Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB bevestigt terugkeer van Louis van Gaal als bondscoach

Laatste update:

De KNVB komt woensdag met de bevestiging dat Louis van Gaal de nieuwe bondscoach van Oranje is. De oefenmeester neemt Danny Blind, Henk Fraser en Frans Hoek mee als assistenten, zoals eerder al in de media verscheen. Van Gaal moet het Nederlands elftal in zijn derde termijn als bondscoach naar succes op het WK in Qatar leiden.

Van Gaal reageert in het persbericht van de KNVB op zijn aanstelling. "Het Nederlands voetbal is mij altijd aan het hart gegaan en het bondscoachschap is in mijn ogen een sleutelpositie voor het verder brengen van ons voetbal", aldus de ervaren coach. "Bovendien beschouw ik het als een eer het Nederlands elftal te coachen. Er is weinig tijd tot de eerstvolgende kwalificatiewedstrijden, die direct cruciaal zijn voor deelname aan het WK. De focus gaat daarom meteen voor honderd procent op de spelers en de aanpak. Daarvoor ben ik tenslotte aangesteld. Het is goed om weer terug te zijn in Zeist. Inmiddels heb ik al een aantal spelers gesproken en samen met de KNVB is de technische staf samengesteld. Ik kijk er enorm naar uit om met elkaar de klus te klaren."

Nico-Jan Hoogma, directeur topvoetbal KNVB, legt uit hoe hij bij Van Gaal uitkwam. "We staan de komende maanden voor de opdracht om ons te kwalificeren voor het WK", aldus Hoogma. "Daarvoor hebben we een minimale voorbereidingsperiode. Met het oog op deze klus zochten we een coach met uitzonderlijke kwaliteiten, die bovendien snel kan anticiperen en voor wie het bondscoachschap geen geheimen kent. Met zijn ervaring en staat van dienst op het allerhoogste niveau hebben we in onze ogen met Louis van Gaal díe coach in huis. Het contact was snel gelegd en we hebben sindsdien veelvuldig met elkaar gesproken. In de afgelopen dagen hebben we samen zorgvuldig de puntjes op de i kunnen zetten. Wij zijn blij dat Louis deze klus op zich neemt."

Al op 22 juli meldde De Telegraaf dat de KNVB rond was met Van Gaal, maar de bevestiging liet vervolgens nog twee weken op zich wachten. Dat hing volgens de krant samen met het papierwerk dat in orde gemaakt moest worden. Van Gaal is woonachtig in Portugal, wat de nodige belastingtechnische uitdagingen met zich mee bracht. Eerder werd al bekend dat de coach mede vanwege fiscale redenen in het Zuid-Europese land blijft wonen.

Van Gaal kan zijn borst natmaken voor zijn nieuwe klus bij Oranje. Op woensdag 1 september speelt Nederland de belangrijke uitwedstrijd in de WK-kwalificatie tegen Noorwegen. Van Gaal krijgt de internationals pas twee dagen van tevoren bij zich en heeft dus amper voorbereidingstijd. Oranje, dat tweede in de groep staat met zes punten uit drie duels, speelt begin september ook nog thuis tegen Montenegro en Turkije.

In 2000 werd Van Gaal voor het eerst aangesteld als bondscoach van Oranje. Zijn eerste periode liep naar eigen zeggen uit op ‘de grootste teleurstelling uit zijn trainersloopbaan’. Nederland wist zich onder zijn leiding niet te plaatsen voor het WK van 2002 in Japan en Zuid-Korea. Eind 2001 stapte hij op, waarna hij achtereenvolgens werkzaam was als trainer van Barcelona, AZ en Bayern München.

In 2012 keerde Van Gaal terug bij de KNVB als opvolger van Bert van Marwijk. Zijn tweede periode bij het Nederlands elftal was een stuk succesvoller. Hij leidde Oranje op indrukwekkende wijze naar het WK van 2014 in Brazilië, waar ten koste van het gastland de derde plaats werd bemachtigd. Na het mondiale eindtoernooi ging Van Gaal aan de slag als manager van Manchester United. In 2016 besloot de Engelse topclub de Nederlandse trainer te ontslaan. Sindsdien was Van Gaal niet meer actief als trainer.

Gaat Nederland het WK in Qatar halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we hopen dat hij Oranje aan de praat krijgt. Het kan want onder Koeman kon het ook.

4 augustus 2021 om 10:27

Verder zou het mooi zijn als Koeman het daarna weer overneemt. Zie het Koeman eigenlijk niet langer dan 2 jaar volhouden nog, aangezien ze heel graag Xavi willen. Half jaar geen bondscoach en dan pikt Koeman het weer op 👌🏼

4 augustus 2021 om 10:29

Ach ja, als Koeman kampioen zal worden gaat hij er echt niet uit! En die kans is nog best groot komend jaar. Real is toch echt wel zwakker geworden en nog niks bijzonders er bij gekregen. (alaba, maar verliest Ramos en Varane)

4 augustus 2021 om 10:36

Atletico is niet zwakker geworden..

4 augustus 2021 om 10:42

Zie Koeman stiekem nog wel paar jaar bij Barca blijven hoor.

4 augustus 2021 om 12:03

Koeman hoeft van mij niet terug. Hij liet ons vallen voor barca.

4 augustus 2021 om 12:37

Waarom niet henk Fraser? Heeft het toch bij alle clubs goed gedaan met weinig mogelijkheden. Of moet je bij een grote club hebben gezeten aangezien low jaren assistent was bij Duitsland.

4 augustus 2021 om 13:07

Goed idee, man!

Laten we niet voor een trainer gaan die als bondscoach fantastisch heeft gepresteerd met deze spelersgroep en na 2 keer zijn grote liefde te hebben afgewezen uiteindelijk toch overstag is gegaan. Mede doordat het EK werd verplaatst door Corona.

Nee, deze verrader moeten we echt niet meer willen..

Misschien dat Danny Blind of Frank de Boer weer willen instappen, die zijn een heel stuk loyaler geweest.

4 augustus 2021 om 13:46

Fraser speelde bij Vitesse met uitstekende aanvallende spelers vooral afbraakvoetbal. De belangrijkste reden dat de selectie hem uiteindelijk liever zag vertrekken waarna hij ook ontslagen werd. Daarom lijkt hij me voor het Nederlands elftal ook een heel ongeschikte trainer, maarja hij komt zo sympathiek over hé..

4 augustus 2021 om 14:04

Koeman was ook niet geweldig bij oranje, continu op achterstand en 532 omzetten naar 433 waar we dan op het einde vaak nipt wegkwamen. Note bene in de laatste minuten tegen noord Ierland anders had iedereen koeman een koekenbakker gevonden. Daarbij had hij nog een fitte van dijk erbij.

4 augustus 2021 om 15:27

Precies Hazardinho! Er wordt vaak gedaan alsof Koeman Nederland geweldig liet spelen. We hebben drie goede potten gespeeld tegen grote landen maar voor het grote deel was het veldspel ontzettend slecht en moesten in de tweede helft alle zeilen worden bijgezet om een achterstand om te buigen in een resultaat. En dat gebeurde inderdaad ook wel, maar als je als bondscoach na 10 wedstrijden nog steeds je team zo slap laat beginnen.... Ben er niet rouwig om dat Koeman weg is. Een type Louis van Gaal mag er met harde hand overheen en er wat discipline in slijten.

4 augustus 2021 om 11:13

Precies. Het is een goede coach maar ook een coach met een specifieke aanpak. Als die aanslaat zie ik hem Koeman wel evenaren, willen de spelers er niet in mee zoals in 2000 dan kan het een probleem worden. Het was echter waarschijnlijk wel de beste optie die binnen het salarisplafond van de KNVB valt dus geen onlogische keuze. Hopen alleen dat hij zich dit keer een beetje normaal kan gedragen want je bent nu wel een uithangbord van Nederland en kritiek na een minder resultaat hoort er nu eenmaal bij. Dat moet je als coach kunnen begrijpen

4 augustus 2021 om 12:20

Ik blijf er gemengde gevoelens over hebben. Aan de ene kant heeft hij in het verleden meermaals bewezen een topcoach te zijn. Ook denk ik wel dat hij het tyoe coach is wat Oranje nodig heeft. Aan de andere kant paseert hij deze week de 70, is hij al 5 jaar met pensioen en is het nog maar de vraag of hij na Qatar door wil en kan gaan. Persoonlijk zie ik liever een coach komen waarvan je weet dat hij/zij er de komende 3 toernooien kan staan mits de prestaties naar behoren zijn, die lange termijn visie mis ik een beetje bij de knvb. Al met al hoeven we zeker niet ontevreden zijn met Louis. Hopelijk word het net zo'n succes als in zijn tweede termijn en niet vergelijkbaar aan de eerste.

4 augustus 2021 om 14:23

LVG is ook gehaald - met het oog op het WK - voor de korte termijn (contract t/m 2022). Lijkt mij de beste optie. Ik verwacht niet dat een buitenlandse coach of een relatief onervaren Nederlandse coach het NL elftal in zo'n korte periode aan de praat krijgt. Na het WK verwacht je inderdaad dat de KNVB iemand aanstelt voor de lange termijn.

4 augustus 2021 om 15:45

Onder koeman was het niets beter en met een fitte v dijk (behalve als je alleen na de resultaten kijkt). Even afwachten dus hoe het zal gaan.

Tsja, voor het budget en het profiel denk de best beschikbare coach. Hij is in ieder geval niet bang om de spelers aan te pakken, daar lekker het De Boer aan te ontberen. Het lijkt me aan de ene kant sterk dat Louis nog goed kan presteren, het landenvoetbal is toch weer veranderd. Maar hij heeft me met het WK 2014 ook verrast dus ik zal er maar achter moeten gaan staan.

Ik hoop dat het hem lukt en gewoon iedereen stuk voor stuk aanpakt.
Deze man is arrogant maar ik vindt hem tactisch zo sterk.
Noorwegen gelijk uit wordt gelijk een zware pot

4 augustus 2021 om 11:38

@mitch

"ik hoop dat het hem lukt en gewoon iedereen stuk voor stuk aanpakt."

Wat moet hij aanpakken en waarom?

Voor de spelers is het een eer en prestige om voor Oranje uit te komen. Financieel niet en ook kans op blessures (zie een Umitti) die je carriere kan verpesten.

Het zijn professionals die jaar in en jaar uit moeten presteren. In drukke schema's en prive leven moeten wij ook gewoon dankbaar zijn dat kwaliteit spelers willen uitkomen voor Oranje.

Laten we kijken naar de 2 nationale pispaaltjes Depay en Wijnaldum. Als zij niet meer wllen uitkomen, wie ga je dan oproepen? Luuk de Jong?

Maar snap verder wel, klinkt lekker populistisch he aanpakken!

4 augustus 2021 om 11:53

Als je naar het spel kijkt tegen een Tsjechië, valt je zelf ook op dat er niet met eer gespeeld wordt. Juist het stukje eer is het verschil tussen een 2e en een 1e plaats. Daarom heeft Nederland 3 WK-finales verloren. Tijd om met 11 Weghorsten en Dumfries mentaliteiten te gaan spelen. Spelers die tot het absolute gaatje zouden gaan voor hun land.

4 augustus 2021 om 11:55

Heb je juist verwoord, ook voorbeeld als Umtiti.

4 augustus 2021 om 12:01

@MrKrillin wat dacht je van wie het ook is die slecht speelt, gewoon te wisselen.
Mentaliteit en werklust in het team slijten want dat is wat er ontbreekt in het Nederlands elftal.


Heeft niet met populistisch te maken, het is de keiharde waarheid.
De Boer durfde het gewoon niet om een Wijnaldum te wisselen bv, heb jij trouwens Depay gezien het toernooi, ik niet, van Gaal durft die wel te wisselen.


En zo zijn er meer spelers te noemen en niet wat jij benoemd de pispaaltjes Wijnaldum en Depay.

Een eer?
Dat straalt er niet vanaf vindt ik.
Weet je bij welk land het bv een eer is; Italië.
Ik kan daar van genieten als die hun volkslied zingen
Passie.

4 augustus 2021 om 12:04

@Shiraz bedankt je was mij voor

4 augustus 2021 om 12:17

@mitch

"wat dacht je van wie het ook is die slecht speelt, gewoon te wisselen"

Dat doet bijna ieder coach. Dit is niet zo bijzonder. Oke dat jij Frank noemt, is niet de regel he. Het is ook niet voor niets dat die man overal mislukt. Sowieso was het een grote grap dat hij bondcoach werd. Helemaal na Blind verwacht je dat KnvB ervan geleerd heeft.

"mentaliteit en werklust"

Dit is makkelijk scoren. Denk jij dat die spelers profs hadden kunnen worden zonder deze eigenschappen? Jaar in en jaar uit bij grote clubs in Europa en NL presteren zonder deze eigenschappen.

Dat het lijkt alsof het er niet uitkomt, ligt meestal aan de formatie en tactiek.
En ook hiervoor, hou rekening mee wie de laatste bondscoach was.

"heb jij trouwens Depay gezien het toernooi, ik niet, van Gaal durft die wel te wisselen."

En ga jij Depay dan zien als hij wel gewisseld zou zijn? Dat Depay niet opvalt, had ik voor het EK al voorspeld. Die man is geen Europese top. Kan leuk mee voetballen, maar is geen leider of speler die het niveau aantikt.
Een Lvg Gaat Depay niet veranderen in een V Nistelrooij of de Braziliaanse Ronaldo.

Maar nogmaals als je Depay wisselt wie gooi je er in? Als je hem thuis laat wie neem je mee? Luuk, Boadu?

"dat straalt er niet vanaf vindt ik."

Moeten alle spelers toneel spelen zoals Weghorst?

"weet je bij welk land het bv een eer is; Italië."

Dit EK goed gedaan, maar waren ook toernooien dat zij erg slecht waren en eerste ronde niet eens doorkwamen.
Lag dit dan aan gebrek aan eer?

of gewoon omstandigheden, zoals minder kwaliteit, tegenstander (kan op juiste moment pieken), wel of geen strafschop etc.

4 augustus 2021 om 12:18

Mrkrillin; misschien had je afgelopen EK de TV eens aan moeten zetten. Mitchajax verwoord het gewoon normaal. Reageer niet zo raar.

4 augustus 2021 om 12:23

Ik hou het gewoon kort maar passie, werklust en vooral instelling is gewoon de reden dat het Nederland nooit lukt

4 augustus 2021 om 12:31

Mitch.ik hou het ook kort; 1988

4 augustus 2021 om 12:38

Robert je hebt me haha klopt wat een EK was dat maar dat bedoel ik toen vochten ze voor elkaar

4 augustus 2021 om 13:56

Tuurlijk is er wel met eer gevoetbald het is ook schuld van de knvb om maar twee dagen voor de wedstrijd na Boedapest te gaan terwijl het bloedheet daar was . De spelers hadden moeite daarmee

4 augustus 2021 om 14:07

In de finale tegen Spanje werd er ook gevochten zonder resultaat, wat een onzin. Het gaat gewoon om kwaliteit en een stukje geluk.

Op dit moment de beste keuze. Met het oog op een opvolger hoop ik dat hij het goed gaat doen en dat eventueel Fraser het van hem overneemt (desnoods met een ervaren man a la Van Marwijk ernaast).

4 augustus 2021 om 10:22

Fraser, die naam hoor ik zo vaak. Wat heeft die man in hemelsnaam gepresteerd. Zoveel mensen behandelen het bondscoachschap als een prestige-baantje. Er moet gewoon een zo goed mogelijke trainer zitten, desnoods vanuit buiten onze laaglanden.

4 augustus 2021 om 10:28

Fraser, doet het echt geweldig bij Sparta! En net zo met Vitesse in het verleden, en is niet bang om de waarheid te zeggen en durft hard te zijn! Plus ik zou ook echt geen andere of betere weten. Zeker gezien het in verhouding lage salaris bij de Knvb... We hebben jaren echt top trainers gehad als Nederland maar dat is wat opgedroogd helaas. Zie alleen een Gio of Fraser als mogelijke opties, en dan heeft Fraser meer ervaring.

4 augustus 2021 om 10:32

Doet het fantastisch met Sparta, sorry ik schoot even in de lach. Sinds wanneer zijn clubs als Sparta en Vitesse een goede graadmeter. Er is echt 0 druk bij die clubs. Van dat naar NL-elftal, ik zou het schandelijk vinden. We kunnen het ook eens omdraaien: Fraser traint niet voor niets nog steeds matige ploegen in de ED. Kan er echt met mijn pet niet bij dat dit soor trainers als serieuze optie wordt gezien..

4 augustus 2021 om 10:36

Inderdaad ik ken een coach die degradeerde met Sparta naar de eerste divisie en werd daarna een succesvolle coach bij Barca .

4 augustus 2021 om 10:39

Omdat Fraser gewoon een prima trainer is!
Doet het fantastisch met Sparta, zeg nu niet dan mag je nog geen bondscoach worden, want Rijkaard ging van Sparta naar Barcelona.. dus dat zegt allemaal niks.

Fraser heeft het ook met Vitesse prima gedaan! Leuk voetbal op de mat leggen en durft vedettes aan te pakken. Ado heeft hij van de laatste plaats naar het linkerrijtje gebracht, met die gekke chinees aan het roer is dat een wonder.

KNVB Beker met Vitesse niet te vergeten.

Nee we willen zn droogkloot van Frank de Boer, die overal in het buitenland is mislukt of een Ten Cate die niks gepresteerd heeft en al jaren in de zandbak zit. Danny Blind hebben we zelfs bondcoach gemaakt!
Fraser is gewoon een capabele coach, en mag zeker de kans krijgen als bondscoach, zn Gio heeft buiten 1 jaar Feyenoord kampioen ook niks gepresteerd.

4 augustus 2021 om 10:42

Maar Gluubstertj, noem dan een bondscoach die Nederland moet aanstellen?
Straks als opvolgen van Van Gaal, wel een reele naam die ook mogelijk zou komen en noem geen Guardiola, die gaat niet van 25 miljoen naar 2 miljoen bij de Knvb.

4 augustus 2021 om 10:45

@gluubster, blijkbaar ben je de realiteit uit oog verloren. Als ik jou mag geloven moeten we Slot voor de groep zetten? Daarnaast welke serieuze naam / trainer uit het buitenland zou Nederlands elftal willen trainen. Helaas hebben we momenteel niet veel meer keuze dan een Fraser, Ten Cate, Cocu, Van Marwijk etc. We moeten blij zijn dat Van Gaal bereid is om het momenteel op te pakken want behalve Van Gaal en Koeman hebben we geen enkel andere trainer van naam die we voor de groep kunnen zetten. Enige opties die over blijven is een Erik ten Hag maar die gaat het niet doen. Fraser is eigenlijk de enige man die een kans verdiend, en nee hij heeft nog niet de grote clubs ala Barcelona of wat dan ook getraind maar ergens moet en mag hij een kans krijgen. Het werk dat hij heeft laten zien bij een sparta en vitesse zijn redelijk, ik kan Fraser iedergeval betrappen op een duidelijke visie en manier van voetballen. Zou Fraser iedergeval een betere keus vinden dan een de boer was.

4 augustus 2021 om 10:49

Ik niet, vind de Boer en Fraser van hetzelfde laken en pak. Ik de realiteit uit het oog verloren? Nee beste man, dat lijk jij zelf te zijn. Je bent namelijk al een functie aan het invullen(samen met veel andere leden) die pas over anderhalf jaar beschikbaar komt. Dat opperen van namen is niks meer dan speculatie en dàt is juist niet realistisch. We moeten over een jaar kijken hoe de kaarten geschud zijn en op onze blote knietjes hopen dat er wat beters beschikbaar is. Gio en Fraser, beide een no-go in mijn beleving. @Davy: nu met namem komen is niet relevant, voetbal staat er over een jaar weer heel anders voor. Mede daarom kan jouw betoog linea recta de prullemand in.

4 augustus 2021 om 10:51

@daavy: kleine 'correctie' op je comment - De teams onder Fraser leggen geen 'leuk' voetbal op de mat....het voetbal bij ado en vitesse was echt niet om aan te zien. Nu bij Sparta is het af en toe leuk om te kijken. Het is in ieder geval geen trainer die aanvallend voetbal propageert. Ik denk dat je hem daarin kunt vergelijken met een Advocaat. Overigens bracht Fraser ado naar het linkerrijtje op het moment dat er nog helemaal geen overname was. Die kwam pas het seizoen er op.

4 augustus 2021 om 10:52

Ten Hag, Van Bronckhorst, Bosz, Gullit, Rijkaard, Cocu. In de toekomst iemand mee laten lopen als Van Nistelrooij, Seedorf, Robben. Koeman zie ik overigens voor aanvang van Quatar ook nog wel gewipt worden bij Barca (hoge verwachtingen tegenover bezuinigingen gaat lastig worden denk ik).

4 augustus 2021 om 11:05

@gluubster wellicht moet jij je verdiepen in de type spelers die wij momenteel hebben in het Nederlands elftal. Naar mijn mening hebben we daarom juist een trainer met persoonlijkheid en harde hand nodig, daarom is Van Gaal perfect en is de boer dat niet. De boer is wellicht een goede veldtrainer maar managen en zijn spelers overtuigen gaat hem minder goed af, in die zin zou ik Gio inderdaad ook een minder goede keus vinden. Gekeken naar persoonlijkheid en coaching denk ik dat Fraser wel een goede keuze zou zijn, hierbij gaat Fraser ook nu aantal jaren onder van gaal lopen om het kunstje te perfectioneren. En waarom wij 2 jaar vooruit kijken? We hebben het hele proces gehad waarbij Koeman trainer is geweest en daarna alles weer te niets werd gedaan, dan is het toch logisch dat mensen nu al 2 jaar verder kijken? Hopelijk is Van Gaal bereid om zelfs 4 jaar te blijven, maar om nou nu weg te kijken en te denken dat alles opgelost is met 2 jaar Van Gaal als trainer is erg naã¯ef.

4 augustus 2021 om 11:06

*zegt dat speculeren over opvolger stom en dom is, maar zegt vervolgens wel dat Fraser geen goede optie is*

4 augustus 2021 om 11:10

Haha en wat jij hier neer schrijft is verdieping? Maat je schopt alle mogelijke open deuren in haha. Fraser is qua stijl een goede keus, alleeb qua status en ervaring een broekie en daarom moet je er niet aan beginnen m.i. Desalniettemin blijf ik bij mijn punt: het is onmogelijk om nu al een trainer te bombarderen tot favoriet voor een functie over 1,5/2 jaar. Wie weet zijn Koeman, Bosz en ten Hag wel beschikbaar tegen die tijd. Zou je dan nog steeds voor Fraser gaan?@Maestro: ja die gaat in 2 jaar denk ik niet ineens de benodigde ervaring opdoen. Maar goed touché, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Overigens ben ik die speculatie niet gestart😉.

4 augustus 2021 om 11:15

@Ijsmuts voor Vitesse valt wat te zeggen maar wat waren de laatste coaches die met het materiaal van ADO en Sparta attractief aanvallend voetbal speelden? Dan moet je volgens mij echt ver terug in de tijd

4 augustus 2021 om 11:39

Je kan toch al best lijsten op gaan stellen, contacten gaan onderhouden? Zoals het nu gaat lijkt het weer zo'n amateuristisch ad hoc beleid.

4 augustus 2021 om 11:57

@japie: ik leg de lat van aantrekkelijk voetbal niet langs het Barcelona van 2010. Ik leg dat lat langs de standaard van de clubs zelf. Zelfs voor Adobegrippen was het voetbal zeer treurig.

4 augustus 2021 om 12:05

We moeten de functie van bondscoach niet belangrijker maken dan die is. Je hebt in beschikking over de beste spelers van Nederland . Je hoeft ze niet leren te voetballen, je moet er een team van maken. En dat moet je doen met weinig tijd tot je beschikking. Een bondscoach is iets heel anders dan een club coach waar je de spelers het gehele seizoen tot je beschikking hebt.
Dus een goede club coach hoeft nog geen goede bondscoach te zijn .

4 augustus 2021 om 12:11

@Ijsmuts het voetbal bij ADO is al jaren treurig en dat vind ik ook niet zo vreemd met het materiaal daar

4 augustus 2021 om 12:15

Helemaal eens Davy, ik zie Fraser ook wel zitten. Ik hoop dat hij zicht doorontwikkeld onder de vleugels van Louis van Gaal.

4 augustus 2021 om 12:18

Gluubster dat is flauw! Blijkbaar weet je het beter als iedereen, dan moet je ook met namen komen ook. Met namen komen is heel relevant dus, wel heel makkelijk op die manier. 🤦🏾‍♂️

4 augustus 2021 om 13:25

En onder fraser werd het treuriger en treuriger. Idem bij vitesse. Overigens trek jij de conclusie dat er tegenover ‘treurig’ alleen maar attractief aanvallend voetbal staat… maar die conclusie is voor jou en niet voor mij

4 augustus 2021 om 16:14

@voetbal: het feit dat men in arnhem erg blij was dat zijn tijd daar ten einde kwam zegt mij genoeg. Bracht de club de eerste prijs en alsnog was men blij dat hij vertrok. Daar mag je conclusies uit trekken hoor. Je mag ook de commentaren van de Vitesse supporters nog even teruglezen. Allemaal opgelucht.

Dan krijg na t WK van Qatar :

Wij zijn de beste van.......de Benelux
Wij zijn de beste van.......Europa
Wij zijn de beste van.......de wereld

4 augustus 2021 om 11:05

Laten we het hopen

4 augustus 2021 om 12:53

Als hij het flikt mag hij dit op het balkon van Huize Ten Bosch roepen...denk dat heel Nederland daar geen probleem mee heeft..!!

Nederland is verplicht om in September 9 punten te halen we horen Turkije , Noorwegen en Monrenegro echt makkelijk te verslaan met ons materiaal ik voorzie geen problemen , worden 3 makkelijke overwinningen.

4 augustus 2021 om 10:59

Nou, makkelijk... als Turkije speelt zoals op het EK dan moeten ze inderdaad te verslaan zijn en tegen Montenegro mag je ook geen punten verliezen. Ik vind Noorwegen lastig in te schatten, ze hebben naast Haaland nog wel wat goede spelers maar ik weet niet hoe ze als team functioneren. Ik gok op 7 punten.

4 augustus 2021 om 11:54

Alles goed gezegd, behalve het stukje ‘ik voorzie geen problemen’. Niet zo makkelijk denken, want we verloren 4-2 van 1 van de allerslechtste EK-deelnames ooit.

En dan wordt het straks toch Henk ten Cate
Je weet het nooit met de Knvb, haha...

Vind het nog steeds een zwaktebod dat je een trainer van die leeftijd moet gaan halen bij gebrek aan (betere) opvolgers. We hebben als Nederland echt een enorme puist aan (oud) voetballers die na hun carriere allemaal iets in de voetbalwereld willen gaan doen. Met Van Gaal ben je puur voor de korte termijn aan het kijken, maar er zit geen toekomst meer in.

Waar zijn dan de gevestigde namen als Cocu, Van Bronckhorst, Ten Hag, Bosz, Gullit, Rijkaart? Jongere gasten als Seedorf of Van Nistelrooij. Die zijn toch ook allemaal bezig met het vak? En dan kan je zelfs nog out-of-the-box denken aan een buitenlander.

4 augustus 2021 om 11:06

Al die trainers die je noemt mogen de veters van van Gaal niet eens strikken, Rijkaard en Ten Hag daarbuiten gelaten. Niet die jonge trainers gaan kiezen om het kiezen. Van Gaal is nog steeds de beste NL coach en daar moeten we voor juichen.

4 augustus 2021 om 11:29

Als je die jonge gasten niet gaat ontwikkelen, dan komt er ook nooit wat van terrecht natuurlijk. Van gaal is 69. Die is in 2022 alweer 70. Daar zit helemaal geen toekomst meer in om ergens aan te gaan bouwen. Cocu en Gio hebben natuurlijk niet de status van Van Gaal (dat kan qua leeftijd ook helemaal niet), maar hebben wel laten zien dat ze het kunnen. Daar zit in ieder geval rek en groei in. Seedorf zie ik het ook wel in, maar die heeft nog wat begeleiding nodig (die heeft ook bij grote clubs gezeten al)

4 augustus 2021 om 12:00

We zijn net van Frank af. Die past precies in het plaatje van veel van die gasten die je noemt (cocu, van Bronckhorst, Seedorf). Rijkaart wil niet. Seedorf is echt overal waar hij heeft gecoacht zwaar mislukt. Cocu vond ik bij PSV al niet bijzonder en heeft sindsdien nou ook niet echt veel bereikt. Van Bronckhorst zou in mijn ogen nog kunnen maar vind ik persoonlijk ook nog een lichtgewicht. Zijn kampioensjaar met feyenoord is een wereldprestatie maar het is nou niet dat hij daar qua spel een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Zijn baankeuzes daarna hebben nou ook niet echt bijgedragen het tonen van ambitie als topcoach. We hebben volgend jaar een toernooi waar we heen willen waar we al slecht aan de kwalificatie begonnen zijn. Van Gaal is dus Juist voor de korte termijn aangesteld. Volkomen logisch en de allerbeste keuze. Laat al die "kandidaten" zich eerst maar ergens anders bewijzen.

4 augustus 2021 om 13:48

Westend, bondscoachschap is geen opleidingstraject. Al die gasten hebben de kans om zich te ontwikkelen op club niveau, zowel bij kleine als grote clubs. De meesten falen vooralsnog. Ik snap ook de naam Gullit niet, want die zit alleen bij praatprogrammas.

4 augustus 2021 om 14:35

De hoofdcoach is geen opleidingstraject, maar zijn assistenten minimaal wel. Verder denk ik dat je een coach nodig hebt die mee kan gaan in hetzelfde proces van de spelers. Ik denk dat een Cocu of Gio prima in die rol zou kunnen passen. Dat zijn jonge mannen die samen met zo'n ploeg kunnen groeien en opbouwen. Daar heb je niet zo snel een meer senior boven.

Qua opleiding zou ik, als je dan kiest voor Van Gaal, een jonge kerel als hierboven naast zetten als assistent. Nu heb je Fraser die het doet in een dubbelrol (plus die tikt ook al de 57 aan) en Blind. Mooi dat Blind weer de kans krijgt om zich verder te ontwikkelen onder Van Gaal, maar ik had liever een ander gezien.

4 augustus 2021 om 11:43

Ik denk dat de opsomming die je maakt het ook direct weergeeft, daar moeten we het mee doen. Van Nistelrooij heb ik overigens wel nog goede hoop op. Doet het goed bij de jeugdteams, pakt rollen als assistent op en heeft een geleidelijk pad gekozen. Tot dusver verstandige keuzes en ook een duidelijk geformuleerde spelvisie.

4 augustus 2021 om 12:28

Die "gevestigde namen" zijn er nog niet klaar voor of niet beschikbaar. Het WK is volgend jaar al dus Van Gaal is voor de tijdelijke aard van de aanstelling gewoon de beste keuze.

4 augustus 2021 om 13:06

Nee, maar train/ ontwikkel ze dan. Er gebeurd nu (volgens mij) vrij weinig. Dan blijft die visvijver hetzelfde (en wordt die elk jaar ouder)

4 augustus 2021 om 13:50

Ik snap je ontwikkel punt niet. Wie zou dit soort gasten dan precies moeten ontwikkelen. Als een Cocu bondscoach wordt, wie gaat hem volgens jou ontwikkelen? Volgens mij is Fraser een meer dan goede opvolger, mocht het ooit zover komen. En kijk eens, hij heeft de kans om zich te ontwikkelen. Drie keer raden van wie hij gaat leren en zichzelf gaat ontwikkelen. Juist ja, DANNY!

Wel jammer dat je hier niks over hoort, alles aan nederland te danken door onze sociale voorzieningen opgegroeid, maar zodra ze zich kunnen redden willen ze hier geen belasting betalen, jammer

4 augustus 2021 om 11:08

Andre14. Wat is je punt? Want je probeert nou een vergelijking te maken die kant nog wal raakt.

4 augustus 2021 om 11:13

Een groot gedeelte van zijn geld heeft hij ook niet verdient in Nederland, en het geld wat hij verdiend heeft in Nederland heeft hij ook braaf zijn belasting over betaald.

4 augustus 2021 om 11:56

Tja FCG95. Tegenwoordig zitten de chats vol met politieke ambtenaren die belasting komen innen. Kom op man Andre. Wat gaat t jou aan wat hij met zijn belasting en sociale voorzieningen doet. Lekker Johan Derksen napraten. Belangrijkste is dat hij Nederland weer ver kan brengen op een WK, of moeten we dat tegenhouden omdat ie belasting betaalt in het buitenland?

4 augustus 2021 om 12:22

Precies. Je hoort toch ook niemand over Verstappen die in Monaco woont. Ze hebben groot gelijk. Komt nog bij dat het weer, cultuur en leefklimaat in die landen ook niet slecht is

4 augustus 2021 om 12:11

Waarom denk je dat veel Nederlanders alles te danken hebben aan sociale voorzieningen? Heel veel Nederlanders ontvangen nooit geld uit sociale voorzieningen en betalen hun studie helemaal zelf. Hun ouders betaalde destijds gewoon dik belasting waarmee de zaken betaald werden.

Een hele goede trainer , een hele slimme coach en ook een beetje een rare man. Maar ik mag hem wel. Door zijn eerlijkheid neem je zijn megalomane soms wat autistische trekjes voor goed. Hij is wél iemand die spelers goed kan motiveren en een goed team kan smeden. Eigenlijk is het ook wel lachen om zijn persconferenties. Never a dull moment met van Gaal.

4 augustus 2021 om 12:25

vind hem een arrogante bal..... maar inderdaad ook een goede coach en daar gaat het uiteindelijk om. Ik had wel gehoopt op Gullit als assistent. Ook als tegengewicht maar vemoed dat die niet zoveel trek had in van Gaal.

Hopen dat hij oranje weer aan het spelen krijgt weet zeker dat hij het kan, welkom terug loui

De eerste keer dat je een bal afpakt ga je een trainer zien die gaat JUICHEN langs de lijn.

Hopen op betere tijden op een eindtoernooi dan het afgelopen EK. We hebben er echt wel de spelers voor. Heb er opzich wel vertrouwen in met Van Gaal. Succes en hopelijk gaan we hard juichen!

Ze kruipen bij de NOS nu al in de kont van Louis, ik zit hier te kotsen voor mijn televisie. Het is de beste keuze, dat is de afgelopen tijd duidelijk geworden. Maar ik heb er geen geloof in dat hij veel meer uit deze selectie zal halen dan Frank de Boer en het WK in Qatar zal wederom een enorme deceptie worden als dat gedacht wordt.

4 augustus 2021 om 11:22

Nogal een heftige fysieke reactie, beterschap! Overigens denk ik dat Louis het wel beter gaat doen, maar we zullen zien.

4 augustus 2021 om 11:45

Je kan het nauwelijks slechter doen dan de Boer, al helemaal als je alle randzaken meetelt..

Als inwoner van Portugal kan hij makkelijk cashen. Hij moet namelijk geen belastingen betalen op het salaris dat hij ontvangt van de KNVB.

4 augustus 2021 om 11:25

Wordt gewoon loonheffing door de KNVB afgedragen hoor! Onzin verhaal dus.

4 augustus 2021 om 11:44

@dav

minimaal of niets. Hij draagt al af in Portugal.

4 augustus 2021 om 12:27

KNVB doet opgave en uitbetalingen in Nederland dus wordt gewoon in Nederland belasting betaald.

tja. je kunt je overal wel druk om gaan maken.

4 augustus 2021 om 12:45

Over het salaris wordt het zelfde tarief gehanteerd wanneer jij dat salaris bij jou baas zou ontvangen. Of je baas de KNVB of Jan met de korte achternaam is.
Over het salaris in Nederland hoeft hij vervolgens in Portugal niets af te dragen.

4 augustus 2021 om 13:15

Daavy... nee hoor belastingdienst heeft aparte tarieven voor ieder bedrijf en ieder prive persoon. Doen ze extra om alles erg complex te maken

5 augustus 2021 om 17:28

@ Daavy Waarom onzin? Van Gaal is gepensioneerd en woonachtig in Portugal. Portugal past hier een fictieverhaal toe voor alle gepensioneerden die naar Portugal zijn verhuisd. Dat betekent dat Nederland het verdrag niet kan toepassen. Moest Nederland het verdrag wel toepassen kan Nederland enkel heffen op de gewerkte dagen in Nederland.

5 augustus 2021 om 17:30

@ Mrkillin Klopt niet helemaal. Heeft te maken met het feit dat van Gaal het statuut heeft van niet-inwoner in Portugal. Moest hij het statuut van inwoner krijgen kan Nederland enkel heffen op de gewerkte dagen in Nederland. De dagen in Portugal en andere landen buiten Nederland komen toe aan de woonstaat zijnde Portugal.

5 augustus 2021 om 17:31

@ robert 141 neen u vergeet het fictieverhaal van Portugal die gepensioneerden naar Portugal heeft gelokt. Zonder de fictiebepaling kan Nederland enkel heffen op de gewerkte dagen in Nederland.

Hopelijk haalt hij er weer het maximale uit net zoals in 2014. Laat hem maar die overschatte spelers aanpakken die hebben dat nodig.

4 augustus 2021 om 11:45

@realee of gaat weer overdreven willen laten zien dat hij de beste is en loopt WK mis zoals 2002.

Persoonlijk ben ik er gewoon heel content mee. Ja het is een 'zwaktebod' dat wij niet met een nieuwe generatie aan trainers er één kunnen uitvissen die het zou kunnen. Maar persoonlijk vind ik dat we de afgelopen jaren enkel zwakke trainers voortbrengen, niet van het kaliber Van Gaal, Hiddink, Advocaat.

Men kan en mag van alles vinden van Van Gaal, maar hij heeft in het verleden het Nederlands voetbal, zowel club als land, naar een hoger niveau getild. Daarnaast is het een man die altijd een visie heeft en weet te vormen, en niet iemand die snel aan 'vriendjespolitiek' doet. Als je voetbalt als een natte krant ga je bij Van Gaal gewoon banken of mag je naar huis. Maakt niet uit wat voor status je als voetballer hebt. Misschien dat hij bij bepaalde Nederlandse spelers de ego's kan temperen. Hard nodig.

En de heren die opteren voor een buitenlandse trainer, alstublieft niet zeg. Qua clubteams vind ik een buitenlandse trainer niet erg, maar niet om je land te vertegenwoordigen. Dan moet het gewoon compleet uit landgenoten bestaan, spelers, trainers en de rest van de staf.

4 augustus 2021 om 12:29

Misschien is het geen zwaktebod dat er geen trainers beschikbaar zijn maar juist een sterktebod. Alle goede trainers hebben een goede club en niemand is werkloos. Dat wil je toch

Onbegrijpelijk dat Blind assistent wordt. Waren er echt niet andere personen te vinden?

Je mag hem of je mag hem niet, daar gaat het nu niet om. Het gaat er nu om dat we weer lekker gaan voetballen en de wereld laten zien wat we kunnen. Accepteer deze man nu gewoon, ook met zijn aparte maniertjes, iedereen heeft aparte dingen. Deze groep mag wel een autoritaire man als coach hebben, de spelers moeten gewoon hun werk op het veld doen, en niet denken dat ze allemaal de beste van de wereld zijn. Ik heb er zin in!

Trainersgilde in NL is onderhand ook van Mickey Mouse niveau. Geen top meer. Daarom maar weer LvG van stal halen. De man zal alles wel weer beter weten maar moet nog zien of ze überhaupt zich weten te plaatsen. Kan na september alweer afgelopen zijn. Dat scheelt

4 augustus 2021 om 12:41

Nou inderdaad, jeetje zeg. Het terug halen van LvG is toch echt een teken aan de wand, 1- dat de trainers die het opzicht wel goed doen (bijv. Bosz, Ten Hag) of gedaan hebben (bijv. een Bronckhorst) er geen brood in zien en dus niet happen 2- de KNVB er zelf ook geen geloof in heeft omdat ze LvG een maximaal contract van 16 a 18 maanden geeft en het dus lijkt dat er echt werkelijk niemand in wilde stappen.

Waarom gewoon niet afstappen van die zogenaamde ‘hollandse school/stijl’ en een buitenlandse coach aan stellen, bij België heeft het ook goed uitgepakt. Eentje die schijt heeft aan club voorkeur en gewoon de beste Nederland gerechtige spelers oproept, ook al speelt die bij Villa of een Genua.

KNVB heeft mazzel dat van Gaal zich liet overhalen .
Deze man straalt zoveel vertrouwen en vakkundigheid uit,dwingt hierdoor respect af bij spelers.
Ik vind het erg fijn dat hij terug is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren