Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind corrigeert Brenet: ‘Onzin dat ik niet de beste spelers wil selecteren’

Laatste update:

Joshua Brenet liet vrijdagmiddag bij Omroep Brabant weten dat de keuzes van Danny Blind in de spelersgroep van PSV worden betwist. “Als sommige spelers drie wedstrijden oké spelen, roept hij ze al op”, vertelde de verdediger onder meer. De bondscoach werd maandagvond tijdens de persconferentie met die uitspraken geconfronteerd.

/

“Ik heb gelezen wat hij vindt. Iedereen mag van alles vinden, dat is prima. Iedereen mag het niet eens zijn met mijn keuzes, maar niet met de motivatie daarvan. Iedere bondscoach selecteert zijn beste spelers en dat ik dat niet zou doen, dat is grote onzin”, aldus Blind, die daaraan toevoegde dat hij maandagavond misschien in gesprek gaat met Jeffrey Bruma en/of Luuk de Jong, medespelers van Brenet.

Nederland oefent op 13 en 17 november tegen respectievelijk Wales en Duitsland en Blind vindt dat deze wedstrijden serieus genomen moeten worden: “Want het zijn de spaarzame momenten om ons voor te bereiden op de WK-kwalificatiereeks. Er komt ook een stukje prestige bij.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben het niet met Brenet eens, maar dat terzijde. Hij zal vast oprecht zo denken, maar het is ontzettend stom om te zeggen. Je bevind je net in de periode waar je het gewoon naar behoren doet en er dus een kans is om geselecteerd worden en dan zeg je dit...

Dat helpt dus echt niet!

9 november 2015 om 20:19

Die kans heeft hij niet, iedereen weet dat hij de tweede of derde linksback van PSV is en hij straks weer gewoon op de bank zit. En waarover moet hij oprecht denken, PSV-ers worden al sinds jaar en dag geselecteerd, Bruma, de Jong, Zoet en Narsingh worden regelmatig opgeroepen. Hetzelfde geldt voor Robben, Wijnaldum en Depay, gewoon vaste basis spelers. net zoals Strootman dat was. Zelfs Lens krijgt regelmatig een kans.

9 november 2015 om 20:28

ik ben wel met Brenet eens waarom word Vejnovic opgeroepen? Die speelt drama!!

9 november 2015 om 20:30

Brenet zegt nergens dat Psv'ers geselecteerd moesten worden, lezen blijft moeilijk. Brenet zegt dat er spelers worden geselecteerd die 3 goede wedstrijden hebben gespeeld. Is daar iets aan gelogen dan? Blind voert een beleid waar geen touw aan vast te knopen is, dat is wat Brenet zegt.

9 november 2015 om 20:54

quote:

"brenet vindt dan ook dat Blind wel erg op Ajax gericht is. 'hij is een man van die club, dat speelt misschien een rol."

Dat is wat Brenet zegt.

9 november 2015 om 21:34

Ja, staat daar dat er dan Psv'ers geselecteerd moeten worden? Nee he.

9 november 2015 om 21:59

Ga je nu echt proberen recht te lillen wat krom is? Hij heeft letterlijk Zoet als voorbeeld genoemd. Hij heeft zelf maanden lopen te klooien en speelt 2 normale wedstrijden maar weet wel dat blind een geleurde bril heeft? Heeft hij überhaupt wel naar de selectie spelers gekeken? Zit geen belachelijke speler van Ajax bij.

10 november 2015 om 09:27

@nickinho7 heb ook lang nagedacht waarom Vejinovic is geselecteerd en kan maar 1 ding bedenken. Hij is bang voor een scenario Ziyech dat hij ineens heel goed gaat spelen en dan niet voor Nederland kiest. Door hem nu alvast op te roepen en wat speeltijd te geven is dat in de toekomst geen probleem meer. Want puur op basis van zijn spel dit seizoen heeft hij het nog niet afgedwongen inderdaad. Hoewel Vurnon Anita ook dramatisch speelt in Engeland en die wordt ook opgeroepen.

9 november 2015 om 20:33

Ik vind dat juist wel eens mooi. Een speler die niet zegt: ''dat is aan de trainer''. Brenet zegt op een nette manier wat hij ervan vindt en dat is helemaal prima. Tegen de tijd dat Brenet eventueel geselecteerd zal worden is die Blind toch allang weg.

9 november 2015 om 21:05

en dat zinnetje "dat is aan de trainer: kan bij niemand uit het hart komen. best verfrissend dat Brenet dit zegt. maar jammer genoeg is het wel Brenet zelf. ipv Virgil van Dijk ofzo. die al 3 jaar geleden geselecteerd had moeten worden.

9 november 2015 om 20:35

Brenet heeft wel degelijk een punt. Kijk naar Cillessen. Die heeft in de hele EK kwalificatie 0 punten voor Oranje gepakt. Nooit een noemenswaardige redding gemaakt of een penalty gestopt. We hadden grotendeels de beschikking over Krul. Die met Newcastle zelfs een record heeft met de meeste aantal reddingen in 1 wedstrijd in de Premier League. Die behoort er toch gewoon in te staan? Stekelenburg was vroeger ook al niets. Nog een voorbeeld. Robben raakt geblesseerd. En wie komt erin? Jawel El Ghazi die alleen tegen de kleintjes scoort. Terwijl je in Rusland Promes hebt die daar 1 van de beste spelers is. Een competitie van een hoger niveau. Maar toch word El Ghazi gekozen. Die 1 grote wedstrijd speelde. En dat was tegen Psv. Heb jij hem gezien? Ik niet. Laatste voorbeeld. Riedewald die een degelijke centrale verdediger is. Die word gekozen als linksback boven Pieters die gewoon de vaste linksback van Stoke City is. Natuurlijk was Pieters even geblesseerd geweest. Maar ook in de periodes dat hij fit was en gewoon speelde. Werd hij niet eens opgeroepen.

Het is niet zo dat alle Ajacieden en Feyenoorders die opgeroepen, niet moesten worden opgeroepen. Maar bij sommigen kun je er wel degelijk je vraagtekens bijzetten. En daarin geef ik Brenet gelijk.

9 november 2015 om 20:41

Cillessen is gewoon de beste keeper die je hebt. Krul speelt niet voor niets al jaren tegen degradatie en zoet heeft in 1 wedstrijd bewezen dat hij niet goed genoeg is

9 november 2015 om 21:00

Het roepen om Krul is puur papegaaien gedrag. Hij id al anderhalf jaar uit vorm namelijk. Daarbij was Stekelenburg vroeger wel degelijk een hele goede keeper. Helaas ging het na zijn transfer. Je roep om Promes is ook onzinnig, aangezien die op dat moment geblesseerd was

9 november 2015 om 22:51

Sowieso is hij nogal selectief, aangezien hij vergeet dat Narsingh de voorkeur bleef krijgen boven El Ghazi die destijds gewoon topscoorder was.

10 november 2015 om 07:46

Allereerst moet ik heel hard lachen om wie dit nou weer zegt. Brenet is natuurlijk helemaal niet in de positie.

Wie zou er van PSV nog meer geselecteert moeten worden dan. Verdedigend heb je Moreno en Arias die niet Nl's zijn en Brenet die niet goed genoeg is, Bruma zit er gewoon bij. Als Willems fit is/ wordt is hij gewoon eerste linksback. Zoet is op dit moment zeker geen zekerheidje (en wat mij betreft niet goed genoeg voor een club als Psv, maar das een andere discussie), dus het kan zijn dat er gekozen wordt voor Cillessen, Vermeer en Stekelenburg (keepen minimaal op zelfde niveau/ competitie als Zoet en zijn beter in vorm). Op het middenveld zou je kunnen denken aan Propper ipv Vejinovic, zeker omdat het oefenwedstrijden betreft. Propper is echter al een keer bij de selectie geweest (toen Blind nog assistent was) dus ze weten wat hij kan. Blijkbaar vinden ze hem niet goed genoeg (zelf zou ik idd eerder Propper oproepen dan Vejinovic, maar eigenlijk beiden niet). Dan heb je nog Guardado die geen Nederland is en twee redelijk talentvolle Nederlanders (hendrix en Maher) die door Cocu tussen bank en basis worden geslingerd en blijkbaar niet goed genoeg zijn voor een vaste basisplaats bij Psv, moet je die dan bij het Nl's elftal halen omdat Brenet het gevoel heeft dat PSV genegeerd wordt. Locadia hikt wat mij betreft op dit moment wel tegen het Nl's elftal aan, maar ziet zichzelf niet als een linksbuiten. Ik zie hem binnenkort nog wel bij het Nl's elftal komen, De Jong is gewoon geselecteert, net als Narsingh (die er natuurlijk ook niks van bakt) en dan hebben we de Nl's spelers wel gehad. Geen idee waar het gevoel van Brenet vandaan komt.

Dan reactie op hierboven. Grote onzin dat Cillessen niet de eerste doelman zou moeten zijn. Dat belachelijke penaltyargument reageer ik niet eens op, maar Cillessen heeft wel bewezen een goede betrouwbare doelman te zijn, daar hoeven we het niet eens over te hebben. Argument veel reddingen Tim Krul, ja natuurlijk heeft hijdat hij speelt bij een degradatiekandidaat. Hij heeft vorig jaar meer dan 60 doelpunten tegengehad en dit jaar heeft Newcastle er ook alweer met dan 20 tegen. Dan Stekelenburg was vroeger ook al niks. Juist Stekelenburg was vroeger goed en heeft een verkeerde keuze gemaakt en is buiten de basis van zijn clubs geraakt. Doet het nu naar behoren en heeft blijkbaar tijdens de vorige interland meer indruk gemaakt dan de weifelende Zoet.

Het El Ghazi argument dan, die speelde op dat moment gewoon goed en ja nu is het even niks, maarrrrr Promess zat toen geblesseerd thuis en kon dus helemaal niet opgesteld staan. Meest logische rechtsbuiten (naast El Ghazi) was op dat moment Lens, dan vind ik de keuze voor een El Ghazi in vorm wel logisch en volgens mij deed hij het naar behoren tegen Kazachstan

Pieters en Riedewald zijn niet te vergelijken, das een hele andere stijl van voetballen en blijkbaar ziet Blind (en ook eerder Hiddink en van Gaal) niks in Pieters aangezien hij de laatste jaren nooit werd opgeroepen terwijl hij bij Stoke wel gewoon speelde. Ook de keuze voor Riedewald pakte goed uit, hij was de beste aan Nederlandse kant tegen Turkije in zijn eerste wedstrijd.

Tot zover

9 november 2015 om 21:47

joshua brenet heeft een voorbeeld gebruikt. hier bij bedoeld hij dat ern Nigel De Jong niet werd opgeroepen die bijna alles heeft bereikt . Een Elia oproept die een wedstrijd 90 minuten heeft gespeeld bij feyenoord. door nigel de jong niet op te roepen en de eerst volgende wedstrijd na 20 minuten rood krijgen tegen kazachstan . was de grootste fout . met nigel erbij had je verder gespeeld met 3 verdedigers en nigel er voor. meneertje had hem niet nodig want we gingen aanvallend voetbal spelen . vervolgens denk heel nederland dat brenet dit bedoelt met kwa betrekking op riedewald of tete. om de keuzes die blind heeft gemaakt in de beslissende fase

Wat een gezeur toch allemaal. Maakt nu toch allemaal niks meer uit wie er geselecteerd wordt? Mensen die meer met Psv hebben willen meer Psv'ers, bij mensen met een Ajax hart zijn dat Ajaxcieden en bij Feyenoord dus Feyenoorders. Laat de jongens zich maar allemaal opnieuw bewijzen en dan zie je tegen die tijd (kwalificaties WK) wel wie het beste zijn.

Ook geen afscheid nemen van de oudere spelers, want dat zijn nog altijd de mensen met veel meer ervaring. Maakt geen zak uit of ze nu 50 zijn of 20, de beste gebruik je. En tja, het is hopen dat er een paar jongens zich enorm door ontwikkelen zoals Bazoer, Klaassen, Wijnaldum, Willems etc.

9 november 2015 om 22:39

Daarom juist een keer een buitenlandse trainer ben je meteen van al dat gezeik af. Iets nieuws

Ben toch wel benieuwd wie Brenet dan zou oproepen. Zou hij zichzelf beter vinden als Tete bijvoorbeeld?

9 november 2015 om 20:18

Kan me alleen Klaassen/ Propper bedenken.

9 november 2015 om 21:17

Riedewald/pieters
Klaassen of Veijnovic/propper of Hendrix
El Ghazi/lens
Veltman/van Beek

Om er maar een paar te noemen

9 november 2015 om 21:20

Volgens mij ging het alleen om de Psv'ers.

9 november 2015 om 21:30

Nee het ging om mensen die al na 3 goede wedstrijden worden opgeroepen en dat de bondscoach een ajax voorkeur heeft.

9 november 2015 om 21:37

Ach ja, wat goed is komt snel. Dat Tete opgeroepen is, vind ik prima. Laat in alle competities ( Eredivisie, EL & Oranje) al zien erg constant te zijn.

Maar uiteraard zijn sommige beslissingen discutabel. Vooral Vejinovic die nog niet eens 3 goede wedstrijden heeft gespeeld.

9 november 2015 om 20:18

@ Fr12jules

Ja, ik ben ook wel benieuwd. De Nederlanders bij PSV die het goed doen (luuk de Jong) zitten erbij, andere waarvoor we niets beters hebben ook (bruma), maar wil Brenet zeggen dat Narsingh, hijzelf, Zoet in de vorm van de laatste weken (hoewel die er nu wel bij zit door afmelding) erbij moeten zitten? Hendrix? Die zit voor een matige Maher op de bank. De enige waar wat voor valt te zeggen is Propper, maar die is ook niet beduidend beter dan wat wel geselecteerd is.

9 november 2015 om 20:39

Lezen, lezen, lezen. Het hele verhaal van Brenet gaat helemaal niet over hem of andere Psv'ers. Brenet stelt dat Blind spelers selecteert die 3 goede wedstrijden hebben gespeeld, is daar iets aan gelogen dan?

9 november 2015 om 20:42

@ De Bieroloog

Hou toch op, ik heb net als bijna iedereen het interview gezien waarin gewoon gesuggereerd wordt door Brenet dat spelers van een bepaalde club sneller geselecteerd worden en het heel gek vinden dat er van PSV niet meer geslecteerd worden. Zieligdoenerij, want er komt geen enkel goed argument op tafel. Of wil hij/jij beweren dat Tete er niet bij hoort te zijn?

9 november 2015 om 20:50

Dan adviseer ik je om nog eens te kijken want je verzint er gewoon een stuk bij. Brenet heeft nooit gezegd dat er Psv'ers geselecteerd moesten worden. Hou het bij de feiten aub.

Daar komt bij dat er argumenten genoeg zijn. Er worden mensen geselecteerd na 3 goede wedstrijden, dat is gewoon waar. Dat hij verder op Ajax gericht is, is ook gewoon waar. Wekelijks aan de telefoon met de Boer, Van Bronkhorst en Cocu hadden nauwelijks wat gehoord. Haha laat me toch niet lachen. Maar nogmaals, niemand zegt dat er meer Psv'ers of Feyenoorders geselecteerd moeten worden.

9 november 2015 om 21:00

@ De Bieroloog

Dat suggereert hij wel. Hij heeft het inderdaad niet letterlijk gezegd, maar het is voor iedereen duidelijk toch wat hij bedoelt, behalve voor jou dan misschien.

Dat is toch een kul-argument van dat 3 wedstrijden goed spelen? Dat is nu eenmaal inherent aan de keuzes die Blind heeft. We hebben geen bewezen wereldtoppers meer buiten Robben. Wat moet je dan? Wie is er beter is, dat is de vraag? Moet een wereldtalent als Bazoer dan thuis blijven en moeten we Nigel de Jong selecteren die bij een slecht Milan vooral op de bank zit? Moet Tete thuisblijven en moeten we Verhaegh weer zien falen zoals op het WK? De bondscoach moet kijken naar kwaliteit of potentie, niet naar de kwantiteit (hoeveelheid wedstrijden). Nogmaals, een argument van niks dus. Kom dan met alternatieven, maar dat deed hij niet. Zieligdoenerij, dat was het.

9 november 2015 om 21:24

De Bieroloog. Wekelijks aan de telefoon met de Boer is ontzettend groot gelul. Kijk de befaamde persconferentie van de Boer anders even terug Frank zegt: "Ik spreek Danny Blind altijd...eeuuh als die spelers wil selecteren". Dat is letterlijk zo gezegd. Een heel eigen leven (met je wekelijkse telefoontje) leiden maar pertinente onzin.

9 november 2015 om 21:36

Bieroloog, met spelers die net een paar wedstrijden goed bezig zijn, dan heb je het over Tete, Riedewald en Bazoer neem ik aan? Ten eerste Tete, hij is inderdaad pas kort aan het presteren bij Ajax, maar is daar bijna wekelijks de uitblinker. Wie zou je in zijn plaats zetten? Karsdorp is zelfs nog korter dan Tete op niveau aan het voetballen, dus die valt al af. Van der Wiel speelt niet en Janmaat is echt aan een dramatisch seizoen bezig bij Newcastle. Riedewald dan, die zou inderdaad eventueel uit de selectie gelaten kunnen worden, al zijn de overige opties niet echt beter dan hij. Kongolo is net zo'n broekie en Pieters is degelijk, maar niets voor de toekomst. Tot slot Bazoer, een potentiele ster van de toekomst. Nu we toch uitgeschakeld zijn, moet je je gaan richten op de toekomst. Volgend seizoen zal Bazoer normaal gesproken een van de dragende krachten bij Ajax zijn. Die kan je nu dan toch wat ervaring op laten doen bij Oranje voor een oefenpotje? En dan nogmaals de vraag, wie is er momenteel beter? Kortom, 1 naam is twijfelachtig en dat is Riedewald, maar ook voor hem valt best te zeggen dat hij erbij kan.

9 november 2015 om 21:56

De feitelijke constatering dat die spelers het pas 3 wedstrijden goed doen en vele van Ajax komen, klopt toch gewoon? De hele discussie gaat niet over zielige Psv'ers die vinden dat zij zelf geselecteerd moeten worden. Dat El Ghazi geselecteerd werd vond ik overigens wel een lachertje, maar goed.
Brenet zei dat Blind een man van de club (ajax) is. Dat is toch ook gewoon een feit? De lijntjes zijn gewoon korter met Amsterdam, en daar is helemaal niets mis mee. Hiddink had dit met Psv. Wanneer Blind een keus had uit 2 spelers dan werd het de Ajacied. Dan krijg je die stempel van Ajax gericht nu eenmaal.

Over Pieters etc. kun je eindeloos blijven discussiëren. Dat iemand in potentie over 2 jaar een topper wordt daar word ik niet warm van, je voetbalt namelijk in het nu. Nu we uitgeschakeld zijn is het inderdaad wel anders.

9 november 2015 om 22:05

@ De Bieroloog

El Ghazi is hartstikke goed aan het seizoen begonnen, dat die geselecteerd werd was niet meer dan terecht. Het was een lachertje dat Narsingh er zo lang bij bleef. Kortom, je bent net als Brenet onzin aan het verkopen.

9 november 2015 om 22:43

Waarom was het oproepen van El-Ghazi een lachertje? Hij was destijds in vorm en topscoorder van de Eredivisie. Je kunt je beter afvragen waarom Narsingh mocht blijven aanklooien op rechtsbuiten en eerste keus was. Oh wacht, die speelt natuurlijk niet bij Ajax.

Blind hoeft tegenwoordig maar een scheet te laten, en iedereen jankt dat die scheet naar Ajax stinkt.

9 november 2015 om 23:37

De Bieroloog
Zijn er alternatieven? Nee, die zijn er niet. Riedewald voor Pieters is wat raar, maar thats it. Of wil.je met one trick pony, wat nog een klote trick is.ook, narsigh gaan voetballen?? Of van Beek die nu goed zijn potjes begint te voetballen, maar.begin waardeloos?? Veltman speelt t hele.seizoen al goed, hier en.daar.een fout maar.he ook.joel is mens en geen superjood nee, men is bezig.met een.hetze tegen Danny terwijl hij eigenlijk maar 1 ding echt fout doet: riedewald als linksback gebruiken terwijl hij daar amper tot niet speelt. De rest valt.over te.discussiëren

10 november 2015 om 07:32

Nee Hennie jij verkoopt onzin met je blije Ajax bril. El Ghazi oproepen vond ik al discutabel, maar hem ook opstellen gaat helemaal nergens over. Je hebt ook nog de topscorer van Spartak Moskou, ene Promes.. Misschien had Blinde Ajacied Blind die moeten opstellen. Zet nou is een keer die achterlijke Ajax bril af man

9 november 2015 om 20:20

Hij doelt op Propper natuurlijk. Davy is de stille kracht van dit PSV en is overduidelijk beter dan vejinovic. Hoewel ik het niet eens ben met Joshua snap ik wel dat ze het hierover hebben in de kleedkamer.

9 november 2015 om 20:21

Volgens mij kan je Propper en Vejinovic niet met elkaar vergelijken. Vejinovic is een controleur (iig op die positie speelt ie) en Propper een aanvallende middenvelder.

9 november 2015 om 20:38

Dat ze het in de kleedkamer over hebben is prima, maar houd dat lekker binnen die muren daar en ga niet als een oliedomme man zitten bij een praatprogramma om te zeggen wat je van Blind zijn beleid vindt.

9 november 2015 om 20:25

Ik denk niet dat Brenet zich beter vind dan Tete, maar ik ben het wel met Brenet eens. Spelers als Riedewald en El Ghazi worden erg vroeg opgeroepen, terwijl er betere opties lijken zoals Van Persie en Pieters. Daarnaast wordt ook Anita opgeroepen die totaal geen indruk maakt bij Newcastle en dan wordt bijvoorbeeld een ploeggenoot van Brenet, Davy Propper, thuisgelaten. Ik snap dat hij hier zijn vraagtekens bij zet.

9 november 2015 om 21:38

Van Persie en El Ghazi zijn geen concurrenten van elkaar. Zelfde geldt voor Anita en Propper. Staan op totaal andere posities.

9 november 2015 om 20:37

Heeft dat er ook maar iets mee te maken? Daar gaat de hele discussie toch niet over. Brenet heeft gezegd dat Blind Ajax gericht is en mensen geselecteerd die 3 keer een bal goed raken. Is daar iets aan gelogen dan? Nergens rept hij over zichzelf of andere Psv'ers.

9 november 2015 om 21:42

Noem alternatieven dan, Bieroloog? Ik zie je hier alleen maar afgeven, maar niets oplossen. Riedewald kan je vervangen door Pieters ja, en verder? Veltman is net zo goed (of net zo slecht) als van Beek, Bruma en dat hele rijtje, dus dat is om het even. Tete hoort er gewoon absoluut bij, geweldig in vorm, en karsdorp heeft nog minder ervaring dan hij. Janmaat speelt momenteel dramatisch en VDW helemaal niet. Cillessen is onbetwist onze beste keeper. Bazoer is onze toekomstige ster, en speelt ook elke wedstrijd voldoende tot goed. Tot slot Klaassen, niet helemaal goed in vorm, maar wel gewoon aanvoerder van Ajax en presteert langer op hoog niveau dan de enige andere optie (Davy Propper, die ik ook niet heel geweldig vind spelen momenteel).

9 november 2015 om 21:59

Dat is de gehele discussie niet. Ik ga in op mensen die denken dat Brenet zichzelf beter vindt dan de huidige jongens die geselecteerd worden. Dat is gewoon niet zo.

9 november 2015 om 20:46

Naar mijn inziens zijn onterecht niet opgeroepen: Hendrix, een geweldige verdedigend middenvelder. De Jong, nu Van Persie niet is opgeroepen is er voor een spits dus een plek vrij en noem mij maar een betere op dit moment die niet is opgeroepen, en dan heb je nog Bruma die het gewoon goed doet en al redelijk wat ervaring heeft internationaal gezien!

9 november 2015 om 23:04

Hendrix staat er gister weer gewoon naast. Hoe kan je nou geselecteerd worden als je niet onbetwist basispeler bij psv bent? Dan zou propper terechter zin

9 november 2015 om 23:39

Dat ben ik helemaal met je eens! Haha maar in een andere discussie; waarom staat Hendrix niet basis bij Psv, hij speelt echt veel beter dan Maher. Misschien dat Cocu hem niet in de tactiek vind passen ofzo.. Maar eens, eerst basis en dan NL elftal, maar hij behoort ook al gewoon basis speler te zijn.

Sinds de komst van Blind is er alleen maar onrust bij Oranje. Stuur die man weg en zet daar een fatsoenlijke bondscoach neer. Met Blind gaat Nederland het WK ook niet halen.

9 november 2015 om 20:15

Ik denk dat de Knvb momenteel ook met de handen in het haar zit. Op dit moment is er geen geschikte opvolger beschikbaar. Ik heb het vermoeden dat de Knvb nog even Blind laat aanmodderen, en in de zomerstop kijkt of bv Koeman dan wel de overstap wil maken. Maar op dit moment is er gewoon geen geschikte vervanger.....hoewel er weinig trainers het beroerder zouden doen

9 november 2015 om 20:33

Denk dat Advocaat of Martin Jol het beter zouden doen dan Blind. Ik vind ze geen toptrainers, maar wel beter dan Blind. Volgens mij zijn ze ook allebei club loos op dit moment. Anders misschien een buitenlandse coach. Als ik het goed heb zit Prandelli nu zonder club. Speelt altijd aantrekkelijk voetbal en als het nodig is past hij zich aan aan de tegenstander.

9 november 2015 om 21:04

Advocaat zou als een tussenoplossing kunnen. Ik denk alleen dat die nog hoopt op een land die hij het komende EK nog kan doen. Jol is net commissaris bij Ado, kan dus ivm belangenverstrengeling niet, tenzij hij daar weer opstapt. Een buitenlandse coach zou kunnen, die begint in ieder geval redelijk blanco.

9 november 2015 om 20:31

@rbn_

Jeroen Zoet was op 13 oktober nog Danny Blind's derde keus, na Cillessen en Krul. Drie weken later was hij ineens (als je Krul nog meetelt) zijn vijfde keus. Brenet is een ploeggenoot van Zoet en als iemand hem op de man af vraagt wat hij vindt van die ontwikkeling, dan mag hij toch wel zeggen dat hij dat niet begrijpt?

9 november 2015 om 20:33

Natuurlijk mag dat. Ik heb het moment teruggezien en het kwam op mij over dat allerlei PSV spelers werden genegeerd. Dat is totaal niet het geval.

Ik vond Zoet een zwakke indruk maken afgelopen periode terwijl Vermeer (zijn grootste concurrent als derde doelman) oktober uitstekend keepte. Hij was speler van de maand oktober bij het AD. Op basis daarvan vind ik dat Vermeer terecht is geselecteerd.

Dat is alleen voor de PSV-spelers. Verder kan je wel wat vraagtekens zetten, zoals ledenis hierboven al aangeeft.

9 november 2015 om 20:40

Dat Zoet geselecteerd wordt als derde man betekent niet dat hij ook derde man is. Laten we eerlijk zijn want als derde man ben je wel een beetje het lulletje rozenwater van de selectie.

9 november 2015 om 20:50

@rbn_

"natuurlijk mag dat. Ik heb het moment teruggezien en het kwam op mij over dat allerlei PSV spelers werden genegeerd."

Bij PSV denken we nou eenmaal al snel dat Ajax voorgetrokken wordt. Ik ben realistisch genoeg om dat zelf ook wel in te zien. Dat zit er van oudsher gewoon een beetje ingebakken.

En als je dan ook nog eens een bondscoach hebt met een nadrukkelijke Ajax-achtergrond die een aantal net wel/net niet-spelers van Ajax het voordeel van de twijfel geeft (riedewald, Tete, Veltman, Bazoer) terwijl een paar net wel/net niet-gevallen van PSV het nadeel van de twijfel krijgen (zoet, Hendrix, Pröpper), dan krijg je scheve gezichten. Ik zeg niet dat ik het oneens ben met deze specifieke keuzes van Blind, maar het valt nu wel een beetje ongelukkig uit.

9 november 2015 om 20:22

Brenet heeft kritiek geuit op het beleid van Danny Blind, maar hij heeft echt nergens gezegd dat hij zelf geselecteerd had moeten worden. Hij heeft het alleen opgenomen voor Zoet, meer niet.

Brenet zat gewoon in een praatprogramma van Omroep Brabant en werd op de man af om zijn mening gevraagd. En die heeft hij gegeven. Ben maar blij dat er ook nog voetballers zijn die een eerlijk antwoord geven in plaats van alleen die voorgeprogrammeerde mediatraining-antwoordjes.

9 november 2015 om 21:02

Dat hij kritiek uit op de keuze van Blind over zoet is lachwekkend. En maakt zich daarbij onsterfelijk belachelijk. Ik ben alles behalve een fan van Blind maar als een van zijn keuze perfect was dan was het wel de keuze om Zoet een keeper van middelmaat niet meer op te roepen.

9 november 2015 om 20:26

Wat een onzin man, jij verwijt die jongen gebrek aan zelfkritiek maar je hebt dus niet gelezen wat hij gezegt heeft. Jammer dat mensen zoals jij altijd gelijk maar weer een mening moeten hebben in plaats van inhoudelijk te kunnen reageren.

9 november 2015 om 22:04

Klopt een misinterpretatie van mij, ik neem het terug, al vind ik het ook niet terecht voor Zoet maar dat is off topic

En weer het volgende bericht waar meneer Blind zichzelf weer moet verdedigen. Verlos die man uit zijn lijden. Stel een echte bondscoach aan!

9 november 2015 om 20:22

En als die het lek niet snel boven krijgt, dan na Hiddink en Blind weer een bondscoach ontslaan? Wie heb je dan nog over? Van Marwijk was ook al ontslagen. Nog een keertje proberen met Dick Advocaat?

9 november 2015 om 20:28

Wat dacht je van een trainer met ervaring, met name op het gebied van communiceren?

9 november 2015 om 20:36

Wat mij betreft Blind sowieso ontslaan. Die staat met 10-0 achter en dat maakt hij nooit meer goed. In de situatie waar we nu inzitten heb je iemand met ervaring nodig die inderdaad goed kan communiceren met de spelers maar er wel boven staat. Koeman zou de meest ideale zijn. Dick Advocaat krijgt hetzelfde probleem als Hiddink ben ik bang voor. Een buitenlandse coach vind ik ook prima. En ja, het blijft altijd een beetje een gok.

9 november 2015 om 22:18

@juicher

En wie zou dat dan moeten zijn? Welke trainer is momenteel bereid om aan deze klus te beginnen? Geen EK en daarna kwalificatie in een poule met Frankrijk en Zweden. Alleen de nummer één kwalificeert zich direct.

Het is leuk dat je een profielschets geeft maar ik ben meer geinteresseerd in een naam van een trainer die het zou willen doen. Ik denk niet dat je iemand van naam kan vinden die bereid is erin te stappen. Voorlopig zijn de magere jaren van Oranje zijn helaas aangebroken.

Hoe raar het ook is, Brenet heeft zowaar gelijk.. spelers die drie goede wedstrijden spelen worden al geselecteerd.

Maar dat was onder Van Gaal helaas ook al zo. Als Brenet nou eens zorgt dat hij drie wedstrijden goed speelt, wordt hij ook geselecteerd

Misschien dat Serie A liefhebbers dit kunnen beantwoorden: Had De Roon een kans verdiend? Ik lees hele goede verhalen over hem. Net als Vejinovic een controleur, maar die wel alles speelt en in vorm is. Hij speelt ook nog eens op een hoger niveau.

Blind slechter kan niet, Brenet heeft absoluut gelijk, kijk eens wat voor spelers er her en der rondlopen ook in Europa, deze nietsnut, roept ze alleen niet op. Nigel de Jong, aanvoerder Milan, waar is hij, zo kun je er nog wel 11 opnoemen....met Blind geen Ek's of Wk's een missie die nooit kan slagen, dat moet nu toch al wel overduidelijk zijn. Liever Andre van Duin voor de groep dan deze grappenmaker. Ook als grappenmaker is hij bar slecht.

9 november 2015 om 20:45

Nigel de Jong. Bankzittende aanvoerder van Milan...

9 november 2015 om 21:04

Onze lieve Nigel de Jong die 4 wedstrijden heeft gespeeld sinds de start van de competitie. De Nigel de Jong die ook maar enkel voetballend vermogen ontbreekt. Verrassend dat mensen hem blijven opnoemen zonder ook maar iets over hem te weten. Voor je het weet gaan ze Blind de schuld geven dat Strootman 2 jaar geblesseerd is. Lachwekkend.

Danny Blind kan helemaal niets goed doen momenteel. Al dat gehuil over de manier waarop hij meldt dat V. Persie momenteel niet voldoet.. Het is toch ook gewoon zo? Hij is niet scherp en niet fit. Of hebben jullie de matches Ajax-Fener niet gezien? Uitgeblust en gefrustreerd, zo komt Robin momenteel over. Maar dat mag een bondscoach niet letterlijk zeggen.. Nee, Danny had dat natuurlijk met een pak meel in zijn muil moeten zeggen, want anders voelt Robin en de rest van NL zich nogal op et pikkie getrapt.. Of wat zeg ik? Denk dat Robin niet eens op zijn pik is getrapt, alleen Danny-hatend-NL.

En dan het gejank vanuit de PSV hoek.. Alle Psv'ers die recht hebben op een selectie zitten erbij. Over Propper/klaassen zou je gezien de huidige vorm van beide kunnen twisten, maar Klaassen heeft dan weer voor dat hij al wat langer in de 'top' van NL speelt.

En nee, ik vind Danny Blind ook geen goede keus als bondscoach, maar nu weer iemand anders voor de groep zetten met alle risico's van dien voor die nieuwe bbondscoach lijkt me al helemaal geen goed idee. Gewoon kijken wat hij er tot aan de zomer van bakt. Als dat blijft tegenvallen dan kan Blind hand in hand met V. Oostveen alsnog de deur uit en geef je een nieuwe bondscoach misschien een eerlijke start op een fatsoenlijk moment.

Voor sommige mensen blijft het behoorlijk moeilijk om de tekst te lezen alvorens maar wat te roepen. Brenet wilde in dit interview helemaal niet zeggen dat er Psv'ers geselecteerd moesten worden. Het enige wat hij aangaf was dat 1: Blind Ajax gericht is. En 2: Blind spelers selecteert op basis van 3 goede wedstrijden. Beide stellingen van Brenet zijn moeilijk te ontkennen. Echt tenenkrommend om te zien dat mensen hier er meteen van maken dat Brenet Psv'ers wil zien. Nogmaals, lees je eerst eens in en verzin er zelf geen teksten bij.

9 november 2015 om 23:53

1: brenet noemde als voorbeeld zoet, wat krijg je dan? Ten tweede, als t echt zo is dat hij selecteert op drie.goede wedstrijden was.brenet er ook bij, net als propper ipv klaassen die drie.wedstrijden beter.speelt . 3 was nigel de jong vast opgeroepen want jaa hij is ajcied. Moraal van t verhaal: brenet lult maar wat en kan t.niet.onderbouwen

Mogen Bruma en De Jong weer op het matje komen om de uitspraken van een of andere doorsnee back te ontkrachten... Richt je maar op het spel Danny!

9 november 2015 om 20:58

Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak. Brenet heeft aangegeven dat er in de selectie van PSV onbegrip is voor sommige keuzes van de bondscoach, dan vind ik het juist prima dat de bondscoach even in gesprek gaat met de PSV-ers in zijn selectie. Jij maakt er nu van dat ze "op het matje moeten komen", maar misschien wil Blind het alleen maar weten wat er bij PSV leeft zodat hij er iets mee kan doen. Het zou juist heel raar zijn als de bondscoach zich bewust doof zou houden voor wat de spelers van de landskampioen van hem vinden.

9 november 2015 om 21:02

Ik persoonlijk zou geen aandacht willen schenken aan dit calimero gedrag.

9 november 2015 om 21:17

Jij mag het Calimero-gedrag noemen, maar als er bij de landskampioen van Nederland onvrede heerst over de bondscoach van Nederland, dan zou het heel gek zijn als die bondscoach bij wijze van spreken z'n vingers in z'n oren zou stoppen en "ik hoor jullie toch niet!" zou gaan zingen.

Ik snap Brenets punt sowieso niet. Als hij op zichzelf doelt voor selectie - keep on dreaming - maar enkele Psv'ers zou ik niet selecteren als bondscoach. Jeffrey Bruma vind ik bijvoorbeeld een wandelende parodie op een verdediger en Luciano Narsingh had bij mij nog niet eens een plek in de voorselectie gehad! Over Zoet kun je debatteren; normaal gesproken een prima keeper achter Cillessen, maar op sommige momenten laat hij zich de laatste tijd niet van zijn sterkste kant zien. Luuk de Jong is natuurlijk een zekerheidje, maar dat Locadia in beeld is voor Oranje terwijl Van Persie wordt gekielhaald slaat natuurlijk nergens op. En dat Memphis in Manchester achterblijft terwijl zoonlief Daley wel gewoon een uitnodiging krijgt - want beide spelen niet momenteel en beide hebben zich op verschillende manieren van hun mindere kant laten zien bij Oranje de laatste keren - suggereert dat er met verschillende maten wordt gemeten. Tenslotte vind ik het bizar hoe je - zeker tegen fysiek sterke tegenstanders als Wales en Duitsland - kiest voor Vurnon Anita (!) in plaats van Jorrit Hendrix, die juist in topwedstrijden van PSV laat zien een uitnodiging te verdienen. Dit laatste voedt naar mijn idee wel erg dat Blinds focus graag uitgaat naar (ex-)Ajacieden!

9 november 2015 om 21:50

Eens, behalve je punt omtrent anita/hendrix. Anita is fysiek veel sterker. Daarnaast heb je het over topwedstrijden. Die speelt Anita vaker dan Hendrix.

9 november 2015 om 21:52

ik denk trouwens dat hendrix erbij komt zodra Bazoer afhaakt. Prima loon naar werken voor die jongen.

9 november 2015 om 22:35

Klopt, maar ik Anita is echt maar een onderdeurtje. Hendrix daarentegen is wat groter, schuwt de duels niet en is een perfecte balafpakker. En dat hij een wedstrijdje minder heeft gespeeld dan Anita... wat zegt dat nou dan?

Of brenet nou gelijk heeft of niet, slim is het niet. Maar hij heeft wel lef. Dat mag ik wel. Trouwens wel opvallend dat blind zich geroepen voelt alle media artikelen over hem te weerspreken. Stress?

9 november 2015 om 22:20

Lef? Hij maakt het alleen maar lastig voor zijn ploeg genoten. Onder Blind is de Jong eindelijk er weer bij, mag hij gaan uitleggen hoe de PSV-ers erover denken. Terwijl over een paar maandjes Willems weer fit is en Brenet weer gewoon mag gaan banken.

""als sommige spelers 3 wedstrijden OK spelen"". Nou, dat zijn er tegenwoordig niet zo veel, dus ik snap Blind wel.

Tja welke andere psv'ers komen er in aanmerking? Hendrix heeft sowiezo clasie en blind voor zich staan als cvm. Maher, narsingh, brenet komen niet in aanmerking. Willems is geblesseerd anders gewoon international. Locadia maakt kans om de nieuwe spits te worden als hij eindelijk langere tijd een basisplaats heeft als spits bij psv. Zoet is op dit moment gewoon minder in vorm dan vermeer. Dus was logisch om vermeer op te roepen.

Al die lange discussies hier...
Iedere jonge eredivisie speler die blind heeft opgeroepen voor het nl elftal, zit potentie in.
Blind laat alleen na dat hij bijv klaassen laat spelen terwijl klaassen het hele seizoen al redelijk uit vorm is, gewoon passeren, niet in vorm is niet goed genoeg.
Ik vind dat blind dat gewoon moet zien, als klaassen niet in vorm is stel je propper op. Zo kan je dat bij elke positie bekijken. De enigste jongeling die gewoon vast erin moet staan is tete, voor de rest moet je geen narsign uit vorm wedstrijden achter elkaar laten spelen ect

Niet zo naief zijn Blind. Ik heb al grote moeite met die dwaze beslissingen van de boer om voor de grap tegen feyenoord met twee middenvelders in de aanval te spelen. De juiste spelers zitten er wel bij, zet niet onnodig zoals volgens mij tegen ijsland de jong op de bank, hij was in vorm, zet hem erin...bedenk een goed aanvalsplan, kijk naar de vorm bij alle spelers. Gewoon doen

9 november 2015 om 23:09

Toevoeging. Ik vind dat de achteruit gang van het nl voetbal ook voor een groot deel aan te rekenen is voor de huidige trainers. Grote iconen bij de topclubs, krijgen veel kans en respect daardoor, maar als je daar los van kijkt wat ik als ajax fan al jaren bij de boer doet, zijn zijn beslissingen zo naief en dom met al zijn rare rouleringen. Alleen cocu snapt het volgens mij.

Van bronkhorst is moeilijk af te rekenen voor zijn korte trainers carriere, doet het niet slecht. Maar waaaaarom opeens van die onervaren trainers... Waarom haalt ajax niet wat ze veel eerder nodig hebben dan welke speler dan ook, een trainer die bijv een echte aanval opstelt, of dat de knvb een ervaren trainer aanstelt ipv blind... Als het mis gaat verpest je zijn naam, wat er dik in zat, want het ging al dramatisch met nl en dan stel je blind aan met 0,0 ervaring...

Waarom selecteer je dan : tete,bazoer en riedewald. Ik zou niet eens voor deze Ajax kliek willen spelen. Hopelijk gaan ze er zo aan dat blind wel moet stoppen samen met van oostveen. Maar lekker geen psv erg selecteren : we spelen Cl,beker eb competitie das meer dan genoeg.

Brenet had hierover beter zijn mond kunnen houden. Zoet is afgevallen omdat hij 2 wedstrijden slecht keepte. Tegen Kazachstan werd nog door de vingers gezien, maar tegen Tsjechie was hij schuldig aan 2 goals. Dus is Zoet terecht niet opgeroepen. De PSV spelers die recht op een oproep hebben werden opgeroepen, tenzij ze geblesseerd zijn. De enige waarover je kunt discussieren is Propper, maar die heeft de pech dat er veel goede middenvelders met zijn capaciteiten zijn. Vejinovic is geselecteerd om zijn verdedigende capaciteiten. Propper heeft 1 x in Oranje gespeeld en viel toen tegen.
Over de geselecteerde Ajacieden, Tete is volkomen terecht geselecteerd want speelt constant op een hoog niveau, misschien nog niet zo lang. Riedewald is een van de grootste talenten op zijn positie en zal uiteindelijk de vaste speler links in het centrum worden. Hij is behoorlijk allround voor een verdediger en kan ook opbouwen, mist een beetje ervaring, maar debuteerde 2 jaar geleden al en ging geleidelijkaan steeds meer wedstrijden in het eerste spelen. Bazoer is een topper in de dop en is ook terecht geselecteerd. El Ghazi is wat wisselvallig, maar er zijn weinig alternatieven. Narsingh is niet goed genoeg, Promes niet helemaal fit en liet weinig zien.

misschien moeten we maar eens ophouden met het overschatten van de spelersmateriaal wat nederland heeft op dit moment. er is op dit moment geen betere verdedigende back met een nederlands paspoort dan kenny tete. speelt al het hele seizoen goed. van der wiel is zijn plaats kwijt, verhaegh heeft nog serieus minder europese duels dan tete zelf en janmaat, tja. nederland staat al verdedigend als een ramp en terwijl je robben hebt die op rechts toch alles opeist lijkt het me handiger om er iemand achter te hebben die niet te passeren is. verder is het eigenlijk armoe troef want een paar jaar geleden had davy klaassen nog niet eens in de buurt van een selectie gekomen met zijn huidige prestaties. vejinovic idem.

Wie is Brenet, dat is toch degene die door iedereen kort geleden werd uitgelachen, om zijn slechte spel?

Natuurlijk selecteer Blind de beste spelers. Brenet moet zich niet bemoeien wie de bondscoach selecteert. Ik vind het gewoon een schaamteloze reactie van hem. Typeert weer eens hoe deze jongen in elkaar steekt. Respectloos!!

Brenet heeft nu 3 goede wedstrijden gespeeld en daarvoor 38 slechte. Riedewald en Tete hebben in Ajax 1 alleen maar voldoende of (heel) goed gespeeld. Logisch dat je dan in Tete en Riedewald meer potentie ziet.
Overigens hoor ik van niemand ook maar enige echte kritiek op het spel van Tete, integendeel. Speelt super bij club en in Oranje. Heeft de bondscoach het toch goed gezien waarschijnlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren