Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: 'Wolfsburg wil Dost nieuwe verbintenis laten ondertekenen'

Laatste update:

Ajax heeft 32 miljoen euro ontvangen voor Arek Milik, al moet het een deel van die transfersom overmaken aan Bayer Leverkusen, en is hard op zoek naar een nieuwe aanvalsleider. In de wandelgangen zijn al meerdere kandidaten naar voren geschoven en volgens De Telegraaf wordt Bas Dost gezien als een serieuze optie, maar alleen als VfL Wolfsburg de vraagprijs aanpast.

/

De ochtendkrant weet te melden dat Wolfsburg op het moment elf miljoen euro vraagt voor Dost, die nog maar een contract voor een jaar heeft. Dat vindt Ajax een te hoog bedrag, maar de Amsterdammers verwachten dat de vraagprijs tegen het einde van de transferwindow nog wel zal gaan zakken. De vraag is of Marc Overmars en co daarop willen wachten.

De 27-jarige Dost heeft er nu vier seizoenen bij Wolfsburg op zitten en kwam in 84 competitiewedstrijden tot 36 doelpunten. In het verleden was hij al eens dicht bij een transfer naar Ajax, maar de overgang ketste toen op het laatste moment af. Vorig jaar was Feyenoord nog bezig met de komst van Dost, die echter onhaalbaar bleek te zijn voor de Rotterdammers.

Ajax richt niet al zijn pijlen op Dost: Overmars denkt aan ‘verschillende grote namen’, maar zij zijn op het moment allemaal nog niet haalbaar. Volgens De Telegraaf wachten deze spelers eerst af of er nog een financieel veel aantrekkelijkere aanbieding komt uit een andere competitie. Pas als die uitblijft, wordt Ajax in veel gevallen een alternatief.

Update 10 augustus 15.55 uur - 'Wolfsburg wil Dost nieuwe verbintenis laten ondertekenen'
Bas Dost kan zijn verblijf bij VfL Wolfsburg met twee jaar tot medio 2019 verlengen, zo verzekeren Duitse media. Het is maar zeer de vraag of de aanvaller daar welwillend tegenover staat. Dost, die nog een jaar op de loonlijst staat, is niet verzekerd van een basisplaats en geniet belangstelling van meerdere clubs.

Bas Dost zou een goede opvolger zijn voor Arek Milik

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat ze interesse in hem hebben, lijkt me niet de beste optie. .

8 augustus 2016 om 07:42

Daarom hebben ze ook interesse in meerdere opties.

8 augustus 2016 om 07:44

Brengt wel de strijdlust die mist bij Ajax

8 augustus 2016 om 07:47

alstublieft geen dost zeg. met zijn zure houding en chagrijnige kop. is hij nou zo goed of alleen als hij goeie ballen krjjgt? vraag me af of hij bij ajax past, hoor.

8 augustus 2016 om 07:57

Volgens de feiten krijgen spitsen van Ajax nauwelijks ballen. Sterker nog, ze worden nauwelijks betrokken en bijna vermeden. Althans, onder De Boer. Lijkt me Dost niet het ideale type, haha.

8 augustus 2016 om 08:43

Ik weet niet of je jij gisteren hebt zitten opletten maar de spits wordt momenteel veelvuldig gezocht. Cassiere kon er een aantal inknikken (liet dat na) en ook de 1e goal die door Klaassen werd gemaakt was een ragfijne voorzet.

8 augustus 2016 om 09:03

Je vergeet dat de altijd naar binnentrekkende younes nog niet speelde. De spits wordt dus volledig afhankelijk van El Ghazi qua aanvoer aan de zijkant.

8 augustus 2016 om 09:21

Je vergeet dat Amin Youness vorig jaar 8 Assists leverde in de competitie. Vaak trekt younes naar de achterlijn om hem vervolgens terug te leggen op de penaltystip.

8 augustus 2016 om 09:29

Haha wat een onzin weer zeg. Je roept gewoon maar wat zonder de statistieken er eerst ff op na te slaan. Gewoon niet waar wat je over younes zegt

8 augustus 2016 om 09:35

Excuses, Ik keek op een website waar ook de oefenwedstrijden erbij waren geteld. Dat lijkt mij inderdaad geen eerlijke vergelijking. Volgens een andere website staat hij op 5. Dat doet mijn mening enigszins veranderen. Foutje, bedankt!

8 augustus 2016 om 10:17

Mee eens. Ik vind hem erg vervelend over komen...

8 augustus 2016 om 17:39

klopt, ik vind Dost ook niet goed genoeg voor Ajax. Hij heeft weleens leuke periodes waarin hij vaak scoort, maar hij staat ook vaak lang droog. Verder vind ik hem voetballend weinig toevoegen, aub niet doen dus! Moeten we hem nu zo geweldig vinden om dat hij een tijdje in het buitenland heeft gespeeld? Erg grappig hoe dat gaat. Er zijn zelfs mensen die Siem de Jong nu als een geschikte 'ervaren' kracht voor Ajax zien. Waarschijnlijk omdat hij een tijdje in het buitenland heeft gezeten waar hij voornamelijk geblesseerd was. Daarvoor kreeg hij in de ED veel kritiek te verduren. Ik vind Soriano een geschikte kandidaat.

10 augustus 2016 om 16:11

Elninoo ik zit in Griekenland momenteel dus kon deze week geen Eredivisie kijken. Proef wat irriratie in je reactie. Volgens mij zei ik duidelijk 'althans, onder De Boer'. Ga de statistieken maar eens in.

8 augustus 2016 om 07:59

Zeker een ervaren spits maar die komt nooit voor een miljoentje in NL voetballen

8 augustus 2016 om 08:30

Daarom moet je voor zo'n jongen een uitzondering maken. Spelers die echt wat extra's brengen en je niveau omhoog krikken zijn dat waard. Wat heb je anders aan al dat geld op de bank als je nooit eens een keer voor een paar ervaren, directe versterkingen gaat waar je ook Europees wat mee kan neerzetten? Dat moet toch het streven zijn van de club lijkt me?

8 augustus 2016 om 08:36

Dus niet voor zo'n spelers. Ik moet nog maar zien wat Dost bij Ajax toevoegt.

8 augustus 2016 om 08:36

Maar wat zou dan de beste optie zijn?
Huntelaar? Traore? Mario Gomez?

8 augustus 2016 om 08:46

Alle 3, komen ze in geen miljoen jaar. Ajax legt de lat gewoon te hoog. Als Ajax een topper wilt halen moet hij onbekend zijn en niet vissen naar een grote naam die gewend is om 3 miljoen euro per seizoen te vangen. Dat gaat Ajax simpelweg gewoon niet betalen. Nou dan kom je uit bij types als Milik en Cassierra. Maar het is toch een schande dat Ajax een matige spits als Bas Dost niet eens meer kan betalen?

8 augustus 2016 om 08:51

Ajax kan hem wel betalen,ajax wil dat bedrag niet op tafel leggen,net als een salaris van meer dan 1 miljoen.

8 augustus 2016 om 08:57

Dat zeg ik toch ook. Ajax gaat dat gewoon niet betalen ook al kunnen ze dat wel. Het probleem van Ajax is dat ze Ferrari's willen kopen maar daar maar de prijs van een Volkwagen voor willen betalen. Maar zolang Ajax die Ferrari niet wil betalen zullen ze hem nooit rijden.

8 augustus 2016 om 09:09

Dost een Ferrari? Komop zeg , voor 11 miljoen zou ik geen Ferrari als Dost kopen . Dan kan je beter gaan voor die lange slungel uit Engeland. Ik neem aan dat die een stuk minder kost....
Die gozer uit Oostenrijk lijk me een betere optie........bast Dost Heeft een deel van een seizoen aardig gebalt en daar hield het mee op

8 augustus 2016 om 09:19

Soriano is de beste optie, Balotelli als hij hard traint ook. Huntelaar en Gomez komen sowieso niet zonder Ucl, en Traore huren zou wel een goeie zijn.

8 augustus 2016 om 09:25

@bossie,

Met die Ferrari doel ik ook niet op Dost maar op Huntelaar, Balotelli, Eto'o en Mario Gomez die allemaal moe(s)ten komen. Maar als jij als club niet betaald dan laten ze je gewoon links liggen. Of Ajax moet gewoon een keer knap betalen of ze moeten stoppen met namen de wereld in slingeren die ze vervolgens toch niet halen.

8 augustus 2016 om 10:02

Alsof Ajax die namen naar buiten brengt snuggere henkie. Wat dacht je van de media die het erg leuk vinden om te gissen. Gomez is helemaal niet genoemd. Wat een onzin kun jij in een paar reacties plaatsen zeg, my god

8 augustus 2016 om 10:20

Wie brengt het dan naar buiten Robsch?

Overmars: 'eto'o moet voor 18.00 uur knoop doorhakken' op 20-08-2014
Overmars: 'een topspits als Eto'o bij Ajax zou natuurlijk fantastisch zijn' op 9-08-2014

De Boer: Milik én Huntelaar zou fantastisch zijn op 20-05-2016
De Boer bespreekt Huntelaar: 'als je Europees wilt meespelen op 21-05-2016

Overmars: Inderdaad contact gehad met Raiola over Balotelli op 30-07-2016

Sinds wanneer zijn Overmars en de Boer destijds niet meer van Ajax?
Gomez is gewoon een roddel van een jongen die hem in Amsterdam zag lopen maar volgens mij kun jij beter eerst eens denken wat je typt voordat je op reageer klikt.

8 augustus 2016 om 10:40

@ elninoo

Ja en dat zijn allemaal gevallen geweest waarin de media steeds vraagt naar die spelers.. dus of een Huntelaar komt of een goede optie zou zijn bijv. Daarnaast heeft Overmars bij Ballotelli al aangegeven dat er maanden geleden verkennend contact is geweest maar daarna nooit meer en dat is dus geen concrete optie. Ajax brengt het dus niet naar buiten, maar het wordt op de man gevraagd door de media, en dan zegt ajax of het een optie zou zijn of dat ze interesse hebben, dat is heel wat anders. Van de namen die jij noemt die volgens jou 'moe(s)ten' komen, is alleen Huntelaar een concrete optie geweest voor Ajax, de rest uiteraard niet.

8 augustus 2016 om 11:00

Ben ik het niet met je eens.

Eto'o werd zelfs een ultimatum gesteld door overmars. Dat doe je niet bij spelers waar je niet concreet voor in de markt bent. De Boer heeft ook veelvuldig aangegeven dat hij meerdere keren met Huntelaar heeft gebeld om te vragen of hij naar Ajax wil komen en dat ook binnenskamers met de club heeft besproken. Dat doe je ook niet als je niet concreet bent en belt namens de hoofdcoach van Ajax. Wanneer overmars belt naar Raiola om te vragen hoe het zit met Balotelli doe je dat ook omdat je geïnteresseerd bent, concreet of niet. Jammer dat je geen links mag plaatsen. Dat stelt het in een gemakkelijker perspectief.

Natuurlijk wordt er een hoop door de media in het nieuws gegooid terwijl er niets speelt zoals bij van der Vaart. Ik ken zijn vader erg goed en die zegt dat er nooit of te nimmer ook maar een haar op Rafaels hoofd heeft gedacht aan een terugkeer naar Ajax. Dat is ook nooit een optie geweest volgens hem. Dat het dan door de media naar buiten wordt gebracht dat Ajax bezig is met van der Vaart is dan ook niet juist.

8 augustus 2016 om 11:07

Ik zie dat jm87 al heeft gereageerd voor me. Bedankt

8 augustus 2016 om 11:34

@ Elninoo

Huntelaar erken ik ook, maar die heeft een andere keuze gemaakt. Niks aan te doen. Verder zeg ik ook niet dat er geen interesse is in die spelers, maar zoals bij Balotelli, een keer vragen om de voorwaarden of mogelijkheden betekent natuurlijk niet meteen concreet interesse (en dat blijkt nu ook maar weer omdat er verder geen contact is geweest). Met andere woorden, deze spelers 'moesten' of 'moeten' helemaal niet komen volgens ajax, en als er dan naar gevraagd wordt door de media, waarom zou je dan niet gewoon eerlijk zeggen wat de situatie is?

8 augustus 2016 om 11:40

Ik denk dat je wel een punt hebt. Interesse wordt door de fans een beetje vergeleken met: in onderhandeling zijn. Wellicht wordt er daar een beetje overdreven. Het komt in het nieuws, wordt groter gemaakt dan het is en de fans denken dat hij de dag erna al op het trainingsveld staat. Het is natuurlijk ook een beetje de waan van de dag waarin men leeft. Dromen mag natuurlijk altijd maar de realiteit is vaak anders. Dat Eto'o dat contract van Ajax niet ging accepteren kon je natuurlijk als fans op je klompen aanvoelen. Die komt niet voor een appel en een ei. Ik begrijp je punt.

8 augustus 2016 om 12:11

Daarbij heeft Dost al tig keer aangegeven niet terug naar Nederland te willen.

Gewoon lekker wachten joh, straks uitgeschakeld voor CL en dan lekker versterking halen

8 augustus 2016 om 15:18

Ja... Of we krijgen het vrhaal weer dat spelers als Balotelli niet wilden en dat de rest niet de kwaliteit had die gewenst is.....

Ben dat amateuristische gekwek meer als zat.... Ze moeten gewoon een fatsoenlijke speler halen... Ze proberen hetniet eens. Gewoon scahndalig tov de supporters.

Wolfsburg begrijpt ook wel dat Ajax een spits nodig heeft slim gedaan. Vind dost wel een aardige spits maar beetje houterig ik vind het met Cassiera prima gaan.

8 augustus 2016 om 09:59

Wat bedoelt iedereen nou altijd met "houterig". Mij maakt het niet uit hoe het eruit ziet als hij maar scoort, en dat kan Dost beter dan alle andere spitsen in de eredivisie. Een echte killer.

8 augustus 2016 om 10:50

Als Ajax op de voorzet speelt vind ik het prima denk alleen niet dat dat gaat gebeuren als Younes weer speelt.

8 augustus 2016 om 12:22

Younes kan toch ook can rechts komen en el ghazi van links, en dan heb je ook nog dijks die hem er regelmatig de 16 inslingert. Als je dan dost als spits heb dan heb je wat aan hem.

Op deze manier komt de nieuwe spits pas op de transferdeadline dag... Ze willen allemaal afwachten , of in het geval van Traore mag die zich eerst bewijzen en dan aan t eind van de transferperiode zien ze wel..

Als de nieuwe spits pas eind augustus verschijnt en hij moet zich ook nog aanpassen dan duurt het wel even voordat je een goed functionerende spits hebt, valt een beetje tegen allemaal.

8 augustus 2016 om 07:31

Ajax lijkt toch een beetje de weg kwijt kwa scouting.

Net als de verdeeldheid op directie niveau, lijkt de scouting ook uit los zand te bestaand.

Het lijkt geen samenwerkend geheel te zijn i.t.t. andere clubs die wel de schaduwlijst klaar hebben staan, en waar als optie 1 afvalt er direct na optie 2,3 of zelfs 4 geschakeld lijkt te kunnen worden.

8 augustus 2016 om 07:35

Het valt op dat ze niet op zoek zijn naar spits met bepaalde eigenschappr. Een Bas Dost is een totaal andere spits als Traore.

8 augustus 2016 om 07:51

maar ligt dat aan de scouting? volgens mij is het meer de media die met wat namen strooit.

8 augustus 2016 om 08:07

Of ze hebben wel een lijst, maar. Willen alleen voor kwaliteit gaan en ket voor kwantiteit. De gewenste spitsen zijn nu nog haalbaar

8 augustus 2016 om 08:10

@ dstylx

Dat is alleen maar een aanname van jou, wie zegt nou dat ajax geen schaduwlijst heeft? Het is toch logisch dat grotere namen eerst willen wachten op aanbiedingen uit meer lucratieve of groette competities voordat ajax in beeld komt, en dan ajax toch alsnog kunnen schakelen? Je zegt dat bij ajax niet nr 2, 3 of 4 klaarstaat als nr.1 niet komt, maar ze hebben toch nog helemaal geconcentreerd op een 'nr. 1'? Ik zou gewoon even afwachten, met de scouting lijkt niks mis hoor.

8 augustus 2016 om 08:35

Je hebt volkomen gelijk. Ze lijken volledig van het padje af. Traore nu Dost, dan neem ik het Balotelli verhaal even niet serieus, zijn allemaal namen waarvan ik in ieder geval de haalbaarheid al erg van in twijfel trok. Puur gezien het beleid wat er gevoerd word. Straks sta je zonder cl en zonder aankoop, want ik begin steeds meer te denken dat er niemand bij komt. Ook begin ik Jonk en zijn houding nu langzaamaan te begrijpen waarom commumiceren als er niet mee valt te communiceren.

8 augustus 2016 om 08:44

Het is toch een moeilijke kwestie, Scorp. Vanuit Ajax mag niets naar buiten gebracht worden (vanwege de beursnotering). En om nou een spits te kopen om het kopen, dat lijkt me niet ideaal. Dan kom je dadelijk in de situatie dat je 10 miljoen hebt betaald en dat ie halverwege het seizoen voorbij is gegaan door Cassierra en Dolberg.

8 augustus 2016 om 08:46

En als we zonder CL zitten, dan hoeft een spits ook niet per se, vind ik. Heb je meteen het gebrek aan inkomsten dicht. En hoezo valt er niet te communiceren? Jonk had in dit geval alleen maar geroepen dat Dolberg de vaste spits moet worden en er niets bij hoeft.

8 augustus 2016 om 08:52

Dan is je scouting gewoon niet goed. Als jij een spits koopt van 10 miljoen moet je wel ''zeker'' weten dat hij in ieder geval in je systeem past. Beelden kijken hoe een spits rendeert en hoe hij wordt aangespeeld doet wonderen. Maar als je momenteel aan Overmars vraagt hoe je Ballotelli moet bedienen kijkt hij hoogstwaarschijnlijk naar zijn schoenen. Dat weet hij niet.

Als je al club 10 miljoen euro neer legt voor een spits en hij wordt na een half seizoen naar de bank verdreven door Dolberg of Cassierra dan heb je gewoon als club gefaald en de beelden niet bekeken. Dan ligt het niet aan de speler maar gewoon aan je scouting.

8 augustus 2016 om 09:54

Overmars is toch niet de scout? Die geeft de scouting aan dat ze een passende spits willen en de scouting hoort die aan te dragen. Overigens is Balotelli de meest complete spits die te halen valt. Technisch sterk, fysiek sterk, snel en doeltreffend. Alleen zijn instelling blijft een heikel punt.

8 augustus 2016 om 09:55

En dus is het trouwens goed dat men vindt dat Dost dat niet waard is? Die credits horen dan ook naar Overmars te gaan.

8 augustus 2016 om 10:11

Alweer een post met een hoop onzin. Overmars even afzeiken omdat hij verkeerde spelers scout? Wat zit je toch allemaal te raaskallen man Overmars gaat niet over de scouting. Hoezo als club gefaald omdat er een speler een andere speler voorbij streeft. We kunnen niet in de toekomst kijken. We hebben nu een spits met ervaring nodig en die kost iets maar dan kan het nog steeds zijn dat een Cassierra zo'n grote ontwikkeling doorgaat zodat hij hem voorbij streeft. Dat heeft geen klote met falen te maken

8 augustus 2016 om 10:12

Tuurlijk is Overmars geen scout maar hij is wel degene die zijn fiat moet geven voordat het naar de raad van commissarissen wordt doorgestuurd. Hij moet dus wel dat praatje kunnen verkopen waarom de desbetreffende spits dan wel bij Ajax moet komen spelen. Als hij er dan van overtuigd is dat het de juiste man is en hij rendeert niet omdat hij niet in het spelletje past dan is dat zijn schuld. Dan had overmars de scout moeten vertellen dat deze speler niet in ons systeem past.

Dat je echt geloofd dat Balotelli gaat komen. In geen 3 miljoen jaar komt die gozer naar Amsterdam. Ja, wellicht voor een rondje over de rossenbuurt maar zeker niet om te komen voetballen. Gewoon weer een stuntje van Raiola. Even zijn speler in de picture zetten en zolang Ajax niet meer dan 1 miljoen euro bruto betaald komt er geen van de spitsen van dat kaliber. Hoe jammer dat ook is.

8 augustus 2016 om 10:18

Balotelli is naast de positieve punten die jij noemt ook nog eens de slechtste optie die je kan kiezen. Het is een grote naam uiteraard, maar die jongen doet in de helft van de wedstrijden niet eens zijn best, laat staan op trainingen. Zet dat bij een jonge groep en leer de jonge groep even hoe ze het juist niet moeten doen.

8 augustus 2016 om 10:36

@robsch

Overmars gaat wel degelijk over de scouting, sterker nog: hij is hun baas. Scouts bekijken spelers en stellen daar rapporten over op die ze vervolgens inleveren bij Overmars. Overmars heeft geen tijd om al die spelers zelf te bekijken als technisch directeur en daarom heeft hij zijn scouts. Wanneer er iets interessants bij zit overlegt Overmars met zijn scouts of het wellicht iets voor de club is en als de speler positief wordt bevonden gaat het voorstel naar de raad van commissarissen. Die bepalen uiteindelijk of de speler komt of niet.

Dus wanneer Overmars groen licht geeft gaat de raad van commissarissen ervan uit dat Overmars overtuigd is aangezien hij groen licht geeft voor de komst. Hij beoordeeld de bekeken voetballers immers als eindstation. Of lijkt het jou dat een scout gewoon een rapport inlevert bij de raad van commissarissen en die zeggen: Haal maar? Iedere speler die gehaald wordt gaat door de vingers van Overmars dus als Overmars een speler niet de juiste aandacht schenkt en hem doodleuk door de raad van commissarissen heenloodst en hij niet rendeert niet kun je wel degelijk zeggen dat het deels de schuld is van Overmars.

Ik zal het allemaal netjes op een rijtje zetten zodat ook jij het kan begrijpen.

Scouts ontdekken spelers en leveren in bij Overmars.
Overmars beoordeeld speler en legt het bij groen licht voor aan de Raad.
Raad bepaald of de speler financieel haarbaar is.

Natuurlijk moet ook de coach zijn fiat geven in deze.

8 augustus 2016 om 11:26

Dat is wel lekker makkelijk. Je mengen in een discussie en als je het dan verliest of dreigt te verliezen zeggen dat andere ''te dom zijn om te poepen''.

Een citaat van jou.
''wat zit je toch allemaal te raaskallen man Overmars gaat niet over de scouting.''

Persoonlijk vind ik het niet erg als je je in een discussie mengt maar zorg dan wel alsjeblieft dat je mee kunt praten over het onderwerp. Als je niet weet dat overmars over de scouting gaat en dat pakket moet aansturen in zijn functie als Technisch Directeur dan kun je weinig toevoegen aan zon discussie. Overmars stuurt scouts weg om spelers te zoeken. Laat spelers in de Eredivisie beoordelen door zijn scouts en stuurt ze weg om wedstrijdanalyses te maken voor de volgende tegenstander.

Ook ben ik van mening dat als je niet gewoon normaal met andere mensen om kunt gaan op internet je niet op een site als deze thuishoort. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Jij zult dat ongetwijfeld anders zien.

8 augustus 2016 om 11:29

@ dstylx

Dat is helaas al jaren zo, op Veltmate en Jan Steen Olsen (al heb ik het idee dat hij niet het achterste van zijn tong laat zien) na kan het hele scouting apparaat Overmars zijn bloed wel drinken. Een van de hoofdtaken na de revolutie was dat de directeur voetbalzaken de meer dan 10 jaar durende onvrede bij scouting zou oplossen. In plaats dat hij het oploste is de onvrede onder hem alleen maar groter geworden.

Die onvrede werd 2,5 seizoenen geleden bevestigd toen een scout van Ajax in de Volkskrant een boekje open deed hoe Overmars zo´n beetje alle afgesproken verbeterpunten vanuit het rapport Coronel/revolutie niet uitvoerde. Daarmee bevestigde hij ook de vermoedens van veel Ajacieden die al na twee jaar sterkte twijfels hadden over het functioneren van Overmars. Men mocht niet naar internationaal ervaren spelers en naar vervangers van vertrokken sterktehouders kijken, men mocht alleen naar jonkies kijken waarbij het bovendien ook nog niets mocht kosten.

Ook kwam toen naar buiten dat de tot aan Sinkgraven de scouting over alle door Overmars en de Boer gehaald spelers een negatief advies hadden afgegeven. Gemakshalve ga ik er vanuit dat zij het unaniem ook oneens waren met de aankopen die na Sinkgraven volgde, omdat het qua types en handelen niet anders was dan voor de komst van Sinkgraven.

Dit was waren de redenen van deze scout dat hij toen zelf ontslag nam omdat hij vond dat er zo niet te werken viel, enzo volgde hij het voorbeeld van de in 2010 (al is Overmars daar niet verantwoordelijk voor) Urbain Haesaert. De Belgische top scout van Ajax in België die toen uit onvrede zelf ontslag nam omdat Ajax nooit naar haar eigen scouting luisterde. De onvrede bij de scouting duurt zo ongeveer al 15 jaar.

Op Veltmate en Jan Steen Olsen (al denk ik dat hij niet het achterste van zijn tong laat zien) na kan het hele scouting apparaat Overmars zijn bloed wel drinken. Een van de hoofdtaken na de revolutie was dat de directeur voetbalzaken de meer dan 10 jaar durende onvrede bij scouting eens en voor altijd zou oplossen. In plaats dat hij het oploste is de onvrede onder hen alleen maar groter geworden.

Aan het einde van dat seizoen werd het verhaal van de scout (zij het schoorvoetend) door de De Boer en Overmars bevestigd. Later werd het oorspronkelijke artikel van de Volkskrant (van de Visser) ook kortstondig op tv bij Studio Voetbal en het toenmalige Voetbal International bevestigd (al is het mij een raadsel waarom dit niet bekender werd).

Een ander voorbeeld waaruit blijkt dat de verhouding verstoord is, is het gegeven dat tijdens de ruzie tussen de opleiding (jonk) en de rest van het technisch hart de scouting de zijde koos van de opleiding (jonk). Nu hebben ze bij de opleiding ervoor gezorgd dat alle Cruijff/jonk volgers weg zijn, en bij de scouting is men daar ook mee begonnen door van der Zee te vervangen door Veltmate.

Dit zijn voor mij de voornaamste redenen waarom ik al zolang tegen Overmars protesteer en waarom hij gewoon weg moet. Zolang hij hoofdverantwoordelijk is voor het samenstellen van het eerste elftal zal Ajax nooit meer vooruit gaan.

8 augustus 2016 om 11:39

Haha dreigt te verliezen? Dat is dus het probleem met jou jij ziet een discussie echt als een wedstrijd? Nou ik niet ik neem het niet zo serieus allemaal hier, zeker niet als je een Ferrari samen in 1 post noemt met Dost of dat Ajax even 15 mil moet uitgeven of praten over de Boer en Eto.. ik weet niet misschien heb je het nog niet gezien maar we hebben een nieuwe trainer en Eto was 2 jaar geleden.

8 augustus 2016 om 12:27

@ robsch1984

Elninoo heeft zo´n beetje in alles gelijk of zit in de juiste richting in zijn goed geïnformeerde en goed onderbouwde bijdrages, Ongeacht of hij wel of niet gelijk heeft kun jij van dat laatste nog een hele hoop leren. Volgens mij ben jij niets meer dan een een troll, want bijvoorbeeld met droge ogen beweren dat Overmars niet verantwoordelijk is voor het scouting apparaat is serieus te komisch voor woorden. Dan laat ik de rest van jouw bijdrages op dit onderwerp nog maar even buiten beschouwing.

8 augustus 2016 om 14:56

Maar, Overmars de credits geven voor het feit dat ie 11 miljoen te veel vindt voor een spits die niet het type is wat ze zoeken, dat kan er niet af?

8 augustus 2016 om 17:02

Je redeneert lekker logisch. Je zegt aan de ene kant dat de scouting al 10 jaar niet functioneerde en ondanks dat die scouting niet functioneerde, is dat toch voldoende aanleiding voor je om voor het ontslag van Overmars te bepleiten als die twee het oneens blijken te zijn. Terwijl Overmars de directeur is en de leidingevende van de scouting. Je zegt zelf dat de scouting, waarvan Van der Zee het hoofd was, al 10 jaar niet functioneerde en je verwijt Marc Overmars vervolgens dat hij daar niets aan deed en als Overmars tenslotte wel wat aan het probleem doet door het Hoofd scouting te vervangen, is dat op zich weer een reden voor jou om voor zijn ontslag te pleiten. Volslagen belachelijk en volstrekt onnavolgbaar.

En vind je het gek dat Overmars niet blind vaart op een scoutingsapparaat dat niet functioneert, en zijn eigen plan trekt. Hij heeft karrevrachten shit over zich heen gekregen omdat de scouting jaren niet in staat is gebleken om fatsoenlijke spelers aan te leveren. Dezelfde scouting die overigens ook een negatief advies heeft afgegeven over de komst van Milik. Doordat Overmars zijn eigen koers heeft gevaren, heeft hij meer dan 30 miljoen voor de club verdient waar hij mooi de transfermarkt mee op kan. Je verhaal rammelt werkelijk aan alle kanten en is m.i. volkomen ingegeven doordat je een persoonlijke aversie hebt tegen Overmars en niet op basis van argumenten.

Je zegt dat Overmars haast alle verbeterpunten uit het Rapport/coronel niet uitvoerde, terwijl meer dan 90 van die verbeterpunten al in het beleid van Ajax waren geimplementeerd voordat Overmars überhaupt in dienst was getreden. Daarover heeft destijds een groot artikel in de VI gestaan. En denk je nu echt dat de RvC Overmars een contractverlenging van vier jaar zou hebben aangeboden, terwijl hij het beleidsplan aan zijn laars lapt en bovendien niet op zijn eigen houtje werkt, maar deel uitmaakt van een Directie die het beleid gezamelijk uitvoert er gezamelijk verantwoordelijk voor is.

Je bewering dat Ajax de 'Cruijff-Jonk volgers' zou hebben weg gewerkt, klopt ook van geen meter, iedereen weet dat die zelf zijn opgestapt toen Jonk werd ontslagen. Zoals ook iedereen die voor rede vatbaar is, weet dat het ontslag van Jonk onvermijdelijk was geworden omdat hij niet met de rest van het TH wilde communiceren en niet meer bij het overleg aanwezig was. Daarmee heeft hij in feite zijn eigen ontslagbrief getekend. En het was niet Overmars die de hoofdverantwoordelijke was voor de tweespalt in het TH, maar Bergkamp. Ook toen Van der Sar op advies van JC voorzitter werd van het TH, bleef Jonk weigeren om weer aan te sluiten bij het TH overleg. Met alle gevolgen van dien.

Ik heb werkelijk nog nooit iemand zoveel onzin horen verkondigen als jou en zo een onsamenhangend verhaal horen afsteken dat zo doorderenkt is van hele en halve onwaarheden. Je moet wel een heel grote hekel aan Overmars hebben.

8 augustus 2016 om 08:19

@jelle1990

Het valt misschien wat tegen maar dat valt overmars niet aan te rekenen. Milik moest je laten gaan voor zo'n bedrag en er was in principe nog een maand, maar

8 augustus 2016 om 08:23

Reken het Overmars zeker niet aan, maar het is gewoon balen dat je z.s.m. een spits wilt maar dat ze allemaal af willen wachten.

8 augustus 2016 om 08:22

* maar de markt zit nou eenmaal zo in elkaar dat ajax voor grotere namen niet de eerste keus is, logisch ook. Daarnaast wachten veel clubs wat de competitie later begint nog even hoe een speler het doet in de voorbereiding, dus daar moet je dan ook weer op wachten.

8 augustus 2016 om 15:24

Je moet ook geen grote naam halen.... Dat heeft Ajax in 40 jaar niet gedaan. Waar komt dat toch vandaan. Ze moeten gewoon goed scouten en dan de knoop doorhakken en een goede speler durven kopen.

ze doen echter helemaal niets...

Dost is niet de verlosser voor Ajax. Een nieuw bestuur dat d.m.v. goed netwerken buitenkansjes binnen half zou Ajax pas echt verlossen.

De jeugdigheid ( al jaren) gaat er straks nog voor zorgen dat Ajax geen spelers meer boven de 25 kan aantrekken.

Er moet toch wel ergens een ervaren spits rondlopen die voor een miljoentje per jaar toch die ervaring en rust kan brengen. Totdat de "Ajax" talenten er klaar voor zijn.

Wel een teken aan de wand, dat spelers het toch niet helemaal maken in het buitenland en dan als " toppers " worden teruggehaald. Neem een Berghuis , V Wolfswinkel. Dost in mindere mate dan, maar een echte basisplaata voor een seizoen bleef ook uit.

8 augustus 2016 om 07:28

Dost is niet gefaald en heeft genoeg opties. Ajax moet hii echt niet doen.

8 augustus 2016 om 07:41

Als je goed leest zie je ook dat ik dat ook niet zeg. En dat Dost genoeg opties heeft betekent toch niet direct dat hij het goes heeft gedaan.

8 augustus 2016 om 08:39

De spelers die jij noemt hebben alle 1 ding gemeen, ze gingen allemaal van een subtopper naar het buitenland.
En de stap tussen Ajax/psv en de grote competitie's is al heel groot vaak dus als je die tussenstap ook overslaat gaat het vaak mis.
Je kan Luuk de Jong ook toevoegen aan dat rijtje......

Bas Dost.. Die pinchhitter is van het juiste niveau, maar past totaal niet in bij de manier van spelen onder Bosz. Bosz wil beweging en acties voorin. Geen statische en slungelige spits als Dost.

8 augustus 2016 om 08:46

Als ze dan toch geld willen uitgeven doe dan die Soriano. Marc is weer aan het geilen op namen en denkt niet logisch na. Spits die; hoog druk kan zetten, goed mee kan voetballen, goede looplijnen heeft en hier en daar een goal meepikt.

8 augustus 2016 om 17:34

Klopt, haal dan hem. Dan zit je de komende paar jaar ook goed. Het is echter best lastig om hem te halen denk. Salzburg is qua grootte minimaal vergelijkbaar met Ajax en het salaris dat hij nu krijgt, ze ik Ajax niet overtreffen...

Dat is voor hem helemaal geen gek bedrag hoor. En voor ajax ook nog wel betaalbaar. Snap het probleem niet. Wat had je dan verwacht? 5?

8 augustus 2016 om 07:46

Denk eerder iets in de richting van 8 miljoen. Dat is zo ongeveer het maximale dat Ajax wil betalen.

8 augustus 2016 om 07:53

Wolfsburg is niet gek; die weten ook dat je net de hoofdprijs hebt gevangen en dat de nood hoog is.

8 augustus 2016 om 08:03

Ik vind het wel heel veel voor een speler met een contract voor een jaar die tweede keus is. Daarnaast ben ik geen fan van Dost, dus vind eigenlijk ook 5 mln teveel.

8 augustus 2016 om 08:52

Dubbeltje eerste rij. Dat zijn de prijzen van tegenwoordig. En met dat bedrag van milik (je profiteert zelf ook van deze bedragen) kun je toch wel 10 a 15 investeren

8 augustus 2016 om 10:17

Waarom zou Ajax dat moeten doen dan? Omdat Westend die niet zoveel met Ajax heeft het zegt? Laat Ajax lekker zelf bepalen aan wie en hoeveel ze uitgeven. Dat we misschien een blauwtje lopen bij een aantal transferslopen is dan maar zo.

8 augustus 2016 om 12:00

Ik merk dat jij de laatste tijd wel heel erg met mij bezig bent. Reageer eens een keer op de inhoud. Dost is gewoon een redelijke spits waar je in deze tijd gewoon 10 miljoen voor moet betalen (los van zijn salaris). Als hij niet het type spits is dat ajax zoekt, daar kan dost en wolfsburg niets aan doen. Dat veranderd niks. Zoek dan een spits dat wel jouw type is. Maar 10 miljoen zijn tegenwoordig gewoon gangbare bedragen

8 augustus 2016 om 16:43

Je moet niet met hem discussiëren Westend,

Hij reageert op mensen en niet op het onderwerp. Al zijn reacties zijn exact hetzelfde. Tenenkrommend slecht en zonder inhoud.

8 augustus 2016 om 08:49

Het probleem is dat Dost niet de juiste spits is. Zoals gezegd, wel het juiste niveau, maar het verkeerde type speler.

8 augustus 2016 om 08:52

Dat neemt niet weg dat hij 10 moet kosten. Zoek dan naar het juiste type

8 augustus 2016 om 10:00

Maar voor 5 had je het wel kunnen doen, vandaar dat men het gewoon navraagt. Maar als je er echt zoveel (8+ miljoen) tegenaan wil gooien en een stap wil zetten als club, dan moet je de juiste spits halen en dat is dan niet Dost.

8 augustus 2016 om 12:11

Dat vind ik raar. Dan zoekt ajax in de verkeerde volgorde. Je weet waar je naar op zoek bent en op basis van de eisen die je hebt zoek je een geschikte spits. Nu kom je uit bij dost en zeg je (als blijkt dat hij 10 miljoen kost) dat het eigenlijk niet het type is dat je zoekt. Stel hij was voor 5 miljoen gekomen, dan was het nog steeds hetzelfde type geweest. Overigens is dost (net als milik en huntelaar) echt een spits voor in de 16. Dus ik weet niet wat ajax dan zoekt...

8 augustus 2016 om 15:05

Ik niet. Je gaat kijken naar spitsen die een bepaald niveau moeten hebben en in het speltype passen. Blijkbaar zijn deze spitsen of veel te duur of niet geïnteresseerd. Een spits is toch nodig, omdat je niet een heel seizoen met 2 jonkies kan gaan spelen als Ajax zijnde en de druk vanuit de supporters maakt dat ook erg duidelijk. Dan moet je dus concessies doen en hopen dat je een speler, die misschien niet geheel in je visie past, voor wat minder op de kop kunt tikken, maar die er in de Eredivisie toch gewoon een stuk of 20 maakt.

Welk type spits Ajax zoekt? Een speler met het juiste gevoel voor ruimte (die dus de ruimte kan zoeken voor zichzelf, maar ook ruimte kan maken voor medespelers), de techniek om de snelle combinatie in de kleine ruimte aan te gaan en die ook nog eens goals kan maken vanaf de grond en in de lucht. Dolberg en Cassierra lijken me dat type speler, maar die zijn nog te jong. Klaassen voldoet ook aan veel van die punten. Maar dit type spits dat ervaring heeft en zich al heeft bewezen, dat is een vrij dure speler en over het algemeen niet haalbaar voor Ajax. Balotelli lijkt me inderdaad het type spits wat daar het meest op lijkt en het meest haalbaar is, maar bij hem is de mentaliteit een heikel punt. Mijn persoonlijke keuze valt momenteel op Klaassen. Laat hem maar lekker die positie oppakken, dan kan Van de Beek wat meer voetbal op het middenveld brengen, want dat vind ik een heerlijke speler.

11 miljoen te veel voor Dost? Wat hadden ze dan verwacht? Beetje naief...

8 augustus 2016 om 10:39

Precies haha.... Je ontvangt zelf 32 miljoen voor Milik en dan raar kijken als Wolfsburg 11 miljoen vraagt voor Dost. Een spits die wel wat meer bewezen heeft, zeker internationaal.

8 augustus 2016 om 11:28

Wat heeft Dost internationaal bewezen dan?

8 augustus 2016 om 11:59

Bedoel in een buitenlandse topcompetitie en in Europa.

Ongelooflijk, Dost is veel beter dan de Jong en voor eredivisie begrippen een absolute topspeler. 10 miljoen is dan een hele schappelijke prijs en voor degenen die maar blijven roepen dat hij te statisch is, kijk eens naar zijn doelpunten en assists. Precies de speler die Ajax nodig heeft.

8 augustus 2016 om 08:50

Past totaal niet bij Ajax. Zal er vast wel 20 inprikken, maar die spitsen kun je ook voor minder krijgen.

8 augustus 2016 om 09:13

Nijogeth,

Ben het wel met je eens, maar als hij er voor de 10 miljoen er dan twee of drie inschiet tegen Rostov hoor je niemand meer klagen en heeft hij zich zelf al terugverdient.

We zullen nog even moeten wachten, maar hij brengt in iedergeval een stuk ervaring mee en een garantie voor doelpunten.

Ben heel tevreden over Cassiera, heeft het prima gedaan. Is een goed meespelende spits die de ballen ook goed voor anderen neerlegt en er ook zelf één in kan schieten.
Dolberg kan zich dan ook samen met Cassiera rustig verder ontwikkelen bij Ajax.

Hoop dat de ervaren spits er alsnog komt bij Ajax.

8 augustus 2016 om 12:35

Als hij 5 miljoen haf gekost paste hij dan toch nog steeds niet? Doe dan navraag bij een spits die wel past.

8 augustus 2016 om 08:39

Tot 24 uur voor aanvang van de wedstrijd mag er nog één speler aan de lijst worden toegevoegd.

Ajax betaalde 16 miljoen voor Sulejmani, dus wat lopen Overmars c.s. nu te grienen over die schamele 11 miljoen. Snap jij het, snap ik het? Komt bij dat de club vele, vele miljoenen in kas heeft, die pegels moeten rollen potjandeurie!

8 augustus 2016 om 08:18

Ik snap het ja, ajax zegt al jaren dat ze zulke transfersommen niet meer gaan betalen als bij Sulejmani en terecht. Ze concentreren zich op de jeugd en halen enkel erbij als dat nodig is, maar niet meer voor absurde bedragen. Dat er veel geld binnenkomt wil toch niet zeggen dat je het allemaal kan en wil uitgeven?

8 augustus 2016 om 09:21

Maar dit is nog maar 1/3 van wat ze kregen...

8 augustus 2016 om 08:46

En daar werd dus precies bewezen dat veel geld uitgeven je 0,0 garantie geeft.

Precies de reden dat Nederlandse clubs dat soort bedragen niet moeten uitgeven net als de torenhoge salarissen waardoor Feyenoord op een haar na failliet was en (voorlopig) is afgehaakt als echte titelkandidaat en Psv en Ajax beide op het randje van de afgrond balanceerden.

Ik word ook zo moe van dat geroep dat Ajax geld zat heeft en nu maar eens met geld moet smijten.
Als je niet snapt dat dat helemaal niet verstandig is, dan snap je er dus werkelijk niets van.

8 augustus 2016 om 09:11

Geld moet goed worden besteed en er hoeft niet mee gesmeten te worden. Maar als je nu naar Paok zit te kijken springen de tranen toch in je ogen? Ajax heeft er die wedstrijd alles aan gedaan om Paok te laten winnen alleen waren die dusdanig slecht dat ze die bal er niet in kregen. Dan ga je nu 2 wedstrijden spelen tegen een Russische club, die je in mijn optiek wel kunt hebben om ongeveer 20 miljoen en dan wordt er niet geïnvesteerd in een speler die het verschil kan maken. Dat vind ik kansen laten liggen. Het komt op mij over dat het Ajax geen reet interesseert of ze Championsleague spelen of niet.

Begrijp me niet verkeerd maar als je als club het met deze spelers moet doen dan ben je bij voorbaat kansloos voor het kampioenschap. Je kunt niet een heel seizoen met allemaal 20 jarige broekies in de voorhoede spelen. Volgens mij is de oudste Youness die met zijn 23 jaar een ervaren speler moet zijn. Als je dan een spits kunt krijgen die er doorgaans ballen in schiet op een veel hoger niveau dan de Eredivisie (de Bundesliga) vlak voor die belangrijke wedstrijden dan vind ik het wellicht het proberen waard. Voor die 11 miljoen hoef je het niet te laten.

Natuurlijk is dat veel geld maar Dost is ook gewoon een Nederlands International met Championsleague ervaring die ongeveer dezelfde specialiteiten heeft als die Huntelaar heeft en ook nog eens in de kracht van zijn leven zit. En natuurlijk is de Championsleague dan nog geen zekerheid maar dan vind ik dat voor 11 miljoen euro toch best een te proberen gokje.

8 augustus 2016 om 09:17

Geld uitgeven voor Ajax is niet verstandig want dat kunnen ze failliet gaan? Serieus...

Ik ben zelf geen Ajax supporter dus ik lig er niet echt wakker van dat Ajax niks uitgeeft. Maar als er 1 club zonder zorgen veel kan uitgeven in Nederland dan is het Ajax wel. Niemand vraagt om 100 miljoen uit te geven, maar een keer 10/15 miljoen moet er best vanaf kunnen lijkt me.

Vasthouden aan dit beleid en ze zijn het nieuwe Arsenal, alleen dan van het eeuwige tweede worden. Spelers worden continu duurder, als je niet meegaat wordt je selectie kwalitatief alleen maar slechter.

8 augustus 2016 om 09:32

En buiten dat. Ik vind dat de club de fans ook wel eens mag belonen voor al dat gekloot van de afgelopen jaren. Kun je 4 schalen omhoog houden maar er viel bitter weinig te genieten de afgelopen 6 seizoenen. Welgeteld 1 wedstrijd waar ik s'ochtends met een grote glimlach op mijn gezicht meer wakker werd en dat was de winst op Barcelona. Voor de rest is het meer ergernis dan genieten.

Natuurlijk blijft het mijn club en zal ik haar nooit verlaten maar ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd wel eens hardop afvraag waarom ik in godsnaam nog naar al die wedstrijden zit te kijken en niet overschakel naar voetbal dat wel te pruimen is. Maar goed, als je eenmaal verknocht bent aan een club kom je daar je leven niet vanaf. Mijn hersenen vertellen mij anders maar de club zit, gelukkig in mijn hart.

8 augustus 2016 om 09:34

Om te beginnen beetje flauw om de 2de wedstrijd tegen Paok eruit te pikken.
Je kan ook de eerste nemen, waarin wel met de goede tactiek werd begonnen en waarin Ajax veel en veel beter was.
Aanval op aanval met ee legio kansen.

Ten tweede en ik pak Viswoestijn er ook even bij lijken vele niet verder te kijken dan de neus lang is.
Met een beetje salaris tekengeld ben je zo 25 miljoen verder dat is een kwart van je vermogen voor 1 speler en 0,0 garantie's.

Ten 3 de je klaagt over de 20 jarige broekie's maar de laatste keer dat Ajax wat presteerde in Europa hadden ze 2 spitsen genaamd Mido en Zlatan en die waren toch niet ouder dan 20 !
Oftewel leeftijd zegt niks, het gaat erom of het team past en de kwaliteit.

Voorlopig heeft Cassiera in zn eerste wedstrijd als spits 1 goal gemaakt en Dolberg in 2 wedstrijden in de VCL 1 goal. Oftewel ze liggen op koers.

Viswoestijn,

Jij vergeet voor het gemak even dat ze in zuid europa niet zo nauw kijken met cijfertjes en schulden. De nr 20 in Engeland krijgt de gehele begroting van Ajax alleen al aan tv geld hoe wou je daar aan mee doen dan ? Dat kan niet je speelt teveel spelletjes.

8 augustus 2016 om 10:05

Goed dat je ook de positieve wedstrijd tegen Paok hebt gezien maar Ik doel niet alleen op wedstrijden tegen Paok. Ik heb het ook over de waardeloze wedstrijden vorig jaar tegen Celtic, Molde en Fenerbahce waar Ajax in geen 1 wedstrijd overtuigend over kwam. Om nog maar te zwijgen tegen Afc, FC Lievering en andere oefenwedstrijden (natuurlijk een oefenwedstrijd zegt niet heel veel maar als je stelselmatig niet van amateur clubs kunt winnen is dat een teken aan de wand) Als je het in een Poule met dat soort tegenstanders niet red met deze groep, Je verkoopt je beste spits en haalt er niets bij dat het jaar erna wel het verschil kan maken dan ga je het gewoon weer niet redden in Europa. Het is niet zo dat de spelers die Ajax al had in dat ene jaartje zo gegroeid zijn dat aankopen niet nodig zijn. Dat bewijst de wedstrijd tegen de Graafschap wel. Ze staan er gewoon niet als het moet. Niet in de competitie en niet in Europa.

Ajax heeft het nu een aantal jaar gedaan zonder echt grote aankopen. Ik vind dat dat zijn kans heeft gehad, met 0 resultaat. Geen wedstrijden om te genieten, geen successen in Europa, en enkel 4 keer het kampioenschap waarbij ik als fan, geen enkele affiniteit met het spelletje van Ajax had. Sorry maar dat is het mij niet waard en zeker niet als je gewoon het geld op de bank hebt staan. Je hoeft het niet allemaal uit te geven maar een deel is zeker op zijn plaats.

En al kost een goede spits voor 5 seizoenen 25 miljoen euro in totaal. Dat geld geef je toch niet in 1 keer uit maar verspreid over 5 seizoenen? Je doet net alsof die 25 miljoen dan in een keer van de rekening wordt afgeschreven. Nou dat is niet zo. Ik vind dat persoonlijk voor een goede spits over 5 jaar een mooi bedrag. Schiet deze persoon je 1 keer in die 5 jaar naar de Championsleague is die investering er direct weer uit met het huidige prijzengeld.

Persoonlijk ben ik het ook niet eens met je vergelijking van Zlatan en Mido met de andere jongens die nu bij Ajax voetballen. Die twee hadden veel meer talent dan de jongens die er nu lopen. Oh en wellicht een leuk weetje: Zlatan en Mido zijn destijds ook voor veel geld gekocht en vervolgens voor veel meer verkocht. Ook hadden zij spelers als Galasek, Litmanen, van der Vaart en Pienaar in de rug lopen. Dat waren jongens die Ajax nu in de verste verte niet heeft rondlopen. Dat voetbalt allemaal wel een stukje makkelijker in plaats van een kleurloze nummer 10 als Klaassen in je rug. Ik verwacht overigens nog geen wonderen van Dolberg en Cassierra en ik hoop dan ook dat ze rustig worden gebracht. Scoren bij je debuut is natuurlijk altijd prachtig maar je moet wel in je achterhoofd houden dat het tegen Paok en Sparta was. Dat zijn niet de tegenstanders die je later tegen gaat komen bij een succesvolle europese campagne.

8 augustus 2016 om 10:28

Tjongejonge wat een hoop gebral weer. Ajax geeft geen achterlijke bedragen meer uit. Ik weet niet of je voor Ajax bent ( zal wel niet ) maar dit is nou eenmaal het beleid en zo staan we er nou eenmaal voor als Ajax in Nederland. We weten nu wat Dost moet kosten maar wil hij wel naar Ajax? Ik geloof er niks van. Half Nederland hooot dat Ajax een spits gaat kopen ( voor teveel geld ) om vervolgens hier weer te kunnen roepen dat we teveel betaald hebben. Overmars moet gewoon lekker in de winterstop verder kijken en anders doen we het maar lekker hiermee, Cassierra bevalt me prima

8 augustus 2016 om 10:52

Je zet je meningen kracht bij met oneliners als: ''tsjongejonge wat een hoop gebral weer'' maar je mening is niet bepaald te betrappen op enige inhoud. Als je wel inhoud had dan had je mij om de oren geslagen met feiten maar dat kun je klaarblijkelijk ook niet. Volgens mij lees jij mijn posts niet eens anders had je jezelf niet afgevraagd of ik wel voor Ajax was. Dat had je gewoon kunnen lezen in mijn vorige post. Als je oneliners nodig hebt om overtuigend over te komen kun je wellicht beter stoppen met reageren.

Dat jij bedragen van 11 miljoen belachelijk vind moet jij weten maar dat betekend wel dat je definitief afhaakt aan de middenmoot van Europa en dat je jezelf moet gaan meten met landen als Schotland, Polen en Tscjechie. Prima dat jij je daarmee wilt gaan meten maar ik zie dat graag anders. Ik begrijp ook niet waarom je je spits voor zoveel geld gaat verkopen als je het toch niet in de selectie wilt stoppen. Koop je het stadion om vervolgens de begroting jaarlijks mee omhoog te gooien, dan zou ik zeggen: prima, maar communiceer dat naar de achterban toe.

Als we straks weer roemloos ten onder gaan aan slagkracht voorin tegen Rostov zul jij ongetwijfeld de eerste zijn die loopt te janken om een nieuwe spits. Maar dan is het seizoen in principe al gespeeld. Jammer overigens dat je niet reageert op de reacties waar je feiten worden weerlegd. Wie A zegt moet immers ook b zeggen lijkt mij.

8 augustus 2016 om 11:22

Je denkt toch niet dat ik elke zin van die lappen tekst van je ga zitten analiseren en alles tot in de details ga benoemen. Zo belangrijk ben je ook weer niet. Dus idd ik scan je reacties even snel door om te kijken staat er nog wat boeiends in, helaas was dat niet het geval dus verder geen aandacht.

8 augustus 2016 om 11:24

Oja en je post beginnen over oneliner is ook een oneliner

8 augustus 2016 om 11:35

Precies wat ik al dacht. De tekst half lezen en dan reageren omdat je het niet begrijpt. Prima weet ik weer genoeg. Volgende keer niet ingaan op reacties van jou. Ik hoop niet dat je ook zo op je werk in staat.

Overigens zou ik de term ''oneliner'' nog even opzoeken als ik jou was.

8 augustus 2016 om 11:52

@ albertino

Geld uitgeven staat niet automatisch gelijk aan het doen van onverantwoorde uitgaven, maar sorry dat ik het zeg: Alleen op een of andere manier snappen velen dat niet, want de mensen die zeggen dat er geld uit gegeven moet worden hebben niet over het doen van onverantwoorde uitgaven waar mensen zoals jij steeds maar gemakshalve vanuit gaan.

8 augustus 2016 om 12:37

@elninoo, laat ik beginnen met zeggen dat ik geen ajacied ben. Ik ben desondanks toch geïnteresseerd in het reilen en zeilen van het bestuur bij de voetbalclub Ajax. Ik ben het helemaal eens met jouw stelling, en de uitleg die je erbij geeft. Als je mee wil met de subtop van Europa, dan zul je zo nu en dan moeten investeren. Geen onverantwoord smijten met geld, maar een gerichte aankoop op een positie waar het echt nodig is. Een versterking die ook dient ter ondersteuning van de ontwikkeling van de jonkies. Wanneer een klein deel van de geldberg dus op een verantwoorde manier herinvesteerd wordt, heb je er op meerdere vlakken profijt van. Zowel het behouden van de aansluiting met de subtop, het ontwikkelen van je eigen jeugd en de vergroting van de waarde van je spelers. Ik meen dat Bas Dost niet de speler is die in dit profiel past, maar ik ben ook van mening dat die versterking er al lang had moeten zijn. Toen Milik onverwacht toch verkocht werd (terecht voor zo'n enorm bedrag) had zijn vervanger binnen 2 dagen al gepresenteerd moeten zijn. Dit zegt mij dat Overmars geen schaduwlijstje heeft, en daarmee totaal geen plan heeft. Nu moet hij plots schakelen en dan kom je bij spelers als Dost, waar internationaal niet de meeste aandacht voor is. Als je vervolgens niet bereid bent om de vraagprijs te betalen, dan blijf je met lege handen achter.

8 augustus 2016 om 13:16

Inderdaad. Vervangers moeten te aller tijden klaar staan. Maar Overmars komt met niets. Ik snap niet hoe ze er zo gemakkelijk over kunnen denken nu de belangrijkste wedstrijden van het seizoen voor de deur staan. Je moet geen paniekaankopen doen maar voor het EK was velen van ons al duidelijk dat Milik, hoogstwaarschijnlijk niet te houden was. Dan moet je zorgen dat je de opvolger al in het vizier hebt en niet gaan staan wachten totdat de transfer dan ook daadwerkelijk doorgang heeft gevonden.

Even dacht ik dat Ajax het lek boven had. Sanchez en Cassierra werden al voor het EK gecontracteerd en ik vond dat daadkrachtig gehandeld van Ajax. Maar nu zie ik dit weer voorbij komen en denk ik: Hebben ze daar Paok niet gezien of alle andere wedstrijden van het afgelopen jaar? Je weet dat je het met deze groep niet gaat redden. Zonder een echte spits is dit Ajax kansloos in alle competities waaraan het meedoet.

Of Dost nu de man is die het moet gaan doen voor Ajax valt te betwijfelen maar ik vind het persoonlijk op papier een verbetering ten opzichte van Milik. Dost is een spits die gevaarlijk is voor teams die dicht bij de 16 van de tegenstander spelen en zo'n team is Ajax nu eenmaal. En of hij nu 11 miljoen waard is of niet staat eigenlijk los van dit. Een speler is waard wat een club er voor betaald.

8 augustus 2016 om 12:51

Dat was wat ons de afgrond in stuurde, dus ja ik begrijp dat volkomen. Nooit weer zulke afschrijvingen en bedragen.

Nee geen Dost. Hopelijk gaan ze niet zakken.

Ik schrik van de transfersom die voor Milik werd betaald.

8 augustus 2016 om 10:30

Hoef jij toch niet van te schrikken of heb je mee moeten betalen?

8 augustus 2016 om 10:45

Het schijnt dat wij als voetbalkijker een duit in het zakje doen. Desondanks was ik ook geschrokken hoor.

De logica achter de schrik van ajax snap ik echter even niet. Wel Milik verkopen voor 32 miljoen, maar schrikken van het prijskaartje 11 miljoen dat er hangt aan Dost.. Hij heeft weliswaar nog maar contract voor een jaar, maar hij heeft al veel meer bewezen dan Milik.

Bah ik hoop echt niet op dost. Ik vind dit geen leuke voetballer. Ik ben niet voor ajax maar als je dost haalt kun je net zo goed dolberg en casierra houden. En dit seizoen gebruiken om een beetje te wennen. Dan maar geen europees voetbal, want met dost gaan ze niet opeens goed spelen europees.

hahaha 32 miljoen voor milik krijgen en dan schrikken van "maar" 11 miljoen voor bas dost...

8 augustus 2016 om 10:13

Ja joh, ze zijn ziek bij Ajax. Zelf verkopen voor het maximale (wat ze overigens goed doen), maar bij mogelijke aankopen alleen op de voorste rij willen zitten voor een dubbeltje. Met als gevolg dat de supporters komend seizoen waarschijnlijk weer genoegen moeten nemen met een elftal bestaande uit louter jeugdspelers....

8 augustus 2016 om 11:33

Nee Ajax wil simpelweg niet te hoge afschrijvingen, dat kan de begroting feitelijk niet dragen. Verder als je fan van Ajax bent, dan weet je dat de identiteit nauw verweven is met jeugdspelers en de opleiding, altijd al zo geweest.

8 augustus 2016 om 11:57

@ afcanats

En jij zou op jouw beurt moeten meten dat Ajax altijd (tenminste volgens het oorspronkelijke beleid waarvan ze zonder mandaat zijn afgestapt, maar toch nog zeggen te volgen) altijd een financiële uitzondering kan en mag maken voor spelers van een bepaald kaliber.

8 augustus 2016 om 12:50

Nee, ze hebben een strikt begrotingsbeleid, overigens zou ik geen uitzondering voor Dost maken. Valt zeker niet in die categorie.

8 augustus 2016 om 14:11

ongeacht of het in het beleid beschreven staat of niet vind ik dat je voor een Dost wel degelijk een uitzondering mag maken. Op papier een betere spits van Milik en ook volwassener in zijn spel en dus als het goed is een directe versterking. Ik zeg hier overigens niet dat je direct maar met 11 miljoen moet gaan smijten om hem te halen maar een miljoen of 8 mag wat mij betreft wel in deze jongen gestoken worden. Dost is een iets mindere versie van Huntelaar die kan trekken en sleuren en dodelijk is in de 16. Als je in Duitsland bewijst dat je doelpunten kunt maken dan kun je dat zeker in Nederland.

Tevens is Dost ook de juiste leeftijd waarnaar we zoeken. Hij is als het goed is in de bloei van zijn leven met zijn 27 lentes jong en gaat nu normaal gesproken zijn beste jaren in. Indien je hem dan kunt behouden heb je de komende jaren een ontzettend sterk aanspeelpunt dat je zelfs eventueel nog na 2 jaar kunt verkopen.

8 augustus 2016 om 17:32

Ik vind dat als je beleid voert om geen verlies te draaien met EL en zonder transfers dat je je daar aan houden, dit beleid komt mede vanuit de bestuurlijke en financiele wanorde van 6 jaar geleden wat geen enkel sportief succes had opgeleverd.

Uitzondering alleen voor spelers die er echt bovenuit steken, anders voelt de rest van het team zich terrecht tekort gedaan. En wat ik zeg binnen de mogelijkheden, ik schat in dat Ajax wel 8 miljoen uit kan geven voor een spits, maar daar heb je Dost dus blijkbaar niet voor. Zijn salaris moet dan ook nog passen.

32 Miljoen voor Milik. 5miljoen neertellen voor een of andere onbekende buitenlander. Maar 11 miljoen voor Dost, 8 miljoen voor Haller en 4,5miljoen voor Letschert allemaal teveel vinden..

8 augustus 2016 om 11:18

die buitenlander die voor jou onbekend is zal echt wel veel bekeken zijn bij ajax.

8 augustus 2016 om 14:15

Een onbekende buitenlander die de Zuid Amerikaanse Championsleague op zijn naam schrijft. Een boomlange atleet die niet alleen kopsterk is maar ook agressie met zich mee brengt. Een verdediger die je liever niet in een donker steegje tegenkomt. Dat had Ajax nodig en die hebben ze gehaald in plaats van een Letschert die zich alleen bij Utrecht heeft bewezen. Waar ben je nu precies boos over?

Van mij hoeft het uiteraard niet, maar als Ajax onder de 10 kan uitkomen moeten ze dit altijd doen natuurlijk. Zeker 20+ per seizoen, dat zoek je toch?

8 augustus 2016 om 08:50

Precies! Daarnaast brengt hij power mee, daar heb je internationaal veel meer aan dan licht gewichtjes als Dolberg en Co.

8 augustus 2016 om 09:38

Mee eens. Stel dat Luuk toch bij ons zou zijn weggegaan dan zou ik heel erg blij zijn met Dost hoor.

10 miljoen is een mooie prijs, voor huidige luchtbellen markt.
Ajax kennende zullen ze niet meer dan 8 willen betalen.
Maar je moet realistisch zijn.
Ze maken meer dan 20 miljoen winst op Milik, dan weet je dat een Duitse subtopper, die afgelopen jaar CL heeft gespeeld, dat kan vragen.
Wil Ajax niet in de buidel tasten, dan redden ze het ook wel met het huidige materiaal in de competitie om 1e/2e te worden.
CL halen, dat kan ook nog steeds, maar je moet er rekening mee houden, dat het EL kan worden.

Wat is er toch aan de hand met mensen. Kritiek leveren alleen masr om kritiek te kunnen leveren. Hebben de supporters, sorry voor het generaliseren, nou echt niets geleerd van het verleden? Of is het alweer te lang geleden? Of is het motto: Nooit naar het verleden kijken. Aja heeft jaren geleden na buitensporige uitgaven en geen cl voetbal besloten het roer om te gooien. Wij kunnen financieel niet mee met de bedragen in het buitenland, we moeten sparen voor mindere jaren en we willen het met vooral jeugd bereiken. Ajax staat voor jeugd! En we gaan geen onverantwoorde bedragen neertellen voor spelers. Als je dat niet zint miet je je afvragen waarom je ajax supporter bent

8 augustus 2016 om 12:07

@ kingbolo

Sorry, maar dit is kortzichtigheid van de bovenste plank, in het (recente) verleden hebben we bij elkaar ook tig miljoenen verspild door het halen van jonge spelers. Zullen we dan daar ook maar mee stoppen ? Overigens heeft Overmars met al zijn briljante versterkingen tot aan Sinkgraven bij elkaar ongeveer 50 miljoen door de plee gespoeld. Dat bedrag zal wel zijn opgelopen door de "versterkingen" die na Sinkgraven kwamen.

Jouw opmerking dat Ajax niet mee kan gaan met de grote topclubs weet iedereen, maar als mensen zoals jij eens de bijdrages goed van vele andere (dan heb ik het over de mensen die hun bijdrages fatsoenlijk onderbouwen) eens goed leest; zou je zien dat niemand verwacht dat Ajax in die financiële wapenwedloop mee gaat. Verder heb jij zo te zien ook weinig geleerd van het rapport Coronel/revolutie, waarin duidelijk gesteld werd dat Ajax ten alle tijden voor spelers van een bepaald kaliber een financiële uitzondering kan en mag maken (al noemde men daar geen bedragen in). Wat overigens niet meteen gelijk staat aan het doen van onverantwoorde uitgaven, maar lage of hoge bedragen; geld moet gewoon goed uitgegeven worden. Dat is iets wat Overmars totaal niet kan.

8 augustus 2016 om 13:59

Ik reageer op mensen die vinden dat ajax maar gewoon 10 à 15 miljoen voor een speler moeten betalen. Met van Basten was precies hetzelfde gaande als nu, supporters en media die lopen te schreeuwen dat ajax het geld niet op de bank moet laten staan maar moet investeren in kwaliteit op het veld. Toen kwam Sulejmani en we weten allemaal wst ons dat heeft opgeleverd. Iedere coach of td bij ajax heeft aankopen gedaan die niet uit de verf zijn gekomen. Zo ook bij Overmars. Wie had verwacht dat Milik dit zou opleveren? De supporters in iedergeval niet. En ja coronel heeft gesproken over uitzonderingen, maar wel na de ervaring met Sulejmani. En dat nooit weer zeiden we allemaal in koor toch? Dus? Max 8-10 miljoen? En het moet een speler van formaat zijn, met een salaris van 1,5 tot 2 miljoen. Dan heb je niet zoveel meer te kiezen of je legt de focus op spelers als de vroege huntelaar, zlatan of suarez. Die zijn er niet zoveel en die hadden toen nog geen naam gevestigd.

8 augustus 2016 om 14:27

@ Kingbolo

Van Basten was een onervaren coach die de uitschakeling op het WK als ''een mooi leermoment'' omschreef. Die man heeft overal gefaald en bewezen dat hij niet capabel is om hoofdcoach van welke club dan ook te zijn. Die ga jij nu vergelijken met de tijden van nu waar ieder dubbeltje door de raad van commissarissen wordt omgedraaid? Destijds was het een Wilde Westen in Amsterdam, nu wordt alles gecontroleerd.

Leg mij nu eens uit wat het risico is van eenmalig 11 miljoen neerleggen voor een speler als je nog zoveel geld op de bank hebt staan als reserve. In de tijd onder van Basten was er helemaal geen reserve. Het geld werd opgemaakt aan spelers en toen er geen geld binnenkwam aan transfers waren de problemen niet te overzien. Dat is toch een heel andere situatie als die er momenteel bij Ajax gaande is? 100 miljoen Euro op reserve nu ten opzichte van niet op de bank van toen. Leg het mij alsjeblieft uit. Jij vergelijkt appels met peren. Er is overigens ook veel geld in Huntelaar geïnvesteerd net zoals dat er in Suarez en Zlatan is gedaan. Daar zijn we ook flink op onderuit gegaan toch? De ene speler was vorig jaar de beste speler van FC Barcelona, De andere was aanvoerder van Paris Saint Germain en staat nu bij Manchester United in de spits. Ajax heeft daar nogsteeds ontzettend veel negatieve naweeën van. Waarom zie je enkel de negativiteit van investeren en niet de positieve kanten?

Je geeft tevens in je vorige reactie aan dat Ajax moet sparen voor de toekomst maar welke toekomst zie je dan voor je? Een toekomst van 4 teams die Europees spelen in de Europa League en verder niets? Want dat is waar we momenteel naartoe gaan met ons voetbal. Op deze manier is er geen toekomst meer tegen FC Barcelona, Manchester of Bayern Munchen, in hoeverre dat nu al het geval is. Dan kom je teams tegen als Vojvodina, Wisla Krakow en Jablonec. Sparen we daar dan voor als club zijnde? Je geeft zelf aan dat Ajax staat voor Jeugd. Ajax staat voor goed voetbal, niet enkel voor jeugd. De teams die er vroeger stonden vol met jeugd werden bij de hand genomen door ervaren rotten die alles al een of meerdere keren hadden meegemaakt. Maar in die rotten moet wel worden geïnvesteerd anders groeit de jeugd nooit naar dat niveau.

Als je de geschiedenis kent kun je een heel klein beetje de toekomst voorspellen. Jij pakt enkel de slechte ervaringen uit het verleden zonder dat je daarvan leert. En dat terwijl de tijden nu compleet anders zijn. En als je dat niet zint moet je jezelf afvragen waarom je Ajaxsupporter bent.

8 augustus 2016 om 12:48

Helemaal mee eens!

Dost is wel een andere spits vergeleken met Milik, maar zou wel een goeie spits zijn voor het spel van Ajax. Als de vraagprijs te hoog is, dan lekker wachten totdat die transfervrij is!

Denk dat weinig mensen hier lezen. Elf miljoen euro voor Dost is gewoon te veel geld. Waarom? Hij heeft nog een eenjarig contract! Zo goed was hij nou ook niet in Duitsland. Hoe dan ook vind ik dit hele gedoe weer extreem irritant, maar in mijn mening zitten ze bij Wolfsburg ook te hoog in de boom.

8 augustus 2016 om 10:40

Ik deel je mening, alleen bijkomend probleem is dat Engelse clubs 10 miljoen als zakgeld zien. Verder vraag ik me af of hij naar Ajax wil, gezien zijn uitspraken niet naar de eredivisie te willen. Aan de andere kant, als hij wel komt en 20 goals maakt kan Oranje ook weer in beeld komen natuurlijk (mocht hij aan het sportieve denken)

Net zoals de rest van de voetbalwereld schrok van het bedrag voor Milik. Wolfsburg is natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen!

Elk jaar hetzelfde liedje met Overmars. Zeeën van tijd, en op de belangrijke momenten nog steeds geen versterking hebben of krijgen. Als het slecht gaat met Ajax dan is het iig niet alleen de schuld van het eerste elftal Overmars pff

8 augustus 2016 om 12:12

@ doejezo

Klopt, iedereen ziet van alles afkomen maar hij komt pas in actie wanneer je eigenlijk al te laat bent. Persoonlijk heb ik er zo de pest in dat de Boer voorkomen heeft dat Overmars ontslagen zou worden, want de raad van commissarissen wilde van hem af nadat hij en de Boer het verhaal (in de Volkskrant) van de zelf opgestapte scout bevestigde. Het is onbegrijpelijk dat deze totaal incapabele kerel mag blijven zitten en een verlenging kreeg aangeboden. Zolang hij in deze functie zit zal Ajax nooit over een goed uitgebalanceerde selectie en bank beschikken.

8 augustus 2016 om 13:13

@ doejezo & Afca_leeds

Nou vertel maar jongens, wat had Overmars dan moeten doen? Wie had hij nu al moeten halen? Milik is net weg, voor een bod wat je gewoon niet kan weigeren. Je zit midden in de voorrondes voor CL waardoor spelers zullen willen wachten met uitsluitsel daarover en grote namen zullen niet snel naar ajax gaan. Zoals Overmars het aangeeft, Ajax is een tweede of derde keus voor grotere namen, en voor talenten is het vaak afwachten of er gehuurd of gekocht mag worden. Daarnaast moet er ook wel echt wat te halen zijn, want wat zijn nou echt realistische opties?? Ik zou het echt niet weten.

8 augustus 2016 om 13:30

In principe haalt Ajax nooit sterren maar leidt het sterren op. In deze optiek zou ik graag zien dat er een onbekende spits naar voren werd geschoven die er direct zou staan. Toen Milik kwam en moest vechten voor zijn plek terwijl Sigthorson steeds maar de voorkeur kreeg stond hij er direct toen men het van hem vroeg. Ik geloof dat hij bij zijn eerste invalbeurten direct scoorde in meerdere wedstrijden. Ajax moet geen grote naam halen maar gewoon een goede voetballer. Iedereen zit te hopen op een Balotelli, Huntelaar of Gomez. Waarom gaat Ajax niet blind voor spelers als: Bobadilla van Augsburg of Miguel Borja van Nacional. Dat zijn bonkige spitsen die een balletje bij zich kunnen houden maar bovenal lastig om af te stoppen.

Wellicht is het minder dan Huntelaar of Gomez maar dan had je al wel je selectie op oorlogssterkte gehad voor de wedstrijden tegen Rostov.

8 augustus 2016 om 14:08

@ jm87

Het enige wat Overmars van mij mag doen is opstappen, ik wil niet eens dat hij nog wat voor Ajax doet in deze functie. Wat hij had moeten doen kun je terug lezen in mijn bijdrage om 11:29 #130 in dit topic, sorry, maar ik heb nu geen tijd om dat hele verhaal weer te typen.

8 augustus 2016 om 18:40

@ jm87

Volgens mij is het de taak van Overmars om te anticiperen op dit soort zaken. Het is alom bekend dat spelers uit de Eredivisie op elk moment kunnen vertrekken, en dan met name de meer gewilde, zoals Milik. Overmars zijn taak is om een selectie klaar te hebben, voordat belangrijke wedstrijden worden gespeeld. Hij had direct bij de verkoop van Milik een nieuwe spits die er gelijk staat moeten presenteren, hoe hij dat doet, zoekt hij maar zelf uit. Het ligt namelijk in zijn functie besloten. Als Overmars niet presteert, dan moet hij vertrekken, net zoals het overal eigenlijk gaat. Bovendien is Ajax geen kleine club waar alle spelers voorbehouden voor maken voordat ze komen. Zo moet Overmars het ook presenteren. Al dat indekken en jaren op een rij bijna niets fatsoenlijks halen, dan moet er blijkbaar een man komen die dat wel naar behoren kan doen.

Drost, denken ze bij Ajax dat ik voor Drost naar het stadion kom?
Kunnen we in de afgelopen twee maanden nu echt niets beter verzinnen dan Drost?
vind hem totaal niet ajax waardig, iets van over de 86 duels en in de 30 goals..koop dan maar niemand en geef de jeugd weer de kans.

8 augustus 2016 om 14:45

Henrico Drost is een verdediger, Bas Dost (zonder R dus, zoals in de tekst veelvuldig staat) is een aanvaller. Welke bedoel je, The(notso)brightone?

10 augustus 2016 om 12:05

je hebt helemaal gelijk...dost off course..

Ajax wil iedereen voor een koopje! Gaat niet meer op deze tijden! Door de Engelse is het vraag en aanbod in de wereld verhoogt!

8 augustus 2016 om 12:47

Daarom kopen we ook jeugdspelers en laten we veel jeugd doorstromen.

ik zou 8 miljoen uitgeven en een bonus voor wolfsburg als we kampioen worden van 2 miljoen.
Haller ga je niet krijgen voor minder dan 15 miljoen (aangezien er een bod uit china kwam van 20, vind haller hooguit 7 miljoen waard)

Gewoon prijs op tafel leggen dit is de beste spits voor Ajax.

Het maakt niet uit welke spits er aangetrokken wordt zolang hij er minstens 20 in schiet. Misschien zal de prijs nog wel zakken als Ajax bijv. 8 biedt. Dan kun je op 9,5 uitkomen. Maar dan duren de onderhandelingen wat langer, dus het zal dan zeker niet lukken voor de volgende voorro

Ik vind 11 miljoen is een prima vraag. Als ze Dost halen betaald hij dat geld gegarandeerd terug.

Waarom ook Dost? Die heeft het niet echt gemaakt in Wolfsburg. Vind hem niet passen bij Ajax.

Ik persoonlijk hoop op balotelli. Wilt zich nu zeker weer gaan laten zien wat hij in huis heeft en gezien de verdedigers in de eredivisie zou dat prima lukken!

Ach zo etteren de namen nog even door en uiteindelijk blijkt niemand "haalbaar". En zo had je een goede spits voor 2,8 miljoen die nog lang onder contract stond.

Als Ajax niemand haalt, doet het zichzelf te kort, maar ook laat het de fans in de steek. Ze spelen gewoon bedrijfje, geef dat dan toe en houd de fans/supporters niet zo aan het lijntje.

Niet kwaad bedoeld hoor maar zo gaat het al jaren. Word een beetje moe van hoe Ajax zich profileert naar de fans. Groot doen, ambitieus zijn, maar noppes doen om ambitie waar te maken. Je beste jeugdtrainers in jaren wegpesten, breedte aankopen, beste spelers voor miljoenen verkopen, klagen dat niemand haalbaar is en als iemand dat wel is na een jaar verkopen voor miljoenen en dan vervolgens alle grootste namen opschrijven maar niks willen betalen. Maar uiteindelijk wel weer lopen zeuren dat niemand haalbaar is. En zo spelen ze dan dat seizoen weer met breedte aankopen en jeugdspelers.

Ach

8 augustus 2016 om 13:08

Kom op zeg geef Overmars even de tijd. Het is begin augustus, je hebt nog drie weken. Je zit midden in de kwalificatie voor Champions League waardoor spelers of clubs zullen willen wachten totdat daar duidelijkheid over is. Daarnaast is Ajax niet meteen een club waar grotere namen om staan te springen natuurlijk, het zal vaak de tweede of derde optie zijn waar spelers heen gaan als grotere clubs of clubs met lucratievere aanbiedingen afhaken. Ook is de vraag welke grote namen überhaupt haalbaar zijn, bijna aan alle kandidaten waarmee mensen komen zitten haken en ogen; de een is te duur, de ander mag alleen gehuurd worden, de ander moet eerst de voorbereiding helemaal meedoen enz enz en dan moet de speler zelf ook nog willen. JIj overdrijft sowieso nogal, want in welke zin doet ajax 'groot' of iets dergelijks en maakt het vervolgens niet waar? Je kunt als club in Nederland niet opeens een zeer aantrekkelijke bestemming voor grote spelers zijn, daar kan ajax toch niets aan doen? Ajax klaagt niet dat niemand haalbaar is, maar geeft aan dat het lastig is, en dat is ook logisch, om bovenstaande redenen. Dat 'grote namen opschrijven' is ook onzin, daar komt de media mee en dat gaat zijn eigen leven leiden en opeens heeft ajax gefaald door een grote naam niet te halen, zo werkt het dus niet. Ik begrijp totaal niet dat je een groen randje hebt gekregen want je legt volledig onterecht de schuld bij Overmars.

8 augustus 2016 om 14:04

@ jm87

Hoelang moet Overmars nog de tijd krijgen volgens jou ? Hij is namelijk sinds zijn aanstelling in 2012 al opzoek naar een ervaren spits. Verder heeft "fairplay87" het nergens over grote namen, dat is iets wat jij ervan maakt.

" in welke zin doet ajax 'groot' of iets dergelijks en maakt het vervolgens niet waar?"

Volgens mij was het toch echt Overmars zelf die een paar dagen geleden nog zei dat hij in het zoektocht naar een "ervaren spits" voor het hoogste gaat. Ook deed hij een uitsprak na het mislukken om Eto te halen; dat hij nog een topspits (al noemde hij geen naam) naar Ajax had kunnen halen. Dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan omdat de verkopende club een door verkoop percentage wilde en daar had hij geen trek in. Ook spreekt hij en Ajax regelmatig uit dat het behalen van de tweede ronde van de Champions League of de het bereiken van de kwart finale in de Europa League de doelstellingen zijn, maar beschikt Ajax onder zijn bewind nooit over een selectie die daartoe in staat is. Zo zijn er nog wel meer kwats uitspraken door hem gedaan.

Dat er een moeilijk graad is in het halen van spelers ben ik met jou eens, maar dan moet je over een goed internationaal netwerk beschikken wat hij niet heeft. Bovendien maakt hij geen lijstjes (een paar seizoenen geleden zelf door hem toegegeven) en is dus nooit ergens op voorbereid, iets wat we elke keer in de praktijk zien. Bovendien faalt hij elke keer als het gaat om het halen van versterkingen van het eerste, en voldoen ze bovendien nooit aan de eisen van de voorwaarden waaronder Ajax de markt op mag gaan (zie rapport Coronel/afspraken na de revolutie.

"je kunt als club in Nederland niet opeens een zeer aantrekkelijke bestemming voor grote spelers zijn

Ajax heeft van het begin af aan gezegd dat ze voor spelers van een bepaald kaliber altijd een financiële uitzondering kunnen en mogen maken. Dus hoezo Ajax kan zich niet aantrekkelijk maken ? Zowel bij van Ginkel (los gezien of hij het waard was) en bij Eto wilde Ajax heel ver gaan, waarbij bij laatste genoemde Ajax een constructie had bedacht dat hij 3 miljoen zou kunnen gaan verdienen.

Om dit alles te kunnen bewerkstelligen heb je een goed internationaal netwerk nodig, iets wat hij niet heeft. En moet je ook intensief hiervoor scouten, en daar ligt het grootste probleem, zo´n beetje het hele scouting apparaat kan zijn bloed wil drinken. Hoe en waarom kun je terug lezen in mijn bijdrage om 11:29 #130 in dit topic.

Tenslotte is het wel heel naïef om te denken dat jij wel gebruikt kunt maken van de hoge transfersommen als het gaat om het verkopen van jouw eigen spelers, en tegelijkertijd denkt dat je altijd met een "dubbeltje op de eerste rij kunt zitten" wanneer jij de markt opgaat voor versterkingen.

Dus omdat jij het ergens niet mee eens bent kan iemand geen "groen randje krijgen" ? Overigens was ik degen die hem het compliment gaf, wat ik niet zozeer gaf omdat ik het met hem eens ben,

Overigens ben ik degene die het hem het groene randje heeft gegeven, ten eerste heeft hij naar mijn mening gelijk. Al was de reden om hem dit "compliment" te geven (wanneer je een compliment geeft moet je dit ook kunnen onderbouwen richting voetbalzone) in de hoop dat mensen eens goed kijken naar wat er precies is afgesproken ten tijden van het rapport Coronel/de revolutie en aan de hand van die meetlat hierover discussiëren en zo Overmars beoordelen. Nu zal ik zeker niet beweren dat ik alle wijsheid in pacht hebt, maar ik zie in deze discussie zoveel halve waarheden en standaard clichés die hier niets mee van doen hebben.

Wat dat betreft kun het bijvoorbeeld vergelijken met de uitsprak van jol destijds; dat een binnenlandse transfers nooit meer dan 5 miljoen waard is. Tot op de dag van vandaag beweerd de meerderheid van de mensen dat hij dit zei over alle transfers, terwijl dit niet zo was. Hetzelfde zien we ook steeds rondom Ajax, al gebeurd dit niet alleen rondom Ajax. Ook bij het financiële reddingsplan van PSV en andere clubs zie je vaal hetzelfde, waar men halve waarheden maar blijft halen en de rest (bewust) vergeet.

In de functie die Overmars bekleed is hij hoofdelijk verantwoordelijk voor de scouting het samenstellen van de selectie. Dus mag hij daar gewoon op afgerekend worden, des te meer omdat het elk seizoen weer hetzelfde liedje met Overmars is dat Ajax elk seizoen weer met een ploeg aantreedt die niet compleet is op geen enkel punt in balans is. Vergelijkbare clubs zoals de Oostenrijkse en Zwitserse topclubs slagen daar in het algemeen veel beter in, die overigens financieel ook geen idiote dingen doen. In eigen land doet PSV dit over het algemeen ook al heel wat jaren beter, wat gewoon aantoont dat het wel mogelijk is.

Ook als "directeur voetbal zaken (of hoe zijn steeds veranderde titel functie momenteel ook heet) mag zoals ik al eerder zei ook afgerekend worden op zijn werk.

8 augustus 2016 om 17:00

Maar dat afrekenen gebeurd toch ook ieder jaar door de rvc en de aandeelhouders?

8 augustus 2016 om 14:13

Het is niet de schuld van Ajax dat er allerlei namen in de media verschijnen, maar dat komt op het conto van die media zelf en de zaakwaarnemers. Waarom je daarover krtitiek hebt op Ajax is me een volslagen raadsel.

Hoewel veel Ajax-supporters dat hardnekkig ontkennen en liever hun kop in het zand steken, is Ajax een modale club, met een modale begroting, die haar wedstrijden in een modale competitie moet afwerken. En een dergelijke club, die zonder CL deelname alle zeilen moet bij zetten om niet in de rode cijfers te komen, kan een een transfersom als die voor Milik is ontvangen, eenvoudigweg niet weigeren. Daarnaast was Milik allesbehalve onomstreden bij Ajax en zag lang niet iedereen het in hem zitten. Ook die kritiek komt derhalve vreemd op mij over.

De tijd dat een club als Ajax, met een omzet van 100 miljoen en met meer dan 200 werknemers in dienst, kon worden geleid door de lokale groenteboer ligt ver achter ons. Dat geld in feite voor iedere Bvo. Die spelen geen bedrijfje, maar het zijn bedrijven en om de bedrijfsvoering in goede banen te leiden, is expertise nodig en niet alleen op voetbalgebied. Ook mensen die dat ontkennen, steken hun kop in het zand en ook die kritiek is m.i. volkomen misplaatst.

Met de manier waarop Ajax zich naar de fan toe profileert, is ook helemaal niets mis. De begroting van Ajax is sinds vorig seizoen gebaseerd op deelname aan de EL en de ambitie is om mee te doen om de landstitel, de beker te winnen en zo lang mogelijk mee te doen in Europa en op een zo hoog mogelijk podium (. http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/peter-bosz... Dat is niet overdreven ambitieus zoals jij stelt en dat Ajax niets doet om de ambitie waar te maken, is baarlijke nonsens. Om die ambities waar te maken, is het van groot belang dat de club gezond is en blijft. De directie heeft keihard gewerkt en een prestatie van formaat geleverd door de begroting van de club van zwaar verliesgevend (zonder CL deelname) terug te brengen naar kostendekkend (zelfs zonder CL deelname). Daarnaast is Ajax er na het afhaken van Aegon ook in geslaagd de inkomsten uit shirtsponsoring zelfs nog te vergroten, iets dat iedereen voor onmogelijk had gehouden. Spelers kosten geld, aan transfersom en aan salaris, en om überhaupt spelers te kunnen kopen, zal je eerst inkomsten dienen te genereren. Als Ajax hogerop wil en structureel geld tot haar beschikking wil krijgen om aankopen te doen, dient eerst een stevig fundament te worden gelegd en zullen de inkomsten structureel omhoog en/of de uitgaven omlaag dienen te worden gebracht. Daar wordt achter de schermen hard aan gewerkt en dat bereik je uiteraard niet door de geldkraan wijd open te zetten. Dat werkt alleen maar averechts.

Er zal altijd een verschil van inzicht zijn tussen de bestuurders van een club en de supporters omdat de gemiddelde supporter vooral oog heeft voor de korte termijn, terwijl de bestuurder ook de lange termijn in acht dient te nemen. Bovendien heeft de bestuurder rekening te houden met de realiteit en de beschikbare middelen, terwijl de supporter het zich kan veroorloven om de kop in het zand te steken en bij wijze van spreken van de bestuurders te eisen dat Messi naar de Arena wordt gehaald. Voor de supporter die zijn kop in het zand steekt, zijn de mogelijkheden onbeperkt, maar de bestuurder die rekening dient te houden met de realiteit, kan niet meer geld uitgeven dan er in de kas zit.

Waar gewerkt wordt gaan dingen mis en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Toch is de kritiek op de Directie in het algemeen en Overmars in het bijzonder, grotendeels onterecht. Dat komt omdat veel supporters als een blinde over de kleuren praten en vaak geen idee hebben waar ze het over hebben. Sommigen van hen schijnen in de waan te zijn dat Overmars de Scheringa is van Ajax en met geld kan smijten als hij dat wil. In werkelijkheid is niets minder waar. Het geld waarmee Overmars handelt, is van de club en de club heeft regels opgesteld hoe hij met dat geld dient om te gaan. Bij Ajax wordt het beleid uitgevoerd door de Directie, die zich daarbij dient te houden aan de afspraken in het beleidsplan. Het beleid wordt bepaald door de aandeelhouders en in de praktijk door de vereniging omdat die 70 van de aandelen in het bezit heeft. Als je kritiek hebt over het handelen van Ajax moet je die wel aan de juiste persoon of instantie richten. En dat is de beleidsbepaler en niet die degene die het beleid uitvoert of er toezicht op houdt. Als je kritiek hebt op de prijzen in een supermarkt, heeft het ook geen enkele zin om je daarover bij de cassière te beklagen omdat zij niet degene is die de prijzen vaststelt.

Het verwijt aan het adres van Overmars, waarin hem verkeerde zuinigheid wordt verweten, is dan ook volkomen onterecht bij de wetenschap dat hij met handen en voeten is gebonden aan het beleidsplan, waarin is afgesproken om heen uitgaven te doen waar geen inkomsten tegenover staan. Als hij op de begroting 10 mijjoen tot zijn beschikking heeft om een spits te kopen en gebonden is aan het salarisplafond, kan hij er natuurlijk geen 11 spenderen aan Bas Dost en hem een salaris bieden dat het salarisplafonfd bij de club overstijgt. Toch verwachten veel supporters dat kennelijk wel van hem en als het dan niet gebeurt, krijgt hij allerlei onredelijke verwijten naar ziin hoofd. Dat komt doordat een deel van de supporterschare de kop in het zand steekt en gewoon ontkent dat het huidige Ajax niet meer dan een slap aftreksel is van het Ajax van twee decennia geleden dat ze nog altijd in hun hoofd lijken te hebben. Daardoor hebben ze een volstrekt onrealistisch verwachtingspatroon en worden ze keer op keer teleurgesteld omdat hetgeen zij in hun hoofd hebben, nooit zal en kan worden waargemaakt. In plaats van hun frustraties voortdurend af te reageren op de club en haar besturen, doen deze supporters er beter aan eens goed in de spiegel te kijken en zich te verdiepen in de materie.

Dat is bij Ajax eenvoudiger dan je denkt, omdat de cijfers openbaar zijn. Ga eens naar de officële website en raadpleeg de jaarcijfers. Je hoeft geen wiskundig wonderkind te zijn om te kunnen begrijpen dat als de inkomsten gelijk zijn aan de uitgaven, je bij oplopende uitgaven verlies zult leiden. In het beleidsplan van Ajax staat dat er geen uitgaven mogen worden gedaan waar geen inkomsten tegenover staan. Ook de regels van Financial Fair Play staan dit niet toe. De supporter die desondanks van Overmars verlangt dat hij die regels aan zijn laars lapt, steekt zijn kop in het zand en zal onherroepelijk worden teleurgesteld. En dat is niet de schuld van Overmars of de RvC maar heeft hij volledig aan zichzelf te wijten.

Voor de milik transfer verwachtte men nog aankopen en dat is met het gevonden geld alleen maarf groter geworden,
Ajax is het verplicht aan zichzelf om dit geld grof te investeren, is Dost de spits die je zoekt mag 11 miljoen geeeen belemmering zijn.

Is typisch Ajax .ze weten allang wat de prijzen zijn .is voor de show en kaartverkoop. Eindstand komt niemand voor in de spits. Hoor wel dat ze allang rond zijn met lens maar dat is het kanon voor de rechterkant """zucht

8 augustus 2016 om 13:00

Waar heb je dat vandaan over Lens? Zie het nergens namelijk.

dost is niet een speler voor ajax op dit moment. weet iemand eigenlijk hoe het met cardozo zit?

Die 30 miljoen was 5 jaar geleden echt veel geweest ja ,maar door de stijging van de prijzen voor spelers is er enorme inflatie en koop je erop amper wat voor terug . Al je het geld nog 5 jaar spaart koop je helemaal niks meer voor

Overmars wacht weer tot het laatste moment met het grote risico dat hij straks met een noodaankoop aankomt zetten. En ondertussen wel de fans lekker maken dat er een grote naam komt. Niet netjes van Overmars.

Bij Ajax schrikken ze overal van. Maar zelf altijd de hoofdprijs vragen. Dat is normaal...

8 augustus 2016 om 12:45

Ajax kan simpelweg niet zoveel uitgeven, past niet in de begroting.

8 augustus 2016 om 15:11

Je bent een roepende in de woestijn. Je kunt het nog zo vaak herhalen en kruiwagens vol argumenten aandragen, sommigen steken liever hun kop in het zand en maken zichzelf wijs dat de bomen bij Ajax nog steeds tot in de hemel groeien. Marc Overmars wordt "marc Netto" genoemd en verweten op zijn geld te zitten of in zijn geld te zwemmen, waarbij natuurlijk onmiddellijk de vraag op komt of sommige mensen soms in de veronderstelling zijn dat hij het geld waarvoor hij een speler verkoopt (deels) zelf mag houden.

Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog nooit één valide argument gehoord voor de vermeende zuinigheid van Overmars. En dat is ook logisch, want waarom zou hij zuinig zijn als hij zelf financieel het meest baat heeft bij een zo sterk mogelijke selectie omdat Ajax daarmee de meeste kans maakt op het kampioenschap en hij bij het behalen van een kampioenschap een vette bonus krijgt? De vraag stellen, is hem eigenlijk ook beantwoorden.

8 augustus 2016 om 17:27

Juist! En alsof een eventuele vervanger wel geld uit gaat geven en ineens Messi aan gaat trekken. Ik heb nog nooit een goed tegenargument gehad op dat het niet binnen de begroting past, dan is het vaak stil.

8 augustus 2016 om 17:55

Een eventuele vervanger krijgt te maken met hetzelfde beleidsplan, dezelfde commissarissen en dezelfde beperkingen. Die zal het niet anders doen dan Overmars en niet beter. Als je denkt van wel, houd je jezelf voor de gek.

8 augustus 2016 om 20:31

Gelukkig gebruikte je de uitdrukking 'je kop in het zand steken' niet
Maar verder volkomen eens met je uitgebreide bijdragen. Mij hangt het gejank van de fans ook de keel uit, op elk voetbalforum is het hetzelfde liedje: zurigheid alom als het over Ajax gaat.

Nee dat zou ik ook niet geven voor Dost met 1 jaar, max. 8 miljoen en anders verder kijken.

Bij die opstelling van Overmars blijven de kruimels voor Ajax,
je kunt je neerleggen bij de huidige transfersommen en wel
een goede spits halen, of uiteindelijk Sanogo 2 binnenhalen.
Ajax kennende gaat de kostprijs voor kwaliteit, en zie wat dat
de laatste jaren heeft gebracht: mindere resultaten en ook nog
eens Ajax onwaardig voetbal. Het is maar waar je voor kiest....

Dit is allemaal weer zo typisch Ajax. Wat grote namen waarin ze zogenaamd geinteresseerd zijn, uiteindelijk komt daar niemand van en presenteren ze weer een of andere koekenbakker die na 1 seizoen alweer kan wegwezen.
En ze moeten twee volwaardige spitsen kopen, met daarachter die twee jonkies die ze nu hebben. Dus haal op z'n minst die Haller op. En een creatieve middenvelder kan ook geen kwaad, of ze moeten Nouri eind elijk eens een kans gaan geven. En als je toch bezig bent, haal dan ook nog een extra vleugelspeler. Dan pas ben je kampioenswaardig. Dit team zonder aanwinsten gaat nl helemaal niets klaarspelen

8 augustus 2016 om 14:52

Waarom zou Ajax helemaal niets klaarspelen dit seizoen. Ze hebben vorige jaar, op onprofessionele wijze, op de laatste speeldag het kampioenschap. PSV vond ik nu afgelopen weekend ook niet al te best overkomen, sterker nog ze hadden niet verdient om te winnen in mijn ogen. Ben juist heel blij dat ze niet gekozen hebben voor Huntelaar of Dost, dat zijn namelijk spelers die je na hun komst kunnen afschrijven. Daar wordt je als club zijnde niet veel wijzer van. Dan zou ik echt liever Balotelli zien komen. Die vecht dan namelijk voor zijn laatste kans om te slagen als voetballer en die kun je dan ook nog met een mooie winst verkopen gezien zijn leeftijd.

Voor de rest vind ik niet dat het middenveld van Ajax onder doet voor het middenveld van andere teams in de Eredivisie. Nog een middenvelder erbij hoeft dan ook niet of moet van de buitencategorie zijn en die zullen ze niet halen (ziyech bv.)

Als Ajax gewoon de punten had gepakt tegen de Graafschap had ik je nu niet zo gehoord Aussie. Lijkt een beetje op scorebordjournalistiek zo.

Wat heeft iedereen toch tegen Haller? Haller past veel beter bij Ajax dan Dost.

Absolut geen waardige opvolger.
Die krentebolken in het bestuur maken ajax binnen 5 jaar een middenmoter met dit wanbeleid.
Haal toch verdomme die topspits en vleugelaanvaller binnen .
Haal ook ziyech binnen wat beled jullie de beste speler binnen te halen .

Overmars trek die knip nou eens en hasl Dost of nog liever Huntelaar. In deze tijd is rond 10 miljoen echt niet teveel voor Bas Dost. Garantie voor 25 goals

Wat maakt hij toch eigenlijk vreemde seizoenen mee in Duitsland, wel weg, niet weg, wel weg, niet weg. Wisselt goede en slechte wedstrijden af.
Begrijp Wolfsburg niet zo goed, de enen keer willen ze van hem af en dan toch weer niet.
Heeft een prima seizoen gehad daar en de rest wat wisselvalliger, maar is wel een bruikbare spits.
Vind hem eigenlijk wel te goed voor de eredivisie, maar ja dat is Luuk de Jong ook, maar komen weer tekort voor de top van Europa, subtop moeten ze beide goed mee kunnen.

Maar ieder seizoen is het weer de vraag of Dost gaat of toch blijft. We gaan het zien, ik denk dat hij blijft ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren