Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jonk kraakt Overmars: 'Genoeg aankopen die geen versterkingen zijn'

Laatste update:

Het is bekend dat Wim Jonk zich bij Ajax vooral heeft gestoord aan het aankoopbeleid van Marc Overmars. Bij de ‘fluwelen revolutie’ werd afgesproken dat er geen breedte-aankopen meer gedaan moesten worden; spelers van buitenaf moesten echt een duidelijke versterking zijn, anders zou Frank de Boer iemand moeten doorschuiven uit de jeugdopleiding. Aan die afspraak heeft het technisch hart zich volgens Jonk, die zich vaak gepasseerd voelde, niet gehouden.

/

Volgens de hoofd opleidingen is een kwart van het Plan Cruijff ingevuld op de wijze waarop het zou moeten, en dus driekwart niet. Bij zijn uitleg komt hij uit bij het aankoopbeleid: “Er zijn genoeg aankopen gedaan die geen versterkingen zijn, dus heb je het over een breedte-aankoop”, stelt Jonk in De Telegraaf. “Die waren nooit de bedoeling. En als het dan ook nog om hoge transfersommen gaat (zoals bij Daley Sinkgraven, red.), zijn dat wel pijnlijke dingen die voorbij komen.”

Jonk zat al een tijdje niet meer op een lijn met De Boer, Overmars, Dennis Bergkamp en Edwin van der Sar en wilde al niet meer aanschuiven bij de vergaderingen van het technisch hart. Dinsdag maakte Ajax bekend dat het afscheid wil nemen van de Volendammer, maar Jonk heeft reeds aangegeven dat hij een ontslag niet accepteert en dat hij wil blijven zitten.

Het aankoopbeleid van Marc Overmars is slecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mee eens, overmars moet een keer een echte ervare speler halen die zich heeft bewezen

11 november 2015 om 07:31

Maar dat is Zimling en Sanogo dat zijn of waren de aankopen.

11 november 2015 om 07:41

Zimling was een 100% breedte aankoop en sanogo is ten eerste gehuurd en daarbij alleen gehaald als extra spits.

11 november 2015 om 07:42

Zimling was ook gehuurd

11 november 2015 om 07:44

Neem een voorbeeld aan psv, guardrado, moreno, de jong

11 november 2015 om 08:29

Tot nu toe nog 0,0 geluk met gehuurde spelers. Allemaal weg gegooid geld!

Jonk heeft wat dat betreft wel gelijk. Had dan OF de jeugd een kans gegeven OF al dat vergooide geld gebruikt voor een topspeler.

11 november 2015 om 08:45

Milik is goed gelukt

11 november 2015 om 09:26

Zijn wel meer spelers die ok zijn of jeugd die onder zijn bewind is gehaald. Maar over het algemeen krijgt hij toch een onvoldoende. Krappe 5 zeg maar. Zo jammer dat er niet een uitzondering of 2 wordt gemaakt voor spelers zoals Eto'o. Die kunnen een elftal dragen en de rest beter maken en dus de waarde van de spelers omhoog schroeven. Het is nu of (eigen) jeugd of c categorie. En met dat huren van d categorie moeten ze helemaal ophouden!

11 november 2015 om 09:26

Sanogo speelt bij Jong-Ajax en andere spelers die geen spits zijn worden in de spits gezet... Dan is dat toch geld verspilling?

Zimling had ook amper toegevoegde waarde, als je deze 2 nou niet had gehuurd en 1 met wel toegevoegde waarde, dan waren we allemaal blij.

11 november 2015 om 13:48

Je moet ook geluk hebben met aankopen... Bij PSV een aantal voorbeelden die wel geslaagd zijn, maar er lopen ook zeker een aantal de teveel geld hebben gekost en weinig rendement hebben(Maher, Narsingh, Bruma, Brenet, Schaars etc)

11 november 2015 om 14:32

Sanogo was tegelijk met Milik geblesseerd, waardoor anderen in de spits moesten staan.

11 november 2015 om 15:38

bazoer, dijks, gudelj, Milik en Younes zijn natuurlijk ook gehaald. Verder was Eto'o nooit naar Nederland gekomen. Dat werd meer gebruikt door Eto'o zelf om wat meer salaris uit andere clubs te krijgen. Die was echt nooit serieus gekomen.

Verder moet je ook een beetje geluk hebben. Guardado, Moreno en De Jong ware voor PSV in principe natuurlijk ook wilde gokken.

11 november 2015 om 17:09

Bruma, Brenet zijn allebei van meerwaarde voor Psv. Zelfs Narsingh is een goede aankoop gebleken en ja ik weet dat hij al een tijd uit vorm is. Maar in het kampioensjaar was het een enorm belangrijke pion in de omschakeling.

Isimat heeft ook bewezen het niveau aan te kunnen maar heeft pech gehad door een blessure.

Schaars is voor de breedte wel nuttig denk ik, maar heeft inderdaad nog geen meerwaarde gehad op enkele wedstrijden na. Hetzelfde geld voor Poulsen.

Lestiene, Pereiro, Propper, Moreno, zijn ook spelers die wel goed gehuurd of gekocht zijn. Dus ik vind niet dat PSV zoveel miskopen of spelers huurt waarbij het zonde is om eerlijk te zijn.

11 november 2015 om 17:15

Bij Ajax vind ik dat de gehuurde of gekochte spelers vaker het net niet zijn.

Bazoer, beste aankoop sinds jaren. Het terugkopen van Dijks heeft ook zeer goed uitgepakt. Milik is een redelijke aankoop, alleen nog te wisselvallig.
Het blijft gewoon een lastige positie om bij Ajax in de spits te staan.

Gudelj is een twijfelgeval. Speelt nog niet heel goed maar begint steeds beter zijn draai te krijgen. Sinkgraven is een talent maar voor teveel gehaald en speelt vaak ook onder het niveau wat Ajax zou moeten nastreven.
Younes is met vlagen goed maar wordt te weinig opgesteld.

Sanogo is een totale flop. Heitinga spreekt ook wel redelijk voor zich. Al denk ik dat hij wel belangrijk kan zijn op de training en in de kleedkamer.

12 november 2015 om 09:38

Bruma is zeker niet de beste verdediger maar voor 4 miljoen is het zeker geen slechte aankoop. Vooral in de cl speelt hij goeie sobere wedstrijden.

11 november 2015 om 08:04

Elk jaar roept ook de boer om een ervaren aankoop. Ik denk dat Heitinga meer als zoetmaker is gebruikt aangezien FdB hem niet gebruikt. Overmars moet baan maken en Jonk directeur jeugdopleiding en jeugdzaken. Een nieuwe TD die wel elk jaar een versterking of topaankoop haalt aangevuld met jongens uit de jeugd is voor de Boer en de jeugd veel beter. Overmars is in mijn ogen de grijze muis in dit verhaal.

11 november 2015 om 09:09

die zijn ten eerste niet te betalen ook al heb je 100 miljoen en ten tweede welke echt ervaren speler wil er nu bij ajax in de mickey mouse competitie spelen

11 november 2015 om 09:58

Waarom lukken PSV en Feyenoord dit wel dan? Natuurlijl is dat mogelijk. Wanneer je in eerder stadium Tadic kocht ipv Sana of Poulsen niet liet gaan en Zimling haalt spoor je niet. Ik bedoel echt niet de europese toppers maar een meerwaarde.

11 november 2015 om 14:34

Tadic vergelijken met Sana. Sana kostte 3 ton, Tadic 10 miljoen. En als Tadic dan mislukt was, wat dan?

12 november 2015 om 13:08

ook psv en feyenoord lukken dat niet ook daar lopen geen echte topspelers

11 november 2015 om 09:40

Ajax moet gewoon op iedere linie een ervaren speler hebben, die ook bewezen heeft over kwaliteiten te beschikken. Laat die lekker 3-4 miljoen per jaar verdienen! Als dat betekent dat je sportief constanter wordt en de jonge spelers zich op kunnen trekken aan het niveau van deze jongens, dan is dat het echt wel waard! Haal bijvoorbeeld Subotic (dortmund), Song (barcelona/west Ham) en en Immobile (sevilla/dortmund)... Alledrie hebben het moeilijk bij hun club, terwijl ze hier bijna gegarandeerd een basisplek zouden hebben plus een redelijk salaris!

En dan zou je uiteraard middelmaat als Van Der Hoorn, Viergever, Serrero, Duarte en Sanogo moeten lozen!

Cillessen
Tete
Subotic
Riedewald
Dijks
Bazoer
Song
Klaassen
El Ghazi
Immobile
Fischer
11 november 2015 om 10:20

Subotic, Song en Immomile zijn nog net iets te hoog gegrepen.

11 november 2015 om 10:38

3-4 miljoen wordt nooit betaald. Maar je kunt wel secundair veel vergoeden en filnke bonussen vaststellen bovenop het sallaris. Maar ik denk dat Ajax zeker spelers kan halen als Nigel de Jong, Cardozo, Alex etc.. daar moet wat aan te doen zijn.

11 november 2015 om 12:41

Subotic, Song en Immobile bij Ajax? Zet de Playstation maar weer uit.

11 november 2015 om 14:36

3-4 miljoen per jaar gaat werken ja. Andere spelers verdienen dan veel te weinig en gaan klagen, of een speler presteert niet en staat voor dat bedrag op de loonlijst. En niet te vergeten dat je dan gigantisch moet gaan korten op andere zaken om een sluitende begroting te krijgen.

11 november 2015 om 12:52

De laatste echt bizar goede aankoop van Ajax was Suarez en hoe lang speelt hij al niet meer in Amsterdam?
Ajax meent voetballers helemaal opnieuw te moeten leren voetballen. Wat natuurlijk complete onzin is. Ajax doet mee in Nederland omdat je hier nog het ontzag heb voor de naam Ajax. Maar in Europa schopt heel Ajax nog geen deuk in een pakje boter. Het is echt triest gesteld met het Nederlands voetbal als dit Ajax één van de topclubs is met een dergelijke selectie.
(Nu kun je beginnen over PSV en ool dat zou terecht zijn, maar Brands koopt wel versterkingen. De PSV jeugdopleiding is ook sterker aan het worden. Feyenoord groeit ook weer op voetballend vlak. Dus als Ajax zo doorgaat is het straks de derde club van Nederland... Maar wel met 100+ mln op de bank... Dat wel!)

11 november 2015 om 13:18

En toen werd je wakker. Ajax is met afstand de best presterende club in Nederland van de afgelopen jaren. Heeft zoals je zegt het meeste geld en ook nog de hoogste (sluitende !) begroting.

De huidige kritiek is zeker deels terecht, maar ook overtrokken. Net als dat de aankopen van PSV onnodig opgehemeld worden. PSV is met al die fantastische aankopen slechts 1 keer kampioen geworden en staat momenteel ook weer onder Ajax. Guardado en de Jong zijn de enige aankopen die zich echt onderscheiden hebben tot op heden. De overige aankopen in de afgelopen pakweg 5/6 jaar waren bijna net zo belabberd als die van Ajax. Bruma, Schaars, Maher, Narsingh, Hiljemark, Jorgensen, Matavz zijn topaankopen gebleken wil je zeggen?

11 november 2015 om 17:21

Polop, ik vind dat er wel degelijk verschil zit in het aankoop of huurbeleid van Ajax en PSV Wanneer je elke speler onder de loep neemt dan kan je toch niks anders concluderen dat PSV beter inkoopt? Hierboven heb ik een snelle vergelijking gemaakt tussen de aankopen.

Waar Ajax het beter doet met de jeugd doet PSV het weer goed met de aankopen. Dat zijn gewoon de sterktes en de zwaktes van een club.

@entombed, je vergeet Bazoer. Dat is echt wel een topaankoop van Ajax geweest hoor. Een van de weinige lichtpuntjes van deze generatie voetballers die voor oranje uitkomen.

Dat klopt, bijvoorbeeld Duarte de nieuwe Eriksen. Sinkgraven die totaal niet functioneert en Sana. Oh ja de ene Sanogo en Zimling. Kon je allemaal jeugd de kans geven. Die zijn echt niet minder hoor.

Overmars moet weg die functioneert al tijden niet meer. Ik kan me niet heugen welke aankoop wel succesvol is geweest. Daarnaast hoop ik dat het laatste seizoen voor Frank is. We hebben een verfrissende trainer nodig die openstaat voor het Ajax spel.

11 november 2015 om 07:44

Tja vergeet niet van der Hoorn, Heitinga die ook niet wordt gebruikt.

11 november 2015 om 07:51

Sana, Van der Hoorn, Duarte, Viergever, Sanogo, Sinkgraven, Heitinga en Zimling schieten mij nu al even te binnen. Vergeet ik er ongetwijfeld nog een paar

11 november 2015 om 08:14

@azalkmaar2

Sommigen van die spelers hadden natuurlijk absoluut niet gehaald moeten worden zoals een Viergever, Sanogo, Heitinga, Duarte en Sana maar aan de andere kant waren Van der Hoorn en Sinkgraven zeer grote stappen in hun ontwikkeling aan het zetten dus waren het zeker interessante spelers om te kopen. Sinkgraven heb ik nog steeds niet 100% opgegeven, ik denk dat hij nog een goede speler kan worden.

Overigens zou je ook kunnen zeggen dat Bojan en Cuenca, de twee huurlingen van Barca, er ook bij kunnen zetten. Alhoewel deze spelers ook zeer interessant waren op het eerst gezicht, bleken ze toch niet zo goed als werd gedacht.

11 november 2015 om 08:19

@miccoli

Maak gewoon een lijst die wel juiste aankopen zijn. Dan kan ik er namelijk geen 1 benoemen. Schone alleen en Cillissen.

11 november 2015 om 08:39

Milik vind ik voor die prijs ook zeker geen miskoop.

11 november 2015 om 08:51

Milik en Gudelj zijn ook geen miskopen tot nu toe.

11 november 2015 om 08:52

Wat heeft die tot nu toe gepresteerd dan? Tegen Feyenoord raakte hij in ieder geval weer geen knikker. Blinkt enkel uit tegen de kleintjes.

11 november 2015 om 09:15

@ajaxnr

1. Milik
2. Cillissen
3. Schone
4. Gudelj
5. Dijks (kan misschien niet echt als aankoop worden gezien)
6. Poulsen
7. Moisander (eerste seizoenen was hij erg goed)
8. Bazoer
9. Babel

Er zullen er nog wel een paar zijn, maar deze zaten in m'n hoofd.

Denk trouwens niet dat ik Overmars het geweldig vindt doen, maar hij heeft ook zeker goede aankopen gedaan. Men legt alleen de nadruk op z'n slechte aankopen.

11 november 2015 om 09:30

Uit je lijstje zijn dan Cillissen, Schone en Bazoer de enige echte aankopen. De rest hebben zich nog niet bewezen zoals Milik en Gudelj. Dat ander rijtje vind ik wel miskopen: Poulsen (Nu wordt over hem gepraat alsof hij heel goed was in die tijd, maar ik herinner me nog dat iedereen van hem moest kotsen...), Dijks (eerder een transferfoutje dan aankoop), Moisander tja... en Babel kocht zijn eigen contract af dus niet echt een aankoop van Overmars maar verdienste van Babel.

11 november 2015 om 13:24

Poulsen was een onzichtbare schaduw in dat Ajax, maar bracht zeer zeker voldoende waarde en baal er nog enorm van dat hij geen contractverlening had gekregen. Oke, hij speelde op het middenveld samen met Eriksen en De Jong, maar door al het zuigwerk en rust die Poulsen brachten, konden Eriksen en De Jong uitblinken. Daarnaast heeft Poulsen enorm veel ervaring en zouden jongens als Bazoer, Klaassen en Sinkgraven enorm veel van hem kunnen leren. Met Poulsen op het middenveld zou het huidige Ajax ook veel meer rust hebben en kunnen Bazoer en Klaassen meer excelleren in het aanvallende aspect, omdat Poulsen afvallende ballen wel oppakt.

On: Jonk heeft hier een heel goed punt natuurlijk en dit wordt al tijden geroepen vanuit andere hoeken. Waar eerst mijn vertrouwen in de kwaliteiten van Marc hoog waren, begint nu wel heel pijnlijk duidelijk te worden dat hij niet meer goed functioneert. Overmars moet ervoor zorgen dat de selectie van Ajax beter of minstens stabiel blijft in kwaliteit, maar met het huidige aankoopbeleid is het tegenovergestelde juist waar. Het enige wat Marc goed doet is de huidige talenten snel een contractverlening aanbieden. In al het andere faalt hij hard en is het niet meer in lijn met de denkwijze van Cruijff. Als Ajax zo slecht met weerstand en terechte kritiek om kan gaan, door de "rotte" appels er direct uit te gooien, dan weet je dat het de verkeerde kant opgaat en de "bobo's" weer aan zichzelf denken en niet aan de club! Het falen in Europa mag toch wel een heel duidelijk signaal zijn dat er iets moet gebeuren bij Ajax!

11 november 2015 om 12:45

Sinkgraven is een uitstekende speler maar past gewoon niet bij Ajax. Hij moet acties maken in een wedstrijd, zijn snelheid gebruiken. Niet tikje naar rechts en tikje naar links. Bovendien moet hij de ene keer op de flank, dan weer op "10" en heeft ook nog eens als centrale middenvelder gespeeld. Vind je het dan gek dat hij het slecht doet? Ajax maakt een heerlijke voetballer als Sinkgraven kapot.

De aankopen voor de jeugdopleiding zijn goed tot zeer goed. De aankopen voor het eerste elftal zijn zwaar belabberd. Ik vraag me af of dat ook geëvalueerd wordt en wie de verantwoordelijkheid daarvoor draagt! En waarom heeft dit dan consequenties voor Jonk. Mooie soap in ieder geval!

11 november 2015 om 07:32

Overmars .. die functioneert voor geen ene meter !!

11 november 2015 om 07:50

Met de financiën gaat het uitstekend.

11 november 2015 om 08:05

Hij is technisch directeur, geen financieel directeur.. Overmars is verantwoordelijk voor de selectie, niet voor de centjes. Hij speelt wel een rol in het overhouden van centjes, maar dat is niet zijn hoofdverantwoordelijkheid.

Het aankoopbeleid is merkwaardig te noemen en overmars speelt daarin een grote rol. Een mispeer kan gebeuren. Daar reken ik vd hoorn toe. Die kon wel wat, maar ontwikkelde zich niet naar ajax niveau. Zimling, sanogo, viergever enzovoort zijn stuk voor stuk breedte aankopen.

Zelfs bij milik zat ajax fout, in dezelfde periode ging luuk de jong naar psv, ik ben ervan overtuigd dat hij prima bij ajax had gepast.

Raar dat ajax het functioneren van overmars niet analyseert

11 november 2015 om 09:18

Dit is te makkelijk en zwart wit. Milik deed het prima voor een jonge spits, zit bij het Poolse nationale team en ook daar was hij meer dan prima. Hij koste bijna niets dus een logische keuze. De Jong is een diepe spits die past bij het voetbal van PSV en had denk ik lang zo goed niet gerendeerd bij Ajax.

Sinkgraven is een uitstekende speler die op dat moment nodig was door de vele blessures. Vd Hoorn leek op dat moment ook de juiste keuze en zou ik nu zeker niet opgeven. Daarnaast waren deze spelers niet op te vangen met jeugdspelers.

11 november 2015 om 10:17

Ik denk dat De Jong het uitstekend had gedaan, kan goed meevoetballen, koppen, ballen klaarleggen en zelf neusje voor de goal.

11 november 2015 om 12:50

Ik zeg niet dat milik niks kan, ik zeg alleen dat ik denk dat de jong een betere optie geweest zou zijn. Ik vind milik een goede spits die wat mij betreft meer krediet moet krijgen, maar ik vind het geen ajax spits.

Sinkgraven kan best wel voetballen, maar is hij zo veel beter dan bijvoorbeeld andersen? Die mag je onder de eigen jeugd rekenen en wordt nu verstoten door sinkgraven, die niet eens beter (b)lijkt te zijn.

Vd hoorn speelt op een positie waar niets beters liep in de jeugd.. Ook als breedteversterking vind ik het daarom geen ramp.

Het beleid zou echter moeten zijn dat je versterkingen koopt die je niet zelf hebt kunnen opleiden. Daar was cillessen al een vreemde aankoop, omdat met vermeer een prima doelman in de goal stond. Maar vooruit cillessen doet het prima.
Vele spelers die er gehaald zijn stonden er niet direct en Daar gaat het nou juist om..

Jonk heeft gewoon gelijk, onjuiste personen op verkeerde plekken !
Het word weer onrustig in Amsterdam ..

Op zich heb hij gelijk maar ook ik sta wel aan de kant van overmars of te wel de transfers doen. Ajax moet ook ervaring kopen en een routinier. Je kan het niet alleen met de jeugd doen wat jonk wil dat gaat niet ! De aankopen van overmars zijn indd niet altijd je van het maar transfers zijn wel nodig !! Als overmars nou is alleen nog maar goede aankopen gaat doen dan zal jonk ook niks te klagen hebben. Een gudelj en een younes is leuk maar je krijgt er ook een duarte viergever en een sanogo bij. En jonk is geweldig met de jeugd maar nogmaals het gaat niet alleen met jeugd lukken.

11 november 2015 om 07:39

Een routinier kopen staat ook niet haaks op het beleid. Jonk zou geen problemen maken als er een speler aangetrokken wordt welke direct van toegevoegde waarde is, en die de ontwikkeling van jeugd niet in de weg staat. Een poulsen bijvoorbeeld. Verder zijn er alleen breedte aankopen geweest.

11 november 2015 om 07:45

Inderdaad daarom zou toch in mijn ogen de juiste beslissing zijn door overmars eruit te gooien. Hij faalt in de aankopen en bewijst af en toe maar dat hij goede aankopen doet. Doe mij maar als eerst overmars eruit want dat werkt niet

11 november 2015 om 14:43

Jonk is voornamelijk gevallen over Sinkgraven. Maar op dat moment was er geen speler uit de jeugd die ook maar het niveau van Sinkgraven had. Jonk had natuurlijk graag Nouri doorgestroomd gezien, maar die is fysiek nog niet klaar, ook nu niet. Wat hem ook tegenstond was het feit dat hij graag een nieuwe verhoging van de begroting van de jeugdopleiding had gezien en dit geld nu naar de aankoop van Sinkgraven ging. Echter is dit door 4 man in het technisch hart besloten en die vonden het vrij vreemd dat Jonk zijn extra budget zo snel had opgebruikt en ineens gigantisch veel fte's had aangenomen.

11 november 2015 om 08:35

@nicolai

Dat zegt Jonk ook helemaal niet! Hij geeft aan dat breedteaankopen vanuit de jeugd aangevuld kunnen worden en directe versterkingen aangekocht. Lijkt mij heel logisch. Waarom een duurbetaalde buitenlander op de bank neerzetten terwijl er een jong talent rondloopt dat zich nog gaat ontwikkelen en daardoor een hogere transferwaarde krijgt? Wat hebben jongens als Zimling, Zanogo, Sana, Viergever, Duarte, Hoesen, Babel en Cuenca toegevoegd? Letterlijk niks meer dan wat een gemiddelde jeugdspeler ook had kunnen doen.

Aan de andere kant, Gudelj, Milik, Sinkgraven en Dijks gaan hun waarde nog wel bewijzen/krijgen. Spelers die er gelijk zouden kunnen zijn en relatief jong. Niet zo veel mis mee.

11 november 2015 om 08:49

Sorry dan heb ik het verkeerd gelezen maar dan zoals ik al zei ligt de fout bij overmars. Waar ik overigens ook geen fan van ben hoor ! Het zijn gewoon mindere aankopen en die totaal geen functie en nut hebben en waar je inderdaad net zo goed een jeugdspeler kan neer zetten.

En over babel ben ik het niet met je eens want zijn 2e periode bij ajax was gewoon goed hoor. Hij rendeerde prima en speelde gewoon goede wedstrijden. Met onder andere een hele sterke wedstrijd tegen utrecht uit die met 0 3 werd gdwonnen in de beker

11 november 2015 om 09:28

Ik ben ook geen fan van Overmars, gek beleid. Kijk naar Psv, die hebben fantastische aankopen gedaan (sterspelers Nederlandse clubs, internationale talenten of internationals op een zijspoor) en vullen de rest aan met jeugd (zoet, Brenet, Hendrix, Depay en Locadia). Ajax kocht talenten met amper een staat van dienst (milik, Sinkgraven, Duarte) of oude uitgerangeerde ouwe lullen (heitinga, Zimling, Babel). Enorm verschil in beleid.

Babel was duur en heeft geen transferwaarde vertegenwoordigd. Heeft een handjevol wedstrijden aardig gespeeld. Zeker die miljoen loon niet terugverdiend.

11 november 2015 om 14:44

Heeft Overmars met Van der Hoorn, Duarte en Gudelj geen sterspelers van Nederlandse clubs binnengehaald?

12 november 2015 om 16:40

Gudelj zeker. Die gaat ook z'n waarde nog wel bewijzen. Duarte was een leuke middenvelder bij Heracles, maar zeker niet opvallend. VD Hoorn kon iedereen zien dat hij het niet zou gaan redden. Maakte bij Utrecht al veel fouten en is daarin weinig verbeterd.

Het is onwerkbaar als Jonk niet aansluit bij formele overleggen. Daarmee mag echter niet uit het oog verloren worden dat Jonk degene is die in praktijk het ingezette beleid bewaakt. Zorgelijk dat er zo gemakkelijk keuzes gemaakt kunnen worden die haaks staan op het beleid.

Wat moet een jeugdspeler als andersen nu Sinkgraven er is? Zo zijn er meer voorbeelden.

11 november 2015 om 08:36

Inderdaad! Sinkgraven heeft vooralsnog niet laten zien dat hij beter is dan andersen, maar kostte wel 7 miljoen.

11 november 2015 om 09:29

Andersen was basisspeler? Was jij tevreden over hem? Nee hij kwam tekort! Dat liet hij al een half jaar zien.

11 november 2015 om 11:10

Nou eigen gelederen, Nouri, 17 jaar maar fysiek nog maar 14-15 jaar. Wil je die dan onder laten sneeuwen? Nee dat is verantwoord. Was en is er nog niet klaar voor, jaartje jong ajax is exact wat deze jongen nodig heeft.

Geeft hij het niet uit, wordt je misschien wel 6de, niemand die Jonk dan aankijkt. Maar Overmars en Frank hebben 30 miljoen winst gedraaid maar niet genoeg gekocht, dat gezeur was er deze zomer al omdat er 5 jaar een keer een 2de plek was. Dat zijn dan de gebeten honden, zie je het probleem?

11 november 2015 om 13:38

Afcanats

Ik begrijp je punt wel hoor. Maar in het geval van Sinkgraven hebben ze natuurlijk wel gelijk. Sinkgraven is zelfs nu nog niet toe aan een basisplaats bij Ajax. Staat tegenwoordig vaker wissel dan basis. Op korte termijn voegt hij dus niet veel toe en voor de langere termijn heeft Ajax juist voor die positie spelers met heel veel potentie. Dat Ajax hem voor dat bedrag gehaald heeft is dus een foute keuze gebleken. Een aankoop moet of een directe versterking zijn of meer potentie hebben dan de eigen jeugd. Helemaal als er 6 miljoen uitgegeven wordt.
Voor Sinkgraven had je ook Serero, Schöne in kunnen zetten. Daar was het elftal niet of nauwelijks zwakker van geworden.

Ik geloof absoluut nog in het plan van Cruijff. Dit is zo simpel en geen speld tussen te krijgen. Zorgen dat je opleiding op een hoger niveau komt en je geld bewaren voor spelers die echt een meerwaarde zijn.

11 november 2015 om 13:55

@polop

Toch wel, hij is gewoon een van de kandidaten om in de basis te spelen. Tegen Feyenoord gewoon weer in de basis. Je kunt simpelweg niet met Nouri spelen in de kuip en Andersen heeft genoeg kansen gehad, je zult toch echt nu een creatieve middenvelder in je selectie moeten hebben.

Verhuur is goed voor Andersen, jong ajax is goed voor Nouri. Maar het eerste wil ook wat, ik vind Sinkgraven het prima doen, kan beter maar kan ook slechter. Er valt veel te zeggen voor het aantrekken van Daley.

Bovendien, moeten we dan nog maar aan de belastingdienst afstaan, ajax maakt zelfs met de aankopen van Gudelj en Sinkgraven een winst van 22 miljoen. Ineens is geld het probleem, besteed Overmars het niet, dan is het probleem dat hij het niet uitgeeft.

Bovendien is de orde weer een beetje hersteld, Sinkgraven (20) - Andersen (21) - Nouri (18) laat ze maar uitvechten wie het beste is.

Ik geloof wel in het plan Cruijff maar niet in de uitvoering en dat ligt niet aan de Overmars, de Boer, Bergkamp en van der Sar en ook niet aan Jonk eigenlijk, alhoewel hij wel star is. Er moet iemand waken voor de uitvoering en eventuele wijzigingen in het plan, je moet je aan de ene kant vast houden aan de koers maar aan de andere kant moet je soms ook afwijken, dat moet getoetst worden.

11 november 2015 om 16:01

Er valt helemaal niet veel te zeggen voor de aankoop van Sinkgraven. Hij is namelijk niet heel veel beter dan een Serero of Schöne. Op de korte termijn wordt Ajax er nauwelijks beter van en op de lange termijn wordt een talent als Nouri er de dupe van.
Als Sinkgraven vanaf vorig jaar winter direct een meerwaarde was gebleken klopt je verhaal aardig. Dat zal ook de hoop zijn geweest toen hij gehaald was en er notabene meer dan 6 miljoen betaald is. Maar van een 19-jarige die net een half seizoen eredivisie gespeeld heeft verwachten dat hij het team naar een hoger plan tilt is simpelweg onmogelijk. Dat gaat nooit lukken.

Dat met de belastingdienst is natuurlijk kul. Geld uitgeven om zo maar geen belasting te betalen? Er zijn heel veel betere manieren omdat te doen.

Het schoppen is het openbaar is begonnen. Denk dat Ajax er goed aan doet om heel snel schoon schip te maken.
Anders kan dit weleens lang en negatief gaan uitvallen. Als je bestuurlijk niet goed zit treft dat de hele club.

Ik ga dit eens aanschouwen aan de buitenkant .
Aan de ene kant kan ik er best zachtjes om lachen .

11 november 2015 om 07:41

Nou, wat een geschop. De redactie heeft de naam ingevuld waarover hij mogelijk sprak.

11 november 2015 om 08:15

Djo Dit is nog maar het begin..

11 november 2015 om 09:09

Dat ligt inderdaad wel in de lijn der verwachting ..
Dit specifieke stuk vind ik alleen nog wel mild. De titel van vz is nog het meest aanvallend.

11 november 2015 om 08:50

Een ding weten we in ieder geval zeker: Studio Voetbal zal de komende maand over niks anders gaan dan Ajax. Dat was al zo, maar toch.

Ik denk overigens dat het te laat is om schoon schip te maken. Er zijn een paar mensen heel erg boos bij Ajax en de kans is groot dat die alle vuile was op straat gaan gooien. Elke dag zullen we wel iets te horen krijgen. Het komt op mij allemaal maar kinderachtig over.

Overmars kan er niks van! Dat zo iemand jarenlang mag blijven falen, dat is schandalig!

Op zich natuurlijk goed dat iemand binnen Ajax zich zo opstelt. Is de enige manier om daadwerkelijk wat te kunnen veranderen aan de huidige gang van zaken. Bepaalde posities worden nu ingevuld door oud voetballers die hier simpelweg niet de competenties voor bezitten.

11 november 2015 om 08:18

Inderdaad, Ajax is gewoon een bedrijf. Daar moet je ook bedrijfsmensen op hoge functies neerzetten. Met alle respect, maar meestal zijn oud-voetballers gewoon niet capable genoeg om dit sort functies in te vullen.

Ach de jaren dat het hiervoor onrustig was werden we ook kampioen

Nou je kunt veel aankopen bekritiseren van Overmars, maar om Sinkgraven nou een breedte aankoop te noemen gaat wat ver. Dat is toch een begenadigd talent.

11 november 2015 om 08:15

Dat is een breedte aankoop. Ik zie totaal geen potentie in hem. Wat heeft hij tot nu toe toegevoegd aan Ajax? Voor dat pak geld denk je dat hij wel beter moet presteren.

11 november 2015 om 08:31

Hij is wisselspeler. Breedte aankoop dus.

11 november 2015 om 09:48

Zo wordt hij gebruikt of misbruikt, het is maar hoe je het bekijkt.
Niemand hier lijkt te twijfelen aan de kwaliteiten van F. de Boer. Doet hij het het zo goed?neem afgelopen zondag. Klaassen in de spits....
Europese wedstrijdjes...... Altijd de "zekerheid van Schöne", die verlammend werkt op Ajax zelf.
In de eerste 2 jaar kon hij foutieve keuzes nog wel eens rechtzetten, door goede wissels. Dat geluk is eindig blijkt!
Geeft spelers vertrouwen, die het niet verdienen. In dit geval de volledig Deense nederzetting bij Ajax.
Verdedigend zit het spel aardig in elkaar, echter naar voren ontstaan problemen door diezelfde defensieve gedachten.

11 november 2015 om 09:30

Talenten heeft Ajax toch voldoende ?

Sinkgraven is een 10 of een spelbepalende linkshalf. Maar bij Ajax speelt hij vooral op de vleugels. En Sinkgraven is al verschillende keren bij jong-Ajax in de Jupiler actief geweest. Moet je daarvoor een speler van 7 miljoen bij Heerenveen halen ?

Overmars heeft vele missers op zijn conto, maar mag op het pluche blijven zitten. Zelfs met de zogenaamde belangenverstrengeling...

Ben het er helemaal mee eens. Hoewel ik in het geval van Sinkgraven het idee heb dat hij echt wel een meerwaarde kan zijn. Als hij goed gebruikt wordt en wat meer zelfvertrouwen krijgt kan het een topper worden.

11 november 2015 om 08:17

Het is of Gudelj of Sinkgraven. Er zijn geen andere opties. Hij is geen buitenspeler dus je kan het zien als breedte aankoop. Daarnaast kon je net zo goed Andersen houden. Exact de zelfde speler. Sinkgraven is een miskoop en in Heerenveen lachen ze ons uit.

11 november 2015 om 09:26

Jij was tevreden over het eerste halve jaar van Andersen? Als hij gewoon goed speelde was Sinkgraven overbodig, maar dat ontbrak nogal, Andersen liet heel weinig zien. Maar was in eerste instantie doorgeschoven. Moet je dan als verantwoordelijke het nog een half jaar aanzien en kijken waar je strand? Nee ingrijpen, Ajax heeft het geld ervoor!

11 november 2015 om 10:12

@afcanats
Als ik je goed begrijp is Sinkgraven in plaats van Andersen gekomen. Wat ik dan niet begrijp dat net als Andersen nu ook Sinkgraven weer veelvuldig als buitenspeler wordt misbruikt terwijl ze toch volgens mij middenvelder zijn. Ik heb Sinkgraven zelfs een paar keer als rechtsbuiten gezien zoals tegen Vitesse. Hij is linksbenig, passeert daardoor binnendoor en liep daar tegen het rechterbeen van Leerdam aan met het gevolg dat hij telkens balverlies leed. Bovendien heeft hij geen versnelling zodat hij op de vleugels niets te zoeken heeft. Dus als Ajax Sinkgraven niet op zijn kracht, middenvelder, inzet dan is het een overbodige aankoop en zijn zeven miljoen door het putje gegaan.

11 november 2015 om 11:16

Wat begrijp je daar niet aan? Het is de tactische invulling van Frank, mede ingegeven door blessures (fischer, jaar eruit, Kishna die vooral praat en Younes was ook nog geblesseerd), dat maakte aankoop deste logischer.

Sinkgraven is hartstikke snel, vergis je niet. En een type zoals hij hebben/hadden we niet, ja de gefaalde Andersen. In principe is hij middenvelder, hij is ook gehaald omdat Zimling en Duarte niet voldeden, er werd door geselecteerd.

11 november 2015 om 12:48

Ik leg toch uit wat ik daar aan niet begrijp. Waarom koop je een middenvelder als je er genoeg hebt en bovendien die ook nog eens hoofdzakelijk als buitenspeler gebruikt. Bovendien moet je ook lezen wat ik schrijf, namelijk dat Sinkgraven geen versnelling heeft. Dat is heel iets anders dan snel zijn.
Daarnaast heeft Sinkgraven veelvuldig wissel gestaan dus zo nodig was hij niet.

11 november 2015 om 13:28

Dat leg ik je net uit, ik val niet in herhaling. Sinkgraven hoeft ook geen versnelling te hebben, hij is in principe een creatieve middenvelder met een goede dribbel, goede pas en overzicht.

Ook veelvuldig gespeeld, wie had er dan voor hem gespeeld? De 17 jarige Nouri?

11 november 2015 om 14:19

Tja dan moet je hem niet als buitenspeler gebruiken want dat is dus weggegooid geld. Overigens valt het mij op dat je in veel topics wel heel krampachtig het beleid van Overmars verdedigt. Zal wel een reden hebben, maar op realiteitszin is het in elk geval niet gebaseerd

Ik denk niet dat Overmars de intentie heeft om breedte aankopen te doen. Hij verwachtte dat zijn aankopen een welkome aanvulling van de eerste selectie zouden zijn. Alleen waren de aankopen in een aantal gevallen ongelukkig. Ik geloof niet dat hij bewust een miskoop doet. En daarnaast: hij zal de spelers toch ook door anderen laten bekijken? Die ook hun fiat geven?
Nee, dit is een beetje makkelijk scoren voor Wim. Zijn hele jeugdopleiding staat vol met aankopen...hoezo zelf opgeleid?

11 november 2015 om 08:32

'in een aantal gevallen ongelukkig' haha. Je brengt het zo leuk! Negen van de tien aankopen van Overmars zijn gewoon klote.

11 november 2015 om 09:23

Imponeria, show me. Ik ben benieuwd hoe je aan 9 van de 10 komt.

11 november 2015 om 10:44

Onder anderen Duarte, Sanogo, Van den Hoorn, Viergever, Sana, Zimling, Cuenca, Bojan en Babel zijn nou niet bepaald spelers die hebben bijgedragen aan een hoger niveau van Ajax en kunnen dus als mislukte, door Overmars aangetrokken, spelers worden aangemerkt

11 november 2015 om 11:17

Je zult toch echt al zijn aankopen er eerst bij moeten halen voordat je de 9 van de 10 kunt verantwoorden.

11 november 2015 om 12:50

Ik zei niet 9 van de 10. Ik som er zo maar wat op. Er zijn er nog veel meer, zoals Heitinga etc.

11 november 2015 om 13:03

Daar vroeg ik om bij imponeria.

11 november 2015 om 17:16

Hoesen, Sana, Cuenca, Van der Hoorn, Duarte, Younes, Boccara, Heitinga, Sinkgraven en Milik. Die laatste vind ik nog wel acceptabel, en Sinkgraven komt nog tekort. De rest lijkt me duidelijk!

11 november 2015 om 08:43

Waarschijnlijk zijn alle aankopen uitgebreid in overleg net de rest van de staf besproken, alleen daar zat wimpie dan weer niet bij

11 november 2015 om 08:45

"en daarnaast: hij zal de spelers toch ook door anderen laten bekijken? Die ook hun fiat geven?"

Dat is ook gebeurd, meermaals heeft de scouting zn fiat gegeven maar daar deed overmars niets mee.
Daarom zijn er ook al 2 scouts weg (wat ik niet wist trouwens maar gister hier las).

En aankopen die ongelukkig vallen ?
Van vrijwel alle aankopen was het toch op voorhand al geen absolute basis speler ? Maar 1 die de concurentie moest aangaan.

Nou zoals ik gister hier al meermaals heb gezegt, moet je bank bestaan uit talent dat er tegenaanzit niet uit spelers van 23 uit zweden of 29 uit denemarken.

Sinkgraven vind ik geen miskoop want het is een jongen met talent die zich nog kan ontwikkelen. Het was echter ook geen noodzakelijke aankoop. Ajax heeft/had voldoende middenvelders die niet minder zijn dan Sinkgraven (klaassen, bazoer, schone, serrero, andersen en daarachter de aanstormende Nouri en Van de Beek). Het enige wat het middenveld nog kon gebruiken is meer power. De aankoop van Gudelj is daarom wel logisch hoewel hij voetballend misschien niet top is. Vooral voorin mist Ajax kwaliteit (een goede spits en ook de echte buitenspelers zijn beperkt aanwezig).
De andere aankopen van Overmars zijn in meer of mindere mate inderdaad allemaal miskopen. Daar heeft Jonk gelijk in.

11 november 2015 om 09:20

Andersen liet al een half jaar zien het niveau niet aan te kunnen en er was behalve de fysiek zwakke en 17 jarige Nouri geen andere creatieve middenvelder bij Ajax. Nog steeds het geval. Ajax kan dan toch niet met dat materiaal door?

Dijks en Younes zijn prima aankopen en je moet ook wat back up op CV en op doel hebben, we zitten op Lcv/lb al krap een Viergever is noodzakelijk. Van der Hoorn 2,5 jaar geleden ook toen Veltman onze enige RCV was.

Wat zijn de miskopen dan op Duarte na?

11 november 2015 om 10:34

Ik vond Andersen niet minder dan Sinkgraven maar Andersen werd door de Boer (net als Sinkgraven overigens) vaak misbruikt als linksbuiten. Beiden hebben overigens (nog) niet het niveau dat Ajax moet nastreven. In het rijtje van aankopen (dijks, Gudelj, Younes, Milik, Zimling, Duarte, Sanogo, van der Hoorn, Viergever, Heitinga, Babel, Sinkgraven, Bojan, Cuenca) zitten ook een aantal spelers die met name in de breedte wel bruikbaar zijn (geweest) maar op Dijks en in mindere mate Gudelj na is er geen een geweest die als basisspeler Ajax direct beter maakte. En dan geldt voor Dijks dat dat eigenlijk ook een beleidsfout is aangezien dat nota bene een speler is uit eigen opleiding waarvoor je een transfersom moet betalen. Dat is wel matig afgezet tegen de technische mensen van PSV en Feyenoord die mooie transfers realiseerden (pelle, Guidetti, Kuyt, Elia, Guardado, De Jong, Bruma, Propper, Lestienne).
Younes wil ik nog het voordeel van de twijfel geven maar heb ik ook mijn twijfels over.

11 november 2015 om 11:46

Ben ik het niet mee eens. Die moesten linksbuiten spelen om twee redenen, 1. blessures (fischer een jaar eruit, Younes was ook geblesseerd en Kishna ook niet altijd fit) en 2. geen adequate vervangers uit de opleiding vorig jaar Menig kwam tekort en Acolatse ook. Cerny is dit jaar wel een optie en die heeft dan ook al minuten gemaakt, alleen nu ook geblesseerd.

Dijks vond ik geen beleidsfout, juist slim dat de mogelijkheid er was om hem terug te halen. Boilesen viel flink tegen, wou ineens niet meer verlengen en dan heb je wel een oplossing voorhanden.

Milik is ook een prima aankoop en broodnodig, nog niet geweldig, maar hij vult het aardig in.

Het wordt altijd zo eenzijdig afgezet, bij PSV staat bij geen jeugd, dat is bij ajax onacceptabel en wat vind je van deze:

Cillessen - Zoet (3,5 miljoen meer betaald)
Tete - Arias (2 miljoen minder betaald)
Veltman - Bruma (3 miljoen minder betaald?)
Riedewald - Moreno (3 miljoen minder betaald?)
Dijks - Willems (0,7 miljoen meer betaald)
Klaassen - Propper (6 miljoen minder betaald)
Guardado - Bazoer (2 miljoen minder betaald)
Pereiro - Gudelj (ongeveer gelijk)
Maher - Sinkgraven (ongeveer gelijk)
Narsingh - El Ghazi (5 miljoen minder betaald)
Luuk de Jong - Milik (3 miljoen minder betaald)
Fischer - Lestienne (tot nu toe, 1,3 miljoen meer betaald, maar die schijnt tegen de 10 miljoen te kosten)

De basis van PSV heeft 15,5 miljoen meer gekost. Komt nog bij dat de restwaarde van de ajacieden een stuk hoger ligt en Lestienne nog in het nadeel van ajax gerekend is. PSV heeft oudere spelers.

Wellicht dat de bank van Ajax iets duurder is maar die van PSV komt ook niet uit de lucht vallen. Younes (1,3 miljoen), van der Hoorn (3,8 miljoen), Viergever (1,5 miljoen), Serero (3 miljoen - 1,5 (51 % belang ajax ct, stroomt terug), 1,5 miljoen), Boer (1 miljoen). Dan heb je nog miskoop duarte (2,5 miljoen), totaal 10,6 miljoen. PSV heeft schaars voor 1 miljoen, Isimat voor 2 miljoen en pasveer voor 1 miljoen. Daar betaald PSV 6,6 miljoen minder.

Overal nog steeds 8,9 miljoen meer met een lagere restwaarde maar niet meer kwaliteit. Komt bij dat ajax weer meer investeert in talenten, zoals Zivkovic, Frenkie de Jong, Andersen, Cerny en Antonucci. Maar daar staat PSV ook niet stil met een Scamaccca.

Maar overal, doet PSV het inderdaad beter op technisch gebied? Weinig jeugdspelers krijgen een kans op dit moment, minder in ieder geval dan bij Ajax, de restwaarde is lager en ze hebben er meer voor betaald. Maar kwalitatief zijn ze niet beter.

11 november 2015 om 12:20

Het is al tekenend dat je goed technisch beleid koppelt aan het aantal jeugdspelers dat een kans krijgt. Sorry maar sinds wanneer is dat een criterium?

Restwaardes kun je nog helemaal niets over zeggen. Dan krijg je dat potentie gekletst weer. Ik kan zo 10 spelers opnoemen die een gouden toekomst werd voorspelt waar helemaal niks van terecht is gekomen. Je rekent met gebakken lucht.

En kwalitatief zijn ze niet beter? Volgens mij was Ajax behoorlijk kansloos tegen Psv. Daar komt bij dat het seizoen nog jong is, je kunt daar nog helemaal niks over zeggen.

Psv heeft overigens vorig jaar nog een jeugdspeler voor 30 miljoen verkocht. Neem die ook eens mee in je berekeningen .

11 november 2015 om 12:59

@bieroloog

Redbaron pronkt met een top technisch beleid bij PSV en Feyenoord. Maar zet je het allemaal op een rijtje dan komt het op neer dat PSV niet beter is dan Ajax, maar wel meer betaald.

Bij Ajax is het belangrijk dat de jeugd voorop staat, daar wordt 10 miljoen per jaar in geïnvesteerd en dan moet daar ook wat uitkomen.

Restwaardes kun je wel wat over zeggen, in die zin dat oudere spelers wat minder opleveren, daar heeft PSV er iets meer van met Moreno, Guardado maar ook Luuk de Jong.

Ajax was slechter tegen Psv, maar ze staan wel weer 2 punten voor in de competitie. Ik denk dat ze nogal aan elkaar gewaagd zijn, verschil is minimaal, ajax heeft een paar posities beter bezet en PSV ook.

Klopt, maar dat heeft Ajax ook gehad met Blind, van der Wiel, Eriksen, de Jong, Verthongen, Alderweirld tel dat maar eens op.

11 november 2015 om 13:45

Ik vind het een leuke beredenering van je afcanats maar je kan toch wel duidelijk zien dat PSV beter is dan Ajax!!
Als je dat niet ziet, heb je echt een bord voor je kop.
Want kwalitatief gezien is PSV gewoon de beste, echter gaan ze soms de mist in tegen de kleine ploegen.
Daarnaast kan je misschien zeggen dat de Jong oud is en daarom minder waarde heeft, maar zijn waarde ligt op dit moment nog wel hoger dan die van Milik bijvoorbeeld.
Want wat heeft die bijvoorbeeld laten zien tov een de Jong die duidelijk nog op CL niveau goed mee kan.

Dat PSV meer heeft betaald is omdat in mijn ogen veel beter zijn dan andere teams. Daarnaast mag Ajax ook prima een keer met geld smijten en een echte goede speler halen, want ook daar zou niemand raar van opkijken. Dit is gewoon een heel raar transferbeleid, hoe je het nou went of keert aangezien het mij logisch lijkt dat je je geld op het veld wilt hebben staan.

11 november 2015 om 14:06

Beter?

Als je het mij vraagt zijn ze op de meeste posities gelijkwaardig echter PSV heeft een betere spits (luuk de Jong vs Milik), betere middenvelder met Guardado vs Gudelj en betere linksback normaal gesproken (willems vs Dijks).

Echter ajax heeft de betere keeper (cillessen vs Zoet), betere linksbuiten (fischer vs Lestiene) en betere middenvelder met Klaasen vs Propper. Het scheelt zelfs op die posities vrij weinig maar de rest van het elftal is gelijkwaardig.

Sterker nog als je naar de sterke ontwikkeling van Tete en El Ghazi kijkt, streeft Ajax PSV daar langzaam voorbij. Dat voordeel heeft Ajax, de spelers ontwikkelen zich zeker nu ze veel spelen vrij snel, daarom is ajax de tweede helft van het seizoen ook vaak beter.

Daarnaast denk ik dat je meer geld ophaalt met het verkopen van de eerste 11 van Ajax dan die van Psv. Dus kapitaal op het veld? Ja bij ajax is dat ook zo maar via een omweg, via de opleiding.

Zimling, Duarte, Sanogo, van der Hoorn, Viergever, Heitinga, Babel, Sinkgraven, Bojan, Cuenca..
Spelers die zijn aangetrokken, maar het niet waar hebben gemaakt. Te veel spelers. Voor Bojan, Babel, Heitinga envan der Hoorn

Ajax wil europees weer mee doen... super natuurlijk juich ik als Ajacied ook toe.
Maar zijn al die jeugdspelers wel een versterking dan? En sinkgraven.. een groot talent die ver kan komen in mijn ogen, een goeie aankoop heeft alleen tijd nodig. Voor zijn plek is geen betere jeugdspeler. plus het feit kan veel geld opleveren. Ajax moet meer spelers kopen die een directe versterking zijn dus ook 10 miljoen durven uitgeven alleen met de jeugd red je het ook niet meneer Jonk.overmars heeft er inderdaad ook een potje van gemaakt met mislukte huurspelers! maar spelers als Gudelj en Sinkgraven vind ik dan wel goeie aankopen. En Heitinga.... heeft nog geen kans gehad van de Boer maar kan vooral in Europese wedstrijden zijn steentje bijdragen moet de Boer hem alleen gebruiken.

11 november 2015 om 08:53

Ook jij interpeteert hem verkeerd.
Hij zegt niet (of het plan zegt niet) dat je niet mag aankopen.
Alleen aankopen moeten absolute versterkingen zijn (ook dan kan je wel is de mist ingaan) en geen spelers die de bank verwarmen of zelf de tribune.

Want als je dus een talent (sinkgraven bijv) koopt voor een berg geld, die niet speelt maar invalt nu en dan, had je beter je eigen talent (vdbeek) kunnen doorschuiven.
En dat is ook 1 van de grootste talenten op zn positie, zelfde geld voor Nouri.
En dat is waar de schoen wringt.

Ook niet alle aankopen zijn slecht geweest, hoewel Gudelj allerminst overtuigd heeft hij voorhand wel iets dat Ajax miste.
Ook Milik was noodzakelijk een zeer talentvolle spits waar je in de jeugd even niets hebt lopen.
Maar ook een viergever was overbodig, ik bedoel de zelf opgeleide Denswil is er voor vertrokken, die was echt niet minder geweest.

11 november 2015 om 09:03

Hij klaagt ook over de prijs, terwijl juist gebleken was dat de koopjes (sana) en huurlingen niet slagen. Dan moet Overmars bijsturen en wat meer diepte investeringen doen met Sinkgraven en Gudelj, beide directe versterkingen, ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en breedte van het middenveld. Er is ook ruimte voor jeugdspelers, die pakken hunn minuten nog wel.

Dijks is een directe versterking, Heitinga past in het profiel, ervaring en oud ajacied, Younes moet hij halen omdat Kishna vertrekt (over opleiden en mentaliteit gesproken) en je dan geen dubbele bezetting meer hebt.

Juist dit jaar ziet het goed uit en dat begint Jonk te miepen. Er zijn ook meer jeugdspelers dan ooit in het eerste, 8-9 in de basis. Kortom wat zeurt hij?

11 november 2015 om 09:13

Geen een van de aankopen heeft tot nu toe een onuitwisbare indruk achter gelaten. Bijvoorbeeld Sinkgraven, heeft echt nog helemaal niets laten zien. Heitinga zit op de tribune en Sanogo mag zelfs niet meedoen als alle spitsen geblesseerd zijn. Hoe kun je nou vol blijven houden dat het allemaal wel prima gaat?

En hij is ontslagen, misschien ''zeurt'' hij daarom?

11 november 2015 om 09:19

Gaan we weer ?
Sinkgraven was overbodig met de jeugd dat er aankomt en de spelers die er al lopen.
Als El Ghazi geblesseerd is moet schone (een nr 10 met 0 diepgang of snelheid) op rechts spelen, over dubbele bezetting gesproken.

Maar een 5 de middenvelder word wel gehaald....

Jij noemt Dijks, maar als die er niet is zoals de laatste weken, dan moet riedewald uit het centrum doorschuiven, ook zo'n lekker dubbele bezetting.

Hij zeurt en heeft gelijk, want de aankopen gaan volledig tegen het plan in.
En dus wijken de ander van het plan af.

11 november 2015 om 09:35

Sinkgraven heeft meer laten zien dan Andersen. Heitinga en Sanogo schrijf je te vroeg af, Samogo heeft een blessure.

Nee want dit was de reden dat hij niet kwam opdagen schijnbaar, dus hij zeurde hiervoor al, terwijl het juist beter gaat met de aankopen.

11 november 2015 om 09:42

@albertino

Nee, want Nouri was er vorig jaar en nu nog niet klaar voor, die jongen moet eerst wat meer spieren kweken, dan komt hij er wel. Sinkgraven is onze enige echte creatieve middenvelder.

Klopt en dan noemt men Viergever overbodig of miskoop of tegen het plan. Zonder hem, Mirani, Vissie bij een blessure van Dijks? Overmars zet in op Owusu of Savastano naar mijn idee. Ik zie ook niet welke aankoop sterker is dan een van deze heren.

11 november 2015 om 09:51

Serieus je bent echt zo kritiekloos op je eigen club. Je hoeft echt niet elke belachelijke beslissing te verdedigen hoor. Sinkgraven heeft niets bijzonders laten zien en verschuil je nou niet achter een blessure van Sanogo. Die man kan er gewoon vrij weinig van, super slecht gescout. ''speelt bij Arsenal, dus zal wel goed zijn''.

11 november 2015 om 09:54

Maar Sinkgraven is er ook nog niet klaar voor, snap je dat nou werkelijk niet ?

Als je nou 2 spelers hebt die er niet klaar voor zijn en de ene kost 7 miljoen en de ander heb je al, dan zou je toch geen 7 miljoen uitgeven ?

Gaat niet om of Sinkgraven talent heeft, maar NU speelt hij niet dus had er NU ook een jeugdspeler kunnen zitten

11 november 2015 om 10:31

Bij Sinkgraven simpel voorbeeld groot talent kost nu 7 miljoen. breekt door bij Heerenveen kost 15 miljoen dan koopt Ajax hem niet meer... dus vind Sinkgraven zeker een juiste aankoop. en tegenwoordig word elk talent van Ajax als groot talent bestempeld wat natuurlijk niet zo is! Voorbeelden genoeg van spelers die als groot talent werden bestempeld maar het niet waren en vertrokken neem Denswil als voorbeeld. Jonk denkt een beetje dat elk talent een grote is maar velen kunnen het niveau bij lange na niet aan wat Ajax nastreeft. Dus moet je ook jonge talenten kopen met veel potentie.

11 november 2015 om 11:51

@bieroloog

Nee, dat doe ik niet. Duarte vind ik een miskoop en ik vind dat er fouten worden gemaakt en dat is ook niet meer dan logisch.

Tot nu toe buiten te blessure heeft Sanogo twee belangrijke moment gehad, 1 penalty uit de bij Twente 2. voorassist op Gudelj thuis tegen rapid. Het ziet er onbehouwen uit, sterker nog ziet er niet uit, maar dit spreekt je tegen. Als dat het puntje is dat we aan het einde van de rit nodig hebben (penalty twente, 2-2), dan is hij het al waard geweest.

11 november 2015 om 14:59

@arends
Hij was al aan het doorbreken, maar goed dit gaat niet over wat Jonk denkt.
Heel nederland weet dat vdbeek en Nouri 2 erg grote talenten zijn.

Je moet zeker jongen talenten halen waar je kwaliteit tekort komt, zoals ajax ook dgedaan heeft met Bazoer, Cerny, muric etc etc.

Maar die moet je dan halen voor ze 7 miljoen kosten.

Jonk slaat door als dit de reden is dat hij niet aanschuift, ik vind dat hij te idealistisch denkt. Er zullen altijd wel fouten gemaakt worden in transferbeleid, zoals dat ook in de opleiding gebeurd (jonk wou geen contract meer geven waarna, Mensah, Dilrosun, Peeters vertrokken). Vele jeugdtrainers willen of zijn weg. Tevens klaagt hij dat ze aan zijn 'eilandje' zitten, terwijl hij wel aan dit 'eilandje' wil zitten. Het denken in eilanden is uberhaupt de basis van dit probleem, je moet samenwerken.

Dit jaar lijken juist de meeste aankopen versterkingen, ook 'dure', want wees wel, 7,5 miljoen is een peulenschil in de huidige markt. Kortom dat is ver van de realiteit, Overmars had ook weer een Duarte kunnen halen, die dan weer tekort kwam. We zitten niet meer 1970.

Duidelijke afspraken zijn goed, zoals het niet publiekelijk aanvallen van Overmars of andere TH leden, maar elkaar steunen.

11 november 2015 om 09:22

"jonk wou geen contract meer geven waarna, Mensah, Dilrosun, Peeters vertrokken)"

Of die jongen's vertrokken omdat ze zagen dat bankzitters als vdhoorn, Viergever, Sinkgraven etc etc werden gehaald waardoor zij weer langer moesten wachten met aansluiten.

11 november 2015 om 09:38

Deze jongens vertrokken al op 16-17 jarige leeftijd, nadat ze geen contract kregen, gaf Jonk zelf toe. Klagen dat spelers niet doorbreken in het eerste is absurd, kijk eens naar ajax 1!

11 november 2015 om 09:59

Ik klaag niet dat ze niet doorbreken, maar een groot talent, die ziet dat Viergever bijvoorbeeld echt niet zo'n fenomeen is voor zijn positie ziet wel zijn kansen slinken.
Daarbij zijn die vorig jaar vertrokken, ook Denswil is vertrokken door viergever bijvoorbeeld.

Je zegt zelf al steeds dat ajax 6 a7 spelers heeft voor 3 plaatsen daarachter zitten dan nouri en vdbeek nog dus waarom zou Peeters blijven ?
als nummer 9!!! op het middenveld, terwijl hij echt niet het minste talent heeft.
Maar er niet bijkomt, door de overbodige Sinkgraven bijvoorbeeld

11 november 2015 om 10:19

Albertino,

Denswil is toch gewoon minder dan Viergever? Dat is de reden waarom hij niet meer Ajax zit. De concurrentie is enorm, maar uiteindelijk redden de beste spelers het. De rest valt af.
De kwaliteit van het eerste team is het belangrijkst. Sinkgraven is momenteel beter dan Nouri en v.d. Beek, dus dan is het logisch dat hij speelt. Als die jongens willen spelen moeten ze zorgen dat ze beter zijn dan de rest. Zo is het altijd geweest.
Je kunt ook je geld op de bank houden en dan de talenten opstellen ondanks dat ze er niet klaar voor zijn. Maar Ajax wil ieder jaar kampioen worden. Dus moet je ieder jaar een zo sterk mogelijke selectie hebben.

11 november 2015 om 10:25

Nee jij snapt het niet.

Denswil is niet minder dan Viergever maar die vertrok nadat Viergever kwam.
Hij kwam echter uit de jeugd koste dus niets, viergever wel maar die speelt ook niet.

Daar gaat het om, een speler die geld kost maar niet speelt hoef je niet te halen als je een vergelijkbaar iets in de jeugd heb.

Sinkgraven kan nu wel beter zijn , maar ook hij is 5de man en de wedstrijden die hij speelde waren op LB ipv op het middenveld.
Dus je had net zo goed een groot talent als vdbeek als 5de middenvelder erbij kunnen nemen.

11 november 2015 om 11:58

@albertino

Welk talent? Denswil die faalde, had niet de juiste instelling en wou niet verlengen, ik was juist blij dat we dan in ieder geval nog Viergever hadden. Heeft ook zeker op LCV prima wedstrijden gespeeld.

Er zullen ook spelers vertrekken, Klaassen, Bazoer, Serero, Sinkgraven, Gudelj zullen niet eeuwig blijven, de doorstroom is groot bij Ajax. Als je dan alles dubbel bezet is dit jaar van de Beek de 6de man voor het middenveld, volgend jaar als Serero vertrekt en Nouri fysiek sterker is is hij de 6de man en schuift van de Beek een of meerder plekken op. Een blessure en schorsing op het middenveld en die jongen kan minuten gaan maken.

Peeters (wordt nu Antonucci, goed werk weer, is misschien nog wel beter) en Dani de Wit zullen het stokje daarna overnemen.

11 november 2015 om 12:03

@albertino

Denswil was een specifiek geval. Hij kreeg vrij veel kansen, maar speelde niet geweldig en had toen niet de mentaliteit om te knokken en bij te tekenen voor een tweede kans. Ajax is geen kinderspeeltuin, speler met aflopende contracten moet je verkopen, zeker met zon instelling en bijbehorende prestatie.

Erg jammer want hij heeft nog steeds talent die jongen, maar talent is niet alles. Verder is er op LCV nu toch niks uit de jeugd? Milan Vissie? Wellicht Bergsma maar dan heb je het over volgend jaar.

Viergever is gewoon zeer bruikbaar op dit moment, we komen al een LB tekort.

Sinkgraven is gewoon een kandidaat voor een basisplaats op het middenveld, de tegenstander, blessures, schorsingen, fitheid bepalen wie er van Bazoer, Klaassen, Gudelj of Sinkgraven speelt. Serero is 5de man en dan komt van de Beek. Die jongen gaat nog wel minuten maken, is hij beter dan een van de eerste 5, dan speelt hij.

11 november 2015 om 15:05

Zoals jij het doorschuiven schets is vdbeek 23 als hij een serieuze kans krijgt.

Sinkgraven is geen kandidaat voor een basisplaats op het middenveld, want heeft 4 man voor hem.

Verder zei ik gister al dat ik Viergever nog niet eens zo'n slechte aankoop vind.
Maar mn punt is dat al die gehaalde bankzitters hadden vervangen kunnen worden door ofwel jeugdspelers voor de bank ofwel oudere ervarener spelers voor een basisplaats.

Denswil tenslotte heeft ook een hele sterke periode gekent (in de CL tegen Milan bijv) maar was een beetje teleurgesteld in de weinige kansen, als dan ook nog Viergever word gehaald tja.
Mentaliteit niet goed mee eens, maar had zeker niet minder geweest dan Viergever.

De aankopen hebben zich niet bewezen als echte versterkingen. Ze zijn allemaal al in de reacties voorbij gekomen. Maar goed, je moet ook van heel goede huize komen om bij Ajax als speler te slagen als je niet uit die eigen jeugdopleiding komt. Bij De Boer moet je eerst wennen aan het ,,Ajax-systeem'' wat dat ook maar betekenen mag. Wekelijks met nieuwe onnavolgbare oplossingen komen met spelers die niet op bepaalde posities hun specialisme hebben. Tja.... Nog even ter herinnering... Theo Jansen, had volgens mij de nu gevraagde routine, leiderskwaliteiten, maar ja, bij Ajax komt er dan niets van terecht. Zou het ook aan Ajax of de TS kunnen liggen? Ik denk namelijk van wel.
Klaarblijkelijk moeten er dan toch andere kwalificaties en financiën gemoeid gaan om spelers met al die ,,gevraagde specifieke Ajax-kwaliteiten'' aan te kopen. En dan is de vraag.... zijn die er wel? Welke aankoop is nu wel geslaagd de laatste jaren?
De jeugdopleiding heeft het goed gedaan, tenminste voor de eredivisie. Daar zijn de doorgestroomde jeugdspelers zeker talenten. Als de talenten het eredivisieniveau enigszins ontstijgen,dan zullen ze weggekocht worden. En dient er zich een ,,nieuwe Cruijff'' aan in de jeugdopleiding, dan wordt hij in de C1 al verkocht. Denk dat het huidige niveau nog kan stijgen, maar van een stabiele middenmoter in Europa zal nooit meer sprake zijn, welk beleid er ook wordt gevoerd. Ajax zal het altijd moeten doen met ,,the-best-of-the-rest''. Dat is tot nu toe een trieste constatering en erg jammer!

Toch wel bizar. Ajax heeft met haar bankrekening de luxe om letterlijk alle spelers buiten de top 3 te halen, en ook zelfs buitenkansjes bij feyenoord en psv vandaan. En dan toch steeds met rommel komen. Waarom geen haller ipv sanogo? Waarom geen propper ipv sinkgraven. Waarom toen geen van dijk ipv vd hoorn? Waarom viergever en niet een verdediger met kwaliteit. Tja je zou bijna denken dat ajax expres aankopen doet met minder kwaliteit zodat ze de jeugd wel op moesten stellen.

11 november 2015 om 09:11

Makkelijk. Nou ik kan je dat uitleggen.

Haller, loopt jeugd in de weg, Overmars zet in op Zivkovic, Hendriks, El Azzouzi, Dolberg, Walian. Een jaar huren dan zou een van die spelers door kunnen schuiven.

Propper is een type Klaassen, loopvermogen, passing, inzicht. Die hebben we al incl. opvolger met Van de Beek. Sinkgraven is een creatieve linkspoot, die hadden we niet op het middenveld en Nouri is fysiek nog te zwak.

Van dijk was verkocht voordat Alderweirld verkocht was, kortom we hadden toen, Alderweirld-Veltman. Dan was het een onnodige aankoop geweest. En of van Dijk van Veltman had gewonnen vraag ik mij af.

Wie anders dan Viergever? Hij is links, heeft ervaring. Zijn toch vrij zeldzaam, zeker voor die prijs.

11 november 2015 om 09:24

Je beantwoord volgens mijn je eigen vraag met de laatste regel. Waarom geen Haller ipv Sanogo, omdat je Milik hebt. Waarom geen Propper ipv Sinkgraven, omdat je bazoer hebt. En waarom geen Van Dijk? Omdat Van dijk in een gemiddeld slechtere competitie speelde dan in Nederland. Bovendien heb je Tete, Riedewald en nog wat anderen. Wat Wim Jonk zegt klopt ook wel. Je kan beter eerst een jeugd speler voor de leeuwen gooien. Doet hij het niet goed, kijk dan naar een versterking.
Nog steeds zijn er veel clubs in Nederland die de spelers van ajax zou willen hebben. Helaas trapt iedereen ze nu de grond in als miskoop en dat zal niet goed zijn voor het moraal. Geef De Graafschap, Utreg of NEC maar een Van der Hoorn. Stuur Sinkgraven maar naar Excelsior of naar Roda.
Nee, in Amsterdam moeten ze direct functioneren en de Europese top kunnen aanvallen.

Zonder alle ins en outs te kennen ben ik toch geneigd om de kant van Jonk te kiezen. Moet bijzonder frustrerend zijn om dagelijks met talentvolle jeugd op het veld te staan terwijl Overmars types als Viergever binnen hengelt. Spelers die bovendien belangrijk waren bij hun clubs in de subtop waardoor de competitie ook alleen maar zwakker wordt.

Ik ben het er wel mee eens dat Overmars slechte aankopen heeft gedaan over het algemeen, maar dat praat de houding van Jonk niet goed.

Het is nogal wat als je als hoofd jeugdopleiding niet meer bij vergaderingen gaat zitten, omdat je het niet eens bent met de aankopen. Het lijkt mij dat hij zich met zijn eigen verantwoordelijkheden moet bezig houden en kritiek intern moet bespreken ipv klokkenluider zijn en openbaar dwars te doen.

11 november 2015 om 10:32

Dat Jonk niet bij de vergaderingen is heeft totaal niets met de aankopen te maken. Hoe kom je eigenlijk daarbij?

"volgens Jonk kwamen de directie en het technisch hart in elkaars domein en was dat niet de bedoeling. Jonk wilde daarom betere afspraken maken; hij was verantwoordelijk voor de jeugdopleiding, maar merkte dat anderen daar zeggenschap over kregen. Frank de Boer, Marc Overmars, Dennis Bergkamp en Edwin van der Sar zouden weer over ‘jonks toko’, zoals de voormalig middenvelder het zelf noemt, kunnen beslissen."

Dat is wat Jonk heeft gezegd. Er wordt gewoon niet naar Jonk geluisterd. Sterker nog, anderen bemoeiden zich met zijn werk. Dat is de voornamelijke reden dat Jonk niet meer deelnam aan de vergaderingen.

Het is natuurlijk niet alleen Overmars die bepaald of iemand wordt aangetrokken. En wat betreft de scouting, die is ook niet best

Aghh..
Dus wat Jonk wil (en het plan Cruijf dus) is geen spelers aankopen die niet direct een versterking zijn.
Iedereen zit te zaniken op Overmars dat hij het geld niet uitgeeft. Dus hij gaat hier toch redelijk in mee.
Jonk moet er voor zorgen dat er zo veel mogelijk goede spelers doorstromen.
Ajax heeft echter ook geld. Als een jongen als van de Beek nog niet klaar is voor het eerste kunnen we hem natuurlijk gewoon toch opstellen. Of je koopt een Gudelj, die momenteel veel verder is en laat een jongen als van de Beek zich maar eens bewijzen bij de grote jongen voordat hij mag spelen.
Als Jonk zijn werk goed gedaan heeft, zal zo'n jongeling uiteindelijk beter zijn dan een Gudelj en verdiend hij uiteindelijk zelf een basisplaats.
Het is altijd zo geweest dat sommige aankopen tegenvallen en andere het juist boven verwachting doen. Je moet gewoon een ideale mix vinden van eigen talent en aankopen.

Jammer dat mensen zulke ego's hebben. Werk gewoon samen voor de club. Ook al gaat het dan niet precies hoe jij het zou willen. Zorg er voor dat je de opleiding zo goed maakt dat andere er niet meer omheen kunnen. Dat is jouw taak.

De Boer wordt afgerekend op het eerste. Hij wil een zo sterk mogelijke selectie. Dus als deze uit de jeugd komen zo hij dat prachtig vinden, als deze elders vandaan komen, ook goed.
Het lijkt me niet zo ingewikkeld allemaal. Alleen zijn de heren natuurlijk allemaal zeer bewust van hun eigen kunnen en willen ze koste wat het kost hun eigen zin hebben. Daar gaat het dus blijkbaar mis.

11 november 2015 om 12:11

Juist en wat nog wel het ergste is. Als die keuze faalt en Overmars besluit om voor Nouri te gaan ipv. Sinkgraven (ja die moet je vergelijken), drie keer raden wie er dan aangekeken wordt als je ook nog eens 30 miljoen winst maakt? Juist, Overmars en de Boer, niet Jonk.

Kijk bij de opvolging Siem de Jong - Klaassen - van de Beek, daar gaat het goed. Geen aankoop nodig, alleen maar uit de opleiding en er zit een goede opvolging in qua kwaliteit en leeftijd.

Bij Eriksen - Andersen - Nouri, daar ligt het toch anders. Eriksen ging weg (eigenlijk net 1-2 jaar te vroeg), Nouri was toen 15-16, Duarte kwam als concurrent. Die faalt, Nouri is nog steeds 17-18 en een fysiek lichtgewicht. Andersen presteert niet, was totaal niet beslissend vorig jaar en ongevaarlijk.

Andersen - Maakt het nog niet waar
Nouri - Fysiek te zwak
Duarte - niet goed genoeg en bovendien geblesseerd

Gevolg, we hebben geld, aankoop, Sinkgraven! Nou ik vind dit dus een toonbeeld van hoe je beleid moet voeren, klasse beleid. Hij selecteert snel Duarte door om te presteren met Ajax 1.

11 november 2015 om 19:57

Helemaal mee eens. Zo slecht ging het niet. Het opleiden ging goed, het aankoopbeleid werd gerichter en beter.

Ik ben het hiermee wel met Jonk eens. Natuurlijk zal je als club spelers aantrekken waarbij het er niet helemaal uitkomt, maar dat moet geen gewoonte worden. Ik heb bij Ajax af en toe het gevoel gehad dat kwantiteit boven kwaliteit komt, en dan maar hopen dat er wat leuks uit komt rollen. Eigenlijk net als bij Feyenoord een tijdje terug.

Dit zal niet enkel de schuld zijn van Overmars, iedereen binnen het technische hart zal hier toch tenminste over mee mogen discussiëren. En daarnaast heb je ook nog de scouting.

Dus of Ajax heeft een paar stomkoppen in het bestuur die niet willen luisteren en plannen willen omgooien. Of Jonk heeft teveel op zijn eigen plannen en ideeën gefocust en is niet in staat geweest om dit helder en overtuigend naar de rest van het bestuur te communiceren.

het eerste wat cruijf altijd deed was toppers kopen en een enkele jeugdspeler toevoegen.

Als je als directeur zo faalt bij elk ander bedrijf, was hij allang ontslagen geweest. Maar in de voetbalwereld mogen ze blunderen bij het leven. Overmars moet in de spiegel kijken met zijn belachelijke aankopen. De Boer stelt mij ook teleur. Zivkovic is echt niet minder dan die gehuurde Fransman.

11 november 2015 om 20:04

Zo slecht doet Overmars het niet. Hij doet het alleen ook nooit overtuigend goed. Babel, Bulykin, Schone, Poulsen, Ooijer, Moisander, Gudelj, Boer, Janssen zijn al met al goede aankopen te noemen. Milik, Younes, Sinkgraven, Viergever, Van der Hoorn zijn ook nog niet weg en zijn zeker in de breedte goede spelers om erbij te hebben. Alleen Duarte en enkele huurlingen zijn flink mislukt, nou, dat is niet gek na enkele jaren transferbeleid. Vorige technisch directeuren hadden meer en duurdere miskopen, vergeet dat niet. Probleem is alleen dat er de afgelopen jaren ook geen Huntelaar's of Suarez'en zijn gekocht. Zulke goede aankopen, die Ajax duidelijk naar een hoger niveau trekken, worden gemist.

Jeugd is belangrijker dan aankoopbeleid. Dit is echt een foute beslissing. Plan Cruyff is er nu niet meer....en door wie?????? Weijers laat het in goede handen achter, haha. Dolf wie? zegt ff dat Jonk eruit moet. Sar kan alleen maar toe kijken en ja-knikken. Van duijvebode hoor je ook helemaal niks van. Ling wordt binnengehaald en weer weggedaan zonder toelichting. Het is gewoon weer een puinhoop en we kunnen weer helemaal opnieuw beginnen. Bedankt.

En nu maar hopen dat de aankopen.versterkingen die Overmars gehaald heeft niet allemaal familieleden zijn want dan hebben we dat probleem weer. Maar ik denk dat Jonk totaal gelijk heeft. Er zijn geen echte versterkingen bijgekomen waar zre niet zonder kunnen. Heitinga speelt niet ( wel een miljoentje per jaar ) Sanoga nog niet gezie behalve bij de medische staf. Sinkgraven is het ook nuet echt. Dan wordt het al moeilijk

Achja, soms doe je een goeie aankoop (bazoer, dijks, gudelj, Milik, Younes) en soms pakt het wat minder goed uit. Komen ook nog voldoende spelers uit de jeugdopleiding daar, dat scheelt ook een jas.

Jonk heeft helemaal gelijk, het is echt een schande dat iemand die de harde waarheid durft te vertellen de laan wordt uitgestuurd. Schijnbaar willen ze alleen maar jaknikkers bij Ajax. De pleuris zal binnenkort weer gaan uitbreken bij Ajax.

11 november 2015 om 20:08

Je hoeft geen ja-knikker te zijn, maar voor zoveel onrust zorgen is het andere uiterste. Jonk is een geweldige opleider en de anderen zullen zaken verkeerd aangepakt hebben, maar Jonk heeft zijn hand overspeeld.

Jonk zou wel mooi in het plaatje van Twente kunnen passen om de boel daar weer meer op de rails te krijgen....verkeerde zet van Ajax om hem buitenspel te zetten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren