Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord waagt eerste poging voor Zerrouki met fors miljoenenbod

Laatste update:

Feyenoord heeft het eerste bod op Ramiz Zerrouki al uitgebracht, zo weet De Telegraaf dinsdagavond te melden. De Rotterdammers willen de 24-jarige middenvelder van FC Twente graag naar De Kuip halen als eventuele vervanger van Fredrik Aursnes, die in de belangstelling staat van Benfica. Feyenoord heeft volgens de krant vijf miljoen euro geboden op de Algerijns international.

Anderhalve week geleden werd duidelijk dat Aursnes hard op weg is naar Benfica. De Portugese club van Roger Schmidt heeft volgens transfermarktexpert Fabrizio Romano vijftien miljoen euro over voor de Noorse middenvelder. Dit bedrag kan door middel van bonussen nog verder oplopen. Aursnes ligt bij Feyenoord nog vast tot medio 2024, maar heeft al een persoonlijk akkoord. In de oefenwedstrijd tegen Osasuna (1-2 nederlaag) zondag maakte Aursnes een afwezige indruk. De Rotterdammers lijken middels het bod op Zerrouki al bezig te zijn met een vervanger voor hem.

Zerrouki zelf zou de overstap naar Feyenoord graag maken. Technisch directeur Jan Streuer gaf eerder echter al aan dat Twente niet zomaar meewerkt aan een transfer. ”We zullen het verhaal van Feyenoord aanhoren, maar we zijn niet geïnteresseerd in een verkoop. Wij willen ons elftal bij elkaar houden”, aldus Streuer. Zerrouki ligt in Enschede nog vast tot medio 2024, waardoor Twente hem gemakkelijk aan zijn contract kan houden.

Zerrouki speelde enkele jaren in de jeugd bij Ajax, waarna hij vertrok naar Twente. Daar wist de middenvelder in het seizoen 2020/21 definitief door te breken in de hoofdmacht. Zerrouki speelde reeds 67 officiële wedstrijden voor Twente, waarin hij goed was voor vier goals en drie assists. Met name onder Ron Jans bloeide Zerrouki op tot een belangrijke speler voor Twente. Sinds maart 2021 is hij international voor Algerije. In zestien interlandwedstrijden kwam Zerrouki tot één doelpunt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ken de discussies van vandaag, maar heel veel meer (zeg Max. 6-7mln) hoeft van mij echt niet.

2 augustus 2022 om 22:15

Eens. Ik vind hem ook niet meer waard dan dat. Uiteraard mag Twente vragen wat zij willen hij heeft gewoon een contract. Maar als dit niet geaccepteerd word lekker doorschakelen.

2 augustus 2022 om 22:18

Is ook hun goed recht en dat betwist ik niet, maar (zeg) 7 mln; is gewoon veel geld. Wat is trouwens de record verkoop van Twente?

2 augustus 2022 om 22:19

Denk Luuk de Jong of Ola John die voor een miljoen of 15 weg gingen dacht ik.

2 augustus 2022 om 22:19

Zo is het. Feyenoord kan het bedrag wat twente wil hem ook niet uitgeven. Zerrouki gaat volgend seizoen gewoon naar een Franse club.

2 augustus 2022 om 22:20

die hebben in het verleden wel leuke spelers gehad vgm. ziyech, chadli, tadic gingen voor best hoge bedragen. alleen niets in de laatste jaren vgm

2 augustus 2022 om 22:21

Tadic 14 miljoen naar Southampton

2 augustus 2022 om 22:24

Dat is toch wel een serieuze transfer

2 augustus 2022 om 22:29

Kunnen wel maar willen niet natuurlijk.

2 augustus 2022 om 22:41

Feyenoord wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Koop maar lekker weer elders een diemers of zoiets, in plaats van een paar extra centen uitgeven aan een topper als zerrouki

2 augustus 2022 om 22:42

Kunnen wel is ook maar de vraag, als ze nog elders willen versterken.

2 augustus 2022 om 22:42

Ze mogen het natuurlijk vragen, maar het verbaast me wel. Ze hebben een topseizoen gehad en kunnen nu cashen, maar zetten zo belachelijk hoog in dat het waarschijnlijk geen deal komt. Het is écht niet gezegd dat ze met nagenoeg dezelfde ploeg weer zo'n seizoen kunnen afleveren of beter. En dan heb je je kans gemist. Daar kunnen we bij Feyenoord over meepraten.

2 augustus 2022 om 22:44

Net als bij Timber en Senesi, altijd voor een dubbeltje op de eerste rang. Houd jij je maar bij stripboeken

2 augustus 2022 om 22:46

Dubbeltje op de eerste rang? Eerste bod van 5 mln op een speler die op zijn 24ste enkel twee seizoenen eredivisie onder de riem lijkt me geen dubbeltje. Ik hoop dat ze gelijk een uiterste bod hebben neergelegd want het is wel gekkenwerk om meer dan 6 mln te betalen voor deze jongen.

2 augustus 2022 om 22:49

Duik lekker je stripboek weer in kind. Suske en Wiske en de zure voetbalfan lijkt me wel wat voor je.

2 augustus 2022 om 22:56

Die marktwaarde zal bij Feyenoord sneller stijgen en dan kan je dmv een verkooppercentage leuk meeprofiteren

2 augustus 2022 om 22:57

Ik kijk meer naar het schandebod op hilgers. En dat er zo idioot veel geld voor een timber is betaald dat zit je nu gewoon lelijk in de weg

2 augustus 2022 om 23:00

Is international. Jullie betalen 8,5 voor een jeugd!!!!international met 1 seizoen ervaring in de eredivisie. Dan is 10 miljoen voor een echte international met 2 seizoenen ervaring een koopje voor Feyenoord 😂

2 augustus 2022 om 23:03

@FCT_Tuulk: Een goed seizoen in Europa is nogal een grote gok. Als Fiorentina het een beetje serieus neemt ben je al klaar. En mijn hele punt is dat het een gok is om nu niet te cashen. Zit Twente wel in de positie om zo'n gok te nemen?

2 augustus 2022 om 23:13

@SuskeWiske: We hebben het nu over Zerrouki toch? Het bod op Hilgers was toen Feyenoord nog geen transfergeld binnen had en wellicht ook om af te tasten wat Twente wil hebben.
Verder is de vergelijking met Timber krom. Die was met 21 duidelijk de beste bij Utrecht. En doordat PSV en Ajax ook interesse hadden is de prijs opgedreven. En international bij Algerije natuurlijk stelt niet zo bijzonder veel voor. Dan is Jahanbakshsh 20 mln waard, want Iran staat meer dan 20 plaatsen hoger op de FIFA ranking.

2 augustus 2022 om 23:13

En negatief transferbalans van 500k. Ik kan me voorstellen dat je als Twente zijnde (mits je geen Europees voetbal haalt) nog wel iets wilt verkopen om dit enigzins recht te trekken. Volgens mij is Twente (nog) niet in de financiele positie om dat te negeren.

2 augustus 2022 om 23:21

@repuiztav: negatieve transferbalans van 500K? Met het verhogen van de bierprijs is die 500K al weer terugverdiend

2 augustus 2022 om 23:21

Dubbeltje op de eerste rang en nu al twee keer roepen dat er veel betaald is voor Timber. Misschien volgende keer eens een spreekwoordenboek uit de kast trekken voor de verandering.

2 augustus 2022 om 23:27

Er staat dat hij bij Ajax vandaan komt maar heeft hij ook niet bij Monaco gespeeld? Hij is toch niet rechtstreeks van Ajax naar Twente gegaan?

2 augustus 2022 om 23:27

Uitgelegd: bij hilgers was dit ook het geval. En wederom later aangegeven dat die timbertransfer nu tegen jullie werkt

2 augustus 2022 om 23:28

Maar Grolsch kun je toch geen bier noemen, Reuser . Grappie. Alles beter dan Heineken

2 augustus 2022 om 23:42

Gozer is pas afgelopen seizoen doorgebroken en heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld. 5 miljoen 🥺. 2 miljoen zou al teveel zijn. Na 2 seizoenen laat Feyenoord hem transfervrij gaan. Zonde dat Feyenoord niet voor Mitdso (AZ) is gegaan, die is 10x beter en maar 3,5 miljoen (koopje). Nu maar hopen dat Twente het bod als lachwekkend beschouwd.

Hilgers, dat is wel een talent, al moet je afwachten hoe hij terugkomt na zijn blessure. Wel fijn dat hij volgend jaar transfervrij overkomt.

2 augustus 2022 om 23:48

4fRedondo, heb je het nu over Aurnses? Leuk seizoentje gedraaid hoor, maar 15 miljoen?
Elke club wil zo duur mogelijk verkopen.

2 augustus 2022 om 23:49

Cluboptie voor nog een jaar

2 augustus 2022 om 23:57

@4fRedondo het is wel duidelijk dat je niet echt op de hoogte bent, geeft niks, maar de stellige onjuistheid is wat stuitend. Hilgers heeft nog een optie in z’n contract van een jaar waardoor hij niet transfervrij is. Blessure? Welke? Die van een half jaar geleden? Waarna hij uit de basis is gespeeld door Plego? Midtsjo was inderdaad beter geweest voor dat bedrag, maar die ziet Feyenoord en z’n oude trainer blijkbaar niet als een uitdaging of verbetering vanaf AZ..Was je een maand eerder geweest voor Zerrouki (die 2 jaar geleden al doorbrak) dan had je oprecht kans gemaakt denk ik met een 6 mio. Zo kort voor de start van de competitie en Europa gaat ie alleen weg voor een idioot bedrag lijkt me.

3 augustus 2022 om 00:37

5 miljoen vind ik eigenlijk al de max.

3 augustus 2022 om 00:48

Ja international van een nikszeggend land als algerije en 3 jaar ouder. Tuurlijk is Timber dan nog geen international wat een onzinnige vergelijking. Naast het feit dat Timber nu al beter is heeft hij ook nog eens veel meer potentie.

3 augustus 2022 om 01:20

Zou er als Feyenoord zijnde eerlijk gezegd niet meer dan de huidige 5 miljoen voor betalen. Had dan eerder Boetius nog even terug genomen.

Je haalt wanneer dit doorgaat voor meer dan 15 miljoen 2 middenvelders (Timber) die samen in 100 ED wedstrijden 5 goals hebben gemaakt... Je houd dan niks over van de transfer van Aursnes + bent met Til ook je doelpunten op het middenrif al kwijt. Had lekker Boetius transfervrij gehaald focus je op Gnonto die ook als 10 doelpunten maakt en op de vleugel kan.

3 augustus 2022 om 01:28

Verdoe die mensen hun tijd niet dan, want ze hebben al aangegeven dat ze minimaal 10 willen hebben!

3 augustus 2022 om 01:41

Heeft Twente de inkomsten van Europees voetbal meegenomen in de begroting? Als ze dit hebben gedaan en ze worden uitgeschakeld dan lijkt me dat ze geen Nee kunnen zeggen tegen een hoge transfersom

3 augustus 2022 om 05:18

@Ryan, dat is vrij ongebruikelijk

3 augustus 2022 om 05:40

Ze hebben niet aangegeven minimaal 10 miljoen te willen hebben. Verslaggever vroeg aan Jans of 10 miljoen zou voldoen. Toen zei Jans: “dat is nog te weinig, maar transfers moet je niet aan de trainer overlaten maar aan de TD, die gaat daar over”.

3 augustus 2022 om 05:45

@Reuser5, dan is het helemaal absurd dat Twente +6 vraagt voor een wisselspeler met half jaar eredivisie ervaring.

Zerrouki doet het leuk bij jullie. Maar ik zie een gevalletje Diemers. Niet aan beginnen. Mag alleen maar hopen dat Twente elk bod van tafel veegt.

3 augustus 2022 om 08:17

@4fRedondo: kom op, je kunt beter dan dit; je begrijpt denk ik zelf ook dat dat te maken heeft met potentie van een speler, en het feit dat ze met die prijs Feyenoord willen afschrikken omdat ze niet willen verkopen. Dat is niet anders dan de idioot hoge transferclausules die Spaanse clubs (verplicht) in de spelerscontracten opnemen. Daar gaat hetzelfde effect van uit. Wat betreft Zerrouki: niet bang zijn, Streuer gaat elk bod van tafel vegen, mits de zilvervloot via de binnenvaart in Enschede aankomt.

3 augustus 2022 om 08:20

@ryan888: nee dat begroten ze niet mee.

3 augustus 2022 om 08:36

@Reuser5,

Je snapt zelf ook dat de vraagprijs voor Hilgers absurd was. Hij heeft talent, maar pas een half jaar ervaring. En het was beging transferperiode. De jongen wilt zelf heel graag. Twente mag uiteraard vragen wat ze willen. En je kan hoog in de boom gaan zitten met 4 miljoen. Maar alles daarboven is onrealistisch. Als hij aankomend seizoen als basisspeler eenheid seizoen achter de rug heeft, dan is +8 miljoen realistisch.

Zerrouki kan ik daarentegen vlak voor aanvang competitie wel begrijpen. Echter ben ik er verre van overtuigd of hij het in Rotterdam zou redden. 7 miljoen is best realistisch, maar ik hoop in het diepst van mijn hart dat Twente de 5 miljoen afslaat en Feyenoord niet terugkomt.

3 augustus 2022 om 08:55

@4fRedondo: zeker absurd, en het heeft precies het effect gesorteerd wat Streuer wilde: niet verkopen. Al was het bod minstens zo absurd als de vraagprijs ‘die jongen wil zelf heel graag’, das supportersgeneuzel met gekleurde brillen, daar hoeft een TD z’n beleid niet op aan te passen. Al zou hij teleurgesteld zijn, een topsporter/professional zet zich daar over heen en knalt een nieuw seizoen voor een nog betere club na een topjaar.

3 augustus 2022 om 09:48

Neen, dan heeft twente niet gedaan

3 augustus 2022 om 12:35

Waarom denk je dat? Fiorentina is 7e geworden in Italië? Dat is toch echt geen onmogelijke horde voor de machine van Jans?

3 augustus 2022 om 18:19

Nu verkopen voor een laag bedrag aan Feijenoord en dan dik cashen via een doorverkoop percentageedanOh ja? Daar is geen garantie voor. Als je voor het volle pond aan een buitenlandse club kunt verkopen ben je gek als je het voor minder dan tien miljoen naar Feyenoord zou laten gaan. Het bedrag dat geboden is, betaalde je tien jaar geleden al voor een speler van het niveau zerrouki.

2 augustus 2022 om 22:24

Doe maar gewoon niet. Ik vind vijf miljoen al veel te veel geld voor hem. Hoop vurig dat Twente voet bij stuk houdt.

2 augustus 2022 om 23:02

6-7 miljoen is 6 miljoen teveel.

Hij zit goed bij Twente, dat is tevens zijn plafond

2 augustus 2022 om 23:34

5 miljoen voor deze speler is al veel te veel. Verder heeft Twente nog gigantische schulden. Die moeten hier wel akkoord mee gaan.

2 augustus 2022 om 23:42

Nee hoor. Dat valt reuze mee. Er is goed beleid gevoerd, flink bezuinigd en ook veel aan herfinanciering gedaan.

De sponsoring doet het ook heel goed en natuurlijk een trouwe schare fans. Er wordt zelfs alweer met een schuin oog gekeken naar de plannen om de tweede ring af te bouwen…. Dat zou echt prachtig zijn maar: toekomstdromen

3 augustus 2022 om 09:34

@El Fenomeno
Ik zal Jan even bellen en zeggen dat El Fenomeno zegt dat Twente hier wel akkoord mee moet gaan. Dan is het vast en zeker vandaag nog in kannen en kruiken.

2 augustus 2022 om 22:19

Is “al” 24 en eigenlijk pas 1 echt goed seizoen gehad. Dus voor 10 miljoen js het bijna onmogelijk voor Feyenoord om winst te maken. Veerman was 6 miljoen en die was beter dan Heereveen dan Zerrouki nu bij Twente. Max 6.5 miljoen.Daarnaast snap ik dat Twente veel geld voor je wil zien. Is een sterkhouder van de nummer 4 van de Eredivisie.Denk alleen dat het voor Feyenoord een te onrealistisch bedrag is.

2 augustus 2022 om 22:20

Speelt al 2 seizoenen goed. Het eerste seizoen van jans was hij al erg belangrijk. Dus klopt niet wat je zegt.

2 augustus 2022 om 22:21

Speelt al 2 seizoenen goed. Het eerste seizoen van jans was hij al erg belangrijk. Dus klopt niet wat je zegt.

2 augustus 2022 om 22:24

Alsnog riep iedereen dat 10 miljoen veel te veel was voor veerman die gewoon beter bij ons al was dan zerrouki, en dsn moet zerrouki nu opeens wel 10 miljoen kosten? Beetje apart niet.

2 augustus 2022 om 22:29

Veerman is ook uiteindelijk voor “maar” 6 miljoen vertrokken. Ik vind ook dar Veerman beter en volgens mij ook jonger is dan Zerrouki. Nou die Zerrouki het bij een beter team. Dus zou een ongeveer gelijk bedrag redelijk zijn.

2 augustus 2022 om 23:38

Aursnes dan ook maar voor 3 a 4 mln? Al bijna 27 en maar 1 echt goed seizoen gehad. Cmon bitte..

3 augustus 2022 om 00:53

Aursnes is ook echt vele malen beter Zerrouki kom op zeg wat een vergelijking.

3 augustus 2022 om 01:29

15 miljoen voor Aursnes vind ik anders wel een klapper van jewelste! Laten we eerlijk zijn, het heeft bijna een half jaar geduurd voordat hij ging spelen bij Feyenoord. Koste ook maar 7 ton op zijn 26e terwijl er daarvoor nooit een andere club concreet voor hem is geweest. Was het laatste half jaar inderdaad goed, maar dat Feyenoord hier ooit 15 miljoen voor zou vangen had ik nooit voor mogelijk gehouden!

Bedenk je even dat dit gewoon in de top 5 uitgaande transfers van Feyenoord komt te staan, waarvan al 2 dit seizoen (Malacia/Sinisterra). Midsjo is bijvoorbeeld echt niet minder imo en heeft AZ 3 miljoen opgeleverd..

3 augustus 2022 om 01:45

Als Midsjo echt zo goed was dan had Schmidt hem wel meegenomen naar Benfica ipv Aursnes. Scheelt toch minimaal 13 miljoen.

3 augustus 2022 om 10:12

@fr berend. Zie je niet in dat je ontzettend subjectief reageert? Hoe bepaal je precies dat Aursnes 'vele malen beter' is? Jij brengt dat als een voldongen feit, terwijl dat helemaal niet helder is. Is Ronaldo beter dan Messi? Of Senesi beter dan Martinez? Statistieken kun je enigszins gebruiken, maar geven ook geen sluitend beeld.

3 augustus 2022 om 10:40

Omdat ik voetbal kijk en Aursnes vrijwel elke wedstrijd een van de beste zo niet de beste was bij Feyenoord. Technisch ontzettend vaardig en speelde ook erg goed in Europese wedstrijden. Zerrouki deed het leuk in de ED, maar beschikt gewoon echt niet over de technische kwaliteiten van Aursnes, dat is echt een slangenmens af en toe zo makkelijk als hij dribbelt met daarnaast ook nog eens een hele goeie visie en pass in de benen.

3 augustus 2022 om 11:12

Hiermee bevestig je eigenlijk wat ik aangeef: het is subjectief. Moet eerlijk zeggen dat ik praktisch nooit een wedstrijd van Feyenoord zie, dus ik waag me niet aan een vergelijking qua type voetballer, maar het blijft een mening dat de kwaliteiten van de een meer waard zijn dan die van een ander.

3 augustus 2022 om 11:23

Om het een beetje kracht bij te zetten met statistieken: ze zijn beiden direct betrokken geweest bij 5 doelpunten in de eredivisie afgelopen seizoen (goals + assists). Dat zegt net zo weinig als 'ik vind dat een betere speler', maar ter info.

3 augustus 2022 om 16:59

Nou dan kunnen we op deze manier de gouden bal ook wel opdoeken want dan kun je dus nooit meer een speler beter vinden. Ik heb genoeg van Twente gezien om te kunnen zeggen dar Zerrouki een hele goede voetballer is maar dat ik bij hem zeker niet dat beetje extra zie wat Aursnes wel heeft.

3 augustus 2022 om 23:04

De gouden bal is wederom een exact voorbeeld van subjectiviteit. En heel eerlijk: ik zie heel, maar dan ook echt heel veel voetbal. En ik zie soms ook dat beetje extra niet. Toch worden er dan miljoenen betaald. Jij bent een Feyenoord-fan. Ik een van Twente. We zullen 'onze' spelers altijd hoger aanslaan dan die van de ander.

2 augustus 2022 om 22:32

10 miljoen voor een speler zonder enige europese ervaring, die inderdaad international is, maar van een C-land en 4de en 10de werd in de eredivisie is natuurlijk gekkenwerk.

2 augustus 2022 om 22:40

Timber heeft ook geen Europese ervaring en toch betalen jullie daar de hoofdprijs voor. En is met Utrecht maar 7e geworden.

2 augustus 2022 om 22:42

Haha, mooi antwoord en een waarheid als een koe. Die timber transfer heeft ze geen dienst gedaan in deze.

2 augustus 2022 om 22:45

Maar bij Timber spat de kwaliteit er wel vanaf. Ik wil daarbij niet zeggen dat Zerouki geen talent heeft, maar in mijn ogen stukken minder talentvol (en veel minder rek) dan Timber. Dat we voor hem de hoofdprijs betalen vind ik logisch. Zerouki is een leuke speler, maar absoluut geen 10 miljoen waard.

2 augustus 2022 om 22:46

ook daar heb ik kritiek op. of mag ik dan hier geen kritiek meer op hebben omdat het al een keer is voorgekomen? die regel kende ik nog niet namelijk. vermoeiend spelletje zo.

2 augustus 2022 om 22:48

Timber was 8.5m (wat de meesre Feyenoord fans ook al te veel vinden.) dus al geen 10m, daarnaast 3 jaar jongen en dus al kwa het verkopen interessanter. Dus als ze even goed zijn is Timber meer waard.

2 augustus 2022 om 22:50

Timber is alleen maar dankzij zijn naam gehaald. Ik vond het namelijk niet zo bijzonder wat hij vorig seizoen liet zien. Dat feyenoord zo snel timber haalde, was gewoon omdat ze bang waren dat hij anders naar ajax of psv was gegaan. Daardoor betaalde ze gelijk de hoofdprijs.

2 augustus 2022 om 22:58

Logisch verhaal: Feyenoord heeft geld te over en zet dat graag in om Ajax of PSV dwars te zitten

2 augustus 2022 om 23:02

Ajax was al bekend dat hij daar niet heen wilde omdat hij op een andere positie zou komen te staan. psv heeft een ijzersterk en goedbezet middenveld dus is daar niet aan de orde. daarbij, als je de data van footy metrics erbij pakt zie je dat ze een compleet andere stijl hebben. Slot heeft een plan en daar past hij blijkbaar in. denk je nou echt dat ze het clubrecord verbreken voor een paniek aankoop?

2 augustus 2022 om 23:05

Inclusief bonussen 10 miljoen dus gewoon 10 miljoen

3 augustus 2022 om 00:02

Ron jans noemde timber en zerrouki qua niveau vergelijkbaar. Dus als je dan ook nog vind dat ze teveel hebben betaald omdat ze bang waren voor de concurrentie en meeneemt dat hij 3 jaar ouder is. Dan is een paar miljoen minder voor zerrouki niet raar.

3 augustus 2022 om 00:55

En als zelfs de eigen trainer zegt dat ze hetzelfde niveau zijn dan is Timber natuurlijk beter. Jans gaat echt niet zeggen dat zijn eigen pupil slechter is dan Timber.

Dit gaat Twente nooit doen. Ik zelf vind hem niet veel minder dan Timber, gelijkwaardig eigenlijk, en denk dat Twente daar ook zo over denkt. Die willen ook zo’n bedrag en dat gaat Feyenoord niet doen. Snel verder kijken en doorschakelen!

Ik ben het eens dat 7/8 miljoen een prima bedrag is voor een speler als zerrouki. Maar twente wil hem absoluut nirt kwijt en hoeft het ook niet. Dus snap zeker dat ze voor minimaal het dubbele gaan.

2 augustus 2022 om 22:19

Ligt er ook aan wat de speler wil. Als hij ook echt hogerop wil dan kan dat echt wel de prijs stevig drukken. Twente wil uiteraard ook niet met een teleurgestelde speler willen blijven zitten.

We gaan het zien.

2 augustus 2022 om 22:27

Zie dat vaker langs komen, teleurgestelde speler. Dat is dan voor een paar weken, want die spelers beseffen donders goed dat ze moeten presteren om bij de volgende transferperiode kans op een transfer te maken

2 augustus 2022 om 22:37

Ligt eraan hoe de speler erin staat. In het verleden zijn er toch diverse spelers geweest die een andere houding aannemen na het afketsen van een grote transfer. Ik ken de speler verder niet, dus de toekomst zal het uitwijzen.

2 augustus 2022 om 23:11

Ligt eraan of Zerrouki dit als een echt goede vervolgstap ziet voor zijn carrière. Ik zie hierover een hoop aannames van Twente supporters, maar Ramiz heeft zich hier nog helemaal niet over uitgelaten.

2 augustus 2022 om 23:23

Exact Repuiztav, Zerrouki heeft zich hier inderdaad nog niet over uitgelaten. Des te vreemder dat het zo even lukraak in een zinnetje in dit artikel staat.

2 augustus 2022 om 23:31

Klopt. De Telegraaf ging er voor het gemak maar even vanuit dat Zerrouki wel oren zou hebben naar een overstap omdat er een bod op tafel ligt. Dat soort zinnetjes zijn we gewend van deze mooie kwaliteitskrant (ahum)

2 augustus 2022 om 23:46

Net zoals het hoogstaande artikel in de Televaag waarin vermeld werd dat Twente wel meer dan 3 a 4 mio zou willen vragen. Joh. Dat roept maar en dat plempt maar raak zonder enige kennis of informatie.

2 augustus 2022 om 23:57

Speler heeft pas contract verlengd. Zich zelfs ingespannen om Sadilek en Brenet te overtuigen om contract bij Twente te tekenen . Zo zit bij er in

3 augustus 2022 om 00:01

Maar als je van een relatief kleine club naar zo’n grootmacht kan gaan doe je dat!

3 augustus 2022 om 00:03

Waarom lees je de krant dan?

3 augustus 2022 om 21:53

Zo'n grootmacht? Het was toch Feyenoord die hem wou?

Zonde dat Feyenoord dit doet, als ik de reacties vandaag lees gaat Zerrouki alleen weg voor 10+ miljoen en is de stap van Twente naar Feyenoord zowel sportief als financieel minimaal..

2 augustus 2022 om 22:17

Sportief gewoon nog steeds een enorme stap. Één seizoen mee draaien betekent niet meteen dat je structureel voor de derde plek mee strijdt.

2 augustus 2022 om 22:19

@martyn7

Dat zie jij, dat zie ik, maar helaas een groot gedeelte van de Tukkers onder ons niet..

2 augustus 2022 om 22:24

Een groot gedeelte? Er zijn wat Tukkers die vinden dat er weinig kwaliteitsverschil zit tussen de twee ploegen. Ik kan mij voorstellen dat Zerrouki liever hoger mikt dan Feyenoord, maar zeg nergens dat Feyenoord geen stap hogerop is.

2 augustus 2022 om 22:33

@FCT_Tuulk

Dat is volkomen logisch en begrijpelijk vanuit Twente. Net zoals Feyenoord waarschijnlijk 30 miljoen gaat vragen indien er volgende week interesse komt in Kokcu.

Het ging mij er meer om dat er vandaag structureel werd verteld dat “het van Twente naar Feyenoord een klein stapje was” en dat “Zerrouki direct de allerbeste middenvelder van Feyenoord zou zijn”. Dáár ben ik het niet mee eens.

2 augustus 2022 om 22:41

Je chargeert enorm. Strekking van de boodschap is wat genuanceerder. Maar eindconclusie: wij houden hem liever. Feyenoord-fans willen hem alleen zien komen voor een relatief kleine aankoopsom. Dan is het nu aan de heren die er écht over gaan.

2 augustus 2022 om 23:05

Het ligt eraan of je jouw mening baseert op een paar subjectieve supporters. Echter lijkt het me vrij logisch dat FC Twente hoog in de boom gaat zitten. Feyenoord heeft net 8,5 miljoen euro voor Timber betaald en hebben leuk getoucheerd deze transferperiode. Daarnaast heeft FC Twente Zerrouki nodig. Het lijkt me wel duidelijk dat Feyenoord een stap omhoog is.

Hoe heet de TD van Twente?.
Die neemt de telefoon niet eens op joh bij een bod van 5 mil. Leuk geprobeerd maar daar gaat Twente nooit mee akkoord natuurlijk.

2 augustus 2022 om 22:18

Jan Streuer

2 augustus 2022 om 23:25

Denk het wel. Hou je hem dan nog 1 jaar contract. Slecht seizoen geld weg!

3 augustus 2022 om 00:01

Leuk dat je reageert René. Maar bij heeft nog 2 jaar + optie. Vanaf nu dus nog 3 jaar. Twente heeft tijd genoeg om te wachten tot Franse belangstelling concreet wordt. Dan is 10 miljien een schijntje.

3 augustus 2022 om 00:37

Zijn er nog consequenties verbonden aan die optie? Bv +25procent salaris, gelimiteerde transfersom oid? Vaak zie je dat de zogeheten eenzijdige opties niet strikt eenzijdig zijn.

Een mooi openingsbod! Ik denk dat we heel blij en tevreden mogen zijn met 6 tot 8 miljoen. Natuurlijk raak ik Zerrouki liever niet kwijt, en al helemaal niet vlak voor de opening van het seizoen, maar dit is gewoon heel veel geld!

2 augustus 2022 om 22:18

Waarom zou je hem voordat verkopen? Twente heeft het geld niet nodig en bij nog een goed seizoen leverd hij nog meer op. Heeft nog een 3 jarig contract en wil graag blijven.

2 augustus 2022 om 22:28

Ik zie Zerrouki ook liever blijven FCTwenteRSD, absoluut. Maar ik heb hier vandaag een beetje zitten meelezen, en de reacties lijken mij allemaal verre van realistisch. Een 3 jarig contract is heel mooi, maar zegt niet zo veel meer wanneer Ramiz nu de overstap zou willen maken naar Feyenoord. Dan moet je elkaar tegemoet komen. Zowel in de onderhandelingen met Feyenoord, als richting Ramiz. Anders zit je met een teleurgestelde speler. Ik geloof zeker dat Ramiz goed op z'n plek zit, maar die blijft niet lang meer. En natuurlijk.. Kan Twente hem kwijt in het buitenland en wil Ramiz dat ook, dan kan je wellicht wat hoger in de boom gaan zitten.

2 augustus 2022 om 22:31

Twente heeft het geld niet nodig? Hoe kan dat eigenlijk? Eerst financieel in enorme problemen, nu hoor ik daar niets meer over terwijl Twente weinig heeft verkocht en er was ook nog eens corona. Hoe staat Twente er nu financieel voor?

2 augustus 2022 om 22:35

Maar wie zegt dat zerrouki een overstap wil maken naar feyenoord? Zerrouki is een kieskeurige jongen. Die mikt echt hoger dan met alle respect voor feyenoord. Als ik wat insiders mag geloven zit hij te wachten op een Franse club zie ook zeer geïnteresseerd zijn. Maar bij zijn contract verlenging heeft hij gezegt het liefst nog een jaar te blijven om vervolgens een grotere stap te maken. Want hij was nog niet uitgeleerd bij twente en wou daarbij met twente Europa in. Misschien dat er een verkoop bespreekbaar is als twente de groepsfase niet haalt. Maar ik denk niet dat hij vertrekt. Of er moet echt een hoog bedrag op tafel komen. Dan is alles bespreekbaar natuurlijk.

2 augustus 2022 om 22:38

Twente heeft dankzij de grote regio en grote sponsors veel geld bij elkaar weten te vinden om de grote schulden weg te krijgen. Het is zelfs zo, dat er een aantal sponsors nog meer geld willen investeren in twente dat ze structureel Europees voetbal gaan halen.

2 augustus 2022 om 22:39

Ik weet ook niet of Ramiz dat nu wil. Echter kan ik het mij wel voorstellen als ik kijk naar de flow waar Feyenoord momenteel in zit. En gespeeld hebben bij een top-3 club in de ED, staat nou eenmaal goed op het CV. Grotere clubs zullen dan sneller 'ja' zeggen, dan wanneer een speler van Twente moet komen.

2 augustus 2022 om 22:43

Daar heb je gelijk in. Feyenoord in je cv is natuurlijk beter dan twente. Maar er zijn spelers, die helemaal niet eens voor feyenoord willen uitkomen. Zerrouki is echt en clubman bij twente en heeft niet voor niets verlengd. Die gaat twente niet verlaten voor feyenoord. Dat zie ik hem echt gewoon niet doen.

2 augustus 2022 om 22:49

Vrij aardig. Corona heeft gezorgd voor een kleine min maar die is door de goede seizoenskaartverkoop en goede sponsorinkomsten alweer teniet gedaan.

Twente heeft gigantisch bezuinigd de afgelopen jaren, ook op salarissen. Twente draait met een begroting van 30 miljoen, waarvan 8 miljoen opgaat aan salarissen (circa 25%). Bij andere clubs is dit circa 40-50%. Bij Twente gaat de rest op aan aflossingen en rente. Goede zaak, want hoe eerder je de leningen kwijt bent, des te sneller kan bij Twente ook het budget qua salarissen omhoog.

2 augustus 2022 om 22:51

FCTwenteRSD, als Zerrouki er niet voor open staat, waarom zou Feyenoord dan de moeite nemen en een bod uitbrengen? Die hebben al lang en breed gepolst bij hem of hij er voor open staat. Feyenoord gaat geen tijd en energie steken in iets, wat op voorhand al kansloos is. En daarmee doel ik dus op dat de speler niet zou willen. Ik zou er wellicht toch stiekem al wat rekening mee houden. Nog een vraag. Hoe ben jij er zo stellig van overtuigd dat hij mikt op een betere club. Een Franse club hoeft ook niet per se een betere club te zijn. Zerrouki kan bij Feyenoord zowel sportief als financieel een stap maken. Hij zal er echt niet slechter van worden, dat weet hij ook dondersgoed.

2 augustus 2022 om 22:59

Er wordt heel vaak een bod uitgebracht op een speler zonder maar met die speler ingesprek te zijn geweest.

2 augustus 2022 om 23:08

Eh nee dat gebeurt juist zelden. Er is altijd een manier om te informeren of een speler er voor open staat. TD’s kunnen hun tijd wel beter besteden.

2 augustus 2022 om 23:14

@rbn_ - Het overgrote deel van de totale schuld is de hypotheek op het stadion; een langlopende schuld dus. De kortlopende schuld bedraagt zo'n 8 miljoen euro, waardoor de financiele situatie van de club stabiel is. De club kan relatief makkelijk aan z'n betalingsverplichtingen voldoen en het afgelopen seizoen zorgt voor een onverwachte boost waardoor FC Twente minstens 1 seizoen "overslaat" betreft het opbouwen van de stabiliteit. Natuurlijk is er nog een schuld en daardoor is het spelersbudget ondanks de stijging naar 8 miljoen euro nog steeds slechts 26,7 procent van de totale begroting. Bij (relatief) gezonde clubs is dat minimaal 50 procent.

2 augustus 2022 om 23:26

3 jarig contract? En met een slecht seizoen dan? En geld niet nodig?

2 augustus 2022 om 23:35

Helder, dankjewel. Heeft FC Twente toch vrij snel gedaan. Ik had verwacht dat de club nog jaren in de put zou zitten, strijdend in het rechter rijtje maar anders lijkt onder controle. Mooi om te zien. Twente hoort in de top 5 thuis.

2 augustus 2022 om 23:45

Dank. Ik zal eerlijk zijn: dit ging ook sneller dan ik had durven hopen.

3 augustus 2022 om 16:47

Wat verkondig je toch vaak onzin FcTwenteRSD. Jij denkt daadwerkelijk dat Feyenoord tijd gaat steken in onderhandelen en daarna pas kijken of de speler überhaupt wel wilt? Denk dat je op die manier 5 directeuren moet hebben om het te regelen.

2 augustus 2022 om 22:18

Realistisch, daar zal het op uitkomen. En als Feyenoord het lukt om tussen de 18 en 20 miljoen te krijgen voor Aursners dan is het niet zo'n probleem

2 augustus 2022 om 23:09

Complimenten voor deze normale reactie, Jopie. Ik zie hier een aantal leden vol in de verdediging schieten. Erg onnodig. Ik lees veel liever wat Zerrouki nou zo goed maakt? Ik kijk niet alle wedstrijden van Twente, maar hij is wel iemand die er echt elke keer bovenuit stijgt. Ik denk een mooi openingsbod, waar je als Streuer zijnde nog een iets mooier bod kunt uitonderhandelen. Overigens vind ik het enigzins opmerkelijk dat Feyenoord bij Zerrouki uit komt. Hij is namelijk een totaal ander type speler dan Aursnes. Waarin ik het type Aursnes beter vind passen in het spelsysteem dta Slot voor ogen heeft.

2 augustus 2022 om 23:26

Ach.. het is vaak een wisselwerking. Feyenoorders verklaren Jans voor gek en Twentenaren verklaren Feyenoorders voor. Ik heb van beide kanten best bijzondere posts gezien.

2 augustus 2022 om 23:34

Ja, eens. Ook vanuit mijn medesupporters wat lage reacties voorbij zien komen. Jammer dat dat de respectvolle discussies wat onder laat sneeuwen.

2 augustus 2022 om 23:10

Acht miljoen zie ik FC Twente nog wel accepteren, maar ik denk niet dat ze al overstag gaan bij 6 miljoen euro. Zerrouki ontpopt zich inmiddels tot sterkhouder en de financiele situatie is dermate stabiel dat FC Twente biedingen kan weigeren. Het zal er inderdaad ook een beetje van afhangen wat Zerrouki precies wil en welk bedrag Streuer werkelijk in z'n hoofd heeft. Onderaan de streep is een 6 miljoen euro wel veel geld overigens. Het blijft een beetje gissen hoe dit zich vordert.

Dit lijkt me een degelijk "openingsbod" om de onderhandelingen te starten. Ben benieuwd bij welk bedrag Twente en Feyenoord zullen eindigen.

Het bod is al fors, Feyenoord lijkt hem graag te willen hebben. Kijken hoe reeel Fctwente zich opstelt.

2 augustus 2022 om 22:26

Nee hoor. Die 8,5 miljoen voor timber, dat was fors. Dit is een schijntje

2 augustus 2022 om 22:58

Dat was zeker fors. Echter... Timber is 21, had een langlopend contract en daar zat de gehele top 3 achter aan. Gezien zijn huidige niveau en potentie, zonder twijfel onze beste aankoop deze transferwindow. Daar ben ik heilig van overtuigd.

2 augustus 2022 om 23:02

Ik vind dit persoonlijk eigenlijk een vrij reëel openingsbod? Dan kan Twente er nog een half miljoen tot een miljoen bij onderhandelen en dan heb je een mooi marktconform bedrag dat zich ook netjes verhoudt tot het bedrag voor Timber. Persoonlijk zie ik Feyenoord toch liever voor een buitenlandse verrassing of Vilhena gaan.

2 augustus 2022 om 23:06

Ok, snap ik. Zerrouki heeft echter een contract voor 2 jaar met een optie voor Twente om dat met een jaar te verlengen. Dus ook 3 jaar. Hij is international. Daarentegen 3 jaar ouder. Zelfde geld als timber vind ik prima hoor. Doorverkoopclausule er bij in en ik ben tevreden.

2 augustus 2022 om 23:18

Geen Vilhena meer aub.

2 augustus 2022 om 23:26

Als we toch jeugd terug aan het halen zijn dan kunnen we eventueel ook nog Hamer bekijken. Hij schijnt het heel behoorlijk te doen in de Championship op deze positie. Ik weet alleen niet of dat financieel nog haalbaar is als hij het daar nu zo goed doet.

2 augustus 2022 om 23:20

Ik denk niet dat het een kwestie is van realisme, maar hoever Feyenoord wenst te gaan tegenover wat Streuer minimaal verlangt voor Zerrouki. Nog een beetje lastig te voorspellen wat er gebeurt.

Hebben ze Zerrouki zelf om een reactie gevraagd ofzo dat ze weten dat hij de stap zelf graag wil maken? Z'n beste maatje Hilgers speelt vooralsnog ook nogsteeds bij Twente en volgens mij heeft hij meermaals aangegeven erg gelukkig te zijn in het Oosten van het land. Zie met het Europese avontuur van Twente in het verschiet ook niet direct een reden waarom hij de stap zou willen maken. Mocht Twente eruit liggen eind augustus is het misschien een ander verhaal.

2 augustus 2022 om 22:20

Twente heeft een goed jaar gehad en denken meteen 10 mil voor een speler? Het is hun goed recht ze mogen ook 50 vragen maar of je daarmee spelers binnenhoud en tevreden stelt … volgend jaar heeft die 1 jaar contract en dan kan je er niks voor vangen want bijtekenen zie ik hem niet doen.

2 augustus 2022 om 22:23

Samhan, hij is international... Tegenwoordig gaan spelers gewoon voor hogere bedragen weg dan paar jaar geleden... Tegenwoordig is €10miljoen een schijntje hoor

2 augustus 2022 om 22:27

Hij heeft een contract tot 2024 +1 jaar optie. Denk eerder dat hij naar de Franse Ligue 1 wil, hebben ook al meermaals interesse getoond. Zou denk ik ook beter bij hem passen, plus het feit dat 'ie Algerijns international is is in Frankrijk ook wel lekker.

2 augustus 2022 om 22:56

10 miljoen is toch helemaal geen schijntje voor clubs van het kaliber Twente? Hoe vaak hebben Utrecht, Vitesse, Heerenveen en Groningen de afgelopen jaren nou 10 miljoen of meer voor een transfer ontvangen? Alleen Ejuke komt in mij op? Utrecht krijgt ook maar 8,5 voor Timber en die schat ik toch echt een stuk waardevoller in. Als Twente hem niet kwijt wil voor 5 miljoen dan is dat wat mij betreft prima. Ik zou als Feyenoord sowieso doorschakelen, voor dergelijke bedragen moeten er echt betere spelers te halen zijn. Ik zie Zerrouki persoonlijk als een soort ayoub, geweldig voor een club als Twente maar die gaat het op een hoger niveau ben ik bang niet halen. Maarja, ik laat mij graag positief verrassen!

3 augustus 2022 om 05:07

Nou als zerrouki 10 mil waard is omdat die international is van algerije, dan zou jahanbakhsh ook zoiets waard moeten zijn. Aanvoerder van nationale team van Iran, veel wedstrijden in de eredivisie (niet goed genoeg ofc). Maar zonder dollen, international is leuk maar het is wel gewoon algerije he, niet zo super interessant. 2 jaar echt prof, 24 jaar al etc. Verder zoals ik eerder al zei, twente heeft natuurlijk alle recht om te vragen wat het wil.

3 augustus 2022 om 16:52

International… heb je gezien wie daar allemaal international zijn? Half profs.

Niet doen, veel te duur. Met hartjes hebben we een speler die die rol opzich kan nemen en nog meer talent heeft ook. Ik zou dit jaar echt meer minuten geven aan een hartjes en milambo in wedstrijden waar feyenoord bijvoorbeeld 2-0 of 1-3 voor staat. Je gaat er niet extreem op achteruit en geeft ze hiermee ook wat meer baggage voor t echte werk. Geldt ook voor slory, gewoon mee laten rouleren.

5 miljoen, doe ff normaal aub. we hebben aursnes, trauner en pedersen voor nog geen 2.5 mil opgehaald en nu gaan we opeens dit soort bedragen neerleggen voor een gozer die 2 jaar prof is. 10 mil voor Timber is was al behoorlijk veel, zeker aangezien spelers uit de subtop/middenveld vrijwel altijd falen. leg dan wat meer bij een haal Gnonto, want de aanval is zwakker dan ons huidige middenveld.

2 augustus 2022 om 22:23

Die gozer die "2 jaar prof is" heeft 2x zoveel Eredivisie ervaring als Q. Timber en 16x zoveel interlands. Africa Cup meegemaakt afgelopen jaar. Huidige marktwaarde Timber is 4 mil, van Zerrouki 3.5 mil. Dus mogen ze er zeker 10 voor vragen. Of jullie dat betalen willen is een tweede.

2 augustus 2022 om 22:34

''10 mil voor Timber is al behoorlijk veel''.... dat zeg ik toch letterlijk dus waar gaat heel je comment nou over?

Fors? Is 5 mln tegenwoordig fors?!
In tijden dat Martinez een idiote (maximaal) 67 mln oplevert?
Sorry, maar 5 mln is wisselgeld tegenwoordig.

Hahha wat een lachertje, maarja het is Feyenoord zijn goed recht... Net zoals Twente dit terrecjt afwijst

5 is de absolute max. Leuk voor erbij, maar lastig om een hoger bedrag terug te verdienen. Zou een echte Van Geel aankoop zijn. Liever Schouten of een onbekende speler.

2 augustus 2022 om 23:06

Ik zou Vilhena ook nog een leuke optie vinden voor die positie. Het is altijd een van mijn favoriete spelers geweest en ik denk dat hij perfect in het plaatje zou passen! Het enige waar ik echt mijn twijfels over heb is het salaris dat hij zou verdienen.

2 augustus 2022 om 23:18

+ hij kan linksback

Het spel is dus toch begonnen. Aursnes zal wel spoedig gaan vertrekken dan. Feyenoord heeft haar zinnen op Zerrouki gezet dus. Ik hoop oprecht dat het transferrecord niet nogmaals verbroken gaat worden… Wat maakt Zerrouki eigenlijk zo goed? Ik kijk nooit naar wedstrijden van Twente en heb echt bar weinig van hem gezien.

2 augustus 2022 om 22:33

Geweldige speler die het hele team draagt. Heeft inzicht, ziet verdedigend erg veel, denkt vooruit en bovenal is hij degene die voorop gaat in de strijd. Uitstekende voetballer voor FCT. Als Twente zijnde zou ik hem nu niet laten gaan. Hij heeft een lang contract en is erg belangrijk. Tien miljoen is natuurlijk een ander verhaal

2 augustus 2022 om 22:45

Aha bedankt! Echt een strijder dus die veel vuile meters maakt en verdedigend zijn mannetje staat? Het is wel een type speler die wij nog niet echt in de selectie hebben. Dermane is ook wel zo’n strijder alleen die is nog erg jong en onervaren. Maar is het ook voetballend wat? Ik weet dat hij patent heeft op mooie doelpunten maken, maar qua passing en schoten etc.

2 augustus 2022 om 23:11

Hij wordt in de opbouw ook echt gezocht. Complete voetballer, voor mij met Unnerstall, Propper, Van Wolfswinkel de eerste namen op papier

Laat toch lopen man. Voor 5/6 miljoen zou ik hem nemen maar Twente gaat veel meer vragen. Voor dat geld zie ik liever Paixao EN Gnonto komen. Ook nog 2 linksbacks erbij en pas dan een extra middenvelder en/of spits. Maar never nooit 9/10 miljoen betalen voor een speler van 24 die nog geen Europees heeft gespeeld en nog niet bij een topclub heeft gespeeld.

2 augustus 2022 om 22:34

Waarom dan 8,5 betalen voor timber? Logica van lik m’n vessie

2 augustus 2022 om 22:36

Timber is 21.

2 augustus 2022 om 22:53

Hahaha, zerrouki komt van Ajax af. Is international en heeft meer ervaring dan timber. Ik heb liever iemand met een beetje ervaring dan iemand die “zijn hele opleiding bij topclubs heeft gehad”. Poehpoeh. Zijn hele opleiding…..

2 augustus 2022 om 23:09

Zerrouki speelt interlands, geen jeugdteams…

Nou de speler wilt zelf graag. Maximaal 7/8 miljoen, hoger zou ik niet gaan. Zou wel mooi zijn om Twente toch weer even op deze manier te laten zien wie de baas is 🤪

2 augustus 2022 om 22:34

Ik vraag mij af of hij zo graag naar Feyenoord komt, maar het wordt wel benoemd in het stuk. Twente kan gewoon voet bij stuk houden, bij Twente heeft hij dit seizoen ook voldoende perspectief om zich weer te laten zien.

2 augustus 2022 om 22:37

Hoezo laten zien dat Feyenoord Twente de baas is? Beetje provocerend bedoeld?

On: Feyenoord volle mep laten betalen, dan zie ik streuer wel akkoord gaan.

2 augustus 2022 om 22:47

Was reactie op het bericht van vanmiddag. Dat is niet provocerend, elkaar een beetje uitdagen. Moet kunnen..

Ik ben goed te spreken over Feyenoord's transferzomer. Maar wat ik niet snap ik 8 miljoen voor Timber, terwijl we nog Kokcu hebben en Symanski ook, met optie op koop. En ik snap al helemaal niet waarom deze speler zoveel waard is. Mooi dat er miljoenen zijn, maar is er plots werkelijk geen enkel speler à la Trauner of Aursnes op te halen? Wat ouder, met veel ervaring en zekerheid dat men het niveau aan kan? Er is al genoeg jong talent. Houdt ook maar wat miljoenen op de bank voor buitenkansjes, waar ik deze speler zeker niet onder reken. Laat Twente hem maar lekker elders sliijten.

2 augustus 2022 om 22:54

Mee eens, ze gaan van tonnen investeren naar miljoenen. Ergens snap ik ook wel dat er niet elk seizoen van
dat soort buitenkansjes te vinden
zijn zoals Trauner en Aursnes.

Maar nu schieten we een beetje door. Daarbij mis ik de investering centraal achterin. Met Trauner en Geertruida is de spoeling dun.

Ze zijn helemaal doorgeslagen, waarom zoveel geld willen uitgeven terwijl je over voldoende spelers beschikt voor het middenveld. Met Hartjes heb je ook nog eigen jeugd wat op deur klopt.

Dit kan je alleen maar doen als er meer dan interesse is in Aurenes en Kokcu.

Waarom geen extra kwaliteit in de verdediging investeren (kan zo gauw geen jeugdspeler bedenken) de spoeling is dun daar.

En Feyenoord zet haar nobele traditie van Eredivisie-middelmaat opkopen voort! Zerrouki voor meer dan 5 miljoen, waar hebben we het over?

5 miljoen voor een speler die waarschijnlijk niet eens basis zal staan... Lekker bij Twente laten die gozer.

Mij maakt het niet uit wat hij wel of niet waard is.
Alleen voor stupid money laten gaan, Twente heeft nul belang bij verkoop.

Het moment waarop is daar ook bepalend in, een maand terug was 6 waarschijnlijk voor iedereen akkoord, op dit moment echt gewoon stupid money, anders helaas.

Ook duidelijk in zijn, geen ge onderhandel.

En nee Zerrouki zal het niet waar zijn bla bla en Timber is veel beter en hij is al 24 en komt maar van Twente, het zal allemaal.

Stupid money of niets.

Dus Zerrouki wil graag naar Feyenoord. Dat vind ik heel interessant. Dat maakt het voor Twente opeens een heel stuk lastiger om hem aan zijn contract te houden. Als hij met Feyenoord in zijn hoofd loopt moet je hem laten gaan want die kan zich dan natuurlijk niet meer motiveren voor Twente. Aursnes laten wij ook gaan omdat hij weg wil. Anders is hij simpelweg niet meer gefocust op Feyenoord

2 augustus 2022 om 23:01

Wat een onzin zeg, dat is hij een week ziek van en dan hop, weer aan het werk.

2 augustus 2022 om 23:02

Echter heeft Feyenoord wel een mooi bedrag voor Aursnes ontvangen. Dat is wel Twente ook graag wil voor Zerrouki, dat is hun goed recht. Bij Twente heeft hij dit seizoen ook veel perspectief om zich te laten zien. Ik denk dat hij een jaartje langer in Enschede helemaal geen ramp vind.

2 augustus 2022 om 23:02

Grappig.. Twente MOET hem laten gaan...want anders wil hij blijkbaar niet meer z'n best doen.. haha.

2 augustus 2022 om 23:08

Ja wat een onzin is dat zeg

Ik zou Twente begrijpen als ze gewoon zeggen: sorry Feyenoord je had een maandje eerder moeten komen we gaan deze week beginnen aan de competitie en gaan niet meer alles overhoop gooien! En als Twente genoegen neemt met 7 miljoen kunnen ze hem voor dat bedrag gewoon kwijt in Frankrijk en versterken ze geen directe concurrent!

3 augustus 2022 om 10:52

alsof Twente een directe concurrent is. Jullie hebben weer eens een jaartje leuk meegedaan, maar hebben nog een lange weg te gaan. En net als AZ, Utrecht en Vitesse het al jaren roepen maar nog steeds niet structureel boven Feyenoord kunnen eindigen.

3 augustus 2022 om 16:57

Directe concurrent?
Je maakt een grap?

4 augustus 2022 om 15:02

Hoeveel punten scheelde het vorig jaar? hoe ziet de selectie van Feyenoord eruit ten opzichte van Twente? op dit moment denk ik meer dan een geduchte concurent.

Dan hebben we het verder niet over historie en dat soort dingen gewoon puur de selecties nu.....

Ongelooflijk, straks twee ex spelers van Ajax voor miljoenen aankopen die gratis de deur uit zijn gegaan bij Ajax. Heb zo mijn twijfels of deze spelers Feyenoord op sleeptouw kunnen nemen

Niet doen aub echt een leuk spelertje maar nooit meer dan 2 miljoen. Veel te licht en niet balvast genoeg, Twente prima club voor hem
Even verder kijken, op die positie is toch geen haast?

Ik heb hem en Twente niet echt gevolgd, hoe zou je hem als voetballer omschrijven?

3 augustus 2022 om 00:41

Heel frivool maar in vergelijking met aursnes niet balvast genoeg, aanvallend prima maar niet voor de balans in je team

3 augustus 2022 om 01:21

En scoort nog niet genoeg @Cato2. Maar als hij scoort, oh boy..

3 augustus 2022 om 07:52

Afbreekvoetballer en kuitenbijter. Afgezien van zo af en toe een fantastisch schot vooral bezig de tegenstander het leven zuur te maken. Daar is hij erg goed in.

"Zerrouki zou de overstap graag maken". Als dit waar is, het staat immers in de telegraaf, verbaast het me. Even los van alle sentimenten, wat wordt er anders voor hem bij Feyenoord ten opzichte van Twente? Ze spelen in dezelfde competities. Ik merk dat deze jongen al een tijdje stil staat nu, heeft wel echt andere impulsen nodig.

Maar goed, ik heb de indruk day Jan Streuer heel goed weet wat hij doet. Als Feyenoord maximaal wil betalen en Twente akkoord gaat, heeft hij vast een goed alternatief achter de hand.

Laat die Tukkers daar lekker in hun eigen soep gaar koken. Beginnen al weer aardig naast hun schoenen te lopen en we weten allemaal hoe dat de vorige keer afliep! 5 miljoen is al veel te veel voor deze speler. Hou dat geld lekker voor Gnonto en haal desnoods nog een Vilhena, zitten qua leeftijd ook niet ver uit de buurt

3 augustus 2022 om 08:59

Ik moet altijd zo lachen om die emotionele reacties he. Hoezo neem je Twente het kwalijk dat Feyenoord haar zaakjes op technisch gebied niet voor elkaar heeft? Wat verwacht je dan, dat Twente meteen ja zegt tegen het eerste bod omdat het "grote Feyenoord" haar speler wil hebben?

Dit doet Feyenoord toch helemaal zelf hoor, als de club zich 1 a 2 maand eerder gemeld had waren de onderhandelingen een stuk soepeler verlopen. Nu meldt het zich op een moment dat Twente haar selectie rond heeft en haar eerste Europese wedstrijden gaat spelen. Nu ben ik niet van het kaliber Jan Streuer, maar ik had deze reactie vanuit Twente (en iedere andere club) ook nog wel kunnen bedenken. Je zadelt ons met een probleem op? Prima dat je de speler nu nog wil hebben, maar dan ga je er wel enorm voor dokken.

3 augustus 2022 om 09:12

En ik moet altijd lachen om zulke reacties. Alsof Feyenoord begint van de transferwindow denkt:

''die Aursnes, die kan wel eens gaan vertrekken. Laten we nu alvast Zerrouki halen anders is hij onbetaalbaar.'' terwijl Feyenoord nog 9 a 10 aankopen moesten doen.

Dit heeft natuurlijk te maken met het aanstaande vertrek van Aursnes. Prima, Feyenoord moet dan voor een opvolger gaan kijken. FC Twente kan vragen wat ze willen, dat is hun goed recht. Feyenoord heeft in gedachte wat ze maximaal voor Zerrouki uit willen geven. Ik ben benieuwd of de clubs tot een akkoord gaan komen.

3 augustus 2022 om 09:22

@rbn_
Ik mag hopen dat een club als Feyenoord dat inderdaad vroeg bedenkt ja. Zoiets heet toch beleid, een alternatief achter de hand hebben? Bij voorkeur heb je die al opgeleid of beschikbaar binnen de eigen selectie. Als je op dit moment een alternatief uit de markt moet halen, weet je in elk geval dat je duur betaald.

3 augustus 2022 om 09:27

Feyenoord moest 9-12 spelers halen. Je gaat dan niet een vervanger halen voor een speler die wel eens zou kunnen gaan vertrekken. Dat is geen beleid want dan zou je 38 selectiespelers hebben. Misschien komt er nog een club die tientallen miljoenen voor Bijlow en Geertruida neerleggen. Moet Feyenoord nu alvast een 1e keeper en een rechtsback halen. Wat als ze niet vertrekken?

Begin van de transferperiode moest Feyenoord eerst verkopen, dat hebben ze gedaan met Malacia en Sinisterra. Daarna moesten er spelers worden gehaald die de gaten opvulden wat oa Malacia, Sinisterra, Dessers, Nelson, Linssen, Til, Sandler en Hendriks achterlieten.

3 augustus 2022 om 09:50

Komen we bij de conclusie: als er een speler op het laatst vertrekt wil je er veel geld voor hebben omdat het alternatief ook veel geld kost. Maximaal geld vangen voor Aursnes, zodat je het teveel wat je betaald voor Zerrouki + reservegeld kunt afdekken.

3 augustus 2022 om 10:11

@ Raulduke

Daar komt het wel op neer idd, al denk ik dat Feyenoord voor een alternatief gaat.

3 augustus 2022 om 10:12

@ Fct_tuulk

Waar zeg ik dat? Ik zeg juist dat FC Twente in hun recht staat om te vragen wat ze willen.

Tot hun gang naar PSV en Feyenoord vond ik Veerman en Timber de enige spelers buiten de top 3 die het waard zijn om aan te trekken als directe versterking en dus een aardig bedrag. Maar Veerman ging voor €6M, Twente is niet goed wijs te menen dat Zerrouki hetzelfde of meer zou moeten opleveren. Dat nota bene terwijl Ron Jans zelf Ajax de maat neemt over belachelijke hoge bedragen uitgeven.

Het is niet voor niets dat met name Ajax en PSV steeds vaker over de grens kijken. Shoppen in de ED is in de regel duurkoop. En in veel gevallen miskoop. Dat Ajax Wijndal voor €10M aantrekt is ook een flinke vergissing; die jongen kan totaal niet verdedigen en is een doetje zonder enig venijn (wat ook geldt voor Hoever bij PSV trouwens) Waarom niet een Argentijnse of Braziliaanse ijzervreter gehaald voor de helft van dat bedrag?

3 augustus 2022 om 08:42

Dat is de vraag idd. Feyenoord heeft laten zien over heel de wereld te scouten en durven het ook aan om over heel de wereld spelers te halen. Waarom dan precies bij Twente uitkomen voor Zerrouki. Feyenoord wist bij voorbaat dat Twente hoog in de boom zou zitten en terecht.

3 augustus 2022 om 10:05

Denk dat het idee erachter is dat Zerrouki er gelijk staat, spelers van buiten de ED hebben nu eenmaal wat meer tijd nodig. Persoonlijk zie ik veel meer in de Mannsverk omdat Kokcu sneller fit lijkt te zijn en je gewoon kan starten met Kokcu, Timber en Szymanski. Toornstra als backup.

3 augustus 2022 om 10:17

Denk ook dat Feyenoord voor Mannsverk zal gaan. Scandinavische spelers passen zich ook binnen no time aan dus dat scheelt.

3 augustus 2022 om 09:07

@gomes1psv
Je neemt nu de clubs in de eredivisie de maat, maar vergeet even dat Ajax, Feyenoord en PSV hetzelfde op internationaal niveau doen. Wat is duur? Op het moment dat de top 3 een speler haalt lijkt deze internationaal al een veelvoud waard te zijn.

Twente is een tijd "niet wijs" geweest, maar heeft nu in de vorm van Jan Streuer een zeer capabel technisch directeur., De marktwaarde van een speler wordt bepaald door diezelfde markt, als er een club is die zijn zaakje niet op orde heeft en zo gek is zoveel geld uit te geven dan is dat toch het probleem van de aankopende club? Je kunt Twente niet kwalijk nemen gebruik te maken van het gebrek aan visie bij een ander bedrijf.

Neem als pijnlijk voorbeeld Drommel, achteraf is makkelijk praten, maar volgens mij kon een blinde nog zien dat dit een topdeal was voor Twente. De meute praat zo'n Drommel de hoogte in, maar iedereen met een beetje voetbalkennis wist al dat hij qua techniek een niet al te goede basis heeft. Bij Twente kwam hij daar nog wel mee weg door te compenseren met talent, maar bij PSV is dat een ander verhaal. Heeft Streuer toch mooi voor elkaar gebokst en daar ben ik tot op de dag van vandaag heel blij mee.

3 augustus 2022 om 09:31

Zerrouki's marktwaarde wordt geschat op €3,5m. Met welke reden zou een club aan het drievoudige van dat bedrag niet genoeg bieden om hem over te kunnen nemen. Dat is toch niet meer proportioneel? Met max. €7M moet je toch echt je handen dichtknijpen voor deze speler? Ik neem het Twente trouwens niet kwalijk dat ze meer vragen, maar vind de houding hypocriet omdat Ron Jans vorige week nog min of meer een pleidooi doet om het normaal te houden en Ajax beticht van 'belachelijke' transfersommen. Hoe kun je dan een week later stellen dat €10M niet voldoende is voor Zerrouki.

Wat betreft Drommel en de meute: onder de meute kun je FC Twente zelf ook rekenen. Op het hoogtepunt van het lof die de doelman in Twentse dienst toekwam heb ik Ron Jans - een sympathieke man, maar er rolt nogal eens wat onzin uit zijn mond - horen beweren dat Drommel toen in Oranje moest. Dat sloeg en slaat werkelijk nérgens op! Opnieuw begrijpelijk op dergelijke nonsens de wereld in te slingeren, hij zet zijn speler in de markt en in het zadel. Maar nu gniffelen dat Drommel voor PSV een kat in een zak is, doet niet aan af dat FC Twente Drommel zelf ook totaal verkeerd inschatte.

En wat betreft Unnerstal: vooropgesteld een blunder van formaat om zo'n topdoelman niet op waarde schatten en een faire kans te geven als eerste doelman. Toch wilde PSV wel verlengen met Unnerstal om hem de kans op een concurrentiestrijd te geven. Maar omdat Schmidt een meevoetballende keeper wilde en onze glorieuze scouting het erover eens was dat Drommel onze hoop in bange dagen moest zijn, zag de Duitser hiervan af. Bij Twente speelde hij meer en zou hij dichterbij huis in Duitsland komen te wonen.

En wat betreft Streuer heb je groot gelijk. Die man levert uitstekend werk.

3 augustus 2022 om 09:47

Wat is proportioneel. Ik heb net voor 6 ton een huis gekocht, dat 5 jaar geleden nog een WOZ waarde van 3 ton had. Principieel heb ik daar nog steeds meoite mee, maar ik ben wel de sukkel die veel te veel betaald omdat er geen alternatief is. Zoals gezegd: iets is waard wat de markt ervoor betaald.

Met de "meute" rondom Drommel bedoel ik ook zeker de eigen Twente supporters. Je hebt dat zelf vast ook wel eens: zo'n speler die iedereen staat op te hemelen waar je in alle eerlijkheid van denkt "zo goed is hij nu ook weer niet". Als ik heel eerlijk ben heb ik dat ook wel een beetje met Zerrouki. Begrijp me niet verkeerd, goede speler hoor maar sommigen maken van hem de spil waar dit Twente om draait. Dat is gewoon niet zo, goede voetballer maar ook zeker niet onmisbaar.

Wat betreft Ron Jans moet hij zichzelf inderdaad niet zo voor gek zetten, doet ie nu weer met zijn verhaal over die transfersommen en Zerrouki. Lekker gaan trainen, kan hij goed, en hetr daar ook bij laten.

Unnerstall zit bij Twente gewoon beter op zijn plek. Heeft afgelopen seizoen heel goed gekeept, maar ook zijn blundertjes wel gemaakt hoor. Dat valt op bij PSV, bij Twente wordt dat gewoon wat minder uitvergroot. Ik heb niet de illusie dat Unnerstall een dergelijk seizoen had kunnen keepen bij PSV.

Dan had je toch beter Bazoer transfervrij kunnen binnenhalen. Ik vind het een grote gok om zo'n miljoenenbedrag te betalen voor deze speler. We hebben geen 100 miljoen op de bank.

Gelukkig schakelen we door naar Mannsverk van Molde. Zal wel wat aanlooptijd nodig hebben maar die dicht ik heel wat meer groei toe dan Zerrouki.

3 augustus 2022 om 10:46

inderdaad, dan hebben we deze speler van Twente niet nodig. De youtube filmpjes zien er prima uit. Mannsverk lijkt me namelijk een balvaste speler met heel veel overzicht en inzicht wat betreft positionering. En daarnaast houd je enkele miljoenen over voor of een lb of een aanvaller (gnonto? Paixao?)

3 augustus 2022 om 10:52

Die Mannsverk klinkt nu al een stuk beter dan het zoveelste gokje uit de subtop. Die kan nog flink groeien en bij iemand van halverwege de twintig is dat maar zeer de vraag.

Blijven weigeren Twente, op deze manier heb je dus flink wat spelers in je selectie die dus veel meer waard zijn! Begin dan maar die salarissen op te schroeven als je al die kikkers in je emmer wil houden. Ben benieuwd als het tegengaat zitten hoe lang het daar dan rustig blijft. Maar goed bezig hoor, gewoon 15 of 20mj vragen

Is Zerrouki echt een bedrag waard van 6-7 miljoen? Ik kijk geen wedstrijden van Fc Twente dus zou het niet weten.

Ik kijk uit naar komend seizoen van de Eredivisie. Veel nieuwe spelers en ben benieuwd of de binnenlandse transfer van Timber en wellicht Zerrouki goed uitpakken.

Zerrouki is gewoon een sterkhouder hoor. Zonder enige moeite aangepast in de eredivisie. En dan roeptoeteren dat ie niet goed genoeg zou zijn voor Feyenoord? Laat mij niet lachen! Ook bij Feyenoord zal ie zonder moeite mee kunnen, en wellicht één vd beste op het middenveld zijn. Maar goed.. Feyenoord heeft weer eens wat centjes. En dat leidt tot grootspraak. Wat dat betreft zal die arrogantie wel een randstad-aandoening zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren