Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer haalt zeventienjarig toptalent bij wedstrijdselectie Ajax

Laatste update:

Trainer Frank de Boer van Ajax heeft zijn wedstrijdselectie voor het duel met Willem II bekendgemaakt. De oefenmeester heeft achttien namen op papier gezet en Vaclav Cerny is de meest opvallende. De zeventienjarige Tsjech zat nog niet eerder bij de wedstrijdselectie van de hoofdmacht van Ajax.

/

Cerny speelde dit seizoen al wel met Jong Ajax tegen Achilles’29. Hij kwam tot scoren tegen de ex-amateurs, maar de aanvaller kon een verliespartij (2-1) niet voorkomen. Vorig seizoen speelde hij ook één wedstrijd in de Jupiler League: in maart deed hij een kwartier mee tegen VVV-Venlo.

Spelers die niet bij de selectie van Ajax zitten zijn Viktor Fischer, Armin Younes en Nicolai Boilesen. De drie zijn pas net weer aangesloten bij de groepstraining van de Amsterdammers. Van Boilesen is het sowieso nog maar de vraag of hij ooit nog een wedstrijd voor Ajax zal spelen, omdat hij in verband wordt gebracht met een vertrek.

Denk je dat Vaclav Cerny door gaat breken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik neem aan dat Frank niet genoeg fitte aanvallers meer heeft, maar als hij dan toch zo jong zijn debuut moet maken, dan maar tegen Ajax II, dat went wat makkelijker.

14 augustus 2015 om 13:18

Je kunt ook gwn een keer positief zijn, dat Ajax zo n supertalent in de gelederen heeft!! Hopelijk maakt hij zijn debuut morgen.

14 augustus 2015 om 13:24

Hou is op met dit gelul, we betalen toch gvd niet een dure seizoenkaart om naar jeugdwedstrijdjes te kijken. Gaan ze voor het volgende seizoen een verzoek indienen om alleen nog maar overdag te spelen? kunnen ze ook spelers uit de c en de b oproepen.

14 augustus 2015 om 13:28

Precies. Dit gevoel zou ik als supporter ook een beetje hebben. Bij ons viel Jay Roy Grot in, op de rechterflank. Een enorm talent hoor, met zijn 17 jaar en 1.95, maar gewoon niet de verlosser op wie je zit te wachten bij 0-0 tegen Excelsior. Een armoedetroef. Jammer. Ik snap De Boer niet.

14 augustus 2015 om 13:30

Oke roept u maar dan wie er dan wel bij de selectie had moeten zitten. Al die ervaren sterrren die je verwacht die heeft ajax nou niet.

Wat een gezeur zeg. Als er een selectiespeler wegvalt kijk je wat je nog meer hebt. De buitenspelers van het tweede zijn Cerny en Muric. Dat is dan ook je keuze en klaar ben je. Iets wat er (nog) niet is kan je ook niet in je selectie opnemen

14 augustus 2015 om 13:33

Dat weet je als je seizoenskaart neemt.
Moet je hem maar niet verlengen.
Daarbij zie ik liever Cerny dan schöne.

14 augustus 2015 om 13:39

Gewoon je seizoenskaart opzeggen! Je weet dat dit de koers is die Ajax al een tijdje vaart, als je geen zin hebt daarnaar te kijken dan blijf je gewoon weg. Niemand zet een blaffer op je kop en dwingt je naar de ArenA te gaan.

14 augustus 2015 om 13:42

@wve

Alsjeblieft zeg, liever Cerny dan Schöne?? Schöne was potverdomme vorig seizoen een van de, zo niet de beste speler! Wat zal hij balen dat hij verlengd heeft zeg..

14 augustus 2015 om 13:44

Wat een compleet overtrokken reactie Jannac. Er zitten twee linksbuitens in de selectie en die zijn beide geblesseerd, Sinkgraven doet het uitstekend daar en zal gewoon spelen maar als back up pas je dan de jeugd in. Of te wel de vierde optie als linksbuiten is 1 van de grootste talenten uit de jeugd. Wat wil je daar anders hebben?? Wil je liever met een speler zitten die nooit aan spelen toe komt en alleen maar veel geld kost? Ik zie echt totaal geen logica in om dit aan te vallen.

14 augustus 2015 om 13:48

@jannac. Weet je hoe oud Cruijff, Rijkaard, van Basten, Kieft, Bergkamp, Kluivert, Seedorf, Davids, Sneijder, Van de Vaart waren toen ze in Ajax1 debuteerde?
Niks ouder al deze jongen.
Ik vind het alleen maar mooi dat als de stand het toe laat zo'n jongen er even aan mag ruiken.
Het hoort bij Ajax, als je er niet tegen kan dan kan je beter voor een andere club worden.

14 augustus 2015 om 13:51

Juist wel, anders kun je beter suppporter van een andere club worden. Bij Ajax krijgt de jeugd altijd kansen en als je Ajax een klein beetje volgt, dan weet je dat deze Cerny een groot talent is en zou je er naar uitkijken dat hij zijn debuut in Ajax 1 gaat maken.

14 augustus 2015 om 14:04

@ Jannac

Dat jij een seizoenskaart hebt gekocht maakt je geen heilige hé gap..
Ik heb ook een seizoenskaart en ben blij als Cerny zijn debuut maakt voor Ajax I dit weekend! Ben vorig jaar naar veel A1 wedstrijden gaan kijken en hoewel ik denk dat Cerny er vooral fysiek nog niet helemaal staat, zie je wel dat hij qua kwaliteiten al gewoon tegen het eerste aan zit; zijn passeer-actie, geplaatste schoten en onuitputtelijkheid is aanstekelijk en ik denk dat veel Ajacieden alleen maar blij zijn om hem zijn debuut te zien maken.

Je hoeft ook niet te denken dat Cerny nu vast gaat aansluiten, hij vervangt de eblesseerde vleugelspelers en krijgt zo ook meteen de kans om te ruiken aan de Eredivisie en de eerste selectie (buiten de voorbereiding om)

Wat een gezeik man

14 augustus 2015 om 14:05

Hoe oud was b.v. Cruyff toen hij zijn debuut maakte ???????

14 augustus 2015 om 14:13

Jannac

Als je jong Ajax volgt weet je dat dit geen Menig ofzo is.... Deze jongen speelt structureel sterk, dus hij is de eerste die een kans verdiend.

Je zal wel lekker hypocriet als een kind staan te juichen mocht hij de 2-1 maken ... zoals Riedewald tegen Roda toen deed zeg maar!

14 augustus 2015 om 14:20

Wat een onzin, ik zit juist wel te wachten om Cerny eindelijk eens te zien debuteren. Volgens velen binnen Ajax het grootste talent!

14 augustus 2015 om 14:21

De in die tijd grandioze Vanenburg niet te vergeten.

14 augustus 2015 om 14:32

Die jongen kan best potentie hebben, maar na pas twee officiele wedstijden gespeeld te hebben? Lijkt me een raar signaal naar de andere jongens van jong ajax met potentie en die dicht tegen het eerste aanzitten.

14 augustus 2015 om 14:32

Eerst maar eens zien of het zo'n super talent is... Tegenwoordig als iemand een tegenstander kan passeren of een keer een mooi doelpunt heeft gemaakt is het een top talent. Eerst zien dan geloven!

14 augustus 2015 om 14:39

Hoezo een supertalent? Nog nooit iets over hem gehoord. Kan iemand mij vertellen hoe goed deze jongen is? Of is het weer zo dat elke speler die noodgedwongen aan de selectie wordt toegevoegd door teveel blessures meteen wordt bestempeld als supertalent?

14 augustus 2015 om 14:56

Hou op joh! Vorig jaar brak El Ghazi ook pas door. Hij stond er direct. Die Cerny is een fantastisch talent en gaat het heus wel maken in het voetbal. Ik heb liever dat hij tegen Willem ll, een relatief eenvoudige tegenstander, zijn debuut rustig kan maken dan dat hij direct moet knallen tegen een grote tegenstander.

14 augustus 2015 om 15:20

Echt leuk dat ze zo'n nederlands toptalent opstellen die de hele jeugdopleiding heeft doorlopen bij ajax!!!

14 augustus 2015 om 15:23

De beste speler?
Een zeer nuttige speler maar niet waar Ajax op zit te wachten en ik ook niet.
Daarbij kan hij het niet belopen dus heb je er niks aan.

14 augustus 2015 om 16:17

@ Gotcha.

Hij maakt in ieder geval minder spelfouten dan jij.

Lekker belangrijk ook waar hij vandaan komt.

On. Mooi dat hij eindelijk een kans krijgt. Heeft het in zich.

14 augustus 2015 om 16:24

Sorry maar op deze manier kom je over als een succes supporter.
Man man wat een idioterie.

14 augustus 2015 om 21:22

Precies dit! En als Cerny of Muric niet worden geselecteerd zoals vorige week is het ook niet goed. En wat jij zegt liever een potentieel toptalen cerny minuten geven als spel vertragende schone..

14 augustus 2015 om 13:21

Oh, alweer een toptalent? Kan allemaal niet op daar. Echt een stopwoordje daar, "toptalent"
Effe korrigeren... ik lees hier zelfs Supertalent...... Doe toch eens effe allemaal wat rustig aan. We hebben die supertalenten allemaal wel gezien afgelopen jaar. Het wordt tijd dat jullie allemaal die lat eens wat hoger gaan leggen, zodat er weer enigszins op Europees niveau mee kan worden gedaan

14 augustus 2015 om 13:24

@pukkie. Het klopt dat ieder medium, vooral voetbalzone, toptalent gebruik voor een talent voor de hits of de clicks. Dat is logisch vind ik. Echter, in het geval van Cerny klopt het ook nog eens! Als je de jeugd van Ajax de afgelopen jaren hebt gevolgd dan weet je wat Cerny allemaal in huis heeft.

14 augustus 2015 om 13:29

Cerny, Nouri en Van de Beek zijn de grootste talenten uit de opleiding van dit moment. Nouri steekt er zelfs nog bovenuit. Voor die drie mag gerust het woord toptalent gebruikt worden.

14 augustus 2015 om 13:30

even korrigeren corrigeren...

En de lat hoger leggen is leuk, maar het zegt denk ik veel dat de toptalenten van Ajax, niet de toptalenten van europa zijn. Wat betekent dat een toptalent gewoon iets beter is dan een normaal talent. Maar een normaal talent niet meer goed genoeg voor ajax.

Theorie is het dus gewoon een toptalent van Ajax, alleen wat minder top dan het vroeger was.

14 augustus 2015 om 13:33

Waarom steekt Nouri erbovenuit?
Volgens Ajax zelf is van de Beek het grootste talent dat ze in huis hebben op het moment.

14 augustus 2015 om 13:34

Ik ben een PSV fan vind mijzelf daardoor behoorlijk objectief tegenover de "toptalenten" van Ajax, deze jongen is echt goed. Nouri is technisch top, maar het is maar afwachten hoe hij zich gaat wapenen tegen fysiek sterkere tegenstanders. Deze jongen heeft kwaliteiten die één op één te vertalen zijn naar het profvoetbal in de Eredivisie. Verwacht veel van hem.

14 augustus 2015 om 13:40

Net als in het verleden voor Hersi, Knopper, R. Sneijder, Hose etc etc etc werd gebruikt. Eerst zien dan geloven want de 90% van de mensen die dit roepen hebben deze 3 spelers volgens mij nog nooit 4 wedstrijden zien spelen.

14 augustus 2015 om 13:46

@ Pukkiedukkie, Ik snap wat je bedoeld. Het wordt inderdaad ook erg vaak gezegd over de talenten van Ajax. Maar Ajax heeft in verhouding tov andere clubs ook wel de meeste talenten die ook daadwerkelijk gaan doorbreken in NL en Europa. Dit is laatst ook onderzocht en Ajax liets zelfs clubs als Barca, Manu, Real en Feyenoord (ook een erg goede jeugd) achter zich.

14 augustus 2015 om 13:56

@roel,

die jongens speelde in de A1 gewoon fantastisch. Dus dat ze toptalenten worden genoemd is niet gek. Het moeilijkste moet nog komen: De stap van de jeugd naar de senioren, waar je dus niet meer tegen leeftijdgenootjes speelt, maar tegen mannen met veel ervaring. De kans ook klein dat alle 3 die jongens het zullen redden. Maar zijn het nu nog wel toptalenten

14 augustus 2015 om 14:00

@de10

Fijn dat er nog mensen zijn die op een normale manier naar de kwaliteiten van een speler kunnen kijken. Dat gezeik over clubvoorkeur...

14 augustus 2015 om 14:13

Dat zal best alleen zou de achterban eens moeten gaan inzien dat van alle top talenten die Ajax zogezegd zou hebben gehad er nog geen 10 % geslaagd is in de top.

14 augustus 2015 om 15:41

Ja Roel, en misschien moet jij eens het verschil kennen tussen een toptalent en een topspeler. Je kunt namelijk makkelijk een toptalent zijn zonder dat je uitgroeit tot topspeler. Als ieder toptalent een topspeler zou worden, was het allemaal wel makkelijk geweest.

14 augustus 2015 om 14:07

Eriksen debuteerde ook op zn 16e, sommige talenten zijn gewoon eerder klaar voor het grote werk. Daarnaast heb je met Cerny wel een linkspoot op de linkerflank. Ik maak mij er niet zo druk om.

Geweldige speler om te zien voetballen

Ze kunnen niet meer om Vasa heen, die was in de voorbereiding en tegen Achilles zo goed.

Het is ook een kwestie van tijd voordat Terry Lartey Sanniez, Abdelhak Nouri en Donny van de Beek hun debuut maken.

14 augustus 2015 om 14:03

Lartey heeft redelijk wat verdedigers voor zich. Donny maakt kans op 3 posities. Vooral als Serero verkocht wordt of geblesseerd blijft en Andersen wordt verhuurd, dan zie ik voor hem ook wel kansen. Nouri duurt denk ik wat langer.

Handig zo'n Younes die dan geblesseerd ongeveer binnenkomt, zit je opeens krap in je buitenspelers want Fischer is ook nooit langdurig fit en Kishna heb je verkocht.

Over Cerny een hele hoop goede verhalen gehoord is en wat goed is komt snel, daarnaast moet het thuis ook wel kunnen tegen Willem II al voetballen die wel leuk en verzorgd.

14 augustus 2015 om 13:36

Kishna is anders vaker geblesseerd geweest dan Fischer. Maar inderdaad vervelend, dat nieuwe spelers geblesseerd zijn. Verstoord het gewenningsproces. Je moet toch je plaatsje in de selectie weten te bemachtigen. Als je geblesseerd bent, ben je weinig onder de jongens en leer je ze dus ook amper kennen. Is toch belangrijk om je thuis te voelen lijkt me.

14 augustus 2015 om 16:21

Kwam niet geblesseerd binnen. Is geblesseerd geraakt in de voorbereiding.....

Eerlijk is eerlijk de Eredivisie zal nooit de Europese top kunnen bijhouden, dan is het toch eigenlijk heerlijk dat elke club super jonge talenten in het eerste opstelt.

Tja dan verlies je maar weleens een potje europees, maar wel met opgeheven hoofd.

Ik vind het mooi om te zien, maar ik weet dat er natuurlijk een soort van balans moet zijn.

Maar die balans kun je alleen hebben, als de ervaren spelers echte toppers zijn psv is de enige die daar een beetje bij in de buurt komt. Guardado, Moreno

Verder ken ik deze jonge speler van Ajax niet, ben benieuwd hoe die speelt.

14 augustus 2015 om 13:32

Hoezo verlies je met opgeheven hoofd als je jeugdspelers opstelt? Die logica kan ik niet helemaal volgen.

14 augustus 2015 om 13:44

Omdat je je als Nederlands opleidingsland trots moet zijn, dat er zoveel jeugdspelers opgesteld worden in vergelijking met andere landen.

14 augustus 2015 om 14:02

Er is niks knap aan het opstellen van jeugdspelers. Dat vindt ik echt een verkeerde manier van denken. Ik kan het nog begrijpen als je met veel eigen (jonge) spelers dominant en aantrekkelijk voetbal speelt en dan verliest door onvolwassenheid, dat je dan enigszins met opgeheven hoofd verliest. Maar puur het opstellen van jeugdspelers is niet knap of goed of iets dergelijks.

14 augustus 2015 om 13:34

@ Axlwxl

Precies. Iedereen bazelt de laatste weken maar door over geld smijten blablabla. Helemaal vergeten dat ze 7/8 jaar geleden het hardst riepen dat er niet zoveel geld uitgegeven moest worden en de jeugdopleiding weer terug moest komen. Bovendien is elke vorm van realisme ver te zoeken, met de illusie dat Eredivisieclubs Europees nog iets voorstellen.

Het enige waar we op kunnen hopen is het profiteren van de stijgende koopdrift van het buitenland. Door dit soort talenten te laten doorstromen en zo duur mogelijk te verkopen, zitten alle eredivisieclubs over 5 jaar met een enorme portemonnee. Alleen dan moet er iets mogelijk zijn om sportief ook te groeien.

14 augustus 2015 om 13:46

Klopt helemaal wat je zegt, als je en plan hebt getrokken vind ik ook dat je je daar aan vast moet houden.

Het maakt de Eredivisie uniek op zijn eigen manier.

Dat er premier league spelers op leen/huur basis komen naar de Eredivisie is 1 van de bevestigingen.

14 augustus 2015 om 13:54

Laat ze dan Nederlandse jeugspelers opleiden alle clubs in Nederland i.p.v. allemaal scandinaviers, belgen, tjechen etc op te leiden voor andere landen.
Je hebt hier helemaal niets aan. Behalve dan om ze als winst te verkopen.

14 augustus 2015 om 13:54

Het maakt de Eredivisie er in ieder geval niet minder leuk op. Als je de hele eerste speelronde al ziet. Gemiddeld zo'n 4 goals per wedstrijd, fris aanvallend voetbal, nieuwe spelers (talenten) staan op en sfeer in de stadions. Men is zo negatief tegenwoordig.

Ik vind wel dat die Engelse 'talenten' lekker op dat eiland mogen blijven. Ook al zitten er soms goede spelers tussen, we schieten er hier niets mee op. Ik ben alleen geïnteresseerd in hun miljoenen, talentvolle spelers kunnen we zelf wel aan komen!

14 augustus 2015 om 13:57

@ bombanera99

Er lopen genoeg Nederlandse jeugdspelers rond. Laatst zijn er nog 3 naar de BPL verhuisd voor en kleine 70 miljoen. Niet alles kan een Nederlandse nationaliteit hebben he... Zo groot is de vijver niet. Aangezien we het nu voornamelijk van jeugdspelers moeten hebben, mag er best wat veelbelovend talent van over de grenzen worden aangetrokken. Zolang spelers maar in bezit van de clubs zijn!

Als de stand het toelaat, denk ik dat Cerny zeker zijn debuut kan maken morgen. Ben erg benieuwd naar deze jongen

Frank de Boer is hard bezig een enorme karikatuur van zichzelf te worden. Tegen Willem II komt die er waarschijnlijk wel mee weg, maar kom op zeg. Na een dergelijke blamage tegen Rapid zou je ook gewoon eens kunnen spelen zoals heel Nederland zou spelen met deze selectie. En dan kan je discussieren over een Schone of een Sinkgraven, een Bazoer of een Gudelj. Maar weer zo'n zeventienjarig mannetje erbij halen die drie keer verrassend goed gaat spelen om vervolgens vooral een sta-in-de-weg te zijn voor anderhalf seizoen vind ik in deze situatie kolderiek.

14 augustus 2015 om 13:31

Moeten er dan maar helemaal geen buitenspelers in de wedstrijdselectie zitten? Daarnaast is Cerny echt een toptalent. Is een van de grootste talenten die we hier in Nederland hebben.

14 augustus 2015 om 13:44

Ha. Ja. Waar heb ik die eerder gehoord? Met alle respect. Van al die super top geweldige talenten die over drie jaar de Champions League omhoog zullen houden vind ik alleen Bazoer een exceptioneel talent die het nu al wekelijks laat zien. Verder is het allemaal niet zo bijzonder hoor. Dus laten we dit nou ook even afwachten.

14 augustus 2015 om 13:38

Wat kunnen mensen meteen problemen maken... Cerny zit bij de wedstrijdselectie, dit betekent niet dat hij in de basis staat? Zoals er staat aangegeven zijn Fischer en Younes nog niet topfit en zitten daarom niet in de selectie. Wat is er dan mis mee om een veelbelovende linksbuiten te laten proeven aan het profvoetbal? Ook al speelt hij niet is het een ervaring voor zo'n jongen. Donny vd Beek zat vorig jaar ook eens bij de wedstrijdselectie maar kwam niet in het veld. Ik verwacht dat Ajax start met Sinkgraven - Milik - El Ghazi.

14 augustus 2015 om 13:42

Beste Bas,

Younes en Fischer zijn geblesseerd. Die zouden beide de voorkeur krijgen mits ze fit waren geweest. Ajax speelt graag met buitenspelers, zoals je wellicht wel weet. Wie zouden ze volgens jou dan beter bij de selectie (dat betekend op de bank in dit geval) kunnen hebben?

Je zegt zelf dat hij er tegen Willem 2 misschien nog wel mee weg komt, maar weet je: als jij dat snapt, dan zal F. de Boer dat ook snappen. Het is juist een ideaal moment om 1 van je 3 jonge talentjes (de andere zijn Nouri en vd Beek) de kans te geven om z'n debuut te maken.
Daarbij: Als Ajax 2-0 achterstaat zal hij er niet in komen. Als ze 3-0 voor staan waarschijnlijk wel.

14 augustus 2015 om 13:45

Hierin ga ik met je mee. Laat onverlet dat ik Fischer ook niet het niveau constant vind hebben.

14 augustus 2015 om 13:44

Jij had dus klaarblijkelijk met miljoenen gesmeten om de tijdelijke absentie van Fischer en Younes op te vangen. Ja.... dat is lekker beleid en dan je aankoop zeker naar Jong Ajax op het moment dat je beoogde vleugels weer fit zijn?

14 augustus 2015 om 13:47

Ik had met 100+ miljoen inderdaad kei en keihard mijn best gedaan om een goede linksbuiten te halen. Van een jaar of 23. En dat had dan ook best wat mogen kosten. Want alleen El Ghazi kan je momenteel echt van op aan. Maar zelfs hij is wisselvallig.

14 augustus 2015 om 14:22

Heb je Sinkgraven(wat eigenlijk geen linksbuiten is), Schone(wat eigenlijk geen rechtsbuiten is) en El Ghazi als buitenspelers. Heb liever dat Frankie deze mee neemt, gezien het daadwerkelijk een flankspeler is.

Ben het met je eens dat hij tegen Rapid het anders had moeten aanpakken: Gudlje en het liefst ook nog Heitinga had hij als eerste op papier moeten zetten. Hij zei t zelf al: Zowat belangrijkste wedstrijd van het jaar en dan stuur je een veredeld jeugdelftal, lees onervaren, het veld in? Dei staan vol onder spanning!

Dit is een linkspoot toch? Kan 'ie beter op links of op rechts spelen? Zou goed zijn voor Ajax als 'ie meteen het niveau aankan. Fischer kan het nog lang niet brengen en Younes is nog geblesseerd. Het zou mij niks verbazen als Willem II gaat verrassen in de Arena. Hebben een prima ploeg.

14 augustus 2015 om 14:49

Ik vind dat hij het op links aardig doet, maar vind hem vanaf rechts 2 klasses beter. Het is wel een linkspoot idd.

Groot talent dit, toch vind ik Robert muric een stuk verder in ze ontwikkeling en had ik eerder bij de selectie genomen dan vasa

14 augustus 2015 om 13:30

Het lijkt wel of Muric een klein beetje uit beeld is om bij het 1ete komen. Misschien heb ik het mis. Fantastisch talent ook. In mijn ogen.

14 augustus 2015 om 13:49

Hoor je inderdaad heel weinig meer van.

14 augustus 2015 om 14:16

Dan heb je Achilles - Jong Ajax niet gezien vrijdag..

Cerny was de enige die redelijk speelde... Muric was de slechtste van het veld! Niet geheel onlogisch dus om een week later de keuze op Cerny te laten vallen!

14 augustus 2015 om 14:56

Mwuah, dan vergeet je Clement. Die vond ik het verrassend goed doen op 6. Vooral als je bedenkt dat hij daar eigenlijk nog nooit gespeeld heeft. Speelt normaal eigenlijk altijd op de flanken zodat ie gebruik kan maken van zijn snelheid.

14 augustus 2015 om 14:53

Cerny is een stuk beter in vorm en iets stabieler ook qua vorm imo, hogere ondergrens. Bij Muric kan er elke wedstrijd anders zijn, ene pot speelt ie fantastisch, de pot erna is ie onzichtbaar. Cerny is gewoon in topvorm en enorm dreigend, bij élk balcontact eigenlijik..

Ongelofelijk groot talent. Wel opvallend dat het lijkt of Muric een beetje uitbeeld is bij Ajax, trouwens.

Ik verwacht dat hij wat minuten mag maken zodra ajax een ruime voorsprong heeft. Logische keuze tegen willem 2

Heerlijke speler, regelmatig wedstrijden gezien bij de A1.. 1-op-1 zeer sterk, maar ook een uitstekend overzicht. Samen met Nouri flink wat tegenstanders een ontzettend nare middag bezorgd. Hoop dat hij z'n debuut gaat maken!

Goed genoeg = oud genoeg

Jaja en kishna, andersen, boilesen waren ook allemaal toptalenten. Wanneer stoppen ze nou eens met iedere speler uit de jeugd van ajax een toptalent te noemen!. Bazoer is een toptalent. Overige zij allemaal leuke talenten, maar geen top!

14 augustus 2015 om 13:40

Wie bedoel je met "ze"? In dit geval is het Vz die het neerzet, een website met geen enkele link naar Ajax. Op deze manier kunnen ze het bij Ajax ook nooit goed doen..

On: Hopelijk komt Ajax vrij snel op een comfortabele voorsprong, zou deze jongen graag aan het werk willen zien.

14 augustus 2015 om 14:02

Ja, er wordt soms doorgeslagen in iedereen maar 'toptalent' noemen. Maar ten eerste gebeurt dit door de media en niet door Ajax en ten tweede gebeurt dit echt niet alleen bij ajax, maar bij elke club, zowel internationaal als nationaal.

14 augustus 2015 om 14:47

@ Mitchelldijkss

Ja maar dat slaat natuurlijk nergens op. Op het moment dat een speler een naam moet krijgen gaan ze hem natuurlijk nooit overschat talent noemen. Dat jij iemand een toptalent vindt, met jou waarschijnlijk velen, wil nog niet zeggen dat het er echt uit gaat komen, maar stel het komt er straks niet uit dan gaat iedereen weer zeggen zie je het is een overschat talent en weer geen echt toptalent. Om nu dus te gaan zeggen '' ja maar cerny is echt een toptalent i.t.t. die eerdere talentjes' heeft geen zin, want daar kun je je alleen maar mee in de vingers snijden.

14 augustus 2015 om 14:58

Klopt, dat zijn of waren ook allemaal grote talenten. Helaas zal altijd zeker de helft van de tale ten niet de stap naar zeer goede speler kunnen maken.

Jannac spreekt voor zich zelf en niet namens de Ajax fans,

en staat dat deel van je naam jan Nac voor Nac vind ik helemaal
niet dat je voor andere moet spreken of is het zo dat je stiekem
wel voor PSV bent daar je toch uit Veldhoven komt en daarmee
een echte anti Ajax supporter bent.

14 augustus 2015 om 13:50

Wat een aannames allemaal, Nac? PSV en anti Ajax supporter.

Heb niet de illusie dat ik voor alle Ajax fans spreek, Maar als ik jeugdvoetballers wil zien ga ik gewoon naar de toekomst

Roep dan Meleg oid op, was twee/drie jaar geleden de muric van toen, een supertalent.

14 augustus 2015 om 15:16

Waarom zou je die erbij halen als Cerny op dit moment veel beter presteert? T gaat toch om hoe de situatie nú is en niet over 2 jaar terug? Het gaat om kwaliteit, niet om hoeveel borsthaar een speler heeft. Daarnaast zit er een knop op je tv, als je Cerny niet wilt zien kun je toch ook lekker Twente-ADO kijken.. Niemand die jou iets verplicht, alleen jijzelf.

Ben blij dat hij erbij zit. Heeft hij zelf afgedwongen een spelers met veel snelheid en goed in de kaatsing. Ook zijn rendement bij Ajax A1 en Jong Ajax zijn tot nu toe goed geweest. Onbegrijpelijk waarom Ajax Youness heeft gehaald.

Cerny is echt een toptalent, samen met Nouri en Nunnely veruit het grootste talent van ajax. Liever dat Cerny bij de selectie zit dan een beperkte bejaarde als Heitinga of een net niet speler als Viergever, twee spelers die toch nooit meer goed genoeg voor ajax zullen zijn.

14 augustus 2015 om 13:53

Vergeet Donny van de Beek niet

14 augustus 2015 om 14:05

Is Frenkie de Jong over genomen van Willem2 dan?

14 augustus 2015 om 14:05

Hoe zit het eigelijk met Frenkie de Jong? Er was een tijd geleden opeens een hoop gedoe om hem, maar na een paar dagen was het weer stil...

14 augustus 2015 om 14:23

Ook een groot talent, persoonlijk vind ik Nouri, Cerny en Nunnely nog iets beter maar vd Beek gaat het ook zeker redden, net als Muric. Wel jammer dat Boilesen geblesseerd raakte en Kishna de verkeerde zaakwaarnemer nam want dat waren ook echte toptalenten, helaas redden ze het niet allemaal.

Zal de nodige ervaring met zich meebrengen.

14 augustus 2015 om 14:20

Kennelijk heb jij helaas weinig opgestoken van de uitschakeling in Europa!

Ik hoop dat over 2 jaar op zijn minst Nigel de Jong in de opstelling staat... Anita, Siem de Jong en Huntelaar mogen ook wel terugkeren... daar is de rek nu wel uit.

Dat is dan ervaring waar je echt wat aan hebt.

Was volgens de meeste mensen hier een van de uitblinkers van de laatste wedstrijd van Jong Ajax.
Volkomen terecht dus en leuk voor hem, maar of die gaat starten denk ik niet zal met het oog op,de Europa League wel minuten mogen maken om waarschijnlijk Fischer wat rust te geven.

14 augustus 2015 om 14:06

Fischer zit niet bij de selectie, omdat hij nog altijd geblesseerd is. Datzelfde geldt voor Younes. Daarom zal Cerny wel bij de selectie zitten nu.

14 augustus 2015 om 14:08

@ Joentje

Nou ja, ze zijn niet geblesseerd, ze zijn weer fit maar pas net aangesloten bij groepstraining dus daarom niet bij de selectie. Waarschijnlijk omdat je ze niet nodig lijkt te hebben tegen willem 2.

14 augustus 2015 om 14:12

Klopt, ik heb het verkeerd verwoord. Maar het komt ophetzelfde neer... als Fischer en Younes weer helemaal fit zijn, zal Cerny niet zo snel bij de selectie komen. Of hij moet morgen (als hij aan spelen toekomt) de sterren van de hemel spelen

14 augustus 2015 om 14:14

Dan zal die dan eventueel in de tweede helft dan Daley vervangen.

Sinkgraven zal dus hangend op links spelen, Gudelj op middenveld. En gezien de afwezigheid van Fischer en Younes logisch dat je de 3e keuze meeneemt en ook logisch dat het dan een jeugdspeler is. BIj een ruime voorsprong zie ik Cerny wel debuteren.

Deze jongen is natuurlijk opvulling van de selectie omdat andere buitenspelers niet bij de selectie zitten en dit zal ook vooral beetje als motivatie en positief teken voor Cerny bedoeld zijn, niet voor de basis, maar het is ergens natuurlijk wel ironisch dat de Boer alleen maar kritiek krijgt dat zijn team te onervaren is en nou haalt hij een 17jarig talent erbij

Waarom is iedereen in Amsterdam een talent. Ik merk er weinig van onderhand.

Anders zet je Nouri Van de Beek en Andersen op het middenveld met Cerny op de vleugel.

Met Sinkraven als valse spits.

Cerny was met Andersen tegen Achillles '29 de beste Ajacied. Dus terecht dat hij nu aanschuift, bij blessures van de andere buitenspelers. En het is tegen Willem II, dus dan kun je weer proberen een gooi te doen naar het jongste elftal ooit....;-)

Laten we eerlijk zijn, de jeugd van Ajax die uiteindelijk in het eerste komen, breken meestal wel gewoon door.

Off: @Vz Het is toch van de zotten dat een provocerende en onterechte opmerking die mijn favoriete club afzeikt mag blijven staan, en dat mijn (ja iets geïrriteerde) reactie wordt verwijderd onder het mom van "provoceren"? Wat een onbegrijpelijk beleid, en wat creëren jullie op deze manier een afgunst naar bepaalde clubs.

Oh en ik zal voor deze reactie waarschijnlijk nóg een punt aftrek krijgen, lekker doen! Met jullie totaal kromme punten beleid.

Hier win je de oorlog mee frankie.

Ben benieuwd naar Cerny. Normaal ben ik vrij voorzichtig, met mijn uitspraken wat talenten betreft, maar van Cerny verwacht ik echt veel. Ik volg nu ongeveer vijf jaar vrij intensief het jeugdvoetbal in de A-junioren, zeer regelmatig langs de zijlijn. Nouri, Bergwijn, Paal, Schuurman, ik heb ze allemaal zeer regelmatig van dichtbij zien voetballen. Cerny is echter de beste speler die ik ooit op de Nederlandse jeugdvelden heb zien lopen. Maar goed, nu die stap naar de eredivisie.

14 augustus 2015 om 20:05

Dat is de juiste nuance. Ik ben wel een beetje klaar met dat gehype van al die talenten. De nieuwe Cruijff, de nieuwe Messi, de nieuwe Depay... Enorme talenten zijn het allemaal als je het moet geloven. Uit jouw woorden begrijp ik dat je ze wat nauwkeuriger bekijkt, maar inderdaad moeten ze de stap wel zien te maken naar het hoge niveau. Waar ineens blijkt dat ze fysiek te licht zijn en mentaal misschien wel te zwak. Ineens is een bovengemiddelde techniek dan ineens niet meer voldoende.

Vooral vanuit de Ajax-hoek heb ik de laatste jaren gehoord hoe de grootste talenten voor Amsterdam kozen. Als je die gekleurde brillen moest geloven hadden ze op de toekomst een eigen La Masia waar Feyenoord en PSV alleen maar bang voor zouden moeten zijn. Inmiddels is die realiteit achterhaald: Boilesen en Veltman zijn regelrechte flops voor een club die meent aansluiting te kunnen vinden met de Europese top. Van Rhijn was al een gemiddeld doetje toen die jongens aan het puberen waren, Victor Fischer heb ik nog nooit op een fantastische wedstrijd kunnen betrappen en ook Andersen weet goed geheim te houden waarom de vlag uitging toen hij naar Amsterdam kwam. El Ghazi laat zien dat hij talent heeft, maar bevestigde met zijn vingertje afgelopen weekend waarom ik er aan twijfel of die jongen mentaal sterk genoeg is om straks niet zijn beste jaren te slijten bij een club als Stade Rennes, Hoffenheim of West Ham. Alleen Klaassen vind ik van de veelgeprezen eigen jeugd waar Ajax nu prat op gaat een echte klasbak én een potentiële topper voor Oranje. Nota bene de meest a-typische Ajax-speler van allemaal!

O ja, voor alle Ajacieden die alweer de messen slijpen om direct naar PSV te wijzen: de overschatting van 'onze talenten' ontziet geen enkele club, dus laat me je alvast even de wind uit de zeilen nemen door te zeggen dat dit geen persoonlijke aanval op het Ajax-bolwerk is.

15 augustus 2015 om 11:59

Het is ook duidelijk te zien dat iedereen elkaar maar napraat. De meeste Ajacieden hebben Cerny en Nouri slechts gezien op samenvattingen van de club tv. Voor supporters van PSV en Feyenoord idem dito. Het blijft ook vaal kortzichtig gebrabbel van mensen die de ontwikkeling van talenten niet nauw genoeg volgen. Ik heb er inmiddels al genoeg zien falen om daar voorzichtiger in te zijn.

In de A-jeugd afgelopen seizoen staken Cerny, Nouri en Bergwijn er in mijn ogen bovenuit, maar daar konden die jongens nog teren op hun voetballende kwaliteiten. In de eredivisie is dat een ander verhaal. Zoals je aangeeft wordt dan het mentale aspect zo ontzettend belangrijk.

Volkomen terecht dat Cerny de kans krijgt nu Youness en Fischer fysiek nog niet veel aan kunnen. Bij Jong Ajax is hij de meest opvallende speler in positief opzicht.. Heeft goede loopacties en passeert makkelijk tegenstanders. Bovendien een speler die regelmatig de achterlijn op zoekt maar ook niet bang is om binnendoor te gaan.

Cerny maakt op mij tot nu toe meer indruk dan Fischer. Youness heb ik nog te weinig in actie gezien om een oordeel te geven. Fischer heeft op het oog veel te weinig spelinzicht om tot rendement te komen. Hij geeft zelden een assist wat juist van een buitenspeler wordt verwacht. Daarnaast is het leuk als je individueel ook een kans kan creëren en met een afstandsschot iets kan forceren.

Nee, met Cerny wordt het er waarschijnlijk niet minder op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren