Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Noa Lang maakt opnieuw grote indruk in België: ‘De volgende stap is Oranje’

Laatste update:

Noa Lang liet donderdagavond andermaal een goede indruk achter bij Club Brugge, door in de derby tegen Cercle Brugge de winnende treffer voor zijn rekening te nemen. De 21-jarige vleugelaanvaller verzorgde namens de Belgische topclub reeds negen doelpunten en zeven assists. Georges Leekens is bijzonder onder de indruk van het spel van Lang en stelt dat de volgende stap voor hem Oranje zal zijn.

“Een mannetje. Dat mag, hé. Ik heb dat graag, jongens met persoonlijkheid. Met een ego. Bous had dat ook. Hij ging evenmin achteruit voor een beer van twee meter”, wijst Leekens in Het Laatste Nieuws op Mbark Boussoufa. De aanvallende middenvelder, zeventigvoudig Marokkaans international, maakte furore bij KAA Gent en Anderlecht, waarna hij nog in Rusland, de Verenigde Arabische Emiraten, Saudi-Arabië en Qatar speelde.

“Zwervend van links naar rechts, soms wat centraal. Je moet zo'n jongen die vrijheid gunnen. Hém de keuze laten maken. Hoe Lang een bal behandelt, is fantastisch. Aan zijn eerste controle zie je genoeg. Plus: hij ruikt de zones”, stelt de Belgische oefenmeester in ruste, die onder meer Anderlecht, Club Brugge, KV Mechelen, de Belgische nationale ploeg en Roda JC Kerkrade onder zijn hoede had. “De volgende stap voor Noa Lang is Oranje.”

Het is overigens de vraag of Lang komende zondag in de thuiswedstrijd tegen Standard inzetbaar is voor trainer Philippe Clement. De vleugelaanvaller moest na een uur spelen gewisseld worden. “Noa had in de eerste helft een trap op de knie gekregen en dat hinderde hem serieus, vandaar de wissel”, verklaarde Clement na afloop in de Belgische media. “Een paar jongens gaven een vermoeide indruk, als je hen daarna ziet spelen is dat niet meer. Het zit meer in het hoofd dan in de benen, denk ik. Zondag is het een knaller tegen Standard.”

Verdient Noa Lang al een uitnodiging voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij zo doorgaat dan is het inderdaad de vraag hoelang de Boer de voorkeur aan jongens als Stengs, Promes en Babel kan blijven geven. Heb hem nog niet zo vaak zien spelen, maar het lijkt toch wel een sensatie te zijn in België.

29 januari 2021 om 10:49

Lijkt me dat hij die drie nu al wel voorbij zou moeten zijn in de pikorde.

29 januari 2021 om 10:54

Vind ik ook. Hij verdient op zijn minst de kans. Hij brengt ook net een stukje creativiteit dat Oranje soms gewoon nog mist. Het is natuurlijk de vraag of hij dat nu ook al bij Oranje kan. Hij komt bijvoorbeeld het liefst vanaf de linkerflank en die is dan bij Oranje nog best aardig bezet. Maar een kans verdient hij inmiddels zeker. Veel constanter dan Stengs, Promes, Babel en zelfs een Berghuis.

29 januari 2021 om 11:02

Dat lijkt me niet, leuk dat je het in Belgie goed doet maar dat wil nog niet zeggen dat het op een hoger niveau ook goed gaat. Hij zal eerst opgeroepen moeten worden en het dan in Oranje moeten laten zien, voordat we over zijn positie in de pikorde kunnen discuseren.

29 januari 2021 om 11:04

Deed het in de champions league ook aardig. Sowieso presteert hij beter dan Babel, Stengs, Promes en Gakpo dit seizoen.

29 januari 2021 om 11:27

Gakpo heeft dan ook het probleem dat die wat pijntjes heeft gehad dit seizoen en een coach heeft die denkt dat hij met een uniek wisselbeleid het team fitter dan de rest kan houden (wat niet het geval is). Gakpo verkeerde namelijk ook echt in een bloedvorm.

29 januari 2021 om 11:31

Ja bij Gakpo spelen er andere factoren mee maar dat is ondertussen ook al een tijdje geleden. Volgens een dergelijke redenering kun je Promes er ook bij houden want die was vorig seizoen in bloedvorm.

29 januari 2021 om 11:55

Verschil met Promes en Gakpo is de leeftijd, het talent, dat Promes zoals die nu bij Ajax voetbalt zo altijd bij het Nederlands elftal heeft gespeeld en dat Gakpo het laat zien als die wel speelt. Vind hem altijd nog 1 van de betere bij PSV als die minuten maakt. Iets wat je van Promes niet kan zeggen. Promes was vorig jaar voetballend ook gewoon bedroevend hoor, maar dat heb ik vorig seizoen ook genoeg gezegd. Alleen was ik dan de azijnzeiker 'want hij scoort toch?' tja, gelukkig spelen er in het voetbal meer dingen mee dan alleen scoren.

29 januari 2021 om 12:18

Langs rendement is inderdaad uitstekend. Maar Gakpo in hetzelfde rijtje noemen als Babel, Stengs en Promes lijkt me niet juist. Die jongen doet het echt uitstekend bij Psv. Hij mag soms nog wat beslissender zijn, wat nadrukkelijker het voortouw nemen, maar zijn schotrendement is belachelijk dit seizoen! Het is dan ook te idioot voor woorden dat Gakpo zijn debuut voor Oranje nog niet heeft gemaakt dit seizoen.

29 januari 2021 om 12:18

Dat Lang "sowieso" beter presteert dan Gakpo is toch wel een van de meest opportunistische doch absurde dingen die ik hier in tijden gelezen heb. Nu Gakpo drie wedstrijden niet mee heeft gedaan door een blessure lijkt iedereen weer te zijn vergeten dat deze man al meer dan een jaar lang de beste speler van PSV is. Geweldig hoe hij door alles en iedereen onderschat wordt en structureel onderbelicht blijft.

29 januari 2021 om 12:34

Lang speelt al drie maanden geweldig, ga je beweren dat Gakpo al drie maanden geweldig speelt? Lees ook even de sectie “dit seizoen”, dan is vorig jaar niet echt relevant.

29 januari 2021 om 12:45

Ja? Jij doet alsof Gakpo uit vorm is terwijl hij, als hij speelt, altijd tot de beste aanvallers van PSV behoort en nu alleen 3 wedstrijden gemist heeft door een blessure? Het is sowieso pas 2 maanden geleden dat Gakpo PSV bij de hand nam tegen Paok waardoor we overwinterd hebben in de EL

29 januari 2021 om 12:50

Ik zeg niet dat hij uit vorm is. Ik zeg dat Lang dit seizoen (zeker de drie laatste maanden) gewoon duidelijk beter is vorm is. Dat valt gewoon praktisch onmogelijk te ontkennen. Dus op dit moment zou ik Lang zeker boven Gakpo plaatsen, op basis van huidige prestaties dus.

29 januari 2021 om 12:54

Ik vind het een bizarre uitspraak. Onmogelijk te ontkennen nog wel. Je slaat de plank hier echt mis Lierse

29 januari 2021 om 12:56

Dus een speler die de laatste drie maanden gewoon de uitblinker is van de hele Belgische competitie presteert volgens jou niet beter dan Gakpo (die ik niet eens tot de uitblinkers van de Eredivisie behoort de afgelopen drie maanden)? Dat vind ik eerder een nogal bizarre uitspraak.

29 januari 2021 om 13:06

In mijn ogen behoort Gakpo dus wel degelijk tot de beste spelers van de Eredivsie op basis van de afgelopen 3 maanden. In vrijwel alle competitiewedstrijden die hij de afgelopen 3 maanden gespeeld heeft (dat zijn er een stuk of 10), was hij de beste of in ieder geval een van de beste spelers aan PSV-zijde. Je zei overigens in eerste instantie dat Lang duidelijk beter 'presteert' dan Gakpo, dat is wel iets anders dan duidelijk beter 'in vorm zijn' he (voorbeeld: een slechte speler die in vorm is, presteert niet per se beter dan een goede speler die uit vorm is).

29 januari 2021 om 13:14

Lang de afgelopen drie maanden in de competitie (10 wedstrijden): 6 goals en 6 assists. Gakpo de afgelopen drie maanden in de competitie (wedstrijden): 2 goals en 1 assist. En jij gaat met droge ogen beweren dat Gakpo beter presteert? En nee Gakpo is niet éã©n van de uitblinkers van de Eredivisie van de afgelopen drie maanden. Dus Lang is beter in vorm en presteert beter dan Gakpo, de cijfers liegen niet. Ik zeg trouwens niet dat Lang veel beter is dan Gakpo, maar zijn prestaties en vorm van de afgelopen drie maanden wel.

29 januari 2021 om 13:36

Als jij zo goed in de cijfers bent gedoken zul je vast ook ontdekt hebben dat Gakpo's statistieken van de afgelopen 3 maanden niet heel afwijkend zijn ten opzichte van zijn statistieken over het gehele Eredivisieseizoen (in totaal 'maar' 5 goals en 2 assists), dus ik snap niet waarom je per se hamert op die tijdsspanne van 3 maanden. En toch durf ik echt wel te beweren dat Gakpo dit seizoen de beste speler van PSV is en daarmee ook een van de uitblinkers van de Eredivisie. Dat komt omdat een voetballer meer is dan een optelsom van statistieken en ik mijn meningen baseer op de 90 minuten voetbal die ik iedere keer zie. Ik vind bijvoorbeeld ook niet dat je kunt zeggen dat Giakoumakis beter presteert dan Malen. Zijn zoveel andere factoren die hier om de hoek komen kijken.

29 januari 2021 om 13:43

Heb je dan ook elke keer 90 minuten naar Club Brugge en Lang gekeken?

29 januari 2021 om 13:48

Neen, net zoals jij dat niet hebt gedaan van Psv. En daarom heb ik mijn vraagtekens bij jouw uitspraak.

29 januari 2021 om 13:56

Nu volgens je eigen logica mag je dan ook geen uitspraak doen over het niveau van Gakpo ten opzichte van Lang.

29 januari 2021 om 16:38

@davilla7 De promotie rondom Gakpo en Oranje heb ik nog steeds niet begrepen. Speelt die jongen nou echt zo bijzonder? Ik heb hem inmiddels in zoveel wedstrijden zien voetballen en nog nooit was hij de absolute uitblinker bij PSV noch in Jong Oranje. Hij heeft wel eens leuk tot goed gevoetbald maar echt niet veel meer dan dat. Hij is onrustig in z’n techniek, in de combinatie en in de afronding. Elke vergelijking met Noa Lang gaat mank omdat Lang werkelijk in bijna elk voetbaltechnisch opzicht superieur is aan Gakpo (en ook aan Stengs). Maar dat geldt sowieso ook voor Malen, Bergwijn (vanzelfsprekend) en Berghuis.

29 januari 2021 om 11:40

iedereen die ik ken bij club is er lyrisch over hij heeft alles wat we graag zien en dat is werken en acties maken en hijzelf heeft het enorm naar zijn zin dat zie je aan zijn spel. dus voor ons is het een fantastische zaak en die 6 mil betalen we met een glimlach want er sijpelen al berichten door dat er al clubs hem in de gaten hebben maw we gaan er dik aan verdienen

29 januari 2021 om 12:04

Het bestaat gewoon niet dat Babel en Promes nog in aanmerking komen; als bondscoach zou De Boer volstrekt ongeloofwaardig zijn. En inderdaad gaat schoonzoon Stengs het met zijn huidige inbreng en povere statistieken ook niet redden. Generatiegenoot Ihattaren moet ook aanpoten komende seizoenshelft om er komende zomer bij te zijn. Berghuis zal een streepje voor hebben wat ervaring betreft, maar loopt in zijn huidige vorm ook gevaar (zijn statistieken verdoezelen de hoeveelheid penalty's die hij raak schoot). Ik zou het vreemd vinden als De Boer Cody Gakpo nog langer blijft negeren en in deze vorm zou Lang wel eens het grootste zekerheidje kunnen zijn voor de kandidatuur op de flanken (achter Bergwijn en Depay uiteraard).

Sowieso benieuwd naar zijn ontwikkeling de komende jaren. Als dat een stijgende lijn vasthoudt, komt er de komende tien jaar natuurlijk een moment waarop hij een vaste Oranje-klant is en Ten Hag vroeg of laat bondscoach is. Tussen Van Marwijk en Van Persie kwam het wel weer goed, maar of Lang Ten Hag kan vergeven hem zijn kans bij zijn droomclub ontzegd te hebben...

Ik denk dat het merendeel van de mensen die 'nee' stemt op de poll, geen flauw idee heeft hoe goed Noa het doet. Lang speelt namelijk echt fantastisch momenteel. Het lijkt mij meer dan logisch dat hij een uitnodiging krijgt voor het Nederlands Elftal. Al helemaal als je ziet dat jongens als Babel en Promes ook steevast de kans blijven krijgen.

29 januari 2021 om 12:58

Ach ja, er zullen wel weer veel mensen tussen zitten die de Pro League onderschatten. Wellicht zelfs wat rancuneuze Ajacieden.

29 januari 2021 om 22:44

Er zijn mbt Noa Lang vooral rancuneuze Ajacieden richting Ten Hag dat hij Lang heeft laten gaan. Creativiteit die we nu missen terwijl jongens als Promes en Labyad mogen aanmodderen. Echt een onbegrijpelijk besluit.

Blijft toch echt onbegrijpelijk dat Ajax zo gemakkelijk een jeugdspeler met zoveel potentie heeft laten gaan. Lijkt me vooral doordat ETH die een passant is niet met zijn persoonlijkheid om kon gaan. Geef je dit soort spelers vertrouwen en kansen dan betaald het uit. Ik denk dat Ajax hier ETH te veel invloed heeft gegeven. Het is niet voor niets dat Club Brugge gelijk toehapte en grif de miljoenen overmaakte naar Ajax. Blijkbaar ziet hun scouting het wel beter of weten ze daar beter met dit soort jongens om te gaan.

Leuk om te zien dat hij zijn potentie waarmaakt en een kans op links mag hij zeker krijgen. Want op dit moment is de spoeling daar erg dun. Kan hij mooi de plek van Promes overnemen die het nog nooit heeft waar gemaakt in Oranje. Wat op zich dan ook wel weer opmerkelijk is dat ze bij Ajax Promes verkiezen boven Lang.

29 januari 2021 om 11:18

Inderdaad. Lang en Botman straks bij Oranje waarschijnlijk zonder ooit een serieuze kans te hebben gehad. Waar dat bij Botman aan ligt weet ik niet maar Lang is mede vertrokken omdat Ten Hag hem niet pruimde

29 januari 2021 om 11:22

Omdat Botman niet goed genoeg was Japie. Dat kun je elke dag blijven herhalen maar die gozer was in Nederland te beperkt. Er is bij Ajax meer nodig dan alleen wat lengte. Dat hij het nu in Frankrijk wel goed doet is leuk voor hem maar zegt nog niks of hij dat bij Ajax kon. Misschien past het spel in Frankrijk net wat beter bij hem omdat er hier vaak wat meer gevraagd wordt van een verdediger met name in de opbouw. Soms maak je keuzes die achteraf anders uitpakken.

29 januari 2021 om 11:36

Als verdedigers als Veltman en Schuurs al goed genoeg zijn voor Ajax dan is Botman zelfs overgekwalificeerd voor Ajax. Alsof in Frankrijk alle verdedigers de bal blind de tribune in trappen. Die moeten ook gewoon hun backs en middenvelders inspelen hoor

29 januari 2021 om 11:45

Botman speelt op de plek van Blind dus je 2 voorbeelden slaan nergens op. Als hij was gebleven had hij achter Blind gezeten en daar had hij dus geen zin in. Ik had hem er nog wel graag bij gehad als back-up maar voor hem is het mooi dat hij op een niveau hoger kan acteren en Ajax kreeg er een mooie transfersom voor. Maar ik betwijfel of Botman goed genoeg was geweest om met 40 meter in zijn rug te spelen. Nu voel ik wel een Blind opmerking aankomen natuurlijk want die is nog trager maar die staat er voornamelijk voor zijn passing,inzicht en om het spel te verdelen. Ik vind het wel zonde hoor dat ze weggaan zonder ze echt getest te hebben maar goed het is hun keuze natuurlijk.

29 januari 2021 om 11:51

Het ligt er bij Botman niet zozeer aan dat hij niet kan opbouwen want dat kan hij redelijk, het probleem is meer dat hij qua positionering compleet in de war raakt als hij ruimte in de rug heeft. Bij Lille spelen ze niet erg hoog dus daar past hij perfect, maar Botman paste gewoon totaal niet in het systeem bij Ajax. Dat kan toch? Sommige voetballers zijn goed maar passen niet in elk systeem.

29 januari 2021 om 11:58

@LucasAndersen heb je Blind en Veltman wel eens met ruimte in hun rug zien spelen? Neem alleen al de wedstrijd tegen Lille vorig jaar, die twee werden toen aan alle kanten voorbij gelopen met ruimte in hun rug. Dat vind ik dus niet echt een argument waardoor Botman niet bij Ajax zou passen

29 januari 2021 om 12:14

Ik geef je toch een argument waarom hij niet in de basis staat bij Ajax. Daar staat dus Blind en die heeft een stuk meer ervaring. Verder begrijp ik echt niet waarom je in elk Lang of Botman topic hierover begint. Wat heeft het nou voor zin? Gewoon meerdere keren dezelfde onzin discussie. Dat deed je met Kluivert ook al. Ik snap echt niet waarom je er zo druk om maakt als je voor Feyenoord bent 😁

29 januari 2021 om 13:38

Elke kans die hij krijgt, pakt Japie met beide handen en voeten aan om een tirade over Lang en Botman te beginnen. Je zou bijna denken dat ze bij Feyenoord vandaan komen. Wat Oranje betreft: van mij mogen Promes en Babel wel even thuis blijven maar ben bang dat het niet zal gebeuren. Niet alleen bij De Boer maar Koeman riep die twee ook op, zelfs als ze waardeloos speelden.

29 januari 2021 om 14:00

Pst Kyle, Lang kómt ook van Feyenoord

30 januari 2021 om 15:22

Ik vind Botman een geweldige verdediger en Lang laat ook leuke dingen zien. In een competitie als de Eredivisie waar de kwaliteit van verdedigers echt slecht is en er ook niet veel frivole te hnische spelers lopen had ik deze twee graag willen zien spelen. Wat is daar mis mee?

29 januari 2021 om 11:20

Ik weet niet of Ajax hier ETH teveel invloed in heeft gegeven, maar als hij dit jaar nog bij Ajax had gezeten had wss niet veel minuten gemaakt omdat ETH het helaas niet zo in hem zag zitten, nu maakt hij in ieder geval zijn minuten en kan hij zichzelf etaleren op een mooi niveau. Helaas kiest ETH altijd maar weer voor de alibi-aanvaller Promes die niks presteert en voor Labyad, die als back up voor de buitenkanten en tien prima is, maar toch te weinig voetbal brengt om echt basisspeler te zijn.

Natuurlijk vind ik het wel jammer dat hij vertrok omdat ik echt gecharmeerd ben van de kwaliteiten van Noa en met hem op de tien positie en Alvarez er naast op 6 zou je een middenveld hebben gehad wat veel meer in balans was geweest en had je de 11mln voor Klaassen ook in eigen zak kunnen houden.

29 januari 2021 om 13:40

Nogmaals: Lang wilde niet op de bank zitten en zonder blessures heeft hij Tadic en Neres voor zich. Daarom was het beter dat hij wegging.

29 januari 2021 om 11:25

Pff gaan we nou onder elk topic van Lang of Botman dit bericht plaatsen, hoe vaak kan je in herhaling vallen zeg. Ja, achteraf jammer dat ze hem hebben laten gaan, maar so be it, niks meer aan te doen!!

29 januari 2021 om 11:57

Ik denk niet Ajax ten Hag zoveel macht geeft dat hij even bepaalt wie er wel en wie er niet blijven. Lijkt me dat Overmars en co daar een beslissende stem in hebben en dat niet overlaten aan passanten. Ten Hag kan natuurlijk wel hebben aangegeven dat hij met bepaalde spelers wil spelen en dat Lang vervolgens de conclusie heeft getrokken dat hij weg wil. Dan is de beslissing dus aan Lang en niet aan ten Hag omdat die zogenaamd niet met moeilijke jongens om kan gaan. Wat me op zich ook een uit de lucht gegrepen verhaal lijkt.

29 januari 2021 om 17:37

Erik ten Hag is inderdaad een passant, net als Noa Lang, die was ook niet voor eeuwig bij Ajax gebleven als hij dit seizoen niet was verhuurd/verkocht. Overigens zijn wij allemaal passanten.

Wat een geweldenaar is dit, kun je zien wat vertrouwen met een jongen doet! Iets wat de jongere spelers bij Ajax steeds minder krijgen. Lang weggegaan, Danilo eenzelfde verhaal en nu weer bij Brobbie het geval. Kan Ajax dit nog omdraaien?
Vraag me dan af of dit het nieuwe beleid van Ajax is? Dure spelers kopen en toptalenten voor een prikkie de deur wijzen.

29 januari 2021 om 11:09

Toptalenten zou ik het dan ook niet noemen. Ben je daadwerkelijk goed genoeg voor de basis zoals Gravenberch dan kom je in de basis. Danilo, brobbie en lang zouden allen niet in de basis terecht komen. Lang was door alle blessures wel veel aan spelen toegekomen maar had je kunnen verwachten dat promes zo flink zou terugvallen? Dat denk ik niet. Maar nieuw beleid zou ik het zeker niet noemen. Ajax geeft genoeg jonge spelers de kans en vult dat aan met veel ervaring en kwaliteit.

29 januari 2021 om 11:11

Doe niet zo raar. Je weet best dat het grote probleem bij contract verleningen ligt. Als een speler zijn contract niet wil verlengen, dan moet die verkocht worden. Een jeugdspeler moet al op zijn 16de een contract krijgen, anders wordt hij gratis weggeplukt. Het eerste contract mag maar 3 jaar duren. Dus moeten ze op hun 18de bijtekenen of verkocht worden.

29 januari 2021 om 11:18

Je blijft die (incorrecte) grijze plaat wel afspelen... Er was een optie om het contract te verlengen tot 2022, dat contact was dus allemaal niet het grote probleem. Het grote probleem was dat er hem niet genoeg perspectief geboden werd.

29 januari 2021 om 11:52

Tsja wat is voldoende perspectief? Lang wilde uitzicht op een basisplaats, dat is onredelijk als je Tadic, Neres, Antony en Promes voor je hebt. Want laten we wel wezen, in de zomer had nog niemand verwacht dat Promes zo zou terugvallen en Lang heeft het niveau wat hij nu haalt nog nooit laten zien.

29 januari 2021 om 12:03

Nee hij wilde uitzicht op een basisplaats na zijn uitleenbeurt. Maar het is gewoon duidelijk dat Ajax de potentie er niet in zag.

29 januari 2021 om 12:30

@lierse1997 Kijk nou wat je zegt. Er werd hem niet genoeg perspectief geboden dus tekende hij de contract verlenging niet. We hebben het over een 18 jarige speler die tweede spits bij Ajax is. Die al bij Ajax in de CL mocht debuteren. Bij Noa Lang hetzelfde, hij zat gewoon bij het eerste elftal maar was een van de vijf buitenspelers. Spelers als Neres, Anthony en Tadic speel je niet zomaar eventjes uit de basis.

29 januari 2021 om 12:35

Ik dacht dat je het over Lang had. Over Brobbey heb je gelijk.

29 januari 2021 om 14:16

Speedy, Lang stond ook gewoon achter Promes de Verschrikkelijke in de pikorde op links en kwam op zijn beste positie (10) niet eens in aanmerking omdat hij niet elke wedstrijd 14 km of meer aflegt. Daarom heeft TH zo'n voorkeur voor die dooie Ekkelenkamp, die draaft wel en dát is wat TH wil zien. Creativiteit is enkel een bonusje, lopen is het devies. Was Lang nr 2 achter Kudus en Tadic, wat prima te verklaren zou zijn geweest, had Lang geen verzoek tot verhuur ingediend, daar ben ik van overtuigd. Nr 5 op linksbuiten is heel andere koek.

29 januari 2021 om 14:35

Verleden jaar speelde Promes gewoon goed en deed Lang het niet zo best bij Twente (een goaltje, geen enkele assist). Tijdens de zomer speelde dit allemaal.

Je laat Anthony en Neres buiten beschouwing, die doen ook nog altijd mee en doen het gewoon erg goed.

Toch altijd schrijnend om te zien dat de bondscoaches niet alle competities bijhouden. Soms heb ik het idee dat fanatieke voetbalvolgers nog beter op de hoogte zijn van buitenlandse competities dan de bondscoach. Mooi voorbeeld is Davy Klaassen. Die gozer speelde jaren tegen degradatie in Duitsland, komt terug naar Ajax en opeens is het een basisspeler voor Oranje. Je speelt 3x de bal naar de juiste speler tegen RKC Waalwijk en je bent de grote redder van Oranje. Terwijl zo een Botman al het hele seizoen in de basis staat bij de gedeeld koploper van de Ligue 1. Nee wie roepen we op? Perr Schuurs, die zelfs bij Ajax gewoon matig speelt. Ik ga zelf niet elke wedstrijd van Lille kijken, maar van een bondscoach mag je dat toch wel verwachten? De Boer is door zijn functie verplicht om Club Brugge (Lang), Wolfsburg (Weghorst) of Lille (Botman) te gaan kijken ipv met het bord op schoof in de Eredivisie gaan selecteren.

29 januari 2021 om 11:24

Mee eens. Ik heb ook vaak dat gevoel dat wij, 'simpele' voetbalfans, betere op de hoogte zijn van sommige spelers! Al is dat bij vooral te danken aan Football Manager:-) Nee, zonder gekheid: Lang mag er volgende keer bij Oranje best wel bij zijn wat mij betreft. Brengt veel meer dan bijvoorbeeld zo een Stengs, van wie ik meer en meer begin af te vragen of het wel zo een talent is als men steeds beweert?

29 januari 2021 om 11:59

Absoluut waar. Soms denk je dat die coaches geen internet hebben, sommige keuzes zijn zo onbegrijpelijk dat ze een alternatief nooit gezien lijken te hebben. Ik ben ook echt benieuwd of Weghorst er nu eindelijk eens bij zal zitten maar ik betwijfel dat ten zeerste.

29 januari 2021 om 12:47

@psverein, tja andere bondscoaches andere visies. Als het nou dezelfde bondscoach was het je een nog een klein punt. Toen Klaassen in de basis stonden waren er echt wel gigantisch veel middenvelders afwezig. Propper, de Roon waren geblesseerd. Normaal speelt altijd wel een van die 2 en die 2 zijn amper geblesseerd. Fer en Koopmeiners die ook moesten afhaken. Strootman die sinds dit seizoen echt nooit meer speelt. Vilhena viel wel met Corona. Dit is echt nooit eerder gebeurd.

29 januari 2021 om 16:30

Je verhaal klopt niet helemaal. Klaassen kwam in Oranje omdat de andere rechtermiddenvelders geblesseerd of geschorst waren.

29 januari 2021 om 17:49

Ervan uitgaande dat elke speler die in beeld is bij Oranje gemiddeld ongeveer 1,5 wedstrijd per week speelt, kan een bondscoach toch ook nooit alle wedstrijden zien? Ik denk dat er zo'n 60 a 70 spelers zijn die in aanmerking komen voor Oranje/in de gaten gehouden moeten worden... Verder vergelijk je een linker centrumverdediger met een rechter en een spelverdeler met een controleur/box-to-box speler...Ben het verder wel eens met de spelers die je graag geselecteerd ziet worden hoor, maar ik begrijp dat een bondscoach niet alles kan zien. Verder vraag ik mij ook wel af wat een Stengs bij Oranje doet bijvoorbeeld. Dat is al een langere tijd geen bepalende speler meer. Roep dan een Gakpo, Lang of zo op.

Kan Noamed ook uitkomen voor Marokko? Want dan moeten we er snel bij zijn. Ik denk dat het overigens voor Lang wel goed is als hij bij Oranje even door jongens als Virgil van Dijk op hun plek wordt gezet - al vraag ik me af of hij wel eens boos wordt. Vroeger had je jongens als Stam en later bijv Van Bommel die een jonge speler op z'n kloten kon geven, maar in de huidige selectie zie ik zo'n speler niet rondlopen.

29 januari 2021 om 13:31

Nee. Dat accent heeft hij door zijn vaderfiguur (pleeg of stief, weet het niet). Lang is Nederlands/Surinaams. Die gaat wel voor Oranje spelen hoor.

Ongelofelijk hoe makkelijk Overmars Lang maar ook Botman heeft laten gaan. Dit zijn talenten die zich wekelijks bewijzen en toekomstige internationals.

29 januari 2021 om 11:14

Ongelofelijk dat jij er niks van begrijpt. Lang had nog een jaar contract en wilde niet bijtekenen als hij bij Ajax op de bank zou belanden. Met Tadic, Anthony, Neres, en Promes waren er al vier buitenspelers. Lang zou dus geduld moeten hebben. Dat had hij niet, hij tekende niet bij dus werd hij verkocht. Botman iets ander verhaal, die wilde zelf weg. Overmars weigerde het eerste bod want hij wilde Botman houden. Kwam er een sterk verbeterd tweede bod. Wat moet overmars dan doen, een speler dwingen te blijven die weg wil?

29 januari 2021 om 11:19

Volgens mij klopt jouw verhaal niet helemaal, Lang wilde een eerlijke kans en dat kreeg hij niet van Ten Hag. Overigens wilde hij prima verhuurd worden, volgens hemzelf.

29 januari 2021 om 11:20

Lang heeft meerdere keren aangegeven dat Ten Haag hem niet pruimde. Zou jij dan wel blijven? Hoe de verstandhouding tussen Ten Haag en Botman was dat weet ik verder niet

29 januari 2021 om 11:32

Gisteren las ik dat Lang het liefst verhuurd zou worden en bereid was zijn contract met Ajax (zijn grote liefde) te verlengen. Dus jouw verhaal dat hij niet wilde bijtekenen klopt niet. Ook Botman wilde wel bijtekenen indien hij een reele kans op speeltijd zou krijgen (zoals Timber nu). Jammer dat Ajax deze talenten niet heeft kunnen behouden.

29 januari 2021 om 12:43

Misschien heeft Ajax wel de goede keuze gemaakt. We zullen namelijk nooit weten of ze het bij Ajax ook zo goed zouden doen zoals ze nu laten zien. Ajax heeft er een leuk bedrag voor gekregen en zullen er in de toekomst als ze zich zo blijven ontwikkelen er ook nog de vruchten van plukken.

Jammer dat Frank de Boer alleen totaal niet om kan gaan met jongens met een randje of grote bek. Zou terecht zijn als hij een oproep krijgt. Net als El Ghazi trouwens. Babel en Promes laten minder zien.

29 januari 2021 om 13:43

FdB en El Ghazi ging wel goed. Heeft hem zelfs laten debuteren. Tussen Bosz en El Ghazi boterde het niet. Lang verdient op dit moment op zijn minst een kans in Oranje, net als Gakpo en El Ghazi. Babel en Promes lekker thuis laten bij de volgende interland. Babel echt nooit meer selecteren en Promes pas weer als hij zijn vorm teruggevonden heeft.

Mooi die vergelijking met Boussoufa! Wat was die goed zeg in België!

Ten Hag heeft vriendjes en noa was dat duidelijk niet! De leiding had hier wel wat meer kritisch op ten hag mogen zijn.

29 januari 2021 om 11:16

Waarom , Lang eiste speeltijd en dat kan je niet bij Ajax eisen. Was hij goed genoeg kreeg hij die speeltijd echt wel kijk naar Gravenberch, Timber en Brobby maar Lang wou niet wachten.

29 januari 2021 om 11:35

Hij eiste helemaal geen speeltijd, wel een eerlijke kans en perspectief. Elke andere coach had hem dat geboden, maar onze provinciaal vond Lang iets teveel badboy. Die ziet meer in brave volgelingen...

29 januari 2021 om 12:45

Brave volgelingen net als Promes zeker... dat is net zo'n badboy en misschien wel erger. Ik vraag me af of elke andere coach hem dat had geboden als je deze selectie hebt.

Lijkt me niet meer dan logisch. Een Babel/promes/stengs/berghuis presteren momenteel allemaal niet dus het is prima om Lang te laten ruiken aan het echte werk nu hij in een heerlijke vorm steekt. Je moet uiteindelijk spelers meenemen naar een eindtoernooi die in een flow zitten.

29 januari 2021 om 11:44

Hetzelfde geldt toch voor Weghorst in plaats van Boadu. Tuurlijk Weghorst heeft zijn mankementen maar hij knalt wel alle ballen tegen de touwen in de Bundesliga. Het algehele niveau in de Bundesliga is echt niet minder dan het niveau op een EK. Dan moet je gewoon ballen tonen als bondscoach en Weghorst minuten geven ipv een Boadu die 10 kansen per goal nodig heeft.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Geweldig hoe het doet in Brugge. Als je dan Ajax ziet tobben met Promes is het onbegrijpelijk dat Ten Hag hem zo gemakkelijk heeft laten gaan. en dat na een goede voorbereiding. De Boer heeft straks heel wat te kiezen voor op de flanken en dat is alleen maar goed voor Oranje !

Dit is een logisch vervolg in een goed seizoen. Jammer dat hij bij Ajax niet de kans kreeg. Maar Lang is te creatief en te vrij voor het strakke keurslijf van Ten Hag. Jammer dat Overmars zijn vriend niet overruled heeft...

Noa is zeker welkom in Oranje. Langzaam laten ruiken aan het echte werk. Tijd om Babel definitief te lozen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren