Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Neymar heeft wat benodigd is om het niveau van Messi te halen’

Laatste update:

Bij Barcelona is men maar wat blij met Neymar. Qua cijfers moet de Braziliaan het weliswaar nog afleggen tegen ploeggenoot Lionel Messi, maar men denkt dat Neymar in de toekomst hetzelfde niveau kan halen. Volgens Ivan Rakitic, teamgenoot van de twee, zal Neymar de komende jaren alleen maar beter en beter worden.

/

“Messi is de allerbeste. Ik kan dat zien, jij kan dat zien en iedereen die hem ziet spelen kan dat zien. Iemand anders heeft de Ballon d’Or gewonnen, maar Messi is absoluut uniek. Er zal nooit meer iemand als hij zijn”, zegt de international van Kroatië tegen Cadena SER.

“Neymar? Hij heeft wat nodig is om op hetzelfde niveau te komen als Messi. Hij is nog erg jong en hij is nu al erg belangrijk voor Barcelona. De komende jaren zal hij alleen maar beter en beter worden”, zegt Rakitic

Denk je dat Neymar zo goed kan worden als Lionel Messi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neymar is een goede speler, maar zo goed als Messi kan hij niet worden. Net eronder.

21 februari 2015 om 10:53

Inderdaad een fantastische voetballer en moet ik toegeven dat ik sceptisch was bij zijn aankoop gezien de hype die rond hem was gecreëerd. In de toekomst zie ik Neymar wel de gouden bal een keer winnen, maar of hij ooit het niveau van Messi bereikt? Daar heb ik mijn twijfels over. Messi was op zijn leeftijd al veel verder en hetgeen dat Messi heeft kan je niet verkrijgen door te trainen. Nivea Ronaldo is misschien wel haalbaar met genoeg werk discipline en het talent wat hem gegeven is. Messi en Ronaldo zijn buitenwerelds, de ene heeft pure talent en de ander is een getrainde voetbal beest. Voetballers als Pogba, Hazard, Neymar etc zullen ongetwijfeld de nieuwe wereldsterren worden echter zie hen niet zo domineren en beslissend zijn als Messi en Ronaldo.

Neymar is de aankomende 6 a 7 jaar de beste.

20 februari 2015 om 21:35

Of niet natuurlijk

20 februari 2015 om 22:38

Dan kan ik er nog een paar aankomende toppers voor de komende 6/7 jaar noemen: jese, hazard, pogba, sterling, götze, isco, etc.. etc...

20 februari 2015 om 22:40

Jese?

20 februari 2015 om 22:40

Hij is lang zo ged niet als de rest die je opnoemt

20 februari 2015 om 22:44

Hahaah jese? Op jou wil ik niet eens ingaan. Neymar is 2 klasse beter dan gotze, jese 5 klasse, sterling 2 klasse. Isco en pogba zijn wel heel goed. Maar Neymar scoort heel veel he

21 februari 2015 om 09:23

Maar toch ga je er wel op in...

21 februari 2015 om 18:36

@fcbhd ik heb het over potentieel talent dat zich over 6/7 jaar kan uitgroeien tot 1 vd beste vd wereld maar toch grappig dat jij een glazen bol heb, en 6/7 in de toekomst kan kijken en ons kan vertellen dat jese een mislukking wordt

21 februari 2015 om 21:49

Want Pogba zijn taak is om topscoorder te worden als middenvelder

21 februari 2015 om 02:43

@fcbhd

Stopt Messi met voetballen in 2016?

21 februari 2015 om 10:12

Neymar is een overschatte braziliaans straatvoetballer, hij moet echt wat meer laten zien! En dan heb ik het niet over zijn reclames!

Worden zoals Messi is wel echt even iets anders dan heel erg goed worden.

Neymar wordt erg goed. Maar dat worden Gotze, Sterling en Hazard ook (laat ik middenvelders als Pogba even buiten beschouwing)

Messi is de koning

Iemand anders heeft de Gouden Bal gewonnen. Een beetje een steek naar Cristiano, maar goed zo is Barcelona nu eenmaal. Alles buiten Barcelona is niet goed.

Ben het ook totaal niet eens met Raketic.
Iemand anders als Messi gaan we even niet meer zien. Neymar heeft potentie om veel beter te worden dan Cristiano Ronaldo, maar beter dan Messi of zelfs het niveau evenaren gaat echt niet lukken.

Moet wel zeggen dat als het op internationaal vlak komt Neymar al verder is dan Messi en Cristiano Ronaldo.

20 februari 2015 om 21:59

Ik word een beetje moe van al die figuren die Messi op een voetstuk plaatsen en doen alsof CR daar mijlenver achter staat.

Voetbal draait om doelpunten en daarin doet CR niks onder voor Messi.

En ja, voetballend is Messi veel beter dan CR, maar Cr compenseert dat weer in andere aspecten.

Overall gezien is het verschil nihil tussen de 2. Sterker nog: Cr heeft bewezen niet bepaald afhankelijk te zijn van een team, daar hij het met 2 totaal verschillende teams heeft bewezen.

En nee Neymar zie ik het niveau van Cr niet halen, ik zie Neymaar niet snel 60 goals per jaar maken namelijk.

20 februari 2015 om 22:13

Waarom Ronaldo hier weer in betrokken word is mij een raadsel maar goed. Je argument dat Ronaldo bewezen heeft niet van een team afhankelijk te zijn slaat kant noch wal. Zowel bij United als Real had hij een topteam achter zich staan. Op het WK zagen we wel dat ook Ronaldo zonder goed team om zich heen niet hetzelfde niveau haalt. Messi speelt daarbij ook in een ander team dan in het begin. Weliswaar bij dezelfde club, maar niet met hetzelfde team

20 februari 2015 om 22:18

Ja, goals winnen je wedstrijden. Het grote verschil tussen Messi en Ronaldo is dat Messi altijd iets kan creã«eren uit het niets. Ronaldo is veel meer afhankelijk van zijn team dan Messi. Waar Ronaldo enkel doelpunten scoort en assists geeft, maakt Messi naast die 2 aspecten ook nog eens het spel en kan hij op elke aanvallende positie spelen, Ronaldo niet en Messi heeft ook nog eens veel minder ruimte nodig om zijn ding te doen.

Het enige waarin ze vergelijkbaar zijn, zijn goals en assists. En daarin doet Messi het ook beter als je aantal goals en assists per wedstrijd vergelijkt. Over de hele carriã¨re gezien natuurlijk.

20 februari 2015 om 22:22

Altijd maar weer die homo van een ronaldo erbij halen dit stuk gaat over messi en neymar en niet over ronaldo. Kan iemand me zeggen wanneer die discussie stopt?

20 februari 2015 om 22:39

Mourinho, je kraamt de grootst mogelijke onzin uit. Messi werd met een matig team tweede in Brazilië en Ronaldo lag er in de eerste ronde al uit. Messi doet alles op techniek en souplesse, Ronaldo moet het meer hebben van kracht.

20 februari 2015 om 22:48

Messi matig team? Heb je dat team gezien man, allemaal toppers.ook de verdediging heeft basisspelers van City en United.

Verder ben ik het helemaal eens met Mourinho Jr. Ronaldo is minimaal even goed als Messi de laatste jaren.

20 februari 2015 om 23:21

Petterson , mager team ? Haha ga slapen aub

20 februari 2015 om 23:58

Kondogbia, je maakt de cruciale denkfout door een landenteam te vergelijken met een clubteam. Ronaldo minimaal vergelijkbaar met Messi? Laat me niet lachen man. Messi is de man van de assist, creëert kansen en scoort veel gemakkelijker dan Ronaldo. Portugal met Ronaldo speelde dramatisch in Brazilië. Ronaldo kan het alleen maar laten zien wanneer hij in een sterren ensemble speelt, bij het nationale elftal heeft hij nog nooit iets laten zien!

21 februari 2015 om 04:21

Hoewel ik een groot fan ben Messi heb ik eveneens veel respect voor Ronaldo.
Echter vind ik dat je argument over dat "cr bewezen heeft niet afhankelijk te zijn van het team omdat hij in 2 totaal verschillende teams heeft gespeeld"niet echt opgaan.

Messi heeft naast Barcelona ook voor een ander team gespeeld: het Argentijns elftal.
Daar heeft hij op het afgelopen WK ook het team op sleeptouw genomen en er grotendeels voor gezorgd dat ze zich tot de WK finale kwalificeerde.

En daarin ligt ook één van Messi zijn krachten: Dat hij eigenhandig aanvallen opzet en deze vaak ook zelf verzilverd. Dat maakt hem naar mijn inzien ook minder afhankelijk van het team.

C. Ronaldo is een diepere spits en zodra hij de bal niet krijgt van zijn teamgenoten verdwijnt hij ook gelijk in het spel. Dat was ook merkbaar in de afgelopen wedstrijden van Real, daar het team niet lekker draait Ronaldo bijna onzichtbaar wordt.

20 februari 2015 om 22:08

neymar presteert in t nationale elftal inderdaad beter. Zo jong en hij draagt nu al Brazilië.

Dar is Messi en cr7 nog niet gelukt.

,qua voetballer blijft mesdi de beste.

Cr7 heeft door hard werken en inzet van zich zelf een machine gemaakt. Echt respect.

Messi vind ik niet echt uniek om eerlijk te zijn. Hij is meer een kopie van Maradona. Ik vind eerder jongens als Zlatan en Ronaldo uniek.

20 februari 2015 om 21:45

Het lijkt mij dat Rakitic niet per se doelt op Messi's manier van voetballen, maar eerder op zijn talent. Dat hij uniek is in zijn talent en derhalve de beste is. Althans, dat denk ik.

20 februari 2015 om 22:02

Tja, je kan het op meerdere manieren bekijken. Maar in jouw woorden kan ik me wel vinden.

20 februari 2015 om 23:06

madridista, wat is er uniek aan ronaldo aub? Dat hij schwalbes doet en penaltys scoort of dat hij een bal intikt?

20 februari 2015 om 23:33

Aub niet gelijk provoceren. Wat ik bedoel te zeggen is dat er niet eerder zo een topatleet geweest is die alleen maar beter wilt worden. Als je bijvoorbeeld ziet dat hij een dag na de ballon d'or winst weer voor zichzelf traint. Dat zie ik geen andere voetballer doen.

20 februari 2015 om 23:40

Penalty's zijn er om te scoren, wil jij ze naast schieten dan? Verder tikt Messi net zo vaak een bal in als Ronaldo. Snap niet waarom jij in elk topic over Messi begint en vertelt dat hij zo geweldig is en heilig is en nooit wat fout doet en daarna begint over Ronaldo en Messi samen.

21 februari 2015 om 00:11

messi trainde donderdag ook in zijn eentje terwijl de anderen van een vrije dag aan t genieten waren, er zullen vast nog wel meer voetballers zijn die dat doen alleen omdat we ze niet volgen weten we het niet.

20 februari 2015 om 23:24

Het enige echte unieke aan Ronaldo is zijn fysieke gesteldheid t.o.v. van overige voetballers. Voor de rest is het voetballend niet heel uniek te noemen. Messi is wel uniek, zo'n speler die zoveel aspecten tot in de puntjes beheerst, is er volgens mij niet eerder geweest. Ook maradonna en Pele niet.

20 februari 2015 om 23:35

Ik zie Ronaldo eerder als een speler die alle aspecten beheerst. Hij kan werkelijk alles, itt Messi die het bijvoorbeeld niet moet hebben van kopballen. Neemt niet weg dat Messi in een aantal aspecten beter is.

21 februari 2015 om 00:40

Messi heb ik toch weinig kopballen zien missen, hij scoort niet vaak me het hoofd omdat hij bijna nooit in de 16 op de bal wacht, wat Ronaldo wel vaak doet. Messi maakt het spel en zakt altijd terug, dus komt niet vaak in positie om koppend te scoren. Maar als die mogelijk er is, scoort hij wel met het hoofd zoals bijvoorbeeld tegen United in de CL finale

21 februari 2015 om 03:21

Er komt veeeeel meer kijken bij veelzijdig zijn dan koppen en tweebenig zijn. O.a. passen, op veel posities op het veld kunnen spelen, kunnen verdedigen en dat ook doen, als spelverdeler fungeren, tackelen, dribbelen, ik kleine en grote ruimtes met de bal om kunnen gaan, positionering, wat je doet zonder de bal, spelinzicht, scoren, vrij trappen kunnen nemen, corners nemen, efficiëntie etc. In veel van deze dingen is Messi veel beter dan Ronaldo.

21 februari 2015 om 08:11

Lol wat verwacht jij van een linksbuiten?/spits dat hij het spel maakt en goed ksn pasen?

21 februari 2015 om 11:22

@chelseafc
Nee dat verwacht ik absoluut niet van hem. Hij verwacht het echter wel van zichzelf en probeert het spel wel te maken, waar hij stomweg in faalt. Messi is ook flankspeler/spits btw.

21 februari 2015 om 14:11

Nee. Maar daarom staat Ronaldo ook linksbuiten en speelt Messi veel meer centraal. Omdat hij dat kan. Wat dus betekent dat hij veel veelzijdiger is.

21 februari 2015 om 09:10

Nee, Maradona en Messi hebben veel overeenkomsten (klein, links, Argentijns), maar qua spel lijken ze totaal niet op elkaar. Maradona had het speelse, terwijl Messi heel klinisch is en veel doelgerichter. Dat maakt Messi wel heel uniek, eerste voetballer die zowel de rol van een spelmaker en afmaker perfect kan vervullen en daarin ongekende statistieken haalt.

Neymar wordt steeds beter en kan steeds meer van hem genieten. Hij zal echter nooit, net als ieder ander overigens, in de buurt van Messi komen. Dat vind ik by far de beste ooit.

Neymar kan wel beter belastingdienst flashen als Messi dat kan maar dat was het wel zo'n beetje.
Ik vind Neymar goeie speler maar ik gun hem niks.
Hoe hij zijn club Santos heeft genaaid met al die miljoenen in zijn zakken te stoppen is gewoon te smerig voor woorden.

20 februari 2015 om 21:47

Nou volgens mij heeft Santos' goed verdiend aan hem en daarbij heeft Santos' zelf duidelijk de keuze gemaakt om met hem en zijn investeerders en management in zee te gaan. Jouw Argument raakt kant noch wal

20 februari 2015 om 21:52

Santos heeft 13 miljoen verdient.
Zoveel kreeg Neymar betaald bij Santos.
Neymar heeft minimaal 70 miljoen in de zakken van zijn papa gestopt.

20 februari 2015 om 21:57

denk je dat ze dat niet wisten dan ? En die prijzen die hij heeft gewonnen met santos en alle media aandacht en inkomsten van de merchandising ?

En die 70 miljoen ? waar haal je dat vandaan ? volgens mij loopt daar nog een onderzoek over in spanje maar jij weet het al.. yeah right

20 februari 2015 om 22:11

Waar haal je die bedragen vandaan zeg?

20 februari 2015 om 22:29

Betrouwbare bronnen.

21 februari 2015 om 03:38

Komdan moet altijd negatief zijn. Volgens mij heb je ook eerder slechte dingen gedaan, ga je zelf haten. Kijk naar voetbal en niet wat ze doen of hebben gedaan buiten dat. Ik weet dat je barca haat en het zal je nachtmerrie altijd blijven, maar blijf op topic ook al het moeilijk is voor een diehard ronaldo fan.

1. Messi
2. Neymar
3. Ronaldo

Persoonlijk de top 3 van anderhalve maand in 2015.
In 2014 verdiende Ronaldo die Golden Bal maar voor 2015 ziet het er voorlopig naar uit dat Messi die 5de Golden Bal gaat winnen, een 5-2 uitslag tussen Messi en Ronaldo zou iets te overdreven lijken vandaar dat Ronaldo zeker zijn 3de verdiende ook al had hij een minder WK, de recordcijfers in de CL maakten dat goed. Aan de andere kant was Neuer ook enorm belangrijk voor Bayern en op het WK en had ik eerlijk gezegd het ook wel tof gevonden als hij hem had gewonnen.

Neymar heeft heel zeker de potentie om het niveau van Ronaldo te bereiken al denk ik dat hij een mix is van Ronaldo (skills) en Messi / Hazard (lichaamsgestalte, balbehandeling) en net qua kwaliteiten achter hen zal blijven maar eerlijk is eerlijk. Spelers die tussen het niveau van Hazard en Ronaldo liggen zijn ook al geweldig genoeg vind ik. Neymar zal tevreden moeten zijn met een podiumplaats op nummer 3, ik zie hem wel 2 of 3 keer de Golden Bal winnen al zal Messi daar de komende 3 jaar misschien de leider blijven en zal Neymar pas rond 2020 de enige leider zijn, dan is hij ook al 28 maar Messi is dan 33 en Ronaldo 35.

20 februari 2015 om 21:50

Blijf dromen gozer.
Neymar was vorige seizoen nog een miskoop en nu beter dan Ronaldo?
Voordat hoor je een bitcklap te krijgen.

20 februari 2015 om 21:55

Jij bent een real fan en tot nu toe kraak je hem als een hater en voordat hoor je een bitchklap te krijgen.

Normaliter heeft een speler tijd nodig. Tel daarbij dat hij van een andere voetbalcontinent komt waar hij tot grote hoogte gestegen was en zich op het nieuwe voetbalcontinent nog op alle vlakken moest bewijzen, media, team, spelers en trainer en uiteraard haters.

Weet je wat een flop was Robinho, ongeveer net zo groot gemaakt destijds als Neymar

20 februari 2015 om 22:26

Leer lezen zeg. "persoonlijk de top van anderhalve maand in 2015", het staat er letterlijk in de eerste zin.

Overigens waren het vooral de Real fans die Neymar een miskoop vonden. Heel veel Barcelona fans vonden dat niet, alleen dat hij tijd nodig heeft om zich aan te passen.

Trouwens, ook een beetje hypocriet om dat te zeggen. Real fans hemelden Bale vorig seizoen nog op, maar nu willen ze hem weg hebben.

20 februari 2015 om 22:32

Dat zijn succesfans die willen nu Hazard.
Wanneer Hazard in een mindere periode zit en dat gaat zeker gebeuren dan willen ze hem ook weg.
Die gasten zijn niet zo snel tevreden.
Ik heb vertrouwen in Bale ik weet wat hij ons allemaal heeft gebracht.

20 februari 2015 om 23:01

Real fans en barcelona fans? Op wie doel je? Ik hoop toch niet op die meuk hier op vz die niet verder komt dan de basis 11 van 'hun' team. Schaar jij jezelf als een Barcelona fan of Real Madrid fan?

21 februari 2015 om 03:40

Komdan is denk ik broertje van lors

21 februari 2015 om 06:52

Ik spreek over nu, 6 - 7 weken in 2015 waarin Neymar beter is dan Ronaldo en ook doelgerichter scoort bijna 1 op 1 terwijl Ronaldo 5 uur droog stond en 2 wedstrijden geschorst was. Ik denk dat jij dan 2 bitchklappen terug verdiend.

1.messi ( in alles uniek)
2. Cristiano Ronald ( gezien de goals die hij heeft gemaakt en de 2 CL met verschillende clubs)
3. Gotze ( gezien zijn talent en prijzen)
4. Neymar ( moet nog veel prijzen winnen )

21 februari 2015 om 02:57

Pogba, Hazard, Sterling, Isco?

"iemand anders heeft de Ballon d’or gewonnen"

Stel je voor de een Barcelona-speler CR bij z'n naam zou noemen

20 februari 2015 om 21:58

haha ja dat zou een omgekeerde wereld zijn maar toch is het wel eens gebeurd van Reals kant af...

Op moment van mijn reactie waren er 54 pct mensen die denken dat Neymar Messi gaat evenaren.

Ik hoop het met hen maar echt niet ; zo iemand als Messi, dat is om de twintig jaar.

Twee van heb in ongeveer een zelfde generatie, dat lijkt me sterk.

Leuke voetballer Neymar, mooie passeerbeweging, scorend vermogen en oog voor een ploegmaat.

Maar Messi... Dat is Neymar x 2.

Ronaldo, de Braziliaan komt in de buurt maar die is net iets teveel afgeremd geweest door blessures.

Zidane was ook heel erg leuk maar het was iets minder frivool.

De enige die hem echt evenaart of zelfs overtreft is Maradona. Die heeft het ook niet lang laten zien maar als er iemand ooit op zijn eentje wereldkampioen is geworden, dan hij wel.

20 februari 2015 om 22:34

Grappige is als Messi vergelijkt met Maradona in Argentinië je dan heel hard moet rennen.
Dat is namelijk een belediging richting de legendarische Maradona voor de Argentijnen.
Messi is ook heel vaak uitgefloten door het Argentijnse volk.

20 februari 2015 om 22:58

Messi zat dan ook al op zijn 12 jaar bij Barcelona en enkel een wereldtitel zal de Argentijnse publieke opinie beïnvloeden.

Neemt niet weg dat het fenomenaal is wat Messi ondertussen ongeveer al 10 jaar laat zien op clubniveau, zo lang heeft Maradona het in Napels niet getrokken.

20 februari 2015 om 23:27

En over 30 jaar mogen de mensen die een andere Argentijn met Messi vergelijken heel hard rennen. Zo werkt dat met sentimenten. Straks zal iedereen inzien wat voor fenomenale voetballer Messi is. Geniet er nog maar even goed van zou ik zeggen.

21 februari 2015 om 11:43

Ik denk dat Messi een stuk beter is als Maradona, kijk alleen naar de statistieken. Een wereldtitel win je overigens niet alleen, mensen zouden beter moeten weten.

20 februari 2015 om 22:38

Neymar is 22 en heeft grotendeels evenveel gepresteerd als Messi op die leeftijd en zal akelig dichtbij een Ballon d'or zitten als hij zo blijft presteren.

Ik wacht nog steeds tot hij mijn voorspelling tot uiting laat komen en ik mij rechtmatig tot 'het Orakel', mag kronen.

Qua afmaken zie ik Neymar nog wel even dodelijk worden als Messi maar ik zie hem niet tippen aan de visie en passing van Messi. Messi's passing is gewoon net zo goed als die van Iniesta/xavi tussen 2009-2012.

20 februari 2015 om 22:34

Iniesta en Xavi zijn twee van mijn favoriete spelers, maar ook op vlak van passing vind ik Messi superieur. Die twee hebben in mijn ogen inzicht van fenomenaal niveau, maar Messi geeft elke wedstrijd passes die zelfs zij twee niet geven/hebben gegeven. Waar zij een stap vooruit kunnen denken, denkt Messi drie stappen vooruit. Op Youtube staan meerdere compilaties van Messi's passing die je zou kunnen bekijken.

20 februari 2015 om 22:43

En dan zeggen mensen dat Messi niet compleet is. Die man ziet openingen die anderen pas 5 seconden later zien.

20 februari 2015 om 23:17

Tja, wat is compleet? Ieder geeft er zijn eigen definitie aan. De een vindt dat het fysiek prominent hoort te zijn in de definitie ervan en de ander kijkt meer naar techniek en ga zo maar door. Iemand gaf eens de volgende definitie van compleet: ''je bent compleet als je geen minpunten hebt in je team''. Daar kan ik me persoonlijk wel in vinden. Voetbal wordt veel te weinig benaderd als teamsport, wat haast onbegrijpelijk klinkt. Compleet in individueel opzicht vind ik redelijk vaag. Ik prefereer de definitie dat je compleet bent als je geen minpunten hebt in je team.

nee joh Messi is er een die eens in de 80 jaar op staat. Een neymar komt wellicht eens in de 15 tot 20 jaar

Robinho, Rivaldo, Ronaldinho maar alle 4 komen ze niet in de buurt van messi.

Eerder zo goed als ronaldo maar nooit als messi

Hoe leuk ik Neymar dus ook vind, eigenlijk doe je er Messi onnoemelijk mee te kort.

Messi hoor je te vergelijken met Pele en Maradona, zo iemand die maar om de 30 jaar eens opduikt.

Al het andere is eigenlijk een belediging voor Messi.

Ik vind het eigenlijk lastig om die twee te moeten vergelijken het zijn redelijk verschillende spelers qua voetbal style. Maar ik acht Neymar wel in staat om ook een hele grote te worden als in balon d'or winnaar.

Neymar kan een zeer goede speler worden. Maar zo goed als Messi? Dat zie ik niet gebeuren. Dan zou hij nu toch al (veel) verder moeten zijn in bepaalde aspecten. Wel gaat Barcelona nog veel plezier aan hem beleven, zonder twijfel.

Wauw heel veel mensen zitten in de reet van messi hier op vz.... Ongelofelijk

Als het gaat om belangrijk zijn voor je clubteam en nationaal elftal (minstens 5 jaar,) door o.a een groot aandeel te hebben
in kampioenschappen, technische begaafheid (een speler bij wie je de schoonheid van het voetbal ziet) en leeftijd van de prestatiejaren. Komt Messi bij mij op plek 4 te staan

Mijn top 10

1. Pele
2. Cruyff
3. Maradona
4. Messi
5. Zidane
6. van Basten
7. Ronaldo Nazario de Lima
8. Romario
9. Baggio
10. C. Ronaldo

Neymar is gewoon heel goed dit jaar, maar het niveau gaat hij (net als ieder ander) bij verre na niet halen.

Neymar is een leuke voetballer niets meer niets minder zal ook nooit het niveau evenaren van Messi en met de phenomeen Ronaldo R9 die toen veel verder was op die leeftijd en ook CR7 nooit kunnen na streven.

Ik ben een van de weinige die neymar misschien wel het niveau van Messi ziet halen, vorig jaar was ik ook een van de weinige die zei dat neymar geen youtube voetballer was en zou slagen in Europa. Messi is uniek misschien wel de beste ooit, maar neymar is ook een heel erg zeldzame speler in mijn ogen. Wat neymar presteert bij brazilie en nu ook steeds meer bij Barcelona is met geen enkel ander talent te vergelijken. Gotze Pogba Hazard zijn alle 3. Ongelooflijke talenten maar ze presteren niet zoals neymar dat doet en ze staan niet onder dezelfde druk. Het is echt niet normaal dat neymar met 1 jaar ervaring in Europa al zo belangrijk is voor Barcelona, z'n gemiddelde goals dit seizoen ligt hoger dan die van eto o Zlatan villa etc is hun beste seizoen. Neymar draagt ook de nationale ploeg en heeft op z'n 23 ste meer goals gemaakt dan Messi en bijna 2 x zoveel goals gemaakt als ronaldo op die leeftijd, niet alleen in brazilie ook internationaal. Het betekent niet dat hij beter word dan Messi wat eigenlijk bijna onmogelijk is maar ik denk dat neymar ook bij de top 5 beste ooit kan en een beetje op gelijke hoogte kan komen, hij heeft namelijk net als Messi of cruijf het vermogen om het spel te maken en te verdelen en z'n techniek is geweldig. Bij brazilie zie je hoe hij kansen creëert voor z'n teamgenoten bij barca krijgt hij wat minder ruimte. Maar niemand kan in de toekomst kijken misschien heeft hij op z'n. 26 ste zoveel gewonnen dat hij geen zin meer heeft en haalt hij niet z'n volle potentie. Messi en neymar lijken in veel van hun kwaliteiten best veel op elkaar, ze hebben niet dezelfde motoriek maar ze zijn uniek in de manier hoe ze het spel lezen.

Enige unieke van CR is dat hij homo is en ook zo goed kan voetballen.

21 februari 2015 om 10:18

Hater

Haha waarom denken mensen dit? Messi is de beste speler ter wereld wordt moeilijk voor neymar om het zelfde te doen.

Spellingsniveau van mensen op VZ doet pijn aan mijn ogen.

Ik heb je ooit een tip gegeven

Pijn in je ogen Spaanse peper is een goed medicijn

Flink vrijven dan kun je weer goed zien en lezen

Naymar is nu al beter dan ronaldo

Maar beter dan messi nee nooit

Messi is apart

Real fens geef nouw gewoon toe

Messi is 10 keer beter dan ronaldo

Neymar kan niet beter worden dan Messi, want messi is van een andere planeet.
Ik ben er van overtuigt dat Neymar net zo goed kan worden als Ronaldo. Alleen is hij dat nu nog niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren