Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf noemt twee niet eerder vermelde trainers bovenaan lijst van Ajax

Laatste update:

Ajax neemt binnen 48 uur een beslissing over wie komend seizoen voor de spelersgroep van het eerste elftal moet komen te staan, zo weet De Telegraaf. John Heitinga is formeel nog een kandidaat, maar lijkt afgeschreven nadat RvC-voorzitter Pier Eringa repte over 'de nieuwe trainer'. Technisch directeur Sven Mislintat heeft inmiddels twee Scandinavische trainers op het oog om Heitinga te vervangen.

Het gaat om de Noor Kjetil Knutsen, die dit jaar kampioen werd met FK Bodø/Glimt, en de Deense bondscoach Kasper Hjulmand. Beide coaches liggen nog een jaar vast en zouden dus uitgekocht moeten worden. Knutsen speelt met Bodø/Glimt, waar hij al sinds 2018 de leiding heeft over het eerste elftal, zeer aanvallend voetbal en verwierf in 2021 internationaal faam. Toen werd AS Roma in de groepsfase van de Conference League met liefst 6-1 geklopt.

Ajax zoekt een buitenlandse trainer: drie mogelijke topkandidaten

Voetbalzone tipte Ajax eerder drie verschillende buitenlandse coaches.Lees artikel


Hjulmand is sinds 2020 de bondscoach van Denemarken. Zijn elftal maakte met name op EURO 2020, vanwege corona een jaar later pas gespeeld, veel indruk. In de halve finale ging het in de verlenging mis tegen Engeland (2-1). Het WK in Qatar liep in november vervolgens uit op een totale deceptie. De Denen haalden in Poule D met Frankrijk, Australië en Tunesië slechts één punt en gingen als hekkensluiter vroeg naar huis. Hjulmand is al sinds 2006 hoofdtrainer, bijna altijd bij teams in eigen land.

De Telegraaf lijkt er, gezien zijn berichtgeving, vanuit te gaan dat Kutsen en Hjulmand bij Mislintat een streepje voor hebben op een Nederlandse kandidaat, waarbij Peter Bosz het meest voor de hand liggend zou zijn. Bosz solliciteerde openlijk bij Rondo en Studio Voetbal, maar kreeg tot nu toe geen uitnodiging van Ajax om op gesprek te komen. Het plotse vertrek van algemeen directeur Edwin van der Sar, die in 2017 een akkefietje had bij Ajax met Bosz, lijkt wel in het voordeel van laatstgenoemde te spreken.

De reactie van Johan Derksen in Vandaag Inside
Johan Derksen vindt het onbegrijpelijk dat Mislintat denkt aan een Deense of Noorse trainer, zoals gesuggereerd wordt door De Telegraaf. "Ze hebben het daar altijd over 'het Ajax-dna'. Dan haal je niet een Noorman van een schip uit een fjord", zegt Derksen cynisch op tv. De analist vindt ook de aanstelling van Mislantat, die als Duitse technisch directeur de Nederlandse markt niet goed zou kennen, onbegrijpelijk. "Nee, dat is ook al belachelijk geweest. Een belachelijke keuze."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou beide optie's fantastisch vinden ! Staan beide voor aanvallend en mooi voetbal.

30 mei 2023 om 23:09

Het is wel apart dat we in NL altijd reppen over hoe belachelijk het is om een trainer van Twente, Heerenveen of Vitesse bij een topclub neer te zetten ‘want dat zijn maar provinciale clubs zonder de druk van een topclub’. Maar trainers uit een relatief kleine competitie bij een relatief nietszeggende club als Bodo Glimt zouden dan ineens wel de druk van een topclub als Ajax aankunnen.

31 mei 2023 om 00:03

Ajax verliest op deze manier wel heel snel haar identiteit. Van de opleidingsclub met oud-spelers aan het roer naar een koopclub met nietszeggende buitenlanders op het pluche. Je begint bijna medelijden te krijgen met de supporters.

31 mei 2023 om 00:04

Beide opties zijn al eerder genoemd.... al wil ik niet met de eer gaan strijken Denk dat dan Huljmand echt wel een goede optie is. Laat Denemarken ook erg leuk voetballen en is echt wel een topcoach. Het is wel belangrijk dat er rugdekking komt met een Mislintat en een Huljmand heb je geen enkele Ajax DNA in de technische lijn. Om die reden zal Huntelaar wel Mislintat blijven ondersteunen, Aangevuld met een Jordi Cruijff zou dit wel top zijn. Zou dan ook graag Rijkaard als Comissaris er bij willen. Daarnaast zou Heijtinga als assistent ook top zijn zo slecht is hij nog niet maar heeft nog wat tijd nodig.

31 mei 2023 om 00:15

Die "we" zijn vooral (een deel van de) fans van die topclubs en die roepen dat vooral om denigrerend toe doen naar subtopclubs.
Net zoals diezelfde fans altijd doen alsof de KNVB Beker geen echte prijs is als een subtopper die wint, behalve als hun club die wint, dan is het opeens wel een prijs...

De topclubs halen niet zo heel vaak coaches van subtopclubs (je ziet veel dat ze coaches uit eigen gelederen halen of coaches terughalen die in het verleden al bij topclubs in NL coachten), maar wanneer ze het wel doen, presteren die niet zo onaardig. Bij Ajax hebben bijv. Koeman (2x kampioen, 1x beker, 1x kwartfinale CL) en Bosz (finale EL) die van Vitesse kwamen het niet onaardig gedaan en Ten Hag die van Utrecht kwam deed het zelfs uitstekend. En bij Feyenoord heb je nu natuurlijk Slot die van AZ kwam die geweldig presteert.

31 mei 2023 om 04:19

Maar waarom zouden deze Scandinaviërs Ajax op de rit krijgen, en bijvoorbeeld Ron Jans niet.
Die liet vaak leuk voetbal zien met Twente.
Ik heb het liefst Peter Bosz.
Dat argument van geen prijzen is z’n grote onzin gezien de clubs die hij onder zijn hoede heeft gehad.

31 mei 2023 om 04:33

Bij de laatste 2 clubs is ontslagen omdat de resultaten regen vielen. Misschien daar ook eens naar kijken en inderdaad niet alleen dat hij geen prijzen heeft gepakt .

31 mei 2023 om 07:22

De indentiteit van Ajax is aanvallend, attractief en verzorgd voetbal waarbij er hoog druk gezet wordt op de tegenstander. Daarbij worden er, mits zij beschikken over voldoende kwaliteit, jeugdspelers geïmplementeerd in het elftal. Ik denk dat mijn mede Ajacieden zich meer konden identificeren met Bosz en Ten Hag die beide geen Ajax-achtergrond hadden dan met ras Ajacieden als De Boer en Heitinga. Het lijkt erop dat er na 1,5 jaar complete chaos eindelijk weer structuur en duidelijk beleid in de club komt. Dit in combinatie met het gigantische kapitaal wat de club heeft, denk ik dat we weer met veel vertrouwen richting de toekomst kunnen kijken. Echt medelijden zou ik dus niet hebben met ons.

31 mei 2023 om 07:26

nielsfleuren, dat is eigenlijk heel simpel. Zowel Knutsen als Hjulmand hebben internationaal wat laten zien, spelen aanvallend voetbal, en hebnen met relatief mager materiaal goede resultaten geboekt. Het zijn trainers die echt passie en tactisch vernuft uitstralen. Jans zie ik echt als een uberprovinciaal die in de kleedkamer in de US heel hard Nigger ging schreeuwen, het nu met Twente inderdaad aardig doet maar verder toch altijd een beetje middenmoters en degradatiekandidaten heeft getraind en daar nou niet echt in uitblonk. Totaal geen Ajax trainer.

31 mei 2023 om 07:29

Ik begrijp ook niet waarom een Ajax of PSV niet bij Wim Jonk zijn uitgekomen.

Die had ik het liefst zien komen, mocht Slot bij Feyenoord vertrekken.

31 mei 2023 om 08:04

Och dat iedereen toch een keer opbokt met dat Ajax DNA. Het Ajax DNA is ook de slangenkuil, het messen in de rug steken, het lekken en pure politiek bedrijven en arrogantie. Ook dat is het Ajax DNA. Maak maar eens schoon schip bij Ajax. Alle rotte appels en alle rot mentaliteit eruit. En opnieuw bouwen. Financieel is er vanalles mogelijk. Minislat zegt vooralsnog slimme dingen en laat een buitenlandse trainer maar leuk spel op de mat leggen. Alsof alleen een Nederlandse dat kan. Dat hebben we aan Frank de Boer gezien. Een echte Ajax man, met zijn balletje terug. Schreuder ook zo'n Nederlandse topper, wat een oogstrelend voetbal legde hij op de mat. Of onze Johny een echte Ajax man. Wat heb ik genoten het afgelopen half jaar.

31 mei 2023 om 09:39

@gaalmeister: Ga je nou echt Jans dat Nigger incident aanrekenen? Dat was nou echt een ultiem voorbeeld van Amerikaanse hypocrisie. Bovendien heeft hij niet heel hard nigger geroepen maar riep hij een songtekst waar dat woord in voor kwam. Niks mis mee. Althnas buiten Amerika niet. Dat gezegd hebbende ben ik het wel met je eens dat Jans geen Ajax trainer is.

31 mei 2023 om 09:39

We zeggen dat helemaal niet. Ajax haalde deze eeuw haar grootste successen met een trainer die van Utrecht kwam. Feyenoord haalde haar grootste successen met een trainer die van AZ kwam.

Derksen vind alles niks bij Ajax. Van de directeur van Ajax tot de keeper van Ajax. Ten Hag werd ook belachelijk gemaakt in hun programma totdat hij teveel succes kreeg en dat niet meer ging. En nu dus een eventuele toekomstige trainer, is ook niks.

31 mei 2023 om 09:46

@gaalmeister: hij schreeuwde niet "nigger",hij zong mee met een nummer(net als zijn spelers) en daar kwam niet geheel ontoevallig dat woord in voor. Niks mis mee dus.

31 mei 2023 om 14:54

Het is allemaal heel simpel Gaalmeister..
Die twee Scandinaviërs hebben in competities, die nog minder voorstellen dan de eeedivisie leuk gepresteerd. De trainer van Bodo mag van mij best naar Ajax komen. Maar de bondscoach heeft 1 leuk EK gespeeld tegen matige tegenstanders.

30 mei 2023 om 23:12

Eringa was niet sterk! Morten Olsen was een succes. Waarom dus niet?

30 mei 2023 om 23:24

Morten Olsen was een uitstekende voetballer. Herinner hem nog als speler van Anderlecht. Was daarvoor ook trainer in Duitsland voor hij naar Ajax kwam.
Die Knutsen ken ik niet. Maar inderdaad waarom zou je wel iemand uit de subtop van Noorwegen halen en die niet in Nederland kunnen vinden?

30 mei 2023 om 23:32

Exact hansje. Ik krijg soms wel eens het idee dat nieuwe TD’s dan perse iets inventiefs/onverwachts willen doen als ze bij hun nieuwe club binnenkomen, puur om iets anders te doen, zo van ‘zie mij het eens over een andere boeg gooien’. Ik zeg niet dat Ajax perse voor een NL trainer zou moeten gaan, maar ik zou dan in ieder geval eerder voor een trainer van een goed presterende middenmoter in een grotere competitie gaan.

30 mei 2023 om 23:44

Morten Olsen was niet geweldig als Ajax trainer hoor, zeker Europees viel het tegen.

30 mei 2023 om 23:47

Knutsen is een coach die al jarenlang van een ploeg die vroeger vooral bungelde tussen de Eliteserien en OBOS-Ligaen een stabiele topploeg in Noorwegen gemaakt in de afgelopen jaren en het Europees prima gedaan heeft in die jaren dat ze zo goed draaiden waarbij zijn ploeg ook AS Roma van de mat veegde met 6-1 en het AC Milan ook lastig maakte in de laatste voorronde van de Europa League... Wat mij betreft echt wel een coach die Ajax normaal gesproken wel beter maakt!

30 mei 2023 om 23:51

Ja onze Duitse scout lijkt wel van een experimentje te houden.
Voordeel van een Nederlandse trainer is dat ze Ajax kennen en weten wat de valkuilen zijn geweest en waar het aan zo al fout gaat, Wat weet Wickie de Viking nou van Ajax af

31 mei 2023 om 00:09

In de PTT telecompetitie 97/98 was Ajax onder hem wel ontzettend leuk om naar te kijken.

31 mei 2023 om 00:21

@bruine Kevin Het viel Europees vooral tegen door het referentie kader, in die 10 jaar daar voor had Ajax 4 Europese finales gespeeld. Achteraf was het meer een teken van wat er ging komen.
Binnen Nederland zou het tot Ten Hag duren voordat Ajax zo vaak, zo goed zou spelen. En dat terwijl hij last had van een muitende F en R de Boer (die daar achteraf wel eens hun excuses voor aan hebben geboden)

31 mei 2023 om 07:30

Toto divisie bedoel je?

31 mei 2023 om 08:13

Daar heb ik dan een ander beeld bij. Onder Olsen was het ook vaak niet om aan te gluren. Maar dat kan ook mijn perceptie zijn. Ik ben Ajax gaan volgen toen het een pure puinhoop was('88) Met Kohn, Linder en weer Kohn (en nog wat wisselingen). Onder Beenhakker werd het enigzins rustiger. Toen kwam v.gaal en zijn de gloriejaren gekomen. Toen kwam Olsen en stagneerde het voor mijn gevoel. Dat lag ook aan het materiaal (spelers) en de veranderende omstandigheden in de andere competities, waar Ajax gewoon niet in mee kon.

31 mei 2023 om 09:08

Misschien moet je juist eens iemand hebben die met een nieuw elan binnen komt en die niet gehinderd wordt door alle oude gebeurtenissen met Ajax...
En een Noorse of andere coach denigrerend Wicki de Viking (was trouwens een meisje) noemen.
Want welke geweldige Nederlandse trainer staat er nu in de startblokken?

2 juni 2023 om 09:53

Dat is totaal niet hoe ik het me herinner. Ajax speelde bevrijd onder Olsen, zeer aanvallend en minder star in de positie als onder Van Gaal. Hij haalde Arvaladze, Oliseh, Gronkjaer en Laudrup wat allemaal uitstekende spelers waren. Ze werden dik kampioen en scoorden 112 (!) doelpunten in de eredivisie.

Olsen deed het uitstekend tot de broertes De Boer aan zijn stoelpoten gingen zagen om een transfer te forceren.

Ah kijk, zo kennen we Derksen weer. Het komt uit het buitenland en dus deugt er niks van..

30 mei 2023 om 23:23

Hoezo? Hij benoemt kort erna Thomas Frank, een Deen, als de ideale kandidaat.

30 mei 2023 om 23:25

Ja want hij beargumenteert ook erg sterk waarom die Noor geen succes kan zijn!

30 mei 2023 om 23:34

Dat die twee nooit ergens anders dan voor Deense en Noorse voetbalploegen gewerkt hebben. Nou niet bepaald vooraanstaande voetballanden. Gewoon een valide reden. Hij brengt het wat stoer, maar dat weten we na 100 jaar toch wel?

30 mei 2023 om 23:52

Een trainer die succesvol is met Brentford in de premier league is absoluut niet haalbaar voor Ajax. Maar raad eens waar hij trainer was voordat hij begon als assistent bij Brentford in ja hoor Denemarken. Is nooit kampioen geweest daar en is er vertrokken na aardig wat kritiek.

31 mei 2023 om 07:02

Ai. Feiten doe niet in het narratieve passen. Uhm nep nieuws of is hij toevallig voetballer geweest, dan is dat het 😉

30 mei 2023 om 23:23

Geen idee waarom Seniele Johan nog gequote wordt alsof het enigszins interessant is.

30 mei 2023 om 23:26

En dan noemt die sukkel als alternatief de coach van Brentford. Raad eens waar die vandaan komt? Denemarken…..🤡

30 mei 2023 om 23:27

Het is dat hij een Franse vrouw heeft...

31 mei 2023 om 07:12

Ja, dat gezeur horen we ook altijd als er een nieuwe bondscoach voor Oranje moet worden aangesteld. Dan MOET het per se een Nederlander zijn.

Een sterke Nederlandse trainer zou waarschijnlijk de eerste keuze zijn, maar zou het nu echt zo'n ramp zijn om een getalenteerde buitenlandse coach te halen? In elke grote competitie worden al decennia met succes buitenlanders aan het roer gezet.

Tenminste namen waar ik iets vrolijker van word, beide trainers spelen goed verzorgd aanvallend voetbal. Redelijk ervaren en mogen beiden het wel worden..

Zelf hoop ik nog op een hernieuwde poging om Gallardo binnen te halen, zou ook perfect Heitinga als assistent kunnen gebruiken.

30 mei 2023 om 23:08

Ja waarom valt zijn naam niet? Het enige wat ik kan bedenken is dat Zuid Amerikaanse trainers gebrekkig tot geen Engels kennen. Zijn naam valt nergens meer.

30 mei 2023 om 23:18

Niet heel gek toch, als hij alles met een tolk moet gaan doen is dat ook niet ideaal.

Denk ook dat hij zelf graag naar Spanje vertrekt, past hij qua spelopvatting denk ik ook het beste.

30 mei 2023 om 23:18

Die wilde in de winter niet. Misschien dat dat een harde nee was. Dan heeft het weinig zin om nog een keer te vragen.

30 mei 2023 om 23:23

Ja dat lijkt mij toch wel zeer lastig bij een Nederlandse club, eigenlijk gewoon onmogelijk. Hoe zie jij je dat voor je een hoofdtrainer waarvan een groot deel vd spelersgroep de taal niet machtig is, hoe ga je ooit je ideeën uitleggen, daarnaast lijkt het me ook dat het voor spelers een te grote stap zal zijn om naar hem toe te stappen als ze ergens mee zitten.

30 mei 2023 om 23:08

Gallardo neemt een sabbatical.

De Bodo/Glimt trainer zou ik toejuichen. Die heeft bovenmaats gepresteerd met Bodo en speelde erg leuk voetbal.
De Deense bondscoach totaal niet. Met zeer degelijk spelers materiaal niet boven Tunesie en Australië kunnen eindigen is erg kwalijk. Ajax mag wel hoger mikken dan dat.

30 mei 2023 om 23:07

Die Deense coach is inderdaad erg overschat. Iedereen staart zich blind op die halve finale van het EK, maar ze hebben daarvoor alleen maar Rusland, Wales en Tsjechië hoeven verslaan. Dit WK best hard gefaald met prima materiaal.

30 mei 2023 om 23:09

Dat Tsjechië wat ons nog uitschakelde.

30 mei 2023 om 23:13

Was dat omdat Tsjechië zo verschrikkelijk goed was dan? Of was Nederland gewoon ruk met Frank De Boer als bondscoach...

Derksen heeft zoals gewoonlijk drie flessen azijn op. Het is nooit goed. Hij vond destijds ook een hoop van ten Hag.

30 mei 2023 om 23:10

Derksen is geen van buitenlanders net als Valentijn. Tenenkrommend hoe ze Schmidt altijd die Duitser noemden. Ze denken dat Nederlanders alleen het voetbal kennen.

31 mei 2023 om 00:20

Inderdaad "die Duitser', terwijl op dat moment Vitesse ook een Duitser had die een puike prestatie neerzette in de Conference League en dus ook regelmatig genoemd werd... Om het toch maar lekker duidelijk te houden.

30 mei 2023 om 23:18

Derksen moet je toch ook niet serieus nemen, die zit daar alleen voor de kijkcijfers te raaskallen.

Haal die seniele Derksen toch van tv en van VZ. Wat een niveau weer. Nul argumenten ook. Een schip in een fjord. Shut. The. F. Up met je gelul gewoon eens. Die Mislintat heeft nog niks gedaan behalve Van den Boomen contracteren en hij kan er meteen niks van, Van den Boomen zelf ook niet. En twee trainers die Derksen zelf sowieso nog nooit heeft zien werken zijn ook een slechte keuze. Man man man.

30 mei 2023 om 23:20

Neejoh het programma is wel leuk. Kaag weg Rutte moet weg wolven. Ik kijk regelmatig het is voorspelbaar maar toch leuk geen idee waarom. Qua voetbal tjah Johan kijkt volgens mij sws zeker 2 jaar geen voetbal want zeker laatste 2a3 jaar roept hij dingen over het voetbal die feitelijk onjuist zijn.

31 mei 2023 om 15:07

Ik had het nu meer over Derksen zijn meningen over voetbal. Die slaan zo vaak inderdaad precies nergens op, zoals jij al zegt, en dat trek ik heel slecht. Dat hun humor niet de mijne is, ja oké. Maar houd dan je mond over voetbal of doe op zijn minst niet alsof je er nog iets van weet - denk ik dan.

30 mei 2023 om 23:27

Ik denk dat je dat programma met een dikke knipoog moet kijken, alles wat ze zeggen is voor sensatie zorgen of een soort van cabaret. En als je het zo erg vind wat ze bij VI zeggen dan kan je nog altijd op1 ofzo gaan kijken 😆

31 mei 2023 om 00:07

denk nog beter met beide ogen dicht en je vingers in je oren

begrijp echt niet dat mensen nog de moeite nemen om te kijken. zo voorspelbaar. als je 6 jaar niet kijkt, mis je gewoon niets. zelfde grappen, zelfde mening en zelfde sausje.

31 mei 2023 om 05:45

Er mogen in dat programma iig nog grappen gemaakt worden. Op de meeste zenders is dat tegenwoordig verboden. Want ojee je zal maar op iemands lange tenen staan. Overigens is johan tegenwoordig een stuk genuanceerder op veel onderwerpen, maar durft hij nog wel zaken te benoemen die de rest van de eenheidsworsten televisie het liefst verzwijgt.

31 mei 2023 om 09:31

Dat zegt meer over de andere talkshows dan over VI want dat programma is ook van een zeer bedenkelijk niveau. On topic: Ik ben ook best benieuwd naar Knutsen, is toch wat anders dan standaard de naam Bosz.

31 mei 2023 om 09:51

Wat een non argument! Kijkcijfers zeggen helemaal niks over het niveau van het programma. Probeer het nog een keer.

31 mei 2023 om 10:09

Waar zeg ik dat er alleen domme mensen naar dat programma kijken? Maar aangezien jij er naar kijkt en ik zie met welke argumenten jij komt dan zegt het wel wat over jouw niveau ja ;-).

Niet eerder genoemd? Knutsen is onder supporters al tijden lang een naam die vaak gevallen is. Ik zou het geweldig vinden!

Heerlijk die positieve energie, ik zeg doen om ze het ongelijk te bewijzen!

Waarom zoveel haat.. ik denk dat het juist goed is dat er een keer buitenlandse mensen aan het roer zijn. Voor een frisse blik. Of komt het doordat het onbekende namen zijn? Een aantal jaar geleden werd er ontzettend gehoopt op wenger en nu moet het perse een Nederlander zijn

30 mei 2023 om 23:13

Wenger is toch wel even een ander niveau dan deze twee trainers die nog alles te bewijzen hebben op hoger niveau?

31 mei 2023 om 07:12

@Ajax12321, maar wat is nou Ajax DNA, hongerige kandidaten die de top willen uitdafen en bereiken met nog een hele hoop te bewijzen of vedetten die het al bewezen hebben op een hoger niveau. Iedereen heeft de bek vol van Ajax dna en wat past bij Ajax, maar deze data Duitser lijkt het beter te begrijpen dat mensen die jarenlang bezig zijn met de Nerderlandse eredivisie en Ajax. Daarbij geloof ik weinig geruchten. Niets lekt uit bij Ajax. Zelfs opstappen van de Sar wist de telegraaf slechts enkele uren van te voren. Sowieso te laat om de ochtendkrant pas te halen, maar ze weten wel wie de belangrijkste kandidaten zijn voor de positie van hoofdcoach, waarbij een van de twee in de winterstop al bedankte omdat hij de klus bij het nationale team wilde afmaken.....

31 mei 2023 om 09:25

Ik heb het hier niet over Ajax dna gehad, waarom betrek je dat op mij? Ik zeg alleen dat Wenger veel logischer was om te noemen aangezien hij echt een geweldige coach was met heerlijk voetbal die veel had bewezen. En dat vind Alexander gek.

Alledrie dikke prima. Bij Bosz zit je iig weer op het puntje van je stoel. Bij de andere namen mogen de spelers weer vol aan de bak en zal er gekozen worden op basis van prestaties ipv naam. Het zag er allemaal zo gezapig uit verleden jaar.

"de analist vindt ook de aanstelling van Mislantat, die als Duitse technisch directeur de Nederlandse markt niet goed zou kennen"

Alsof je de Nederlandse markt moet kennen.. De tijd dat we spelers uit Nederland haalden is hopelijk toch wel verleden tijd? Buiten een onrealistische transfer Xavi Simons of misschien een talent op een zwakke positie als Van Eweijk loopt er ook werkelijk niemand rond in de Eredivisie die een aanwinst zou zijn.

Ik heb liever een trainer uit het buitenland die zich bewezen heeft. Dan weer een Marcel Keizer of Heitinga met als enige kwalificatie "is Nederlands."

Vond VI wel te pruimen vroeger. Maar sinds het een dagelijks programma is geworden, is het niveau dermate laag. Dat ik mij afvraag waarom de mening van deze man uberhaupt nog serieus genomen wordt?

Klink als paniek in het Amsterdamse, die Nederlanders trainer zijn blijkbaar "op". Een Noor en een Deen op het oog!
Denk dat ze uiteindelijk toch gaan proberen Pascal Jansen los te weken bij AZ.

30 mei 2023 om 23:19

Hoezo paniek, leg eens uit? Mag Ajax geen buitenlandse trainer gebruiken? Ik zou persoonlijk die trainer van Bodo wel een kans willen geven.

31 mei 2023 om 01:51

Eeeeuh, 3e Eredivisie, Europa League, v.d. Sar weg via achterdeur, geen beleid qua transfers, een Duitser aan het roer? Van Halst binnen halen? Ze weten uit gekkigheid niet meer waar ze het moeten zoeken. Buitenlanders presteren zelden als trainer in de Ed

Al komt die nieuwe trainer uit Ethiopië, ik zie het kaartenhuis nog wel verder instorten met al die passanten zonder "ajax Dna" Dat was juist de kracht al die jaren.

Waarom krijgt die trainer van Bodo Glimt zoveel lof? De Noorse competitie is zeer zwak, dus hij heeft nauwelijks concurrentie en in Europa uitgeschakeld door Lech Poznan. Dan speelt hij wel aanvallend voetbal, maar is hij nou zo bijzonder dan? De prestaties zijn toch niet heel bijzonder te noemen? Ja 6-1 van Roma, maar uit ook 4-0 op de broek. En Lech Poznan moet je toch kunnen verslaan? 0x gescoord ook tegen ze.

En Kasper Hjulmand heeft toch ook nooit veel gepresteerd op dat ene EK na? Zelfs dramatisch op het WK.

Als je voor een buitenlander gaat moet hij wel echt goed zijn vind ik en dan klonk Gallardo het meest interessant. Maar die komt waarschijnlijk niet.

30 mei 2023 om 23:26

Had je dan verwacht dat er namen op stonden zonder kanttekeningen? Zelfs Gallardo heeft kanttekeningen, zo is hij ook onbekend met de club (of zelfs het continent) en schijnt hij geen Engels te spreken (ook een dingetje).

Ik zie allemaal namen voorbij die wel pluspunten hebben, maar ook minpunten. Ook Peter Bosz heeft nadelen, alleen ergens moeten we een afweging maken.

Het gaat geen perfecte kandidaat worden.

30 mei 2023 om 23:28

Ik had gehoopt op betere opties als ze toch een buitenlandse coach willen. Maar als ik deze namen zie met bijbehorende prestaties zie ik niet in waarom dit betere opties dan Bosz zijn. Gallardo is wel zo’n iemand die een betere optie dan Bosz lijkt, dacht ergens gelezen te hebben dat hij Engels had geleerd. Maar genoemde trainers in het artikel worden wel erg gehyped.

31 mei 2023 om 00:08

Waarom bodo glimt zeer zwak noemen als je niks over die club weet? Echt onzin, bodo glimt was een paar jaar geleden nog maar een tweede divisie club he.. Molde en Rosenborg waren DE clubs in Noorwegen en zijn de laatste jaren ingehaald door bodo glimt. En waarom? Door fantastische scouting van jonge Scandinavische en Afrikaanse spelers en door heel goed voetbal met een heel klein budget. Je doet die club zwaar te kort, ja het is een kleine club maar geen kleine prestatie.

31 mei 2023 om 00:25

Ik noem de Noorse competitie zeer zwak, niet Bodo Glimt. Welke tegenstand heb je daar dan? Rosenborg is helemaal niks meer, zijn ingehaald door meerdere clubs. Alleen Molde is concurrentie en we moeten niet doen alsof die nou echt goed zijn. Dan moet je kijken naar Europese prestaties en die zijn best goed, maar niet uitzonderlijk. De spelers die gescout zijn komt door de scouting. De trainer moeten we beoordelen op prestaties. Dan speelt hij goed voetbal, maar vind je serieus dat zijn prestaties goed genoeg zijn om naar Ajax te halen? In de Conference League niet langs Lech Poznan komen is ook niet best. Hij wordt zwaar overhyped en Ajax zou hoger moeten mikken in mijn ogen voor een buitenlander.

Geloof best dat hij een goede trainer is, maar wordt hier neergezet als een geweldenaar die de ideale kandidaat is en denk nou niet dat hij Ajax even uit de brand gaat helpen op basis van zijn carrière.

Knutsen is wel een hele goede trainer, denkt zeer aanvallend en heeft echt iets heel moois neergezet bij Bodo. Onder zijn leiding spelen ze al jaren prachtig voetbal, heeft de club sinds 2017 echt opgebouwd met enkele anderen en sindsdien zijn ze samen met Molde de top 2 in Noorwegen. Zal goed bij Ajax passen, denkt aanvallend, past veel jeugd toe en kan talenten echt beter maken en begeleiden naar een volgende stap. Overigens is Bodo geen kampioen geworden, dat was Molde vorig jaar en dit jaar beginnen ze weer opnieuw. Seizoen begint in Noorwegen in april, en gaat door tot december normaal gesproken, vandaar dat de spelers ook contracten hebben t/m 31 december in plaats van 31 juni zoals dat bij ons is. Bodo staat dan wel weer dik boven aan, 8x winst en 1 gelijk in 9 potjes. 26 voor, 8 tegen.

De selectie kan de coach maken of breken, dus het ligt ook veel aan wat de nieuwe aankopen gaan zijn en doen. En wat gaan de dure aankopen van dit seizoen volgend jaar doen? Dus het is echt afwachten hoe het gaat klikken tussen de nieuwe staff en de selectie, en dat geldt ook voor PSV. je kan denk ik nog niet echt een willekeurige trainer op voorhand erop afrekenen.

Gallardo en Knutsen schat ik hoger in dan Bosz al zou dat ook een goede 2e keuze zijn wat mij betreft, ben niet zo weg van Hjulmand als clubcoach eigenlijk niets laten zien.

30 mei 2023 om 23:41

Wat maakt Knutsen beter dan Bosz? Hij traint wel in de Noorse competitie en Europees nou ook weer niet echt geweldig gepresteerd. Presteren in de Noorse competitie kunnen we toch niet als graadmeter nemen? Gallardo heeft echt indrukwekkend gepresteerd dus dat geloof ik wel. Zo’n iemand zou ik graag zien komen.

31 mei 2023 om 00:27

Knutsen kun je ook alleen beoordelen op de wedstrijden in Europa, denk dat er niemand op VZ naar hun competitie kijkt, de manier van spelen en de extreme fitheid beviel me wel. Het is meer zoals onder Ten Hag die kon aanvallen met een gesloten defensie en ook niet vies zijn van terugzakken en counteren.

Bosz z'n tactiek faalt eigenlijk overal hopeloos na ongeveer een half jaar, zolang hij nooit concessies doet op z'n speelstijl ga je misschien af en toe verassen maar nooit serieus om iets meedoen in Europa. Het grootste voordeel is dat hij goed met jong talent overweg kan.

Gallardo wacht denk ik op een grote club uit La Liga, met een beetje mazzel meld niemand zich en kan Ajax hem alsnog strikken.

31 mei 2023 om 00:46

Bij Ajax haalde Bosz toch de EL-finale? Dan doe je serieus mee om de prijs en Schalke en Lyon hadden toen echt goede spelers. Betere spelers dan Ajax en die schakelde hij toch uit. Ik zie gewoon niet welke prestaties Knutsen nou zo bijzonder maken. In ieder geval, zo goed dat hij direct een stap naar Ajax kan maken. Tegen Lech Poznan in de 1e knock-out ronde eruit in de Conference League. Daar verwacht je dan meer van. 1x een kwartfinale EL gehaald maar vrij kansloos eruit.

Bosz lijkt mij een trainer die precies past bij Ajax. Het heeft eerder gewerkt, waarom zou het nu niet werken? Nu ook nog eens met veel meer mogelijkheden. Bij vooral Dortmund gefaald ja, bij Leverkusen en Lyon was er te weinig progressie maar heeft hij niet echt zwaar gefaald. Vooral bij Leverkusen was het best oké, bij Lyon matig. Ajax lijkt mij de perfecte match.

31 mei 2023 om 07:27

Wat je bij Knutsen beschrijft, geldt ook voor Bosz. Kansloos uitgeschakeld in de finale tegen een slimmere mourinho. In de vooronde CL uitgeschakeld. Vervolgens gefaald bij Dortmund, slechts gedaan bij Lyon en niets toegevoegd bij Leverkussen. Waarom is Bosz zo een goede kandidaat? Die opensollicitatie op TV was niet omdat hij zoveel liefde voor Ajax heeft. De woorden van Perez over een nieuwe algemene directeur zijn hier ook van toepassing. Bosz wil het vooral voor zichzelf doen, om zichzelf te promoten en zijn blazoen oppoetsen. Klinkt erg veel als die vedetten die Ajax altijd haalt voor veel geld, die veel kosten en totaal niet uit de verf komen. Maar hey, jij zal een hele andere definitie hebben van Ajax DNA dan ik. Wel vraag ik me af of het aantrekken van Ziyech bij Twente bij jou juist wel of juist niet onder Ajax DNA valt.....

31 mei 2023 om 08:26

Nogmaals ik kijk alleen naar de manier van spelen terwijl jij je focused op prestaties en wanneer het daarom gaat zou alleen Gallardo een kandidaat zijn.

Ik zou ook de EL wedstrijden onder Bosz terugkijken, zoveel geluk gaat geen enkele ploeg ooit nog hebben dat had echt niets met goed voetbal te maken. Bij Leverkusen exact een half jaar gepresteerd voordat de tactiek te doorzichtig werd btw.

31 mei 2023 om 09:13

Ik ben het hier totaal niet mee eens. Je pleidooi over Bosz dat hij een betere kandidaat zou zijn dan Knutsen omdat Knutsen maar in de Noorse competitie speelt. Wat heeft Bosz nu daadwerkelijk in zijn gehele carrière klaargespeeld?
Hij bewijst keer op keer dat hij eigenwijs is en een type voetbal speelt wat; ja aantrekkelijk is om naar te kijken ook wel naïef is. Met het huidige materiaal wat Bosz ter beschikking zou krijgen, en de filosofie die hij hanteert zie ik hem geen potten breken bij Ajax. Ook met het feit dat hij de afgelopen 10 jaar niets heeft gepresteerd bij al zijn clubs. Geen metaal binnen gesleept. Bij Dortmund waren ze hem al zo zat vanwege zijn speelstijl dat de spelers dit niet wouden spelen. Knutsen heeft wel degelijk prestaties neergezet, en volgens jou hebben ze geen tegenstand in de competitie? (Nu volg ik de noorse competitie ook niet om daar een oordeel over te kunnen vellen) Maar het feit dat deze club in 2017 kampioen werd van de 2e divisie en nu structureel meedoet om het kampioenschap vindt ik Be noemenswaardig. In Europa hebben ze een aantal wedstrijden prima voetbal gespeeld, en ja ze zijn uitgeschakeld door Lech Poznan, dat kan gebeuren. Ajax verliest ook wel eens kansloos in europa. Destijds hebben ze ook goed stand gehouden tegen PSV. (niet gewonnen) Als je ziet met wat voor begroting de club het moet doen, heeft hij een prima elftal neer kunnen zetten wat goed rendeert. Welk efltal heeft Bosz de afgelopen jaren goed laten renderen en mee laten draaien om het kampioenschap?

31 mei 2023 om 09:27

Waarom haal je Ajax dna er toch steeds bij man? Ik zeg alleen dat ik niet persé zie wat Knutsen een betere trainer maakt. Dan kan je net zo goed voor iemand gaan die al bewezen heeft een goede match met de club te zijn toch? Kent ook de competitie, de spelers, ervaring in topcompetities, ook een aanvallende visie en zelfs Cruijff aanhanger, puur Ajax dna dus. Wat maakt Knutsen dan een betere optie?

31 mei 2023 om 09:29

Hoe eindigde hij dan alsnog 5e na een heel seizoen Homelander (eerste seizoen zelfs 4e)? En bij ontslag 6e, dan werkt het toch ook niet persé niet? Dat zijn gewoon hele normale resultaten voor Leverkusen. Hij haalde in al zijn seizoenen zelfs meer punten dan Leverkusen dit seizoen. 1x 63 punten wat erg netjes is, was het hoogste puntenaantal in jaren en hoogste ooit voor een nummer 5. En Ajax kreeg niet eens veel kansen tegen tegen Schalke uit, dus dat leek gewoon op geluk maar ze waren verdiend door over 2 wedstrijden. Alleen tegen Lyon verdienden beiden het wel aangezien Lyon Ajax wegspeelde in de uitwedstrijd, maar Ajax deed dat thuis. Ik heb het serieus laatst nog teruggekeken.

En ik focus mij op de combinatie goed voetbal en prestaties, maar dan verwacht ik vooral Europees goede prestaties en voetbal aangezien de Noorse competitie niet echt een graadmeter is. De voordelen van Bosz zijn dat het eerder heeft gewerkt, kent de spelers, de competitie, eerder gewerkt met Mislintat, ervaring in topcompetities en draagt de visie van Cruijff uit. Welke voordelen heeft Knutsen ten opzichte van dat?

31 mei 2023 om 09:40

@LynDorr, Ik zeg dat ik niet zie waarom Knutsen een betere trainer is, niet dat Bosz beter is. Er hoeft er niet 1 beter te zijn. Bosz heeft al bewezen bij Ajax een goede match te zijn, heeft ook een aanvallende visie, heeft ervaring in topcompetities, kent de competitie, de spelers. Dat zijn allemaal voordelen ten opzichte van Knutsen. Of ben je het daar niet mee eens? Hij kan met de mogelijkheden bij Ajax nu een betere selectie krijgen dan in 16/17. En afgelopen 10 jaar? Dan neem je dus zijn Vitesse tijd mee waarin hij goed heeft gepresteerd, Ajax ook anders komt Dortmund niet. Leverkusen oké gedaan, Lyon matig en Dortmund slecht. Maar noem maar weer die dooddoener het prijzenargument, wat een onzin. Bosz heeft niet bij clubs gezeten buiten Ajax die meededen om een kampioenschap, toevallig Dortmund alleen dit jaar door het falen van Bayern en alsnog niks gepakt, maar de rest die heeft ook helemaal niks gepresteerd toen Bosz weg was. Het meest noemenswaardige is dan een halve finale EL van Leverkusen. Maar Bosz haalde het hoogste puntenaantal in jaren bij Leverkusen, haalde ook de bekerfinale. Lyon wordt alsnog 7e, wat ook niet goed te noemen is.

Dat Bodo Glimt het zo goed doet ligt mede aan de trainer, maar ook aan de geweldige scouting daar. En moeten we dan prestaties in de Noorse competitie echt als graadmeter nemen als Ajax zijnde? Je wil toch hoger mikken lijkt mij?

31 mei 2023 om 10:19

@ Ajax12321 Je geeft aan dat je hoger wilt mikken maar houdt wederom een pleidooi over Bosz. Om even je opsomming erbij te halen:

- Vitesse periode: Heeft hij inderdaad goed voetbal gespeeld en Vitesse naar een hoger niveau gebracht ben ik het mee eens.

- Leverkusen op de halve finale EL na heeft hij ondermaats gepresteerd met het materiaal wat hij had bij Leverkusen.

- Dortmund was één groot fiasco. De spelersgroep wilde zijn systeem niet spelen omdat ze daar de kwaliteiten niet voor hadden in de selectie. Bosz was eigenwijs en drukte toch zijn mening door. Tegenvallende resultaten en is daarom ontslagen.

- Lyon is ook een grote teleurstelling geweest. Slecht gepresteerd met een club die best een goede selectie had onder zijn bewind. Ook te vaak kamikaze voetbal op de mat gelegd waardoor die dus te veel wedstrijden heeft verloren.

Ik vindt persoonlijk dat een goede trainer een trainer is die zich durft aan te passen, en niet iemand die hetzelfde trucje overal uithaalt, zeker niet als je ziet dat je bij meerdere clubs hopeloos hebt gefaald.

Ik vindt dat we te snel oordelen door Knutsen af te serveren zonder dat die man in een andere betere competie aan het werk is gegaan. Hij zal het echt niet minder doen dan Heitinga en Schreuder. Ik beoordeel hem op zijn huidige prestaties en zie dat hij zijn spelers beter heeft gemaakt de afgelopen jaren, dat is wel een kwaliteit dat niet veel trainers hebben. Met Bosz weet je wat je in huis haalt, en gezien zijn laatste clubs brengt dat niet veel goeds. Zijn internationale ervaring is leuk, maar hij laat zien niet geleerd te hebben van zijn internationale avonturen.

31 mei 2023 om 10:39

Dan nog zie ik liever Knutsen de kans krijgen dan Bosz die al bewezen heeft niet mee te kunnen in het moderne voetbal.

Wil je een samenvatting van Bosz bij Leverkusen kijk dan even de wedstrijden tegen Young Boys voor de lol, zelfde team dat Ajax van de mat veegde en 1 kans tegen heeft weggegeven over 2 wedstrijden maar Bosz werd vernederd.

31 mei 2023 om 10:48

Ondermaats gepresteerd met Leverkusen? Wanneer presteert Leverkusen beter dan? Ondermaats kan je het niet noemen. Seizoen met 63 punten zelfs zeer goed te noemen voor Leverkusen. Laatste seizoen kwam de klad erin. Zelden dat Leverkusen 63 punten haalt.

Dortmund heeft hij gefaald, heb ik letterlijk benoemd. Lyon had echt geen bijzondere selectie, maar zoals ik al zei alsnog matig gepresteerd. Had echt wel rond plek 5 kunnen staan. Europees de kwartfinale EL gehaald met ze, wat oké is.

Ik serveer Knutsen nergens af. Ik vraag mij alleen af of het een betere optie is en ik vraag waarom dat zo is. Minder doen dan Heitinga en Schreuder moet geen graadmeter zijn, die waren verre van Ajax niveau. Knutsen kan zich toch eerst beter bij een iets kleinere club dan Ajax bewijzen en groter dan Bodo Glimt? Het is een megastap in 1x. Bosz heeft zich bewezen bij Ajax (zijn clubs voor Ajax en Leverkusen 2 seizoenen lang), Knutsen bij Bodo. Dan is het toch best duidelijk wie meer bewezen heeft? 1x hard falen en 1x matig doen kan gebeuren, maar betekent niet dat je er niks meer van kan.

31 mei 2023 om 10:54

Dus 2016/2017 telt niet meer als het moderne voetbal? Leverkusen 2 jaar lang gewoon naar behoren gepresteerd tot de klad erin kwam telt toch ook als het moderne voetbal? Bosz heeft al wel meer bewezen dan Knutsen, maar logischerwijs ook vaker gefaald aangezien hij bij een stuk meer clubs heeft gewerkt en grote clubs ook. En Ajax onder Ten Hag was wel even van een ander niveau, Ten Hag is natuurlijk een betere trainer. Vernederd werd Bosz niet, 3 goals verschil ja maar Young Boys was erg effectief en creëerde niet eens veel kansen en had nauwelijks de bal. 2 cornergoals, 2 individuele fouten, 1 counter door alles of niets van Leverkusen en 1 rebound na een afstandsschot. 2 goede goals van Leverkusen zelf en een kopbal uit een vrije trap. Dat had eigenlijk weinig met tactiek te maken, maar vooral met individuele fouten en effectiviteit. Maar ja, dat is een slechte prestatie, dat is duidelijk. Alleen heeft hij het over het algemeen echt niet slecht gedaan met Leverkusen. Vooral bij Dortmund gefaald en Lyon gewoon matig.

31 mei 2023 om 11:21

@ Ajax12321 Ik kan niet bevatten hoe je Bosz goed vond renderen in zijn periode bij Leverkusen. Hij is geindigd op plek 5 in seizoen 19/20 en plek 6 seizoen 20/21.

In zijn tijd als trainer heeft hij een slordige 150 miljoen mogen uitgeven aan de selectie. Na zijn eerste seizoen is hij Kai Havertz kwijt geraakt aan Chelsea. Het voetbal was bij vlagen goed en heeft de halve finale EL gehaald. 19/20 finale DFB Pokal gehaald en in 20/21 kansloos onderuit tegen Rott-weis essen.

Om Lyon even aan te halen, hadden zij qua begroting en qua materiaal op het veld echt geen mindere selectie dan Lens, Strasbourg, Nice of Stade Rennais. Het feit dat die clubs beter hebben gepresteerd zal wellicht met de speelstijl van Lyon te maken hebben gehad dat seizoen. Ook was er meermaals kritiek in L'equipe over het presteren van Bosz.

Het seizoen dat hij de leiding had over ajax vergeten we maar even dat wij kansloos werden uitgeschakeld door FK Rostov, neem dat dan even als leuke graadmeter. Ook zijn we in de KNVB beker uitgeschakeld in de 8e finale tegen Cambuur Leeuwarden... Ook geen wereldse prestatie natuurlijk. De EL finale tegen Manchester verbloemt een hoop, voor wat voor puinzooi het eigenlijk was onder Bosz zijn leiding. Ook zijn we dat jaar geen landskampioen geworden. Het feit dat jij benoemde dat hij nu een beter elftal kan krijgen dan toen is larikoek.

We hadden toen spelers als Mathijs de Ligt, Andre Onana, Hakim Ziyech, Davinson Sanchez, Frenkie de Jong, Donny van de Beek en david Neres.

De europese campagne was mooi omdat de finale bereikt werd, maar was niet van een onuitstaanbaar niveau, waar het toen billenknijpen was tegen Schalke 04 in de laatste seconden. In de finale totaal tactisch overklast door Mourinho.

Dus ik snap niet waarom je blijft aanhaken waarom Bosz meer heeft bewezen, hij heeft in mijn ogen meer bewezen niet geschikt te zijn om een top team te trainen.

31 mei 2023 om 11:40

Dan moet je even wat meer naar de details kijken. Zoals ik zei, Leverkusen heeft in jaren geen 63 punten gehaald toen. Qua puntenaantallen deed hij het best goed tot het laatste jaar. In zijn eerste jaar plek 4 ook met een prima puntenaantal, maar die noem je niet. Ik heb nergens goed gezegd, ik zei niet ondermaats want dat was het simpelweg niet. Al met al best oké dus. Want nu doen ze het een stuk beter toch? Je hoeft mijn woorden niet te verdraaien om je punt te maken.

En hoe vaak blijf je Lyon herhalen? Ik heb al gezegd dat hij het daar matig deed.

Bosz zijn speelstijl heeft tijd nodig, zeker na de speelstijl van De Boer. Dan was het niet gek dat je wordt uitgeschakeld door Rostov. Je moet het bekijken over de gehele periode en daarin heeft hij het echt goed gedaan bij Ajax. Waarom komt Dortmund anders? Tegen Cambuur speelde hij met reserves omdat hij de beker niet serieus nam en wilde gebruiken voor ritme en kansen van wisselspelers.

Een puinzooi in een seizoen met 81 punten, EL finale, goed voetbal, schoon schip gemaakt van middelmaat zoals Bazoer, Gudelj, El Ghazi, Tete, Riedewald. Talenten laten doorbreken zoals Kluivert, De Ligt, Dolberg, Onana en Schöne op 6 plaatsen. Maar nee hoor, Dortmund haalt iemand die er een puinzooi van heeft gemaakt. Begrijp je jezelf nog wel?

De Ligt zat in zijn debuutjaar, Onana ook. Ziyech en Sanchez eerste jaar. Allemaal waren ze nog niet zo goed als ze ooit waren en Bosz heeft ze een stuk beter gemaakt in het seizoen zelf. Frenkie de Jong, Van de Beek en Neres speelden toen nog nauwelijks dus waar heb je het over? Die waren nog lang niet waar ze ooit waren en hadden nog tijd nodig. Hij speelde ook met Viergever, Sinkgraven, Younes, Klaassen en Traoré in de basis maar die noem je niet. Dat is allemaal middelmaat.

Billenknijpen tegen Schalke was door de domme rode kaart van Veltman. Over twee wedstrijden gezien dik verdiend door. In de thuiswedstrijd had het 5-0 kunnen worden, uit was 3-2 gewoon terecht. De finale is ook altijd zo’n dooddoener. Beide ploegen creëerden helemaal niks, maar toevallig scoorde United met een heel gelukkig afstandsschot die van richting werd veranderd (daarvoor al dom balverlies Riedewald die noodgedwongen moest spelen) en uit een corner. Beiden hadden helemaal niets met tactiek te maken en daarbij had United ook gewoon meer kwaliteit (spelers als Mata, Rooney, Mkhitaryan, Blind die later steunpilaar was van Ajax in 18/19, Rashford, Martial, Carrick, Pogba, etc.)

Je probeert alleen maar de negatieve punten aan te halen, dat zegt eigenlijk best wel veel over je objectiviteit en zelfs goede punten een negatieve twist te geven. Ik benoem gewoon dat hij heeft gefaald bij Dortmund, matig heeft gepresteerd bij Lyon en bij Leverkusen het oké gedaan heeft. Maar jij durft zelfs te beweren dat hij er een puinzooi heeft gemaakt bij Ajax. Koekoek.

31 mei 2023 om 12:49

@ Ajax12321 Op basis van je laatste alinea is een kinderhand al snel gevuld zullen we maar zeggen. Je haalt iedere keer het punten aantal aan dat hij met Bayer Leverkusen heeft behaald. 63 punten lang niet behaald. Daar koop je weinig voor aan het einde van de rit als je 150 miljoen hebt mogen investeren.
Onze grote vriend Alonso heeft het jaar erop 64 punten behaald in zijn debuutjaar en is 3e geëindigd. Dit jaar is hij met 50 punten 6e geëindigd. Ik vindt persoonlijk als je 150 miljoen mag investeren dat je een betere prestatie kan neerzetten met je team.

Je geeft aan dat het niet gek is dat je wordt uigeschakeld door Rostov omdat de speelstijl van Bosz tijd nodig heeft? En in het vorige betoog kom je met het feit dat Knutsen niets heeft laten zien, maar alleen op niveau Noorwegen? Ik was vergeten dat Rostov een internationale grootmacht was natuurlijk. Het is van de zotten dat je probeert goed te praten dat wij zijn uitgeschakeld door Rostov. Ik durf te wedden dat je voor die wedstrijd geen enkele speler kende van die club, en dat is logisch omdat het ook van een armmoedig niveau was. Bosz had in die wedstrijd zijn elftal niet voor elkaar en verloor met (4-1). Je benoemde Younes als middelmaat, de enige speler die dat seizoen nog eens een mannetje voorbij kwam aan de linkerkant, het was trouwens diezelfde Younes die ervoor zorgde dat wij tegen Schalke doorgingen. Het feit dat Sinkgraven ertussen staat ben ik het met je eens, alleen het was Bosz die ervoor koos om hem als back op te stellen. Het was juist het tactische aspect dat ons de das omdeed, omdat zoals zo vaak Bosz hoog druk wil zetten met een hoop ruimte in de rug en het bekend was dat Rostov counter voetbal speelt. Dat we tegen United kansloos onderuit gingen en hun meer kwaliteiten hadden kan ik inkomen en neem ik Bosz ook zeker niet kwalijk, maar laten we niet doen alsof hij de grote verlosser zal zijn.

Watzke heeft Bosz gehaald vanwege zijn prestaties in Europa met Ajax, en dan met name het behalen van de finale. Watzke had verwacht dat het pressievoetbal goed zou passen bij Dortmund en is daarom gehaald. Je vraagt of ik mijzelf nog wel begrijp, denk jij überhaupt dat als Bosz een wereldprestatie had neergezet dat Ajax hem had laten gaan na 1 seizoen? Het was een puinhoop omdat Bosz en consorten niet meer konden omgaan met de rest van de technische staf binnen Ajax. Hij heeft interne onrust veroorzaakt en heeft hierdoor een hoop extra onrust binnen de selectie veroorzaakt. Misschien moet je je wat meer dieper in de stof verdiepen.

Ik probeer helemaal niet alleen maar negatieve punten aan te halen, zeker niet. Ik ben wel reëel in mijn bevindingen en kan niet snappen waarom mensen elkaar altijd napraten en klakkeloos de naam van Bosz roepen. Als Bosz echt zo goed was als optie, dan was die allang gepolst.

31 mei 2023 om 13:13

Want het gaat alleen maar om het geïnvesteerde geld? Kijk naar Ajax dit seizoen. 100 miljoen geïnvesteerd in middelmaat. Was de selectie van Bosz nou zoveel beter dan die van Alonso? Dat is het enige wat relevant is. Beiden presteren vergelijkbaar. Ze presteren gewoon oké voor Leverkusen begrippen.

Rostov was destijds heel goed in Rusland en tuurlijk is dat alsnog een slechte prestatie. Ik geef alleen een verklaring hiervoor. Je weet zelf ook dat het heel anders was gelopen verder in het seizoen. Rostov eindigde dat seizoen overigens boven PSV in de CL en werden het seizoen ervoor 2e in de Russische competitie die best prima clubs als Lokomotiv, Spartak, Krasnodar, Dinamo, CSKA en Zenit heeft. En Bazoer, Gudelj, El-Ghazi en Tete speelden toen nog in de basis. Opnieuw vertik je het om naar de details te kijken om je punt te maken. Want de speelstijl + vaste opstelling was er nog lang niet. Ik vind Knutsen goed presteren, maar ik vraag me alleen af of die stap niet te groot is naar Ajax. Hij kan toch beter eerst een tussenstap maken?

Ajax liet hem niet zomaar gaan, hij wilde zelf weg. Ajax wilde juist graag dat hij bleef, denk je serieus dat ze het wel prima vonden dat hij weg ging? Tuurlijk gaat hij als hij een conflict had met Van der Sar en Dortmund komt. Die onrust sloeg helemaal niet door op de selectie, hoe kom je hierbij? Als Slot bijvoorbeeld weg zou willen bij Feyenoord dan hebben zij ook weinig keuze buiten een mooie transfersom vragen. Dat is alles wat je kan doen als een succesvolle trainer weg wil. En EL-finale in 1 seizoen is meer bereikt dan Slot in 2 seizoen, maar nee het is geen wereldprestatie met het Ajax van destijds.

Ik noem overigens niet klakkeloos de naam Bosz of praat mensen na, want je hebt zelf gezien dat ik een hele hoop argumenten heb gegeven. Dus dat kan je niet op mij toepassen. Ik vind hem daadwerkelijk een goede optie vergeleken met andere realistische opties. En die logica van de laatste zin slaat natuurlijk nergens op he. Dat zelfde kan je van Knutsen zeggen. Ze willen natuurlijk eerst officieel maken dat Heitinga het niet wordt, dat is wel heel duidelijk.

Je noemt jezelf reëel, maar je gaat aan een hoop details voorbij. Daardoor lijkt het alsof je al een bepaald beeld hebt van Bosz die je graag wil bevestigen. Bosz is geen wereldtrainer, maar die zijn niet beschikbaar voor Ajax.

31 mei 2023 om 14:34

@ajax12321

Ik geef aan dat hij 150 miljoen heeft mogen uitgeven en je voor zoon investering wel wat mag verwachten, net als dat ze dat bij Ajax dit seizoen ook hadden. Of ga je er vanuit dat ze dit seizoen als doelstelling plek 3 hadden?

Ik zeg niet dat hij een wanprestatie heeft geleverd met Leverkusen, maar goed gepresteerd is weer het andere uiterste. Ik denk dat de selectie van Bosz, zeker in zijn eerste seizoen van betere kwaliteit was dan dat van Alonso, met Kai Havertz en Leon Bailey er nog bij.

Rostov heeft dat jaar een leuk jaar gehad maar was verre van bijzonder. Nu kan je allerlei redenen zoeken qua clubs en dergelijken, maar Ajax had hier nooit van mogen verliezen.

Je geeft aan dat ik niet naar de details wil kijken om mijn punt te maken? Hier moet je mij toch even bij helpen; Ik onderbouw namelijk alles wat ik aandraag omdat ik dit belangrijk vindt om duidelijk over te brengen waarom ik iets vindt.

Ik weet niet of de stap van Bodo Glimmt naar Ajax te groot is voor die beste man, dat weet niemand tot het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Enige waarvoor ik pleidooi is dat ik het een geschikte trainer vindt, die meer bij het huidige Ajax past dan Bosz gezien de afgelopen jaren van beide trainers.

Nu wil ik je er even op wijzen dat je zelf een aantal details weglaat in je alinea, met het feit dat Bosz en Kruzen sinds de winterstop al niet meer communiceerden met Carlo L'ami, Henk Spijkerman en Bergkamp. (beetje zelfde soort situatie als nu bij PSV met van Nistelrooy) Naast zijn assistenten had hij ook nog mot met van der Sar en boterde het niet tussen hem en een aantal spelers. Vindt dat je hier te makkelijk overeen stapt. Ajax vond het prima dat hij ging, en ze hebben dan ook geen enkele moeite genomen om zijn contract te upgraden, iets wat je wel wil doen als je zo mega tevreden bent over je trainer. (Zie de huidige situatie bij Feyenoord).

In mijn reactie geef ik aan dat mensen zich klakkeloos napraten, ik refereer hier niet aan jou.

Wij gaan er denk ik toch niet uitkomen maar wilde hier nog wel even op reageren. Het zijn geen verwijten het is gewoon een gezonde discussie tussen 2 Ajax fans en meningen mogen verschillen.

31 mei 2023 om 14:45

Nee, maar als Leverkusen rond plek 4/5 eindigt is dat toch volgens verwachting of niet? Dortmund, Bayern en Lepizig zijn sowieso beter. En opnieuw, hij heeft het niet persé goed gedaan. Gewoon oké, daar kunnen we het toch over eens zijn? Niet goed, niet slecht, gewoon oké.

En ik vind een verlies tegen Rostov matig, maar gezien die situatie, met die spelers en de speelstijl erin slijpen niet gek. Daarom deed ik die uitspraak, je nam de spelers die speelden niet mee in je oordeel en hoe vergevorderd de speelstijl was. Dus zo gek is dat toch niet? Uiteindelijk een hele goede Europese campagne gedraaid en daar gaat het uiteindelijk om.

Als je vindt dat Knutsen beter bij Ajax past is dat prima, daar ben ik het dan mee oneens.

Als Bosz aangeeft persé weg te gaan, dan hoef je toch geen contract aan te bieden? Dat er een bestuurlijk conflict was is een reden waarom ze het waarschijnlijk hebben laten gebeuren ook, maar de prestaties? Lijkt mij sterk. Tussen welke spelers boterde het niet dan? Overigens gingen de genoemde 3 later alsnog weg samen met Keizer, dus daar had Bosz dan blijkbaar wel een punt. Die functioneerden blijkbaar niet best.

Laat Derksen toch kletsen. Heeft nog nooit fatsoenlijk een bal kunnen trappen en is nog nooit trainer geweest. Verstand van voetbal heeft hij ook al niet. Waarom blijven mensen dan naar hem kijken ? Ik zeker niet!

Nee inderdaad Derksen , dat hebben we ook gezien met die Ten Hag , wat voor Ajax DNA had die zeg voordat hij bij Ajax kwam?

31 mei 2023 om 00:09

Maar duurde ook jaren voordat hii beetje geaccepteerd werd door derksen en valentijn

31 mei 2023 om 02:22

Niet alleen door hen, er zijn vele mensen geweest die Ten Hag eerst onderschat hebben.

31 mei 2023 om 03:26

Omdat Derksen zo'n type is die zijn fouten niet graag toegeeft. Stel je voor het orakel uit het oosten zit er naast.
Daarnaast het Ajax DNA...Als je kijkt welke trainers de afgelopen jaren succesvol waren bij Ajax dan waren het vooral trainers die voordat ze begonnen geen Ajax achtergrond hadden of het elftal niet lieten voetballen volgens dat Ajax DNA.

Goh, Derksen is tegen de komst van een buitenlander. Wat een verrassing. Blijft knap hoe hij zijn xenofobie keer op keer blijft verdedigen.

Als ik me niet vergis heeft Kovacs 2 Europa Cups 1 gewonnen met Ajax en hij is een Roemeen, Happel(oostenrijker) met Feyenoord. Dus ik snap dat hele gedoe om buitenlanders nooit.

Heeft Heitinga zn eigen glazen ingegooid? Of is er hem een wortel voorgehouden.

De manier waarop ajax gerunned wordt sinds Overmars weg is, verdiend in ieder geval geen schoonheidsprijs

Ik als fan ben hier heel enthousiast over. Hij heeft geweldig gepresteerd met Bodo Glimmt sinds dat ze zijn teruggekeerd op hoogste niveau. 3x kampioen geworden van Noorwegen en ze hebben goede Europese campagnes gespeeld.

Als je ziet met wat voor begroting ze hebben gewerkt de afgelopen jaren en wat voor team ze hebben neergezet, denk ik dat hij één van die trainers is die daadwerkelijk zijn spelers beter laat presteren.
Ik zou hem dan ook graag als trainer van Ajax zien, en de beste man zijn kans geven de speelstijl te implementeren. Derksen blijft weer eens hangen in zijn vaste antwoorden en zijn tunnelvisie voor Bosz.

Het is geen slechte trainer, maar kamikaze voetbal spelen met het materiaal wat wij nu hebben is helemaal zonde. De verdediging is al veruit het zorgenkindje wat opgelapt moet worden. Ik hoop dat ze Kjetil Knutsen de kans willen geven om zich te laten zien op een hoger niveau, denk dat de trainer dit ook wel verdiend heeft. Wat hebben alle grote namen ons ooit gebracht deze eeuw?

Ik denk nog steeds dat Bosz de beste man is op dit moment voor Ajax.. kent de club, speelwijze, weet om te gaan met de grotere spelers en die kan dan nog een keer Ziyech ophalen! Haha...

Wat is nou het Ajax dna. De manier van voetballen die die Noorse trainer nastreeft is 1 en al Ajax dna.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren