Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lof voor trainerskeuze Ajax: ‘Hij heeft van stront, gebak gemaakt'

Laatste update:

Het lijkt er sterk op dat Marcel Keizer de nieuwe hoofdtrainer van Ajax wordt. Het is nog wachten op de officiële bevestiging van de Amsterdammers, maar het regent al reacties op de naderende aanstelling. Gerald van den Belt, die met Keizer samenwerkte bij SC Cambuur, vindt bijvoorbeeld dat de Amsterdammers een uitstekende keuze hebben gemaakt.

“Het is gelukkig achterhaald dat je als speler bij de wereldtop moet hebben gezeten om een goede trainer te zijn. Die achtergrond hadden Van Gaal en Hiddink ook niet. Met Keizer maakt Ajax een fantastische keuze. Met Arne Slot en Erik ten Hag hoort hij bij de beste trainers van dit moment”, zegt de algemeen directeur van Cambuur tegenover het Algemeen Dagblad. “Marcel is een no nonsense-figuur, wars van politiek gekonkel. Hij is puur zichzelf. Compromisloos. Dat maakt hem ook tot een prettig persoon.”

“Iedereen binnen Ajax is dolenthousiast over hem. Over zijn visie, zijn oefenstof, zijn omgang met de spelers. Bosz zou hem aan zijn staf hebben toegevoegd als hij was gebleven”, stelt Ronald de Boer in gesprek met de Volkskrant. Keizer maakte afgelopen seizoen indruk met Jong Ajax. Maar Jong Ajax is iets anders dan het eerste elftal. “Ach, zeiden we dat ook niet toen Zidane bij Real Madrid doorschoof van de jeugd naar het eerste? Die wint meteen twee Champions Leagues en een landstitel, terwijl Marcel een betere veldtrainer is. Bij Real weten de spelers zelf wat ze moeten doen. Jong Ajax is veel moeilijker. Marcel heeft er een succes van gemaakt. Dat kan hij bij het eerste ook doen.”

Pieter de Waard kent Keizer nog uit hun gezamenlijke tijd bij Telstar. “Marcel is geen allemansvriend. De spelers liepen met hem weg, ik ook, maar genoeg mensen vonden hem te eigenwijs. Als hij vond dat het zwart was, kon ik dat niet wit lullen. Marcel is direct en kordaat, absoluut geen slijmbal. Een vakman en idealist”, aldus de directeur van Telstar. Ook hij is lovend over de prestaties van Jong Ajax. “Zijn voorgangers kregen die ploeg nauwelijks onderin weg. Hij heeft van stront, gebak gemaakt.”

Vind jij dat Ajax een goede keuze maakt met Marcel Keizer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, t lijkt me wat vroeg om Keizer een betere veldtrainer te noemen dan Zidane. En een naam als Zidane doorschuiven is natuurlijk wat anders dan Keizer, er staat wel gelijk een legende in de kleedkamer.

Wel fijn om te horen dat iedereen die met hem gewerkt heeft zo enthousiast is, dat maakt mij voorzichtig toch wat positiever over deze aanstelling.

14 juni 2017 om 11:09

De vergelijking met Zidane slaat inderdaad nergens op. Iedereen die ook maar een beetje voetbal volgt weet wie Zidane is. Met alle respect maar keizer wie? Inderdaad fijn dat hij lovende recensies krijgt van zowat iedereen wat met hem heeft gewerkt. Dat hij geen compromissen wilt sluiten vind ik wel zorgwekkend, met Bosz had je ook al iemand die graag zijn eigen ding deed en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

14 juni 2017 om 11:19

Dat hij onbekend is wil niet zeggen dat hij minder is. Er zijn genoeg assistenten die betere veldtrainers zijn dan onze beste coaches van de wereld; Mourinho, Guardiola en co. Sterker nog, deze coaches zijn sterk afhankelijk van deze assistenten en nemen ze overal mee naar toe. Het rare aan de uitspraak is dat Ronald geen flauw benul heeft hoe goed Zidane is als veldtrainer, dus hoe kun je dit dan stellig zeggen?

14 juni 2017 om 11:19

Jong Ajax is ook moeilijker dan Real Madrid lees ik in dit verslag. Hopelijk heeft nu iedereen uit de voetbalwereld z'n onzin met betrekking tot deze man verkondigdz

14 juni 2017 om 11:44

Inderdaad: die kreeg een niet te weigeren aanbieding van een topclub uit een topcompetitie. Denk dat Keizer dat niet perse als negatief zal zien.

14 juni 2017 om 11:47

@intellectueel
Dat is natuurlijk wel een zin pakken uit het artikel en dat volledig uit zijn verband rukken he! Het is lijkt me gewoon feitelijk waar dat de spelers van Real Madrid een stuk verder zijn in de ontwikkeling dan die van Jong Ajax. Wat dat betreft kan een trainer 'achterover leunen' terwijl bij jong Ajax je dag in dag uit boven op spelsystemen, tactische zaken en technische verbeteringen moet hameren. Bij een club als Real Madrid lijkt het mij ook wel eenvoudiger op die manier dat de spelers die zaken onder de knie hebben en je daar minder intensief op focussed, of laat ik zeggen op een heel andere manier en ander level (op een heleboel manieren ook niet natuurlijk, media-aandacht, verwachtingen, politiek geneuzel van bovenaf, de immense druk waar je de spelers klaar voor moet stomen, de ego's met wie je te maken hebt). Keizer moet deze zaken natuurlijk nog bewijzen dat hij dit kan en dat hij ermee om kan gaan, dat elke beslissing onder een vergrootglas komt te liggen.

14 juni 2017 om 12:06

Hij is een goede jeugdvriend van Bergkamp, ik denk (lees: hoop) dat compromisloos als eigenschap in deze situatie dus niet zoveel uit zal maken.

14 juni 2017 om 12:54

De hoofd coach hoeft ook geen compromissen te sluiten. Hij is eindverantwoordelijk en maakt de beslissingen. Als het niet goed uitpakt dan wordt hij aan het eind van het seizoen daarop aangesproken en beoordeeld.

En laten we ook niet doen alsof Ajax ontevreden was over Bosz. Hij heeft het fantastisch gedaan. Hij is zelf weggegaan omdat hij een stap hogerop kon maken. Anders had hij volgend jaar gewoon nog voor de groep gestaan.

14 juni 2017 om 11:09

Als ik de verhalen hoor dan lijkt het alsof Ajax een wereldtrainer heeft aangesteld. De man zal vast kwaliteiten hebben, maar het is geen Jezus van nazareth. Laten we afwachten hoe die het doet. Maar deze poppenkast is natuurlijk alleen mogelijk in Amsterdam.

14 juni 2017 om 11:18

Hoezo poppenkast? Gewoon een beslissing om een intern bekende trainer door te schuiven. Is een risico, maar dat is elke keuze. Ken(de) jij Thomas Tuchel?
Het is te prijzen dat Ajax vanuit een visie handelt. Heb jij betere (haalbare) alternatieven?

14 juni 2017 om 11:25

Dat vind ik echt een van de zwakste argumenten die je kan maken. "Weet jij een betere?". Mentalist is toch geen dikbetaald directielid van Ajax, waar zijn werk is om een nieuwe trainer aan te stellen? Er zullen vast betere trainers zijn gezien Marcel Keizer ook schijnbaar gewoon de tweede keus was.

14 juni 2017 om 11:42

Misschien is deze poppenkast idd alleen mogelijk in Amsterdam. En dan hangt het ervan af wat je onder poppenkast verstaat. Jij bedoelt het aanstellen van iemand zonder grote naam en CV, waarbij jij je bedenkingen hebt.

Je kunt onder poppenkast ook verstaan dat Ajax het vertrouwen heeft om hem gewoon binnen te halen en door te schuiven. Binnenhalen? Ja, binnenhalen. Toen hij bij Cambuur trainer was gingen de geruchten nl al dat Ajax hem op de korrel had om binnen te halen en hopelijk ooit door te schuiven. Blijkbaar heeft hij intern indruk gemaakt en is het typisch Ajax om niet naar de roep om namen te luisteren. Op Bosz was de gemiddelde supporter ook tegen, alleen is iedereen dat ineens vergeten.

En daarmee kom je op de derde mogelijke betekenis van poppenkast, namelijk de situatie waarbij de meerderheid inclusief de meerderheid van de media al voor de aanstelling negatief is; straks bij aanstelling wederom negatief is en elkaar nakletst en schrijft; totdat er een zeer positief verhaal verschijnt waarna de gemoederen wat bedaren; en vervolgens de situatie waarbij het spel en resultaten naar behoren zijn. Zodra dat laatste het geval is, is iedereen altijd al pro-Keizer geweest. Vervolgens vergeten we dat weer als er iemand anders zonder ervaring ergens in het voetbal opduikt.

Ik vermoed dat de laatste poppenkast werkelijkheid wordt.

14 juni 2017 om 13:45

Nogal poppenkast om er dan 3 jan Klaassen redenen aan toe te voegen.. met poppenkast kan ook bedoelt worden dat er weer met de grootste poeha iemand als de nieuwe 'verlosser' gepresenteerd wordt.. dat deze ruwe diamant alleen door de wijzen uit de hoofdstad ontdekt kan worden.. Die arrogantie kan vrij stuitend zijn.. los van keizer, want dat is gewoon solide beleid.. maar een beetje nederigheid siert de mens vind ik altijd..

14 juni 2017 om 15:38

Ganjabroeder...het is weer bijzonder hoe de niet-Ajacied dit weer richting arrogantie weet te draaien. Keizer wordt absoluut niet als verlosser gepresenteerd. Bosz werd zo ook niet gepresenteerd, nog werd De Boer zo gepresenteerd. Sterker nog: het is toch redelijk 'bescheiden' te noemen om als tamelijk grote club - al zal jij dat anders zien - een trainer aan te stellen zonder een aansprekende staat van dienst. Vanuit de Arena is het verder keurig stil en het gros van de supporters en media heeft Keizer al afgebrand. Dus waar hier de arrogantie op van toepassing is zie ik niet.

Maar misschien doel je op mijn bericht, dat overigens ironisch is... Zo ja dan heb je dat verkeerd begrepen. Ik zie Keizer allerminst als verlosser, maar zo zal ik elke andere trainer ook niet zien. Wat ik bedoel is dat Keizer niet uit de lucht is komen vallen. Bij Cambuur viel hij Ajax blijkbaar al op. Vervolgens is hij gestald bij Jong Ajax en lijkt het erop dat hij nu doorschuift. Dat plan was er en als dat nu - misschien eerder dan gedacht - wordt uitgevoerd dan is dat gewoon een prima beleid, waarbij het te prijzen is dat men binnen Ajax niet naar de blinde roep om namen luistert.

14 juni 2017 om 11:16

Het gaat er om dat hij goed kan trainen. Bosz was ook geen grote naam terwijl Van Basten een van de beste spitsen ooit is geweest. Kijk hoe het heeft uitgepakt. Van Gaal was als speler ook niks bijzonders terwijl Blind als captain de CL won. Mourinho 1 van de beste trainers ooit, zou als hij hier begonnen was als trainer bestempeld worden als iemand die niet weet of er lucht of zand in een bal zit. Keizer kent de hele selectie al en won bijvoorbeeld ook 2x van cambuur (nr 3 JL) zonder Nouri, Van de Beek, De Ligt, etc. en er deed toen ook geen Tete, Neres of Riedewald mee. Iedereen zegt wel dat de 2de plek door Nouri & co komt wat waar is, maar tegen de nummer 3 stonden ze er 2 keer allemaal niet in, maar wonnen ze wel 2 keer, dus Keizer mag ook zeker credits krijgen. En wat Nouri, Van de Beek en De Ligt voor de JL zijn zijn Ziyech, Sanchez en Dolberg voor de Eredivisie. In de Eredivisie zie ik het hem wel goed doen.

14 juni 2017 om 11:52

Ik denk dat het belangrijk is om te kijken naar wat we van een trainer verwachten. Welke vaardigheden heeft iemand nodig om voor een groep als Ajax 1 te staan en zich binnen de club staande weet te houden. Ik zie op fora zoals deze heel veel mensen roepen dat uitstraling heel belangrijk is. Waarom is uitstraling heel belangrijk dan? Of dat oud-spelers vanzelfsprekend al heel verder zijn, maar een Van Basten en Gullit et cetera laat zien dat dat niet het geval is. Mourinho, Van Gaal, Hiddink, Ranieri, Jürgen Klopp et cetera hebben als spelers zijnde ook geen beste carrière achter de rug, maar floreren als trainer. Het is koffiedik kijken. Laat Marcel nu maar gewoon zijn werk doen. De laatste jaren zien we dat Overmars, Van der Sar en co alleen maar juiste beslissingen nemen. Ook dit zal vast weer goedkomen.

14 juni 2017 om 12:30

Ben het met je eens hoor, op je eennalaatste zin na. Ik vind namelijk het vertrek van Bosz echt een slechte zaak, en als de geruchten kloppen ahdden Overmars en van der Sar Bergkamp in het gareel moeten roepen.

14 juni 2017 om 13:04

Over de gehele lijn is het vrij rustig binnen Ajax. Dat is ook weleens anders geweest. Ik vind het moeilijk om vanachter mijn stoel te kunnen bepalen hoe de kwestie Bosz en Bergkamp is verlopen. Buiten dat is Dortmund gewoon een mooie club voor Peter. Trainers zijn toch vaak passanten, daarom snap ik de filosofie van Ajax nu ook wel. De vraag is echter wel of deze voor de langere termijn hanteerbaar blijft.

De talenten die dit jaar zijn doorgeschoven vanuit Jong Ajax zijn een groot succes, hopelijk de trainer ook.

Prettige positieve verhalen, maar toch ben ik sceptisch. Het is een zware taak om trainer te zijn van Ajax 1. Bosz had al ervaring met de media en de onrust die er kan heersen, Keizer nog niet. Daarnaast ben ik er bang voor dat Keizer de 'makkelijke keuze' is, om de huidige technische staf in stand te houden en hun positie te verstevigen. Daarbij moet gezegd worden dat Bergkamp en co wel in een heel kwaad daglicht worden gebracht bij het vertrek van Bosz, wat wellicht wat overtrokken is, de kwaliteiten zijn er zeker.

Een tegenargument op bovenstaande is dat het bij Ajax het allerbelangrijkste is dat de jeugd continu doorstroomt en op een goede manier begeleidt wordt. Daar zal Keizer zeker een positieve impact op hebben. Ook is de speelstijl van Bosz bekend en geadopteerd, die zou doorgezet kunnen worden, het is geen hogere wiskunde. Het zou verkeerd kunnen uitpakken, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Een buitenstaande (als coach) kan nog veel slechter uitpakken als het niet botert.

14 juni 2017 om 11:23

Volgens mij hadden van gaal, frank de boer en johan Cruijff ook niet veel ervaring toen ze aan het vak begonnen en kan n iet zeggen dat het onverdienstelijk was.
Geef hem voordeel van de twijfel

14 juni 2017 om 13:45

Ik heb dezelfde scepsis als dat jij die hebt.

maar goed als Ajacied zijnde geloof ik erg in talent de kans geven om te ontwikkelen. Dus dan kan je een talentvolle trainer ook de kans geven..

Iedereen noemt het zo indrukwekkend wat hij heeft gedaan bij Jong Ajax. Maar kom op ey, is dat nou echt zo bijzonder? Ajax beschikt over een groep met uitzonderlijke talenten en door een verandering van de regels in de Eredivisie heeft Keizer een seizoen lang met een vrijwel intacte selectie kunnen afwerken dat zo nu en dan werd aangevuld met spelers als Tete, Neres etc..

Seizoenen ervoor was het hele andere koek in de Juup, toen men tijdens interland periodes doorvoetbalde. Op die momenten misten Ajax en PSV bijvoorbeeld een heel groot deel van de selecties, waardoor er vaak met B junioren werd gespeeld...

Jupiler League is in veel gevallen niet veel beter dan hoofdklasse of topklasse amateurs, dus dan vind ik het niet meer dan logisch dat een elftal bestaande uit de grootste talenten van het land beter is dan het gros van de tegenstanders.

Wat ik dan zie is dat hij met groepen waar redelijk tot weinig talent aanwezig is weinig indrukwekkend heeft kunnen presteren. Ik was een stuk enthousiaster geweest als hij Telstar met oogstrelend voetbal had laten promoveren.

14 juni 2017 om 11:41

"Jupiler League is in veel gevallen niet veel beter dan hoofdklasse of topklasse amateurs, dus dan vind ik het niet meer dan logisch dat een elftal bestaande uit de grootste talenten van het land beter is dan het gros van de tegenstanders."

Toch raar dat zowel Jong Ajax als Jong PSV dit nooit eerder gepresteerd hebben he? Verder, JL is hetzelfde als hoofdklasse/topklasse amateurs (laatstgenoemde klasse bestaat niet eens meer, dat heet de 3e divisie), zulk soort argumenten worden elkel gebruikt als iemand onterecht een prestatie wil bagatelliseren.. JL en hoofdklasse, dat zijn 3 niveaus verschil. Een zelfde soort onzin als beweren dat de 1e klasse en de 4e klasse zondagamateurs hetzelfde niveau hebben..

14 juni 2017 om 12:46

@sander.

Ja en nee.
Ik denk ook dat het niveau van de jupiler league hoger is.
Het feit is echterwel dat deze clubs tot voor kort niet kónden degraderen en goede clubs uit de amateurs niet kónden promoveren.
Een Achilles is bv doorgestroomd naar betaald voetbal, maar dat was niet eens de grootste en beste club van Groeksbeek (klein dorpje bij Nijmegen)

In de top van de amateurs wordt vaak niet veel slechter betaald, máár het is niet full time trainen ed. dus spelers kunnen ernaast nog werken etc.

Tussen top amateur clubs en juliler league zal meer overlap zitten dan tussen zeg de 3e en 4e divisie amateurs.

14 juni 2017 om 12:58

"toch raar dat zowel Jong Ajax als Jong PSV dit nooit eerder gepresteerd hebben he?"

Dat leg ik uit in mijn post.. Tot vorig jaar werkten de Jong ploegen niet met vaste selecties, was de toevoer vanuit het eerste slechter geregeld en werd er doorgevoetbald tijdens interland periodes waardoor de Jong ploegen in veel gevallen met B-junioren moesten spelen.

Wat betreft de divisie namen; potatoe potaatoe. Je valt me nu aan op de naamgeving... sterk.... Maar feit is dat er de afgelopen jaren steeds meer amateurploegen winnen van Jupiler ploegen. Kijk alleen al de Knvb beker waar dat soort ploegen steeds meer het onderspit delven tegen de Tweede, Derde Divisionisten of zelfs Hoofdklassers.

14 juni 2017 om 13:10

@Iseldiroed: Oke, dat zet mijn argument dan nog meer kracht bij. Volgens jouw redenering zit tussen JL en Hoofdklasse dus zelfs nog meer verschil dan tussen 1e- en 4e-klasse amateurs, ookal scheelt het beide 3 niveaus. Vraagje btw; Achilles was ten tijden van de promotie (terwijl ze net voor de tweede keer op rij algeheel amateurkampioen werden in de topklasse) niet de beste club van van Groesbeek zeg jij, welke club was dat dan in vredesnaam?

14 juni 2017 om 13:12

Hij heeft met goede spelers goed voetbal laten zien. En laat dat u net hetgene zijn dat bij het eerste ook moet gebeuren...

14 juni 2017 om 13:17

@LW88: Ten eerste, ik val je helemaal niet aan op een competitienaam, ik vermeld het er enkel bij tussen haakjes dat het anders heet tegenwoordig. Oke fair point dat de regels iets zijn veranderd betreft selecties van jong teams maar met B-junioren hebben ze echt nooit gespeeld vgm hoor? Want waarom zouden in de interlandperiodes de selectiespelers van jong/A-junioren niet beschikbaar zijn? En het laatste punt, als er incidenteel amateurs van JL ploegen winnen in de beker (ik weet niet of dit de laatste jaren vaker gebeurd dan vroeger, heb je hier een bron voor?) betekent dat niet gelijk dat het algehele niveau van de hoofdklasse vergelijkbaar is met de JL, toch?

14 juni 2017 om 13:31

Over de interland periodes: Omdat die spelers van Jong dus ook naar hun ploegen moesten. die gasten spelen in Jong Oranje, Oranje O19, O18 etc etc. En datzelfde geldt voor spelers uit de A enz... Daardoor miste jong Ajax op momenten vrijwel de complete selectie.

14 juni 2017 om 14:42

Ait, daar had ik even niet aan gedacht inderdaad!

14 juni 2017 om 11:59

Ik denk dat het niet eens zozeer te maken heeft met de positie die hij in de JL gehaald heeft (of je het nou knap vindt of niet). Het spel met Jong Ajax was gewoon goed. Blijkbaar is hij wel goed in het overbrengen van zijn visie, en zijn spelers te laten handelen naar die visie. En gelukkig is die visie gebaseerd op aanvallend, aantrekkelijk voetbal. Dat heeft Ajax 1 ook nodig. In de eredivisie speelt hij zometeen 'ook' met de beste, of in ieder geval een van de betere selecties van de competitie, dus zou het mogelijk moeten zijn om dat voetbal ook op het hoogste niveau te laten zien.

14 juni 2017 om 13:05

Het spel van die ploeg met vrijwel dezelfde namen was in de A ook al oogstrelend. heb nou echt niet het idee dat door de visie van Keizer Jong Ajax ineens zo goed speelde. De A1 speelde met Eiting, Nouri, Van de Beek, De Jong, Cerny en de anderen ook al indrukwekkend goed op momenten (denk aan de walk-over tegen de A1 van Barcelona in de Youth League).

Om eerlijk te zijn heb ik geen moment het idee of het gevoel dat Keizer nou zo ontzettend veel uit die groep heeft gehaald door zijn manier van werken of zijn speelwijze. De groep bezit een aantal uitzonderlijke talenten die stuk voor stuk de potentie hebben om ooit Oranje te halen of sommigen zelfs de mondiale top. En het mooie is aan die groep dat ze ook allemaal de juiste kop hebben. Daarmee doel ik op de mentaliteit van die jongens. Je hebt bij geen van die gasten het idee dat ze het wel 'ff' doen. Ze werken hard, verzaken niet en beseffen zich allemaal heel goed wat er nodig is om het 1e te halen.

Wat ik ook zei; Als A-junioren speelden deze gasten ook al indrukwekkende partijen voetbal en zijn er ook oefenduels geweest met top ploegen uit het amateur circuit waar ze met twee vingers in de neus van wonnen. Het is gewoon een uitzonderlijke groep momenteel en daar kan je Jan Pipo voor zetten en dan nog spelen ze iedereen van de mat.

Ik heb dus echt mijn twijfels over de enorme lof die Keizer krijgt voor het spel en de 2e plek.

ik zeg daarmee niet dat Keizer een slechte trainer is, maar ik vind de lofzang gewoonweg wat overdreven.

14 juni 2017 om 13:28

In de a junioren speelden zij fantastisch ja, maar ze waren vrijwel allemaal al naar jong ajax overgeheveld voordat keizer er was en onder stam werd er dramatisch voetbal gespeeld. Werden talenten als nouri(voornamelijk hij) aan de kant geschoven omdat ze waarschijnlijk niet sterk genoeg waren ofzo. Nu 1 seizoen onder keizer en die laat hem floreren.

14 juni 2017 om 13:19

Tete heeft daar volgens mij helemaal gespeeld gespeeld... toen ben ik ook maar opgehouden met lezen...

14 juni 2017 om 13:20

Niet dus

14 juni 2017 om 13:28

was in de war met Riedewald.

Je kan er eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. Als het in het begin gelijk goed loopt dan is het geen probleem. Het is afwachten hoe hij met de druk omgaat als Ajax een paar wedstrijden oprij niet wint.
Het is wel een gok, het feit dat hij het 1 seizoen goed gedaan heeft bij jong Ajax zegt weinig over hoe hij het bij het eerste team zal gaan doen.

Dit seizoen was voor het eerst dat er niet gevoetbald werd in de interlandperiode, dat gaat de KNVB voor aankomend seizoen helaas weer terugdraaien waardoor er weer heel veel met spelers gepuzzeld gaat worden. Voordat er mensen reageren met "zoveel internationals heeft Jong Ajax niet", tijdens de interlandperiode zijn er ook wedstrijden Jong Oranje, onder 19 etc.

14 juni 2017 om 12:02

Inderdaad. Niet voor niets dat zowel Jong Ajax als Jong PSV goed gepresteerd hebben dit seizoen. Beide teams kenden veel meer een vaste basis dan andere jaren.
Persoonlijk vind ik een JL coach aanstellen een te grote gok. Juist nu Ajax lijkt te kunnen gaan doorpakken en eventueel oogsten in prijzen. Maar goed, het kan ook goed uitpakken.

14 juni 2017 om 13:30

Ja, nounou die 3 a 4 wedstrijden die je in de interlandweken moet spelen doen echt af aan de vaste basis voor die 34/35 andere wedstrijden...

17 juni 2017 om 16:43

In een andere post had ik ook aangegeven dat ik denk dat de Jong teams aan de JL hebben moeten wennen. In mijn ogen kan het geen toeval zijn dat ze dit jaar beide goed en constant presteren. Of ze hebben allebei gewoon goede talenten op dit moment.
Ik vind het een gok om Keizer aan te stellen, maar schrijf hem ook niet direct af. Ik zou het alleen voor Ajax zonde vinden als Keizer allerlei beginnersfouten maakt, terwijl dit het moment voor Ajax is om te oogsten met deze lichting.

14 juni 2017 om 15:16

De jeugd teams spelen alleen tegen elkaar als er word door gevoetbald in de interland periodes.

Vraag mij nog steeds af wie de trainers/coaches waren waarmee ze voor het weekend mee hebben gesproken en/of welke zelf de boot hebben afgehouden. Ronald de boer stelde Kluivert voor als nieuwe coach van Ajax 1 en hoorde ook in de wandelgangen over benadering van Seedorf en dus Roger smidt, Erik ten Hag en Jaap stam; Heb verder nooit iets gehoord over Tã¼chel.

Iedereen binnen Ajax mag dan enthousiast zijn over de persoon Keizer en de coach Keizer, maar volgens mij had Overmars nog enige twijfel over hem en dat het daarom niet al voor het weekend afgerond was. Vind het persoonlijk een grote gok om hem na 1 jaar bij Jong Ajax al voor de leeuwen te gooien, maar dat is mijn mening. Ik ben er net zo sceptisch over als bij de aanstelling van Bosz; Hopelijk heeft hij wel een goede wisselwerking en laat hij zich niet leiden door vermeende vriendjespolitiek.

14 juni 2017 om 18:41

Het is inderdaad een gok, maar geldt dat ook niet voor al die andere namen die genoemd werden ? Het is niet niks om Bosz na dit jaar op te volgen. Ik geef hem graag het voordeel van de twijfel.

Ik zie dit lichtgewicht niet omgaan met temperamentvolle spelers als sanchez, onana en ziyech. Ik heb hier helemaal geen goed gevoel bij. Nooit gedacht dat ik peter bosz zo zou gaan missen.

Spijker op zn kop! Ben erg blij met keizer al zal nog moeten blijken of hij van toegevoegde waarde zal zijn, maar goed dat heb je met elke nieuwe trainer hoe ervaren ook!

Heeft van stront iets gemaakt! Zijn voorgangers stam en ulderink hadden ook kunnen kiezen voor de spelers die keizer gebruikte maar zij kozen slopers, fysiek en andere kwaliteiten ipv nouris. Keizer kiest voor voetbal en zie het verschil, heb echt vaak genoten van jong Ajax, dat was het jaar daarvoor wel anders. Vergelijkbaar met frank de boer en vorig jaar onder Bosz, wereld van verschil!

Kom er maar in en laat ons op dezelfde manier als jong voetballen! Heerlijk weer eens een 7-3, we hebben er de spelers voor.. ik kan niet wachten!

Ik vind het nog al snel, veel vertrouwen hebben in deze trainer......

Natuurlijk heeft hij het erg goed gedaan met jong Ajax, zonder twijfel, maar met spelers als: de Ligt, de Jong, Nouri, van de Beek, Cassiera, Cherny en wat wedstrijdjes van Kluivert, Nerez, Riedewald en Tete hadden vele gepresteerd denk ik...!

Iedereen moet laag beginnen maar Vvsb, Telstar, Emmen, Cambuur en 1 seizoentje jong Ajax, maakt je vind ik, nog geen geweldenaar....
Ik denk dat Ajax 1 echt wel wat meer vraagt dan deze "kleine" clubjes, hier "moet" je winnen en presteren, bij de vorige teams "mag" je dat...
Tevens mist hij de ervaring bij een wat grotere club als trainer en als speler!

Beetje vreemd artikel ook...
Wat zijn collega's uit Cambuur en Velsen er van vinden, lijkt mij niet relevant, daar gelden totaal andere normen voor een eerste elftal.

De belachelijke vergelijking met Zidane...?! Die heeft toch een bak aan ervaring in de absolute wereldtop!

Zijn voorgangers kregen jong Ajax bijna niet weg onderin..???
Ze hebben altijd gestaan zo rond de 12e plaats, helemaal niet onderin. Dat is toch een prima plaats voor een elftal wat speelt om ervaring op te doen en waar winnen niet het belangrijkste is..!


Als hij van stront, gebak kan maken laat hem dan eerst eens een leuke club uit de eredivisie coachen en daar mee presteren voordat je in het diepe springt....

14 juni 2017 om 11:58

Zidane is misschien geen goed voorbeeld, Rinus Michels en of van Gaap zijn dan betere voorbeelden, ook niet de minste trainers gebleken en zo zijn er meerdere, zegt dus weinig.
Stam had er moeite mee en ik denk dat ook winter niet op deze manier gevoetbald zou hebben met jong en zo zijn er meerdere behoudende coaches die zelf met zon selectie afbraakvoetbal kunnen spelen.

Coaches met meer ervaring en een leuke speelstijl die zijn er eigenlijk niet voorhanden, tuchel zal niet komen voor het salaris dat Ajax kan bieden. Ik ben benieuwd of er iemand een betere optie kan noemen? Ten hag speelt graag met 2 spitsen en zeker op een andere manier, ook bij hem is het de vraag of hij het zou redden in Amsterdam, en is ook geen internationale topspeler geweest etc. Zo valt er altijd wat te klagen.

Juist nu met de goede jeugd dat doorbreekt lijkt het mij verstandig iemand te kiezen die de jeugd kent, heb ik iig veel liever dan iemand van buitenaf die zijn eigen netwerk zal aanboren en dan pas naar de jeugd kijkt, 5 jaar geleden minder erg nu met deze lichting zou het echt zonde zijn die links te laten liggen of om behoudend te gaan spelen waardoor je nooit de volledige potentie van de jonge spelers zal benutten. Ben erg benieuwd, ik heb er iig zin in!

14 juni 2017 om 12:39

Het is ook niet gezegd dat trainers met geen/minder ervaring niet kunnen presteren...!

Ajax heeft niet zomaar vertrouwen in hem, alleen wanneer je ambieert om elk jaar kampioen te worden, te presteren in de EL league of evt CL vind ik niet dat je zou moeten"gokken" dat het goed uitpakt...

Er zijn altijd wel voorbeelden trainers te noemen met een minder ervaren achtergrond en toch presteren, maar ook genoeg andersom.

Michels is naar jou idee ook wel zo'n voorbeeld, maar die had ook echt wel een heel goed elftal hoor...cruijff, Hulshoff, Zwart, Suurbier, van Duivenbode, Muller, keizer, Nuninga om maar wat te noemen.....

Ook zoals in dit artikel staat over de weinig ervaring hebbende Hiddink en van Gaal ben ik het niet geheel eens.
Beide hebben toch bij "leuke" clubs gespeelt en ook buitenlandse ervaring opgedaan als speler.

van Gaal: Ajax, AZ, Sparta, FC Antwerp, winnaar zilveren schoen, assistent van Beenhakker bij Ajax voor hij zelf begon...

Hiddink: Graafschap, Nec, Psv, Washington, Earthquakes(usa), Trainers carriere begonnen bij de Graafschap, assistent van Hans Kraay sr. bij Psv...

Ik vind het e.e.a. toch nog al een verschil, maar wie weet is het de juiste keuze, we zullen zien....

Vraag me af of dit wel goed zal uitpakken. in JL had hij geen druk omdat Jong Ajax toch niet kon promoveren. Mede doordat er vaak spelers uit de 1e elftal werd opgesteld, stond hij zo hoog op de ranglijst. De druk bij de 1e elftal is vele malen hoger dan bij Jong Ajax. Dat het bij Frank de Boer wel goed uitgepakt heeft, heeft meer te maken met de ervaring wat de spelers hadden.

14 juni 2017 om 13:35

Jij hebt dus nooit jong ajax gekeken. Goed om te zien dat je dit laat weten zodat niemand je comment meer serieus hoeft te nemen.

15 juni 2017 om 09:23

Ik hoop dat hij mijn ongelijk bewijst, maar laten we na het einde van het seizoen weer over praten.

Zo grappig om te lezen dat sommige mensen hier nu al kunnen uitspreken dat het niks gaat worden, vorig jaar was het precies hetzelfde scenario, en was Bosz ook een lachertje die er niks van kon. Iedereen die Ajax geen warmt hart toe draagt is maar wat blij, omdat vele de bui al zagen hangen voor volgend seizoen. Nu komt er weer een ''nobody'', en krijgen we weer precies hetzelfde ritueel. Geef deze man toch eerst een echte kans voor je hem beoordeeld. Ik denk dat ze er intern bij Ajax een betere kijk op hebben dan wij.

Als ze met deze spelersgroep verder kunnen bouwen (op Klaassen na), is ook Keizer een trainer die met Ajax prijzen kan gaan pakken.

14 juni 2017 om 12:05

Net zo raar als het is om er van uit te gaan dat het niks wordt, is er van uit gaan dat onder Keizer de vorig seizoen ingezette lijn zomaar doorgezet zal worden. Je hebt afgelopen jaar toch gezien wat voor een invloed een trainer kan hebben?

Desalniettemin, het kan mij als Feyenoorder echt geen reet schelen wie de trainer van Ajax is. Dat vorig jaar voor Bosz werd gekozen vond ik gezien diens Feyenoord-verleden (toch iemand van 'ons' ) een beetje jammer, maar meer ook niet.

14 juni 2017 om 12:33

Vind je? De spelers groep is nog steeds in tact en zijn goed op elkaar ingespeeld, dat was vorig seizoen duidelijk een punt vanwege je beste spelers van nu toen nog moesten wennen. Dat is nu dus niet meer het geval, zei moeten het uiteindelijk doen op het veld, niet de trainer.

Gelukkig maar dat jij er geen last van hebt, die zijn er namelijk niet veel.

14 juni 2017 om 13:38

Het probleem is echter wel dat van iedere coach ter wereld die beschikbaar was, dit de keuze is die het meest richting bosz trekt. Zelfde speelwijze hanterend (geen nederlandse coach die dat verder doet), kent de club en de aankomende talenten al, hoeft niet meer te wennen etc. Dus zo raar is het niet om te denken dat je met hem zo dicht mogelijk op de lijn bosz zit.

Als hij jarig is, sla ik de tractatie wel even over ....

OT: Ik blijf het een zwaktebod vinden.
Voorstanders wijzen op de beperkte ervaring van andere succesvolle trainers, maar die vergelijking gaat vaak niet op. Keizer in een adem noemen met Zidane, De Boer, Gio en Cocu is een belediging voor die mannen.
Ervaring is geen voorwaarde voor succes maar het helpt wel.
Ik ben benieuwd hoe hij in zwaar weer opereert.

14 juni 2017 om 13:40

Ik wijs voornamelijk op het feit dat hij de enige haalbare coach was die echt op bosz lijkt qua spelopvatting en het feit dat hij niet nog eens hoeft te wennen aan de spelers en zij niet aan hem. Dus de best mogelijke optie om die lijn door te trekken.

Ik zie alleen maar voordelen bij deze trainer. Hij wil aanvallend voetbal spelen en met dit materiaal kan je heel veel kanten op en ik denk dat het team qua stijl en pressie de lijn zelf ook wil doorvoeren zoals in de 2e seizoenshelft. Dan hoef je als trainer eigenlijk niet meer te doen dan zeggen dat je het zo gaat doen, komt dat voetbal en resultaat vanzelf. Een gevestigde trainer is geen garantie voor succes natuurlijk.

Domste keuze, man heeft nooit ergens gepresteerd in zijn toch lange trainercarriere. OK, het kan zijn dat hij het licht gezien heeft nu en er klaar voor is, maar wil je als proffesionele club je toekomst basseren op de hoop van 1 goed seizoen? Daarbuiten is jong PSV vierde geworden dus die trainer is vast ook heel goed... Dat Jong Ajax met de spelers die ze hebben bovenin meedraaien lijkt me erg normaal en dus geen uitzonderlijke prestatie.

14 juni 2017 om 13:41

Alleen lukte dat niet onder zijn voorganger stam over wie iedereen nu praat alsof hij de nieuwe nederlandse trainersgod is... die kreeg er niet eens fatsoenlijk voetbal in...

Geef die man de ruimte om zijn vakmanschap ook op de 1e selectie te projecteren. Blijkbaar heeft hij veel in zijn mars, anders praten de mensen niet zo over hem. En niet alleen directeuren en andere betrokkenen, maar ook bv Ronald de Boer en meer technische mensen binnen Ajax zelf. Nou, dan staat er niets in de weg om hem voor de leeuwen te gooien.

Even slot zit toch bij AZ als assistent.

Of is hij echt trainer?!

Verder is dit natuurlijk een uitstekende keuze!

Mensen, sinds de Fluwelen Revolutie heeft iedereen het over het slagen ervan vanwege het veelvulidg doorstromen en inpassen van de jeugd. Als er iets is dat een kroon zal zijn op deze 'revolutie' dan is het wel de evt aanstelling van Keizer. Keizer heeft geen breed netwerk, zal niet op zijn strepen staan allerlei spelers te halen, en zal dus willen werken met de jeugd.

Vd Beek en De Jong/nouri voor Schone en Klaassen. Overmars koopt nog een linksback en klaar zijn 'we'.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren