Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Kepa of Sarri moet weg, dit is het ergste wat een manager kan overkomen’

Laatste update:

Kepa Arrizabalaga heeft zich zondagavond onmogelijk gemaakt bij manager Maurizio Sarri. In de finale van de EFL Cup tussen Chelsea en Manchester City was het na 120 minuten spelen nog altijd 0-0 en strafschoppen gingen uitwijzen wie het bekertoernooi zou winnen. Met oog op de strafschoppenserie wilde Sarri de sluitpost naar de kant halen ten faveure van Willy Caballero. Kepa weigerde naar de kant te gaan, bleef staan en wist in de penaltyreeks het verschil niet te maken. Oud-international Chris Sutton reageert bij de BBC vol onbegrip op de actie van de Spanjaard.

Terwijl Caballero langs de kant stond om in te vallen, gaf Kepa met armgebaren aan dat hij wilde blijven staan. Sarri en diens assistent Gianfranco Zola reageerden woest, maar wisten de keeper niet van gedachten te veranderen. Na overleg met de scheidsrechter werd het spel hervat, met Kepa tussen de palen. In de strafschoppenserie die volgde keerde Kepa een penalty van Leroy Sané. Echter, door missers van Jorginho en David Luiz ging de EFL Cup naar Manchester City.

“Het is muiterij bij Chelsea”, aldus Sutton direct na afloop. “Hoe gaat deze situatie verlopen? Kepa of Sarri zal moeten vertrekken en ik vermoed dat Sarri zelf zal gaan. Hij is ondermijnd en dat is het ergste wat een manager kan overkomen. Ik kan nog steeds niet geloven wat ik zojuist heb gezien. Hoe kan Kepa ooit nog voor Chelsea spelen? Hoe kan hij ooit nog onder Sarri spelen? Iemand zal moeten toegeven. Er moet iemand vertrekken. Ik leef mee met Sarri, want hij stond natuurlijk al onder druk. Hoe gaat hij dit ooit nog op de rit krijgen? Hoe zal Willy Caballero zich nu voelen? Hoe kan hij ooit nog met Kepa trainen? Hoe kan Sarri verwachten dat Kepa ooit nog naar hem zal luisteren? Er is geen weg meer terug voor Kepa.”

Ook John Terry kan geen begrip opbrengen voor de actie van de keeper. De oud-speler van Chelsea vindt dat Kepa respect had moeten tonen en had moeten luisteren naar de trainer. “Zodra het bord omhoog gaat met jouw nummer erop, ga je naar de kant”, aldus de voormalig aanvoerder van the Blues.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beide partijen zitten fout in mijn mening.

24 februari 2019 om 21:16

Waarom? Als de coach zegt dat je gewisselt wordt, dat moet je eraf. Punt. Discusseren kan dan later wel maar op deze manier beschadig je de club zelf. Enorm onprofessioneel van Kepa.

24 februari 2019 om 21:31

Willy zou derin komen voor Kepa, omdat het leek dat Kepa "Geblesseerd" was. Maar uiteindelijk was dat niet zo en dat gaf hij ook aan. Je hebt gelijk het is enorm onprofessioneel wat Kepa doet, maar wat Sarri deed kan ook niet. Een hele scene zetten op de bank alsof het lijkt dat hij machteloos is. Als hij hem echt wou wisselen was die bord omhoog gegaan en dan was Kepa er gewoon afgegaan. En ik begrijp Kepa wel, je zou gewisseld worden omdat er wordt aangegeven dat je niet meer verder kan, maar uiteindelijk is er niks aan de hand en kan je gwn verder keepen. Ik zou dan ook aangeven van dat ik er niet uit wil.

24 februari 2019 om 21:39

Misschien wilde Sarri sowieso wel Caballero erin brengen vanwege z'n Mancity verleden. En als Kepa dacht dat het een misverstand was om z'n blessure, had ie even naar Sarri toe kunnen lopen om dat uit te leggen. Deze man bleef gewoon minutenlang staan, terwijl hij al officieel gewisseld was. Nog nooit zoiets gezien.

24 februari 2019 om 22:41

Hij was niet officieel gewisseld, het bord is niet omhoog geweest van de vierde official. En nee hij wilde Willy niet sowieso brengen, die ging pas opwarmen toen Kepa na een halve minuut nog bleef liggen. Dat gezegd hebbende, Kepa had gewoon naar de zijlijn moeten lopen om het uit te praten en als Sarri hem wilde wisselen, er gewoon af moeten gaan

25 februari 2019 om 02:39

Weet ik niet zo zeker. Willy is serieus goed met penalty's, en kent een groot deel ven de spelers van City vrij goed. Ik zou als coach ook echt wel overwegen om hem in te brengen.

24 februari 2019 om 21:18

Ik denk eigenlijk, hoe gek het misschien klinkt, Kepa helemaal niet fout zit. Toen ik de wedstrijd keek, zag ik de 4e official geen moment de boord omhoog houden dat nummer 1 gewisseld moet worden voor nummer 13. Ook roepte de speaker geen moment in het stadion dat Kepa eruit moest voor Cabellero. Ik denk dat Kepa daarom gewoon recht het om te blijven staan. Een wissel is pas officieel als de 4e official het bord omhoog doet met de rugnummers die erin en eruit moeten. Dat was niet het geval. Of ik moet het verkeerd gezien hebben, of het kwam niet op TV dat het boord wel omhoog werd gehouden met die nummers.

24 februari 2019 om 21:22

Kepa wist echt wel dat Cabellero voor hem kwam of dacht je dat ze Cabellero ( Met keepers outfit) in de spits zouden zetten?

On:
Denk dat Sarri hoe sneu ook zal vertrekken. Het leek of de andere spelers Kepa steunde om er in te blijven door niks te doen. Als je bijvoorbeeld Terry nu nog zou hebben die zou hem persoonlijk naar de zijlijn hebben getild.

24 februari 2019 om 21:23

En Caballero stond daar om in te vallen voor Hazard zeker?

24 februari 2019 om 21:24

Dat is zeker wel gebeurd. Ookal zou dat niet gebeurd zijn was zijn reactie al voldoende om hem te schorsen voor deze actie!

24 februari 2019 om 21:25

De reden daarvoor is natuurlijk omdat Kepa weigert eruit te komen. Caballero stond klaar en Kepa kreeg te horen dat hij eruit moest van Sarri en zijn staff. Ik heb nog nooit zoiets gezien in het topvoetbal. Echt belachelijk van Kepa.

24 februari 2019 om 21:29

Dan heb je niet goed gekeken Zemrat, bord met nummer 1 stond zeker wel omhoog. Het punt was dat zelfs de scheidsrechter niet wist wat hij moest doen

24 februari 2019 om 21:26

Nee, de trainer bepaald wie erin komt en wanneer. Daar kun je het nog zo mee oneens zijn, dat heb je als speler te accepteren. Als je daar boos over bent dan zeg je dat in de kleedkamer of in een individueel gesprek met je trainer. Je gaat niet weigeren om eruit te gaan. Dit brengt schade toe aan de staf, de selectie en de club.

Bovendien is het bijzonder egoistisch van Kepa, die jongen is duidelijk niet fit en scherp en wilt per se blijven staan voor zijn eigen heldenrol. Het gevolg is dat een keeper die bekend staat om het stoppen van strafschoppen op de bank toeziet hoe hij een zeer slechte strafschop van Aguero onder zich door laat gaan. En weg is de League Cup voor Chelsea ....

24 februari 2019 om 21:33

Een strafschop-specialist EN ex-keeper van City. Belachelijk hoe Caballero hier door die snotneus voor schut wordt gezet.

Belachelijke actie van Kepa. Respecteer gewoon je manager domme ... Sarris keuze om Caballero erin te brengen is heel begrijpelijk. Heeft jaren getraind bij City met die spelers en is een penaltykiller. Rest van het seizoen banken die Kepa plus een flinke boete. Niet normaal hoe je zoiets kan maken.

24 februari 2019 om 21:21

Hoezo belachelijk? Ik zag de 4e official geen moment het boord omhoog houden dat nummer 1 gewisseld moest worden voor nummer 13 (caballero nummer 13). Dan heeft Kepa in principe gewoon het recht om te blijven staan, tenzij dat moment dat 4e official het bord omhoog hield, niet op TV kwam.

24 februari 2019 om 21:26

Hahahahaa. Het is toch heel duidelijk dat hij gewisseld gaat worden Zermatt? Kepa weet dat, jij weet dat, iedereen weet dat. En dan moet een kleinigheidje als 'het bord werd niet omhoog gehouden' Kepa gelijk geven? Nee. Ronduit belachelijke actie van de keeper. Geen respect voor Chelsea of Sarri. Als ik een Chelsea fan was zou ik mij oprecht kapot schamen, doe ik al een beetje zonder ook maar een connectie te hebben met de club.

24 februari 2019 om 21:27

Ben je nou echt een troll of? Die 4e man stak z'n bord ook niet omhoog, omdat Kepa zelf keihard de wissel die eraan zat te komen (willy stond nota bene al bij die 4e man met het bord in z'n hand) weigerde. Die wist ook niet wat te doen, omdat dit vrijwel nooit voorkomt.

Kepa weigerde gewoon en zet z'n trainer, zichzelf en z'n ploeg gigantisch voor schut.

24 februari 2019 om 21:52

Het kwam niet op tv, maar er zijn wel foto’s van gemaakt door mensen in het stadion bijvoorbeeld. Het bord werd wel omhoog gehouden en duidelijk een rode 1 zichtbaar.

24 februari 2019 om 21:52

@mgmv:

De 4e official hoort dan ook die gebaartjes van Kepa te nergeren en gewoon het bord omhoog te houden met de nummers dat gewisseld moeten worden. Het kan zijn dat ik dat moment dat het bord omhoog werd gehouden, niet op TV kwam, maar mocht het toch gebeurd zijn, dan is het gewoon een officiele wissel en moet hij er echt af. De spelers van Chelsea zullen dan ook zien dat hij eraf moet en hem daarop pushen. Nu is er, ook bij de spelers van Chelsea, flinke onduidelijkheid ontstaan over of Kepa er wel of niet af moest. Daarnaast denk ik dat Kepa eerder bedoelde dat hij gewoon fit was en niet gewisseld hoefde te worden i.p.v. dat hij er per se uit wilden.

24 februari 2019 om 22:03

Ah, je kan wel reageren.

Er is gewoon een duidelijk een keeperswissel (!) (niemand anders die er voor Willy uitgaat dan Kepa) en Kepa weigert al nog voordat het bord omhoog gaat.

''de 4e official hoort dan ook die gebaartjes te negeren''... Kepa hoort er gewoon af te gaan als zijn trainer dat wil. En niet zelf te bepalen of hij blijft staan of niet. Bord of geen bord omhoog.

24 februari 2019 om 22:05

Het bord is dan ook omhoog gehouden. Of denk je dat de scheids het spel stil legt om even met Kepa en Sarri te overleggen of ze hun ruzie nu willen bijleggen of na de wedstrijd..

24 februari 2019 om 22:15

"en niet zelf te bepalen of hij blijft staan of niet. Bord of geen bord omhoog."

Nogmaals, bord omhoog zorgt er juist voor dat een wissel duidelijk is. Als dat niet het geval is, snap ik best dat je verward bent en dan gewoon blijft staan.

24 februari 2019 om 23:16

Maar het bord was wél omhoog!

25 februari 2019 om 02:45

Er werd toch wel degelijk wat omgeroepen door de speaker, alleen is dat altijd lastig te verstaan.

Sarri hou de eer en vertrek aub. Ze willen je daar niet anders hadden de spelers kepa eruit getrokken mja niemand deed dat

Ik kan het ook nog steeds niet geloven. Toen het gebeurde had ik het idee dat Kepa een blessure had maar het zelf wel mee vond vallen. Dit is gewoon onacceptabel, zou hem als Sarri zijnde direct naar het tweede zetten.

Technisch directeur moet ingrijpen en die keeper voor 3 maanden naar het tweede sturen. Onhoudbare situatie als je dit tolereeet hoe duur die keep ook was.

Sarri gaat vast weg binnekort. Maar Kepa moet absoluut de rest van het seizoen naar het 2e elftal worden gezet. Belachelijke actie van hem!

24 februari 2019 om 22:26

@revision

dat zou misschien moeten maar die keeper heeft Chelsea aardig wat geld gekost en Sarri zit niet meer echt stevig in het zadel gezien de matige resultaten dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren

Uit de selectie verbannen, de hoogst mogelijke boete geven en nog iets van vrijwilligerswerk laten doen. Als speler is dit ongeveer het laagste wat je je eigen team kan aandoen. Maar het zal wel Sarri zijn die zelf opstapt en voor Kepa zal het vast met een sisser aflopen.

Dit is ontzettend respectloos. Het erge van alles is dat niemand van Chelsea Kepa eraf trekt. Bij een Pep of Klopp zou Kepa voor de rest van het jaar als ballen jongens staan.

24 februari 2019 om 21:23

Bij een Jürgen of Klopp ook.

24 februari 2019 om 21:36

Hahah Goeiedag zeg. Goeiedag. Bedoelde een Pep of Klopp.

24 februari 2019 om 21:31

Precies, heb alleen David Luiz een poginkje zien wagen maar die liet het er ook maar snel bij zitten. Verder geen enkele Chelsea speler gezien die hun ploeggenoot sommeerde er af te gaan. Sarri die daar staat te schreeuwen maar gewoon wordt genegeerd door zijn complete elftal en dan zijn wissel maar intrekt. Hoe pijnlijk wil je het hebben. Nog nooit zoiets gezien.

24 februari 2019 om 21:35

Luis probeerde nog maar "el Capitan" Azpi deed alsof zijn neus bloedde. Die mag zijn band ook wel inleveren.

25 februari 2019 om 02:46

Stel je voor dat je dit bij een manager als Simeone, Bielsa of Gatusso zou doen.

Die keeper moet Chelsea net als Bogarde maandelijks netjes uitbetalen en 4 jaar laten verpieteren bij de jeugd..

24 februari 2019 om 21:28

Lekkere zakenman ben jij dan zeg... Ff 80 miljoen euro in de prullenbak gooien.. Verder is die vergelijk met Bogarde irrelevant. Bogarde deed niks verkeerd bij Chelsea. Het was dat Chelsea hem niet goed genoeg bevond en Bogarde geen club kon vinden dat hem hetzelfde salaris bood, waardoor het uiteindelijk op neer kwam om contract uit te dienen.

Kepa doet verder niks verkeerd. De 4e official deed geen moment het bord omhoog dat nummer 1 gewisseld moest worden voor nummer 13. Dan heeft Kepa volgens mij gewoon het recht om te blijven staan.

24 februari 2019 om 21:37

Het recht om te blijven staan? Zo werkt dat niet. Mag toch hopen dat Sarri de wissels bepaalt en niet de speler zelf, zou wat zijn. Leek mij vrij duidelijk dat hij er af moest hoor. Caballero stond daar toch al even klaar. Die vierde official was ook compleet in de war, die heeft wel drie keer zijn bord ingesteld. Kepa laat zijn trainer volledig voor schut staan voor het oog van de wereld.

24 februari 2019 om 21:38

Wie zegt dat ik de SITUATIE van Bogarde en Kepa vergelijk?

Ik stel alleen dezelfde straf voor..

Niks of of. Gewoon allebei eruit gooien. Kep dit seizoen niet meer laten keepen en in de zomer mag hij opzoek naar een nieuwe club. Sarri moet ook gaan, dit gaat hij nooit meer recht trekken.

24 februari 2019 om 21:25

Met een tranfersom van 80 miljoen? Zou wel lef tonen... Maar welke club gaat die jongen nog halen voor een dergelijk bedrag en na dit gedrag? Gwn Sarri eruit kicken en Kepa intern straffen

24 februari 2019 om 21:37

Ik zou als ik Sarri was de eer aan mijzelf houden en ontslag nemen. Hoe kan je nog serieus genomen worden en autoritair zijn als dit jou overkomt? Ik zou sowieso kijken hoe de club hierin staat. Als die, in dit specifiek geval, niet vierkant achter mij zouden staan zou ik ‘m peren. Verder is het voor hem sowieso geen gelukkig huwelijk en is het wachten tot de bom barst. Man wat lijkt het mij moeilijk om manager van Chelsea te zijn. Die hebben daar naast het spitsenkerkhof ook een groot trainerskerkhof staan. Mischien is Bielsa iemand die ze daar nodig hebben. Met El Loco valt niet te sollen.

24 februari 2019 om 21:41

Dan ben je een mooie halve gare als je als trainer de eer aan jezelf houdt! Nog even afzien en dan lekker cashen...

Echt bizar dit, als je gewisselt word moet je er gewoon uit kepa moet echt een harde straf hiervoor krijgen.

Ach we weten niet hoe de situatie is en Sarri had allang ontslagen moeten worden! Om iemand te verbannen of straf te geven slaat nergens op gewoon even babbelen en klaar! Als ik Kepa was zou ik ook niet voor die prutser Caballero vervangen willen worden wat een vernedering!!!

24 februari 2019 om 21:44

Jij weet niet waarover je praat. Dit is geen reden om je manager zo voor schut te zetten. Walgelijke reactie ook, vind het zeer zielig voor Sarri. Cabalerro staat erom bekend een penaltykiller te zijn maar dat weet jij zeker niet

Is het niet gewoon zo dat de scheidsrechter naar Sarri liep om te vragen of de wissel nou door ging of niet? En dat Sarri zich er toen toch maar bij neer legde? Als je vanaf de zijkant het bord omhoog houdt dan was Kepa er denk ik wel uit gegaan uiteindelijk hoor.. Maar zo ver ik het zag was dat niet gebeurd.

Sarri is echt een parodie op een trainer. Waardeloze tactiek en alleen maar zijn eigen spelers halen met wie hij ooit zogenaamd succesvol die tactiek heeft weten uit te voeren. Ondertussen heeft iedereen zijn speelwijze door, bakt zijn vriendje Jorginho er helemaal niks van en speelt de beste verdedigende middenvelder ter wereld niet op zijn eigen positie. Zijn tactiek werkt zo goed dat hij er nooit een platte prijs mee heeft gewonnen en toch blijft hij er blind op varen. Ondertussen neemt niemand hem serieus en kan de beste man nog niet eens simpel wisseltje uitvoeren. Niemand van de selectie die hem ook maar steunde, zo slecht heeft hij zijn groep in de hand. Tijd om te gaan en nooit meer terug te keren.

24 februari 2019 om 21:34

Een parodie op een trainer.

Wat maakt dat Kepa dan? Een parodie op een speler? Dit is echt bijzonder respectloos richting alles en iedereen wat met Chelsea te maken heeft. Als je trainer je eraf haalt, ga je eraf.

25 februari 2019 om 11:53

Ik kon begin van het seizoen wel genieten van het voetbal van Chelsea. Er zat ten minste weer een idee achter het veldspel. Vooral Barkley speelde boven verwachting. Ze zijn nu eindelijk verlost van Morata en hebben in mijn ogen een heel sterk elftal staan. Kepa nooit meer opstellen overigens, na deze wanvertoning. Caballero, Zappacosta Luiz Christensen Palmieri, Kante Kova Jorginho Barkley, Hazard Higuain. Zo zou ik het weleens willen zien, met Barkley op 10 en Hazard zwervend om Higuain heen.

Ik snap dat je in je ego gekrenkt bent als je wordt gewisseld op dat moment en in die situatie, maar dat moet je slikken en je frustratie maar gaan uiten op de bank. Dit is gewoonweg het meest respectloze wat ik ooit heb gezien van een speler. Hiermee maak je je club en coach gewoon belachelijk. Denk dat Sarri nu wel zelf weg wil.

Het is nog niet duidelijk of er op voorhand afspraken gemaakt werden tussen trainer en keepers betreffende wissel voor strafschoppen.
Als Sarri dit deed zonder afspraken, zit er niets anders op om hem te ontslaan. Hij provoceert zelf zijn ontslag aangezien hij enkele spelers op zijn dak krijgt.

25 februari 2019 om 09:27

Waarom moet hij van te voren afspraken maken daarover? Caballero is een goede keeper voor een strafschoppenreeks, ook nog oud keeper van City. Is gewoon logisch dat hij er eind van de wedstrijd in wordt gebracht als het bijna zeker penalty's gaat worden. Als speler heb je keuzes van de manager simpelweg te respecteren. Ik heb grotere spelers die het niet eens waren met de trainer ook gewisseld zien worden en niet zo'n situatie zien veroorzaken als bij Kepa en Sarri.

Hij heeft in elk geval nog een penalty gestopt. Dat twee teamgenoten falen kost Chelsea de kop.

Kepa tot eind van het seizoen bij 2e elftal daar op de bank zetten. Azpi moet zijn band inleveren want hij is kapitein onwaardig door niet eens met kepa te gaan praten. Alonso ook niet meer laten spelen want achteraf ging ie met kepa lachen alsof er niks gebeurd is..

25 februari 2019 om 09:31

Dit Chelsea team heeft al 2 trainers op een vervelende manier laten vertrekken. Sarri lijkt de 3e te gaan worden.

John Terry en respect .... daar gaat wat mis....

Als ik manager was geweest had ik hem aan zijn haren het veld af gesmeten! Om hem daarna het stadion uit te schoppen!

Ploeggenoten hadden ook gewoon hem eraf moeten halen...
Desnoods de assistent of waterdrager zodat de manager geen rood krijgt ...

Maar hem had ik vanaf nu elke week in dr kleedkamer laten zitten

25 februari 2019 om 02:48

Ja en nee. Terry als persoon kan ik geen respect voor opbrengen, Terry als speler wel. Een beetje net zoals Giggs. En je kan veel zeggen over Terry, hij is wel echt duidelijk een persoonlijkheid op het veld.

Onacceptabel dit gedrag van Kepa. Contract ontbinden met onmiddellijke ingang . Het negeren en weigeren van een dienst order . Als Safari of de club dit toelaten zijn ze alle gezag kwijt

Sarri had dan al amper krediet, maar Kepa moet het nu heeel goed gaan doen mocht hij respect van de fans terug willen verdienen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren