Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marco van Ginkel helpt PSV aan uiterst benauwde en late zege

Laatste update:

PSV is er woensdagavond op de valreep in geslaagd om te winnen van Go Ahead Eagles. De opnieuw sterk gewijzigde ploeg van Roger Schmidt had het 85 lang erg lastig in Deventer, maar werd uiteindelijk gered door een kopdoelpunt van Marco van Ginkel: 1-2. Dankzij de benauwde zege vindt PSV op de tweede plek weer aansluiting bij Ajax, dat één punt meer heeft. Go Ahead staat negende en kan deze speelronde nog zakken.

Bij PSV werden vijf wijzigingen doorgevoerd in de basisopstelling ten opzichte van de verloren topper tegen Feyenoord (0-4). Zo kwamen Phillipp Mwene, Ryan Thomas, Van Ginkel, Ritsu Doan en Noni Madueke in het elftal. Bij Go Ahead Eagles maakte Iñigo Córdoba zijn basisdebuut. De linkerspits kreeg ook de eerste goede kans van de wedstrijd en gleed de bal na een lage voorzet van Marc Cardona over. Aan de overzijde kwam PSV na een kwartier op voorsprong. Eran Zahavi verstuurde een steekbal op Cody Gakpo, die de bal midden voor het doel hard in de kruising joeg: 0-1.

Twee minuten later slaagde Go Ahead erin om Córdoba vrij te spelen, maar de vleugelspits mikte in kansrijke positie recht op Joël Drommel. De wedstrijd bleef op en neer golven: Zahavi hielp een enorme kopkans om zeep door van dichtbij twee meter naast te mikken, terwijl Cordona prachtig vrij werd gespeeld door een hakje van Giannis-Fivos Botos. De spits van Go Ahead mikte vervolgens rakelings voorlangs. Op slag van rust was er nog een goede kans voor Gakpo, die op links doorbrak en een hard schot afvuurde, dat Hahn wegtikte.

Ook na rust zocht Go Ahead volop de aanval en daarvoor werd de ploeg van Kees van Wonderen na tien minuten beloond. Invaller Jordan Teze liet Córdoba op links ontsnappen, waarna de aanvaller bijna vanaf de achterlijn via de onderkant van de lat scoorde: 1-1. Drommel stond duidelijk verkeerd opgesteld en leek te rekenen op een voorzet. Vlak daarna gaf Armando Obispo een enorme kans weg door de bal in de eigen zestienmeter te verliezen, waarna Córdoba recht op Drommel schoot.

Madueke moest zich even later laten vervangen, ogenschijnlijk met een spierblessure. Go Ahead bleef aandringen, maar de beste kansen waren in de tegenaanval voor PSV. Gakpo stormde na een combinatie met Carlos Vinícius door, maar kon de bal in de zestien net niet genoeg kracht meegeven. Yorbe Vertessen kreeg een vrije schietkans vanaf de linkerzijde van de zestien en mikte vrij hoog over. In de 86e minuut kwam PSV opnieuw op voorsprong, toen Van Ginkel uit een hoekschop van Gakpo in alle vrijheid raak kopte: 1-2. Gakpo had de wedstrijd moeten beslissen, maar schoot van twaalf meter net naast. Isac Lidberg had in de slotseconden de gelijkmaker op de schoen na een doorgeschoten lange bal, maar schoot op Drommel.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3117772758
5Ajax3113108749
6NEC31121181247
7FC Utrecht3112109246
8Sparta Rotterdam3112712343
9Go Ahead Eagles3111911342
10sc Heerenveen3110615-1436
11PEC Zwolle319814-1635
12Fortuna Sittard319814-1935
13Almere City FC3171212-2033
14Heracles Almelo319517-2432
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk316718-2125
17FC Volendam314720-4519
18Vitesse315521-452

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wederom een zeer matige wedstrijd van PSV. Tactisch overklast, maar een resultaat op individuele kwaliteit. Levert meer vragen dan antwoorden op. Onder meer waarom PSV maar niet boven een bedenkelijk niveau kan uitstijgen. Doorgaan met Schmidt vergroot de achterstand op Ajax alleen maar want die is lichtjaren

22 september 2021 om 20:39

Ik denk dat psv het idee had dat ze een trainingspotje speelde, gezien de shirtjes.. wat een slechte pot zeg

22 september 2021 om 20:41

PSV heeft maar een taktiek en wanneer de tegenstander daar op weet in te spelen, bestaat er buiten wisselen geen plan B

22 september 2021 om 20:42

De achterstand op Ajax is slechts 1 punt

22 september 2021 om 20:45

En een hoop kwaliteit en inzet…. Oh, en goals, maar die zijn het gevolg van de andere 2 😉

22 september 2021 om 20:46

Hoeveel is 1 punt in lichtjaren?

22 september 2021 om 20:46

En een zwaarder programma achter de boeg

22 september 2021 om 20:47

Maar toch zie ik het nog gewoon spannend blijven. Psv verliest niet zomaar 20 punten en ajax gaat niet alles winnen. Als ze met respectievelijk 12 en 18 verliespunten eindigen blijft het redelijk dicht bij elkaar.

22 september 2021 om 20:49

Het voetbal moet idd beter, maar voor psv is het heerlijk als het dit soort wedstrijden ‘gewoon’ winnend blijft afsluiten. Slecht spelen en winnen, zo verging het cocu ook in zijn laatste kampioensjaar. Zijn team speelde heel slecht het eerste blok. Maar won wel, daarna speelden ze beter en bleven ze winnen 👍🏻
En Ajax in het vizier is allemaal leuk, maar imo momenteel nauwelijks realistisch. Zolang ten hag daar de baas is ga je ze nauwelijks inhalen

22 september 2021 om 20:51

Uiteindelijk zijn dit wel van die wedstrijdjes wie je eigenlijk niet had mogen winnen, maar toch wel wint, die zitten er elk jaar weer bij.

22 september 2021 om 20:53

Weet jij alles van als Superboer he

22 september 2021 om 20:55

Wedstrijdjes die je moet winnen bedoel ik dan he Aguerooo

22 september 2021 om 20:56

1 punt en een verschil van 18!!! op doelsaldo, nu al. Dus je kan het al zien als 1.8 punt ofzo haha. Het was een schandalige vertoning vanavond, maar zolang PSV ze op deze manier weet te winnen, tsja, dan doen ze mee.

22 september 2021 om 20:58

1 punt na 6 wedstrijden ja.. Beetje vroeg om het daar alweer op te gooien.

22 september 2021 om 21:02

Als ze op deze manier blijven spelen gaan we nog een hoop punten verspelen hoor!

22 september 2021 om 21:03

Andres

Ik had een Az in deze vorm graag al willen treffen hoor. Zeker in de vorm waar we nu in verkeren.

22 september 2021 om 21:09

AZ wel, maar Feyenoord is nu ook in vorm en houdt bijna elke wedstrijd de 0. Op een goede dag kunnen zij ook Ajax punten afsnoepen.

22 september 2021 om 22:49

Andres13, achter de rug of voor de boeg.

Komt psv goed weg, kan mij herinneren dat jaar dat ze kampioen speelden met veel late doelpunten toen.

23 september 2021 om 01:22

Ik vind het te kort door de bocht om alleen naar punten te kijken. Bij Ajax zie je dat Ten Hag uiteindelijk altijd het team weet neer te zetten en dat het team elk seizoen in een goed geoliede machine verandert. Ajax is niet gewoon even in vorm, er staat gewoon een team met veel kwaliteit en met een coach die ze aan het voetballen krijgt. Ondertussen zie ik bij psv totaal geen stijgende lijn. Vorig jaar niet en dit jaar gewoon weer niet. Als psv en ajax een heel seizoen zo blijven spelen dan wordt Ajax met twee vingers in de neus kampioen. Kan je nu wel optimistisch over dat ene puntje verschil praten, maar op deze manier wordt Ajax gewoon kampioen.

23 september 2021 om 06:42

Vorige seizoen stond PSV tot aan ronde 6 zelfs 1 punt voorop Ajax na ronde 6 ook niet meer. Nu dus zelfs na 1 ronde minder lopen ze al achter. Maar vooral achter Schmidt blijven staan.

23 september 2021 om 08:54

Maar dat gaan er meer worden gezien de spel

22 september 2021 om 20:49

Een off-day tegen Feyenoord en dit soort wedstrijden zitten er tussen. Zwaarder programma en Ajax is nu wel gewoon in vorm hè. 1 punt na 6 wedstrijden, poeh poeh.

22 september 2021 om 20:54

Jaja natuurlijk relativeer jij het lekker selectief naar niks. Vorig jaar 16 punten was Ajax toen ook gewoon in vorm?

22 september 2021 om 20:57

Ajax was toen zeker in vorm. Kijk maar eens naar het puntenaantal wat ze toen haalden. Gebeurt ook niet elk seizoen.

22 september 2021 om 21:00

En dus ligt PSV lichtjaren achter op Ajax en wordt het verschil onder Schmidt alleen maar groter

22 september 2021 om 21:05

Waarom dan? Staan nu 1 punt achter. Je trekt nu conclusies op basis van 2 slechte wedstrijden en het seizoen is net begonnen. Ajax is nu in vorm, maar kan dat ook ineens verliezen.

22 september 2021 om 21:06

Haha zo bedoel ik het niet. Maar met 1 punt is er toch nog niks gespeeld? Lees anders de reacties na Ajax - PSV even terug. Toen zag de wereld er heel anders uit.

22 september 2021 om 21:11

Ajax is al sinds de komst van Schmidt veel en veel beter dan PSV. En onder Schmidt zie ik daar in ruim een jaar nog geen verandering in en dat is jammer. Je kan het bagatelliseren maar Ajax staat na vorig seizoen 16 punten en nu na 6 wedstrijden met 1 punt en +18! doelsaldo lichtjaren voor op PSV. Daarnaast nog het verschil dat PSV geen CL gehaald heeft en Ajax daar redelijk goede dingen in laat zien.

22 september 2021 om 21:25

Jammer dat het Schmidt maar niet lukt om van PSV een team te maken, want dat is het bij lange na niet. Er lopen teveel BV's bij rond. Op den duur gaat dit PSV opbreken. Wat Ajax zo ongelofelijk sterk maakt is dat het als team speelt, ze gunnen elkaar mogelijkheden tot kansen. Bij PSV zijn het vooral Madueke en Gakpo die de aandacht op zichzelf willen vestigen. Deed Malen vorig jaar ook. Is allemaal leuk en aardig, maar je zal het op die manier nooit winnen van een team. Is ook niet raar dat PSG nooit de CL wint met dat sterrenelftal. Het is een individueel goed elftal, geen goed team. Dat probleem heeft PSV ook.

22 september 2021 om 21:31

Vorig jaar vind ik niet relevant want dat die punten tellen dit seizoen niet mee. Nogmaals, tot nu toe staat PSV maar 1 punt achter en dat is het enige wat telt. Dat Ajax veel doelpunten kan scoren is leuk, maar het gaat om de punten. Dat ze presteren in de CL juich ik ook toe want dat is goed voor het Nederlandse voetbal. PSV moet dat helaas in de EL doen, maar kan daar ook mooie dingen in laten zien.

22 september 2021 om 21:34

Dat Ajax veel scoort kan een groot verschil betekenen aan het eind van de rit.

22 september 2021 om 21:40

Andres Ik moet jou nageven een echte fan. Ik ga er verder ook niet op in want jij zal ten alle tijden PSV goedpraten en dat is mooi als fan. Ik ben alleen bang dat je heel hard teleurgesteld gaat worden.

22 september 2021 om 23:34

En waar maak je je precies druk om dan? Als Ajax lichtjaren voorloopt, valt het niet in te halen, dan hoeft niemand zich druk te maken toch?

22 september 2021 om 21:47

Gefeliciteerd met de overwinning. Maar zouden jullie in het vervolg die kut drumtrommel thuis kunnen laten?

Licht onverdiende winst. Gakpo by far de beste, levert altijd. Altijd dreigend. Bizar hoeveel overtredingen er op hem worden gemaakt. Maar vind het toch bizar dat je zo slap voor de dag komt na een 0-4 thuisnederlaag. Ramalho weer onrustig, veel ballen weggeschoten. Obispo weer een slippertje. Drommel die de hele hoek overlaat en voetballend niks toe heeft gevoegd. Boscagli probeert veel en veel te snel diep te spelen, lijkt wel een dwangneuroot. Van Ginkel aanvoerder onwaardig qua veldspel, maakt het dan goed met de goal. Doan niet gezien. Vertessen ook weinig gezien maar daar zie ik het steeds meer in zitten. Teze nog wel de minste, goal kwam van zijn kant en verdorie onder de 50% passingspercentage. Oké, hij kan niet makkelijk indribbelen door zijn bouw (vergelijk het met een Max of Mwene), maar hij schiet alles direct naar voren: balverlies. Je mist Sangaré gewoon enorm die de verdedigers iets uit de wind houdt en de middenvelder nog meer. Dan kunnen Van Ginkel (al zie ik op dit moment liever Pröpper) en Götze zich op de aanval richten. Al met al is het sentiment wel enorm veranderd de afgelopen 7 dagen. De ploeg presteert ondermaats wat betekent dat ze echt wel beter kunnen, maar ze moeten nu heel snel verbeteren.

22 september 2021 om 20:43

Licht onverdiend? We mogen enorm blij zijn dat we hier met een overwinning wegkomen. GAE had absoluut veel meer verdiend. Gelukkig dat er dan een kop goal uit de corner erin valt. Weinig reden tot vreugde iig

22 september 2021 om 20:58

Ja misschien gewoon onverdiend. Wel de grootste kansen gehad qua xG. Maar als je ziet hoe de 1-2 valt, onverdiend.

22 september 2021 om 21:05

Blijf jij lekker aan je statistiekjes vasthouden

22 september 2021 om 21:51

Ik lees dat Van Ginkel vrij kon inkoppen. Dat klopt, maar daar ging een duwfout van diezelfde Van Ginkel aan vooraf. Doelpunt had afgekeurd moeten worden

22 september 2021 om 22:17

GAE had ind meer moeten krijgen, het had halverwege 2e helft gewoon 3-1 moeten zijn maar om die goal af te keuren kan je ook bijna elke corner een penalty geven.

22 september 2021 om 23:45

@wouterGae. Dat kan vaak echt wel helpen tegen beeldvorming en onderbuik gevoelens. Maar zegt minder over wedstrijdverloop en hoe de goals tot stand komen. En zoals je ziet houd ik er dus niet aan vast omdat ik het met PSVChamps eens ben

22 september 2021 om 20:43

Deze wedstrijd bewijst maar weer eens hoe erg Sangaré gemist wordt en ook hoe erg hij onderschat wordt (is vorige wedstrijden ook al wel gebleken). Verovert zo veel ballen, wint zo veel duels op t middenveld en staat altijd goed voor de tweede bal, dat PSV niet constant achteruit hoeft te lopen. Dan neem ik t echt voor lief dat hij m per wedstrijd een paar x inlevert, want dat staat in t niets met hoe instabiel het is als hij er niet is.

22 september 2021 om 20:48

Ik mag toch hopen dat jullie niet serieus zijn over Sangare.... Natuurlijk een belangrijke kracht, zoals Alvarez bij ons, met specifieke kwaliteiten, maar je speelt nu tegen GAE.... Dat zouden jullie zonder Sangare ook echt zonder al te veel problemen moeten kunnen winnen.

22 september 2021 om 20:55

@De Toekomst Eigenlijk te gek voor woorden maar helaas zijn we wel serieus. Sangare is echt de tank van dit PSV, zonder hem is de verdediging niet eens sub-top waardig. Die man haalt zo ongelofelijk veel weg, word nu voor de 4e wedstrijd op rij ontzettend gemist.

22 september 2021 om 20:55

Ik ben wel serieus erover. Met Thomas, Boscagli, vginkel staan er 3 gozers op t middenveld die geen duel om de tweede bal kunnen winnen. Als het er voetballend niet uitkomt, moet je knokken en dat kunnen die drie niet echt. Sangaré is 2 koppen groter dan de rest van de eredivisie, die wint die duels met gemak waardoor je aan voetballen toekomt. Ik ben het met je eens dat het niet zou moeten tegen Go Ahead, maar als t in balbezit niet goed is zoals vandaag, heb je m gewoon keihard nodig.

22 september 2021 om 21:00

Die mensen met hun sangare hier zijn zo simpel. Er ontbreekt 1 speler ten opzichte van voorheen en dan ligt het direct daar aan. Alsof ze met hem ineens zoveel beter gaan spelen in balbezit. Het is go ahead waar je tegen speelt. Tegen sociedad kon het grotendeels wel. Het zijn gewoon de voetballers die het laten afweten en aanvallers die weinig creëren of kansen missen. Sangare gaat dat echt niet oplossen.

22 september 2021 om 21:13

@hazardinho77 Dan heb je de wedstrijd tegen Real Sociedad niet goed bekeken. Ook daar werd PSV op het middenveld compleet overdondert, bijna niks lukte in die wedstrijd. Uiteraard is 1-1 achteraf geen slecht resultaat maar Sangare werd wel degelijk gemist, net als in al die andere wedstrijden.

Als je het spelletje van Schmidt een beetje snapt dan snap je ook gelijk waarom Sangare in elke wedstrijd word gemist; Wanneer er druk word gezet op de helft van de tegenstander is Sangare degene wie dit opzet, hij met z'n grote lichaam zorgt ervoor dat de tegenstander vast staat en nergens meer naartoe kan behalve bijv de lange bal naar voren of balverlies. Bij het verdedigen is hij ook altijd degene wie Max verdedigend ondersteunt, nu moet een Thomas of Boscagli dat op die positie doen, die kunnen dat beide totaal niet belopen. Je vergist je hoe belangrijk Sangare voor dit elftal is, wel een beetje jammer dat mensen niet zien dat ook dit soort spelers ontzettend belangrijk voor een elftal kunnen zijn, niet alles gaat alleen maar om creativiteit van een Gotze of Gakpo he.

22 september 2021 om 21:18

Ik heb niet goed gekeken? Het werd 2-2 tegen sociedad gozer... tuurlijk missen ze sangare maar het is geen superman. Feyenoord werd tot de 0-2 ook heel de tijd onder druk gezet zonder hem. Maar voorin creëren ze gewoon niks, net als met sangare tegen benfica.

22 september 2021 om 21:21

Zonder Sangare, 7 tegengoals in 3 wedstrijden… zegt genoeg

22 september 2021 om 21:24

@hazardinho77 Haha toch scherp, je hebt het dus wel gezien! Het is geen superman, maar wel een belangrijke schakel achterin en bij het drukzetten.

22 september 2021 om 21:31

Er zit wel verschil tussen Real Sociedad en GAE hè. Tegen Sociedad snap ik best dat je Sangare mistte, maar tegen GAE zou je het gewoon zonder Sangare moeten kunnen.

22 september 2021 om 21:34

Sangare houdt de boel bij elkaar is mijn conclusie. Tegen AZ Feyenoord,Sociedad en Go Ahead waren we de mindere op het middenveld. Das geen toeval imo. Vind dat zn passing beter moet maar zag laatst een statistiekje,dacht van VI dat hij 1 vd betere was op die positie wat passing betreft. Hoogste percentage aangekomen ballen. Kon het niet geloven. Hij komt vaak aan de bal ,dat is wel zo. Tegenstanders laten hem vaak opbouwen en hij zit overal met z'n maatje 50 tussen. Zijn makke is vooralsnog dat ie een bal in de loop mee geven bij een medespeler vooralsnog lastig vindt.

22 september 2021 om 21:38

@reyhan Tja zou wel moeten kunnen inderdaad, echter heeft de realiteit ons toch iets anders verteld .. schandalig eigenlijk.

22 september 2021 om 21:59

Eens Reyhan. Misschien is t elftal wel teveel op Sangare afgesteld. Was nooit afwezig of geblesseerd eigenlijk. Feit is dat we de 4 wedstrijden zonder m allen bij vlagen overlopen werden op het middenveld. Een 1-2tje en ze stonden bij onze laatste linie vandaag. Sangare op 6 ,Ginkel op 8 en Gotze op 10 ,zo moet het zijn. Ginkel is zonder Sangare ook een stukje minder. Zn zwakkere kanten komen imo meer aan t licht.

22 september 2021 om 23:36

Als je met Doan én Thomas én een Boscagli die de pass naar voren steevast inlevert, op het middenveld speelt, mis je zelfs Jorrit Hendrix nog

22 september 2021 om 20:45

Vindt Gakpo ook echt fantastisch alleen heb ik een kritiekpuntje en dat is dat die af en toe wel heel egoïstisch kan zijn. Soms even een tikkie breed en iemand anders heeft een 100% kans. Zondag een op Zahavi kunnen geven en vandaag na de 2-1 nog een richting Vertessen. Of het egoisme is of een gebrek aan overzicht ben ik nog niet helemaal over uit

22 september 2021 om 21:00

Ja bij Gakpo is het een beetje: hij moet alles zelf doen, maar hij doet ook alles zelf.

22 september 2021 om 21:35

Onzin dat Gakpo en Madueke het allemaal zelf moeten doen. Die zijn gaan geloven dat het exceptionele talenten zijn, maar dat zijn ze niet. Ik geloof nooit dat PSG/Bayern/Manchester City volgend jaar voor hun aan de deur staan. Reden is dat ze teveel voor zichzelf spelen. Als ze dat afleren, geef ik ze een kans. Kijk naar Malen, die was ook zo eentje. Maar die heeft dat bij Dortmund héél snel afgeleerd!

23 september 2021 om 10:39

Dus Malen heeft het bij Dortmund afgeleerd? Maar toch stond Dortmund dus op de stoep, dan spreek je jezelf tegen. En Bayern heeft deze zomer al geïnformeerd voor Gakpo.

Madueke moet nog meer leren de goede keuzes te maken, maar Gakpo komt zoveel dreiging vanaf, dat is niet normaal. En als je dan kan kiezen tussen schieten of afleggen op Zahavi die vanaf 25 meter standaard in het midden van het doel schiet, weet ik het wel.

23 september 2021 om 15:51

Malen was de gok waard! Hij is nog jong, snel is doelgericht en natuurlijk was Dortmund opzoek naar een buitenspeler. Dat Bayern geïnformeerd heeft, zegt me niet zoveel. Ik volg Bayern en die houden niet van zulke ego's. Weet jij dat ze bij Bayern zich op den duur dood irriteerden aan Robben omdat hij altijd maar naar binnen draaide en voor eigen succes ging? Na al die irritaties is Robben veel meer de bal gaan afspelen. Check Sane/Coman.. Hoevaak dribbelen die zich niet vast? Haast nooit, omdat zij wél het overzicht hebben. En over Zahavi.. die heeft echt een heel goed schot in de benen, heeft ie vaak genoeg laten zien.. Niet alleen de Eredivisie volgen hè.

22 september 2021 om 20:45

Helemaal mee eens. PSV haalde weer niet het niveau dat je wel van ze mag verwachten. Een club als PSV mag hier eigenlijk geen moeite hebben. Natuurlijk hoeft het niet allemaal met ruime cijfers gewonnen te worden, maar ik verwacht wel van PSV dat ze qua spel duidelijk beter zijn dan een club als GAE.

22 september 2021 om 21:02

Ja het is echt ongelooflijk helaas. Het is een beetje vermoeidheid, te veel wisselingen in de basis, jeugdigheid, fysiek slappe ‘vedettes’ (Götze, Van Ginkel, Zahavi) en het missen van Sangaré.

22 september 2021 om 21:07

@JustinMorris, laten we hopen dat het snel beter wordt. In ieder geval gefeliciteerd met de punten. Uiteindelijk draait het daarom en die zijn weer binnen.

22 september 2021 om 22:18

Bedankt, inderdaad echt een uitwedstrijd dat je blij bent dat je de punten hebt. Daarmee alles gezegd. Nog lang niet hersteld van die klap zondag

22 september 2021 om 20:47

Gakpo is ook meteen de enige die het niveau nastreeft wat je verwacht. Alle andere spelers vandaag vond ik niet goed genoeg. Sommige spelers speelden 'ok', andere waren erg matig.

22 september 2021 om 20:49

Heb er slechts één half uurtje van meegekregen, gakpo viel postief op, knappe goal ook. Wie was die aanvallende middenvelder (denk ik) van gae met z'n snelle voetjes?

22 september 2021 om 20:56

Giannis Fovos Botos

22 september 2021 om 21:11

Wel leuke speler nee? Volg de kleinere ploegen in nl weinig. Zit die er al lang?

22 september 2021 om 21:20

2e seizoen maar wel gehuurd van Panathinaikos of AEK dacht ik. Ben ook gecharmeerd van hem. Vorig seizoen al maar na afgelopen zondag nog meer

22 september 2021 om 22:21

Mhm ik noteer hem in m'n scoutingsboekje 😉 veel succes dit seizoen. Ik was onder de indruk van go ahead

23 september 2021 om 06:22

Hahaha goed man en ook ik was onder de indruk

22 september 2021 om 21:28

Hoop tekst: conclusie is gewoon dat GAE niet de middelen had om PSV vandaag pijn te doen, want als er 1 team verdiende te winnen was het GAE wel.

Jaaaaaah 3 punten zijn binnen!!! Dat je verdorie blij mag zijn dat je met een zwaarbevochten 3 punten Deventer kunt verlaten…. Billenknijpen van het hoogste niveau…. Man man man, had me gedurende de wedstrijd ook niks verbaasd wanneer we dit met 0 hadden kunnen doen…. Er zit helemaal niks in dit team…. Komend weekend op ons donder krijgen tegen Willem II lijkt me erg logisch…. Wat een verschil met Ajax zeg. Die gaan we nimmer naar de troon stoten, met dit elftal.

22 september 2021 om 20:49

Het kan ook wel heel erg omslaan he. Nog niet zo lang geleden hebben we ook nog dik van AZ uit en Groningen thuis gewonnen. T kwartje valt nu even niet onze kant op, maar destijds was iedereen van mening dat PSV en Ajax elkaar niets zouden ontlopen. Ik ben nog steeds van mening dat kwalitatief gezien PSV niet ver van Ajax staat en dus ver boven de rest van de eredivisie, maar op basis van fitheid/blessures (gotze, Sangaré, Madueke) en tactiek lijkt het er op dit moment gewoon niet uit te komen

22 september 2021 om 21:05

“Destijds was iedereen van mening dat PSV en Ajax elkaar niets zouden ontlopen”.. Kan je mij aub geen woorden in de mond leggen, en met mij vele anderen? De waan van de dag regeerde in augustus, toen PSV goed speelde en aan een sterke reeks bezig was. En ook toen hebben er velen, waaronder ik, gezegd dat ze dat maar eerst eens een langere periode vol moesten houden. En dat bleek, in de tweestrijd tegen Benfica, toch lastig te zijn.. En dat is het grote verschil tussen Ajax en PSV. Ajax heeft veel meer ervaring, weet veel beter wat er gevraagd wordt om een seizoen lang op niveau te spelen, en wordt door de wedstrijden op CL-niveau alleen maar beter. En buiten dit alles; Ajax heeft gewoon een betere en bredere selectie. Dus nee, niet iedereen zei dit.

OT: complimenten aan Go Ahead! Bleven, ook in de laatste fase voor de 1-2 toen het spannend werd, gewoon combineren en deden dat ook nog gewoon echt goed. Ze hadden meer verdiend

22 september 2021 om 21:06

“Destijds was iedereen van mening dat PSV en Ajax elkaar niets zouden ontlopen”.. Kan je mij aub geen woorden in de mond leggen, en met mij vele anderen? De waan van de dag regeerde in augustus, toen PSV goed speelde en aan een sterke reeks bezig was. En ook toen hebben er velen, waaronder ik, gezegd dat ze dat maar eerst eens een langere periode vol moesten houden. En dat bleek, in de tweestrijd tegen Benfica, toch lastig te zijn.. En dat is het grote verschil tussen Ajax en PSV. Ajax heeft veel meer ervaring, weet veel beter wat er gevraagd wordt om een seizoen lang op niveau te spelen, en wordt door de wedstrijden op CL-niveau alleen maar beter. En buiten dit alles; Ajax heeft gewoon een betere en bredere selectie. Dus nee, niet iedereen zei dit.

OT: complimenten aan Go Ahead! Bleven, ook in de laatste fase voor de 1-2 toen het spannend werd, gewoon combineren en deden dat ook nog gewoon echt goed. Ze hadden meer verdiend

22 september 2021 om 21:13

Je snapt toch zelf ook wel dat 'iedereen' niet letterlijk op iedereen slaat?

23 september 2021 om 08:59

Haha ajax is echt wel stuk beter hoor gezien de spelers en de bank, zelfs de 2de van ajax zou kunnen winnen van deze psv

22 september 2021 om 21:02

Als je slechte wedstrijden ook weet te winnen wordt je kampioen. Zo simpel kan het zijn.

22 september 2021 om 21:37

Zolang PSV niet als team speelt, wordt Ajax met gemak kampioen.

Schandalige wedstrijd van onze kant

22 september 2021 om 22:13

Als je ook de wedstrijden wint waarin je slecht speelt, word je kampioen zeggen ze vaker. Heb niks gezien, dus of het slecht was weet ik niet.

Eagles had bij vlagen volgens mij over het algemeen het betere van het spel, of het mag mijn rood-gele bril vanaf de tribune zijn. Erg zuur om hem zo tegen te krijgen. Desondanks een mooi potje

22 september 2021 om 20:41

Jullie verdiende ook minimaal een punt

22 september 2021 om 20:44

Ach ja, Hopelijk volgens er ook potjes dat we hem niet verdienen en wel krijgen... na 34 wedstrijden sta je waar je hoort te staan

22 september 2021 om 20:43

Als er een ploeg verdiende te winnen, dan waren het de Eagles wel. Heerlijke wedstrijd.

22 september 2021 om 20:43

Nee hoor, je mag heel trots zijn op de Eagles. Wat een voetbal: lekker aanvallend en uitgaan van de eigen kracht. Alleen moet ik wel zeggen dat het niveau drastisch omlaag ging met die twee invallers op de flanken: die huurling van HSV die op linksbuiten ging spelen en die rechtsbuiten wiens namen me nu ontgaan. Zij waren ontzettend matig. Ook de spits mag in de spiegel kijken, kost Eagles de punten: bij de goal van Van Ginkel laat hij zich te makkelijk wegzetten en in de laatste minuut had die gewoon moeten scoren.

22 september 2021 om 20:49

Normaal mag ik Berden graag zien voetballen, maar vandaag erg ongelukkig ja . Volgens mij hadden alle wissels het moeilijk. Het is toch moeilijk inkomen in zo'n hoog tempo

22 september 2021 om 20:58

Viel klote in man, idd normal wel een speler die de handen op elkaar krijgt maar vond de basiself vandaag erg goed voor de dag komem

22 september 2021 om 20:46

Absoluut! Hoe gemakkelijk Eagles soms aan het ballen was…. We mogen erg blij zijn dat we hier zonder veel schade wegkomen.

Zes minuten er bij terwijl er niks gebeurde! Twee keer geel voor PSV en 0 keer voor Go Ahead terwijl zij telkens van zulke overtreding maakten en Gakpo ondersteboven schopte. Gelukkig Nijhuis zijn zin niet gekregen.

22 september 2021 om 20:42

Heb je de veranderingen in de regels niet meegekregen? Alleen PSV spelers mogen geel krijgen voor het onderbreken van een veelbelovende aanval, andere clubs zoals go ahead mogen dit nu wel.

22 september 2021 om 20:42

Nijhuis fluit altijd in het voordeel van de kleinere club. Van andere kant fluiten andere scheidsrechters vaak in het voordeel van de grotere club. Ook die 1min extra tijd erbij, omdat iemand even 10sec zijn spieren rekt. Wat een clown.

22 september 2021 om 20:43

7 wissels a 30 seconden en 2 wissels. Kom je aan 5 minuten plus weer een “blessure” dus extra minuut

22 september 2021 om 20:45

Nijhuis floot gewoon goed. Door zijn manier van fluiten kon Eagles deze wedstrijd er van maken. Speelden heel sportief maar toch fel. Enige wat hij verkeerd deed was dat Max geel kreeg en een actie daarvoor andersom niet. Verder waren er 2 goals en een aantal wissels, Drommel die af en toe wat tijd pakte. 5/6 minuten was meer dan normaal. De scheids is wel het laatste waar ik me zorgen om zou maken als ik PSV supporter was.

22 september 2021 om 20:50

Dus je moet Eagles geen geel geven en PSV wel zodat het een spannende wedstrijd wordt? Lijkt me toch een vreemde gang van zaken.

22 september 2021 om 20:54

Huh? Waar zeg ik dat?

22 september 2021 om 21:04

De gele kaart van Max vond ik terecht, die van Obispo wel overdreven. Maar het blijft vreemd dat GAE wel steeds overtredingen op het middenveld mocht maken met als doel een gevaarlijke aanval eruit te halen zonde dat ze met geel bestraft werden. Nijhuis leek op dit punt toch behoorlijk partij gekozen te hebben.

22 september 2021 om 21:48

Zag duwfout bij doelpunt Van Ginkel niet

22 september 2021 om 20:46

Haha viel mij ook op. Die 5 minuten kwamen door het tijdrekken van Eagles, en worden ze dus beloond voor hun eigen tijdrekken. Dan wijst ie nadat Ramalho op de grond lag nog even naar de kant dat het 5 minuten moeten worden (waren er oorspronkelijk 4) en tot slot laat hij bijna 6 minuten doorspelen terwijl de keeper van GAE de bal na 5 minuten nog in z'n handen had. Ook elk twijfelgeval floot hij in het voordeel van GAE, met 3x overduidelijke fouten. Kan er niks aan doen maar het lijkt af en toe bijna alsof Nijhuis het er om doet

22 september 2021 om 20:50

Wat dacht je van twee doelpunten en 7 wissels? 5 minuten is dan niet zo raar. Jullie zijn te gretig om naar Nijhuis te wijzen, ik denk dat de focus beter op andere zaken kan bij psv

22 september 2021 om 20:53

Was vier eigenlijk maar hij heeft er twee bij verzonnen omdat spelers van PSV bij elkaar een halve minuut op de grond lagen. Tweede overigens nadat speler van Go Ahead op z’n teen stond.

22 september 2021 om 20:55

@fossen.....volgens mij heeft PSV vandaag gewonnen. Daar kan je toch gewoon blij mee zijn? 3 punten in de pocket. Kan jou het schelen hoeveel tijd de scheids bij trok. Punten mee nemen en doorrrr

22 september 2021 om 20:55

Waar leg ik de schuld bij Nijhuis? Dit staat daar los van. PSV heeft dit seizoen wedstrijden gespeeld (heracles, AZ, Cambuur) waarin er 7/8 keer gewisseld werd, meer gescoord, VAR momenten, maar waar er 2,3 of 4 minuten bij kwam. En nu 4, die opeens 5 worden en dan nog worden doorgetrokken tot 6.

22 september 2021 om 21:13

@JK-Ajax. Waar leg ik de schuld bij de scheidsrechter? Ik constateer alleen dat het een clown is.

22 september 2021 om 21:40

Idd elk twijfelgeval werd tegen gefloten ,blessuretijd heeft Go Ahead zelf veroorzaakt en PSV kreeg terechte kaarten waar t bij Go Ahead bij waarschuwingen bleef. Zou Japie stiekem Bas Nijhuis zijn?

22 september 2021 om 20:47

Je doet je naam eer aan, je reageert als een kind. Echt enorme calimero reactie om Nijhuis hiervan te betichten. Eigenlijk net zo kansloos als die Schmidt afgelopen seizoen. Steek de hand toch in eigen boezem en ga zeuren over hoe slecht PSV speelde.

22 september 2021 om 22:31

Dit gecalimero is toch PSV-onwaardig, zeg...! Ga je gewoon als PSV schamen, herpakken en kijken hoe je het Ajax in hemelsnaam moeilijk kan maken

Gefeliciteerd PSV met het winnen van deze topwedstrijd…

22 september 2021 om 20:41

Bedankt. Toch weer 3 puntjes binnengeharkt

22 september 2021 om 20:46

Met deze trainer gaat PSV niet eens serieus meedoen met Ajax voor titelstrijd. Ajax zijn ze wel blij dat hij coach is van PSV.

Hoppa makkie! Ajax zou onder de indruk van ons zijn. Op naar het kampioenschap

22 september 2021 om 20:43

Jong Ajax misschien, potje op KKD-niveau gewonnen

22 september 2021 om 20:48

Haha zie ze allemaal weer happen op je reactie, blijft leuk zulke reacties uitlokken.

22 september 2021 om 21:14

Hahaha echt he, sarcasme spat van mn reactie af maargoed

22 september 2021 om 20:57

Ajax lacht van leedvermaak hoe Roger PSV kapot maakt.

We hadden ‘m niet verdient te winnen maar pff: wel erg lekker. Moet wel beter tegen WillemII

22 september 2021 om 20:49

Uiteindelijk gaat het wel om de punten, gefeliciteerd!

Tegen Go Ahead Eagles komen ze hier nog mee weg maar zaterdag zullen ze het toch heel anders moeten doen

22 september 2021 om 20:41

Tegen wie moeten ze dan?

22 september 2021 om 20:43

Willem II-uit, en die staan boven Feyenoord dus dat zal wel zware klop worden.

22 september 2021 om 20:44

Willem II

22 september 2021 om 20:46

Willem II

22 september 2021 om 20:47

Natuurlijk weer een hele andere wedstrijd, waarschijnlijk ook weer met Sangare, dat scheelt verschrikkelijk veel. Met Sangare zie ik PSV wel winnen, zonder Sangare zal het net als vanavond worden.

22 september 2021 om 20:53

Dat is het zeker maar vergeet niet dat Willem II sterker is dan Go Ahead en PSV heeft meestal in Tilburg

22 september 2021 om 21:08

Ik heb Willem 2 nog niet zien spelen maar die hebben vooral punten gepakt tegen de ploegen uit het rechter rijtje.

Vinicius is nog geen geweldige aankoop. Thomas moet nooit meer starten. Gakpo is een topper. Nooit wisselen. Verder een zwakke pot, 3 punten en in ieder geval de vorm hervinden. Dit is ver beneden de maat. Er zit veel meer in

Wat een schrijnend psv. Meest bizarre die nieuwe nummer 9 van Benfica. Die jongen doet alles verkeerd. Pratto 2.0

22 september 2021 om 21:39

Romero had afgelopen maandag al gespeeld. Zou teveel zijn als ie vandaag weer zou spelen. Schat Romero ook hoger in dan Carlos.

22 september 2021 om 20:50

Luke en Rantanplan? Of doelde je daar niet op? 🤔

22 september 2021 om 21:06

Echte een reactie met grote toegevoegde waarde dit.

Daarbij duurt een wedstrijd 90 minuten en extra tijd.

Jammer voor van Wonderen, wat een veldspel vertoonde GA Eagles. Schitterend gewoon. Ze verdienden veel meer. Alleen kost je spits je punten: bij de goal van Van Ginkel laat die zich wegzetten als een schoolmeisje en in de laatste minuut schiet hij besluiteloos op Drommel. Zat veel meer in voor de mannen uit Deventer.

22 september 2021 om 21:09

Was niet onze spits hoor maar de controlerende middenvelder Brouwers

Heerlijke overwinning! Wauw echt genoten van de sfeer daar in dat kleine stadion! Fijn dat GAE terug is! Psv ja… blij dat we 3 punten krijgen maar vanaf minuut 1 had ik al verwacht dat dit een lastige wedstrijd zal zijn. Boeie.. op naar de volgende.

niet overtuigend, wat logisch is want het zelfvertrouwen na afgelopen zondag zal even flink gedaald zijn geweest, maar wel drie punten in de pocket en dat is wat telt

22 september 2021 om 20:51

Ja, weer enorm aan ons zelfvertrouwen gewerkt en op naar zaterdag!
Gaat nog een hele kluif worden de komende weken

Wat ontzettend balen dat die laatste er niet in ging. Gelijkspel was echt wel verdiend geweest. Puike pot van de Eagles!En wat een ontzettend fijne voetballer is die Gakpo zeg.. Topper in wording..

Wat een lelijke overwinning zeg, maar deze 3 punten zijn zo hard nodig. Sinds de interlandperiode gaat t allemaal een stuk minder soepel bij PSV en imo valt dat toch niet los te zien van het gemis van Sangaré die gewoon ontzettend veel duels wint en ballen oppakt waardoor je niet constant achteruit hoeft. Zorgelijke ontwikkeling op deze manier. Hopen dat Maduekes blessure niet al te zwaar is want we gaan m keihard nodig hebbe.

22 september 2021 om 20:59

Dat Sangare in Europa of tegen Feyenoord gemist wordt, oké, maar tegen GAE kan je dat natuurlijk niet als excuus aanvoeren. Daar moet een club als PSV natuurlijk ook zonder zo'n stofzuiger de betere partij zijn en veel beter voor de dag komen dan het nu deed. Wel gefeliciteerd trouwens met de 3 punten, uiteindelijk gaat het daarom.

22 september 2021 om 22:10

Lijkt me duidelijk dat Sangare een belangrijke schakel is bij dit PSV. Al zullen de analisten dat nooit toegeven.

Wat een mazzel zeg. Heel matig PSV gezien. GAE speelde echt goed, gaf alles en zat na die 1-1 op rozen. PSV kon echt geen vuist maken, terwijl GAE juist redelijk lekker tikte en net wat feller was. Die laatste kans had er ook zomaar ingekund. PSV mag hier van geluk spreken.

Leuke pot, voor de onpartijdige kijker. Ik vond het wel aardig om naar te kijken, ook wel spannend. Complimenten aan GAE en PSV mag zich wel even een paar keer in de spiegel kijken. De 0-3 in Alkmaar verbloemde ook al het matige spel, maar de wedstrijden erna hebben duidelijk gemaakt dat PSV nog een hoop zal moeten verbeteren.

Go ahead veel beter alleen Gakpo is geslaagd vandaag.
Stop Gakpo af en PSv is nergens.
Ajax met 2 vingers in de neus kampioen.

22 september 2021 om 20:48

Ok. Bedankt voor jouw reactie.

23 september 2021 om 09:02

👌

22 september 2021 om 20:51

Waarom wordt Willem 2 het Ajax van Brabant genoemd? Ze heten gewoon Willem 2 en hebben hun eigen identiteit.

Jammer jammer voor Gae gestreden als leeuwen maar het was niet genoeg. De complimenten zijn voor hen, maar helaas geen enkel punt gepakt. Wat Psv vandaag liet zien was gewoon heel slecht.

Wat een wanvertoning. Gakpo en Drommel (ondanks fout) enige die een voldoende haalden. Ik schrik echt van het niveau van Vinicius. Sommigen hier dachten dat hij Zahavi wel even uit de basis zou spelen omdat hij het zogenaamd zo goed gedaan had in Engeland en Portugal?

22 september 2021 om 20:45

Normaal vind ik Drommel niet zo slecht als de analisten, maar dit vond ik wel echt een grote fout. Hij laat de hele eerste hoek vrij. Vinicius heeft volgens mij ook een tijd niet gespeeld en valt steeds ook niet in, in een draaiend elftal. Krijgt amper bruikbare ballen en vrijwel niet 1 in de zestien.

22 september 2021 om 21:03

@Boris19, van een speler van die leeftijd/met die ervaring mag je toch verwachten dat hij ook in een niet draaiend elftal een hoger niveau haalt? Daarvoor is hij ee juist bijgehaald, om er direct te staan. Het is niet dat je een jong talent huurt of zo.

22 september 2021 om 21:08

Hij pakt je de 3 punten uiteindelijk, hij wint de wedstrijd voor je. Jullie moeten Derksen niet zo na praten.

22 september 2021 om 21:15

@blaise65. Derksen napraten? Ik zeg duidelijk dat ik het niet eens ben met de analisten normaal. Ik vond dit alleen wel een opzichtelijk fout.

Gakpo enige die vandaag mijn energie waard is, die is de enige die zijn niveau weet te halen (alhoewel ongelukkig in de afronding). Voorderest.. jaa laten we maar gewoon wachten tot Sangare en Gotze terug zijn.

Ik ben er helemaal klaar mee die Roger moet ontslagen worden en die niet toevoegende Duitse kliek mag hij ook mee nemen voegen niets toe, waardeloos met hakken over de sloot winnen van zo matige tegenstander. Leiding grijpt niet in omdat ze alle macht in handen van Roger hebben weggegeven Gerbands en De Jong fungeren als loopjongens van Roger. Het wordt van kwaad naar erger, vorige seizoen begin PSV nog goed aan het seizoen nou is PSV nu al kansloos voor de titel...

22 september 2021 om 20:54

Je staat 1 punt achter op de nummer 1. Weet niet over welke macht van Roger je het hebt, maar het is vrij normaal dat een trainer de opstelling bepaald. De spelers zijn duidelijk niet in vorm.

Schandalige vertoning van psv.
Maar bas Nijhuis kan ook beter stoppen.
Vreselijke scheids geworden die niet meer consequent is.

22 september 2021 om 22:14

Vinicius moet eerst een judo wedstrijd spelen tegen de verdedigers van Goa voordat hij de bal kan controleren aan de andere kant krijgt Obispo bij de eerste beste zucht en gele kaart.

90 minuten lang lekker gevoetbald. Jammer dat we met 1-2 verliezen want dit had niet gehoeven. Vooraf tekende ik voor een minimaal verlies, achteraf had ik graag een punt gehad.

22 september 2021 om 21:11

Ik ga er liever met 0-4 af dan dit man heb een zure smaak in mn smoel en dat komt niet door dat Twentse slootwater wat ze bier noemen

22 september 2021 om 21:59

Kop omhoog, dit is ingecalculeerd verlies. Bekijk het positief: dat we zo vroeg in het seizoen al zulke wedstrijden op de mat kunnen leggen, geeft hoop op meer. Vooraf aan het seizoen zeiden we tegen elkaar dat we augustus, september en oktober nodig zullen hebben om in het ritme van de eredivisie te komen. Wat het team in de eerste 6 wedstrijden laat zien is gewoon goed. Natuurlijk is het pas een geslaagd seizoen als we na 34 wedstrijden veilig zijn (of eerder). Ik deel je frustratie want er zat meer in dan 1-2 verlies, maar ik drink dan ook geen Twents bier

Pfffff wat een drama deze wedstrijd waarbij ze eigenlijk te veel hebben gekregen.

Maar waarom men met man en macht tegen PSV speelt als kleine club en als je tegen Ajax moeten houden ze open huis dat snap ik dan niet.

Het is echt alsof je naar een zondagmiddagcompetitie zit te kijken (met alle respect)

22 september 2021 om 20:47

Open huis is ook wel overdreven? Het huidige Ajax speelt elke tegenstander gewoon kapot waar PSV traag speelt en slordig speelt. Je kan ook gewoon de credits aan Ajax geven.

22 september 2021 om 20:51

Dat bedoel ik ook niet maar die hoge uitslagen en hoe er dan door de tegenstander gespeeld wordt tov van hoe GEA speet zit wel een groot verschil in.

En lees mijn reactie nog eens wat ik van PSV vindt wat dat sla je ff over!

22 september 2021 om 21:04

@thegreenwave Verschil is dat wanneer Ajax op 0-1 komt, het ook snel op 0-2 en 0-3 komt waardoor de tegenstander snel denkt van ''hier valt niets te halen''. Wanneer PSV op 0-1 komt blijft dit vaak ook voor lange tijd 0-1, uiteindelijk word de spits gewisseld voor een CV, dan geef je toch wel een signaal af dat je blij bent met een 0-1, volkomen idioot natuurlijk.

22 september 2021 om 20:51

Ik zie clubs als Utrecht, Twente en Groningen ook vechten voor leven of dood als Ajax langskomt en de rode lopen uitruilen voor PSV.
Althans zo komt het op mij over maar wij fans zijn nou eenmaal niet objectief.

22 september 2021 om 20:58

Twente verliest zelden met grote cijfers van PSV als ze thuis spelen, dus die rode loper is onzin. Wel is het zo dat de wedstrijd tegen Ajax meer leeft, ook hier in onze regio.

22 september 2021 om 20:52

Ja, bizarre gewaarwording soms. Alleen ligt het ditmaal helemaal aan PSV. Stroperig spel. Het ziet er ineens niet meer uit. Daar waar het zo flitsend was. Ze zitten echt in een dip

22 september 2021 om 21:04

Tja het was bizar slecht ja.

22 september 2021 om 21:03

Ajax is gewoon voetballend een stuk beter dan PSV, dat zal ook altijd zo blijven. PSV is een counterploeg daar waar Ajax het juist van positiespel moet hebben. Daardoor haalt Ajax ook zo vernietigend uit tegen “kleinere” clubs. Daar waar PSV hier juist enorm veel last mee heeft.

PSV vlak voor tijd scoren, what else is new.
Balen maar uiteindelijk gaat het erom dat je wint dus wat dat betreft goed gedaan. Spel mag wel een stuk beter.

Ook deze moet je winnen, zeggen ze dan. Waar heb ik naar zitten kijken zeg. Complimenten naar Go Ahead hoor maar normaal gesproken moet een club als PSV hier toch overheen walsen? Echt verschrikkelijk slecht vandaag, de enige wie geweldige speelde was Cody Gakpo, was echt de enige wie vandaag wou winnen. De rest liep maar een beetje rond, hopen dat het allemaal maar goed komt. Wat heb ik me zitten ergeren deze wedstrijd zeg, voornamelijk op (uiteraard) Max maar ook Ramalho, van Ginkel, Thomas, Zahavi, Boscagli en vooral Teze, vraag me echt af wat hun gedachte was vandaag, die hadden er duidelijk geen zin in ofzo. Achteraf win je de wedstrijd dan ook nog, zuur voor Go Ahead natuurlijk maar van te voren verwacht je dat dit toch wel ongeveer 0-4 word. Man man wat een Woensdagavond ..

22 september 2021 om 20:59

Ik wil even zeggen dat ik jouw reacties erg waardeer. Iedereen heeft zich aan PSV zitten ergeren, maar jij komt er in ieder geval voor uit dat het eigenlijk schandalig is zo te winnen. De 3 punten zijn jou daarom ook gegund! Ik gunde alleen GAE ook wel iets meer haha. Ach, snel vergeten, puntjes in de tas en doorgaan meedoen om het kampioenschap.

22 september 2021 om 21:13

Het is een Superboer je kan hem beter promotie gunnen ipv 3 punten

22 september 2021 om 21:29

@myvision Zelfde geldt voor jou kerel! En nja, puntjes inderdaad in de tas maar de manier hoe staat mij nog steeds niet aan haha.

@woutergae Om het seizoen erop maar weer te degraderen zoals elk jaar? Voordeel is wel, wanneer PSV tegen de Superboeren spelen, krijg je gegarandeerd veel goals, altijd een mooie pot!

22 september 2021 om 21:54

Zo gaat het helaas wel regelmatig bij ons ja.. maar we staan er wel en dat pakken jullie ons niet af. Ben je nou een Superboer of een Lampie? Ben de draad ff kwijt..

22 september 2021 om 22:34

@woutergae Ik had het over De Graafschap, niet Go Ahead
Ben uiteraard voor PSV, maar als Doetinchemmer juich ik ook zeker De Graafschap toe wanneer ze moeten spelen!

Toch nog de overwinning eruit gehaald. Maar dit moet toch wel een beetje frustrerend zijn voor de PSV supporter. De eerste weken van het seizoen zag het er zo goed uit en we dachten allemaal dat PSV een enorme stap vooruit had gemaakt. Ineens begint meneer Schmidt weer raar te doen en zakt het gewoon in elkaar.
Ik genoot die eerste wedstrijden echt van het spel van PSV. Wat is er gebeurd waardoor het ineens zo veranderd is? Dat kan toch niet alleen aan het wisselen liggen lijkt mij?
Zijn spelers dan echt vermoeid of gewoon uit vorm. Zahavi is ook geen schim meer van de voetballer in de eerste weken. Ik was toen zelfs een beetje jaloers dat PSV zo'n goede spits had en wij niet....
Tis voor PSV gelukkig nog maar september maar er moet echt wat gebeuren want op deze manier ga je echt veel punten verspelen. En vooral ook voor de Europese punten hebben we een goed PSV nodig

PSV misschien nu al vermoeid na al die wedstrijden die ze hebben gespeeld? Want het gaat echt traag vergeleken met het begin van het seizoen. Tja heeft die extra rust voor Ajax toch goed uitgepakt nu. Niet dat alleen natuurlijk want Ajax heeft ook een hele brede selectie. Op doelsaldo gaat PSV Ajax nooit meer inhalen denk ik.

Ook dit jaar gaat PSV het Ajax niet moeilijk maken. Ongelooflijk, dit PSV is al vroeg in het seizoen zo verschrikkelijk snel teruggevallen. De verdediging is echt een 1 groot drama met als dieptepunt de backs. Max laat zien waarom de Bayern's en de Dortmund's hem niet wouden hebben. Mwene is een simpele back die gewoon ergens is weggeplukt. Teze op rechtsback kan al helemaal niet, wat een verschrikking zeg. Hoe die daar terug sjokte bij de 1-1. Armoede ten top. Ramalho kan best goed zijn, maar ook hij kan fouten maken. Obispo blijft Obispo, wederom weer 1 fout waar Go Ahead op voorsprong kon komen. Kerel moet echt nog veel leren. Boscagli is goed in ballen inleveren. Het is gewoon de zwakste linie van PSV de verdediging. Van Van Ginkel schrik ik ook van. Echt niet meer de Van Ginkel toen PSV 2 keer kampioen werd met hem. Positie spel 1 groot drama. Echt niet terecht dat je tegen Go Ahead 3 punten pakt. Gaat wederom weer een moeilijk jaar worden voor PSV. Madueke die ook nog is uitvalt met een hamstringblessure. Wat een drama man.

En dit moet dan de fitste selectie zijn? Aldus de coach. Tjonge, jonge, PSV zakt steeds verder weg in het moeras. De eerste weken waren dik in orde, maar vanaf Benfica uit is het alleen maar achteruit gegaan. Dat wordt wat in Europa, als de vorm niet verbetert. Want Monaco is ook niet een tegenstander waar je even overheen walst...

Leuk voor van Ginkel maar voor de rest vind ik het maar weinig met hem. Al die blessures hebben er toch ingehakt lijkt het. Je kunt je afvragen of hij nog wel geschikt is voor de basis van PSV, laat staan dat hij aanvoerder is.

22 september 2021 om 20:47

Hij redt PSV vandaag. Dus ja hij is wel geschikt

22 september 2021 om 20:50

Zonder van Ginkel had het ook 0-4 kunnen worden dus helaassss

22 september 2021 om 20:52

Vind eerder dat Cody Gakpo PSV hier vandaag redt, de absolute uitblinker.

Het kan verkeren in het voetbal. Na de JC schaal werd PSV betiteld als favoriet voor de titel, 1,5 maand ziet de wereld er heel anders uit.

Wel sneu voor Madueke, hopen dat het meevalt.

Psv speelde zo mooi voetbal vandaag. Splijtende steekzakken, lef, gogme, dynamisch, strijd, vechtlust. Ajax maakt geen schijn van kans op de titel!

22 september 2021 om 20:49

Roger is zelf de grootste tegenstander van PSV. PSV speelt tegen Roger en de tegenstander, dat is niet te doen.... Met Roger aan het roer zal het niks worden en zolang Roger trainer is van PDSV heeft Ajax de titel al gewonnen.

Was niet best maar wat is die Gakpo goed.
Niet normaal meer, die is niet lang meer te behouden voor PSV.

Toch knap,al jaren slecht voetballen en toch vanaf de 85 minuut telkens weer de punten mee naar huis nemen..das geen geluk meer. Maar neemt niet weg dat uk dit zwaar irritant vind.

22 september 2021 om 20:50

Wat is er irritant aan dan?

Ik zie dit Psv echt geen 2e worden. Ik denk echt dat Feyenoord er met de voorronde CL vandoor gaat. Een 3e plek kunnen ze denk ik blij mee zijn...

PSV is gewoon duidelijk niet in vorm. Dan zit ook vaak niks mee. Je ziet het ook steeds terugkomen, doordat elke klutsbal bij de tegenstander uitkomt. Dan zitten ze er goed tussen, maar eindigt de bal toch weer bij de tegenstander. Hopen dat de vorm snel terugkeert en dat Gakpo je voorlopig in het zadel houdt.

22 september 2021 om 20:49

Je wint de wedstrijd in de laatste minuten en niks zit mee???

22 september 2021 om 20:52

Sorry, maar dit vind ik te makkelijk. Je doet met of Psv het zo zwaar had vanwege de klutsbal terwijl Go Ahead het betere van het spel had. Zo'n wedstrijd zit er weleens tussen.

Gefeliciteerd met de 3 punten.

22 september 2021 om 21:04

Jullie begrijpen mijn punt niet. GAE had beter positiespel. Ik bedoel dat als je niet in vorm bent, je dat vaak aan dat soort dingen terugziet. Tegen Feyenoord viel me dat ook al op. Dat er heel vaak een bal werd veroverd en dat er dan een duel volgt met een aantal man en dat de bal dan toch bij de tegenstander terecht komt. Ik bedoel, dat het dan ook niet meezit, dat die bal een keer wel bij PSV terecht komt. Dat heeft verder niks met de prestaties van Feyenoord of GAE te maken.

22 september 2021 om 21:21

Zit het dan niet mee of is het gebrek aan vorm en kwaliteit? Ik denk het laatste. Je wordt gewoon weggespeeld door GAE, schandalige vertoning.

22 september 2021 om 21:53

Een gebrek aan vorm, wat ik in mijn eerste comment al aangaf. Er zijn te veel spelers die op dit moment niet leveren en dan maakt een hardwerkend en goed spelend GAE het je gewoon moeilijk. Alleen Gakpo speelt goed, maar die kan het niet alleen. Hij had die 1-3 trouwens wel mogen maken.

Wat een verschil van een PSV in de eerste wedstrijden en wat we nu de afgelopen twee wedstrijden hebben gezien. Ik had hoge verwachtingen van PSV dat dit de enige club is die Ajax kan bijbenen.

Dit gaat vanzelf fout bij PSV, bizar dat go ahead een beter positiespel kan overleggen dan psv

Psv nog altijd titelkandidaat nummer 2

22 september 2021 om 20:56

Onder Roger is PSV never nooit titelkandidaat, Ajax wordt zo lachend kampioen genieten gewoon dat Roger dat hele PSV de vernieling in helpt deze man maakt PSV helemaal kapot... Leiding moet nu ingrijpen had allang ontslagen moeten worden.

22 september 2021 om 21:00

De rest onder PSV is nog minder titelkandidaat waardig, dus opzich heeft herrDerks gelijk.

Over een gestolen overwinning gesproken.. dramatische lampjes vanavond, die sluiten echt niet aan bij Ajax. Eerder mijlenver achter hen.. dan ook nog denken dat het gat gekleind is ook. Hahahahaha. Trots op mijn clib en jammer dat we onszelf niet hebben beloond

Gelukkige overwinning. Waar Zahavi goed begon, is hij nu weer totaal uit vorm. Zijn vervanger is ook niet top, maar je hebt er veel aan als aanspeelpunt. Max is na zijn uitverkiezing naar het Duitse elftal ver terug gezakt. Veel spelers slordig, snel balverlies van PSV. Alleen Gakpo speelde goed. De enige die zijn niveau wel kan behouden. Ook Drommel was vele keren belangrijk, ondanks die ene fout.

22 september 2021 om 20:58

Ik heb vorig seizoen niet zo op Max gelet maar hoorde iedereen zo positief over hem praten. Is hij dan zo ver weg gezakt? Zahavi kon mij idd in het begin ook erg bekoren maar is het helemaal kwijt. Misschien de volgende wedstrijd maar beginnen met Vinicius?

22 september 2021 om 21:06

Vorig seizoen begon ie sterk en eindigde die matig en uitgeblust. Wij als supporters dachten toen dat hij uit vorm was, maar als je hem nu ziet spelen, zou je denken dat ie in het begin zwaar boven zijn kunnen heeft gepresteerd.

22 september 2021 om 21:07

In zijn beste tijd was hij betrokken bij minimaal 5 gevaarlijke aanvallen. Nu is hij vooral zichtbaar met knullige verdedigende acties. Zahavi heeft zijn momenten. Dan speelt hij een tijd goed, dan zakt hij weer terug. Maar gelukkig kan hij zich weer opwerken.

22 september 2021 om 21:09

Max is verdedigend altijd kwetsbaar geweest, alleen bracht hij aanvallend veel, nou brengt hij aanvallend niets en is het verdedigend zwak, dan heb je niets aan Max....

22 september 2021 om 21:10

Die Vinicius vind ik ook niet imponeren anders. Ik hoop dat Maxi Romero zich nog hervindt, weet te verrassen en de concurrentiestrijd weet te winnen. Met Zahavi en Vinicius heb je geen zekerheid.

22 september 2021 om 21:31

@gomes1psv Moet denk ik ook nog beetje wennen denk ik, komt wel balvast over vind ik. Alleen die laatste actie van hem begreep ik niet helemaal. Nog niet genoeg van gezien om hem echt te beoordelen.

22 september 2021 om 22:13

Daar ben ik ook nog steeds heel benieuwd naar, die Maxi Romero. Heeft toch aardig wat gekost geloof ik.

Jammer, gae had zoveel meer verdient gezien hun spel. Helaas werd hun inzet niet beloond.

Hahahah en 3 dagen later tegen go ahead kan gakpo wel 90 minuten maken… deze Duitser heeft humor!

Flinke revanche voor zondag zeg. Ga je schamen PSV. Echt kapot zitten ergeren!

Drommel kost je een tegendoelpunt, maar uiteindelijk is hij juist degene die de 3 punten hier binnen sleept.

22 september 2021 om 21:07

Of zoals Derksen zou zeggen. Die jongen schiet tegen hem aan.

22 september 2021 om 21:09

Derksen heeft het nooit op Drommel gehad, eerste potjes bij psv wat onwennig, uiteindelijk gaat dat gewoon een hele goede doelman worden voor Psv.

22 september 2021 om 21:34

@blaise65 Vergeleken met wat we allemaal hebben gehad (mvogo, Zoet, Waterman, Isaksson) is Drommel zo slecht nog niet inderdaad. Prima keeper.

22 september 2021 om 21:08

Drommel? Laten we eerst die Teze eens leren verdedigen zeg! Wandelend drama is dat op rechts. Zegt genoeg dat ie een kutback als Mwene geen baas is.

Bizar hoe we vorige week naar een CL-waardig PSV hebben zitten kijken in de wedstrijd tegen Sociedad, na de wedstrijd tegen AZ analisten in koor hebben hoor zingen hoe de selectie met een oa een herboren Bruma en een opgeleefde Doan toch aardig breed is, en na een 0-4 schande tegen Feyenoord, deze onverdiende zege op Go Ahead en vooral het onnavolgbare tactisch gegoochel van Schmidt naar een tandeloze tijger zitten te kijken.

Vooral dat laatste breekt PSV op. Wisselingen van Schmidt helpen de automatismen in de ploeg allerminst. Twee spelers van t niveau middenmoot op het middenveld en de hele ploeg presteert ernaar, zoals tegen Feyenoord ook een ploeterende Bruma de slagkracht vrijwel direct omlaag bracht.

Dat verlegt de focus naar John de Jong, inmiddels in zijn vierde jaar als TD bij PSV. In plaats van genoegen te nemen met €5 miljoen voor Doan, besloot hij de Japanner dan maar te houden; vanavond een nogal dubieuze keuze, zoals de man sowieso zelden inbreng heeft namens de Eindhovense belangen. Hij negeerde ook de terechte wens van Schmidt om twee, drie extra spelers van kwaliteit te halen. Ondanks een belachelijk goede transferbalans. Wat hij PSV-fans wel ‘gaf’ was de op advies van Schmidt aanbevolen komst van de belachelijk zwakke Mwene, die nota bene beter is dan mandekker Teze op rechtsback. En Carlos Vinicius, twee jaar gehuurd. Gepresenteerd als een stunt maar wat verschilt deze man van De Jong-vondsten als Guti, Thomas en Doan? Het is glashelder dat na de eerste 13, 14 spelers het niveau aanzienlijk daalt in het team. Opnieuw. En dodelijk met een coach die vanuit de verkeerde criteria wisselt.

Schmidt bepaalt dit seizoen zijn eigen toekomst. Maar, wanneer die in Eindhoven onhoudbaar blijkt te zijn, hoe houdbaar is die van De Jong en Gerbrands als de club weer prijsloos achterblijft?

22 september 2021 om 21:24

PSV heeft toch al contractverlenging aangeboden aan Schmidt? Als ik hem was, zou ik het snel tekenen voordat PSV leiding bedenkt

Gewoon beschamend om dit op de mat te leggen tegen een ploeg als GAE. De vorm is volledig omgeslagen in een paar weken tijd en dat heb je aan Schmidt te danken. Bouwt geen automatismen op deze manier.

En de grote winnaar van de avond ben ik! Want mijn vriendin wilde Kung Fu Panda kijken (had ik nog niet gezien, hilarisch). Als ik het zo allemaal lees heeft zij mij een boel PSV frustratie en Nijhuis ergernis bespaard. 3 punten in de pocket blijft dan over. Prima.

22 september 2021 om 21:35

@mt87 Waar je vriendin wel niet goed voor is
Hilarische film inderdaad, je hebt voor de rest niks gemist. 3 punten, op naar de volgende haha

Zelden zo'n goeie pot gezien in eagles stadion. Genoten van de wedstrijd en de sfeer. Groten delen zelfs de betere ploeg. Zo zonde dat je hem dan uit een corner weggeeft, maar heb genoten.
Botos wat en voetballer is dat.
Gefeliciteert psv'ers

22 september 2021 om 21:38

Helemaal gelijk. Sfeer was geweldig.

22 september 2021 om 21:57

Botos is een Baas, hoop dat we een optie tot koop hebben want die man brengt flair

22 september 2021 om 22:03

Als goed is niet helaas. Ze zeiden wel dat ze erover zouden spreken. Dus hopelijk blijft hij na dit jaar.

Ik lees dat Van Ginkel vrij kon inkoppen. Dat klopt, maar daar ging een duwfout van diezelfde Van Ginkel aan vooraf. Doelpunt had afgekeurd moeten worden.

22 september 2021 om 21:54

Met alle respect, maar als een scheidsrechter als Nijhuis, die werkelijk nergens voor fluit, daarvoor had gefloten, zou het lachwekkend zijn geweest.

Schmidt had dus wel gelijk om telkens Noni er na 60 min af te halen hè?
Nu mocht ie nog heel even blijven staan en bam! Spierblessure.

Voor de twijfelaars onder ons. Ajax wordt weer fluitend kampioen. Wat een wanvertoning, PSV valt net als in dat jaar met van Bommel helemaal uit elkaar. Alleen van Bommel won toen wel 12 wedstrijden op rij. Is ook geen gezonde klimaat zo, publieke opinie gaat alleen maar om de wissels dan blijft terugkomen zolang deze coach er is. Nooit rust. Een trainer van Feyenoord is dolblij met de keuzes van de trainer van PSV moet het nog gekker worden. Zie het al voor me AS Monaco tegen PSV en 3 dagen later uit naar Ajax met Thomas en Doan. 8-0???

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren