Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Matthijs de Ligt en Memphis Depay zijn kritisch op keuze Frank de Boer

Laatste update:

De keuze van bondscoach Frank de Boer om met een 5-3-2-formatie te starten tegen Schotland bleef niet gevrijwaard van controverse. Na afloop van het duel van Oranje (2-2) gaven zowel Matthijs de Ligt als Memphis Depay, die tweemaal trefzeker was, te kennen dat het systeem ‘erg wennen’ was. Ook tijdens de nabeschouwing in de studio van de NOS werd kritisch gekeken naar de systeemkeuze van De Boer.

“Als je dit systeem gaat spelen tegen sterke landen, zou het prima kunnen werken”, opende Pierre van Hooijdonk. “Maar je ziet gewoon dat 5-3-2 geen systeem is waarin je op balbezit kan spelen en een tegenstander kapot kan spelen. Het gaat vaak zo langzaam en het gaat zo vaak breed. Het is een systeem waarin de backs ‘hoog’ aan de bal moeten komen, grote afstanden moeten overbruggen en de spitsen zo snel mogelijk moeten aanspelen. Tegen echte toplanden was het een ideaal moment geweest om dit systeem te oefenen, maar nu moet je gewoon scoren”, oordeelt de analist.

Ibrahim Afellay sloot zich volledig aan bij zijn collega en is bovendien van mening dat de oefenwedstrijden vlak voor het EK niet geschikt zijn om een nieuwe speelstijl te testen. “Je hoort ook iedereen zeggen dat ze nog aan elkaar moeten wennen. Maar er is geen tijd om te wennen. Wij zijn Nederland en wij zijn groot geworden met 4-3-3. Wij staan voor aanvallend voetbal. Tuurlijk moet je altijd je verdedigende zekerheid inbouwen, maar vandaag zie je ook dat je met een 5-3-2-formatie tegen Schotland gewoon twee doelpunten tegen kunt krijgen. Maar als je tegen een op papier mindere tegenstander speelt, dan is het gewoon heel onwennig allemaal”, besloot Afellay.

Met ‘je hoort ook iedereen zeggen dat ze nog aan elkaar moeten wennen’ doelde laatstgenoemde analist onder meer op de uitspraken van Depay. "We moeten weer schakelen naar dit systeem", zei de spits. "We zijn weer voor het eerst weer bij elkaar en ik heb ook nog nooit met Wout Weghorst gespeeld. Dus dat heeft allemaal wat tijd nodig. Als we het goed doen, dan zie je dat er ruimte ontstaat. We spelen om te oefenen en dan is dit een systeem dat we in de toekomst kunnen gebruiken. We moeten meerdere opties hebben."

“Of het experiment mislukt is en we in 4-3-3 dreigender zijn? Dat is denk ik een terechte gedachte”, merkte ook De Ligt op voor de camera van de NOS. “Daarom proberen wij ook twee systemen te trainen. Vandaag hebben we een minuut of zeventig 5-3-2 gespeeld, en in de laatste twintig minuten 4-3-3. Aan het eind gaan we natuurlijk ook wat extra risico’s nemen, dus ook daardoor denk ik dat we wat beter in het spel kwamen.”

"De Boer betrekt ons er heel veel in", vervolgde De Ligt. "Wijnaldum, De Roon, ik, Depay, De Vrij en Blind. Dus hij praat met heel veel spelers om te kijken wat voor hen het lekkerst voelt. Natuurlijk is dat voor sommige jongens 5-3-2, maar voor sommigen niet. Dus er moet een afweging gemaakt worden van welke systeem het beste werkt tegen welke tegenstander. Ik ben gewend om 4-3-3 te spelen, dus voor mij is dit (5-3-2, red.) wel een omslag. Zeker als ik links moet spelen, want daar heb ik eigenlijk nooit gespeeld. Aan de andere kant is het voor mij ook een kans om te leren en een beter speler te worden."

Moet Nederland op het EK in een 4-3-3-systeem aantreden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk om even 2 weken voor de start van het EK een nieuwe formatie te testen die merendeel elftal van het elftal niet kent. Speel gewoon 4-3-3. Iedereen kent het, je hebt er het materiaal voor en je hebt sowieso 2 goede centrale verdedigers. De poule is niet moeilijk en om daar tegen met 5 verdedigers te gaan spelen is wel erg laf.

3 juni 2021 om 00:22

Je moet wel ruimte maken voor Queensy Menig hè. Die speelt gewoon 100% in zijn kracht als rechtsback in dat systeem.

3 juni 2021 om 00:32

Je hebt goed kijken op voetbal zo te zien. Voordat je kritiek uit op de bondscoach is het handig om Promes niet te verwarren met Menig. Ik zal je eruit helpen Promes speelt bij Moskou en Menig bij Twente.

3 juni 2021 om 00:48

FCgenieten, je bent niet helemaal op de hoogte. Je gelooft het niet maar zojuist in de persconferentie heeft mister de Boer een grote fout gemaakt door Promes te verwarren met Queensy Menig 🤦🏻‍♂️ hij had naast Dumfries ook nog Queensy Menig die daar kon spelen.. Echt wat een figuur.

3 juni 2021 om 08:36

Dit wist ik nog niet. Wat een schande

3 juni 2021 om 16:42

FC Genieten weet niet waar de Menig opmerking vandaan komt is wel duidelijk....

3 juni 2021 om 00:31

Verder ook vrij apart dat Marten de Roon ook maar enige inspraak heeft in de opstelling. Die moet je echt niet in de basis willen zien, verschrikkelijke voetballer om naar te kijken.

3 juni 2021 om 00:33

Helemaal mee eens, wel zeer sympathieke knul verder met zelfspot maar daarvoor hoef je niet geselecteerd te worden voor Oranje. De Roon heeft eigenlijk maar een taak en precies op de momenten dat hij moest stofzuigen, keek hij er naar en deed hij niets.

3 juni 2021 om 02:14

Ik vind het weer echt kwalijk wat je zegt, je hebt geen stofzuiger nodig als je nog 3 CV achter je hebt staan, in deze systeem is de Roon overbodig maar ga niet een geweldige middenvelder kleineren. Hij laat andere beter voetballen door fouten te corrigeren van anderen en daar ligt zijn kracht. Dan maakt het niet zoveel uit of de Roon niet een AK of een schaar kan maken en als Dumfries de loopwerk van 2 man doet of hij dan geen voorzet ken geven tja lekker boeiend daardoor ken Frenkie of Wijnaldum meer aanvallen en hoeven minder te verdedigen. Mannen die wel echt kunnen voetballen komen dan vaker aan de bal snap je dat? De Roon is heel belangrijk maar niet in zo een systeem waar geen pressie is. Je hebt ook niks aan Dumfries in dit systeem want die kan weer geweldig spelen met ruimte in de rug, die sprint heus wel terug maar als je 3 CV hebt, maak je zijn grootste kracht ook teniet. Frank is gewoon een hele slechte trainer.

3 juni 2021 om 10:07

Het probleem met dit systeem is onze wingbacks.die zijn niet van het niveau dat je daar wilt hebben aangezien ze de hele flanken bestrijden.hierdoor word je vleugellam en gaat alles door het midden en is erg makkelijk te verdedigen.Elke Nederlandse speler kent 4-3-3 en wat zijn taak inhoud in deze formatie 2 weken is gewoon veel ste kort om een nieuw systeem in te slijpen.
Ook vind ik het gek dat Berghuis en promes de voorkeur krijgen boven malen die eingelijk in alles beter is als beide spelers en ook nog eens meer scorend vermogen heeft.

3 juni 2021 om 10:23

Ryan: jij snijdt hout!! Vooral Promes brengen ten kostte van Malen of Gakpo. Onbegrijpelijk. Berghuis snap ik nog wel, die zorgt voor aanvoer. Maar laat dan lekker Weghorst staan.

3 juni 2021 om 12:25

Rambo leg mij eens uit wat je aan een stofzuiger of bal-afpakker a la de Roon hebt wanneer hij net zo snel de bal weer weet in te leveren. Dat heet dweilen met de kraan open. "Geweldige middenvelder kleineren" laat me niet lachen zeg, jij maakt hem juist wat mij betreft veel te groot. Hij laat verder anderen ook helemaal niet beter voetballen met zijn ziekenhuisballetjes en trage motoriek. De eerste speler die ik zou vervangen is de Roon.

3 juni 2021 om 06:05

Heeft de Boer dit echt gezegd? Begin me nu toch zorgen te maken over deze man. Is hij nog wel scherp of neemt de stress het over?

3 juni 2021 om 10:41

Haha ja man. Als je het over Queensy Menig hebt dan. Echt, ik sta met open mond te kijken. Op instagram kan je het moment van de persconferentie denk ik wel terugvinden bij ESPN (en 433nl denk ik ook wel).

3 juni 2021 om 06:29

Kijk, geen fan van de boer, maar half voetbalzone zat te zeuren om 532, ben benieuwd wat ze nu vinden. Gewoon 433 of iets wat er in de buurt komt.
Berghuis was de kaatste interland periode 1 vd betere spelers maar daar heb je niks aan in 532. De meeste spelers vinden het niks

3 juni 2021 om 10:09

Het is ook gewoon een waardeloos systeem als je het betere team bent.elke keer als de bal nu naar de vleugels gaat komt er niks van terecht omdat wijndal en Dumfries te weinig toevoegen aanvallend.

Gewoon lekker terug naar 433 dat kent iedereen en hebben we ook gewoon de spelers voor.

3 juni 2021 om 10:25

De meeste mensen willen vooral 532 zien tegen betere tegenstanders. Dat zijn er ongeveer 5/6 op het ek. Je mist daartegen gewoon kwaliteit, dan is een 532 heel logisch. Tegen Schotland echter, ahum.. Laten we het houden op een mislukte test.

3 juni 2021 om 17:09

Ik heb niks met FdB en had ook graag een andere coach gezien. Maar nu lijkt hij echt niks goed meer te kunnen doen. Lekker overal op zeuren wat hij doet. Maar ik begrijp het commentaar op het systeem niet zo. Bijna iedereen is het er over eens dat je tegen sterke landen een 532 logisch is. Dan moet je dat systeem toch ook gaan uitproberen? Of wil je de spelers in de oefenwedstrijden alleen maar 433 laten spelen, straks in de poulefase 3 wedstrijden 433 en dan uit het niks als we tegen duitsland, frankrijk, italie of iets dergelijks een 532 gaan spelen. Je wilt toch juist je systeem testen en niet voor het eerst gaan spelen als er een lastige tegenstander komt? Iedereen heeft het erover dat we de poulefase makkelijk halen, dus waarom zou FdB dan nog op 433 oefenen, dan wil je dus nu het systeem erin stampen voor de sterke tegenstanders.

3 juni 2021 om 07:08

Toen van Gaal in 2014 op het laatste moment 5-3-2 ging spelen en het goed uitpakte was het allemaal zo'n geniale coach. Nu loopt het een oefenwedstrijd wat minder en de Boer is een incapabele gek. Laten we anders eerst even rustig de poule wedstrijden afwachten en kunnen we daan oordelen. Een nieuwe coach neerzetten is toch al geen optie

3 juni 2021 om 07:40

Dat 5-3-2 goed uitpakte bij Van Gaal moet ook eens de wereld uit. Letterlijk elke wedstrijd werd de formatie omgezet naar 4-3-3 en begon het toen pas te lopen. Maar ook Van Gaal was te eigenwijs om toe te geven dat zijn zogenaamde briljante vondst helemaal niet liep en met 4-3-3 te beginnen.

3 juni 2021 om 07:55

Van Gaal had wel ene Arjen Robben voorin lopen. Die compenseerde echt enorm veel in aanvallende stootkracht.

3 juni 2021 om 09:53

En hoe. Robben schoot ons eigenhandig naar de halve finale. Ik vond het al een geweldige speler maar op dat toernooi tikte hij volgens mij zijn hoogste niveau ooit aan. Tegen Spanje bv sloopte hij in zijn eentje heel die verdediging. Hij was veruit de beste speler op dat WK maar om commerciële redenen werd Messi toen verkozen tot speler van het jaar

3 juni 2021 om 10:28

Toen werkte de 532 dus wel uitstekend omdat Spanje dominant was. Het is eigenlijk allemaal heel simpel. De Boer nu afvallen op een testformatie vind ik te snel. Wel miste ik wederom inzet en beleving bij de oranje Leeuwen. DAT mogen we de Boer dan weer wel aanrekenen. Maar goed, kan die jongens het niet kwalijk nemen. Ik betrap mijzelf er namelijk telkens op dat ik letterlijk zit te gapen als hij aan het woord is. Er hangt zo'n wolk van passiviteit om die man heen.

3 juni 2021 om 10:45

Er zit in mijn optiek dan ook een verschil in kwaliteit tussen Louis van Gaal en Frank de Boer. Van Gaal zit er bovenop en bij hem weet iedereen wat de opdracht is en bij de Boer heb ik dat idee niet echt. Dan kan je makkelijker een nieuw systeem inpassen (5-3-2). Plus dat we toen heel ander materiaal hadden dan nu. Sneijder, van Persie, Robben.. Zet dat maar eens af tegen waarmee we het nu moeten doen. Je had veel meer individuele kwaliteit, dat je wist dat als je het achter dicht zou houden dat een Arjen Robben, Wesley Sneijder of een Robin van Persie wel weer iets geniaals zou doen. Dat zit er nu niet in (op een Depay na)

3 juni 2021 om 11:00

@japie: Muller was toen nog beter. Dat was de terechte winnaar geweest.

3 juni 2021 om 22:02

Van Gaal had een volledige kwalificatie en vrij succesvolle voorbereiding achter de rug. Die had ook echt wel aanvallende knallers met v persie sneijder en vooral Robben natuurlijk. Frank de Boer stuurt elke wedstrijd een stutterend elftal het veld op en kiest ervoor om Promes mee te nemen. Iemand die alleen als spits (Spartak) een niveau haalt dat in de buurt komt van Oranje, geen Lang, geen Bergwijn en geen El ghazi. Wat een draak.

3 juni 2021 om 16:53

We kunnen prima 532 spelen als je met blind - de vrij/de ligt - timber achterin speelt. Wijndal/van aanholt, Koopmeiners, frenkie, wijnaldum en promes ervoor. En dan malen en depay voorin. Heb je genoeg voetbal in de ploeg om teams kapot te spelen. 433 is leuk maar wie ga je dan op de flanken zetten en als backs. De vleugels en backs zijn simpelweg zeer matig bezet voor aanvallend spel.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik walg echt van Frank de Boer. Zijn negatieve uitstraling, zijn tactische keuzes, zijn communicatie, de manier waarop hij met mensen omgaat (zie verhaal Cillessen bij de Telegraaf als laatste incident), echt hoe is het mogelijk dat deze man bondscoach is geworden.

3 juni 2021 om 00:18

Walgen vind ik overdreven. Ik vind het wel best jammer voor hem eerlijk gezegd. Hij zag er teleurgesteld uit na de partij (terecht uiteraard).

3 juni 2021 om 10:14

Nee Lierse, hij zag er niet teleurgesteld uit. Zo kijkt hij nu eenmaal .

3 juni 2021 om 00:28

Nee, ik walg vooral van Adolf Hitler, Mao Zedong, Benito Mussolini en dat soort types. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat je van iemand kan walgen die iets goeds wil doen. In en in triest.

3 juni 2021 om 00:36

Iets goeds wil doen? Dat weet hij heel goed te verbergen. De manier waarop hij met mensen omgaat vind ik echt om 'zum kotzen' en dan laat ik de rest nog maar even buiten beschouwing.

3 juni 2021 om 09:55

@myvision mooi verhaal. Als er straks een nieuwe coach bij Ajax komt en die presteert zwaar ondermaats ben jij de eerste die loopt te klagen maar over De Boer mogen we niks zeggen

3 juni 2021 om 10:19

Japie, het iets prima om het niet met de Boer eens te zijn. Ik snap werkelijk waar helemaal niets van zijn keuzes en heb er nog minder begrip voor. Maar om te spreken van "walgen" is toch wel wat anders. Wat Myvision terecht opmerkt: Walgen doe ik van mensen die de mensheid hebben geschaad. Niet van een incompetente bondscoach.

3 juni 2021 om 19:39

Ach ach wat is dit voor raar gutmensch gelul man. Tuurlijk is het ietwat gechargeerd, maar je kan best zeggen dat je van iemand walgt zonder dat het meteen een massamoordenaar hoeft te zijn.
Frank de Boer als persoon ken ik niet echt, maar het voetbal waar hij voor staat, de keuzes die hij maakt en zijn horkerige communicatie maakt dat ik het een heel onplezierige coach vind. In die zin begrijp ik Erik volkomen.

3 juni 2021 om 00:32

Eens met jou. Nog zwakker dan Danny Blind. Hoop dat dit z’n laatste baantje is anders ben je als club ver weggezakt

3 juni 2021 om 00:35

Omdat de beleidsbepalers van de knvb geen kennis van zaken hebben. Dat was toch wel duidelijk de laatate jaren. Ik walg ook van De Boer. Hij mag van mij vandaag nog zijn koffers pakken.

3 juni 2021 om 06:06

Walgen gaat wel ver. Ik ben het met je eens dat de Boer geen goede aanstelling was zover en veel fouten maakt. Hij komt overspannen over. Laten we maar een beetje lief voor hem zijn en hopen dat het nog wat wordt.

3 juni 2021 om 08:56

Ik vond affelay daar wel heerlijk commentaar op geven. Goede analist!

3 juni 2021 om 12:28

Ik niet, communicatie extern is niet best maar verder maakt hij prima keuzes.

3 juni 2021 om 16:52

Nou, dat zal ik je vertellen. Ken je het gezegde 'in het land der blinden is één oog koning'? Dat is precies wat hier het geval is. Alle goede opties zijn simpelweg niet haalbaar voor de Knvb. Koeman is zelf vertrokken voor zijn droomjob bij Barcelona, Ten Hag zit goed bij Ajax, Bosz was op het moment van de aanstelling van De Boer nog alom geprezen bij Leverkusen, Van Gaal is zowat met pensioen, Rijkaard idem. Veel goede c.q. bewezen Nederlandse trainers houd je dan niet over, en dus kom je al snel uit in bij trainers van het kaliber Frank de Boer.

Is toch belachelijk dat je debutant Timber oproept bij de EK selectie, en jongens die je hebt genegeerd als weghorst nu wel meeneemt en ook direct in de basis laat staan. Ook een 532 kiezen een week voor het EK is te gek voor woorden. We zitten nog te experimenteren terwijl het EK over 1 week alweer is!

3 juni 2021 om 00:40

Wat is er mis met Timber?

3 juni 2021 om 01:10

Niets mis met Timber maar- stel vandaag gewoon een linksbenige linker CV op met de Vrij en De Lift.

De Ligt en Depay waren helemaal niet kritisch, gewoon realistisch

Jaaa uhhhhhhhh maarrr uhhhhhh bedoellll uhhhhh het kan toch wel he. Met Quinsy Menig op de flank moet het uhhhhh toch wel kunnen werken hoor. Ja, even een appje naar de aanvoerder en het is zo gepiept joh. Agh, wat een drama maar poeh hij had even tijd nodig hoor uhmm. KNVB moet zich schamen. Wat een incapable coach is dit zeg. Wat een wereld van verschil nu en toen onder Koeman!

3 juni 2021 om 00:36

Knap dat je een speler van Twente verward met Promes

3 juni 2021 om 00:46

Knap dat je een d met een t verwart.

3 juni 2021 om 00:47

Quincy menig?Volgens mij speelt die koning toto op de bank deze zomer?Je bedoelt quincy promes?

3 juni 2021 om 00:54

Haha ja ik doel ook op FdBoer die Quinsy Promes wil benoemen maar Quinsy Menig roept, in de persconferentie. Check het maar even na, maar goed er is al genoeg amateuristische gedoe rondom FdBoer lol. Lachwekkend.

3 juni 2021 om 01:05

Check het maar even of kijk het maar even na. Oh wow, zo'n fout is dus best snel gemaakt. Best waardeloos dat je zo'n verspreking gaat gebruiken om FdB volledig af te kunnen branden. Zeer gezocht, kijk liever naar de resultaten.

3 juni 2021 om 01:41

Ben jij toevallig de broer van Frank? Onvoorstelbaar, hoe slecht moet een bondscoach overall presteren om in jouw ogen te falen... Met geen pen te beschrijven.

3 juni 2021 om 06:21

Hahahah en myvision blijft De Boer en alles wat ook maar enigszins Ajax raakt maar verdedigen. Frank de Boer stapelt fout op fout op fout en behandelt verschillende mensen als stront. En kijken naar de resultaten...10 wedstrijden 4 gewonnen en daarbij niet echt veel tegenstand gehad.

3 juni 2021 om 09:57

@Sociafan1 hier moet ik het toch wel voor FdB opnemen. Promes en Menig zijn beiden bijna niet van elkaar te onderscheiden

3 juni 2021 om 10:49

@japie

"promes en Menig zijn beiden bijna niet van elkaar te onderscheiden"

Discriminerend! Alle Marokkanen ook maar gelijk terug naar Istanbul

Hahah jammer heb dat gemist van Fdb. Wauw wat is er aan de hand. Serieus lijkt erop dat iedere beslissing genomen of zinnen uitgesproken gewoon fout is.

Liegen dat afvallers geinformeerd zijn, de minuten van Donny, 6 rechtsbacks selecteren in de voorselectie, Weghorst negeren en gelijk basisspeler, eerst zeggen dat Babel mee moet voor de kamer en dan gelijk dumpen, spelers verwarren en ga maar door.

3 juni 2021 om 18:10

Japie dit kan toch geen bondscoach van Nederland zijn? Frank hoort eerde in de cabaret dan als coach van Nederland. Hij is de imitatie van zichzelf Japie, de echte imitatie dan...

3 juni 2021 om 19:42

De resultaten en vooral het spel zijn gewoon slecht. Verder heeft hij al eerder een rare verspreking gaat toen hij over de gespeelde minuten begon van Donny van de Beek. En dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn communicatieve dwalingen mbt Cillessen en el Ghazi.

Wat een amateuristische systeem 532 .
Nederland is toch een voetballende ploeg ,altijd geweest.
433 of 442 is mooi

3 juni 2021 om 02:44

Genoeg teams die mooi voetbal spelen in 532. Leipzig, city meerdere keren, atalanta. Je moet gwn lef tonen en durven nieuwe tactieken uit te proberen.

Matthijs heeft even geen recht van spreken , die gaat dit nu als excuus gebruiken maar moet vooral kritisch zijn op zichzelf. Als Blind daar niet kan spelen , dan moet het Koopmeiners zijn. Beide hebben een prachtig linkerbeen waarmee ze de opbouw kunnen verzorgen, zijn positioneel sterk en communicatief vaardig.

3 juni 2021 om 00:31

De Ligt is toch zelfkritisch als hij eigenlijk verdekt aangeeft daar (nog) niet te kunnen spelen. Hij gaf wel aan dat te willen leren maar daarvoor is deze periode inderdaad niet geschikt. Ik ben het inderdaad eens dat een Blind en een Koopmeiners dat kunnen. Ik denk alleen ook dat 532 voor Oranje totaal ongeschikt is tegen 80 procent van de tegenstanders.

3 juni 2021 om 10:53

@baradona

"dan moet het Koopmeiners zijn"

Hahah zo voorspelbaar

ja ja, laten we een van de beste verdedigers ter wereld op de bank houden voor koopmeiners die zelfs bij Jong Oranje niet kan uitblinken. Een jongen die niet eens basisspeler zou zijn bij Ajax laat staan een Juve.

Hahah wat gaat je volgende claim worden, geen Depay maar Lang op zijn plek???

3 juni 2021 om 17:13

Het 5-3-2 systeem kan prima werken ook tegen zwakkere tegenstanders. Daarnaast is het opmerkelijk dat alle spelers moeten wennen aan het systeem, terwijl toch best wat spelers in de competitie regelmatig zo speelden. De tactiek die daarbij wordt aangedragen lijkt eerder de kink in de kabel te zijn. Je zou beter met vleugelspelers op de back posities kunnen gaan spelen, en dan het liefst met het goede been aan diezelfde kant (linksbenig op links), zodat de spits aanvoer krijgt. Je had natuurlijk ook Karsdorp mee kunnen nemen, maar dat is nu te laat. Daarnaast moet het klaar zijn met Klaassen, welke ik wederom totaal niet heb gezien.

3 juni 2021 om 00:19

Klaassen kan er ook niks aan doen dat hij niet goed genoeg is. Heeft niks te zoeken bij Oranje. Als ik hem vandaag zie spelen ga ik gewoon Strootman missen

3 juni 2021 om 00:41

Klaassen werd jarenlang niet opgeroepen door Koeman. Speelt een seizoen in de Micky mouse competitie en zit er meteen weer bij. Vandaag speelde hij als cm, iets wat die niet is en wat ook zichtbaar was. Van de Beek was nog een betere keuze geweest.

3 juni 2021 om 01:10

Nee, daarentegen werden wel publiekslievelingen Babel, Strootman, Promes en Kluivert door de allerheilige Koeman geselecteerd dan wel teruggehaald. Kan je zeiken op Klaassen maar die heeft het ook gewoon laten zien in Europa.

3 juni 2021 om 06:27

Een Babel die toen wat toevoegde, Strootman was vreemd, Promes was in vorm in tegenstelling tot zijn concurrenten en Kluivert was een talent. En de laatste 2 speelden bij Ajax. Je zal de oproep toen wel verdedigd hebben.
En dat stokpaardje van je..."laten zien ik in Europa"......nou bij oranje niet, daar gaat het op dit moment om. En als we het over Karsdorp hebben grijp je terug op een interland van 4 jaar geleden die slecht zou zijn. Je hebt zelf volgens mij niet door hoe inconsistent je bent in je argumenten. De ene keer gebruik je iets wat je eerder gebruikt om een Ajacied te verdedigen als munitie om een andere speler aan te pakken en andersom. Jouw visie wordt met de dag lachwekkender.

3 juni 2021 om 19:47

@fr010 Klaassen maakte recent nog een prachtige goal tegen Turkije, je doet net of hij helemaal niets laat zien. Als pendelende middenvelder in een 5-3-2 komt hij overigens te kort. Echter, vind ik dat hij in een rol als bijsluitende 10 best waarde kan hebben voor Oranje.

Dat is nu het probleem dat een bondscoach die al maanden is aangesteld nu net voor het EK zijn spelers niet kent, hij nog gaat spelen met een systeem wat de spelers niet gewend zijn en hij dat nog blijft doordouwen ook en stelt dat moet goed kunnen werken. Die man heeft totaal geen verstand van het voetballen en kost ons als Nederland het EK en de bevolking ontneemt hij iets moois. Wat een vaag figuur zeg en geen wonder dat hij overal ontslag heeft gekregen met zijn eigen wijsheid

En waar precies zijn Depay en de Ligt kritisch op Frank? Ik hoor ze zeggen dat het wennen is, dat het experiment mislukt is, dat het goed is om dit te testen etc. Ook wel bijzonder hoe er het ene moment hard geroepen wordt om 532 en het andere moment weer om 433. En een Depay, die heeft toch ook al vaker 532 bij het NL elftal gespeeld? Zal wat worden als hij dalijk naar een andere club vertrekt. Ineens met andere spelers spelen, een andere formatie.. pff die man krijgt het nog zwaar. Ik ben zelf overigens totaal geen voorstander van 532, voornamelijk vanwege de backs. Die waren overal, behalve waar ze nodig waren. En geen enkele goede voorzet afgeleverd toen het aanspeelpunt Weghorst er nog in stond (overigens ook daarna niet). Centraal stond er continue 1 van de 3 lucht te dekken. Het vervelende is dat je als rechtsbuiten met Berghuis eigenlijk maar 1 optie hebt. Zelf had ik elGhazi of Bergwijn nog meegenomen.

Laten we gewoon hopen dat die jongens tijdens het EK het echte gevoel hebben. We hebben kwaliteit genoeg om ver te komen.

Niets mis met 5-3-2 hoor maar dan moet je wel iets meer doen dan spelers in deze formatie neerzetten en verwachten dat ze zelf iets bedenken. Koopmeiners had prima op de plek van de Ligt gekund om op te bouwen. Promes als wingback op de linkerkant en als je echt zo graag 5-3-2 wilt spelen dan had Karsdorp gewoon op rechts moeten staan. Alle voetballende problemen opgelost en nog steeds defensief solide.

Misschien een onpopulaire mening, maar het ligt toch niet aan de formatie. De Boer liet zijn teams ook met 4-3-3 ballen breed spelen. Herinner me dat nog heel goed met Inter.

3 juni 2021 om 01:09

Niks impopulairs aan. De Boer is een visieloze trainer. Geen beweging, uitgaan van een individuele actie en geen organisatietalent. Als voetballer prima, als trainer/coach ongeschikt.

Het is overduidelijk dat Frank de Boer, na mislukkelingen bij zijn vorige clubs, totaal geen gevoel heeft voor groepsdynamiek. Je ziet aan alles dat er een ongemakkelijke sfeer hangt rondom dit Oranje zonder aanvoerder Virgil van Dijk. Een gigantische domoor als Memphis Depay heeft een vrijbrief om zich te gedragen en te spelen zoals het hem uitkomt, zijn maatje Quincy Promes was daarom ook gegarandeerd van een plek in de selectie.

Daarbij komt dat Wout Weghorst, die bij Wolfsburg in een systeem speelt waarbij hij centraal staat en anderen beter laat functioneren en presteren, totaal werd misbruikt in de opstelling van vanavond.

De Boer heeft het over zich voorbereiden op teams die in hetzelfde systeem spelen als Schotland. Waar is dit voor nodig? We hebben de eenvoudigste poule ooit op een eindronde. Oostenrijk, Noord Macedonie en Oekraine lopen niet over van kwaliteit maar wellicht dat als zij wel over de juiste mentaliteit en groepscohesie beschikken dat we daar ook nog gewoon punten gaan verliezen.

In het buitenland staan we er op als een lachertje door de Boer als bondscoach aan te stellen. Lees de reacties op internationale websites; niemand die begrijpt dat we deze slapzak als bondscoach hebben aangesteld. Ik zie het heel erg somber in voor het EK en hoop dat de Knvb durf toont en hem ook direct ontslaat wanneer er een wanprestatie wordt geleverd.

Kan iemand mij wakker maken als het EK voorbij is ? Maar zonder te grappen, wat een slappe zak hebben wij toch als bondscoach? Hoe haalt de KNVB het in zijn hoofd deze man aan te stellen als leider van het parade paardje van Het Nederlandse voetbal. Frank heeft nul visie, maakt rare keuzes zo kort voor de start, lijkt niet de spelersgroep achter zich te hebben en misschien wel het allerbelangrijkste hij heeft alles wat Koeman opgebouwd heeft vorig jaar binnen 3 trainingen en een oefenwedstrijd de grond in geboord.

Dat Nederland verre van een favoriet was zal iedereen erkennen maar met Koeman wonnen we weer top wedstrijden, speelde we het beste voetbal in jaren tijd (nog steeds niet denderend) maar nog belangrijker er was weer geloof in een leuk toernooi waar we het landen als Italië Spanje duitsland en zelfs Frankrijk ontiegelijk moeilijk konden maken. Hij wist de poppetjes op de juiste plek te zetten en kwam met een strijdplan dat deugde. Frank doet wat die in zijn eigen koppie heeft zitten en durft er niet meer van af te wijken.

Elke analist en supporter spreekt zich tegen de speelwijze van Frank uit maar hij wil of durft er niet van af te stappen.

Ik ben altijd positief ingesteld maar ik denk dat het een hele kluif wordt om met Frank aan het roer überhaupt de poulefase door te komen.

Je kan toch gewoon iemand ontslaan tijdens een EK? Waarom wachten Knvb? Deze de Boer kon niks, kan niks en zal nooit wat worden. Zet er dan geen bondscoach neer.

Om te beginnen begon hij veelste verdedigend. (5-3-2) en van die 3 middenvelders is er 1 defensief ingesteld. En dan (selecteerde) stelt hij een rechtsback op die van bedroevend niveau is. Waardoor je nooit in een overtal situatie komt. en als je met weghorst speelt moet je spelers hebben die een behoorlijke actie/voorzet in huis hebben.

Laten we hopen dat de puzzel stukjes op hun plaats vallen en we niet worden afgedroogd tijdens het EK

3 juni 2021 om 07:06

Wijndal op links was nog minder. Het systeem met deze backs klopt niet. Dumfries moet af en toe komen en voor de rest verdedigen, maar hij moet nu met de bal al vanalles doen (opbouwen). Zijn sterke punt is dat hij als verrassing diep gaat en de bal dan meekrijgt. Dit werkt voor hem niet, maar ik vond Wijndal nog minder. Maar ach, er waren er nog veel meer die niet goed speelden.

Wat fijn dat we nu al weten dat het EK niks wordt en dat de bondscoach de nationale pispaal is. Had liever wat meer duidelijkheid qua speelstijl en opstelling gehad maar er is tenminste iets duidelijk. Wel echt zonde dat zo'n redelijk goede generatie te maken krijgt met Frank de Boer als bondscoach. De keren dat hij werd overklast omdat die het tactisch niet begreep zijn niet op 1 hand te te tellen... Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om nu al negatief te zijn maar iets positiefs vinden is gewoon best lastig.

Hoe is het mogelijk om als bondscoach 5-3-3 te gaan spelen. Een keuze van een coach die na zijn Ajax periode overal is weggestuurd. Bouwd een elftal rond zijn vaste keus de Roon omdat die bij Atalanta 5-3-3 gewend is. Hoe droeviger wil je het nu nog hebben. De zgn. Hollandsschool 4-3-3 wordt in de vuilnisbak gedaan, waar zelfs een voorzitter van Barcelona wil dat zijn elftal zo gaat spelen. Het is nu wel duidelijk dat deze bondscoach op alle vlakken tekort schiet. Op het veld ( tactisch) en tijdens de persconferentie ( communicatie). Op deze manier is het EK snel over voor Nederland. Als je dan ook nog je eerste keeper niet de kans geeft om te herstellen en hem al afschrijft voor het EK maak je keuzes die voor niemand meer te begrijpen zijn. Wat Koeman als bondscoach heeft opgebouwd heeft de Boer in nog kortere tijd afgebroken. Wanneer wordt men in Zeist eens wakker dat dit het niet gaat worden

3 juni 2021 om 16:38

5-3-3 zou wel de redding zijn voor De Boer. Met 11 man heb ik er weinig vertrouwen in

Ik vraag me af hoe de Boer het bij Ajax wel goed deed en ergens anders door het ijs zakt?

Het leek werkelijk nergens op. Alleen maar gebrei door het midden. Voorin was er totaal geen snelheid of verrassingselement. En Depay scoort dan twee keer, maar ik erger me kapot op hem. Die staat echt alleen voor zichzelf te voetballen. Weghorst stond er voor Jan Doedel bij. In dit systeem met de backs loopt het ook niet. Ongelooflijk hoe snel De Boer het werk van Koeman teniet heeft gedaan. Het zijn bijna dezelfde spelers, maar in het veld klopt er niks meer van.

Ik zou voor 4-4-2 gaan met Depay en Malen in de aanval. Je hebt genoeg goede middenvelders om op te stellen, terwijl ik de aanval maar zwak vind. Nooit echt fan geweest van opstellingen met 5 verdedigers.

Speel gewoon 4-3-3 en als je verdedigend meer zekerheid wil schakel je naar 4-3-1-2 of 4-2-3-1. Met 5 man achterin vallen er onbegrijpelijk veel gaten.

Ik lees (en hoorde gisteren) in dit stuk helemaal geen kritiek van de ligt en Depay . Ze geven aan dat 532 ze opties geeft en ze geven ook aan dat ze gewend zijn aan andere systemen, dus dat je hier op moet oefenen. Dat de media dat graag anders uitlegt is iets anders. Wat is er nou mis met het hebben van meerdere opties? Als de boer alleen maar op 433 zou oefenen dan kennis voorspellen dat hem wordt verweten maar een wapen te hebben. En dat 433, is dat in het huidige voetbal niet enorm achterhaald Frank? Laat dat EK maar gewoon beginnen. Hoe dan ook onbegonnen werk voor een Nederlandse bondscoach tenzij de finale wordt gehaald. De selectie bestaat uit spelers die komen uit de dramatische neeerlandse competitie, spelers die bij hun club vooral op de bank zitten, spelers die over hun top zijn en dat aangevuld met wat echte basisklanten van topclubs en een handvol talenten. Maar toch is de verwachting dat we hoge ogen moeten gaan gooien.

ja wie doet het goed he, je weet het niet, misschien na het EK een nieuwe bondscoach uit het buitenland aantrekken? Het lijkt me een ondankbare job. Als het team wint doe je het geweldig en als het verliest dan ben je schietschijf. Ik zou alleen Memphis een toontje lager laten gaan zingen, want hij is duidelijk uit vorm en wil zich als Haantje manifesteren, Hij breekt het teamgevoel af als hij niet gaat samen werken met zijn collega's. \maar goed als ik op gisteravond af moet gaan, dan ben ik bang dat we de tweede ronde naar huis gaan. Ik kijk vanavond naar de talenten, geweldig hoe dit jonge team speelt, rustig, samen werkend en verzorgt voetbal. Ik zou tegen de grote jongens zeggen, kijken vanavond

Ik vraag me af waarom je tegen landen als Schotland met een 5-3-2 op de proppen komt. Die gasten misten 7 spelers en zijn voetballend al veel minder dan wij. Gewoon 4-3-3 en van de mat tikken. Tegen de toplanden is 5-3-2 een goed idee hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dit is niks. In de poule zitten we straks met een voetbaldwerg en twee landen die niet eens tot de subtop behoren, dan ga je toch niet met 5-3-2 voor de pot hangen? Er zit geen idee achter.

Ik loop al wat langer mee, en mag me gelukkig prijzen dat ik onze enige EK winst bewust heb meegemaakt. Bij vrijwel alle Ek's en Wk's was er in de aanloop bakken met kritiek. In 1988 o.a. over wie er in de spits moest (we begonnen met Bosman), 1990 de rel dat de spelers Cruijff wilden maar Beenhakker kregen (wat een sof werd dat Wk), het gezeur rondom de kabel in 1996 en zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen. Ik ben nu ook scepsis over Fdb, maar ik weet ook dat straks 2x winnen alles weer doet omslaan. We spelen straks in de poulefase gewoon 4-3-3 met Depay in de punt. Ik denk dat er 2 of 3 plaatsen nog een vraagteken zijn. De rechtsback (dumfries overtuigd niet), wie gaat er naast De Jong en Wijnaldum op het middenveld spelen, en wie komt er linksbuiten. De rest staat allang vast. Blind wordt linksback mits hij fit is.

3 juni 2021 om 16:56

Precies. Het was niet was niet best gister, maar het gaat er uiteindelijk om hoe Oranje het op het toernooi zelf doet.
En er is ook altijd wat te zeuren.

Wat betreft Dumfries, die is denk ik meer geschikt in een 4-3-3 systeem.

De Ligt speelde Super Matig, Hij denkt dat ie GOD is maar was de zwakste schakel in de verdediging. Deze manier verdedigen krijg je zelf goals tegen tegen zwakkere tegenstanders.

532 is geen systeem om een tegenstander kapot mee te spelen, Pierre heeft in 2014 zeker onder een steen geleefd. Heeft niks met een systeem te maken, puur met hoe Frank de opdrachten geeft en hoe ze uitgevoerd worden.

3 juni 2021 om 16:41

Tegen een voetballend spanje misschien door te counteren (nederland maakte het spel niet), maar meestal moest Van Gaal het eerst omzetten naar een 4-3-3 voordat er dreiging van Oranje af kwam.
We hebben dat toernooi alleen Spanje er keihard af gecounterd.

Waarom zou je ook in godsnaam in de poule waar je tegen mindere tegenstanders speelt in principe met een 5-3-2 aankomen. Speel dat tegen een Italie dan kan ik het begrijpen. Maar ik heb echt het idee dat Fdb niet capabel is voor het zijn van coach. Jammer maar ik heb vrijwel geen vertrouwen in het EK en mogen blij zijn als we de groep doorkomen.

zou kunnen werken 5-3-2 tegen sterke landen als duitsland italie engeland frankrijk maar tegen de minderen goden moet je dan eigenlijk om schakelen naar een 3-5-2 of 4-3-3 of 3-4-3

Net Engelse Espn gekeken, daar wordt De Boer helemaal afgefikt.

Het was matig tot slecht gisteren, maar ik raak nog niet gelijk in paniek. Uiteindelijk gaat het erom hoe op het toernooi zelf wordt gespeeld.

Het probleem met dit Oranje is dat het wat tussen servet en tafellaken inzit. Qua kwaliteit zit het tussen de andere kanshebbers, maar dan wel als subtopper. Outsider

Maar is het ook zeker een stuk beter dan teams als Oostenrijk of Schotland.]

Ook lijkt het sinds het vertrek van Koeman of de scherpte wat weg is. Of het nu aan De Boer ligt of niet weet ik niet, maar het geklungel met de communicatie rondom de selectie helpt ook niet echt.

Wat betreft de formaties. 5-3-2 is logisch tegen sterke tegenstanders. Oranje is nog niet zover dat ze ook tegen Frankrijk elke wedstrijd zo kunnen domineren als in de Nations League gebeurde.
Tegen mindere teams als Schotland zul je zelf het initiatief moeten nemen en dan is 4-3-3 weer veel beter.

Gezien de korte voorbereidingstijd geef ik het de trainer te doen.

4 3 3 met Timber op de plaats van de Roon als cvm .

Dumfries, De Ligt, De Vrij, Ake(blind)
Timber als cvm De jong Cm Wijnaldum Cam
Depay links, Weghorst Sp, Berghuis rechts

Dat is wel een dope opstelling ... Jammer van Virgil

Alhoewel je dit soort berichten altijd met een korreltje zout moet nemen, aangezien ik ze helemaal niet extreem kritisch vond, zou Matthijs de Ligt maar vooral eens naar zichzelf moeten kijken.

Als er iemand als een natte krant speelde gisteren, dan was het onze nationaal geprezen superheld wel.

De analyse van van Hooijdonk; “maar je ziet gewoon dat 5-3-2 geen systeem is waarin je op balbezit kan spelen en een tegenstander kapot kan spelen. Het gaat vaak zo langzaam en het gaat zo vaak breed.
Weet u nog steeds zeker dat de oranje mannen beter spelen dan de oranje vrouwen? De mannen verdienen gauw het 100 voudige van wat vrouwen verdienen. Zijn ze dat waard?
Het spel van de oranje vrouwen is sneller dan dat van de mannen en hun statiastieken zijn beter. Dus kan hun voetbal niet van een lager niveau zijn dan dat van de mannen en toch verdienen ze dus gauw maar 1% of minder dan wat de mannen verdienen. Ondersteunt u deze situatie? U kunt ook komen kijken naar de oranje vrouwen aanstaande donderdag uit tegen Italie om 17.30 uur. We verwachten minstens 5 goals van de oranje.vrouwen maar hopelijk meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren