Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bolt: 'Ik wil United wel helpen, maar niet zolang Van Gaal er coach is'

Laatste update:
/

Usain Bolt heeft al meerdere keren te kennen gegeven dat hij dolgraag voor Manchester United zou willen spelen, maar voorlopig maakt hij een pas op de plaats. De topsprinter ziet het niet zitten om onder het regime van Louis van Gaal te werken. “Ik zet mijn plannen wel even in de ijskast”, grapte hij.

De Jamaicaanse atleet, goed voor tal van Olympische titels, biedt eerst nog aan om het spitsenprobleem bij United op te lossen. Naar eigen zeggen kan hij het scorend vermogen van Van Gaals ploeg opkrikken. “Ik denk dat ik het aardig zou doen. Ik ben fit, ik ben snel, ik heb een goede balbeheersing en ik snap het spelletje”, verklaarde Bolt.

Na iets langer nadenken krabbelde hij terug. “Als ik Van Gaal zo bezig zie, dan denk ik niet dat ik ooit onder hem zou willen werken. Ik zet mijn plannen dus even in de ijskast tot er een nieuwe coach is”, zei Bolt tijdens de uitreiking van de prijs voor Jamaicaans sporter van het jaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Owja.. want United wil hem oooooh zo graag als speler hebben..

kom op Bolt.. zoek de media op met je hardlopen.. maar probeer niet op deze manier aandacht te krijgen..

19 januari 2016 om 16:44

Qua publiciteit en alles levert dit miljoenen op dat is volgens mij het enigste wat United op dit moment wil zoveel mogelijk geld binnen harken.. die trips naar China en de woestijn doen ze echt niet om beter te worden.. dus 1 wedstrijd deze mafkees mee laten spelen zie ik binnen 10 jaar ook nog wel gebeuren.. of dat Justin Bieber ineens wedstrijd meedoet als rechtsback van Real Madrid

19 januari 2016 om 16:56

Mafkees? Hoe kom je erbij om de grootste atleet aller tijden mafkees te noemen?

19 januari 2016 om 17:07

In een tak van sport waar iedereen die onder de 10 seconde loopt vroeg of laat tegen de lamp loopt als dopingzondaar.

19 januari 2016 om 17:34

Hahahah precies!

19 januari 2016 om 17:45

@woel grote atleten zijn niet ineens superieur aan iedere andere mafkees die op aarde rondloopt hoor. Kan nog steeds een oeloe zijn, al is hij of zij nog steeds zo goed in diens discipline

19 januari 2016 om 18:04

United gaat elk jaar precies de andere kant op, naar de Verenigde Staten. En zoals je zegt betreffen dat soort promotiestunts dat een bekendheid echt actief is op de club, en niet vanaf de andere kant van de wereld tegen een journalist zegt dat hij voor United wil spelen. Hier heeft United geen boodschap aan.

19 januari 2016 om 18:21

Dat klopt, maar daarom vraag ik ook op basis waarvan hij die uitspraak doet.

19 januari 2016 om 21:00

Als het echt zo is dat hij dit meent wat hier staat dan is het inderdaad een mafkees die zichzelf wel heel erg overschat.

19 januari 2016 om 21:46

Of hij de grootste atleet aller tijden is durf ik te betwijfelen, mijn voorkeur gaat uit naar Carl Lewis maar goed, over smaak valt niet te twisten wordt er wel eens beweerd.

Dat hij een mafkees is, daar twijfel ik niet aan en evenmin twijfel ik niet aan zijn snelheid maar je moet bij een club als Manchester United toch wel iets meer doen dan hardlopen, een goede balbehandeling. Hij mocht ooit eens een keertje meetrainen maar ik vermoed dat toen de kolder in zijn kop is geslagen.

20 januari 2016 om 09:10

Dat was de afgelopen paar jaar alleen. Daarvoor was het met name richting Indonesië, Maleisië etc.

19 januari 2016 om 16:45

K zou maar eens vaker Bolt volgen. Die zegt wel altijd wat over United. Kan toch?

19 januari 2016 om 16:52

Ik denk dat hij echt wel zou kunnen slagen als invalspits hoor. Die man is supersnel dus op de counter is het gwn 9/10 keer een 100% scoringskans. De verdedigers dachten dat messi neymar ronaldo walcott etc etc snel waren maar dan hebben ze bolt nog niet meegemaakt hahaha

19 januari 2016 om 17:01

Maar hoe vaak kan hij zo'n sprint doen? Hij heeft een hele hoge piek, dat klopt, maar hoe lang houdt hij dat vol?

19 januari 2016 om 17:05

Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Bolt als pinchitter met zijn snelheid. Waarom niet? Maar verder ook niet. Ik zeg doen! Wat zou hij nou kosten? Hij bied zich zelf aan dus veel geld zal het niet kosten om te testen bij een 3-0 stand. (Als United ooit weer met ruime cijfers voor staat)

19 januari 2016 om 17:21

Een sprint met de bal is wel ff wat anders dan 100/200 Meter sprinten in 10sec. ... Dan ben ik bij mijn amateur club waarschijnlijk nog een betere afmaker dan hem.
Laat hem lekker bij zijn eigen sport nog meer succesen behalen en als supporter naar united kijken.

19 januari 2016 om 17:47

Inderdaad. Hij is snel en bijna 2 meter groot. Alleen al qua fysiek zou ie dus wat toevoegen.

19 januari 2016 om 17:53

Nee, hij is wel lang, maar in principe is hij gewoon een hazewindhond: Groot, snel, en vrij smal. Zet hem tegen Shawcross of Kompany en je kunt hem in de tweede ring van het stadion gaan zoeken.

19 januari 2016 om 18:03

93 kilo aan pure spiermassa, dan doe je hem vrees ik toch te kort met een dun hondenras. Vergeet niet dat korte afstand sprinters vaak ontzettende kleerkasten zijn. Denk dat je je vergist met de lange afstand lopers, dat zijn de dunne en lange gasten.

19 januari 2016 om 19:59

Bolt is ziek snel maar zou vooral in de counter heel erg gevaarlijk zijn, en het spel wat United speelt maakt het dan dus voor Bolt lastig om gebruik te maken van zijn 99 pace.

19 januari 2016 om 20:56

Wat een flauwekul alsof iemand die hard kan rennen ook op nivo kan voetballen omdat hijngroot en snel is jeetje wat een achterlijk gedoe.

19 januari 2016 om 20:59

Ik zou er bijna om lachen als het niet te idioot voor woorden was.jeetje wat een opmerkingen hier, slaan kant nog wal.

19 januari 2016 om 17:04

Owja... want we moeten dit allemaal zo serieus nemen en niet met een korreltje zout aangezien het om een grap gaat van een United fan.

Waarom proberen ze het niet gewoon 1 wedstrijd... United wil toch alleen maar geld verdienen dit levert denk ik meer geld op dan Ajax in 1 jaar verdiend

19 januari 2016 om 17:04

Al laat je mij daar spelen verdien je al het dubbele van Ajax in één jaar.

19 januari 2016 om 18:14

Zelfde reden waarom ze een basketballer niet opstellen in de verdediging van Barca. Het is een andere tak van sport waarbij andere dingen vereist worden. Bolt moet een ball kunnen passen, enige voetbal intelligentie hebben, weten waar hij moet lopen op welk moment, welke loopacties hij moet maken etc. Kan hij wel een bal controleren wanneer er 2 man op hem af rennen en maar 2 seconden de tijd heeft om te handelen? Vast niet. Daarom is het een sprinter en geen voetballer. Een sprinter die ook nog eens heel zijn leven individueel gesport heeft en dan ineens onderdeel wordt van een team. Als er een club zou zijn die echt Bolt zou aannemen dan is het wel een enorm groot risico. Het is gewoon een extreem fitte fan die snel kan rennen.

Prachtig dat je hard kan lopen en misschien leuk een balletje kan trappen. Maar je hebt wel wat meer nodig dan dat om te slagen bij United.

19 januari 2016 om 16:46

Als je paar spelers daar ziet lopen heb je niet meer nodig

19 januari 2016 om 16:51

Ik weet zeker dat niet eens in de buurt qua techniek van De Gea of Romero voetballend gedeelte.
Snel is leuk maar als je geen techniek hebt.
Walcot is snel maar heeft ook iets van techniek.
Als hij kon voetballen was wel prof geweest voetbal verdienr veel beter dan sprinten.

19 januari 2016 om 17:52

Ja, het schijnt dat deze jongen wel ooit heeft meegetraind en technisch zeker niet minder was dan de meeste verdedigers en echt heel aardig kan ballen. Verder is ie bijna 2 meter en bloedsnel (zelfs al rent ie niet op zijn topsnelheid). Dieptepasses en voorzetten zou ie dus ook wat mee moeten kunnen. Eigenlijk heeft ie qua fysiek alles wat een spits moet hebben. Als die verhalen over zijn techniek dan ook kloppen, zou het best wel eens een doelpuntenmachine kunnen worden/zijn.

Overigens, mensen die zeggen dat ie alleen snel is op 1 sprint en daarna er al doorheen zit, hebben waarschijnlijk niet in de gaten dat ie op trainingen meer dan 1 sprint achter elkaar trekt en dus echt wel uithoudingsvermogen heeft.

19 januari 2016 om 17:53

En Khalid. Bolt kan zich meten bij de 10 meest verdienende voetballers ter wereld door sponsoring, prijzengeld en startgelden.

19 januari 2016 om 17:09

Nou tegenwoordig is het niet heel moeilijk om het niveau van het huidige United te halen.

Haha als hij daar serieus over nadenkt moet hij zich aansluiten hé, dan een half jaar toe klaarstomen om van hem een targetspits te maken. Als je 1m96 bent moet je ook kunnen koppen.. Hij is veel te smal voor de Premier League en zijn uithoudingsvermogen is vast waardeloos. Misschien iets voor de laatste drie minuten, à la Caulker bij Liverpool. Beetje mediageil deze Usain.

19 januari 2016 om 17:05

Bolt is best wel gespierd hoor, zeker niet smal.

19 januari 2016 om 17:38

Check die foto van het artikel, niks smalls aan

19 januari 2016 om 17:35

Veel te smal? Heb je het lichaam van Bolt wel eens gezien? Ik weet niet wat jij smal noemt, maar dat is hij echt niet. Sowieso is het onzin wat jij zegt, Hazard, Eriksen, Silva, Welbeck en ga zo maar door zijn echt niet gespierder en die slagen ook. Voor de PL hoef je echt niet breed te zijn, dat is echt overschat.

19 januari 2016 om 17:54

Uithoudingsvermogen waardeloos? Iemand die 100 sprints op 100% doet per training, zal een gigantisch goede uithoudingsvermogen hebben. Zeker voor voetbal, waar veel tempowisselingen zijn en veel sprints getrokken worden.

juist ja, wat een zielige reactie dit, beetje provoceren waar het slecht gaat, er is niemand die in Manchester zijn komst zal toejuichen hou je bezig met hardlopen, je zou zeker geen versterking zijn.

Waarom zou je hem geen kans geven door hem even mee te laten trainen of een oefenpotje? Kan geen kwaad lijkt mij. Verwacht alleen niet dat hij goed genoeg is om United aan doelpunten te helpen.

19 januari 2016 om 17:56

Trainen heeft ie al eens gedaan. Onder Ferguson toen. Geloof dat Ferguson zelfs zei dat ie gewoon mee kon en dat ie hem graag onder contract zou hebben als ie klaar was met hardlopen.

Neemt niet weg dat het een bijzonder interessant sport experiment zou zijn. Bolt bij United.

Als Bolt voor United gaat spelen, wat voor rating krijgt hij dan op fifa?

Denk dat van Gaal ook nooit met Bolt zou willen werken...

Hahhaha blijf jij maar bij het hardlopen grapjas

Komt Bolt ook weer met zijn jaarlijkse "ik kan heus wel profvoetballer zijn" praatje. Dit begint me al bijna net zo de keel uit te komen als de jaarlijkse kritiek op Ajax en Arsenal van Raymond Verheijen in de winterstop.

19 januari 2016 om 19:17

Hahahaha inderdaad elk jaar komt het wel weer nar boven

Ja want United staat te popelen om je een contract aan te bieden.

Wat kraamt deze man veel onzin uit de laatste tijd, als voetbal alleen hard rennen was dan was Walcott nu al winnaar van 6 gouden ballen.

Hoop dat hij grapt, want anders overschat hij zich toch enorm. Aan zijn snelheid heb je ook alleen iets als hij al op snelheid is en dat betekent dat hij dan elke keer vanaf de middenlijn moet beginnen met sprinten om er daarna doorheen te vliegen. Gaat niet werken dus.

19 januari 2016 om 17:08

Ik zie in hem veel meer een verdediger van bijvoorbeeld Crystal Palace ofsow dan een aanvaller van Man United. Is lang, kan hoog springen, rent als een paard en de rest leert hij nog wel van een Phil Jones ofsow

19 januari 2016 om 17:56

Haha ja het probleem is dat hij niet bepaald wendbaar is en op de eerste meters ook niet zo snel is als bv Walcott, dus zou lastig kunnen worden. Van Phil Jones kan hij sws wel veel leren denk ik ja.

19 januari 2016 om 19:30

Je argument klopt niet. Want hij is al eerder op topsnelheid als iedere verdediger en ook op de eerste meters is hij 100% sneller. Je moet het in verhouding zien. Het klopt dat hij zijn top snelheid niet haalt maar dat zal zijn directe tegenstander dus ook niet halen. Dus je hebt altijd iets aan zijn snelheid. Al denk ik net als jij dat hij zich overschat. Als hij zo mee zou kunnen doen zou dat betekenen dat talent voldoende is en dat dagelijks trainen overbodig is.

20 januari 2016 om 12:16

Natuurlijk is hij sneller dan de meeste, maar een Bellerin is bv al sneller op de eerste 40 meter en daarnaast ook een stuk meer wendbaar.

En ja, als er bij de tegenstander zo iemand loopt dan houdt je daar wel rekening mee.

Hahaha, lijkt me zo mooi om deze man in een oefenwedstrijd ziek hard te zien gaan, maar volledig te zien falen aan de bal. Echt een mooie vent, hij loopt natuurlijk te ouwehoeren.

Hahaha stel je voor mensen Usain Bolt bij Manchester United met Gareth Bale die nu al de snelste speler aan de bal is. Bolt krijgt dan 96 versnelling, 98 sprintsnelheid, 66afmaken, 86springen. Ik lig nu al plat

Haha niet eens smal? Maar veel te smal? Kom op EdenHazard.. Bolt is een beest man.. Hoeveel spelers zijn er

Haha denk ook niet dat Van Gaal hem wilt.

Heb eens een kort filmpje gezien waarop hij aan het voetballen en dat was niets bijzonders

Hij maakt natuurlijk een grapje, maar eigenlijk zou United het eens moeten doen in één van die benefietwedstrijden die ze organiseren. Brengt ongetwijfeld een hoop geld binnen en Bolt als United-supporter is tevreden dat ie eens mee mag spelen.

Al denk ik niet dat het er zal van komen. Ongetwijfeld mag hij van zijn verzekering gewoon niet voetballen. Net zoals het voetballers verboden wordt te skiën en dergelijke.

19 januari 2016 om 18:55

Zou in 2012 een wedstrijd meedoen tegen Real Madrid in de voorbereiding, maar dat liep dwars door zijn eigen voorbereiding voor de Olympische Spelen.

Als United slim is houden ze van Gaal nog even aan als coach, tot dat Bolt stopt met atletiek. Moet je niet willen dat elke beroemde sporter denkt om wel even te kunnen gaan voetballen op hoog niveau. Misschien leuk voor commerciële doeleinden maar Bolt neemt zichzelf zo serieus dat hij vast niet de intentie heeft om een oefenpotje te spelen tegen een club uit het derde niveau.

Aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar zijn sprint aan de bal.

Heeft iemand deze man ooit zien ballen? Hij roept dit nu al een paar jaar dat ie bij United zou kunnen spelen, en waar ik eerst dacht dat ie gewoon aan het grappen was, ben ik na de zoveelste keer wel benieuwd geworden hoe balvaardig hij werkelijk is. Filmpjes en dergelijken zijn welkom als iemand iets heeft.

Begrijp mij niet verkeerd. Ben een onwijs grote fan van Bolt. Hij is de beste sprinter ooit. De Messi in zijn eigen gebied van sport. Alleen is dit toch niet serieus te nemen. Messi kan toch ook niet ineens gaan lopen roepen dat hij na zijn voetbalcarrière even op Wimbeldon gaat staan. Omdat je goed bent met de ene sport betekent het niet dat je ook goed bent met een andere. Het gaat hier niet om een potje voetbal op een pleintje, maar om wereldtop professionele voetbal.

Hoe snel is Bolt met een bal aan de voeten? Hoe snel is Bolt op gras? Maar dat is niet eens een issue. Hoe is zijn balcontrole? Zijn voetbalintelligentie? Hoe is zijn passing? Met sprinten alleen kom je er niet.

Onze Jamaicaanse vriend blijft maar open sollicitaties sturen aan het adres van de Mancunians. Afijn, het levert de nodige publiciteit op. Die hij als hardloper altijd wel kan gebruiken. Verder heeft United natuurlijk niks aan een atleet uit een andere sportdiscipline. Ookal is Bolt absurd snel. Bij voetbal komen er tig andere aspecten kijken voor het leveren van een topprestatie. Te denken valt aan afspraken mbt. tactiek, zeurende pijntjes gedurende harde charges in het veld, een tegenstander die de linies goed klemmen name it. Je hebt simpelweg niet genoeg aan een goede sprint op de 100-meter. En dan heb ik nog niet eens het mentale aspect benoemd van de media, fans en omgang met teamspelers. Vanuit commercieel oogpunt is het natuurlijk wel aantrekkelijk om Bolt mee te laten ballen. Maar het komt de resultaten niet ten goeden. Voor een benefietwedstrijd zou ik Bolt best wel aan de slag willen zien op het veld. Verder mogen mensen altijd blijven dromen.

Het is belachelijk dat deze renpaard denkt dat hij beter is dan een prof voetballer. Lijkt me logisch dat hij niet onder van gaal wilt spelen want dan staat hij 100% op de bank en zal hij nooit een wedstrijd spelen. Wat een arrogantie van deze bolt bahbahbah.

Waanzin er lopen nog enkele snelle spelers rond in de premier league die weinig tot niet uitblinken, ook zijn conditie kan nooit toereikend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren