Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Cillessen en Barcelona bereiken akkoord over vijfjarig contract'

Laatste update:
/

Het heeft er alle schijn van dat de wegen van Ajax en Jasper Cillessen gaan scheiden. De doelman ontbreekt in de wedstrijdselectie van Peter Bosz voor het competitieduel met Willem II en volgens Sport, de grootste sportkrant van Catalonië, zijn het management van Cillessen en Barcelona tot een vergelijk gekomen.

Cillessen kan in het Camp Nou een contract voor vijf seizoenen ondertekenen, tot medio 2021. Beide partijen bereikten vrijdag een principe-akkoord. Het is nu wachten op een akkoord tussen de clubs zelf. Barcelona bood naar verluidt iets minder dan twaalf miljoen euro voor de 27-jarige Oranje-international, maar Ajax zou een hoger bedrag willen toucheren voor het laten van de doelman in de slotfase van de zomerse transfermarkt.

/

Het feit dat Cillessen ontbreekt tegen Willem II, lijkt erop te wijzen dat de doelman ook komende week tegen FK Rostov afwezig zal zijn. Ajax leek aanvankelijk alleen groen licht aan een transfer te geven als de doelman het belangrijke Champions League-duel tegen de Russen mocht keepen. Dat lijkt nu van de baan, daar de betrokken partijen willen voorkomen dat de doelman een blessure oploopt.

Barcelona wil eerst het vertrek van Claudio Bravo naar Manchester City afronden. De Chileense doelman zal zaterdag tegen Real Betis voor het laatst onder de lat staan, daar Marc-André ter Stegen door blessureleed niet inzetbaar is. Zodra deze transfer in kannen en kruiken is, willen de Catalanen de gesprekken met Ajax tot een goed einde brengen. De Spaanse topclub heeft ook nog een alternatief achter de hand, Diego Alves, maar de doelman van Valencia geniet niet de voorkeur van de technische staf.

Denk jij dat Jasper Cillessen ooit eerste doelman van Barcelona wordt, áls hij gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker banken Cillessen. Wel meer geld verdienen, dat wel.

20 augustus 2016 om 00:57

En meer prijzen

20 augustus 2016 om 02:28

En trainen met Messi en Iniesta. En in hypermoderne oefencentra, de allerbeste infrastructuur. Spelen in Nou Camp. En inderdaad meer geld, grotere prijzen, staat mooier op je cv, een mooier klimaat...

Ja, hij zal enkel in de Copa spelen maar dit moet je gewoon doen. Elke jongen die begint te voetballen droomt van Barcelona of Real Madrid. Dát is eens iets om later aan je kleinkinderen te vertellen.

Al die voordelen tov 2 nadelen, minder speeltijd en verdomd lastige rondo's (want hij zal vaak in het midden staan)

20 augustus 2016 om 02:49

Zoals je zegt een schitterend avontuur. Mocht je heel toevallig uitstekend presteren en toch een basisplaats veroveren op den duur is het helemaal geweldig, zo niet heb je alsnog een fantastische tijd en de stap naar een subtopper is altijd nog te maken. Ik denk dat Cilissen nog best eens kan gaan verrassen als hij eenmaal wat langer op zijn plek zit daar. In ieder geval het beste Jasper! Ben wel zeer benieuwd waarmee Ajax op de proppen komt nu, hoop niet op Room eerlijk gezegd.

20 augustus 2016 om 07:49

Bovendien, bij Ajax kwam hij ook om lekker te banken en we weten allemaal hoe dat afliep. Als hij zich bewijst staat hij wellicht over twee jaar in de basis - en dan lacht hij achteraf het hardst.

Zijn plek bij oranje verliest hij wel op deze manier, maar die pakt hij op termijn ook wel weer terug. Scherp, in vorm en spelend simpelweg de beste Nederlandse keeper - en dat weet barcelona ook wel.

20 augustus 2016 om 08:12

Hij kwam helemaal niet voor de bank bij Ajax. Iedereen wist dat hij het zou overnemen van Vermeer. En dat je Ajax ook nog s vergelijkt met Barcelona is lachwekkend. Jasper mag blij zijn als hij 2 wedstrijden tijdens de Coppa mag keepen tegen een 2e klasser.

20 augustus 2016 om 10:43

Onzin, de tweede keeper keept altijd de gehele copa. Zal nu dus ook niet anders zijn. Tevens is Ter Steege nog een maandje (geloof ik) geblesseerd. In deze tijd kan hij zich ook laten zien. Wie weet wat er dan gebeurd

20 augustus 2016 om 11:02

Precies. Ik begrijp niet zo goed dat mensen zeggen dat hij niet moet gaan. Zelfs als je flopt kun je vanuit Barca oversl terecht en ne speelt gewoon bij Barca... met alle prachtige voorbeelden die je noemt

20 augustus 2016 om 01:31

Gaat echt wel wedstrijden spelen hoor, zak waarschijnlijk net zoals vorig jaar worden bij barca maar neemt Cillessen de rol van ter stegen in en ter stegen die van bravo

20 augustus 2016 om 01:42

Denk je serieus dat cillissen de CL mag keepen... dream on

20 augustus 2016 om 01:47

Denk dat hij inderdaad de CL gaat keepen.

20 augustus 2016 om 02:03

Mag dat eigenlijk überhaupt nog dan? Hij is dit seizoen toch al voor Ajax uitgekomen in de (voorronde) champions league? Of maakt dit tegenwoordig niet meer uit?

20 augustus 2016 om 02:22

zolang het alleen in de voorronde is maakt het niet uit.

20 augustus 2016 om 03:04

Vooralsnog is Ter Stegen geblesseerd. En zo een veweldenaar vind ik hem ook niet. Cillessen komt echt wel aan zn wedstrijden.

20 augustus 2016 om 03:59

Hij zal niks keepen want ter stege wilt juist alles keepen. Misschien alleen de beker maar cl zeker niet

20 augustus 2016 om 06:14

ter stegen is geen geweldenaar idd. echter 2 maatjes groter dan cillissen. Hij zal zijn wedstrijdjes zeker wel mee pakken maar dat worden beker wedstrijdjes en dan betwijfel ik het of hij CL zal gaan spelen. Ik denk dat cillissen moet gaan vrezen voor zijn plaats onder de lat van oranje.

20 augustus 2016 om 07:13

Moest ie toch al. Zou het terecht vinden als zoet zijn plek inneemt. Ook al had ie geen transfer gemaakt

20 augustus 2016 om 06:10

Majestics
Dat is dus wat jij denkt. Hoeft echter niet de waarheid te zijn.
Het kan zomaar gebeuren dat hij daar zijn kansen gaat krijgen en die dan ook pakt.
Heeft dat bij Ajax ook gedaan.
Mensen roepen veel te graag dingen als dat hij te slecht voor Barca is en daar gegarandeerd op de bank gaat zitten.
De enige waarheid/realiteit is echter dat Barca hem schijnbaar best graag wil hebben en dat dat niet voor niets zal zijn. Hoe het hem daar zal vergaan zullen we zien.
Ik gun hem het beste!

20 augustus 2016 om 08:19

En dan raakt ter stegen geblesseerd (dat is hij trouwens nu ook). Of hij blundert een paar keer.

Oh oh waar zijn we mee bezig. Haal Alves of zelfs Reina potverdikkemmmmeeeee

20 augustus 2016 om 01:35

Reina...

20 augustus 2016 om 01:55

Heel vreemd inderdaad. Alves is drie klasses beter.

20 augustus 2016 om 02:11

Alves is ook 3 keer zo duur beetje vdsl voor een tweede doelman.

20 augustus 2016 om 03:20

Klopt. Drm zeg ik ook zelfs Reina. Die weer veel beter is dan Cillessen..

Grootste ooit, iedereen heeft nu recht om barca uit te lachen. Dit is ronduit schandalig. De man blundert zijn laatste wedstrijden, kan geen pingel stoppen. Alves is veel beter, heeft wereldreflexen en kan pingels stoppen. Nogmaals, ronduit belachelijk dit.

20 augustus 2016 om 01:12

T gaat hier om n reserve keeper voor barca. Moeten ze dan de gea halen als back up?

20 augustus 2016 om 01:14

Het gaat hier om n reserve keeper voor barca. Toch n hele degelijke reserve doelman. Of had jij verwacht dat ze de gea zouden halen als back up.

Je kunt je beter druk maken over ter stege, of die wel goed genoeg is als eerste keeper

20 augustus 2016 om 01:15

Denk dat je je moet beseffen dat Barcelona een tweede doelman zoekt. Voor dat profiel is Cillessen gewoon een uitstekende doelman. Denk overigens dat je zijn niveau ontzettend tekort doet door enkel op zijn 'geen pingel kunnen stoppen' te focussen. Misschien ook wel handig om even te bedenken; het is nog niet zo heel lang geleden dat we met Valdés en Pinto als doelmannen de Champions League wonnen.

20 augustus 2016 om 01:29

Ben eerlijk, als hij straks de CL en de Beker mag gaan keepen en op beslissende fases krijgt Braca een pingel tegen weet je met Jasper dat hij zit.
Stel je voor de CL finale, penaltys en jasper op doel daar ga je niet mee winnen zelfs met een messi etc niet.
Dit is een nadeel maarja 2e keus dus dat zit wel goed!

20 augustus 2016 om 01:39

Met penalty's wint barca sowieso niet

20 augustus 2016 om 01:51

De tweede doelman van Barcelona speelt normaal gezien alleen in de Copa del Rey, de situatie in de afgelopen twee jaar is een uitzondering. Dus de situatie zoals je die aangeeft zal waarschijnlijk nooit gebeuren.

20 augustus 2016 om 01:57

Als Cilessen ook de CL gaat keepen kunnen we de zesde CL voor dit seizoen op ons buik schrijven.

20 augustus 2016 om 01:30

Dus jij scout maanden of jaren een speler...en dan basseer je je keuze op zn laatste 3-4 wedstrijden......?

20 augustus 2016 om 02:00

Ook op basis van zijn laatste maanden of laatste jaar vind ik hem niet goed genoeg voor Barcelona, ook niet als tweede keeper. Te wisselvallig en onbetrouwbaar.

20 augustus 2016 om 08:00

Dat zegt genoeg. Ik zie cillesen al een paar jaar elke week keepen en hij is zowel niet wisselvallig als onbetrouwbaar. Hij is juist erg constant en een zekerheidje. Dus ja, het lijkt erop dat je op de laatste wedstrijden afgaat. Barcelona supporters moeten ook niet doen alsof ze iets weten van Cillesen. Maar goed, als je dan toch zijn zwakke plekken wil weten: penalties, lijnkeepen, en soms de lange bal die de mist in gaat.

20 augustus 2016 om 01:49

Onzin, Van der Sar pakte ook geen pingels en ging naar Juve. Dit is gewoon een topper, al maakt hij de laatste tijd wat foutjes.

20 augustus 2016 om 07:37

Daarom. En cillissen was op zn top toen die concurrentie had. Ik heb hrt gevoel dat hij wel eens kan gaan verrassen in Barcelona

20 augustus 2016 om 09:29

Ok, tijd om effe te reageren.

Wat een onzin wordt er weer allemaal geroepen en dat alleen maar om één hele simpele reden, afgunst. Want als men gaat roepen dat Diego Alves veel beter is dan is dat omdat met en geen van kaas van gegeten heeft. En omdat het Cillessen (van Ajax) betreft komen de andere gekken naar boven om er even wat over te roepen.

Cillessen heeft een paar slechte weken achter de rug. Heeft verder een prima seizoen gedraaid met Ajax vorig jaar. En laten we de seizoenen ervoor niet vergeten. Ook heeft hij een prima WK gedraaid. Ja, hij maakt fouten, maar die maken Ter Stegen en Bravo ook.

En Diego Alves veel beter? Haha! Wat een stel kanslozen die dit roepen. Want wat heeft Diego Alves dan gepresteerd? Dat Spanjaarden roepen dat Diego Alves beter is (of beter gezegd, dat ze twijfelen over Cillessen) snap ik, want die zien Diego Alves veel meer dan dat ze Cillessen zien. En die zien de Eredivisie en Ajax als een kleiner dan hun competitie en clubs. Maar dat wij vanuit Nederland ook zo lomp reageren heeft dan mijns inziens gewoon te maken met het feit dat mensen blind is en ook afgunstig is. Zelfde gezeik heb je met Daley Blind bij United en hoe tof is het dat hij gewoon in de basis staat daar.

Ik zeg prima plek voor Cillessen, hopelijk veel meer dan alleen back-up. Succes daar.

Huur als Ajax zijnde nou Joe hart en dan kom je een eind in de CL !

20 augustus 2016 om 00:55

Want joe hart komt voor een 'slavenloontje' voor ajax speler? Die kerel verdient vijf keer zoveel bii city

20 augustus 2016 om 00:58

Joe hart heeft aan gegeven dat hij wou spelen en het niet uitmaakt voor wat een salaris

20 augustus 2016 om 01:06

Joe Hart is erg overgewaardeerd en komt echt niet naar Ajax hoor. Zet maar uit je hoofd.

20 augustus 2016 om 01:06

Man man man, je mag je eigen mening hebben maar doe alsjeblieft niet raar tegenover de organisatie wanneer Hart niet komt want dat zal nooit gebeuren. Hij heeft simpelweg een te hoog profiel voor Ajax. Zelfs Krul zou moeilijk te halen zijn

20 augustus 2016 om 01:32

Ik zie die keeper van Tel Aviv wel komen Bosz kent hem goed!
Maarja wordt nu overuren maken voor een keeper want met een Boer redt je het niet! (Onverwachts woordgrapje😅, jazeker ik ben de leukste thuis😂😂)

20 augustus 2016 om 01:50

Je bent alleenstaand?

20 augustus 2016 om 04:56

Joe Hart is absoluut niet overgewaardeerd. Hij heeft City gigantisch vaak gered afgelopen seizoenen.

20 augustus 2016 om 07:39

En toch blijf je altijd bij hem het idee hebben dat het niet goed is. Want hij heeft ze ook vaak genoeg niet gered.i


Ongelooflijk zonde als dit echt gebeurd. Waarom snappen mensen niet dat fouten kunnen gebeuren? Het hele gedoe rond Cilessen laatste tijd is zo overdreven. 1ste wedtrijd tegen Paok had hij inderdaad een grote fout gemaakt maar de uit wedstrijd heeft hij Ajax zo vaak gered, hij keepte echt geweldig.

20 augustus 2016 om 01:39

Zoveel fouten kunnen niet gebeuren als je keeper bent van Ajax 1. Zeker 3 momenten in 5 officiele wedstrijden waarbij hij er op zn zachtst gezegd 'niet goed uitzag'. Sorry maat, maar dat is gewoon teveel.

20 augustus 2016 om 01:49

Ik denk ook dat de mensen iets te snel vergeten dat Ajax ondertussen ook wel een kampioenschap of 3 te danken had aan Cilessen. Ja die man zat ff in een dip en maakte wat fouten, maar het is niet alsof hij dan opeens een prutser is. Daarbij heeft hij ook een geweldig WK gekeept destijds en was de 2de plaats mede dankzij hem. Hij is geen held op het gebied van penalty's maar laten we wel zijn, de meeste die erdoor komen bij hem zijn ook gewoon goed ingeschoten hij gokt er gewoon te veel op in plaats van gewoon te wachten en te kijken wat mensen doen.

Ik gun het Cilessen wel en eigenlijk is het ook een stap waar hij destijds meteen na het WK aan toe was (al had ik dan wel een stapje lager dan Barcelona gegokt, een Liverpool bijvoorbeeld die keepersproblemen had/heeft). Nu mag hij het laten zien als tweede man bij Barcelona en als de vorige jaren een maatstaf zijn voor hoe vaak hij mag keepen dan heeft hij nog redelijk wat wedstrijden, want dan zou hij de CL en de beker mogen keepen. Wie weet herpakt die jongen zich wel weer en wordt het weer de oude Cilessen. Het zou mooi zijn als we als Nederlanders ook gewoon is trots konden zijn op 'onze' spelers in plaats van altijd maar te zoeken naar de negatieven en hoe iemand ergens niet zou keepen. Nou ben ik 100% voor kritisch denken zodat mensen zich kunnen verbeteren maar een beetje positiviteit in het leven zou vele mensen goed doen

Komt ie nog mooi gelijk aan spelen toe ook, als Ter Stegen nog eventjes geblesseerd blijft.

Mooie stap voor hem. 2 jaar 2e keeper in Barcelona kan geen kwaad, hij komt toch wel aan zn wedstrijden.

De naam Ajax zorgt ervoor dat spelers naar grotere clubs gaan. Dit heeft niks te maken met kwaliteiten van Cillessen. Ik vind hem echt niet beter dan een Hansen die voor 2 miljoen naar Duitsland is gegaan..

Maar dat is mijn mening.

20 augustus 2016 om 01:07

Haha nu overdrijf je! Hansen was een leuke clubkeeper bij Ado. Niet te vergelijken met de eerste doelman van Oranje natuurlijk! Cillessen in vorm is een degelijke keeper. Doet dan niet veel fout, dat is nu alleen even anders.

20 augustus 2016 om 01:59

Eerste doelman van Oranje lijkt me een gepasseerd station

20 augustus 2016 om 02:06

Ik hoop ook op Zoet, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.

20 augustus 2016 om 06:39

Ik hoop het niet zoet pfff

20 augustus 2016 om 08:03

Dat lijkt mij niet. Valt echt weinig over te zeggen. Zoet krul cillesen ontlopen elkaar gewoon heel weinig. Vorig jaar Zoet de betere, ook omdat Krul die blessure had en het jaar daarvoor duidelijk Cillesen. Het kan zo weer veranderen.

20 augustus 2016 om 01:15

De naam Ajax doet jou dit soort dingen zeggen. Natuurlijk is hij (nog) geen wereld keeper maar zeker wel een goede keeper. Alsof de scouts van barca op hun achterhoofd gevallen zijn? Zij willen eruit halen wat erin zit en ik denk met de tijd dat Jasper die stappen nog wel gaat maken.

Bizarre transfer als je het mij vraagt. Degelijke keeper hoor maar voor de bank van Barca kunnen ze toch wel wat beters vinden, zou je denken. Maar goed, hopelijk haakt hij aan bij het niveau daar.

20 augustus 2016 om 01:30

Is toch een meer dan prima tweede keeper voor Barca. Zeker geen wereldtop (Neuer, De Gea, Buffon), maar echt wel bettouwbare Back up. Voor Cillesen zelf natuurlijk wereldtransfer.

20 augustus 2016 om 03:43

Cillissen is gewoon een geweldige en zeer betrouwbare keeper, verschrikkelijk jammer voor Ajax dat hij weg gaat.

Dit gaat je heel veel punten kosten, al mag de stijl van voetballen van Bosz leuk zijn: je sluitpost is heel belangrijk.

Men kan zeggen over Overmars wat hij wil, maar qua verkopen doet hij het toch niet slecht. Voor Siem de Jong(newcastle), Blind(man United), Milik(napoli) heeft hij al flink verdiend en nu ook nog aan Cillessen met Barca als mooie volgende stap. Cillessen kan heel goed keepen en ik schat hem zeker niet lager in dan Ter Stegen die mij nog niet helemaal overtuigt. Voor het Nederlands elftal zou het mooi zijn als hij daar een basisplaats weet te veroveren. Hopelijk groeit hij dan ook als persoon, want ik vind tot nog toe dat hij te veel probeert om zoals Manuel Neuer te zijn.

20 augustus 2016 om 01:13

Het valt me op hoe weinig de prestaties van Ter Stegen in Nederland gewaardeerd worden, behoort namelijk op gebied van 'ball distribution' tot de absolute wereldtop. Sterker nog; zijn passing is beter dan Manuel Neuer (statistisch gezien op het gebied van procentuele nauwkeurigheid, het aantal succesvolle passes en het aantal passes in totaal). Natuurlijk heeft hij in het verleden (tot aan vorig jaar eigenlijk) een paar grote fouten gemaakt, maar die zijn er sinds afgelopen seizoen eigenlijk niet meer geweest. Hij heeft nog niet de klasse van Manuel Neuer of Gianluigi Buffon, maar is in mijn optiek de ideale doelman voor Barcelona. Het 'proberen zoals Neuer te zijn' is in mijn ogen geen slechte zaak, deze kwaliteiten heeft een doelman namelijk nodig bij Barcelona. Cillessen beschikt ook over deze kwaliteiten, maar dan nog wel in mindere mate. Denk ook niet dat hij eerste doelman zal gaan worden en puur gehaald wordt als tweede doelman. Voor een tweede doelman is dit een uitstekende transfer, twaalf miljoen euro is een acceptabele transfersom.

20 augustus 2016 om 01:44

Het kan best zijn dat zijn passing veel nauwkeuriger is als dat van Neuer, maar ik zou Ter Stegen op dit moment geen topkeeper willen noemen, want zoals jij al aangeeft mist hij de klasse van een Neuer, Buffon of Casillas. Het is toch niet voor niets dat Bravo in de competitie mocht keepen en Barca nu alweer op zoek is naar een concurrent voor Ter Stegen?

Met het 'proberen zoals Neuer te zijn' bedoel ik op zijn personality, want hij kan soms erg arrogant en vervelend overkomen terwijl hij, en eigenlijk ook Neuer, dat helemaal niet nodig heeft. Verleden jaar dat incident met Kazim Richards waarbij Cillessen de Turkse ex-Feyenoorder een kaart probeerde aan te naaien. Ik heb Victor Valdes ook nooit een goede keeper gevonden in zijn prime time bij Barca trouwens, omdat hij altijd wel een keer in de fout gaat als hij de bal aan zijn voeten heeft, ook al vind jij misschien dat Valdes 1 van de beste keepers ter wereld was. Misschien is Ter Stegen, net zoals Valdes dat was, de ideale Barca keeper, maar Valdes was niet voor niets nooit de nummer een bij Spanje en Ter Stegen zal bij Duitsland ook niet al te veel aan bod komen met concurrenten zoals Neuer, Trapp, Leno en Karius, die in mijn ogen meer potentie hebben.

20 augustus 2016 om 02:01

Na het vertrek van Valdés was Barcelona op zoek naar een nieuwe eerste doelman en heeft om het risico te beperken destijds twee doelmannen aangetrokken; één talentvolle, één ervaren doelman. Van Ter Stegen wisten ze dat hij uit kon groeien tot een ideale doelman voor Barcelona, maar daar nog wel de tijd voor nodig had. Van Bravo wisten ze dat hij een goede doelman was, maar waarschijnlijk niet meer het niveau zou bereiken van de wereldtop. Nu zijn in de afgelopen periode beide doelmannen absoluut meegevallen, waardoor ze een splitsing moesten maken om beide heren aan speeltijd te helpen. Daarom keepte Bravo in de competitie en Ter Stegen in de bekers, op deze manier hadden beide heren de kans om zich te profileren. Het is dus niet dat Barcelona op zoek is naar een concurrent voor Ter Stegen, maar gewoon iemand die als tweede doelman achter Ter Stegen kan fungeren. En die beslissing begrijp ik volkomen.

Denk trouwens dat ik je verkeerd heb begrepen, dacht dat je het met het 'proberen zoals Neuer te zijn' over Ter Stegen had. Niet over Cillessen. Wat dat betreft heb je wel gelijk, Cillessen heeft zeker een aantal vervelende trekjes. Probeerde zich geforceerd te profileren als een 'leider' en dat pakt verkeerd uit. Zijn kracht is zijn rust en niet dat hij plots een leider moet zijn.

Over Valdés, dat was in zijn 'prime' de ideale doelman voor Barcelona. Dan maakt het me verder niet zoveel uit of hij wel of niet op kan tegen Buffon, Casillas of Neuer; zolang hij presteert voor Barcelona en op zijn manier van waarde kan zijn voor de ploeg ben ik heel tevreden. Ter Stegen doet dat nu ook op zijn manier en wordt in mijn optiek redelijk onderschat door de voetbalwereld, maar eigenlijk maakt dat ook niet uit; voor Barcelona is hij de ideale doelman.

20 augustus 2016 om 02:02

Neuer heeft vorig seizoen wel meer passes gegeven per wedstrijd dan Ter Stegen. In complete passes geven is Ter Stegen het enige beter in dan Neuer.

Koni078
Ik zou maar weer gaan kijken naar Ter Stegen van BMG tijd. Hoezo is een Neuer arrogant als hij gewoon zijn werk doet?

20 augustus 2016 om 02:12

Dan is het niet slim om een keeper zoals Cillessen te halen die bij een door jullie zeer gerespecteerde club bewezen heeft dat het een goede keeper is die ook nog weinig moeite zal hebben om het spelletje wat Barca speelt te snappen. Enkel de taal zal nog wel een probleem worden, maar dat is na een paar maanden cursus volgen wel opgelost. Bovendien is hij nummer een bij Oranje en zit hij ook op een leeftijd dat hij nog stappen kan maken. Als Barcelona echt zoveel vertrouwen had in Ter Stegen, dan zou het wel een ervaren keeper hebben gehaald die zich kan schikken in een reserverol, zoals een Pinto. Cillessen zou Ajax echt niet verlaten om bij Barca reservekeeper te zijn.

@superbuli,

De Ter Stegen van zijn BMG tijd was inderdaad een hele goede keeper, maar bij Barca heeft hij mij niet kunnen overtuigen. Misschien was een tussenstap nemen beter voor hem geweest. Het arrogante aan Neuer is dat hij constant wilt laten zien hoe goed hij wel niet kan voetballen. Hij doet uiteindelijk wel zijn werk, maar hij hoeft mij er echt niet van te overtuigen dat hij zo goed kan meevoetballen. Dan ga ik als kijker hopen dat hij in de fout gaat.

Die Australiër van Brugge, die nu in Spanje keept (bank warm houdt) is wel goeie en betaalbare keeper. Anders misschien Steek proberen terug te halen als Hart naar Everton zou gaan.

20 augustus 2016 om 01:02

Ik bedoelde Mathew Ryan. Verder misschien die jonge Serviër waar Bosz mee gewerkt heeft bij Maccabi. Poeh, dit is toch wel een aderlating.

Ging er trouwens begin vd zomer niet het gerucht dat ze met reservekeeper van Duitse club bezig waren?

20 augustus 2016 om 01:09

ryan lijkt een goeie aanwinst, als alves blijft, zal hij toch willen vetrekken. ook hebben ze jaume en zelfs hij kreeg de voorkeur boven ryan. of wat dacht je aan horvath van molde? hij is ook jonge talent toen ajax tegen hun gingen spelen in europa.

20 augustus 2016 om 01:10

bank warm houden? Ryan stond de laatste wedstrijden gewoon in de basis hoor...
en als Diego Alves naar Barcelona gaat, wordt Ryan zeker de vaste nr 1 in Valencia!
Waarom zou hij dan in hemelsnaam naar Ajax komen? dan kon hij evengoed in Brugge blijven

20 augustus 2016 om 01:21

Kidoncoke, als Alves naar Barca gaat, hoeft Ajax geen nieuwe keeper he! En Ryan zat afgelopen seizoen voornamelijk op de bank hoor.

Bij Brugge was hij echt goed!

20 augustus 2016 om 01:23

ok niet naar Barcelona, maar er zijn nog kandidaten: Sevilla en AC Milan

20 augustus 2016 om 01:24

afgelopen seizoen wel ja, ook mede door een blessure. Maar in de voorbereiding was hij een regelmatige starter. En idd supergoed! niet voor niets 2x doelman van het jaar in België.. één van de beste doelmannen ooit van Brugge

20 augustus 2016 om 01:24

Even ter correctie; in Valencia is inmiddels al besloten dat Domenech de eerste doelman zal worden komend seizoen. Bank warm houden is misschien dan wel de juiste terminologie...

20 augustus 2016 om 01:32

dat zijn toch maar geruchten. En hij moet maar een paar matchen slecht keepen en Domenech zal ook op de bank belanden...

20 augustus 2016 om 02:03

Oh, want als Ryan op de bank beland 'zijn het enkel geruchten' en als het je goed uitkomt is hij plots eerste doelman? Hij mag dan wel goed hebben gepresteerd in Brugge, maar zo geweldig was hij niet voor Valencia afgelopen seizoen.

20 augustus 2016 om 02:10

neen dat zeg ik niet... en heel Valencia was niet geweldig afgelopen seizoen. 6 punten boven de degradatiestreep, dus het lag zeker niet alleen aan Ryan hoor.
hou jij je maar bezig met je Barcelona dat is al meer dan genoeg

Ryan start zo meteen hoor...

20 augustus 2016 om 02:40

Hij was niet gewéldig.

Maar hij presteerde wel goed tot aan die vervelende blessure waardoor Domenech zijn kans kreeg en greep.

Niettemin is Ryan een klasbak, te goed voor Ajax, en die komt wel weer op zijn pootjes terecht. Al zou ie dit jaar toch beter aan een uitleenbeurt denken want veel speelminuten zitten er allicht niet in.

20 augustus 2016 om 01:15

Mike Verweij zegt dat Ajax voor Krul lijkt te gaan. Probleem is wel dat Krul nu nog niet wedstrijdfit is. Denk dat andere optie die keeper van Schalke is ( 2e keep, zaten ze paar maanden geleden al te polsen ) en denk dat Room ook een optie is.

20 augustus 2016 om 01:23

Ben benieuwd of Krul haalbaar is. Zal zeker moeten inleveren en ook nog wat moeten kosten. Die reserve van Schalke bedoelde ik inderdaad, maar die ken ik dus niet.

Mits in vorm zit Cillessen gewoon tegen wereldklasse aan. Hij heeft het moeilijk ja, maar hij heeft ook totaal geen concurrentie bij Ajax. Die zit daar volledig vastgeroest. Mooi in Barcelona je vorm hervinden. Prachtige kans.

20 augustus 2016 om 01:04

Mits in vorm is Cillessen niet minder dan Ter Stegen, Mandanda en Hart. Hij is echter ver verwijderd van Neuer, De Gea, Lloris en Courtois!!

Ik vind ook dat er teveel op Cillessen word gehamerd. Hij maakt de laatste wedstrijden iets minder indruk, maar dat wordt erg uitvergroot.
Cillessen heeft verscheidende keren bewezen, dat hij een keeper is die werkelijk wel wat kan. En ook al keept hij de laatste wedstrijden wat minder. Hij is en blijft een prima keeper, op die fouten na.

Hij zal nu wel een back-up worden, maar ik denk toch dat hij niet zal misstaan. Als je eens de kans hebt, om in Barcelona te keepen. Dan moet je die kans gewoon grijpen, maar het is jammer dat hij waarschijnlijk niet meer tegen Rostov keept. Dus dan wordt het Boer of Onana die zich de komende wedstrijden mag bewijzen, zolang er nog geen vervanger komt.

Ik lees dezelfde soort reacties als toen Blind naar Manchester United ging. Wacht maar, al die stakkers die hem nu helemaal afrekenen op een paar foutjes zullen over een jaar wel anders piepen. Cillessen is een zeer betrouwbare keeper, ik verwacht dat hij het goed gaat doen.

20 augustus 2016 om 01:12

Logisch toch, Ajax is de grootste en beste club van Nederland. Er word vaak met bewondering en/ of afgunst naar Ajax gekeken. De jaloezie druipt er vaak vanaf.

20 augustus 2016 om 01:23

PSV is de laatste 2 jaar de beste club van Nederland dus daar zit je ff mis.

20 augustus 2016 om 01:51

PSV is de beste club van Nederland.
Ajax heeft de meeste fans.
Feyenoord heeft de meeste supporters.
Ajax is de grootste club met de meeste prijzen.
Jaloezie is iets wat Ajacieden zichzelf graag aanpraten. Elke club kijkt op tegen Ajax. Op het moment dat je daar iets van zegt, is het niets minder dan iemand die weet dat hij onzin praat omdat Ajax de beste is.
Mijn beste vriend: ik ben niet voor Ajax. En om die reden ken ik geen afgunst en ben ik niet jaloers. Wanneer ik supporter was van een club om haar prijzen, zou ik jaloers zijn op Ajax. Maar ik ben supporter omdat ik Feyenoord de mooiste club vind. Daar kunnen nog 40 extra titels van Ajax niks aan veranderen.

20 augustus 2016 om 01:53

Ten eerste PSV is officieel de beste club van Nederland als regerend kampioen. Daarnaast is er echt geen jaloerzie richting Ajax van alle andere supporters. Het heeft alleen maar maken met misplaatste arrogantie van sommige Ajax supporters met hun WZAWZDB. Dan moet je ook verwachten dat de rest hiet een hekel aan krijgt

20 augustus 2016 om 06:32

Psv is niet de beste in mijn ogen dat is degene met de meeste titels en prijzen van het land. Feyenoord heeft dus echt niet meer fans. Gebruik als indicatie voetbalzone maar kijk maar is joeveel fans beide clubs hebben. Jij zal wel weer aankomen dat het alleen succes supporters zijn, maar prima wat jij wil. Verder ga ik maar niet eens in op je verhaaltje over arrogantie want dat is gewoon te zielig voor woorden

De volgende Oranje klant richting een Europese bank. Voor Ajax slecht, voor Oranje slecht, voor het Nederlands voetbal slecht! Wat een mo-ment ook! Wie keept er de 16 miljoen wedstrijd tegen Rostov??

20 augustus 2016 om 01:46

Alsof je iets hebt aan een keeper die met zijn hoofd al lang in Barcelona zit. Boer is geen wereldkeeper, maar echt wel van degelijk niveau. En ik denk dat dit juist goed is voor het Nederlands voetbal. Cillessen zal zijn wedstrijdjes wel keepen en al wil hij naar twee jaar weg, dan zijn er altijd goede clubs geinteresseerd in de tweede keeper van Barca. En als Cillessen het goed doet zullen grote clubs ook eerder geneigd zijn een jongen als Zoet te halen, omdat ze zien dat die stap dus te doen is. Cillessen staat stil bij Ajax, hij kan alleen maar beter worden nu.

Sinds die schop tegen zijn hoofd nooit meer de oude geweest. Op basis van zijn laatste half jaar belachelijk dat een club van dat niveau aan hem denkt. Wordt een nieuwe Stekelenburg.....overal net niet,zeg maar. Al zal zijn bankrekening wel flink groeien.

Schijnt dat Diego Alves onredelijke salariseisen heeft gesteld, maar dat de technische staf daarnaast ook minder enthousiast was over de Braziliaan. Jasper Cillessen had niet mijn voorkeur, maar als er iemand het vertrouwen heeft gewekt met het aantrekken van zowel Claudio Bravo als Marc André ter Stegen is het Unzué wel. Destijds kostten Bravo en ter Stegen twaalf miljoen euro, nu wordt hetzelfde trucje herhaald. Heb nog een tijd gedacht dat pas in een later stadium de beslissing zou vallen tussen Diego Alves en Cillessen, maar nu wordt het toch wel erg stil over de doelman van Valencia. Ondanks dat hij niet in geweldige vorm verkeert blijft Cillessen een uitstekende doelman (voor de rol als tweede doelman uiteraard) voor Barcelona; één-op-één uitstekend, heel behoorlijk met zijn voeten. Het lijkt wel alsof ik Victor Valdés aan het omschrijven ben en denk dat hij een soortgelijke doelman is. Nu was Valdés wel van een ander niveau, maar als je Cillessen aan kan trekken als tweede doelman voor een acceptabel bedrag (twaalf miljoen acht ik acceptabel) mag je niet klagen. Had liever Diego Alves gezien, maar denk dat we als fans het vertrouwen mogen leggen in Unzué; hij heeft bewezen verstand te hebben van dit soort zaken.

oke, als hij toch wil banken vind ik het prima. cillesen is al 27 jaar, speelt nog in eredivisie en niemand zou barca gaan afwijzen. prijzen kan hij makkelijk winnen, ondanks zijn reserve rol. ook kan hij later nog naar een subtopper of een stabiele clubs gaan, bijvoorbeeld fabianski. alleen zal de carrière voor oranje riskant worden, maar buiten zoet hebben geen goeie nl keepers.

En nu vól voor Tim Krul gaan. In ieder geval niet een keeper uit de Eredivisie, want daar loopt geen beschikbare potentiële topkeeper rond.

20 augustus 2016 om 01:12

Ik ben bang dat Bosz voor Room gaat. Dus daar ben je vet mee! Maar ik laat me verrassen.

20 augustus 2016 om 01:55

Krul gaat echt niet naar Ajax. Verdient veel te veel en kan vast wel bij een Premier League club terecht waarbij die echt wel de voorkeur krijg boven Ajax

Ajax heeft inmiddels Newcastle United-doelman Tim Krul gepolst om Cillessen onder de lat op te volgen, meldt De Telegraaf.

20 augustus 2016 om 01:13

Dat hoop ik echt! Zou een toptransfer zijn, waarbij je er kwalitatief niet op achteruit gaat. Maar het salaris he

20 augustus 2016 om 01:29

krul moet en zal toch naar ajax komen, want hij moet een debuut maken in eredivisie, newcastle heeft sels aangetrokken, ze hebben goeie reservekeepers darlow en eliot en de meeste premier league clubs hebben allemaal een waardige 1e doelmannen. alleen zal everton voor hart gaan. of krul kan een reserve rol in een sub(top)club nemen voor zijn geld.

Ik vind het gewoon onacceptabel dat Cillissen niet meer naar Rusland meegaat. Dit vind ik gewoon een regelrechte aanfluiting van Ajax. Ze lieten Davinson Sanchez wel gewoon de rest van de Copa libertadores spelen. Waarom moeten we nu onze ambities in de prullenbak gooien voor Barcelona? Ik ben echt pislink op de leiding van Ajax. Dit kan je de fans niet verkopen. Ik wens overigens Jasper wel veel succes, laat hij maar wat monden snoeren want de onzin die ik hier lees is ook lachwekkend.

20 augustus 2016 om 01:27

Daar ben ik het wel mee eens. Kopen akkoord, alleen wel laatste wedstrijd voor plaatsing CL! Plaatsing levert meer op dan verkoop Cillesen.

20 augustus 2016 om 02:30

Maar is het al 100% zeker dat hij niet meegaat. Hij zit nu niet in de selectie, maar zeg eerlijk, tegen Willem II wil je niet het risico lopen dat Cillessen geblesseerd raakt. Wellicht dat hij zich nu even mag focussen op zijn transfer zodat hij tegen Rostov zijn laatste pot kan keepen. Want daar zal hij zich echt nog wel voor kunnen opladen, terwijl zon potje tegen Willem II daar niet geschikt voor is. Of hij moet al morgen officieel tekenen, maar anders zie ik niet in waarom Bosz hem niet zou laten spelen tegen Rostov. Al zal dit wel flink back-vuren als morgenochtend om 8.00 het bericht hier staat dat de transfer officieel is haha

20 augustus 2016 om 03:03

@ 007

Ik deel je frustraties, des te meer omdat de transfer pas echt doorgang vind totdat de transfer van Bravo rond is omdat men anders niet over een degelijke keeper zou beschikken omdat Ter Stegen geblesseerd is. Dus we houden wel rekening met Barcelona maar onze eigen belangen "ho maar", ook al ben ik dit van Ajax wel gewend; blijft het toch elke keer onverminderd frustrerend.

Cillessen weet heel goed wat hij doet, hij gaat niet met Buffon of Neuer concurreren maar met Ter Stegen, een goede keeper maar niet veel beter dan Jasper, hij is de laatste staat wat minder geworden maar zo slecht is hij ook weer niet en zal me ook niks verbazen als hij Ter Stegen uit de basis verdrijft.

Iedereen heeft al weer z'n ongefundeerde meningen klaarstaan. Vanwege 3 blunders in de afgelopen wedstrijden en dat hij geen penalty's kan stoppen is het ineens een waardeloze keeper. Ik denk echt dat Jasper gaat verbazen in Barcelona. Hij heeft een paar zeer goede seizoenen bij NEC en Ajax achter de rug waarin hij steeds beter werd. Nu is zijn progressie 1 jaar gestopt(overkomt veel voetballers) en dan kan hij er ineens niets meer van. Jasper heeft uitdaging nodig om weer progressie te maken. Hij had bij Ajax het plafond bereikt en kon niet meer verder groeien. Hij is op dit moment zeker niet goed genoeg voor de 1e keepersplek bij Barca maar ik weet zeker dat hij daar grote stappen gaat zetten en een stuk beter wordt. Kan me nog wel herinneren dat sommige hem bij zijn transfer naar Ajax overschat noemden. Het was belachelijk dat Ajax zoveel voor een 'middelmatig eredivisiekeepertje' betaalde. Hoe ver die mensen er toen naast zaten..

Volgen Mike Verweij gaat Ajax zich richten op Gábor Király die Jasper Cillissen moet opvolgen. De hongaarse keeper, momenteel de doelman van TSV 1860 München, nam deze zomer nog deel aan het EK in Frankrijk. Na de uitschakeling tegen België, kondigde hij zijn laatste interland te hebben gespeeld en maakt hij plaats voor reserve doelman Ádám Bogdán, keeper van Wigan Athletic. Király is fit en zou al woensdag in de uitwedstrijd van de playoff-ronde van de Champions League tegen FC Rostov kunnen spelen bij een eventuele transfer. Wat Ajax moet betalen voor Gábor Király is nog niet bekend.

Mooi voor Cillessen, minder voor Ajax. Psv, met de ambitie die ze wel hebben, is nu duidelijk titelfavoriet. Ajax gaat naar alle verwachting een heel zwaar jaar tegemoet.

20 augustus 2016 om 08:09

Dat is wel erg voorbarig. Maar ik snap dat jij dat hoopt. Eerst maar eens afwachten wie de doelman wordt bij Ajax?

Voor cillisen is dit een hele mooie stap maar vanuit barca zijnde us dit toch niet te begrijpen?? Zelfs als 2de keeper wil je cillisej toch niet

Cillessen... Wat een prut keeper, barca waar ben je mee bezig. Haal dan op z'n minst een keeper met CL ervaring boven de 30. Cillessen hoe kom je eraan?!

Groot gelijk Jasper.. mooie grote club met rijke historie en briljante spelers.. kans altijd pakken!

Wat een triest gelul hier zeg van al die sneue Ajaxhaters.
Cillissen is gewoon een hele goeie keeper en staat niet voor niets al jaren in Oranje! Houd alsjeblieft op met Zoet de hemel in prijzen, want die heeft al heel wat blunders op zijn naam staan en kan totaal niet voetballen.
Ik weet zeker dat Cillissen het heel goed gaat doen daar.
Hij heeft nu een dipje, maar dat heeft waarschijnlijk ook met deze interesse te maken. Hij was er met zijn hoofd niet bij. Afgelopen jaren heel stabiel, heel betrouwbaar en heel goed geweest bij Ajax.

20 augustus 2016 om 08:12

Dat het middelmatig ploegje Barcelona met een slecht scoutingsapparaat hem wil hebben is natuurlijk heel raar want ze kunnen er natuurlijk helemaal niks van.:-)

Ben het helemaal eens met je, Cillissen is gewoon een goede keeper en hij zal daar alleen maar beter worden. Ik geloof dat hij daar nog wel eens eerste keeper gaat worden.

Ik als Ras Ajacied, vindt Cillessen helemaal niet bij Barcelona passen, Barcelona heeft veel de bal er ligt veel ruimte achter de verdediging, uitkomen heeft Cillessen een broertje dood aan.
Cillessen kan mee voetballen maar is er geen ster in.
Daarnaast zijn hoge ballen iets waar Cillessen niks mee kan, 1 van de methode's om Barca te verslaan.

Al gun ik Cillessen dit avontuur van harte! (Kans van je leven)

Waarom al die haat? Wees trots dat er weer eens een nederlander naar barca gaat. Jasper is niet me favoriete doelman maar hij gaat ons verrassen bij barca

Eerste doelman van Oranje zal hij voorlopig inderdaad niet meer zijn. Maar zodra hij meer wedstrijden gaat spelen bij Barca, pakt hij zijn plek onder de lat wel terug. In vorm is dit gewoon de beste keeper van Nederland.

Komende periode Zoet als eerste keeper.

Die gozer is geschrokken van zijn eigen niveaudaling, dat ie kiest om maar ergens op de bank te gaan zitten.. hahaha.

Evengoed een mooie transfer voor hem, maar zie hem echt niet in de basis komen voorlopig

20 augustus 2016 om 10:48

Je weet dat ter Stegen geblesseerd is? En het niveau van Jasper zal ongetwijfeld hoger liggen dan dat jij ooit bereikt. Maar kijk vooral niet verder dan de laatste wedstrijd.

Waarom niet Stekelenhurg huren? Die krijgt waarschijnlijk Joe Hart voor zijn neus.

Ongelooflijk uitgaande transfers zijn zo geregeld en binnenkomende transfer moeten we weken op wachten
Hou je poot eens stijf en wacht gewoon tot de 30ste of tot je een andere keeper hebt die het kan overnemen

Iedereen die dit eerst voor onmogelijk beschouwden zaten er toch maar mooi naast Droomtransfer voor Jasper dit.

en ajax dan... welke keeper moeten ze nu kopen volgens jullie. wat is een goeie optie?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren