Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De gesprekken met Bale gaan meer in gebaren, hij spreekt alleen Engels’

Laatste update:

Voorafgaand aan dit seizoen nam Zinédine Zidane afscheid van Real Madrid. De Franse oefenmeester was uitermate succesvol bij de Madrilenen, vooral in de Champions League. Marcelo kijkt met een uitstekend gevoel terug op de samenwerking met Zizou, die met de Koninklijke drie keer het miljardenbal wist te winnen.

Volgens de Braziliaanse linksback hadden de twee een goede band met elkaar ontwikkeld in de tijd dat Zidane het voor het zeggen had bij Real Madrid. “Hij en ik hadden een geweldige relatie met elkaar en we spraken elke dag. Hij was geïnteresseerd en verdedigde mij, wanneer dat nodig was”, blikt Marcelo terug op de samenwerking met de legendarische Fransman, die na zijn vertrek uit Madrid werd opgevolgd door Julen Lopetegui. Inmiddels staat de Argentijn Santiago Solari voor de groep.

Zidane was volgens Marcelo, die woensdagavond vermoedelijk in actie komt tegen Ajax in de Champions League, een trainer voor wie hij een stapje extra zette. “Hij was goed voor me en heel professioneel. Ik deed alles voor hem: rennen, vechten, zelfs geblesseerd spelen”. Het vertrek van de 108-voudig Frans international zag Marcelo dan ook niet aankomen. “Het was vreemd, want de meesten van ons hadden niet door dat hij zou gaan. Alles was meer dan goed en het was voor mij echt een schok”, zegt Marcelo tegenover Marca.

Niet alleen Zidane trok de deur achter zich dicht, ook Cristiano Ronaldo vertrok uit Madrid. “Ik had een innige band met Cristiano en zijn familie”, vervolgt de dertigjarige, sinds 2007 speler van de Koninklijke. “Het is normaal om een beetje verdrietig te zijn als iemand vertrekt met wie je negen jaar hebt gevoetbald, net als dat het jammer is dat Kiko Casilla weg is”. Met Gareth Bale gaan de gesprekken volgens Marcelo wat minder ver. “Dat gaat meer in gebaren, omdat hij alleen maar Engels spreekt. Of we zeggen dingen als ‘hallo’ en ‘goede wijn”, besluit Marcelo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dat waar is, is het toch apart, 5 jaar in een land wonen en toch de taal amper machtig zijn. Het is ook niet alsof hij erheen ging met de gedachte dat hij een jaar later weer weg zou gaan, aangezien hij naar Real Madrid ging. Als je daarheen gaat plan je toch daar even te blijven.

13 februari 2019 om 11:21

Bij ons in Jalon, of op zijn Valenciaans Xalo wonen ook aardig wat Engelsen, Duitsers en Nederlanders, waar de Duitsers en Nederlanders nog moeite doen om Spaans te spreken zie je dat bij de Engelsen veel minder, denk dat van de Engelsen in Jalon nog geen 10 procent moeite doet om Spaans te leren

13 februari 2019 om 15:53

Toch nog een beetje die koloniale mindset, de wereld schikt zich wel naar ons.

13 februari 2019 om 12:12

Tsja het is een beetje makkelijk praten vanachter je mobieltje/laptop.... we weten niet waarom Schone na 5 minuten Nederlands praat en Dolberg niet. Hoeveel Nederlandse coaches spreken Arabisch na hun avontuur in de zandbak? Misschien is Bale wel dyslectisch en kan hij het gewoon niet. Het lijkt me nl niet een type die de kantjes er vanaf loopt. Na 5 jaar zou ik vloeiend in Spaans zijn maar ja ik zou dan weer niet bij Madrid hebben gespeeld...

13 februari 2019 om 12:19

Ik zeg ook niet dat Bale vloeiend Spaans moet kunnen of het moet kunnen schrijven, ik zeg dat hij zich verstaanbaar zou moeten kunnen maken in het Spaans. Voetballers hebben vaak vrij veel vrije tijd, dus daar ligt het ook niet aan. Dan blijft hier echt onwilligheid over hoor.

13 februari 2019 om 12:32

Ik zie wel duidelijk een verschil hoor. Het heeft met de tijd te maken want Suárez spreekt ook een woordje nederlands. Jongens als Onana en dolberg leren geen Nederlands meer omdat ze weten dat ze hier maar een paar jaar zijn. Jongens als schone, kwamen hierheen en wisten toen gewoon nog niet of dit misschien wel hun eindstation is.

13 februari 2019 om 12:45

Wat ik gelezen heb, toen hij net in Spanje aankwam, was dat hij geen Spaanse les wilde en zei dat hij het gaandeweg wel gaat leren.
Nu, 5 jaar later, blijkt de realiteit toch anders te zijn en is hij het zeker niet gaandeweg gaan leren.. Dat komt bij mij echter wel over als iemand die er dus maar even vanuit ging dat hij het wel zou oppakken, zonder er veel moeite voor te doen.

Dat Denen goed Nederlands spreken heeft ook te maken met het feit dat de overgang van Deens naar Nederlands wat kleiner is dan van Engels naar Spaans.

Overigens zegt het niks over het begrijpen van de Spaanse taal. Misschien begrijpt Bale alle uitleg van Solari en zijn voorganger Zidane, zonder zelf Spaans te spreken.

13 februari 2019 om 12:49

Dolberg spreekt wel heel redelijk Nederlands, voor de camera durft hij het niet echt.

13 februari 2019 om 13:33

Vreemd dat Bale geen Spaans praat maar ook erg vreemd dat Marcello geen Engels praat. Naar mijn mening zou eigenlijk iedereen maar zeker top voetballer, Engelse les moeten krijgen op school. Je beperkt je wel heel erg als je de taal die internationaal gezien het meest gebruikt wordt, niet kent. En ja er hebben misschien wel meer mensen Chinees als 1e taal maar daarom had ik het ook over internationaal gebruik...

13 februari 2019 om 13:55

Onana leert geen Nederlands omdat hij al 3 wereldtalen spreekt en met vrijwel iedereen op de club kan communiceren. Hij spreekt vloeiend Spaans en Frans en begrijpbaar niveau Engels. Dan is de nood om daar Nederlands bij te leren niet enorm groot. Dolberg daarin tegen kan je in het Nederlands mee praten alleen verkiest hij het om zijn interviews niet in het Nederlands te doen. Iemand als Muric zou dan een beter voorbeeld zijn, deze sprak na 3 jaar geen Engels (of andere wereldtaal) of Nederlands. Iemand als Traoré en Danilo die relatief kort hier zijn moeten ook eerst Engels leren en gaan daarna over op Nederlands, zo spreekt Traore ook gewoon goed Frans en Engels inmiddels en is bezig met nog een taal. Danilo Pereira spreekt Portugees en heeft goed Spaans geleerd en spreekt nu redelijk goed Engels.

13 februari 2019 om 14:05

Tipptopp

En daar zit je dus fout.
Als eerste taal wordt Spaans meer gesproken dan Engels (406 miljoen Spaans tov 335 miljoen Engels).

Echter, de Engelse taal wordt door enorm veel mensen als tweede taal gesproken, en dit geldt slechts in mindere mate voor Spaans. De groep mensen die Engels als tweede taal spreekt is zelfs groter dan de groep eerste-taal sprekers. Maarliefst 430 miljoen mensen spreken Engels als tweede taal.

Dus dat een Braziliaan in Spanje geen Engels spreekt is niet zo vreemd. Dat een Brit in Spanje geen Spaans spreekt is wel degelijk vreemder.

Na zoveel jaar nog geen spaans spreken is naar mijn mening geen goede zaak. Kan zeker verkeerd overkomen bij bv. de trainer.

13 februari 2019 om 11:20

N'kufo sprak na jaren in Enschede ook geen Nederlands. Het komt voor dus. Vind het ook niet pleiten voor iemand. Als je echt wilt slagen ergens moet je ook buiten het veld investeren.

13 februari 2019 om 11:40

Ja maar N'kufo sprak wel Engels waarmee die kon communiceren met zijn medespelers en coach. Bij Bale vormt het dus echt een Barrière. Vind ik toch een andere situatie.

Slutsky zal ook geen Nederlands praten behalve het woord "bitterballen"

13 februari 2019 om 11:40

Wie weet is hij niet in staat Spaans te leren? Er zijn mensen die het gewoon niet kunnen denk ik, weet niet of dit bij Bale ook het geval is.

13 februari 2019 om 11:41

Ik meen dat hij wel Nederlands kon, maar liever niet voor camera. Zijn beheersing was daarvoor te laag.

13 februari 2019 om 13:02

N'kufo heeft dan ook niet voor misschien wel de beste club ter wereld gevoetbald. Vind het best vreemd dat men hier allemaal andere voorbeelden aanhalen terwijl dat niks met Real Madrid te maken heeft.
Misschien hebben clubs als WHU en Twente wel tegen Tevez en N'kufo gezegd "je hoeft echt de taal niet te spreken, zolang je maar begrijpt wat ik zeg en je goals maakt"..

En misschien begrijpt Bale wel beter Spaans dan wij allemaal denken, Marcello heeft het hier over gesprekken met hem. Hij spreekt het dus niet, maar kan het ongetwijfeld verstaan.

13 februari 2019 om 15:55

@alexdelpiero, Je hoeft toch geen professor te zijn om een beetje wat woordjes te leren waardoor je je in het veld verstaanbaar kan maken. Als je dat niet kan, heeft het niet zo veel met je vermogen te maken maar meer met de wil. Vloeiend spaans is iets anders of course.

13 februari 2019 om 11:49

Het kan ook een intelligentiekwestie zijn. Misschien heeft Gerrit de capaciteiten niet om de taal machtig te zijn/worden.

13 februari 2019 om 12:12

"gerrit"

13 februari 2019 om 13:20

Ik ben van mening dat als je lang genoeg in een land woont waar je de taal dagelijks hoort en je daarnaast gewoon lessen volgt, iedereen in staat is om een taal te leren. 5 jaar moet toch echt wel genoeg zijn.

Ik vind het kansloos van Bale dat hij geen Spaans heeft geleerd. Dat zou hem zoveel hebben geholpen in teamverband. Als je team niet eens goed met je kan communiceren. Als club had ik hem oprecht Spaanse les verplicht.

13 februari 2019 om 11:20

Ergens snap ik jouw reactie wel, want ik had ook verwacht dat Bale inmiddels wel Spaans zou moeten kunnen na al die jaren. Maar bijvoorbeeld Tevez die sprak ook vrijwel geen of helemaal geen Engels gedurende de periode dat hij in Engeland speelde voor West Ham United, Manchester United en Manchester City. In totaal speelde hij volgens mij 7 jaar in Engeland als ik mij niet vergis, maar hij presteerde daar over het algemeen wel goed.

13 februari 2019 om 11:25

De taal niet spreken betekent niet dat je niet kan presteren, uiteraard. De taal wel spreken kan daarnaast het teamspel wel bevorderen. Als je dan niet altijd even goed presteert, zoals het geval bij Bale, dan is het uiterste noodzaak. Als Bale de sterren van de hemel zou spelen, dan zou niemand dit überhaupt zeggen en had je inderdaad kunnen zeggen: Laat maar, het gaat goed zo.

Dat van Tevez was me niet bekend, maar wel interessant en wederom frappant. Tegenwoordig zie je het in Engeland wel meer, spelers die geen Engels kunnen. Vandaag de dag voornamelijk vanwege het hoge gehalte niet Engelsen, waar soms spelers onderling in het Spaanse makkelijker kunnen communiceren.

Desondanks zou ik het toch iedere speler aanraden om het te doen! Het zal voor Bale nu niet veel nut meer hebben want ik verwacht dat hij binnen maximaal twee jaar wel weg is daar.

13 februari 2019 om 11:50

Ik refuteer dat Tevez geen engels sprak. Hij sprak het niet goed, das heel wat anders dan in het geval van Bale. Waar Tevez moeite deed om engels te praten(zie interview in het engels op youtube) heb ik de indruk dat Bale er géén moeite voor doet. Dat zijn twee verschillende dingen.

13 februari 2019 om 15:57

Ik refuteer, dat is een anglicisme. Wat wel leuk is in deze contect. Tevez kon inderdaad wel Engels.

Ik heb het al eerder aangegeven, deze kerel moet Asap weg uit Madrid. Heeft nooit de moeite genomen om te integreren. Ter Stegen speelt pas 2/3 jaar bij Barca en kan vloeiend Engels en Spaans.

Daarnaast, heeft hij altijd lopen zeuren dat hij weinig speelt en de voorkeur niet krijgt. Hij speelde 2e viool als de man om wie het ging voorin. Vanaf de laatste zomer heeft hij eindelijk de kans gehad, maar nee.. weer geblesseerd, verrassend.

Ook, waren zijn begin jaren prima. Totdat hij ineens zag dat Ronaldo een fysieke atleet was en dacht: shit ik moet er ook uit zien als een bodybuilder. Hij werd trager en zijn draaicirkel is te vergelijken met een Yo Mama is so fat joke. Was even belangrijk in het laatste kampioensjaar toen hij Ronaldo's blessure redelijk opving, maar het is nu echt tijd om lekker terug te gaan naar Engeland.

Het is een cultuurkloof. Spaans leren is echt niet zo makkelijk voor een Engelsman. Van Portugees naar Spaans daarentegen is echt easy. Komt ook bij dat Bale misschien niet goed is met talen

13 februari 2019 om 11:22

Hoe moeilijk het ook is, basis Spaans leren in 5 jaar is niet tevel gevraagd of wel soms? Bale is simpelweg niet geïnteresseerd dat is het. Hij zit meer met zijn telefoon dan dat hij met zijn teamgenoten communiceer.

13 februari 2019 om 11:26

Spaans is een van de makkelijkere Europese talen. Je hoeft echt geen perfect Spaans te spreken, als je maar goed genoeg kan communiceren is het al prima, maar dat kan Bale blijkbaar ook niet.

Het is totaal niet relevant of hij niet goed is met talen, iedereen kan het leren als hij zijn best maar doet.

13 februari 2019 om 11:35

Spaans is inderdaad niet de moeilijkste taal, het is wel een taal waarin klank vrij belangrijk is, bijvoorbeeld pero betekent maar en perro hond, of está en esta, vind het wel een hele mooie taal

13 februari 2019 om 11:39

Ik heb zelf alleen Frans gevolgd, wat ik persoonlijk te afschuwelijk voor woorden vond achteraf. Frans is wel een lastige taal, vanwege de grammaticale structuren.

Klank lijkt me inderdaad belangrijk, maar ook te oefenen. Als je een extra taal zou moeten leren lijkt me Spaans een prima keuze.

13 februari 2019 om 11:33

Dat krijg je er bij mij niet in, is vooral je houding en wil om te leren. Het is geen Arabisch, Chinees of Japans. Het is gewoon een latijnse taal.

13 februari 2019 om 11:39

Spaans, Italiaans, Portugees, Frans en Roemeens zijn Romaanse talen.

13 februari 2019 om 11:42

En de Romaanse talen zijn ontstaan vanuit het Latijn

13 februari 2019 om 11:52

Dat klopt, maar Latijns is geen aparte taalfamilie, kan mij wel voorstellen dat mensen het een Latijnse taal noemen hoor

13 februari 2019 om 18:39

*Latijn

Sorry..

13 februari 2019 om 11:42

Valt reuze mee hoor, ik heb de documentaire van Escobar iets van 30x bekeken en de helft begrijp ik nu wel in het Spaans, ligt er aan of je het wilt leren of niet, als je daar woont en dagelijks spaans pratende mensen om je heen hebt sla je toch wel een groot gedeelte op in je hersens of zeg ik nou iets geks?

13 februari 2019 om 12:12

"valt reuze mee hoor, ik heb de documentaire van Escobar iets van 30x bekeken en de helft begrijp ik nu wel in het Spaans,"

Maar spreek jij nu ook Spaans?

Ik snap best wat je bedoelt, na het drie keer bekijken van 'narcos' is mijn Spaans ook weer heerlijk opgepoetst, maar een taal voor een belangrijk deel kunnen volgen is echt iets anders dan een actief vermogen om nuttige inhoudelijke conversaties te voeren. Ik denk zomaar dat Bale ook echt wel meer dan de helft van wat er gezegd wordt kan volgen namelijk. Maar spreken is echt 'different cookie', ....


13 februari 2019 om 13:02

Naja als je 5 jaar in Spanje woont en 90% van je teamgenoten praten Spaans dan ga ik er wel van uit dat je toch vooruitgang hebt geboekt in je Spaanse taal, ik spreek de taal niet maar begrijp wel de basis.

Nog maar een bevestiging van dat hij geen Spaans spreekt.. is toch triestig? Courtois leerde Spaans op 2 jaar terwijl hij in Spanje zat op huurbasis.. het is bizar gewoon. En trouwens Zidane deed de deur niet dicht, hij zei zelf dat hij Real verlaat maar niet de deur achter zich dicht gooit, want ooit komt hij terug

13 februari 2019 om 11:27

Het is inderdaad triest. Ik kan het eigenlijk ook niet begrijpen. Je zou toch per direct een Spaans cursus gaan volgen als je de taal totaal niet machtig bent? Als je na zo lang niet eens fatsoenlijk kan communiceren met je teamgenoten in de landstaal doe je iets fout. Bale wil volgens mij niet eens zijn best doen.

13 februari 2019 om 11:58

Het lijkt mij ook vrij eenzaam moet ik zeggen. Als je nauwelijks kunt communiceren met de personen die je dagelijks voor een X aantal uur ziet, dat is toch niet leuk dan? Alleen daarom zou je het toch al gaan leren lijkt mij. Zelfs al ben je geen talen wonder, dan nog is het niet onmogelijk om te leren hoe je een simpel gesprek voert in een vreemde taal. Zeker als je zoveel tijd hebt als voetballers. Dat vind ik persoonlijk gewoon luiheid. In diezelfde trant vind ik het ook te zot voor woorden als professionele voetballers niet op zijn minst functioneel tweebenig zijn.. Je hoeft niet perfect tweebenig a la Cazorla te zijn, maar een goede strakke pass versturen en een schot op goal kunnen produceren zijn wel een vereiste in mijn ogen. Idem voor taal dus.

Ik vind het ook merkwaardig, dat Nicolai Jörgensen en Dusan Tadic, om er maar een paar in Nederland te noemen, altijd Engels spreken, als ze na afloop van een wedstrijd worden geinterviewd. Beiden hebben er al wat jaren in Nederland opzitten.

13 februari 2019 om 11:30

Tadic heeft in zijn Groningen tijd zo nu en dan in het Nederlands gesproken. Jörgensen is er eigenlijk niet eens zo lang en is simpelweg meer een passant.

Bij Tadic is het denk ik meer dat de taal wat is vervaagd na een aantal jaren in Engeland. Het is goed mogelijk dat hij in het Engels zijn punt beter kan maken en bij Ajax verstaat iedereen Engels.

13 februari 2019 om 11:40

Slechte vergelijking omdat interviews heel anders zijn. Tadic verstaat sowieso Nederlands en spreekt het volgens mij ook wel. En dat geldt voor meer voetballers (dolberg bijvoorbeeld). Maar als ze er onzeker over zijn of het toch lastig vinden om snel woorden te vinden, is de keuze om in het Engels of native pers te woord te staan logisch. Maar volgens mij kunnen die spelers allemaal gewoon communiceren met teamgenoten. En dat lijkt bij Bale nu dus anders. Spanje is sowieso een andere cultuur, waarbij veel minder mensen Engels begrijpen (als je het bijv. met Nederland vergelijkt). Dus dan is het gewoon 'noodzaak' dat als jij daar naar toetrekt dat je die taal leert.

Het kan ook zijn dat Bale wil wel leren, maar misschien heeft hij een leerachterstand ofzo. We weten niet op welke onderwijs hij zou zitten als hij geen voetballer was. Ik heb Engels les gegeven op mbo prakticon en geloof mij sommigen konden het echt totaal niet. Ik heb over leren , begeleiding krijgen en dan alsnog een 2 krijgen op een toets. Bestaat echt.

13 februari 2019 om 11:50

Nee, dat is te makkelijk. Na vijf jaar heb je zelf met de grootste leerachterstand ter wereld wel enige kennis van de Spaanse taal. Het bestaat inderdaad, maar als prof heb je de beste persoonlijke begeleiders tot je beschikking. Je kan daarnaast een volwassen man niet vergelijken met Mboers, die zichzelf vaak verplicht voelen daar te zijn.

13 februari 2019 om 12:12

Is toch kansloos! Je zou denken dat als je 5 jaar ergens woont en werkt en bijna constant alleen maar Spaans hoort dat je de taal dan machtig ben!? Ik ken genoeg vrienden/familie leden die andere talen hebben geleerd puur vanwege het feit dat ze daar wonen. En dat in Max 3 jaar! Japans, Chinees, Russisch en nog veel meer talen die een stuk moeilijker zijn dan spaans, 1 van de makkelijkste talen om te leren!! Hij kon zo lang niet voetballen je zou denken dat hij wel een cursus had gevolgd ondertussen. Als dit waar is vind ik hem 1 van de domste voetballers ooit!! Met de bar weinig kansen die hij krijgt zou je denken dat je er alles aan doet om te slagen. Met je teamgenoten kunnen communiceren is daar zeker 1 van!! Alleen 'hallo' of 'goed wijn' in het Spaans!?!? Debiel

13 februari 2019 om 13:52

Ik snap jou punt maar sommigen in mijn groep waren maar echt, echt kansloos....eerst dacht ik iemand moet na zoveel les iets kunnen begrijpen maar nee man, ben zelf in Amerika geboren en heb Nederlands binnen 2 jaar geleerd op curacao maar ik zat altijd op speciale onderwijs voor nerds dan.

Kijk naar toni kroos die sprak in zijn eerste jaar in madrid al spaans

Bale spreekt wel degelijk Spaans, Marcelo zegt nergens dat hij dat niet doet. Hij is alleen een enorme perfectionist die zich schaamt voor fouten. Hier het interview met de leraar Spaans die les geeft aan Bale: https://www.youtube.com/watch?v=-pvamXiqK_Q

13 februari 2019 om 12:31

Inderdaad, Marcelo maakt in dit interview een grapje. Ik heb Bale op meerdere videos Spaans horen spreken, met een zeer redelijk niveau zelfs. Hij spreekt het inderdaad alleen niet voor de media etc. omdat hij zich hier niet op z'n gemak bij voelt.

13 februari 2019 om 12:35

Volgens mij zegt hij toch echt dat het met hem moeilijk praten is en voornamelijk gebaren zijn... Klinkt niet echt als iemand die Spaans spreekt. Raar dat Marcelo dan zoiets aangeeft in een interview, als wat jij zegt correct is dan loopt Marcelo hem hier flink af te kraken met ze alleen hallo of goede wijn

Tsja, als je echt niet wil integreren en het maximale eruit halen, dan ga je lekker geen Spaans leren. Echt gezellig op de trainingen dan...

PS Lees net post van Dekaaar; dan kan deze post weg.

Als club moet je dit gewoon in het contract opnemen, zo’n gigantische investering, dan mag je wel verwachten dat de speler verplicht naar Spaanse les gaat.

Blijft apart, het gehele stuk gaat over Marcelo en zijn bevindingen/gebeurtenissen over/met Real van het afgelopen jaar, maar de headline doet denken dat het een over de trainer gaat die het eigenlijk belachelijk vind dat hij met gebaren moet communiceren met 1 van de duurste aankopen ooit.
Maarja,....las evengoed lekker weg.

Ik heb dit in de loop van de jaren vaker gehoord maar altijd vroeg ik me af wat daar van waar is.
Maar nu Marcelo het zelf zegt lijkt het me dus gewoon waar.
En dat is best schandalig!
Je verdient miljoenen dan kan je toch spaans even gaan leren?
Dat zou in het veld alleen maar beter zijn (voor zijn en team prestatie).
Anyhow, ik zei het al vorig jaar, Real gaat Bale weg doen , zelf wilt hij volgensmij onder geen geding weg.
Ik geloof oprecht dat ze hem vorig seizoen al weg zouden doen en dat voorspelde ik ook.. maar weer flikte hij het om in uitermate belangrijke duels (cl) beslissende goals te scoren. Toen hij die scoorde wist ik al : oke dit jaar toch niet want die goals hadden hem echt gered volgensmij.
Als hij die belangrijke goals niet scoorde afgelopen seizoenen dan had Real hem denk ik al 3 jr geleden verkocht.
Hoe dan ook, Real heeft echt wel haar geld eruit gehaald.
En ze zouden hem net als CR kunnen verkopen voor zowat hetzelfde bedrag waar ze hem voor aanschaftte. Hij heeft hoe dan ook een leuke inbreng gehad met name in CL finale matches.
Zowel Bale als Isco zijn zeer gewild door clubs, ik ben dan ook van mening dat Real beide moet inzetten als ruilmiddel voor andere spelers, die spelers als ruilmiddel inzetten zal onderhandelingen denk ik wel soepel maken.
Al met al speelt ie al wel een mooi aantal jaar voor Real.

Maar het zal mij enorm verbazen als Real hem na dit seizoen nogsteeds behoud.


ps: na bovenstaande getypt te hebben zag ik pas de comment van vz lid "dekaaar" , beetje aparty dat VZ het dan op deze manier vertaalt.
Want dat is idd wat anders als hij gewoon bang is om fouten te maken etc.

Onzin artikel.
Deze video dateert van 2015 en daar was zijn Spaans al meer dan behoorlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=bqnelrcomqs

13 februari 2019 om 17:51

Inderdaad, ik weet niet waarom Marcelo dit zou zeggen. Hij doet zijn best in het Spaans, meer kan je van iemand niet verwachten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren