Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fischer vreest Feyenoord: ‘Bij hen is de eerste kans vaak wel raak’

Laatste update:
/

Viktor Fischer won zondag met Ajax nipt van PSV in de Amsterdam ArenA. In de tweede helft kopte Kolbeinn Sigthórsson de club naar een 1-0 overwinning en dat luchtte de kampioen flink op. Woensdag wacht alweer de volgende tegenstander van formaat, want dan komt aartsrivaal Feyenoord op visite in de hoofdstad. Inzet is een plaats in de halve finale van de KNVB Beker.

Fischer en zijn teamgenoten sprongen zondag niet zo efficiënt om met de kansen. De Deen erkent in gesprek met NUsport dat het woensdag beter zal moeten tegen Feyenoord. “Bij Feyenoord is de eerste kans vaak wel raak. Daar moeten we voor waken”, zegt de aanvaller. “We mogen daarom niet weer zo'n eerste helft afleveren als tegen PSV. We moeten er vanaf het begin staan en meteen druk zetten. Tegen PSV deden we dat pas na rust.”

Feyenoord won zondag met 2-5 van FC Utrecht. De meest trefzekere spelers aan Rotterdamse zijde zijn dit seizoen Graziano Pellè en Lex Immers, met respectievelijk veertien en zeven treffers. Bij Ajax mist men een echte topscorer: daar is Sigthórsson en Davy Klaassen de vaakst scorende spelers met ieder zeven doelpunten.

Viktor Fischer scoort dit seizoen te weinig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
20 januari 2014 om 17:14

Alhoewel goed gedrag van de Feyenoordsupporters wellicht de kans verhoogt dat er weer uitsupporters mee mogen naar de Klassieker, zie ik dit zolang Aboutaleb burgemeester is in Rotterdam in ieder geval niet gebeuren. Op zijn beurt zorgt dat er dan weer voor dat Amsterdam ook niet bereid is om dan Feyenoordsupporters toe te laten. Lijkt daarom vooralsnog in de huidige omstandigheden heel onwaarschijnlijk dat er uitsupporters worden toegestaan op korte termijn.

20 januari 2014 om 17:19

Zoek ff het echte verhaal uit. Utrechtsupporters kwamen de Feyenoorders opzoeken. Het was bovendien niet het familievak, maar het vak aan de Langezijde.
In het familievak juichten wat supporters, maar waren geen ongeregeldheden. De ME ging er omheen staan om een buffer te creeeren.
Er is in totaal één Feyenoorder aangehouden en meerdere Utrecht-supporters die ook nog eens een supporter mishandeld hebben.

Ik zeg niet dat de Feyenoord supporters lievertjes waren, maar wel dat het beeld wat geschetst is nogal eenzijdig is en niet op feiten gebaseerd is.

Overigens is het ook de fout van (fc) Utrecht, omdat Feyenoordsupporters wel erg makkelijk aan die kaartjes kwamen.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ik er niet achter sta dat supporters in het thuisvak van andere clubs gaan staan. Er zijn daar regels over en het bemoeilijkt het proces alleen maar omtrent uitsupporters. Wel moeten clubs in overweging nemen het uitvak wat groter te maken en betere regelingen te treffen. Het is af en toe net een veetransport.

20 januari 2014 om 17:19

@ Sjoerd kunnen ze aan je neus zien dat je voor Feyenoord bent? haha..ik neem nooit plaats in het uitvak (als die er is) nooit problemen. Als je ze niet opzoekt en niet provoceerd is er niks aan de hand.

20 januari 2014 om 17:22

@tim Eriksen

Leuk dat je al die sensatieartikelen gelooft.

100 man? Hou alsjeblieft op hoor. Er was 1 gozer die zich misdroeg daar en heeft dat ook te weten gekregen. Verder waren er een paar honderd Feyenoord supporters naast het uitvak die zich netjes hebben gedragen.

Ik hoor zowel van kameraden die daar waren als van Utrecht-supporters dat er niks aan de hand was. Het bleef enkel bij gejuich bij Feyenoordgoals, maar er hebben zich verder geen incidenten op het familievak (en andere vakken) voorgedaan.

20 januari 2014 om 17:23

@jemoena
Precies de reden waardoor er zoveel problemen zijn. Omdat een deel van de Feyenoordsupporters gewoon niet kan nadenken. Echt zeg, je komt met 1 opmerking, daar geeft iemand een goed tegenargument tegen, en wat is je reactie:
"als ik mijn cluppie naar 020 wil volgen dan doe ik dat ook, YOU Never BAN A Feyenoordfan "

Ik kan het je niet eens kwalijk nemen, want ik zou verbaasd zijn als je iq boven de 20 ligt.

20 januari 2014 om 17:25

En toen Utrecht 5-2 achterstond gedraagde de Utrecht supporters natuurlijk verbeeldig.

20 januari 2014 om 17:45

En gelukkig maar, die idioten kunnen zichzelf toch niet gedragen.. Helaas voor al de supporters die zich wel kunnen gedragen.. Verstandig besluit burgemeesters

20 januari 2014 om 17:46

Gast stond je daar naast ofzo? Ik was daar. Deze gast begint zelf na de 1-0 van Jens "kk utrecht, kk utrecht" te schreeuwen. Tegen stoeltjes te trappen en andere onzin. Suppoosten willen hem verwijderen uit het vak als hij zijn riem afdoet en daarmee zelfs enkele ouders raak. Als de suppoosten op het punt staan hem rustig naar buiten te begeleiden is er na het zoveelste geschreeuw een punt bereikt waarop de Utrechters het niet meer pikken.

Deze jongen had hier nooit moeten gaan zitten of in ieder geval niet zo provoceren. Waarom ga je in een uitvak lopen provoceren? Tussen de ouders met kinderen? Normaal moet je doen!

20 januari 2014 om 17:09

trots op zulke idioten ja ? achterlijk gedoe verpest het weer voor de welwillende fans ! dit zijn ook geen fans mar ordinaire reltrappers ! kansloos gewoon dat trieste gedoe

20 januari 2014 om 17:12

ik ken een paar man die zeggen te gaan en dat zijn gewoon echte Feyenoordsupporters die nooit wat zullen uitvreten. Maar die willen gewoon "bij" hun cluppie zijn woensdagavond.

20 januari 2014 om 17:16

Ik ben dat ook en ik zal gewoon gaan zitten voor mijn clupppie en juichen voor me cluppie, ik ben voor niemand bang en al helemaal niet voor Vak410

20 januari 2014 om 17:19

Als je alleen gaat zitten en juichen voor je club vind ik dat geen enkel probleem. Ik zal zeker geen ruzie zoeken met Feyenoordfans in mijn vak, laat ze maar eens een statement maken. Ik hoop alleen wel dat zowel Ajax supporters als Feyenoord supporters dan ook dat statement maken en niet met elkaar gaan knokken. Als er nu weer rellen komen mogen we straks weer 10 jaar geen supporters.

20 januari 2014 om 17:21

Brandfr helaas vreten ze al wat uit door te gaan ? wordt weer verlengen met 5 jaar ben ik bang

20 januari 2014 om 17:22

Joh jemoena waar is dat nou voor nodig? Ik snap dat je rond jou leeftijd veel last hebt van gierende hormonen en dit graag wilt afreageren maar dit soort opschepperig gedrag hoort niet bij een lid van het Legioen. We hebben wel wat beters te doen dan ajacieden uitdagen toch?

20 januari 2014 om 17:22

Feyenoord!

20 januari 2014 om 17:23

oje weer zo'n nitwit die niks van supporters afweet. Dus als je normaal op de hoofdtribune plaats neemt ben je dan meteen een idioot en relschopper? Praat aub niet die onzin van media na.

20 januari 2014 om 17:28

Wauw, ben jij even een stoere internethooligan.

Hoelaat was je uit vandaag?

20 januari 2014 om 17:53

@jemoena doe niet zo ontxettend stoer joh, lekker provoceren en dan straks janken als je een paar draaien om je oren krijgt.

20 januari 2014 om 18:19

410? Hoezo moet je daar bang voor zijn? Dat zijn gewoon sfeermakers/ultra's dat heeft niets te maken met geweld. En je doet wel stoer maar je hebt wel het verstand als een poffertje als jij middenin de Arena gaat juichen voor Feyenoord!

20 januari 2014 om 19:02

Jemoena, waar ga je dan zitten? op de WC juichen?
Denk dat jij zuid niet gaat verlaten zonder blauw oog(waarschijnlijk ogen) als je daar uberhaupt al gaat zitten, juichen in de Arena is het domste wat je kan doen.
En je hebt nu wel babbels, net als die photoshop met allemaal kaarten voor Ajax - Feyenoord... die toevallig allemaal exact dezelfde barcode hebben.

Als je een 'echte' was, dan had je thuis gebleven, of er gaan zitten en niet als een 'stoere' jongen gaan juichen.
Want rumoer ontstaan er problemen dan kunnen we nooit meer uitsupporters meenemen, tevens benadeel jij je club want mocht er wat onrust komen dan word jou club daar op afgerekend.

En dat 410 is een sfeervak, geen hooligansvak, al betwijfel ik het niet dat jij zonder kleerscheuren daar vandaan komt als je zo 'helemaal niet bang ben', ga er dan zitten.

20 januari 2014 om 19:04

Dat is het probleem niet, denk dat bij een gemiddelde pot er genoeg mensne van de uitclub op de hoofdtribune zitten, maar meneertje jemoena maakt het wel heel bont met z'n stoere gezwets.

20 januari 2014 om 19:22

Zo stoere praat hoor..kijken of je dat woensdagavond nog steeds doet als je uberhaupt kan gaan juichen..provoceren is niet zo slim als je dan in een Ajax vak zit tijdens zo'n wedstrijd!

20 januari 2014 om 20:07

Het is gelul in de ruimte dit, want Feyenoord zal weinig te juichen hebben in de Arena woensdag.

20 januari 2014 om 20:36

Niet serieus nemen joh.
Is een laptop-hooligan.
Doet stoer achter zijn laptopie, maar in het dagelijkse leven staat ie achter de kassa bij Albert Heijn.
In het echt denkt hij twee keer na voordat hij naar Amsterdam afreist (in zijn eentje) om in de thuisvakken te gaan juichen.

20 januari 2014 om 21:03

Inderdaad. Waarom zou je dat ook echt doen? In de thuisvakken van de aartsrivaal gaan staan juichen voor je eigen club. Daar wordt toch helemaal niemand vrolijk van. Naast dat het gevaarlijk is, voel ik ook helemaal niet de drang om in de kuip tussen Feyenoorders te gaan zitten juichen voor Ajax. Verkloot ik iedereen zijn goede humeur inclusief dat van mezelf.

20 januari 2014 om 22:02

Whoehaha..lol...je bent 15 en wel dapper. Als ik jouw was zou ik lekker tussen de f siders gaan staan juichen. Even kijken of je dan echt baalt dat je geen extra pampers hebt meegenomen.

Nu ben ik helemaal geen fan van achterlijk en asociaal gedrag, ben ook niet klein of bang uitgevallen maar ook ik zou het niet in mijn hoofd halen om tussen de harde kern van Feyenoord te gaan zitten.
Daarnaast is het achterlijk wat je vertelt omdat je met dit soort gedrag de verhoudingen weer in gevaar brengt en daarmee de kans dat we straks weer met zijn allen naar de wedstrijden van Ajax en Feijenoord kunnen gaan verneukt.
Hoop dat je ouders je seizoenskaart kapen....kan je even nadenken.

20 januari 2014 om 17:11

dat betekent dus dat we de komende 15 jaar geen uitsupporters hebben in de klassieker

20 januari 2014 om 17:15

Ik zeg teletekst 104. Is dus al bekend. Gok, dat je gouda of Delft niet haalt. En anders is het jammer van de benzine diessel LPG

20 januari 2014 om 17:18

Nogmaals we zullen het zien, er zullen sws meer dan 100 man zitten

20 januari 2014 om 17:23

Ga jij het dus verzieken met je vriendjes voor 100000 man? Word jullie denk ik niet in dank afgenomen.

20 januari 2014 om 17:26

Er zijn meer wegen naar Amsterdam))

20 januari 2014 om 17:30

Dit was alleen een voorbeeld. Maar er zullen gok ik ook harde sancties volgen.

20 januari 2014 om 17:31

Je denkt toch niet dat de politie dit ooit kan tegen houden zonder elke supporter in het stadion stuk voor stuk te controleren/legitimeren? Veel succes dan, mag je woensdagochtend al beginnen.

Welnee, als je gewoon in kleine groepjes komt en er vroeg bent (even de kroeg in duiken) kom je zonder problemen binnen.

20 januari 2014 om 17:36

Denk dat je de plank nu mis slaat. Amsterdamse politie gaat juist grote controles uitvoeren. Denk niet dat het zo 123 lukt.

20 januari 2014 om 17:47

Ja, weer herrie schoppen tussen de kinderen die daar graag voetbal kijken? Stelletje laffe honden.

20 januari 2014 om 18:20

Haha en dan nog: Dan zeg je ik ben een Ajax supporter uit Rotterdam, wat wil de politie dan doen? :P

20 januari 2014 om 19:08

Via de zee? via Gelderland??(over omrijden gesproken )
En er staat volgens mij ook dat er gecontroleerd word, gok dus ook op ID, nou kunnen er ook Rotterdamse ajacieden zijn(staat er 1 bij mij op het vak)
Maar als er bijvoorbeeld Rotterdam als geboorteplek staat dat men hier extra op gaat letten.
Tevens denk ik niet dat al die stoere jongens apart met een auto gaan, dus auto's met veel mensen er in zullen even staande gehouden worden.

20 januari 2014 om 19:10

Gegevens checken?
Die mensen kunnen zo even in een pda'tje kijken of jij ingeschreven staat bij Feyenoord en dus of je in het bezit bent van een CC of Scc.

(voor Suatelli heb het hier dus over de Rotterdamse agenten die controle gaan uitvoeren)

20 januari 2014 om 19:47

Haha, ga jij ff 45000 id checken, graag allemaal 5 uur van te voren aanwezig zijn.

20 januari 2014 om 19:54

Succes met je vriendjes, als je straks allemaal klappen hebt gekregen in de arena en er nooit meer uitsupporters mee mogen heb je t mooi verziekt! ook voor alle andere Feyenoord fans en als die weten welke Feyenoord'ers t verkloot hebben voor iedereen krijg je daar ook nog klappen van!

20 januari 2014 om 21:11

Suatelli, jij komt duidelijk nooit bij voetbalwedstrijden.
Iedereen word toch gefouilleerd, bij normale wedstrijden moet je toch ook altijd je SCC laten zien om op je eigen vak te komen.
Een ID gereed houden, 2 tellen kijken en klaar.
Denk jij dat je er verstand van hebt?
Legitmatie of Id's checken is snel gedaan, ik werk in de beveiligingsbranche ... heb er dagelijks mee te maken.
Of denk jij dat je als 13 jarige meer verstand van die zaken hebt als mij?
En nee dat is niet denigrerend, het is namelijk gewoon zo.

20 januari 2014 om 22:06

Er zijn ook meerdere manieren om uit Amsterdam te vertrekken....

20 januari 2014 om 23:13

Dat checken ze zo, niet zo moeilijk.

21 januari 2014 om 04:34

Jij bent echt een stoere man! Dat zijn de echte he! Ik ben ook wel in de Kuip geweest en dan sta ik ook te juichen en te schelden joh! Dan voel ik me echt de man.........

21 januari 2014 om 09:34

Ndisdenaam, even je seizoenskaart laten zien is een ander verhaal.
Bij een bekerwedstrijd gaan de kaarten gewoon in de verkoop.
Iedereen kan een kaartje kopen.
Pietje komt met zn rijbewijs, henkie met zn id kaart en dirk met zn paspoort als id.
En zo komen er 45000 man.
En jij zegt dat die allemaal gescaned moeten worden en er in een database gechecked moet worden of die persoon een scc of cc van feyenoord heeft?
Leuk dat je in de beveiliging werkt, waarschijnlijk loop je ergens de hele dag in de ah om te kijken of er niemand een rolletje pepermuntjes in zn zak stopt. Je komt namelijk niet echt slim over.

20 januari 2014 om 17:18

@jemoena mooi, misschien let de Knvb goed op na jullie wangedrag bij Utrecht en mag de wedstrijd Feyenoord - Ajax zonder publiek gespeeld worden.

20 januari 2014 om 17:21

Dat geld voor de FC Utrecht supporters ;-) Lees het even goed

20 januari 2014 om 17:24

Er was geen wangedrag bij Utrecht. indianenverhalen.

20 januari 2014 om 17:24

Was het niet in milaan dat de media verkeerde berichtgevingen gaf om Ajax-supporters in een kwaad daglicht te zetten?
Ook de media zit er naast wat er gebeurd is afgelopen zondag in Utrecht, de Feyenoord supporters werden namelijk van achteren aangevallen door een stel Utrecht-supporters.

On- topic: Ik blij om te zien dat mijn club weer angst inboezemt in Nederland. Zelfs voor de kampioen van Nederland is het niet meer vanzelf sprekend te winnen.

20 januari 2014 om 17:48

Als je dit zegt was je er niet bij vriend.

Ik zie al erg uit naar deze wedstrijd waarbij beiden graag het initiatief nemen.
Mijns inziens zijn er eigenlijk geen duidelijke favorieten.

20 januari 2014 om 17:52

Wordt vooral leuk on Clasie en Blind te vergelijken, eens kijken wie verder is op dit moment.
Zijn beide in erg goede vorm.

20 januari 2014 om 21:26

Over het algemeen willen ze beide graag het initiatief maar ik verwacht toch dat Feyenoord wellicht meer op de counter gaat spelen zoals eerder dit seizoen. Ajax scoort en zeker wanneer de tegenstander de ruimtes klein houdt, ik denk dat Koeman dat ook gaat doen.

Nou dat was niet echt te zien tegen Utrecht. Maar inderdaad, Ajax gaat niet veel vaker wegkomen als je zo'n eerste helft neerlegt.

Haha, ik weet niet wat Fischer nou weer bazelt, maar volgens mij hadden wij toch echt 30 kansen nodig tegen Utrecht om er vijf te maken. Het grote probleem van Feyenoord is juist(!) dat ze de vele kansen niet weten om te zetten en het rendement dus veel te laag is.
Compleet nergens op gebaseerde onzin is dit derhalve, geen idee wat hij met dit geraaskal wil bereiken.

20 januari 2014 om 17:08

Nouja, in ieder geval zijn jullie aanvallers altijd nog scherper dan die van Psv. Bovendien heeft Feyenoord wat meer vertrouwen dan een PSV dat in een dal zit. Waar Fischer wel gelijk in heeft is dat Ajax een flink pak slaag gaat krijgen van Feyenoord als ze zo spelen als in de eerste helft tegen Psv.

20 januari 2014 om 17:15

Waarom zo op je teentjes getrapt, ik zou me juist gevleid voelen. Betekent dat Fischer respect heeft en op z'n hoede is. Ik zou dit juist positief opvatten in plaats van gelijk zo boos te zijn.

20 januari 2014 om 18:35

In principe hebben jullie Pelle, als Pelle de kansen van Locadia woensdag ook krijgt, dan staat het wel 0-2 bij de rust.

20 januari 2014 om 19:21

Volgens mij is het grote probleem eerder dat je twee doelpunten weggeeft en bij de vrije trap Steve de Ridder alle kans op de gelijkmaker geeft. Dat zou ik me meer aantrekken dan dat je niet al je kansen afmaakt.

Achterin mag het iets dichter bij Feyenoord, verder weinig reden voor kritiek. Hooguit dat Immers op 10 alleen maar in de weg liep en Vilhena op die positie wellicht beter kan.

20 januari 2014 om 21:08

Ehh? Slecht humeur? Fischer zegt gewoon dat Feyenoord zijn kansen beter afmaakt dan Psv. Kijk naar het afgelopen weekend: Feyenoord 5, PSV 0. Kijk naar de spitsen: Feyenoord Pelle, PSV Locadia. Dus in plaats van zo vreemd te reageren kan je ook gewoon inzien dat Feyenoord een compliment krijgt van Fischer.

Volledig mee eens. Ik heb er wel vertrouwen in, omdat het toch de Klassieker is en in eigen huis enzo. Met het publiek erachter, zie ik ze Feyenoord wel verslaan.

Fischer vond ik gisteren eindelijk weer een goede wedstrijd spelen. Hopelijk vindt hij z'n oude vorm terug.

21 januari 2014 om 02:28

Er is een heel groot verschil tussen goed en dreigend zagen we zondag wel!

Hij was inderdaad eindelijk weer eens dreigend en passeerde zowaar, maar speelde verder een gigantisch zaadpartij!

Die bal op Klaassen voor rust moest goed zijn... was gewoon kut! Want was sowieso 1-0 geweest.
Een steekbal op Sigthorsson voor rust die hij schuin een op een kon zetten legde die bij Bruma in de voeten.
En had in de 92e minuut die bal af moeten leggen op Hoesen ipv zelf het zijnet zoeken!

Enige goede actie was die prachtige passeerbeweging met die voorzet op Sigthorsson die net te kort kwam!

Maar goed het was inderdaad weer een beginnetje... door iig weer eens dreigend te zijn!

Dit Feyenoord gaat Ajax met 0-3 verslaan dus inderdaad Victor jullie gaan pakkie krijgen in eigen stadion. Had gister eigenlijk al moeten gebeuren.. Maarja lucky Ajax strikes again.

20 januari 2014 om 17:09

Dat PSV zoveel kansen mist is niet lucky, dat is het hele seizoen al. Dat is gewoon een gebrek aan vertrouwen en/of kwaliteit.

20 januari 2014 om 17:16

Kansen afmaken (ruim voor tijd) is tegenwoordig ook lucky ajax? Wat is er nog meer lucky? De 3 kampioenschappen? Je kan ook te ver gaan..

20 januari 2014 om 17:18

triest hoor provoceren ?

jullie zouden best kans kunnen maken j , met vermeer op de goal is alles mogelijk, maar ik hoop dat wij winnen en die provocerende gastjes de mond snoeren !

20 januari 2014 om 17:41

Ik zie het graag gebeuren maar als Feyenoord de doelpunten net zo makkelijk weggeeft als tegen Utrecht kunnen ze nog zo goed spelen maar gaat winnen lastig worden. Ben benieuwd en hoop natuurlijk op een overwinning van Feyenoord.

20 januari 2014 om 17:44

Als er nou 1 ploeg dit seizoen lucky van Psv heb gewonnen dan is het Feyenoord wel, gister was het gewoon 11 tegen 11 zonder een scheidsrechter die voor niks penalty's en een rode kaart gaf.
Maar het vertrouwen in Rotterdam is weer net zo groot als vorig jaar in januari en toen werd het ondanks al die praatjes ook 'gewoon' 3-0
0-3 zal trouwens wel historisch zijn, de meeste van ons waren nog niet eens geboren toen Feyenoord voor het laatst met 3 goals verschil van Ajax won en de laatste keer dat Ajax geen goal maakte in de klassieker is meer als 20 jaar geleden.
Op basis van deze feiten maak ik me dus ook totaal geen zorgen voor woensdag.

20 januari 2014 om 18:18

Het zit je hoog he? Buiten om even je feit tegen te spreken was de al de eerste wat ik tegen kwam van ajax in een klassieker met je zogenaamde 20 jaar:

Feyenoord - Ajax 2002/03 16-04-2003 1-0

Heb toen niet eens meer doorgekeken want hiermee werd je zogenaamde feit al teniet gedaan.

Kunnen we weer discuseren Feyenoord-PSV maar daar heb je ook weinig aan.

On:

Ik verwacht als feyenoordfan niet veel van woensdag doe mij de titel maar.. een stuk belangrijker en waardevoller voor mij.

20 januari 2014 om 19:35

Je heb gelijk dat was ook een bekerwedstrijd, zat pas die klassieker van eerder dit jaar terug te kijken en daar stond het op een gegeven moment vermeld dat Ajax al 44 keer op rij gescoord had tegen Feyenoord maar dat is dan voor de competitie vandaar.
Er is dus nog hoop voor je.

20 januari 2014 om 17:46

Ik spreek je Woensdag avond nog wel gap Hahah of jullie Feyenoorders nooit geluk hebben haha, doe niet zo hypocriet meneertje. Volgens mij is het echt altijd Feyenoord die altijd alle geluk mee krijgt in de Kuip. Remember Feyenoord Ajax 4-2 toen jullie die makkelijke penalty meekregen door die vallende zwaan Guidetti? Of die wedstrijd paar weken geleden tegen PSV toen Bruma heel makkelijk een kaart tegen kreeg ? Sommige Feyenoorders (niet allemaal) hebben het heel erg hoog in hun bol zitten na die winst tegen FC Alleen goed tegen Ajax spelen Utrecht. Ik geef ook toe dat Feyenoord erg sterk speelde, maar doe nou niet alsof jullie makkelijk van Ajax gaan winnen want hoe lang is het geleden dat jullie wonnen in de Arena? Iets met een 9 en een jaar.

20 januari 2014 om 18:21

Klopt hier heb je een punt.. verwacht ook gewoon dat Ajax wint natuurlijk hoop ik persoonlijk anders maar ik blijf wel reeël. Ben wel benieuwd hoe Feyenoord het gaat doen aangezien we niet in de slechtste vorm zitten natuurlijk. Hopen op een goede wedstrijd

20 januari 2014 om 18:49

Heb je gelijk in Ik heb het zeker niet over alle Feyenoorders, want de meeste zijn gelukkig wel reëel. Tegenwoordig heeft Ajax het juist lastig tegen Feyenoord, mede door Ronald Koeman die heel goed weet hoe je Ajax kan bestrijden. Het is te hopen dat de amusement waarde Woensdag een stuk hoger ligt dan de eerste klassieker van dit seizoen die 2-1 werd. Want dat was me een potje slecht voetbal zeg haha, maar gelukkig hadden we die wedstrijd gewonnen.

20 januari 2014 om 19:07

laten we dan met lucky wéér de 4e titel op rij pakken , net als de vorige 3 titels, als jij denkt dat je 3 jaar op rij lucky kampioen wordt !! mag jou cluppie de beker hebben oke?, please let it be that way !! moet je woensdag wel winnen anders heeft het legioen wéér niks voor de zoveelste keer in 15 jaar, jammer joh !

20 januari 2014 om 19:09

Jij leeft in een droomwereld met je 0-3.. Feyenoord kan misschien wel een keertje aan scoren komen, maar ze zullen toch onderuit gaan tegen Ajax,
Achterin zijn jullie kwetsbaar en daar zal Ajax van gaan profiteren, daarnaast met 50.000 man achter ons zal net zoals 18 augustus jl de pot in Amsterdams voordeel beslist gaan worden

20 januari 2014 om 19:13

Lucky... mag ik vragen wat er lucky was???
Of ben je tegenwoordig al lucky als de tegenstander niet scoort, en jij wel.?
logica is ver te zoeken, zat PSV nog in de kleedkamer de 2e helft.
Oh en schoten 10 meter naast het doel zijn geen kansen he, zeker de samenvatting gekeken?
Ajax was zat op de PSV helft, alleen er werd niet geschoten, tja dat komt dan natuurlijk niet op Tv.
Maar ik was er tenminste...

Ik heb een goed gevoel over deze wedstrijd.
Als Veltman en Moisander zorgen dat Pelle niet aan de bal komt is bijna al het gevaar van Feyenoord al weg. Schaken scoort bijna nooit, Clasie bijna nooit, Immers mist teveel kansen en Vilhena scoort zo nu en dan. Dan hou je alleen verdedigers over bij hoekschoppen en Bouetius (of Zoiets)

20 januari 2014 om 17:15

Feyenoord is allang al niet meer afhankelijk van pelle. Kijk de wedstrijden sinds de schorsing van pelle maar erop na. Tegen az heben we zonder pelle zelfs onze bestewedstrijd van het siezoen gespeeld. Maar ben benieuwd. Word in ieder geval een leuke wedstrijd vol strijd van beide kanten.

20 januari 2014 om 17:18

Als je zondag eens had gekeken dan had je kunnen constateren dat Feyenoord veel meer is dan alleen Pelle.

20 januari 2014 om 17:44

Als je zondag had gekeken, dan had je gezien dat Pelle verreweg de beste en belangrijkste man bij feyenoord was. Het is misschien niet altijd zo, maar zonder pelle hadden ze niet gestaan waar ze nu stonden. Dat kan niet ontkent worden!

21 januari 2014 om 09:57

Als Pelle,als als als
Schei toch uit joh.
Barca zonder messi
Real zonder Ronaldo
Bayern zonder Robben
Man u zonder vsn persie
Als als als

21 januari 2014 om 10:11

Ja en alle clubs die je noemt, met uitzondering van Barça denk ik, zijn niet afhankelijk van die spelers. Feyenoord is dat wel degelijk. Ze hebben niemand die ook maar in de buurt komt van een pelle in vorm. Dus blijft hopen dat hij niet geblesseerd raakt of geschorst word. Hetzelfde zie je bij vitesse. Als Chelsea besluit om alle spelers terug te halen en te stoppen met de samenwerking blijft er niks van Vitesse over!

21 januari 2014 om 11:00

Als die clubs zonder hun sterspeler moeten spelen is het altijd een stuk minder.
Dit soort spelers zijn vaak doorslaggevend in een topper net zoals Pelle dat woendag kan zijn.wat is daar mis mee,wat willen jullie daarmee zeggen?
Feyenoord is minder als Pelle niet speelt?logisch anders zou hij niet in de basis staan toch?pelle is 1 van de 11 en hij speelt nu eenmaal bij Feyenoord.
2 jaar geleden was dat Guidetti.

20 januari 2014 om 17:21

Pellè loopt ook niet altijd in de spits maar was ook qua passing etc. echt een monster tegen Utrecht

20 januari 2014 om 18:28

Tsja, als je boetius niet eens kent, vraag ik me af of je Feyenoord überhaupt wel eens ziet spelen?

Feyenoord vrezen dat is nergens voor nodig, die zijn technisch niet zo vaardig als psv. We gaan het middenveld denk ik domineren en daaruit scoren.

20 januari 2014 om 17:12

Ik denk dat dat je nog vies gaat tegenvallen. Met Clasie en Immers als aanjagers. Vind beide middenvelden toch wel gelijkwaardig.

20 januari 2014 om 17:22

Aanjagers, denk je nietbdat er daardoor meer ruimte achter bet middenveld vrij komt? En met onze technische middenveld kunnen ze zich daar best uitvoetballen.

20 januari 2014 om 18:56

@ajaxcunian
Gewoon eerst even een vraag: welke technische middenvelders bedoel je precies? Eriksen speelt ondertussen bij de Spurs mocht je het vergeten zijn

Nu mijn betoog, Ajax gaat het heel lastig krijgen tegen dit Feyenoord, ze krijgen geen moment rust om op te bouwen. Ik denk dat clasie woensdag de baas is op het middenveld, dat is de sleutel in deze wedstrijd.

20 januari 2014 om 19:26

klaassen, schone, duarte, blind en serero zijn behoorlijk technisch hoor

21 januari 2014 om 10:00

En bij Feyenoord spelen enkel en alleen houthakkers zeker?

20 januari 2014 om 17:13

Dat zullen we dan wel eens zien.

Het is Koeman hea? Die voert sws iets in zijn schild

20 januari 2014 om 17:18

Prachtig om de toegepaste tactiek van Koeman te zien in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht. Ik hoop idd dat hij een leuke tactiek heeft voor woensdag.

20 januari 2014 om 17:24

Alsof de Boer nooit goede tactieken weet te verzinnen..

Gaat een mooie wedstrijd worden!

20 januari 2014 om 17:17

Het middenveld van Feyenoord is veel feller dan dat van PSV en zal veel ballen gaan veroveren. Ik denk juist dat het middenveld van Feyenoord dat van Ajax gaat domineren.

20 januari 2014 om 17:23

Kan je mij vertellen of het 1 team naast Barcelona is gelukt om 90 minuten fel te zijn. Psv probeerde het ook maar na eerste helft was het voorbij.

20 januari 2014 om 17:33

Jammer genoeg speelt Ajax woensdag niet tegen Barcelona maar tegen Feyenoord. Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat Feyenoord gaat winnen, maar van argumenten als wij waren beter dan die club dus winnen we van die club wordt ik altijd een beetje gek.

20 januari 2014 om 17:40

Feyenoord heeft meer loopvermogen en weet wel hoe het met tegenslagen om kan gaan. Clasie is een goede controleur weet door goed te positioneren veel te onderscheppen. Immers heeft het loopvermogen om alle Ajax middenvelders eruit te lopen. Feyenoord kan het middenveld niet domineren, maar heeft wel genoeg wilskracht en fysiek om het een wedstrijd lang te ontregelen.

20 januari 2014 om 17:41

Stop eens met dat Ajax-Barcelona vergelijking.
Jullie zijn geen Barcelona!!!

Jullie zijn Ajax dat woensdag tegen Feyenoord voor de beker moet en gewoon kunnen verliezen klaar.
En als jullie winnen is dat ook terecht maar kom niet weer met dat Barca verhaal, was gewoon eenmalig tegen een B ploeg van Barca.

20 januari 2014 om 18:13

Lees even goed dan zie je wat hij bedoelt. Hij zegt nergens dat Ajax en barca gelijkwaardig zijn, enkel dat barca 90 minuten druk kan zetten.

Hoop op een mooie pot met Ajax als winnaar!

20 januari 2014 om 18:31

Zo zeg, is het die tijd van de maand?

Misschien eerst lezen en dan pas reageren? Dan sta je in ieder geval niet zo voor paal met je reactie.

On: deze wedstrijden staan altijd volledig op zich, de vorm van afgelopen weekend zegt in dot soort wedstrijden helemaal niks! Ik heb iig zin in een mooie pot!

20 januari 2014 om 20:04

@john de wolf010 en Fc.rdam

Als jullie gewoon goed lezen dan zie je dat hij nergens zegt dat Ajax heeft gewonnen van barcelona hij zegt dat barcelona als enige 90 minuten druk kunnen zetten en dat feyenoord dat dus niet kan.

20 januari 2014 om 20:06

Fcrdam

Hij beweert nergens dat we Barcelona zijn, dat wij iedereen behalve onrealistische Ajacieden en kleine pubers.

Moeilijk he om toe te geven, dat Ajax Barcelona van de mat speelde wat Feyenoord niet snel na zal doen. Alleen sterspelers Messi en Busquets ontbraken, voor de rest waren alle grote namen er. En ik ben een realistische Ajacied, als die wedstrijd 100 keer gespeeld word wint Barca 98 keer. Maar die avond waren wij de betere, ondanks 10 man. En de bal is rond zoals ze zeggen, we zullen het zien woensdag ik ben er om me cluppie te ondersteunen.

20 januari 2014 om 20:14

Wat hij zegt is: dat er geen enkele team in staat is om 90 minuten druk te zetten op Ajax behalve Barcelona.
En dat ze onder die druk zichzelf staande houden.(2-1 winst)
Met andere woorden Ajax komt in de buurt en/of is gelijk aan Barcelona.

En ik heb het goed gelezen hoor.
Wat hij heel slim doet, is het dubbelzinnig verwoorden van zinnen.

20 januari 2014 om 21:23

Als jij dat graag zo wil interpreteren dan moet je dat zelf weten maar hij zegt ook nergens dat het om het druk zetten op Ajax is.

20 januari 2014 om 17:35

Ben ik met je eens, het huidige PSV ligt Ajax niet qua spelers. De linie waar Ajax dit seizoen sterk is, is anderhalve wedstrijd in grote problemen geweest tegen Psv. Feyenoord zal makkelijker worden om te domineren, echter zullen die wel beter als team tevoorschijn komen dan PSV en volwassener omgaan met de kansen. Zo'n eerste helft kan dit keer echt niet.

20 januari 2014 om 17:38

@ajaxcunian: Ik zou ze ook niet vrezen. Alles buiten Amsterdam zijn sowieso toch kutboeren. Ajax hoeft toch voor niemand bang te zijn? Die zijn echt zooo goed! Die gaan de Champions League winnen dit jaar! Met 2 vingers in hun neus! Of doen ze niet meer mee? Hoe kan dat toch?

20 januari 2014 om 18:56

Volgens mij zijn alles wat buiten de randstad is boeren. maar ja... Amsterdamsche arrogantie ten top.

20 januari 2014 om 18:57

en volgens mij kan je er niet tegen dat Rotterdam in de top-10 van beste steden in de wereld staat. Stond trouwens in het AD. Amsterdam was nergens te bekennen

20 januari 2014 om 19:18

Gelukkig is het AD zo objectief als de pest.(bedoel het niet als scheldwoord)
Volgens mij was Amsterdam tot voor kort nog de stad om te bezoeken voor toeristen, deze stond namelijk op nummer 1.
Rotterdam was daar nergens te bekennen.

Heb ik effekes mazzel dat ik in de randstad woon.

Overigens heb ik niks met de term boeren, vind het maar een vaag iets.
JA de Psv'ers boeren noemen prima dat doen ze zelf ook en het kan geen kwaad, en eventueel lompe boeren... je kent ze wel.
that's it.

21 januari 2014 om 09:52

@Ka-Wing: Zijn deze posts voor mij bedoeld? Want dan moet je misschien eventjes goed lezen. Wel eens van sarcasme gehoord? Ik ben een geboren Rotterdammer idioot!

21 januari 2014 om 11:45

Sorry, maar jij vergeet er even bij te zeggen dat dit lijstje de top 10 was van gevaarlijke steden, dus...............voor toeristen met een beetje lef zeg maar.

Heb zelf jaren in Rotterdam gewoond, maar het lijkt wel of iedereen daar sociale lepra heeft. En jij weet zelf ook wel dat als alle steden in de wereld gewikt en gewogen worden dat Rotterdam nooit in de top 10 kan staan.

Hoop op een mooie pot ben Feyenoorder maar woon al 3 jaar in damsko ( voor mijn studie)
Denk dat die vrees wel mee valt , als mijn cluppie het zelfde spelletje speelt als in de Domstad heb ik vertrouwen

20 januari 2014 om 17:18

Bedankt, heel interessant om te weten.

20 januari 2014 om 17:31

Je kan gewoon ook niet reageren flapdrol

20 januari 2014 om 17:57

Klopt maar ik denk dat niemand wat heeft aan die informatie.

20 januari 2014 om 21:17

En iedereen heeft wel heel veel aan al dat andere slappe geouwehoer hier? Ik denk dat Ajax wint, ik denk dat Feyenoord wint, ik vind Fischer goed, ik vind Fischer arrogant, ik ga naar 020, ik wil uitsupporters. Bla bla, wat heb ik daar dan allemaal precies aan?

@ hardcore: ik denk niet dat Feyenoord hetzelfde spelletje kan spelen als tegen Utrecht. Daar heb ik als ajacied vertrouwen in. Ajax-Feyenoord is vaak een lastige wedstrijd voor Feyenoord.

Wordt een moeilijke wedstrijd voor Ajax denk ik. Het blijft de KNVB-beker, en die onderschatten ze vaak (zie 2x eruit tegen AZ de laatste jaren). Hopelijk kan De Boer ze goed scherp maken.

20 januari 2014 om 17:22

Dat is niet nodig lijkt me. Je speelt een klassieker, mag toch hopen dat ze dan scherp zijn.

Denk dat ajax al uit de winterslaap is, verwacht niet al te veel problemen.

Ideale mogelijkheid voor Siggi om nog even aan zijn zelfvertrouwen te werken.

Onzin wat Fischer hier verkondigt. Feyenoord is juist heel goed in het missen van kansen. Tegen Utrecht hadden ze er wel 11 moeten maken… Daar speelden ze geweldig, maar het zou typisch Feyenoord zijn om nu een draak van een wedstrijd te spelen. Uitgerekend tegen Ajax. En dan ook nog punten morsen tegen Ado...

20 januari 2014 om 17:19

Fischer die raaskalt maar wat. Maar als Feyenoord wint van Ajax kan ik er mee leven dat ze punten morsen tegen ADO

20 januari 2014 om 19:19

Nou vraag ik me af hoe jullie zouden reageren als hij had gezegd dat jullie duizend kansen nodig hebben.
Dan was het zeker de arrogantie?

21 januari 2014 om 15:26

Dat hoeft ie ook weer niet te zeggen. Wat hij bijvoorbeeld wel had kunnen zeggen is dat beide ploegen regelmatig kansen missen, maar voetballend redelijk gelijk zijn. Als hij had gezegd dat Ajax licht favoriet is (vooral gezien de geschiedenis) dan had dat - in mijn optiek - helemaal niet gek geweest.

Maar wat hij nu zegt is complete onzin. Respect voor de tegenstander is goed, maar dan moet je geen onzin verkondigen.

Ik was zondag naar utrecht-Feyenoord Feyenoord is mn clubbie!! Maar daar waren rellen omdat er één feyenoord supporter ruzie zocht dus ik zou er niet heen gaan als ik jullie was!

Ben benieuwd hoe Feyenoord de wedstrijd ingaat, durven ze vroeg druk te zetten net zoals tegen Utrecht en Heerenveen uit of laten ze Ajax het spel maken en loeren ze op een counter.

Aan beide kleeft een risico, laat je Ajax voetballen dan is de kans dat je er eentje tegen krijgt zeer groot maar dat geld ook als je vroeg gaat drukken, dat werkt alleen als iedereen zijn taken perfect uitvoert.
Feyenoord heeft achterin niet de snelheid om een fout nog te kunnen corrigeren.

Denk wel dat Koeman gaat voor het dominant willen zijn, als ze Ajax helemaal laten komen is het vragen om problemen, ben niet zo onder de indruk van Ajax de laatste tijd maar een Fischer of Klaassen kunnen het ook zomaar op hun heupen hebben.

20 januari 2014 om 17:30

V-watcher.

Als je Ajax laat komen, dan wordt Feyenoord weggespeeld. Simpel. Dan gaat dat middenveld namelijk draaien als een tierelier.

Enige optie is om zelf proberen vol te drukken. Zoals Psv enigszins deed in de eerste helft (waarna het in de 2e helft op was), met inderdaad het risico dat het zoals bij Psv na een tijdje op is en Ajax alsnog door de verdediging snijdt.

Wordt een interessante en leuke pot. Ik denk trouwens dat iedereen Ajax onderschat en we er wel degelijk nog enigszins bovenuit steken, maar dat zal de mening van ik als supporter zijn. We zullen zien.

20 januari 2014 om 18:02

Feyenoord is wel een stuk verder dan PSV natuurlijk dat maakt deze wedstrijd daarom ook zo interessant.

Ben niet zo onder de indruk van dat middenveld van Ajax moet ik eerlijk zijn, vond het vorig seizoen het beste middenveld van de Eredivisie maar vooral Serero vind ik persoonlijk niet veel bijzonder.
Klaassen moet ik ook eens zien in een topwedstrijd want die verraste me positief de afgelopen tijd maar vond ik tegen PSV ook niet echt bijzonder.

Klaassen speelt eigenlijk op de manier van Immers, veel meters maken en ook steeds naast de spits komen, dat is af te dekken als Clasie mee gaat met hem of de Vrij of Mathijssen doordekken al word Mathijssen dan erg kwetsbaar.

De meest gevaarlijke Ajax man vind ik zelf Lasse Schone, heeft techniek, overzicht en een fantastische trap. Slok op een borrel is het gemis van de Jong waardoor de kansen echt flink zijn gestegen.

20 januari 2014 om 18:29

V-watcher,

Dan verschillen we daar flink van mening. Tegen Psv was het misschien niet het beste te zien, maar voor de winterstop begon dat middenveld toch behoorlijk te draaien. Blind als serieuze aanjager, met ook nog een goede pass in de benen. Klaassen de man die inderdaad veel loopwerk doet, maar daarbij (en daar gaat de vergelijking met immers totaal mank) heeft hij ook nog een magnifieke techniek. Een techniek á la Bergkamp, met een heerlijke eerste aanname (kijk ook de kans van Klaassen tegen Psv). Dat is af te dekken, maar lukt lang niet altijd. Serero is bovendien ook nog iemand die vaak bijsluit en ook technisch is, ook al vond ik die ook enigszins tegenvallen tegen Psv. Maar in de kleine ruimte is dat een heerlijke voetballer.

Daarbij een Fischer die zich enigszins lijkt te herstellen, als je kijkt naar afgelopen zondag dan en Schöne die inderdaad lekker speelt vanaf de rechterflank.. Hoop ik nog dat Bojan vanuit de spits speelt voor nog wat extra combinaties t.o.v. siggie, dan moeten we Feyenoord ons spel kunnen opleggen. Maar het gaat inderdaad een mooie en spannende strijd worden.

20 januari 2014 om 18:00

Het beste wat Feyenoord kan doen is druk zetten op Klaassen, Fischer en Blind. Al lijkt Fischer niet zo belangrijk, combineert hij erg goed met Klaassen wat een belangrijke schakel is in het elftal. Blind is eigenlijk het begin van alles, het valt me op dat de Vm in het Ajax systeem de speler is die het spel moet verdelen. Wanneer de VM het niet goed doet, draait het systeem zo'n 30% minder.

20 januari 2014 om 18:05

Druk zetten op het middenveld dan zakt Klaassen vanzelf in, dat zag je ook tegen PSV toen liep hij steeds rond de middenlijn bijna.

Je vergeet Schone, die vind ik zich langzaam ontpoppen tot de nieuwe architect van dit Ajax, heeft alles maar valt minder op blijkbaar.

Blind tegen Immers kan een leuk duel worden, beide harde werkers die ook veel meters maken, ben benieuwd wie die strijd wint al schat ik de kansen van Blind groter in.

Fischer kijkt dus nooit naar Feyenoord.. We creëren kans zat, maar het afmaken is de afgelopen wedstrijden echt een probleem hoor

20 januari 2014 om 17:48

Hij zegt eigenlijk dat Feyenoord betere afmakers heeft dan Psv.

20 januari 2014 om 17:58

Waar zegt ie dit?

20 januari 2014 om 18:03

Hij zegt het niet letterlijk in het artikel, maar dat is wat ik er van opmaak.

Soms moet je tussen de regels door lezen

20 januari 2014 om 21:24

Fischer zegt: Bij Feyenoord is de eerste kans vaak W E L raak. Dus daarmee zegt hij impliciet dat tegen PSV de eerste kans vaak niet raak is. Zie je?

Fischer zegt hier niks vreemds. Hij maakt de vergelijking tussen PSV en Feyenoord en maakt duidelijk dat de kansen die Ajax weggaf aan PSV waarschijnlijk door Feyenoord (lees Pelle) wel worden omgezet in doelpunten. Dat denk ik ook. Feyenoord heeft een betere spits. Maar PSV heeft dan weer betere buitenspelers met Depay en Ruiz/narsingh.

Toch?

Trouwens echt een geweldig begin van deze seizoenshelft. Eerst PSV en daarna Feyenoord. Kon niet beter. Gelukkig gewonnen van Psv, nu nog Feyenoord verslaan.

Nou Fischer, zou jij ook eens je kansen moeten afmaken. Kwam zondag veel dreiging vanuit, maar z'n rendement is werkelijk dramatisch.

20 januari 2014 om 17:31

Als Fischer zo door blijft gaan als afgelopen zondag, ben ik tevreden. Die jongen speelde eindelijk weer eens een behoorlijke pot en lijkt de weg omhoog weer te hebben gevonden.

20 januari 2014 om 20:58

Zodra die voor de goal komt heeft ie een blinddoek voor zn ogen, leuk die acties maar rendement ho maar.

21 januari 2014 om 11:09

Viel afgelopen zondag wel mee. Bracht één keer Schöne goed in stelling, een keer Klaassen bijna alleen voor de keeper (net te harde pass) en een keer een goede/gevaarlijke voorzet op Sigthorsson (die weer eens over de bal maaide ofzo?). Nee, Fischer was gewoon goed bezig zondag.

Als Ajax met beweeglijke spits als Bojan speelt, wordt trage centrumverdediging van Feyenoord weggespeeld

Misschien gaat die hele wedstrijd wel niet door ....

20 januari 2014 om 17:58

Waarom niet?

20 januari 2014 om 18:57

Omdat er nog overleg gaat komen omdat er meer dan 2000 kaarten in Rotterdamse handen zijn

20 januari 2014 om 21:26

Meen je dat nou? Dat zou echt zo bizar dom/stom/vervelend zijn.

Hij heeft dus alleen teletekst gelezen, anders zou hij wel hebben gezien dat Feyenoord 10 kansen nodig heeft om een keer te scoren. Ajax heeft zeer weinig goals tegen, sinds Cilissen keept is het aantal treffers tegen drastisch afgenomen. Ajax heeft de meeste clean sheets (8), en Vermeer had slechts 1x de nul gehouden. Wel duidelijk wie de eerste keeper moet zijn. Verder krijgt Feyenoord niet zoveel kansen als tegen Utrecht, ik denk een 2-1 overwinning voor Ajax.

20 januari 2014 om 17:38

Vermeer keept woensdag, aangezien het een bekerwedstrijd is. Dat wordt interessant om te zien wat er gebeurd bij hoge ballen..

Vermeer is de keeper niet meer die hij vooral vorig seizoen was. Maar wat het is.. heeft hij anderhalf jaar op een roze wolk boven zijn stand gepresteerd? Of zit hij nu al dik een half jaar in een dip?

20 januari 2014 om 19:23

Mijn god helemaal vergeten zeg, wil niet lullig zijn.
Maar met Kenneth op doel vliegt er sowieso wel een houdbare bal in... maar ach hij is klein dus lijkt het onhoudbaar.
Vind hem niks, nooit wat gevonden voor een 1e keeper.
Als hij springt dan nog komt Pelle boven hem uit.

Hoop dat Ajax toch weet te winnen, en dan nog 1 ronde verder komen... dan kan ik de kaarten alvast bestellen.

21 januari 2014 om 13:04

Oja, dat klopt. Nou, dan scoort Feyenoord wel 5x weer

20 januari 2014 om 18:02

Ik denk niet dat het alleen aan de keeperswissel ligt hoor. Ik denk dat de verschuiving van Blind naar het middenveld en de goede optredens van Veltman eigenlijk de grootste factoren zijn voor ons lage aantal tegendoelpunten. Betekent natuurlijk niet dat Cillessen het niet fantastisch doet.

21 januari 2014 om 13:06

Natuurlijk komt het niet alleen door de keeper, maar Vermeer ging wel vaak de mist in, hij ging niet echt vrij uit bij veel ballen. De 4-0 nederlaag tegen PSV kwam voor een groot deel door hem. Cilissen straalt rust uit en houdt ook veel tegen. Een solide doelman is voor een verdediging ook fijner voetballen. Ik denk wel dat de wissel een aardige rol speelt, maar ook andere factoren natuurlijk, Ajax is nu beter ingespeeld. Toch is Cilissen terecht de eerste keeper geworden.

Ach, ik zeg natuurlijk tegen elke Feyenoorder dat we dit varkentje wel even wassen, terwijl ik ondertussen dondersgoed weet dat wanneer Ajax en Feyenoord beide een eerste helft spelen als gisteren, Feyenoord gevaarlijker is.

Gelukkig is het zo dat Ajax - Feyenoord altijd een wedstrijd op zich is. Daarnaast is vooral Feyenoord wisselvallig geweest in de eerste seizoenshelft. Ze doen nog gewoon mee voor de titel, dus ik vind het ontzettend knap wat ze presteren! Gisteren was Feyenoord geweldig, maar zoals vaker wordt een goede wedstrijd (voor hun helaas) altijd gevolgd door een slechte.

Ajax is 9 van de 10 keer in eigen huis heer en meester. Je wint er erg moeilijk en bovendien is een Ajax wat loopt ook nauwelijks tegen te houden. Feyenoord zal inderdaad vanaf minuut 1 gas geven, maar zal ook wel weten dat wanneer het Ajax laat voetballen, het lastig gaat worden.

Persoonlijk denk ik, over het algemeen genomen en niet kijkend naar gisteren, dat Ajax wel wint, maar het niet makkelijk zal gaan. Zal je net zien dat dit weer een monsterscore voor een van de twee wordt...

Ik ben wel doodsbang en dat meen ik helaas echt, dat Vermeer weer gaat blunderen. In de paar (oefen-)wedstrijden die gespeeld zijn sinds de keeperswissel heeft hij geen enkele keer een degelijke indruk op me gemaakt, ook niet tegen de Turken bijvoorbeeld. Die bal in de lage hoek had hij natuurlijk gewoon moeten hebben. Dat gecombineerd met zijn zwakte bij hoge ballen en de kracht van Pelle tegelijkertijd, kan het nog vervelend worden met onze dramakeeper op doel.

Als Veltman weer zo'n waardeloze 1ste helft speelt tegen Feyenoord dan kan je inpakken dan gaat Feyenoord er met 2-4 overheen.
Daarbij moet Fisscher niet zo schreef praten want ze miste ook gigantisch veel kansen.
Ik denk dat veel afhankelijk is van de vorm van Boetius die van Rhijn al 2 wedstrijden alle hoeken van het veld heeft laten zien en van Schaken die in deze vorm tegen een Boilessen die nog geen wedstrijdritme heeft een belangrijk wapen kan zijn. Boilessen speelde goed tegen Ruiz maar die heeft al een tijdje niet gespeeld met Schaken is het een ander verhaal. Het Duel Immers tegen Blind word een makkie voor Blind en het Duel Serero tegen Clasie makkie voor Serero die loopt Clasie kapot.
Met Janmaat fit is het natuurlijk ook lastig deze speelde in Augustus niet mee.
Wel wil ik kijken hoe de ploegen deze wedstrijd aanvangen want dit duel is niet echt belangrijk aangezien beide ploegen voor de titel zullen strijden zal de wedstrijd in Maart belangrijker zijn dan dit potje en aangezien ze beide een op papier lastige uitwedstrijd hebben dit weekend wil ik nog maar afzien hoe een coach gaat wisselen als ze achter staan.

20 januari 2014 om 17:43

Boetius speelt volgens mij niet, dus Van Rhijn zal waarschijnlijk tegenover Armenteros of Goossens staan.

20 januari 2014 om 18:09

Laatste nieuws is dat hij waarschijnlijk wel voetbalt.

20 januari 2014 om 18:16

Ten eerste bedankt voor je compliment!

Veltman maakt inderdaad vrij veel fouten, hij doet me altijd een beetje denken aan de Vrij (al heeft de Vrij nu iets meer fysiek en ervaring). Als Feyenoord zijn vrijwel gegarandeerde fout kan afstraffen zie ik nog wel een kans voor Feyenoord.

Ik hoop van harte dat Boetius speelt, de vorige 2 keer was hij van Rhijn inderdaad de baas, maar ik zie van Rhijn tegen vrijwel iedere tegenstander verdedigend door het ijs zakken, aanvallend is hij vaak nog wel enigszins gevaarlijk. Afwachten of JP mee kan doen, wordt een cruciaal duel op die positie.

Schaken toonde tegen Utrecht een aardige vorm, maar Boilesen is toch wel andere koek dan die Bulthuis, man heb weing wedstrijden gezien waarin een verdediger zo vaak gepasseerd werd en daarnaast zo veel cruciale fouten maakte, dat doet Boilesen ongetwijfeld beter, zal Schaken ook meer tot verdedigen dwingen.

Clasie en Blind zijn op dit moment de beste 2 cvm's van de Eredivisie, met Clasie vrijwel iedere week in het team van de week op het AD en fier bovenaan het spelersklassement van VI, vind ik toch niet dat je zo snel mag stellen dat Serero hem kapot loopt. In voorgaande klassiekers was het vaak dat Siem de Jong en Eriksen (behoudens een goal af en toe, helaas ook belangrijk) door Clasie in toom gehouden werden, ik ben erg benieuwd naar de duels Serero vs Clasie, maar ook Blind vs Immers, dat is namelijk eenzelfde soort verhaal.

Het meest ben ik nog wel benieuwd naar het duel Pellè-Veltman, Veltman speelt vaak beter tegen de sierlijke, op techniek spelende spitsen, waar hij met mooie slidings zijn tegenstander uit de wedstrijd haalt, tegen bijvoorbeeld Hemmen vond ik hem juist erg zwak, vraag me af hoe hij zich staande houdt tegen Pellè.

Als je de posities tegen elkaar afzet verwacht ik een erg spannende klassieker:
Cillesen wint het nipt van Mulder, Janmaat verslaat van Rhijn, de centrale verdediging en linksback vind ik van vergelijkbaar niveau, Clasie vs Blind neig ik meer naar Clasie, Serero vs Vilhena neig ik meer naar Serero, Klaassen pakt Immers, Boetius pakt Fischer in (goossens of Armenteros niet), Pellè met straatlengte tov Sigthorsson en Bojan/schöne vs Schaken maakt ook niet zo veel. Oftewel redelijk vergelijkbaar, Feyenoord heeft meer strijd, Ajax het thuisvoordeel en wellicht wat meer slimmigheid, razend spannend, ik kijk er naar uit!

20 januari 2014 om 19:26

Pardon?
De vorige keer, bedoel je dan de thuiswedstrijd die Ajax 2-1 won?
Daar vond ik hem absoluut niet beter, en ook het jaar daarvoor 3-0, het enige wat Boerius toen deed was de bal de 2e ring in knallen en een schwalbe maken waar hij ook nog eens een pingel voor kreeg.

20 januari 2014 om 20:04

Die schwalbes horen er blijkbaar bij.
Wij hebben de vorige wedstrijd gewonnen door een schwalbe van Fischer, klagen we toch ook niet over.

Hoop dat die JPB er niet bij is.
Hij dolt van Rhijn en Veltman met twee vingers in zijn neus ben ik bang.

20 januari 2014 om 21:08

Nee, daar doel ik ook niet op, al horen schwalbes niet bij het spelletje.
Ik zeg dus dat hij die wedstrijd niet echt denderend speelde(de 3-0)

Ook de 2-1 was niet heel lastig voor Van Rhijn(en ja ik zat in het stadion)

20 januari 2014 om 21:14

Ndisdenaam

Mag ik vragen hoe je überhaupt iemand kan beoordelen op een wedstrijd waar hij niet speelde vanwege een blessure. Alsjeblieft know your facts en kom dan terug met een goede reactie.

Speciaal voor jou zal ik dan toch een keer voor je uitweiden. Ik doel op de wedstrijd waar hij debuteert, direct scoort en een wereld eerste helft speelt. Die wedstrijd die 3-0 verloren werd was hij één van de weinige goede Feyenoorders en van Rhijn werd daar wel degelijk een aantal keer te kijk gezet.

Indien hij fit is en niet geforceerd wordt gebracht is van Rhijn in geen velden of wegen te bekennen ben ik bang. Niet voor niks was Ligeon de afgelopen klassieker zo sterk (ja de 2-1 waar over je praat was Ligeon tegenover een 442 formatie, met Armenteros als invaller, geen Boëtius)

20 januari 2014 om 21:44

Ndisdenaam

Ik zie nu zelfs een reactie later:

'ook de 2-1 was niet heel lastig voor Van Rhijn(en ja ik zat in het stadion)'

De beste man deed niet eens mee, sorry hoor maar dit is echt lachwekkend, dat je van een Klassieker waar je zelf aanwezig bent niet eens kan herinneren dat de beste man van jullie zijde Ligeon was, nogmaals mijn excuses, een mening mag je hebben niet iedereen vind dezelfde speler goed spelen en de één kijkt naar andere facetten dan de ander of met een voorliefde voor een bepaalde speler, maar met droge ogen beweren dat een speler het niet heel lastig had en dat met eigen ogen in het stadion hebt gezien. Of je moet hele slechte plekken gehad hebben, dat kan ook nog.

21 januari 2014 om 00:58

Sorry ik was niet helemaal wakker, ik moest op die dag met een kater vanuit Tilburg naar Amsterdam met de trein reizen ivm een festival.
afijn, om terug te komen op die 3-0, ja hij kwam er een paar keer langs, maar dat gebeurd ook bij Alves, Baines etc. niemand is een muur waar je niet langs komt.

En ik zit er al 7 jaar
eerst 428 de 1e 5 jaar en de afgelopen 2 jaar 423.
Rij 16, stoel 21.... dus mocht je er ooit komen.

Jij herinnert je toch ook niet alles uit het verleden neem ik aan

21 januari 2014 om 09:34

Excuses aanvaard

Over dat eerste zijn we het dan denk ik oneens, ik vond Boetius die wedstrijd gewoon prima spelen, geen 8, maar van Rhijn had het wel lastig tegen hem, al was zn debuut sterker.

Nee ik herinner me ook niet alles, maar als ik met argumenten wil komen dan probeer ik wel eerst na te kijken of die kloppen, voordat ik wat roep. En de kans dat ik in de Arena kom de komende tijd schat ik niet erg groot, moet al ver reizen voor Feyenoordwedstrijden en heb dus helaas niet de mogelijkheid er altijd te zitten, hoe graag ik ook zou willen. Als ik dus zou willen ga ik liever naar mn eigen cluppie. Komende thuiswedstrijd ben ik er wel bij.

Ik waardeer trouwens de wijze waarop je reageert

Wat Fischer noemt vind ik juist niet op Feyenoord van toepassing, hoe vaak hadden we al wel niet een ruime voorsprong moeten hebben waarna de punten toch weer ingeleverd werden..? Go Ahead kan ik me herinneren, RKC en Pec uit waren slechte wedstrijden, maar daar had absoluut gescoord kunnen en moeten worden, nu werd 2 keer in blessuretijd verloren. Eagles ook vlak voor tijd de 3 punten misgelopen. Tegen AZ misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen en toch 'slechts' een gelijkspel, zondag tegen Utrecht ik meen 30 schoten, dan is een moyenne 1 op 6 niet al te best, al pakte Ruiter oa die ballen van Mathijsen en die volley van Pellè wel erg goed, die waren gewoon goed ingeschoten, Vilhena en Boetius hadden het vizier echter wel meer op scherp mogen hebben, het gaf bleef nog veel te lang overbrugbaar. PEC thuis was ook erg sterk van onze kant, maar liet de 1-0 ook lang op zich wachten. Die wedstrijd tegen Heracles die verloren werd had de eerste helft ook al veel eerder gescoord moeten worden.

Wat Feyenoord in mijn ogen als groot voordeel heeft is dat het een aantal wedstrijden echt fenomenaal goed heeft gespeeld: pec-thuis, psv-thuis, az-thuis en utrecht-uit (reken ik de 4-0 tegen roda bv niet mee). Bij dat niveau zijn vitesse en ajax als je het mij met mijn gekleurde bril vraagt niet in de buurt geweest.

Wat Feyenoord in mijn ogen als nadeel heeft is het doelsaldo, in sommige wedstrijden (hiervoor benoemd) wil die goal maar niet vallen, terwijl in wedstrijden waarin het geheel onnodig is toch meerdere goals door worden gelaten (zie de 3-3 tegen Nec, de 2-2 tegen Gae, afgelopen weekend Utrecht etc.). Dergelijke onoplettendheid laat Ajax en ook Vitesse niet echt zien.

Daarnaast hebben Vitesse en Ajax de gave om in de laatste minuten toch nog de punten te pakken, dat Riedewald verhaal was natuurlijk wel extreem, maar tegen Cambuur gebeurde hetzelfde: laatste minuut maakt Klaassen hem. Vitesse maakte al 4 keer een belangrijke goal in blessuretijd dit seizoen zag ik, ongekend sterk. Wat Feyenoord daar tegenover zet in dergelijke situaties is dat het nog maar puur gaat pompen richting Pellè (wat dit seizoen absoluut niet meer het kenmerk van Feyenoord is) of zodanig de controle kwijtraakt dat de stoppen doorslaan (rode kaart Pellè vs Heracles).

Daarnaast: de beste helft van Feyenoord is eigenlijk altijd de eerste, hoe vaak is het niet gebeurd dat na een voorsprong de 2e helft het niveau erg inzakte of dat toch nog de tegengoal geïncasseerd werd. Ajax en Vitesse spelen juist de 2e helft vaak erg sterk, dat zag je ook in hun wedstrijden met Psv, de eerste helft denk je dat PSV ze gaat kloppen en de 2e helft denderen ze er over heen. Kan me ook nog Feyenoord - Vitesse herinneren: niks aan het handje, redelijke eerste helft 2-0 voor en dan toch nog zo benauwd die laatste minuten. Zo zijn er nog talloze voorbeelden dit seizoen.

Feyenoord liet in ieder geval afgelopen weekend zien 2 helften het niveau vast te kunnen houden en ook na een tegenslag direct te kunnen schakelen (zowel na de 1-0 als de 2-2), ondanks dat slechts 1 op de 6 schoten doel trof werd wel 5 keer gescoord en ook in de allerlaatste minuut nog een keer (zij het niet zo belangrijk als de goals van oa Qazaishvili, van Aanholt, Klaassen en Riedewald). Ik hoop dat ze dit vast kunnen houden de rest van het seizoen.

Verwacht een minieme overwinning voor Ajax woensdag, onder andere door het thuisvoordeel (feyenoord is thuis significant beter) en het feit dat 1 van de steunpilaren (na Pellè en Clasie samen met Janmaat de belangrijkste speler imo) niet geheel fit is. Verwacht een spannend duel en een Feyenoord dat tot lang mee gaat strijden om de titel, thuis pakken we Vitesse gewoon en tegen Ajax verwacht ik ook op zn minst een gelijkspel.

20 januari 2014 om 21:51

Mooi verhaal. Ben het ook wel met je eens, en verwacht ook een minimale overwinning voor mijn eigen Ajax. Maar je kunt toch niet ontkennen dat jullie spitsen ze er makkelijker in schieten dan die van Psv?

21 januari 2014 om 09:26

Het verschil tussen Feyenoord en PSV bedraagt dan ook 10 punten. Van de huidige top 5 heeft Feyenoord gewoon de minste goals gemaakt in de competitie, minder dan Ajax, Vitesse, Twente en Heerenveen. Bovendien is het aantal kansen dat Feyenoord nodig heeft om te scoren gewoonweg groter dan bij de 3 clubs die boven hen staan. Pellè heeft samen met Depay de meeste doelpogingem ondernomen deze competitie en ik geef ook al voorbeelden van wedstrijden die Ajax en Vitesse gewoon over de streep hadden getrokken, door wel op de juiste momenten te scoren.

22 januari 2014 om 12:06

Klopt. Feyenoord scoort ook niet altijd zoveel als ze zouden kunnen. Maar Fischer zegt dat Feyenoord kansen wel afstraft die PSV liet liggen, en dat ben ik wel met hem eens.

Hoe dan ook. Succes vanavond. Hoop dat jullie weer wat kansjes missen

Wat een onzin, het grootste probleem bij Feyenoord is juist het afmaken van de kansen, bijna elke wedstrijd krijgen we er een berg maar op tijd afstand nemen zodat de wedstrijd 'uitgespeeld' kan worden zit er op gisteren na bijna nooit in.

Bang zullen ze niet zijn wel voorzichtig zoals hij al zegt

Dan kijkt Fischer niet naar Feyenoord. We hebben tegen Nec, GAE ontzettend veel kansen gecreëerd en gemist. Uiteindelijk zijn dat toch dure punten gebleken

Is dit een troll van Fischer? Sowieso een Ajacied die zegt te vrezen voor Feyenoord... En dan ook nog omdat wij zogenaamd zo goed met de kansen omspringen? Even denken... ja dit is een grap. Goede Fischer! Tot woensdag in hopelijk een spannende wedstrijd met aantrekkelijk aanvallend spel van beide kanten.

Fischer was gisteren enorm goed bezig. Deze jongen komt er nog wel. Moet alleen vaker vanaf rand 16 durven schieten want dat mis ik nog bij hem

Hehe fischer kom je eindelijk er achter dat je er weinig van bakt

20 januari 2014 om 19:27

Zeg jij, hij komt juist de laatste weken(laatste competitiewedstrijden + kamp)beter in vorm.
Scorebord journalistiek ...

20 januari 2014 om 20:04

Ik heb wel sympathie voor Fischer , doet in ieder geval zijn stinkende best.
En voetballen kan ie ook, dus wat jij zegt slaat nergens op.

Fischer kijkt schijnbaar alleen samenvattingen. Feyenoord heeft juist veel kansen nodig. Daardoor verloren we ook zoveel punten in wedstrijden die makkelijk gewonnen konden worden.

Kunnen alle reacties die niets met de wedstrijd en het stukje te maken hebben, verwijderd worden?

Ik weet niet of ik er om moet lachen of huilen, maar ik zit met stijgende verbazing de reacties van enkele ajacieden hier te lezen. Als Ajax haar niveau haalt speelt het thuis iedereen weg? Als het middenveld gaat draaien wordt Feyenoord helemaal zoek getikt? Jongens hebben jullie nou echt zo'n bord voor de kop, of lopen jullie weer eens te blazen in een poging Feyenoorders op de kast te jagen?

Het ajax dat ik dit seizoen heb gezien, heeft op mijn nog geen enkele keer indruk gemaakt. Het eindeloos rondspelen van de bal in enkele wedstrijden noemen ze blijkbaar 'de tegenstander kapot spelen', met als gevolg allemaal positieve ajacieden die aan komen met, met alle respect, het balbezit percentage.

Ik zeg niet dat Feyenoord meer kans heeft dan Ajax woensdag, maar ik begrijp niet hoe al die ajacieden er bij komen dat wanneer 'hun club' haar niveau haalt, ze de Rotterdammers wel even weg spelen. Het niveau waar ze het dan over hebben, is namelijk bedenkelijk dit seizoen. Daarentegen is Feyenoord na de zeperd in Waalwijk (1-0) echt zichtbaar volwassener gaan spelen.

Waar ook een heleboel ajacieden zich blijkbaar kostelijk mee vermaken, is het zichzelf wijsmaken dat Feyenoord compleet afhankelijk is van Pelle. Ik ben het er mee eens, dat het bij Ajax minder opvalt wanneer er iemand wegvalt. Maar de tijd dat Feyenoord compleet afhankelijk was van Pelle, is toch al minstens een half jaar geleden. De ploeg heeft zich ontwikkelt, iets dat ik van Ajax nou niet echt kan zeggen. Natuurlijk, Eriksen en Aldeweireld zijn vertrokken, dus het is logisch dat het niveau niet zichtbaar omhoog is gegaan. Daarvoor juist de complimenten, dat het niveau stabiel is gebleven bij Ajax.

Ik verwacht een gelijkopgaande wedstrijd, en als beide ploegen hun beste spel spelen, wordt het een heerlijke pot voetbal. Gezien de vorm en het spel van de wedstrijden vlak voor en na de winterstop, is Feyenoord in mijn ogen favoriet. Als de ploeg terugvalt naar het niveau van een wedstrijd of 10 geleden, geef ik Ajax de beste papieren.

20 januari 2014 om 19:00

Ben het grotendeels met je eens, maar Ajax heeft nog geen enkele keer indruk op je gemaakt? Ajax heeft best hele goede wedstrijden gespeeld, met als hoogtepunt Ajax-Barcelona. Als je daar niet van onder de indruk was dan ben je nooit onder de indruk van een Nederlandse club.

Jonge spelers zijn vaak wisselvallig, de kwaliteit heeft hij wel. Gewoon voorlopig lekker bij Ajax blijven dan komt het wel goed met hem.

Valt me wel op dat de spelers van Ajax wat eerlijker zijn dan de supporters van die club.
Van Rhijn zei gister al dat Ajax veel geluk heeft gehad met de winst op Psv, daar waar veel supporters zeiden dat er van geluk geen sprake was.
Nu zegt Fischer dat ze Feyenoord moeten vrezen en dan roepen de ajacieden alweer dat Ajax geen problemen krijgt met Feyenoord.

Ik hoop op een mooie pot maar ben bang dat deze wedstrijd niet uitgespeeld gaat worden.

20 januari 2014 om 19:30

Ja want spelers met mediatraining zeggen altijd het juiste?
Nee die draaien er altijd omheen en moeten geen rare dingen roepen.
En Ajax won niet met geluk van Psv.
Als Ajax met 1-0 verliest(van milan) is het gebrek aan klasse, verliest PSV van Ajax dan heeft Ajax ook weer geluk.
hypocrieten bah.

Dus volgens jou moeten wij vrezen, geluk hebben etc.
Je zegt dus eigenlijk dat jullie vreselijk goed zijn, wij bang voor jullie moeten zijn.
Dat is hetzelfde als war jij nu zit af te zeiken bij ons, je doet het zelf ook.

20 januari 2014 om 19:42

Van Rhijn geeft aan dat ze geluk hebben gehad, en ik ben het helemaal met hem eens.
Tot de rust had ik het gevoel dat we de punten zouden verliezen, en na afloop was ik erg opgelucht.
Dan gaan de andere supporters hier zeggen dat Ajax geen geluk had en goed heeft gespeeld.
Zou van Rhijn er niet meer over weten dan de gemiddelde supporter?

En ik vrees Feyenoord ook, ben blij dat de Vrij er niet bij is.
En ook Fischer geeft dit aan, maar nee hoor, de alles wetende Ndisdenaam geeft aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

20 januari 2014 om 21:02

Tot de rust, daar zeg je het al.
Dat gevoel had ik de 2e helft bij Psv, als Ajax ook de kansen had afgemaakt... dan had het ook zomaar 4-4 kunnen worden.
uiteindelijk gaat het er toch om, om dat balletje in het netje te krijgen.

Wil je trouwens even het stukje citeren waar ik zeg dat wij ons nergens zorgen over hoeven te maken.
We moeten namelijk niet doen alsof Real Madrid op bezoek komt.
Ajax thuis, dus Ajax heeft het voordeel.

Je doet nu wel alsof je Ajacied ben, maar dan ben je niet.
En Nee waarom zou Van Rhijn het beter weten?
Volgens mij zien wij het spelletje beter vanaf te tribunes dan iemand op het veld, het spelletje ziet er niets voor niets makkelijk uit van boven, dat komt omdat jij ruimtes beter ziet.

Niet zo bijdehand he, 13 jaar... pff.

Mooi dat Ajax eerst PSV had, nu Feyenoord en dan kan GAE zondag mooi profiteren 3 wedstrijden in 7 dagen is eigenlijk net te veel van het goede, vooral voor die jonge spelers. Dat belooft wat

Het is een wedstrijd die twee kanten op kan. Maar gezien de vorm en de kwaliteit op het veld en daarnaast het thuidvoordeel, denk ik dat het duel toch in Amsterdams voordeel beslist gaat worden

Als Feyenoord de zelfde kansen krijgt als PSV dan gaan er zeker wel een paar doelpunten vallen!

Ajax staat er juist om bekend in de klassiekers vooral de laatste jaren in de kuip om dodelijk efficiënt te zijn daarnaast in oogschouw nemend dat Feyenoord geen wedstrijden op slot kan gooien doordat ze.. Juist ja.. Teveel kansen missen.. Moet ik concluderen dat Fischer er naast zit!

Kijk uit naar woensdag! Beloofd een mooie wedstrijd te worden. Ben ook blij dat je merkt dat mijn Feyenoord eindelijk op voorhand niet meer kansloos is dat is toch wel de grootste winst van de laatste jaren onder Koeman!

Was Feyenoord maar dodelijk efficient met zijn kansen omgesprongen, dan had je nu al een punt of zeven voorsprong gehad op de nummer 2 in de competitie. Tering jantje, GAE-uit, Ajax-uit, AZ-thuis, NEC-uit, Heracles-thuis, allemaal potten waar je de betere was. Maarja, niet over zeuren en gewoon verder gegaan met de ingeslagen weg van afgelopen zondag. Was namelijk om van te genieten zo goed.

Ik ben bang voor Fisscher als we die hard aanpakken moeten we kans hebben die Bojan valt me ook een partij tegen zeg was niet blij toen ik las dat hij naar Ajax ging maar die Fisscher moet Feyenoord het meest voor opassen denk ik naar mannetje om tegen te spelen lijkt me.

Wel een rare beredenering van Fisscher kan me hier niet in vinden eigenlijk.
----------------------Cilissen-------------------... van Rhijn-Veltman-Moisander-Boilessen
--------------------Blind-------------------------... ------------Duarte-------Serero------------------... Bojan-------------Siggi----------------Fisscherbr...
Dit elftal moet te kloppen zijn voor Feyenoord maar dan moet Feyenoord wel alles 1 op 1 spelen de rechterkan is in mij ogen wel de zwakkere kant van Ajax Bojan diet uit vorm is, van Rhijn die niet altijd even constant is Veltman doet het wel redelijk heb ik begrepen en Duarte is minder in vorm als Serero. Lekker veel treiteren aan de rechterkant dus met een altijd snelle Boetuis, Janmaat die opkom en Immers die lekker veel metertjes blijf maken.

Mulder
Janmaat
De Vrij
Mathijsen
Martins Indi
Immers
Clasie
Vilhena
Boetuis
Pelle
Schaken
21 januari 2014 om 10:42

Je vergeet klaassen bij Ajax op te stellen ipv duarte, dat middenveld gaat de boer niet aankomen.
Echter Ajax moet wel beter spelen als zondag anders loopt feyenoord over ze heen ben ik bang

21 januari 2014 om 14:13

Oja Klaassen helemaal vergeten dan zijn ze al iets sterker inderdaad maar toch ik vind beide team bijna gelijkwaardig op elke positie word een spannende strijd.

Ajax is net als Feyenoord sinds een paar weken, echt een team. Individueel loopt er niet zo bijster veel kwaliteit rond en dat is jaren lang vaak andersom geweest; veel individuele kwaliteit bij ajax, weinig teamspirit zichtbaar. Er loopt wellicht niet 1 speler bij ajax waarvan ik met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat die bij Feyenoord wel in de basis zou staan. Wellicht Siem de Jong ipv een Immers ja, maar Siem de Jong speelde weer eens niet en heeft ook niet echt zijn beste jaar tot nu toe, dus die tel ik dan maar even niet mee.
Ajax blijft als team natuurlijk zeer goed presteren en kan prima voetballen, zo hebben we al een aantal keer kunnen zien dit jaar, maar dat geldt natuurlijk ook meer en meer voor Feyenoord. Die ploeg lijkt toch nog steeds stappen te maken en ik ben benieuwd waartoe ze in staat zijn in de Arena. Feyenoord wint daar vrijwel nooit, zelfs niet als ze het verdienen, dus ik verwacht ook woensdag een Amsterdamse overwinning.
Echter, als Feyenoord in de Arena kan winnen, zouden ze wel eens zoveel zelfvertrouwen kunnen krijgen dat ze echt gaan door denderen. Ben erg benieuwd!

20 januari 2014 om 23:15

Fischer linksbuiten en Boetuis Rechtsbuiten zou wel mooi zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren