Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Davy Klaassen stapt in vliegtuig om absolute toptransfer af te ronden

Laatste update:

Davy Klaassen gaat op Deadline Day de overstap maken van Ajax naar Internazionale, zo melden onder meer Fabrizio Romano en Gianluca Di Marzio. Voor de middenvelder ligt een contract voor twee jaar klaar. Klaassen stapt vrijdag op het vliegtuig naar Milaan voor de medische keuring en komt transfervrij over. Wel worden er enkele bonussen opgenomen in het contract.

Donderdag, na het duel tussen Ajax en Ludogorets (0-1) in de play-offs van de Europa League, liet Klaassen weten niet uit te sluiten dat hij Ajax op Deadline Day nog verlaat. “Of dit mijn laatste minuten waren in het Ajax-shirt? Dat weet je nooit”, reageerde Klaassen voor de camera van Ziggo Sport. “Het is de voetballerij, dus je weet het gewoon niet."

Klaassen kiest nu dus alsnog voor een vertrek naar Inter, daar hij bij Ajax niet altijd meer op speeltijd kon rekenen. Om die reden, en door het hoge salaris, zijn de Amsterdammers bereid om mee te werken aan een vertrek van de middenvelder. Eerder stond Klaassen al in de nadrukkelijke belangstelling van Olympique Lyon. Hij komt bij Inter onder meer Oranje-collega's Denzel Dumfries en Stefan de Vrij tegen.

Klaassen kwam op zijn elfde in de jeugdopleiding van Ajax terecht en maakte in 2011 zijn debuut in de hoofdmacht. Via Everton en Werder Bremen keerde hij drie jaar geleden terug bij zijn jeugdliefde. De middenvelder ging het seizoen 2021/22 van start als aanvallende middenvelder, maar kreeg al snel concurrentie van Steven Berghuis. Doordat Erik ten Hag veelal de voorkeur gaf aan Berghuis, moest Klaassen genoegen nemen met een rol als invaller.

Ook bij de start van het afgelopen seizoen kon Klaassen niet altijd op een basisplaats rekenen onder Alfred Schreuder. De inmiddels vertrokken Barnevelder gaf de voorkeur aan andere spelers en hield Mister 1-0 veelvuldig op de bank. Nu blijkt dat ook onder Maurice Steijn geen prominente rol is weggelegd voor Klaassen, kiest de Oranje-international eieren voor zijn geld. Bij Inter gaat hij een contract tekenen voor twee seizoenen.

Verdeeld over twee periodes kwam Klaassen in totaal tot 321 wedstrijden in het shirt van Ajax, waarin hij 93 keer wist te scoren en 50 keer aangever was. De driekwartier tegen Ludogorets - Klaassen kwam halverwege het Europa League-duel binnen de lijnen voor Branco van den Boomen - is het laatste kunststukje geweest van de middenvelder in het shirt van zijn geliefde club. Vijf keer won Klaassen de landstitel met Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan ben je een vrij normale voetballer van Ajax die bij Everton volledig mislukt. Je redelijk herpakt bij Werder en teruggehaald naar Ajax. Daar presteer je zoals je gewoon bent als voetballer, maar zak je de laatste tijd wel door het ijs en dan ga je vervolgens naar de CL finalist. Ik begrijp die transfers in ieder geval niet.

1 september 2023 om 09:19

Hij is bij Ajax ook bankzitter en dat zal hij dit seizoen ook blijven. Bankzitten in Milaan of Amsterdam, dan is die keuze niet moeilijk

1 september 2023 om 09:23

Inderdaad. Vanuit het perspectief van Klaassen een eenvoudige beslissing. Tijdens de nadagen van je carrière in Milaan vertoeven. Hij heeft niet het niveau, maar kan wel veel strijd en passie leveren als je de laatste minuten wat moet forceren. Ben benieuwd hoe het hem zal gaan!

1 september 2023 om 09:27

Voor Klaassen top, gun het hem wel. Verder goed doorgeselecteerd, maar er had dan wel een nieuwe 10 moeten komen. Dat is al sinds de komst van Marin het zorgenkindje qua positie, maar dat snapt Sven niet. Zonder goede aanvoer gaan buitenspelers ook niet renderen, maar dat zal wel weer te simplistische geredeneerd zijn, dus blij dat we Taylor kunnen opstellen of nog 6 andere valse tienen.

1 september 2023 om 09:28

Ja, maar Klaassen is toch zo'n clubman? Uiteraard geen idee wat er intern besproken is, maar blijf strijdbaar voor je favoriete club.

1 september 2023 om 09:28

Dit is echt onbegrijpelijk maar ik heb er vrede mee. Krijgt een dik salaris namelijk en voegt te weinig toe.

1 september 2023 om 09:42

Hij heeft genoeg betekend voor Ajax. Geef hem groter gelijk dat hij liever in Milaan dan in Amsterdam op de bank zit.

1 september 2023 om 09:42

Snap ieder’s verbazing maar dit is bovenal toch prachtig voor Davy! Fantastische en onverwachte stap. Toch net wat kleurrijker end van je carrière dan Besiktas, of focking Lorient wat kennelijk een poging doet voor VD Beek 🥴

1 september 2023 om 09:42

Voegt weinig toe? Hij is je absolute subersub die altijd scoort. Al-tijd!

Had hem er altijd bijgehouden, ook voor zijn ervaring en begeleiding van de nieuwe jongens.

Als Feyenoorder erg blij dat hij weg is, gozer scoort altijd tegen ons.

1 september 2023 om 09:45

Hij viel gister in en scoorde niet. Hij scoort dus niet AL-TIJD wanneer hij invalt….

1 september 2023 om 09:49



Er zijn 2 spelers nieuw die volgens de kenners (ben ik niet) het beste functioneren op de 10 positie. Berhuis speelt er nog. Er zijn geloof ik 11 nieuwe spelers en dan gaat er eentje weg en dan moet er gelijk een vervanger worden gekocht. Behalve dat die er al is zijn er ook nog jeugdspelers bij Ajax. Een keer is het genoeg.

1 september 2023 om 09:55

Ik ben ook voor Feyenoord en verbaas me ook over de Ajacieden hier. Okee, als basisspeler zie ik hem niet, maar als het er echt op aankomt in topwedstrijden of terugknokkend van een achterstand dan staat deze gozer er 9 van 10 keer. Tevens doe je hiermee de laatste echte Ajacied weg. Op wie moeten ik en de rest van NL nou gaan schelden? Ik zie dit jaar alleen maar slapjanussen voorin waar ik niet warm of koud van word. Bij Berghuis is dat venijnige van weleer ook al even weg. Daarbij, restwaarde had Davy toch niet meer dus dan kan je hem toch net zo goed houden? Wie komt er nu op 10 in om wat te forceren? Akpom? Waarvan de kenners in Engeland zeggen dat hij nul techniek heeft en enkel scoort als diepe spits? En dan heb je verder nog twee spitsen (dus drie spitsen in totaal!) en veel te veel controlerende middenvelders, waarvan er niet een bekend staat dat hij voorin aansluit. En ja hij heeft vast een hoog salaris, maar voor goede vervangers betaal je even veel of hooguit een miljoentje minder. Is dat het nou allemaal waard? Al helpt ‘ie je maar 1 of 2 keer uit de brand dit seizoen. En de eerste keer is overigens al gebeurd tegen Excelsior. Onbegrijpelijk hoor.

1 september 2023 om 10:03

@de.theking
Voor mij is het al enige tijd duidelijk. Steijn is vooralsnog een zeer matige coach. De spelers die er zijn hebben er geen trek in en lijken nauwelijks vooruitgang te boeken in hun samenspel en eventuele spelopvatting. En met dit vertrek wordt ook duidelijk dat hij klaassen totaal niet heeft kunnen overtuigen om te blijven terwijl die best nog een belangrijke rol had kunnen hebben als sub en in de kleedkamer.

1 september 2023 om 10:04

Dat is dan ook het punt. Als basisspeler is hij het niet, en hoewel hij een hele fijne sub is, heeft hij daar met 3,3 mil een veel te hoog salaris voor. Zou zeker bruikbaar zijn als supersub en mentor voor de jonkies, maar niet als 1 van de absolute grootverdieners.

1 september 2023 om 10:08

Tegen ons zegt hij toch

1 september 2023 om 10:09

Het is niet alsof je het niet kunt betalen of andere spelers onhaalbaar worden door zijn salaris.
Als hij dan, zoals jij aangeeft, een goeie sub is en als mentor voor de jongeren kan optreden, wat kan jou zijn salaris dan schelen?

Het wordt pas problematisch als zijn salaris andere transfers zou blokkeren of het voor een ongezond salarishuis zou maken. Dat is bij Ajax beiden niet aan de orde.

1 september 2023 om 10:12

Eindelijk wat tegengeluid. Ik verbaas me over al die zogenaamde Ajacieden die veelvuldig stonden te juichen als Klaassen voor de zoveelste keer de 1-0 of de winnende treffer binnenschoot als MIDDENVELDER! En nu allemaal meehuilen dat ie 't niveau niet heeft. Veel succes met van de Boomen en Taylor...

1 september 2023 om 10:15

Hij heeft "maar" 3 keer in zijn carriere tegen Feyenoord gescoord hoor, Zanazanyan. Wel alle drie de goals in de Kuip, dat wel. 1-1 in 15/16 en vorig seizoen twee keer (die zijn nog vers, vandaar misschien jouw gedachte dat hij altijd scoort tegen Feyenoord) - 1-1 in de competitie en de winnende 1-2 in de beker.

1 september 2023 om 10:17

niet mee eens, het is al problematisch. Om een aantal redenen. Reden 1 is dat het voor scheve gezichten in de kleedkamer zorgt als iemand die op de bank zit meer dan het dubbele krijgt van een basisspeler.

Reden twee is dat het salarishuis bij Ajax wel degelijk problematisch is. 1 van de hoofdopdrachten van Mislintat is om het salarishuis naar beneden te krijgen, omdat Ajax bij mislopen CL direct een behoorlijk gat in de begroting heeft. Dan lijkt het me een no-brainer om een bankzitter die 1 van je 3 grootste verdieners is te laten gaan.

1 september 2023 om 10:24

@De.TheKing,

Mooi dat je hem zo op waarde schat, meestal spreken mensen dat pas uit bij een vertrek helaas, maar je vergeet één ding. Je zet Ajax nu weg of ze achterlijk zijn dat ze ‘hem weg doen’. Maar is het niet heel eervol hoe het gegaan is? Klaassen gaat bij Ajax een bijrol spelen. Daarover is Steijn open en eerlijk geweest. Daarvoor is hij eigenlijk misschien net te groot en te jong. Steijn heeft publiekelijk uitgesproken dat hij hem er graag bij houdt, Ajax heeft niet met hem lopen leuren, hij was welkom om te blijven. Klaassen zelf overwoog ook tot het laatst om te blijven. Maar als dan Inter Milan belt, dan is het toch alleen maar mooi dat Ajax hem dat gunt, transfervrij nog wel zodat ie waarschijnlijk wat tekengeld pakt. Ik vind het een groots gebaar van Ajax en we hoeven niet te doen of ze hem afdanken, integendeel.

1 september 2023 om 10:26

Hij heeft afgelopen seizoen 33 wedstrijden gespeeld in de eredivisie met gemiddeld 60 minuten per wedstrijd en 8 goals. Dat is voor een aanvallende middenvelder natuurlijk niet echt veel. En zeker niet altijd scorend dus.

1 september 2023 om 10:28

@Ninjakaj,

Hoe kun je dit nou Steijn verwijten. Hij heeft geen serieuze voorbereiding kunnen doen. De spelers die hij wel had werden verkocht en de spelers die zijn gekomen kwamen pas toen de competitie al gestart waren. Sterker nog zelfs deze week komen er nog spelers. Daarnaast loopt de Hoofdscout Mislintat (TD kun je hem niet noemen) alleen maar spelers die zich nog nergens hebben bewezen (muv Sutalo) en die op zijn scoutingslijstje staan. Hij overlegt niets met de trainer die met deze selectie moet werken. Daarnaast worden er spelers voor sommige plekken 3x gekocht en voor andere plekken (rechtsbuiten en 10) helemaal geen spelers.

En jij geeft de schuld aan Steijn? Voor Ajax begint nu pas de voorbereiding met 11 nieuwe spelers en 10 verschillende nationaliteiten en culturen! Je mag je handjes dichtknijpen dat Ajax de eerste 4 wedstrijden zo’n gemakkelijk programma had.

Steijn zijn kop gaat er straks af dankzij Mislintat.

1 september 2023 om 10:35

Helemaal mee eens. Een groot Ajax-hart dit itt veel anderen die er momenteel rondhuppelen. Qua inzet en beleving een topgozer dir nog gaan missen. Jammer, maar heel veel succes gewenst.

1 september 2023 om 10:37

@manodedios.

Het is maar hoe je het bekijkt. Achterlijk vind ik ver gaan, maar open en eerlijk is dan weer het andere uiterste. Mijn gevoel is dat Steijn hem al sinds het begin van de voorbereiding uit het team praat. Tuurlijk, je hoort wel eens een trainer zeggen dat iemand mag uitkijken naar een ander team, maar dat gaat dan om een Marciano bij Feyenoord, Drommel bij PSV of Magallan bij Ajax. Totale miskleunen, niet bij je laatste clubman, Mister 1-0 die al jaren niet zeikt bij een wisselplek, maar je wel alweer in de tweede speelronde van een verlies heeft behoed. Je hebt op drie aspecten geen directe vervanger. Geen echte 10 meer, geen clubman en geen supersub. Achterlijk vind ik het niet, maar onbegrijpelijk wel.

1 september 2023 om 10:48

Inter staat momenteel wel bekend om vechters. Dus in dat perspectief snap ik het volledig en hij kan scoren. Dus in de laatste 15 minuten een de defensie in de war brengen, is wel op zijn lijf geschreven.

1 september 2023 om 10:54

ja het belang van Klaassen voor Ajax is in jouw ogen enorm, dat was me duidelijk. Ik blijf erbij dat Ajax hier keurig handelt door hem dit te gunnen, en dat is ook wat waard. Ik denk dat Klaassen sportief gezien steeds minder belangrijk werd voor Ajax, het is niet zo dat hij elke invalbeurt de beslissing maakt. Het team uitpraten.. de trainer heeft hem zijn perspectief geschetst, en jij en ik zijn het eens dat hij een bijrol zou spelen. De trainer wilde hem wel graag bij de selectie houden, maar het was aan Davy om te bepalen of hij daarmee genoegen nam. en gister nog gaf hij aan dat er wel een mooie club moest komen om ‘zijn’ Ajax voor in te ruilen. Nou, dat is gebeurd. Ajax moet bouwen, en kan prima zonder hem. Ik denk dat Brobbey zijn rol als supersub snel overneemt, die heeft dat vaker succesvol gedaan, en als basisspeler is het niet goed genoeg. Ik ben het met je eens dat Ajax niet een echte 10 heeft, maar vind Klaassen ook niet de 10 die ik graag zie. Daarvoor mist hij inzicht en creativiteit. Desondanks een zeer verdienstelijke carrière bij Ajax gehad, en kan met opgeheven hoofd vertrekken, helemaal af. We zien hem weer terug in een andere rol.

1 september 2023 om 09:21

Zullen wel denken dat hij als eens soort van pinch hitter kan dienen vanaf het middenveld. Echter valt dat vies tegen als het niveau hoger is dan de eredivisie. Maar zullen zij bij Inter ook wel snel achter komen. Maar ik zou het ook wel weten als Klaassen zijnde. Nog even zo'n mooi avontuur aangaan.

1 september 2023 om 10:30

Is toch prachtig man. Een goddelijk salaris, wonen in Milaan, meetrainen met de groten der aarde. Je krijgt bovendien een seizoenskaart vlak aan het veld, die na een paar weken wordt geüpgraded naar aan plek in de sky box. Wat een leven.

1 september 2023 om 09:23

@sepp10
Hij komt transfervrij over. Daarvoor kan Inter best een gok wagen.

1 september 2023 om 09:28

Maar hoezo transfervrij. Hij heeft toch nog een contract?

1 september 2023 om 09:30

Denk dat Ajax hetzelfde doet als met Tadic. Dit scheelt je weer een salaris van 3+ miljoen per jaar, wat natuurlijk heerlijk is aangezien Klaassen gewoon een bankzitter is/was.

1 september 2023 om 09:32

@marre123
Dat staat in de tekst.
Ajax zal afzien van het salaris en daardoor ook geen transfersom verlangen.

1 september 2023 om 09:36

Mason

Wel wat bonussen in contract blijkbaar. Dus kleine vergoeding bij x aantal wedstrijden ofzo.

1 september 2023 om 09:25

Snap niks meer van die voetballerij? Inter die een voetballer haalt in zijn nadagen en die bankzitter is bij ajax? Ik sta even versteld

1 september 2023 om 10:44

Inter heeft geen geld beschikbaar gekregen voor de transferperiode en moet dus creatief boekhouden, vandaar al die dertigers, die kunnen ze voor bijna niets ophalen.

1 september 2023 om 09:31

Bij Ajax moet hij natuurlijk opboksen tegen absolute topspelers als Taylor, Brobby en Bergwijn

O ja, dit is niet serieus. Ik had liever deze 3 weg zien gaan...

1 september 2023 om 09:45

@hansi ja die zijn niet best. Vind wel dat er geweldig is opgeruimd deze zomer. Zou prachtig zijn als we Taylor, Wijndal nog konden dumpen vandaag. Maar voor een nieuwe start moest de bezem er flink door en dat is echt wel gebeurd.

1 september 2023 om 10:07

@manodedios, ik dump liever bergwijn. Mislintat kennende krijgt hij daar nog rond het aankoop bedrag voor terug en dan ben je in een klap af van een flink salaris en hoge afschrijvingskosten. En laten nou net de opties voor linker vleugelspelers enorm talrijk zijn. Even dacht ik dat bergwijn dit seizoen zich wel keihard zou inzetten en een respectabel niveau zou aantikken, maar dat geloof is al na een paar wedstrijden weg.

1 september 2023 om 09:32

Niks tegen Klaassen maar wat gaat er rond in Milaan om Klaassen te halen? Bij Ajax kwam hij zelfs al tekort en was hij niet meer dan een bankzitter. Wat moet je er dan mee in de top van Italië? Sommige transfers zijn idd niet te verklaren.

1 september 2023 om 09:40



Zal vermoedelijk gratis de deur uitgaan, kunnen leven met zijn rol als bankzitter en heeft bewezen een efficiente invaller te zijn in sommige gevallen. Vergeet niet dat je als grote club zijnde ook spelers moet hebben in de selectie die zich kunnen schikken in de rol van reservespeler.

Het is Klaassen gegund. Nooit hardop geklaagd, en altijd wel zijn uiterste best gedaan. Waarschijnlijk wordt dit zo'n gevalletje 'we waren blij dat je wegging, maar achteraf was je toch best een goeie speler en hadden we je nu goed kunnen gebruiken.'.

1 september 2023 om 09:49

Inter is financieel enorm beperkt dit seizoen, ze doen echt een grote jas uit. Het team dat CL finalist was is compleet uitgehold nu.

Brozovic, Skriniar, Gosens, Dzeko, Correa, Lukaku en Onana zijn allemaal vertrokken, de enige fatsoenlijke aankoop is Pavard, voor de rest hebben ze een grabbelton aan goedkope rommel opgepikt als Arnautovic, Alexis Sanchez, Sommer en Cuadrado, en nu dus Klaassen.

1 september 2023 om 10:06

De belangrijkste spelers van vorig jaar (Barella, Bastoni en Lautaro) zijn er nog gewoon.

Net zoals Di Marco, Acerbi, Hakan en Dumfries. Overdrijf anders nog wat. Het is veelzeggend dat je goede aankopen als Frattesi en Thuram niet noemt.

1 september 2023 om 10:09

Arnautovic rommel…. Done.

1 september 2023 om 10:10

Dat is het normale patroon van een club. Zien we bij Ajax ook.

Het moment dat een club ziet dat er succes behaald kan worden, dan wordt er meer geïnvesteerd. De gedachte is dat de investering zichzelf in de toekomst terug verdiend.

Dus haalt een club dure spelers die het niveau omhoog krikken. Sportief succes wordt behaald maar de rekening moet nog wel betaald worden. Dus worden na een tijdje de grote spelers verkocht. Komt er heel veel geld binnen en is de club weer financieel gezond.

Nu ontstaat er wel het probleem, de toppers zijn vertrokken. Ga je nu weer dure toppers aantrekken met het risico dat het fout gaat of ga je rustig bouwen aan een nieuw elftal om op termijn weer voor het succes te gaan?

1 september 2023 om 10:29

Ik begrijp dat je als supporter positief wil blijven, maar ik vind het Inter van dit jaar bijzonder tegenvallend. Er zijn idd nog een aantal goede spelers over, Inter zakt niet ineens terug naar Sassuolo-niveau ofzo - maar er is gewoon veel kwaliteit ingeleverd. Inter was de afgelopen twee jaar niets onder voor clubs van het niveau Chelsea, Barcelona, United, en had m.i. duidelijk de sterkste selectie van de Serie A. Dat is nu gewoon niet meer zo. Natuurlijk kan de ploeg altijd verrassen, maar mijn verwacthingen zijn voor dit seizoen een stuk lager.

Inderdaad, Thuram en Frattesi zijn interessante aankopen om in de gaten te houden maar die zijn jong en een enorme stap omlaag tov Brozovic en Lukaku.

1 september 2023 om 10:38

Dat vind ik dus nogal onzinnig. Van de namen die je opnoemt zijn Correa, Dzeko en Gosens absoluut geen meerwaardes. Skriniar was heel het jaar geblesseerd en is netto gezien dus gewoon een versterking dit jaar met Pavard.

Brozovic is een groot gemis maar die zat vorig jaar ook regelmatig op de bank voor Hakan die die positie echt geweldig uitvoert tot op heden, dus dat moet ook geen enorme verzwakking zijn. Onana is een gemis, maar vooral met zijn voeten. En dat is minder belangrijk voor het spel van Inter. En Lukaku is op papier zeker beter dan Thuram maar die lag er ook weer half het seizoen uit met blessures vorig jaar.

Dit jaar staat er geen slechtere selectie dan vorig jaar durf ik momenteel te zeggen. Dus een enorm jasje is er zeker niet uitgedaan. Alleen op doel vind ik persoonlijk.

1 september 2023 om 10:45

We zullen het zien, ik kan het mishebben. Ze zijn in elk geval goed begonnen, dat is zeker.

1 september 2023 om 10:23

Bij Everton mislukt, maar dat lag vooral aan het aankoopbeleid. Hadden op dat moment behoefte aan middenvelders die konden scoren, Klaassen paste perfect in dat plaatje, leek een goede match. Maar vervolgens kochten ze diezelfde periode ook nog Sigurðsson voor 50 miljoen en clublegende/international Wayne Rooney voor exact dezelfde positie. Dan kom je binnen als eerste keuze en ben je nog voor start van het seizoen de derde optie.

Daarna goed gedaan bij Werder, regelmatig belangrijk geweest bij Ajax. Dan snap ik wel dat een CL finalist geïnteresseerd is in je diensten als je transfervrij overkomt.

Vanuit Ajax vind ik het wel raar. Als je er een miljoen of 10-15 voor kreeg op deadline day, snap ik het wel. Maar op deadline day transfervrij een echte Ajacied laten weglopen om alleen wat salaris uit te sparen...

1 september 2023 om 14:04

...ik denk dat je dan überhaupt niet veel van voetbal begrijpt...

Joh wat is dit , hij is toch niet het niveau wat inter moet willen.. of ja niet meer..

Mooie club om nog even mee te pikken! Een echte ajax jongen die altijd alles heeft gegeven!

1 september 2023 om 10:53

Dit is toch fantastisch voor die jongen.

Haha ongeloofelijk. Maar het is 'm gegund.

Mooie transfer voor Klaassen, onbegrijpelijke transfer voor Inter.

1 september 2023 om 10:53

Het is maar een voorbeeld, eerder gaf ik PSV als voorbeeld maar die zitten pas op vijf nieuwe spelers. Verwachting is dat het bij hun er zeven zullen gaan worden.

AZ zit inmiddels op zes nieuwe spelers. Geldt ook voor Twente maar die komen met Eiting ook op zeven.

Zoals je ziet trekt de hele top 5 heel veel nieuwe spelers aan. En Ajax is daarin geeneens de koploper.

Toch lees ik nu al dagenlang overal dat Ajax een vreemdelingen legioen wordt. Over de rest lees ik eigenlijk niets. Bijzonder toch?

Hierdoor komt de transfer van Mansverk ook in ander licht te staan? Wel logisch een middenvelder erbij dan toch?

1 september 2023 om 09:31

Gister heeft Steijn aangegeven dat Ajax klaar is op de transfermarkt. Dus lijkt me niet dat die Mansverk er nog aankomt, toch?

1 september 2023 om 09:47

@nielsschmeets, ik dacht ergens te lezen dat er een mondeling akkoord was over Mannsverk, dat die vandaag gekeurd zou worden. maar ik weet het verder ook niet natuurlijk.

1 september 2023 om 10:17

Mannsverk is al in Amsterdam om de medische keuring te doen en zijn transfer af te ronden. Steijn bedoelde dat nadat die transfer officieel is er niets meer bij zal komen.

1 september 2023 om 09:32

Er moet een creatieve 10 bij. Misschien dat die jongen van Atlanta wel komt. Beetje tempo maken

1 september 2023 om 09:36

Dat denk je niet serieus, toch?

1 september 2023 om 09:37

"er moet een creatieve 10 bij."

NEE, zijn plek laten innemen door Misehouy.

Kom op anders kunnen we jeugdopleiding opdoeken.

Voor 10 nu Berghuis, Akpom en daarachter Misehouy

1 september 2023 om 10:48

@mrkrillin Berghuis is van nature geen 10, Misehouy heeft zeker nog één jaar JA ajax nodig om te werken aan zijn rendement. Een talentvolle creatieve 10 zou geen luxe zijn in de huidige selectie.

1 september 2023 om 11:04

Ik ben bang dat Misehouy er nog niet klaar voor is.

1 september 2023 om 09:32

Past wat dat betreft wel volledig in deze zomer inderdaad. Een 8/10 met als enige overgebleven kwaliteit het neusje voor de goal vervangen door een controleur. Net als een technische rechtsbuiten vervangen door een spits, een dure linksbuiten halen voor op rechts.

Het is je gegund Davy!! Zo belangrijk geweest voor Ajax. Had hem er graag bij gehad, al was het maar voor zijn vechterslust en het behouden van Ajax DNA in de selectie. Ben benieuwd hoe het hem zal vergaan bij Inter

1 september 2023 om 09:21

Je zal zien, we gaan hem nog missen ook!

1 september 2023 om 09:33

Qua leiding zeker. De gemiddelde leeftijd van dit Ajax ligt bijna onder de 20 jaar zowat.
Het is dat Pasveer 40 is

1 september 2023 om 10:16

Het is dat Pasveer Pasveertig is. Sorry.

Lekker man, prachtig voor hem als dit doorgaat. Als backup graag zien behouden voor Ajax maar genoeg aankopen gedaan en nu is er wellicht opeens weer wel perspectief voor de jeugd!

Haha bizar. Schitterende stap voor hem natuurlijk maar dat Inter hier aan begint.... En toch: ik sluit ook niet eens uit dat hij daar gewoon zijn doelpuntjes meepikt en een gewaardeerde 12e man wordt. Zou niet de eerste Eredivisie speler zijn die in Italie helemaal opleeft.

OMG …een totale ontmanteling van Ajax. En daarmee gaat veel verloren als we praten over het Ajax DNA . Gisteravond heb ik met verbazing gekeken in het stadion naar het meer dan beroerde spel van Ajax. Hemeltergend . Hoe verder ?

1 september 2023 om 09:38

Ik wilde hierop reageren en vragen wat het Ajax DNA nou precies inhoudt, maar wat word ik intens moe van dit soort nietszeggende comments.

1 september 2023 om 09:45

Ja precies. En dan ook de opmerking “in het stadion”. Waarschijnlijk zat hij gewoon met zijn telefoon op schoot terwijl moeders de vrouw gtst keek….

1 september 2023 om 10:13

Echt helemaal niets van dat zogenaamde Ajax DNA gezien, terwijl het merendeel van de basisspelers gisteren meerdere jaren in die jeugdopleiding heeft rondgelopen.

En onze afvaardiging van het Ajax DNA in de KKD staat stijf onderaan, dus wat wil je dan? Er is terecht gesignaleerd dat het aan van alles ontbreekt, dus is er keihard ingegrepen deze zomer. Natuurlijk ziet iedere Ajacied liever 100 jongens uit eigen jeugd ieder jaar doorbreken, maar als de lichting zwak is, dan moet je wel reageren.

1 september 2023 om 09:40

Het enigste wat ik gisteren heb gezien is dat er gisteren weer 6 jongens met ajax jeugd in basis stonden - Dus jammer ja maar als vos of axel van dongen gaat spelen dan komt dat heus wel weer goed

1 september 2023 om 10:22

Man hou toch op over dat Ajax DNA, kan die term niet meer horen.

Gisteren stonden er zeven man op het veld die in de jeugd dan wel in jong Ajax hebben gespeeld. Die gasten zijn helemaal gemarineerd in het 'ajax Dna'.

En wat leverde het op? Sprankelend Ajax voetbal?

Dat hele 'ajax Dna' gaat helemaal nergens over. Het gaat om de kwaliteit van de spelers, of beter gezegd, het gebrek eraan.

Jarenlang worden de beste spelers peperduur verkocht. De minderen blijven achter, worden niet verkocht. Dan loopt je vanzelf vast. De standaard cyclus, geldt voor alle clubs zonder suikeroompje.

Dus moest de nieuwe TD gaan renoveren, middelmaat moet gaan banken of verdwijnen, talent wordt gehaald. En dat talent staat nu klaar om ingepast te gaan worden. En dat zal tijd nodig hebben. Pas met de kerst weten we meer.

Wat een prachtige club voor Klaassen! Hij zal waarschijnlijk geen minuut gaan spelen en ik begrijp niet wat Inter met hem aan moet, maar qua club en qua competitie is dit natuurlijk een heerlijke stap vooruit voor Klaassen!

1 september 2023 om 09:21

We moeten ook niet doen of spelers als Sensi en Asllani zulke geweldenaren zijn en Brozovic is vertrokken. Zal waarschijnlijk gewoon een rotatie speler worden.

1 september 2023 om 09:34

Rotatie betwijfel ik ook echt. Misschien als scorende supersub vanuit de 10 rol? Hij heeft wel bewezen dat hij vaker op de juiste plek staat op het juiste moment!

Maar Sensi is wel een betere voetballer allround dan Klaassen hoor.

1 september 2023 om 09:40

Derkaiser

"zal waarschijnlijk gewoon een rotatie speler worden."

Echt niet, deze man wordt gewoon basisspeler. Inter mist nu zo een dipegaande middenvelder / 10.
Man staat garant voor minimaal 15 goals assists.

Dit gaat een sensatie worden in Italie. Next big thing na Del Piero / Totti.



1 september 2023 om 09:41

Lijkt me niet om eerlijk te zijn. Hij zal echt een reserve speler zijn. Ik begrijp echt totaal niet wat Inter met hem moet. Echt een bizarre transfer van Inter’s kant..

1 september 2023 om 09:45

@mrkrilin
Spelers als Del Piero en Totti lopen al tijden niet meer rond in Italie. Als je spelers als Arnoutotovic haalt, dan is Klaassen helemaal niet zo gek voor de breedte.

1 september 2023 om 09:47

Als scorende supersub hebben ze nu Frattesi en anders Mkhitaryan. Zal gewoon de 7e middenvelder worden.

1 september 2023 om 10:18

"lijkt me niet om eerlijk te zijn. Hij zal echt een reserve speler zijn. Ik begrijp echt totaal niet wat Inter met hem moet. "

Haha tuurlijk niet. Klaassen is allang over zijn top heen. Die gaat echt heel weinig toevoegen aan Inter. Ik begrijp de 'aankoop' ook niet.
Had ook eerder een Antwerp of een Girona verwacht. Dat soort clubs.

1 september 2023 om 17:33

@DerKaiser123

Dan heb je Sensi te weinig zien voetballen, enige reden waarom met hem geen wereldtopper noemt is omdat hij 3/4 van het seizoen geblesseerd is en nooit zijn echte vorm weer pakt.

Tja Inter koopt toch alleen maar bejaarden, dus opzich past Klaassen daar prima tussen.

1 september 2023 om 09:37

Beetje knullige opmerking. Kopen alleen bejaarden. Hebben gewoon Pavard, Bisseck, Asllani, Thuram gekocht. Augusto en Frattesi gehuurd.
Allen zijn ze 26 of jonger.

Omdat ze transfervrije buitenkansjes als Sanchez, Cuadrado aantrekken en buitenkansjes die goedkoop zijn (sommer, Arnautovic (gehuurd) en Acerbi ''kopen ze alleen maar bejaarden''?

Lachwekkende opmerking.

1 september 2023 om 09:42

@glenn: Ach..waarschijnlijk niet op de hoogte van de rest van de transfers en roept maar wat. Dat gezegd hebbende; snap niet dat Inter een versterking ziet in Davy...

1 september 2023 om 09:43



Het is gewoon een feit dat Inter regelmatig oude spelers koopt dat deden ze al in de tijden van Mourinho, niet voor niks dat ze daarna heel veel matige seizoenen te verwerken kregen na de CL winst in 2010, omdat er niet doorgeselecteerd werd. Spelers als Materazzi, Cordoba, Cambiasso, Stankovic, Zanetti, Milito etc heb ik het dan over. Jonge talenten als Coutinho en Biabiany mislukten daar, omdat ze nauwelijks kansen kregen. Dit is bij Inter al jarenlang een probleem. Sanchez en Arnoutovic zijn 34 man, wat moet je ermee? Sommer is ook een 34-jarige keeper, Cuadrado is ook een bejaarde. Waarom geen jongere spelers opppikken? Ik kan dat niet begrijpen. En je doet net of Pavard en Thuram jonge talenten zijn, maar dat is ook niet het geval he. Die zitten dichter bij de 30 dan 20. Acerbi trouwens ook gewoon 35 jaar. Dus zeg maar wat klopt er niet aan?

1 september 2023 om 09:53

Je zegt echt maar wat. Eerst zeg je dat ze alleen maar bejaarden kopen. Dan wordt er feitelijk aangetoond dat dat regelrechte onzin is en dan kom je aanzetten met spelers van 10 jaar geleden om geforceerd een punt te maken.

Deze periode is een gebalanceerde. En daarnaast worden die oudere spelers gehaald uit financiële noodzaak. Er kan niet even 150 miljoen uitgegeven worden aan jonge spelers. Beter een uitgebalanceerde selectie met wat oudere spelers dan een selectie die niet overal dubbel bezet is.

Al geef ik je zeker gelijk dat het leuker zou zijn dat er talenten in de categorie 17-20 gekocht worden, maar dat was blijkbaar financieel dus niet mogelijk.

1 september 2023 om 09:57




80 van de aankopen zijn ruim over de 30 jaar. Hoezo roep ik maar wat? En ik constateer alleen maar dat Inter eigenlijk al langer die dit beleid uitvoert. Al vanaf het Mourinho tijdperk ligt de focus voornamelijk oudere ervaren spelers in plaats van jonge talenten. Moet ik alle aankopen gaan benoemen om mijn punt extra kracht bij te zetten? Want jongens als Cassano, Pazzini en Forlan kwamen daarna als opvolger van spelers als Eto'o, Milito, Pandev, Balotelli etc. Ook allemaal oudere en voornamelijk versleten spelers. Wederom een feit.



1 september 2023 om 10:08

Wat is de relevantie van spelers van 10 jaar geleden onder een andere eigenaar? Je moet kijken wat ze nu doen.

Het is een feit dat inter onder Zhang een nieuwe koers is gaan varen (voordien ook al in de extreem matige jaren trouwens) en inzet op jongere spelers. Inter zit echter al een paar jaar in zwaar financieel weer. Dan moet je keuzes maken. Marotta kiest dan voor 1 of 2 talenten per seizoen, aangevuld met ervaren spelers in de categorie 24-27 en om de selectie compleet te maken kiezen ze dan voor oudere gratis spelers. Ik zie het probleem er niet zo van in.

1 september 2023 om 10:16

Want laat ik het nog maar even aanhalen “inter koopt alleen maar bejaarden” is het begin van deze discussie. En dat is gewoon feitelijk gezien onzin.

1 september 2023 om 10:16

Welke jonge talenten? Inter heeft de oudse selectie van de Serie A. Vorig jaar een gemiddelde leeftijd van van 28,5 jaar van spelers (gemiddelde leeftijd betreft wedstrijdformatie). Daarmee zijn ze ze koploper van alle Italiaanse teams. Dit jaar leiden ze wederom de dans. Je hebt de feiten duidelijk niet op orde.

1 september 2023 om 10:23

Dit seizoen Bisseck en Frattesi. Vorig seizoen Asllani en Bellanova. Het jaar daarvoor Vanheusden (is het minste jaar maar was ook het jaar met enorme financiële problemen). Het jaar daarvoor Hakimi, Barella, Sensi, Males en Pinamonti. Het jaar daarvoor Salcedo en Agoume. Zoals gezegd dus: 1 à 2 talenten per jaar. Maar ik snap wel dat je niet op het grote punt ingaat. Inter koopt niet alleen bejaarden, dat is onzin. Enorme onzin.

1 september 2023 om 10:28

Voornamelijk wel alle cijfers en data wijzen daar ook op. Natuurlijk als je gaat uitvergroten heb je altijd wel een talentje her of der. Het zal wat zijn als alle aankopen plus 34 jaar waren. Oudste selectie van Italie en een van de oudste selecties van de top-5 competities van Europa. Zegt voldoende lijkt mij.

1 september 2023 om 10:38

Tsja. Ten eerste: in Italië lijken de spelers wel wat langer mee te gaan bij de Milans en Juventus. Zo'n Barzagli en Chiellini speelde ook nog top op hoge leeftijd.

Verder: het is vrij denigrerend om ze bejaarden te noemen. Denk dat je dat best nog wel wat netter kan verwoorden, maar goed, dat is mijn mening. Onnodige sneer richting de spelers en ook Inter.

Daarnaast kaart ik aan dat ze goedkope buitenkansjes hebben aangenomen zoals Cuadrado (back-up/concurrent voor Dumfries) en een Sommer (goedkoop alternatief, gezien de financiele status van Inter).

Daarnaast hebben ze ook relatief jonge spelers gehaald en vind ik een Pavard en Thurma nu niet een goed voorbeeld van mensen die al richting de 30 gaan. Volgens mij is Thuram gewoon 26 jaar en is Pavard 27 jaar. Nou, poeh zeg. Dan zitten ze zo wat in hun prime. En die hebben ze samen voor relatief weinig geld opgepikt...

Sanchez en Arnautovic zijn wat rare aankopen inderdaad en dan vooral Arnautovic. Sanchez deed het vorig jaar ook degelijk bij Marseille en ervoor ook bij Inter. Dus, waarom niet terughalen als hij graag wil en de gratis kans er is? Bespaar je weer wat geld om volgend jaar wat extra jong bloed te halen.

1 september 2023 om 10:39

Als ik gelijk heb kan je dat ook gewoon negeren natuurlijk.

1 september 2023 om 10:50

Inter koopt voornamelijk bejaarden, klinkt dat beter in de oren? Meine liebe niet alles zo letterlijk nemen. Oudste selectie van Italie, ik heb je er nog niet over gehoord? Wat vind je daarvan dan?

1 september 2023 om 11:44

Tsja. Maar ik zie vaker jou op je teentje getrapt zijn als het gaat over de Bundesliga en alles wat daar mee te maken heeft.
Bejaarden slaat gewoonweg nergens op.

Ja, de oudste selectie van Italië, prima. En alsnog spelen ze bovenin mee en hebben ze afgelopen jaar met die oude selectie gewoon keurig de CL Finale gehaald?

Who cares?

Ze hebben dit jaar voldoende jonge spelers of relatief jonge spelers gehaald (onder de 28). Dat ze dan wat buitenkansjes meepikken i.v.m. de financiële status van de club, zou ik als Inter fan (als ik dat was) voor lief nemen.

Het is niet zo dat Sanchez, Cuardrado en Sommer er geen hout van kunnen. Zeker niet in het systeem dat Inter speelt.

Enige rare transfer is Arnautovic in mijn ogen.

1 september 2023 om 11:45

Dat ontkent ook niemand. Inter koopt wel degelijk oudere spelers. Echter moet dat geen ramp zijn. Als je namelijk wat oplet zie je dat oudere spelers vaak ook vervangen worden door jongere oudere spelers. Dat is gewoon een goed werkend systeem dat Inter veel prijzen oplevert de laatste jaren. Daarnaast is het ook niet dom ervaring op de bank te laten wegrotten in plaats van jonge spelers die speelminuten nodig hebben. Daarnaast kopen ze ook gewoon feitelijk gezien niet voornamelijk oudere spelers, maar meer spelers jonger dan 30 dan ouder dan 30.

Ben hier niet rouwig om. Verdiende veel te veel en leverde nauwelijks tot niks. Thanks voor alles en veel succes!

1 september 2023 om 09:43

Nauwelijks tot niks vind ik toch zwaar overdreven. Deze man heeft een neusje voor de goal en had je er naar mijn mening prima bij kunnen houden, snap niet dat ze hem dan transfervrij laten gaan. Maar goed het is wel redelijk druk op het middenveld.

Hij heeft na gister genoeg gezien en neemt eieren voor zijn geld.

Heel jammer dat hij gaat maar daar is Mannsverk voor gehaald en nu hopen dat Vos ook regelmatig mee mag doen.

1 september 2023 om 09:38

Mannsverk is een voetballende 6.
Klaassen is een lopende/scorende nummer 10 die hard werkt. Zie niet in hoe dit wat met elkaar te maken heeft, maar oké.

Vos gaat echt nog niet meedoen hoor. Het loopt nog volledig niet bij Ajax. Steijn vindt Vos nog relatief te min voor de basis van Ajax. Dan ga je die echt niet voor de leeuwen zien worden gegooid.

Gruwelijk! Geef hem eens ongelijk. Ik had hetzelfde gedaan! Ja, hij heeft feitelijk niet het gewenste niveau wat een topclub als Inter persé beter zou moeten maken, maar wie weet. Wie weet rendeert hij met zijn speelstijl juist bij deze club. Natuurlijk geen basismateriaal. Ik laat me graag verrassen!

Beetje Blind - Bayern gevoel bij deze transfer. Ik snap Klaassen wel. Banken bij Ajax of bij Inter in het zonnige Milaan.

Dit is gewoon een aparte voetballer met een ongelooflijk neusje voor de goal, deze jongen kan je zeker in je selectie hebben.Geeft 100procent.Wens hem veel succes.

Neem toch aan dat ze hem niet halen als basis speler?! Inter heeft toch best een prima middenveld. Nooit verwacht iig

Bijzondere kers op de taart van zijn carrière. Mooie plek en mooie stad om de laatste jaartjes op de bank of tribune te spenderen.

Vraag me als inter fan oprecht af wat we hier mee moeten. Niet alleen om zijn kwaliteit maar ook als je kijkt naar de selectie is zijn positie al dubbel bezet. Barella Sensi Mkhytarian Fratessi en zelf Calhanoglu kan daar spelen dus vraag me af wat je met 7 middenvelders moet want Asllani is er ooo nog.

1 september 2023 om 10:32

Zal inderdaad wel als 7e man zijn. Snap er ook niet veel van eerlijk gezegd. Al kan Agoume nu wel uitgeleend worden.

Hopelijk is het aan een laag nettosalaris.

Hoop dat hij daar nog even 2 jaar zijn zakken kan vullen. Want voor het voetbal gaat hij daar niet heen mag ik hopen. Jammer had voor Ajax nog een toevoegede waarde. Tegen een te hoog kostenplaatje maar daar hoef je als supporter niet naar te kijken.

Tot zover dus de ‘Hollandse kern’ en het ‘ajax dna’ waar Steijn het over had.

Heeft ajax een vervanger nodig? Je hebt nu in principe alleen Akpom en Berghuis, waarbij Berghuis ook niet eens je eerste rechtsbuiten is

1 september 2023 om 09:42

Berghuis op 10 en die Georgier en Forbs op rechtsbuiten niet optimaal vind ik.

1 september 2023 om 11:51

Voor 10 hebben ze gewoon Berghuis. Bergwijn is er al eens neergezet, waardoor Forbs op zijn beste plek kan (linksbuiten).

Verder kan Branco ook meer naar voren spelen, idem voor Taylor (want ze hebben er beiden al eerder gespeeld).

Snap overigens niet waar die fascinatie van Mikautadze op rechtsbuiten vandaan komt.
De beste man heeft van de 40 potten afgelopen seizoen, welgeteld 0 wedstrijden gestart als rechtsbuiten. 7 potten als linksbuiten, 1 keer schaduwspits/3 keer als ''10'', maar nooit als rechtsbuiten. De rest als spits...

Oftewel: Mikautadze is ook een spits, die eventueel ook nog als schaduwspits/10 kan...

Akpom idem dito. De helft als ''10'' gespeeld en de helft als centrumspits.

Ik kan mij het beeld van Klaassen in een Inter shirt gewoon niet visualiseren.. Vooral met z'n nieuwe coupe, wellicht een mooie afro rond kerst.

Prachtige stap voor hem in de nadagen van z’n carrière. Niet begrepen waarom iedereen hem weg wil hebben bij Ajax. Is een ideale wissel om er in te zetten en daarnaast een voorbeeldprof die voorop in de strijd gaat en qua mentaliteit altijd de beste is. Voetballend was het minder, maar toch altijd goals op cruciale momenten gemaakt.

Davy, het ga je goed. Prachtige stap.

Ook daar kennen ze signor uno a zero veel succes davy. Mooie oplossing zo.

Bankzitter van Ajax die transfervrij tekent bij de CL finalist van afgelopen jaar. Bizar.
Klaassen heeft absoluut het niveau niet van Inter, maar misschien gaat hij daar als supersub op 10 ook nog wel wat goaltjes prikken. Dat doet hij nagenoeg altijd wel, gek genoeg...

Prachtige stap. Beetje vergelijkbaar aan Blind naar Bayern afgelopen jaar.
Alleen vraag ik mij altijd af: waarom moet dit transfervrij? Het is niet dat Inter geen cent meer heeft hé.

En ja, je kan zeggen: clubman, bewezen diensten etc etc. Maar Ajax heeft toch ook gewoon bijna 12 miljoen (exclusief salaris/tekengeld) betaald voor deze speler?

Lachwekkend van Ajax om hem transfervrij naar een Inter te laten gaan (qua handelen).

1 september 2023 om 09:37

Ik denk dat de club het hem gunt, en dat Ajax content is een grote salarispost kwijt te zijn. Het schijnt dat hij 3 miljoen verdiende. Hoe het ook zij ik kan er goed mee leven, soms win je wat (Daramy) en soms moet je een grote jongen zijn en een jongen van de club matsen en niet het onderste uit de kan willen halen.

1 september 2023 om 09:41

Tsja, zoals jij er naar kijkt kan natuurlijk ook.
Al denk ik dat een Klaassen nog altijd gewoon van waarde had kunnen zijn voor dit, niet lopende, Ajax momenteel...

En ja, het is geen topper. En ja, hij verdiende te veel voor wat hij bracht, maar toch. Dan had ik er persoonlijk wat meer uitgehaald willen zien worden.

Zijn altijd clubs die het onderste uit de kan halen. Op ene positieve en negatieve manier.

Italiaanse clubs hebben wel een handje aan transfervrij spelers binnenhalen of een ''loan-deal'' aan te bieden i.p.v. gewoon keiharde cash. En als dan iemand daar wilt vertrekken, dan willen ze keiharde pegels.
Beetje tegenstrijdig.

Idem dito met sommige Spaanse en Turkse clubs.

Top transfer voor die jongen. Totaal onderschatte speler naar mijn mening. Als je zit hoe vaak hij nog wat punten uit het vuur heeft gesleept voor o.a. Ajax.
En nee het is niet de beste en meest verfijnde voetballer, maar hij geeft altijd de volle 100%, werkt als een paard en komt redelijk vaak in scoringspositie en maakt het dan ook vaak af.
Super nuttige speler om in je selectie te hebben.

Alle kritiek is naar mijn mening vaak onterecht.

Geweldig voor Davy, vind ik mooi voor hem en is hem gegund!

Uhm……. Oké…. Zal wel bijna nooit spelen.

Verrassend! Met zijn hardwerkende mentaliteit zal hij goed doen. Wat ik bij Klaassen waardeer is dat hij vaak belangrijke goals maakt zoals achterstand ombuigen of clutch goals maken in moeilijke wedstrijden waardoor we geniepig 1-0 voorkomen. Hij moet wel rekening houden dat hij niet altijd zal spelen. Er lopen veel goede middenvelders rond zoals Barella, Fratessi, Hakan, Sensi etc.

1 september 2023 om 09:51

hmmmmn sensi, lekker... het is trouwens uit of in de kluts

Gouden pik die gast zeg zo een beperkte voetballer en zo een stap maken. Soms hebben mensen alles mee in hun leven

Wat!? Inter!
Wat moeten die in vredesnaam met Klaasen?
Klaasen komt zelfs bij Ajax al te kort.

Snap niets van deze transfer maar gun het Klaassen ontzettend. Echte Ajacied die altijd alles gaf. Dit seizoen wordt toch ellende bij Ajax dus geniet van dit avontuur!

Met Klassen verdwijnt een aanjager op het middenveld die regelmatig (belangrijke) doelpunten meepakt. Ook een echte Ajacied met het DNA van de club. Aderlating voor Ajax vind ik.

1 september 2023 om 09:49

volledig mee eens

1 april valt vroeg dit jaar.... Dit moet toch een grap zijn? Wat gaat een voetballer die inmiddels al enkele jaren over zijn top heen is bij een topclub in Italie doen, behalve dan zijn zakken vullen? Klaassen komt toch gewoon op alle fronten te kort om mee te gaan in het type voetbal dat Inter speelt?

Toptransfer? Ik hoop dat je daar aan de bak komt maar ben er bang voor. S6

Het is echt niet zo moeilijk te begrijpen. Klaassen is een intelligente speler die met zijn intelligentie en balgevoel veel van zijn andere onvolkomenheden kan compenseren. De mate waarin hij dat kan, hangt af van de soliditeit van het team om hem heen. Is het team niet solide? Dan zakt Klaassen mee door de mand. Is alles qua verdediging in orde? Dan is het team een omgeving waarbinnen Klaassen juist iets kan bewerkstelligen, doorbreken in aanvallende zin. Klaassen is dus in Italië, waarin de verdediging op orde is en heel erg vanuit die verdediging wordt gedacht, een ideale 12e man. Verkeert de wedstrijd in een patstelling? Gooi Klaassen erin om iets te forceren.

de laatste der Mohicanen... die gaan we nog missen.

Ik vond Klaassen gisteren wel een van de weinige spelers die de indruk gaven er wel voor te willen gaan, maar hij is gewoon niet zo heel goed. Al met al denk ik dat je hem er als Ajax zijnde wel beter bij had kunnen houden.

1 september 2023 om 10:08

Als die Taylor ook maar de helft van de energie van Klaassen had..

Je ziet wat voor grote naam Ajax is geworden de afgelopen jaren. ‘Mislukte’ spelers als Bassey, Kristensen, Wober (in veel mindere mate), L. Traoré, Concecaio, Jorge Sanchez etc. gaan naar clubs waar Ajax vroeger mee zou concurreren om potentiële aankopen.
Wisselspelers als Klaassen, Tagliafico, Blind en vorig jaar nog die Grillitsch (die in de belangstelling van Lyon & Valencia stond) staan in de belangstelling van clubs die Ajax zouden leegroven vroeger.

Volgens mij is Feyenoord onder Slot ook bezig om meer naam te maken. Ik ben minder blij met Ajax nu en blijer met Feyenoord en in mindere mate PSV. Ik hoop echter dat het Nederlands voetbal omhoog gaat, zoals wij steeds meer spelers bij absolute topclubs krijgen.

Ongelofelijk dan een club als Inter hieraan begint. Zelfs met die financiële situatie en het feit dat hij gratis is. Voegde bij Ajax al tijden niets meer toe en liep zelfs in de weg.

Niet verwacht dat hij die stap zou maken maar gun het hem van harte. Weet niet of hij daar aan spelen gaat toekomen maar het is in ieder geval een fantastische ervaring daar. En hij was al bankzitter bij Ajax. Dus meer verdienen en in een betere competitie op de bank zitten is dan beter haha

Leuk voor Klaassen maar waarom transfervrij? Inter heeft ook geld over voor andere nog oudere spelers, hier had je nog makkelijk 4m uit kunnen halen.

En nu als laatste Wijndal eruit wil hem nooit meer in een Ajax shirt zien.

1 september 2023 om 14:11

Wijndal, Bergwijn, Taylor...gisteren naar de Arena geweest en een onthutsend zwak Ajax met 0 – 1 van een belabberd spelend Ludogorets zien verliezen. Uiteraard is mijn blik gekleurd door het slechte resultaat en het ongeïnspireerde spel dat Ajax op de mat legde, maar wat is dit Ajax slecht! Meer dan de helft van de spelers heeft gewoon niet het Ajax-niveau waar we jarenlang van hebben mogen genieten. In het land der blinden wordt de eenoog koning en zo ook gisteravond. Twee keer aanzetten van Forbs en je hebt het beste van deze wedstrijd eigenlijk wel op een rijtje gezet.
Gorter maakte een degelijke indruk, maar is het is tot op heden eigenlijk nog niet echt een puntenpakker gebleken die de nul voor je weet te houden. Met de bagger die voor hem staat is dat ook niet zo verwonderlijk, overigens. Rensch blijft hangen in het stadium ‘eeuwige belofte’, Medić blijkt toch wel een beetje een houten klaas, Hato is nog té onervaren voor deze positie, Sallah Eddine en Wijndal komen gewoon tekort (al deed Wijndal zeker de eerste helft nog wel wat aardigs af en toe), Van den Boomen voegt niet toe, Klaassen kon het in zijn eentje ook niet meer bolwerken en hobbelde anoniem mee. Waarschijnlijk al met zijn hoofd bij Internazionale. Taylor heb ik gisteravond werkelijk helemaal Niets goed zien doen, maar dat is een bekend verhaal. Wat die gozer in een Ajax shirt doet grenst aan godslastering! Forbs begon dus aardig, maar kon ook geen potten breken. Zijn vervanger Berghuis viel alleen op doordat hij geel kreeg. Ook geen schim meer van de Berghuis die bij Feyenoord nog furore maakte. Brobbey gooide er een paar keer zijn kont in, maar sjokte verder wat ongeïnteresseerd in de rondte. Bergwijn? Laat ik daar maar geen woorden meer aan vuil maken. Wat een ketser is DAT zeg! Zijn vervanger Godts is zonder meer een talent, maar ook die kwam er gisteren niet meer aan te pas. Mag je van een talentje ook niet verwachten dat hij een zwalkend Ajax wel even op het rechte spoor zou brengen.

Altijd een vechter geweest ondanks zijn minpunten.
Ik gun het hem wel mister 1-0.
Het ga je goed en bedankt voor je inzet

Onbegrijpelijk maar deze rasajacied verdient het wel, gegund

En zo vertrekt de laatste die weet hoe je kampioen wordt en wat er op top niveau gevraagd wordt. Wat overblijft is een verzameling onervaren lichtgewichten en een staf die ook geen ervaring heeft in de top. Ik zie geen enkel reeel scenario waarin dit niet in een drama gaat eindigen.

Het is hem van harte gegund, we gaan hem missen.

Ongelooflijk hoe er over hem gesproken wordt. Jaren geleden samen met onder andere Blind en Tadic naar Ajax gekomen en zij waren grotendeels de basis van de successen van de laatste jaren. Ja, ze stonden voor miljoenen op de loonlijst maar ze hebben het waargemaakt. Nu is Klaassen een stukje ouder en wordt hij gewoon afgedankt door de fans, terwijl hij echt nog wel wat toevoegt. Had hem dat laatste jaar in een Ajax shirt laten spelen, minder als basisspeler maar dan als invaller. Hetzelfde gold voor Blind en in mindere mate Tadic. Ze worden ouder en ze worden minder, maar 'fans' die hopen dat die jongens vertrekken... triest.

Inter neemt dus Klaassen gratis over en zet hem op de bank. Iets anders is weer pure winst voor Ajax, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit keer een ettelijke miljoenenbedrag krijgen. Ik zal hem toch echt gaan missen, want dit is einde AJax en einde Oranje voor hem. HIj gaf toch een extra tint aan het voetbal van beide ploegen, of eigenlijk 3, wit, rozig en rood.

Hier gaan de Ajacieden die iets tegen hem hebben zich lelijk op verkijken. Klaassen is Ajax' beste middenvelder. Ontzettend onderschat. Scoort ontzettend vaak.

1 september 2023 om 10:20

Helemaal mee eens hoor , de echte Ajax fans zullen dit ook heel erg jammer vinden , een onderschatte speler die er altijd 100% voor gaat , maar het zijn vaak de zogenaamde succes supporters die denken opgeruimd staat netjes maar Ajax moet een nieuw team bouwen en dat heeft tijd nodig en ik had Klaassen gedrag behouden voor onze club .

Laatste speler bij Ajax met clubliefde. Prachtige gozer, altijd 100% inzet. Het is je gegund!

Wordt hij daar ingezet als reserve cornervlag? Spelen zie ik hem daar niet doen. Natuurlijk zal hij een kans krijgen, maar dit kan toch geen succes worden?

Belachelijk dat we zo makkelijk weer een sterkhouder laten gaan. Klaasen is niet slechter dan die keuzen die zijn aangetrokken, hij beschikt alscrnige nog over de winnaars mentaliteit en Ajax dna. Schande

Hij heeft veel voor Ajax betekend, maar krijgt bij velen niet het respect wat hij verdiend. Helaas zien wij dat toch te vaak in de voetballerij.

Het is Klaassen gegund. Met je inzet naast spelers van het slapjanus kwartet Ajax staan, te weten Rensch, Wijndal, Taylor en Bergwijn, zou ik ook niet langer willen dan nodig. En met als slagroom op de taart een coach die van aanvallend voetbal totaal geen kaas heeft gegeten. Dan is het logisch dat je met pijn in het hart jouw club verlaat. Helaas, een club in verval. Nogmaals bedankt, Edwin!

Mooie transfer voor Klaassen, zelf baal ik er van. Geeft altijd 200% en heeft vaak bewezen ook nu nog belangrijk te zijn en een echte Ajacied. Maar ik snap daarentegen ook dat er nu wel heel veel spelers voor die positie zijn. Hoop dat er nu dan nog een échte rechtsbuiten word aangetrokken. Want Berghuis op die positie is helemaal niks en dan heb je alleen Forbs wat eigenlijk een linksbuiten is.

Beetje het Blind idee.. uitgerangeerd bij Ajax en dan gaan banken bij een absolute Europese topclub! Waarschijnlijk gaat hij na dit seizoen dan ook naar een Europese laagvlieger, net zoals blind deed door naar Girona te gaan. En geef de jongen eens ongelijk? Geweldige ervaring in Italie.. mooi salaris, lekker weer. Prima!

1 september 2023 om 10:22

De zandbak raad ik Davy in ieder geval niet aan, makkelijk geld verdienen maar zo ongezond qua klimaat voor hem.

Nou, Davy kan zich mooi vast gaan bijten in dit nieuwe avontuur!

Misschien gaat Mislintat iedereen verbazen en gaan zijn aankopen enorm renderen, I don't know. Maar ik vind wel dat Ajax haar DNA aan het verkwanselen is. Zowel op het veld als in de boardroom. Klaassen is een echte Ajacied en daar lopen er inmiddels steeds minder van rond.

We gaan het zien!

Zijn ze bij Inter gek geworden? Onbegrijpelijke transfer. Maar goed, het is Klaassen gegund. En al ben ik zeker geen Ajax-fan, ik vind het jammer dat hij als echte Ajacied weggaat.

Klaassen scoort vrij makkelijk, dat vergeet men misschien wel eens. En hij geeft altijd alles. Bij Inter zal hij banken, maar toch denk ik dat hij daar best kan verrassen. Als je ziet wat beperkte voetballers als Schouten in Koopmeiners in die competitie klaarspelen, dan kan Klaassen dat ook.

Ik was blij met deze transfer periode maar dit stelt mij serieus groot teleur WTF man!!!Wat moet je met hem had Gagliardini dan gewoon gehouden.

Lachwekkend, totaal niet inter waardig. Bij Ajax al een wisselspeler

Nooit een fan van Klaassen geweest maar wat loopt er nu nog voor ervaring bij Ajax? Berghuis en Bergwijn, 2 spelers die vooral met zichzelf bezig zijn. Die selectie wordt steeds onevenwichtiger zo.

1 september 2023 om 11:46

Mwah. Berghuis vind ik tegenwoordig ook wel ''minder met zichzelf bezig'' hoor.

Verder hebben ze met Sutalo ook al een relatief ervaren speler binnengehaald. Idem dito met Branco. Dat zouden nu dan denk ik wel de ''kartrekkers'' qua ervaring moeten worden binnen dit Ajax.

Bergwijn heeft die aanvoerdersband alleen maar gekregen omdat Steijn zich er geen raad mee aan weet. Totaal geen aanvoerder of leider. Niet qua spraak, maar ook niet qua daden tot heden.

En in de toekomst heb je Rulli nog. Ook de nodige ervaring, als hij weer fit is.

Heel leuk voor Klaassen, erg vreemd van Inter.

Deze zag ik niet aankomen
Klaassen raakt al 2 seizoenen geen pepernoot is zelfs bankzitter geworden dit seizoen. Wat moet hij toevoegen aan een club als Inter en SerieA als je in de Eredivisie al niet meer een van de beste spelers bent

Mooi club voor hem, klaasen bedankt voor al je belangrijke doelpunten en heel veel succes gewenst

Gaan hem missen. Alleen al vanwege zijn attitude en passie. Een echte Ajacied. En nu nog even in de herfst naar Inter. Mooie stap voor die jongen.

Davy Klaassen was een van de meest ondergewaardeerde spelers die Ajax ooit gekend heeft. Ongelofelijk waardevol geweest, voorbeeldig aanvoerder en superprof. Kreeg niet voor niets de bijnaam 'mr. 1 - 0' met zijn belangrijke goals. Maar die bijnaam ging tegen hem werken. Als het NIET lukte voor Ajax, dan werd HEM dat aangewreven. Keek men echter objectief naar zijn spel, dan deed Dave weinig verkeerd: passes naar de juiste kleur, goede loopacties tussen de linies, snel doorspelen, geen overbodig en oeverloos gedribbel...
Ook in het huidige Ajax zou hij zeker zijn waarde nog hebben gehad. Gisteren naar de Arena geweest en een onthutsend zwak Ajax met 0 – 1 van een belabberd spelend Ludogorets zien verliezen. Uiteraard is mijn blik gekleurd door het slechte resultaat en het ongeïnspireerde spel dat Ajax op de mat legde, maar wat is dit Ajax slecht! Meer dan de helft van de spelers heeft gewoon niet het Ajax-niveau waar we jarenlang van hebben mogen genieten. In het land der blinden wordt de eenoog koning en zo ook gisteravond. Twee keer aanzetten van Forbs en je hebt het beste van deze wedstrijd eigenlijk wel op een rijtje gezet.
Gorter maakte een degelijke indruk, maar is het is tot op heden eigenlijk nog niet echt een puntenpakker gebleken die de nul voor je weet te houden. Met de bagger die voor hem staat is dat ook niet zo verwonderlijk, overigens. Rensch blijft hangen in het stadium ‘eeuwige belofte’, Medić blijkt toch wel een beetje een houten klaas, Hato is nog té onervaren voor deze positie, Sallah Eddine en Wijndal komen gewoon tekort (al deed Wijndal zeker de eerste helft nog wel wat aardigs af en toe), Van den Boomen voegt niet toe, Klaassen kon het in zijn eentje ook niet meer bolwerken en hobbelde anoniem mee. Waarschijnlijk al met zijn hoofd bij Internazionale. Taylor heb ik gisteravond werkelijk helemaal Niets goed zien doen, maar dat is een bekend verhaal. Wat die gozer in een Ajax shirt doet grenst aan godslastering! Forbs begon dus aardig, maar kon ook geen potten breken. Zijn vervanger Berghuis viel alleen op doordat hij geel kreeg. Ook geen schim meer van de Berghuis die bij Feyenoord nog furore maakte. Brobbey gooide er een paar keer zijn kont in, maar sjokte verder wat ongeïnteresseerd in de rondte. Bergwijn? Laat ik daar maar geen woorden meer aan vuil maken. Wat een ketser is DAT zeg! Zijn vervanger Godts is zonder meer een talent, maar ook die kwam er gisteren niet meer aan te pas. Mag je van een talentje ook niet verwachten dat hij een zwalkend Ajax wel even op het rechte spoor zou brengen.

Ik vind het jammer dat Klaassen vertrekt, maar mooi dat er weer een speler van Ajax naar een Europese topclub gaat.

Mooie stap voor Davy! Heel erg gegund. Niveau lijkt mij te hoog voor hem, maar af en toe spelen voor zo’n grote club, misschien prijzen winnen, lekker weer, dikke zak centen: kortom lekker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren