Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het zal zeker nog jaren duren voordat er weer een speler als Ronaldo is'

Laatste update:

Raúl Albiol komt dit seizoen maar weinig in de plannen van José Mourinho voor, maar in de laatste twee duels van Real Madrid met Osasuna (1-5) en APOEL Nicosia (5-2) stond hij toch 116 minuten binnen de lijnen. De verdediger hoopt het seizoen met twee prijzen af te sluiten. "We zijn ambitieus en gaan voor beide prijzen: de landstitel en de Champions League. Daar zijn we heel dichtbij."

/

Albiol is maar wat blij dat Cristiano Ronaldo tot het sterrenensemble van Real Madrid behoort. "Een unieke speler", verzekert de verdediger in gesprek met diverse Spaanse media. "Het zal zeker nog jaren duren voordat er weer een speler als Ronaldo is." Komende zondag staat Albiol wellicht tegenover Roberto Soldado. "Zonder meer een doelpuntenmachine. Een aanvaller niet bijna niet te dekken valt."

Real Madrid heeft een voorsprong van zes punten op Barcelona en zet een belangrijke stap op weg naar het landskampioenschap als men zondag drie punten pakt. "Valencia heeft enkele moeilijke weken achter de rug. Dat maakt het er niet makkelijker op. Ze spelen bovendien om de derde plaats."

Wint Real Madrid zondag in Valencia?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet een aantal jaar, er is gewoon geen 2e van hem daar ben ik van overtuigd. De goal van Ossasuna wil ik nogmaals aanhalen, de kwaliteit die daarin zit word echt onderschat. Het gemak waarmee deze man schiet, hoe hard die bal met zo een effect erin schiet, geweldig!! Deze man kan echt alles, er is niets wat hij niet kan. Als hij echt wil kan hij nog een top centrale verdediger worden, daar ben ik van overtuigd.

6 april 2012 om 11:39

Hij kan alles in de aanval. Om een spelverdeler te worden of manstopper te zijn moet je over wat meer inzicht beschikken dan Cristiano.

6 april 2012 om 11:39

Alsof die man geen inzicht heeft...

Edit: @ Horwi

Die man heeft ook overzicht, zoals ik in me eerste post heb gezet hij heeft alles. Er zijn een aantal fabeltjes gekomen op voetbalzone dat hij geen overzicht heeft, niet kan passen etc. De wedstrijd erna laat hij zien wat voor geweldige pass hij heeft terwijl hij goed iets ziet wat anderen niet zien....

6 april 2012 om 11:41

Sorry, ik bedoelde overzicht.

6 april 2012 om 11:53

Ik durf wel degelijk te beweren dat Ronaldo in een systeem soortgelijk aan dat van Barcelona niet zou renderen. Ik zie hem wel degelijk veel foutieve passes geven (ja ook geweldige assists, begrijp me niet verkeerd.), maar om dat niveau qua combinatiespel te voetballen heb je dat kleine beetje over- en inzicht nodig, wat Özil bijvoorbeeld wel heeft.

6 april 2012 om 12:12

meer inzicht? zie die mooie hakjes die hij geeft aan marcelo! die zijn echt heel nuttig.

6 april 2012 om 12:29

Je moet 't over algemeen zien, zoals messi de beslissende steekpassjes geweest terwijl hij aanvaller is snap je ?

6 april 2012 om 12:32

of de rest begrijpt gewoon niet wat hij bedoelt! daarom wordt hij soms boos denk ik.

6 april 2012 om 13:11

Er zijn al betere spelers als Ronaldo denk aan Van Persie en Robben mensen!!
Geloof je me niet? Typ dan dit in op youtube, en neem de eerste die naar boven komt!
Arjen Robben: Ready For Action
Robin Van Persie: The Artist

6 april 2012 om 13:25

@ajaxnl1 jij bent zeker de grappigste thuis. Van Persie? prutser hoogste klas en hem wil je vergelijken met Ronaldo. Robben zonder blessures zou dichtbij ronaldo en messi komen maar net niet zo goed.

6 april 2012 om 13:37

@ajaxnl1

van persie en robben zijn allebij geweldige spelers maar lang niet zo goed als C.ronaldo hoor

6 april 2012 om 13:39

Okej ik kan het me eens zijn dat Van persie niet zo goed als Ronaldo is, maar Robben zit zoals je zecht dichtbij Ronaldo.

6 april 2012 om 22:42

Als clubspeler is een Robben in vorm net iets minder maar als nationaal elftalspeler heeft Robben misschien wel meer laten zien.
Helaas is het fysiek van Robben niet zo goed als deze 2 "uberspelers"

7 april 2012 om 10:31

@ajaxnl1 wil je dat we je nu uitlachen ofwat? kom met realistische dingen alsjeblieft.

6 april 2012 om 11:40

Klopt, niemand is zoals deze man. Al die kracht en winnaarsmentaliteit. Had hij die mentaliteit niet, was hij nooit zo goed geworden. Hij kan inderdaad ook een top centrale verdediger worden als hij wil, zelfs een top keeper, hij houdt alles tegen met een omhaal .

6 april 2012 om 11:45

@ Lapulga_10

Ik heb daar nog mijn twijfels bij. In de tijd bij Sporting vond ik hem een minder 'gemaakte' talent dan nu, toen ging alles nog vloeiend bij hem. Ook de EK van 2004 ( als ik me niet vergis ) en de eerste jaar bij Manchester was hij een ander Ronaldo, maar ook toen barstte hij van het talent.

Hij heeft zich nu getraind tot doelpunten machine maar ik denk toch dat als hij bijvoorbeeld onder Wenger of Guardiola zou hebben gezeten, er veel meer uit Ronaldo zou worden gehaald.

6 april 2012 om 11:49

@apocalypto

Nou, meer zat er echt niet in bij Ronaldo. Zijn hoogtepunt was het jaar waarin Manchester United de Champions League won. Beter dan dat kan hij gewoon niet, maar dat was dan ook weergaloos. Hij heeft zoveel getraind, dat hij nu zo goed is geworden, dat doet hij al sinds kleins af aan. Natuurlijk heeft hij veel talent, maar zonder die mentaliteit zou hij niet zo goed zijn geworden.

En Ferguson en Mourinho zijn ook niet de minste trainers, dus daar zal het echt niet aan liggen.

6 april 2012 om 11:54

@ Apocalypto

Uit zijn voetballende vermogen wel, maar niet zijn status en aantoonbare rendement. Bij Arsenal of Barcelona zou hij nooit tot een doelpuntenmachine gevormd zijn, en dus ook nooit tot de beste worden verkozen. Zijn beste jaar bij Utd is zijn minst besproken jaar. Die man was echt belachelijk goed in 06/07. Ik vond hem nog wel 1-dimensionaal maar daar kon aan gewerkt worden. Helaas hebben ze er bij Utd voor gekozen om hem enkel op dat punt verder te laten ontwikkelen, in plaats van allround beter te maken. Niet zonder succes overigens.

Zijn lichtvoetigheid gepaard met die extreme explosiviteit was echt een genot om naar te kijken. Jammer dat hij nu verre van lichtvoetig is. Zijn draaicirkel is ook 3x groter geworden en zijn techniek lijkt nog steeds niet verbeterd te zijn.

@ Lapulga_10

Alsof Mourinho iemand iets kan leren op technisch vlak .

6 april 2012 om 11:56

@pg

Hij kan het denk ik niet voordoen, maar hij kan je wel uitleggen hoe het moet. Mourinho kan alles .

6 april 2012 om 12:09

@ Persiongooner

Dit is ook inderdaad wat ik probeerde uit te leggen.

Ferguson en Mourinho zijn niet bepaald de beste trainers als het gaat om het bij brengen van dingen op het technische vlak. Ferguson maakte hem al in zijn laatste jaren een doelpuntenmachine en ook bij Real Madrid bleef hij zichzelf verder ontwikkelen als een doelpuntenmachine.

Ronaldo was echter samen met Quaresma grote talenten die ook technisch niet de minste waren. Misschien zou Ronaldo wel minder goed zijn als nu, maar als je ziet hoe Wenger spelers als Nasri liet spelen dan ben ik benieuwd hoe Ronaldo nu zou presteren als hij voor een paar jaar onder Wenger speelde.

Een soort technische twee-benige krachtpatser die dan alle aspecten van het voetbal keurig zou beheersen. Natuurlijk zou hij dan niet zoveel doelpunten maken als nu, maar hij zou wel een betere voetballer zijn.

@ Lapulga

Ronaldo is jarenlang getraind om zo te worden, ik denk wel dat er meer in zat als je de beelden terug bekijkt van zijn tijd bij Sporting. Natuurlijk zijn Mourinho en SAF niet de minste trainers, echter zijn het niet trainers die opvallen omdat ze spelers vooruit helpen op het technische vlak.

Spelers die onder Mourinho en SAF technisch zijn worden juist omgetoverd tot werkpaarden. Zie onder andere Anderson en Kaka.

6 april 2012 om 12:12

Kaka' werkt harder maar hij is echt geen werkpaard geworden. Hij is nog dezelfde voetballer die alleen wat meer moet mee verdedigen wat meer dan logisch is. Bij Milan had hij spelers als Gatusso, Ambrosini etc. Die het voor hem deden, dat heeft Real niet....

6 april 2012 om 12:16

@ Ac_milan22

Wat je zegt klopt deels, maar als ik Kaka in mijn team zou hebben zou ik koste wat het kost mijn team om deze speler heen bouwen. Kaka' is technisch zo goed ( doet me beetje denken aan Zidane ) en heeft ook de dribbel en drive die veel technische spelers missen ( zie Iniesta, Pirlo ).

Maar onder Mourinho zie ik niet veel van de oude Kaka terug, tegen Apoel zag je een schim van de Kaka in zijn tijd bij AC maar dat kwam grotendeels omdat hij niet hoefde te verdedigen.

6 april 2012 om 12:23

Zo'n speler moet eigenlijk ook niet mee verdedigen, daar ben ik het mee eens, zeker weten. Ik wou alleen zeggen dat hij geen werkpaard is maar gewoon veel kwaliteit bezit. Ik zou zelf ook absoluut het hele team om hem heen bouwen maar ik begrijp Mourinho wel, zijn portugeze ster zou dat nooit toelaten...

6 april 2012 om 12:29

Met werkpaard bedoelde ik niet dat hij een type stofzuiger is geworden, maar dat spelers juist hun technische vaardigheden minder gaan gebruiken en meer in dienst van het team gaan spelen dus automatisch meer meters gaan maken en meer mee gaan verdedigen.dat is ook het geval bij Kaka de laatste 2 jaar bij Real, hij wordt niet goed gebruikt.

De transfer van Ozil kwam Kaka ook niet ten goede, maar het lijkt erop dat hij weer terug begint te komen. Toch denk ik dat het verstandiger is voor Kaka om naar een andere club te gaan, want je kan niet met Ozil en Kaka samen spelen als je ook nog Ronaldo moet laten spelen.

6 april 2012 om 12:56

Ik ben het gedeeltelijk met je eens het is idd jammer dat kaka veel moet mee verdedigen maar dat hoort nu eenmaal bij het voetbal, Daarna zeg je dat er een team om kaka heen gebouwd moet worden maar dat ronaldo dat nooit zou toelaten. Dat weet ik nog niet zo zeker als het team rond kaka word gebouwd en ronaldo scoort er 50 per seizoen is hij gewoon blij.

Maar je vergeet 1 ding, Begrijp me niet verkeerd ik ben een groot fan van kaka, Maar ach ach ach als je ozil soms ziet ballen dan begin je toch echt je twijfels te krijgen over wie die nou echt moet opstellen. Ik vind dat kaka soms teveel met de bal loopt waar ozil vaak de bal maar 1 of 2 keer aanraakt.

Het liefst zie ik ze ook met beide spelen maar daar moet het wel de wedstrijd voor zijn. En dan praat ik over beide op het middenveld en niet eentje op rechtsvoor want dat past absoluut niet bij deze 2 geweldenaren. Ozil & Kaka als aanvallende middenvelders en Alonso als verdedigende middenvelder. Dit is zowat het enigste team waarmee ze barca heel heel diep in de problemen kunnen werken

Casillas
Diarra
Ramos
Pepe
Marcelo
Ozil
Xabi Alonso
Kaka
Di Maria
Benzema
Ronaldo
6 april 2012 om 13:37

Ik begrijp je standpunt, maar ik denk niet dat deze opstelling zich staande zal houden tegen grote teams.

Ozil en Kaka zullen denk ik ook niet optimaal kunnen presteren, omdat ze elkaar in de weg zullen lopen. Het zou beter zijn als er 1 spelverdeler is en daarachter 2 verdedigende spelers voor de balans.

Ik denk dat Kaka wellicht verkocht zal worden over een jaar of 2. Ozil is relatief gezien ook nog een jonge speler, dus ik denk zeker dat hij de toekomstige #10 van Real gaat worden. Zet daar achter 2 voetballend en verdedigend gezien 2 goeie spelers, en dan is Real volgend jaar niet te stoppen. Nuri Sahin is denk ik de goeie speler om daar neer te zetten, hij presteert de laatste 2 wedstrijden uitstekend en zal langzaam aan worden gebracht in het elftal.

Kaka zal denk ik verkocht worden aan Chelsea.

Casillas
Aankoop
Varane
Ramos
Fabio/Marcel
Xabi
Nuri Sahin
Di Maria
Ozil
Ronaldo
Benz / Higua
6 april 2012 om 13:49

Guardiola heeft nog nooit een speler goed gemaakt. die heeft topspelers gekocht of klaargestoomde talenten uit de jeugd gekregen. hij heeft zelf nog nooit een jonge speler gemaakt tot een absolute topper.

6 april 2012 om 15:04

@stretfordend

Wat lul jij nou slap dan... Neem een Busquets. Was een jongen bij Barcelona B waar Guardiola ook nog trainer van was. Hij nam hem mee naar de A selectie en kijk hem nu. Hij is een van de beste spelers op zijn positie (misschien de beste), was hij dat ook toen hij bij Barcelon B was? Zo zijn er nog genoeg spelers op te noemen die veel beter zijn geworden onder hem.

6 april 2012 om 15:36

@stretfordend.

Wat een onzin. Zoals Lapulga al zegt Busquets en dan nog Xavi, Iniesta, Messi, Pedro, Piqué. Op dit moment ontwikkelt Thiago zich stormachtig onder Guardiola. En voor Cuenca en Tello is er misschien ook nog hoop.

6 april 2012 om 15:52

@ 4barca4

Xavi en Iniesta zijn echt niet onder Guardiola doorgebroken hoor. Onder Rijkaard en zelfs Louis van Gaal kwamen beide spelers regelmatig in het elftal van Barcelona voor.

Wel is het flauwekul dat Guardiola spelers niet beter maakt. In dat opzicht is Pep zelfs beter dan Mourinho.

6 april 2012 om 15:58

@apocalypto

Het gaat om de spelers beter maken, en onder Pep zijn Xavi en Iniesta duidelijk beter geworden. Xavi is beter geworden omdat hij beter wordt gebruikt, onder Rijkaard en Louis van Gaal werd hij verkeerd gebruikt. Iniesta is zeker gegroeid. Kijk maar eens naar hoe hij speelt tijdens het eerste seizoen van Pep (ook geweldig) en kijk hem nu... Wauw .

Maar inderdaad, onzin dat Pep spelers niet beter maakt. Als iemand dat kan is het Pep wel!

7 april 2012 om 01:21

ik zou alonso en sahin kun je in de top wedstrijden niet naast elkaar zetten is verdedigend te zwak ik zou alonso eruit halen voor een diarra of khedira reden hiervoor is is omdat nuri veel meer een voetballer is dan xabi ik ben niet kapot van deheer alonso vind hem in de combinatie.. als hij gedekt wordt komt hij meestal met een tikkie terug en trage speler over het algemeen

6 april 2012 om 12:38

Ik vind dat zijn techniek/first touch erg goed is, maar niet tot de top behoort. Spelers als Robben, Van Persie en Iniesta zijn daar een stuk verfijnder in. Desonkdans is het natuurlijk wel een wereldspeler.

6 april 2012 om 13:05

Vind t wel typerend dat je perse 2 Nederlanders omnoemt. Van Persie begrijp ik nog dat je dat vind. Maar Ronaldo heeft minimaal de techniek/firsttouch van Robben.

Je had betere voorbeelden kunnen gebruiken. Ozil, Pirlo, Di Natale, Ronaldinho, Ibrahimovic, Berbatov, David Silva, Xavi, Del Piero, Totti, Robinho.

6 april 2012 om 13:23

Typerend? Ik had ook inderdaad andere namen kunnen noemen, maar Pirlo, Di Natale, Xavi, Del Piero, Totti en Robinho behoren niet te de besten vind ik.

Heb je Robben weleens zien spelen? Die bal kleeft aan zijn voet vast!

6 april 2012 om 13:28

Naa, ik vind Robben wel heel goed aan de bal maar lang niet het gevoel wat ik inderdaad krijg bij spelers als Silva, Pirlo en ook Messi. Deze soort spelers hebben de bal echt helemaal onder controle, terwijl het bij Robben soms fout gaat tijdens een dribbel.

6 april 2012 om 13:39

Een een goede dribbel hebben betekent niet gelijk dat je heel technisch bent. Het ziet er bij Robben snel spectaculair uit omdat hij heel snel is.

Maar al die spelers die ik/jij opnoemt hebben een beter techniek dan Robben. Geloof mij nou maar. Qua aanname en echt controle over de bal. Ze rennen alleen niet zo snel met de bal als Robben. Maar puur technisch gezien loopt een Pirlo mijlen veder als Robben. Zeker in ze top jaar (2010).

6 april 2012 om 13:43

Ja, typerend voor de mensen hier op VZ. Die Nederlandse spelers altijd bij alles willen betrekken.

Maar als zij niet tot de top behoren, wie dan wel volgens jou? En dan heb ik t niet over een Zidane maar speler die nog spelen.

Want ik ben er misschien 1 of 2 vergeten. Maar ik weet toch vrij zeker dat de spelers die ik net opnoemde technisch gezien de beste in de wereld zijn op het moment.

6 april 2012 om 15:19

@El Fenomeno

Als Pirlo en Del Piero niet bij de besten horen... wie dan wel?

6 april 2012 om 15:30

Niet bij de besten qua balbehadeling en first touch zoals ik al eerder vermelde. Verder zijn/waren het natuurlijk wel topspelers.

6 april 2012 om 16:47

Sorry El Fenomeno,

Maar naar mijn mening, heb jij dr weinig kijk op als je dat vind.

6 april 2012 om 17:50

De techniek en first touch van Del Piero en Pirlo zijn zelfs beter als die nederlanders die jij noemt. Volgens mij moet je Del Piero bv maar eens gaan bekijken in zijn hoogdagen en zelfs nu. Hij speelt nu puur alleen op techniek en de verdedigers durven gezien zijn leeftijd nog steeds niet zomaar op te komen.

6 april 2012 om 13:09

Er zijn al betere spelers als Ronaldo denk aan Van Persie en Robben mensen!!
Geloof je me niet? Typ dan dit in op youtube, en neem de eerste die naar boven komt!
*
Arjen Robben: Ready for action
Robin Van Persie: The artist

6 april 2012 om 13:19

Van Persie en Robben betere spelers dan Ronaldo?

Van Persie wordt alom geprezen door het feit dat hij veel scoort, Ronaldo scoort er meer.
Robben wordt geprezen door zijn acties en explosiviteit die, met alle respect naar Robben, ondergeschikt zijn aan die van Ronaldo.

Daarbij moet je wel heel erg naief zijn wil je me overtuigen met twee youtube filmpjes.

6 april 2012 om 13:25

Robben is sowieso qua techniek beter dan Ronaldo. Robben is qua doelpunten minder maar Robben passeert spelers veel makkelijker en doet ook meer op gevoel en intinct zoals Messi dat doet.

V. Persie zelfde verhaal alhoewel hij nu wel spits is. Maar V. Persie kan veel beter combineren en het spel vind ik beter lezen.

6 april 2012 om 14:14

@GZ ik ben het o zo vaak met je eens maar nu?

Ronaldo heeft zo geweldige techniek maar gebruikt dat niet, door onze heer Mou die heeft het werk van SAF overgenomen om hem een goalkiller te maken. Pellegrini gebruikte de oude-ronaldo die van de acties maar doordat hij het steeds minder gebruikt denken mensen dat hij niet technies is.

Robbens inzicht is misschien iets meer dan Ronaldo maar Ronaldo heeft sws wel meer techniek dan Robben.

6 april 2012 om 14:22

@galacticoss_7

Mwoah denk je ? Als ik Robben zie voetballen met zijn acties op snelheid of het snelle draaien, kappen etc. Ronaldo is zoals je zegt meer een machine. Wellicht dat hij het nog wel kan, maar ik zie het amper.

Andere kant, je verleert het niet zomaar natuurlijk. Maar op dit moment vind ik Robben en V. Persie de betere spelers qua techniek. Qua rendement is Ronaldo zwaaaaar de betere.

6 april 2012 om 13:18

Het heeft 60 jaar geduurd voor er iemand het record van Telmo Zarra had verbroken. Dat is echt een prestatie van juwelste en met nog nog 8 wedstirjden heeft hij nog 3 doelpunten nodig om dat record te evenaren en dat 2x achter elkaar! Zo iemand vind je niet snel weer.

6 april 2012 om 13:44

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo onder de indruk van dat doelpunt van hem tegen Osasuna om eerlijk te zijn. Ja hij vliegt er mooi en hard in maar als je iedere wedstrijd 4x van dezelfde afstand op goal schiet gaat er na een tijdje sowieso wel 1tje erin en dat was dus tegen Osasuna.

C.ronaldo is een geweldenaar. Niet te vergelijken met Messi ook, die het vooral moet hebben van teamspel.ronaldo kan alles, actie maken, vrije trappen, goed schot, koppen. Echt een geweldige speler in mijn ogen de beste van de wereld.

6 april 2012 om 11:40

Geweldige speler en ook zijn houding in het veld gaat vooruit! Absoluut een topper die van mij uit veel respect krijgt. Weet jij ook toevallig of hij twee benig is? Ik dacht het wel namelijk.

Echt geweldig om zo'n speler in je team te hebben. Hopelijk is hij ook leuk/ gezellig naar zijn teamgenoten.

Weet iemand of hij een "prettig" persoon is privé? Los van al die vrouwen om hem heen? ;

6 april 2012 om 11:40

Ja, links, rechts, geen probleem voor hem;. En ik denk dat niemand hem hier privé kent.

6 april 2012 om 12:06

Ik zal je eerlijk bekennen dat ik niet echt een fan ben van Real. Maar meestal weten mensen wel van: Hij is vriendelijk naar fans van bijv: handtekeningen uitdlen en op de foto gaan enz.. Nee ik ga er van uit dat niemand hem persoonlijk kent.

Maar nog maals geen fan van Real maar wel van Ronaldo.

6 april 2012 om 11:43

klopt hij kan ook zeuren huilen aanstellen acteren en egoistisch zijn

6 april 2012 om 11:46

Dat is de voornaamste kwaliteit van heel Barcelona ja.

6 april 2012 om 11:48

en dan toch nog real afzeiken

6 april 2012 om 11:49

Dat je Ronaldo de beste ter wereld vind heb ik niks op tegen.. De punten die je noemt waarom die zo goed is ook niet. Maar Messi moet het van teamspel hebben en Ronaldo dan niet?

Ik zie Messi meestal juist de openingen zoeken en vinden, 2 of 3 man uitspelen en dan wel vaak door een 1-2tje nog dichter bij het doel komen.. maar Messi creaeert vind ik veel meer zelf. Hoevaak hij een paar man uit speelt in de wedstrijd of een steekpass geeft op een ander is niet normaal. Al ga je Ronaldo's goals bij Real er op na kijken zijn het toch vooral goals waarbij die het eindstation is van een aanval en penalty's. Daar is echt geen donder op tegen. Het maakt niet uit hoe je ze scoort als ze maar zitten. Maar ik denk dat Ronaldo het meer van een team moet hebben dan Messi. Misschien wel net zo veel. Maar Messi zeker niet meer.

6 april 2012 om 11:52

Vind ik niet, ik vind dat Messi het juist van Iniesta en Xavi achter zich moet hebben. Terwijl Ronaldo vaak uit het niets scoort van 35 meter, of een vrije trap erin schiet. Of ineens een actie maakt.

Messi speelt ook wel vaak mensen uit, maar hij moet het toch van die 2 toppers achter hem hebben om hem te bedienen. Ik vraag me trouwens af wat Barca is zonder Messi... Meer dan 50% van de goals zijn van hem namelijk.

6 april 2012 om 11:57

Mensen die het altijd over Xavi en Iniesta hebben is ongein. Hun samen hebben maar een paar assist op Messi staan nl. Laatst schrok ik gewoon van die statistieken..

Bij Ronaldo kan je ook zeggen dat ie het wel heel vaak probeert van afstand. Dan mag er wel een keer 1 in ja. Laatst ging na 40 (!) vrije trappen eindelijk weer 1tje erin. Dan vind ik niet dat je een goeie vrije trap hebt. Zijn trap is dodelijk, maar niet altijd even effectief. Hij weet soms zelf nog geeneens waar de ballen belanden.

En dat van wat is Barca zonder Messi is 1 grote grap. Barca heeft namelijk wel Messi en daar moet je het maar mee doen. Want ja, wat is United zonder Rooney ? Feyenoord zonder Guidetti stond misschien 8e ofzo. Real zonder Ronaldo was lang niet zo goed. Bayern zonder Robben had 2 jaar geleden nooit in de CL finale gestaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

6 april 2012 om 12:01

Ik ben het met je eens. Ronaldo beter noemen dan Messi is dezelfde discussie die er was toen Cruyff voetbalde (neeskens is constanter), Maradona (kempes was veel beter) of van Basten (met Gullit op het veld stond je al 1-0 voor, waar ik het overigens ten dele mee eens ben), maar over 10 of 20 jaar zal de wereld spreken over Messi, vele generaties zullen na hem proberen zijn records af te pakken en wij zullen tegen onze kleinkinderen vertellen dat we Messi hebben zien spelen. Ronaldo is een geweldenaar, die je kunt onderbrengen in de categorie van Basten en Platini. Of zo je wilt, Ruud Gullit. Maar van het niveau Maradona of Cruyff of Pele, daar moeten we Messi in plaatsen. Het feit dat Messi op zijn 24ste (2,5 jaar jonger dan Ronaldo!) nu al de discussie op gang heeft gebracht of hij de beste speler ooit is, is veelzeggend. Wie heeft ooit de (belachelijke) discussie gehoord of (christiano) Ronaldo de beste speler ooit is en beter dan een Maradona? Welnu, Messi heeft deze status wel, daar waar de Portugees deze status nooit zal halen.

6 april 2012 om 12:08

Ik ben het ook volledig met jou eens. Als je op deze leeftijd al 3 CL titels op je naam hebt staan, het doelpunten record van Barcelona, voor de 4e keer op rije topscorder gaat worden van de CL, binnen een paar jaar topscorder aller tijden bent van de Cl(hij gaat Raul echt wel in halen) en zo speelt als Messi maakt het niet uit hoe je het doet. En hij heeft ook geen wereldtitel nodig om de beste allertijden te zijn..maradona had geen CL en veel minder goals.. Dus ja.

6 april 2012 om 12:28

Ronaldo categorie Platini/van Basten? Brrr... wat een gevloek. Gullit misschien, Gullit was toch ook vooral die fysieke speler. Maar wel iemand die zijn ploeg op sleeptouw kon nemen (ek 88), heb Ronaldo nog nooit zijn ploeg op sleeptouw zien nemen.

6 april 2012 om 13:06

Als je zoveel goals maakt neem je je team automatisch op sleeptouw.

6 april 2012 om 14:47

@ Wilshere

Weet je wat een test voor Ronaldo is. De wedstrijden tegen Bayern Munchen. Dan ben ik benieuwd wat hij ervan gaat bakken. Tegen Nicosia, met alle respect dat de ploeg zo ver gekomen is, is voor een speler van Real Madrid geen kunst.

6 april 2012 om 16:03

@freddy: dat Messi 1x in CL een kopgoal maakte, betekent niet meteen dat hij kan koppen..

Sneijder maakte ook een kopgoal tegen Brazilie maar is geen kopspecialist.

6 april 2012 om 18:21

misschien niet de beste speler ooit,
maar wel de beste links/rechts buite ooit,
hij komt van de vlanken en scoort 1 op 1,
en als je dan niet in de beste 11 ooit komt dan weet ik het ook niet meer?

6 april 2012 om 13:39

alle dingen die jij nu opnoemt kan messi ook hoor. acties maken, en hoe, vrije trappen, koppen kan hij ook. messi moet het vooral hebben van het teamspel? dus ronaldo doet alles zelf. en ze hebben utigerekend dat er van de 300 vrije trappen er 290 de mist ingingen, hij heeft een weergaloze trap, mee eens, maar als je zovaak mist...

Helemaal mee eens. Het zal nog lang duren voordat er weer eenzelfde soort speler als Ronaldo is. Ik denk overigens wel dat Real madrid gaat winnen van Valencia.

10 jaar terug zou ronaldo maar een normale winger zijn geweest daar waar er toen wel echte geweldenaren speelden .

6 april 2012 om 11:55

@deplaszak:

Dus jij beweert dat er tien jaar geleden een dozijn van Ronaldos rondliep met dezelfde staat van dienst. Dus dezelfde statistieken.

Ik zou zeggen, barst maar los. Ik wacht vol verwachting met welke spelers jij aan komt. Graag de statistieken erbij.

Dank U.

6 april 2012 om 12:04

Ik begrijp wel wat deplaszak bedoeld. Je moet dan niet met statistieken komen als tegenargument want wat hij dus beweerd is dat hij deze statistieken 10 jaar geleden niet zou kunnen behalen, daar geef ik hem wel 100% gelijk in.

6 april 2012 om 12:33

@hennie en acmilan ,nou ja hoe moet ik het uitleggen ,het is niet dat is een ronaldo of messi basher ben of hater ,maar het algemene niveau van voetbal is gewoon gezakt ,als je soms kijkt hoe ze verdedigen in spanje lijkt het wel alsof ze fan zijn van ronaldo en messi ,ik bedoel doodschoppen nee dat niet absoluut niet maar er mag wel wat minder respect zijn als je snapt wat ik bedoel.ik heb ook het gevoel alsof er tegenwoordig meer op andere aspecten word gescout dan puur op talent ,techniek ,meer op zekerheid .alleen al als je naar de eredivisie kijkt en je ziet sommige passes dan denk je toch what the hell ?

6 april 2012 om 13:21

Welk ventje van 17 kan de record van Ronaldo van vorig seizoen en dit seizoen evenaren? Dat is wel een heel makkelijk inkopertje Ac_milan22.

Des te knapper zijn de prestaties die hij nu levert aangezien hij eerst maar een normale winger was.

6 april 2012 om 13:28

10 jaar geleden op deze leeftijd heb ik het over..

6 april 2012 om 12:40

Je kraamt veel onzin uit over de periode 2001-2002. Niet alleen over modems, maar ook over spelers. Wees er maar zeker van dat Ronaldo 10 jaar geleden ook door vrijwel iedereen zou worden beschouwd als een exceptionele, zeer goede speler. Zeker geen modale winger. Als je hetzelfde verhaal nou over Finidi George had gehouden...

Ik begrijp wel wat je zegt over het algemene niveau, maar dat doet niet zoveel af aan zijn enorme kwaliteiten. Daarmee had hij 10 jaar geleden ook absoluut uitgeblonken.

6 april 2012 om 15:37

Ze zeggen wel vaak vruuger was alles beter ,dat klopt ook op bijna elk aspect in het leven bijna he.maar ook op gebied van voetbal ik kan jouw zo een aantal spelers opnoemen die ik beter vind vond.

6 april 2012 om 15:43

Dat denk ik ook wel en misschien zouden we het over die namen wel eens zijn. Maar al zouden we uiteindelijk met een paar namen komen, dan nog zou hij toen geen 'modale winger' zijn geweest. Ook toen zou hij tot de wereldtop hebben behoord. Al was die misschien toen wat breder.

6 april 2012 om 16:04

Graag wat namen dan, ben nog steeds erg benieuwd. Zou het zelf niet zo snel weten.

Ronaldo is geweldig, wordt ieder jaar beter en zijn statistieken spreken voor zich.

Niet te vergeten dat Ronaldo aan het einde vaak nog beter wordt en ik denk dat het een super spannend slot gaat worden.

De clasico(s) die er aan komen zullen weer bloedstollend spannend zijn.

Hala

Ronaldo is een fantastische speler. Een genot voor het oog. Alleen zijn indrukwekkende statistieken zeggen meer dan genoeg. We zullen zolang het kan iedere week van zijn kwaliteiten moeten genieten, voor je het weet is hij op zijn retour.

152 goals in zijn laatste 160 competitiewedstrijden (2 seizoenen PL en 3 seizoenen PD) terwijl hij niet eens een spits is + zijn attractiviteit zeggen wel genoeg over de klasse van deze speler

Het gat tussen de nummer 1 en 3 is gewoon 30 punten, absolutly ridicolous. Voorheen won Valencia geregeld van Real in Mestalla (3-0 voor het laatst in 2009). Erg zonde dat zo'n ploeg jaarlijks goudhaantjes kwijtraakt.

Overigens zie ik Real ook tewoon winnen van dit Valencia (kwalitatief gezien misschien wel het zwakste ploeg van de afgelopen deccenia).

Ronaldo is gewoon Ronaldo. Een fenomenale speler die volgens mij mening net onder Messi staat.

Links, rechts, koppen of vrije trappen, geen een probleem voor Ronaldo ( al gaan de vrije trappen de laatste tijd niet zo goed ). Messi is een hele andere type speler, vergelijkbaar met Maradonna terwijl Ronaldo meer een krachtpatser is.

6 april 2012 om 11:49

Juist laatste tijd gaan ze goed, daarvoor even niet. Hij heeft laatste 2 wedstrijden 2 vrije trappen gescoord.

6 april 2012 om 12:50

Haha klopt, maar ik bedoelde met de laatste tijd de de laatste 2 seizoenen bij Real. Bij Manchester waren zijn vrije trappen veel beter.

Prachtspeler doelpunten machine hij heeft alles.

-schot.
- Vrijtrappen ( al gaat dit vaak fout als ze er in vliegen zijn ze prachtig ) .
- Snelheid.
- Speelt ze man makkelijk uit .
- Koppen
- Sprong kracht kan gewoon paar seconden zweven
- Teamspel erg gegroeid dit seizoen vooral
- Flair
- Mooie acties tricks
- Tweebenig

Zo kan je nog wel paar dingen opnoemen.

Kort gezegd genot om naar hem te kijken voetbal held!

6 april 2012 om 11:56

Vind hem wel de meest overschatte vrije trappennemer van zijn tijd hoor. Die man schiet er 1 op de 100 in of zo, vaak ook nog keepersfouten. Denk dat iedere speler eenzelfde rendement kan halen, zelfs keepers.

6 april 2012 om 12:02

Voeg daar Sneijder maar aan toe. In mijn ogen waren Beckham en Roberto Carlos nog altijd een klasse apart in het nemen van vrije trappen.

6 april 2012 om 12:03

Bij real schiet die ze dramatisch maar bij manu zo daar nam die ze echt goed .
Denk maar even tegen arsenal die vergeet ik dus echt niet haha commentator die zei toen '' far to think about it ''. Zoals ik al zeg bij manu scoorde hij vaak maar bij real is het slecht al was die tegen apoel wel erg mooi.

6 april 2012 om 12:04

nope voor mij blijft juninho pernambucano vrijetrappen meester het waren gewoon penalty's voor hem

6 april 2012 om 12:05

Beckham en vooral Juninho zijn de beste die ik zelf heb meegemaakt.

Edit: @persiangooner

Ook Beckham had wedstrijden dat hij er 10 mistte. Toevallig herriner ik me een zeer belangrijke, het was voor kwalificatie van Engeland dacht ik... Hij miste er echt meer dan 10 en scoorde de laatste dan wel... dan hoor je er niemand meer over... Ook bij deze is het zo. Hij mist heel veel, maar laatste 2 wedstrijden heeft ie toch allebei een penalty gescoord.

6 april 2012 om 12:10

Sneijder heeft sowieso een overschatte traptechniek. Bij het Nederlands elftal zie ik hem ook echt elke vrije trap op doel schieten, ongeacht de afstand. Het grappige is dat geen een de achterlijn haalt zonder 5x te stuiteren.

Mihajlovic king!

6 april 2012 om 12:12

@ Ac_milan22

Natuurlijk, op dit vlak is het pure armoede. Vrije trappen zouden er veel vaker in moeten vliegen. Maar bij Beckham gaan de meesten nog op doel of in de buurt hiervan.

Van der Vaart heeft trouwens ook een uitstekende vrije trap, jammer dat Sneijder ze opeist terwijl zijn vrije trap minder is dan zowel die van Van Persie als van Vdvaart.

6 april 2012 om 12:16

@pg

Sneijder is sowieso overschat heeft 1 goed seizoen gekend en iedereen heeft het nog over het WK dat hij zo goed was en van Persie niet. Komt ook dat van Persie geen normale ballen kreeg. Zet van der Vaart er neer en van Persie komt uit de voeten.

De moyenne van Ronaldo zijn vrije trappen vind ik ook bizar slecht en toch heeft hij volgens mij al bijna 45 vrije trappen in zijn loopbaan gescoord zegt niks natuurlijk, maar vond dat wel leuk om te weten. Juninho had iets van boven de 50 ofzo;p Dat was pas een specialist.

6 april 2012 om 12:33

@ Rafaello

Ben het helemaal met je eens. Maar het was niet eens een heel seizoen , maar eerder een halve.

6 april 2012 om 12:35

@ Pg

Roanldo was een vrije trappen specialist bij Manchester, maar bij Real gaan ze er niet meer in. Toch blijft hij ze allemaal nemen, terwijl spelers als Nuri Sahin, Xabi Alonso en zelfs Kaka denk ik een betere vrije trap hebben dan Ronaldo ( tenminste, niet als hij ze net als tegen Apoel begint te nemen ) .

6 april 2012 om 12:38

Juninho en vooral Mihajlovic zijn de beste vrije trap nemers die ik heb meegemaakt. Beckham had ook een geweldige vrije trap in de voeten maar de eerste twee scoorden vaker. En beide hadden zo'n trap die net voor het doel daalde.

6 april 2012 om 12:42

Sneijder? Die heeft ook een veel te laag rendement wat betreft vrije trappen, behoort absoluut niet tot de besten. Ik lees een Juninho, ben ik het helemaal mee eens, maar een Van Hooijdonk was ook een wereld vrije trappen nemer. Beter dan Carlos en Beckham. Natuurlijk is Van Hooijdonk minder dan die spelers, maar zijn vrije ballen waren echt buitenaards.

Van Mihajlovic heb ik weinig tot niets gezien vroeger.

6 april 2012 om 14:00

Luc Nilis niet te vergeten, en alvaro recoba

Real moet toch thuis spelen tegen valencia want ik kan mijn nog levendig herinneren dat real met 2-3 daar is gewonnen
thuis zal real wel winnen tegen valecia denk ik. Ik hoop op 3-1

Als wij jaren nodig hebben om iemand als Ronaldo te zien krijgen. Wat hebben wij dan nodig om 2e Messi te zien spelen. EEN Eeuw misschien

Deze 2 spelers blijven uniek.

6 april 2012 om 12:13

Type bij youtube in George Best.

6 april 2012 om 13:06

Of gewoon lekker Nederlands Gerald Vanenburg.

Zo'n sierlijke en ongelofelijk technische speler die vanenburg, echt verschrikkelijk goed gewoon. Qua stijl en bewegingen kunnen Messi en Ronaldo daar een puntje aan zuigen. Maar zo'n gozer lijkt zo maar een nobody te worden en in het niet te verdwijnen bij vercommercialiseerde sterren als Ronaldo en Messi die wel makkelijk scoren en harder kunnen hollen, dat moet gezegd, maar minder sierlijk zijn.

Vanenburg schiet in filmpje op youtube (typ in: vanenburg schiet raak achter stanbeen) langs als bijna 50-jarige even achteloos als doodleuk achter het standbeen een kratje van de lat van buiten de 16. Gewoon humor die techniek van hem.

George Best is trouwens ook echt goed voorbeeld, wat een sierlijkheid.

6 april 2012 om 13:20

@toontje99

Klopt, Best is echt 1 van mijn favouriete spelers all time. Wat een middenveld was dat zeg toen bij United. Nog steeds wordt gesproken over het beste team van United ooit.

En wat dacht je van het middenveld van Napoli destijds met Maradona, Careca en de geweldernaar Giordano.

6 april 2012 om 13:36

Napoli had een heel aantrekkelijk team idd, iedereen werd ook twee keer zo goed sinds ze met Maradona speelden, haha.

George Best spreekt voor zich. Spelers die dingen doen die niemand verwacht, heerlijk!

6 april 2012 om 13:48

Vanenburg was inderdaad een fantastische speler. Qua techniek bijna ongeëvenaard. Net zoals Berbatov qua techniek tot de allerbesten behoort.

6 april 2012 om 14:03

Maar Ma-gi-ca heeft helaas maar 1 seizoen samen gespeeld toen Careca kwam, daarna vertrok Giordano al weer. Raar genoeg wonnen ze dat seizoen de titel niet eens.

Als je echt een geniale spelers wil zien dan moet je zoeken naar Roberto Baggio of Enzo Fransecoli.

6 april 2012 om 14:24

@mcjeroen12

Klopt, eeuwig zonde. Maarja ik was er toen nog niet he haha

Ja inderdaad zijn fantastische spelers en natuurlijk mijn all time hero Gianfranco Zola Die heeft dingen gedaan met een bal, ongelooflijk. Zoveel elegantie

6 april 2012 om 14:33

Haha schitterend hoe achteloos hij dat kratje van de lat schiet, belachelijk.

Waarom is de naam van Bergkamp nog niet gevallen? Koning van de aanname. Weinig toppers die zo onderschat zijn geweest gedurende hun hele carrière en daarna.

Baggio was inderdaad ook zo enorm begaafd, helaas kreeg hij ruzie met de helft van zijn trainers tijdens zijn loopbaan. Anders was zijn status nog een stuk groter geweest.

Le Tissier was ook een geweldenaar trouwens, die had behalve sierlijkheid ook nog een ongekende traptechniek.

Ach ja... zo zijn er nog 1000 van die vergeten geweldenaren.

6 april 2012 om 14:43

@pg

Haha natuurlijk Bergkamp. Die goal tegen Newcastle vertelt je alles wat je moet weten over Bergkamp. Vind dat echt zijn mooiste goal ever gemaakt gewoon. Bedoel, zoiets verzint ie gewoon ff omdat hij ' zo snel mogelijk langs de verdediger heen wou gaan'. En dan de vraag, bedoelde je het precies? Bergkamp: ' Ja natuurlijk! '.

Ik denk dat de meeste niet vergeten zijn maar zoals je zegt het zijn er zoveel Toontje99 is fan van Torino en die heeft ook heel wat magistrale spelers gehad.

Als we een lijstje moeten maken van de oude goden van het voetbal zijn we nog lang bezig Heel lang!

6 april 2012 om 15:23

@mcjeroen12

De koning van het italiaanse voetbal noem jij op

Ik had niet verwacht dat mensen naar Baggio zouden refereren... Echt een geweldige speler!!

6 april 2012 om 12:16

Of Maradonna... Dat is echt de beste...

6 april 2012 om 12:24

Ja alleen die krijgen wij nooit meer teru te zien, niet de komende jaren en ook niet de komende eeuw.

Ik heb zoveel respect voor deze voetballer. Mensen vergeten weleens dat Ronaldo het niet best had zijn pa was verslaafd aan alcohol en overleed op jonge leeftijd. In zijn tijd bij Manchester United is hij uitgegroeid tot een bepaalde sleutelspeler/wereldspeler. SAF heeft hem onder zijn hoede genomen en de gok gewaagt om hem de best betaalde tienerster te worden in 2003. Bij Portugal vind ik hem nu minder dan in 2004 en 2006 toen ging het allemaal wat vloeiender en had hij een bepaalde actie waaruit echte dreiging kwam.

De beste voetballer ter wereld vind ik het niet en ook denk ik niet dat hij tot de allerbesten word gerekend alhoewel ik soms denk dat wanneer hij dit volhoud tot zijn 32ste 33ste hij best wel wat meer waardering mag krijgen van de buitenwacht. Wij hier in Nederland (VI NOS Sport1) zijn ook niet altijd lovend over hem en dat is net zoals Messi wanneer ze stoppen denk je ja dat was echt een goede voetballer.

Hij heeft alles wat een voetballer moet hebben op fysiek gebied en ook zijn overzicht en inzicht word steeds beter. Dat vond ik vorig jaar helemaal niets, terwijl hij toch die 41 doelpunten maakte. Ik kijk nu wedstrijden van Real en je ziet hem zoeken naar Marcelo combinaties aangaan met Benzema Kaka en Higauin.

Er is 1 ding wat hij beter moet gaan beheersen zijn vrije trappen!!
Hij heeft op zijn kop gekregen en als je wedstijden van Real kijkt zie je dat hij niet meer altijd de vrije trappen mag nemen en na dat commentaar plop 2 keer een vrije trap in 2 weken. Misschien dat hij weer op oefent. De beste man is altijd bezig met de sport waarin hij het beste is en ook de jeugd neemt hij af en toe onder zijn hoede.

Ik denk dat menig ploeggenoot het een genot vind om een type als Ronaldo in je team te hebben.
Ik moet zeggen dat hij enorm respectvol is naar zijn rivaal en visa versa. Dat vind ik mooi om te zien.
Cristiano Ronaldo een voorbeeld van hoe je je lichaam optimaal kan gebruiken in het voetbal.

De poll klopt trouwens niet het is Valencia dat op bezoek komt bij Madrid.

Nelson Oliveira heb ik hele hoge verwachtingen van. Zag hem aantal keer op jeugdtoernooien en heeft beetje zelfde speelstijl als Ronaldo.vond hem tegen Chelsea ook heel sterk invallen.

Nog iets meer dan 2 jaren om precies te zijn, want dan komt Neymar naar Barcelona. En mocht Neymar het niet worden zijn er met Hazard, Myachi, Shaqiri en Boudebouz nog meer toptalenten die van wereldklasse kunnen worden.

Voor een nieuwe Ronaldo duurt het een paar jaar voor een nieuwe messi minstens 50 jaar :-)

Je hoeft zijn cijfers maar te bekijken en je kunt moeilijk gaan beweren dat hij geen wereldtopper is. Veel completer dan Ronaldo ga je ze niet snel vinden. Echt een geweldenaar.

Hij heeft alleen de pech dat er een kleine kontkriebel rondloopt bij Barcelona. Die simpelweg geboren is als geniale voetballer.

Bij Messi is 90% aangeboren, terwijl Ronaldo beter is geworden door extreem veel trainen. In dat opzicht heb ik ook meer respect voor de prestaties van Ronaldo, ondanks dat ik Messi de betere voetballer vind.

6 april 2012 om 12:38

Ik ben dat argument eerlijk gezegt wel beugehoord. Men moet meer waardering hebben voor Ronaldo omdat hij het meeste traint?

Welke bewijzen zijn er hiervoor? Heeft iemand iedere speler in de wereld bekeken op de trainingen en is uit zijn beoordeling uitgekomen dat Ronaldo het hardste traint?

Tuurlijk waardeer ik Ronaldo omdat hij zo leeft voor eijn sport en veel traint.

Maar omdat het bij Messi vooral talent is , traint hij amper.. ? Messi zal ongetwijfeld ook hard trainen. anders zou hij nooit staan waar hij nu staat. Dat geld voor iedere voetballer met talent.

Met talent alleen kom je er niet...

6 april 2012 om 12:45

@grandepulga2

Als Ronaldo meer traint dan Messi is dat toch juist een compliment richting Messi? Ik begrijp niet hoe je er iets negatiefs uithaalt...

Wat hij meer respecteert mag die toch zelf weten?

6 april 2012 om 13:01

Ik heb nergens gezegd dat men meer waardering moet hebben voor Ronaldo. Ik geef alleen een persoonlijke mening.

Tevens zeg ik nergens dat Messi amper traint. Ik geef alleen aan dat Messi minder training nodig heeft gehad om zover te komen. Messi had deze balbehandeling al als klein jochie. Iedereen ziet toch dat hij net als Maradona, Ronaldinho enz. simpelweg geboren is voor het voetbal.

En dat ik meer respect heb voor de prestaties van Ronaldo wil overigens niet zeggen dat ik hem beter vind dan Messi. Ik ben ''fan'' van Barca en vind Messi 100 keer leuker om te zien. Ook geef ik eerder aan dat ik Messi de betere voetballer vind. En ondanks dit heb ik meer respect voor de prestaties van Ronaldo.

Prachtige speler om te zien.
Vind 't wel jammer dat 't niet meer allemaal zo vloeiend gaat als het bij Man u ging, hij had daar veel meer variatie in z'n acties en dat leverde heerlijke momenten op.
Ik weet nu constant wat die gaat doen, het rendement is ontzettend hoog moet ik wel meegeven.
Maar 't is altijd via links, met rechts de schaar, versnelling met links, schot/voorzet met links.
Bij Man u liet die verdedigers zo vaak in 't duister tasten tot die ruimte zag om van 25 meter te schieten om 'm vervolgens op geweldige wijze in de kruising te zien belanden.

Ik mis de oude Ronaldo, en ik hou ook van de nieuwe Ronaldo.
Beetje besluiteloos wat ik nou 't liefst zie.
Ik hou van rendement, maar entertainment maakt 't voetbal..

Jullie mening?

Ronaldo is gewoon zonder meer de meest complete speler ter wereld.
Hij past niet in barcelona voetbal maar dat hoeft ook niet, Real speelt gewoon zijn eigen spel en dáár past deze held perfect in!

Allereerst heb ik zeer veel respect voor Ronaldo. Hoe hij zich aan zijn sport wijdt en elke wedstrijd alles geeft zie ik niet veel spelers doen. Echter moet ik wel zeggen dat hij als voetballer niet uniek is. Als atleet zal het inderdaad nog jaren duren voordat er weer iemand met zo'n mentaliteit als Ronaldo is. Zijn toewijding en liefde voor de sport zijn ongekend. De toptalenten van nu zie ik echter wel beter worden dan hij, en dan doel ik voornamelijk op technisch en voetballend vlak. Qua doelpunten zijn er maar weinig die hem zullen overtreffen.

het zal jaren duren dat er weer een speler als ronaldo gaat komen
maar een speler als messi komt er niet meer ;

6 april 2012 om 13:16

Laatst documentaire gezien van Pele. Hij verwoorde het voor iedere voetballer perfect in mijn ogen! Hij zei namelijk: ' Er zal nooit meer een speler als Pele komen. Weet je waarom? Omdat mijn ouders de fabriek heben gesloten'. Geweldige uitspraak

Daarbij ik vind het echt waardeloos dat Messi tegenwoordig als enige aanvaller in het hedendaagsvoetbal in het rijtje van Pele/platini etc thuishoort. Is toch best erg hoever het voetbal tegenwoordig is afgezakt.

Qua techniek en verfijning zijn er op dit moment geen meerdere opties.

Voetbal gaat achteruit.

6 april 2012 om 13:32

Voetbal gaat achteruit?

Denk het niet hoor. Ik heb lang geen spelers als Xavi en Iniesta gezien in de afgelopen 20 jaar. En aangezien er nu uitgerekend een speler komt die behoort tot het rijtje Maradonna/pele, vind ik dat het de laatste tijd wel goed gaat met voetbal.

Wat veel mensen vergeten is het voetbal verdedigend veel beter is geworden door de jaren heen. Als ik beelden zie van hoe ze verdedigen tegen Maradonna of zelfs Pele en dat vergelijk met Nesta van vorige week, dan zit er een groot verschil in.

6 april 2012 om 13:55

@apacalypto

Ja voetbal gaat zwaar achteruit.ik beschouw Robnaldinho bijvoorbaald als de laatste samba-voetballer van Brazillie. Neymaar heeft nog wel trekjes hiervan maar echt lang niet het niveau van Dinho of Garrincha, Socrates, Vava of een Pele en Zico.

Klopt vroeger werd er slechter verdedigd maarja als Pele en Maradona zich zouden kunnden ontwikkelen zoals Messi en Ronaldo tegenwoordig kunnen zou deze ook denk ik zwaar boven de rest uitsteken.

Dus in vergelijking is het denk ik niet zo heel veel verschil qua prestaties.

En met voetbal gaat achteruit doel ik meer op de Messi de enige speler is dat bijv in het rijtje met Zidane Pele Cruijff, Platini en Garrincha genoemd mag worden. Iniesta en Xavi hebben het niveau van Zizou echt nog niet bereikt.

Misschien wel tikje subjectief vanwege mijn neiging om oude helden te vereren. Maar snap je wat ik bedoel, als Iniesta zegt, denk je niet aan Zizou of Cruijff of Beckenbauer. Dan denk je aan de nieuwe maar iets mindere generatie.

Bij Messi denk je dus wel aan Pele, Maradona Ronaldo(brasil) enzo.

En aangezien Messi de enige is die daar nu thuishoort vraag ik mij af hoelang we moeten gaan wachten tot de volgende welicht tot dat niveau mag gerekend worden.

6 april 2012 om 14:12

Het is wel zo dat spelers van vroeger een bepaalde nostalgisch gevoel oproepen, maar je vergeet dat spelers als Pele, Maradonna en ook Ronaldo ( Brazil ) ook niet allemaal tegelijk speelden. Het is onmogelijk dat bij een bepaalde tijd meerdere wereldspelers tegelijk actief zijn.

Het is gewoon zo dat iedere tijd zijn beste spelers heeft. Als je kijkt naar de afgelopen 10 jaar, dan zijn er toch wel aardige spelers bij gekomen.

Zidane, Ronaldo, Messi, Cr7, Del Piero, Maldini, Ronaldinho etc. ( en dan zijn er nog genoeg spelers om nog op te noemen )

Wat misschien ook wel meetelt is het feit dat er nu meerdere spelers boven gemiddeld zijn, maar er is maar eentje die echt er boven uit stijgt.

Verder zeg ik als Madrid-fan dat Iniesta wel degelijk bijna het niveau bereikt van Zidane en dat Xavi toch wel van een andere klasse is.

Over Brazilie heb je wel gelijk, de grootste voetballand aller tijden gaat achteruit. Ik denk dat Spanje nu de beurt over neemt, want ik zie ook genoeg talent voor later komen.

6 april 2012 om 14:30

Dat is een argument wat ik over het hoofd heb gezien. Klopt , maar Garrincha, Zico, Socrates, Vava etc hebben toch wel enkele jaren samen gespeeld in het Brazillie. Maar het is een goed argument, thanks!

Iniesta komt inderdaad heel dichtbij het niveau van Zizou maar ik vind dat zijn gedrag van vallen en zeuren om kaarten gewoon belachelijk. Zizou had spaarzame momenten waaronder die kopstoot, maar Iniesta is het gewoon vaker. Daarom twijfel ik om hem in potentie bij Zizou te zetten, Voetballend komt hij wel in de buurt ja!

Tsja Brazillie wat je kan zeggen daarover... Waardeloze coaches, resultaat voetbal etc. Ze hebben jarenlang alles gedomineerd. Onverslaanbaar waren zij. Haha ik word altijd helemaal stil als ik die oude beelden terugkijk, over voetbal gesproken.

Zie nu een crosspass van Zico, niet normaal jonge

6 april 2012 om 15:56

@g.zola/apocalypto

Menen jullie dat echt....?? Iniesta dichtbij het niveau van Zizou?? Spelers worden tegenwoordig echt veel te veel opgehemeld. Over het verdedigen van vroeger slechter was klopt al helemaal niet. Tenminste 10 tot 20 jaar geleden waren er veel betere verdedigers dan nu.

6 april 2012 om 15:57

Haha, inderdaad. Als ik aan Brazilie denk, dan denk ik gelijk aan mooi voetbal. Wat voor spelers Brazilie heeft voortgebracht! Pele, Socrates, Zico, Romario, Ronaldo en ga zo maar door.

Pff, stel je eens voor dat al deze Brazilianen in 1 elftal zouden spelen..

6 april 2012 om 16:02

@ Ac_milan22

Ik wil het niet graag toegeven, maar Iniesta is echt belachelijk goed. Hij heeft een belachelijk goeie balcontrole, een pass waar je U tegen zegt en heeft ook de dribbel die veel middenvelders missen.

El blanquito is in mijn ogen bijna op het niveau van Zidane, maar waarschijnlijk gaat hij die niet meer bereiken omdat hij aardig op leeftijd is.

En het niveau van verdediging is wel degelijk omhoog gegaan in vergelijking met de tijd van Pele. Het klopt wel dat je 10 a 15 jaar betere verdedigers had dan nu, maar ook nu zijn ze niet mis hoor. Spelers als Puyol, Silva, Nesta, Maldini enzovoorts. zijn stuk voor stuk wereldverdedigers.

Je moet eens beelden van Pele opzoeken, dan zie je hoe slap er wordt verdedigd.

7 april 2012 om 02:50

Verdedigers als Puyol, Nesta. Maldini etc. kan je ook beter in het rijtje van 10 jaar terug zetten dan nu... Het spel in de jaren 90 was ongelofelijk, veel beter dan nu. Zowel verdedigend als aanvallend.

binnen no time komt er weer zo'n speler wat en bull
en VBZ moet kappen met dat ronaldo gedoe er is er maar een en die is gestopt!
Cristiano Ronaldo is het!!!!! zet dan desnoods C.ronaldo

Om de zoveel tijd staat er altijd wel een speler op die buitengewone dingen laat zien en kan uitgroeien tot de beste van de wereld.

Cristiano is toch zeker wel een wereldspeler hoor. Ik vind hem nu vele malen beter als in zijn Man U tijd. Minder met zijn trukendoos maar veel doelgerichter en meer een teamplayer geworden.

Fenomenale speler natuurlijk met uitzonderlijke kwaliteiten. Dan heb je nog mensen die zeggen dat hij geen techniek heeft, allemaal onzin natuurlijk. De meeste spelers hebben een kwaliteit heel goed, en dan is de rest wat minder, de meeste mensen denken dat dit bij Ronaldo ook zo is, maar dat is gewoon niet zo, hij heeft echt alles!

een speler als messi komt er nooit meer. kracht en techniek kan je trainen.

Ronaldo is gewoon een geweldige voetballer net zoals messi dat is. Ronaldo schiet vaak en van overal vaak geen goal maar vaak ook wel een goal. Messi leverd veel steekpaasjes die niet aankomen maar ook veel die aankomen

Real Madrid wint gewoon van Valencia, die wedstrijd tegen AZ heeft me niet laten schrikken, ze zijn nu ook vast super moe. en Mourinho heeft veel spelers rust gegeven
Zaragoze heeft de laatste 4 wedstrijden 10 punten gepakt hopelijk kunnen ze thuis wat doen tegen barcelona.

Real zal de dag daarna nog meer gemotiveerd zijnn om te winnen hoe dan ook zullen ze gemotiveerd zijn, ze willen kampioen worden. ik verwacht de sterkste 11 dat mogelijk is in deze wedstrijd come on mourinho en zorg ervoor dat niemand geblesseerd raakt want valencia houd wel van schoppen tegen real.

mijn opstelling: en dan kunnen Higuain, Callejon & Di Maria er nog inkomen.

Casillas
Arbeloa
Ramos
Pepe
Marcelo
Khedira
Xabi
Kaka
Ozil
Ronaldo
Benzema

Ronaldo is gwn een unieke speler en ik denk zelfs dat we nooit meer zo'n speler zullen tegenkomen, iemand die alles heeft wat een aanvaller moet hebben. Snel, sterk, kopsterk, technisch en geweldig schot. Zo'n speler gaan we jammer genoeg niet snel meer tegenkomen vrees ik, aangezien het zo moeilijk is om zo goed te zijn en er veel discipline voor nodig is. Maar wat zijn de acties toch prachtig van Ronaldo om naar te kijken. Die scharen, snelheid en vernietigend schot! Wat mij betreft is hij de beste op dit moment. Spelers met een goeie pass en loopactie zijn er altijd al geweest en zullen ze ook altijd zijn, maar spelers als Ronaldo zijn gwn uniek.

Trouwens gwn belachelijk dat mensen beweren dat Ronaldo geen techniek heeft?? Hij is mss zijn lichtvoetigheid wat kwijtgespeeld, maar het geen hij ervoor in de plaats kreeg is ook zeker niet mis: hard schot, sterke fysiek, enz.. Maar de trukjes zijn er nog altijd, en hij kan nog steeds zijn mannetje voorbij gaan op een mooie manier, vaak dmv zijn scharen, en niet zoals 90 van de voetballers dat doet met een versnelling. En dat maakt zijn spel zo mooi voor mij om naar te kijken: hij combineert alles. Snelheid, schot, techniek/ trukjes en passjes. Zijn doelpunten zijn ook zo verschillend. Een keer schiet hij de bal er in vanaf 40m, de volgend keer is het een kopbal, dan weer een intikker, dan een penalty, dan een vrije trap, enz. Gwn een unieke speler!

6 april 2012 om 15:34

Ronaldo passeert ook gewoon op versnelling hoor, daar gaat alleen ook een schaar aan vooraf (zoals bij zo'n beetje iedere vleugelspeler). Zijn dribbel is echt niet uniek ofzo.

6 april 2012 om 15:42

Persoonlijk vind ik van wel. Het zijn die scharen die zijn actie zo mooi maken voor mij. Ik vind zijn actie dan ook veel mooier dan bv de acties van Robben, die altijd gwn naar binnen kapt. Bij Ronaldo weet je niet hoeveel scharen hij doet, of er nog een beweging bovenop komt, of hij langs de buitenkant gaat en voorzet of mss naar binnen komt en uithaalt. En uiteraard doet hij ook een versnelling, wat iedereen wel doet als hij zijn mannetje voorbij wilt. Maar het gaat er om wat er aan vooraf gaat. Gwn met de bal aan de voet naar binnen trekken/ sprinten, of een paar trukjes (bv scharen) en dan versnellen. Persoonlijk vind ik het tweede aantrekkelijker om naar te kijken, maar iedereen zijn mening uiteraard. ;

6 april 2012 om 15:55

Persoonlijk vind ik het mooier om te zien hoe spelers met lichaamschijnbewegingen verdedigers op het verkeerde been zetten en er dan langsgaan. Ik heb veel minder met spelers die puur op snelheid langs verdedigers sprinten (cristian Tello bijvoorbeeld). Scharen daarentegen vind ik wel weer mooi om te zien als ze goed worden gedaan. Kijk bijvoorbeeld op Youtube naar: Di Maria rabona assist. Daar gaan een paar geweldige scharen aan vooraf.

6 april 2012 om 16:04

Ja weet ik. Di Maria, Ronaldo, Robinho, Dinho enz om er maar een paar te noemen vind ik echt een geweldige schaarbeweging hebben. Maar ook spelers als Ibra, Neymar, Nani en Quaresma kunnen wel wat scharen en lekker bewegingen tevoorschijn toveren waar ik enorm van kan genieten. Persoonlijk vind ik dat spelers 'een gevarieërde' trukkendoos moeten hebben, zeg maar. Zoals jij zegt kunnen lichaamsschijnbewegingen ook enorm knap zijn, maar ik persoonlijk houd meer van scharen / overstapjes, roulettes, elastico/ flip flap (dinho was hier zoo'n pro in!!). Zag je vooral vroeger bij spelers als Ronaldo9, Zidane, Figo, Dinho, enz. Zij combineerde al deze bewegingen. C.ronaldo heeft vooral een goeie schaar, maar kan toch ook wel met andere bewegingen afkomen. En dat vind ik zo geweldig aan hem. Heb persoonlijk veel minder met de Robben/ Messi acties. Maar da's uiteraard mijn mening.

Albiol heeft gewoon gelijk hoor, Ronaldo is zo'n absurd goede voetballer, hij is fantastisch in alle opzichten. Helaas worden zijn kwaliteiten ook erg onderschat, want er zijn zelfs gekken die beweren dat Ronaldo geen degelijke techniek heeft. Nou, waar waren jullie toen hij bij Sporting & Man United speelde? Hij heeft een fantastische doelpuntengemiddelde, negeert de duizenden supporters van andere clubs die hem wekelijks uitjouwen.

Kortom, CR7 is de beste speler ter wereld, een betere voetballer dan Messi, die zich niet bewezen heeft bij andere clubs en bovendien een slechte penaltynemer is.

CR7 - beste speler ter wereld
R9 & Maradona - beste speler ooit

in valencia ?? ze spelen toch in madrid ?

Ach, dat roepen we elk decennium en de lat wordt steeds hoger gelegd.

Wat mij betreft is ronaldo de beste speler ter wereld , zijn trap is zo fenomenaal dat heeft geen enkele ander speler . Weg met dat gelul over dat ronaldo egoistisch is , hij staat bijna net zo hoog als messi met assisten . Ronaldo heeft kapsones omdat hij weet dat hij bij de beste ter wereld hoort . Simpel , ookal zeg ik niet dat messi onderdoet voor ronaldo . Messi en ronaldo moet je niet met elkaar vergelijken , allebij hun plus en minpunten .

6 april 2012 om 19:05

Sterker nog ze staan gelijk aan assist alle twee hebben 8 assists

6 april 2012 om 21:40

Dat bedoel ik !

6 april 2012 om 23:32

Juninho heef de beste trap aller tijden, geen twijfel mogelijk. Niet de mooiste voetballer, maar vrijetrappenspecialist numero uno.

Het zal inderdaad een aantal jaar duren voordat je iemand hebt die hetzelfde scoringsmoyenne heeft als Ronaldo.

Heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een machine die zakelijker is gaan spelen wat ten koste ging van zijn lichtvoetigheid en zijn trucjes waar ik erg van kon genieten. Maar daarintegen staat weer een 50 doelpunten per seizoen.

Sinds wanneer kan Raul Albiol in de toekomst kijken?

En ik denk wel dat er 'n 'nieuwe Ronaldo': En de nieuwe Ronaldo is: Jese Rodriguez, tenminste dat hoop ik.

Spelers zoals Messi en Ronaldo zie je inderdaad niet elk jaar doorbreken, dus daar heeft hij wel gelijk in. Dit blijven 2 voetballers die een meerwaarde zijn voor het voetbal. Ronaldo breekt vele records en hij heeft nog jaren te gaan. Ongelofelijk moyenne opgebouwd bij Real en hij is een kei en keiharde werker. Respect daarvoor

Een type als Johan Derksen zul je ook hooguit 1 x in de 100 jaar tegenkomen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren