Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen noemt de acht namen die gaan afvallen bij Oranje

Laatste update:

Johan Derksen heeft vrijdagavond gereageerd op de bekendmaking van de voorselectie van het Nederlands elftal voor het EK. De analist veegde in Veronica Inside acht namen van tafel die de definitieve selectie volgens hem niet gaan halen. Derksen vindt dat Marco Bizot, Jeremiah St. Juste, Kenny Tete en Joël Veltman geen recht hebben op een plek in Oranje. Verder overleven ook Teun Koopmeiners, Tonny Vilhena, Quincy Promes en Donny van de Beek de afvalrace niet.

“Ik vind het een beetje lullig om de spelers in spanning te laten wachten, dus ik geef maar meteen de definitieve selectie door”, begon Derksen zijn verhaal met een knipoog. "Bizot is een goede clubkeeper, maar hij gaat niet mee. Met Stekelenburg achter de hand hebben ze namelijk een zekerheidje. St. Juste weet van zichzelf al dat hij niet meegaat, en hetzelfde geldt voor Kenny Tete. En Veltman doet het niet geweldig bij Brighton.” René van der Gijp denkt overigens dat Veltman de schifting wél gaat overleven, omdat hij ‘overal neergezet kan worden’.

“Koopmeiners gaat ook niet mee, want Ryan Gravenberch heeft gewoon meer krediet opgebouwd dit jaar”, vervolgde Derksen. “Vilhena speelt daar in die bananenrepubliek (Rusland, red.), dus die gaat ook niet mee. En Promes gaat natuurlijk ook niet mee, want als hij zich in dit land laat zien wordt hij meteen weer gearresteerd. Dus dan zijn we eruit.” Anwar El Ghazi krijgt tot de verbazing van presentator Wilfred Genee wél een plek in de definitieve selectie van Derksen, die aangaf dat de vleugelaanvaller een ‘prima seizoen heeft gedraaid bij Aston Villa’.

“Het is ook heel verstandig dat De Boer zijn schoonzoon niet meeneemt”, refereerde Derksen aan Calvin Stengs. “En het is verstandig dat hij Ryan Babel niet meeneemt, want dan was heel Nederland over hem heen gevallen. Het was steeds zo lachwekkend om Babel mee te nemen, dat het een soort hetze tegen Babel werd, al kon die jongen daar zelf ook niets aan doen. Verder vind ik het ook verstandig dat zowel Virgil van Dijk als Daley Blind niet meegaat naar het EK. Als je nu nog niet fit bent, dan kun je inderdaad niet mee. Bovendien kun je het ook niet maken ten opzichte van je werkgever.”

Tot slot noemde de analist de naam van Van de Beek in zijn lijstje met zekere afvallers, omdat de middenvelder ‘helemaal niets heeft laten zien dit seizoen’ bij Manchester United. “En dat is misschien zijn schuld niet, maar op het middenveld heb je genoeg jongens die wél iets hebben laten zien. Ik zou niet weten op basis waarvan hij mee moet. Oranje is geen plek om in vorm te raken, want als je bij het Nederlands elftal aansluit moet je al in vorm zijn.” Van der Gijp sloot zich, in tegenstelling tot Jan Boskamp, volledig aan bij zijn collega en vindt dat van Van de Beek ‘echt niets meer over is’. “Zelfs de koffiejuffrouw heeft geen vertrouwen meer in hem daar bij Manchester United. Het heeft geen zin: hij gaat ons heus niet helpen op het EK.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit klinkt nog realistisch ook, zou hij dit zelf bedacht hebben?

14 mei 2021 om 22:09

Lijkt me dat minimaal 1 van de middenvelders wél mee gaat. Daar is NL niet heel breed bezet. Denk dat Vilhena de beste optie zou zijn.

14 mei 2021 om 22:16

Dan zou ik denk ik toch voor Van de Beek gaan, die kan in de laatste minuten echt wel wat forceren in de 16

14 mei 2021 om 22:24

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze beide meegaan, en we minimaal nog een extra RB gaan laten afvallen

15 mei 2021 om 01:45

Man dat is sarcastisch bedoeld. Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum, Marten de Roon, Davy Klaassen, Donny van de Beek, Ryan Gravenberch zijn allen gewoon een stuk beter. Voorin maak ik me vooral zorgen. We hebben vooral veel middelmaat.

15 mei 2021 om 09:12

Die Vd Beek die gaat steeds dieper staan. Duurt niet lang meer voordat hij straks voor de ingang van het stadion balletjes staat af te wachten

15 mei 2021 om 10:33

Of handtekeningen gaat vragen bij de spelersbus.

14 mei 2021 om 22:31

Denk dat frank klein beetje anders zal beslissen. Er zal naast tete zoiezo nog een rechtsback afvallen 3 plus veltman is te veel. Denk dat hij veltman mee neemt ivm ajax achtergrond en doet het niet slecht in Engeland,(overigens blijft het een matige speler) st juste valt af, hij zal vermoedelijk kiezen tussen vilhena en vd beek denk dat we wel weten wie die thuis laat. De rest is wat derksen aangeeft

14 mei 2021 om 22:59

Lijkt me duidelijk idd. Vilhena heeft het postbode voetbal in Rusland nog verder geperfectioneerd. Het is een bijtertje, maar daar is ook alles mee gezegd.

14 mei 2021 om 22:35

Heel realistisch om in je selectie van 26 man met 5 middenvelders naar het EK gaan, maar gelukkig wel met 3 rechtsbacks (dumfries, Hateboer, Kardorp) terwijl ook Timber daar nog kan spelen. Nee, dan heb je er als analist echt goed over nagedacht

14 mei 2021 om 22:49

Hateboer kan ook rechts op het middenveld spelen

14 mei 2021 om 23:18

Dat lijkt me echt ultieme voetballende armoede, dat wanneer je 5-3-2 of 4-3-3 speelt en Hateboer op het middenveld gaat zetten. Zowel Vilhena, Koopmeiners als Van de Beek zou ik in al die gevallen boven Hateboer kiezen. Een echte back voor dat 5-3-2 systeem (of 3-5-2 als je die backs als middenvelders telt). Die moet het met Karsdorp (hetzelfde type) en Tete gaan uitvechten om met Dumfries als back mee te mogen.

14 mei 2021 om 22:43

Nouja lijkt me sterk dat ze van de 8 middenvelders 3 naar huis sturen. 5 middenvelders is wel heel karig op een eindtoernooi. Zou zomaar kunnen dat er 2 tegelijk geschorst zijn en dan heb je een enorm probleem. Zeker gezien er geen multifunctionele aanvaller zoals Lang of Ziyech is die eventueel op 10 zou kunnen en buiten Blind zie ik ook niet zo snel een verdediger op 6 belanden + Blind is een twijfelgeval. Dan zou ik eerder luuk of wout laten afvallen. Dat zijn toch wel 2 dezelfde types waarvan je er maar 1 nodig hebt.

14 mei 2021 om 22:46

+ zoveel rechtsbacks is natuurlijk ook onzin als je ook nog een Timber/Veltman hebt die daar kan spelen.

"vilhena speelt daar in die bananenrepubliek (rusland, red.), dus die gaat ook niet mee. Goeie reden om een speler niet mee te nemen, man man man wat een mannetje is Derksen toch.

14 mei 2021 om 22:09

Je kan ook alles aangrijpen om iemand zielig te vinden...de reden bij Vilhena is idd een beetje apart, maar het lijstje kon wel es aardig kloppen...

14 mei 2021 om 22:24

Wat Derksen zegt, denkt iedereen. Beetje zielig om alleen commentaar op Derksen te leveren.

14 mei 2021 om 22:56

Wat Derksen zegt denkt niet iedereen. Waar slaat dat nou op. En het commentaar op Derksen is terecht. Het zijn zijn woorden. Op wie moet het commentaar dan geleverd worden? De cameraman, de producer? Beetje vreemde opmerking om te maken

14 mei 2021 om 23:19

Wat heeft de cameraman hier nou weer mee te maken.. Koeman zag Vilhena ook niet staan, of wel soms? Derksen gebruikt misschien niet het woord dat iedereen zou gebruiken, maar feit is dat wanneer je daar ergens in een instabiel Niemandsland voetbalt in een competitie met een niet al te hoog aanzien, je gewoon wat minder in beeld bent. Dat is wat Derksen bedoelt te zeggen en veel mensen ook denken.

14 mei 2021 om 22:40

Beste heer hansdekoning, ik ben het helemaal met u eens. Daarnaast is de voetbal competitie in Rusland ook hoger op de Fifa wereld ranglijst dan de Nederlandse voetbalcompetitie. Dan zal Nederland ook volgens deze theorie onder de categorie "banenenrepubliek" toe behoren. Dus zal volgens heer Johan Gerrit Derksen geen Nederlandse spelers uit de Nederlandse voetbalcompetitie mogen worden geselecteerd voor het Nederlands mannelijk voetbal elftal.

14 mei 2021 om 22:48

Hier hebben we de Mickey Mouse league ipv een Bananenrepubliek. Feit is dat je in Rusland nou eenmaal wat minder goed in beeld bent als in NL. Liever een wedstrijdje AZ om Koopmeiners te bekijken, dan de Zwarte Zee over om Vilhena te bekijken, waarvan je bij voorbaat al weet dat ie toch geen basisplaats krijgt en minimaal 2 spelers beter zijn op zijn positie.

14 mei 2021 om 22:56

Beste Marton3103,

Ik begrijp uw standpunt , alleen dat mag toch geen reden zijn om een bepaalde speler minder goed te gaan bekijken? Franciscus de Boer heeft als bondscoach de taak en verantwoordelijkheid om de beste spelers te selecteren voor het nationaal team van het mannelijk voetbal elftal te selecteren. Of ze nu in het Koninkrijk der Nederlanden spelen of in de Russische federatie spelen mag geen punt zijn. Dat spelers als Tonny Trindade de Vilhena meer buiten beeld zijn voor de voetbal liefhebbers in Nederland is begrijpelijk , maar dit mag naar mijn mening niet gelden voor Franciscus de Boer.

14 mei 2021 om 23:29

Beste BlueGroninger, in zekere zin ben ik het met je eens en zou dat niet mee mogen wegen. Echter is het vrij menselijk dat men bepaalde voorkeuren heeft, al dan niet bewust/onbewust (weet natuurlijk niet of dit ook voor Frank geldt). Het is nou ook niet zo dat Vilhena de sterren van de hemel speelt daar, en je echt niet om hem heen kunt. En als je de definitie van een Bananenrepubliek erop na slaat kan ik me voorstellen dat je toch sneller kiest voor spelers uit het eigen land of een van de niet-bananenrepublieken.

15 mei 2021 om 00:23

Nederland staat boven de Russische competitie.

15 mei 2021 om 09:01

Je kan tegenwoordig ook wedstrijden bekijken op video dus je hoeft niet helemaal naar Rusland af te reizen

15 mei 2021 om 09:21

Het is wel jammer dat Vilhena daar nu speelt. Ik heb nu ook geen idee hoe goed hij het doet en of hij in aanmerking zou moeten komen voor t EK, maar toen hij nog bij Feyenoord zat dacht ik dat hij misschien wel de ideale vervanger kon zijn voor de Roon in wedstrijden tegen de kleintjes.

Zijn wedstrijden bij Feyenoord als 6 vond ik vaak zijn beste, omdat hij dan minder met de bal ging lopen. Met zijn felheid was het een goede balafpakker en kon het middenveld goed druk zetten. Ook denk ik dat ie meer voetballend vermogen heeft dan de Roon. Had hem wel willen zien als dienende speler naast de Jong.

Veltman geen goed seizoen? Ze zijn erg enthousiast over hem en hij doet het top.

Of hij mee moet of niet is wat anders, maar ga niet zeggen dat hij geen goed seizoen heeft.

Heeft zich snel aangepast aan de Engelse competitie

14 mei 2021 om 22:29

Ja helemaal mee eens, doet het best netjes daar. Denk wel dat Veltman alsnog de voorkeur gaat krijgen boven Timber. Allebei cv/rv, maar Veltman wat meer ervaring. Wel een signaal naar Timber dat hij er dichtbij is.

14 mei 2021 om 22:43

Ik zou Timber in het diepe gooien. Dumfries, Veltman, Tete en Hateboer hebben allemaal hun kans gehad en niet gepakt. Vilhena hoeft van mij niet. Promes doet het volgens mij niet onaardig in Rusland, dus die zou je nog mee kunnen nemen als joker voor de voorste posities. Zou tevens of St Juste of Veltman meenemen., zou niet weten wie anders de backup gaan zijn van De Ligt en De Vrij. Koopmeiners mag ook mee ipv Donnie.

15 mei 2021 om 18:31

Zo werkt het niet op een toernooi. Je gaat niet willekeurig een onervaren speler voor de leeuwen gooien tan faveure van de captain van PSV. Dat moet je doen in vriendschappelijke of makkelijke kwalificatieduels

14 mei 2021 om 23:57

Derksen staat erom bekend dat hij vaak slecht geïnformeerd is maar het word door zijn fans gevreten als zoete koek. Oh ja. In zijn Ajax periode haalde hij ook al statische cijfers als back en deed het ook uitstekend in de CL wedstrijden maar je als je 1x de schijn tegen hebt dan doen de papagaaien de rest wel.

15 mei 2021 om 09:03

Vooral tegen Chelsea en Valencia was Veltman fenomenaal. Die kostte je zo even 5 punten. Bij Brighton presteert hij wel stabiel dit seizoen

15 mei 2021 om 00:00

Sterker nog, de trainer van Brighton vind Veltman (kandidaat voor) de beste aankoop van het seizoen. En dan Derksen die met droge ogen durft te beweren dat Veltman het helemaal niet zo geweldig doet. Wat een flippo.. Die man heeft echt de beste baan van Nederland: niet (meer) weten waar je over praat, nooit voorbereiden of onderzoek doen, beetje in de rondte lullen en weer naar huis. En weer drie ton op de rekening bij mogen schrijven. Waar kan ik tekenen?

15 mei 2021 om 00:25

Nee, dat was een clubwatcher en dat soort journalisten heb ik tegen Voetbalzone nog nooit iets negatiefs over een Nederlander horen zeggen. Overigens had hij wel gelijk, maar om die uitspraak in context te plaatsen moet je misschien even de transfers die Brighton afgelopen zomer gedaan heeft opzoeken. Veltman speelt een degelijk seizoen maar is buiten die ene verdwaalde journalist niemand in Engeland echt opgevallen als revelatie. Wat mij betreft nemen we Veltman mee, maar we hoeven ook niet te overdrijven. Heb jij zelf veel Brighton gekeken dit seizoen?

15 mei 2021 om 11:02

Ik heb wel het een en ander gezien van Brighton. Veltman doet het best wel aardig, werkt namelijk gewoon heel erg hard. Je ziet wel gewoon dat hij veel minder nauwkeurig is op dit niveau dan dat we van hem gewend waren.

Dat gaat niet helemaal goed... We gaan natuurlijk niet 3 rechtsbacks meenemen (dumfries, Hateboer en Karsdorp. Totale onzin dit dus weer.

14 mei 2021 om 22:10

Ik denk dat ie dr niet ver naast zit...mag Veltman blijven ten koste van Karsdorp en je bent dr.

14 mei 2021 om 22:32

Wat mij betreft mag Hateboer deze keer thuisblijven. Wat betreft kwaliteit ligt het niet ver uit elkaar denk ik, maar zie toch liever Karsdorp ipv die houten klaas.

14 mei 2021 om 22:52

hij heeft wel meer scorend vermogen geeft nog wel eens een assist en kan rechts op het middenveld spelen, dus ik zou houten klaas meenemen

14 mei 2021 om 23:37

Dit seizoen 2 doelpunten en 0 assists... Karsdorp staat op 6 assists.

15 mei 2021 om 11:27

Oh dumfries lekker thuis laten. Die word enorm zwaar overschat

In een selectie met 26 spelers heb je niet echt spelers nodig die multifuntioneel zijn. Toch denk ik dat veltman gewoon op basis van zijn kwaliteiten gewoon wel een goede kans maakt om mee te mogen.

Bizot, Karsdorp, Tete, Koopmeiners, Sint Juste, Vilhena, Bergwijn, Promes. Dat zijn de acht waarvan ik denk dat ze het EK niet halen.

14 mei 2021 om 22:15

Ik denk dat Tete wel meegaat en Hateboer afvalt.. Tete is wel een favorietje van de Boer..

14 mei 2021 om 22:20

Ik denk inderdaag dat Tete wel meegaat en Hateboer niet, de rest verwacht ik precies hetzelfde.

14 mei 2021 om 22:20

Hateboer kan je nog gebruiken in een vijfmansdefensie. Dumfries zowel in vijfmandefensie als viermansdefensie. Zelfde geldt voor Timber die bij Ajax ook centraal en als linksback zelfs heeft gespeeld. Tete meenemen als matige rechtsback zou echt schandalig zijn.

14 mei 2021 om 22:35

Hoezo Tete een favorietje? 1x geselecteerd door Frank, en opzich niet eens gek want zo slecht doet hij het niet bij Fulham. Denk uiteindelijk wel dat hij afvalt, en Hateboer hopelijk ook.

15 mei 2021 om 06:43

Koopmeiners moet sws mee (hij zou de enige linksbenige middenvelder zijn) en die zou ik ook basis zetten naast f de jong en achter Klaassen op het middenveld. Ik zou gravenbergh ala pogba bij man utd als linksbuiten zetten.

Vilhena, Tete, de Jong, Promes, st. Juste, El Ghazi, Bizot en Veltman of Timber zouden de afvallers moeten zijn. Dat zijn de zwakste spelers van deze selectie.

14 mei 2021 om 22:21

Alleen drie precies dezelfde soort rechtsbacks meenemen heb je helemaal niks aan. De Jong (luuk) zou ik wel meenemen, als pinchhitter zou je hem best nog nodig kunnen hebben.

14 mei 2021 om 22:49

Idd, Luukinho en Weghorst moeten allebei mee voor wanneer je iets moet forceren.

15 mei 2021 om 06:54

De keren dat Luuk als pinchitter gebracht werd en ook scoorde zijn op een hand de tellen.

14 mei 2021 om 22:22

Ake, Hateboer, Bergwijn vind ik ook echt geen zekerheidjes... Presteerde niks in Oranje en geen basisspeler bij hun clubs...l

14 mei 2021 om 22:29

Maar goed, bankzitter bij City is nog steeds een niveau hoger dan iedere speler die in de ED speelt. Ake ook een tijdje geblesseerd geweest. Als die fit is dan speelt die wel regelmatig bij city.

15 mei 2021 om 09:20

Tja, dan kunnen we ook Bakker gaan selecteren omdat hij toevallig bij PSG onder contract staat

15 mei 2021 om 10:19

Als je het niveau verschil tussen Aké, die zich hiervoor al jaren heeft bewezen in de PL, en nu dus regelmatig speelt bij wellicht het beste team ter wereld en Bakker die meehobbelt bij PSG bij gebrek aan beter (blessures, schorsingen) dan verwijs ik je door naar de Specsavers.

15 mei 2021 om 22:41

ik vind Ake ook geen bijzondere verdediger. hij deed het leuk bij Bournemouth maar ik vind het geen speler voor de Europese top. maar wie weet bewijst hij mijn ongelijk en dwingt hij een basisplaats af bij City

14 mei 2021 om 22:55

EL Ghazi hoort niet thuis in dat Rijtje is echt een sterke jongen en goede voetballer geworden geen slapjanus zoals bijvoorbeeld Berghuis. die minder is dan el Ghazi

15 mei 2021 om 06:53

El Ghazi wordt hier echt overschat. Heeft een paar leuke wedstrijden voor Villa gespeeld maar zo goed als hier gezegd wordt imaar is normaal gesproken gewoon bankzitter en zo goed als hier gesteld wordt is hij nou ook weer niet.

15 mei 2021 om 15:46

El ghazi is echt matig met zulke spelers ga je niks bereiken op het ek. Berghuis heeft zich al bewezen bij Oranje

Ik zie eigenlijk ook geen reden om Bergwijn mee te nemen. Matig seizoen bij de Spurs gedraaid en in Oranje sowieso nog nooit echt veel toegevoegd. Geef jongens als Gakpo, El Ghazi en als je het mij vraagt Noa Lang maar de kans.

14 mei 2021 om 22:18

Hetzelfde heb ik bij Malen... Ook niet echt een top seizoen gedraaid, veel kansen gemist en eigenlijk een jaar stil heeft gestaan.

14 mei 2021 om 22:29

Malen dit seizoen in 45 officiele duels bij 37 goals betrokken dan kun je toch moeilijk zeggen dat hij een jaar stil heeft gestaan? Al ben ik zeker met je eens dat hij nog veel meer goals had moeten maken, maar stil gestaan is zwaar overdreven imo

14 mei 2021 om 22:38

Malen heeft 19 eredivisie goals. Wat verwacht je wel niet allemaal?

14 mei 2021 om 22:40

Ik vind Malen totaal niet passen in dit Nederlands elftal. Ben het met je eens dat hij niet zo'n slecht seizoen bij PSv gedraait heeft. Maar op links heb je niks aan hem, zeker niet als Depay erbij staat. Lopen elkaar in de weg. Ik verwacht dat Frank met een echt spits gaat/blijft spelen, Luuk of Weghorst en Depay op links. En als dat niet zo is, zal Malen echt niet de voorkeur in de spits krijgen boven Depay. Maar dan kun je nog beter Gakpo op links zetten.

14 mei 2021 om 22:53

Lerfr12 heel even kritisch: dat mag je toch minimaal verwachten op die leeftijd met dat talent als je wekelijks tegen vvv, pec en groningen speelt met een topclub als psv.

14 mei 2021 om 22:59

Bij Malen heb ik nog wel een soort wow factor, daar zit nog veel rek in. Bergwijn heb ik eigenlijk nooit een bijzonder talent gevonden. Had veel aanpassingstijd nodig bij PSV en was er op moment van vertrek nog steeds geen absolute sterspeler. Als je kijkt dat gasten als Malen en Gakpo bij PSV moeiteloos meedraaien vanaf het begin. Hetzelfde zie ik bij Oranje en uiteindelijk ook bij Spurs.

14 mei 2021 om 23:08

Malen heeft veel te veel kansen nodig in de eredivisie al. Had meer van hem verwacht dit seizoen en twijfel of het handig is om hem mee te nemen. Op het ek krijg je niet zoveel kansen en staan er topkeepers

15 mei 2021 om 01:06

@Lerfr12, zeker 25 tot 30 goals... Dit is leuk hoor en prima voor een speler die lekker in de Eredivisie wil blijven of naar een subtopper of zo wil gaan, maar Malen was toch een toptalent? Dan mag je hier niet tevreden mee zijn op deze leeftijd. Een toekomstige Europese topspeler had dit jaar de competitie aan flarden geschoten. Daar heeft hij ook de kansen voor gehad, maar in deze zwakke competitie staat hij nu nog maar op 19 goals... Dit is voor hem gewoon een verloren jaar geweest. Geen progressie, niks.

15 mei 2021 om 01:34

@lefr12 die Griek van VVV heeft er 26 gemaakt

15 mei 2021 om 04:36

Dat zegt niet zo heel veel toch. Haller heeft er maar 10 gemaakt in 19 wedstrijden.

15 mei 2021 om 09:45

Is lastig te beoordelen aangezien hij een half seizoen gemist heeft met de makkelijkere wedstrijden toen Ajax veel scoorde en het feit dat hij veel wedstrijden heeft gemist door een blunder. Volgend seizoen moet hij er minimaal rond de 30 maken in mijn ogen.

Ik zou Donny altijd meenemen. Hij mag dan duidelijk zijn gebreken hebben, dat zie ik ook wel, maar hij heeft ook duidelijk enkele belangrijke kwaliteiten. Het lijkt mij dat Depay en Donny dezelfde chemie kunnen hebben als Tadic en Donny bij Ajax hadden. Depay lekker zweven en inzakken, Donny die loert op zijn kansjes. Zijn gevoel voor timing is gewoon erg goed en zeer bruikbaar als je hem in zijn kracht zet.

14 mei 2021 om 22:45

Je hebt een andere speler nodig om hem in zijn kracht te zetten? Heel bijzonder.. doe mij dan maar Vilhena laten invallen die een bal ergens kan neerleggen of zelf een keer van buiten de 16 scoort. + Fysiek sterker is

14 mei 2021 om 23:02

Wat is daar zo bijzonder aan? Er zijn genoeg spelers die nou eenmaal een goede "klik" met elkaar hebben. Met ziyech was Promes een topper en zonder ziyech kon die er (volgens sommigen) helemaal niks van. Ik zou Donny ook meenemen. Het gaat bij hem niet eens over zijn tekortkomingen, maar om het feit dat hij nooit speelt, waarom velen hem er niet bij willen. Maar hij kan nog steeds voetballen en zal ook echt geen basisspeler zijn. Zie hem eigenlijk zelfs liever op 10 dan Wijnaldum, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn denk ik.

14 mei 2021 om 23:14

@Marton
Wijnaldum brengt zoveel meer dan goede timing in de 16. En ook hij is afgelooen paar jaar zo vaaj belangrijk geweest voor Nederland. Wat is dit toch? Winnaldum heeft 2 CL finales gespeeld, is een zeer gewaardeerde voetballer in Engeland en speelt altijd een 7. En dan wil je liever Donny? Eerst probeerde men Klaassen op de plek van wijnaldum te forceren. Maar die bleek achteraf niet goed genoeg. En nu komen mensen met Van de Beek. Ook hier se chemie tussen Depay en Winnaldum is veel beter dan die tussen een Klaassen / Van de Beek en Depay.

Persoonlijk denk ik dat er voor de balans zeker voor een Vilhena, De Jong en Wijnaldum als middenveld moet worden gekeken. Fysiek sterk, goed in balans tussen dribbel, passing, techniek, dribbel, schot.. Alles.. Zit erin. Van de Beek / Klaassen zijn 2 identieke spelers. Waarbij ik Vd Beek getalenteerder vind, terwijl Klaassen dit seizoen echt een heel goed seizoen heeft gedraaid. Maar en Vd Beek meenemen en Klaassen is een zonde, vind ik. Wijnaldum is een zekerheidje en 1 van die 2 moet iig mee.

Ik denk dat dit de selectie gaat worden (vanwege misschien 5 verdedigers).

Cillessen, Krul, Stekelenburg

Wijndal, Van Aanholt, Blind, Aké, De Vrij, De Ligt, Timber, Veltman, Dumfries, Tete

F. De Jong, Wijnaldum, De Roon, Klaassen, Gravenberch, Van de Beek

Depay, Gakpo, Malen, L. de Jong, Weghorst, Berghuis, El Ghazi

Afvallers: Bizot, Hateboer, Karsdorp, St Juste, Koopmeinders, Vilhena, Promes, Bergwijn

14 mei 2021 om 22:30

Opstelling? Cilissen: Tete, timber, de ligt, wijndal : f de jong, gravenberch, wijnaldum, berghuis, depay, gakpo ? Al zie ik liever een andere keeper de kans krijgen als een drommel of bijlow, en zie liever weghorst in de spits en dan vanaf links een zwervende depay,

14 mei 2021 om 22:31

Tete? Timber? Maar goed dat jij geen bondscoach bent. Timber mag nog niet eens naar de veters van De Vrij kijken. Laat staan dat hij ze mag strikken.

14 mei 2021 om 22:30

Maar als je met 5 speelt neem je toch altijd Hatenboer mee? Die laat bij Atalanta zien in die opstelling bij de betere backs van de Serie A te horen.

14 mei 2021 om 23:08

Bij Atalanta ja. Niet bij NL. Daar is hij alleen maar regelmatig door de mand gezakt. Hij zit daar op zn plek en past in het team. NL speelt heel anders en daar past hij gewoon wat minder. Van Karsdorp moet ik het ook nog maar zien. Timber komt misschien nog te vroeg, maar hoop wel dat we met hem een stabiele RB gaan krijgen.

15 mei 2021 om 10:20

Hoe vaak heeft die bij NL in een 5 mans verdediging gespeeld? In een 4 mans verdediging komt die te kort inderdaad.

14 mei 2021 om 22:58

Karsdorp en Hateboer verdienen het meer dan Tete en zijn ook beter en Bergwijn is een zeer harde werken die veel meters maakt. en zijn Concurrenten zijn Bale Lamela en Mouro waar Berghuis geen concurrent heeft en geen meters maakt, zie dus liever Bergwijn in plaats van Berghuis

15 mei 2021 om 01:21

Kardorp, Hatenboer en Dumfries zijn zelfde types RB. Onlogisch om ze alle 3 mee te nemen daarom overleefd Tete het waarschijnlijk. Timber is denk ik net iets te vroeg. Goed seizoen bij Ajax maar pas half jaar goed bezig. Een Tete, van Rhijn Mazaroui etc draaiden ook lekker bij een in Ajax in vorm. Het gaat om de lange termijn!

Sorry hoor maar Veltman moet gewoon mee. Die kan centraal en op rechts spelen. Dan heb je 2 posities reserve. We hebben namelijk niet zoveel goede centrale verdedigers na de ligt en de vrij en hij heeft een goed seizoen achter de rug in Engeland. Bovendien gaan we echt geen Hateboer, Karsdorp en Dumfries meenemen. Dat zijn 3 rechtsbacks. Veltman kan tenminste nog 2 posities bekleden.

14 mei 2021 om 22:23

Veltman en Timber dienen eigenlijk voor ongeveer hetzelfde, maar als we met 5 verdedigers in knockout fase gaan spelen, kan je ze best nodig hebben.

14 mei 2021 om 22:27

St juste kan ook op centraal en op rechts

15 mei 2021 om 00:16

Niet vervelend bedoelt maar Veltman heeft op Champions League niveau op zowel rechtsback als centraal verdedigend gespeeld. En daarmee een halve finale gehaald. En een finale van de Europa League. St Juste heeft misschien een keer een leuke wedstrijd op die plek gespeeld maar dat is niet echt genoeg.

15 mei 2021 om 01:11

Dan weet je niet waar je over praat. St juste speelde bij Feyenoord een of twee seizoenen als back en wordt nu ingezet als CV en doet dat zeer verdienstelijk.

15 mei 2021 om 10:08

Dat is harstikke leuk op Eredivisie niveau. Maar St juste heeft Europees waar meer weerstand is toch niets laten zien nog? Nogmaals daarin is Veltman veel verder in.

15 mei 2021 om 09:07

Veltman moet je niet centraal neerzetten. Dan weet je dat hij weer de meeste vreemde capriolen gaat uithalen. Als rechtsback kan hij wel eventueel

Denk dat Hateboer/karsdorp eruit gaat ipv van de Beek....

Je hebt naast Dumfries ook nog die 2 als rechtsback...
Daarbij komt dat als het moet Timber er ook kan spelen en Veltman ook.
Timber en Veltman zullen meer krediet hebben omdat ze rechtsback en centraal kunnen spelen.

Ik zou Veltman meenemen. Heeft ervaring, houdt zich knap staande in de PL en deed dat eerder al in de CL met Ajax. Kan daarnaast zowel rechts als centraal spelen. Zou Veltman op dit moment dan ook een logischere keuze vinden dan Timber, ondanks dat laatstgenoemde natuurlijk meer potentie heeft. Maar daar gaat het niet om

14 mei 2021 om 22:33

Precies. Potentie = jong Oranje. Op een EK gaat het alleen om het resultaat.

15 mei 2021 om 08:34

@Davilla, helemaal met je eens. Ik ben zeer onder de indruk van Timber maar denk ook dat je beter Veltman mee kan nemen. Die kan ook op beide posities spelen. Timber heeft veel meer potentie dan Veltman maar op dit moment hebben we ervaring nodig bij Oranje. Timber mag van mij die ervaring opdoen bij Jong.

Babel thuis laten want weinig minuten snap ik. Maar laat dan vd Beek lekker thuis die niets toevoegt en amper heeft gespeeld.

14 mei 2021 om 22:56

Vd Beek heeft onder de Boer een aantal doelpunten gemaakt. Die gaat sws mee. Is ook een stuk beter dan Koopmeiners, Vilhena bv. Was in de Eredivisie 1 van de betere, bij United speelt hij niet, maar van deze 36 spelers zouden er mischien 4 tot 5 spelen. Op de bank zitten bij United wil niet zeggen dat je niet goed genoeg bent voor Oranje. Dat snap Jik toch ook wel?

Waarom wordt er op een respectabele voetbalsite als deze aandacht geschonken aan wat Derksen zegt?? De man kraampt alleen maar onzin uit, heeft totaal geen voetbalverstand.

14 mei 2021 om 23:04

hij heeft natuurlijk genoeg voetbalverstand heeft jaren lang gevoetbald en daarna jaren lang het best verkochte voetbalblad van Nederland gemaakt. alleen denk ik wel dat hij zeer weinig buitenlands voetbal kijkt. misschien dat hij af en toe de topclubs kijkt maar ik zie hem niet voor de buis zitten voor bijvoorbeeld Burnley Leeds of Bologna Sperzia enzovoort en dat moet je natuurlijk wel doen als analist. zo veel mogelijk competities volgen ook die buiten Europa

14 mei 2021 om 23:23

Hij is het gezicht van 1 van de populairste voetbalpraatprogrammas van Nederland. Daarnaast wordt er op elk item van VI erg goed gereageerd op sites als VZ. Het zorgt ervoor dat wij weer wat hebben om over te discussiëren. Ik vind dit veel interessanter dan weer een bericht over Brobbey of Timber etc.

Meneer derksen met zn praatjes weer hoor, koopmeiners hoort erbij en bizot ook.

14 mei 2021 om 23:00

op basis van wat horen ze erbij Koopmeiers kwam al tekort bij Jong Oranje

Je moet kijken naar het totaal plaatje. Als je 26 man mag meenemen dan wil je iedere positie dubbel bezet hebben plus in iedere linie 1 extra speler. Dan ga ik gemakshalve even van een 4-3-3 uit. Dan kom je dus op 3 doelmannen, 9 verdedigers, 7 middenvelders en 7 aanvallers. De doelmannen zijn we wel uit, Bizot valt af. We hebben momenteel 8 middenvelders in de voorselectie zitten, dan gaat er dus maar 1 afvallen. Mijn indruk is dat dit tussen Vilhena en Koopmeiners gaat. Voorin gok ik dat we drie spitsen gaan meenemen, dat betekent dat je twee vleugelspelers moet laten afvallen. Dat zal gaan tussen Bergwijn, Promes, Gapko en El Ghazi. Daarbij heb ik een voorkeur om de eerste twee te laten afvallen. Dan heb je nog de verdediging, waarbij het vooral om de rechterkant gaat. Dumfries is zeker dus gaat het om wie er achter hem mee gaat. Tete, Karsdorp en Hateboer zijn drie kandidaten, waarbij er 2 moeten afvallen. Mijn hoop is dan toch die gekke Karsdorp mee te nemen, met het oog op een 5-3-2. Gezien het aantal rechtsbenige en linksbenige verdedigers zou ik vervolgens 2 afvallers kiezen uit Timber, Veltman en St Juste. Waarbij ik sowieso gok dat St Juste afvalt en De Boer een keuze tussen Veltman en Timber zal maken. De ervaring van Veltman, ook met een 5-3-2 of toch het talent met de potentie en de snelheid. Volgens mij zit je dan op 8 afvallers.

15 mei 2021 om 00:28

Perfect verwoord. We zitten zowat precies op één lijn haha. Maar als je naar het totaalplaatje kijkt, dubbele bezetting in acht neemt, en weet dat we vaak switchen tussen 433 en 532, zijn 7/8 afvallers evident.

15 mei 2021 om 10:49

Helemaal mee eens. Ik zou dan Veltman meenemen en Timber met Jong Oranje mee laten doen. En dan heb je je afvallers: Bizot, Timber, Tete, St. Juste, Hateboer, Vilhena, Bergwijn, Promes. Daarvan vind ik alleen Timber jammer en de rest eigenlijk heel logisch. Van de Beek kan je inderdaad niet laten afvallen, omdat er precies zoals jij zegt weinig smaken zijn op het middenveld.

17 mei 2021 om 13:06

Sowieso. Dat is echt een missing link, een goede speler die op de flanken kan die ook het spel kan verdelen. Nu hebben we Berghuis, misschien kan die dat nog een beetje. Maar Wijnaldum en Frenkie brengen iets heel anders op het middenveld.

Behalve over dat van Veltman, volledig mee eens!

Denken denkt overal verstand van te hebben. Natuurlijk gaan Veltman en vd Beek mee. Veltman omdat hij een prima seizoen draait en overal inzetbaar is. VD Beek omdat er nu eenmaal weinig concurrentie is op het middenveld.

Veltman doet het toch juist heel aardig dit seizoen? Ik zou Veltman zeker mee nemen als backup achterin. Wat Tete bij de selectie doet snap ik ook niet. Verder heb ik liever Teun mee dan Gravenberch die echt behoorlijk wat zwakke optredens had de laatste periode.

15 mei 2021 om 00:16

Veltman doet het echt verdienstelijk bij Brighton. Heb hem in het begin van het seizoen rechtsback zien staan, daarna RCV, en zelfs LCV in een driemansverdediging. En onder de grootste druk niet zien bezwijken. Ik ga niet ontkennen dat ik zwaar verrast was en mijn beeld van Veltman heb bij moeten stellen. Bij Oranje maakt hij namelijk elke wedstrijd één cruciale fout, maar Veltman blijkt zo'n speler te zijn voor de bodem van een topcompetie. Hij moet continu onder druk staan om geconcentreerd te blijven. Hoe minder hij hoeft te voetballen, hoe beter. Ik heb hem vaak afgezeken, maar in Nederland kreeg hij die weerstand alleen tegen Psv en in retrospectief was hij toen ook altijd de beste verdediger. Altijd meenemen.

Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat Timber rechtsback kan spelen? De wedstrijden die ik hem daar zag spelen stond hij verdedigend continu verkeerd opgesteld; neigde hij naar het centrum, waardoor er grote gaten op de flank vielen. Aanvallend was hij totaal niet indrukwekkend. Ja, je kunt hem daar neer zetten en dan vult hij het in. Maar op topniveau kom je daar niet mee weg. Voor mij gaat het tussen hem en St. Juste als back up voor De Ligt.

Op rechts kies ik Dumfries voor 433 en Karsdorp voor 532 (Hateboer en Tete sneuvelen). Veltman heeft dit seizoen echt mijn respect afgedwongen door op zowat elke verdedigende positie te spelen (alleen geen linksback) en daar steeds een 6 te halen. Dat kun je op een toernooi goed gebruiken. En Vilhena vind ik ook vaak iets extras brengen vanaf de bank. Is echt niet mijn favoriete speler, maar bij oranje speelt hij gewoon goed. Waar bijvoorbeeld Van de Beek, Bergwijn, Promes, Van Aanholt, en Hateboer het stelselmatig niet laten zien in Oranje. Vilhena brengt energie en verdedigend verzaakt hij niet, aanvallend is hij oké. Ondertussen ook gewoon een ervaren speler. Daarbij is hij volgens mij de enige linkspoot.

Je moet een toernooiploeg samenstellen. Gewoon kijken wat past bij elkaar. Wie heeft de vorm? Wie brengt iets extras? Ik zou Berghuis bijvoorbeeld alleen al meenemen omdat hij de enige is die een corner kan trappen. Luuk de Jong als pinch-hitter omdat hij de beste kopper van Europa is. Gakpo omdat we vanaf links geen andere voorzet hebben. El Ghazi omdat hij heeft bewezen een supersub te zijn die vanaf de bank kan scoren. Zo moet je puzzelen. We zijn niet goed genoeg om fris fruitig en dominant aanvallend voetbal te spelen. Dat had Koeman goed gezien. We moeten spelen vanuit de reactie. Beetje a la Portugal toen zij het EK wonnen. Daar heb je bepaalde karakters en specialisten voor nodig.

Kan mij niet voorstellen dat Veltman en tete niet meegaan. Dan heb je alleen maar aanvallende backs mee.

Karsdorp en Hateboer heb je helemaal niks aan als je niet van plan bent met 5 verdedigers te spelen

15 mei 2021 om 01:16

Ook al zo'n fabeltje en iedereen blijft elkaar napraten. Karsdorp kan prima in 433. Is hij gewoon kampioen mee geworden bij Feyenoord

Kan maar niet begrijpen wat hij toch in de roon ziet.. heeft hij ooit een goede wedstrijd gespeeld? Totaal niet balvast en veel foute passes... dan liever vd beek

Denk dat het lijstje met afvallers aardig klopt alleen zou ik denken dat de Boer Veltman wel meeneemt in plaats Timber meer door ervaring op dit moment. Voor de WK kwalificatie zou ik wel stoppen met Veltman en dan Timber meenemen. Timber kan dan met jong oranje mee doen. Van de Beek is ook logisch omdat hij niet speelt en de rest we. Denk dat zijn afvallers wel de echte afvallers zullen zijn.

Gravenberch meer krediet die net 1 seizoen leuk voetbalt op het middenveld en koopmeiners al 3 seizoenen sterkhouder is. Ik zou me kapot lachen.

Keeper Bizot, verdedigers St. Juste en Tete, middenvelders Vilhena, v/d Beek en Koopmeiners en aanvallers Promes en Bergwijn zijn de 8 afvallers voor de definitieve EK selectie. Koopmeiners gaat naar Jong Oranje. De 9 afvallers van Jong Oranje voor het (resterende) EK zijn keepers Nijhuis en Hoekstra, verdedigers Floranus en Knoester, middenvelders Reis, Ekkelenkamp en Kadioglu en de aanvallers Chong en Dilrosun.

Ik denk dat Tete wel meegaat hoor. Frank de Boer is zeer gecharmeerd van hem. En hij kan goed verdedigen. Dat geldt niet voor veel vleugelverdedigers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren