Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind voedt geruchten over Barcelona met vakantie: ‘Ajax wacht af’

Laatste update:

De Catalaanse krant El Mundo Deportivo berichtte zaterdag dat Barcelona bereid is om 22 miljoen euro te betalen voor Daley Blind. De verdediger annex middenvelder van Ajax maakte veel indruk op het WK in Brazilië en werd ook al in verband gebracht met Manchester United, Liverpool, Arsenal en Borussia Dortmund.

/

De kans dat het op korte termijn tot een transfer komt, lijkt echter klein. Mike Verweij, journalist van De Telegraaf , meldt zondagavond via Twitter: “Alle berichten in de Spaanse en Engelse media ten spijt, is er nog geen concrete belangstelling voor Blind. Ajax wacht af.” In de Spaanse pers wordt er ondertussen hevig gespeculeerd over de international.

Blind postte zondag namelijk een foto op Instagram, waarop hij met vrienden te zien was op een jacht in Catalonië. El Mundo Deportivo kopte bijvoorbeeld in koeienletters Blind, in Barcelona. De krant sluit niet uit dat Blind niet alleen genoot van de Spaanse zon, maar ook met een mogelijke transfer bezig was.

Dat lijkt vergezocht, maar zaakwaarnemer Rob Jansen gaf vrijdag in Voetbal International wel aan dat het in de ‘lijn der verwachting ligt dat er voor Daley veel interesse ontstaat’. Trainer Frank de Boer hoopt de 24-jarige Blind nog ten minste één seizoen bij Ajax te kunnen houden en de speler ligt ook nog tot de zomer van 2016 vast.

'Daley Blind moet nog minimaal één seizoen bij Ajax blijven'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als er 1 speler van Ajax nu moet gaan is het Blind wel. Het momentum is er... iedere club die hem na dit WK komt, gaat hem opstellen. Dus hij krijgt dan altijd de kans. De kaarten kunnen na dit seizoen voor hem helemaal anders liggen.

Daarbij hij heeft alles met Ajax gewonnen dat Ajax op dit moment kan winnen! Sorry voor alle liefhebbers van de Nederlandse competitie, maar een gewonnen CL of zelfs EL zijn moeilijk haalbaar.

20 juli 2014 om 23:09

We moeten nog zien hoeveel er gewonnen of verloren wordt.

20 juli 2014 om 23:37

De Knvb beker heeft hij nog niet gewonnen

Maar ik snap wat je bedoeld, Europees een prijs winnen in natuurlijk niet erg reëel. En voor de Knvb beker blijf je natuurlijk niet nog een jaar in Nederland voetballen. 4x kampioen worden met Ajax, dan heb je ruimschoots voldaan aan het criteria ''succesvol zijn met je club''.

Probleem voor Ajax is dat de CVM positie niet goed bezet is wanneer Blind vertrekt. Ajax heeft een vrij jonge selectie, dus het behouden van Blind kan cruciaal zijn voor komend seizoen. Maar voor iedere speler onhoudbaar is wanneer er absurd hoge bedragen worden betaald. Het is dus heel simpel : Ajax kan gemakkelijk de absolute hoofdprijs vragen, anders blijft Daley gewoon nog een jaar in Amsterdam. Dat laatste is voor ons supporters absoluut geen straf.

20 juli 2014 om 23:52

Heeft hij niet de beker gewonnen met Ajax tegen Feyenoord? Of zat hij toen niet bij de selectie? Ik vind dat hij nu moet gaan. En al helemaal voor 22 miljoen haha

21 juli 2014 om 00:03

welnee 22 is te weinig in het huidige voetbal. minimaal €63 miljoen.

21 juli 2014 om 00:05

Hij was toen verhuurd aan FC Groningen

21 juli 2014 om 00:10

22 miljoen voor een linksback/cvm van 24 jaar oud?!?! Meteen doen! We zullen wel de markt op moeten voor een cvm maar die is wel te vinden. Wat een deal zou dit zijn. Met hem er bij is het natuurlijk wel een stuk makkelijker om te overwinteren in de CL en kampioen te worden. Hij heeft wel die ervaring.

21 juli 2014 om 09:10

Je hebt Viergever voor CVM tegen zwaardere tegenstanders, je hebt Schone als CVM tegen minder zware tegenstanders en je hebt Bazoer als groot talent erachter. Verder kan ook Duarte daar nog spelen.

Het is natuurlijk absoluut niet zeker dat je hiermee het gaat redden, maar de positie is kwantitatief prima bezet. Kwalitatief... daar durf ik niet zo goed een uitspraak over te doen. Maar het zou me niet verbazen als Viergever er gewoon komt te spelen in geval Blind vertrekt.

21 juli 2014 om 10:39

Viergever is en blijft een verdediger in mijn optiek, geen verdedigende middenvelder. Een prima speler om er een paar duels te spelen, maar Viergever is op het middenveld als basisspeler ongeschikt in mijn ogen. Duarte en Schone zijn veel te aanvallend voor die positie, dat is leuk als je tegen Go Ahead speelt misschien. Bazoer is pas 17, die jongen kan je moeilijk de erfenis van Blind in de schoenen schuiven.

Ik zie Viergever vooral als back up, en dan vooral voor de achterste linie. Als ik het verhaal hoor dat Ajax op zoek is naar een nieuwe spits wordt ik daar eerlijk gezegd behoorlijk moe van. Milik en Zivkovic in de CL in de spits is beter te verantwoorden als Viergever in de CL op CVM of een van die andere opties. Als Ajax geld gaat spenderen, dat ze dan de moeite doen om een goede controleur te kopen bij een vertrek van Blind. En anders is een rechtsbuiten een mooie positie om wat geld aan te besteden, maar in de spits is een nieuwe aankoop eerder geldverspilling als noodzaak.

21 juli 2014 om 00:31

Hij kan een stap hogerop aan, alleen is Barcelona op dit moment te hoog gegrepen. De kans bestaat alsnog gewoon dat hij een gewaardeerde kracht daar wordt, voetballend is hij echt goed.

Mensen hebben veel kritiek op zijn snelheid, maar hij heeft op topniveau laten zien dat hij het goed kan compenseren. Duitsland zou een goede volgende stap zijn.

Voor Ajax is het fantastisch dat hij nog een jaar blijft als sterkhouder. Maar voor zijn carriere is het verstandig om Ajax nu te verlaten voor een weloverwogen goede club! Denk hierbij aan goede subtoppers in Europa!

20 juli 2014 om 23:56

Ik denk dat hij goed bij Borussia past!

21 juli 2014 om 00:32

Borussia, Dortmund en Leverkussen lijken me goede clubs voor hem. Sowieso de bundesliga.

22 miljoen voor Daley Blind hmmm lijkt me sterk dat Barca zoveel geld voor Blind over heeft.

20 juli 2014 om 23:21

Ze betalen ook 12 miljoen voor een keeper die, misschien op het eerste seizoen na, de bank warm moet houden.

21 juli 2014 om 05:55

Het lijkt mij sterk dat er uberhaupt iemand 22 mln voor Blind overheeft.
Is een beetje veel voor 1 goede voorzet in 6 wedstrijden

21 juli 2014 om 07:40

Vergeet die bal op Robben niet..

Vind hem nuttig voor Ajax en misschien nog wel een stapje hoger Spurs bijvoorbeeld maar vind hem veel maar dan ook veel te traag voor de echte top

20 juli 2014 om 23:17

Tuurlijk zeg je dat omdat je hem niet eerlijk beoordeelt. Tegeb topclubs heeft hij altijd een geweldig hoog tempo gehaald, zoals tegen barca zelf. Ik weet niet of je die wedstrijd gekeken heb maar hij was de complete motor. Met barca kan hij zeker uitgroeien tot een hogere macht, mensen zeiden ook dat hij te sloom was voor ajax. Hij gaat iedereen de mond snoeren in het buitenland, geloof me.

21 juli 2014 om 00:27

Alonso? Traag als fuck! Sergio busquetes? Traag als fuck! Sooo whats ur point?? Trage spelers weten dat ze traag zijn en moeten dat oplossen met hun intilligentie en techniek.. kom niet over voerbal praten

21 juli 2014 om 00:49

Wat is traag? Durf te wedden dat hij jou op een wedstrijdje 100m sprint zwaar vernedert.

21 juli 2014 om 01:17

Dat is geen eerlijke vergelijking en dat weet je zelf ook. Als we niks meer mogen zeggen over spelers als we het zelf niet beter kunnen dan zou niemand op vz nog iets zeggen. Daarnaast weet jij bij god niet hoe snel Superman010 is, hij heeft niet voor niets zon nickname

21 juli 2014 om 00:52

Hij heeft een hoge handelingssnelheid, maakt spel sneller door vooruit de oplossing te zoeken, beheerst 1 keer raken en legt alle ballen die hij aanneemt in 1 keer supersnel klaar. Dus hoezo veel te traag? Ook een keertje wat op tv gehoord?

21 juli 2014 om 00:52

Hij heeft een hoge handelingssnelheid, maakt spel sneller door vooruit de oplossing te zoeken, beheerst 1 keer raken en legt alle ballen die hij aanneemt in 1 keer supersnel klaar. Dus hoezo veel te traag? Ook een keertje wat op tv gehoord?

22 Miljoen?!? Ik zeg doen!!!

Hoe zeer ik het hem ook gun, hij is niet goed genoeg voor Barcelona. Blind kan het beste gewoon in Amsterdam blijven om zich daar onsterfelijk te maken. Kan de grote man, en het gezicht van Ajax worden. Lijkt mij veel mooier dan op de bank zitten bij Barcelona, om vervolgens weer in de anonimiteit ergens anders te recht te komen.

Blind is een echte Ajacied, en hij zou er verstandig om bij Ajax te blijven, zijn niveau.

20 juli 2014 om 23:13

In dit verhaal geef ik je gelijk, tenzij Blind zelf een keer een avontuur wilt aangaan.

20 juli 2014 om 23:27

Ik denk dat hij de uitdaging bij ajax wel gezien heeft. Hij is van een bankzitter die niet goed lag bij de fans naar de ajacied van het jaar gegaan. Hij verdiend een transfer, maar barcelona is denk ik ook nu nog te hoog gegrepen.

Bij 22 miljoen ben ik opgehouden met lezen. Blind is een goede speler en heeft zich heel goed ontwikkeld, maar 22 miljoen kom op zeg.

20 juli 2014 om 23:14

Nederlandse clubs vragen altijd te weinig. Een speler uit Portugal kost standaard 30 miljoen als ze uitblinken of 40 als ze echt goed zijn. In Nederland is 27 voor Suarez betaald, eigenlijk was 40 meer realistisch. Hetzelfde geld voor andere Nederlandse spelers. Alle clubs moeten gewoon 10 mil erop doen ook bij Depay en de Vrij. 20 miljoen voor dat soort jongens vragen minstens.

21 juli 2014 om 11:49

Portugese competitie is sterker en zij kopen spelers vaak ook voor veel meer. Die vergelijking gaat gewoon niet op. En met alle respect, maar ik vind niet dat Blind het talent van Suarez heeft. Voor verdedigers wordt sowieso vaak minder betaald.

20 juli 2014 om 23:28

Ja, ik vond het ook te weinig....

21 juli 2014 om 00:07

Basisspelers bij nr 3 van de wereld op het WK met nog een contract t/m 2016 vind ik altijd 25miljoen waard.

21 juli 2014 om 03:10

Dus jij vindt romero 25 mil+ waard? Nummer 2 van het wk en basisspeler

21 juli 2014 om 03:18

Die gast hierboven heeft ajax-rolluiken voor zijn ogen, niet serieus te nemen.

21 juli 2014 om 11:51

Slaat inderdaad nergens op, het feit dat hij basisspeler is bij NL drijft natuurlijk zijn prijs wat om maar het slaat nergens op dat zo'n spelers opeens 25 milljoen waard is
De echte supertalenten uit de eredivisie zijn dat misschien waard en dan denk ik aan een Depay en de Vrij als hij een contract voor langer dan een jaar had gehad.

21 juli 2014 om 12:34

Dat vind jij misschien supertalenten, maar Blind is mijn inziens al veel belangrijker geweest voor een CL-ploeg. Dus jouw mening is niet per definitie de vraagprijs afweging.

Ik zei het trouwens verkeerd. Ik vind hem dat met name waard omdat Ajax hem niet hoeft te verkopen. Ik wil dat zulke spelers zo lang mogelijk blijven, ik zie toch niks van dat geld terug. Als die clubs als Barca écht komen, moet je het onderste uit de kan halen. Dat viel mij bij Feyenoord met hun toppers erg tegen.

Vraag me alleen af waar hij komt te spelen bij barca.

21 juli 2014 om 11:42

Volgens mij willen ze hem als CV gaan gebruiken..

Haha, even serieus. Daley Blind is echt de laatste waar ik een aankoop van overweeg. Ik weet niet waarom mensen hem ineens als wereldtopper zien sinds het WK aangezien hij dat in geen enkele opzicht is. Bruikbare speler voor Ajax, maar absoluut niet de speler waar Barcelona naar streeft. Lachwekkend, echt.

20 juli 2014 om 23:16

Kraam geen onzin uit. Blind heeft zich geweldig bewezen, en heeft de critici de mond gesnoerd. Hij heeft geniaal gespeeld en heeft aangetoond veel inzicht te hebben. Hij zou prima meekunnen bij barca, hij moet dan weliswaar stappen maken. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij kan slagen in de top.

20 juli 2014 om 23:21

Hij heeft geniaal gespeeld? Hij is als linksback uitgelachen, op het middenveld een degelijke speler gebleken voor de Eredivisie en op het WK boven zichzelf uitgestegen op de linkerkant. Als Blind naar Barça kan, dan kan het hele Nederlands elftal dat. Op Spanje na viel die namelijk totaal niet op.

20 juli 2014 om 23:33

Je hoeft als LB ook niet op te vallen om goed of degelijk te spelen. Kijk bijvoorbeeld naar Cocu. Die viel niet op en mensen zagen hem soms de hele wedstrijd niet. Pas als hij niet meedeed zag je wat er ontbrak in het team.

Daley heeft overigens bij Ajax wel bewezen dat hij een stapje hoger aan kan. Ik denk zelf dat hij het niveau van Barca wel aan kan. Al zal hij het wel moeilijk krijgen in zijn 1e seizoen.

20 juli 2014 om 23:51

Jij kraamt onzin uit, geniaal? Verdedigend de zwakste tijdens het WK. Werd er constant uitgelopen. Opbouwend en positioneel redelijke speler. Everton/Tottenham is maximaal haalbare.

21 juli 2014 om 00:11

jij lacht hem misschien uit Vitessenl, ik lachte Bony ook uit na zijn belachelijke clubkeuze. Wij Ajacieden lachen met name van geluk, aangezien Blind meer waard is dan een topscorer van de Eredivisie. En overigens ook iets opvallender is gebleken dan heel Barca op het WK.

21 juli 2014 om 00:26

Jeffa dat is onzin...
Werd er zelden uitgelopen, tevens speelde hij, als hij al Linksback speelde meer linksmid, hij stond vooral dus in een 352 opstelling.
De 1e keer dat hij op het middenveld speelde was toen Nigel opeens geblesseerd was, ja dat was onwennig en slecht, daarna heeft hij het weer keurig opgepakt.
Tja objectiviteit is weer ver te zoeken.

Of hij Barca aan kan en dat 22 miljoen realistisch is daar rep ik geen woord over.
Maar hij is wel basisispeler bij de landskampioen, ligt nog 2 jaar vast, was basisspeler bij Oranje dat 3e werd op het WK, heeft ook gescoord op het Wk.
Tja dan sta je er goed op.... niet moeilijk om dat te snappen hoor.
Als jij een speler gaat afbranden op 1 wedstrijd, dan zegt dat ook wel genoeg.

21 juli 2014 om 00:45

Heb je Vitessenl weer haha, als linksback uitgelachen. Misschien even de nabeschouwingen van de buitenlandse zenders bekijken die enkel lovend over zijn optreden waren.

21 juli 2014 om 01:17

Vitessenl pffff ik lach jou uit want jij kan helemaal niks.en even over blind die jongen komt er wel.

21 juli 2014 om 00:00

Iniesta8, volgens mij zit jij niet in de Technische Staf bij Barcelona en ben je niet verantwoordelijk voor het aankoopbeleid. Het zou toch wat zijn wanneer Barcelona de potentie van Blind wel ziet en bereid is om 22 miljoen € voor hem te betalen..

21 juli 2014 om 00:09

Mensen denken hier tegenwoordig dat de eigen "makkelijke" mening ook de waarheid is. Als het aan mensen als A. Iniesta ligt speelt Rivaldo nog. Denken alleen maar aan namen, maar nooit aan mensen die naam aan het maken zijn.

Het grote verschil tussen échte Ajax supporters en van die mooiweersupporters van Barca. Ik hoop ook niet dat Blind naar Barca gaat, want Barca is Blind niet waard. De man speelde op het WK half Barca en in de CL heel Barca helemaal weg.

21 juli 2014 om 00:56

Myvision, ben je de heenwedstrijd van Ajax nu al vergeten? Die 4-0 deed zeker zoveel pijn dat jullie het maar snel uit jullie geheugen hebben gewist.

On:

Blind kan het niveau dat Barcelona nastreeft nog niet aan en zal daar ongetwijfeld op de bank plaats nemen aangezien hij Jordi Alba of Busquets niet uit de basis kan spelen. 22 miljoen voor een bankzitter die je niet nodig hebt is gewoon weggegooid geld. Zubi moet zijn hersenen meer gaan gebruiken en een fatsoenlijke CV halen, want Pique + Masch kan echt niet meer.

21 juli 2014 om 11:22

Fedillio:

Die ben ik zeker niet vergeten! Met name in de eerste helft deden we aardig mee. De vrije trap daar zorgde voor de ommekeer. Ik doelde op de terugwedstrijd, daar waar Ajax niks te verliezen had in Barcelona en Ajax in Amsterdam Barcelona eigen voetballes gag. De krantenkoppen waren toen vergelijkend met die van na Ned-Spanje.

Verder vind ik ook dat hij niet moet gaan. Ik krijg niks van die mogelijke 22 miljoen te zien, van mijn part blijven de Ajax' sterkhouders altijd. Ik begrijp nooit dat mensen hier top toptransfers zitten te geilen ten koste van eigen club.

Hoe komt men er bij dat hij veel indruk heeft gemaakt op het WK?

20 juli 2014 om 23:13

ze hebben alleen de wedstrijd tegen Spanje gezien toen hij die pass gaf op van Persie, blijf erbij Blind de meest overschatte speler in de eredivisie.. Maar goed, waan van de dag enzo

20 juli 2014 om 23:50

Daarom wordt hij ook Ajacied van het jaar...zonder Blind op het middenveld draaide Ajax heel veel slechter. Op het WK heeft hij prima gepresteerd. Een aantal uitschieters naar boven en voor de rest gewoon heel degelijk op een of twee slippertjes na. Bij Ajax zag je dat Blind te weinig uitdaging had (niet arrogant bedoeld maar je zag het duidelijk tegen mindere tegenstanders). In de topwedstrijden blonk Blind altijd uit, en het mooiste was dat hij dat deed zonder heel veel op te vallen. Als hij een jaar extra bij Ajax blijft dan kan hij leren om ook tegen mindere wedstrijden het team bij de hand te nemen. Barcelona is te hoog gegrepen van in Engeland kan hij echt wel bij de clubs van plek 4t/m7 in de basis staan. Waan van de dag slaat nergens op, dan kijk je zeker alleen de samenvattingen van Ajax.

21 juli 2014 om 09:33

Daley heeft net als de rest van Oranje tegen Spanje een wereldprestatie geleverd, Spanje werd helemaal zoek gespeeld.

Daley had ook een groot aandeel door zijn twee assists in deze wedstrijd tegen de nummer één van de Fifa landen.

Mede door zijn doelpunt tegen Brazilië staat Nederland weer 3de op de Fifa landen ranglijst en werd 3de op het Wk.

Tevens is hij de winnaar als eredivisiespeler van het jaar 2013 - 2014, dus helemaal overschat lijkt me wat overdreven.

Hoop voor hem dat hij een mooie transfer maakt, heeft hij volledig zelf bewerkstelligd.

20 juli 2014 om 23:22

Twee assists tegen Spanje en per ongeluk gescoord tegen Brazilië. Dan maak je al snel veel indruk.

20 juli 2014 om 23:42

tja en dat is nou waan van de dag.. en zo zijn er meer spelers weg gegaan voor veel te hoge prijzen, zie Feyenoord, maar gun het hen wel.. maar heb echt zo rigters gevoel bij sommige spelers.. zegt natuurlijk ook wat over de scouts van die clubs die zo'n speler kopen..echt amateuristisch

21 juli 2014 om 00:09

Waan van de dag? Blind heeft al 2 seizoenen achter elkaar bewezen er in de belangrijkste wedstrijden te staan. Dus is het een van de sterkhouders van Ajax. Daarnaast heeft hij aangetoond over een absolute winnaarsmentaliteit te beschikken door uit een zeer diep dal te klimmen. Je roept nu dat er voor veel mensen te veel wordt betaald maar geef er dan ook voorbeelden bij. Ik wil zeker niet zeggen dat Blind het gaat halen bij Barcelona maar ik zie hem ook zeker niet falen. Kijk naar Affelay die is naar barca gegaan en heeft daar zijn minuten mogen maken. Als hij inviel deed hij het altijd naar behoren maar door blessures is het niet geworden wat hij ervan verwachtte. Maar om nou te zeggen dat hij daar volledig is mislukt, nee. Tuurlijk waren er betere spelers maar hij kon ook het niveau gewoon aan. Dat zal bij Blind niet anders zijn. Maar ik denk dat hij voor de breedte een absolute aanwinst kan zijn.

21 juli 2014 om 00:14

Vitessenl,

Hahaha per ongeluk gescoord? Jij bent echt grappig. Deze back stond natuurlijk per ongeluk in het strafschopgebied van Brazilië, omdat hij verdwaald was en de bal ketste zeker ook per ongeluk van zijn voet af waardoor deze in de kruising vloog?

Echt om te lachen ben je. Ik ben benieuwd naar je andere reacties, want ik houd wel van humor.

Verder speelde Blind gewoon een goede toernooi. Ik zag laatst bij één of andere index dat De Vrij verkozen was tot beste verdediger terwijl hij moeite had met goede passes te geven en blij moest zijn dat zijn buurman (vlaar) zijn misstappen maskeerden door steeds maar weer met goede ingrepen. Als zo'n speler dan de beste verdediger moest zijn, dan had Blind één of andere held moeten zijn.

Blind heeft in dat hele toernooi maar één keer een bal totaal verkeerd gepassed en dat was tegen Argentinië, maar verder heeft deze jongen zijn longen uit zijn lijf gerent.

21 juli 2014 om 00:31

Wees er blij mee, zegt genoeg over het niveau op eredivisie niveau!! laten we het nou niet groter maken dan het geval is als zal dat bij jullie moeilijk zijn .,.. Hij heeft gewoon geluk met de speelwijze van Oranje gehad zodat zijn tekortkomingen niet echt zichtbaar waren en uiteraard het geluk van Papaa!!, eerst nog ffies Hiddink met als assistent Papaa, en daarna mag papaa het zelf doen, ik voorspel je het is al de meest overschatte speler maar wordt ook nog groot gemaakt en daar komt hij en pappaa snel genoeg achter. Maar goed we zullen zien of hij een topspeler wordt en ik zeg van niet.. maar ja dan hoor ik jullie niet meer als hij echt tekort komt..

21 juli 2014 om 10:05

Het zegt zeker iets over het niveau van de eredivisie. Als je met een team dat grotendeels bestaat uit eredivisiespelers 3e wordt op een WK dan blijkt het allemaal zo slecht nog niet te zijn. We kunnen natuurlijk allemaal wel afgeven op het huidige niveau van onze "Mickey Mouse competitie" maar daarmee zijn we gewoon DERDE geworden. Blijf jij maar lekker de negatieve spiraal hangen in plaats van een beetje trots te zijn wat er allemaal op transfergebied gebeurt. Iedereen is "blind" en amateuristisch behalve jij.

Die kan dat niet aan

20 juli 2014 om 23:22

Oke, en dan? Wie zijn probleem is dat? Van Daley en zijn nieuwe club.

Het enige waar ik nu op hoop is dat het ook gaat gebeuren en Ajax 15-25 miljoen weet te cashen door zijn verkoop.

21 juli 2014 om 00:01

Nou hopelijk ziet barcelona dat, dat teveel voor blind is. Achja ajax kan er in ieder geval mee cashen

Als Martins Indi voor 8 miljoen gaat is Blind 4 waard!

20 juli 2014 om 23:30

Neuh, de hele achterhoede van Feyenoord is voor ca. 20 miljoen verkocht. En één speler van Ajax is al meer waard in de ogen van de grote clubs. Geef ze eens ongelijk...

21 juli 2014 om 04:50

8 voor Martins Indi is een lachertje, Nederlandse clubs weten totaal niet hoe ze moeten onderhandelen.

21 juli 2014 om 12:20

Inderdaad! Indi zal binnen 3 jaar op zeker doorverkocht worden voor minimaal 3x zoveel.

21 juli 2014 om 10:41

Ik zou eerder stellen dat Daley Blind 3x van Feyenoord heeft gewonnen vorig seizoen dus 3x zoveel waard is

22 miljoen? doe maar hoor! Blind veel succes bij barca

Ik denk/weet bijna zeker dat Blind veel tekort komt om bij Barca te kunnen slagen. Dat is geen schande, want het is maar voor weigen weggelegd om bij Barca überhaupt te slagen, omdat er een superhoog niveau van je wordt geëist.

20 juli 2014 om 23:17

mwoah je hoeft niet de universiteit gevolgd te hebben dat Blind totaal niet in Barcelona hoort.. Dit is nou echt een wandelgangen informatie.. Blind hoogst haalbare is middenmoot Engeland never nooit niet een top club in de wereld want dan zijn de scouts van deze clubs echt Blind

Blind komt altijd overal bovendrijven dus.. 22miljoen is teveel maar die jongen heeft ons al zo vaak verbaast dat dit me niet meer zou verbazen..

@bruno Martins indi 8milj, blind minimaal 16milj..

20 juli 2014 om 23:53

Blind 16 miljoen? 10 miljoen maximaal.

21 juli 2014 om 00:31

Hij had het over de vergelijking van iemand hierboven, die beweerde dat Blind 4 miljoen waard is als BMI 8 mil waard is.

Blind is een betere speler, zowel op de back positie als op het middenveld.
Dat multiinzetbare speelt ook mee.

Ik zie liever Blind voor 20 ml komen dan die Matau ofso een heel stuk jonger in ieder geval

20 juli 2014 om 23:40

Ja maar ze zouden beide floppen, dus beter nog niks halen en ff verder kijken dan deze dure bankzitters te halen die na een jaar met dikverlies weer verkocht moeten worden.

Hahaha, zoveel voor blind???? Ik zat meer te denken aan maximaal 10 miljoen voor een speler die o.a. veel te traag is voor de absolute top, maar leuk mee kan in de subtop (spurs, everton, schalke, milan).

Dit geeft aan wat voor een niveau El Mundo heeft als krant. Catalonie is een heel druk toeristengebied en zeker voor Nederlanders dan is de kans zeker aanwezig dat er een voetballer ook zijn vakantie viert. Dat wordt dan ineens enorm opgeblazen en wordt met een rad gedraaid welk bedrag ze er bij zetten.

Bizar dat clubs 20+ miljoen voor Blind willen betalen. Ben nog altijd niet echt onder de indruk van hem. Doet nog altijd veel fout en is erg vaak zijn man kwijt of komt te laat. Voor Ajax wel lekker dat er zo'n WK bonus op die jongen is gekomen.

21 juli 2014 om 14:13

Jij bent niet onder de indruk. De rest van de wereld wel. Nu mag jij gaan raden wie er fout zit.

Ik geef je een hint: jij.

Dat 22 miljoen een bizar bedrag is, dat ben ik met je eens. Maar ja, de inflatie in de voetballerij is nou eenmaal groot. Kijk naar Suarez, Bale, Ronaldo, Luiz en dergelijke transfers. Ook gekke bedragen.

Als Blind zijn ontwikkeling doorzet, dan is hij de 22 miljoen meer dan waard. Maar goed, een transfer naar een topclub blijft altijd een gokje, zie Affelay, die ook genoeg talent had.

Ik zou het heel jammer vinden als hij gaat. Hij zou de ideale aanvoerder zijn voor het toekomstige Ajax waarbij jonge talenten als Veltman en Klaasen blijven.

Leuke speler voor Ajax, maar als mensen dit serieus gaan nemen zie ik het somber in voor de mensheid helaas.........

22 miljoen?! Lachwekkend, 10 miljoen en ik zou als ik Ajacied was geweest hem op mn rug naar Barcelona dragen. Werd natuurlijk wel de hemel ingeprezen na een geweldige 60 minuten tegen Spanje, niet alleen in Nederland, maar ook in Spanje, Engeland enzovoort. Kan me de woorden van Thierry Henry nog maar al te goed herinneren. Scoorde daarmaast tegen Brazilië en stond in een verdediging die niet vaak geklopt werd.

21 juli 2014 om 00:40

Daarom ben je ook geen Ajacied...alsof wij iets van dat geld zien??

21 juli 2014 om 13:16

Dat bedoel ik toch ook niet, maar met een transfersom vsn 10 miljoen moet je als Ajax zijnde al erg blij zijn. Niet dat een ajacied persoonlijk iets met dat geld kan, maar de club kan versterkingen en jong talent halen. Bovendien zal hij vroeg of laat toch vertrekken, na een goed WK vang je meer dan een gemiddeld seizoen in de Eredivisie met een jaar korter contract.

21 juli 2014 om 13:30

Dan verschillen we alsnog van mening. Ik denk dat Ajax hem niet laat gaan voor een bedragje van 10miljoen. Als je ziet wat voor spelers er in Engeland voor 25miljoen gaan, kan je voor een talentvolle jongen van 24 met 2-jarig contract bij een club dat jaarlijks CL speelt én dus bij de nr.3. van de wereld op het WK basisplaats had écht wel het dubbele vragen van wat jij "mooi" voor Ajax vindt.

Je kan het ook anders zien. Als Ajax dergelijke spelers kan behouden komt een jaartje CL overwinteren ook steeds dichterbij en dan worden je spelers nog meer waard.

Tsja wat zou hiervan waar zijn ? Bij Barcelona hebben ze het WK gezien en zijn ze de CL-wedstrijd niet vergeten. Dus als er een bod komt van circa 20 miljoen, dan moet Ajax toehappen ! Hoe graag we Blind ook in Amsterdam zien voetballen ! Defour en een rechtsbuiten halen en je houdt nog een flink bedrag over. ...

21 juli 2014 om 00:29

Bogarde, ik ben het volledig met je eens. Blind was1 van de weinige spelers die zijn niveau wist te halen in de Champions League wedstrijd tegen Barcelona en een uitstekend toernooi speelde in Brazilië. Bij Barcelona zijn ze natuurlijk niet achterlijk wanneer Blind op hun lijst staat.

21 juli 2014 om 00:42

Dat vind jij. WK gezien? CL gezien? Hij speelde boven dat 'niveau'.

Toni Kroos, je bent 19 jaren jong en je hebt je net aangemeld op dit Netwerk. Leg me even uit waarom Blind dit niveau niet kan halen. Graag met argumenten en zonder het gebruik van goedkope retoriek. Je gaat me toch niet vertellen dat ze bij Barcelona compleet achterlijk zijn wanneer ze geïnteresseerd zijn in Blind?

Zeker doen bij extreem hoog bedrag. moet nog zien wat uiteindelijk bedrag wordt. Gezien de situatie contract/best onmisbaar zou ik onder de 20 niet snel handelen.

Blind 22 miljoen?

Een speler die geeneens een lantaarnpaal kan passeren, als ik Ajax was deed ik hem al snel weg voor 5 miljoen.blind kun je geen verdediger noch middenvelder noemen, voor beide posities schieten zijn kwaliteiten te kort om in een topteam te horen. Wanneer je een loper nodig heb die alleen maar gaten trekt en/of vult dan ok, een soort werkpaard maar die hebben over het algemeen niet die waarde.

21 juli 2014 om 02:44

Want als verdediger en cvm is iemand voorbijspelen zeer belangrijk, niveau wordt met de dag erger hier.

21 juli 2014 om 03:40

Als hij die gaten zou dichtlopen, ok, maar dat is OOK al niet zijn kwaliteit. Ik heb niks tegen die jongen hoor en wens hem het allerbeste, maar kom op man deze man komt nog zoveel te kort. Hij wil erg graag en werkt ook erg hard maar dat was het dan ook. Al die kritiek die hij dan ook kreeg voor het wk en de afgelopen seizoenen komen niet uit de lucht gevallen. Hij heeft nu een leuk seizoen achter de rug in de micky mouse competitie en speelde basis omdat er GEEN andere linksback was

Maakte veel indruk op het WK?

Hij was tegen Spanje fenomenaal, maar viel tegen Australië door de mand tegenover een speler uit de 2e Bundesliga. De andere wedstrijden was hij verder niet heel speciaal vond ik. Het lijkt me dan ook sterk dat hij voor 22 miljoen ergens heengaat, laat staan Barça en daar ook nog minuten maakt. Ondanks de 5-1 zie ik hem busquets (cvm) en Alba (lb) nooit uit de basis spelen.

22 miljoen voor een beperkte speler als Blind gaat helemaal nergens over naar mijn mening?

Vraagprijs rond de 7-10 miljoen, omdat zijn contract nog langer doorloopt net als bij Martins Indi, die ook vrij beperkt is en nog voor 7,5 miljoen wegging.

21 juli 2014 om 12:05

Verschil is dat Feyenoord elke cent kan gebruiken (en dus bij elk aannemelijk bod akkoord moet gaan) en Ajax het geld niet nodig heeft. Daarnaast kan Blind het verschil zijn tussen wel of geen kampioenschap met bijbehorende CL inkomsten. Financieel is het aantrekkelijker hem te behouden, kampioen worden, 20 milj uit de CL krijgen en hem voor minder dan 20 milj te verkopen volgend jaar. Je moet van die 22 milj die Barca wilt betalen ook nog een vervanger aantrekken..

En dan heb ik het verschil in kwaliteit tussen Blind en BMI nog buiten beschouwing gelaten..

Ik vind dat blind opzich wel mee kan bij barca maar of je dat zelf ook moet wil want je weet dat barca al busquets en alba voor zijn posities hebben en die krijg je niet snel uit de basis

Als die gaat zal hij alleen maar bankzitten. Alba is gewoon veel beter en als middenvelder komt ie toch tekort voor het gewenste spel. Eerst Mathieu en nu Blind, dit is niet meer serieus te noemen.

Dat blind het aankan, dat is denkelijk toch wel duidelijk, maar beter is het zeker nog dat hij 1 seizoen blijft bij ajax, om zo nog beter te kan worden en zeker met leidingschap in het middenveld.
Gek dat een speler niet gewoon in een land op vakantie kan gaan zonder dat er een transfer gerucht er van komt.

Is die Blind toch niet waard, belachelijk bedrag voor hem, de voetbalwereld is rot!

Ik denk dat er nogal wat spelers van het Nederlands elftal, met hun transfers, de vruchten plukken van de tactische uitvoeringen van Van Gaal op het WK. Het lukte hem bij mij nogal wat spelers hun grote zwakheden te verdoezelen.
Dit zal niet opgaan bij hun nieuwe clubs, ik denk daarom dat sommigen bij hun nieuwe clubs niet zullen slagen.

Zal ons een rotzorg zijn in Amsterdam wat Daley Blind volgens de buitenwacht waard is. We verkopen waarschijnlijk Sigthorsson nog en dan hebben ongeveer 15 miljoen aan transfergeld binnen. We spelen CL, zijn kerngezond en hebben totaal geen noodzaak om belangrijke spelers te laten gaan. Zeker niet wanneer ze een contract tot 2016 hebben en volgend jaar ook een transfer kunnen maken.

Ik vind daarom ook dat het streven moet zijn Blind voor 20 miljoen te verkopen. Dat hij dat niet waard is volgens anderen maakt niet uit. Het gaat erom welk prijskaartje Ajax aan Daley Blind hangt en of de kopende partij daarmee instemt.

Beste mensen,

Laten wij maar effe de competitie afwachten , als je mij vraagt wordt Blind helemaal niet verkocht want wie moet hem nou hebben en als laatste moeten we maar afwachten of hij bij Ajax een basisplaats heeft of vasthoudt komend seizoen. Ik ben benieuwd hoe Guus Hiddink over hem denkt?

Ongelooflijk dit snap ik niet hij speelt altijd save nooit een actie. Op het wk heeft hij asist gegeven omdat men zag dat hij de zwakste schakel is en was daarom werd hij niet gedenkt en je hebt alle tijd om een bal dan op van persie te geven als hij onder druk staat weet hij het niet meer. Zo traag geen acties nooit een speler gepaseert

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren