Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen laat geen spaan heel van KNVB na keuze voor De Boer

Laatste update:

Valentijn Driessen zet vraagtekens bij de procedure van de KNVB rondom de aanstelling van Frank de Boer als nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf heeft men bij de voetbalbond nooit een andere kandidaat overwogen, ondanks het feit dat in de afgelopen periode ook Frank Rijkaard en Peter Bosz zijn benaderd voor de functie.

"Je verwacht een volwassen, serieuze procedure tussen de drie. Op voorhand was daar geen sprake van", schrijft Driessen vrijdag in zijn column voor de ochtendkrant. Hij zet zijn mening gelijk verder kracht bij. "Goed om Frank Rijkaard te polsen, maar zijn ’nee’ lag voor de hand. Peter Bosz had zijn contract verlengd bij Bayer Leverkusen, zich gecommitteerd aan het project aldaar en zei daarom niet beschikbaar te zijn. Alleen is hem nooit op de man af gevraagd of hij bondscoach wilde worden." De KNVB maakt wat dat betreft geen beste beurt, zo oordeelt Driessen. "Geen staaltje van doortastendheid als je iemand als serieuze kandidaat voor het bondscoachschap beschouwt."

"Omdat ervaren bestuurders dit niet overkomt, ligt het voor de hand dat de KNVB bewust aanstuurde op de vrije Frank de Boer als bondscoach", vervolgt Driessen zijn kritische evaluatie van de sollicitatieprocedure. "Een keus waarmee de KNVB tegelijk de geïncasseerde afkoopsom van vijf miljoen euro voor Koeman in de zak kon houden en voor lief neemt dat De Boer als derde keus wordt neergezet." Volgens de voetbalvolger van De Telegraaf diende de zogeheten bedrijfsmatige sollicitatieprocedure er alleen maar voor om geloofwaardigheid en draagvlak te creëren voor de aanstelling van De Boer. "Want zijn aanstelling zou bij voorbaat veel kritiek oogsten."

Woede bij Humberto Tan na aanstelling Frank de Boer

De aanstelling van de nieuwe bondscoach doet veel stof opwaaien.Lees artikel

Driessen benoemt vervolgens nog meer fouten in de door de KNVB gevoerde procedure. "Het ergste aan deze heimelijke KNVB-operatie is dat gelijkwaardige kandidaten als Henk ten Cate, Louis van Gaal, Bert van Marwijk, Ruud Gullit en Giovanni van Bronckhorst bij voorbaat buitenspel werden gezet. Met ondeugdelijke argumenten, te oud, onervaren, onbetrouwbaar, ongewenst door internationals, werden zij geweerd. De KNVB heeft z’n eigen sollicitatieprocedure nooit serieus genomen, want anders zouden andere kandidaten zich hebben kunnen meten met De Boer." Volgens Driessen is ook de commissie-Mijnals, die diversiteit binnen de KNVB moet bevorderen, ten onrechte buitenspel gezet. "Als de KNVB diversiteit werkelijk had laten meewegen dan was iemand met gelijkwaardige kwaliteiten als De Boer, zoals Henk ten Cate en/of Ruud Gullit geïnterviewd door de directie."

"De woede bij commissievoorzitter Humberto Tan is begrijpelijk. Dat hij samen met zijn commissieleden blijft zitten, is dan weer onbegrijpelijk", stipt Driessen toch een punt van kritiek aan. "Hij benoemt het benaderen van Rijkaard als alibi, maar vormt zelf met zijn commissieleden een nog veel groter alibi voor de KNVB. Het hele diversiteitsvraagstuk bij de KNVB is een wassen neus. Zo is de zelf door de bond aangestelde diversiteitsmanager, Houssin Bezzai, totaal niet betrokken bij de opvolging van Koeman. Met de drogreden dat zoiets voor deze functie niet opportuun was. Me dunkt of het opportuun was", aldus de verbaasde chef voetbal van De Telegraaf.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lol... Henk ten Cate, Ruud Gullit en Van Bronckhorst gelijkwaardige kandidaten noemen.. Bovendien was het nooit de intentie van de Knvb om terug te vallen op oude namen als Van Gaal en Van Marwijk. Daarmee toon je als bond niet aan dat je vooruit wil met de volgende generatie en de frisse wind doorzet.

25 september 2020 om 09:56

Van Bronckhorst is imo wel een gelijkwaardige kandidaat. De andere 2 hebben werkelijk niks gepresteerd.

25 september 2020 om 10:04

Van Bronckhorst wellicht, maar die zit vast in het hele Manchester City group-traject. Ik ben er vrij zeker van dat ze hem bij de Knvb hebben gepolst voor de job, maar niet tegen die contractuele voorwaarden.

25 september 2020 om 10:26

Van Bronckhorst heeft Feyenoord 1x kampioen gemaakt. Maar ook een serie gehad van alleen maar verliezen. Waarom is hij dan gelijkwaardig? Gewoon een serieuze vraag.

25 september 2020 om 10:32

Van Brockhorst heeft vaak echt met zaadmateriaal moeten werken bij Feyenoord

25 september 2020 om 10:52

De Boer heeft in mijn optiek ook werkelijk niks gepresteerd. Hij had bij Ajax het geluk dat de spelersgroep sterker was dan de rest van de Eredivisie, maar daarna heeft hij echt overal jammerlijk gefaald. Het ging met uitzondering van Ajax direct slechter met elke ploeg waar De Boer aan het roer stond. Ik zie het somber in. Dit wordt Danny Blind 2.0. Had gewoon een buitenlandse coach aangetrokken van niveau en doorbreek deze domme traditie. Het Nederlands volk wilt weer gewoon naar een goed Nederlands elftal kijken. Het maakt niet uit wie er voor de groep staat. Edit: spelling

25 september 2020 om 11:14

Ik snap het ook niet. Van Gaal was begreep ik niet geschikt voor de spelers maar dan neem je een coach die ook altijd problemen heeft met spelers maar die tactisch twee klassen minder is als Van Gaal

25 september 2020 om 11:26

Omdat hij die serie van verliezen maar een keer heeft gehad en daarin zelfs een prijs heeft gewonnen en de Boer heeft altijd zulke series. Oranje heeft goede spelers en had met een people manager meer gehad dan aan iemand die beide niet heeft. De Boer is en geen goede trainer en ook geen people managers

25 september 2020 om 12:58

@Japie Van Bronckhorst vind ik echt een correcte man/trainer en dat pleit voor 'm. Maar ik heb me altijd afgevraagd of hij nou echt spelers beter heeft gemaakt in zijn tijd. Ik kreeg nl het idee van niet of zie ik dat niet goed?

25 september 2020 om 13:49

dan moet je ook wel spelers hebben met de potentie om beter gemaakt te kunnen worden. welke spelers zijn er nou ook echt beter geworden onder Frank De Boer? dat zijn er ook niet veel volgens mij

25 september 2020 om 14:07

Als je Feyenoord überhaupt kampioen kan maken ben je een held.

25 september 2020 om 09:58

Ik vind leeftijd toch wel echt overdreven. Je hebt toch geen bondscoach nodig die op zijn minst 6 jaar blijft zitten. We hebben toch altijd bondscoaches voor 2 tot 4 jaar.

25 september 2020 om 10:02

Dat Nederlands elftal van Van Gaal, van Marwijk heb ik inmiddels wel gezien hoor. Dat heeft eigenlijk niet zoveel te maken met hun leeftijd, maar gewoon met de verzadiging.

25 september 2020 om 10:10

Nee precies, dat is wat anders. Maar over leeftijd zelf vind ik wat anders. Vaak zijn juist de oudere trainers die het ideaal vinden omdat ze niet meer dagelijks op het veld hoeven te staan, en de 'jongere' trainers willen dat juist weer wel.

25 september 2020 om 10:03

Als je nooit het gesprek ben aangegaan met Ten Cate, Ruud Gullit of Gio dan weet je nooit of ze gelijkwaardig zijn aan de Boer of niet. Ik zie een hoop papegaaien elkaar na roepen hier, maar ik vind dat er een keuze gemaakt moet worden op basis van de spelers groep die je hebt. De spelers groep die we nu hebben is misschien wel het talentvolste en meest kwalitatieve ploeg die we hebben gehad in jaren. Alleen zit er een maar eraan, het zijn niet bepaald de simpelste en makkelijkste spelers die erin zitten. Daar moet je gewoon simpel weg een passend trainer bij vinden, en wellicht zelf eenzelfde soort trainer als Koeman dat was. Puur van buitenaf heb ik het idee dat een Ten Cate of Van Gaal kwa persoonlijk dichter bij Koeman lagen dan een De Boer, dan is des vreemder dat de Knvb niet eens de gesprek aangegaan is met deze twee. Dan kun je nooit ananlyseren welke kandidaat nou het beste is geweest, nu lijkt het alsof ze alleen het gesprek aangegaan zijn met de boer en niet met andere. Bosz en Rijkaard hebben ze alleen gepolst met de voorkennis dat ze toch al zouden weigeren, een groot poppenkast dat Knvb.

25 september 2020 om 10:25

@caribbean Ik zie mijn god niet in waarom je met Gullit om tafel moet. De beste man is al sinds 2011 geen trainer meer. Datzelfde heb ik ook met van Gaal de beste man doet al een tijd niks meer en er zit zo'n kloof tussen hem en de spelers.zoals hij toen werkte dat werk nu niet meer.ten Cate had je idd in gesprek mee kunnen gaan is nog actief en eerlijk gezegd ik weet mijn god niet hoe hij het nu doet dus kan ik niet over oordelen.van Bronckhorst tja weet niet wat ik daarover moet zeggen. Ik vind persoonlijk dat hij in Feyenoord tijd weinig speler beter heeft gemaakt. Ik ben als trainer geen fan van hem. Ben wel blij met de prijzen die onder hem zijn gehaald.ik vraag me alleen af of die op zijn conto komen zeg maar.daarnaast horen wij niks vanuit de Knvb hoe het gelopen is en alleen maar van derde via de media. Ik wil eens vanuit de Knvb horen hoe ze het gedaan hebben en hoe het traject is geweest.

25 september 2020 om 10:27

Je hoeft niet met Ten Cate, Ruud of Gio te praten om te weten of ze beter, gelijk of minder dan Frank de Boer zijn. Allemaal zijn ze hartstikke bekend en weten we wat ze gepresteerd hebben, wat minder bij hun ging en zelfs over hun karakters weten we heel veel. Dat de Knvb Ten Cate niet wil komt voor uit rancune voor wat er een paar jaar geleden gebeurt is. We weten dat allemaal. Wat heeft praten dan voor zin? Ruud Gullit is al bijna tien jaar geen trainer meer. Dan ga je hem toch geen bondscoach maken? Hou je over Gio, op zich een prima kandidaat. Maar hij is toch gewoon bekend bij de Knvb, ze hoeven met hem toch niet te praten om te weten of hij geschikt is?

25 september 2020 om 10:29

De Boer staat naar mijn mening zo ver van deze spelersgroep, echt de slechts mogelijke keuze wat betreft het omgaan met ‘moeilijke’ jongens. En dan heb ik het nog niet eens over zijn tactische kwaliteiten. Hoop persoonlijk echt dat we alle wedstrijden voor het EK verliezen, zodat hij nog voor t EK der uit ligt.

25 september 2020 om 10:31

Daar ben im het totaal niet mee eens. Meest talentvolle groep is imo echt niet waar. Deze groep mag de veters niet strikken van de groep Sneijder, vd Vaart, Kuyt, van Persie,Robben, van Bommel, de Jong. We hebben met van Dijk, de Ligt, de Vrij, de Jong en mischien Wijnaldum hele goede spelers. Maar er zit een groot verschil tussen deze spelers, en de rest. De kloof is te groot. Wat betreft de trainers, hoe kan hij in godsnaam Gullit in dit lijstje zetten. Gullit is al jarenlang geen trainer, en heeft zich ook nooit bewezen als trainer. Van Bronckhorst zou een optie geweest kunnen zijn, maar zijn dan betere opties dan de Boer? Er zijn maar een paar trainers die als Nederlandse toptrainers te boek staan (op dit moment) en dat zijn Bosz, van Gaal, ten Hag, Advocaat, Rijkaard. De rest komt daar een heel stuk onder. De Boer is mischien de meest veilige keus, maar wel gewoon een logische. Logischer dan bv ten Cate of Gullit imo. Die staan al jaren stil. Het is te gek voot woorden dat mensen als Driessen, Tan , zo laag bij de grond zijn, en over de rug van de KNVB/ de Boer een 'wit' voetje proberen te halen , het is gewoon populistisch gedoe.

25 september 2020 om 10:34

Mee eens. Alleen Van Dijk is eigenlijk bepalend in de Europese top op dit moment en dat is een verdediger

25 september 2020 om 11:15

@arnhemer overdrijven is ook een kunst:- Sneijder en vd Vaart = Wijnaldum en Van beek. Tuurlijk was Sneijder in zijn beste dagen beter dan Wijnaldum, maar Wijnaldum wordt enorm onderschat. Wijnaldum heeft Liverpool toch ook op een hoop momenten bij de hand genomen. Dus een wereld groot verschil zie ik niet tussen Sneijder en Wijnaldum, als ik jou mag geloven mag Wijnaldum Sneijders veters niet strikken? Van der Vaart van toen was ook beter dan de van de beek van nu, maar van de beek heeft nu pas zijn transfer te pakken en kan het gaan laten zien. Niet vergeten dat Van Beek ook een halve finale CL heeft gespeeld en Ajax op verschillende momenten bij de hand heeft genomen, dus een van beek die van der vaart zijn veters niet kan en mag strikken vind ik ook overdreven. Overigens jammer dat een Ziyech voor Marokko heeft gekozen want die is echt beter dan Van der Vaart- Voor Van Bommel en Nigel De Jong = Frenkie de Jong in een persoon, sorry hoor maar ik vind dat een Van Bommel en Nigel de Jong, Frenkie's veters niet mag strikken in deze. Enige waar van Bommel en Nigel beter in waren is klieren en tegenstanders zuur maken. - Van Persie = Depay, nee Depay is nog lang niet zo goed als Van Persie en zal dat wellicht nooit worden maar Depay is toch ook geen Koekenbaker? Dus geen sprake van veters strikken - Robben = Hier ben ik als enige met je eens, voor Robben hebben we geen vervanger en zullen we wellicht nooit hebben ook de komende tien jaar.- Als we nu eens naar de verdedigers kijken in naam van Heitinga, Mathijsen en Vlaar = De Ligt, Van Dijk en De Vrij. Dan is dit toch een wereld van verschil? Daarnaast hebben we ook jongens als Ake en Blind erachter de hand, en deze jongens zijn nog redelijk jong en moeten hun hoogte punt nog bereiken. Als je alles in zijn algemeen bekijkt denk ik dat we alleen op de positie van Robben enorm te kort komen, voor de rest is het redelijk gelijkwaardig en zelf een enorme verbetering als je het vergelijk met de selectie van pakweg 5-10 jaar geleden. En zeker kwa potentie is dit gewoon de meest kwalitatieve ploeg, er zit nog rek in ook. Psst: Vergeet niet dat Robben nog steeds een optie kan zijn voor het Nederlands elftal, dan heb je al helemaal kwalitatief beste ploeg.

25 september 2020 om 11:33

Ik heb met verbazing je quote: sneijder/vdvaart = wijnaldum/vdbeek zitten lezen. Kwam ook nog eens bovenop dat vbommel en de Nigel jong de veters van Frenkie nog niet mogen strikken. Op basis waarvan? Op basis van 1 leuk dartel jaar bij Ajax is Frenkie een klasse beter? Of op basis van potentie?historisch besef van 0,0 als je het mij vraagt.

25 september 2020 om 11:34

@japiede Vrij, De Ligt en Frenkie zijn volgens jou niet bepalend? Van Dijk kan je in de categorie plaatsen van Ronaldo en Messi. Alleen Sneijder (inter) en Robben zijn ooit zo belangrijk geweest. Wijnaldum is daarnaast ook redelijk bepalend voor Liverpool geweest afgelopen 2 jaar, enorm onder gewaardeerd.

25 september 2020 om 11:40

@ijsmuts Je moet dingen in het juiste perspectief plaatsen, hij heeft het over veters strikken. Dat noem ik enorm overdreven, alsof mannen als Wijnaldum en Frenkie er niks van bakken. Welke historisch besef moet ik bij een vbommel en Nigel de Jong plaatsen, een verloren WK finale? Zo hebben Wijnaldum en Frenkie ook een verloren finale gespeeld van Nations League. In de korte tijd dat Frenkie nu bij Ajax en Barcelona heeft gespeeld heb ik meer van hem kunnen genieten dan dat hele carierre van een vbommel en nigel de jong. Lijkt alsof sommige in het verleden zijn blijven hangen. Laten we het komende EK en WK afwachten, dan kunnen we een beter balans maken wie en wie zijn veters kan strikken of niet.

25 september 2020 om 11:53

Ben ermee eens dat de huidige spelersgroep niet de status en de kwaliteit van de generatie Persie/sneijder/robben/kuyt/van Bommel (laat staan van de generatie De Boertjes, Cocu, Davids, Kluivert, Overmars, Sar, Stam, Numan, Jonk. etc.). Maar met spelers die inmiddels ook in de Europese top spelen als Van Dijk, Frenkie, Vdbeek, Wijnaldum, De Ligt, De Vrij, aangevuld met sterke spelers als Depay en aanstormende talenten (dumfries, Bergwijn, Malen, Gravenbergh) staat er gewoon een potentieel hele sterke groep die hoge ogen kan gooien op een EK en het WK in Qatar.

25 september 2020 om 12:06

@caribbean De Ligt heeft een slecht seizoen achter de rug bij Juventus en De Jong een anoniem seizoen bij Barca. De Vrij is uitgeroepen tot beste verdediger in de Serie A dus dat je hem noemt snap ik wel alleen hij staat nooit in de basis van Oranje dus daarom noemde ik hem niet. Wijnaldum heeft zich wel bewezen in de Europese top als basisspeler bij een club die de CL won alleen of hij echt bepalend is bij Liverpool daar heb ik mijn twijfels bij. tegen Barca toen wel met een hattrick maar het is normaliter toch meer een nuttige teamkracht dan een bepalende speler bij Liverpool

25 september 2020 om 12:09

@constant Kante het probleem is de balans in het elftal. we hebben goede dienende spelers bij grote clubs maar creativiteit hebben we niet en spelers die bepalend zijn bij Europese topclubs ook niet echt op Van Dijk na. als Depay zijn dag niet heeft hebben we ook niemand die een doelpunt kan maken want de rest van de aanval stelt niet veel voor, we hebben matige backs en een matige keeper

25 september 2020 om 12:23

Integendeel! We hebben teveel balans. De Roon naast Frenkie. Hoeveel balans wil je daarna nog hebben dan? Nee, we hebben voor Europese begrippen een uitstekend team dat we kunnen opstellen. Met Depay en Malen heb je twee echte doelpuntenmakers die snel en sterk zijn. Frenkie wordt de beste regisseur die oranje heeft gehad sinds Willem Jonk. Met Vdbeek kun je alle kanten op. Persoonlijk zou ik De Roon vervangen door Propper, een echte passer met een waanzinnig loopvermogen. En als jij het over 'dienende spelers' hebt heb jij het waarschijnljik over Wijnaldum. Sorry, maar dan hebben jij en ik een andere definitie van dienende spelers. Want Gini is geen diener of waterdrager. Willy van der Kerkhof (vast voor jouw tijd), Benny Wijnstekers, Berry van Aerle, Sonny Silooy, Bjorn van den Doelen, Adrie van Tiggelen. Dát zijn waterdragers. En niets mis mee trouwens. Want hoewel jij, vind ik, die term als iets negatiefs gebruikt zijn dienende spelers essentieel voor een goed functionerend team. Zoals Gerald Vanenburg, Jan Wouters en Erwin Koeman de waterdragers van het Gouden oranje van 1988 waren. Technisch vaardige spelers die echter ook aan de bal iets konden. Maar Gini Wijnaldum is gewoon een zeer belangrijke speler voor oranje. Die kan meer dan Van der Kerkhof ooit kon. Véél meer. Daarnaast hebben we prima backs. Dumfries wordt hier op VZ neergezet als een soort Quasimodo met klompvoetjes, maar dat is onzin. Hij is snel, fysiek super sterk en kan uitstekend verdedigen. Daarnaast heeft hij een prima drang naar voren. En het mag bonton zijn om te stellen dat Dest véél betere 'aanvallende skills heeft' maar de feiten vertellen een ander verhaal. Dumfries maakt zóveel meer doelpunten dan Dest. Dus wie heeft aanvallend nou precies de beste kwaliteiten? Dest die leuk op de middellijn wegdraait van een tetenstander of een back die gewoon 7 goals maakt? En een matige keeper? Tja, Cillessen is niet die topper die we vijf jaar geleden in hem zagen. Maar hij is toch nog steeds een uitstekende doelman? En check nog even welke landen die titels pakten in doel hadden. Dat was niet standaard de beste doelman van dat moment. Titels worden zelden gepakt door teams die op álle posities de beste spelers hadden. Weet je waarom Japie? Omdat goede individuele spelers geen goed team maken. Goede teams maken een goed team! En soms is een iets mindere speler beter voor het team dan nog een individueel sterke speler. Of je snapt wat ik bedoel, of je snapt het niet.

25 september 2020 om 12:38

Creativiteit op een eindtoernooi is ook niet alles bepalend. Je kunt bij wijze van spreken de hele 'knock out rondes met 0-0 eindigen en alsnog een WK winnen. Wat wij hebben is een enorm sterke verdediging en een enorm loopvermogen op het middenveld en een Depay om in stelling te brengen. Daar kan best wel een winnend team van gemaakt worden. Niet met fdb natuurlijk.

25 september 2020 om 13:37

@costant Kante ik bedoel meer een balans tussen bepalende en creatieve spelers en dienende spelers. Oranje bestaat voornamelijk uit dienende spelers maar bepalende spelers hebben we amper en creatieve spelers al helemaal niet. ik zeg niet dat we een stel koekenbakkers hebben lopen maar ik vind deze Oranje selectie alles behalve bijzonder. de kwaliteit van dit Oranje selectie komt imo niet in de buurt van landen als Portugal, Belgie, Duitsland, Brazilie, Engeland en Frankrijk bv. dat zijn veel completere teams waar ook een hoop creativiteit en voetballend vermogen in zit. basisspelers als Cillessen, Hateboer, Blind, De Roon, Promes en Bergwijn hadden bij die landen niet eens bij de selectie gezeten

25 september 2020 om 13:39

@regulator dat vind ik juist het probleem. er is niemand om Depay in stelling te brengen. onder Koeman creeerde hij zowat alles zelf. we missen een type Ziyech die aanvallers kan bedienen en op de vleugels is het huilen met de pet op met die Promes en Bergwijn die nooit wat laten zien in Oranje

25 september 2020 om 13:49

@regulator. Lol ... dat laatste vileine zinnete ...

25 september 2020 om 19:02

Japie, Selecties hoeven bij niets of niemand 'in de buurt te komen'. Het enige dat je moet doen is op het juiste moment van de juiste tegenstander winnen. Zoals je ook nooit 'van iedereen moet winnen'. Want je komt nooit alle teams op een eindtoernooi tegen. En ik herinner je er maar even aan. Frankrijk en Duitsland werden door ons verslagen. Pas geleden nog. Met, wat jij noemt, een team waterdragers en zonder enige creativiteit. Neem dan Belgie anders. Een team met enorm veel waanzinnig goede spelers. De een nog creatiever dan de andere. Talenten om je vingers bij af te likken, Europese topspelers in alle linie. Hebben die het EK gewonnen? Het WK? Wat dan wel Japie??? Nough said. En yep, van mij mogen Hateboer, Dilrosun, De Roon en Promes ook lekker thuis blijven. Maar met de namen die ik noemde ga je uiteraard gewoon hoge gooien op het EK. Let jij maar gewoon goed op! Teamverband en geluk doen veel meer voor een team dan een subjectief oordeel over 'creativiteit' en zo.

25 september 2020 om 10:37

Gullit is toch ook gewoon al aan de beurt geweest? Die stond een paar jaar terug als assistent bondscoach toch vanuit de kleedkamer te streamen dat we een geweldige wedstrijd hadden gespeeld tegen Bulgarije? Terwijl de kansen op deelname WK alleen maar slonken door een resultaten van wedstrijden elders gespeeld. Ik snap inderdaad ook niet waarom mensen met kritiek op de Knvb de naam Gullit nog opperen.

25 september 2020 om 11:08

Frank de Boer is statistisch en volgens Mourinho feitelijk de slechtste coach uit de geschiedenis van de Premier League. 7 wedstrijden, 7 keer verloren, NUL goals, Ontslag en dat met een zeer getalenteerd Crystal Palace waarvan de basis zaterdag uit bij Manu nog met 1 - 3 won. Ja, zeven keer achter elkaar verloren en NUL doelpunten. Ruud Gullit won de FA cup met Chelsea toen het nog een gewone club was zonder grote budgetten. Stond in de FA cup finale met Newcastle United. Frank de Boer wordt steeds in record tijd ontslagen en uitgekotst door spelers. Frank de Boer een betere coach dan Gullit? Laat me niet lachen. Met Henk ten Cate of Louis van Gaal zal ik De Boer al helemaal niet vergelijken want dat wordt een lachertje. Er is gewoon een waardeloze coach benoemd die het op basis van zn prestaties absoluut niet verdient om zo een eervolle positie te bekleden. Ten Cate en Van Gaal (en Gullit) zijn gewoon zwaar bedonderd.

25 september 2020 om 11:17

Wat een kolder. Weet je of de Boer een juiste keus is laat ik in het midden.maar ik vind het echt pure onzin om iemand te vragen die al 10 jaar geen trainer meer is.leuk hoor die behaalde resultaten daar koop je nu niks voor. IN 10 jaar is er nogal wat veranderd ook. Een Henk ten Cate wat heeft die bewezen dan? Heeft 4 prijzen 2 bekers met ajax en 2 kampioenschappen 1 in budapest en 1 in Vae. Zijn laatste serieuze klus was in 2009 waar hij werd ontslagen bij panathinaikos.de enige die dan over blijf is van Gaal die sinds 2016 niks meer in het voetbal doet.met alle respect hoor er was misschien best een betere bondscoach te vinden maar om nu met namen te komen die of al gestopt zijn of al 10 jaar geen normale club hebben getraind vind ik ook wat ver gaan.

25 september 2020 om 11:31

@bliek Haha en weet je wat De Boer vooral heeft bewezen? Dat hij niet geschikt is. En dat is toch het ergste. Verder heeft De Boer met zijn gekluns bij Crystal Palace, Inter en Atlanta waar hij vooral de lachers op zijn hand kreeg, dat hij deze eervolle baan niet verdiend heeft. Anderen hebben daar veel meer recht op.

25 september 2020 om 11:37

@skutsje Ik zeg niet dat ze nu de beste coach hebben genomen.alleen wat ik wel zeg dat ik het onzin vind om met de 3 namen te praten die jij benoem.dat is vergane glorie.wat mij betreft hadden ze ook naar een buitenlandse coach kunnen kijken.

25 september 2020 om 13:21

Als je Bosz benaderd dan zou je op zijn minst ook van Bronkhorst kunnen benaderen. Ik denk dat van Bronkhorst goed had gepast bij deze groep , zeker met wat ervaren assistenen erbij . Het zelfde geld voor de Boer , ik ben benieuwd welke assistenten er naast hem komen te staan .

Vaak niet met Driessen eens maar hier moet ik hem toch gelijk geven.

25 september 2020 om 10:29

Ik was eens een keer bij de KNVB voor een gesprek. Tijdens het gesprek zeiden ze: "we zijn eigenlijk maar een klein bedrijf". Dat blijkt wel, uit de manier waarop ze de zaken aanpakken tegenwoordig. Eerst met t stilleggen van de competitie, toen met de sollicitatieprocedure voor de bondscoach, toen met Easy Toys. Best veel amateurisme, om eerlijk te zijn.

25 september 2020 om 11:11

Dit is inderdaad niet normaal. Ik had echt nooit gedacht het ooit eens een keer eens te zijn met Driessen. Wat een eerlijk en genuanceerde mening opeens. Maar chapeau voor Driessen dat hij eerlijk aangeeft hoe het zit. Want wat hier is gebeurd is natuurlijk een aanfluiting.

25 september 2020 om 12:47

Ik heb het tegenovergestelde. Ik word juist heel blij van deze woorden van Driessen, want dat betekent dat De Boer toch de juiste keuze is als bondscoach. Zelden iemand meegemaakt in de voetbalwereld die zo weinig zinnigs zegt als Driessen (ten Hag ontslaan iemand?), dus ik sorteer alvast voor op een WK finale boys!

25 september 2020 om 17:19

Ten Hag gaat het niet lang volhouden hoor. Misschien was Driessen wat vroeg, maar lang gaat Ten Hag niet bij Ajax blijven.

Gaan Schuurs, Davy Klaassen, Veltman allemaal in de basis zien onder deze matige trainer. Misschien roept hij ook nog eens Siem de Jong en Jody Lukoki in de toekomst op!

25 september 2020 om 09:57

Waarom denk je dat? Veltman speelde trouwens ook onder Koeman wel eens. Komt te kort voor de basis, maar vind het vrij logisch dat hij bij de selectie zit.

25 september 2020 om 10:12

Via de wandelgangen heb ik vernomen dat Derk Boerrigter ook bezig is aan zijn comeback, die heeft volste vertrouwen volgende jaar ook bij te zijn met het Ek

25 september 2020 om 12:51

Ja El Guaje, leuk grapje natuurlijk. Maar wat je eigenlijk doet is aangeven hoe knap de prestaties van De Boer waren met het materiaal dat hij tot zijn beschikking had. Je vergeet alleen nog Kishna te noemen. Vier keer kampioen El Guaje. Met die spelers. Jij en ik hadden de Fifa carriere er niet eens mee doorgekomen lijkt me. En bij Atalanta heeft De Boer ook gewoon degelijk werk geleverd. Niet zo bijzonder als bij Ajax, maar ondertussen staat Atalanta 10e met 14 punten uit 13 wedstrijden. Die dromen van een De Boer als trainer die gewoon tweede werd. Kortom, leuk grapje, bedankt, maar inhoudelijk zit je er mijlenver naast. Net zoals Driessen, maar die zit er nooit dichterbij dan mijlenver naast, dus dat is oud nieuws.

Wat een onzin weer van Driessen door te roepen dat Gullit en Ten Cate gelijkwaardige kwaliteiten als de Boer hebben. Gullit is als trainer overal mislukt, terwijl Frank de Boer nog tenminste 4 landstitels kan overleggen. Nee, ik ga niet beweren dat de Boer nu een geweldenaar is, maar als trainer staat hij wel hoger aangeschreven dan Ruud Gullit. Henk ten Cate heeft zijn kans bij Ajax ook gewoon gehad. Hij mocht het doen met een selectie bestaande uit spelers als Davids, Huntelaar Gabri en Stam. Beter materiaal dan waar Frank de Boer het mee moest doen en de Boer werd wel kampioen en Ten Cate niet. Ten Cate was een goede assistent bij Barca en wat minder succesvol in die rol bij Chelsea. Laatste jaren vooral actief in de zandbak. Hoezo heb je dan gelijkwaardige kwaliteiten als de Boer, wat zoals al gezegd ook geen geweldenaar is.

25 september 2020 om 10:06

Ik heb niets met Ten Cate hoor, maar dit is wel kort door de bocht. Dit was het PSV wat het jaar ervoor halve finale CL had gehaald, dit jaar kwartfinale haalde en op 1 doelpunt kampioen werd. PSV had o.a. Gomes, Cocu, Alex, Farfan, Simons en Salcido. Dat Ten Cate geen kampioen werd kan je hem niet kwalijk nemen. Dat team van PSV in 2010 was niet te vergelijken met die uit 2007.

25 september 2020 om 10:23

Ja, het PSV dat een flinke terugslag had gekregen van het jaar ervoor. Henk ten Cate haalde met zijn materiaal maar 75 punten. Dat deed Frank de Boer op zijn laatste landstitel na altijd beter (eerste landstitel was hij de eerste 15 wedstrijden niet de baas en werden na de winterstop de meeste punten gepakt). Kortom dat lage aantal punten met dat materiaal kun je Henk ten Cate zeker wel kwalijk nemen. Kijk als PSV daar een titel had gepakt met 80+ punten kun je alleen maar credits aan de Eindhovenaren geven en valt Ten Cate niet direct iets te verwijten, maar dat was dus zeker niet het geval.

25 september 2020 om 10:19

Er zit wel verschil tussen kwaliteiten en prestaties. De prestaties van de Boer zijn zeker beter dan die van ten Cate, maar dat hoeft niet per se aan zijn kwaliteiten te liggen. Hij had op zich ook geen verkeerd materiaal, waarbij Davids en Stam bij ten Cate wel in de nadagen van hun carriere waren en geen schim meer van hun beste tijd (dan waren Sneijder en Heitinga betere voorbeelden ). En dit alles op éã©n doelpunt, want valt de 5-1 niet in Eindhoven, dan was de discussie een andere geworden en was hij de trainer die van een vrijwel onoverkomelijke achterstand het kampioenschap had behaald. En dat jaar had PSV ook wel een aantal spelers van hoge kwaliteit staan. Cocu die veel beter terug kwam naar NL dan Stam en Davids, Gomes, Alex, Salcido, Afellay om er maar een paar te noemen.maar goed, ik vind een keuze voor de Boer sowieso een slechte, maar dat had ik ook gevonden van ten Cate. Ik vind dat er niet zo geforceerd moet worden vastgehouden aan een Nederlander. Kijk over de grens, zoals de Belgen doen.

25 september 2020 om 10:31

Het was het laatste jaar dat Davids gewoon goed presteerde en Stam was dat seizoen ook gewoon nog prima. Inderdaad niet op hun top, maar voor de Eredivisie behoorden zij tot de beste spelers op hun positie. Het is bij dat jaar maar net welke wedstrijd je eruit wil halen. Jij begint over PSV - Ajax, ik heb het liever over Ajax - Sparta 5-2, waar Ajax na 21 minuten op 3-0 stond en meneer Ten Cate doodleuk een aanvaller erbij zet waardoor je na 47 minuten nog maar op 3-2 staat.ja, dat reken ik Ten Cate aan. Thuis 2-2 spelen tegen Excelsior, dat reken ik Ten Cate aan. Uit 2-2 spelen tegen RKC Waalwijk dat reken ik Ten Cate aan. Die onoverkomelijke achterstand heeft hijzelf gecreerd door die resultaten en hij kreeg kans op kans om het te repareren waarin hij uiteindelijk faalde. Voor mij was er ook geen ideale kandidaat, want dat is de Boer voor mij ook niet. Cocu of Gio zijn voor mij zelfde niveau, had je ook kunnen nemen, of inderdaad eens over de grens kijken.

25 september 2020 om 12:07

Voor je beeldvorming: die ene goal (van Patrick Kluivert) bij PSV - Ajax (1-5) maakte in álle opzichten hét verschil in dat seizoen. Gaat die goal er niet in dan betekent dat twee goals in de marge. Eentje eraf bij Psv, een goal minder tegen bij Ajax. Dan wordt Ajax dus gewoon kampioen, op doelsaldo. En niet Psv! Saillant dat het net die ene voormalige Ajacied was trouwens ook nog. Dat was trouwens niet de eerste keer dat PSV op doelsaldo op die manier aan het langste eind trekt. In 1991 gebeurde hetzelfde. Dankzij twee goals van ene Edward Linskens bij PSV - Ajax (2-1), die eigenhandig een 0-1 achterstand tegen Ajax omturnde tot een 2-1 zege (terwijl PSV grotendeels met maar tien man speelde vanwege een rode kaart) betekende hét verschil zodat PSV aan het einde op doelsaldo kampioen werd. Hoe dan ook, wat vast staat is dat Henk ten Cate, ondanks uitstekend materiaal bij Ajax, nooit kampioen is geworden. Daarnaast is hij een onbetrouwbare man. Niet alleen vanwege dat gedoe met Van Breukelen. Ook al eerder in die periode 2007 bleek hij dingen uit de spelersgroep naar de pers te lekken. Vraag maar aan Kenneth Perez.

25 september 2020 om 12:22

@constant kante Zoals ik al zei is het maar net welke wedstrijd je eruit pikt. Voor het romantische gevoel haalt men in Eindhoven het doelpunt van Kluivert erbij omdat het een voormalig Ajacied betreft. Dit terwijl elk doelpunt een andere kampioen had opgeleverd. Als Ajax er nog eentje bij had gemaakt in Tilburg waren zij kampioen geweest op aantal gemaakte doelpunten. Kortom blijven wijzen naar die 1-5 van Kluivert bij PSV - Ajax is ingekleurd verhaaltje waar nog zat alternatieven voor de vinden zijn dat seizoen. PSV - Vitesse kun je ook zien als pot waar PSV hem gewonnen heeft, want niemand zag dat resultaat op voorhand aankomen, maar dat is schijnbaar niet romantisch genoeg. Over Ten Cate zijn we het eens. Als aanvulling nog dat hij Ajax zelf in de steek liet omdat hij Europees niet presteerde en maar eieren voor zijn geld koos om tussentijds te vertrekken.

25 september 2020 om 12:28

Tuurlijk heb jij een andere invulling. 29 april 2007 heeft voor jou een heel ander gevoel dan voor mij. Dat snapt iedereen. maar draai het hoe je wilt. Die ene goal in die ene wedstrijd heeft vanzelfsprekend méér invloed op die specifieke titel in dat seizoen dan welke andere wedstrijd ook. Omdat die twee kanten op werkt. Een doelpunt van Sparta tegen Ajax heeft puur een enkelzijdige werking en geen dubbelzijdige. Maar inderdaad, ik snap best dat de obvious ironie (dat het juist om een prominent Ajacied gaat) jou ontgaat. Maar jij mag ervan uitgaan dat iedereen die niet supporter van Ajax is die ironie wél ziet. En voelt. de suggestie dat die niemand die 5-1 tegen Vitesse zag aankomen kan ik niet plaats trouwens. Hoezo kan PSV niet thuis van Vitesse winnen met ruime cijfers?? Dat is wel vaker gebeurd. Maar inderdaad bottom line, Ten Cate geen bondscoach is een uitstekende zaak.

25 september 2020 om 12:30

Als AZ gewoon had gewonnen van Excelsior, waren alle doelpunten in de wereld bij Ajax en PSV irrelevant .

25 september 2020 om 12:38

Ja!! En dan had die AZ supporter nooit zijn al gezette Tattoo hoeven laten bijwerken! En dan was DSB misschien wel niet omgevallen, had AZ met de CL miljoenen spelers als Suarez gehaald en was Toon Gerbrands misschien wel nooit naar PSV gegaan! Maar feit is dat Kluivert die 1-5 scoorde en in de marge was dat direct hét verschil tussen PSV en Ajax op het einde. Dat is geen 'áls....' he!

25 september 2020 om 10:37

Miscchien moet je verder kijken dan je neus lang is, het gaat bij desbetreffende spelers groep niet alleen om de beste trainer voor de groep zetten, en al helemaal niet als de verschillen onder de beschikbare trainers zo klein zijn. Het is een multi culti spelers groep met hier en daar wat jongens met een gebruiksaanwijzing. Ik ben overigens mee eens dat als je puur gaat kijken naar wie wat bereikt heeft dat de boer beste keuze zou zijn, maar ik denk dat de boer niet senior genoeg is om deze groep onder controle te houden en het maximale eruit te halen. Of een Ten Cate of Gullit dat wel zijn kan ik van buitenaf niet beoordelen, een Gullit zou ik zelf nooit doen. Net als De Boer zijn succces had bij Ajax zo had Ten Cate ook zijn successen bij Barcelona en dergelijke, zoals De Boer overal bij zijn clubs daarna faalde zo heeft Ten Cate laatste tijd ook niks bewezen. Ik wil niet zeggen dat ze gelijk waardig zijn, maar ze hebben beide hun plussen en minnen en die kan je alleen analyseren door met ze in gesprek te gaan met daarop volgend kijken wat het beste bij de spelersgroep past. Beste keus voor mij was Van Gaal met Ten Cate als assistent, dan kan Ten Cate het overnemen na het WK van 2022. Dat is iedergeval lange termijn visie, maar betwijfel of die twee samen gaan.

25 september 2020 om 10:45

Ik kijk verder dan mijn neus lang is. Frank is niet mijn ideale kandidaat, alleen roepen dat Gullit en Ten Cate gelijkwaardig zijn dat vind ik niet geloofwaardig. Dat je denkt dat de Boer niet senior genoeg is om deze groep onder controle te houden en het maximale eruit te halen sluit ik zeker niet uit. Alleen heb ik dat vertrouwen in Ten Cate en Gullit ook niet. Die laatste zijn voor mij geen serieuze kandidaat, dus ik zou er niet eens mee in gesprek gaan. Dan liever een Gio of Cocu erbij nemen en daar de plussen en minnen van afrekenen. Of als je inderdaad meer de senior kant op wil dat je dan serieus over van Marwijk of van Gaal nadenkt. Ik snap gewoon de roep om Ten Cate en Gullit vanuit de media niet.

25 september 2020 om 11:52

eens, ik ook niet. Volgens mij heeft Gullit zelf ook aangegeven dat hij het bondscoachschap niet ambieert en dat is maar goed ook.

Omdat Frank bijna bij alle clubs -behalve bij Ajax- heeft gefaald, hoop ik des te meer dat zijn aanstelling plots de juiste blijkt te zijn. Een toevalstreffer die zomaar eens goed uitpakt. Frank wordt behoorlijk de grond ingeboord (overigens niet geheel onterecht op basis van zijn behaalde successen). Laten we eerst eens met z'n allen zijn eerste paar wedstrijden bekijken. Wie weet!

25 september 2020 om 10:07

Het voelt toch alsof het een baan zou moeten zijn wat je echt verdiend moet hebben. Dat je je de laatste jaren hebt bewezen en als mooiste beloning daarvan bondscoach van oranje word. Maar we hebben helaas geen grote vijver met echte goede trainers. Maar goed dat is met spelers tegenwoordig ook wel zo. Daar hoef je je ook niet meer op lange termijn te bewijzen om er echt bij te komen.

25 september 2020 om 10:12

Ben het met je eens hoor, maar dat is sinds vlak voor de eeuwwisseling eigenlijk niet meer zo. Rijkaard werd uit het niets aangesteld, later hetzelfde met Van Basten, Danny Blind en zelfs Koeman werd aangesteld na ontslagen te zijn bij Everton. Al had hij natuurlijk voor die tijd al meer bewezen en gepresteerd als trainer.

25 september 2020 om 10:28

Nee klopt. In die periode zag ik alleen Advocaat,hiddink en van Gaal als buitencategorie. Rijkaard was opeens van de aardbodem verdwenen. Van Marwijk en Koeman waren in dat rijtje eronder wel logische keuzes op basis van ervaring en prestaties. Maar ja nu zitten we weer een rijtje daaronder te zoeken naar een bondscoach. Echt weinig nederlandse trainers blijken echt een team boven zichzelf uit te lagen stijgen. Ik heb dan nog wel vertrouwen in Bosz en Ten Hag, al zie ik die meer als club trainers. Maar wellicht worden het wel goede bondscoaches.

25 september 2020 om 10:51

Eens, het houdt op het moment niet over qua goede Nederlandse coaches. Ik zou het daarom geen probleem vinden als er een keer naar een buitenlandse coach wordt gekeken. Bij voorkeur een Nederlander, maar als er geen geschikte kandidaat is dan snijd je jezelf alleen maar in de vingers door perse een Nederlander aan te stellen.

Er is simpelweg geen alternatief. Van de nieuwe generatie trainers heeft alleen ten Hag de kwaliteit. In het kader van diversiteit zou een Tukker aan het hoofd van het Nederlands elftal in de toekomst een goed idee zijn.

25 september 2020 om 11:18

Bosz net zo goed. Slot lijkt ook wel een aardige trainer te worden.
Ten Cate was absoluut een beter alternatief. Veel meer vergelijkbaar met Koeman in zijn rol. Zet er een goede veldtrainer naast en je gaat door op t ingeslagen pad.
Nu wordt het een lastig verhaal want de boer heeft niemand die om kan gaan met de groep en zelf is hij sociaal niet de sterkste. Binnen Ajax was er genoeg respect en kende hij de filosofie.
In oranje moet hij omgaan met heel veel verschillende spelers

25 september 2020 om 12:58

Feye88: Bosz, De Boer, Slot. Allemaal om het even. Ten Hag met Ajax prachtige resultaten en heel mooi voetbal, die zou ik graag bij oranje zien, maar die zit bij Ajax. Bosz wel aardig voetbal maar minder resultaten, zou ik iets minder graag bij oranje zien maar absoluut een prima coach, alleen die zit in Duitsland. Slot, tja, really? Leuk voetbal bij AZ, maar zijn magic is ook een beetje uitgewerkt, zou ik echt te vroeg vinden bij oranje. De Boer, heeft het bij Ajax en Atalanta prima (en bij Ajax heel goed) gedaan, is beschikbaar, logische keuze. Het is geen Van Gaal, maar zoals Viscacatalunya al zegt, er zijn weinig alternatieven. Ten Cate is misschien meer manager, maar wat heeft hij de laatste jaren gedaan? Dat zou ook een enorme gok zijn, vind ik. Kortom, ik vind alleen Van Gaal en Ten Hag aantoonbaar beter dan De Boer. De rest lijkt toch weinig voor elkaar onder te doen. En veel zijn niet beschikbaar. Als Bosz het wilde, sorry hoor, dan had hij dat moeten zeggen. Als morgen Ajax mij belt en vraagt of ik beschikbaar ben om in Ajax te voetballen, denk je dat ik dan ga zeggen: "nee ik kan niet, ik heb al een afspraak staan?" Hahahaha wat een dom excuus van Driessen/bosz/wie dan ook. Als je bondscoach kan worden, grijp je die kans. Anders wil je het blijkbaar niet of ben je niet gevraagd.

Ik snap deze column opzich wel, maar het is echt treurig om te zien dat de Knvb weer bij een verwachte naam is uitgekomen waar veel kritiek op mogelijk is.in het internationale voetbal moet toch wel ergens een coach beschikbaar waar men blij van wordt? Ik bedoel de naam Arsene Wenger is langsgekomen daar zou je voor moeten willen vechten, niet voor een Frank, 3x gefaald, de Boer.sorry maar ik was in het begin echt wel fan van de Boer maar die heeft het gewoon niet waargemaakt en dan ben je uiteindelijk gewoon niet goed genoeg.

25 september 2020 om 13:01

Arsene Wenger en Van Gaal zijn wat mij betreft echt twee topkandidaten. Ik ben er niet bij geweest, maar zou het absoluut heel treurig vinden als die niet serieus zijn overwogen. Dat ben ik met je eens. Ik vind uiteindelijk De Boer geen gekke keuze. Is beschikbaar, prima resultaten in Nederland en bij Atalanta, en kent het Nederlands elftal. Maar Arsene Wenger, ja dat zou heel mooi zijn geweest inderdaad.

25 september 2020 om 14:41

Precies ik snap de keus wel, maar je maakt je als voetbalbond echt volkomen belachelijk als het mis gaat. Als je hier gewoon vol voor Arsene of Louis was gegaan had iedereen je begrepen als je bij F. de Boer uit kwam als ze niet wilde. Nu heb je eigenlijk gewoon een zwak verhaal, helaas.

Ik ben het zowaar een keer eens met Driessen al is het natuurlijk makkelijk om een stok te vinden om een hond mee te slaan. Wordt Frank de Boer Europees of Wereldkampioen met Nederland (verwacht ik uiteraard totaal niet met zo'n beperkte voorhoede), dan was het een uitmuntende keuze van de Knvb. Maar omdat de kans groot is dat je met deze groep niet wint, is het vooraf veroordelen lekker makkelijk.

25 september 2020 om 13:03

Desteek77, ik denk dat het moment dat je het eens bent met Driessen, ook het moment is om je af te vragen of je mening wel 'klopt'. Meen ik serieus. Dit was zo te verwachten en is zo lafjes van Driessen. Maar wat had de Knvb nou echt (!) anders moeten doen? Bosz kidnappen? Miljoenen betalen voor Ten Hag? Ten Cate die al jaren niks doet verkiezen boven De Boer terwijl die echt niet aantoonbaar beter is? Ik zelf zou alleen Van Gaal of Wenger (namen die voorbij kwamen) echt beter hebben gevonden dan wat er voor de Knvb mogelijk was. In Frankie we (have to) trust.

De Boer overal mislukt behalve bij onze Mickey mouse v competitie. Heb echt niet veel vertrouwen in oranje onder De Boer. Ga de Rode Duivels aanmoedigen.

25 september 2020 om 13:08

Ja want hun bondscoach heeft bij Swansea, Wigan en Everton gezeten. Dat is echt een wereldtrainer. Gedegradeerd met Wigan (nou is dat niet zo gek). Twee keer elfde met Everton (oke oke en 1 keer vijfde). Haha succes bij de Belgen hoor!

25 september 2020 om 18:55

Sterker nog, die toptrainer van België die maar geen prijzen pakt. Terwijl hij materiaal heeft waar je je vingers bij af likt.

Voor het eerst dat ik het met Driessen eens ben. FdB is natuurlijk geen gelukkige keuze en had de knvb koste wat kost voor Bosz moeten gaan

Ik denk dat Driessen een aantal terechte kritiekpunten plaatst. Het is best bijzonder te noemen dat transparantie bij de Knvb in deze procedure ver te zoeken is. Het functioneren van de Boer zal onder een vergrootglas liggen. Kijk alleen de publieke opinie er maar op na. Dat is geen prettige basis. Ik hoop dat de storm snel gaat liggen.

Wat mij verbaast is dat we allemaal de aannames van de heer Driessen voor waarheid aannemen. Namens de Knvb is er tot op heden niet naar buiten gekomen hoe de procedure is verlopen. Geen van de "benaderde" potentiele trainers heeft zich uitgelaten in de media. Dit is pure sensatie. Het diversiteitsvraagstuk is inderdaad een wassen neus. Het gaat om de in de ogen van de Knvb beste kandidaat die beschikbaar is. Om moet het een excuus trainer worden, vanwege diversiteit. Misschien moeten gewoon eens kijken dat veel van deze oud spelers kiezen voor een andere carrière ipv trainer worden en hun papieren halen. Of had dan Michael Reiziger bondscoach moeten worden?

Diessen was ook 1 van de zg sportjournalisten dat riep, om Gullit en ten Cate. Gelukkig heeft de KNVB niet naar hen geluisterd.

Bij Ajax was Frank de eerste 4 jaar succesvol en dat is inmiddels ook wel gedateerd. Daarnaast de laatste twee jaar bij Ajax was het gewoon dramatisch, op ruime achterstand eindigde op nummer 1 en dan ook kampioenschap verspelen op laatste speeldag...en die lijn heeft die sindsdien alleen maar doorgetrokken. Dus als we het dan over gelijkwaardige kandidaten hebben dan is het lijstje wat genoemd is zo slecht nog niet. Dus ja dan denk ik op basis van welke criteria ze nou gezocht hebben.

25 september 2020 om 10:52

Als hij nu in de eerstkomende vier jaar alle belangrijke prijzen wint, zou ik het op zich prima vinden, als hij de twee jaar daarna niets wint...

25 september 2020 om 10:56

Maar dan zouden we er met z'n allen (in ieder geval de meerderheid) naast hebben gezeten dat de Boer (op dit moment) niet het juiste poppetje op de juiste plaats is hmmmm..

25 september 2020 om 11:10

In die situatie heb ik er geen enkele moeite mee om mijn ongelijk te bekennen. Of ik beargumenteer dat iedereen met die spelers kampioen had kunnen worden. Een van die twee...

25 september 2020 om 11:18

Aangezien je aangeeft de eerstkomende vier jaar, wordt het in dat geval het eerste. Ik zie geen enkele aanvallend ingestelde speler van wereldklasse (memphis komt het dichts bij) op dit moment.

25 september 2020 om 11:36

Malen is/wordt zoveel beter. Jammer van z'n blessure.

Hij slaat volledig de plank mis. Hoe kun je nou weer Henk ten Cate, Ruud Gullit en Giovanni van Bronckhorst in dezelfde categorie schalen als Louis van Gaal en Bert van Marwijk?

Als PSV supporter vond ik belachelijk dat Sjaak Swart Mark van Bommel voorstelde als bondscoach. Teveel Brabant /Limburg /PSV /anti Ajax.Bij Frank de Boer wil ik niet zeggen dat ie anti PSV of Feyenoord is. Wel denk ik dat als spelers van Ajax PSV of Feyenoord even goed zijn, die van Ajax de voorkeur krijgen . Frank is weldegelijk Noord-Holland/Ajax. Daarom hoop ik op assistenten die niet uit zijn pulletje komen, zoals Witschge en Trustfull. Dan weet je dat ze de meeste tijd op de Toekomst doorbrengen. Zelfde met van Bommel met RVN als assistent en de Herthgang.Kan me ooit van Basten herinneren die Babel en Maduro vanuit Ajax 2 een keer boven van Bommel (destijds een hattrick in de arena) en RVN verkoos. Een extreem voorbeeld, maar dat soort praktijken moeten we wel voor waken.

Iedereen vergeet dat Ajax onder frank de Boer geen enkele goede aanvallers had ,geen budget om die te kopen en er was geen doorstroming. Zonder een goede voorhoede is het moeilijk aanvallend voetbal te spelen.

25 september 2020 om 12:10

Nou dan kan Frank de Boer met topmateriaal als Depay, Malen, Bergwijn en dergelijken dus zijn lol op!

25 september 2020 om 13:12

Ja haha of, De Boer kan vertrouwd vanuit de organisatie spelen met daadwerkelijk topmateriaal als De Vrij Van Dijk De Ligt De Jong Wijnaldum, allemaal typische De Boer voetballers die hij echt zou moeten kunnen laten shinen. De Boer is de trainer die alles wat goed is aan Oranje, nog beter zou moeten kunnen maken. Het is koffiedik kijken natuurlijk, maar ik voorspel een WK finale.

Ik geef Frank de Boer gewoon een kans om mij te overtuigen. Zelf had ik ook liever iets anders gezien, maar realistisch gezien was er ook niet heel veel mogelijk. Dat mensen komen met Gullit en Ten Cate kan ik dan ook absoluut niet begrijpen. Gullit heeft nooit wat laten zien als hoofdtrainer en heeft ook al in jaren niks meer gedaan. Ten Cate eigenlijk idem, als hoofdtrainer heeft hij het alleen op zeer laag niveau laten zien, maar hij doet ook niet veel meer. Frank heeft dan nog zijn vier landskampioenschappen en heeft het daarnaast niet verkeerd gedaan bij Atlanta United. Atlanta doet het nu zelfs slechter nu hij weg is. Nogmaals, Frank de Boer was ook niet mijn eerste optie, maar ik denk ook niet dat hij het slecht zal doen. Een bondscoach zijn vraagt nou eenmaal niet heel veel. Roep de juiste spelers op, zorg dat de sfeer goed is en zet de poppetjes op de juiste plek neer. Voor flitsend voetbal moet je geen landen voetbal kijken. Het Nederlands elftal speelt zo goed als altijd saai. De laatste keer dat ik mij vermaakt heb tijdens een wedstrijd van Nederland was tijdens het EK 2008 onder Van Basten. Van Gaal was voor mij ook nooit een optie, want de beste man is te oud en heeft ook al te lang niks meer gedaan.

Driessen zeikt ook om te zeiken. Dat verhaal van dat Humberto Tan-clubje is echt onzin. Je moet de beste selecteren, klaar. Ik heb liever Frank de Boer dan Ten Cate, dat vind ik geen uithangbord voor het Nederlands voetbal. Die kon zo uit een maffiafilm zijn weggelopen. En Gullit is wel een uithangbord, maar heeft bewezen er geen verstand van te hebben.

Ik vind de keuze voor De Boer niet zo gek. Zelden zoveel meningen op VZ gelezen waar ik het niet mee eens ben. Nu toont Driessen gelukkig mijn gelijk door het met zo ongeveer jullie allemaal eens te zijn, en oneens met mij. Dan weten jullie het wel toch? De Boer is de beste kandidaat. Duidelijker kan het niet worden. We worden wereldkampioen!

De Knvb het afvoerputje van bestuursleden die ergens anders mislukt zijn . Daar van kan je toch niet verwachten dat alles goed gaat verlopen . Die zijn meer bezig met een eigen positie dan met de positie van bondscoach. Die commisie is een farce bedoeld voor de bühne , die werd nooit serieus genomen . Gewoon in het leven geroepen om de schijn hoog te houden . Het zou ook verstandig zijn als Tan met die commissie zich terug trekt

Ik begrijp echt niet dat er nog mensen vinden dat Rijkaard een optie is/was. De beste man heeft nou al zovaak aan gegeven niet meer actief te willen zijn als trainer. Waarom dan er toch elke keer weer over beginnen als de functie van bondscoach weer vrij komt. Anders dan de Boer waren er volgens mij niet heel veel opties die beschikbaar zijn en het lijkt mij om eerlijk te zijn helemaal geen verkeerde keuze. Iemand met een winnaars mentaliteit die denk ik de poppetjes best wel in beweging weet te krijgen.

Had nooit verwacht dat ik dit nog zou zeggen. Maar ik ben het helemaal eens met Valentijn.
De knvb heeft bewust 2 trainers gepolst van wie ze al zeker wisten dat die het niet zouden doen. Ook Bosz heeft gezegd dat de knvb niet meer dan 1 vraag stelde. Ben je beschikbaar ? Hun keuze voor de boer stond al vast maar willen doen overkomen alsof er een hele procedure was met verschillende namen profielen etc etc ..

Deze man gaat Nederlands elftal verpesten veel mensen die nu die basis vormen en eromheen gaan niet meer opgeroepen worden.die EK of WK kunnen jullie nog lang dromen lijkt of ze beleid van Barcelona willen na doen nu domme gasten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren