren drie clubs en twee zaakwaarnemers. Kocht hij een villa die hij drie maanden later weer in de verkoop zette. Was-ie voor vriend en vijand wekenlang onvindbaar en staat hij nu, nog voor zijn 20ste verjaardag, tonnetje rond in het Olympisch Stadion loopoefeningen te doen om zijn carriere nog te redden, nadat we in kwalifeitskrant De Telegraaf hebben kunnen vaststellen dat de mate van zelfreflectie van Ihattaren niet met de omvang van zijn lichaam is meegegroeid.

Dat Ajax een laag risico loopt is mooi voor die club. Maar zelfs de carrierestart van Joey Barton verliep minder vlekkeloos; hoezo denken mensen ineens dat Ihattaren zal leven en werken als een monnik of in alle bescheidenheid wel genoegen neemt met een jaar in Jong Ajax? En waar die mythe vandaan komt dat Ten Hag en Tadic die garantie geven is me een raadsel. Zou Noa Lang of Segino Dest eens vragen of dat wel klopt...

1 februari 2022 om 11:19

@gomez
De tijd zal het ons leren. Je kan je ook afvragen waarom Mo onder van Bommel wel gewoon zijn werk deed en niet rebelleerde en later onder Schmidt wel. Weet jij weet jij misschien of er een verschil van aanpak was tussen deze trainers tov Mo ?

1 februari 2022 om 10:31

Ik ben echt benieuwd waar dat vertrouwen op gebaseerd is, Lampen. Ik hoop het ook voor die jongen, maar heb er weinig fiducie meer in.

1 februari 2022 om 10:49

Door de sfeer en een trainer als ETH zie ik hem weer opkrabbelen bij Ajax. Makkelijk word het niet met zijn houding, maar nog veel te vroeg om hem af te schrijven. Verder vraag ik me oprecht af waarom Tadic wordt gezien als een leermeester voor moeilijke jongens? Volgens mij had hij geen al te beste band met Tadic en Lang, die hebben uiteindelijk ook maar een handjevol wedstrijden gespeeld voor het eerste.

1 februari 2022 om 10:57

@Psvlid, omdat veel jonge spelers dat zelf zeggen. Dat ze hem als een voorbeeld zien voor een perfecte prof. Hij is de eerste en laatste die weggaat, hij geeft alles op voor de sport en is altijd bereid ze te helpen. Daarom zien mensen hem als een leermeester. Ik neem aan dat die jonge spelers wel meer weten dan jij en ik.

1 februari 2022 om 10:58

@psvlld "verder vraag ik me oprecht af waarom Tadic wordt gezien als een leermeester voor moeilijke jongens?"

Tadic is een voorbeeldprof, hij doet er alles aan om te willen winnen en werkt hard aan zichzelf. Tadic is ook voorzover ik weet ook altijd fit, alleen daar kan Mo al een voorbeeld aannemen.

1 februari 2022 om 12:47

De opsomming over hoe Tadic is, dat geloof ik wel. Dat hij een leermeester geloof ik ook wel, maar heeft dat specifiek effect gehad op die moeilijke jongens en hebben zij dat ergens vermeld. Ik geloof best dat hij iemand als Gravenberch en Timber de juiste mentaliteit mee kan geven, maar zo een Lang bijvoorbeeld, leek niet echt onder de indruk. Vandaar mijn vraag ook, zijn er concrete voorbeelden van ‘moeilijke’ jongens?

1 februari 2022 om 13:08

Wat een onzin zeg! Het feit dat iemand een voorbeeldprof is, maakt hem een goede leermeester? Zaten al die voetballers van PSV dan de hele dag in de shoarmazaak te vreten? Eran Zahavi werkt niet minder hard aan zijn lichaam en geest dan Tadic en als Ihattaren ervoor open had gestaan zou hij evengoed geinspireerd kunnen zijn door het zelfbewustzijn van Noni Madueke, de volwassenheid van Cody Gakpo, de veerkracht van Marco van Ginkel of het onverwoestbare doorzettingsvermogen van Denzel Dumfries.

Modelprof m'n reet. Het is gewoon wishful thinking van iedereen die roept dat Tadic die jongen wel op het rechte pad krijgt. Net als Ten Hag staakte die al snel de strijd met Noa Lang en zodra Ihattaren tegenstribbelt - want reken maar dat-ie ook bij Ajax zal horen dat goed niet goed genoeg is - gaat Tadic zijn handen daar echt niet te lang aan branden.

1 februari 2022 om 13:09

Noa Lang.

Zo nu heeft iedereen zijn plasje wel weer over Mo gedaan lijkt me.

Iedereen is het er over eens, die jongen kan voetballen maar de vraag is of hij het mentaal en fysiek weer allemaal op een rijtje krijgt.
Lekker optrainen, paar potjes mee doen met Jong Ajax en bewijzen dat je het vertrouwen van de club verdiend.
Mo is nog altijd pas 19 jaar dus heeft nog een heel voetbal leven voor zich.

1 februari 2022 om 08:44

Dat hij niet goed heeft gehandeld in veel situaties spreekt voor zich, al moeten we niet vergeten dat hij pas 19 is en door een hele moeilijke periode ging voor hemzelf.
Daarnaast, was hij wel heel vaak het gesprek van de dag in (voetbal)talkshows, elke keer als Schmidt werd geïnterviewd ging het over hem, en dan niet in positieve zin. Iedereen had wel een mening over hem, terwijl die jongen zich hartstikke verloren voelde (ga ik vanuit).
Hoop voor hem dat die zich herpakt, ook voor Ajax en het Nederlands voetbal zou dit mooi meegenomen zijn.

19 jaar, je vader verliezen en daarna 2 jaar met een pandemie moeten leven, waar je vrij weinig sociale controle hebt door mensen die je niet zelf uitkiest. Je ziet het bij erg veel jongeren wel terug, de stuurloosheid. Hopen dat hij nu de juiste mensen om zich heen krijgt.

1 februari 2022 om 08:45

Ik denk dat je het niet treffender kan zeggen. Je ziet mensen zeggen, ''als topvoetballer moet je dit gewoon kunnen opbrengen'', maar zoals jij zegt: Die jongen is 19 en we weten ook hoe jongeren omgaan met deze pandemie waarin de negatieve percentages over jongeren omhoog schieten.

1 februari 2022 om 08:47

Ach aub zeg, iedereen heeft met die pandemie te maken.
Af en toe wordt ik er wel moe van dat jongeren het zwaarder zouden hebben tijdens de pandemie.

1 februari 2022 om 08:49

Als jij al moe wordt van zo'n opmerking kan je nagaan hoe het jongeren met een totaal ander tijdsbesef raakt

1 februari 2022 om 08:52

Nja dat jongeren het zwaarder hebben kan ik mij wel degelijk voorstellen.
Mijn zusje is ondertussen 19 en die is nog nooit wezen stappen, zit 9/10x thuis op de bank, geen school, geen leuke dingen doen met vrienden etc..

Als ik het vergelijk met mijzelf bijna 30 jaren jong, vind ik dat er toch wel degelijk een verschil in zit, eigen huisje je beetje je eigen ding doen etc.

1 februari 2022 om 08:53

Over het algemeen gaan jongeren veel meer naar dergelijke activiteiten die nu niet toegankelijk zijn dan ouderen (lees: stappen, terrassen, festivals, de bioscoop etc.). Dus ja, de beperkingen raken de jongeren harder dan de ouderen.

1 februari 2022 om 08:59

@ Onside... ben ik niet geheel mee eens... ik pak ook regelmatig een terrasje, ga uit eten of een filmpje, concerten, voetbal westrijden noem maar op.
Waarom zou dit voor "niet jongeren" anders zijn?
Ieder wordt er mee geconfronteerd op een andere manier dat is enigzins waar, maar dat ze het meer zwaar hebben ben ik het persoonlijk niet mee eens.
(Verder stop ik wel met deze discussie anders krijgen we daar weer een heel gedoe over dus excuses mocht ik dat op deze manier gestart hebben.)

1 februari 2022 om 08:59

@RicottoFC voor mijn werk begeleid ik 2de jaar studenten. Daar zie ik, met name bij de jongeren tussen de 18-19 echt dat ze het moeilijk hebben. Dat merk ik niet alleen aan hun stemming, maar ook aan hun communicatieve vaardigheden en niveau(wat ook het verhaal is wat ik van collegas hoor). Vergeet niet dat dit mensen zijn die nog niet eens volledig volwassen zijn. Zo kunnen ze vaak veel minder relativeren. Ondertussen stromen de clienten binnen bij een van mijn familieleden die als jeugdpsycholoog werkt en stopt de ene na de andere hoofdbehandelaar door de werkdruk. Volwassenen hebben meer levenservaring waardoor ze over het algemeen beter tegen tegenslagen kunnen.

1 februari 2022 om 09:06

Deze periode is voor iedereen moeilijk.

1 februari 2022 om 10:57

Het gaat er toch niet om wie het het zwaarst heeft, maar dat jong volwassenen enorm hard getroffen zijn is toch wel duidelijk? Je ziet kinderen van 0 tot 18 jaar gewoon naar school mogen en sporten en je ziet je ouders met een contactberoep gewoon werken. Zelf ben je 18-25 jaar bezig met je studie. Je mag zelden komen, er zijn 0 uitzonderingen, enz. Het virus raakt je amper en toch zit je de hele dag thuis terwijl iedereen in je omgeving nog wel een bepaalt leven heeft met school en werk. Dat de hogescholen en universiteiten 1.5 jaar dicht hebben gezeten moet je niet vergeten. Voor jongeren was er echt niks meer en die waren al blij als ze 1 keer in de 4 weken een fysiek college hadden.

1 februari 2022 om 10:59

Laten we blij zijn dat het sinds de zomer muv december-januari in ieder geval weer een beetje normaal is geworden, want een jaar geleden mochten we niet eens na 8 uur de deur meer uit.

1 februari 2022 om 11:01

@RicottoFC, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je ouder dan 28 bent, heb je het allemaal gedaan. Deze jongeren zijn zich nog aan het ontwikkelen. Sommigen zijn voor het eerst het huis uit en hebben in een vreemde stad alleen maar binnen gezeten. Ze hebben zich aan regels gehouden om anderen te beschermen, velen laten zich vaccineren wederom om anderen te beschermen. Ze weten soms nog niet wat ze van het leven willen en zijn, zoals sommigen ook zeggen, nog zoekenden. Dus ja, ze zijn relatief meer geraakt dan volwassenen.

1 februari 2022 om 08:48

Goed punt van de pandemische situatie, dat kan ook nogal impact gehad hebben. Ik had de optelsom nog niet gemaakt van overleden vader EN deze situatie, kan zeker spelen. Meer aanleiding om langzaam te verbeteren, ik heb goede hoop.

1 februari 2022 om 08:53

Hij mocht ten minste nog de sport uitoefenen die hij het liefste doet, dat mochten de 'normale jongeren' natuurlijk niet. Hij moet zich zo snel mogelijk gaan beseffen dat hij een leven kan leiden waar heel veel jongens alleen maar van kunnen dromen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij het gaat redden.

1 februari 2022 om 08:58

Die sport is zijn werk. Totaal niet te vergelijken met 2/3 per week bijeenkomen met je vriendenteam.

1 februari 2022 om 09:16



Klopt, ik doe 10 keer liever de sport als werk mits ik zoveel talent heb als Mo, dan het bijeenkomen met je vriendenteam.

1 februari 2022 om 09:51

Het gaat er om dat sport bij hem geen (of niet in dezelfde mate) een uitlaatklep is. Tijd om even lekker niks te moeten en gewoon wat lol maken. Dus dat hij mag sporten in de corona tijd heeft voor hem niet hetzelfde effect als dat bij ons het geval is. De meeste van ons mochten ook gewoon werken.

1 februari 2022 om 10:12

Ik heb in ieder geval geen medelijden met die jongen wat betreft Coronapandemie en niets kunnen/mogen doen.

1 februari 2022 om 12:35

@sprokkie - Maar dan haal je je eigen punt wel deels onderuit, want Ihattaren mocht ook gewoon werken. Profvoetbal is misschien hard werk, maar het is de droom van elk voetballend kind en in het geval van Ihattaren verdien je er een jaarsalaris mee waar de gemiddelde Nederlander zo'n 20 jaar voor moet werken. Ik vind de vergelijking met de 'doorsnee' tiener daardoor overigens sowieso wat scheef.

1 februari 2022 om 09:54

Mooie reactie jorisdijk. Het is inderdaad een optelsom. Ik hoop dat hij snel de oude wordt en voor ons Oranje gaat spelen. Wens hem veel succes

1 februari 2022 om 12:37

Wel met de kanttekening dat die optelsom ook een andere factor mist, namelijk de afwezigheid van een topsport-mentaliteit. Waarschijnlijk aangesterkt door de omstandigheden die jorisdijk noemt, maar hij heeft nog wel een flinke weg te gaan. Die is waarschijnlijk over een klein halfjaar pas volledig wedstrijdfit en dan begint de zomerstop alweer. Die zal echt nog wel wat tegenslagen moeten overwinnen. Niet onmogelijk, maar het is echt niet zo makkelijk.

1 februari 2022 om 10:39

Dat de omstandigheden zwaar waren ben ik met je eens, maar ik wordt nogal moe van die laatste zin van je. Hij heeft altijd 'de juiste mensen' om zich heen gehad, denk je echt dat PSV geen begeleiding heeft rondlopen of dat ze daar stiekem hoopten dat hij zou mislukken door slechte adviezen te geven?

Het probleem van Mo is dat hij zelf mentaal te zwak en te instabiel is om met goede adviezen aan de slag te gaan. Daarom geeft hij iedereen de schuld behalve zichzelf, is 'ie bij twee clubs met problemen vertrokken en heeft hij zijn zaakwaarnemer vervangen. Allemaal mensen die meer in het wereldje bewezen hebben dan hijzelf, die hem geprobeerd hebben in te laten zien dat hij dingen anders aan moet pakken, maar als hij niet langer gepamperd wordt, dan geeft Mo er de brui aan. Ben benieuwd hoe lang het met Vanenburg en Heitinga/eth gaat duren voordat dit weer opspeelt.

Is misschien herkenbaar gedrag op die leeftijd, maar zo wordt je simpelweg geen topspeler. Zoals Van Hooijdonk laatst bij Studio Voetbal zei: het gaat er de hele tijd maar om dat de juiste mensen om hem heen het moeten doen, maar dat klopt niet. Het moet het zélf gaan doen, alleen bij hem ligt de sleutel.

1 februari 2022 om 12:19

Met goede begeleiding moet je iemand hebben die hem aanmoedigd en echt naar hem luistert, maar ook iemand die hard tegen hem kan zijn. Ik denk dat hij voornamelijk ja knikkers om zijn heen heeft gehad en weinig mensen die echt naar hem luisteren en eerlijke kritiek geven

1 februari 2022 om 21:46

In de jeugd van PSV is hij inderdaad teveel gepamperd en uit de wind gehouden, maar dat heeft hem gemakzuchtig gemaakt, waardoor hij niet goed voorbereid was op de druk en het verwachtingspatroon in het 1e elftal. Maar we gaan het zien.



Ben niet zo'n fan van Bommel (met name als voetballer), maar hij zegt hier hele verstandige woorden.

1 februari 2022 om 08:49

* Fan van. 😏

1 februari 2022 om 08:54

Hahaha, je hebt helemaal gelijk. En ik ben zelf juist zo'n grammarnazi...

1 februari 2022 om 09:05

No worries, het is nog vroeg en een typefout is zo gemaakt maar aangezien jij aangeeft een grammarnazi te zijn ga ik nog een stapje verder. Fan van van Bommel maar Bommel kan natuurlijk ook, ik lees het vaak genoeg op VZ.

Fijne Dinsdag toegewenst...👍

1 februari 2022 om 09:48

Het moet nog iets beter.
‘Fan van Van Bommel.’

1 februari 2022 om 10:04

I stand corrected, ik moest het opzoeken maar het heeft dus te maken met wel of geen voornaam, voorletter(s) of een deel v/d achternaam voorafgaand.
Mijn les Nederlandse taal weer geleerd op de vroege ochtend...👍

Hmm wel jong-ajax maar dan had hij ook weer terug naar jong-PSV kunnen gaan, vindnhet wel een beetje jammer dat hij naar de concurrent is gegaan na zijn uitspraken. Het ga je goed Mo. Stiekem hoop ik dat je je contract uit gaat dienen bij Ajax en dan de oversteek maakt naar PSV zodat je toch nog onze duurste uitgaande transfer kan worden. Dromen mag toch?

1 februari 2022 om 09:00

Ik snap je, maar denk dat die jongen baat heeft bij een frisse start. Dat wordt bij Ajax al moeilijk met alle media/fans die zich er mee bemoeien, bij Psv zou dat helemaal een lastig verhaal worden.

Ihattaren is de oogappel van Van Bommel. maar nu steekt Van Bommel ook nog de loftrompet uit voor Heitinga, Overmars en Ten Hag. Dat was jaren geleden ook geen uitgemaakte zaak, want hij haatte alles rondom de Amsterdamse club...

We gaan het zien wat Ihattaren gaat doen in Amsterdam. En hoe snel hij van jong-Ajax bij het eerste aansluit. Iedereen is benieuwd!

1 februari 2022 om 08:58

Als je een clubloze trainer bent zijn alle clubs prima..

1 februari 2022 om 09:01

Of hij wilt dolgraag weer met Mo werken en solliciteert nu maar een baan 😉

1 februari 2022 om 09:07

Bij Ajax! 😲😊😷

1 februari 2022 om 09:19

Hey een kat in het nouw maakt rare sprongen 😅

1 februari 2022 om 09:25

Vrij duidelijk dat van Bommel nog steeds moeite heeft met zijn ontslag bij PSV.

1 februari 2022 om 09:57

Door zinnige dingen te zeggen ? Dit is de eerste keer, ik denk ooit, dat ik het totaal met hem eens ben haha.

1 februari 2022 om 11:10

Haha, inderdaad, even afgezien van Mo en wat hij de komende jaren gaat waarmaken. Het eerste wat ik dacht; hoezo vind Mark het niet gewoon ongelofelijk dat zijn voormalige pupil nu naar de club gaat waar hij zo’n ontzettende hekel aan heeft dat het m nooit is gelukt dat onder stoelen of banken te schuiven. Markie is soft geworden van zijn mislukkingen.

Genoeg over gesproken denk ik... het woord is aan Ihattaren zelf... laat het zien man, je kunt het....

Ik ben het voor het eerst van mijn leven eens met van Bommel 😁

1 februari 2022 om 09:53

Ik niet. Ik zag zeker wel talent bij Mo, alleen vond ik dat hij totaal niet beslissend was voor een elftal was (zeker gezien zijn positie) en vond ik dat Oranje nog totaal niet aan de orde was.

1 februari 2022 om 12:26

Dat rendement komt echter vaak pas zo rond de 19 bij de echt grote talenten. Dat hij met 17-18 jaar nog niet beslissend was aan de hand van rendement, is niet zo veelzeggend. In veel aanvallende statistieken stond hij wel op 2 of 3. Dan ben je niet zomaar een talent.

1 februari 2022 om 12:39

Het kan zijn dat zijn rendement pas later zou kunnen komen, maar daarom vond ik het ook nog veel te vroeg om over het Nederlands elftal te praten. Het was een groot talent waarbij je de hoop had dat hij heel goed zou kunnen worden, maar waarvan je ook wist dat hij nog niet veel gebracht had.

Ihattaren moet met zijn voeten spreken natuurlijk, maar hij kan het niet verleert zijn zou je zeggen, zal alleen even tijd en de spirit nodig hebben om op niveau te komen. Ik denk dat een nieuwe en frisse omgeving hem zal helpen, kan vanuit Jong Ajax mooi opbouwen richting Ajax 1.

Als hij op korte termijn fit is staat hij natuurlijk snel in Jong Oranje en zit hij op de bank bij Ajax 1. Dat wordt een maandje KKD, dat is voor iedereen wel te overleven.

als Mo zijn hoofd de juiste kant op weet te draaien en er vol voor gaat bij Ajax en ze weten hem daar op zijn oude niveau terug te brengen komt Oranje vanzelf
en hij is nog steeds maar 19 jaar, paar jaar terug zijn vader verloren het is ook niet allemaal niks

maar het is aan Mo zelf nu

Ihattaren wordt nu door Ajax voor anderhalf jaar gehuurd van Juventus. Is er vannacht ineens weer een half jaar bij gekomen voetbalzone ? ;-)

Bijna 20 nog maar dus die jongen heeft nog zoveel voor zich. Heeft al dingen mee gemaakt die je op die leeftijd niet hoort mee te maken. Ga er maar mee dealen op die leeftijd. Dat is gewoon een hele opgave. Dan kan je de afgrond in glijden maar je kan ook weer naar boven klimmen. Dan heb je ook hulp nodig van mensen die je helpen omhoog te duwen. Wij kunnen hem gewoon steunen in plaats van weer naar beneden te duwen. Ik heb er vertrouwen in.

Tja, iedereen betrekt Van Bommel altijd bij de discussie, maar die moest niet met hem werken onder de omstandigheden van vorig jaar. Ik denk namelijk niet dat Van Bommel veel geduld had gehad met een speler die flink te zwaar aankomt in de voorbereiding en na een driekwart seizoen nog verre van fit was. Van Bommel staat nou ook niet bepaald bekend als een softe trainer waar discipline pas om 2 of 3 komt. Verder is hier alles wel over gezegd. Die jongen heeft nu een kans aangeboden gekregen door Ajax en zal het nu zelf moeten gaan laten zien. Dan zien we over twee jaar wel hoe het gegaan is.

Iedereen was eerst vol lof over mo . Ik denk dat hij die mensen die nu negatieve reacties hebben . de mond snoert . Deze jongen komt er wel Let maar op . over 4 jaar is hij weer 30 miljoen waard ..

Ik hoop het wel voor mo en voor ajax,is mo echt wel gegund

Ik hoop het wel voor mo en voor ajax,is mo echt wel gegund

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren