Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: KNVB heeft slecht nieuws voor teleurgestelde Ajax-fans

Laatste update:

De supporters van Ajax zijn dit seizoen niet welkom bij de uitwedstrijd tegen FC Utrecht, zo maakte burgemeester Jan van Zanen twee weken geleden bekend in Het Parool. Directeur Edwin van der Sar begrijpt niets van die beslissing, zo schrijft hij zaterdag in zijn column voor De Telegraaf.

/

Bij de vorige wedstrijd tussen Utrecht en Ajax zong een deel van de Utrecht-aanhang antisemitische liederen. De KNVB legde de club een geldboete op en besliste dat de Bunnikside, het vak van de harde kern van Utrecht, bij de volgende thuiswedstrijd tegen Ajax gesloten moest worden. Volgens de gemeente is het risico dat er rellen ontstaan met Ajacieden te groot, waardoor besloten is om het uitvak op 13 december leeg te laten.

“De schandalige manier waarop de supporters van Ajax buitenspel zijn gezet door de straf die Utrecht na wangedrag van hún fans kreeg, kan er bij mij niet in. Daarmee worden niet alleen onze fans maar natuurlijk ook ons elftal de dupe, want het zou de vierde wedstrijd worden van dit seizoen waarin onze spelers de steun van hun eigen supporters moeten missen”, aldus Van der Sar.

Update 24 november 17.52 uur - KNVB heeft slecht nieuws voor teleurgestelde Ajax-fans
Burgemeester Jan van Zanen van Utrecht wil het uitvak leeg houden bij de competitiewedstrijd tussen FC Utrecht en Ajax en er is niets dat de KNVB daar aan kan veranderen. De Supportersvereniging Ajax meldde zich bij de voetbalbond, maar kreeg dinsdag slecht nieuws te horen: "Wij hebben alles binnen onze mogelijkheden gedaan om te proberen Ajaxsupporters aanwezig te laten zijn bij dit duel. Het besluit van de burgemeester van Utrecht is klip en klaar: de wedstrijd dient zonder Ajaxsupporters gespeeld te worden", was de reactie van de KNVB. De SVA beraadt zich volgens Metro op verdere stappen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Juist, grote onzin van de burgemeester van Utrecht, mensen die gestraft moeten worden gewoon laten komen en mensen die niks misdaan hebben buiten laten. Ik zou er een strafzaak van maken.

14 november 2015 om 12:37

En dan wat denk je ermee te bereiken dan. De burgemeester kan de veiligheid niet garanderen. Wat moet er dan in jou ogen gebeuren? Zeker alle FC Utrecht supporters weren. Het is jammer dat dit zo loopt, maar misschien ook maar eens kijken waarom jullie in Nederland vaker niet welkom zijn. Beetje zelfreflectie kan geen kwaad, maar het ligt nooit aan jullie he.

14 november 2015 om 13:05

Haha ja, hij kan de veiligheid niet garanderen omdat Utrecht leden van Utrechtse harde kern in andere ('onveiligere' vakken laat zitten. Het ligt inderdaad ook wel aan de Ajaxsupporters, maar in dit geval niet toch? Jij draait nu de zaken om. Wat jij nu doet is wijzen naar Ajaxsupporters terwijl Utrecht nu juist zelfreflectie zou moeten tonen en de harde kern zou moeten weren voor deze wedstrijd.

14 november 2015 om 13:30

Wat er mee te bereiken is? Een principekwestie op gang brengen misschien?
Het is toch van de gekken dat dat hele vak wat schuldig is bevonden door de club/knvb via diezelfde club gewoon via de reguliere kaartverkoop kaartjes kunnen kopen?!

14 november 2015 om 14:06

Nou prima! Maar als je dan toch zo principieel wilt zijn, dan misschien eens nadenken waarom jullie geuzennaam zo heilig is en met de Israëlische vlag altijd olie op het vuur gooien. Het gebeurd namelijk niet alleen in Utrecht waar dit soort anti semitistische liederen worden overal gezongen. (En voor de duidelijkheid ik keur dit af). Maar ik kots werkelijk van jullie verontwaardiging. Wil je dingen veranderen, begin eens bij jezelf!

14 november 2015 om 15:43

Die geuzennaam heeft Ajax anders veranderd van iets slechts (wat andere supporters riepen naar Ajax, omdat ze vroeger altijd door de joodse wijk naar het stadion moesten) naar een positief iets. Geeft dit dan een reden voor supporters om nog steeds antisemitische liederen te zingen?

14 november 2015 om 16:27

Bizarre straf dit. Nu wordt Ajax harder gestraft dan Utrecht voor het wangedrag van Utrechtse fans.

Of je laat Ajax supporters gewoon toe en je weert de eigen supporters, of je zorgt dat het veilig is. Dit is gewoon eigen voordeel halen. En hoe moeilijk kan het zijn om voldoende agenten te paard gereed te hebben met als enige opdracht om alle relschoppers keihard aan te pakken.

Tegenreactie van Ajax zou nu moeten zijn dat ze de komende 10 jaar de Utrecht supporters gaan weren... Hun veiligheid is niet te garanderen.

14 november 2015 om 16:44

Huilen dat je onterecht niet naar Utrecht mag maar wel er voor pleiten dat Utrecht supporters onterecht 10 jaar niet naar Amsterdam mogen komen.

14 november 2015 om 23:39

LaOnda, mensen als jij hebben gevaarlijke denkwijzen. Een Israëlische vlag of positief over Joden zingen is provoceren? Amsterdam is een stad met veel connectie met Joden. Daar is niets mis mee. Het zingen van anti-semietische liederen: dán ben je ziek en van mijn part zou je dan niet in de samenleving mogen functioneren.

Hoe durf je het goed te praten.

24 november 2015 om 19:21

dus het hele vak ineens het waren er 15 die helaas niet gepakt zijn en dat de knvb utrecht schuldig verklaard zeg niet zoveel die klagen de club bijna iedere week aan terwijl het in andere stadions maar goed gevonden word .
ook slaat de straf nergens op en houd fcutrecht zich gewoon aan de straf en kaartjes hoeven ze niet te kopen ze kunnen gewoon met hun seizoenskaart na binnen

24 november 2015 om 19:23

je hele reactie slaat kant nog wal
je verhaal over door de joodse wijk lopen klopt ook niet en er is niets positiefs aan laat staan dat er wat veranderd is

25 november 2015 om 18:42

Amen

14 november 2015 om 12:44

FC Utrecht houdt zich gewoon aan de straf. De Knvb kan daar niets meer aan doen. De Bunnikside zal leeg blijven en de boete zal ook betaald worden (als dat niet al gedaan is).
Als de Ajax supporters bekend zouden staan om hun goedaardigheid, dan zouden ze van harte welkom zijn.
Iedereen weet echter dat het toelaten van die supporters gewoon vragen is om problemen. Wanneer de burgemeester dan besluit dat vanwege omstandigheden, het beter is om de problemen niet op te zoeken en de Ajax supporters te weren, dan is dat een heel begrijpelijk besluit.

14 november 2015 om 13:08

En ook jij draait de zaken lachwekkend om. Blijkbaar staat de Utrechtse harde kern niet goed bekend. Supporters van Ajax waren namelijk altijd welkom op het moment dat de bunnikside gewoon in hun eigen (veiligere?) vak zaten. Nu zij verspreid in andere vakken over het hele stadion zitten kan de veiligheid ineens niet meer gegarandeerd worden. Dan is toch juist de bunnikside verantwoordelijk voor de onveiligere situatie? En bovendien ook aanstichters van deze hele situatie in eerste instantie.

14 november 2015 om 13:20

Dit is een logisch gevolg van een ondoordachte straf. En nu moet meneer van de Sar niet doen dat hun supporters roomser dan de paus zijn.

Kan heel goed begrijpen waarom ze nu niet welkom zijn.

14 november 2015 om 13:29

Dat het misschien niet helemaal eerlijk is snap ik ook wel, maar in dit geval is de beslissing van de burgemeester meer dan begrijpelijk. Om rellen te voorkomen is het gewoon logisch om de Ajax fans niet toe te laten. De harde kern van Utrecht helemaal weren uit het stadion en de Ajax fans wel toelaten, is namelijk geen oplossing. Want die harde kern weet zijn weg toch wel richting het stadion te vinden.
Dat Ajax fans hier dan de dupe van zijn is jammer, maar hebben ze ook deels aan zichzelf te wijten, want (nogmaals) als die Ajax fans bekend zouden staan om hun goedaardigheid dan zou dit niet al de vierde wedstrijd zijn waar ze niet welkom zijn.

De beste straf was gewoon geweest een thuiswedstrijd (of meerdere en niet per se tegen Ajax) zonder publiek. Deze hele straf zoals die nu is, is gewoon idioot en dom verzonnen door de Knvb. Had zo'n straf gegeven en Ajax fans zouden over twee weken welkom zijn geweest en de harde kern van Utrecht zou controleerbaar op de Bunnikside zitten.

14 november 2015 om 13:59

Je laat overkomen dat de Ajax supporters de grootste misdadigers van Nederland zijn. Niet dat het perfecte jongens zijn. Maar Ajax supporters zijn niet welkom omdat de clubs hun eigen supporters niet in het gereel kunnen houden niet andersom. Jij weet ook wel dat de haat vanuit Den Haag Rotterdam en Utrecht absurd hoog is richting ons. Andersom is dat namelijk nauwelijks. Alleen Feyenoord is dan speciaal.

14 november 2015 om 14:48

En Ajax kan haar supporters wel in het gareel houden? Lol.
Vorige maand is de ME er nog aan te pas moeten komen om zo'n 150 fans van De Toekomst af te krijgen.

14 november 2015 om 14:53

Boschebol.

Tsja het is ook wel een beetje zoals Tulpen zegt, niet waar? Ajaxsupporters zijn zeker niet altijd lieverdjes. Echter, het is ook wel zo dat er ook altijd wel overdreven vurig en oververhit wordt gereageerd vanuit andere supportersgroepen op Ajax en Ajax haar supporters. Ook als Ajaxsupporters hier geen aanleiding toe geven. Zoals in deze zaak dus het geval is geweest. Als je dan niet welkom bent omdat een andere supportersgroepen oververhit op jouw aanwezigheid reageren, zonder dat je daar zelf (in dit geval dus) aanleiding toe geeft, dan vind ik niet dat je dat aan jezelf kan wijten.

Ajaxsupporter zijn inderdaad bij meerdere clubs niet welkom. Maar is dat allemaal wel aan de Ajaxsupportersgroep te wijten? Ik bedoel, volgens mij zijn in de Arena alleen de Feyenoordsupporters niet welkom, maar de rest is dat allemaal wel. Terwijl je dan toch een grote groep Ajacieden hebt en een kleine groep uit-supporters. Als het omgekeerd niet kan, is dan de Ajaxkern wel altijd de aanstichter van die problemen bij andere clubs hun thuishavens?

14 november 2015 om 15:51

Het komt altijd van twee kanten natuurlijk, maar het valt wel op dat Ajax er meestal wel in betrokken is. Utrecht - Psv/feyenoord of ADO - Psv/feyenoord of Feyenoord - PSV kan wel gewoon.
Met Ajax lijkt het een beetje een vicieuze cirkel te zijn. Mensen reageren oververhit omdat het Ajax is, Ajax fans reageren daar weer op, enzovoorts. Het wordt gewoon van kwaad tot erger, totdat de bom barst. Want verstandiger worden veel supporters er toch niet op.

14 november 2015 om 21:00

nee de knvb die besloten heeft dat de bunnikside leeg moet blijven en aangezien er tegen niemand een gerechtelijke procedure loopt kan fcutrecht volgens de huisregels niet anders dan de supporters andere plaatsen aan te bieden ze zijn dit zelfs verplicht.

dat de burgemeester van utrecht nu bang is voor de openbare orde kan je hem niet kwalijk nemen ook niet dat hij daarom ajasupporters weigert die natuurlijk ook niet heilig zijn .

ook kun je je afvragen waarom utrecht juist tegen ajax met een lege tribunne moet spelen en niet zoals gebruikelijk de wedstrijd erop zie bekerfinale zwolle ajax waar de ajasupporters niet na de uitwedstrijd mochten notabene bij een amateurclub .

een hoop mensen schreeuwen hier maar wat en weten helemaal niet waar ze het over hebben maar fcutrecht heeft gewoon gelijk dat ze zich niet laten pipelen door de knvb waar klassejustitie heerst

14 november 2015 om 23:42

Dat goedpraten van nazisme en anti-semietische leuzen begin ik echt ziek te vinden.

Utrecht krijgt straf, dan moet Utrecht ook gestraft worden. Besluit dat om in een leeg stadion die wedstrijd te laten doorgaan als burgermeester zijnde. Dit is het belonen van nazi's.

17 november 2015 om 12:57

Bossche bol je antipathie tegen Ajax zorgt ervoor dat je recht probeert te praten wat krom is.

Even terug naar het begin, de Knvb geeft fc Utrecht een straf omdat zij ontoelaatbare spreekkoren hebben toegelaten. Fc Utrecht draait dit nu zo dat de benadeelde partij (ajax) de straf op zijn bordje krijgt die voor fc Utrecht is.
Ze maken recht dus krom!

Van de sar moet hier als Ajax directeur elk podium voor gebruiken om dit onrecht aan de kaak te stellen.

Dit is weer een typisch geval van een club die in de broek schijt voor de eigen harde kern. Hie hebben o.a. Ajax en Feyenoord ook last van maar dit gaat over het laffe fc Utrecht dat de straf doorschuift naar de gedupeerde partij.

24 november 2015 om 19:27

ja het ligt altijd aan de andere supporters bij ajax want ajax word zo gehaat en doen nooit wat

24 november 2015 om 19:33

ja hoor die jochies van 15 zijn nazi s en het waren er 15 en jij wilt 20.000 mensen straffen misschien eerst eens stoppen met jezelf joden te noemen en geen israelische vlaggen mee te nemen

Slim, je begint over iets waar iedereen het over eens is, en al behoorlijk oud nieuws is, dat leid de aandacht wel af van de chaos die er nu is bij de directie van Ajax.

14 november 2015 om 12:33

Hahaha je kan ook blijven zoeken he knul.. Gaat het wel met je? Waarschijnlijk kreeg hij gewoon de vraag wat hij er van vind maar leuk dat jij al een complot ziet om van de chaos af te leiden hahahaha.

14 november 2015 om 12:36

"zo schrijft hij zaterdag in zijn column voor De Telegraaf."

Je zou toch denken dat er interessantere dingen zijn rondom Ajax, om over te schrijven.

14 november 2015 om 12:37

Niks complot, dat heet politiek, ook in het voetbal

14 november 2015 om 12:44

Hij schrijft het in zijn column... Worden daarin vragen gesteld volgens jou of probeer jij de aandacht nog verder af te leiden van de werkelijke chaos?

14 november 2015 om 12:51

Complot? Waar heb je het over? Het is publicitair gezien heel handig om de aandacht van werkelijk belangrijkere zaken af te leiden. Dat wordt in overal toegepast hoor en is een vrij gebruikelijke strategie.
Vind het vrij naïef van je om te denken dat vd Sar het 2 weken na bekendmaking het nog zo relevant vindt om opnieuw over te beginnen.

En een vraag in een column?

14 november 2015 om 14:05

Als hij zijn eigen supporters zo hoog had zitten had hij ze tijdens Ajax Psv even te woord gestaan en uitgelegd waarom er nog geen vorderingen zijn gemaakt betreft het nieuwe supporters home.
Maar meneer laat de ME uitrukken en ze twee dagen opsluiten. Hoogswaarschijnlijk Incl een stadion verbodje.

14 november 2015 om 12:34

Haha precies !....heb die van de sar nog nooit ergens een mening over horen geven ....en nu gaat hij zich ineens profileren

14 november 2015 om 12:38

Precies
En wat gaat hij er aan doen? Daar zit ik meer op te wachten dan de paar zieltjes die hij hiermee wil winnen. Maar dit wordt waarschijnlijk weer slap geaccepteerd

14 november 2015 om 12:42

Wat verwacht je dan? Dat hij ingaat op de huidige problematiek binnen Ajax? Lijkt me nou niet bepaald slim. Voor zover het gaat moeten ze dat soort zaken intern houden. Over het functioneren van deze en gene daar kunnen we over discussiëren. Ze missen daar een sterke leider.

Wat betreft de straf, deel dan geen straf uit. Dit heeft ook geen effect. Van beide kant uit hebben we niet bepaald te maken met lieverdjes, maar daar gaat het in deze niet om. De supporters van de Bunnikzijde moeten gestraft worden en niemand anders. Utrecht weet wie het zijn, nou laat die twee uur van te voren zich ergens melden en laat de wedstrijd verder voor wat het is. Wie zich niet kan gedragen, die moet maar even op de blaren zitten.

14 november 2015 om 14:22

Spot on! VdSar probeert de gunst van de supporters terug te winnen.

Het is inderdaad erg triest dat dit zo loopt. Dat het al de vierde wedstrijd is waarbij ze niet aanwezig mogen zijn is echter grotendeels aan hun zelf te danken. Het gedrag van de harde kern moeten ze gewoon keihard aanpakken. Dit geldt trouwens ook voor elke willekeurige andere club.

Vd Sar kan zich beter afvragen waarom dit al de vierde wedstrijd wordt waarbij Ajax supporters niet welkom zijn. Ik snap de burgemeester goed dat hij die supporters niet toelaat.

14 november 2015 om 12:46

Dat zou wat zijn zeg. Dus nu gaan we in elk stadion zeer kwetsende liedjes zingen en dan mogen de Ajaxsupporters niet komen. Dat is toch de omgekeerde wereld of niet dan? Begrijp me goed, ook bij de uitsupporters van Ajax zullen voldoende jongens zitten met verkeerde bedoelingen, maar dit is wel een heel rare beredenering.

14 november 2015 om 13:39

Het is ook niet eerlijk, maar wel een begrijpelijk besluit van de burgemeester. De Knvb had het bij een boete moeten laten of Utrecht moeten veroordelen tot het spelen van een wedstrijd (of meerdere en niet per se tegen Ajax) zonder publiek.

14 november 2015 om 14:06

Ik vind dat er een verkeerd signaal word afgegeven. Dit is een niet op zich zelf staand probleem, waarbij het probleem niet bij de kern wordt aangepakt. Het is een erg makkelijke oplossing. Alle clubs moeten de rotte appels er tussen uit halen. Net als in Engeland de wel bekende wet invoeren en hoppa. Wil je vechten, prima doe dat lekker ergens anders. Maar ga een middag van een paar duizend man niet verzieken. Knvb, de burgemeesters en de clubs zelf moeten eens ballen gaan tonen.

14 november 2015 om 14:38

FC Utrecht is bezig met een nieuw camerasysteem te installeren om in de toekomst individuen beter op te sporen en te straffen.
De voetbalwet zoals in Engeland waar iedereen op hoopt, moet van hoger af ingevoerd worden. Daar kunnen de Knvb, clubs en burgemeesters niets aan doen.

24 november 2015 om 19:42

@bosche_bol: Maar je kan er als clubs en nationale bond al wel een heel voorwerk aan doen om met een concreet plan te komen hoe je het wilt aanpakken en dat panklaar bij de minister op zijn bordje leggen zodat ze er wel wat mee moet doen.

Om maar te blijven wachten van de minister heeft er geen tijd voor of wilt er niet mee starten schiet ook niet op.

De Knvb moet gewoon eens met de Engelse bond hierom tafel gaan zitten hoe hun dit hadden aangepakt en opgelost. Daar heeft het gewerkt waarom dan het wiel weer opnieuw uitvinden? Kopieer het gewoon en vraag hun hulp hierin. Als je op de huidige manier doorgaat dan heb je over 5 jaar dat je alleen nog maar thuissupporters hebt in een stadion.

En tuurlijk is het makkelijk om te zeggen als burgemeester er mogen geen Ajax supporters komen maar het is niet heel eerlijk naar de tegenstander toe. En ook al weet ik dat het probleem van 2 kanten komt en niet alleen van Utrecht kant of Ajax kant.

Wel jammer dat alles altijd zo lang moet duren voordat er eens actie ondernomen wordt. Hoe moeilijk kan het zijn om het beleid van Engeland over te nemen in Nederland? Dan moet toch binnen 2 jaar wel te realiseren zijn......

24 november 2015 om 21:55

Nou, zet je plan op papier en naar Den Haag of Zeist ermee. Dat niemand daar ooit aan gedacht heeft...

Misschien is het ook maar beter ook, voetbalwedstrijden zonder uitsupporters.
Een incident met supporters? Drie jaar geen uitsupporters over en weer. Na drie jaar weer proberen. Wederom een incident? Vijf jaar. Na die vijf jaar nog een keer? 10 jaar. En dan telkens met vijf jaar erbovenop. 15, 20, enzovoort. Het probleem lost zich dan vanzelf op. Niet op de goede manier, dan wel op de kwade.
Ik denk dat ik dat eens op papier ga zetten en naar Zeist afreis.

14 november 2015 om 12:48

Je kunt wel lekker provoceren maar wat kan ajax er aan doen dat dit gebeurt ? De bunnik zijde kan nu gewoon komen zij het op een andere plek dat is toch de wereld op zijn kop, de voorzitter van Utrecht moet zich schamen dat dat hij uberhaupt toelaat dat de gasten kaarten kunnen kopen voor een ander vak, de enige hoop is dat Ajax utrecht helemaal onderste boven speelt ,

14 november 2015 om 13:48

Mijn excuses als mijn mening provocerend voor je is.

Ook als de harde kern geen kaartjes had kunnen kopen voor andere vakken, dan was het nog niet verantwoord geweest om Ajax fans toe te laten. Die harde kern zal echt niet rustig thuis voor de TV gaan zitten.
De harde kern in de Bunnikside is overzichtelijk en de ideale manier om de veiligheid voor ieder zo goed als mogelijk te garanderen. Die optie is door de Knvb onmogelijk gemaakt. Het niet toelaten van uitsupporters (die niet bekend staan om hun vriendelijkheid) is daar weer een logisch gevolg op.
Ajax kan er niets aan doen, Utrecht ook niet en de burgemeester kan ook niets anders doen. De schuld van dit alles ligt naar mijn mening puur bij de Knvb met hun achterlijke straf.

24 november 2015 om 21:00

Onzin Bossebol
De Utrecht fans hebben zich misdragen. Daarvoor hebben ze straf gekregen welke de burgermeester nu (in samenwerking met FC Utrecht) doorschuift naar de Ajax fans.
De Knvb had de wedstrijd om kunnen draaien. Dan had Utrecht nog maanden de tijd om alle benodigde veiligheidsmaatregelen te nemen.
Er had onder andere een strook op de City side leeg gehouden kunnen worden bijvoorbeeld.
Ajax kan er niets aan doen dat er bij Utrecht een hoop supporters meer tegen een club zijn dan voor een club.
En de Knvb interesseert het verder niet of die Ajax Supporters er nu wel of niet zijn.
Het is allemaal doorgestoken kaart

24 november 2015 om 21:40

Ja het is één groot complot tegen Ajax
De Knvb had niet zo'n vergezochte straf moeten verzinnen. Gewoon een x eerstvolgende aantal wedstrijden zonder publiek of met een lege Bunnikside. Dan was deze hele toestand er niet geweest.
Het maakt overigens niet uit hoeveel extra maatregelen FC Utrecht of Ajax zou nemen en hoelang ze daar de tijd voor zouden krijgen. De burgemeester vindt een lege Bunnikside te gevaarlijk om Ajax fans toe te laten. In de ogen van de burgemeester is de enige manier om Ajax fans veilig toe laten, een Bunnikside met de harde kern erin. Maar dat is door de Knvb verboden.

14 november 2015 om 12:53

@bosche_bol,

Dat vraagt hij zich ook af. Jij bent echt een simpele ziel als je alle supporters over een kam scheert en het dan ook nog de schuld van deze supporters vind dat ze niet bij de wedstrijd van Ajax kunnen zijn. De beslissing van de burgemeester zal eerder averechts werken op de groep fanatiekelingen die jij bedoelt.

Ajax supporters hebben niks te maken met deze beslissing en zijn de dupe van het belachelijk handelen van de burgemeester van Utrecht. Als je rellen wil voorkomen kan je ook je eigen supporters uit het stadion weren, dat zou toch net zo belachelijk zijn?

14 november 2015 om 14:05

Natuurlijk is slechts een klein deel vaak verkeerd bezig bij de Ajax fans. En nee, het is ook niet eerlijk dat nu alle fans niet welkom zijn. Echter is het wel een logisch besluit van de burgemeester. Doordat de harde kern nu niet controleerbaar in de bunnikside zit, is het gewoon niet veilig om Ajax fans toe te laten. Ook het weren van die harde kern uit het stadion zou niets veranderen aan deze situatie.

Het is gewoon een belachelijke straf van de Knvb. De beslissing van de burgemeester is een logisch gevolg.

14 november 2015 om 14:18

De haat vanuit Utrecht richting Ajax is veel groter dan andersom. Dus wie vormt dan het grootste risico? Ajax krijgt nu gewoon de straf die Utrecht had moeten krijgen

14 november 2015 om 14:18

De Utrecht supporters staan nu ook niet bepaald bekend om hun vriendelijkheid

Na alle gebeurtenissen van deze week, nu maar weer eens even een wit voetje halen bij de supporters. ...

De burgemeester van Utrecht kwam hier 2 weken geleden mee, en nu pas gaat Van der Sar z'n mening erover geven. Gadverdamme. Is toch duidelijk dat die alleen zieltjes probeert te winnen?

De Knvb moet Fc. Utrecht dan desnoods maar 3 punten in mindering brengen als zij zich niet houden aan de uitspraken. Hhet wordt wel een beetje een competitievervalsing want dan doen straks misschien andere clubs dit trucje ook. En anderds maar uit de competitie halen.

14 november 2015 om 13:09

FC Utrecht houdt zich aan de uitspraak hoor. De Bunnikside zal leeg blijven en de boete zal betaald worden (als dat niet al gedaan is).
De Knvb kan hier verder niets aan doen.

14 november 2015 om 13:52

En wanneer kreeg FC Utrecht die straf opgelegd? Juist, 10 juli 2015 dus. FC Utrecht en de Burgemeester hadden dus 5 maanden de tijd om iets te regelen voor de Ajax-supporters, maar hebben gewoon totaal niets gedaan. Zij hebben gewoon op het laatste moment gewacht zodat de Knvb niets meer aan kan doen.

14 november 2015 om 14:28

En welke initiatieven heeft Ajax in die 5 maanden genomen?

FC Utrecht kan in deze niets kwalijk worden genomen. Ze houden zich aan de straf. Het komt voor velen dan wel vreemd over dat de mensen die op de Bunnikside zitten een kaartje hebben kunnen kopen voor andere vakken, maar dit is juist een van de voorzorgsmaatregelen die FC Utrecht heeft genomen.
Kan je je voorstellen dat heel de harde kern over twee weken buiten het stadion staat? Geen fijn vooruitzicht als je het mij vraagt.

Andere voorzorgsmaatregelen:
- FC Utrecht plaatst een nieuw camerasysteem om in de toekomst de daders effectief op te sporen en te straffen.
- Het verkoopregime voor kaartjes is aangescherpt tot 1 op 1.

Het besluit van de burgemeester om Ajax fans te weren staat vast. Of dat nu een dag voor de wedstrijd gebeurt, of een jaar van tevoren. Daar kan de Knvb sowieso niets aan doen.
Als dat wel mogelijk zou zijn voor de Knvb, dan hadden we klassiekers gehad met uitsupporters en was dit seizoen de eerste speelronde niet door tweeën gesplitst.

14 november 2015 om 14:46

Is ook een beetje lastig voor Ajax of was het al 5 maanden bekend dat ze geweerd zouden worden? Volgens mij is dat pas kortgelden besloten dus waarom je dan daar naar wijst is een raadsel.

14 november 2015 om 14:59

Bosche_bol,

Ja, schuif het maar af op Ajax. FC Utrecht is diegene die zich misdroegen en niet Ajax. FC Utrecht is diegene die bestraft is en niet Ajax. Dus waarom zou Ajax initiatief moeten tonen om een oplossing voor FC Utrecht te bedenken? Het had toch niets uitgemaakt, want elk idee of oplossing zou toch in de wind geslagen worden. Dat was destijds ook al met de treinprobleem in Eindhoven. Ajax kwam met alternatieven en daar werd ook geen gehoor aan gegeven.

14 november 2015 om 15:23

Waarom moet FC Utrecht een alternatief bedenken als het weren van Ajax supporters al een oplossing is?
Daarbij onderneemt FC Utrecht de nodige stappen om de wedstrijd voor iedereen zo veilig mogelijk te maken en om in de toekomst weer uitsupporters te ontvangen (maar daar heb je voor het gemak maar even overheen gelezen...).
Welke stappen onderneemt Ajax tegen hun fans die nare dingen zongen over Nesu en Di Tomasso?

Zo makkelijk om weer in een slachtofferrol te kruipen, met als enig argument dat alles en iedereen tegen Ajax is.

14 november 2015 om 15:53

Als je zo veilig mogelijk wilt maken dan speel een wedstrijd in een leeg stadion!!!!

14 november 2015 om 15:59

Wel of niet in een slachtofferrol kruipen....... Feit is dat FC Utrecht door de Knvb is bestraft voor hun wangedrag en de supporters van Ajax daar de dupe van zijn.

Dan kun je wel steeds met een lulverhaal komen, maar Ajax en diens supporters zijn hier onschuldig!!!!

Wat snap jij nou niet?

14 november 2015 om 16:12

Dat feit is ook helemaal duidelijk. Dat ontken ik ook niet.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat FC Utrecht een probleem (ajax fans niet welkom) moet gaan oplossen dat door de omslachtige straf door de Knvb gecreëerd is.

Dat Ajax fans dus de dupe zijn is volkomen duidelijk, maar dat is niet de schuld van FC Utrecht, hun supporters of de burgemeester.
Gewoon een samenloop van omstandigheden waarbij de beste oplossing het weren van de onschuldige Ajax fans is.

14 november 2015 om 23:06

in utrecht was dat zeker al bekend ja

14 november 2015 om 23:16

wat snap jij nou niet
fc utrecht is bestraft ja en fcutrecht houd zich aan die straf
dat de burgemeester het nu te gevaarlijk vind kan fcutrecht niets aan doen die houden zich gewoon aan de regels
misschien is de knvb wel de schuldige die in plaats van gebruikelijk de volgende wedstrijd zonder publiek te laten spelen dat nu juist ineens tegen ajax moest doen terwijl ajax voor veel grotere rellen tijdens de bekerfinale juist een uitwedstrijd zonder publiek kreeg tegen een amateurclub en waar toen gezegd werd dat het niet anders kon omdat het altijd de eerstvolgende wedstrijd uitgevoerd diende te worden
dan kan je twee dingen concluderen of de knvb meet met twee maten of ze wilde onder druk van de cidi een voorbeeld stellen en fcutrecht daar weer voor wilde gebruiken kies maar uit

14 november 2015 om 23:47

Bosche Bol: het probleem was niet de Ajaxsupporter maar de Utrecht"supporter". Die zongen de anti-semietische leuzen. Dus waarom moet Ajax met een alternatief komen?

Als je een eerlijke oplossing wil: neutraal terrein, geen Utrechtsupporters (daders worden gestraft ) en wel Ajacieden. Logisch.

15 november 2015 om 03:41

Een goede oplossing was geweest. 1 of meerdere wedstrijden zonder publiek voor FC Utrecht. "helaas" besloot de Knvb te beslissen dat FC Utrecht de Bunnikside tegen Ajax leeg moest houden. Een heel rare straf als je het mij vraagt.

24 november 2015 om 18:28

Fc Utrecht is bestraft door de KNVB en Ajax wordt, vanwege veiligheidsredenen, gestraft door de burgemeester van FC Utrecht.

De club zelf kan hier niets aan doen maar het risico op problemen rond de wedstrijd is groot aangezien de bunnikside supporters rond het stadion zullen gaan hangen.

Het is jammer maar helaas, maar de club zelf kan hier dus niets aan doen, dat begrijp je wel toch?

Ik hoop verder dat de KNVB de regel doortrekt en ook andere clubs zal straffen wanneer er ziektes en verwijzingen naar de oorlog worden gescandeerd.

24 november 2015 om 21:38

@ Hootch

quote: Wel of niet in een slachtofferrol kruipen....... Feit is dat FC Utrecht door de Knvb is bestraft voor hun wangedrag en de supporters van Ajax daar de dupe van zijn. Dan kun je wel steeds met een lulverhaal komen, maar Ajax en diens supporters zijn hier onschuldig!!!! Wat snap jij nou niet?

-----

Jij kruipt juist in de slachtofferrol door te stellen dat FC Utrecht is bestraft voor het wangedrag van haar supporters, dat de supporters van Ajax daar nu het slachtoffer van zijn en dat Ajax en haar supporters onschuldig zijn.

Dat is namelijk niet de realiteit.
Natuurlijk is het zo dat de Knvb FC Utrecht heeft bestraft en dat de Ajaxsupporters nu niet naar de wedstrijd kunnen en natuurlijk voelt dat voor elke Ajaxsupporter als onrecht.

Maar onschuldig waren de Ajaxsupporters zeker niet. De supporters van FC Utrecht zongen tijdens de wedstrijd liedjes over het verbranden van Joden, de supporters van Ajax zongen liedjes over de overleden Di Tommaso, de invalide geraakte Nesu en over de club FC Utrecht in combinatie met een dodelijke ziekte. Omdat FC Utrecht als thuisclub verantwoordelijk is voor alles wat zich in het stadion voordoet is de club door de knvb bestraft voor het wangedrag van haar eigen supporters EN voor het wangedrag van de Ajaxsupporters.

25 november 2015 om 18:17

Orwell,

Ik weet niet wat Ajacieden hebben gezongen en ook heb ik in al die tijd niets over gehoord.

Maar we hebben het hier over feiten. Utrecht is gestraft en Ajax niet. Ajax mag geen supporters meenemen, omdat de Burgemeester bang is voor rellen. Dat zijn de feiten. Wat jij nu zegt over Ajacieden en hun liederen zijn niet de feiten, want dat is dus niet de rede dat de supporters van Ajax niet welkom zijn. Ook is Ajax daarvoor niet bestraft. En natuurlijk is FC Utrecht verantwoordelijk voor wat er gebeurt in het stadion, maar Ajax is wel gewoon verantwoordelijk voor het gedrag van zijn supporters. Maar wat ik dus al zei... Ajax is niet bestraft voor wat jij hier beweerd.

Terecht dat de Burgemeester ingrijpt bij dit gepeupel van Ajax , het word altjid maar onder het matje geveegd als deze groep supporters ter sprake komt , door de jaren heen weten wij wel wat deze supporters bende allemaal in huis heeft tot het criminele toe en dat moet maar eens voor altijd afgelopen zijn . Wat van de Sar aangaat begrijp ik totaal niet dat hij opkomt voor dit zootje ongeregeld waar toch veel supporters voor wegblijven . Daarom Burgemeester van Utrecht Sjapoo , iemand moest het lef hebben voor deze ingreep en dat had U !!!!!

14 november 2015 om 13:42

Na mijn weten hebben de Utrecht-supporters zich misdragen en niet de Ajax-supporters. Als de burgemeester zo bang is voor rellen dan zal hij dan toch eerst naar zijn eigen supporters moeten kijken. Maar tja, dit zal natuurlijk wel flink nabesproken zijn met FC Utrecht en die zullen natuurlijk al te blij zijn dat Ajax benadeeld wordt. Je moet immers alles aan doen om het lastig te maken voor de tegenstander. Op het veld en erbuiten.

14 november 2015 om 16:14

Naar jouw weten doen de Ajax supporters dus helemaal niets maar zingen jaar in jaar uit de naam Utrecht gekoppeld aan een ernstige ziekte. Dat vinden jullie natuurlijk wel kunnen en nee niet 10 man wat op de Bunnikside het geval was zong dit, maar het fokking hele uitvak. Opzouten met die kut lui

14 november 2015 om 19:05

Geen één supporter is onschuldig. Elk club heeft supporters die zich niet weten te gedragen. Echter hebben wij het hier over de supporters van FC Utrecht die bestraft zijn voor hun misdragingen en niet Ajax-supporters. Ajax en alle ander clubs zijn niet bestraft, omdat hun supporters lang niet zo erg waren dan die van wat FC Utrecht.

14 november 2015 om 14:09

En die supporters van Utrecht zijn lieverdjes? Dat keur je dus blijkbaar goed maar van Ajax niet. Dan ben je niet serieus te nemen en hypocriet. Dat maakt jou een eng mannetje en je zou voor deze provocatie een ban moeten krijgen.

Zet de Ajax fans dan maar lekker op de Bunnikside, dat zal pas echt een straf zijn voor de Utrecht fans.

Alhoewel de totstandkoming van deze "straf" compleet belachelijk is, zijn er genoeg argumenten te bedenken om wedstrijden maar zonder uitsupporters te gaan spelen. Dit artikel ook al.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er competitievervalsing ontstaat doordat 1 of 2 clubs nooit meer ondersteund mogen worden bij uitwedstrijden.
Maar de vervuiler dient wel altijd te betalen, niet de hele samenleving. En er ziin genoeg redenen te vinden helaas om argwanend grote groepen buiten te houden, uit angst, uit angst en uit angst.

Verboden door burgemeesters moeten dus allereerst serieus genomen worden door de clubs, dus ook door meneer vd Sar.
Om dan het plaatselijke huiskrantje te gebruiken voor zijn eigen doelen, is dan ook zeer bekrompen en gevaarlijk, want leidt/kan leiden tot escalaties.
Meneer vd Sar dient dus zaken bespreekbaar te maken binnen zijn vereniging en Bond en niet als een volksmenner zieltjes te winnen. Als directeur wordt er meer van je verwacht dan als supporter.
Emotionele uitspraken zijn begrijpelijk, maar meestal niet opbouwend.
Zijn actie in de krant past overigens in het totaal verstoorde wereldje waarin mensen meerdere banen hebben die conflicterend zijn en leiden tot belangenverstrengeling.
vd Sar de emotionele supporter, de betaalde columnist, de betaalde directeur, het lid van de Knvb. Hij kan beter stoppen met zijn column.



Het is zeker lastig voor de gemeente, maar het is wel de omgekeerde wereld, nu worden de supporters van Ajax en het elftal gestraft door de gemeente Utrecht, omdat de harde kern van FC Utrecht zich niet hebben kunnen gedragen de vorige wedstrijd. Bah, nu al de vierde keer zonder fans, niet eerlijk is dat.

Ja probeer maar lekker de aandacht te verleggen en goedkoop te scoren... Zielige bedoeling ....

Ajax speelt zondag 17 april 2016 thuis tegen FC Utrecht zonder de uit-supporters. De Burgemeester is dan bang voor rellen.

Als men het zo moet spelen, dan kan Amsterdam het ook.

14 november 2015 om 15:52

Gewoon overal rondroepen dat Ajaxsupporters ook kaarten gaan regelen en op eigen houtje naar utrecht gaan. Dan kan die burgermeester wat nieuws verzinnen.

14 november 2015 om 15:59

Dan zal Utrecht - Ajax waarschijnlijk verboden worden.
Of de wedstrijd zal in tweeën worden gesplitst. 1 wedstrijd in Utrecht zonder uitsupporters en 1 wedstrijd in Amsterdam zonder uitsupporters.

14 november 2015 om 19:07

En waarom zou die wedstrijd dan verboden worden? Utrecht-Ajax op 13 december gaat toch ook gewoon door?

14 november 2015 om 23:21

ja dreigen met geweld gaat wel helpen dan ben je het jaar erop ook niet welkom en zit je hier te klagen

15 november 2015 om 03:37

Ik doelde ook op Utrecht - Ajax

15 november 2015 om 03:39

@ Ramonfcu

Ja, dreigen met geweld is de Ajax aanhang niet vies van. Zo getuige de "bommen op Rotterdam".

15 november 2015 om 09:07

Sorry.

24 november 2015 om 18:21

Ehh, ja... Slimme actie en vooral doen. Zodra dat gebeurd dan weet je zeker dat je rellen hebt in het stadion, waarin de ajax supporters ver in de minderheid komt. En dan bewijst het zich maar weer dat de aanhang van ajax geen haar beter zijn dan onz supporters

14 november 2015 om 15:57

FC Utrecht heeft al besloten om dit seizoen ook geen supporters mee te nemen naar Amsterdam. Erg verstandig van de club om dat initiatief te nemen.

14 november 2015 om 19:17

Ja, zeker verstandig van FC Utrecht. hadden hun supporters zich maar moeten gedragen.

15 november 2015 om 03:36

Daar kan menig club uit de hoofdstad een voorbeeld aan nemen

15 november 2015 om 06:49

@ Bosche_bol
Ik heb zo goed als al je reacties gelezen en het doet me dan ook zeer om te concluderen dat een Bosche_bol nog slimmer is dan jou.

15 november 2015 om 09:11

Nick_27,

Het gaat hier niet om wie er slimmer is. Iedereen heeft een eigen mening, omdat niet iedereen naar dezelfde punten kijkt. Als je dan vervolgens zo gaat reageren op iemand waarvan jij je mening niet deelt dan vraag ik mij af wie er nou slimmer is.

Dit is een topic waar we met z'n allen kunnen discussiëren over onze meningen. Verwensingen naar elkaar toe is na mijn weten niet de bedoeling van zo'n topic.

24 november 2015 om 18:30

Sinds wanneer bepaal jij wie er intelligenter is dan een bosche bol? Wat is je graadmeter?

Jammerlijk en kinderachtig om zo te reageren zonder verdere onderbouwing.

24 november 2015 om 19:30

@ Bosche_bol

Nou nou wat verstandig, alsof de kans op rellen in de Arena zo groot is, ook dit is weer zo´m schijnveiligheidsmaatregel voor de bühne. Onder het mom van "kijk mij eens consequent zijn dat beide ploegen uit niet kunnen genieten van steun. Het is allemaal te lachwekkend voor woorden, maar dat is helaas zo´n beetje alles tegenwoordig in Nederland.

24 november 2015 om 22:19

@ Afca_leeds

Zeker verstandig, gezien een eventuele wraakpoging, zoals al gesuggereerd wordt door enkele Ajax fans, daarmee wordt vermeden.

@ Nick_27

Mijn nickname is Bosche_bol. De lekkernij waar jij op doelt, wordt geschreven als: Bossche bol. Ik kan natuurlijk onmogelijk slimmer of dommer zijn dan dat ik zelf ben.
27 staat voor je schoenmaat? Of toch voor je IQ?

Misschien kijken in de spiegel? Is niet voor niks de 4de.

Zo Van de Sar is boos, nu moeten we oppassen!! Haha, deze gozer maakt nul indruk, maar dan ook echt nul indruk .....

15 november 2015 om 09:18

Hij heeft wel indruk kunnen maken bij Ziggo, ABN Amro, Huawei, Jupiler en Cst.

Eigenlijk zouden alle clubs in opstand moeten komen en Utrecht Fans moeten weigeren bij alle uit wedstrijden

24 november 2015 om 18:22

Ja dat is pas stoer!

Het is de burgemeester die het verbied, niet de club zelf dus hoe kom je op zo'n absurd idee?

24 november 2015 om 19:39

Zet jezelf niet zo voor paal met je "ja dat is pas stoer! ". De burgemeester kwam er pas aan te pas; toen FC Utrecht doodleuk melde dat mensen die normaal op de "bunnik Side" zitten gewoon elders in het stadion een plekje mogen zoeken, het is dus FC Utrecht die heel goedkoop onder haar straf probeert uit te komen. Daarnaast gaat niemand mij wijsmaken dat ze bij de club niet wisten dat de burgemeester dan er problemen mee zou hebben dat er uit supporters zijn.

Dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken, maar goed de club FC Utrecht moet nooit verkondigen dat ze een club van normen en waarden zijn en/of gerechtigheid hoog in het vaandel hebben staan; want deze actie toont precies het tegenovergestelde aan. Al verbaasd het mij niets, het is niet de eerste keer dat FC Utrecht supporters van andere clubs de dupe laat worden van het wangedrag van haar eigen aanhang die ze duidelijk niet durven aan te pakken.

Ook het zogenaamde "het niet kunnen garanderen van de veiligheid" vind ik ook behoorlijk overtrokken. Dat basseer ik op de jaarlijkse grachtenwandeling van de Bunnik Side en de jongeren kern van een aantal jaar geleden. Als men toen echt wat gewild had konden ze toen gewoon doorlopen naar het uit vak met Ajacieden en Hagenezen (ja, ze het deden het ook tijdens een wedstrijd tegen Ado). De eerste keer konden ze in principe gewoon doorlopen en de tweede en de derde keer lieten ze zich tegenhouden door een paar stewarts, daarom geloof ik wel dat het wel meevalt met die zogenaamde dreiging.

Ook toen dreigde Ajacieden en Ado supporters de dupe te worden van het wangedrag van een deel van de FC Utrecht aanhang, want ook toen wilde de club voor de volgende wedstrijd geen uit supporters meer toelaten. Toen daarop vanuit de publieke opinie fel op gereageerd werd draaide ze die maatregel snel weer terug, uiteraard deden ze niet zo bar veel wat betreft het straffen van de eigen aanhang die toen hekken forceerde.

Goed, helaas leven we tegenwoordig in een maatschappij die overspannen en ongelooflijk paranoia is waardoor zaken ook zo vaak overdreven worden.

uit de wijze hoe sommige clubs de uitsupporters van utrecht ontvangen blijkt wel dat dit er niet inzit.
Bij de Graafschap is er zelfs een kroeg voor utrecht geregeld en hebben wij zeer ruim de tijd gekregen om om te wisselen.

En wat maken sommige zich hier druk, ze laten zelf een groot gedeelte van hun stadion leeg tijdens een thuis wedstrijd .

24 november 2015 om 19:58

@ coontjefcu

"ze laten zelf een groot gedeelte van hun stadion leeg tijdens een thuis wedstrijd ."

Die straf is hen door de Knvb opgelegd, het is niet dat FC Utrecht die straf zelf in het leven heeft geroepen. Door de mensen op de Bunnik Side alsnog de wedstrijd te laten bij wonen in een willekeurig ander vak ontloop je gewoon heel goedkoop je straf. En ben je er alsnog in geslaagd om de groep supporters die in het algemeen voor de sfeer zorgen wel aanwezig kunnen zijn; terwijl ze eigenlijk een staf moesten uitzitten.

Dit ga je dus vaker krijgen. Thuispubliek die over de schreef gaat worden daarvoor gestraft, maar uitpubliek mag niet aanwezig zijn.

Gewoon een reglementaire 0-3 voor Ajax,

Laat dat Utrecht maar een keer echt voelen.

25 november 2015 om 15:46

Gefeliciteerd, je hebt de prijs voor domste reactie van de week gewonnen.

Voor diegene die hier oreren over dat het Ajax zijn eigen schuld is of dat daar ook supporters rondlopen die geen lieverdje zijn heb ik een boodschap,lees eens goed!Hier draait het om de straf die Utrecht heeft gehad.Die betrof de Bunnikside en of je het er wel of niet mee eens bent dit was de veroordeling.Blijkbaar vind de clubleiding van Utrecht en de burgemeester van Utrecht dat nazi liederen volkomen geaccepteerd zijn.Want diezelfde Bunnikside mag gewoon kaartjes kopen en tussen de normale supporters gaan plaatsnemen.Hierdoor kunnen er inderdaad geen supporters in het uitvak.Ik wens de echte en normale Utrecht supporters veel sterkte tussen de Bunnikside figuren in.Zou je tussen zitten met je kind.En dus is het ronduit beschamend dat fc Utrecht zich zo opstelt.Zij staan dus achter dat nazi lied.

Ajax zou dus eigenlijk uit protest gewoon op het veld echt helemaal niets uitvoeren. Laat het maar 120-0 worden. Kijken of die mensen die een wedstrijd verwachten te zien het nog steeds zo leuk vinden.

24 november 2015 om 20:45

Ik geloof nooit dat het Utrecht publiek het vervelend vind om 120-0 van Ajax te winnen.
Goed voor het doelsaldo.

24 november 2015 om 23:00

Ik denk dat je dat snel genoeg zat bent.

25 november 2015 om 07:51

Voor een keertje? Het duurt maar 90 minuten, ik zou het niet onaardig vinden, ik ben dan ook geen Ajacied. Ik denk dat als dat gaat gebeuren dat er bij terugkomst in Amsterdam weer een hele berg capuchonnetjes staat te wachten.

25 november 2015 om 15:47

Dan heb ik een top middag hoor, ik zeg Doen

KNFB jullie moeders! Altijd zijn WIJ de sjaak

24 november 2015 om 22:48

Zij zijn groot en jij ben klein, tis niet eerlijk.

24 november 2015 om 23:33

Krijg je ervan als je bij elke club mensen hebt zitten in het thuis vak.

Gewoon helemaal stoppen met het toelaten van uitsuporters, scheelt een hoop gezeik en inzet van politie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren