Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suárez beslist Clásico in voordeel van Barcelona

Laatste update:

Barcelona is er in geslaagd om de voorsprong op zijn aartsrivaal te vergroten tot vier punten. De ploeg van Luis Enrique had het in 'el Clásico' erg moeilijk met Real Madrid, dat zeker in de eerste helft de bovenliggende partij was. De bezoekers slaagden er echter niet in om met een voorsprong te gaan rusten en in de tweede helft maakte Luis Suárez het winnende doelpunt namens Barcelona: 2-1. Met de overwinning zetten de Catalanen een flinke stap richting het kampioenschap in Spanje, al zijn er nog wel tien speelronden te gaan. Real moet nu hopen dat Barcelona nog fouten gaat maken.

/

Real had Barcelona zondag kunnen aflossen als koploper, maar dan moest er wel gewonnen worden in het Camp Nou. Dat lukte dus niet, al waren er zeker kansen geweest voor Real. Barcelona begon het sterkst en Andrés Iniesta brak al in de tweede minuut gevaarlijk door, maar zijn voorzet kon niet worden binnengegleden door Suárez, die de bal beter had kunnen laten gaan voor Ivan Rakitic. Het antwoord van Real kwam op naam van Karim Benzema, maar hij schoot naast, en de Fransman bediende even later Ronaldo. De Portugees stond bij de tweede paal te wachten en dacht te kunnen scoren met een beheerste volley, maar zijn schot belandde op de lat. Real zette Barcelona onder druk en Isco schoot nog net naast, maar het was de thuisploeg dat na negentien minuten spelen op voorsprong kwam. Jérémy Mathieu kopte een vrije trap van Lionel Messi binnen.

Voor Mathieu betekende dit zijn eerste competitietreffer voor Barcelona; vorig seizoen scoorde de verdediger in het shirt van Valencia ook al tegen Real. De ploeg van Carlo Ancelotti moest na de domper in de achtervolging en had het betere van het spel in Barcelona. Real voetbalde wat gemakkelijker dan zijn tegenstander en dat resulteerde een klein kwartier voor rust in de gelijkmaker, die werd gescoord door Ronaldo. De complimenten gingen echter naar aangever Benzema, die na een pass van Luka Modric met een schitterend hakje voor de assist zorgde. Voor Ronaldo betekende het zijn vijftiende doelpunt in een Clásico en zijn 31ste competitietreffer van dit seizoen.

/

Real wilde meer en Barcelona had het zwaar in het restant van de eerste helft. Gareth Bale scoorde ook nog, maar zijn doelpunt werd afgekeurd, omdat Ronaldo bij de assist buitenspel stond. Even hierna had Bale Real alsnog op voorsprong moeten zetten, toen de bal bij een corner voor de voeten van de Welshman bleef liggen, maar Bale schoot van dichtbij naast. Barcelona kwam dus met de schrik vrij en hoopte in de tweede helft wat meer grip op de wedstrijd te krijgen. Real kwam echter goed uit de kleedkamer en Claudio Bravo moest ingrijpen bij schoten van Ronaldo en Benzema. Een doelpunt van Barcelona leek er absoluut niet in te zitten, maar toch kwam de thuisploeg twaalf minuten in de tweede helft opnieuw op voorsprong.

Dani Alves vond met een lange bal Suárez, die de bal perfect controleerde en zo in een keer ruimte creëerde voor een schot. Pepe kwam te laat om te onderscheppen en Iker Casillas werd geklopt met een schuiver in de verre hoek. Dit betekende een flinke teleurstelling voor Real, dat de wedstrijd in handen leek te hebben. De bezoekers probeerden na de tegentreffer om direct te reageren, maar kansen op de gelijkmaker bleven lange tijd uit. Barcelona had zelfs op 3-1 kunnen komen, maar Neymar was te zelfzuchtig en negeerde de vrijstaande Suárez, Messi schoot net naast en ook Neymar mikte niet tussen de palen. Aan de overkant moest Bravo nog ingrijpen bij een van richting veranderd schot van Benzema en bij Barcelona miste Jordi Alba nog na een geweldige pass van Messi, die zelf even later zelf nog op Casillas stuitte. Het bleef daardoor bij 2-1.

Vond je Barcelona de verdiende winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een teleurstellende classico wat mij betreft. Paar goede momenten maar vond beide ploegen niet echt goed spelen. Uiteindelijk was een gelijkspel denk ik terechter geweest.

Real was 1e helft en begin van de 2e helft eigenlijk sterker, einde van de wedstrijd was barca beter en kreeg het ook grote kansen. Jammer dat het niet echt geweldig voetbal was van deze 2 grote clubs met verschrikkelijk goede spelers.

22 maart 2015 om 22:56

Inderdaad, normaal zit er veel meer spanning, maar veel spelers lieten het ook afweten zoals Messi & Ronaldo samen met Bale.

22 maart 2015 om 23:00

Messi was de eerste helft onzichtbaar, maar de tweede helft weer heer en meester hoor. Ronaldo was buiten zijn doelpunt helemaal nergens, overigens wel een heerlijke assist van Benzema. Real beter na de 1-0 en tot de 2-1. Daarna domineerde Barcelona weer zoals ze de laatste weken. Pique wat mij betreft man of the match, Mathieu en Bravo ook heerlijk. MSN speelde goed, vooral Neymar en Messi in de tweede helft. Numerooooo Unoooooo !!!!

22 maart 2015 om 23:03

Haha kap ff. Ronaldo was even zichtbaar als Messi. Ronaldo was 1e helft gwn prima, met een aantal passes, voorzetten en zijn goal. Op basis van 2e helft Barca terecht gewonnen.

22 maart 2015 om 23:07

Schei ff uit met je neymar. Belachelijke gozer. Egoistisch en irritant.

22 maart 2015 om 23:15

Piqué werd voor joker gezet bij de 1-1. Neymar ging alleen maar solo net als Suarez. En Messi speelde helemaal niet groots, Ronaldo ook niet hoor, om de discussie te vermijden

22 maart 2015 om 23:27

Pique werd voor joker gezet, maar dat had meer te maken met de klasse van Benzema. Ahhh wat een bal was dat. Ik genoot er gewoon van. Maar Pique speelde gewoon heerlijk, evenals Mathieu en Bravo. Zondee hen stonden we bij rust met 1-3 achter

22 maart 2015 om 23:37

Heer en meester? Hele dag foute passjes 1 leuke actie meer niet ronaldo speelde juist heerlijk vooral eerste helft

22 maart 2015 om 23:51

Nee maar even zondee te provoceren ofzo? Wat liet Ronaldo buiten zijn doelpint zien dan. En dan heb ik het niet over zijn 80schaartjes en dan niemand voorbij komen... Alle credits van het Real van vanavond gaan naar Benzema, Modric en Marcelo wat mij betreft

23 maart 2015 om 00:15

Perfecte samenvatting,
al mocht Messi op het einde toch nog iets meer hebben gedaan,
die bal moest naar Neymar gaan en de laatste 5 minuten wou hij gewoon uittikken, terecht, maar natuurlijk minder leuk
Piqué inderdaad Man of the Match!

23 maart 2015 om 00:15

Perfecte samenvatting,
al mocht Messi op het einde toch nog iets meer hebben gedaan,
die bal moest naar Neymar gaan en de laatste 5 minuten wou hij gewoon uittikken, terecht, maar natuurlijk minder leuk
Piqué inderdaad Man of the Match!

23 maart 2015 om 07:49

Messi speelde weer fantastisch in de 2e helft hoor. Ronal buitrn zijn goal onzichtbaar

23 maart 2015 om 08:04

Hahahahahahahah Neymar? Neymar was niks anders aan het doen dan aanstellen. Iniesta vond ik die hard spelen. Real had deze wedstrijd moeten winnen aangezien ze meer kansen hadden dan het zwakke Barca

22 maart 2015 om 22:58

Ik vond Real beter maar ze deden maar weinig in de 2e helft en Barca vond ik slecht. Real heeft hier een lesje effectiviteit gehad.

Barca is kampioen

22 maart 2015 om 23:01

eerste helft waren ze beide gelijkwaardig eerste 20 minuten, toen real en 2e helft compleet Barca, hoe kun je dan Real beter hebben gevonden? 1 Kans hele 2e helft!

22 maart 2015 om 23:05

1ste helft had Real 8 kansen 1 goal.
Barca 1 kans 1 goal.

22 maart 2015 om 23:09

Real was de eerste 10 minuten van de 2e helft ook beter. Ja ze waren beter ook meer balbezit en tot dat moment ook meer kansen.
Barca was gewoon effectief.

22 maart 2015 om 23:14

Hele tweede helft was barca beter... Eerste kwartier van tweede helft heeft barca voetballes gekregen. En weinig gezien van dat mooie barcaspel waar iedereen het over heeft. Barca valt nu voornamelijk op doordat je bij Neymar en Suarez niet in de buurt mag komen anders heb je een kans op gele kaart, wat een matennaaiers... Messi daarintegen, een focking tank krijgt die baas niet neer

22 maart 2015 om 23:16

Real was de hele 2e helft nergens. Barca had direct na de rust de mannetjes op het middenveld gelijk goed staan.

22 maart 2015 om 23:17

Ok randje16 je hebt gelijk.

22 maart 2015 om 23:17

Barca moet nog tegen sevilla, valencia, celta en atlitco allemaal uit behalve valencia. Real moet nog tegen valencia en sevilla. Barca gaat het nog moeilijk krijgen? Maar kampioen dat weet ik niet.

22 maart 2015 om 23:18

Barca speelde echt theatervoetbal, ze gingen veels te makkelijk neer...

22 maart 2015 om 23:23

Ja met die naam van je, zal ik je zeker serieus nemen, ga spelen

22 maart 2015 om 23:24

Delgado, lees mijn post als.reactie op randje.en er zal een.hele wereld voor je.opengaan... Dan wordt het een stuk.minder appart

22 maart 2015 om 23:28

Randje16, ik weet niet hoe jij denkt dat dit werkt. Maar door te zeggen barca was direct begin tweede helft beter, dat wil niet zeggen dat ze dan magisch op een of andere manier beter zijn.

22 maart 2015 om 23:44

Nee, maar in vergelijking 1e helft waar ze stap te kort kwamen, stonden ze de 2e helft wel beter

23 maart 2015 om 00:00

Macereal.

Barca speelde niet goed, maar dat had te maken met het gemis van busquets. Je ziet dat iniesta het middenveld niet draaiend krijgt. Real speelde een goede eerste helft en had recht op meer. Maar naar de goals en de wissels was real nergens meer te bekennen. Een wedstrijd wordt bepaald over 90 minuten en niet een goede helft.

On topic:

Barca had met xavi moeten spelen ipv iniesta, vooral als busquets ontbreekt. Heb me kapot geïrriteerd aan de opbouw van barca. Messi speelde niet en wS gevaarlijk als hij de bal kreeg. Echter slaagde barca er niet in om de bal 10 keer rond te spelen. Dus Messi werd niet vaak in stelling gebracht. Heb bijna geen crosspases gezien van barca en dat is wel opvallend.

Gelukkig kwam het goed door Suarez.

Visca barca

22 maart 2015 om 23:31

Veel strijd maar matig spel. Bij barca zag je dat ze zware benen hadden vd kraker tegen city.

Eerste helft was Madrid de betere ploeg.

Tweede helft was barca de betere ploeg en leek real vermoeid.

Beste madrileen: modric
Slechtste madrileen: isco

Beste v barca: piqué
Slechtste van barca: iniesta

De komende wedstrijden zal blijken of deze pot beslissend is geweest. Barca moet nog tegen Sevilla, Valencia en atletico..

23 maart 2015 om 00:11

Isco de slechtste aan de kant van real?? meen je die, isco heeft zijn taak gewoon prima uitgevoerd.
Isco zijn taak was om samen met marcelo om messi vast te zetten en dat was vooral in de 1e helft heel goed te zien, isco was ook een van de weinige die in de 2e helft nog openingen probeerde te forceren, dit was niet isco zijn beste wedstrijd maar was niet de slechtste, slechtste was toch gewoon bale, die voegde helemaal niks toe dreiging naar voren 0.0 , had hoge verwachtingen van bale deze wedstrijd dat hij zich zou bewijzen maar hij speelde helaas weer heel onzichtbaar.
Ik ben trots op modric benz isco en marcelo dat waren de spelers die er echt voorgingen, ronaldo speelde ook behoorlijk en varane prima inval beurt.

23 maart 2015 om 07:53

Je kon gisteren wel zien dat James toch wel mist op 10. Isco speelde, zoals je al zei, lang niet zijn beste wedstrijd en Real had het af en toe moeilijk de oplossing te vinden tussen het middenveld en de aanval en dat kon James beter invullen. Ook zorgt James voor meer schoten op doel en meer passjes de zestien in. Real speelde een goede eerste helft en verdiende eigenlijk voor te staan in de rust, maar in de tweede helft hebben ze te weinig laten zien. Barca scoort dan, dat is zuur, maar dan had je ervoor moeten zorgen dat je zelf al gescoord had.

23 maart 2015 om 15:23

Inderdaad james wordt gemist omdat hij gewoon veel dreiging naar voren creeert, ik denk trouwens dat Isco dat ook zou kunnen, als isco meer in een vrije rol zou mogen spelen zou hij veel meer aanvallende dreiging kunnen brengen,isco heeft een geweldige rechtervoet en een geweldige krul in zijn schoten, ik vind dat hij daar vaker gebruik van moet maken. Helaas is de rol van Isco onder ancelotti heel defensief en dat zie je ook terug in zijn spel en statistieken, jammer vind ik dat want ik denk dat isco technische de beste speler is bij real madrid en daar moeten ze meer gebruik van kunnen maken, als James terug is hoop ik echt op een 4-4-2 want dat draait gewoon zo lekker, Isco-kroos-modric-James, maar ja dat zal niet gebeuren helaas, en de reden waarom is duidelijk helaas.

23 maart 2015 om 00:12

De aanname van Suarez maakte in een keer alles goed wat mij betreft, fenomenaal gewoon.

Wat een anticipatie voor deze wedstrijd... zoveel gezegd en zoveel geschreven.
Ik had er wéér (tegen beter weten) veel zin in. En het was wéér zo'n zware pot om te kijken
Geweldige spelers, zeker. Grote teams, zeker. Maar groots en geweldig voetbal? Niet gezien.

Het is zo zonde! Ik denk oprecht dat als je gaat kijken hoeveel minuten voetbal je echt gezien hebt is het niet meer dan een halve wedstrijd. Als deze twee geweldige teams tegen elkaar spelen loop het blijkbaar spaak. Ze zijn zoveel meer bezig met elkaar, de scheids, het publiek dan waar ze op moeten letten... voetbal!
Waar ze goed in zijn. Als neutrale supporter was het eigenlijk niet om aan te zien...

22 maart 2015 om 23:19

Anticlimax bedoel je?

22 maart 2015 om 23:40

Hij bedoelt vgm dat er door veel mensen er naartoe geleefd werd (anticipatie).

23 maart 2015 om 07:21

Anticiperen is voorbereiden op wat er kan gaan gebeuren. Is toch echt iets anders dan ergens naartoe leven. De meesten onder ons snappen hoe dan ook wel wat powned bedoeld. Ik vond de wedstrijd eigenlijk helemaal niet zo slecht. Messi speelde niet groots en Suarez en Neymar evenmin. Er zat wel weer strijd in en fases waarin beide teams beter waren. Toch ook redelijk wat kansen over en weer. Misschien komt het omdat ik gistermiddag Ajax heb gezien maar ik vond deze Classico best redelijk.

22 maart 2015 om 23:20

Je hebt helemaal gelijk. Als je dan in Nederland kijkt naar wedstrijden waar zo veel over gesproken en geschreven wordt, bijvoorbeeld de klassieker of Feyenoord-PSV vandaag. Ik heb vanmiddag echt een stuk meer genoten dan net van de spaanse kraker. Dat zal deels komen doordat ik voor Feyenoord ben maar ik irriteer me dood aan het constant vallen en theater spelen.

Daarnaast lag het tempo niet zo hoog en dat zou bij zo'n topwedstrijd wel moeten.

22 maart 2015 om 23:29

Ik ga daar dus niet mee akkoord,
er zijn al véél clasico's geweest die héérlijk waren, nog niet zo lang geleden; de 3-4 in bernabeu,
was voor velen de mooiste match van het jaar, top voetbal en top klasse,

in zo'n matchen zullen er altijd wat mindere tussen zitten, maargoed,
vond uw opmerking niet echt terecht want er wordt volgens mij maar naar een paar matchen gekeken...

22 maart 2015 om 23:44

Nee, er wordt altijd zoveel gehyped, niet persé bij de Clasico maar ok in de CL en uiteindelijk is het een hele slechte wedstrijd.

23 maart 2015 om 00:06

Powned

Jij praat echt onzin.

Dit was een topwedstrijd, met veel spanning, strijd en mooie acties. Veel kansen gezien en er is veel strijd geleverd. Barca speelde de eerste helft niet goed. Maar als het goed heb je dan kunnen genieten van real. De 2e helft speelde barca goed en heb je kunnen genieten van de kansen en de acties.

Ik ben echt benieuwd naar welke wedstrijden jij normaal kijkt. Hahah

jaaaa Barcaa 1ste helft real 2e barca !! mooie goal suarez

Wat een knotsgekke wedstrijd! Barça was eerste helft onderliggend, maar de tweede helft was meerendeels van ons!
Wat ben ik blij, de adrenaline stroomt door mijn lijf als een gek.

Genoten van de wedstrijd en het beste van al is dat ik nu enkele provoceerders niet meer zal horen, eindelijk. De mensen die hier vaak zitten, zullen zeker en vast wel weten over wie ik het heb.

4 Punten voorsprong, visca el barça! Het kampioenschap is nog lang niet beslist, maar dit was een stap in de juiste richting!

Visca EL Barcaaaaaaaaa!

23 maart 2015 om 00:17

Barca heeft geluk gehad...er was maar 1 verdiende winnaar geweest en dat was real. RM tikte vooral in de 1e helft barca weg en moest zeker met 1-3 rusten. Maar goed voetbal is ook geluk en dat had barca. Niks aan de hand....RM wordt kampioen let maar op. Achterin is het gatenkaas bij barca.

23 maart 2015 om 00:24

Zinedine.

Inderdaad niks aan de hand. Barca 4 punten los👌👌

Visca barca

23 maart 2015 om 00:36

Vol richten op de Champions League.
De spel van ons in de 1 ste helft was heerlijk.
90000 man in het Stadion allemaal waren ze stil.
Als wij van Atletico winnen dan ligt de beker met de grote oren in hand bereik.
Wij zijn beter dan Barca en Bayern had ik vrees voor maar ik zie dat Pep nog de zelfde fouten maakt.
Real kan historie schrijven in de Champions League.
Hopelijk hersteld James snel.


23 maart 2015 om 01:07

Als we met een gatenkaas achterhoede het minste tegendoels hebben in La liga wil ik niet weten wat je over je eigen verdediging te zeggen hebt aangezien die er meer tegen hebben gekregen xD.

23 maart 2015 om 03:21

@zinedin, Geluk? Inderdaad miste Real Madrid veel kansen, maar de tweede helft miste Barça er net zoveel. En zoals je zegt, je miste de kansen dus.. dat hoort er gewoon bij. Barça was vandaag in de tweede helft zeker de betere dus, onverdiend is het helemaal niet dan.

En dat ze kampioen worden kan goed zijn hoor, een paar weken geleden stonden jullie nog 4 punten voor dus dat zegt niks. Achterin gatenkaas? Ochja, we kregen er vandaag maar 1tje tegen, dat is wat telt in ieder geval.

23 maart 2015 om 03:23

@komdan, lol, allemaal stil zeg je? Hoe verklaar je dan al die fans die "messi" scandeerden of het Barça-lied zongen? En beter dan Barça? Je hebt pas verloren, beetje raar om dat te stellen dan. Achja, we zullen het wel allemaal zien, gewoon afwachten

23 maart 2015 om 08:32

Vier punten zegt niks. Barca moet nog bijvoorbeeld tegen Valencia, AM, Sevilla. Als ze twee keer verliezen kan het zomaar afgelopen zijn. Zelfde geldt voor RM. We gaan het zien.

Hala Madrid.

23 maart 2015 om 08:36

Ik vond het onverdiend. Real Madrid had vooral op basis van de eerste helft veel meer verdiend. En zeker is het achterin gatenkaas bij Barca. Mathieu is echt geen verdediger die er staat in topwedstrijden. Kijk alleen hoe makkelijk RM er soms doorheen kwam. La Liga duurt nog wel even, en het kan alle kanten op. RM strijdt nog op twee fronten..dus alles kan.

La liga + CL met minder nemen wij geen genoegen. Vooral na wat we gisteren hebben gezien van Real Madrid hebben wij de fans er weer alle vertrouwen in.

23 maart 2015 om 09:03

Wat voor stom gelul is dit dan. Ineens komen die barca fans 3 meter uit messi zijn hol gekropen om te gaan zeggen dat barca de betere was en dat real niet beter was omdat zij verloren hebben. Het inter van mourinho was zeker ook beter dan barca toen ze met 10 man gingen verdedigen want ja ze wonnen dus dan ben je de betere. Of was barca toen wel opeens beter ?

23 maart 2015 om 14:20

@zinedin, zoals ik al aangaf, 4 punten is inderdaad zo ingehaald hoor. Barça heeft nog een moeilijk schema en Real wat minder moeilijk dus we zullen het nog wel zien. Maar je opvatting over Mathieu klopt vind ik niet aangezien je de wedstrijd gisteren wel gezien hebt neem ik aan? Mathieu stond er gisteren samen met Pique sterk voor op het veld.
Ze waren beiden uitstekend, hielden veel tegen. Om een Benzema of Ronaldo langs je door te krijgen is geen schande hoor, maar ze hebben toch veel tegengehouden en goed werk verricht. We hebben de minste tegengoals in La Liga, dat zegt toch iets denk ik.

Kijk hoe makkelijk Barça er soms doorkwam, moet je dan constateren dat jullie verdediging ook gatenkaas is? Helemaal niet.. Achja, het seizoen duurt nog effe! Succes nog!

Visca el barça!

Real heeft het laten liggen, winst stond voor het grijpen.

22 maart 2015 om 22:57

Barcelona heeft het laten liggen om met een groter verschil te winnen.

22 maart 2015 om 22:58

Enigste voordeel voor real is dat Barca aan t einde onnauwkeurig omging met de counter. Onderlinge resultaat is nu in het voordeel van Real...

22 maart 2015 om 23:11

Messi niet gezien vandaag. Benzema was de beste samen met Ronaldo en modric. Zwaar onterechte overwinning. Ronaldo bale en Benzema hadden het al lang moeten beslissen. En zo zie je maar weer dat BBC beter is dan msn messenger

22 maart 2015 om 23:15

Benzema was de beste, samen met Modric en Marcello.
Ronaldo was niet echt aanwezig in de wedstrijd. Een schot op lat en dat doelpunt, voor de rest deed die niks.
Messi deed meer dan Ronaldo in deze wedstrijd.
En als BBC beter is dan Msn, waarom scoort BBC dan even vaak als MSN in deze wedstrijd?
MSN had nog vaker kunnen scoren de 2e helft, Real had geluk dat ze niet goed omgingen met hun kansen.

22 maart 2015 om 23:21

Tomasderksen

Slaat totaal nergens op want bbc kon ook meer scoren.

Ronaldo lat
bale naast
benzema keeper redde

22 maart 2015 om 23:26

Nou die S van msn heeft de wedstrijd in zn eentje beslist, uit een kansloze situatie. En dat is ook een kwaliteit. Benzema was goed bale slecht, en ronaldo paar momentjes. Messi was goed toen het moest, balvast aktie en weer bal halen, real kwam daardoor niet in hun spel.

22 maart 2015 om 22:58

Inderdaad, in de eerste helft konden jullie het beslist hebben! Tweede helft kon barça het ook al lang afgemaakt hebben, maar dat zou anders geweest zijn moesten jullie die 1-2 gemaakt hebben.. Achja, als als als.. het is gebeurd, het kampioenschap is in ieder geval nog helemaal niet beslist.

22 maart 2015 om 23:02

eigelijk vond ik gelijkspel terrecht. Wand idd real miste kansen in het begin. Maar neymar miste ook voor de 2 0. Eigelijk na de 2 1 vond ik het dood vallen..

22 maart 2015 om 23:02

Winst stond niet voor het grijpen, ze werden weggespeeld de 2e helft

22 maart 2015 om 23:11

Net zoals barca in de eerste helft werd weggespeeld. Een gelijkspel was meer op z'n plaats geweest.

22 maart 2015 om 23:22

Weggespeeld en beslist, de beste won.

22 maart 2015 om 23:28

Real speelt barca de eerste helft buiten de eerste 10 minuten helemaal kwijt. Barca speelt real de 2 helft helemaal kwijt op de eerste minuten na. Barca scoort 2 goals hadden er meer moeten zijn, real 1 hadden er meer moeten zijn. Wat is in jouw ogen niet terecht aan deze overwinning? Brilletje af graag

23 maart 2015 om 00:00

Welke bril? Dat van jouw?
Real heeft de eerste 10 minuten van de 2e helft ook gedomineerd, dus volgens jouw reactie zou een gelijkspel terecht zijn geweest.

Enorm zuur. Real heeft het zoals zo veel vaker weer zelf laten afweten. Je speelt Barcelona helemaal weg in de eerste helft, maar maakt al die kansen niet af. Krijgt dan een goal tegen uit een onterechte vrije trap. Begin tweede helft ook nog de betere, Barcelona was gewoon op de counter aan het spelen in eigen huis. Dan na een kwartier in de tweede helft zie je dat Real vermoeid is geraakt en neemt Barcelona het heft in handen en maken zij die ene kans wel af. Dat is voetbal. Daarna hebben we geluk gehad dat het maar 2-1 is gebleven.

Ongelofelijk zonde, kampioenschap glipt langzaam door de handen.

22 maart 2015 om 22:58

Als je dan ook helemaal eerlijk en exact wilt zijn dan moet je ook toegeven dat Barca de eerste 20 minuten beter was...

Als Neymar de 2-0 had gemaakt dan...

On.: Real speelde heel goed maar waren rond 60-70 ste minuut helemaal vermoeid geraakt en Barca kon hiervan profiteren.

22 maart 2015 om 22:59

Nu 100% voor die Champions League gaan en ik denk dat we die wel kunnen winnen zeker over 2 wedstrijden gezien.

22 maart 2015 om 23:23

In deze vorm zal Real het ook in de CL nog heel zwaar gaan krijgen. Als ze niet oppassen kan het zomaar Atletico zijn die (weer eens) in de weg liggen. Dat lijkt de laatste jaren toch een soort van angst getner voor real te zijn.

22 maart 2015 om 23:33

Jij hebt wel veel vertrouwen in dit Real. Ook over twee wedstrijden lukte het niet in de Copa, dus waarom zou het nu wel zomaar lukken? Laatste keer in het Calderon ben ik niet vergeten, jij wel denk ik?

23 maart 2015 om 04:57

Waar heb jij t over? De wedstrijd niet gekeken, anders zou je dat nooit zeggen. Real speelde een goeie wedstrijd tot de 1-2

22 maart 2015 om 23:03

Eerste 10-15 minuten of net iets minder was het vooral de kat uit de boom kijken van beide ploegen. Na de 1-0 nog een enorme kans voor Neymar om Madrid nog verder het dal op te duwen, maar 30 seconden later scoorde Ronaldo een sublieme goal. Dat was de start van eenrichtingsverkeer tot en met de 45ste minuut.

Tweede helft was teleurstellend, Neymar met een mooie solo, maar die had hij natuurlijk moeten afgeven. Suarez met een typisch trade mark doelpunt. Van z'n directe tegenstander ontsnappen en koelbloeding afgemaakt. Madrid zoals je aangeeft had de benen niet meer en met Xavi en Busquets controleerde Barcelona het middenveld en was het weer eenrichtingsverkeer. Wedstrijd heeft in ieder geval niet naar zijn verwachtingen voldaan.

22 maart 2015 om 23:18

Waarom zegt at hij het had moeten afgeven.. Neymar creerde die kans zelf.. passeert 6 (!) mannen.. dan mag hij toch eindelijk een keer zelf afamken? Messi zou ook niet passen. Ronaldo9 ook niet. Maradona ook niet. Deze spelers zijn groot geworden omdat ze zulke goals maken.. Hij heeft gemist.. ja helaas.. maar wat als hij had gescoort???
Wat zou jou reactie zijn geweest?

Verder ben ik het wel met je eens.

22 maart 2015 om 23:29

blink182

Ik begrijp wel wat je bedoelt en ik kan begrijpen dat Neymar voor eigen succes gaat. Maar de laatste tijd doet hij dat te veel. Het kan eens voorkomen, maar dit is de zoveelste keer dat hij voor eigen succes gaat terwijl er een teamgenoot in een betere positie stond.

22 maart 2015 om 23:54

als messi er stond had hij hem afgegeven maar suarez is ook een zware ego tripper dan krijg je dit soort situaties. Lucho moet met ze om de tafel gaan zitten wat bij cruciale momenten slaan ze elkaar over

22 maart 2015 om 23:04

Eens. Positief is wel dat het spel de 1e helft beter was dan de afgelopen 2-3 maanden. Hopen dat we die lijn kunnen doorzetten, dan is er nog van alles mogelijk, zeker in de CL.

22 maart 2015 om 23:08

De Clasico is altijd een wedstrijd op zich, maar ik ben nog steeds van mening dat we terug moeten naar de 4-4-2, zonder Bale.

22 maart 2015 om 23:14

Ik denk dat iedereen dat wil/ziet, behalve Ancelotti/perez.

22 maart 2015 om 23:16

Zodra James terugkomt, zou ik opteren voor Ronaldo en Benzema voorin met Isco en James op de flanken. Kroos en Modric middenveld en van achter Marcelo, Varane, Ramos en Carvajal. Op doel natuurlijk Casillas.

22 maart 2015 om 23:20

Ik denk dat dhr. Ancelotti Bale ook liever op de bank ziet tbh.. vooral Perez wil dat Bale speelt... het is toch niet om aan te zien... de hele wedstrijd niet gezien had net zo goed thuis kunnen blijven.

22 maart 2015 om 23:22

Niet enkele vandaag speelt hij zo, maar al een paar maanden is hij zo slecht aan het spelen!

Leuk dat Suarez beslissend was met die goal.

22 maart 2015 om 23:03

suarez 2x beslissend. 1ste goal schwalbe daardoor vrije trap

22 maart 2015 om 23:04

Ronaldo had anders ook een mooie schwalbe

22 maart 2015 om 23:07

Maar daar kwam geen goal uit voort

22 maart 2015 om 23:08

Die kreeg wel geel en geen vrije trap waar een goal uit viel.

scheids trok voor alles geel, Real had in eerste helft moeten afmaken. jammer!

22 maart 2015 om 23:03

De helft van de overtredingen is geen geel waard. Die scheids geeft ze maar wat al te graag inderdaad.

Neymar speelde erg slecht, maar bij de laatste wedstrijd was dat ook zo. Real had een grote kans om te winnen en Barça kon ook met veel doelpunten winnen. Neymar heeft zeker een dipje. Dani Alves heeft weer eens een gele kaart...standaard. Ik vond het wel irritant dat Pique steeds corners gaf, terwijl zoveel spelers hebben die goed kunnen koppen. Leuke wedstrijd over het algemeen. Visca el Barça!!!

22 maart 2015 om 23:00

Die goal van Bale was buitenspel van Ronaldo.

22 maart 2015 om 23:01

Houd aub op met janken op die afgekeurde goal, was gewoon buitenspel van Ronaldo bij de voorzet.

22 maart 2015 om 23:02

Ronaldo stond buitenspel

22 maart 2015 om 23:04

10 Cm buitenspel van Ronaldo bij het door koppen is ook buitenspel

22 maart 2015 om 23:04

Goal terecht afgekeurt en Bale was het slechts op het veld.

22 maart 2015 om 23:18

nee vriend dat was bale met afstand bale en als ronaldo en suarez niet gescoord hadden waren ze ook minder dan neymar wat mij betreft

22 maart 2015 om 23:36

Ronaldo stond buitenspel. Maar jij als leek denkt nog steeds dat het om bale ging. Als dat zo zou zijn geweest hadden ze die man nooit meer een vlag moeten geven

22 maart 2015 om 23:39

Ronaldo stond buitenspel.. lastig om te zien.. maar buitenspel is buitenspel.. en Bale was de slehctste van de BBC en Msn.

22 maart 2015 om 23:46

Dat was toch echt Neymar.

23 maart 2015 om 00:23

nee dat was echt niet neymar. Hij was matig in de afronding maar zeker de 2de helft de gevaarlijkste man van barca. als je die goal van suarez weghaald was suarez samen met bale de minste maar suarez was beslissend

23 maart 2015 om 00:31

Hoe kan Neymar de slechtste zijn als hij in de 2e helft een aantal keren toch nog dreigend Was en Bale totaal niet ? Zelfs niet een leuke actie ergens op het middenveld van Bale of een mooie rush !!

Gefeliciteerd Barca fans. Real Madrid heeft het hier zelf laten liggen, ga er verder geen woorden aan vuil maken.

Lof voor real madrid die toch naar mijn mening klasse vertoonde.. En modric by far de beste middenvelder ter wereld.

Congratz barca , titel komt in handen van Real😜

Genoten van Real Madrid vandaag. 70 minuten lang gedomineerd en kansen gecreerd. Uiteindelijk had dit misschien wel 3 of 4-5 moeten worden. Real verdiende hier sowieso een punt.

22 maart 2015 om 23:09

Haha, 70 minuten gedomineerd? Vanaf het begin tot minuut 20 waren ze minstens gelijkwaardig, vanaf min 20 tot min 45 domineerde Real Madrid grotendeels. De gehele 2e helft kan je eigenlijk aan Barcelona geven behalve op de eerste paar minuten na, en een schot van Benzema, die via Pique afkaatste.

22 maart 2015 om 23:17

Huh 70 minuten gedomineerd? Volgens mij heb je een andere wedstrijd gekeken. Ik heb Real nauwelijks gezien in de tweede helft. En 3,4,5-0? Voor die 1-0 van Barca kreeg Real echt nooit 5 opgelegde, het was er maar 1, de bal van Ronaldo.

22 maart 2015 om 23:19

Zelfs el sierd, die barca fan is gaf het aan. Real was fantastisch vandaag en barcelona was aan het counteren. Madrid verdiende hier meer.

22 maart 2015 om 23:25

Real Madrid was helemaal niet fantastisch vandaag, ze werden na de goal van Suarez meerdere malen overlopen, het leek wel of ze helemaal kapot waren. Ze hadden zeker veel kansen in de eerste helft, konden zeker meer scoren, maar ze speelde niet fantastisch, Barcelona overigens ook niet. Beetje een teleurstellende wedstrijd eigenlijk.

22 maart 2015 om 23:28

Tuurlijk alles voor real wil je, je hebt verloren klaar.

22 maart 2015 om 23:41

Vond real de eerste helf best goed hoor. Maar 2de helft niet een kans gehad. Maar snap je frustraties

22 maart 2015 om 23:51

Sierd die Barca fan is? Sierd krijgt al een harde plasser bij het woord Real!!!

Real heeft het 2e deel van de eerste helft laten liggen. 2e Helft vrij kansloos, wat ik erg beschamend vind als je een week kan voorbereiden

23 maart 2015 om 00:26

Wacht ff.
Wil je nou beweren dat Sierd een Real fan is?
Weetje wel wie Sierd is?
Kijk jij wel wedstrijden op sport 1?
Anders begrijp ik echt niet wat je daarmee bedoeld.

23 maart 2015 om 01:42

Sierd is socio van Atletico....

Ik zei het al in de rust, dit is gewoon typisch Real Madrid. Ze hadden gewoon 1-3 voor moeten komen en geven het uiteindelijk helemaal weg. Dag titel, dit gaat Barcelona nooit meer weggeven.

Het voetbal is in Spanje technisch beter, maar wat een mietjes zeg. Aanstellerij, matennaaiers eerste klas. Vreselijk voor het voetbal. Neymar de koning van het irritant zijn en dan druk ik me nog zacht uit. Wat een nare voetballer. Alleen maar op de grond liggen en kaarten naaien. Bah.

22 maart 2015 om 23:14

Nee, zag je Pepe rollen dan. Wat een bloedzuiger is dat dan

22 maart 2015 om 23:30

Die zit niet op het niveau van Neymar qua aanstellerij en kaarten naaien. Dat zit eigenlijk niemand, want Neymar eenzame koning op dat gebied.

Bale, Bale, Bale en nog eens Bale. Kom nou, 100 miljoen betaald voor hem en telkens weer zo een zaadpot spelen. Waar is die man zijn zelfvertrouwen heen? Jammer voor Real, maar naar mijn mening was een gelijkspel eerlijker. En bij die goal van Suarez moest Pepe een sliding inzetten, want dan had hij die bal zeker. Varane moest van in het begin al starten. Casillas verdient het vertrouwen. Hij heeft ons nog in de match gehouden. Ronaldo en Benzema leken op een eiland te spelen. Middenveld was niet goed. Je ziet dat Kroos oververmoeid is en Modric moet zijn beste vorm nog oppakken. Desalniettemin staat de titelrace nog open. Respect voor Barcelona, maar Hala Madrid!

22 maart 2015 om 23:06

Bale wauw geen woorden voor. Dat je niet goed speeld oke dat kan, maar ga dan strijden strijden strijden maar nee hoor. Hij vond het wel best.

22 maart 2015 om 23:10

Inderdaad, het kan zijn dat je uit vorm bent. Maar als je dan je niet voor 100 procent inzet, wat je normaal gezien moet doen als je voor zo een prachtige club als Real Madrid speelt, dan is het echt te erg voor woorden. Hij had een goede debuutjaar, maar hij moet die lijn ook weten door te trekken. Hij speelt zo slecht man, niet normaal. Het is hopen dat James zo snel mogelijk terugkomt!

22 maart 2015 om 23:12

ja idd liever james dan een bale die zo als een lompe zak erbij loopt.

22 maart 2015 om 23:10

Ja dat dacht ik ook, waarom maakt die Pepe nou niet gewoon een sliding? Kroos en Bale vond ik beiden erg slecht spelen.

22 maart 2015 om 23:12

Ja man inderdaad, als Pepe daar een sliding maakt dan heeft hij die bal gewoon. Want mocht Suarez daar kappen dan had Ramos die bal. Snap echt niet waarom hij daar geen sliding maakte. Misschien is hij geblesseerd? Aangezien Ancelotti hem verving met Varane, die een stuk sterker speelde. Kroos en Bale speelde slecht zoals je zegt. Beide zijn hopeloos uit vorm. Vooral Bale is niet om aan te zien...

22 maart 2015 om 23:18

Ja een blessure zou het inderdaad kunnen verklaren.

22 maart 2015 om 23:19

Suárez had bijna een meter! Dat kan je niet met een sliding dicht maken. Hij stond gewoon aan de verkeerde kant te dekken. Dat kon je hem kwalijk nemen.

Varane kwam omdat het centrale duo al beide een gele prent hadden

22 maart 2015 om 23:24

Als je de herhaling had bekeken, zag je dat Pepe zijn voet juist boven de bal was. Hij had de bal zelfs lichtjes geraakt. Als hij daar een sliding had ingezet, ben ik er 100 procent van overtuigd dat hij die bal had weggewerkt.

23 maart 2015 om 00:12

Als als als...wees blij dat je de Barca zo als tegen city niet kreeg.

23 maart 2015 om 00:00

@django, eindelijk iemand die wat zinnigs zegt over die goal van Suarez. Was een mooie goal en goed weggelopen maar Pepe had inderdaad daar Sliding moet inzetten dan had hij in de baan van het schot gelegen maar als als als. Met als kan je geen wedstrijden winnen. Gelijkspel wat naar mijn mening terecht geweest maar gefeliciteerd Barca met de overwinning.

Genoten van Real Madrid vandaag. 70 minuten lang gedomineerd en kansen gecreerd. Uiteindelijk had dit misschien wel 3 of 4-5 moeten worden. Real verdiende hier sowieso een punt.

22 maart 2015 om 23:47

Zonder dat je het door hebt ben jij best grappig. Real heeft 30 minuten gedomineerd om daarna de tweede helf niets meer te laten zien.

22 maart 2015 om 23:55

Ik heb alleen de tweede helft gezien en daarin heb ik Real amper gezien. Het was constant Barcelona aan de bal en Barcelona dat de kansen kreeg.

23 maart 2015 om 00:30

Heel toevallig dat je de 1ste helft niet hebt gezien.
Schoten op de lat schoten net naast,mooie reddingen van Bravo.
En een hele stille Camp Nou.
Real domineerden en hadden toen al zeker 3 goals moeten maken.
Barca 1 kans 1 goal via een onterechte vrije bal.
Je hebt wel wat gemist.

Op een kwartier na in 1e helft was Real de betere. Tot dat rotdoelpunt uit het niets van Barca.
Helaas. Maar er zijn nog 10 wedstrijden. Gefeliciteerd aan de Barca fans.

Heerlijke wedstrijd was het! Met name de 1ste helft. Real met een geweldige combinatie goal en Suarez knalde 'm ook lekker in! 2de helft was Barca erg op zoek naar de 3de maar vele pogingen gingen mis. Overigens was het jammer dat de goal van Bale onterecht afgekeurd was..

Barcelona eigenlijk verdiend gewonnen.

22 maart 2015 om 23:02

Het goal was terecht afgekeurd.
Ronaldo stond buitenspel.

Alles ging goed tot die 2-1, real domineerde tot die goal. Jammer ze hadden geen geluk met het afmaken en een zuiver doelpunt afgekeurd. Maar denk maar niet dat Barcelona nu al kampioen is, want schrijf dit Real Madrid nog niet af. Ze hebben de stijgende lijn te pakken.

22 maart 2015 om 23:12

Ronaldo stond buitenspel, niet Bale.

22 maart 2015 om 23:15

Kom op man, hij zat gewoon op 1 lijn met raketic, wees realistisch. Real Madrid had hier meer verdiend.

22 maart 2015 om 23:16

Doe je bril af, Ronaldo stond buitenspel.

22 maart 2015 om 23:17

Lees alle reacties eens, nagenoeg alle Real Madrid fans zijn er het ook over eens dat het terecht buitenspel was, ik denk dat jij eens realistisch moet wezen.

22 maart 2015 om 23:20

Ja oke, ik moet ook niet zeuren voor die goal. Real heeft het zelf laten liggen. Maar ga niet zeggen dat barca al kampioen is.

22 maart 2015 om 23:31

dat zeggen we ook niet hoor

Barça moet nog tegen Valencia en Atletico als ik mij niet vergis?
4 punten kunnen dan snel verloren worden

22 maart 2015 om 23:40

Dankjewel dat je het even zegt, sommige mensen hier denken dat het al beslist is

Heerlijke pot van beide kanten, veel gele kaarten hoewel ik het toch geen extreem onsportieve wedstrijd vond.
Beste mannen aan de kant van Barcelona vond ik toch Pique en Bravo vandaag, in combinatie met Matthieu gewoon een solide en fysiek sterk centrum. Barca in de 1e helft niet zo dominant als gebruikelijk, al speelde Real ook gewoon goed. In de 2e helft vond ik het toch een stuk gelijkwaardiger.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de wissels van Ancelotti niet helemaal begreep, bijvoorbeeld het niet inbrengen van een extra spits terwijl je toch een goal moet maken.

Op naar de volgende wedstrijden met 4 punten voorsprong!

22 maart 2015 om 23:05

Heerlijke pot? weeral kaarten aannaaien en schwalbes , vooral neymar en suarez.

22 maart 2015 om 23:15

Pepe kan er ook wat van met Ronaldo.

22 maart 2015 om 23:20

ik heb pepe geen schwalbe zien maken, dat was alleen vies natrappen van suarez. Ronaldo heeft 1 schwalbe gedaan en daarvoor geel gehad. Suarez en neymat deden dat constant ,samen met kaarten aannaaien

22 maart 2015 om 23:28

Was aan beide kanten volgens mij het geval. Toch zou ik het jammer vinden als je alleen daar naar kijkt. De dribbels en passes van Messi, combinaties van Benzema, tackles van pique, opkomende rushes van Marcelo en een man als Modric.. Zijn toch allemaal dingen om van te genieten! Voor welk team je ook bent.

Eerste helft was real beter tweede gelft barcelona beter alleen waren ze slordig met de kansen. Nu 4 punten los en het niet verspelen . Visca el barca

Dat Barcelona hier gewonnen heeft betekent niet dat alles rustig is op Barça-front. Het middenveld is net als in de periode van de vorige Clasico non-existent. Complimenten voor Lucho dat hij het tij in de tweede helft heeft weten te keren, maar hij ziet de problemen op het middenveld nog steeds niet. Daarnaast kreeg Messi in de eerste helft veel te weinig de bal, terwijl Neymar uit vorm juist teveel aan de bal was. Gelukkig zit er bij hem een stijgende lijn in, hij liet weer wat mooie acties zien vanavond. Overigens is Mateu Lahoz een smerig mannetje, met z'n megalomane trekjes.

22 maart 2015 om 23:18

Lucho kon niet met zijn sterkste middenveld spelen.

23 maart 2015 om 00:01

Dat is helemaal niet aan de orde. Geen één speler kan het gat vullen dat bij Barcelona op het middenveld ontstaat bij balverlies. De buitenste middenvelders moeten dekking geven voor de backs, maar laten zo grote gaten vallen die de CVM dan in zijn eentje moet opvangen. Dat gaat gewoon niet, en het zorgt ervoor dat voetballende teams makkelijk door de linies passen en dribbelen. Vooral hier door had Madrid zo'n groot overwicht in de eerste helft. Toen Vilanova en Guardiola voor de groep stonden, speelden de middenvelders veel dichter bij elkaar, waardoor het combineren makkelijker wordt, er beter druk kan worden gezet en de tegenstander moeilijker voetbalt op het middenveld.

23 maart 2015 om 01:25

Je zag meteen dat toen Busquets inviel het gat werd gedicht. Hij heeft zoveel ballen veroverd door zijn goede positionering en goede anticipatie.

Busquets is ook een van de weinige spelers die het spel zo goed kan lezen. Ik vind hem in goede doen de beste middenvelder die Barca kan hebben. Er is geen tweede Busquets. Als Busquets naar Arsenal gaat, worden ze bij wijze van kampioen.

Eerste helft was voor Real Madrid, de tweede voor FC Barcelona. Lionel Messi had toch wel weer paar schitterende ballen in petto zeg! Samen met Bravo de beste aan de kant van Barcelona. Iniesta, Alves en Pique waren op paar slordigheden na ook wel aardig.

Suarez maakte een goede goal, maar wat blijft dat een beperkte voetballer. Komt zwaar tekort voor het niveau wat Barca nastreeft. Heeft dramatische aannames, geen actie en een beperkte techniek.

22 maart 2015 om 23:17

Die beperkte techniek zag je wel terug bij de 2-1?

22 maart 2015 om 23:20

Suarez speelde een weergaloze 2e helft tot de laatste 10 minuten. Hoeveel ruimte hij creëerde met zijn loopacties en hoe hij steeds Neymar en Messi in het spek betrok was perfect. Zijn 2-1 is een 10 qua techniek. Prachtige aanname.

Er zijn 2 reactie die ik net heb gelezen en zeggen barca was goed, man man man real heeft barca zoek gespeeld je zag duidelijk dat de tika taka niet meer werkt. En een onterecht uitslag madrid speelde ontzettend goed. Alleen moet ronaldo nu wel echt meer gaan doen dan dit, zich zelf laten vallen enz

22 maart 2015 om 23:27

Dat tikken kan prima werken. Maar als macherano op de plek van busquets staat wordt t al lastig en iniesta was ook niet best

23 maart 2015 om 00:46

in de rust heb jij de tv uitgezet zeker. Want het is niet het spelbeeld van de gehele wedstrijd die je beschrijft als je het hebt over een Real die Barca zoek heeft gespeeld.

Real lag op de slachtbank, maar met name Neymar liet het vandaag helaas afweten.

Gekke wedstrijd.. Real was de betere in de eerste helft.. Alhoewel Neymar een niet te missen kans mist (moest 2-0 zijn geweest).. Tweede helft Barca veel beter dan Real, maar pas na de goal van Suarez.

Scheids was dramatisch.. trekt teveel gele kaarten.. maar goed hij zal nooit veranderen.

22 maart 2015 om 23:27

Ik vond Neymar echt enorm tegenvallen. Die jongen lijkt op het aller laatste moment gewoon steeds de verkeerde keuze te maken/enorme pech te hebben met de afronding.

Een Neymar in vorm had er vandaag gewoon 2 gemaakt...

De arbiters zijn de eerlijke winnaars. Onnodig een terechte doelpunt van Bale afkeuren. Door die doelpunt had de wedstrijd zeker een andere wending gehad. Barca Gefeliciteerd met de oneerlijke winst!

22 maart 2015 om 23:04

Snap je de buitenspel regel wel?
Ronaldo stond namelijk buitenspel.

22 maart 2015 om 23:11

doelpunt van Bale terecht afgekeurd. Maar hij had wel de schwalbes van neymar en suarez
juist moeten beoordelen in plaats van pepe en carvajal geel te geven

22 maart 2015 om 23:17

Ga toch weg man was gwn buitenspel. Gwn tegen je verlies kunnen!

Suarez was ontzettend matig in balbezit zeg. Gaf echt bijna alle ballen aan Real. Ondanks dat hij de winnende goal maakte vond ik hem super matig.

Verder had Barca het natuurlijk allang af moeten maken in de 2e helft. Real heeft in de 1e helft ook een paar goede kansen gehad, maar in de 2e helft was Barca toch wel heer en meester en mistten ze kans op kans.

22 maart 2015 om 23:15

Moet je nagaan, hij zat niet eens goed in de wedstrijd en dan toch legt ie em erin, Prachtig!

23 maart 2015 om 03:45

@Mufc-Wazza, dat is juist de kwaliteit van Suarez, scoren. Hij is niet het type speler dat mooie driehoekjes maakt of de perfecte pass geeft, maar dat hoeft ook niet met Messi/neymar/iniesta/.. in je team. Hij zorgt voor iets vanvoor wat Barça nooit had: oorlog. Hij blijft de verdedigers bezig houden, is het niet met zijn geloop dan is het met het vallen en opjagen. Ik vind hem echt heel nuttig voor dit barça, hij maakt vaak ruimtes die Neymar/messi goed benutten, al zien mensen dit niet vaak.. en nouja, hij is het type speler dat van een halve kans een goal maakt, heerlijk om te zien!

Misschien is jou mening anders, waar ik helemaal in kan komen, maar ik vind hem echt nuttig!

Mooie goal van Suarez, Varane zeer sterk ingevallen. Spannende clasico, blij met het resultaat!

Het was wee een mooie theatervoorstelling. En dan heb ik het niet over het voetbal.

22 maart 2015 om 23:13

inderdaad. En vooral van de kant van barcelona en nee het is niet omdat ik realfan ben

22 maart 2015 om 23:18

Jawel drm!

De wedstrijd was opzich niet zo bijzonder, 2 sterren teams die in principe te weinig lieten zien, al met al was gelijkspel de terechte uitslag.

Ik vond het net zo'n geweldige wedstrijd eigenlijk, had er meer van verwacht. Maar goed, na al dat technische geweld wat we wekelijks live kunnen zien gaat het verwachtingspatroon soms ook wel wat te hoog liggen denk ik.
Al met al toch nog genoeg flitsen van genialiteit gezien, maar zowel Ronaldo als Messi waren vandaag niet top. Het tempo lag wel redelijk hoog en we moeten eerlijk toegeven dat Real wel wat meer verdiend had. Desalniettemin ben ik blij dat Barca 3 punten heeft gepakt en daarmee de titelstrijd in zijn voordeel beslist lijkt te hebben.

1ste helft voor real 2de helft voor barca, uiteindelijk barca terechte winnaar

Jaaaaaaaa barca gewonnen in deze vreemde wedstrijd. Eerste helft begon Barca wel goed maar daarna was Real de betere ploeg en had t op 1-2 kunnen staan. Tweede helft domineerde Barca en uiteindelijk de verdiende winnaar. De mannen waar we zoveel van verwachten vielen wat tegen, maar vond Ronaldo de eerste helft beter en Messi de tweede. Beste man op t veld was Suarez, vooral door de winnende goal.

Heerlijk Barca 4 punten los!

22 maart 2015 om 23:14

suarez maakte een prachtige winnende goal maar was wel erg matig in balbezit een simpele steekpas lukte hem niet.

22 maart 2015 om 23:15

suarez maakte een prachtige winnende goal maar was wel erg matig in balbezit een simpele steekpas lukte hem niet.

Mooi dat Barca gewonnen. Is toch mijn favoriet van deze 2. En ook mooi dat Suarez de winnende maakt.

Ongelofelijk dat Real het weer laat afweten door hun zelf. Echt voor de zoveelste keer. Real beter in de 1e helft, met aardig wat kansen wat gewoon afgemaakt moest worden. In de 2e helft was Barca beter. Real werd op gegeven moment slordig in de passing. Leek alsof ze geen zin meer hadden ofzo. Echt jammer, we hadden hier dik kunnen winnen. Ben echt chagrijnig.

Gefeliciteerd Barca fans. Nog een stapje gezet richting de kampioenschap.

Deze wedstrijd is nogmaals een bevestiging dat Ancelotti een team moet opstellen zonder Bale. Hij was weer onzichtbaar en voegde niks aan het team toe. Ik ergerde me vooral bij de wissel van Jesé voor Modric... Heb het gevoel dat Bale erin staat vanwege zijn prijskaartje. Als er iemand is die de laatste wedstrijden vroegtijdig naar de kant moest, was het Bale wel.

Verder was het eerste uur voor Real, laatste halfuur was voor Barca. 2-2 was een terechte uitslag geweest, gezien de grote kansen die barca liet liggen en het sterke eerste uur van real.

Proficiat Barca

22 maart 2015 om 23:05

Moet je gelijk geven wat betreft Bale, je zou toch verwachten dat hij met zijn rushes nog wat kan forceren in de 2e helft waarin Barca de aanvallende ploeg is. Maar nee hoor, totaal niet gezien.

22 maart 2015 om 23:06

tja weinig coaches zouden een speler van 100 miljoen op de bank te durven plaatsen. echter zouden de meeste supporters het wel waarderen i guess

22 maart 2015 om 23:17

inderdaad, weinig coaches zouden het doen. maargoed, als iedereen kan zien dat real met 10 man speelt ipv 11 omdat bale gewoon niet meedoet, dan zou de coach dat al helemaal moeten opvallen. op sommige momenten heb ik het gevoel dat hij zelfs in de weg loopt. hij is niet balvast, speelt altijd de bal ver voor zich uit, zijn pasjes zijn niet nauwkeurig en staat vrijwel nooit goed opgesteld.

toeval: real speelde het beste voetbal in 2014 toen bale geblesseerd was, 4-4-2 met james modric kroos en isco op het middenveld. bale vervangen met een van deze 4 staat gelijk aan veel meer voetbal in het elftal.

ben benieuwd hoe de soap "bale" af zal lopen...

22 maart 2015 om 23:25

ik heb het gevoel dat bale in 2015 of 2016 naar manchester united verkast. die geven veel geld uit sinds van gaal is gekomen en zie ze het zo doen mits ze CL halen

22 maart 2015 om 23:26

Ik denk dat Bale in zo een wedstrijd wissel zetten hem mentaal zou opbreken. Ancelotti vreest niemand. Hij weet dakvormig soms met geluk te maken heeft en hij weet dat Bale hem vorig jaar in dergelijke wedstrijden heeft gered. Hij geeft hem het vertrouwen terug. Hij laat hem niet zomaar vallen. Ik ben geen Bale-fan en hoop dat die zo snel mogelijk wordt verkocht, maar iedereen heeft een mindere periode.

22 maart 2015 om 23:32

Wees eerlijk, ronaldo was ook nergens en al helemaal niet de 2de helft.

22 maart 2015 om 23:39

True, Ronaldo haalde zijn normale niveau niet. Maar Ronaldo heeft zowat elke wedstrijd sinds hij bij Real speelt constant een hoog niveau gehaald. Dit is volgens mij zijn eerste echte vormdip. Hem zie ik nog wel terugkomen op dat hoge niveau. Daarnaast verdient Ronaldo al het vertrouwen met zijn staat van dienst voor Real. Daarbij komt ook nog het feit dat Ronaldo wel meevoetbalt, tempo in het spel houdt en toch nog een goal maakt. Dat kan ik niet echt van Bale zeggen. Ook heeft Bale bij lange na niet het krediet wat Ronaldo heeft.

Jammer genoeg verloren, maar het spel van Real ziet er al een stuk beter uit dan in de vorige wedstrijden. Nu alles op alles zetten om de resterende wedstrijden om te zetten in winst en hopen dat Barca punten laat liggen. Gefeliciteerd Barca fans.

23 maart 2015 om 03:40

Inderdaad, zoals ik al had voorspelt zou het vandaag een Real Madrid worden dat extra gemotiveerd was en dat terug goed zou spelen. Ik heb altijd gezegd dat ze na deze wedstrijd terug hun vorm herpakken en dat zie ik ook gebeuren. Barça zal heus nog punten laten liggen hoor, ik ben zelfs bang dat dat volgende week al in Celta gebeurd. Maar achja, nu gewoon genieten tot de volgende wedstrijd en dan afwachten Bedankt, jij ook nog een leuke avond verder, ondanks het verlies!

Real Madrid op intensiteit de betere in de eerste helft. Barcelona realiseerde intensiteit door hun tweede goal, waar ze dat in de eerste helft compleet ontbeerden. Zoals gewoonlijk.

Genoten van Benzema. Zoals gewoonlijk.

22 maart 2015 om 23:34

Benzema creeierdee alles eigenlijk aan de kant van real. Fantastische techniek en zo ongelofelijk creatief.

23 maart 2015 om 01:37

Het geniale is dat hij dat alles met belachelijk veel rust doet. Dat is maar voor weinigen weggelegd in de wereld.

Wat een verschil tussen de twee helften. Real hoort eigenlijk met een voorsprong te gaan rusten maar vergeet zichzelf te belonen. Tweede helft was Barca een stuk beter en had de score hoger op kunnen lopen. Terechte uitslag op basis van de tweede helft. Scheidsrechter strooide trouwens met onnodige kaarten, waar de spelers weer misbruik van maakten, niet goed gefloten. Al met al vond ik het geen geweldige classico, jammer genoeg.

Dit is zo smerig.
Wij hadden het in de 1ste helft moeten klaren.
Barcelona had niks te vertellen.
Ze scoren via een onterechte vrije bal.
2de helft begonnen we goed en daarna gaven we het weg en ik weet waarom.
Niemand ging meer voluit spelen want ze vertrouwen die maaten naaiers niet.
Wim kieft zij het net heerlijk als Suarez het doet of Ronaldo dan krijg je de hele wereld op hun af.
Maar Neymar speelt dramatisch en is alleen maar bezig met duiken geel aansmeren een echte anti voetballer.
Maar ja spel was goed gewoon vol op de Champions League richten kunnen wij gewoon winnen.
Misschien dat Barca volgende week verliest van Celta wat ze thuis ook deden dan kan het nog.
Jammer meer kun je niet zeggen.
Hala Madrid!

22 maart 2015 om 23:12

vond het wel mooi om te zien hoe neymar die volgens jouw zwaar uit vorm is 4 madrilenen het bos instuurde, het is alleen jammer dat hij niet afspeelde op suarez.

22 maart 2015 om 23:23

Vond je dat ook mooi hoe hij een niet te missen kans recht op Casillas schoot?
Of hoe hij 3 keer kon afgeven op Suarez maar egoïstisch was?
Neymar moet een voorbeeld nemen aan Ronaldo wat een doelpunt was dat zeg.
En Neymar mag morgen zijn kapsel wel ff bijwerken man wat is hij lelijk als hij geen voetballer was zou je zo denken dat hij aan de heroïne zit.

22 maart 2015 om 23:30

Neymar mag pas voorbeeld aan Ronaldo nemen als Ronaldo even naar Benzema toe had gelopen om hem voor die briljante pass te bedanken die 90% oaan hem te danken was. Maar nee meneer moet weer geil doen voor camera met zijn calma calma.

22 maart 2015 om 23:36

@komdsn gedraag je en reageer is niet zo aggresief en ga in op de inhoud en niet hoe lelijk je neymar vindt.

22 maart 2015 om 23:41

niet te missen kans? bedoel je die bal die opstuit en in de handen van casillas komt?? dan kan gebeuren dat heet pech! Neymar is niet effectief voor de goal de laatste tijd maar had vandaag beter kunnen doen en tegen man city ook. Maar hij is pas 23 heeft al iets van 250/260 goals gemaakt in zn carriere het komt wel weer goed met neymar, blijf maar haten het maakt niks uit neymar is word een hele grote let maar op.

23 maart 2015 om 10:47

Of hoe kinderlijk Suarez, de verdediging van Real de baas was na zijn prachtige aanname en goal? haha.. Wilt u aub stil zijn..

22 maart 2015 om 23:16

Zit het diep kerel?

23 maart 2015 om 11:17

Neymar vind ik echt een geweldige voetballer al ver voor hij naar Barca ging.
Maar idd hij moet wel kappen met dat duikelen enzo het is gewoon irritant (wie t ook doet).
Verder had Real het idd al in de eerste helft vooral moeten afmaken.
Zonde want er waren aardige kansen voor Real zeg.
Ik weet even niet meer hoe die vrije trap tot stand kwam (? volgensmij ging ik toen net even drinken pakken), maar weer he.. een tegendoelpunt uit doodspelmoment.
Ongelooflijk hoevaak Real zulke goals tegenkrijgt. Dat is iets waar ik mij serieus al jaren aan erger, want ze leren er maar niet van.
Corners/ vrijetrappen, 9 van de 10x als Real die tegenkrijgt is het een tegengoal pff.

Maargoed, Real had de kansen niet afgemaakt Barca weer wel.
Het is nog niet gedaan maar titel zal nu wel zeker lastig worden.
Focus moet vanaf nu echt op en top zijn.

Leuke clasico gezien en nog de uitslag goed voorspelt. wie het meer verdiende vind ik moeilijk om te zeggen aangezien beide ploegen veel te veel kansen op doelpunten lieten liggen. verder vond ik marcelo soms verrassend met zijn acties ;p

Geen beste wedstrijd van Barca....uiteindelijk wel verdient 3 puntjes....Carvajal had natuurlijk 2e geel moeten krijgen. Maar prima...als barca minder speelt en toch de punten pakt hoor je mij niet klagen.....

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb wel genoten want het was een wedstrijd met veel kansen voor beide. Real waa duidelijk beter eerste helft, maar tweede helft kwam Messi meer betrokken in het spel en was Barcelona beter met veel kansen. Casillas is echt niets meer even serieus. Eerste helft had real goede dekking op Messi. Tweede helft werd isco op links gezet btw waarom zou je dat doen?

Barcelona maakte de 2-1 wel uit de niks maar we werden steeds beter. De kansen voor 3-1 zat dichtbij. Helaas neymar af en toe slordig.

Ik vond wel dat de wedstrijd veel gele kaarten had en dat zorgde toch voor meer spanning en zag het rustiger uit.

Over het hele wedstrijd ben ik wel blij want Barcelona won niet onterecht.

Ik denk dat de Barca supporters wel moeten toegeven dat het Madrid van November hier gewoon zwaar had gewonnen. Real had het al in de eerste helft kunnen afmaken. Maar ja, we mogen niet speculeren natuurlijk. Als je je kansen niet afmaakt, gaat het je zuur uitkomen.

Heb weer kunnen genieten van het duo Kroos en Modric.

22 maart 2015 om 23:11

Het Real van nu kon dat ook, aangezien die kansen. Maarja typisch Real die zoveel kansen moeten missen.

22 maart 2015 om 23:17

Beide teams hadden ongeveer evenveel kansen

22 maart 2015 om 23:20

Om eerlijk te zijn had ik op voorrand niet veel verwacht. Maar je hebt gelijk. Het Real dat ik vandaag (allé toch in de eerste en een stuk de 2de helft) zag had het zeker kunnen en moeten afwerken. Ook al hebben we de match niet gewonnen. Ik denk dat alle Madrid supporters gewoon fier kunnen zijn. Met Modric moet het nu toch stilaan terug beter worden.

22 maart 2015 om 23:22

Het gaat zeker beter sinds modric terug is. Nu James nog terug, en we kunnen ons volledig op CL gaan richten. En wie weet nog La Liga. Want niks is onmogelijk op dit moment.

22 maart 2015 om 23:28

Vond je Kroos echt goed? Want hij was samen met Bale en Pepe 1 van de zwakste aan Real haar kant. Je ziet aan Kroos dat hij oververmoeid speelt. Pepe speelde vandaag onzeker, vooral bij die goal van Suarez. En jammer genoeg is Bale hopeloos uit vorm.

22 maart 2015 om 23:37

Barca had gewoon een zwakker middenveld zonder Busquets.
Toen Xavi en Busquets erin kwamen, kon Real niks meer doen.
Busquets was een groot gemis de 1ste helft.
Barca kon niet goed onder deuk voetballen, omdat Masch en Rakitic voetballend niet sterk zijn, en Iniesta kan dat niet in zijn eentje.
Daardoor kwam Messi amper aan de bal in de 1ste helft.
2de helft veranderde alles, toen Busq erin kwam, ging elke bal naar Messi, en kreeg Barca kans na kans

23 maart 2015 om 01:50

Dat was absoluut niet het probleem. Het probleem van het Barcelona van dit seizoen is dat ze intensiteit vanuit voorin zijn verloren. Met Neymar en Messi aan de flanken zul je weinig verdedigend werk verricht zien worden aan de flanken. Daardoor zal het middenveld dubbel zoveel ruimte moeten overbruggen en afdekken. Dat is onmogelijk om een gehele wedstrijd vol te houden. Derhalve zie je ook dat ze zelden een volledige wedstrijd constant kunnen spelen. Op een gegeven moment stort het middenveld namelijk in of exploiteert de tegenstander de ruimtes en moeten ze wel in de omschakeling zien te aanvallen.

Busquets in plaats van Mascherano zou denk ik niet veel teweeg hebben gebracht. Individuen zijn niet het probleem, maar de tactiek. Dat het beter ging nadat Busquets en Xavi erin kwamen is logisch, want ze begonnen al meer intensiteit te realiseren na hun tweede goal.

mensen richten zich op neymar messi en suarez maar het was het middenveld de 1ste helft waar alles mis esd, iniesta masch en ook rakitic waren steeds eebn stapje te laat en hadden veel balverlies.

22 maart 2015 om 23:12

Wat vond je van de actie van Neymar? Wauw, had hij gescoord he,,,,,
Vond het heerlijk om te zien dat hij voor eigen succes ging.. ik bedoel die man passeerde 6(!) man dus dan mag hij de kans die hij zelf gecreerd heeft afmaken.. Messi idem dito.. Wanneer hij 5 spelers passeert dan mag hij voor eigen succes gaan..
Ze zijn grote spelers omdat ze juist ego zijn.

Deed me denken aan Ronaldo9.. Heerlijk.. Nog verkozen tot de beste jonge spelers volgens France Football.

Voor de rest was hij wel matig in afronding, helaas voor jullie.

22 maart 2015 om 23:20

Dat was een heerlijke actie, alleen mag Neymar echt gaan trainen op afwerken. Het aantal kansen dat hij mist is ongelooflijk. Als hij die kans in de eerste helft maakt, staat het 2-0 en Ronaldo niet scoren uit die counter

22 maart 2015 om 23:23

Ja klopt bovendien gaat suarez vaker voor eigen succes dan neymar dus het is begrijpelijk dat hij nu egoistisch was.. Eerste helft speelde was neymar niet scherp maar heel barca was matig 2de helft heeft hij hele mooie dingen laten zien met die actie als hoogtepunt, maja helaas voor real hebben ze het de 1ste helft niet afgemaakt want jullie waren de beter de 1ste 45/50 minuten

22 maart 2015 om 23:24

En die Kieft durft te zeggen dat Neymar slecht speelde, hij was de gevaarlijkste man aan de kant van Barcelona. Jammer dat hij niet altijd cool kan blijven voor de goal, maar hij heeft nog tijd.

22 maart 2015 om 23:28

Dat is ook zo... Ik denk dat als hij aan zijn afwerking gaat werken dat hij evenveel zal scoren als Messi.. Het is heel raar... Neymar kan elke wedstrijd 3//4 goals maken.. omdat zijn loopacties geweldig zijn.. Andere spelers komen nooit in die scprings positie.
Bij Brazilie mistte hij ook vvaak kansen, maar gelukkig niet meer.

22 maart 2015 om 23:33

Wie is Kieft.. en wat heft hij gezegd? @ Gugu?

22 maart 2015 om 23:33

kieft haat neymar kan nooit iets positiefs over neymar zeggen, is totaal niet objectief. De vorige classico ook al als messi of ronaldo die dribbel had gemaakt had kieft 100x gezegd hoe geweldig het was

22 maart 2015 om 23:35

dat hij een schande is en alleen maar negativiteit brengt, dat hij alleen maar loopt te duiken en dat hij slecht speelde.

22 maart 2015 om 23:48

Wat nestoo22 zegt, dat Neymar belachelijk slecht was en dat al een tijdje is.

Ondanks de goal van Suarez, tjonge wat een slecht spel! Neymar speelde barslecht en Messi eerste 60 minuten niet echt gezien. Zeker de eerste helft was Real beter, tweede helft ging het uiteindelijk meer voor Barca maar die kansen die Barca kreeg hadden ze veel beter af moeten maken. Gelukkig wel gewonnen...

Pique wat een beest is het, sinds de eerste Clasico is het echt de rots in de branding in de verdediging. Jammer, dat het voor de meesten mensen slechts een 'trage verdediger is die niet kan verdedigen en alleen bij Barca speelt omdat hij kan voetballen'.

Je ziet dat Suarez nog wat moet wennen aan het tempo en de spelers om hem heen maar als je in je eerste jaar al zo beslissend kan zijn dan beloofd dat veel goeds voor de toekomst. Overigens is er wel een goede klik tussen Messi en Suarez in tegenstelling tot andere spitsen van Barca.

Spannende wedstrijd!
beide ploegen speelden niet op hun beste kunnen maar toch hebben ze ons weer laten genieten.
Ik begin achterin:
Pique speelde misschien wel zijn beste wedstrijd dit seizoen!
Alves was niet opvallend maar gaf wel een heerlijke assist op Suarez!
Alba was ook geniaal, Bale kwam geen een keer langs hem!
Mathieu: Nou ik persoonlijk had dit niet verwacht! Hij kreeg veel kritiek maar ik vind dat hij vandaag echt heeft laten zien wat hij kan!
Mascherano: Ging elke duel in met de motto dat de bal niet voorbij hem mocht en dat is vandaag redelijk gelukt!
Rakitic speelde in mijn ogen ook weer een goede wedstrij, spelers zoals hem worden niet opgevallen maar zijn een van de belangrijkste!

{pfffff}
Neymar speelde voor mij een hele goede wedstrijd alleen wou die bal er niet in!
Het zelfde geld voor Messi fantastische wedstrijd maar jammer genoeg kan hij geen goal op zijn naam zetten.
Suarez speelde niet zijn beste wedstrijd... ookal heeft ie gescoord...

23 maart 2015 om 03:34

@messimaster, Pique speelde echt vlekkenloos. Zijn slidings waren perfect getimed, heerlijk om te zien. Overigens vond ik Alves teveel risico's nemen, maar achja, dat zit in zijn spel. Mathieu ruimde ook veel op vanachter, wat positief is, maar toch krijgt Masch altijd de voorkeur in mijn ogen.. Rakitic speelde idd niet slecht, maar soms wachte hij te lang waardoor we balverlies leden.. maar op zich hebben ze alle 11 goed gespeeld..

Ohja, je vergeet bijna Bravo, die een uitstekende wedstrijd keepte.

23 maart 2015 om 13:45

Bijna Vergeten

Btw het is waar dat real de eerste helft veel kansen had om de wedstrijd te beslissen, maar Barcelona heeft dat de tweede helft gehad en die hebben er dit keer gebruik van gemaakt. Daarop baseerde ik dat we terechte winnaars zijn voordat mensen zeggen dat ik niet objectief ben.

22 maart 2015 om 23:09

Dat je niet subjectief bent ja?

22 maart 2015 om 23:14

Ik weet niet. Zei ik iets verkeerds? Mijn Nederlands is behoorlijk slecht namelijk, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk over te brengen.

22 maart 2015 om 23:22

Ah, oké, lukt je over het algemeen wel hoor! Hoe komt het? Ik denk trouwens dat je objectief bedoelt i.p.v. subjectief.

23 maart 2015 om 01:25

Ja dat is de juiste woord. Thx . Verder wens ik je fijne avond ondanks de verlies.

Real moest eerste helft al 1-3 staan, het scoreverloop zat ook totaal niet mee, ronaldo op de lat en vervolgens mathieu die scoort uit een onterechte vrije trap na weer een toneelstukje van suarez. maarja zijn we ontertussen wel gewend. Weet niet of dat buitenspel was ofniet bij die afgekeurde goal van Real...na 10 minuten in de tweede helft werd Barcelona de betere en nam het over van Real. Eerste helft voor Real en tweede helft voor Barca. Al met al was een gelijkspel hier dus verdiend geweest.

22 maart 2015 om 23:14

Was wel terecht, de Spaanse hadden in de rust al een lijnt getrokken en daaruit was te zien dat het 10 a 15 cm buitenspel was, dus terecht, aangezien Ronaldo duidelijk door kopte. Compliment voor de lijnrechter, weinig foutjes gemaakt, waar je vaak fouten ziet in zulke wedstrijden.

22 maart 2015 om 23:22

Ahh oke nou mooi dat ie dan terecht is afgekeurd, anders zou het echt een schandaal zijn. Dit soort dingen kunnen uiteindelijk de wedstrijd en misschien zelfs het kampioenschap beslissen. Maar 10-15 cm buitenspel, dat is toch niet te zien door zon lijnrechter...

22 maart 2015 om 23:43

Ik denk eerder dat het geluk is, want volgens mij stond die eerst iets meer buitenspel, maar doordat er een verdediger, mee liep met die speler van Real die scoorde. Maar het was buitenspel.

Het mooie van El Clasico vind ik wel dat door een weergaloze actie het spelbeeld kan kantelen. Dat was nu ook zeker zo.

2e helft was dramatisch slecht. de 1e 20min van de 2e helf was dive na dive.. we hebben gewoon enkel spelers gezien die op het grond liggen en huilen.. waardeloos hoor.

Allereerst complimenten aan Real Madrid. Ondanks de shit die ze de afgelopen periode over hun hoofd hebben gekregen hebben ze vanaf de 1-0 tot de 2-1 bewezen dat ze het woord druk niet kennen en in feite Barcelona hebben verlamd. En dat bedoel ik letterlijk.

Barcelona kon niet door Real breken en kwam amper aan spelen toe. Het is echt vreemd dat het niet 1-3 stond bij rust. Zo nonchalant en zo optimistisch, zo simpel en kinderachtig weggezet door Real Madrid dat 1 ding gratis kreeg van Barcelona: vet veel ruimte. Ze konden overal ongestoord heen en ongestoord hun spel maken. Vernedering eigenlijk. Ik zag duidelijk een team dat zich had voorbereid en een team dat dat niet had gedaan. Real legde alle zwakke plekken van Barcelona bloot en pakte elk klein kansje met beide hand vast. Dat maakt ze gewoon echt onvoorspelbaar en gevaarlijk.

Dit gaat vaak worden overgespeeld wanneer trainers het tegen ons moeten opnemen in de toekomst. Dat maakt slecht spelen zo gevaarlijk.

Blij met de winst uiteraard, maar niet te spreken over het spel. Leerzaam, dat wel.

Man of the Match: Niemand

22 maart 2015 om 23:13

Niemand??

Komaan man, duidelijk Pique of Mathieu...

Bij Real waren Marcelo en Benzema echt fantastisch

22 maart 2015 om 23:24

Er was niemand die met kop en schouders boven de rest uit stak. Ik denk dat hij dat bedoelde en daar ben ik het wel mee eens. Pique, Mathieu, Benzema waren prima, maar staan vooral boven de rest omdat zij zo slecht speelden.

22 maart 2015 om 23:32

@ Isco

Het is inderdaad zo dat er niemand vanavond iets speciaals heeft laten zien, maar de goede prestaties (niet perse uitstekend) moet erkend worden.

Ik heb genoten van Mathieu, Pique en stiekem () ook van Marcelo en Benzema

22 maart 2015 om 23:47

Er was niemand de beste. Niemand was superieur aan de andere wat ik eerlijk gezegd heel vreemd vind.

Ja Benzema speelde goed samen, net als Modric, Bale, Cristiano. Als iemand 1 domme actie maakt wil niet zeggen dat ze geen reet hebben gedaan. Ik vind dat de hele Real voorhoede gewoon keurig heeft samengespeeld en met elkaar als 1 geheel Barcelona bang en aan het bibberen heeft gemaakt. Real kwam echt dichtbij en Barcelona had niks te vertellen en dat is aan de hele voorhoede te danken, niet alleen aan Benzema want dat in je ééntje doen is niet realistisch.

Hetzelfde geldt voor Pique en Mascherao en de Barça defensie. Als de Barça defensie zakt dan zakt de Barça defensie en als de Barça defensie slaagt dan slaagt de Barça defensie.

Eigenlijk kwam alles uit Marcelo bij Real omdat die man degene is die voor een overtalsituatie zorgt voor zowel het middenveld als voorhoede wat de tegenstander altijd aan het lopen zet. Die kleine dingen zijn doorslaggevend. Mourinho maakte de daar optimaal gebruik van door hem te laten zwerven op het veld en hem te laten hangen voorin. Hij kwam maar op en op en dus kon de tegenstander nooit bij de bal en moesten ze kiezen tussen of Cristiano of Marcelo of iemand laten zakken. Win-win.

Maar ondanks dat hebben we geen nummer 1 gehad deze wedstrijd. Helaas.

22 maart 2015 om 23:55

Het is inderdaad zo dat er niemand superieur was, maar ik dacht dat je bedoelde dat iedereen slecht was.

22 maart 2015 om 23:23

Man of the match was overduidelijk Pique. Mathieu en Bravo ook geweldig gespeeld. Zonder hen stond het inderdaad bij rust 1-3

Ik snap niet dat de meeste vinden dat Real had moeten winnen.. jullie hebben 4dagen 4dagen meer voorbereidingstijd gehad dan ons, eerste helft was real beter in aanvallend opzicht, tweede helft zaten jullie er helemaal door(wat ik niet snap met zoveel dagen voorbereiding).

Barcelona heeft hier vandaag verdient gewonnen, zeker de tweede helft waren ze veruit de betere, ze overliepen Real gewoon..

Real had de kans om uit te lopen net zoals messi de kans 6 maanden geleden had, uiteindelijk hebben jullie nog geluk gehad dat het geen 3,4-1 is geworden..

Ondanks de goede spelers vind ik dit geen reclame voor het voetbal. Dat naaien en aanstellen over en weer is echt stuitend. Dan is het in Engeland misschien technisch en tactisch minder, maar geef mij dan maar Liverpool United.

Verder op basis van de tweede helft een verdiende overwinning, al was het in combinatie met de eerste helft ook niet onterecht geweest als het gelijk was geëindigd.

22 maart 2015 om 23:29

Niet het beste voorbeeld dat je kon aanhalen, gezien er in die wedstrijd talloze taferelen zich voordeden die ook geen reclame voor het voetbal zouden moeten zijn. Ben je het hiermee eens of oneens?

23 maart 2015 om 00:26

Ik doel op het toneelspel. Op elkaars enkels gaan staan is ook niet chique nee, maar dat zie ik liever dan na elk duel doen alsof je een been hebt gebroken. Vooral Neymar lach 50%.van de tijd jankend op het gras.

Zeer zeer matige Barca, die cl tegen city heeft veel uit ze gehaald.

Maar toch gewonnen. Erg knap.

Ik hoop trouwens dat jullie door hadden dat Barca scoorde van onterechte vrije bal ze waren daarvoor nergens.
En ik dacht dat Neymar buitenspel stond bij die kans ik zie zo juist dat dat niet het geval is.
Hoe slecht ben je dan niet als je zo'n kans mist?
Wim Kieft is hem nu helemaal aan het afmaken en terecht.

22 maart 2015 om 23:18

Even slecht als die bal van Ronaldo op de lat.

22 maart 2015 om 23:38

Gelukkig scoort Ronaldo niet veel later zoals altijd.
Kan je niet van Neymar zeggen....
Neymar en Bale mogen uitvechten wie de slechtste was van het veld.
1 ding is wel duidelijk zowel Bale en Neymar zijn de zwakste schakel van de BBC en MSN.

22 maart 2015 om 23:53

Daar ben ik het mee eens.

Neymar deed het wel beter dan Bale vandaag.
Had paar mooie acties, maar had idd wel moeten scoren

23 maart 2015 om 00:58

Je kan de situatie met Bale en Neymar niet vergelijken.

Bale was vaak achter te vinden omdat hij moest meeverdedigen i.t.t. Neymar die als spits fungeerde.

Je kan van Bale toch niet verwachten dat hij als box to box speler fungeert en telkens als een medespeler een aanval verpest door dom balverlies, terug te sprinten naar zijn eigen helft???

23 maart 2015 om 10:23

@komdan,

Ik merk dat je vaak onzinnige berichten plaatst, ik vraag me dan ook af of je dat bewust doet ofdat je het echt serieus meent..

Neymar maakte een aantal verkeerde beslissingen maar hij creëerde zelf ook een aantal goede kansen. Als je hem dan vergelijkt met een Bale, dan blaast Neymar hem volledig weg met zn voetbalkwaliteiten en creativiteit!

Dat je hem niet mag kan ik me voorstellen maar dat er een duidelijke verschil is tussen die twee moet je ook oprecht over kunnen zijn.

22 maart 2015 om 23:24

Een "slechte" Neymar die even 6 spelers van Real voorbij loopt alsof ze er niet staan... Maar ja, blijf maar haten op hem

22 maart 2015 om 23:30

ja joh zo slecht maar toch hebben jullie verloren man. Waar was bale???

23 maart 2015 om 03:30

@komdan, ze waren daarvoor nergens? Komop man, de eerste 10 minuten hebben we gedomineerd, erna begon Real Madrid pas beter te voetballen.. tot de goal van Suarez waren jullie de bovenliggende partij, na het doelpunt was het barça. Als je dat niet inziet, moet je je bril afzetten jongeheer :D

23 maart 2015 om 11:08

Je weet dat het 2-1 werd voor Barca? Vanwaar de haat?

Als neutrale kijker was dit een goede wedstrijd. Er werd bijna niet gevoetbald. Messi hoeft niet te scoren om echt geweldig te zijn, want ohh wat heb ik genoten van Messi. Jammer dat Ronaldo voor een grootdeel onzichtbaar was. Aan de zijde van Real was Benzema toch het beste daar. Het was wel verrassend dat Real in Camp Nou beter was.

1ste helft Real de beste en na de goal (was een hele zware mentale klap voor real) was Barca de beste. Gelijkspel was verdiend geweest.

Het was goed te zien vandaag dat barca buesqets miste op het midden veld vondt barca daar Door slecht spelen de eerste helft
En ook weer steeds het zelfde dom bal verlies met alves als koning zo laks achter in om gek van te worden
Conclusie barca heeft geluk gehad eerste helft
Naar maate de tweede helft vorderde begon barca eindelijk hun spel te spelen werd ook tijd na al die dom bal verlies
Naymar mist te veel kansen de laatste tijd

Is er nu nog iemand die Pepe goed vind????? 2 goals op zijn conto!!! Eerste moet hij nooit een fout maken!!! (Maar mr heeft niet meer voetbalend verstand) en de 2de verdigd hij als een D junior!!!!! Contract niet verlengenen zn met de solden verkopen!! (Nooit gesnapt dat die man het magische shirt van Real mag dragen!!)

22 maart 2015 om 23:23

Ik. Ik vind hem nog steeds de beste verdediger in Europa.

22 maart 2015 om 23:26

Waar heb jij het over? De wedstrijd gezien überhaupt? Sowieso had hij niks kunnen doen bij die 1e goal, aangezien die mooi duik van Suarez, die wij altijd al gewend zijn van hem. En die goal was Ramos zijn fout.

23 maart 2015 om 18:56

Suares duikt idd graag, maar als hij toch zo'n goede verdediger is zou hij moeten weten dat op die plek altijd de armen open moeten zijn!! En ja, Ramos laat zich ook veel te makkelijk pakken bij die goal! Maar ik blijf erbij dat Pepe op die plek slimmer moet zijn!!!!!

22 maart 2015 om 23:35

Ramos vergat buitenspel op te heffen bij de tweede goal van Barcelona, niet Pepe. Al treffen ze wat mij betreft beiden blaam. Leek mij een kwestie van miscommunicatie.

Saaie wedstrijd trouwens. Vond Feyenoord- psv leuker

Ik heb de hele week uitgekeken naar deze wedstrijd. Maar wat een teleurstelling: constant onderbrekingen. De schaarse leuke punten waren wel de assist van Alves op Suarez en de aanval/goal van Real. Gelukkig heb ik vanmiddag Liverpool-Manchester kunnen kijken. Daar was tenminste wel strijd én ook nog eens mooi voetbal te zien.

Ja Ronaldo en Pepe waren echt erg vandaag en terecht dat Ronaldo er eens geel voor kreeg.

Was helaas voor je geen schwalbe al zie je het zelf wel.

Ronaldo liet zich na 50 seconden al weer vallen.

Blij dat Barça heeft gewonnen

Eerlijk is eerlijk: over 90 min genomen was Real gewoon beter
Barça had t echter wel moeten afmaken in de slotfase, ma die Neymar loopt teveel te janken ipv gewoon te scoren

MOTM: Benzema

Maar Barça wordt kampioen

22 maart 2015 om 23:30

Weg is nog lang, nog tien wedstrijden te gaan volgens mij. Alles ligt nog open en Barcelona kan nog punten laten liggen. Volgens mij zal Real Madrid, indien ze zich herpakken met de titel lopen.

Het mag gezegd worden pique is in 2015 gewoon een top top verdediger heeft hoogpersoonlijk voor gezorgd dat de schade in de 1ste helft beperkt bleef. Vorig jaar en het jaar daarvoor was hij om te janken maar de laatste tijjd is hij echt geweldig hij oogt erg gefocused en speelt als een strijder. In deze vorm is pique voor mij beter dan pepe zeker in balbezit.

23 maart 2015 om 00:12

Tactisch slecht omgezet in de rust door Ancelloti. Ronaldo moet van links komen ipv centraal. Dan heeft hij te weinig ruimte voor zijn actie. Staan twee cv en een cvm. Daar ligt zijn kracht niet. Vanuit links kan hij inspelen en door bewegen. Vanuit de beweging is hij zo dodelijk... Vandaag vond ik m matig tot slecht met n bal o de lat en een intikker. Ook mag hij Benzema bedanken voor die geniale bal ipv kijk mij eens Barcelona de mond snoeren pfffff

Isco is waardeloos. Engelse commentatoren hebben hem afgeschoten. Loopt veels te veel. Ipv spelenden zonder bal lopen!

Messi wat pech in de afronding. Daarnaast te weinig gezocht in de eerste helft. 2e helft meer betrokken bij t spel. Bal vasthouden of juist versnellen.

real madrid moest meer durven vooral aanvalend maar je het is een ittaliaanse trainer die speelt veel op taktiek . Madrid heeft in eerste helft veel kansen laten liggen en dat krijg je els je niet scoort tegen barca

22 maart 2015 om 23:41

Nee het lag helemaal niet aan tactiek. Real heeft juist wel aanvallend gespeeld en zag na de 2-1 in dat ze gaven wat ze hadden maar toch bij 1-1 bleven steken. Die mentale dreun gaf de doorslag want tot die goal was Real beter.

22 maart 2015 om 23:43

madrid heeft wel gewoon goed gespeeld vandaag ik had eigenlijk niet verwacht dat het zo gelijk op zou gaan

Ben BARCA fan maar toch het is door de oog van de naald op naar het kampioenschap en de copa del rey en de champions league

Jordi alba is een beest, dikke pluim voor Bravo, Mathieu doet me weer verstommen!!! Visca el barca

22 maart 2015 om 23:44

Enige minpunt van Mathieu is het zomaar wegkoppen of weg trappen inplaats van cool te zijn en balcontrol zonder paniek te krijgen.

Maar verdedigend deed ie het goed.

23 maart 2015 om 10:42

Helemaal mee eens! Het is echt prachtig om te zien hoeveel hij toevoegd met zn snelheid. Ook mooi om te zien hoeveel verdedigend werk hij kan verzetten zelfs na zoveel aanvallende intenties gebracht te hebben.. Wat een longinhoud!

Die scheidsrechter kon er ook wat van overtredingen die lieten gewoon Door terwijl die moest fluiten kut scheits
Jammer dat messi net die kans miste
Sourez is gewoon gevaarlijk zo wel met de tanden en benen

Je ziet wanneer busquets en Xavi spelen, het middelveld dicht is en Barca meer balcontrol krijgt.
Barca speelde erg zwak, onnodige ballen gepasst, of geeft bal gratis weg aan real en traag in het spel.
Jammer dat we het spel tegen city niet nog s te zien kregen. Maar Barca was gewoon op.


Lekker 3 punten gepakt en nu uitrusten tot de volgende.

22 maart 2015 om 23:46

Oh ja, die Benzema blijft de slimste voorin en gevaarlijk uit het niets.
Mooie hackbal.

nog steeds alle vertrouwen in het kampioenschap! #halamadrid

Het grote verschil is dat barca in de eerste helft vooral tegen zichzelf speelde. Vond ik niet helemaal de kracht van real aangezien zij, zoals altijd, reactie voetbal spelen. Doen ze overigens wel erg goed. Toen messi zich er mee ging bemoeien werd barca erg sterk! .. Ronaldo heeft een goal gemaakt en daarbuiten niks. Modric belangrijkste schakel van real. Helaas komt kwaliteit altijd boven drijven. Barcelona is gewoon echt nog altijd de beste ploeg van de wereld. Geen schande om de classico in camp nou te verliezen.

Barca deed eindelijk het gene wat real altijd doet tegen barca barca speelt elke elclacico veel beter dan real en toch ging real altijd met de 3 punten er van Door vandaag was het andersom heerlijk dit
Naymar was de tweede helft gewoon goed had moeten scoren
Geldt ook voor messi net niet vandaag

Uiteindelijk niet onverdiend maar het was ook niet onverdiend geweest als real bij rust voor had gestaan. Pique hield ze op de been in een moeilijke fase. Ongelooflijk dat Mascherano en Rakitic zo vaak in balbezit waren. Nog ongelooflijker dat Enrique Sergio en Xavi zo lang op de bank hield. Had heel slecht uit kunnen pakken. Ze leken nog wel heel moe van de wedstrijd tegen Shitty. Vooral Messi was af en toe niet vooruit te branden. Maar ja toen kwam opeens Suarez. Daarna nog enorm veel mogelijkheden voor een veel ruimere overwinning maar dat zou ook teveel van het goede geweest zijn.

Als barca fan zijnde zeg ik dat een gelijkspel meer op zijn plaats was geweest. Real verdiende de 1e helft en barca de 2e.

23 maart 2015 om 00:30

Jammer dat neymar niet vecht inplaats van zich makkelijk te laten vallen en suarez met een tik gelijk op de grond ligt, ze moeten lessen krijgen van Messi.

Ronaldo doet het weer zoals ik gewend ben van hem. Niemand raakt hem probeert ie een vrijetrap/penalty te versieren. Die moet ook les krijgen van Messi.

23 maart 2015 om 01:13

Beide clubs deden weer aan nichterig gedrag inderdaad, hoewel ik vind dat mijn club er helaas weet bovenuit stak met mascherano als uitblinker, triest. Blij met de punten? Trots op de spelers houding deze wedstrijd? Not at all.

Barca was in de eerste helft wat minder maar twee helft speelden goed het meer kunnen zijn. Messi speelde weer heel erg goed

Leuke wedstrijd, jammer dat wij dit hebben verloren. Real moest het gewoon afmaken met de kansen die ze kregen jammer genoeg deden ze dat niet. Barca in tegendeel deed dat wel en maaktte hun kansen wel af.. Jammer..

Gefeliciteerd Barca fans!
Nu maar richten op de Champions league haha..

Vond het vrij gelijk oplopen. De clasicos zijn ook altijd een ding op zich en nooit te voorspellen.
Real over de eerste helft beter gespeeld, maar oogde tweede helft vermoeid.

Blij dat Barca de punten in de wacht heeft kunnen slepen.

Wel respect voor Benzema en Modric die sterk speelden.
Vanuit het Barcelona kamp Pique en Mathieu. Messi ook wat mooie dingen laten zien tweede helft. Niet van de bal te krijgen behalve met een tackle op de man.

Het was zo'n wedstrijd waar beide teams konden winnen. Maar in de tweede helft was Barca gewoon beter, al had Real ook haar kansen. 4 punten los nu, dat is op zich niet heel veel maar dit geven ze niet meer uit handen. Real heeft dit kalenderjaar al zoveel wedstrijden verloren, ze zijn de vorm helemaal kwijt dus dan kan je niet ff winnen van een Barca in bloedvorm. En dan ook nog eens Atletico tweemaal in de Champions League. Lekker.

Real Madrid had in deze wedstrijd de 3 punten verdiend op basis van de eerste helft als Bale die ene bal gewoon meteen voorgeeft op Ronaldo dan maakt hij zijn 2de van de avond en is de wedstrijd beslist.
Ronaldo was in deze wedstrijd nadrukkelijker aanwezig dan Messi Messi eerste helft onzichtbaar 2de helft veel mislukte acktie's maar 2 geslaagde en een bal net naast die hij aan Neymar had moeten geven.

23 maart 2015 om 05:17

Sorry hoor, Ronaldo was nergens te bekenen behalve bij een paar passes bal tegen lat en die goal voor de rest nergens.
Messi eerste helft deed erg weinig maar tweede helft was hij wel aanwezig elke keer. Jammer voor dit matige spel van Barca..blijf ik zeggen, het was slordig.

Zo zie je maar weer dat je de clasico niet altijd kunt voorspellen. Real die tijdje in dipje zit heeft toch laten zien dat ze een geweldige ploeg kunnen zijn eerste heeft wanneer alles loopt. Tweede helft kwamen ze ook als de betere uit de kleedkamers, maar door een onverwachte goal van Barcelona hebben ze de wedstrijd netjes kunnen uitspelen met hier en daar wat leuke kansjes. Veel spanning was er niet door alle gele kaarten dat de spel stil zette.

Als als als
Als barca niet zo veel bal verlies leed had real niet zo veel kansen gehad
Als naymar niet zo veel had gemist had real met 5 tegen 1 verloren
Als als als Als Als

23 maart 2015 om 07:03

Als Real niet zoveel balverlies leed in de tweede helft had Barca niet zoveel gekregen,
Als Real hun kansen had afgemaakt in de eerste helft was het al afgelopen met Barca, maaja er bestaat niet zoiets als "als" in voetbal.

De ik vondt t een leuke pot om te zien real meer kansen barca had ook zijn kansen 1e helft vondt ik real wel sterker 2e helft barca iets beter en vindt het knap dat barca heeft gewonnen want je zag dat ze duiderlijk vermoeid waren van de partij tegen city want anders hadden ze veel beter gespeelt maargoed heb genoten dat is het belangrijkst voor mij en hoop jullie ook good night

Naymar laat zich te vaak vallen
Wat doet ronaldo dan die blijft de hele wedstrijd staan zeker die smerige trucjes doen ze ook bij madrid en keihard schoppen dat kunnen ze ook
Het is wel naymar die 7 spelers van madrid voorbij raasde als of ze er niet stonden jammer dat die niet kon afronden
het doet pijn bij real fens om naymar zo goed te zien voetballen
Trouwens waar was bale heeft die ook mee gedaan?

Wat speelden Benzema een beest van een wedstrijd zeg, voetbalden erg goed mee, gaf een paar keer een mooie steekpas en een geweldige assist. Benzema was de gevaarlijkste man aan Real's kant.

Wat een zaadwedstrijd, real haalde niet hun niveau en speelde slordig. Barca is geen schim meer van wat ze 6 jaar geleden waren en is gwn een soort real 2.0 geworden. Speelden op de lange bal en op de counter en scoorden daar ook uit of uit dode spelmomenten. Niet meer het mooie oude tiki taka wat ze zouden moeten spelen. Als voetballiefhebber zou ik nu liever naar bayern kijken

Aardige pot! Had er wel meer van verwacht maar het was nou ook weer niet erg saai ofzo.
Jammer dat Real het liet afweten wat kansen betreft, want het had best op zijn minst een gelijkspel kunnen zijn gezien de hele wedstrijd.
Maarja toen kwam Suarez een beetje uit het niks en het was dan ook een knappe goal.

Wat ik wel erg jammer vond was dat precies de wissels die Carlo inbracht ik eigenlijk vanaf de start hoopte te zien.

Een man als Lucas Silva zou zo een Barca helemaal kunnen ontregelen met Modric, helaas kwam hij er imo aardig laat in.

Ik had uiteraard gehoopt op een winst voor Real maar het mocht niet zo zijn.
Er is nog hoop en Barca heeft dacht ik een iet wat lastiger schema maar ik zie barca dit niet zo 1 2 3 uithanden geven.

Hopelijk weet Real vanaf nu net als eerste seizoenshelft gewoon de restant potjes te winnen en dan héél misschien flikt Real het alsnog om de titel te winnen.
Maar op dit moment staat Barca imo geheel terecht op de eerste plaats.

En barca fans nog gefeliciteerd!

Barca Fans, Gefeliciteerd met de overwinning.

Goal Suarez was geniaal!! Pepe kwam net een haartje te kort.

Eerst Goal van Barca vond ik Casillas weer eens de Boot compleet missen.
Maar goed Casillas kan in mijn ogen sowieso niet veel goeds doen dus kan het ook aan mij liggen.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren