Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Raad van Commissarissen dacht na over ontslag bekritiseerde Overmars'

Laatste update:

Het is weer eens ontzettend onrustig bij Ajax, waar hoofd opleidingen Wim Jonk moet vertrekken en waar Johan Cruijff heeft besloten om zich terug te trekken. Ondertussen is er veel kritiek op directeur Marc Overmars, die (voorlopig) echter gewoon lijkt te blijven zitten. Volgens Jaap de Groot, chef sport van De Telegraaf, heeft Overmars wel degelijk ter discussie gestaan.

/

Volgens De Groot heeft Overmars het aan Tscheu La Ling te danken dat hij nog werkzaam is voor Ajax: “Omdat de Raad van Commissarissen serieus heeft overwogen om hem te ontslaan”, schrijft hij. “Dit werd voorkomen omdat Ling alle betrokkenen een tweede kans wilde geven. Nu is Jonk als eerste gesneuveld. Uitgerekend de persoon over wie iedereen het meest te spreken is.”

De Groot meent dat de problemen in Amsterdam ‘typisch Ajax’ zijn: hij beschrijft de recordkampioen als een club waar continu mensen bezig zijn om voor te dringen. De Groot voorspelt dan ook dat de rust echt niet terug zal keren bij Ajax, nu Cruijff is afgehaakt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb ook het idee dat het komende tijd wel onrustig zal blijven bij Ajax. Er zijn teveel cowboys die het allemaal wel beter denken te weten.

Laatst was er ook nog een berichtgeving dat het niet echt duidelijk was wie nou de baas was van wie en wie nou zich met een ander mag bemoeien, dan is het logisch dat je zulke taferelen krijgt. Iedereen denkt het maar beter te weten daar, naar mening zijn mannen als overmars en van der sar etc. te onervaren en niet geschikt om zo,n functie te bekleden en zeker niet bij een van de grootste clubs van Nederland. Laat die overmas maar eerst wat ervaring doen bij zijn clubje Gae.

Het is geheel onterecht dat Jonk ontslagen is, als iemand het wel wist is het Jonk wel. Zijn visie was volgens Cruijf en zeer duidelijk; Er moeten gewoon spelers gehaald worden die echt iets toevoegen aan Ajax 1 of we halen gewoon niks en laten jeugdspelers een kans krijgen. In mijn optiek is overmars hierin niet geslaagd en werden spelers als Zimling, Duarte, Van der Hoorn, Gudelj, Zivkovic, Sanogo en Sinkgraven gehaald die Ajax niet naar een volgend niveau konden brengen, dan heeft het toch geen zin om talloze van zulke spelers te halen? Dan had je zo goed spelers als Muric, Nouri, van Beek etc. gewoon een kans kunnen geven en naar voren kunnen schuiven en had je miljoenen kunnen besparen waarmee je wel een gerichte sterke aankoop kan halen die wel iets toevoegt.

Dat hij Bazoer gehaald/gescout heeft is natuurlijk ook flauwekul, elke blind paard had wel kunnen zien dat je met Bazoer goud in handen zou hebben.

17 november 2015 om 12:31

Zivkovic zou je niet moeten noemen, die werd als enige wel gehaald voor de toekomst en vanuit de wetenschap dat er in de jeugd geen betere optie rondliep. Maar verder heb je gelijk wat mij betreft.

17 november 2015 om 13:19

Vergeet niet dat door Frank de boer veel spelers niet goed uit de verf komen een daarom op een zijspoor terecht komen. Met een andere coach krijg je veel meer spelers die mooie dingen kunnen laten zien

17 november 2015 om 17:59

Bojan, Kishna doen het anders wel goed hoor. Milik speelt heel goed bij Polen. Dijks was ook goed bij W2

17 november 2015 om 14:26

Wat een gezever weer dit zeg. Nog geen 2 maanden terug wordt de Boer als coach met de grond gelijk gemaakt, omdat hij een elftal vol met kinderen opstelt. Alle kenners vonden dat het niet kon en dat Ajax simpelweg meer ervaring moet hebben.
Maar nu is Jonk ontslagen en nu wordt er opeens geroepen dat Ajax de aankopen die het deed niet had moeten doen. Oftewel, ipv van spelen met 18, 19 en 20 jarige, willen er ook nog wat jochies bij van 16 en 17. De Boer werd voor gek verklaard dat hij Cerny bij het eerste haalde en vervolgens nog liet spelen ook. Een Sinkgraven en een Gudelj zijn blijkbaar gewoon beter dan Nouri en v.d. Beek, anders zou de Boer hen wel opstellen. Hun tijd komt nog wel.

17 november 2015 om 15:26

Je leest niet goed Feelingood.

Er wordt niet gezegd dat er alleen maar jochies aangekocht moeten worden of moeten spelen. Het aankoopbeleid moet erop gericht zijn dat er spelers gekocht worden die een -directe- versterking zijn. Ook een ervaren speler kan een directe versterking zijn, wat dus prima aansluit op de visie. Echter zijn breedte aankopen/huurlingen zoals een Zimling, Viergever, Duarte, Sanogo natuurlijk compleet overbodig. Die kunnen het niveau niet aan en lopen zodoende alleen maar jeugdspelers in de weg.

17 november 2015 om 16:56

Als ik niet goed lees, dan denk jij niet goed.

De ervaren versterkingen willen niet komen. Iemand als van der Vaart gaat liever naar Betis dan naar Ajax. Ik zie hier mensen wel eens namen van spelers noemen, maar die zijn meestal totaal onhaalbaar. Je kunt bijna geen ervaren toppers naar Ajax halen. Dus als je dan spelers haalt van een lagere categorie zijn het geen versterkingen en mag je die dus ook niet halen en moet je het dus aanvullen met jeugd.

Maar nu noem je dus 4 overduidelijke spelers die in al die jaren gehaald zijn en niet gehaald hebben. Waarvan er 2 op huurbasis en 1 nog wel eens speelt in het eerste. Maar het kan nooit dat dit hele gedoe alleen gaat om deze 4 jongens. Het gaat ook om spelers als Gudelj, Sinkgraven, Younes, Milik. Zijn die ook niet genoeg versterking?
Deze jongens zijn gewoon beter dan wat er in de jeugd loopt toch? Dan zijn het toch goede aankopen?

Jammer dat zijn ontslag niet doorgegaan, ben helemaal klaar met al zijn miskopen. Als je het geld van al die miskopen bij elkaar doet, had je in iedere linie een 'topspeler'. Een Viergever, Zimling om een paar te noemen. De tranen rollen me nog net niet, over me wangen... Waarom Van der Sar directeur moet worden, is mij ook een vraagteken! Zet gewoon onafhankelijke voetbaldieren daar neer met ervaring in het bedrijfsleven, die vriendjes politiek is lachwekkend..

17 november 2015 om 11:03

Viergever en Zimling zijn door Overmars gehaald en bleken niet bepaald de toppers te zijn, zoals jij ze nu noemt.

17 november 2015 om 14:53

@ Nijogeth

Misschien moet je het nog eens lezen en je reactie aanpassen.

@ Sulejmanii

Helemaal eens over de aankopen. Sommige Ajax fans hier op VZ verdedigen mijn miskopen onder het motto 'elke positie' moet dubbel bezet zijn.' Maar we waren veel verder geweest met één topper in elke linie, en met jeugd op de bank. Zoals het was afgesproken dus eigenlijk.

Wat mij betreft moet Overmars het veld ruimen. Heeft afgelopen zomer weer zoveel fouten gemaakt met Sanogo, Heitinga, het broertje van Gudelj en de te hoge transfersom voor Sinkgraven..

Toch niet helemaal eens met 'onafhankelijke voetbaldieren', dat lijkt me niet realistisch. Deze jongens hadden gewoon professionele begeleiding moeten krijgen vanuit de RvC en het bestuur.

- Overmars moet veel beter leren onderhandelen, of kan een externe specialist op dat gebied inschakelen.
- Alle leden van het TH hadden een flinke cursus opbouwende kritiek, vergaderen, plannen schrijven moeten krijgen.
- Ergens in de RvC of vanuit het bestuur had toch iemand in kunnen grijpen en de functies af kunnen bakenen. Dat Overmars en Jonk het niet eens zijn, ok. Dat daar dan niks mee gedaan wordt en Overmars nog steeds in Jonks vaarwater komt dat kan ik mijn ogen echt niet.

Het had met deze mensen moeten gebeuren, maar helaas is dit niet vanaf het begin goed aangepakt en nu:

- Is Bergkamp slechts spitsen/techniek trainer en assistant (tegen salaris van een directeur) en verder onzichtbaar.
- Heeft Overmars doelbewust allerlei risico's genomen (scouting genegeerd bij aankopen eerste)
- Gaat Frank de Boer komende zomer weg.
- Zijn we de enige die zijn taak goed uitgevoerd heeft kwijt omdat hij (terecht) kwaad is geworden en dat blijkbaar te emotioneel gecommuniceerd heeft. gaan ze mensen aanstellen die weg zijn gegaan vanwege plan Cruijf.

Mijn steun heeft dat stelletje liegende egotrippers niet meer. Ze maken mijn trots kapot.

17 november 2015 om 17:03

Ik snap wel wat ie bedoelt hoor, maar zoals ie het er nu neerzet denkt de leek dat Zimling en Viergever onder het kopje 'topspelers in elke linie' vallen en niet onder miskoop.

17 november 2015 om 17:20

Haha ok, ik snap je punt gezien het reagerend publiek hier soms.

18 november 2015 om 04:22

Louis, bedankt Nijogeth begreep mij inderdaad verkeerd.

Ja maar voor zo een belangrijke functie, zet je toch geen oud topkeeper? Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

17 november 2015 om 12:28

@ Sulejmanii

Wat niet is kan nog komen, ik ben nog hoopvol gestemd dat de ledenraad wel zal gaan ingrijpen. Door de bestuursraad weg te stemmen, waardoor mensen eruit geschopt kunnen worden, daarbij komt ook dat ik amper tot geen vertrouwen heb in tweede kansen van bestuurders. Of het nu binnen of buiten het voetbal is, het gaat zelden goed wanneer bestuurders een tweede kans krijgen.

En helemaal als de verhoudingen (ongeacht wie er wel of niet gelijk heeft) zo verstoort zijn, vroeger of later komen die ego´s met de daarbij behorende prestige slagen/ projecten weer boven drijven. Persoonlijk ben ik het spuugzat dat het voor (technische) bestuurders bij Ajax elke keer weer zo moeilijk is om zich gewoon aan de afspraken te houden en om hun ego´s in bedwang te kunnen houden; en aan het totale gebrek van zelf reflectie.

18 november 2015 om 04:28

Denk je echt dat Overmars er nog uitgegooid zou kunnen worden Afcaleeds? Zelfs in de Rvc, houden ze elkaar de handen boven het hoofd.

Voor de rest ben ik het ook helemaal eens met jou betoog.

17 november 2015 om 13:44

1. Onafhankelijk.
2. Voetbaldier.
3. Ervaring in het bedrijfsleven.

Noem me er 1? Die zijn er waarschijnlijk niet bijster veel.
Het was de bedoeling om, zoals Cruijff ook aangaf, voetbalervaring te combineren met bestuurlijke ervaring. Vergeet niet dat die ervaren bestuurders ook flink gefaald hebben in het geheel.

17 november 2015 om 17:34

Ik ken er wel een paar:

Rik van den Boog?
Uri Coronel?

18 november 2015 om 04:30

Ronzon

Het is inderdaad super moeilijk allemaal, wie kan je voordragen met die eigenschappen. Maar hoe het nu gaan, kan ook niet verder gaan ik begrijp er niks van.

18 november 2015 om 16:34

Ja, de oude hap terug halen, dat zal de oplossing zijn.
Of zij het nou goed of slecht gedaan hebben, die mensen terug halen werkt niet.

Ik denk dat het een hete winter wordt voor Overmars. Dat filmpje dat VI gisteren weer opduikelde over Overmars zal hem ook nog wel worden verweten vermoed ik, dat komt nog een bovenop alle kritiek die hij al kreeg te verduren. Het lijkt altijd wel op een zooitje uit te draaien in Amsterdam, op zich niet verwonderlijk als je oud-voetballers in bestuurders verandert. Als je morgen Hans Wijers opstelt in de spits bij Ajax zal hij het ook niet geweldig doen vermoed ik.

17 november 2015 om 10:57

@ Baardgrasmus

het is typisch Ajax dat het 1x per 5 jaar onrustig moet zijn. Dat komt door de gigantisch hoge verwachtingen die er bij de club rond hangen. En de club toch wel een bepaalde arrogantie heeft wat ik als ajacied gerust kan zeggen. Die vorm van arrogantie duikt ook af en toe op bij de bestuurders. Tenslotte vinden veel mensen het mooi om te zeggen dat ze huppeldepup zijn bij Ajax. Wanneer deze "crisis" tussen haakjes word opgelost, is er over 5 jaar weer een nieuwe crisis.

Al met al is het jammer, maar Ajax staat er gewoon goed voor. Veel beter dan 5 jaar geleden. En dat is te danken aan iedereen. Cruijf en Jonk. Maar ook Boer, Bergkamp, Overmars, Vd Sar en Kinsbergen.

- Een talentvolle selectie die vrijwel allemaal tot 2019 of 2020 vast liggen.
- Een jeugdopleiding die gevuld is met grote talenten uit zowel Nederland (nouri/vd beek) als buitenland (muric/cerny).
- Een compleet nieuw jeugd complex dat gebouwd gaat worden (ajax City) dat gebaseerd word op de huidige toekomst maar waarbij serieus gekeken is bij La Masia (barca) en Bayern Munchen.
- Ondertussen is er 120 miljoen eigen vermogen, draait Ajax vrijwel op een Europa league begroting (1x per 5 jaar groepsfase Cl).
- Zijn er serieuze gesprekken met de gemeente over het in handen krijgen van 65 van de Arena Nv.
- Zijn er langdurige sponsorcontracten afgesproken met een hogere waarde dan ooit. (ziggo Abn)
- Zijn er meer sponsors aangetrokken dan ooit.

Tja, een boel aankopen zijn wat minder en het spel is niet helemaal wat we willen. Europees jezelf willen spiegelen aan de grote jongens is een utopie. Dus er gaan ook genoeg dingen (nog) niet goed genoeg. Maar het gaat absoluut niet slecht. Dat heeft dat stelletje onbekwame mensen toch wel aardig voor elkaar gekregen.

17 november 2015 om 11:05

Ok, ik heb het helemaal verkeerd gezien, het gaat geweldig bij Ajax, het publiek is dolgelukkig met de gevulde portemonnee en dat er een nieuw jeugdcomplex is gebouwd. De sponsorcontracten brengen de fans op de tribune in vervoering, terwijl vak 410 nog meer sfeer maakt bij het horen dat het aandeel in de Arena mogelijk wordt vergroot.

Nouri, vd Beek, Muric en Cerny moeten zich eerst nog maar eens bewijzen. De laatste jaren zijn de beste jeugdspelers de spelers die het kortst op de Toekomst hebben rondgelopen, een veeg teken in mijn ogen. Daarnaast zijn voor alle vier de posities spelers aangetrokken voor miljoenen afgelopen zomer. Spelers met contracten tot 2020, dat kan dus wel eens een last worden ipv een zege, als ze straks de talenten in de weg zitten, of eenmaal op de bank/tribune beland nog steeds een topsalaris mogen opstrijken.

17 november 2015 om 11:28

D-Bergkamp, en dat komt veelal door goed beleid voeren. Maar op dat gebied is het nu juist ontzettend onrustig. Dat heeft niet met een hoog verwachtingspatroon of arrogantie te maken, maar omdat mensen niet door 1 deur kunnen en afspraken niet worden nageleefd.
Gevaar voor Ajax is dat weer eens de boel op de schop moet, en dan is het nog maar afwachten of deze goede lijn doorgetrokken kan worden.

17 november 2015 om 11:31

Precies Baardgramus,

Wordt een beetje moe van meneer Bergkamp met zijn positieve geleuter elke keer.

Volgens mij is Ajax nog altijd een voetbalclub, en nog wel de grootste van het land.

Als er dan zo verschrikkelijk slecht wordt gevoetbald, dan kun je toch niet stellen dat het goed gaat. Dat we Europees niet veel voorstellen is geen schande. Tegen het kapitaal van de Premier League is gewoon niet op te boksen.

Volgens mij moet het echter wel mogelijk zijn om clubs als Excelsior, Willem 2 en Groningen op te rollen met sprankelend voetbal. Geen ramp als dat niet elke keer gebeurt, maar het gebeurt nooit.

Er worden amper kansen gecreëerd en dat is toch wel apart, als je aanvallend voetbal pretendeert.

Er wordt overal geroepen dat we zo weinig doelpunten tegen krijgen en daardoor zou de verdediging goed zijn. Er wordt gewoon lafbekken voetbal gespeeld, dat gebaseerd is op geen risico nemen.

En die toptalenten die we hebben zijn helemaal niet zo top. We hebben 2 toptalenten (tete en Bazoer) en een goede keeper. Maar de rest is allemaal niet zo geweldig hoor.

En Nouri, Van de Beek, Cerny, Muric zijn ondertussen ook allemaal 18 jaar oud. Als ze echt zo supergoed waren zouden ze tegenvallende spelers als Sinkgraven, Gudelj, Fischer, Schone en Milik wel uit de basis spelen hoor.

Maar kritisch op Ajax zijn, dat mag hier nooit.

Leuk hoor 120 miljoen eigen vermogen, maar ik had liever genoten van een Tadic in mijn elftal en een spits die er 30 in ramt in één seizoen.

17 november 2015 om 12:01

Tommie

Helemaal mee eens!

Het gaat uiteindelijk om wat er op de mat wordt gepresenteerd! Dan is dit Ajax te triest voor woorden!

Daarbij worden de sponsoren beter als je mooi voetbal laat zien. Want dat zorgt voor kijkcijfers. Ik kijk al jaren naar de Primera division en premier league. Daardoor kan ik geen volledige wedstrijd zien in de eredivisie. Want ik verveel me dan gewoon!

Iedereen wordt gehyped zonder maar iets te laten zien. El ghazi speelde in godsnaam de beslissende wedstrijden in het Nederlandse elftal??!!! Dat gaat voor mij echt te ver!

Hiermee wil ik zeggen, dat het niet alleen rammelt bij Ajax, maar het hele Nederlands voetbal ligt op zijn gat. Let maar op, want over een paar jaar is er geen Nederlandse team meer te bekennen in de champions league!

17 november 2015 om 12:02

@tommie

Het grappige is dat Ajax ook 2/3 jaar geleden geroepen heeft dat ze pakweg over een paar jaar bij subtop van Europa willen aansluiten.. en dan houden ze zo,n beleid na en kunnen we niet eens goede uitslagen neerzetten tegen clubs als willem 2 etc. Het is ronduit lachwekkend, spelers als Zimling en Sanogo halen en nog durven uitspreken ook dat je over aantal jaren bij subtop van europa wilt horen.

17 november 2015 om 12:06

@ Baardgrasmus

Volgens mij geef ik aan het einde van mijn betoog aan dat er genoeg dingen zijn die verbetering kunnen gebruiken. En dat is inclusief de interne onrust. Maar men lijkt maar te denken dat alles maar slecht gaat bij Ajax. Iets wat gewoon feitelijk onjuist is.

Over de talenten en de jeugdopleiding kan je eventueel commentaar geven omdat het niet te onderbouwen is. Maar de rest van de dingen die ik benoemde zoals eigen vermogen, europa league begroting, landurige contracte, hoge sponsorcontracten, meer sponsorcontracten en een nieuw toekomst complex zijn gewoon allemaal feiten. Dus ik weet niet wat je daar aan wilt betwisten?

Spelers met contracten tot 2020 of dat een zegen is. Milik (2019), El Ghazi (2020), Klaassen (2019), Sinkgraven (2020), Bazoer (2019), Tete (2019), Veltman (2019), Dijks (2019) zijn voorlopig allemaal (onbetwiste) basis spelers. Dus of we daar spijt van gaan krijgen, wie weet?

17 november 2015 om 12:14

@tommie

Het moet mogelijk zijn om clubs als Excelsior/willem 2 met sprankelend voetbal op te rollen. Als dat daadwerkelijk zo is, waarom lukt het dan zowel Ajax, PSV en Feyenoord allemaal niet? Er zitten sporadisch bij alle drie de clubs goede wedstrijden tussen maar overtuigend is het allerminst. Feyenoord verliest (kansloos) bij Ado. PSV heeft uitslagen van 5-3 waar het in de 50ste minuut nog 3-3 staat. Schijnbaar is het niet zo makkelijk als iedereen denkt.

Er word geroepen dat we weinig tegendoelpunten krijgen, feitelijk gewoon juist. Dat terwijl we alsnog vaak met maar één CVM speler spelen. Of zelfs volledig zonder. De Boer heeft een doelstelling en dat is kampioen worden. Wanneer Ajax in Europa normaal speelt zijn ze naief en meoten ze verdedigender spelen. Wanneer Ajax in de eredivisie solide speelt is het niet goed genoeg. Oftewel een verwachtingspatroon dat niet te handhaven is, behalve voor clubs als Barcelona en Bayern Munchen.

Het is een voetbalclub, maar wil je stappen verder zetten zul je eerst de financiele basis op orde moeten hebben voordat je door kunt groeien. Met de overname van het stadion Arena voor 65 zal Ajax hun omzet een stuk vergroten inclusief hun netto winst. EN daardoor komt er dus meer geld vrij voor transfers/contracnten/investeringen. Oftewel een lange termijn visie. Zonder een solide financiele basis ga je ten onder. Dan moet je een vrienden van Feyenoord opzetten (feyenoord), de grond onder het stadion verkopen (psv), de helft van je selectie verkopen (twente Az), of 65 miljoen afschrijven op je eigen vermogen (ajax).

Leuk dat je een Tadic graag had willen zien, die was onbetaalbaar voor Ajax vanaf Twente. En een spits die er 30 in ramt, makkelijk roepen maar wie dan? De beste stuurlui staan aan wal. De grote transferbedragen zijn voornamelijk waardeloos geweest. Suarez Huntelaar waren successen. Wist je dat daar in dezelfde periode dat die twee personen bij Ajax hebben gevoetbald er 23! spelers izjn aangetrokken voor het eerste elftal en er niet 1 echt geslaagd is?

Kritisch zijn op Ajax mag, dat ben ik zelf ook. Maar dan wel gefundeerd en met kennis van zaken. Wat jij doet is kritiek geven zonder oplossingen. Schreuewen om een spits die er 30 maakt. Diezelfde spits willen Feyenoord en PSV ook wel maar die hebben hem ook niet. Perspectief en realiteit, beiden belangrijk en beiden missen volledig in je betoog.

17 november 2015 om 12:19

@ Jansen

Inderdaad, goed lange termijn beleid met een visie. Iets wat de afgelopen 5 jaar toch wel is gevoerd. Dat terwijl Overmars, Boer, Bergkamp, Jonk en Vd Sar door iedereen afgekraakt worden. De toekomst voor de club ziet er, naast de interne onrust, er positiever uit dan vele voor mogelijk hadden gehouden. Veel mensen roepen uit emotie zonder ook maar enige backgorund informatie te lezen. En je hebt ook mensen die posten zonder na te denken.

Juist Psv, Feyenoord, AZ, Twente maar ook juist Ajax supporters moeten weten en begrijpen dat een solide financiele basis is voor langdurig succes ipv korte termijn successen. En juist die solide financiele basis is gelegd, de toekomst (ajax City) word gerealiseerd. En met de overname van het stadion word er gewerkt aan een gigantische omzetvergroting. Lange termijn visie.

Daar moeten soms offers voor gebracht worden, en op het moment is het offer dat het voetbal matig tot slecht is. Ondanks dat we slechts 1 doelpunt minder voor hebben dan PSV en boven aan staan. Het verwachtingspatroon is gewoon weg veel te hoog! De weg die nu ingeslagen is zorgt dat Ajax over 10 jaar nog steeds een topclub in Nederland kan zijn. En als echte fan van een club kan ik leven met iets minder voetbal, als dat betekent dat ik over 10 jaar nog steeds naar een kampioenskandidaat zit te kijken.

17 november 2015 om 12:49

@bergkamp

Altijd dat vergelijk met PSV en Feyenoord. Daar hebben we toch niets mee te maken.

Ajax is een club waar winnen en aanvallend voetbal het streven moet zijn.

Dus ik beoordeel Ajax op deze punten. Het voetbal is werkelijk niet om aan te gluren. We winnen bij toeval wedstrijden waarin hooguit 3 kansen gecreëerd worden.

Wanneer de tegenstand al iets groter wordt (molde, Rapid Wien, Jablonec, Celtic) lukt het al niet meer.

Dat we met één verdedigende middenvelder spelen, wil toch niet zeggen dat we aanvallend spelen, kom op zeg. De spelopvatting is risicoloos.

Dan kun je toch niet zeggen dat het goed gaat!

Ik heb de laatste 5 jaar slechts een handjevol leuke wedstrijden gezien. Dat begint met heel erg tegen te staan en is ook een reden geweest om mijn seizoenskaart op te geven.

Je zegt overigens dat Feyenoord en PSV geen spits hebben die doelpunten maakt. PSV heeft echter De Jong en Feyenoord had Pelle. Die had ik allebei heel graag bij Ajax willen zien.

Als het voor deze clubs mogelijk is, moet het Ajax zeker lukken om zulke spelers te kopen.

Toppers uit het buitenland halen, lukt inderdaad niet, maar toppers uit de eredivisie willen echt wel bij Ajax voetballen.

Een Bony en Tadic had je echt wel kunnen halen. Dan maar iets meer betalen.

Huntelaar en Suarez waren destijds de beste spelers in de eredivisie. Die werden toen ook opgepikt door Ajax. Dat die toen 7-9 miljoen kostte en nu 12-14 miljoen zouden kosten dat is inderdaad zo, maar ze leveren uiteindelijk ook meer op. En al kosten spelers uiteindelijk geld (door ze met verlies te verkopen) is toch ook niet erg, als ze ons kampioen maken.

Ajax moet er naar streven de beste spelers uit de eredivisie te kopen en niet middenmoters!

Het beleid op het gebied van jeugd is prima (talenten op hun 16e aankopen, wanneer ze nog te betalen zijn), maar de scouting is gewoon waardeloos.

En ik ben juist heel realistisch in mijn betoog.

Je hoort mij namelijk nooit zeggen dat El Ghazi, Fischer, Veltman, Dijks en Milik toppers zijn.

En ik ga ook niet roepen dat Ajax kan aansluiten bij de Europese (sub)top.

Ik geef alleen aan dat er attractiever gevoetbald kan worden in de Eredivisie en dat er betere spelers gehaald kunnen worden.

En er zijn echt wel goede spelers voorhanden die niet heel veel hoeven te kosten. Die voetballen namelijk ook bij clubs als Basel, Red Bull Salzburg en Psv. Met zulke clubs kan Ajax echt nog wel concurreren.

17 november 2015 om 13:18

@ D.Bergkamp.

Ik kan mij vaak wel vinden in je woorden, maar ik vind nu dat je positiviteit wordt ondergesneeuwd door de bestuurlijke chaos.

Ik wil jouw meming wel weten over het geschreven stuk mbt plan Cruyff, op Cattenacio.

17 november 2015 om 13:23

Helemaal mee eens. Als de toptalenten echt zo goed waren hadden ze allang bij het eerste kunnen zitten. Seedorf was 16 bij zijn debuut.

17 november 2015 om 16:14

Je kan wel vergelijen met 5 jaar geleden maar dat was dan ook een (financiële) puinhoop. Gelukkig zijn er ook goede dingen gebeurd sinds die tijd. Toch was het doel van de revolutie om weer mee te doen. Door de matige uitvoering op sommige vlakken is dat gewoon mislukt en verliezen we tegenwoordig van matige Europa League clubs. Die kans komt wel weer, maar het is gewoon doodzonde dat de falende personen niet zijn aangepakt waardoor het nu weer járen zal duren.

Als je in elke linie een topper (kwaliteit/constante prestaties en/of ervaring/coaching) zou hebben, in plaats van al die matige breedteaankopen:
- Hadden we een betere basiself.
- Hadden die jonge jongens sturing.
- Hadden die jonge jongens mensen als voorbeeld, spelers om zich aan op te trekken.
- Was de bank niet gevuld met mislukte aankopen, maar met talenten.
- Zelfs voor talenten die het niet redden een mooie leerschool. En ze worden meer waard. Wel gefundeerd beleid. in plaats van dat gegok met het transferbudget.

Stel je bent Riedewald. Je ziet Viergever stuntelen. Binnen de kortste keren sta je in de basis, je hebt niks te duchten van je concurrent. Je speelt direct twee seizoennen basis. Je bent de baas in de speeltuincompetitie, je wil weg.

Stel je bent Riedewald. In het eerste speelt (minstens niveau Veltman/moisander) een aardige speler, maar je hebt meer talent. Je hebt er vrede mee dat je diegene er niet zomaar uit speelt. Eerste seizoen krijg je 1/3 van de speelminuten. Tweede seizoen 2/3. Derde seizoen speel je diegene er definitief uit, speelt alle wedstrijden.

Beide gevallen twee seizoenen aan minuten. In het ene geval is de speler in zijn laatste jaar al een jaar verder in zijn ontwikkeling, zowel mentaal als fysiek. Beide spelers maken het elkaar zo moeilijk, wat ten goede komt aan prestaties.

Dat is het effect dat 2/3 goede aankopen in plaats van die middelmaat hadden kunnen hebben. Nu zijn die jonkies over twee jaar uitgekeken op onze speeltuin. En gaat een half miljoen extra per jaar ze dan nog langer binden? Nee, want het gaat om ontwikkeling. Als ze hier voor het geld zaten waren ze allang weg.

Op bestuursniveau (plannen stadion/faciliteiten, dat zeg je al heel lang, waarom komen ze nergens mee?) en qua sponsors (sponsor bedragen gaan overal omhoog, dus moet je in verhouding zien maar ok; niet slecht gedaan) zijn er wat aardige dingen gedaan. Niet alles gaat slecht nee, gelukkig.

Maar helaas vervreemd de club zijn eigen supporters van de club door dramatische communicatie, niet meedenken of serieus nemen van de (trouwe) fans, voetbal zonder enig risico terwijl we staan voor bravoure, risico en vermaak, het niet kritisch kijken naar persoonlijk functioneren, en het schofferen van clubiconen.

Bovendien klopte mijn beeld van amateurisme (studio sport scouting, sms besluitvorming) achteraf volledig en hebben de Boer en Overmars dus doelbewust gegokt met hun aankopen voor het eerste. (scouting genegeerd)

Je kan de positieve punten blijven noemen. Je kan de misstanden recht blijven praten. We zouden er meer aan hebben als er kritisch wordt gekeken naar de schuldigen van de dingen die níet goed gingen, en dat er lessen getrokken worden uit de gemaakte fouten.

- de Boer is straks weg.
- Jonk is buitengewerkt.
- Cruijf zijn ze kwijt.
- Bergkamp is een leuke techniek/assistant trainer, maar verbindindingsfactor? Zijn directeurs salaris waard? Don't know.
- Overmars is totaal niet geschikt.
- Edwin van der Sar is nog altijd aan het leren voor iets wat hij 2/3 jaar geleden zogenaamd voor gemaakt leek..

Bovendien grote onrust en allerlei kampen. Het gaat echt geweldig joh.

Zijn ontslag is een kwestie van tijd lijkt mij. Maar daarbij alleen moet het niet blijven. De hele organisatie moet op de schop. Schoon schip maken en mensen aanstellen die hebben bewezen succesvol te zijn, veel ervaring te hebben, bewezen vakbekwaam te zijn, die het clubbelang belangrijker vinden dan hun eigen ego, enz.

17 november 2015 om 10:54


Een soort revolutie..?

17 november 2015 om 10:56

Ja, dit keer een gouden revolutie haha

17 november 2015 om 16:35

En terecht, heeft echt teveel fouten gemaakt. Komt (bijvoorbeeld bij de tafel van kees) ook helemaal niet over als iemand die sterk in zijn schoenen staat en communicatief sterk is.

Het amateurisme spat er van af, en blijkt door het rapport ook middels zijn transfers zonder onderbouwing, (scouting) sms besluitvorming, en het feit dat hij zo moest worden teruggefloten inzake het contract dat hij Heitinga wilde geven.

O O , wat zou ik v Gaal graag terug zien.

In eerste instantie dacht over Jonk: niet aanschuiven en niet praten dan maar weg.
Nu begrijp ik dat Jonk juist degene is die zijn rug recht houdt wat betreft de afspraken en de zienswijze welke zij voor ogen hadden. Teveel aankopen zijn niet top en weer weg gegooid geld. Iets waar Jonk juist pissed over is. Gezien het speelbeeld van deze middelmatige spelers lijkt mij dat juist Overmars en v.d. Sar zijn conclusies moet trekken en weg moet. vd Sar die al jaren satge loopt omdat hij er geen kut van begrijpt en Overmars die drama spelers binnen haalt en een personality heeft van een aardbei. Kan je echt niet mee thuis komen

17 november 2015 om 11:22

Goed van je dat je nu ook tot die conclusie bent gekomen. Je hebt helemaal gelijk.

17 november 2015 om 12:49

Probleem is juist dat afspraken onduidelijk zijn, kortom hij houdt zn rug recht op een kromme basis. Punt is dat er overlegd moet worden wat de afspraken exact zijn en hoe ze conflicten in oa. overlappende taken uit de weg ruimen.

Frustreer je het overleg en niet voor het eerst, dan is het ontsöag terrecht. Overmars heeft zeker niet alles goed gedaan, maar heeft ook goede dingen gedaan. Ik vind het goed dat ze eindelijk iemand een keer een fout laten maken, ontslag levert vaak weinig op, sterker nog je moet weer opnieuw fouten maken.

We hebben nu leergeld betaald, nu moet je oogsten, kortom Overmars een kans geven.

17 november 2015 om 16:44

Jammer dat steeds wanneer de discussie op een bepaald komt, je opeens niet meer reageert. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat Jonk gelijk had en dat hij en rapport Ling om duidelijkheid gevraagd hebben, maar dat die er niet is gekomen.

Dat de nu dus naar buiten brengen dat ze het ermee eens zijn dat er duidelijkheid moet komen is dus erg hypocriet.

Ook kon je al die mislukte transfers nog als 'fouten' bestempelen, nu is duidelijk dat:

- er geen scoutingsverslagen waren, of dat ze vaak negatief waren. Dat maakt het dus bewust gokken, iets wat absoluut consequenties moet hebben.

Ik hoop dat Feyenoord Johan Cruijff nu een bod doet in te grijpen als adviseur, en cruijff zal efeyenoord zeker weer brengen naar de TOP alleen puur om ajax te pesten.

17 november 2015 om 11:31

Cruijff heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd

17 november 2015 om 11:37

Volgens mij staat bij Cruijff juist altijd het voetbal voorop, dat kreeg je ook mee in zijn reactie na alle hectiek rondom het bekendmaken van zijn ziekte. Zolang hij ademt, ademt hij voetbal en is hij daarmee bezig.

17 november 2015 om 13:55

Feyenoord heeft die "revolutie" op het gebied van opleiden allang gehad. Dankzij de ideeen van Wim Jansen en de operationele kwaliteiten van Brard heeft Feyenoord de hele jeugdopleiding uit het slop getrokken.

En die hebben geen column in de Telegraaf en een buiksprekerspop als Jaap de Groot nodig gehad om die revolutie te verwezelijken.

17 november 2015 om 14:07

Omdat ze bij Feyenoord wel respect hebben voor hun iconen misschien ?
Wim Jansen en Cruijff hebben dezelfde ideeen.

17 november 2015 om 16:46

Blijkbaar worden daar niet zulke politieke spelletjes gespeeld door allerlei figuren die zichzelf beter/belangrijker/groter achten dan clubicoon nr.1 van Ajax. De man aan wie de club belachelijk veel te danken heeft.

Overmars heeft het niet goed gedaan bij ajax. Hij haalde spelers als Zimling, Viergever, Duarte en nog meer van die middelmaat. Als ik ajax was zou ik hem ontslaan en inwisselen voor een ervaren technisch directeur.

17 november 2015 om 11:33

Vergeet ook niet de rol van De Boer hierin. Hij is akkoord gegaan met al die miskopen en kwam nota bene zelf aan met Zimling. Overmars had Zimling gehaald op aandringen van De Boer.

17 november 2015 om 12:14

Natuurlijk zijn Zimling, Viergever en Duarte bras van de bovenste plank maar van de andere kant is de voetballerij ook een wereld waar het van geluk en toeval aan elkaar hangt. Feyenoord koopt voor een pepernoot ene Gradziano Pelle die er in zijn hele carriere op een leuk jeugd EK na helemaal niks van gebakken heeft en speelt vervolgens de sterren van de hemel. Puur geluk om over John Guidetti nog maar niet te spreken. Ook niet echt een gevalletje goede scouting, zuivere toevalstreffer.

De hoon die Zimling krijgt is natuurlijk terecht, maar van de andere kant wordt wel met lof gesproken over Christiaan Poulsen. Wederom puur geluk want dit had ook zomaar de verkeerde kant op kunnen vallen.

Natuurlijk doet Overmars het niet goed, maar laten we nou ook niet doen alsof het een excate wetenschap is. Wat mij betreft is het simpel, je kiest een koers met zijn alle en daar hou je je aan vast. Met een beetje geluk valt het goed en ben je een held, met een beetje pech valt het verkeerd en ben je de sjaak. Kan me ook nog herinneren dat Marcel Brands een paar jaar geleden uitgekotst werd door de PSV aanhang en nu de plaatselijke trots is.

Wat ik wél kwalijk vind is dat een koers bepaald wordt om hier vervolgens niet aan te houden, en dat is het hele probleem.

17 november 2015 om 13:31

Natuurlijk heb je als td een bepaald geluk nodig, maar bij Overmars gaat het gewoon te vaak fout. Jeugdspelers halen zoals Bazoer en El Ghazi is ie wel bedreven in, maar als dat zijn enige kwaliteit is moet ie bij de jeugdopleiding gaan werken. Hij haalt imo voor het eerste elftal nooit een speler die direct een topper is voor het elftal, iets wat Marcel Brands(en ja, die heeft idd ook zijn fouten gemaakt) veel vaker lukt met o.a. Mertens, Wijnaldum, Strootman, Guardado en De Jong. Overmars heeft er veels te veel spelers tussen zitten van het kaliber Viergever, Van der Hoorn, Duarte, Zimling, Younes, Sanogo ect., spelers die op z'n zachtst gezegd niet veel aan Ajax toevoegen. Zo'n Gudelj is een prima speler maar voegt imo weinig directe(!) kwaliteit toe aan een team dat al Klaassen en Bazoer heeft. Oftewel het vermogen om echte, directe topkwaliteit voor het eerste elftal te halen mis ik volledig bij Overmars. Zijn beste 'aankopen' krijgen wat mij betreft niet veel meer dan het stempel redelijk, en dan moet je denken aan spelers Dijks, Gudelj, Poulsen en Milik. Nuttige spelers, maar niet meer dan dat. Milik vind ik in potentie een klasse spits maar past voor geen meter bij Ajax.

17 november 2015 om 17:05

Het verchil tussen jeugd aankopen en eerste elftal aankopen is het volgende:

- Bij het eerste hebben Frank de Boer en Overmars de (negatieve) scoutingsverslagen genegeerd, de scouting niet geraadpleegd, en dus eigenlijk op basis van studio sport en persoonlijke meningen spelers uitgekozen. Puur gokken zonder onderbouwing dus.
- Bij de jeugd zijn alleen spelers gehaald die uitgebreid gescout zijn, daarbij meerdere positieve verslagen hebben gehad.

Gokken met geld van supporters, je moet het maar durven. En nu het mislukt is..

De beste man kan alleen nog pronken met het halen van Bazoer, terwijl allang duidelijk is dat hij:

- Weg wilde bij Psv
- In Nederland wilde blijven (dan blijven er veel topclubs over..)
- Dat hij al jaren in contact stond met scout Roy Wesseling en hier een positief gevoel aan over had gehouden.

Dat Overmars met hem en een stijging van het aantal internationals (dat is natuurlijk niet zijn prestatie, dat is nutteloze feiten zoeken) als enige prestaties kan noemen toont al zijn Eigen onkunde.

Mijn beeldvorming over hem (bij de tafel van kees stelde het ook niks voor) komt helemaal uit nu meer bekend wordt over zijn sms besluitvorming en ander amateurisme.

En eens: Zelfs de 'goede' aankopen zijn niet goed gescout. Milik is een prima spits, maar geen voetballer. vd Hoorn prima verdediger, zou kunnen opbouwen..

The ever changing moods dus...

Als Jonk weg moet, dan moeten ze eigenlijk allemaal weg. Dat zou misschien de rust terugbrengen in de hoofdstad.

17 november 2015 om 12:29

Zou het niet eens het overwegen waard zijn om het hele businessmodel van een voetbalclub compleet overhoop te gooien en alle verantwoordellijkheid centraal bij het team te leggen. Ik maak maar vast een opzetje:

je hebt een selectie met een speler of 20. Daarnaast heb je een aantal specialisten rondlopen op het gebiek van tactiek, fysiek, medisch, scouting etc. Deze gasten haken aan bij de selectie (niet als speler uiteraard) maar wel met dezelfde zeggenschap en inspraak. Zo creeer je een groep met ongeveer 30 man die verantwoordelijk zijn voor de prestaties van de club. De beslissingsbevoegdheid moet voor het grootste deel bij de spelers liggen en niet bij de specialisten. De kans dat iedereen naar de specialist gaat kijken en heb blind vertrouwd is nadeling voor het proces.

De groep weet doorgaans dondersgoed wat er speelt, waar het misloopt en wat voor types zijn in het veld nodig hebben om te kunnen spelen. De beslissingen worden gemaakt doormiddel van consensus. Zo heeft iedereen binnen de kern van de club evenveel inspraak, met je niet meer afhankelijk van de grillen van één verantwoordelijke en heb je betrokken spelers.

Stel je voor: Overmars denkt na over het halen van Zimling. In de door mij geschetste situatie wordt dit door een van de gelijken ingebracht dan wordt gesproken over het feit of er uberhaupt behoefte is aan zo'n type. Als blijkt dat hier behoefte aan is komt het vanuit de groep zelf, maar wellicht blijkt dit totaal verkeerd ingeschat en wil de groep lever een jonge hond als een Van de Beek. Wat eruit komt maakt niet zo veel uit, het gaat om betrokkenheid, draagvlak en vertrouwen. Vooral vertrouwen werkt twee kanten op. De groep voelt zich gehoord enheeft inspraak waardoor ze het idee hebben de juiste kans gemaakt te hebben, voor een nieuwe aankoop is het lekker binnenkomen want je weet dat je komst door het overgrote deel wordt gedragen en als team zorgt dit voor synergie. Daarnaast zorgt de kennis van specialisten in je team voor goede onderbouwing van alle voors en tegens.

Opstellingen worden in onderling afgesproken. Tactisch specialist brengt icm specialist scouting een advies uit, de spelers besluiten wat hier mee gedaan moet worden.

Situaties als met Heitinga zijn door bovestaand model niet meer mogelijk. Welke directe collega stemt in hemelsnaam toe met een speler die niks toevoegd maar wel grootverdiener is. Mocht dit niet de lezing zijn van de groep dan speelt Heitinga gewoon. Dit is de kracht van het collectief.

Deze manier van werken wordt in het bedrijfsleven steeds gangbaarder en succesvoller. Waarom niet eens proberen. Je moet het als nederlandse club toch echter anders doen wil je overleven.

17 november 2015 om 13:17

@bobje99
Ik vind het altijd wel verfrissend als iemand niet alleen platgetreden paden bewandelt maar ook eens "out of the box" denkt. Jouw idee, hoe sympathiek dan ook lijkt mij niet haalbaar. Denk alleen eens aan het tempo waarmee een selectie verandert. Vaak heb je na 2 of 3 jaar nog maar 3 of 4 spelers over. Daar kun je dus geen club mee runnen. Er moet toch ook iets zijn van lange termijnplanning. Daarnaast is het zo als 5 mensen zoals nu elkaar al uit de tent knokken het met 30 man nog veel moeilijker wordt. Wat als de één een speler wil en de ander niet. Scheve gezichten, elkaar in het veld de bal niet gunnen? Dit is zo maar een eerste reactie maar er zullen wel nog veel meer nadelen aan je plan kleven, maar nogmaals ik vind het wel heel leuk gedacht.

17 november 2015 om 14:10

Ik snap je punt. Dit is ook in een paar minuten in elkaar gedraaid, maar ik ben bang dat als je maar door blijft sukkelen in met de logica waarin je nu werkt je het verschil nooit meer gaan maken en je gedoemt bent te mislukken als club, als competitie en als land. Je moet dus iets radicaal anders doen. Wellicht betekent dit je ondergang, maar te onder ga je toch, het duurt alleen wat langer.

Bovenstaande is zomaar in elkaar gedraaid in een moment van creativiteit. er zitten vast genoeg haken en ogen aan, maar het belangrijkste vind ik het weghalen van de ouderwetse hierarchie. Is het wel realistisch om alle verantwoordelijkheid bij één persoon neer te leggen? Ik denk dat dat je als bedrijf nooit verder kan rijken dat de kwaliteit van die ene man aan de top. Hij is zeg maar het plafond, zijn creativiteit, ideeen en beslissing gaan top down. Als je dit proces nou eens om zou draaien vanuit onder begint is er geen plafond. Dat zal in eerste instantie lastig zijn, je krijgt veel weerstand etcetera, maar als daar mee omgegaan kan worden is er dus geen plafond wat the sky is the limit betekend.

Je kan op prijs niet concureren want je kans speler niet kopen en salarissen niet betalen. Vindt een andere manier om interessant te zijn voor spelers. Ik kan me voorstellen dat een Steven Gerard of een Andrea Pirlo (spelers waarvan ik vermoed dat ze de stap willen maken naar het managemen van een club) met een dergelijk verhaal weldegelijk te porren zijn. Niet omdat ze in nederland kunnen spelen of omdat ze nog even hun zakken kunnnen vullen, maar wel omdat je positief anders bent.

Nogmaals, ik ben het met je eens, er zijn te veel haken en ogen, maar doorgaan met de huidige business logic gaat je de kop kosten, dat blijkt wel.

Ik begrijp het niet. Als iedereen tevreden is / was over Jonk, wie heeft hem dan ontslagen? En waarom?

Ik ben zo blij dat Cruijff weg is. Nu moet de Groot op eigen titel zijn mening geven. Dan komt ook uit dat hij voornamelijk lekt en dat hij nooit bronnen noemt bij zijn artikelen. Het is allemaal van "horen zeggen"-niveau. Zijn rol raakt langzaam uitgespeeld.

Jaap de Groot is een wandelende Tena-lady reclame. Als ik Ajax was zou ik de Telegraaf een verbod geven om binnen te komen.

Het zou werkelijk betreurenswaardig zijn wanneer Overmars en de rest van het bestuur een tweede kans krijgt en Jonk niet. Jonk die inhoudelijk wel goed werk schijnt te leveren, maar zich niet aan de (onduidelijke) regels houdt tegenover Overmars die op sommige vlakken flink te kort is geschoten.
Indien de RVC in het belang van Ajax zou opereren dan wordt dit snel terug gedraaid.

17 november 2015 om 12:43

Jonk kreeg ook een tweede kans, maar kwam daarna nog steeds niet opdagen, dan heb je je hand overspeelt. Overmars greep zijn kans wel, moet dat natuurlijk nog wel waarmaken.

17 november 2015 om 15:01

Volgens mij is dit rapport pas recent opgemaakt. Overmars en Bergkamp kwamen zelf ook niet opdagen bij verschillende overleggen van de Toekomst. Zij worden daar ook niet op afgerekend. Terwijl de reden van Jonk nog enigszins legitiem genoemd kan worden.
Jonk is niet op komen dagen tijdens overleggen, maar heeft wel vast gehouden aan het plan wat enkele jaren terug gezamenlijk is geaccepteerd. Overmars, Bergkamp en ook de Boer hebben bewust gehandeld tegen geschreven afspraken, adviezen van scouts, etc en zijn volledig hun eigen gang gegaan blijkt uit het rapport van Ling. Dat is in mijn ogen veel kwalijker. Dat alleen Jonk nu afgerekend wordt op het niet na komen van afspraken en de rest niet is tekenend.

17 november 2015 om 16:20

Is in de zomer opgemaakt. Punt is dat het plan, helemaal niet zo duidelijk is, kun jij mij anders vertellen wat de exacte taakverdeling was en ook bevoegdheden en verantwoordelijkheden die Cruijff bij zijn plan heeft meegegeven? Dat is de hele oorzaak van het probleem.

Wat er is ook is, je moet gewoon met je collega's overleggen en respect voor ze opbrengen ook als je een verschil van inzicht hebt. Kortom niet legitiem, zeker niet als het herhaaldelijk gebeurde.

Iedereen heeft fouten gemaakt en zal dat ook zeker blijven doen, maar niet gesprek aan willen gaan en je collega's links laten liggen, dat is gewoon not done. Er moest iets gebeuren om de impasse te doorbreken en dat is nu gedaan, prima.

17 november 2015 om 17:38

Kan jij mij anders vertellen wat exact heeft plaatsgevonden tussen Jonk en de rest?
Kan jij mij vertellen of hij om duidelijkheid vroeg zoals aan de ene kant gezegd wordt, of dat hij enkel steeds weigerde zoals de andere kan zegt?
Kan jij vertellen hoe Bergkamp functioneert? Of hij inderdaad bewust niet naar meetings bij de jeugd ging?
Kan jij mij anders vertellen hoe de lijmpogingen gegaan zijn?

Blijkbaar ben jij wel heel zeker van je zaak, dus vertel. Ik luister.

Wat ik van buitenaf wél kan concluderen is dat het plan uit hoofdlijnen bestond en dat duidelijkheid ontbrak. Maar dat de dingen die niet nagekomen zijn geen onderdelen zijn van de hoofdlijnen, maar de hoofdlijnen zelf.

Er moest iets gebeuren, true. Maar kamp Jonk zegt dat er gevraagd is om duidelijke taakverdeling zoals aangeraden door rapport Ling. Daar is niet op ingegaan. En nu roept het andere kamp dat Jonk alles geweigerd heeft.

Dat zijn twee kanten, en jij doet steeds alsof je de waarheid al kent. Ik geloof daar niks van.

Het schiet niet op als Overmars zich niet realiseert hoe belangrijk scouting is. Nu is er geen sprake van. Men kijkt gewoon naar AZ en denkt: loopt er wat rond? Of in Heerenveen misschien?

Als Ajax opeens briljant gaat spelen en wint, zal het wel minder onrustig zijn. Maar Telegraaf zal wel de hele tijd Ajax bijzonder kristisch volgen. Het is eenmaal een Cruijff-krant.

Maar ik ben ook blij dat Cruijff weg is. Ajax heeft niks opgeschoten met dat fluwele flauwekul. De kampioenschappen hadden er niks mee te maken. Nou ja: het enige voordeel is: nu ziet men dat oud-voetballers niet per se goede managers zijn.

17 november 2015 om 17:45

Je had een oordeel kunnen vellen over de fluwele flauwenkul als het plan 100 was uitgevoerd. Nu zijn 2 belangrijke pijlers van het plan niet gedaan zoals afgesproken. Dan kan je ook niet 100 resultaat verwachten.

En als iemand dan kritisch is en recht van spreken heeft omdat hij goed werkt levert, wordt diegene buiten gewerkt. Degenen die de fouten gemaakt hebben blijven zitten. Dat is niet de schuld van Cruijf, maar van de bestuurders die toe moesten zien op het functioneren van het Th..

Wel eens over het scouting gedeelte. Dat is ook het verschil waarom jeugdaankopen wel goed waren, die zijn wel gescout. Het eerste is gewoon gokken geweest.

De chaos zal nog wel even blijven.
Marc heeft het gewoon slecht gedaan maar mag blijven
Jonk doet het goed moet weg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren