Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV vreest voor loodzware loting Champions League

Laatste update:

Doordat Real Madrid de Champions League heeft gewonnen, genieten enkel de kampioenen van de eerste zeven landen van de UEFA-coëfficiëntenlijst een beschermde status bij de loting voor de poulefase. Dat zou nadelig uit kunnen pakken voor PSV, zo vond Voetbal International uit.

/

Het weekblad meldt dat de overige deelnemers aan het miljoenenbal worden ingedeeld op basis van hun coëfficiënt en als alle clubs met een beter coëfficiënt dan PSV de voorrondes overleven, komen de Eindhovenaren in de vierde en laatste pot terecht.

Op basis van de huidige ranking lijkt PSV zich dus op te kunnen maken voor een loodzware loting. Een poule met de club van trainer Phillip Cocu, Tottenham Hotspur, finalist Atlético Madrid en bijvoorbeeld Bayern München zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.

Denk jij dat PSV in Pot 4 terechtkomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als het dan toch zo'n zware loting word. Dan iig wat mooie ploegen. En desondanks heeft PSV laten zien ook tegen grote ploegen zn mannetje te kunnen staan. Laat maar komen

30 mei 2016 om 09:29

Dat zeker! Heb je in ieder geval 6 fantastische wedstrijden.

30 mei 2016 om 09:39

6 fantastische wedstrijden, maar belangrijker is dat we europees punten pakken met Nederland. Onze kampioen in pot 4..... laten we aub hopen dat we een aantal jaar weer eens 2 ploegen in de CL hebben!

30 mei 2016 om 09:43

Het heeft geen zin als clubs als Heracles een kansloze voorronde mogen spelen. Dan moeten de punten die worden behaald door een extra ploeg gedeeld worden en eindigt het alsnog laag. Het is geweldig voor Heracles en 100% verdient, maar dramatisch voor het Nederlands voetbal.

30 mei 2016 om 09:50

Daar heb je gelijk in, maar als Nederland die punten niet kan oprapen in Europa, dan hoort Nederland ook gewoon lager te staan op de ranglijst. Dat betekent minder ploegen in Europa en dus dat je de punten ook door minder deelt. Dan ontstaat er dus een soort golfbeweging, maar veel zullen we niet stijgen. Competitie met België levert ook wat betreft Europese startplekken meer op, aangezien dat de grote clubs in België ook gewoon punten in Europa pakken.

30 mei 2016 om 09:32

Klopt maar is wel afhankelijk van wie je loot, Atletico had het lastig omdat PSV de zelfde speelstijl hanteerde, ik denk dat als PSV Barcelona of Bayeren had geloot dan hadden die wedstrijden er heel anders uitgezien. Maargoed ik hoop op dat soort ploegen, wil wel een keer een wedstrijdtje komen kijken in de Alianz Arena en in het Camp Nau.

30 mei 2016 om 13:30

Ajax heeft de afgelopen jaren veel van dat soort wedstrijden gespeeld. Het zijn inderdaad leuke wedstrijden en unieke stadions, maar je hebt eigenlijk bijna geen kans om door te gaan. Maar ik snap dat je als PSV supporter ook wel kan uitkijken naar dit soort affiches. Geef mij nu maar een makkelijke loting tegen saaiere tegenstanders.

30 mei 2016 om 09:32

Ik heb wel zin in een paar zware potten, levert meer leuke wedstrijden op. Uiteraard hoop ik dat psv een niet al te zware poule treft en dat ze weer door kunnen stoten naar de laatste 16 of laatste 8.

30 mei 2016 om 12:04

Laatste acht? Je klinkt bijna net zo opportunistisch als Frank de Boer...

30 mei 2016 om 13:35

Prestaties zijn wel iets beter he. Als je goed loot is dat best mogelijk.. 2007 had ook geen hond verwacht dat PSV bijna in de finale stond

30 mei 2016 om 13:40

@mokum***:

Alweer vergeten dat PSV dit seizoen echt op het randje van de laatste acht heeft gestaan? Natuurlijk was dat een stunt en niet iets wat je zomaar twee jaar achter elkaar presteert, maar toch… Raar om te doen alsof het onmogelijk is, terwijl het nog maar 2 1/2 maand geleden is dat het bijna gebeurde…

30 mei 2016 om 15:20

ja Maar aan de andere kant heb je ook niet ieder jaar dat het meezit dat je een United juist op dit moment hebt geloot.
Daarnaast is het als je eerlijk bent nog steeds een wonder dat je thuis van Untied hebt gewonnen gezien het spelbeeld en de kansenverhouding.

30 mei 2016 om 09:35

Ben ik ergens niet met je eens..de poule waar psv afgelopen seizoen in zat wordt door iedereen zo overschat en psv daarmee ook.
Wolfsburg heeft een slecht seizoen en was tevens zijn beste speler kwijt, cska is een taaie tegenstander maar daar was de kans 60-40% en over man utd maar niet te spreken..daarbij een knappe prestatie tegen atletico maar wel tegen een team wat niet het spel kan maken en alles doet op reactie.. Ik had dit psv liever gezien tegen een bayern, barca of psg of desnoods Juventus.. Los van dat Ajax dit jaar dramatisch hebben gepresenteerd europees, hadden die het betreft ploegen de afgelopen jaren veel beroerder in de CL.

30 mei 2016 om 10:19

Sorry hoor, maar op papier had PSV een van de zwaarste lotingen. Wolfsburg was echt wel de zwaarste uit pot 4. Ze verloren dan wel KdB maar hadden toch ook behoorlijke vervangers gehaald.

Vanuit pot 2 kwam Manchester United, vooraf op papier toch ook echt een van de zwaarsten van die pot.

En dan nog Cska, die dit seizoen toch gewoon kampioen zijn geworden, boven een Zenit die vorig seizoen PSV nog vrij kansloos liet in de EL.

En Atletico speelde PSV met Cocu een realistisch soort voetbal, iets wat meer resultaat heeft opgeleverd dan alle tactieken van 'meestercoaches' Pep en Enrique met kwalitatief veel betere spelers.

We kunnen wel Psv's resultaten blijven bagatalliseren of we kunnen gewoon accepteren dat PSV het fenomenaal heeft gedaan tegen op papier veel betere teams, ongeacht hun vorm van de dag. Eenmalig beter doen kun je een incident noemen, maar tegen alle teams constant met een veel lager budget winnen of gelijk spelen hoor je niet af te doen met 'een makkelijke loting' in een poging om je eigen club beter te laten uitzien. Diep en diep triest.

30 mei 2016 om 10:41

PSV heeft het ook daadwerkelijk fenomenaal gedaan, alleen de PSVers die riepen dat PSV een veel zwaardere loting had dan Ajax de jaren ervoor klopt gewoon niet!

Man U en Wolfsburg waren niet top tijdens de poulefase. United was verdedigend zwak afgelopen seizoen en wist de eerste seizoenshelft amper te scoren. Wolfsburg draaide ook helemaal niet in de Bundesliga.

Ik ben er bang voor dat wij weer geen 2 teams in de CL krijgen maar laten we hopen dat het dit keer wel gebeurd en Ajax een keer er doorheen komt

30 mei 2016 om 10:48

De zwaarste uit een pot hoeft niks te zeggen. Het was sowieso al een gelukkig voor PSV dat er geen echte topclub meer werd geloot. De club die daar het dichtst bij in buurt kwam was United, en die waren hopeloos uit vorm. Wolfsburg en CSKA waren allesbehalve makkelijk, maar ook niet waarvan je denkt dat je kansloos bent. En dat is waarom ik vind dat PSV wel degelijk erg gunstig geloot heeft, of in ieder geval dat ze in zo'n hoge pot werden ingedeeld, meestal wordt je als kampioen van de Eredivisie ingedeeld bij sowieso 1 ploeg die onverslaanbaar lijkt, 1 die behoorlijk lastig wordt en 1 die te verslaan moet zijn. Bij PSV leek het meer op 3 ploegen die gemiddeld waren.
En ook tegen Atletico kan je niet zeggen dat Cocu een super systeem had bedacht ofzo, waar Guardiola etc niet aan gedacht hadden, PSV dwong Atletico het spel te maken, en dan heeft Atletico het al heel snel moeilijk. Nog steeds knap gedaan hoor, maar er wordt hier gewoon enorm overdreven.

30 mei 2016 om 11:07

@cali88mero & Paolodybala,
Nee inderdaad, PSV-ers die dat roepen zijn niet realistisch. Ajax heeft tot tweemaal toe een loting gehad waarbij ze van tevoren al volledig kansloos waren (de kampioenenpoule en de Real&psg poule) en heeft daarin echt enorm veel pech gehad. Het gaat mij precies om het tegenovergestelde van wat jij zegt, dat Ajacieden doen alsof dit een enorm makkelijke poule was en Ajax geen enkele keer zoiets makkelijks heeft gehad. Ik ben geen PSV-er of iets dergelijks, ik vind alleen dat ajaxbassie hier fout reageert met slechte punten en dan dien ik hem van repliek. In mijn reactie meld ik niet voor niets dat PSV op papier een heel erg zware loting had. Dat de tegenstanders niet echt in vorm bleken doet voor mij vrij weinig af aan hun prestatie aangezien PSV zelf ook niet in supervorm verkeerde. In plaats daarvan hebben ze constant punten verzameld tegen teams die financieel veel en veel meer te bieden hebben. Het was niet incidenteel, het was constant punten sprokkelen.

Nogmaals, je zal mij niet horen zeggen dat PSV een zwaardere loting heeft gehad dan Ajax. Het geluk zat hem mijns insziens dat er geen absolute topfavoriet bij zat (wat in mijn ogen alleen Real, Barca, Juve, Bayern en PSG zijn). Echter zat er ook niemand bij die absoluut kansloos zou zijn (malmo, Bate, Astana, Zagreb) en dat maakt de prestatie van PSV goed want ze hebben zich vanuit een underdogrol geplaatst voor de knock-outfase.

Daarnaast, ik blijf erbij dat ik zowel Luis Enrique als Pep enorm naief vind. Vooral Pep aangezien het heel duidelijk was dat het Barça niet is gelukt op die manier. Dan moet je het roer om kunnen gooien en de snelheid van Coman en Costa en de perfecte looplijnen van Lewa en Muller gebruiken door middel van reactievoetbal. in plaats daarvan speelde hij constant pressievoetbal waardoor Atletico zich kon ingraven. En Pep heeft blijkbaar nog steeds niet door dat ze dan vrijwel onpasseerbaar zijn tenzij iemand iets absoluut geniaals doet. Maar dat is een heel andere discussie.

30 mei 2016 om 11:08

Je zegt het precies goed. Op papier was het een zware loting, maar in de praktijk viel dat reuze mee. Neemt niet weg dat ze het prima hebben gedaan. Maar je kunt niet ontkennen dat ze hebben geprofiteerd van het falen van met name Manchester United. Geeft ook niet, dat is sport. Maar net zo goed als Ajacieden de prestaties van PSV niet teveel moet bagatelliseren, moeten PSV-ers het niet teveel overdrijven. Het zo lang standhouden tegen Atletico was dan wel weer bijzonder knap.

30 mei 2016 om 11:09

PSV had alles behalve een zware loting. Hou op! Aan het begin zei ik al dat ze het gingen redden, want we moeten niet overdrijven.

Cska met die gast van Vvv, Wolfsburg met Bas Dost en zonder De Bruyne, en Manu met een matige ploeg. Alles behalve een zware poule.

Maar is een wereld van verschil met vorig jaar. Echt dikke onzin, want vorig jaar pot 1 en nu pot 4. Ze moeten dat model echt op de schop gooien, want nu worden de sterkste ploegen alleen maar bevoordeeld.

30 mei 2016 om 11:12

Als je de vorm van de tegenstanders van PSV erbij haalt dan moet je dat ook van de tegenstanders van Ajax doen in de CL. Net alsof al die tegenstanders van Ajax in de CL wel allemaal in topvorm waren toen der tijd. Check dat maar een na, en dan kom je er van zelf achter dat er een aantal ook geen topseizoen doormaakte. Dus........

30 mei 2016 om 11:18

Waarom altijd maar weer alles vergelijken met Ajax? Ik weet zeker dat bijna iedereen deze poule makkelijker vond dan bij Ajax maar om dat nou elke keer te vergelijken, dat heeft geen enkel nut. Maar ook zijn er heel wat die zeggen dat PSV een makkelijke poulen had. Ook dat is echt onzin. Vooraf heeft 99% gezegd dat PSV kansloos was in deze poule en dat ze met geluk nog de 3de plek konden pakken. Daarnaast moet de voor de grap even de budgetten vergelijken van Man Utd, Wolfsburg, CSKA en PSV. Dan zul je pas echt zin hoe knap dit is.

30 mei 2016 om 11:27

Grotendeels met je eens, behalve dan dat de vorm waarin de tegenstanders verkeerde echt wel invloed had op hun spel. Je kan niet zeggen dat United gewoon naar hun niveau presteerde, ze speelden toen al behoorlijk onder hun niveau. Ook Wolfsburg wist niet echt potten te breken. En PSV was juist in die fase in goede vorm.

30 mei 2016 om 11:30

Andres die reactie slaat nergens op. Ten eerste heb jij misschien op andere plekken gekeken dan ik maar vooraf aan die poule werd er volgens mij niet door iedereen gezegd dat PSV met moeite 3de zou worden, er werd juist gezegd dat dit een goede kans was omdat het niet de zwaarste poule was. En dat andere ploegen meer budget hebben is al jaren bekend, alleen heeft een team als bijvoorbeeld Leicester bewezen dat dat niks hoeft te zeggen.

30 mei 2016 om 11:32

@ icecoldd
Heb je misschien al eens bedacht dat niet alleen alle tegenstanders maar PSV zelf ook niet in vorm was? De wedstrijd voor ze 2-1 wonnen van Manu verloren ze zelf met 2-1 tegen Heracles, de wedstrijd waarbij ze 2-0 wonnen van Wolfsburg wonnen ze wel van De Graafschap maar kreeg de verdediging enorm veel kritiek omdat ze er drie doorlieten tegen de nummer laatst, en de wedstrijd voor het gelijkspel tegen Manu speelde PSV gelijk tegen Willem II. Dat klinkt mijns insziens niet alsof PSV zo gruwelijk hard in vorm was de wedstrijden dat ze punten pakten, vind je niet?

Daarnaast, heel erg knap dat jij zei dat ze het gingen redden maar dat was het meerendeel van Nederland niet met je eens. Ze hadden kans, maar meer ook niet. Alle credits dienen daarom naar PSV te gaan dat ze die kans hebben verzilverd tegen op papier (!) betere ploegen. En ook qua vorm van de dag vind ik het wel meevallen, maar dat mag iedereen zelf invullen.

'die gast van Vvv' gaat voor dertig miljoen naar de kampioen van Engeland en draaide hoogstpersoonlijk Daley Blind scheel toen hij nog 18 was, Wolfsburg verving hun sterspeler doodleuk met een speler van 35 miljoen, en Manu heeft de absulte sterspeler van PSV van het jaar ervoor doodleuk op de bank zitten ten faveure van de Golden Boy.

Psv heeft enigszins gelukt met de loting, maar doe niet alsof de poule niet Champions League waardig was. Daarmee maak je jezelf alleen maar belachelijk. Daarnaast was de poule dusdanig gelijkwaardig dat een enkele misstap betekend dat je eruit ligt aangezien iedereen aan elkaar gewaagd is.

30 mei 2016 om 11:37

Rare opmerking terwijl Real Madrid geen lansdkampioen is geworden, geen Copa del Rey heeft gewonnen maar wel de CL heeft gepakt. Ploegen als Real, Barca en Bayern kunnen het op nationaal niveau af laten weten, maar de CL is altijd een heel ander verhaal. Daar komen die clubs altijd ver. Laat het nou net zo zijn dat Ajax 2 seizoenen met Real in een poule heeft gezeten en 2 seizoenen met Barca. PSG, Dortmund en Man city niet eens meegerekend. Het is toch duidelijk dat Ajax gewoon zwaarder heeft geloot in 5 jaar CL dan PSV in dat ene seizoen? Zet die PSV-bril af en kom terug naar de realiteit. Wacht anders de loting af voordat je zoiets ongenuanceerd roept.

30 mei 2016 om 11:40

Op papier op papier....pffff want dat telt zodra de aftrap is genomen.

30 mei 2016 om 11:49

Ik ben ten eerste geen PSV-er, ten tweede verzoek ik juist ajaxbassie zijn bril af te doen en ten derde geef ik ruiterlijk toe dat Ajax tot tweemaal toe enorm veel pech heeft gehad met de loting. Dus ziehier, al jouw punten heb ik al beantwoord in de reactie waar jij op reageert. Volgende keer wat beter lezen voor je wat ongenuanceerd roept in plaats van mij hiervan te beschuldigen?

30 mei 2016 om 11:50

Het is helemaal niet duidelijk dat Ajax zwaardere poules had dan Psv, oke misschien 3 van de 5x wel. Maar 2x was de poule gewoon ogenschijnlijk zwakker. Maar het maakt ook niet uit, want vergelijken heeft geen zin. Elk seizoen is weer anders, je hebt zelf een ander team qua spelers en de tegenstanders ook. Feit blijft gewoon dat PSV wel heeft overwintert hetgeen niks zegt over Ajax, en dat Ajax de laatste 5x niet de volgende ronde heeft gehaald in de CL, wat weer niks zegt over Psv. Beoordeel de prestaties nou gewoon per club dat maakt het allemaal een stuk makkelijker voor jezelf.

30 mei 2016 om 11:52

Ik snap al helemaal niet wat Ajax steeds met deze discussie te maken heeft!

Ajax zat niet in deze poule en kunnen we dus ook nooit weten of die er wel door zouden komen of niet. OF hij nu makkelijk of moeilijkw as het is de CL dus zal nooit echt makkelijk zijn. En wist PSV het wel te halen, en het "zwakke" Wolfsburg zelfs tot de kwart finale. En zo wisten zowel PSV en Wolfsburg beide haast te stunten tegen de 2 finale ploegen.

zo is het ook een feit dat Ajax in een zwakkere poule in de EL niet verder kwam, Waarom zouden we dan denken dat ze het in deze CL poule wel zouden redden?

PSV speelt in Europa gewoon heel volwassen en snappen dat ze zich moeten aanpassen. Waar ajax juist naief het eigen spel bleef spelen in Europa.

30 mei 2016 om 11:55

Laten we het niet anders voordoen als dat het was.
De groep van psv was meteen al een, voor nederlandse ploegen, makkelijke loting. Dat komt mede omdat psv als 2e ipv als 3e of 4e een groep in ging (wat bij ajax wel gebeurde).
Hierdoor had psv slechts 1 topploeg boven zich. Waardoor er vanaf het begin al een grote kans was dat psv 2e kon worden. Het nadeel was dat er niet een enorm zwakker broeder tussen zat. Dus 1 topploeg, psv en 2 ploegen die gelijkwaardig of minder zijn.
Als een nl ploeg dus wen keer door kon, dan was het afgelopen jaar. Psv deed het zoals verwacht en ging eruit tegen de eerste topploeg (zeker aangezoen de zwakte van ManU)

Als je dit vergelijkt met groepen als real/manC/Dortmund/ajax, waar ajax tegen de kampioenen van de beste competities ter wereld moest spelen en daar hoge ogen gooide door heel goed te spelen en zelfs punten te pakken..
Dan ja, psv kwam verder in een makkelijke groep ( na jaren waardeloos te hebben gepresteerd in de EL) Ajax heeft echter de afgelopen jaren beter gepresteerd tegen echte toppeams

30 mei 2016 om 12:07

PSV heeft het uitstekend gedaan toch, laat je niet op de kast jagen joh..

30 mei 2016 om 13:49

@ajaxbassie:

PSV zat in een poule met de (destijds) nummer twee van Duitsland, de nummer twee van Rusland en de nummer vier van Engeland. En daarna kreeg het Atletico tegen, dat in de volgende rondes Barcelona en Bayern uitschakelde en de finale haalde. Nee, dat moet voor een eredivisieclubje inderdaad een eitje zijn...

Ik zou de eerste zijn om toe te geven dat Ajax in de Champions League zwaardere poules gehad heeft, maar laten we niet net doen alsof PSV een poule van niks had. In een tijd waarin zelfs Engelse degradatiekandidaten de beste spelers van de Nederlandse topclubs weg kunnen kopen is het niets meer of minder dan een wereldprestatie wat PSV afgelopen seizoen heeft laten zien in de CL.

2 juni 2016 om 08:10

Jweet niet waarom je het moet vergelijken met Ajax. Het is gewoon erg knap van PSV dat ze zo ver zijn gekomen. Kom het nou niet bagataliseren en met Ajax als voorbeeld komen, want Ajax heeft al genoeg moeite om van echt zwakkere tegenstanders te winnen in de voorrondes. Dat is een feit.

De poules waar Ajax in zat, gaf ze genoeg mogelijkheden om door te kunnen gaan. Ongeacht de grote namen waartegen ze speelden. Ajax heeft het gewoon laten afweten en een keer was er een behoorlijk slechte wedstrijdleiding die zomaar doelpunten van Ajax afkeurde. .

30 mei 2016 om 09:39

Ik vraag me nog steeds af of Psv van Atletico had gewonnen hoe ver ze zouden komen. Vond ze over 2 wedstrijden echt niet minder dan Atletico, achteraf blijk atletico nog eens een finalist te zijn. Hoewel het afhankelijk is van wie er bij Psv vertrekt of niet, denk ik nog steeds dat ze een kans maken om knock-out fase te bereiken hoe moeilijk de groepfase ook is.

Met Man Utd. Wolfsburg en Dinamo vond ik de groepfase van Psv dit jaar ook niet bepaald makkelijk.

30 mei 2016 om 09:48

Het was Cska en niet Dinamo.

Daarnaast denk ik dat PSV het echt wel had afgelegd tegen, bijna, elke kwart finalist van de CL. Omdat Atletico vanuit een gesloten organisatie speelt hebben ze voordeel tegen de spelmakende teams. Tegen PSV kwamen ze dus niet echt tot hun eigen spel en daarom kon PSV nog goed stand houden. Had PSV tegen Psg, Real, Barcelona Bayern gespeeld waren ze bijna 100% zeker met minsten 2-0 over twee wedstrijden naar huis gestuurd.

30 mei 2016 om 10:24

Ze speelden tegen de nummer 5 van Engeland, nummer 8 van Duitsland en kampioen van Rusland en gingen eruit tegen de nummer 3 van Spanje. Nou vond ik het echt super leuk om te zien dat een Nederlandse ploeg goed presteerde in de CL, maar er waren niet veel opties voor makkelijkere clubs.

30 mei 2016 om 10:32

ach die nummer 3 van spanje versloeg wel bayern en barca en real had ook moeite met de nummer 8 van duitsland

Toen psv tegen united speelde, stonden die 2de in engeland jaah wat wil je nu...

30 mei 2016 om 11:02

@ xemu... dan moet je wel de eindklassering van afgelopen seizoen pakken en niet dit seizoen.

30 mei 2016 om 11:39

Atletico speelt in de eigen competitie echt niet altijd op de counter hoor. Dat doen ze meestal alleen tegen ploegen die sterker zijn of redelijk gelijkwaardig. Dus ze hebben echt wel ervaring ermee om het spel te maken, echter heeft Psv het gewoon heel goed gedaan. Vooral in Madrid want Atletico werd gewoon verrast door de 5 mans verdediging van Psv. Hetgeen de trainer van Atletico ook toegaf.

30 mei 2016 om 11:15

PSV was vorig seizoen de club in vorm in de poule. Wolfsburg was aanvallend zoekende zonder de Bruyne, CSKA had al 8 wedstrijden niet gewonnen toen het op bezoek kwam in Eindhoven en over Man utd beginnen wij niet eens. Ik zou zeggen dat PSV gewoon goed gebruik heeft gemaakt van de vorm van de ploegen in de poule. Thuis tegen Atletico zag je ook gewoon dat de koppies van de Spanjaarden al bij het weekend zaten. Zij speelden niet eens op 50 procent van hun kunnen. Real Madrid was belangrijker. Thuis zouden zij het wel afmaken, wat ook is gebeurt. Kortom PSV werd naar mijn mening zwaar opgehyped terwijl de realiteit heel anders lag. Jij zegt laat maar komen? Ik zeg maak jullie borst maar nat. Zelfde geld voor Ajax. Als zij de eerste voorronde doorkomen wacht hun nog een hels karwei in de 2e voorronde. Overleven zij die ook, zitten zij in ieder geval in pot 3 met waarschijnlijk 2 topploegen boven zich wat de kans op overleven in de CL er opnieuw niet makkelijker op maakt. Ik ben benieuwd.

30 mei 2016 om 11:57

Belachelijk dat ze daarin in pot 4 komen. Maar een poule met leicester city, Bayern leverkussen, Olympiakos en PSV zie ik ook wel zitten.

30 mei 2016 om 14:25

Ik ben het net even gaan bekijken en de kans dat PSV in pot 4 komt is miniem, alleen als precies de verkeerde 6 clubs ( waaronder Ajax) allemaal door de voorrondes heen komen dan zit PSV in pot 4. De kans dat dat gebeurt is wel heel miniem

Ik hoop juist dat PSV topclubs loot, veel leukere wedstrijden om te bezoeken en deste mooier als ze stand houden, de CL winnen doen ze toch niet, dan maar stunten tegen topploegen in de groepsfase en wie weet een ronde verder komen. Tegen Atletico kon het ook, we stonden zelfs met 1 been in de kwart finale.

30 mei 2016 om 09:32

Ben het met je eens, al is 1 kleine broeder in poule wel welkom, zodat je in ieder geval uitzicht houdt op EL, mocht het kwartje net niet lekker vallen.

Ik hoo voor psv dat ze in een gelijke poule komen als dit jaar. En als ze weer hetzelfde voetbal spelen kunnen ze het misschien overleven in zo'n zware poule.

30 mei 2016 om 09:33

Zal afhankelijk zijn van wie er allemaal gaat vertrekken en wat er voor terug komt, ik heb vertrouwen in Brands maar als er te veel spelers vertrekken wordt het lastig.

Maakt niet uit wie we tegen krijgen het blijven altijd mooie wedstrijden, en wie weet wat er gaat gebeuren.

30 mei 2016 om 13:26

Het is geen goede vergelijking, maar kijk naar Costa Rica op het WK 2014. Eerste geworden in een poule met Uruguay, Italië en Engeland. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Om nog te zwijgen van Leicester.

Natuurlijk is dat mogelijk. Maar een poule met Leicester/cska Moskou - Napoi/sevilla - Kiev/olympiakos/villarreal is ook mogelijk als ze in pot 4 komen. Nogal suggestief geschreven. Ook als je in Pot 3 zit, kun je met Salzburg of Sporting Lissabon relatief zwaar loten. Heb ik liever Kiev of Olympiakos dan salzburg.
Overzicht:

Pot 1:
Real Madrid
Barcelona
Leicester
Bayern München
Juventus
Benfica
Psg
Cska Moskou

Pot 2:
Atletico
Borussia Dortmund
Arsenal
Manchester City *
Sevilla
FC Porto *
Napoli
Bayer Leverkusen

Pot 3:
FC Basel
Shakhtar Donetsk *
Tottenham Hotspur
Olympiakos Piraeus *
Dinamo Kiev
Olympique Lyon
Villarreal *
Ajax *

Pot 4:
Psv
Sporting Lissabon
Viktoria Plzen *
Club Brugge
FC Salzburg *
Celtic *
Apoel Nicosia *
Besiktas

Clubs met * moeten voorrondes overleven, lijst is op basis van clubs die CL kunnen halen en de hoogste coëfficiënten hebben. 1 uitvaller van bovenstaande lijst met * en PSV zit in pot 3.

30 mei 2016 om 09:40

@The-Jump

Klopt, het is suggestief geschreven, omdat de loting nog niet is verricht. Maar hoe je het wendt of keert, de kans dat er een voor PSV zware loting uitkomt (zelfs als ze in pot 3 terecht zouden komen) is een stuk groter dan wanneer PSV in pot 2 of pot 1 zou zitten (net zoals afgelopen seizoen).

30 mei 2016 om 09:53

Ach een poule met Real, Spurs en Dortmund spreekt natuurlijk veel meer mensen aan.

Maar PSV geraakt veel sneller in pot 3 en dan zijn er echt al weer mogelijkheden.
Zelfs als ze in pot 4 blijven kan je ook een loting met heel wat mindere goden krijgen.

Leicester Cska Benfica (pot1), pot 2 is iedereen sterker en pot 3 steekt alleen Tottenham er boven uit. Dus dan zijn resultaten en de volgende ronde best mogelijk.

30 mei 2016 om 09:57

Graag gedaan. Vond dit wel toegevoegde waarde hebben bij dit bericht zodat iedereen een goed beeld kan vormen van de mogelijke tegenstanders. Overigens hoop ik dat PSV in pot 3 terecht komt, maar niet ten koste van Ajax. NL heeft de Europese punten hard nodig.

30 mei 2016 om 10:28

Wat grappig dat veel mensen zeggen dat Leicester een van de meest gunstige in pot 1 is, terwijl zij kampioen van PL zijn geworden, en dat Spurs met kop en schouders bovenuit steekt in pot 3, terwijl iedereen villareal vergeet. Bovendien vind ik het ook lachwekkend om te zeggen dat het niet veel uit maakt of je Olympiacos loot, Kiev, of Sporting, terwijl Sporting minimaal niveau Benfica is, dus SCP is juist het meest zwaarste uit pot 4

30 mei 2016 om 10:28

Wat grappig dat veel mensen zeggen dat Leicester een van de meest gunstige in pot 1 is, terwijl zij kampioen van PL zijn geworden, en dat Spurs met kop en schouders bovenuit steekt in pot 3, terwijl iedereen villareal vergeet. Bovendien vind ik het ook lachwekkend om te zeggen dat het niet veel uit maakt of je Olympiacos loot, Kiev, of Sporting, terwijl Sporting minimaal niveau Benfica is, dus SCP is juist het meest zwaarste uit pot 4

30 mei 2016 om 11:13

Villareal heeft een geplaatste status in play-off ronde CL, daardoor ontlopen ze: Manchester City, FC Porto, Ajax en Shakthar Donetsk. AS Roma en BMG zijn de enige mogelijke zware tegenstanders.

30 mei 2016 om 11:14

Zermatteperson,

Ik ben het met je eens dat er echt wel goede ploegen tussen zitten ook Shaktar Villareal Porto.

Maar dat zijn wel ploegen waar PSV een kans maakt om door te gaan! Eerlijk is eerlijk tegen de ploegen in Pot 1 (naast de 3 die ik opnoemde) en Spurs in pot 3 maak je geen schijn van kans verder zijn de ploegen in pot 2 ook sterk maar op een goede dag moet PSV daar punten kunnen pakken.

31 mei 2016 om 08:37

Spurs kansloos? Haha echt niet. PSV wist ook tegen United een resultaat te boeken, dus waarom dan niet Spurs? Zo goed zijn zij ook weer niet hoor. Volgend jaar zullen ze weer rond 6e plek eindigen. Bovendien won Anderlecht ook van Spurs in EL, dus kan PSV het sowieso ook. Enige waar PSV kansloos tegen is, is: Barcelona, Bayern München, Juventus, PSG, Real Madrid, Manchester City, Arsenal, en misschien Dortmund (als de laatste 6 genoemde wel in vorm zijn)

31 mei 2016 om 10:00

Omdat de Spurs een team is dat op elkaar ingespeeld is, met een tactische sterke coach en het er nu al jaren rustig is.

In alle eerlijkheid was de overwinning van PSV prachtig om te zien, maar ik vind op dit moment Spurs sterker als Man U die echt een hele slechte periode meemaken.

Het is nog maar afwachten wie er bij PSV vertrekken (de Jong, Bruma, Willems, Guardado) en dan zijn zelfs ploegen als Atletico en Spurs weer echt een stuk sterker.
Je mag genieten van de prestaties van PSV maar volgend jaar is weer een heel nieuw seizoen.

30 mei 2016 om 09:53

Inderdaad erg suggestief geschreven. Ieder jaar kun je wel een onmogelijk zware poule creeeren als je kijkt naar de moeilijksten per pot (vorig jaar kwam Wolfsburg uit pot 4 rollen die toch wel de zwaarst mogelijke was).

Zover ik het zie heeft PSV enigszins een kans tegen drie clubs uit pot 1 (benfica, Cska en ook Leicester is nog afwachten), in pot 2 zijn ze ook niet tegen iedereen volledig kansloos afgezien van Real die in pot 2 zullen zitten en niet in pot 1, en pot 3 en 4 zijn ook niet kansloos. Met de juiste tactiek kun je de poule doorkomen, behalve als je uit pot 2 echt een van de klappers (real Dortmund, City, Arsenal) treft bovenop een topfavoriet uit pot 1.

30 mei 2016 om 10:34

Real zit wel degelijk in pot 1 als winnaar van de CL.

30 mei 2016 om 10:43

Ow, dat heb ik dan gemist. Maakt de situatie in mijn ogen nog beter aangezien je de overigen uit pot 2 nog wel iets tegen kan als PSV een goede dag heeft en zij een slechtte. De teams waartegen PSV echt volledig kansloos is zijn allemaal landskampioen geworden (of CL-winnaar) dus dat komt wel goed uit.

30 mei 2016 om 09:59

Ja want salzburg zit zo laag omdat ze opbouwend zijn, dus nog niet veel punten gescoord hebben de laatste 5 jaar. Kiev en olympiakos teren naar mijn mening juist weer op punten gehaald jaren terug en lijken me daarom minder. Slechts een mening maar wel serieus inderdaad.

30 mei 2016 om 10:13

Is Olympiakos niet rechtstreeks geplaatst en Basel wel? Zou wel kunnen want zwitserse teams doen het redelijk laatste jaren en griekse ploegen wordt steeds minder en minder.

31 mei 2016 om 08:44

@deevon, Olympiacos speelt idd 3e voorronde CL in de kampioenen deel, doordat Griekenland is afgezakt op UEFA- ranking naar 13e plaats. Zwitserland staat op de 12e plaats. En over 2/3 jaar dreigt dit met NL te gebeuren, dus houd je hart maar vast...

31 mei 2016 om 08:49

@hannover98, hoezo zou Red Bull nu wel inversteren in Red Bull Leipzig en niet in Red Bull Salzburg? Als je een sponsor contract onder tekent, heb je normaalgesproken gewoon recht op de zelfde sponsor bedragen hoor. Zeker als Red Bull zijnde, met veel geld en grote bedrijfsgrote, hoor je gewoon meer clubs te kunnen sponsoren.

31 mei 2016 om 08:49

@hannover98, hoezo zou Red Bull nu wel inversteren in Red Bull Leipzig en niet in Red Bull Salzburg? Als je een sponsor contract onder tekent, heb je normaalgesproken gewoon recht op de zelfde sponsor bedragen hoor. Zeker als Red Bull zijnde, met veel geld en grote bedrijfsgrote, hoor je gewoon meer clubs te kunnen sponsoren.

30 mei 2016 om 12:10

Nou, Ajax valt sowieso uit, dus PSV in pot 3...

Yep, de loting dit seizoen wordt pittig.

Overigens acht ik de kans vrij groot dat er nog wat ploegen die boven PSV in de ranking staan gaan wegvallen, waardoor PSV uiteindelijk in pot 3 terecht gaat komen. Overigens zou één van die ploegen ook Ajax kunnen zijn, die staan op dit moment nog net op de laatste plaats van pot 3, exact één punt vóór Psv.

30 mei 2016 om 11:20

Op Ajax kunnen ze rekenen!

Laat inderdaad maar komen, maar denk dat psv wel wat spelers van de hand mag doen voor nieuwe aankopen wil het volgend seizoen weer een mooie reeks plaatsen. Zie dat zo niet gebeuren, maar goed alles is mogelijk.

Ook al is de loting loodzwaar, psv heeft laten zien hoe goed het kan zijn als ze geconcentreerd en gedecideerd spelen.

30 mei 2016 om 09:54

dat klopt maar uiteindelijk vlogen ze er wel uit tegen de enige topploeg die ze tegen kwamen.
Als je dan 3 topploegen in de poule hebt, wordt het wel een heel lastig verhaal.

En k ben bang dat Ajax de poulefase niet eens haalt. Wordt het weer een mager jaar.

30 mei 2016 om 10:17

En die enige topploeg verliest de finale op strafschoppen... en psv heeft het ook tot strafschoppen gered. Beetje apart wat je zegt

30 mei 2016 om 10:25

Wolfsburg zwaarste uit pot 4, Cska kampioen van Rusland, Manchester grootste club ter wereld in waarde en toch ook een van de zwaarsten die ze uit hun pot konden treffen. Misschien gewoon eens toegeven dat PSV het enorm goed heeft gedaan door constant betere en financiel grotere teams te overtreffen?

30 mei 2016 om 10:31

Nummer 8 van Duitsland, nummer 1 van Rusland, nummer 5 van Engeland, er waren echt niet heel veel makkelijkere opties.

30 mei 2016 om 10:43

@y0y0y psv heeft het ook heel goed gedaan, maar ze hadden ook geen hele zware poule.
Man utd om de naam moeilijk vinden gaat natuurlijk nergens over. Ze zijn bij lange na niet zo goed als pak weg 6 jaar geleden.

Maar psv ging..door...dus dan doe je het als Nederlandse club geweldig.
Alleen in een moeilijke poule halen ze het gewoon niet. En das logisch, maar daarmee zeg ik toch niks raars.

30 mei 2016 om 11:03

ja, maar er zaten ook geen topploegen in: barca, psg, real, bayern, dortmund, atletico, juve.

Maar boeiuh...ik hoop dat psv dit jaar de poule weer door komt.
Elk succesje, hoe groot of klein ook is hard welkom voor t Nederlandse voetbal.

1 juni 2016 om 11:45

ik word moe, echt heel erg moe van al die kinderen die maar blijven mauwen dat PSV geen zware poule had. Die maar blijven roepen dat de tegenstanders van PSV slecht zijn geëindigd in de nationale competities en van hieruit beoordelen.
Het word helemaal treurig wanneer Ajax er weeeeeeer bijgehaald word en gezegd word hoeveel zwaarder zij het al die jaren hebben gehad.

Waarom doen jullie Ajacieden dit? zijn jullie op je pikkie getrapt, voel je jezelf verongelijkt? wat is er toch aan de hand??
Hou er over op. Ajax gun ik ook het beste maar afgelopen jaar heeft juist PSV het geweldig gedaan.

Je kunt alles bagatelliseren en negatief bekijken maar waarom zou je dat doen? Hou er gewoon over op en wees blij met de behaalde punten voor het Nederlands voetbal.....hopelijk kunnen alle Nederlandse clubs een rol van betekenis spelen aankomend seizoen.

Volgens mij zijn jullie juist figuren die vooral hopen dat er iemand valt zodat je met zijn allen degenen kunnen uitlachen en afvallen en zelfs wanneer dat niet gebeurd zoek je nog wel iets om mee te gooien.....bahbah

1 juni 2016 om 12:19

wat een onzin...dus we moeten gelijk de loftrompet steken en alles idealiseren als het een keer goed gaat.

Psv heeft het super gedaan, maar de poule was niet loodzwaar.

Ajax had ook een paar keer een makkelijkere poule en toen hebben ze het gewoon helemaal zelf laten liggen. Ze hadden in die jaren veel van dit psv kunnen leren.

Ik hoop ook dat de Nederlandse ploegen het goed doen, maar bij een redelijke prestatie moeten we niet gelijk doen alsof alles hosanna.

Mooiste voorbeeld....het Nederlands elftal in 2014. Van Gaal heeft het geweldig gedaan met die jongens...het maximale er uitgeperst, soms wat geluk, maar dat heb je nodig op zo'n toernooi.
Maar het heeft wel heel veel problemen verbloemd. Er werd gedacht dat alles crescendo ging. Niks was minder waar. En kijk waar we een paar maanden later stonden....en kijk waar we nu staan.

Wie weet treft PSV weer ploegen die dit seizoen een uitschieter hadden en daarna verzwakt het nieuwe seizoen in gaan, of een Man City dat nog niet aan Guardiola gewend is. Top nu toe hebben ze zich pas aan 1 topploeg kunnen meten, dus ben erg benieuwd en hoop dat ze weer zo'n mooi CL-seizoen kunnen draaien.

Achja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Het voordeel van een poule met Bayern, Tottenham en Atletico is dat alle drie de ploegen je totaal zullen onderschatten en een wedstrijd als een formaliteit beschouwen. In de poulefase geven grote ploegen zelden 100 procent. Daar zou je op moeten mikken dan.

Maar dat is allemaal nog veel te voorbarig.

Weet iemand wanneer de loting is?

En het ligt er ook aan welke spelers en nog weggaan en erbij komen, want als Moreno en Bruma weggaan dan vrees ik toch dat het achterin erg wankel is en dan moeten er toch gelijk spelers staan wat ik niet zie gebeuren.

30 mei 2016 om 09:46

Eind augustus, als alle voorrondes gespeeld zijn.

30 mei 2016 om 09:51

Op 20 Juni word er geloot voor de 1e en 2e voorronde Cl.
Op 15 Juli wordt er geloot voor de 3e voorronde Cl.
Op 5 Augustus wordt er geloot voor de play-offs voorronde Cl.
Op 25 Augustus wordt er geloot voor de groepsfase CL.

30 mei 2016 om 10:30

Ze hebben het maar een jaar beter gedaan hoor. Vorig jaar er een ronde eerder uit dan Ajax, ook al een keer uitgeschakeld in groepsfase EL, dus overdrijf nu niet. Een zwaluw maakt nog geen zomer.

't Blijft enorm belangrijk hoe het team van PSV er volgend seizoen uit gaat zien. Als Bruma vertrekt worden ze er al een stuk minder op, op internationaal niveau. Het team van vorig seizoen kon inderdaad pieken in de Europese subtop, dat zal zeker weer minimaal nodig zijn om te overwinteren komend seizoen. Als ze nou Van Ginkel weten te kopen en Propper, Guardado en Hendriks behouden hebben ze in ieder geval een subtop middenveld. Laten we het hopen.

30 mei 2016 om 09:46

Vind ziyech ook wel een interessante aankoop voor psv, creatieve speler die ze goed kunnen gebruiken om te overwinteren.

30 mei 2016 om 09:51

Ja, heb je helemaal gelijk in. Ziyech was echt m'n favoriete speler, alleen zie ik hem liever niet meer omdat het me echt super pijn doet dat hij niet voor NL heeft gekozen. 't Is klein van me, maar ik kijk sport eigenlijk vanuit een heel chauvinistische reden. Ik ben gewoon voor Oranje, hij niet. Maar dat hij de beste was vorig jaar staat buiten kijf.

Maar je kunt ook een poule krijgen met

Cska
Napoli
Olympiakos

Dan heb je ook weer alle kansen. Dus het kan een poule zijn van de giganten maar ook een poule waarin je zelfs ontzettend veel kans maakt.

Geeft wat mij betreft wederom aan dat het systeem niet deugt. Kampioenen zouden altijd voor nummers 2, 3 en of zelfs 4 moeten gaan. Het heet niet voor niets Champions League.

30 mei 2016 om 10:29

Ook de kampioen van Malta?

30 mei 2016 om 10:34

Waarom niet? Die zijn in de eigen competitie kampioen geworden en daar draaide de CL oorspronkelijk om. Kampioenen geplaatst en laat de rest het maar uitvechten.

30 mei 2016 om 10:54

Omdat het niveau dramatisch is. Stel je voor de kampioen van een land als malta in de CL, die verliezen dan elke wedstrijd met dubbele cijfers.

Nou en? PSV heeft de kwaliteiten om de volgende ronde te halen. Mits iedereen blijft.

Als atletico de champions league had gewonnen was het dan anders geweest voor psv? Volgens mij niet sus het komt nieg doordat real heeft gewonnen.

30 mei 2016 om 10:29

Ze hebben het niet over de finalewedstrijd, maar het toernooi in het algemeen. Als er een landskampioen uit de top 7 landen ook de CL had gewonnen, was de 8e plaats naar de NL kampioen gegaan, nu gaat die naar de kampioenen van de eerste 7 landen+real Madrid

Ze hadden ook het nieuwsbericht kunnen schrijven dat er sowieso een Nederlandse club in pot 3 komt. Ajax zou daar inkomen als ze het halen en als ze het niet halen is PSV de eerste die doorschuift naar pot 3.

Er gaan denk ik (belangrijke) spelers weg aankomende zomer en er komen ook weer nieuwe spelers bij. Deze hebben tijd nodig om zich aan te passen en het niveau te halen wat nodig is om CL te spelen. Ik verwacht niet dat we nog een keer de poule overleven.

Vorig jaar vond ik het heel jammer dat we niet de echte absolute top in de groep hadden maar door gaan naar de 8e finale compenseerde dat ruimschoots. Als supporter wil je toch echte topwedstrijden zien en Messi in het echt zien spelen is nog een wens van mij. Daarom vind ik t niet erg dat we in pot 4 zitten. Lijkt me alleen maar mooier. Mocht je dan de poule nog door komen is dat alleen maar een bonus.

Psv was sowieso nooit in pot 1 gekomen omdat Nederland 9e staat, dus wie de CL finale won had geen invloed. Psv haalt pot 3 vast wel, want ik zie ajax toch niet doorkomen in de voorronde.

Waarom is iedereen toch altijd bang voor een scenario waarin we weinig punten halen? Als we veel punten halen, dan mogen onze mindere clubs Europa in, en daar spelen ze vaak een figurantenrol. Wat willen we daar dan mee bereiken? Ja, kunnen de spelers van die clubs zeggen dat ze een paar keer hebben gespeeld tegen clubs uit Kroatië, Slovenië, Polen, en dat ze er veel van geleerd hebben. Maar jongens, daar wordt ons voetbal toch geen haar beter van? En die EL levert financieel ook niet veel op als je snel wordt uitgeschakeld.

Wat mij betreft is die Europese ranglijst een detail. Een wedstrijd moet je willen winnen omdat je dan kans maakt op een prijs, niet omdat er dan ooit in de toekomst misschien een andere club uit jouw land ook mee mag doen. En uiteraard moet je willen winnen omdat dat de essentie is van sport. Lukt het niet, dan volgende keer gewoon beter je best doen. En dan hoor je vanzelf wel hoeveel clubs uit jouw land mee mogen doen. Zijn het er maar drie? Nou prima. Als we kennelijk niet beter kunnen... Kijk naar Liverpool-Dortmund. Twintig niveautjes hoger dan onze Eredivisie, en dat is dan nog maar EL. We horen momenteel gewoon niet bij de top van Europa, nou, dan moet je ook niet willen dat er veel Eredivisie-clubs Europees gaan spelen. Zelfkastijding heet dat.

31 mei 2016 om 09:12

Portugese competitie is net zo zwak als Eredivisie. Enige wat in Portugal sterk is, is de top 3 dat elk jaar met 25 punten verschil boven nummer 4 eindigt. Dus logisch dat Porto minimaal 3e wordt als ze een klote jaar achter rug hebben.

De kans is erg klein dat ieder team zich zal plaatsen waardoor PSV maar pot 4 moet. Dat betekent dat Ajax het ook nog moet halen

En kijken of PSV dan ook door gaat, want dat van vorig seizoen is ze wel naar boven gestegen. Dit is iets wat Ajax al jaren heeft gekregen. Als Ajax de voorrondes doorkomt welke pot zit Ajax dan?

Om hoeveel ploegen gaat het dan die de voorronde moeten overleven? Hoe realistisch is het nu dat PSV in pot 4 terecht komt? Van de informatie die hier vermeld wordt, word je ook niet veel wijzer.

psv heefft ook echt geluk gehad hoor want man u totaal uit vorm wolfsburg deed niks alleen verdedigen net zoals moscou en atletico. terwijl als je druk zet op psv krijgen ze het moeilijk. als ze bijvoorbeeld bayern dormund en madrid treven wordt het elke keer 3 0 want die clubs spelen vol op de aanval dan heeft psv geen kans en ajax kreeg alleen maar dat soort ploegen ze hebbben echt geluk gehad met de loting

30 mei 2016 om 14:22

Nou, dan heeft PSV geluk gehad. Prima toch! Heeft toch weer mooi Nederlandse punten opgeleverd

Feyenooord, Heracles, en Az moeten doorstoten naar de poulefase en deze overwinnen.

Ajax geef ik een kans in de voorronde champ, league

Psv word hoogstwaarschijnlijk uitgeschakeld, een zware poule voorkom je niet. (evenals een Ajax)

We moeten als Land beter gaan presteren, geen Groningen, Vitesse en GAE meer die er gelijk uit vlogen.. DAT Kost HET Nederlands Voetbal Punten!

AZ, Feyenoord en Heracles moeten gewoon keihard hun best doen. (er word serieus geld verdient in de Europa league)

30 mei 2016 om 15:44

Als ik zie hoeveel moeite Ajax en PSV al jaren hebben in de Europa League, dan geef ik Feyenoord, AZ en Heracles heel weinig kans. Met alle respect, maar we hebben het over drie clubs die afgelopen seizoen 26, 25 en 33 punten minder hadden dan Psv. Ik denk dat je al heel blij mag zijn als één van die drie overwintert.

Die hele CL, met elk jaar nieuwe regeltjes, slaat al jaren nergens meer op... Het is een vreselijk saai en voorspelbaar toernooi geworden, met al jaren zo'n beetje dezelfde clubs bij de laatste 4. PSV vorig jaar nog in pot 1, nu als Kampioen in 4?? En een nog gekwalificeerd Ajax in pot 3? Schiet mij maar lek...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren