Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Teruggekeerde Heitinga wordt grootverdiener in Amsterdam’

Laatste update:

John Heitinga keert terug bij Ajax: de verdediger heeft getekend voor een seizoen met een optie voor nog een seizoen. Heitinga gaf in de media aan dat hij bereid was om veel salaris in te leveren om bij Ajax te gaan spelen, maar volgens de Volkskrant hoeven we alsnog geen medelijden met de mandekker te hebben.

/

Volgens het dagblad wordt Heitinga een van de grootverdieners bij Ajax. Dat betekent dat hij ongeveer een miljoen euro per jaar zal verdienen. Dat is weliswaar veel minder dan hij verdiende bij zijn vorige clubs, tot voor kort stond Heitinga onder contract bij Hertha BSC, maar een fraai salaris is dat uiteraard nog wel.

De fans van Ajax lijken niet onverdeeld positief over de terugkeer van de 87-voudig international. Door zijn hoge salaris zal de 31-jarige Heitinga zich extra moeten bewijzen ten opzichte van de supporters.

John Heitinga is een goede aankoop voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalig, laat hem eerst presteren wat hij al jaren niet meer heeft gedaan. Geef hem een prestatiecontract. Straks bakt hij er niks van en krijg je scheve gezichten in de kleedkamer. Waarschijnlijk is hij niet eens basisplek waardig en dan toch 1 van de grootverdieners zijn bij ajax.

26 juni 2015 om 12:45

Wat een negativiteit. Wees blij dat hij terugkomt. Die jongen kan het echt niet verleerd zijn en brengt een vracht aan ervaring met zich mee. Ik vind het voor het Nederlandse voetbal mooi dat hij terug is.

26 juni 2015 om 13:03

We hoeven niet te doen alsof heitinga een halfgod is die de eredivisie wel even gaat laten zien hoe je moet verdedigen. Leuk dat die terugkomt hoor, ajacied en een mooie carriere. Maar als dit de creativiteit en vernuft van het technische hart is dan worden de komende jaren nog leuk. Hij is nota bene vorig jaar nog te licht bevonden...polair gedrag waar je niet op kan bouwen imo.

26 juni 2015 om 13:14

Hij kan het verdedigen niet verleerd zijn, dat klopt, want verdedigen was nooit zijn sterkste kant. Hij liet altijd steken vallen en daarom zag ik in hem meer een defensieve middenvelder, omdat het dan niet dodelijk is. In de Eredivisie kan het soms nog, omdat de aanvallers ook tal van kansen om zeep helpen, maar Heitinga is zo geweldig niet, was hij toen niet en het is met zijn ritmeloze seizoenen er niet beter op geworden.

Leuk dat ze hem een contract voor een miljoen geven, maar waar hij het op verdiend? Geen flauw idee.

26 juni 2015 om 13:30

Wees blij dat hij terug komt?

Euforie ten top dit en een schande. Toen Feyenoord Mathijsen haalde was het een grap en slecht. Een Mathijsen die nog wekelijks speelde bij een geweldig Malaga toen.

En nu een beperkte Heitinga het krijgt mogen we blij zijn? Het is lachwekend van Overmars weer. Hij brengt ervaring, ervaring vanaf de bank? Hij is echt niet beter dan een Veltman. En ervaring heb je al zat op de bank met de trainers die er zijn.

Hij is een echte jongen van de club maar nooit een topper geweest. Toen al niet en tegenwoordig al helemaal niet meer.

Na een jaar niet eens alles spelen bij Herta dit wel verdienen. Mensen het gaat over Ajax die een bank zitter van Herta, lees wel van Herta binnen haalt en we zijn daar dan zo blij mee?

Eigen jeugd eerst of alleen een directe versterking! Deze man is in zijn 1tje het bewijs dat er totaal geen lijn in het beleid zit.

26 juni 2015 om 13:58

Ik denk dat je niet weet wat euforie betekend...

Dat terzijde, heitinga brengt ervaring in een piepjong team. Heeft een wk finale, 80 interlands en nog meer pl wedstrijden gespeeld.

26 juni 2015 om 14:00

Ik heb hem dit jaar 2x bij live Hertha zien voetballen, of nou ja, op de bank zien zitten. Als je ziet wat er bij Hertha rondloopt, dat is niet van het niveau Ajax. Als hij daar al niet aan de bak kan komen, dan wens ik hem veel succes bij Ajax. Vorig seizoen speelde hij wel, maar was het ook geen daverend succes. Alleen op naam kun je niet voetballen.

26 juni 2015 om 14:06

Deze man is tweebenig, kan fantastisch passen met allebei, en kan derhalve waarschijnlijk ook best lcv spelen.

Dat hij zoveel verdiend is logisch (omdat hij anders nog veel meer moest inleveren) en onlogisch (hij presteert al een hele tijd niet) tegelijk.

Komt er een speler, waarvan de (meer)waarde nog moet blijken dus geef hem een eerlijke kans, terug naar NL/Ajax zoals hij beloofde en dan komen de azijnzeikers weer zeuren. Als hij straks goed presteert en de winnende goal maakt waardoor het kampioenschap gewonnen wordt dan lopen zij voorop om te zeggen wat voor een geweldige aankoop hij was.

26 juni 2015 om 14:15

@lucas:
Euforie (van het Grieks ευφορία, euphoria) is een extreem gevoel van vreugde.

Geloof dat dit toch behoorlijk omschrijft wat je vooral hier ziet en is wat Azaklmaar neer zet. Maar dat terzijde.

Leukd at hij een WK finale heeft. Heeft Boula ook en is ook nik sbij Feyenoord. Mathijsen dee dhet aardig maar wa sook van een hoger niveau.

Ervaring heb je niks aan als het niveau te laag is. Deze ma is gewoon niet beter dan wat er al in staat bij Ajax. Ajax barst van het geld, had dan de kas open getrokken en had Douglas gehaald. Wel een directe versterking.

Dit is nu een aankoop die wel echt de jeugd in de weg staat.

26 juni 2015 om 14:19

Ypuh,

Wat is dan het niveau van Ajax? Aan het niveau waar jij op doelt voldoet momenteel helemaal niemand aan (op Cillessen na)

Ajax is gewoon niet meer de topclub die het vroeger was, en dat is geen schande gezien de huidige financiële verhoudingen binnen het Europese voetbal.

Ajax moet gewoon proberen om mee te blijven doen om de eerste plekken in de eredivisie en als ze dan heel af en toe een wedstrijd winnen in Europa dan is dat mooi meegenomen..

26 juni 2015 om 14:20

Voor Mathijsen is een transfersom betaald. Je kunt dit dus totaal niet met elkaar vergelijken.

26 juni 2015 om 15:00

@jochemsjakie, Haha, echt!? Hebben ze voor Matthijssen betaald!? Nooit eerder geweten, maar diegene die daar verantwoordelijk voor was zal inmiddels wel spijt hebben.

26 juni 2015 om 16:09

Mathijsen kwam transfervrij maar heeft een aardig tekengeld van Feyenoord mogen ontvangen als compensatie voor z'n niet uitbetaalde salaris van Malaga.

Nog steeds 1 van de mindere beslissingen van Van Geel om Mathijsen een 3-jarig contract te geven toendertijd. Een prestatiecontract was logischer geweest al verkeerde Feyenoord niet in de positie om veel eisen te stellen.

26 juni 2015 om 17:18

Ik zat ook al te kijken wat bedoeld hij daarmee

26 juni 2015 om 18:03

Ik weet eerlijk gezegd niet waar jij je druk om maakt. Heitinga tekent voor maar een jaar. Nou big deal. En voor hetzelfde geldt is hij wel een directe versterking. Man de tijd zal het zeggen. Jij klinkt als al die negatief ingestelde personen toen luuk de jong werd gekocht. Nou wie lacht er als laatst? Heitinga is tot op het bot gemotiveerd om te vlammen. Zijn instelling alleen al is een aanwinst voor dit Ajax. Man en al kreeg hij 10 miljoen per dag. Is dat jouw pakkie aan? Man typisch hoor oordelen zonder dat iemand 1 minuut heeft gespeeld. Jij zal vast ook 1 vd eerste zijn om je negatieve verhaaltje hiero te melden zodra heitinga een mindere pot speelt.

28 juni 2015 om 15:09

Ja maar zeggen 'een extreem gevoel van vreugde' ten top slaat nergens op. Ik denk dat hij eerder iets van hypocrisie bedoelde. Euforie ten top is in deze context onzin.

26 juni 2015 om 12:45

Maar Heitinga heeft een wk-finale gespeeld en een hele carriere achter de rug. Dus ze hebben echt wel respect voor hem.

26 juni 2015 om 12:49

Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst, dat is al 5 jaar geleden, een Heitinga van 26 in de kracht van zijn leven en carriere.

Daarna is het gewoon 5 jaar tobben geweest ook met heel veel blessures en totaal uit vorm.

26 juni 2015 om 13:20

@V-Watcher.

Demba zegt toch ook niets over zijn voetbalkwaliteiten of dat hij een wereldster is. Hij zegt alleen dat de andere jongens van Ajax waarschijnlijk wel respect voor hem hebben door zijn palmares. Wat me vrij logisch lijkt, aangezien iedere andere Ajacied alleen kan dromen over een basisplek tijdens een WK-finale ;-)

Of hij mee kan komen in de eredivisie... Ik denk het wel mits hij ruimte krijgt om ritme op te doen. Hij moet gewoon veel gaan spelen :-)

26 juni 2015 om 13:27

Ik zie toch een andere laatste 5 jaar dan jij, maar goed.

2010/2011 31 wedstrijden met Everton na een WK-finale met Oranje
2011/2012 39 wedstrijden met Everton
2012/2013 30 wedstrijden met Everton
2013/2014 19 wedstrijden PL Everton/fulham
2014/2015 14 wedstrijden bij Hertha, voornamelijk onder Luhukay daarna was het vrijwel klaar.
Ik lees hier bijna dagelijks hoe velen continu zeuren over het niveau, etc etc, en als er dan een iemand terugkomt is ie te oud of geen meerwaarde meer.. Deze man heeft 87 interlands en meer dan 400 duels in Eredivisie, PL, Buli, PD en CL. Net als Kuyt gewoon mooi dat zo iemand terug komt!

26 juni 2015 om 14:21

Dit kun je dus over iedere transfer zeggen.

26 juni 2015 om 16:54

Mat_EL Niks aan toe te voegen, al moeten we van beide niet te veel verwachten.

26 juni 2015 om 17:12

Niet te veel verwachten nee, maar op verschillende vlakken wel een meerwaarde, anders zouden ze niet gehaald worden. Kuyt gaat er ook geen 30 inleggen en Feyenoord kampioen maken, maar dat afzagen voordat de eerste training is begonnen snap ik niet...

26 juni 2015 om 17:49

Mat als je de aantallen zo onder elkaar ziet valt het inderdaad reuze mee.

Vraag me wel af hoeveel daarvan als invaller zijn geweest? Of zijn dit de basisplaatsen?

26 juni 2015 om 12:47

Wat had je dan verwacht, dat hij evenveel gaat verdienen als een Boilesen, die een paar leuke wedstrijdjes bij Ajax in de EREDIVISIE heeft gespeeld??!

26 juni 2015 om 13:18

Boilesen heeft begin deze maand contractverlening met een salaris van 1 miljoen geweigerd. Dat je het weet. Momenteel verdient hij 7 ton meen ik.

On topic: ik snap de verontwaardiging van de VK niet, want iedereen weet dat hij het maximale salaris aangeboden zou krijgen. Joris Mathijsen verdient dit ook bij Feyenoord en daar heb ik die verontwaardiging niet gezien, terwijl Feyenoord financieel nog op haar gat lag destijds. Ik vind de opmerking dat we geen medelijden met hem moeten hebben tendentieus en stemmingmakerij, maar het verbaast mij allang al niet meer van die krant, want degelijke journalistiek is ook bij hun ver te zoeken tegenwoordig. Dat is al meermaals gebleken, o.a. bij dat stuk over Cruyff.

26 juni 2015 om 12:51

Nee ze zullen elke speler die bij Ajax komt minder dan een miljoen per jaar bieden. Dan komt er helemaal niemand die al buiten Nederland heeft gespeeld bij Ajax voetballen en blijft Ajax opgescheept met de 19-jarige 'talenten' uit Heerenveen.

26 juni 2015 om 12:55

Je moet er bij heitinga rekening mee houden dat hij al jaren niks heeft gepresteerd en dat je eerst prestaties wilt zien voor je hem zo'n salaris geeft. Gewoon een salaris van 6 ton geven en bij goede prestaties een miljoen plus eventueel kampioensbonus. Ik denk dat heitinga dat wel had kunnen begrijpen. Als hij daarmee niet akkoord zou gaan gewoon overschakelen naar een andere verdediger.

26 juni 2015 om 13:11

Met die denkwijze maak je een club kapot. Ervaring is dan niet meer te halen. Mede omdat de salarissen in het buitenland zo ontploft zijn, moet je mee. Die was nooit akkoord gegaan met 6 ton (en terecht ook).

Laat ik het eens anders stellen. Jij werkt nu bij een bedrijf en je verdien 30K per jaar. Moet jij je is voorstellen dat je naar een ander bedrijf gaat en die zeggen ja maar we willen eerst prestaties zien voordat je een goed salaris krijgt en je gaat naar 20K per jaar. Dan ben je wel gek als je da doet natuurlijk! Zo werkt het gewoon niet. meestal ga je juist meer verdienen. Dat Heitinga bereid is om salaris in te leveren zegt voor mij genoeg. Dan had hij ook nog een jaartje geld kunnen verdienen in Duitsland. Ik vind het een zeer terecht salaris en mag toch hopen dat ie ook nog een miljoentje tekengeld heeft gekregen! Je moet nu eenmaal ook respect voor zijn CV hebben. Een WK finale kunnen niet veel voetballers op hun CV zetten.

26 juni 2015 om 13:18

Hij krijgt ook nog miljoen tekengeld, dus 6 ton en een miljoen aan salaris bij goede prestaties is best redelijk. Hij moet zelf ook kunnen begrijpen dat de club eerst prestaties wilt zien vanwege zijn povere prestaties van de afgelopen jaren. En zoniet blijft hij maar lekker op de bank cashen bij Hertha. Dan maar gewoon verder gaan met vd.hoorn als backup voor veltman.

26 juni 2015 om 13:23

Jij vindt het best redelijk. Dat betekent niet dat Heitinga dit redelijk vindt. En helemaal niet dat het een redelijk salaris in de huidige voetbalwereld is. Je kan spelers dit salaris aanbieden als ze vanuit een lagere Nederlandse club naar Ajax toekomen maar wanneer een speler als Heitinga terugkeert met zoveel ervaring kun je niet stug vasthouden aan het lage salaris.

26 juni 2015 om 13:28

Dan maar niet terug laten komen als hij geen prestatiecontract wilt. Straks bakt hij er niks van en is meneer 1 van de grootverdieners.

26 juni 2015 om 13:46

Dat gaat echt niet voor scheve gezichten zorgen. Iedereen die voetbal volgt moet toch wel respect hebben voor Heitinga. Die snappen echt wel dat hij een miljoen verdient. Daarbij komt nog dat hij maar een contract voor een jaar heeft. Presteert ie slecht, dan ben je na een jaar weer van m af.

Je loopt gewoon geen risico met deze transfer. Het is echt een win-win situatie.

26 juni 2015 om 14:48

Inderdaad en dan te bedenken dat ze het geld dat ze kwijt zijn aan salaris en tekengeld dubbel en dwars terug zullen verdienen met de shirtverkoop. Wat mij betreft na Messi en Ronaldo een goeie nummer 3! Onze held is terug! Op naar Europees succes!

26 juni 2015 om 12:54

Hij heeft maar een contract voor een jaar met optie voor nog 1. Als hij er dus niks van bakt is hij zo weer weg. Kijk nou maar eerst of hij er nog wat van kan ipv vooraf zeiken. 1 mil is prima voor iemand die geen transfersom heeft gekost.

26 juni 2015 om 12:55

Dit is een koopje. Je weet van tevoren vrijwel nooit hoe het gaat uitpakken. Met zijn ervaring kan hij genoeg toevoegen. Is het niet op het veld dan wel er naast.

26 juni 2015 om 13:01

1 miljoen. Oh god, dat clubliefde.... Nieuw beleid; eigen jeugd eerst, buitenkansjes die wat toevoegen op het veld, of een aankoop die significant wat toevoegt ten opzichte van het huidige spelersveld. En dan met heitinga komen die al 4 jaar niet fatsoenlijk meer kan dekken. Genieten dit...pffff. En dat voor 1 miljoen, categorie nicer dicer, magic bullet.

26 juni 2015 om 13:18

Wat had je dan gedacht? Dat zo iemand voor minder nog naar Nederland komt?

26 juni 2015 om 13:22

Als hij nog wilt spelen dan moet hij zich daar maar naar schikken en anders blijft hij maar lekker cashen op de bank van Hertha.

26 juni 2015 om 13:30

Denk je dan dat hij nergens anders nog 1 miljoen (of meer) had kunnen krijgen? Hij kon hoogstwaarschijnlijk zelfs nog meer verdienen in Qatar, Turkije of Rusland.

26 juni 2015 om 13:46

Prima als hij liever daar dan had willen spelen, dan is geld toch wat belangrijker dan clubliefde voor hem.

26 juni 2015 om 14:56

Wie zegt er dat geld belangrijker is dan clubliefde? 1 miljoen per jaar is natuurlijk niet gratis, maar misschien kon hij ergens anders nog wel veel meer verdienen, dan toont hij wel clubliefde door voor Ajax te kiezen.

Krijg je straks hetzelfde probleem met Mathijsen, wanneer hij op de bank zit.

26 juni 2015 om 12:46

Daarom hebben ze hem ook maar een 1 jaar contract gegeven

26 juni 2015 om 12:48

Dat is wel goed, maar dit is wel een duur jaar (salaris+tekengeld).

26 juni 2015 om 13:16

Hoeveel is t tekengeld dan? Denk namelijk dat zijn salaris redelijk hoog is omdat Ajax geen transfersom heeft moeten betalen..

26 juni 2015 om 13:18

Nee een transfersom van 16,5 miljoen voor een speler die gratis de deur uit loopt. Dat is duur.

26 juni 2015 om 12:46

Als het echt tegenvalt kan Ajax na dit seizoen al weer afscheid nemen van Heitinga, hij heeft geloof ik een contract voor 1 jaar met een optie voor nog een jaar. Ik weet niet wat voor contract Mathijssen had.

26 juni 2015 om 17:33

Denk alleen dat Heitinga, in tegenstelling tot Mathijssen wel wat gaat toevoegen.. Kan de jonkies misschien beter op sleeptouw nemen. Heeft het in zich om het publiek weer aan te jagen. En heeft scorend vermogen.

Vrij logisch, je gaat hem toch niet minder betalen dan zo een talentje dat nog alles te bewijzen heeft.

26 juni 2015 om 12:48

Maar Heitinga heeft de afgelopen jaren bewezen dat hij dat salaris niet waard is....

26 juni 2015 om 13:46

Heb hem niet zo gevolgd de laatste moet ik zeggen maar eerder in zijn carrière heeft hij wel Wk's en Ek's gespeeld en in de 3 grootste competities van de wereld. Ik denk dat zo iemand wel 1 van de sterkhouders moet worden bij Ajax, dat is in ieder geval de bedoeling. Een salaris van 1 miljoen hoort daar dan bij.

26 juni 2015 om 14:18

Daarom kochten die clubs hem ook. Maar hij viel overal zwaar tegen.

Ik keek veel wedstrijden van Fulham toen ze nog in de Premier League speelden, wat was hij daar slecht zeg. Stekelenburg ook. En nu heeft hij niet eens een basisplaats bij Hertha BSC gehad.

Iets met Ajax, jeugd, hypocrisie en beleid?

Zo blijkt wel weer dat wanneer iets niet naar planning gaat, bepaalde "idealen" overboord gezet worden om
Op "korte" termijn resultaat te halen.

Natuurlijk zal hij met zijn ervaring bijdragen, en wellicht op deze leeftijd zal hij het niveau van de ED ook nog wel aankunnen. Maar je hebt spelers op stal staan die zijn positie kunnen invullen.

26 juni 2015 om 12:47

Je kan wel allemaal jeugd op willen stellen maar die ontwikkelen zich ook beter door hulp te krijgen van ervaren spelers. Daarnaast wil je ook wedstrijden winnen dat lukt niet met alleen maar eigen jeugd.

26 juni 2015 om 13:08

Kishna43. Sinds al die cruijff adepts aan het roer staan is er zogenaamd ervaring nodig, toen Jol gearriveerde spelers haalde werd er niet naar de jeugd gekeken. Laat je niet hersenspoelen joh.

26 juni 2015 om 13:25

@mentalist

Jij bent wel lekker zwart-wit he ;-)! Als je één of twee ervaren spelers haalt om dat dozijn broekies in toom te houden, wil niet zeggen dat je direct terug gaat naar het Jol-tijdperk he. Balans zoeken, dat is het sleutelwoord. En ja, dat kan ook gewoon in de Cruijff revolutie.

26 juni 2015 om 13:17

Pff wat een onzin. Ajax wil inderdaad zoveel mogelijk doorstroom vanuit de jeugd, voor zover mogelijk. Alleen kan je nou eenmaal niet verwachten dat de gehele A1 het eerste haalt, wat je zelf mist vul je op met aankopen. Daarnaast heb je in je selectie minimaal 2 a 3 spelers nodig die het team op sleeptouw kunnen nemen, daarom zijn Heitinga en Gudelj in mijn ogen uitstekende aankopen, want dat kun je niet verwachten van een 19-jarige jeugdspeler.

26 juni 2015 om 13:27

Raar dat dit soort uitspraken 1 - 2 jaar geleden niet werden gemaakt toen alles nog prima ging zonder 31 jarigen.

26 juni 2015 om 13:48

klopt, in 2012 tekende een 32-jarige Poulsen (92 caps) en in 2010 een 36-jarige Ooijer (55 caps), beide spelers bleven 2 seizoenen. Best jong he die Heitinga?

26 juni 2015 om 16:14

Beetje onzinnig. Eén van de punten in het nieuwe beleid is juist dat spelers na hun buitenlandse carriere terugkeren bij Ajax als speler/technische staf om Ajax met hun ervaring terug te betalen voor de opleiding die ze hebben gehad.

Dat je Heitinga niets vindt kan ik begrijpen. Dat je Ajax beleid als hypocriet omschrijft is in dit geval onzin.

Het is in mijn ogen helemaal niet gek dat hij grootverdiener is geworden, rekeninghoudend dat hij transfervrij is gekomen. Daarnaast is het gewoon zo dat spelers vaak liever een zandbak of een laag vlieger in het buitenland verkiezen boven een Nederlandse club ivm salaris. Ervaring en volwassen spelers zijn nou eenmaal niet goedkoop. Nu Ajax Heitinga transfer vrij heeft overgenomen is dat gewoon terug te zien in zijn salaris. Vind daar niks op tegen. Ik ben wel positief over het aantrekken van Heitinga. Daarbij blijft Ajax binnen de boeken wat betreft het salarisplafond en dat is in mij optiek wel heel belangrijk want we hebben in het verleden gezien (bij meerdere clubs) waar het toe kan lijden als dat niet gebeurd.

Meteen het maximale geven van het salarisplafond vind ik te gortig.. Laat
hem eerst presteren. Zijn contract opkrikken kan altijd nog. Maar waarom wel een miljoen aan een oude niet geweldig presterende speler uitgeven maar niet wat meer voor een echte aankoop

"door zijn hoge salaris zal de 31-jarige Heitinga zich extra moeten bewijzen ten opzichte van de supporters."

Want? Wat boeit ons het wat ze verdienen? Al kregen ze 3 miljard, gewoon voetballen. Hup!

Ja toe maar, overbodige speler en dan ook nog grootverdiener. Op basis van zijn prestaties afgelopen jaren zou een laag contract beter zijn en dan wedstrijdpremies als hij speelt of iets.

hahah wat een aanfluiting. Grootverdiener en waarschijnlijk bankzitter hier zullen de talenten blij mee zijn.

26 juni 2015 om 12:53

Het is weer eens de volkskrant die weer een bom legt hebben ze bij de contractbesprekingen gezeten net zo als dat artikel over Cruiyff die zich zou verrijken over de rug van Ajax , wat een ophef weer om niks

26 juni 2015 om 16:38

Is geen ophef om niets. De feiten liggen er gewoon. Helaas legt de Volkskrant deze subjectief uit, waardoor er een verkeerd beeld wordt geschetst. In de situatie met Cruijff klopt het gewoon wat ze schrijven. Cruijff heeft veel geld verdient aan Ajax sinds de revolutie, maar zij gebruiken woorden als verrijkt etc. Daardoor komt het heel anders over en lijkt het of Cruijff Ajax alleen gebruikt voor eigen gewin. Nu met Heitinga worden er ook weer subjectieve woorden als grootverdiener etc. gebruikt, terwijl het heel normaal is voor een speler van die leeftijd om 1 miljoen te verdienen. De meesten die doorstromen van de beloften naar Ajax zitten al aan zo'n 5 ton en bij een volgende verlenging gaan ze dan ook naar de miljoen.

Prima, anders wordt zelfs zijn categorie onhaalbaar, 1 miljoen dan heeft hij aardig ingeleverd.

Jongen van de club, houdt van de club, brengt enorm veel bagage mee, kan de jonge jongens sturen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dacht men dat Heitinga voor 600.000 zou tekenen? Natuurlijk verdient hij het maximale salaris. En ik schat Heitinga hoger in dan Mathijsen op dit moment.

We moeten blij zijn dat dit soort spelers met een écht Ajax-hart terugkeren. Ik kan niet wachten tot we Emanuelson, De Jong, Suarez, Huntelaar, Van der Wiel en Babel bijvoorbeeld weer terugzien.

26 juni 2015 om 14:09

Babel zie je snel weer terug, bied hem gewoon een goed salaris en hij hoeft niet in de zandbak te spelen.

26 juni 2015 om 17:18

Ik zie oud spelers ook graag terugkeren, maar zeker niet allemaal! Babel is al eens teruggekeerd en dat was niet echt een succes en ook over Emanuelson heb ik zo m'n twijfels. De Jong, Huntelaar en van der Wiel zijn meer dan welkom, Suarez mag van mij wegblijven met z'n walgelijke gedrag wat hij steeds maar vertoond, ook van de week weer die opmerking over Uruguay!

26 juni 2015 om 13:18

Oh dus een miljoen max vind jij laag , onze min president verdiend 175000 per jaar en moet daar veel en veel harder voor werken even een beetje beseffen dat een miljoen heel veel geld is .

26 juni 2015 om 16:41

Maar die minister president lobbiet gedurende zijn carriere voor allerlei bedrijven, waardoor er voor hem een of meerdere lucratieve functies in het vooruitzicht liggen na zijn politieke carriere, dus houd je medelijden maar voor je.

26 juni 2015 om 17:12

Nou, zal het maar kort houden: je vergelijkt appels met peren. In het huidige moderne voetbal is een miljoen bruto niets nee.

Lijkt mij net meer dan logisch dat deze man 1 miljoen gaat verdienen. gaat een belangrijke schakel worden in het team. Misschien zijn jullie sceptisch vanwege de afgelopen 2 jaar maar in de kleedkamer gaat hij zo enorm veel bijdragen. Iets wat we afgelopen jaar al nodig hadden. Vergeet niet dat hij een WK finale heeft gespeeld en in topcompetities heeft gespeeld. Een enorme zak aan bagage die hij over kan brengen aan de jonkies.

Ik vind dit een prachtige deal. 1 jarig contract met een optie voor een 2e jaar. Emanuelson en Babel erbij zou ik al helemaal toejuichen. Ware het niet dat Babel zojuist getransfereerd is.

We willen alleen spelers erbij die een toegevoegde waarde zijn maar zulke spelers zijn absoluut een toegevoegde waarde voor dit ajax team. Mensen met een puur ajax hart en ervaring bij topteams/topcompetities.

Ik word al blij bij het zien van dit filmpje!
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/202087/Heitinga-komt-th...
Welkom terug Johnny!

Dit is een speler met een echt Ajax-hart en alhoewel zijn salaris direct het plafond van het salarishuis aanraakt, vind ik het geen exorbitant salaris. We moeten eens ophouden met het volledig doorslaan in dat beleid. Het is zeer belangrijk dat er op salarissen wordt gelet, vanwege de financiële positie van de club en vanwege de verhoudingen in de kleedkamer. Echter wordt er naar mijn mening te zwaar aan getild de laatste tijd.

Natuurlijk is er altijd het risico dat het niets wordt met Heitinga. Daarom ben ik ook blij met het advies van Ling om hem een contract te geven voor een jaar. Dat daar dan een optie bij inzit voor nog een extra jaar is prima. Overigens ben ik er niet zo bang voor dat het niets wordt met Heitinga. Die jongen heeft echt enorm veel passie, ervaring, doorzettingsvermogen en beschikt daarnaast over specifieke kwaliteiten. Verder is hij nu al enorm actief bezig met het op pijl houden van zijn conditie, zodat hij straks topfit aan het seizoen kan beginnen. Niets dan lof voor deze jongen, die zijn belofte nakomt en Ajax wil helpen verder te komen.

Jeugd jeugd jeugd hebben het maar over jeugd nou wat brengen die dan, paar goede acties en ze denken gelijk dat ze het mannetje zijn, mensen die zeggen dat heitinga niets heeft gepresteerd in het buitenland pfff Heitinga neemt veel ervaring met zich mee, is een gifkikker die de jonkies op ze plaats zet, zou naast Veltman goed kunnen staan, heitinga om te sturen en uit te schakelen en veltman om op de bouwen

Wat een gezeur hierover. Het etiket wordt meteen al op Heitinga geplakt !

Welkom terug Sjonnie. Ik heb al vertrouwen in je. Eindelijk een leider achterin en de terugkeer van een échte Ajacied. Laten anderen maar zeuren over zijn leeftijd, zijn gebrek aan snelheid, zijn hoge salaris en een gebrek aan speeltijd de afgelopen seizoenen. Het komt allemaal goed.

Nu maar wachten op een nieuwe spits. En wat gaat Ajax doen als Boilesen en Kishna alsnog vertrekken ...

26 juni 2015 om 12:59

Is het gezeur of realisme? We hebben het over een speler die bij Atletico, Everton en Hertha geen vaste waarde was.

26 juni 2015 om 13:06

Heitinga raakte bij everton geblesseerd en werd er toen uit gespeeld door Jagielka. Kan ik wel begrijpen daar hij gewoon een van de meest constante cv's is in de premier league. Daarbij was Heitinga het seizoen ervoor gewoon gekozen tot speler van het jaar van everton. Weet dus waar je over praat.

26 juni 2015 om 13:13

Ik had Botteghin gehaald.

26 juni 2015 om 13:27

Botteghin was zeker geen slechte optie geweest. Echter had je daar wel een transfersom voor moeten betalen en zou het risico alleen al daardoor groter zijn geweest dan bij Heitinga die transfervrij overkomt en enkel salaris en eventueel tekengeld ontvangt. Daarnaast is Heitinga een echte Ajax-jongen, hij kent de club en de club kent hem. Op het moment dat Heitinga wat minder speelt zal daardoor de kritiek waarschijnlijk minder groot zijn dan als dat bij Botteghin gebeurt. Aankopen (van buitenaf) krijgen over het algemeen veel meer kritiek bij slechte prestaties bij Ajax en daarnaast is hij geen "jongen van de club".

Daarnaast, is Botteghin nou werkelijk zoveel beter dan Heitinga? Ik betwijfel het en neig zelfs naar het antwoord nee. Daarom vind ik het aantrekken van Heitinga gewoon een verstandige keuze..

26 juni 2015 om 13:45

Op basis van welke gegevens kan je concluderen dat Botteghin niet beter is dan Heitinga? In de afgelopen twee seizoenen heeft Heitinga in totaal maar 28 wedstrijden gespeeld, respectievelijk 1; Everton, 14 Fullham en 13; Herta Bsc. Daaruit kan je die conclusie nooit maken. Daarbij hoop ik niet dat het argument 'WK-finale' wordt toegepast, want dat is al vijf jaar geleden. Ook Elia, Mathijssen en Braafheid hebben die op hun lijst staan, dus die vlieger gaat niet op.

Sommige mensen hebben nu al een oordeel over hem terwijl die nog geen bal heeft aangeraakt, geef hem tenminste de kans.

whahahahaha wat een beleid!

Best betaalde speler terwijl hij geen garantie is voor prestatie!

Ja hoor echte clubliefde van Sjonnie heitinga..
bedroevend dit

26 juni 2015 om 13:09

Garantie voor prestaties? Er komt altijd een beetje geluk bij kijken of iemand een toegevoegde waarde is. Ibra werd gekocht voor 10 miljoen terwijl hij ook nog niks gepresteerd had, bij hem had je ook geen garantie maar dat pakte goed uit. Bij Sulejmani had je ook geen garantie maar was wel gekozen tot talent van het jaar het jaar ervoor. Dit bleek achteraf geen succes.

Zal dus wel een gevalletje Mathijsen worden, al hoop ik van niet natuurlijk!

En terecht. Vergeleken bij jaren geleden verdient hij nog niet eens heel veel geld. Ik hoop echt dat het een succes wordt. Hopelijk gaat Johnny zijn trainers diploma halen en dan bij de jeugd in Amsterdam verder. Altijd al fan van hem geweest. Nog niet eens vanwege zijn vreselijk goede spel maar gewoon mentaliteit. Werelds. Over lijken gaan in de verdediging. Dat mis ik gigantisch sinds het vertrek van Alderweirelt en Vertonghen.

26 juni 2015 om 16:31

Ja! Ik hoop met je mee. Sjonnie hoort gewoon bij Ajax. En hij levert salaris in, lijkt me redelijke deal van beide partijen.

Wat een hoop onzinnige opmerkingen en conclusies worden er weer getrokken! Ajax heeft alleen maar jonkies in de selectie die helemaal nog niets gepresteerd hebben, logisch dat die spelers nog niet een miljoen verdienen.

Dat Heitinga 1 miljoen gaat verdienen vind ik helemaal niet zo gek, hij had ergens anders 3 miljoen kunnen verdienen en dus heeft hij veel opgegeven om bij Ajax te spelen, dan kun je hem moeilijk afschepen met 5 ton salaris, dan komt zo'n speler dus niet terug.

En nee, we weten niet wat hij gaat presteren dit seizoen, maar liever dat ze eens een keer wat uit willen geven aan een speler met ervaring dan dat we weer anderhalf seizoen naar slaapverwekkend saai voetbal zitten te kijken, omdat er totaal geen ervaring in de selectie zit die de boel scherp kan houden!

26 juni 2015 om 14:25

Ze hadden hem uberhaupt niet moeten halen! Ajax maakt zich compleet belachelijk met de zimlings en heitinga's van respectievelijk mainz en herta. Ze komen van clubs waar het niveau veel lager is als nederlandse top en zelfs daar kunnen ze zich niet in de basis spelen. zie heitinga al lopen in zijn knalgroene apenpak tijdens uitwedstrijden, ongelofelijk. Komt er niet langzaam onrust bij ajax?

26 juni 2015 om 17:21

Zimling met Heitinga vergelijken vind ik nogal wat, ik ben met je eens dat Zimling een totale miskoop is die ze nooit hadden moeten halen, maar ik wil Heitinga toch absoluut niet in dat zelfde rijtje plaatsen.

Ajax doet dit gewoon goed, ze hadden ook net als Feyenoord met Mathijssen deed Heitinga een contract voor 3-4 jaar kunnen geven, als het dan uiteindelijk geen gelukkig huwelijk zou zijn geweest dan had je hem dus niet kwijt geraakt zoals Mathijssen dus al een flinke tijd z'n zakken vult op de bank van Feyenoord!

En Ajax onrust aanpraten vind ik al helemaal lachwekkend, je lijkt wel een nog slechtere versie van Arno Vermeulen...

Wat een stemmingmakerij. De man gaat een miljoen verdienen, dat is inderdaad veel geld, maar het is toch logisch dat zo'n speler het maximale contract krijgt.

Of het een succes wordt weten we nog niet, maar ik heb er veel vertrouwen in! Met zijn ervaring is hij absoluut een toegevoegde waarde! En verdedigend komt hij in de eredivisie echt wel mee!

Kortom blij met zijn terugkeer! En geniet van je centen

Niks bewezen de laatste 3 jaar. Als je hem als mentor gaat gebruiken is 1 miljoen pj aan de dure kant. Voetballend gezien is het weggegooid geld. En bij een basis plaats zit hij het nieuwe 020 in de weg. Ik zeg doen.

Als niet-acacied zijnde ben ik erg blij met deze transfer Niet iemand om bang van te worden in ieder geval en al aardig op leeftijd.

Je bent naief als je had verwacht dat hij voor minder dan 8ton kwam spelen

Je ben van harte welkom john

Wat was de transfersom? Als het een vrije speler was was het helemaal niet zoveel.

En met alleen jeugd(die de ervaring/routine missen) win je de oorlog ook niet, er wordt genoeg doorgestroomd maar er szijnn nog niet genoeg talenten op die positie.

Heitinga is een jongen van de club en een ras-Amsterdammer. Ben echt blij dat hij terug is! Denk dat hij de meeste negatievelingen nog wel gaat verrassen in positieve zin. Brengt een schat aan ervaring, is fysiek sterk en denk dat hij zijn draai in Amsterdam beter gaat vinden dan in Liverpool of Berlijn!

26 juni 2015 om 14:23

Johnny is geboren en getogen in Alphen aan de Rijn..

Pff wel veel geld. Zal niet de best speler zijn van Ajax. Hopelijk wordt het een sterkhouder, maar dat kan ik moeilijk inschatten. Ik vond het overigens altijd een overschatte verdediger. Verdedigend was het in z'n Ajax tijd altijd vrij matig. Maar goed, hopelijk is het een toegevoegde waarde voor Ajax voor 1 miljoen euro.

Hij moet gewoon in totaal voor twee miljoen euro boos kijken en wijzen, dan hebben we 1 miljoen winst.

Zie liever heitinga in de verdediging dan kluns boilesen hij kan van mij vertrekken naar utrecht, ado

Lijkt me niet meer dan logisch, als je spelers gaat (terug)halen die meer verdienen dan wat ze kunnen krijgen in Nederland.

Snap ik wel dat Heitinga topverdiener wordt, aangezien hij al minder vraagt.

Dus eigenlijk zie ik geen andere keus, of je haalt Heitinga wat betekent dat hij grootverdiener wordt of je moet Heitinga helemaal niet halen.

Ik persoonlijk vindt dat Heitinga nog wel iets kan betekenen voor dit jeugdig Ajax zeker in NL, maar met het oog op Europees voetbal en de toekomst zou je wel een andere speler moeten halen.

Zie het als een overbruggings jaar

Als n Boilesen al 1 mln mag verdienen, dan mag Heitinga dat ook. Totaal geen moeite mee. (totdat ie alleen maar gaat lopen prutsen, want zo opportuun is voetbal )

Heitinga is nog trager dan Daley Blind, echt hoe krijgt Overmars het toch weer voor elkaar. Overmars heeft een neusje voor pure middelmaat spelers. Boer, vd.hoorn, viergever, duarte, sana, zimling. En ook sinkgraven en zivkovic weten nog niet of maar mondjesmaat te overtuigen. Overmars is een pure middelmaat td.

Ajax toch, wat heb je in hemelsnaam aan deze man, al jaren niet gepresteert, voor het laatst bij everton. Als ajax zo doorgaat is een jaartje zonder CL daar denk ik. 100 middenvelders en de probleem posities niet versterken of met heitinga.

26 juni 2015 om 14:24

Met deze verdediging van ajax is het beter om geen cl te spelen om bespaart te blijven van nog meer vernederingen.

26 juni 2015 om 14:28

Zien ze dat knalgroene shirt in ieder geval niet op internationaal niveau!

Agh.. alle voetballers op het hoogste niveau verdienen te veel. Dat Heitinga een miljoen verdient is gewoon marktconform. Een niet spectaculaire jeugdspeler van Ajax, a la Mauro Savestano, Gino Dekker of Indy Groothuizen verdient al meer dan een huisarts, advocaat of consultant.

@difference09 vertel wat moet ajax doen volgens jou?
Een speler kopen die onbetaalbaar is want wij kunnen niet tippen aan die bedragen wat die engelse, italianen etc uitgeven.
Of vertrouw jij op de jeugd waar altijd maar over wordt geouwehoerd, nou wat een verdediging oke we waren afgelopen seizoen de minst gepasseerde verdediging.
En dit kwam niet door onze super verdediging maar door dhr Cilessen.
Dus kom niet steeds afzeiken, geef Heitinga een kans, eerst zien dan geloven en om hem nu al af te zeiken mijn god.
Heitinga is op 80 altijd nog beter dan alle verdedigers in de Eredivisie simpelweg door zijn ervaring en heeft tenminste kloten want voor de verdedigers die er nu rond lopen wordt geen enkele spits bang van

26 juni 2015 om 14:37

Of je scout goed? Ik betwijfel namenlijk ten zeerste of heitinga bij de 80% beste verdedigers zal gaan horen hoor! Hij faalt al meerdere jaren op rij bij herta die 15!? Van duitsland. Kun je wel zeggen dat het duitsland is maar dat betekend wel dat de nummer 15 dus betere verdedigers heeft terwijl ze niveau groningen zijn. Daarbij komt nog dat hij veel te traag is voor het opportunistische nederlandse voetbal. Waardeloze aankoop naar mijn mening maar wellicht verrast hij me.

26 juni 2015 om 14:39

Bij de 20% beste verdedigers van de eredivisie*, grammaticaal waardeloos stuk maar je snapt mijn punt!

26 juni 2015 om 16:59

tubby,

Ik ben wel blij met de komst van John Heitinga, hij gaat veelal invallen en zal waarschijnlijk de Poulsenrol( extra slot voor de verdediging) gaan spelen.

Heb er vertrouwen in dat dit goed gaat uitpakken voor Ajax, volgens mij is hij conditioneel nog redelijk goed.

We zullen het dus maar even afwachten, zou wel eens een mooi seizoen voor Ajax kunnen worden.

26 juni 2015 om 15:02

Overmars ontslaan moeten ze doen want hij neemt de scouting niet serieus. Als je goed scout moeten er echt wel betaalbare betere verdedigers te vinden zijn dan heitinga.

Laten we nou maar eerst eens gaan kijken hoe die dit seizoen presteert! Als het niks wordt dan kunnen jullie daarna lekker zeiken! En als het een succes wordt kunnen jullie weer zeggen dat het een goeie aankoop is! Stelletje toekomstvoorspellers!!

Wat een lachertje. Ajax is een lachertje geworden. Dit vind ik nog erger dan dat ze met dat matige en vooral ervaringsloze elftal door liepen te ploeteren vorig seizoen

26 juni 2015 om 15:07

Overmars kan er gewoon niks van, gewogen en te licht bevonden! Ik begrijp heel goed dat hij veel voor ajax betekend heeft en ik ben ook van mening dat je culthelden met respect moet behandelen maar als iemand faalt moet je hem op een nette manier eruit bonjouren. Als psv supporter krijg ik haast plaatsvervangende schaamte. Met dit aankoop beleid is de enige manier om mee te doen om het kampioensschap elke wedstrijd het uit shirt aantrekken om de tegenstander te verblinden.

Ik hoop dat hij wel een prestatiecontract heeft en dus alleen een miljoen vangt als hij tenminste iets presteert, want de afgelopen jaren is hij me heeeeeeel erg tegengevallen, in zijn jeugd hobbelde hij leuk mee met de iets ouderen, maar inmiddels vind ik hem niet bepaald speciaal.

Poe zeg, daar sta je toch van te kijken.
Iemand die niet presteerd, die Ajax naar een lager niveau brengt
Die door zijn foute onrust in de ploeg brengt
Om hem dan ook nog een groot verdiener te maken.
Ajax doet nu zo een beetje alles fout wat het maar fout kan doen.
En het seizoen moet nog beginnen.
Ik ben een jaartje geen Ajax fan.
Dat scheelt mij een hoop ellende het komende seizoen.

Ik ben als Ajax sup niet erg blij met zijn komst.
Zal best nog een aardig balletje kunnen trappen, maar Ajax wil stappen maken, een hoger niveau nastreven.
Met Heitinga is het stil staan.

Leuk, niks bijzonders.

Als ik scout was had ik andere ervaren spelers gehaald.
Die zijn er wel, maar Ajax ziet ze niet staan..

alsof hij nog niks had terugkeren naar de club die je groot bracht moet een eer zijn!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren