Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Mike stond misschien wel op het punt om Veltman te vervangen'

Laatste update:

De supporters van Ajax schreeuwen om speelminuten voor publiekslieveling John Heitinga, maar Frank de Boer ziet op dit moment geen reden om Joël Veltman uit zijn elftal te halen. Heitinga zal dus geduld moeten hebben, maar datzelfde geldt voor Mike van der Hoorn. Hij speelde dit seizoen nog geen enkele minuut voor Ajax en de vraag is of hij nog een kans gaat krijgen.

/

De Boer lijkt Van der Hoorn deze maand in ieder geval niet te willen laten gaan. “Mike kende een fantastische voorbereiding en stond misschien wel op het punt om Veltman te vervangen”, zegt de coach tegen Ajax TV. “Mike had alleen de pech dat hij voor beide Europese wedstrijden was geschorst en Veltman ging daarna zijn eigen niveau weer halen, waardoor ik geen reden zie om hem eruit te halen.”

“Van der Hoorn heeft het echt heel goed gedaan”, benadrukt De Boer nog maar eens. “Dat geldt voor meer jongens die ik nu op de bank moet zetten. Zoals ik twee weken terug ook al aangaf: de concurrentie is heel groot. Je moet presteren, anders komt er iemand anders in de ploeg.” Van der Hoorn deed maandagavond nog mee met Jong Ajax tegen Helmond Sport, maar viel geblesseerd uit. De verdediger zit in zijn derde seizoen in Amsterdam en heeft nog een contract voor twee jaar.

Ajax moet Mike van der Hoorn verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is een verdediger en hoe gek het ook klinkt ik vond hem beter als pinchhitter voorin. Dat zegt denk ik wel genoeg over zijn verdedigende kwaliteiten als hij in het afmaken meer kan brengen dan verdedigen.

18 augustus 2015 om 14:18

Je bent op deze manier wel lastig serieus te nemen inderdaad.

On: Ajax is een grote club en dat moet ook tot uiting komen op de bank en op training. Mike vd Hoorn was een prima aankoop en moet voor zichzelf bedenken in hoeverre zijn ambities matchen bij Ajax. Mogelijkheden genoeg

18 augustus 2015 om 14:25

Mag ik je dan vragen welke wedstrijden hij dan grote fouten heeft gemaakt? Volgens mij zet De Boer alleen Veltman erin omdat hij veel beter kan opbouwen dan Veltman, wat overigens niet veel zou moeten uitmaken als vd Hoorn beter kan verdedigen, wat hij naar mijn mening liet zien toen Veltman weg was.

18 augustus 2015 om 14:25

Veel beter kan opbouwen dan vd Hoorn*

18 augustus 2015 om 14:55

Grote Fouten???
AC-MILAN / Ajax

18 augustus 2015 om 15:07

Ado-uit vorig seizoen stond hij vijf meter van Kramer die op elf meter van het doel vrij kon schieten.

18 augustus 2015 om 15:15

Was geen fout van Mikey, hooguit een beetje naïef. De scheids gaf een gratis penalty weg. Mike deed niet zoveel, maar maakte het alleen verleidelijk voor de scheids.

Hij heeft geen grote fouten gemaakt, wel een paar kleine. Maar Veltman heeft dat ook, Moisander deed dat ook, Riedewald al helemaal en ga zo maar door. Als Mikey erin moet heb ik er alle vertrouwen in, sterker nog.. stel hem maar naast Veltman op. Ik word een beetje moe van dat linkspoot op links rechtspoot op rechts.

18 augustus 2015 om 15:24

Tegen AC Milan..veel verder kom ik niet al heeft hij ook niet veel gespeeld natuurlijk

18 augustus 2015 om 15:39

Precies. En zelfs als het een fout zou zijn, Veltman staat al anderhalf jaar regelmatig te klungelen, waarom mag Van der Hoorn geen leerproces aangaan? Ik zeg Dijks-Riedewald-Van der Hoorn-Tete

18 augustus 2015 om 15:47

Lemet

Naast Milan uit...

Psg uit... goal van Zlatan was wel heel slap
Ado uit... goal Kramer, ik stond erbij en ik keek er naar.

En nog tal van keren dat het godzijdank geen tegengoal heeft opgeleverd

18 augustus 2015 om 16:22

En maak nu eens een opsomming van Veltman fouten?

18 augustus 2015 om 18:55

Dankjewel, Sverige! Zo moe van die selectiviteit. Veltman stuntelt al 1,5 jaar.

18 augustus 2015 om 23:28

Hoe lang gaat het nog duren voordat de Boer inziet dan de RCV onze zwakste positie is? Aan het einde van dit seizoen neem ik aan? Kan haast niet anders...
Zowel Veltman, van der Hoorn als Heitinga zijn absoluut geen Ajax waardige verdedigers. Eigenlijk is Riedewald onze enige solide centrale verdediger en laat hem nou juist onze jongste speler zijn in de selectie....
De Boer was notabene een verdediger geweest en absoluut niet de minste.
Ik snap niet hoe hij Veltman en van der Hoorn zo kan blijven 'verdedigen'...

19 augustus 2015 om 11:05

Sverige4u

Waar staat dat ik Veltman wel goed vind dan??

Veltman maakt ook fouten... maar de fout/minuut-ratio is bij van der Hoorn altijd nog een stuk slechter!

Maar ik vraag me af waarom ik nog op je reageer... want je neemt zo maar dingen aan zonder dat ik er 1 woord over zeg... Je volgende reactie zal wel over Heitinga gaan?

19 augustus 2015 om 15:42

Waar staat dat ik zeg dat jij Veltman goed vind??

Ik vraag of je even een opsomming maakt van de fouten van Veltman. Je mag beginnen met Rapid Wien

Je kan dan bijdehand reageren dat ik over Heitinga ga beginnen maar je beantwoord mijn vraag niet en je veronderstelt iets wat ik zelf niet zeg…jammerlijk.

Veltman ging zijn niveau weer halen? Op basis waarvan vraag ik me dan af..

18 augustus 2015 om 14:22

Snap dit commentaar ook totaal niet. Dijks, Tete, en Riedewald doen het hartstikke goed, zo goed zelfs dat Veltman de zwakke schakel is geworden. Fout op fout. Niet fel genoeg, niet agressief genoeg.

De supporters schreeuwen om Johnny. Dus stel die eens op. Hij zal ontzettend gesteund worden door het publiek en dat doet ook iets met een ploeg. Toen hij inviel tegen Wolfsburg gebeurde er echt iets in het stadion, wat uitstraalde op het veld.

18 augustus 2015 om 14:52

Zelden een coach gezien die zo eigenwijs is als De Boer. Er is het een en ander verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Maar hij blijft altijd een ongefundeerde voorkeur hebben voor bepaalde spelers.

18 augustus 2015 om 15:55

Hoor je jezelf nou echt. De supporters schreeuwen om Johnny dus zit hem erin???

Zou mooi zijn als de supporters de opstelling konden maken.

Blijkbaar is De Boer of tevreden over Veltman of vindt hij vd Hoorn (daar gaat dit artikel immers over) en Heitinga niet goed genoeg.

Die verafgoding van Heitinga is gebaseerd op het verleden. Een echte Ajacied en die moet je koesteren, maar je moet het niet overdrijven.

De Boer is de trainer, legt zijn beslissingen uit en is verantwoordelijk.

18 augustus 2015 om 16:24

feit blijft wel dat Ajax achterin ontzettend kwetsbaar is. Blijkt wel weer uit de wedstrijd tegen Rapid Wien. zowel uit als thuis. Doelpunten vallen zo gemakkelijk, niet normaal.

Het is grappig. De jaren dat Ajax geen kampioen werd, vond ik Ajax altijd heel kwetsbaar achterin. Iedere keer dat er een bal op de verdediging af kwam, zat je met samen geknepen billen in de hoop dat het niet tot een doelpunt zou leiden.

De kampioensjaren heb ik dat gevoel totaal niet gehad. Toen stond het achterin als een huis.

Nu heb ik weer exact datzelfde gevoel van een gatenkaas achterin. Met 4 piepjonge verdedigers achterin ga je het gewoon niet redden. Daar heb je echt een ervaren man bij nodig. Eentje die genoeg internationale ervaring met zich meebrengt. Eentje die een bal gewoon de tribune op jaagt als het nodig is, ipv het mooi te willen doen en de bal inleveren. Een echte verdediger ipv een halve middenvelder. Ik denk dat Heitinga dat een stuk beter kan dan Veldman.

'toen ging Veltman zijn eigen niveau weer laten zien'

Ten eerste wanneer? Ten tweede welk niveau precies?
Juist die 2 wedstrijden was hij niet fraai.

Mike gaat heel weinig spelen en gaat na dit seizoen voor en miljoen weg. Hij is het (terecht) zat, maar heeft denk ik niet het niveau wat nodig is.

18 augustus 2015 om 14:41

Tegen AZ speelde hij echt een prima wedstrijd, dat is het enige wasr de Boer op kan doelen denk ik. Tegen Willem 2 was het weer matig. Hoewel ik Veltman ook genoeg uitstekende wedstrijden heb zien spelen, blijft hij veel te wisselvallig.

19 augustus 2015 om 00:36

Hij doelt op de europese wedstrijden tegen Rapid Wien

"veltman ging daarna zijn eigen niveau weer halen"

Soms twijfel ik wel is aan Frank, elke supporter ziet Veltman keer op keer falen..
Blinkt uit in ziekenhuisballen en staat vaak te slapen.
Is Heitinga nou echt zo zwaar uit vorm dat hij nog niet mag spelen?

18 augustus 2015 om 14:23

Ik twijfel al veel langer aan De Boer. Hij ziet m vast fantastisch trainen, maar zoals je zegt is hij de zwakke schakel op dit moment in de verdediging en in het elftal. Als dit zijn niveau is (wat ik betwijfel) en De Boer gaat er akkoord mee, dan vrees ik dat we een teleurstellend jaar tegemoet gaan

18 augustus 2015 om 14:37

Frank heeft al een aantal keer bewezen een aantal lievelingetjes te hebben, en lijkt daar moeilijk van af te kunnen stappen.

Klaassen
Andersen
Fischer
Veltman

Klaassen is duidelijk. In Fischer zie ik het echt nog wel zitten. Andersen laat het telkens niet zien, en ik ben blij als hij een heel seizoen de kans krijgt bij Willem 2. Veltman heeft op 1 goede periode na niet bijster veel laten zien, en is de afgelopen wedstrijden de slechtste.

Waarom nou niet van der Hoorn eens 5 wedstrijden de kans geven. Moeten we hem nou nog steeds die schlemielige eigen goal aanrekenen in het begin? Ik denk echt dat Mike nog flink kan groeien. Is fysiek ook wel een stukje sterker. Veltman misschien de betere voetballer, maar we hebben twee keer (Rapid uit en thuis) kunnen zien waar dat op uit liep.

18 augustus 2015 om 15:07

Andersen en Fischer hebben beide veel talent, maar het komt er niet uit nog. Fischer forceert zich (te gretig) en bij Andersen ontbreekt er iets. Ik weet niet precies wat, misschien is het zijn fysiek, misschien is het zijn drive. Maar ik schat hem misschien wel hoger in dan Fischer.

Maar idd De Boer is koppig. Is het niet spelers op een verkeerde positie posteren, dan is het wel aan spelers vast klampen die het niet laat zien/hopeloos uit vorm zijn. Zie Boilesen.

18 augustus 2015 om 15:08

Fischer is dan ook de beste buitenspeler die Ajax de laatste 5 jaar heeft gehad. Zijn drive, acties en scorend vermogen laten zien dat dit een topper in wording is. Van der Hoorn is gewoon niet goed genoeg. Dan kan je beter iemand opstellen die tenminste nog een beetje kan opbouwen en de bal in de ploeg kan houden. Buiten dat zou ik altijd voor Heitinga kiezen. Andersen is een groot talent, alleen het komt er niet altijd uit. Ik snap ook niet dat Ajax hem niet gewoon een maandje in het krachthonk stopt en iets minder laat voetballen.

18 augustus 2015 om 15:24

Vergeet het drama Boilesen niet. Die kon werkelijk een seizoen lang stuntelen en gewoon zijn plek behouden. Kishna werd na een mindere helft direct gewisseld.

18 augustus 2015 om 15:26

Fischer is in potentie miss de beste buitenspeler, maar zijn rendement vind ik behoorlijk laag. Het is sowieso geen speler die veel voorzet; zelfs Depay doet dat vaker. Loopt zich regelmatig vast en schiet graag zelf. Als hij er veel zou scoren, dan zou ik hem dat kunnen vergeven, maar vooralsnog doet hij dat niet.

Wat weegt zwaarder voor een verdediger: opbouwen en bal in de ploeg houden of voorkomen dat je tegenstander scoort? Voor mij het laatste, en vandaar ik nieuwe smaken wil proberen. Van der Hoorn schat ik qua verdedigende kwaliteiten hoger in dan Veltman (zeker nu), dus ik zie hem er graag in. Veltman krijgt al anderhalf jaar de tijd en zijn fratsen blijft hij herhalen. Ik zie niet in waarom Van der Hoorn niet de tijd mag krijgen.

18 augustus 2015 om 23:34

Je moet een heel seizoen zeer zwak spelen om van zijn favorieten lijstje verwijderd te worden. Zie Boilesen.
Was zelfs reserve aanvoerder en bleef erin staan. Zelfs na een reeks onacceptabele wedstrijden.
Dus het zal wel een heel seizoen duren voordat de Boer gaat inzien, dat zowel Veltman, van der Hoorn als Heitinga niet geschikt zijn om in de defensie te staan bij Ajax. En ja, dan moet ik eigenlijk Viergever ook erbij noemen. Notabene Riedewald is de enige die Ajax waardig is en dat als jongste speler van de selectie... Go figure...

Veltman haalde na die wedstrijden weer zijn eigen niveau? Raar dat hij Heitinga of Van der Hoorn niet de kans geeft als dit Veltmans eigen niveau is.

geen reden om hem er niet uit te halen frank? ben je zo erg gaan blindstaren op dat rondtikken van je dat je die fouten niet meer ziet??! die veltman had allang op de tribune moeten zitten. en john en mike hadden minuten moeten maken.

Die gozer moet zo snel mogelijk Ajax verlaten er is geen plek voor hem Nick viergever hebben ze ook nog op de bank en heitinga vergeet het maar je kan beter ergens anders heen gaan of laten verhuren om ritme op te doen misschien Willem2??

Veltman heeft zijn niveau inderdaad gehaald ja, twee grote fouten waar ook goals uit voortgekomen zijn. Vind Van der Hoorn eerlijk gezegd ook niet veel beter dus het is steggelen met oud ijzer.

Het is allemaal niks...heitinga zie ik zelf het liefst al is het naar voor de ervaring met riedewald er langs

Wat een onzin lult hij weer. Veldman speelde 2x slecht in Europa dus waarom is hij niet vervangen dan

Wat een flauwekul kraamt De Boer hier uit. Veltman speelt als een drol, maakte in de CL uitwedstrijd een cruciale fout waardoor je er nu (deels) uit ligt. Omdat hij dan toevallig tegen een volledig uitgehold AZ en Willem II aardig speelt, is hij ineens geweldig en moet hij blijven staan?! Gezien het feit dat vd Hoorn er nu nog steeds niet instaat betekent dat je hem wel als miskoop kunt beschouwen. Dat Heitinga niet speelt is bijzonder vreemd en betekend eigenlijk dat je hem vooralsnog ook als paniek /miskoop kunt beschouwen

18 augustus 2015 om 19:16

Veldman had het tegen Vincent Janssen ook al heel moeilijk vind ik. Heeft te veel tekortkomingen voor de top eredivisie denk ik, laat staan Europese top!

Frank de boer moet gewoon eerlijk zijn tegen van der Hoorn.
Al 2 jaar lang zit hij diep op de bank en mag af en toe spelen. Vertel die jonge gewoon straight dat hij niet goed genoeg is zodat hij kan uitkijken naar een andere club. Van der Hoorn zal nooit basis speler worden bij ajax. Ajax zou dat niveau ook niet moeten streven.
Frank houdt van der Hoorn op deze manier aan het lijntje vind ik terwijl hij ook dit jaar voor de derde keer op rij niet tot weinig zal spelen.

'mike stond misschien wel op het punt om Veltman te vervangen' dus hij is al bijna beter als Veltman....
Ik snap niet waarom hij zich niet heeft laten verhuren voor een jaar. Het komt er nu al een paar jaar niet uit voor hem in Ajax. Probeer het een jaartje in herenveen of Groningen zou ik zeggen, kan je carrière weer een boost geven.

Tsja of je probeert is een centraal duo van Viergever (links) en Riedewald (rechts), dan kan Viergever voor de ervaring zorgen en Riedewald voor de kwaliteit

18 augustus 2015 om 14:23

2 linkspoten gaat niet gebeuren bij de Boer, dat kun je zelf ook bedenken Die speelt altijd met een links en rechtsbenige cv.

18 augustus 2015 om 14:29

Een linksbenige en een rechtsbenige cv is wel ideaal. Maar wat ook ideaal is een cv die de bal niet weggeeft aan de tegenstander. Niet om die jongen af te kraken, maar hij neemt teveel hooi op zijn vork. Ik zou zeggen, haal m eraf en laat m trainen op de basics: concentratie op je directe tegenstander (hij verliest m regelmatig uit het, iets wat overigens een Nederlandse manke is, gezien hoe meerdere van onze "top"cv's dat doen), en paas de bal naar een medespeler (dus niet tegenstander)

18 augustus 2015 om 14:30

Ik dacht dat Riedewald rechtsbenig was, vandaar. Bedankt voor je reactie. Aan de andere kant, misschien is het eens tijd voor verandering?

Aub zsm Van der Hoorn een kans geven, want Veltman heeft een signaal nodig. Opbouwende kwaliteiten zijn leuk, maar laat hem even focussen op solide verdedigen. Bovendien is hij te vaak roekeloos in zijn passing.

Opbouwen begint in de verdediging zeggen ze. Ik heb liever dat, zoals Cruyff aangeeft, de bal naar een middenvelder gaat en die gaat opbouwen.

Ik weet niet welke wedstrijden de Boer bekijkt, maar ik zie het toch duidelijk anders. Veltman is de laatste weken keer op keer de zwakste bij Ajax. En ik weet niet wie er gister Ajax II - Helmond hebben gezien maar daar stond Mike vd Hoorn telkens aan de verkeerde kant te dekken, als ie uberhaupt al bij zijn man stond. En 2 minuten later zie je de Boer lachend op de tribune kijken. De geloofwaardigheid van die beste man is nu toch wel ver te zoeken.

Mijn ogen... Veltman begon zijn niveau weer te halen, misschien wel dé reden dat Ajax eruit ligt...

vd Hoorn moet zo snel mogelijk weg op zoek gaan naar een andere club. Hij heeft aangetoond dat hij het niveau van Ajax niet kan, maar zal zeker niet misstaan bij een club in de subtop/middenmoter.

18 augustus 2015 om 14:52

Geen enkel club gaat voor vd Hoorn nog een bedrag van 1.5 tot 2 miljoen betalen. Ajax zou hem dan heus wel hebben verkocht. Een tijdelijke vertrek lijkt me dan een betere oplossing voor vd Hoorn. Al zal De Boer daar anders over denken.

18 augustus 2015 om 15:16

Liever vandaag dan morgen, vd Hoorn is welkom bij Utrecht al heeft hij ook bij ons straks de concurentie van Leeuwin.

Hij mag van mij iig terug komen als het financieel haalbaar is.

Vd Hoorn een seizoen verhuren aan een club als Cambuur lijkt mij een goede optie. Zo komt hij aan voetballen toe en kan Ajax daarna altijd nog 'cashen'.

18 augustus 2015 om 16:54

Denk dat Cambuur nog geen behoefte heeft om te degraderen. Kom op, die Vd Hoorn kan echt helemaal niks. Je ziet aan hem dat hij het niveau op alle fronten niet aankan.

De Boer blijft Van der Hoorn maar complimenten geven, maar wat heb je eraan, als je toch niet in het eerste mag spelen !

Het wordt een beetje een uitzichtloze situatie voor hem. Want buiten Veltman, heb je ook nog Heitinga. Oké bij een topclub moeten de posities goed bezet zijn, maar dit is ook overdreven.

Buiten het feit dat Veltman allesbehalve betrouwbaar en top presteert, zou je hem dan ook een invalbeurt moeten gunnen. Zeker als De Boer zo complimenteus is....

Laat die man eens gaan op huurbasis en eens wekelijks zijn minuten maken. Misschien wordt het dan nog wat.

Ik vind het triest hoe er met Van der Hoorn is omgegaan. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook een beetje aan mee heb gedaan. Maar als je kijkt naar hoeveel fouten Veltman mag maken en dat vergelijkt met het aantal fouten dat Van der Hoorn mocht maken, dan moet je toch tot de conclusie komen dat Veltman gewoon een lievelingetje van De Boer is. En da's gewoon jammer. Van der Hoorn is nog altijd een prima verdediger. Voetballend misschien een beetje minder dan Veltman, maar de keren dat ik Van der Hoorn heb zien spelen het laatste jaar, deed 'ie 't gewoon naar behoren. Ik hoop dat 'ie gauw een club vindt, want nu is hij gewoon derde keus op rechtscentraal. En linkscentraal heb je Riedewald en Viergever. Ik snap dan ook echt niet waarom hij niet weg mag.

Meerdere malen getest en te licht bevonden. Kun je beter strik erom en zonder pardon voor een goed doel wegdoen.

Misschien is engeland nog een optie voor vd Hoorn. Daar hoeft hij minder op te bouwen en zich alleen te concentreren op verdedigen. Hij is er iig sterk genoeg voor

Veltman hield zijn niveau van vorig jaar vast, daar heeft de boer gelijk in, hij maakt nog steeds elke wedstrijd een grote fout... Heitinga erin kom op nou frank, je wou toch ervaring ?!

Van der Hoorn zal de opinie altijd een beetje tegen blijven hebben ben ik bang. Hij heeft in zijn loopbaan een aantal domme en cruciale fouten gemaakt waar waar hij altijd aan herinnert zal worden.

1. Onnozel eigen doelpunt nog voor Utrecht. 2. Als invaller in de fout tijdens halve finale jeugd EK in Israël waardoor Nederland verloor. 3. In de blessuretijd penalty veroorzaakt tegen AC Milan waardoor Ajax gelijk speelde. 4. Afgetroefd door Kramer die zomaar kon scoren.

Zo'n jongen hoort gewoon een paar wedstrijden de kans te krijgen, dan ben ik er van overtuigd dat hij meer kan dan Veltman, die zeer weinig progressie toont in al die wedstrijden die hij mag spelen.

18 augustus 2015 om 17:17

@ XxXT-boyXxX

Dat soort dingen zitten wel in zijn spel opgesloten, buiten die keren dat het ons fataal werd is hij er ook vaak mee weg gekomen. Dat komt omdat zodra het tempo omhoog gaat of de tegenstander serieus druk zet hij het overzicht volledig kwijtraakt, ook qua het positioneren vind ik hem zwaar onder de maat. Van den Hoorn is gewoon niet goed genoeg, en zo zijn er nog wel meerdere, dat is op zich ook helemaal geen schande, maar ik vind het echt triest om te zien dat spelers die zo vaak door het ijs zakken maar continue het eeuwige vertrouwen moeten krijgen. Terwijl je weet dat ze never nooit niet goed genoeg zullen zijn, maar we blijven maar aanmodderen onder het mom van " een andere afgeschreven speler deed het opeens wel". Niet elke speler is een uitzondering op die regel, dit is echt een never ending story.

Veltman krijgt wel heel veel kansen. Alle drie de verdedigers zijn wellicht niet van topniveau. Heitinga heeft wel de nodige internationale ervaring. Hij zou de achterhoede en het middenveld goed kunnen coachen. V/d Hoorn moet je gewoon verhuren voor een half jaar. Doet hij weer speelritme op. Als hij zich verder ontwikkelt kan hij weer terug. Anders zou je hem nog kunnen verkopen. Veltman is ideaal op de bank.

Ik vind het nog steeds jammer dat Groningen van der Hoorn niet heeft gehaald als opvolger van Botteghin. Is een goede verdediger, fysiek sterk, goed in de lucht en ook een wapen bij corners en vrije trappen. Is voetballend niet goed genoeg voor Ajax, maar dat is bij Groningen geen probleem, aangezien we genoeg voetballers op het middenveld hebben. Maakt ook nog wel eens een blundertje, maar dat deden van Dijk en Botteghin ook.

Maarja, we moeten het dus helaas doen met Etienne Reijnen... hopelijk wordt die Deen nog wat, of vertrekt Kappelhof/lindgren waarna we toch nog Vdhoorn kunnen halen, maar denk het niet.

Enerzijds zijn het alle drie prutsers. Anderzijds ligt het ook aan het spel van Frank de Boer. Die speelt het spel met 10 middenvelders waardoor verdedigen erg lastig wordt

Ik geloof in deze jongen, wordt steeds beter en gaat mits fit echt nog wel minuten maken. Ik zou hem tegen kopsterke spitsen (havenaar, Kramer, Luuk de Jong) zeker opstellen, dat kan hij neutraliseren.

Mike had alleen de pech dat hij beide Europese wedstrijden geschorst was en Veltman zijn niveau weer ging halen.

Dan vraag ik me af welk niveau: van een amateur. Veltman speelde beide Europese wedstrijden dramatisch. Frank kreeg eigenlijk een extra reden om Veltman op de bank te zetten!!

Je moet presteren ? Ja, op de training waar er altijd zo goed getraind word, en waar er altijd zogenaamd een verschrikkelijk hoog niveau gehaald word. Waar spelers echte grote stappen maken die we in wedstrijden die er toedoen niet tot nauwelijks terug zien (wellicht een enkele uitzondering).

Van den Hoorn is nog slechter dan Veltman, die gast is bij lange na ook niet goed genoeg. Zelfs wanneer Ajax in het bekende slakkentempo speelt loopt hij al op zijn tenen, op de zeldzame momenten wanneer het tempo omhoog gaat kan hij het fysiek, maar ook mentaal niet bijhouden. Het bewijst ook maar dat Heitinga helemaal onderaan de pikorde staat, maar nogmaals dat is niet zo verwonderlijk.

De Boer wilde hem eerst niet eens omdat hij niet goed genoeg meer zou zijn. Heitinga is puur en alleen gehaald om de gemoederen te bedaren toen ook eindelijk de grote massa aan het einde van het vorige seizoen wakker werden en waarna de meeste mensen opeens ook weer minder kritisch waren. Het halen van Heitinga heeft dus het beoogde effect behaald. Volgens mij is het "onzin virus" waar Overmars ook vaak last van heeft besmettelijk, want ook de Boer komt nu zo´n beetje dagelijks met opmerkelijke opmerkingen. Echt het brabbelt er maar op los alsof het een lust is, wie denkt de Boer voor de gek te houden ? Die man ziet structurele progressie die er helemaal niet is.

18 augustus 2015 om 16:51

Ja, maar Veltman kan dat dus ook niet. Die opbouw van Veltman blinkt uit in nutteloze balletjes breed of veel te risicovolle balletjes voorwaarts, die regelmatig ook balverlies betekenen.

Als v/d Hoorn of Heitinga zal je langzaam aan toch ook wel gaan denken dat je wellicht een andere sport moet gaan kiezen, als zelfs zo'n verdediger die keer op keer de fout in gaat de absolute voorkeur blijft krijgen?

Telkens als ik Veltman zie spelen, denk ik meteen aan die reclame: "pietertje, kom maar efkes wisselen anders..."

18 augustus 2015 om 19:26

Je naamt zegt het al, mitchel dijks!!! Door Overmars gehaald. Van der Hoorn zie ik het ook nog maken, nuttig tegen kopsterke spitsen.

Veltman ga maar naar Valencia waar zojuist een vacature ontstaan is. Otamendi naar City, dus kan jij naar een goed voetballende ploeg in Spanje. Morgen spelen ze tegen Monaco die de geblesseerde Moutinho missen dus halen ze de groepsfase CL wel.

Ongelofelijk hoeveel kritiek Veltman krijgt. Is iedereen vorig seizoen vergeten? Stel dat hij straks 10 jaar lang geweldig speelt, als hij dan 1 foutje maakt krijgt hij weer de strontkar over zich heen.

18 augustus 2015 om 18:15

Precies . Hij heeft een cruciale fout gemaakt tegen rapid maar sinds zijn blessure heeft hij stappen gemaakt en is gewoon een goede verdediger . Wie zegt dat heitinga de redder is na zolang niet gespeeld te hebben en wat als hij er niks van bakt dan schreeuwt iedereen weer om Veltman .

Zowel Veldman als van der hoorn zit geen rek meer in. Het liefst zie ik ze allebei vertrekken en koop een goede verdediger want het is maar brak achterin. Heitinga is puur voor de kleedkamer gehaald en zal echt niet veel spelen. Veldman is niet echt een solide verdediger waar we op hadden gehoopt. Is veel te onrustig aan de bar en heeft totaal geen overzicht. Je hebt daar iemand nodig met body dan kan je tenminste ook ver komen in de Europa League en maak je nog een kleine kans op de titel. Het is vrij brak en zeer matig nu. Bij een goede tegenstander hang je. Je hebt alleen maar nederlanders achterin en die kunnen niet verdedigen.

Wat een leugenaar is die F de boer zeg werkelijk ongelofelijk! Liegen over dat Veltman z'n niveau heeft gehaald en liegen over dat van der Hoorn het goed doet,hou aub je broer voor de gek maar niet de fans want die zien gewoon dat van der hoorn samen met duarte cuenca zimmling krikic heitinga serero van der hoorn viergever sightorson enz enz allemaal miskopen van F de boer zijn,en Veltman o o wat is hij traag en alle blunders ,vorige jaar tegen Vitesse compleet weg gespeeld en maar niet toegeven dat Veltman niet goed genoeg is.

18 augustus 2015 om 20:33

Leugenaar gaat wel ver natuurlijk. Het gaat hier niet om feiten, maar meningen. Beoordelingen, geen statistische analyses. Maar feit blijft inderdaad wel dat Frank de Boer wel erg een loopje neemt met de standaard die voor Ajax geldt. Hij ziet momenteel geen reden om Veltman uit het elftal te halen? Dat ziet hij nooit, want de aanleiding om dat te doen doet zich op wekelijkse basis al anderhalf jaar voor! Aan de andere kant is het natuurlijk lood om oud ijzer, want de troep die ter vervanging klaarstaat brengt je evenmin een goede nachtrust. Van der Hoorn, Heitinga, Van Rhijn... in het land der blinden is Eenoog koning.

Raar dat Ajax, die talenten als Narsingh en Maher niet goed genoeg bevonden voor Ajax en al helemaal hun transferprijs niet waard, wel een aardig bedragje neertelde voor Mike van der Hoorn, die een goed eerste seizoen draaide bij het counterende Utrecht. In dat elftal was het voor Van der Hoorn prettig binnenkomen, want met slechts twintig meter in de rug is het prettig vegen achterin. Dat Ajax, waar een verdediger toch zeker op de middenlijn geacht wordt te spelen, die nuance over het hoofd zag en de dommekracht in Van der Hoorn niet herkende vind ik echt vreemd. En juist een harde verdediger met wat meer flair wordt genegeerd: Van Geel heeft de hele zomer kunnen dralen voordat hij de beste verdediger van de Eredivisie naar de Kuip haalde!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren