Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Boete van 20.000 euro voor De Bruyne na ‘Mother-Fucker-Affäre’

Laatste update:

Kevin De Bruyne liet zich dinsdag in de slotfase van het competitieduel tussen Eintracht Frankfurt en VfL Wolfsburg even van zijn slechtste kant zien. Bij een achterstand van 1-0, in de 86e minuut, was hij niet te spreken over een treuzelende ballenjongen. 'Give me the ball, you motherfucker!', zou de Belgisch international de ballenjongen volgens BILD hebben toegebeten.

/

Jürgen Hickert is trainer van Eintracht Franfurt Onder-16 en al tien jaar verantwoordelijk voor de ballenjongens in het stadion. “Het is soms gênant wat voetballers in de Bundesliga naar mijn jongens roepen”, verzekert Hickert in gesprek met het dagblad. “Ze zouden een voorbeeld voor de jongeren moeten zijn, maar daar zet ik toch vraagtekens bij.”

Volgens Klaus Allofs, technisch directeur van Wolfsburg, is De Bruyne 'een lieve en brave jongen'. “Daar zakt mijn broek vanaf”, repliceert Hickert. In de rust zou de Belg namelijk uit boosheid ook een bal hebben weggetrapt richting de zone waar de stadionspeaker zit, van vijf meter afstand. De Bruyne erkent volgens BILD dat hij dergelijke woorden heeft geuit en is van plan om de ballenjongen een gesigneerd shirt cadeau te geven.

Update 6 februari 10.00 uur - 'De Bruyne heeft zijn excuses aangeboden en voor mij is het klaar'
Kevin De Bruyne hoort deze vrijdag of hij een geldboete of misschien zelfs wel een schorsing krijgt, nadat hij een ballenjongen van Eintracht Frankfurt had uitgescholden voor 'motherfucker'. Voor de vijftienjarige Joel Roesler hoeft dat niet: "Er wordt op het veld zo veel geroepen", zegt de ballenjongen tegen BILD. "De Bruyne heeft zijn excuses aangeboden en voor mij is het klaar. En als voetballer vind ik hem geweldig!"

Update 9 februari 17.55 uur - Boete van 20.000 euro voor De Bruyne na ‘Mother-Fucker-Affäre’
De Duitse voetbalbond heeft Kevin De Bruyne een boete van 20.000 euro opgelegd. Dat meldt de Duitse boulevardkrant BILD maandagavond. De 23-jarige middenvelder van VfL Wolfsburg riep onlangs ‘give me the ball, you motherfucker’ naar een ballenjongen en is daar nu dus voor bestraft. De Belg heeft 24 uur om op het voorstel te reageren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat had ik nou niet verwacht van De Bruyne, dat lijk me nou echt zo'n ideale schoonzoon. Maar goed, als een ballenjongen lollig gaat doen in de 86'e minuut terwijl je met 1-0 achter staat komen de frustraties naar boven.

5 februari 2015 om 10:36

"dat had ik nou niet verwacht van De Bruyne, dat lijk me nou echt zo'n ideale schoonzoon. "

Omdat hij er uit ziet als Kuifje denk je dat hij zoiets niet zou doen?

5 februari 2015 om 11:21

Wat heeft dit nou met z'n uiterlijk te maken? Hij is gewoon een erg verlegen, nuchtere, brave jongen, dat zie je na 2 seconden in een interview.

Bij bijv. Courtois of Kompany zie je dat zij wat arroganter zijn. Maar dit wordt wel een beetje opgeblazen natuurlijk. Hij geeft het toe en excuseert zich, zaak gesloten.

5 februari 2015 om 12:01

Jij vraagt je af wat dit met zijn uiterlijk te maken heeft? Je realiseert je hopelijk wel dat zoiets gewoon een rol speelt in de beeldvorming van een persoon.

Kijk even naar Ribery en dan naar De Bruyne. Stel dat Ribery zo'n uitspraak had gemaakt dan zeg je "oh ja Ribery, what else is new".

5 februari 2015 om 13:39

Courtois vind ik verre van arrogant ogen, al blijkt dat prive dus een boefje te zijn. Kompany vind ik vooral groot ogen, maar arrogant niet echt. Verder zie ik Kompany niet zo uit zijn plaat gaan tegen buitenstaanders, zelfs op het veld zie ik hem dat niet doen. Enige wanneer hij uit zijn plaat van gaat op het veld is onrecht...

Ik begrijp je punt, maar je voorbeelden komen nou totaal niet zo over bij me.

5 februari 2015 om 15:38

Medellin
Zijn uiterlijk doet er bitter weinig toe bij de 'beeldvorming'.

5 februari 2015 om 15:48

Jdg84
Ik weet niet of je een Belg of Nederlander bent. Als je een Belg bent zie je vast geregeld reacties voor en na de match of lees je interviews in de krant. Daar vind ik zijn uitspraken toch vaak wat arrogant. Een voorbeeldje dat ik snel even heb gegoogled. Het is nog van vorig jaar, dus hij zat nog bij Atletico:

"courtois is bij Atletico Madrid de onbetwiste nummer één en ook voor Wilmots is hij de titularis tussen de palen. Toch liet Simon Mignolet - ook uitstekend op dreef bij Liverpool - meermaals weten dat hij graag de numero uno wil worden in Brazilië. 'in Spanje heeft nog geen enkele doelman gezegd dat hij de plaats van Casillas wil afpakken. Valdes niet, De Gea niet, Reina niet', stelt Courtois. 'in tegendeel: ze blijven allemaal achter Casillas staan. Simon mag zeggen wat hij wil, maar ik denk dat ik al punten gepakt heb voor België en dat ik goed speel met Atletico: hij moet dus bescheiden blijven en respect tonen. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik zoiets van hem hoor."

Dit vind ik dus echt arrogant. "hij moet dus bescheiden blijven en respect tonen. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik zoiets van hem hoor."? Bah. Het enige wat Mignolet zei is dat hij keihard werkte en hoopte om nummer 1 te worden. Elke 2e/3e keeper hoopt dit, niets mis mee. Maar Courtois vond dit respectloos...
Dan moet je dus weten dat Mignolet enkele jaren geleden de nummer 1 van België was, aangezien Courtois nog zo jong is. En die vergelijking met Casillas slaat nergens op. Casillas is 10 jaar ouder en heeft al veel meer bewezen met zijn 140-tal caps.

Wat Kompany betreft, ik ken enkele mensen die hem reeds ontmoet hebben voor hun job heel goed (bijv. een anesthesist bij een medische ingreep) en naar wat ik gehoord heb, is het volgens hen een norse, arrogante man. Daardoor is mijn blik misschien wat vertroebeld als ik een interview ofzo lees. Maar daar vind ik hem toch ook geen nuchtere, bescheiden jongen als De Bruyne.

5 februari 2015 om 16:20

@belg

Wat een grap.

Iedereen die De Bruyne voor de eerste keer ziet, puur looks dus, denkt "oh dat ziet er een nette/beleefde jongen uit". Dat heeft dus duidelijk te maken met de beeldvorming van iemand.

Dit zal namelijk positiever zijn dan wanneer iemand Afellay voor de eerst keer ziet en daar moet ik verder niet op in gaan.

Het speelt echt een rol.

6 februari 2015 om 10:15

Kuifje hahahaha

6 februari 2015 om 10:25

Medellin heeft gewoon gelijk, dit is ook zo bij daderprofilering vanuit burgers. We hebben een vooringenomen gedachte van hoe iemand eruit ziet als hij deugt of niet deugt en ondanks dat vaak genoeg het tegenstelde bewezen wordt blijven we dit doen.

6 februari 2015 om 10:39

Hetzelfde met Messi/ Ronaldo, messi de lieve jongen die nooit wat fout doet en Ronaldo de arrogante klootzak die iedereen uitscheld en mishandeld en ondertussen genoeg tijd voor zijn fans neemt, elke speler doet wel is iets waar de media en de kijkers niet van gediend zijn, so be it het zijn maar mensen.

6 februari 2015 om 14:32

Hahahah Kuifje! Echt he.. Hij lijkt indd op Kuifje hahaha

6 februari 2015 om 15:50

Ik snap dat De Bruyne gefrustreerd raakt Bayern staat op 1-1 op Schalke en liggen er dus kansen om dichter bij te komen maar hoef je niet zo te reageren

6 februari 2015 om 17:05

Ik ben ook nuchter en braaf bla bla bla maar flik mij iets en dan zal je het berouwen trust me. Ook de bruyne heeft dit inzich, sterker nog iedereen vliegt weleens uit zn plaat. Het wordt een probleem als dit structureel is/zonder enige reden of zonder dat je er bewust van bent. En overigens lost de bruyne het prima op. Maar iedereen is zo nu en dan een 'klootzak' ja ook jij belgunner.

6 februari 2015 om 20:49

De Bruyne is alles behalve een makkelijke. Zou je moeten weten uit reportages etc. Op zijn 10 jaar zei hij al tegen de coach dat hij ergens anders ging spelen omdat het niveau er hoger lag en dit beter was voor zij ontwikkeling. Dit doen echt niet veel jonge gastjes
Los van dat, is het wel een nuchtere speler, die altijd met beide voeten op de grond blijft.
Dat hij zoiets zegt had ik niet echt verwacht, maar typeert wel nog maar eens zijn winnaarsmentaliteit.

5 februari 2015 om 10:37

Dan nog heb je op je woorden te letten.

5 februari 2015 om 11:46

Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat we iedereen wel eens kunnen betrappen op een vloekwoordje hier en daar. Vooral als het even tegen zit, in het heetst van de strijd en iemand je met opzet probeert te dwarsbomen. De ballenjongens zijn vaak jeugdspelers van de thuisspelende club, dus die hebben er alle belang bij dat hun 1e elftal even op adem kan komen.

Al met al moet hier niet te zwaar aan getrokken worden en verdiend ook dit weer geen nieuwsbericht.

5 februari 2015 om 10:50

Was ook vreemd gegaan met de vriendin van Courtois als ik het me goed herinner.. Toch niet een ideale schoonzoon..

5 februari 2015 om 10:54

Het was juist andersom haha, Courtois pakte de vriendin van De Bruyne...

5 februari 2015 om 10:55

@nammak.

Nee, Courtois was met zijn vriendin vreemdgegaan omdat de doelman gaf wat De Bruyne niet kon geven...

Ik snap trouwens niet hoe je kan denken dat De Bruyne de ideale schoonzoon is? Waarom? Omdat hij er als een sulletje uitzien?

5 februari 2015 om 10:57

andersom!

Kreeg zelfs van de bondscoach de vraag of hij wou dat Courtois niet mee ging naar het WK. De Bruyne vond dat de sterkste mee moest en dat zijn prive niks met het nationale elftal te maken had. Dus juist een hele goede schoonzoon.

5 februari 2015 om 13:19

@kenmerk

"nee, Courtois was met zijn vriendin vreemdgegaan omdat de doelman gaf wat De Bruyne niet kon geven"

Leg uit. ik ben reuze benieuwd

5 februari 2015 om 14:13

Ik heb dat toevallig eens gelezen en dat meisje blijkt gezegd te hebben dat Courtois voor haar kookte en dat De Bruyne dat nooit voor haar deed, hahahaha.

5 februari 2015 om 14:29

Ja, dan krijg je een nieuwe vraag. Wat is "vreemdgaan" in België. Misschien vinden de belgen dat je al vreemd gaat als iemand anders buiten je relatie je een bordje spaghetti voor zet.

6 februari 2015 om 10:26

Vreemdgaan in Belgie is hetzelfde als hier.

5 februari 2015 om 11:39

Het zijn topsporters en topsporters willen altijd winnen en als het even niet loopt dan kunnen ze zich "anders" gaan gedragen. Messi is ook zo een voorbeeld, iedereen (althans heel veel mensen) denken maar dat hij ook nooit iets "gemeens" doet of roept in het veld. Ik zou het juist raar vinden als hij inderdaad nooit iets "gemeens" zou zeggen.

Erg volwassen gedrag, let op je woorden tegen een kind.

Leuk, een gesigneerd shirt van een speler van een andere club...

5 februari 2015 om 10:42

Eens. Echter, vond ook ik dat die ballenjongens erg traag en vervelend waren. In het heetst van de strijd kun je jezelf helaas wel eens verliezen. Maar, inderdaad, het is en blijft een kind. 50.000 mensen op de tribune fluisteren dit ook een beetje in uiteraard....

9 februari 2015 om 18:49

Je kan het ook overdrijven.
Hij heeft spijt betuigd, en de ballenjongen vindt het prima zo.
Ben blij dat het geen ziektes zijn waar hij mee "vloekte".

Netjes dat hij het erkent.

Het is natuurlijk absoluut niet netjes maar het is ook een stukje menselijkheid en topsportmentaliteit. Net Bayern 4-1 opgerold en de volgende wedstrijd sta je 1-0 achter in de 86ste minuut. Dan kan ik me voorstellen dat je aan niets anders denkt dan gas geven en die gelijkmaker maken.

Daarnaast zijn de belangen ook steeds groter natuurlijk en staat er volop druk op. Iets wat je soms ook lijkt te merken aan de ballenjongens. Je hebt soms toch de indruk dat ze de boel bewust vertragen.

Dat het zo nu en dan voorkomt dat een speler zich iets te ver laat gaan lijkt me dan ook onvermijdelijk.

5 februari 2015 om 11:46

Heb soms de indruk? Dat is een publiek geheim hoor, dat ballenjongen instructies krijgen om traag te werken als de thuisploeg voorstaat, zeker als de wedstrijd bijna is afgelopen.

5 februari 2015 om 11:59

Natuurlijk is het een publiek geheim, maar je kan het niet/nauwelijks feitelijk bewijzen en om die reden breng ik het diplomatiek.

Heetst van de strijd !! Gebeurd de beste !

5 februari 2015 om 11:37

Veel erger vind il het feit dat ie na een jaar Duitsland dit niet in het Duits zeggen kan " gib mir den Ball Arschloch "

5 februari 2015 om 12:16

Denk je echt dat hij dat niet kan? Lol

5 februari 2015 om 12:30

Nee , kan ie niet . Zie hem wel eens interviews pp de Duitse tv geven , praat geen letter Duits. Of ie wil niet, maar dat zou niet zo snugger van hem zijn hahaha

Die gasten staan onder hevige druk. Dit moeten ze niet opblazen zeg..

5 februari 2015 om 10:45

hevige druk? hahaha

5 februari 2015 om 10:50

Genoeg druk om woest te worden als buitenstaanders zich met het spel proberen te bemoeien. Het zou tog ook frapant zijn als spelers die warmlopen een ingooi of corner gaan belemmeren, zij maken nog meer deel uit van het spel dan die ballejochies.

5 februari 2015 om 10:55

Wolfsburg wilt zo hoog mogelijk eindigen. Kampioen worden ze waarschijnlijk niet, maar 2de plaats is nog lang niet zeker. Ook zal de dood van Malanda nog wel in het hoofd van De Bruyne zitten. Snap dan wel dat die jongen best gefrustreerd kan zijn op dat moment.

5 februari 2015 om 10:56

Zonder al die extra zaken is het al erg genoeg als iemand zich ergens mee bemoeit waar diegene niet voor bevoegd is en dus ook een eventueel kampioensschap verpest.

5 februari 2015 om 11:07

Dat ook. Bayern stond op gelijk spel met een man minder. Dit was een kans voor Wolfsburg om de kloof wat te dichten.

5 februari 2015 om 11:13

de dood van malanda zit nog in zn hoofd tijdens een wedstrijd??? Serieus, nog meer slappe excuses om je slecht te gedragen?

Ik snap uiteraard dat het irritant is als een ballenjongen het spel expres vertraagt. Dat hoort er ook zeker niet bij.

5 februari 2015 om 10:49

Dat ballenjongen moeten zich gewoon niet bemoeien met de wedstrijd. Ookal zijn ze afkomstig van de jeugdopleiding, het is niet de bedoeling dat ze op 1 of andere manier invloed willen hebben op de wedstrijd.

Natuurlijk hoort het niet maar in het heetst van de strijd gebeuren dergelijke zaken gewoon.

Debruyne beseft zelf ook wel dat hij fout zat want hij gaat die jongen een gesigneerd shirt aanbieden.

Ik weet overigens niet hoe het er in Duitsland aan toegaat maar in zuiderse landen spelen de ballenjongens ook mee : wanneer de eigen club voorstaat wat treuzelen om een bal te gooien en wanneer de eigen club achterstaat de doelman al een bal toegooien wanneer die tijd probeert te winnen.

Ten gronde is het wat mij betreft eigenlijk weer zaak om toe te komen aan effectieve speeltijd (vb. 2 keer 30 minuten effectief).

Dat bord dat er drie of vier minuten bijkomen zijn maar een fractie ter compensatie van de tijd dat er effectief verspild wordt.

5 februari 2015 om 10:52

In Zuid-Amerika is het nog erger. Kan me herinneren dat er een filmpje was van een ballenjongen naast de goal. Bal zou uit gaan en scheids ging met zijn rug naar de goal staan. Trapt de kleine etter de bal in de goal. Scheids zag dat niet en keurt goal goed.

Was wel amateurniveau volgens mij, maar toch wel komisch.

Het effect van die kleine seconden wat een ballenjongen probeert te pakken in het profvoetbal, is voor de voetballers heel anders te ervaren dan de kijkers thuis. Als je achterstaat, dan kunnen die secondes erg kostbaar zijn. Wanneer je dan wordt tegengewerkt door een externe factor, dan is dat zeker vervelend.

5 februari 2015 om 11:36

lijkt me ook niet zo'n heel groot probleem om zelf even de bal te pakken of 3 seconden te wachten. En een gesigneerd shirt weggeven betekent dat hij wel een heel erg grote plank voor de kop heeft. Net of dat jochie daar op zit te wachten. Hij is fan van frankfurt.

5 februari 2015 om 12:03

Waarom heeft de Bruyne dan een plank voor zijn hoofd?
Ik ben fan van United maar kan ook echt wel genieten van bijvoorbeeld Aguero. Als hij me een gesigneerd shirt probeert te geven dan ga ik dat ook niet weigeren.

Je bent toch ook liefhebber van het spel voetbal in het algemeen? Dan moet je toch ook genieten en respect hebben voor het spel dat de nog jonge de Bruyne op de mat weet te leggen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat die ballenjongen dat shirt met plezier aanneemt.

5 februari 2015 om 15:37

Genieten, ja, maar een truitje? Dan ben je geen echte Man Utd fan.

6 februari 2015 om 12:20

Wat een onzin Belgunner,

Als je het zo bekijkt ben jij geen echte voetbalfan. Het is toch geweldig om een gesigneerd shirt van Aguero te krijgen. Ookal ben je Man Utd fan. Ik vind het onzinnig om te stellen dat je alleen een echte fan bent als je dat shirt weigert. Come on... Je kunt toch gewoon en fan zijn en de tegenstander respecteren en waarderen?

6 februari 2015 om 13:19

Vind ik niet. Ik respecteer de tegenstanders, maar ik wil voor geen geld ter wereld een truitje of vlag of sjaal of wat dan ook. Bah. Als je leeft voor je club wil je dat gewoon niet.

6 februari 2015 om 13:36

Ik gok dat dit een beetje groot praat is want ik denk dat als Messi, Aguero of Ronaldo zijn shirtje aan jouw aanbied dat je het zeker wel aanneemt...

Mocht je het niet aannemen omdat je het niet wilt, kun je het nog altijd aannemen om te verkopen (zag dat je een economische opleiding volgt).

6 februari 2015 om 15:09

Ho, misschien ben ik niet duidelijk. Ik wil geen truitje van de rivaal. Dus voor een Man Utd fan is dat Agüero. Ik zou heel graag een truitje van Messi, Ronaldo of Agüero willen

Persoonlijk ben ik voor Club Brugge en Arsenal, dus als je afkomt met een truitje van Anderlecht of Chelsea/spurs gooi ik het weg. Toen ik een 11 of 12-jarig jongentje was kreeg ik eens een Anderlecht-monopoly cadeau. Heb het zelfs nooit open gemaakt

Doet me denken aan de scene uit the Usual Suspects: Give me the f*cking keys you motherf*cker!

Die ballenjongens krijgen ook gewoon opdracht om tijd te rekken dan is het toch logisch dat je boos wordt als je achter staat.

5 februari 2015 om 10:51

Dus ga je maar zulke woorden bezigen tegen een klein kind?

5 februari 2015 om 10:55

Je bent wel heel erg een moraalridder aan et spelen Drayton. Natuurlijk is schelden verkeerd, maar klein kind? Denk je dat die ballenjongen geen verstand heeft, hij weet waar hij mee bezig is. Op het veld worden er ergere dingen gezegd en dat is niet goed, maar als je zelf wilt bemoeien met het spel kan je ook op ze minst wat vuile woorden verwachten. Klein kind, klein kind, klein kind, ach zo klein en onschuldig zijn die ballenjongens echt niet hoor.

5 februari 2015 om 10:59

Nounou, klein kind? Hij is 16, niet 6. Van iemand van 16 verwacht ik wel wat meer verstand dan van deze jongen.

5 februari 2015 om 10:59

Wat Cocoafc al zegt, die jongen doet dat gewoon expres. Hij wacht bewust met het geven van de bal om tijd te rekken, en als je dan meespeelt om het kampioenschap in Duitsland en je staat achter dan kan je een keer boos worden toch?

5 februari 2015 om 11:01

Moraalridder? Zal wel aan mijn fatsoen liggen dan.. Natuurlijk zit je vol adrenaline, maar gebruik dan andere woorden. Het zijn niet altijd mannekes van 16 die daar langs de kant zitten.

5 februari 2015 om 11:18

Wat dacht je ervan dat die onbevoegde mannekes zich helemaal niet met het spel moeten gaan bemoeien, dan krijgen zo ook niks naar hun hoofd. Vind je dat een voetballer naast alles wat er gebeurt op het veld ook nog eens gaan nadenken wat hij zegt, terwijl zo een ballenjoch totaal fout zit? Natuurlijk is schelden verkeers, maar dat geld overal. Echter vind ik wel dat er altijd gekeken moet worden naar de kern.

5 februari 2015 om 12:05

Laten we oorzaak en gevolg lekker omdraaien. Ik zal wel de moraalridder zijn, maar als zo'n knulletje de bal niet snel terug geeft is dat toch geen vrijbrief om hem zo uit te schelden? Zelfde geval als toen met Hazard..

5 februari 2015 om 12:24

Wat heeft die knul met het spel te maken, niks en mag zich dus ook niet bemoeien. Een ballenjongen staat er ter ondersteuning en juist om het spel vloeiender te laten lopen. Als een ballenjongen dat niet goed uit kan voeren en tijd gaat rekken, dan staat hij er met andere intenties en is hij dus de oorzaak. Dat iets te begrijpen is, betekend niet dat het ook mag en vooral niet bij een ballenjongen.

5 februari 2015 om 10:52

Dat mag gewoon niet, maar ze lopen wel te huilen als er een reactie tegenover staat. Laten we ook niet doen alsof 16 jarigen geen enig volwassen verstand hebben.

Niet netjes natuurlijk van de Bruyne maar als je vlak voor tijd achter staat en de ballenjongens gaan tijdrekken kan ik me voorstellen dat je even boos word.

Tis net een mens zo een voetballer

Niet netjes... vooral omdat hij er zelf nog uitziet als een ballenjongen.

Aan de andere kant, er gebeuren wel ergere dingen in het voetbal dan dit summiere incidentje

Zoals iedereen al zegt is het niet echt netjes, maar er zijn wel ergere dingen gebeurd in het voetbal. Dit is gewoon iets dat kan gebeuren, en je excuses aanbieden lijkt me meer dan voldoende.

dat gebeurd overal bij de uitspelende partij..wanneer het andersom zou zijn geweest hadden die ballenjongens ook rustig aangedaan wanneer bijvoorbeeld aigner de bal wilde hebben..

Tijdrekkende ballenjongens verdienen een pak billenkoek, dus "give me the ball motherf*cker", wat ze toch maar amper begrijpen is helemaal niet erg.

Tijdrekken is voor de mensen die van eerlijk voetbal houden toch al iets waar we met gebalde vuisten naar zitten te kijken....net zoals kaarten vragen en schwalbes.

Lekker hypocriet. Wel zeiken op een speler die een klein jongetje uitscheld, maar vervolgens wel hetzelfde kleine jongetje opdracht geven om kinderachtig tijd te gaan lopen rekken.

Wat de Bruyne doet is natuurlijk niet goed, maar kleine jongetjes opleiden om het spelletje te verzieken is minstens net zo kinderachtig.

die jongens zijn toch altijd erg gul, zomaar een gesigneerd shirt weggeven. Enige wat hem dit kost is 3 seconden om zijn handtekening te zetten. Zolang het maar geen tijd of geld kost is hij bereid wat terug te doen.

Zelfde verhaal als huntelaar die paar shirts weggeeft omdat een supportershome afbrandt. De beurs trekken of tijd investeren komt bij deze jongens schijnbaar niet op.

5 februari 2015 om 11:50

Moet hij dan een dag doorbrengen met deze jongen zodat ze beste vrienden kunnen worden? Of 10000€ zwijggeld betalen?

Ben ooit is ballenjongen geweest bij Ajax tegen Feyenoord, daar zeiden ze letterlijk "Als onze jongens nou 1-0 voor staan en er moet nog 5 min gespeeld worden, loop dan even iets langzamer en gooi de bal wat langzamer, dan hebben de spelers van Ajax weer even tijd om op hun plek te gaan staan."

Inderdaad, wat schandalig dit. Had ik ook nooit verwacht van hem. Ik had verwacht dat hij gewoon Duits zou praten in Duitsland.

Dat je een beetje boos wordt vooruit, maar Motherfucker roepen is dan ook weer iets teveel van het goeie.
Ochja, dit gebeurt in het heetst van de strijd met veel frustratie. moeten ze ook niet moeilijk over gaan doen. Het hoort niet, maar het gebeurt iedereen.

Verstond dat jongetje vast niet joh. Nog nooit een Duitser gezien die Engels spreekt.

Allemaal niet heel erg dit toch? Ik zou vooral gaan lachen als een doetje als De Bruyne zoiets zou roepen.

Wat wordt De Bruyne hier overdreven op aangekeken zeg. Ik vind het wel begrijpelijk. In het heetst van de strijd, in de laatste minuten dat je iets moet gaan forceren sta je natuurlijk onder enorme spanning. Als dan zo'n ballenjongen met voorbedachte rade en instructies gaat treuzelen om tijd te rekken snap ik dat er iets knapt. Zo lang het blijft bij verbale kreten (er zijn grenzen, die je uit fatsoen niet roept natuurlijk) en er geen fysieke actie wordt ondernomen neem ik het De Bruyne niet kwalijk.

Hij heeft zijn excuses aangeboden en wat mij betreft case closed.

5 februari 2015 om 12:47

Doe eens normaal joh, als het op je werk even niet mee zit ga je toch geen kinderen uitschelden ?
A

5 februari 2015 om 12:59

Ow ja tuurlijk, op welke werkvloer zou je een soortgelijke situatie kunnen tegenkomen?

Kinderen uitschelden bla bla, Kindergarten Cop ben je nu aan het spelen. Het spel neemt plaats op het veld, tussen volwassen mannen die nog ergere dingen naar elkaar roepen. Als jij als " kind" je dan gaat bemoeien met iets wat totaal niet de bedoeling is mag je wel wat verwachten. Schelden is niet goed nee, maar er wordt nu duidelijk op basis van niks een slachtoffer gekozen.

Er zijn ook 16 jarigen die hun debuut maken tussen de grote mannen, moeten die extra grote scheenbeschermertjes dragen, moeten ze een snoepje krijgen na elke overtreding die op ze wordt gemaakt.

Als jij een 16 jarige zo graag een slachtoffer rol wilt geven, dan wil ik eens weten hoe jij je voelde als 16 jarige. Kom mij niet zeggen dat je toen nog elke avond aan de tepel hing, want die indruk wordt hier door iedereen gegeven met dat " kind, kind kind,".

6 februari 2015 om 19:40

Je scheld gewoon geen kinderen uit, dat is de basis.
Jij heb duidelijk zelf nog geen kinderen.

De Bruyne is een enorm brave en rustige jongen. Maar op het veld verdwijnt dat allemaal even, vooral als het niet gaat zoals ie wil. Hij is eigenlijk net een verwend jongetje op het veld. Als ie niet kan winnen en niet krijgt wat ie wil wordt ie boos op alles en iedereen, vooral op zichzelf. Dat kan je als toeschouwer dan telkens makkelijk zien aan zn rode kopje ^^ ik ben hier dus helemaal niet door verrast.

Maar zodra ie na de wedstrijd terug gekalmeerd is is ie weer zn lieve zelf en zal ie nooit liegen over wat ie op het veld heeft gedaan of gezegd. Hij erkent het en geeft het gewoon net als nu toe, dat siert hem wel vind ik.

Als een tegenstander mij op zaterdagochtend bij 1-0 achter de bal niet teruggeeft, roep ik ook wel eens wat hoor. Zal het hier maar niet herhalen
Bij mij staan er dan wel weer wat minder camera's langs de lijn. Onbegrijpelijk trouwens, ik ben best goed voor een 5e klasser

wanneer gaat er eens wat bewegen omtrent 'onsportieve' ballen jongens die om hun thuisteam te bevoordelen , even vlug wat tijd gaan winnen terwijl ze een wereldrekord 100m kunnen lopen wanneer hun team er voordeel kan uithalen om de bal zo snel mogelijk weer in het spel te hebben .... elke week zien we wel zulk een incident en nooit wordt dit bestraft met boetes die zouden oplopen naargelang de frequentie van incidenten !
het is echt frustrerend voor een speler die snel de bal wil hebben, wanneer zulk een arrogant knaapje plots deel lijkt uit te maken van het spel en de tijd begint te bespelen !

Wat een gelul, waar slaat het op die 20000 euro boete. Die ballen jongen doet irritant en hij roept maar wat. Geef anders een voorwaardelijke straf of desnoods €1000 boete of zo.

Hoeveel boete krijgen die irritante ballenjongetjes die tijdrekken dan? Ook 20.000? Zou wel grappig zijn, mogen ze heel lang de krant rondbrengen tot ze dat kunnen betalen.

Van zo'n boete schiet niemand iets op, behalve de penningmeester van de Dfb. Geef dan liever een toepasselijke "taakstraf", door hem bijvoorbeeld een paar gasttrainingen te laten geven aan kansarme jongeren, of iets in die geest. Dat zal iets meer indruk op hem maken dan die boete (het is tenslotte maar 1% van zijn jaarsalaris) en het is ook wat nuttiger.

M***erf***er affaire toch?

Kom op zeg. In het heetst van de strijd zeg je wel eens wat. Ondanks dat motherf*cker een scheldwoord is, vind ik het niet echt een scheldwoord wat iemand ooit pijn zou doen. Dingen wat Perez een keer zei (k***), dat snap ik dat je daar hard tegen optreed.

Geef hem een boete van een paar honderd euro, laat hem zijn excuses aanbieden en geeft dat jochie een lollie.

Vraag me nu af of de ballenjongen die 20.000 euro krijgt, al weet ik het antwoord waarschijnlijk al. Snap de som van de boete dan ook niet helemaal, dit is gewoon een manier van de DFB om de kas te spekken.

Nu vraag ik me eigenlijk ook af of de boetes in het voetbal juridisch onderlegd zijn, dat gevoel heb ik namelijk niet. Weet iemand dat..?

Wat een gezever,20.000 euro.........
Nou ,ik heb gisteren te hard gereden,vandaag rekening in de bus.
50.000 euro aan mijn broek..........
Nou ik mag toch ook roepen,schrijven,liegen zoveel ik wil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren