Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oriënterend gesprek tussen gewilde Heitinga en zoekend Ajax

Laatste update:
/

John Heitinga is door Ajax benaderd om terug te keren in Amsterdam, zo meldt Voetbal International. De 31-jarige verdediger zou het jonge Ajax van ervaring moeten voorzien, al is er tot dusver alleen nog maar sprake geweest van een oriënterend gesprek.

Heitinga staat sinds vorig jaar zomer onder contract bij Hertha BSC, waar hij afgelopen seizoen geen basisplaats had. Hij kwam niet verder dan dertien Bundesliga-duels en een optreden in de DFB Pokal voor de Berlijnse club. Het contract van Heitinga loopt nog een seizoen door.

Volgens het weekblad hebben meerdere clubs in Europa en het Midden-Oosten belangstelling voor Heitinga, die in het verleden tot 87 interlands voor het Nederlands elftal kwam. De centrale verdediger heeft altijd aangegeven zijn loopbaan bij Ajax te willen afsluiten. Na zijn vertrek uit Amsterdam kwam hij ook uit voor Atlético Madrid, Everton en Fulham.

Ajax kan John Heitinga goed gebruiken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Soort van Ooijer rol zal zeer welkom zijn, maar in de basis lijkt me onwaarschijnlijk.

9 juni 2015 om 18:04

wat dan hij is beter als viergever en Riedewald en hoeft niet op te kunnen bouwen dat doet Veltman wel ik denk dat het een goed duo is.

9 juni 2015 om 18:09

Eerlijk gezegd horen die 2 ook niet in de basis.
Ik hoop gewoon dat Viergever wordt verkocht. Heitinga dan zijn positie op de bank inneemt en Ajax een goede LCV aantrekt.
Wie die goede LCV moet zijn? Nou daar hebben we een scouting voor.
Zal vast niet geburen, maar het is maar waar ik op hoop hoor.

9 juni 2015 om 18:20

Heeft wel een goede trap, is kopsterk, gaat harde duels aan, is goed in coachen. Kunnen de andere verdedigers van ons wel iets van leren. Bovendien kan hij wel een balletje trappen (in het verleden iig).

9 juni 2015 om 18:28

Ge-wel-dig nieuws,

nooit verwacht omdat Overmars in een eerder stadium had gezegd dat station Heitinga gepasseerd zou zijn.

Precies de voetballer die we zoeken, hij heeft een ton aan internationale ervaring (90+ interlands, EL, CL, PD, Bpl, Bundesliga) kan op cv, rv en cvm is een echte ajacied, kan mentaal een team op sleeptouw nemen, heeft zelf met een jong Ajax de kwart finale gehaald in de CL, al speelt hij in het roulatie systeem, niet volledig basis; hij zal geen bakken aan salaris vragen én hij wilt tenminste, liever dan een niet gemotiveerd dikkertje als vd Vaart

9 juni 2015 om 19:03

@selassi
Dat komt omdat andere spelers meer dan honderd gulden kosten, en ja, dat gaan we niet betalen natuurlijk voor een verdediger.

Opa Heitinga kan ons wel helpen, maar we schieten er niet heel erg mee op.

9 juni 2015 om 19:21

@Calm Wat een trieste reactie. 31 oud?? Nee, laten we het met 18-21 jarigen doen. Kan je weer zeuren als ze niet goed spelen. Heitinga heeft de ervaring waar ze bij ajax naar opzoek zijn. Hij kan nog makkelijk twee seizoenen mee tot de volgende lichting er klaar voor is.

9 juni 2015 om 19:32

@calm

Wil jij nog een paar jonge talentjes halen dan? Waar is het nou op de klippen gelopen afgelopen seizoen? Toch duidelijk bij het gebrek aan ervaring en mentale weerbaarheid?

9 juni 2015 om 19:35

Heitinga zal niet minder zijn dan de meeste matige LCV in de eredivisie (van Beek, Bruma etc), zal samen met Veltman een goed duo vormen en biedt een hardheid die Ajax nog niet heeft. Hierdoor kan ook Veltman weer stappen maken en in principe is Heitinga nog steeds potentieel oranje materiaal ga ik van uit. Zeker na de wedstrijd tegen de VS

9 juni 2015 om 19:36

Mooi hoe jij het falen van Heitinga in verschillende competities en in zijn interlands kan omdraaien naar internationale ervaring. :D

9 juni 2015 om 19:46

@ Ajaxia falen in verschillende competities?

Hij heeft het bij Atletico en Everton gewoon goed gedaan, speelde bij Atletico basis, maar Atletico had geldproblemen en verkocht hem voor 10 miljoen aan Everton. Bij Everton speler van het jaar van Everton geworden, 4 seizoenen basis gespeeld, totdat hij niet meer in de plannen voorkwam en naar Fulham ging.
Vanaf daar in minder aanvallende, niet erg voetballende teams als Fulham en Hertha BSC gespeeld en het is toch een voetballende verdediger. Hoe durf je zomaar te zeggen dat hij daar gefaald heeft terwijl hij overal, buiten de Bundesliga is geslaagd? Hij heeft er hoe dan ook ervaring op gedaan in de Bundesliga, dus ik weet niet wat je allemaal uit je duim zuigt?

9 juni 2015 om 18:07

Moisander en Denswil zijn weg, dus hij kan makkelijk de concurrentie aangaan, als die er al is..

9 juni 2015 om 18:26

Frank de Boer speelt met een linksbenige speler op de LCV positie en een rechtsbenige speler op de RCV positie. Moisander en Denswil zijn linksbenig, Heitinga is net als Veltman en v.d. hoorn rechtsbenig. Ik verwacht dat Heitinga 2e of 3e RCV zal worden achter sowieso Veltman.

Hoe dan ook, ik vind Heitinga aantrekken een slecht plan, want hoewel hij een echte Ajacied is, is hij lang en breed versleten. Je gaat iemand niet een miljoen per jaar betalen om zijn aanwezigheid in de kleedkamer. Daarnaast heeft Ajax behoefte aan een LCV die er direct staat, want Viergever is niet goed genoeg als basis Lcv.

9 juni 2015 om 18:33

Heitinga kan ook op rechtsback of Cvm, multi inzetbaar en op je 31e ben je echt nog niet versleten.
Daarnaast wil hij salaris inleveren voor Ajax.

9 juni 2015 om 18:35

Heitinga is beter dan alle links benige die Ajax momenteel heeft of kan gaan halen. Hij heeft vaker lcv gespeeld en heeft zelfs een 'redelijk' linker been. Dus wat jij zegt klopt van geen kant

9 juni 2015 om 18:48

Ligt niet zozeer aan je leeftijd hoor, hoe snel je verslijt, kijk maar naar Raffie. En kijk dan eens naar Kuijt.. Johnnie heeft wel zware knieblessure(s?) gehad en heeft veel snelheid verloren en hij was al niet de snelste. Zie je hem nog op de middellijn verdedigen? Of als back opstomen? En dan zaten wij al te zeiken op Blind, dat ie niet zo snel was en op linksback vaak te laat kwam. Op CVM zou ie nog kunnen, maar laten we nou overvol op het middenveld zijn, Bazoer hoort daar gewoon te spelen. En hij wilt wel salaris inleveren voor Ajax, salaris inleveren tov Herta ja, maar voor ajax gewoon de max hoor..

9 juni 2015 om 19:17

@trodat4030

Maar waar gaan we anders die ervaring vandaan halen, van alle Ajacieden met ervaring is Heitinga de enige met interesse, andere spelers met dergelijke ervaring die geen ajax-verleden hebben zullen zelfs nog meer vragen. Ik vond Blind op LV helemaal niet slecht in de Eredivisie, toch vrijwel alleen maar beperkte vleugelaanvallers, die je met de juiste positionering en mandekking in je broekzak hebt. Hij kan echt nog wel op de flank, hij kan ook op Lcv, hij heeft zelfs nog LV gespeeld.

We zijn misschien overvol op het middenveld, maar niet voor de 6, daar hebben we alleen Serero (geen echte 6), Bazoer (moet nog omgeschoold worden tot 6), Klaassen (wil de Boer eig op 10 hebben) en Gudelj is ook een 8 en geen 6.

9 juni 2015 om 19:23

Waarom moet het volgens jou een Ajacied zijn?

9 juni 2015 om 19:28

@legends1900

Omdat een Ajacied met ervaring misschien een bepaalde wedstrijdsovertuiging over kan brengen, kan vertellen hoe hij dat ervaren heeft in zijn jongere jaren bij Ajax. hij hoeft zich minder aan te passen aan het spel, zal bereid zijn om in te leveren, spreekt de taal en iemand als Heitinga zal zich 110 % voor de club inzetten, niet nog even een jaartje binnen cashen à la Eto'o.

9 juni 2015 om 21:44

Gewoon een basiswaardige speler halen, een Ajacied hoeft het echt niet te zijn hoor, hij moet toegevoegde wáárde hebben! Ajacied is leuk als hij het niveau nog aankan, Nigel de Jong bijvoorbeeld, al is een 6 niet nodig. Bazoer hoeft niet omgeschoold te worden, die speelt al sinds zijn komst naar Amsterdam op 6, Serero is backup van Bazoer, zo moeilijk is het niet. Klaassen en Gudelj zijn beide rechter aanvallende middenvelders (daar zijn we wél dubbel bezet, maar gaat Frankie geheid weer schuiven om ze allebei op te stellen, Klaassen omdat hij niet om hem heen kan, Gudelj omdat ie daar 6 milj voor heeft afgetikt En nee, Gudelj is geen 8, Eriksen is een 8, Andersen en Sinkgraven zijn 8en).

Op linksback heb je nog een speler (of 2) nodig. Koop een jongen als Kadlec van Fenerbace, 29 jaar, 5 jaar Bundesliga, 60 interlands tsjechie (2 Ek's), 50 Europese duels, klaar! Johnnie is veel te traag om op de middellijn te verdedigen! Deze Kadlec kan dat prima en nog wel verder dan dat ook! Speelt bij fener nog minder dan Johnnie bij Hertha, dus die zal best oren hebben naar een basisplek bij een voorronde CL deelnemer. Ervaren zat, spreek prima Engels dus qua taal geen probleem... Kan niet vertellen hoe het vroeger bij Ajax ging, maar dat lukt FdB blijkbaar ook niet, of wel? Waarom zou Johnnie dat dan wel kunnen? Waar baseer je dat op? Hoop???

Blind was aardig op linksback door zijn positionering, maar véél te traag, precies zoals Johnnie. Kijk op Bundesliga.de anders ff de potjes van Hertha terug waarin Johnnie meedeed, kwam overal uren te laat en stond steeds op kilometers van de plek waar hij moest zijn! Dat kan gewoon niet meer, ook niet in de eredivisie..

Dan kun je net zo goed (of misschien nog wel beter) Mathijs de Ligt in de basis zetten..

9 juni 2015 om 22:12

Volgens mij is Heitinga gewoon sneller als Blind, Blind is echt heel langzaam, lijkt net alsof hij altijd op bergopwaarts moet rennen.

Lijkt me een goede versterking voor Ajax, heeft ervaring opgedaan in het buitenland, tegen topspitsen gespeeld en Ajax mist gewoon een brok aan routine, helemaal sinds Poulsen weg is is er niemand meer die weet wanneer je erop moet klappen, of aan de noodrem moet trekken. Die Eredivisie-spitsen moet Johnny nog wel aankunnen, en in de CL heb ik ook meer vertrouwen in hem dan in Mikey

Met Heitinga, en Gudelj erbij krijg je toch wat meer echte kerels in je elftal die kunnen opkomen voor onze schoolknaapjes als ze fysiek aangepakt worden.

9 juni 2015 om 22:13

Haha grappig dat je zegt dat Bazoer op 6 speelt, terwijl de Boer hem daar nog moet brengen, en Klaassen daar speelt sinds dat Bazoer speelt bij Ajax 1, omdat hij vind dat het de belangrijkste positie is van zijn systeem, en dat Bazoer daar nog meer ervaring voor moest opdoen.

Gudelj is wel een 8, hij heeft nooit op CVM gespeeld en wil dat ook liever niet.
Eriksen en Andersen zijn van nature een 10, geen 8. Eriksen is omgeschoold tot centrale middenvelder dat is nou juist een echte aanvallende middenvelder.

Het speltempo ligt echt ongeveer 200 hoger als in de Eredivisie, ik denk dat Heitinga makkelijk mee kan op dit niveau, als Poulsen al van zulke grote waarde was (en hij veel erger door de mand viel bij elke topclub waar hij heeft gespeeld) dan moet Heitinga dat ook kunnen bewijzen. Johnny is trouwens sneller dan Poulsen

Blind was Ajacied van het jaar geworden op de linksback positie., maar wij misten vooral een 6 die naast verdedigende kwaliteiten ook het spel tempo kon bepalen en spel kan verdelen en daar bleek Blind perfect in te passen, in die rol.

Kadlec verdient 1.5 miljoen euro bij Fener, en zal meer willen verdienen bij Ajax, is alleen op linksback inzetbaar en heeft nog een 1 jarig contract dus zal nog zo tussen de 2-3 miljoen euro kosten. Slecht alternatief mijns inziens.

9 juni 2015 om 18:15

Inderdaad, in eerste instantie in een Ooijer rol, maar mocht hij zich in de basis kunnen spelen dan is dat ook goed. Hij kan ervaring toevoegen, dus wat dat betreft is hij welkom. Daarna is het gewoon; de beste speler speelt.

9 juni 2015 om 18:30

Serieus? Niet basis? Bundesliga is niet te vergelijken met eredivisie. Als hij hier gewoon vertrouwen krijgt is hij nog 2 jaar de koning.

9 juni 2015 om 18:40

Schei uit alsjeblieft zeg. Nu is het ineens heitinga die de verlossing moet komen brengen. Wat wordt Ajax naar een dieptriest niveau geleid door deze mismanagement zeg. Ongelooflijk slecht dit. Heitinga heeft sinds wk 2010 niet fatsoenlijk tegen een bal getrapt en is alleen maar slechter geworden. Bovendien werd die vorig seizoen al afgeschreven maar nu staan ze er weer. Zwaktebod dit. Als dit je plan b is dan kun je beter gelijk een licentie aanvragen voor de JL.

9 juni 2015 om 18:52

Vorig jaar was Heitinga niet goed genoeg en nu na nog een minder jaar van Heitinga opeens wel?
Met alle respect, maar ik vind hem geen basismateriaal voor een club als Ajax. Dat mag ik vinden toch? Ik ben ook maar een fan met een eigen mening.
Heitinga is oldskool. Niet meer wat het was. Wel is hij zeer ervaren en een echte Ajacied. Voor de groep lijkt zo iemand me prima, maar qua voetbalniveau doet hij me denken aan Joris van Feyenoord.

Deze mogelijke aankoop komt op mij over als: ff de Ajax fans pleasen met een oud Ajacied, omdat ze me nogal zat zijn. (met me bedoel ik Overmars). Nou ik trap er dus niet in.

9 juni 2015 om 21:06

Hij is pas 31. Daarbij zeg je iets over geen Ajax niveau, dat heeft de hele verdediging van Ajax niet. Heitinga is juist iemand die zijn mouwen opstroopt, duels aangaat en iedereen corrigeert. Hij heeft de nodige ervaring in alle competities en kan nog makkelijk 2/3 jaar mee. Ook al heeft hij een tijd niet veel gespeeld, hij kan wel de speler zijn die Ajax achterin mist.

9 juni 2015 om 22:21

-NEC- viergever en moisander stroopten de mouwen ook wel op en werken zich de pleuris. Gebrek aan kwaliteit valt gewoon niet te compenseren. Ook niet voor heitinga, waarvan ik niet eens rouwig was dat hij vertrok. Matige speler die door zijn coke uitstraling nog intimiderend leek.

9 juni 2015 om 23:31

Heb Viergever en Moisander anders zelden een duel hard aan zien gaan om zijn tegenstander even te laten merken dat ie er is. Een verdediger met een over mijn lijk mentaliteit zien we zelden nog in Nederland: enige die ik me nog kan bedenken waren Stam, Olsson, Vreven en Douglas. die schopte nog wel eens spelers over de boarding en tegenstanders zagen er tegenop dat ze een middagje tegenover hun stonden. Heitinga had dat ook wel een beetje. laten we Heitinga ook vooral niet afschrijven en eerst een kans geven. Ik denk dat hij wel eens de speler kan zijn dat Ajax mis, we zullen zien

10 juni 2015 om 07:24

Dus omdat de gehele Ajax verdediging niet van het gewenste niveau is, dan maar iemand anders aantrekken die waarschijnlijk ook niet van het gewenste niveau is?
Mentaal prima hoor, ik wil hem ook graag zien in dus die Ooijer rol, maar in de basis? Kan hij dat zelfs nog aan? Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Wel lijkt hij me beter dan Viergever, maar ja dat is niet zo moeilijk.

Een speler die ik vorig jaar al graag zou zien komen.
Een echte Ajacied in hart en nieren en zeker goed genoeg voor Ajax.
Bij Herta heb je een heel andere speelstijl dan bij Ajax en ik weet wel zeker dat hij het niveau van de Eredivisie nog aan kan. in de Champions league durf ik het niet zeker te zeggen maar hij zal een goede mentor zijn voor de nieuwe generatie Ajacieden.
100% aanwinst voor dit Ajax.

9 juni 2015 om 22:20

Mijn mening is dus totaal andersom haha. Ik zag hem paar jaar geleden nog graag komen, maar inmiddels is toch écht wel duidelijk dat hij het Ajax niveau niet meer aan kan. Bij Hertha heb ik hem een paar keer zien spelen, maar daar was het niet om aan te zien. En met alle respect, Ajax is nog steeds een niveau hoger dan Hertha. Al heb je in de Bundesliga natuurlijk doorgaans wel lastigere tegenstanders dan in de Eredivisie.
Maar in de Ooijer rol zie ik hem sowieso graag komen, maar liever niet in de basis.

Slechter dan van der hoorn kan hij inmiddels toch niet zijn. Maar of ajax hier nu op vooruit gaat denk ik nou ook weer niet.

Zou mooi zijn als hij terug komt, nuttig en zeer ervaren. Hij kan het toch niet verleerd zijn om te verdedigen(in Nederland??).

Het blijft een goede voetballer niet altijd even top geweest maar werkt hard! Kan Ajax goed gebruiken

9 juni 2015 om 18:25

Ik werk ook hard maar je mot mij ook niet in de verdediging van Ajax 1 zetten. Mensen kijken naar het verleden maar niet verder....

Zou denk ik best nog wat kunnen toevoegen, maar als we echt goed willen vlammen komend seizoen zullen we ook zeker nog ervaring voorin of op linksachter moeten halen naar mijn mening.

Zou echt geweldig zijn als hij wel terug keert.

De Ajacieden die zeggen dat hij moet komen, hebben echt geen verstand van het spelletje. In zijn laatste jaar bij Everton was hij al zwaar over zijn top heen en dit werd helemaal bevestigt tijdens zijn periode bij Hertha.

9 juni 2015 om 18:22

De mensen die zeggen dat hij niet moet komen hebben geen verstand van het spelletje. Hij brengt een bom ervaring mee waar je u tegen zegt. Hij hoeft ook niet altijd alles goed te doen als hij maar leiding geeft aan de verdediging waar ze duidelijk behoefte aan hebben. Hij kan ze sturen.

9 juni 2015 om 18:27

Die bij ervaring moet wel goed kunnen voetballen. Als je bij Hertha al op de tribune zit dan kan je er niet bijster veel meer van!

9 juni 2015 om 19:55

@postman87

"hij hoeft ook niet altijd alles goed te doen als hij maar leiding geeft aan de verdediging". Sorry, maar dit is echt een vreemde opmerking. Hoe kan hij nou leiding geven aan een verdediging wanneer hij zelf waarschijnlijk al zijn handen vol zal hebben aan zijn eigen spel? Het is ook maar de vraag in hoeverre zijn 'leiderschap' wordt geaccepteerd door de andere verdedigers wanneer hij straks in korte tijd 2-3 tegendoelpunten op zijn geweten heeft.

Heitinga lijkt me niet van toegevoegde waarde voor dit Ajax. Ze hebben meer dan 100 miljoen in kas, geef dan een paar euro meer uit en haal een gearriveerde subtopspeler van 25-28 jaar. Iemand met genoeg (europese) ervaring dus, maar ook een verdediger die nog genoeg kwaliteit bezit om Ajax vooruit te helpen.

9 juni 2015 om 20:35

Dat laatste is pas een vreemde opmerking, als ajax een miljard heeft te besteden komen er nog geen Suptop europa spelers met ervaring naar Ajax.

Daarnaast is het halen van "namen" uit de suptop 0,0 garantie voor succes.
Oleguer bijvoorbeeld had 127 wedstrijden in Barca op zn naam, was dat zo'n succes ?
Of Albert Luque , jaren ervaring in de PD zelfs 17 Interlands achter zn naam.
Was dat een succes ?
Roger ? halve finale EL gespeeld 3 geworden in de PD ook zo'n ongekend succesverhaal.
Atouba ook zo'n topper met ervaring in de BL en Pl.

Kwaliteit die je nodig heb is bijna niet te koop, dus kun je ze beter proberen op te leiden, en jongens als Heitinga (die niet meer hogerop kan) de een WK finale speelde ervaring heeft in de PD en de PL prima gebruiken als een mentor voor de op te leiden toppers.

Ook ooijer had het druk genoeg met zn eigen spel en toch hebben jongens als Alderweireld en Vertonghen veel aan hem gehad

9 juni 2015 om 21:15

Ik bedoel natuurlijk ook geen onbetwiste basisspeler van een Wolfsburg of Tottenham. Die zijn inderdaad onhaalbaar voor een club als Ajax. Maar ik weet zeker dat er vast wel ergens een wisselspeler van een club als Sevilla o.i.d. bereid zijn om CL te spelen met Ajax en zich op deze manier weer in de kijker te spelen van de Europese (sub)top. Denk dan meer aan de categorie Guardado of net iets daaronder.

Wat betreft salaris, Ajax heef natuurlijk een salarisplafond, maar je kan natuurlijk altijd wat spelen met tekengeld. Ook heb ik het idee dat Ajax makkelijk zijn salarisplafond wat kan verhogen, want volgens mij maakt Ajax structureel behoorlijk wat winst.

9 juni 2015 om 21:49

Je vergeet dat een bankzitter van Sevilla oid ook ruim 2 miljoen netto verdiend.
En CL spelen is blijkbaar toch niet het enige wat telt, ik bedoel Eto'o koss ook voor Samp terwijl hij met Ajax de CL in kon.

Ook VDV kiest voor de miljoenen en sterkte van de PD notabene bij het net gepromoveerde Betis ipv van de CL en zeer reele kans op landstitels en bekers.

Incidenteel kan het ook, maar stel je nou is voor dat beide heren wel waren gekomen had Ajax dan kampioen geworden ? Ik denk het wel want ik denk dat Eto'o 30+ goals had gemaakt.

Maar het is dus niet zo dat het niet geprobeerd word. Buiten Guardado (wat super heeft uitgepakt) zijn er niet veel voltreffers te noemen van die catagorie.

En dat salaris, dat hebben ze al eens geprobeerd met de speler die ik al eerder noemde en dan was ik Urziaz nog vergeten te noemen.

Ik denk dat Heitinga zeker wat zou toevoegen aan Ajax. Hij zal immers niet slechter zijn dan Viergever, Van Der Hoorn of Veltman.

9 juni 2015 om 18:28

Ja. Nog meer middelmaat. Nog meer van hetzelfde. Dat zal Helpen.

9 juni 2015 om 20:18

Wereldtoppers zullen ze niet kunnen aantrekken. Dan is een type Heitinga die 87 interlands heeft gespeeld, veel ervaring heeft, en Ajax goed kent een hele goede keus ja.

Gewoon doen. Iemand die wat vechtersmentaliteit kan brengen aan deze ideale schoonzonen. Heitinga hoeft echt niet elke week basis, maar hij zal het de huidige centrale verdedigers zeker niet makkelijk maken. Kan eventueel ook nog op de back.

Sorry maar het zou echt waanzin zijn om Heitinga te halen, die heeft er Hertha dit seizoen helemaal niks van gebakken. Waarschijnlijk vraagt hij ook nog een flink salaris.

9 juni 2015 om 18:18

Hij wilt zelfs inleveren. Daarnaast is bij Herta spelen voor een verdediger veel lastiger dan bij Ajax aangezien bij Ajax erg veel druk van de verdediging word afgehaald en Heitinga is aan die manier van spelen gewend dus zou prima bij Ajax passen.
Daarnaast 100% Ajacied waar ook respect voor moet worden gegeven aangezien we dat niet vaak meer zien, kijk maar naar onze grote vriend Rafael.

9 juni 2015 om 19:54

Van der Vaart is een Psv'er hé? Hij is al een Psv'er sinds dat hij een kind was

Heeft Heitinga wel de leidinggevende capaciteiten die nodig zijn? Dwingt hij wel genoeg af bij de jonkies? Ik twijfel.

Sinds hij niet meer in de BPL speelt zie ik hem nog zelden aan het werk. Maar als hij fit is en het laatste seizoen gewoon zijn wedstrijdjes heeft gespeeld lijkt mij dit toch een prima versterking voor Ajax. Ervaren rot naast Veltman, prima duo op papier toch?

Oke, veel slechter dan wat er nu staat kan bijna niet dus het is wel een vooruitgang. Echter Heitinga is al jaren over the hill, zeer overschatte voetballer. Heeft een kleine opleving bij Everton gehad vervolgens nergens echt potten kunnen breken. Lijkt me niet een bepaald een zekerheidje.

Als ze heitinga terughalen he dan zou dat de blunder van de eeuw worden. Welke idioot haalt een tribuneplaatsen van Hertha terug die al sinds ie weg is uit Amsterdam nergens potten heeft kunnen breken. Zelfs in z'n Ajax tijd was ie geen top. Dit is puur ervaring terug willen halen voor de ervaring en ze kijken niet naar wat meneer nog kan... Wat dit niet veel is. Deze jongen is over the hill. Niet terughalen! Haal echte kwaliteit kom op zeg.

9 juni 2015 om 18:28

Tribune klant. Geen tribuneplaatsen

9 juni 2015 om 18:32

Er zullen veel voetballers jaloers zijn op zijn CV met onder andere een WK finale.
Ooijer was ook zeker de blunder van de eeuw, niet goed genoeg meer voor Psv.
Poulsen, wisselspeler bij een degradatieclub in frankrijk die niet meer met hem verder wilde.

Helaas heeft hij bij weinig tot geen clubs gespeeld zoals bij Ajax waar de verdediging een stuk verder voor de keeper staat dan bij andere clubs.
Heitinga is prima voor Ajax en zal een van de betere spelers van de Eredivisie zijn.
Iemand die body heeft en kan koppen en vol de duels in gaat, dat hebben we al een tijd bij Ajax of in de Eredivisie niet meer gezien.

Patrick noem eens betere spelers die Ajax kan halen als je alleen maar te zeuren hebt.
Met minimale de zelfde ervaring en een betere CV die nu nog op goed niveau spelen

Laat hem maar komen.
Een echte aanwinst voor ons.

Dat meen je niet! Heitinga de slechtste verdediger die Ajax ooit gehad heeft. Alsof we zitten te wachten op die frikandel. Waar is Ajax mee bezig? Wil je de CL in gaan of wil je weer aansukkelen zoals vorig jaar. Je verwacht topspelers binnen te halen met niveau niet deze stijve hark. Overmars ga alsjeblieft weg en zout op je maakt er een potje van!! Wat walg ik hiervan en echt een zware teleurstelling dit

Ervaring is zeker welkom! Verdediging krijgt een goede impuls, Heitinga kan zeker nog 3 tot 5 jaar mee. Hij heeft natuurlijk niet de succesvolste periode achter de rug maar dat betekend niet dat hij niet meer kan ballen.

Ervaren spits er bij en het elftal is rond!

Cillisen
Van Rhijn
Veltman
Heitinga
Dijks/4gever
Klaas/bazoer
Gudel/bazoer
Sinkgraven
Elghazi
Milik/ankoop
Fischer
9 juni 2015 om 19:43

verwacht een iets andere opstelling met Heitinga erbij. Denk dat Sinkgraven gaat banken, daar komt Gudelj te staan en verwacht dat Van Rhijn verkocht wordt. Er zal toch een speler verkocht moeten worden naast naar ik hoop Boilesen ;-). Wil vd Hoorn wel eens zien als rechtsback. Geeft een extra wapen bij Corners en nog meer agressie achterin.

Cilissen
Tete/Hoorn
Veltman
Heitinga
Dijks
Klaasen
Bazoer
Gudelj
El Ghazi
Tete
Fischer
9 juni 2015 om 20:04

Ik denk zelf dat een middenveld Klaassen, Bazoer en Gudelj niet creatief genoeg is. Sinkgraven brengt echt net die creativiteit extra die het vaak ontbeerde bij het Ajax van het afgelopen jaar.

Verder zie ik geen aanwijzingen dat Van Rhijn zou vertrekken. Misschien omdat hij zelf weg wilt omdat Tete er aan komt. Maar ik denk dat hij er volgend jaar nog zal staan.

En Tete vind ik zelf geen spits, maar ik neem aan dat dat een foutje is

Goede aankoop zou het zijn. Hij is beter dan Moisander dus versterk je je elftal.

Goed nieuws. Beter en meer ervaren dan de koekebakkers achterin.

Johnny is altijd welkom! Voor dit Ajax zeker een versterking. Heeft bij Hertha weliswaar geen topseizoen gehad maja hij ziet er fit uit dus kan gelijk aansluiten!

Je speelt bij Herta niet......dan moet je ook bij Ajax niet spelen...
Rol als coach waarbij je zo nu en dan erin kunt lijkt mij het meest logische

Hehe vond het al lang duren voordat Johnny om de hoek kan kijken. Lijkt me dus een goeie zet. Lijkt me niet dat ie zo ver heen is dat hij niet meer top eredivisie is en heeft een brok ervaring waar de jochies van Frank "u" tegen zeggen en is het soort aanjager waar de ideale schoonzoontjes van Ajax van in de broek poepen. Beide kan dit Ajax dus wel gebruiken.

Zoveelste speler die het niet heeft gehaald wat is er toch met die lichting allemaal net niet goed genoeg voor de top.
Ligt het aan de mentaliteit? of wat is het
Vind het een goede speler en precies wat Ajax nodig heeft.

Als psv fan zie ik hem niet graag bij Ajax komen. Een jongen die het niveau niet meer heeft, en ook niet de leidinggevende capaciteiten. Voor een rol in de kleedkamer zou ik iemand nemen met enige vorm van uitstraling, dat ontbreekt bij heitinga ook volledig. Als dit al voor de top van nl gehaald wordt dan zijn we het echt helemaal kwijt. De enige rol die ik voor hem zie weggelegd is jeugdtrainer, maar dan wel de jongste jeugd.

9 juni 2015 om 19:24

Raar dat je hem dan niet graag ziet komen, want je noemt allemaal (terechte) argumenten waarom Ajax ervan af zou moeten zien en PSV in de kaart zou worden gespeeld. Ik juich zijn komst naar Ajax wel toe, hoewel het voor het Nederlands voetbal an sich jammer is natuurlijk. John Heitinga heb ik eigenlijk altijd al een wandelende aanfluiting gevonden, een parodie op een stoere verdediger, een wannabe die altijd te licht en te traag bleek voor het werk aan de top.

Net als Mathijsen zijn zijn prestatie bij Oranje altijd erg overschat geweest. Het duo wist zich groot te houden dankzij het sublieme verdedigende blok dat Nigel de Jong en Mark van Bommel vormden, maar toen zij niet meer in staat bleken om hun gebreken te camoufleren in 2012 werd pijnlijk duidelijk wat voor slechte voetballers het zijn. Ik begrijp dat Nick Viergever en Joel Veltman erg tegenvallen, maar met Heitinga terughalen geeft Ajax een signaal af van minachting naar de fans. Waarom niet wat intensiever scouten naar nieuwe oplossingen, in plaats van de makkelijke weg te kiezen? Dit is totaal niet in lijn met de torenhoge ambities van Ajax!

9 juni 2015 om 19:34

De reden waarom ik hem niet graag zie komen noem je zelf in je tweede zin. Ik denk dat iedere club in de eredivisie er bij gebaat is als het niveau omhoog gaat. Met heitinga bij de nr 2 van dit moment gaat het niveau van Ajax omlaag en daarmee het niveau van de eredivisie. Vandaar dat ik hem niet graag zie komen naar Ajax. Naar Roda of Excelsior was prima geweest want voor een dergelijke club is het nog wel een versterking.

9 juni 2015 om 19:53

Fair punt, ik dacht dat je een spelfout maakte Voor het competitieniveau is het inderdaad slecht als Heitinga de plaats bij een topclub bezet houdt voor een betere optie. Ik begrijp ook helemaal niets van het gebrek aan creativiteit en doortastendheid dat de topclubs vandaag de dag kenmerken in Nederland. Hoe kun je als (beoogd) Champions League-deelnemer genoegen nemen met een speler als Nick Viergever of na twee seizoenen gedemonstreerde middelmaat denken dat Karim Rekik je sportieve toekomst achterin rooskleuriger maakt! Daarbij maken veel clubs de fout dat ze vooral hun blik naar binnen richten - spelers halen binnen Nederland, voor een vaak hoge prijs - terwijl met intensievere scouting je veel betere opties zou hebben. Dat ook die in de top verwaarloosd is blijkt wel uit de 'verrijking' die Manolev, Marcelo, Luke Wilshere en Niki Zimling zijn gebleken. Evenmin is de veronderstelling dat het 'terughalen van Nederlandse internationals' je meerwaarde brengt.

Waarom niet eens nieuwe markten aanboren. Argentinie en Brazilie mogen hun topspelers dan afleveren aan Europa's grootsten; het kan niet anders dat Chili, Peru, Colombia, Ecuador en Mexico evenzeer barsten van haalbaar talent dat spelers als Boulahrouz, Kazim en Bruma moeiteloos uit de basis zou houden. Dat zou een hoop obscure koopjes en niveauverlies schelen.

9 juni 2015 om 20:14

Helemaal eens. Ik hoop dus dat Ajax het niet doet en een betere speler haalt. Dan hoeft (op termijn) een toekomstige Memphis depay niet al op 20-jarige leeftijd te vertrekken omdat hij uitgeleerd is in de eredivisie, maar dan is hij vanwege het hogere niveau pas op 23-jarige leeftijd uitgeleerd.

Om het niveau op te krikken ben ik overigens nog steeds een groot voorstander van een beneleague eventueel met Schotland. Duurdere tv rechten, hogere inkomsten uit sponsoring etc.

9 juni 2015 om 20:40

Een Beneleague vind ik in theorie leuk, maar is veel onherkenbaarder, zeker wanneer je Schotland erin trekt. Bovendien valt dan het bestaansrecht van zo goed het hele rechterrijtje van de Eredivisie weg, een ontzettende devaluatie van een hoeveelheid ploegen die evengoed Nederlands talent voortbrengt en ze een podium geeft om tot wasdom te komen. Je moet er sowieso toch niet aan denken dat grote steden als Den Haag en FC Utrecht, met een aanzienlijke jeugdopleiding toch, op het tweede niveau terechtkomen om de fans warm te maken voor een thuiswedstrijd tegen pakweg Germinal Beerschot? En ook een bezoeker als Genk zal minder tot de verbeelding spreken dan bijvoorbeeld FC Groningen. Sowieso vraag ik me af of je het voetbal aantrekkelijker maakt met zo'n oplossing. Ik denk dat een groot deel van het binnenlands publiek zich afkeert van een competitie als deze; met die tv-inkomsten zal het dan ook wel meevallen.

9 juni 2015 om 20:52

Het halen van een speler is altijd een gok.
Een speler van buiten de EU kost ontzettend veel geld, en komen uit een totaal andere cultuur, klimaat en taal. Dit vergt vaak zoveel mazzel dat het net goed valt en zoniet dan heb je een zeer dure speler die een jaar of 3 4 aan je vast zit.
Ajax was de laatste jaren niet erg succesvol met Cvitanich en Mauro Rosales bijvoorbeeld.

Verder moet je ook niet vergeten, dat de gehele europese top daar zit , en dan hebben de ploegen uit de Primera Division en Portugal behoorlijk voordeel qua klimaat maar zeker qua taal.

Ook een ding is dat spelers meestal van een investeringsmaatschapij zijn, wat je ook niet moet willen imo.

Ooijer was voor Psv ook niet meer goed genoeg, maar Alderweireld en Vertonghen waren erg blij met zn ervaring etc.

Je kan van Heitinga zeggen wat je wil, maar hij haalde en speelde als basisklant een WK finale, er zijn er niet zoveel die dat kunnen zeggen hoor.

9 juni 2015 om 22:44

Dat klopt, hoewel ik de voorbeelden die jij noemt niet de juiste illustraties. Frank de Boer meent dat Zivkovic een jaar in Jong Ajax moet spelen om aan het kennelijk nogal verheven Ajax-spel te kunnen wennen. Maar als er nou een speler is die bij voorbaat totaal geen Ajax-spits was dan was het Cvitanich, die juist geboren was voor het 4-4-2 systeem waarin hij in Argentinie de aandacht trok. En Mauro Rosales was simpelweg niet goed genoeg. Kwaliteit is wel de eerste randvoorwaarde die goed ingeschat moet zijn - door de scouting - en daarna komt de rest. Met de juiste benadering leren talentvollere Zuid-Amerikanen als Farfán, Alex, Gomes, Ruiz, Suárez en ook Arias dat het halen van Non-EU-spelers uit deze regio zeker het overwegen meer waard is dan veronderstelde 'zekerheidjes' als ervaren Europeanen (wilkshere, Gabri, Charisteas...) of overschatte Nederlandse (ex-)internationals (boulahrouz, Van Bommel, Ooijer, Mathijsen, Van Bronckhorst, Hofland, De Cler). Het Philip Cocu-effect is na de naamgever ervan volledig uitgebleven.

Ik ben het met je eens dat zulke spelers van waarde kunnen zijn voor een groep, maar dat wil nog niet zeggen dat je voor zijn topsalaris ook een basiswaardige rots in de branding hebt. Laat staan dat zo'n transfer daarmee verantwoord is. Liever zou ik onderzoeken of je niet een speler kunt vinden van rond de 28, die zoals Guardado wel je gedroomde meerwaarde kan brengen.

Zoals ik in mijn eerdere post hier al aangaf vind ik dat we de prestaties van Heitinga niet moeten overschatten. Dat zijn gebreken zo lang gecamoufleerd konden blijven mag een wonder heten - wat overigens geen wonder is, is dat juist Heitinga eraf moest in de verlenging tegen Spanje, maar dat terzijde. In 2008 was Heitinga wissel en in 2012 het absolute lek van Oranje. Dat hij tussendoor basisklant was en de finale haalde zegt me daarom weinig. Ter illustratie: Dick Nanninga is de enige speler ooit die een velddoelpunt scoorde voor het Nederlands Elftal in de reguliere speeltijd van een WK-finale. Als invaller.

Heitinga!! Yes! Hier hoopte ik al op Dan maar een keer geen linksbenige LCV

Graag! Kan op 2,3 en 6 spelen. Heeft ervaring. Echte Ajacied. Amper minuten gemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat hij het verleerd is.

9 juni 2015 om 19:15

Klopt. Goeie keus,sowieso ervaring rijker. Komt goed

Als je als club niet verder komt dan Heiting, dan zou ik serieus overwegen om de scouting afdeling op te heffen. Wat een armoede. Heeft geen knappe wedstrijd gespeeld in de afgelopen 2 jaar, in mijn optiek.
Zoek een centrale verdediger van 26-29 die in een supercompetitie op de bank zit. En bied hem iets moois aan. Zo'n speler brengt ook ervaring mee. Kost wat meer, maar heb je ook veel meer aan.

Centraal duo met Veltman (opbouwer) en Heitinga (sloper) is prima voor de eredivisie en de europa league denk ik. Ik zou hem er sowieso bij halen, kan nog wel een paar jaar mee.

Eerst loopt iedereen hier te zeiken als ik zeg dat Heitinga terug moet komen. En nu toont Ajax officieel aan interesse te hebben. En nu is hij ineens een welkome versterking. En toen ik het zei was hij ongeschikt verklaard. Als je gewoon Heitinga en Botteghin haalt dan heb je twee prima verdedigers. Heitinga die de jonkies kan bij scholen en Botteghin die het takenpakket van Moisander over kan nemen. En dan voor voorin nog een ervaren man halen voor de spits en ook Berghuis overnemen van AZ. Dan mag AZ Menig, Muric, Zivkovic of Becker huren plus de volledige overname van Ligeon die AZ wil hebben. En een nieuwe links en rechtsback. En ook Dijks als back-up van de nieuwe linksback. Dan zijn we klaar voor volgend seizoen. Voor de linksback heb ik een transfervrij optie en dat is Nigeriaans international en ex Marseille en Milan speler Taye Taiwo. Hij pas 31 jaar. En een schat aan ervaring en een goed sterk lichaam.

Cillessen,

Aankoop, Veltman of Heitinga, Botteghin, Taiwo,

Bazoer, Gudelj, Klaassen(c),

Berghuis, Aankoop, El Ghazi

Leuk feitje is dat Heitinga altijd gezien werd als de parel uit de jeugdopleiding oa. beter dan zijn teamgenoten zoals Sneijder, Vd Vaart en Nigel de Jong. Jammer dat hij het nooit ''helemaal'' heeft kunnen waarmaken. In ieder geval wel een topper met een Ajax hart die ik graag zie terug komen.

Lichamelijk moet hij het prima aan kunnen. Heeft de laatste 3 jaar gemiddeld nog geen 10 wedstrijden gespeeld. Ook dit blijft weer een gok of hij echt iets toe gaat voegen.

Ik vind wel dat Ajax door blijft slaan in mensen halen die een Ajax verleden hebben. Waarom niet eens verder kijken. Dit geeft PSV wel de kans om mensen als Gerbrands en Brands te halen. Een van de Sar is een prachtig mens, maar als bestuurder heb je 10x meer aan een Gerbrands.

Wat zitten mensen nu Heitinga op te hemelen alsof hij een aanwinst is.
Moet hij het team aansturen?
Hij maakt zoveel fouten dat hij zijn handen vol heeft om zichzelf aan te sturen.
Vond hem vroeger al een prutser, en nu hij fysiek nog minder is, is hij meer een sta in de weg met een onnodig extra salaris.
Nu weet ik het zeker...overmars is echt een prutser.
Komt met niks goeds.
Dat wordt helemaal niks met Ajax komend seizoen.
Doe eens wat aan het probleem met de steeds groeiende lijst met Angstgegners van Ajax.
Daar kan Ajax alleen wat aan doen als er anders gespeeld wordt.
Er wordt alleen anders gespeeld als er een andere Coach komt.
Frank moet dus weg.
Begrijp niet dat niemand dat ziet.
Pas aan het einde van het seizoen zal Frank met dank voor de gewonnen titels netjes weggaan.
Maar komende seizoen is dan al hardstikke mislukt
Beetje jammer

Lange carrière achter zich en hij heeft echt wel zijn sporen in het voetbal verdient, maar afgelopen seizoen maar 13 wedstrijden in de Bundesliga. Ik weet niet of hij dan nog wel de versterking is zoals we hem in het verleden hebben gekend.

Wat zie ik Ajacieden nou klagen hierboven?! Prima verdediger voor de jonge verdediging! Kan de jongens leiden, en is nog spijkerhard. Klasse verdediger nog hoor voor de Eredivisie. Viergever is ook maar een softie..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren