Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer polste Van der Vaart voor terugkeer in Amsterdam

Laatste update:

Frank de Boer heeft Rafael van der Vaart gevraagd terug te keren bij Ajax. Dat gebeurde twee weken geleden, zo bevestigt Robert Geerlings (de zaakwaarnemer van Van der Vaart) aan Voetbal International. Van der Vaart heeft aangegeven dat hij bij Hamburger SV wil blijven.

/

De 31-jarige aanvallende middenvelder heeft in Noord-Duitsland nog een verbintenis voor een jaar. Vorig seizoen bakten die Rothosen er in competitieverband niet veel van; men wist degradatie maar net te voorkomen.

Hamburger SV is echter een nieuwe weg ingeslagen. Zo heeft suikeroom Klaus-Michael Kühne zeventien miljoen euro beschikbaar gesteld om nieuwe spelers te kopen. Dat heeft Van der Vaart doen besluiten om te blijven. In het verleden doorliep hij de jeugdopleiding van Ajax en hij speelde van 2000 tot 2005 in de hoofdmacht. Daarna kwam hij uit voor HSV, Real Madrid, Tottenham Hotspur en dus opnieuw HSV.

Het is te vroeg voor Rafael van der Vaart om terug te keren naar Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 augustus 2014 om 14:40

ja precies, hij voelt zich nog te goed ofzo?pff

6 augustus 2014 om 16:45

Is hij ook

6 augustus 2014 om 17:10

Of hij wilt zijn HSV niet in de steek laten na zo'n kutseizoen.

6 augustus 2014 om 18:10

Hij kiest er waarschijnlijk voor om nog een jaartje 3 miljoen te verdienen bij Hsv. Zou ik ook doen.

6 augustus 2014 om 14:48

Zwak! Dan hoeft hij niet meer te komen ook in de toekomst!

6 augustus 2014 om 15:01

jammer, had dit seizoen absoluut een meerwaarde kunnen hebben.

6 augustus 2014 om 15:46

Nee daar degradatie en bij ajax Champions League

6 augustus 2014 om 15:56

Wel jammer. Dan was ajax - Feyenoord echt vuurwerk geweest. Vd vaart vs boula :-)

6 augustus 2014 om 16:22

Leg ff tabletje onder je tong ventje

6 augustus 2014 om 15:03

Dat VD Vaart niet komt, vind ik persoonlijk niet zo erg, maar zou FDB dus toch nog zoeken naar een aanvallende middenvelder? Ik hoop dit van harte

6 augustus 2014 om 15:12

Hoezo? Is het niet genoeg al? Met Schone, Klaassen, Serero, Andersen, Duarte en nog veel talentvolle jeugdspelers in Jong en A1 met bijvoorbeeld vd Beek en Nouri.

6 augustus 2014 om 15:21

Denk voor in de spits.. Milik kan er namelijk niet heel veel van en Hoesen en De Jong zijn al weg terwijl Sigthorsson op het punt staat te gaan. Dan houd je niet veel meer over.

6 augustus 2014 om 15:24

Knap van je dat je nu al kan beoordelen dat Milik er ''niet veel van kan'' mischien even afwachten ?

6 augustus 2014 om 15:40

@cas
Schöne leker rechtsbuiten laten en anders als backup voor het middenveld.
Serero en Duarte zie ik liever vertrekken. Andersen is er nog niet klaar voor en verder twijfel ik ook sterk of het wel een toegevoegde waarde is. Dus laatste verhuren maar een jaar en dan zien we dat wel

6 augustus 2014 om 15:53

AZAlkmaar zat in een ander topic Milik ook al the bashen. Hij snapt er zelf niet zo veel van denk ik. Want je kan idd nu niet beoordelen dat hij er niks van kan. En mocht hij daadwerkelijk niks kunnen, had Ajax hem echt niet gehaald. AZAlkmaar probeert gewoon te provoceren

6 augustus 2014 om 16:25

Azalkmaar2

Alwetende kan je oo keventjes toelichten waarom jij Milik nu al afschrijft? Die jongen is er een paar maanden, over kortzichtigheid gesproken.

6 augustus 2014 om 17:09

Andersen doet me denken aan sulejmani toen hij net begon bij Heerenveen. Sulejmani stond er ook niet meteen, maar we weten allemaal wat hij gebracht heeft uiteindelijk.

6 augustus 2014 om 17:14

Niet op letten. Doet ie altijd.

6 augustus 2014 om 17:32

Denk niet dat hij specifiek op zoek is naar een aanvallende middenvelder, daar heeft Ajax er in mijn ogen genoeg van. Hij lijkt me eerder op zoek naar een routinier.

6 augustus 2014 om 18:05

"en mocht hij daadwerkelijk niks kunnen, had Ajax hem echt niet gehaald."

Vandaar dat vd Hoorn ook niet naar Ajax is gekomen zeker?

6 augustus 2014 om 18:08

Maar denk je zelf niet dat we creativiteit missen nu op het middenveld? De mooie steek paasjes van Eriksen en de gevaarlijke corners en vrije trappen? Serero geeft alleen maar tikjes breed en paasjes naar de tegenstanders. Heeft als schot een rollertje in huis. Wat zou het denk ik een verademing zijn dus als we weer een creatieve middenvelder halen

6 augustus 2014 om 18:09

Altijd zo zwak om meteen vd Hoorn te halen.
Die gast had bij ieder andere eredivisie ploeg in de basis gestaan.
Alsof hij zoveel slechter is dan Boula/bruma om maar eens voorbeelden op te noemen. En ik heb het over de Boula van nu. Jullie gaan zelf zien wat ik bedoel. Hij is echt een verzwakking voor Feyenoord.

6 augustus 2014 om 15:07

waarom zwak???
t is zijn carriere, als hij het goed naar zn zin heeft in duitsland en hij denkt daar nog wat toe te kunnen voegen moet ie toch lekker blijven.

Ik zou t ook mooi vinden als ie terug kwam, maar ik beslis niet voor hem en hij moet het zelf weten.

6 augustus 2014 om 15:43

Dus iemand het naar zn zin heeft bii zn huidige club, is het raar dat hii niet naar een club in een slechtere competitie gaat die prima draait.
Jaja goede redenering

6 augustus 2014 om 16:07

@d-swag voor jou is het het perfecte moment.
Misschien vindt hij wel van niet.
Daarnaast is ie niet verplicht om ooit terug te komen.
Hij heeft niet jaren lopen roepen: ik kom terug naar ajax!

Misschien vindt hij het leven in hamburg wel fantastisch. Nou dan moet ie daar toch mooi blijven.
Hij is niks verplicht aan ajax en ajax niks aan hem.
Van mij part gaat ie liever nog een jaartje naar psv, als hij daar gelukkig van wordt moet ie dat vooral doen.

6 augustus 2014 om 15:15

Zo triest he, hij hoort het woordje suikerroom en geld en meneer blijft weer bij een club die er echt niets van gebakken heeft. Is toch veel mooier om met jonge jongens de Champions League in te gaan en daar ze op sleeptouw te nemen.
Ieder jaar teleurstelt hij Ajax weer, net als Wesley Sneijder die ook nooit meer terug gaat komen.
Jammer dat Nederlandse vedettes bijna nooit meer terug keren en als ze het doen zijn ze 35 en versleten.

6 augustus 2014 om 15:20

Precies mede-Ajacied, daarom moet je die onzin ook niet serieus nemen. Allemaal gel*l in de ruimte, daarom heb ik wel superveel respect voor Van Bommel. Die terug is gegaan naar zijn cluppie, en alles gaf om kampioen te worden.

6 augustus 2014 om 15:25

Ja alleen wel een beetje te laat. Het enige wat van bommel nog bracht was frustratie. Hoop dat vd vaart dat bespaart blijft.

6 augustus 2014 om 16:27

Tpp010

Nou hij was nog wel topfit, maar liet zich leiden door frustraties. En van mij hoeft Vdv niet meer te komen, hij is nu al behoorlijk op zijn retour.

6 augustus 2014 om 15:34

Hij kan het niveau van ajax nieteens aan, en dat ligt al zooo laag. Ajax is de laatste jaren echt dramatisch met het scoutingsbeleid. We hadden allang een veel beter team moeten hebben. Kwalitatief is ajax zooo zwak.. Ga zo door Markie!!

6 augustus 2014 om 17:04

Volgend jaar is hij 32 als zijn contract afloopt en dan gaat hij nog lekker cashen in Rusland ofzo, voor een jaartje of 3/4. Als hij 35 is zal hij wel terug willen naar Ajax. En natuurlijk roept hij dan dat hij niet komt om af te bouwen, maar na 3 wedstrijden raakt hij dan 'geblesseerd' en in de winterstop hangt hij zijn schoenen op.

Althans, zo gaat het vaak met 'die echte clubmannen'. Of je bent Philip Cocu en je komt terug als je nog goed genoeg bent en gaat pas als je iets voor je oude club hebt betekent nog een jaartje cashen!

Hoe dan ook, zo blij zou je met v/d Vaart niet hoeven te zijn. Die jongen heeft de zin om er voor te werken al lang geleden verloren.

Het was nu of nooit. Het wordt nooit.

Vrees ook wel een nachtkaars verhaal mbt VDV zijn carrière. Zal nooit meer CL spelen.

6 augustus 2014 om 17:19

Precies, hij moet waarschijnlijk van z'n wijf in Duitsland blijven.
En hoe gaat die dramatische ploeg zich met 17 miljoen versterken zodat ze weer met de top kunnen meedraaien?

6 augustus 2014 om 18:15

Wie zegt dat Raf kampioen wilt worden. Echt het draait niet altijd om winnen hoor. Waarom zal je de BL inwisselen voor de lachwekkende ED? Kom op zeg.

6 augustus 2014 om 19:42

Wie zegt dat hij geen kampioen wilt worden?
En bij een sportman draait het niet om winnen?
Degradatievoetbal spelen in de BL of kampioenkandidaat in de ED en spelen in de Cl?

Wat een nutteloze gast ben jij!

6 augustus 2014 om 23:24

Blijkbaar heb IK gelijk aangezien hij niet komt.
Je komt met baby argumenten man. CL spelen, met de nadruk op spelen ja.
Daarvoor lever je 200 salaris in laat me aub niet lachen.
En nee niet iedereen speelt om kampioen te worden. Dat blijkt toch? En je typt alsof HSV altijd degradatievoetbal speelt??? Nog gehoord van een off season of zo?

Blijkbaar ben jij alleen Ajacied omdat we prijzen pakken. Gooi jezelf weg man!

Had nu moeten gebeuren, ajax kan wel een ervaren speler gebruiken en ik denk dat hij nu nog 1/2 jaar prima mee kan hier. Op zn 33e heeft ajax er denk ik niet veel meer aan..

Beetje een rare vraag bij de poll. Mijn inziens is het te laat om terug te keren. Kan het helemaal niet meer belopen.

6 augustus 2014 om 14:44

eens, vreemd dat die optie niet bij deze pol staat
velen anderen zullen waarschijnlijk ook zeggen dat het al te laat is.
nuttige ervaring?
Dan liever een speler met conditie + ervaring die zijn ook vast wel te vinden

Zo, dan is dat ook weer uit de lucht. Van der Vaart hoeft niet meer terug te keren naar Ajax. Nu hij al zover is afgetakeld dat hij nog maar net op eredivisie niveau mee kan hoeft die volgend jaar natuurlijk helemaal niet meer aan te kloppen.

Jammer, maar helaas.

Ik had hem graag bij Ajax willen zien! Veel ervaring kan hij ook overbrengen op de jonge spelers. Daarnaast kan hij het spel bepalen en had hij zeker weten het team sterker gemaakt

Dus hij gaat nu nog een jaar als rotatiespeler spelen bij HSV (waarschijnlijk basis met veel rust) en over een jaar transfervrij naar Ajax om nog 2/3 jaar af te bouwen als bankzitten en de ervaring. Zal goed zijn voor Ajax, hoeven ze ook niks te betalen voor hem, want hij word te oud maar zal over een jaar nog wel mee moeten kunnen met de Eredivisie.

het was toch auf-WIEDER-sehen Raf?

Ik snap wel dat hij wil blijven... Sylvie is net weer naar Amsterdam verhuist.

On Topic: Dit moet je echt niet meer willen als Ajax zijnde. Hij is echt afgetakeld. Dit is typisch een speler die niet het lichaam en de discipline heeft om tot zijn 35e op hoog niveau te ballen.

6 augustus 2014 om 14:47

Laat m maar lekker daar blijven! Zo heel goed vond ik m ook niet meer bij HSV. Bij ajax zou het team ook op sleeptouw moeten nemen en betwijfel of hij dan nog kan. Is ook veel te vaak geblesseerd. Als je er dan een terug haalt veeeeeel liever Sneijder.

6 augustus 2014 om 14:51

Urby, KJH of Heitinga mogen anders van mij ook altijd nog wel terugkeren hoor.

6 augustus 2014 om 15:12

Heitinga werd door luhukay ook zelfs als een doorsnee-aankoop bestempeld waar geen wonderen van verwacht mogen worden. Dat is niet wat Ajax zou moeten willen. Huntelaar is natuurlijk een ander verhaal. Emanuelson is ook een beetje een vlees noch vis speler geworden die weinig zal toevoegen ben ik bang.

6 augustus 2014 om 15:21

@falcao, dat maakt niet uit. Het gaat om de ervaring die de spelers meebrengen. Ajax heeft met het vertrek van Siem en Poulsen (en het dreigende vertrek van Moisander, Vermeer en Blind) te weinig ervaren spelers. Al deze spelers kunnen zowel binnen en buiten het veld een steunpilaar zijn voor de jongere garde.

6 augustus 2014 om 16:25

Daar geloof ik dus niet zo in. Dat werkt denk ik alleen als zo'n speler zelf nog een duidelijke meerwaarde is. Met spelers als frank verlaat, Aron winter en zelfs een Jaap stam was het maar heel moeizaam. Ook stam kon bijvoorbeeld niet voorkomen dat Ajax Europees overlopen werd bij werder Bremen en roemloos verloor van slavia praag.

6 augustus 2014 om 16:33

Tja ik kan ook genoeg voorbeelden opnoemen waarom ervaring zo ontzettend belangrijk is. Zie PSV vorig seizoen, zonder ervaring en met te veel jonge talenten was het zo wisselvallig als een vrouw tijdens haar zwangerschap. Terwijl Ajax in 95 de ervaring van Rijkaard en Blind hard nodig had.
En tja die uitschakeling tegen Slavia was wel heel erg onverdiend met dat eigen doelpunt van Vermaelen. Werder daarentegen is al jaren een hele goede ploeg. Geen schande om daarvan te verliezen.

6 augustus 2014 om 17:52

Daar heb je gelijk in. Maar betwijfel of heitinga de rust en het overwicht kan brengen die daarvoor nodig zijn. Als een ervaren speler zelf al problemen heeft en onrust uitstraalt kan het ook al snel een blok aan het been worden. Spelers als Rijkaard, cocu en blind waren in die tijd in mijn optiek van een andere orde dan een heitinga, als je begrijpt wat ik bedoel.

6 augustus 2014 om 17:05

Precies. Die gast is straks met 33 gewoon niet meer fit. Groot verschil met een raspaard als Cocu destijds of, nog beter, Jan Heintze.

Het heeft er jammer genoeg niet ingezeten. Hij is simpelweg te goed voor de Eredivisie, maar heb toch ook twijfels bij zijn fitheid. Als hangende spits hadden we hem inderdaad erg goed kunnen gebruiken, Van der Vaart lijkt me het type dat nog max 2 jaar topniveau haalt en dan zijn schoenen gaat opbergen. Hopelijk komt hij misschien als jeugdtrainer terug bij Ajax. Jongens als hem en Sneijder zou ik graag als startende trainers bij Ajax zien.

6 augustus 2014 om 14:57

Hij is te goed voor de eredivisie? HSV speelt tegen degradatie en Ajax champions league, waarom zou hij wel bij HSV op zijn plek zijn, maar niet bij Ajax?

6 augustus 2014 om 15:16

Het zal met salaris te maken hebben maar ongetwijfeld ook met de wekelijkse spanning, opwinding en beleving van de Bundesliga wat voor een voetballer natuurlijk heerlijk is. Voor Ajax spreekt de champions league maar dat zijn over het algemeen zes tot acht potjes.

6 augustus 2014 om 15:53

Het gaat om dat hij een enorme sterkhouder is. Maakt veel goals en is bijna bij elke aanval betrokken.

HSV speelde niet altijd onderin de Bundesliga. Van der Vaart is gewoon een fantastische topper die op een hoger podium hoort dat de Eredivisie.

Begrijp me niet verkeerd, als Ajacied hoop ik dat hij naar de Arena komt. Maar het blijft bij hoop.

Als ik Ajax was had ik deze jongen nooit meer gehaald. Als je ziet wat hij nu presteert in de Bundesliga dan wordt niemand daar vrolijk van. Het enige wat hij nog heeft is een aardig linkerbeen.

Als hij terug komt kan je dat vergelijken met het terug halen van Mido.

Die grote monden van diverse spelers van diverse ex-clubs in Nederland, stelt geen moer voor. In ieder geval staat vast dat men het niet wil doen omdat men nog zo'n binding met de ex-NL-club heeft. Het gaat louter om het geld! Op zich niet onbegrijpelijk, maar doe dan niet voorkomen alsof men nog zo'n enorme liefdeverhouding met de laatste NL-club had.

Ik zou willen zeggen: dag Van der Vaart, dag Heitinga en dag Kuyt. Veel succes verder, maar de kans om terug te komen is nu voorbij.

6 augustus 2014 om 14:51

Denk dat er weinig behoefte was aan Heitinga bij Ajax, omdat Ajax genoeg verdedigers heeft. Van der Vaart was welkom geweest, omdat Andersen, Serero en Duarte niet goed genoeg lijken te zijn. Zou niet inzien waarom Van der Vaart deze rol volgend jaar niet op zich zou kunnen nemen. Herinner me ook een Litmanen die nauwelijks nog kon lopen, maar toch een zeer belangrijke goal maakte tegen Lyon.

6 augustus 2014 om 16:47

Verschil is dat Ajax toen nog met een '10' speelde en die 10 verdedigend veel minder hoefde te doen. Nu moeten beide halven gewoon mee terug tot de eigen 16 en dat kan Raffie gewoon niet meer belopen. Als Ajax nog met een 10 speelde had het gekund, nu zie ik hem alleen nog als spits toegevoegde waarde hebben..

Zou balen zijn voor Nicolai Müller! Was net speciaal voor Raf naar HSV gegaan!

6 augustus 2014 om 15:36

raffoe is ook meer met de vrouwtjes en de pers bezig dan met voetbal

Hij zou meteen weer de beste speler van de eredivisie zijn. Hij heeft meer inzicht in het spelletje in zijn kleine teen dan alle andere spelers in hun hele lichaam. En met zoveel inzicht hoef je ook niet zo veel te lopen. Ik ben er van overtuigd dat hij dit jaar bij HSV weer gaat laten zien dat hij gewoon een echte topper is.

Vraag me af of we hem nog terugzien op de Nederlandse velden. Het zou me niet verbazen als zijn interlandcarrière er inmiddels ook op zit. Vind ik eerlijk gezegd ook niet zo erg, het beste is er bij Rafael wel vanaf.

6 augustus 2014 om 15:00

Hij is idd niet meer top, maar zeker beter als een viergever aka tikkie terug of serero die over al oopt behalve nuttig op vrij loopt..

Zo goed is hij niet meer. Volgens mij wil hij gewoon zijn laatste jaar daar uitdienen omdat hij weet dat ajax hem diezelfde salaris niet gaat betalen. Dus ik heb er wel begrip voor.

Hij had een mooi middenveld kunnen vormen met Blind en Klaassen.

Wat dom van hem. Met Ajax kan ie nog Champions League spelen. Met HSV zal dat niet gebeuren haha blijf maar lekker daar vechten tegen degradatie.

17 miljoen..... Daar koop je tegenwoordig dus niks voor....
Verder hoeft wat mij betreft van der Vaart niet terug.
Ik zie liever op zijn positie een jongere speler.

Wel zou ik graag een ervaren controleur willen (26 jaar of ouder)

Had hem er graag bij gehad. Met zijn ervaring kan hij het tempo wel opvoeren in plaats van dat eindeloze getik terug uit (viergever), en de backs + vd hoorn… Iemand die een bal op het juiste moment net iets sneller in speelt en doorbeweegt waardoor er ruimtes komen… Niet alles op een tempo waardoor met alle respect zwolle beter is.
Met zijn ervaring kan hij zijn snelheid wel corrigeren. EN zo slecht zal hij echt niet zijn, het ned elftal baalde iedereen dat hij niet mee kon.. Zag in hem wel een cvm ala poulsen die kan voetballen.. Blind is ook niet snel en doet het ook uitstekend, dus waarom onze Raf niet?? Zijn statistieken wijzen uit dat hij veel km’s 10 -11 km per wedstrijd, dan mag je op zijn na 70 minuten… Bij ajax zal hij er minder moeten maken gezien je dan op de helft van tegenstander speelt en minder lange ballen hebt…

VDV heeft behoefte aan een lagere competitie waar hij top kan zijn, hij is niet gemaakt om tegen degradatie te vechten. Hij moet bij een topclub spelen, dus zo'n slecht idee is het niet. Nu staat Lucas Andersen als 10, dies nog frêle en groen achter zijn oren, had veel kunnen opsteken van Rafael van der Vaart.

hij was nooit een echte ajacied geweest. blijf weg vdv...

Jammer dat hij niet wil komen maar wel begrijpelijk. Goed voor de ervaring.

Doodzonde. Ajax kan de extra kwaliteit van Van der Vaart goed gebruiken. Had altijd toch wel stiekem verwacht en gehoopt dat van der Vaart die ervaren man ging worden voor in de spits, desnoods nog op het middenveld. God, wat zou toch genieten zijn geweest. Ik vraag me af of dat genieten nu wel gaat gebeuren; ik mis toch aardig wat nodige kwaliteiten in dit elftal en bij de coach(?).

Club liefde bestaat niet meer, alleen geld, geld, geld.

6 augustus 2014 om 15:31

Inderdaad Raffie is ook een wolf geworden de afgelopen jaren.....
Gewend geraakt aan het grote geld en bang geworden dat hij in aanzien daalt als hij een paar euro's (miljoentje) moet inleveren.

Ik had van der Vaart graag terug gezien. Zou voor de broodnodige ervaring kunnen zorgen. M.i. mist Ajax momenteel iemand die het team kan sturen en bij de hand kan nemen als het even wat minder gaat. Van der Vaart had dat prima in kunnen vullen. Dan volgend seizoen maar. Is ie ook transfervrij

Toch blijf ik nog altijd hopen op zijn terugkeer bij Ajax. Het is echt niet de beste voetballer, daar kunnen we heel kort over zijn. Maar hij kan toch echt wel voetballen hoor. Nee hij is niet de snelste en zijn fitheid laat soms te wensen over, maar Rafael heeft in zijn eentje meer ervaring dan de hele eredivisie bij elkaar. En dat zou ik maar al te graag terug willen bij Ajax. Ajax mist een leider en Rafael zou in mijn ogen de ideale speler kunnen zijn om het elftal nog meer een elftal te kunnen laten worden.

Helaas zal het (nu) niet gebeuren. Voor mij blijft hij altijd welkom.

Daarnaast vind ik het jammer om te zien dat mensen voor hem invullen waarom hij niet zou terug willen keren (geld of wat dan ook). Zou hij misschien niet gewoon zichzelf willen revancheren bij HSV? Dat hij daarom blijft?

Met vriendelijke groet Rk20

Hij hoeft van mij niet terug te komen hoor, want ik denk dat hij over the top is. Dan zie ik liever Ibra terugkeren 😉. Maar als hij toch een keer terugkomt, dan zou het nu moeten gebeuren.

Van der Vaart viel me de laatste paar wedstrijden bij HSV tegen. Hij is niet gemaakt om degradatievoetbal te spelen en veel meters te maken maar wat hij liet zien was ver onder de maat. Hopelijk kan hij het nog 2 of 3 seizoenen opbrengen top fit te zijn wat hij op dit moment helaas niet is. Want voetballen kan hij wel degelijk. In mijn ogen was hij een betere 10 dan Sneijder.

Mooi daar laten blijven. Hij komt nu al tekort voor Ajax.

ik hoop echt dat hij terug komt nog dit jaar.... we kunnen hem goed gebruiken.

Als een ding duidelijk is geworden is dat dit een dramatisch seizoen gaat worden. De Boer weet het vaak om te draaien maar je kan niet elk jaar hopen met zo'n kadaverselectie dat je kampioen wordt. De voorhoede was dramatisch tegen PEC en vanuit het middenveld kwam helemaal niks. Klaassen zit ook nog duidelijk in zn dipje. De achterhoede is de enige linie waarop Ajax een beetje terug kan vallen. Teams gaan het makkelijk hebben tegen Ajax als ze achterin de boel dicht gaan houden en simpel counteren.
Er is duidelijk veel ervaring nodig en er zijn best spelers die we voor 7/8 miljoen kunnen halen die dat brengen. Voordat de Sulejmani verhalen beginnen, 7 miljoen is iets heel anders dan 18 miljoen weggooien. Dit is gewoon nodig want nu wordt er teveel van de talenten verwacht en dat gaat niet werken. Kishna is te vroeg gebracht, hetzelfde gaat nu voor El Ghazi gebeuren en dan wordt De Sa uitgehuurd. Is gewoon niet verstandig. Anyways, we gaan het zien, maar als we weer kampioen worden is dat duidelijk dankzij waardeloze concurrentie wederom.

6 augustus 2014 om 16:41

Ik denk echt dat je gelijk hebt..

De eerste competitiewedstrijd is al gespeeld
De transferdeadline is verstreken
Daley Blind, Veltman en Cilessen hebben nog niks laten zien terwijl ze dragende spelers moeten zijn
De tegenstanders zijn dit seizoen uitstekend begonnen...

Gast... wat een gelul! Als Blind vertrekt komt er echt wel een ervaren speler bij. Denk je nou echt dat de Boer nu stil zit? Mokotjo komt echt niet als vervanger van Blind... en er komen er echt nog wel 1 of 2 bij met ervaring! Gisteren nog te lezen dat Ajax achter Gonzalez aan zit van Lazio! 28 jarige international van Uruguay centraal op het middenveld...

6 augustus 2014 om 17:18

Vandaag alweer door Overmars ontkent. Dus dat gaat hem ook niet worden

Het was nu of nooit voor Rafael...

Helaas, hij kiest voor geld en degradatievoetbal en zit onder de plak van een voetbalvrouw! Hopelijk gaat het hem daar goed af want dat gun ik hem wel...

Maar bij Ajax is de tijd voorbij! Hij was toch in zijn jeugd voor PSV ? Mag hij daar over 1 of 2 jaar nog verder toegetakeld af gaan bouwen... Daar bieden ze immers ook wat meer salaris!

Mensen lijken zich niet te beseffen dat Van der Vaart gewoon veel meer verdient in Duitsland dan dat hij in Nederland kan verdienen. En daarbij is het ook bij HSV een held en dat is voor een voetballer ook erg fijn. Tot slot kan hij ook nog naar Quatar met zijn naam en staat van dienst waar hij 3x kan verdienen wat hij e.v.t. bij Ajax zou kunnen krijgen. Kortom het is buiten het sportieve gewoon niet heel aantrekkelijk om terug te keren naar Nederland. Als je 3 wedstrijden slecht speelt is het einde carrière.

Doodzonde van van der Vaart. Hij is precies diegene die we op linkshalf nodig hebben. Hij kan precies die juiste steekpaas geven om de machine te laten werken. Andersen zou dan perfect onder zijn vleugels kunnen groeien. Op dit moment hebben we niet de juiste creatieve man op linkshalf die die paas kan geven wat juist noodzakelijk is om dit team te laten voetballen. Daarnaast is het echt van belang om nog een cvm te halen als type Poulsen. Met een Duarte of Serero op 6 ga je het niet mee redden mocht Blind weggaan.

Vreemd hoor, zei F. de Boer niet een tijd terug dat Sneijder en Van der Vaart het tempo niet an zouden kunnen en dus geen aanwinst zouden zijn (min of meer letterlijk op voetbalzone.nl)..?

En: zijn nieuwe vriendin zal ook een rol spelen hierin, liever in Duitsland dan in Nederland.

Zelf vind ik het prima. Goede tijd gehad, maar helaas. Je bleek een hype.

6 augustus 2014 om 17:04

Sylvie is verhuisd naar Amsterdam. Nee, gevalletje Kuijt. Hij komt niet meer terug bij Ajax.

6 augustus 2014 om 17:31

Hij zei volgens mij dat van der Vaart op het middenveld het niet meer bij kon benen. Toen heeft de Boer specifiek gezegd dat hij voor de spits uiterst geschikt zou zijn.

Zonde dat hij niet terugkomt nu zou hij echt van toegeviegde waarde zijn, over een paar jaar word hij te oud en heeft ajax niet veel meer aan hem behalve zijn ervaring. Ik denk dat heitinga nog wel gaat terugkeren naar ajax hier ben ik wel zeker van overtuigd.! Ik denk wel dat van der vaart bij ajax later trainer zal gaan worden. Ik hoop toch dat hij volgend jaar alsnog besluit om naar ajax te gaan hij is altijd welkom!!

onbegrijpelijk dat mensen v/d Vaart nu al niet meer terug hoeven. Hij is juist een speler die alles op techniek doet, en dat verleer je niet. Dus fit of niet, hij kan op 80% fitheid nog steeds de beste speler van de eredivisie zijn. En dan moeten spelers als Klaasen en Blind maar 10 procent extra werk verrichten. Hij zou nu en ik denk ook volgend jaar nog altijd welkom zijn. Dat hij niet wilt is een ander verhaal.

Ik begrijp het wel. Op alle fronten is het beter leven in Duitsland. Was wel de laatste mogelijkheid lijkt mij. Klar mit Von der Fahrt

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat van der Vaart 3,5 milj euro pakt in Hamburg. Kan me heel goed voorstellen dat hij dat nog even wil meepakken en misschien volgend jaar naar Amsterdam komt.

6 augustus 2014 om 17:48

lexus69,

Als Rafael een redelijk seizoen draait zie je hem volgend jaar gewoon terug in Turkije, transfervrij en ook daar een veel betere betaling.

Bij Ajax zal hij denk ik niet meer voetballen.

Jammer ik ben niet voor Ajax maar dan is het de definitief dat Mokotjo niet naar Ajax gaat

Wat zien mensen nog in vdv? En dat ie niet terugkomt naar Amsterdam snap ik wel, Ajax betaalt nooit wat HSV betaalt dus hij zal wel gek zijn om geld in te leveren met zijn dure smaak wat vrouwen betreft.

Zonde nu was het de tijd voor van der Vaart. Misschien weer een poging wagen in de winter. Is toch wel echt een Ajacied volgens mij die je daarna kan laten doorstromen in de technische staf.

7 augustus 2014 om 09:04

Ja jammer;, wat kan hij bij HSV nog bereiken? Met Ajax had je dan zo kunnen spelen

Met kisna die ook op de plek van Fischer kan spelen.

Cillessen
V. Rhijn
Veltman
Moisander
Viergever
Klaassen
Blind
V D Vaart
Muric
Millik
Fischer

Al die rukkers die nu schreeuwen "volgend jaar hoeft ie niet meer te komen", staan volgend jaar rukkend in de arena als hij gepresenteerd wordt

7 augustus 2014 om 09:05

Haha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren