Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona faalt en laat het aankomen op duel met Bayern

Laatste update:

Barcelona heeft zich dinsdagavond nog niet kunnen verzekeren van overwintering in de Champions League. Het team van Xavi, die zijn Europese debuut maakte als trainer van los Azulgrana, kwam in eigen huis niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen Benfica (0-0), dat zodoende twee punten minder blijft houden dan de Spaanse topclub: vijf om zeven. Barcelona gaat over twee weken op de laatste speeldag echter op bezoek bij het nog foutloze Bayern München, terwijl Benfica bij het al geëlimineerde Dynamo Kiev zal moet winnen en tegelijkertijd moet hopen dat de Duitsers hun sportieve plicht vervullen.

Barcelona domineerde in een heerlijke en intense eerste helft, waarin het ontbreken van een of meerdere doelpunten het manco was. Xavi zag hoe zijn spelers er een hoge balcirculatie op nahielden en met regelmatig voor het doelgebied van Odysseas Vlachodimos opdoken. De beste mogelijkheden van Barcelona waren voor Ronald Araujo, Jordi Alba en Yusuf Demir. Vlachodimos was attent op de pogingen van de eerste twee en kwam enkele minuten voor rust goed weg toen het aluminium een openingsdoelpunt van Demir voorkwam.

Benfica had een korte fase waarin Barcelona enigszins op de eigen helft werd teruggedrukt, maar dat leverde het team van trainer Jorge Jesus niets op. Marc-André ter Stegen keerde een kopbal van Roman Yaremchuk na een corner en een schitterende treffer van Nicolás Otamendi, een harde inzet in de linkerkruising via de onderkant van de lat, werd afgekeurd omdat de bal na de voorafgaande corner de achterlijn was gepasseerd.

In de openingsfase van de tweede helft liep het minder vlot bij Barcelona. Het stroperige spel zorgde ervoor dat het team van Xavi moeite had om het doelgebied van Vlachodimos te bereiken, al had de thuisploeg na nog geen uur spelen toch op 1-0 voor kunnen staan. Memphis Depay koos er echter voor om niet direct te schieten, waardoor Otamendi zijn doelman te hulp kon schieten.

Barcelona oogde ietwat vermoeid en Xavi opteerde voor de entree van Ousmane Dembélé in plaats van Demir. De Fransman stond niet veel later met een uitstekende actie op rechts aan de basis van een goede kans: Vlachodimos keerde een kopbal van Frenkie de Jong van dichtbij. De Catalanen bleven vervolgens aanzetten, maar Gilberto maakte in de doelmond een gevaarlijke voorzet van Dembélé onschadelijk en een doelpunt van Araujo werd wegens buitenspel afgekeurd. In de extra tijd kopte Gerard Piqué naast en miste Haris Seferovic aan de andere kant een dot van een kans. Barcelona, waar Luuk de Jong weer niet binnen de lijnen kwam, wacht competitieduels met Villarreal (uit) en Real Betis (thuis) alvorens op woensdag 8 december het cruciale duel met Bayern wordt afgewerkt. Bij een gelijke stand tussen Barcelona en Benfica overwinteren de Portugezen, die het eerste onderlinge duel met 3-0 wonnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barcelona komt goed weg en het was geen hoogstandjes voetbal, niet veel beter dan onder koeman, ik zie ze niet winnen van Bayern...

23 november 2021 om 22:55

Hoe kan je dit nou zeggen, dit was 100 keer beter dan onder Koeman. Barca heeft gewoon echt een goede wedstrijd gespeeld.

23 november 2021 om 22:57

Ik vond het matig en hebben uiteindelijk geluk dat die spits van benfica open doel miste.

23 november 2021 om 22:57

Het middenveldspel was inderdaad 100 keer beter. Achterin stond het ook veel beter dan onder Koeman omdat het team veel compacter stond.

23 november 2021 om 22:58

Nee, Barca heeft hooguit een redelijke wedstrijd gespeeld, hoe kun je dit nou goed noemen?!

23 november 2021 om 22:58

Als je niet kan winnen van dit matige Benfica heb je weinig te zoeken verderop in de CL. Zag er optisch nog wel aardig uit maar als je ziet hoe slordig Benfica speelde bijna geen bal kwam aan en ook met hun kansen omsprong is het niet heel best.

23 november 2021 om 22:58

Heb jij zeker door een rose bril gekeken
Mick00

23 november 2021 om 23:00

Benfica is de perfecte wedstrijd voor Xavi en Barca om goed te lijken en veel beter te lijken dan onder Koeman. Maar dat heeft er puur en alleen mee te maken dat Benfica het heerlijk vindt de bal niet te hebben. Barcelona mocht doen wat het wilde tot aan de laatste 20 meter, dan lijk je al heel snel dominant en goed combinerend

23 november 2021 om 23:00

Tja Xavi had wel 2x kunnen verliezen. Want mijn god wat misten Espanyol en Benfica hele grote kansen. Noem je maar geluk die Xavi mee heeft. Maar dat gaat niet voor altijd net goed. Barcelona verzwakt altijd in de laatste minuten. Niet eens zo'n beetje ook.

23 november 2021 om 23:01

@Sander,

Simpel, omdat men de mening over zowel Koeman als Xavi al gevormd heeft en ongeacht het wedstrijdverloop naar die mening toe argumenteert. Zie je overigens aan 2 kanten: de Xavi fans claimen nu op basis van niks dat het onder hem al veel beter gaat dan onder Koeman, terwijl de fans van Koeman juist alles aangrijpen om Xavi te bekritiseren terwijl dat op net zo weinig is berust.

23 november 2021 om 23:02

Barca speelde inderdaad leuk voetbal. Jammer dat er geen fatsoenlijke spits voorin loopt. Waar Memphis heel de wedstrijd mee bezig is mag Joost weten. Heel de tijd dat laten inzakken om zich in het spel te betrekken, terwijl die totaal niet kan meevoetballen. Alle passes springen van zijn voet, heeft anders een half uur nodig om een bal te controleren waarbij die altijd op zijn tegenstander leunt en op zijn kont beland, passes geven gaat ook meestal fout. Jammer dat hij zelf wel denkt mee te kunnen voetballen. Hij moet gewoon het laatste eindstation zijn, meer niet.

23 november 2021 om 23:04

Naja dat is een beetje dubbel. Ik ben van mening dat Barca onder Xavi inderdaad nu al beter en verzorgder voetbal op de mat legt. Echter verliezen veel mensen dat uit het oog wanneer er zo weinig gescoord wordt en er zoveel grote kansen worden weggegeven. Dat ligt natuurlijk grotendeels aan de selectie en het gebrek aan topverdedigers en een goede spits. Echter heb ik Xavi wel nog niets zien doen om dat tactisch een stuk op te vangen. Vooral die gatenkaas achterin kan je als coach voor een stuk zelf oplossen zonder andere spelers toe te voegen.

23 november 2021 om 23:05

Dankzij Pedri en Gavi heeft Spanje weer een kans op het EK. Je kunt die spelers maar beter koesteren. Uit la Fabrica komt vooral veel rook.

23 november 2021 om 23:10

Komt Pedri uit de jeugd van Barcelona dan?

23 november 2021 om 23:12

@HijNiet! Precies. En het was vandaag ook helemaal niet slecht hoor, bij vlagen best leuk voetbal gezien (maar dat zag ik onder Koeman ook wel eens). Maar desalniettemin kun je dit echt niet als "goed" classificeren voor Barca begrippen vind ik. Een redelijke pot met een zeer teleurstellend resultaat, meer kan ik er niet van maken. Middenveld stond inderdaad vrij goed te ballen, invalbeurt Dembele was een lichtpuntje, maar je koopt er zo weinig voor. Feit blijft dat het echt nog geen wereld van verschil is onder Xavi, zoals sommigen wel beweren. Met een beetje pech had je nog verloren in de slotfase ook (idem voor Espanyol overigens, daar had je hem ook zomaar nog tegen kunnen krijgen tot twee keer toe). Er zit best potentie in deze ploeg, zeker als Fati en Dembele weer helemaal terug zijn, maar ik vind dat ik wel heel veel overdreven reacties ziet in de trant van "100 keer beter als onder Koeman", etc.

23 november 2021 om 23:16

Ik moet zeggen dat ik weinig wedstrijden van Barca onder koeman heb gezien dus kan het niet vergelijken maar ik vond dit echt barcelona-onwaardig hoor. Wat handige knooiers op het middenveld waar nauwelijks gevaar uit komt, een ongeinspireerde Depay en een uitgebluste verdediging.

23 november 2021 om 23:18

Ben van beide geen fan, er is gewoin simpel te weinig kwaliteit. Of ze zien te groen achter de oren en houden het niveau niet vast een heel jaar. Of ze zijn op zoek naar de rollator. Barca moet gewoon alles verkroppen wat ze gaan tegenkomen onderweg. En xavi is zeker niet de redder, daar heb je een topcoach voor nodig en budget. Laporta zal nog wel is 500mil gaan lenen zijn ze toch gewoon daar. Andere clubs zouden met deze financien al lang dood zijn. Maar niet het heilige barca dat nu EL waardig is.

23 november 2021 om 23:19

@viscacatalunya, oh komt Pedri opeens uit de jeugdopleiding van Barcelona dan? Dat is dan nieuw voor mij. En er komt anders ook een hele talentvolle lichting aan bij Real. Vorig jaar de Youth League gewonnen. En je kan wel zeggen vooral rook maar uit La Masia komt de laatste 7 jaar ook alleen maar rook. Maar goed wij hebben het financieel prima op orde en geen puinhoop ervan gemaakt.

23 november 2021 om 23:23

Als jullie barca fans wat opbeuring nodig hebben besef dan dat Seferovic de avond van alle madridistas heeft verpest. Waren al aan het juichen toen die ezel de keeper passeerde

23 november 2021 om 23:34



Ik vond de vleugels erg zwak (het zwakste) en de spits was ook zwak. Daardoor geen kans. Middenveld goed, achterhoede ook.

23 november 2021 om 23:38

Ik vond dit geen leuk voetbal. Best een saaie wedstrijd, ook van Benfica zijde. Chelsea speelde vandaag leuk voetbal

23 november 2021 om 23:59

Xavi begint net maar met enorm veel geluk scoren ze 1 doelpunt in 2 wedstrijden. En met enorm veel geluk 2x de nul. Ja dit Barca is naar mijn inziens nog slechter dan onder Koeman. Toen zag je nog goals vallen. Nu is het echt uitzingen. Dat mensen zeiken over Depay, dat kan je hem niet kwalijk nemen. Een Wijnaldum, Frenkie en Berghuis/bergwijn om je heen speel je anders dan wanneer je Demir, Gavi en Frenkie om je heen hebt. Wijnaldum was perfect geweest voor Barcelona. Iemand die ervaring heeft en enorm veel vuil werk opknapt, plus goals kan maken. Met Barcelona ga je komende 5 jaar geen potten breken. Vergeet niet dat wanneer Pique, Alba en Busquets met pensioen gaan, dat het helemaal afgelopen is. Je kan zeggen wat je wilt, maar Benfica was ook slecht. Tegen een Bayern Munchen is het maar de vraag hoeveel je verliest. Maar ben bang dat het een enorme nederlaag word.

24 november 2021 om 00:01

Het was echt een dramatische pot van een erg laag niveau. Beide pliegen maakte zo veel fouten, het leek bij vlagen wel amateur voetbal. Die van benfica gaven nog geen4 goede passes achter elkaar en dat barca hier in eigen huis niet van wint, maakt dat het niet meer dan terecht zou zijn dat ze de EL spelen. Het is natuurlijk logisch dat barca zo weinig scoort. Hun spits loopt altijd uit positie en als je dan geen andere aanvallers opstelt, tja dan wordt het een lastig verhaal

24 november 2021 om 02:18

@visca veel rook? Terwijl er enorm veel spelers in Laliga afkomstig zijn uit La Fabrica. De jeugd van Barcelona kan blijkbaar maar 1 systeem spelen, en kan amper aarden eenmaal ze moeten vertrekken. Dan zijn al de supertalenten ineens heel normale spelers. Beter zouden jullie wat rustiger aan doen voor die jeugd, ipv iedereen die leuk invalt meteen de sticker supertalent te geven.

24 november 2021 om 09:25

Het leek een beetje op het Ajax van Frank De Boer. 70 procent balbezit maar amper dreiging of kansen creeren. Uiterst voorspelbaar voetbal wat makkelijk te verdedigen was voor Benfica

24 november 2021 om 10:09

YouTh league gewonne met de grootste mazzel vd wereld. Maar zowel @visca als jij hebben gelijk. Jullie jeugdopleiding zijn niet de talentenfabrieken die het zouden moeten zijn. Benfica speelde de afgelopen 6 jaar 4x de finale Vd youth league. Kijk dat is structureel opleiden. Maar al die grote clubs zijn daar niet mee bezig joh. Barca kan gewoon weer 1 miljard lenen terwijl ze een schuld hebben van nog eens 1 miljard…..

24 november 2021 om 13:19

Geen 1x gewonnen dus ontbreekt het aan iets. Winnaars mentaliteit??

23 november 2021 om 22:56

Veel balbezit, weinig echte uitgespeelde kansen gecreeerd. De laatste twee wedstrijden van Barca nul veldgoals. Het is een hoop heen en weer getik en gebrei maar heel weinig dreiging en creativiteit. Het gaat nog steeds vrij moeizaam allemaal

23 november 2021 om 22:59

Je ziet dat het veldspel 100 maal beter is. Ze hebben het alleen moeilijk om er aan de zijkanten door te komen, terwijl Memphis vandaag natuurlijk een rotwedstrijd heeft gespeeld. Met Dembélé op het veld kwam er al een stuk meer gevaar, en dat terwijl je Alba als linksbuiten hebt staan en Memphis eigenlijk niet meedoet.

23 november 2021 om 23:00

Japie: Koeman heeft ongeveer 1,5 jaar gezeten bij barca. Over een 1,5 jaar gaan we xavi vergelijken met Koeman. Kijken hoe Xavi het doet over 1,5 jaar.

23 november 2021 om 23:20

Ik heb een hoop tikkies heen en weer gezien, maar geweldig veldspel heb ik niet gezien. Dan denk ik ook aan uitgespeelde kansen creeeren en aan minder voorspelbaar voetbal. Benfica vond het allemaal prima verder en liet het ook toe want die wilden graag toeslaan vanuit de counter. Koeman werd na twee of drie wedstrijden al afgezeken dus waarom zou je 1,5 jaar moeten wachten? In de top wordt er verwacht dat je direct presteert. Dat gold voor Valverde, Koeman, Setien en nu ook voor Xavi. Niet dat we nu al hem moeten afschrijven ofzo maar na een wedstrijdje of 5/6 kan je imo wel een oordeel geven over zijn functioneren

23 november 2021 om 23:27

We gaan zien in de toekomst

23 november 2021 om 23:28

Xavi heeft in 2 weddstrijden laten zien dat hij meer in zijn mars heeft dan Koeman. Hoe spijtig dat ook te moeten zeggen, want Koeman is en zal altijd een Barca held blijven. Maar als je niet ziet dat het spel anders is in positieve zin dan snap je het niet helemaal

23 november 2021 om 23:40

Het klinkt alsof je het over het Chelsea van vandaag hebt. Dat was leuk aantrekkelijk voetbal. Wat voor leuke dingen heb jij dan gezien vandaag van Barca? Ik zag bijna alleen maar heen en weer gebrei. Ik vond het oersaai

23 november 2021 om 23:46

@visca el barca precies. Ik sluit niet uit dat Xavi het eventueel op de rit kan krijgen maar het geweldige veldspel waar ik mensen hier over hoor oreren heb ik nog niet gezien vooralsnog

23 november 2021 om 23:54

Ik heb voldoende gezien wat heel veel beter is dan de afgelopen periode. Zonde van je tijd man als je alleen maar heen en weer gebrei hebt gezien. Ik zou zelf niet kijken naar een wedstrijd die mij niet interesseert.

23 november 2021 om 23:57

Je gaat een wedstrijd kijken en hoopt dat het een leuke partij wordt maar dat was helaas niet het geval want ook Benfica bracht veel te weinig vandaag. Wie weet wordt Barca - Bayern wel een leuke wedstrijd met wat spektakel. Dat wordt een goede graadmeter voor Xavi

24 november 2021 om 00:06

Het valt mij op dat je heel vaak van die negatieve comments heb op Barca. Ook ik heb clubs waar ik niks mee heb maar ik zal nooit mijn tijd verdoen om te kijken naar iets wat mij geen energie geeft. Nogmaals zonde van je tijd.

24 november 2021 om 00:08

Nee dit soort wedstrijden ga ik voortaan idd overslaan, gelukkig spelen ze na de winterstop op donderdag. Ik keek ook eigenlijk om barca te zien verliezen maar helaas weer eens gesaved. Maar om nou te zeggen dat je zo veel beter voetbal ziet vind ik ook wat ver gaan want dan hebben wij volgens mij andere wedstrijden gezien. Tegen elke beetje tegenstander gaat barca er toch kansloos vanaf? Benfica en español zijn nou niet de sterkste tegenstanders

24 november 2021 om 00:16

Gelukkig zijn er nog andere mooie dingen in het leven dan te kijken naar een team en dan hopen dat deze verliest. Maar als je niks anders te doen hebt .... en ja misschien verliest Barca wel van een beetje tegenstander. Dus ?

24 november 2021 om 00:32

Ben ik toch nieuwsgierig waar jullie al dat optimisme vandaan halen? Jullie hebben niks in de cl te zoeken dit jaar maar dat is natuurlijk niks nieuws. Maar goed fijne avond mannen, morgen mogen jullie duimen dat wij verliezen

23 november 2021 om 22:57

Hahaha wat praat jij onzin. Jammer dat het gelijk is gebleven, maar wat heb ik genoten van barca. Met Koeman hadden we 3-0 verloren van Benfica en met laf voetbal.

23 november 2021 om 22:59

Wat een grapjas. Dit was ook 10 x niks. Koeman had waarschijnlijk luukinho nog gebracht en dan had je misschien nog gewonnen...

23 november 2021 om 23:01

Dan ben je snel tevreden, het was dus echt niet goed, echter ben je tegen een ploeg als Benfica al snel voetballend de betere, die loeren op die paar kansjes of dode spelsituaties.

23 november 2021 om 23:07

Nee hoor. Koeman had met Luukinho gestart zodat het voetbal op niets trok en je naar comedy capers zit te gapen om hem in de laatste 15 minuten te wisselen voor Dembele oid. Omgekeerde wereld.

23 november 2021 om 23:17

Onder Koeman was niks. Ook nog eens laf. Veldspel is al beter onder Xavi.

24 november 2021 om 09:27

Het veldspel deed me denken aan het Ajax van Frank De Boer. 70 procent balbezit, nul dreiging

24 november 2021 om 10:56

Genoten? Whahaha het was echt dramatisch. Dit Barca heeft echt nog jaren nodig om op te bouwen. Het is een selectie met potentie, ja potentie. Ik heb wel kunnen genieten van Barca, zowel voor de tv als in het stadion, maar die tijden zijn Voorbij met hoofdletter V.

23 november 2021 om 23:01

Sterker nog, kan me niet voorstellen dat Bayern NIET gemotiveerd tegen Barcelona gaat voetballen; Barcelona pakkies geven blijft toch iets speciaals en voorpagina nieuws, die gaan gewoon weer met een redelijk A opstelling aantreden en 4-0/5-0 proberen te bewerkstelligen

24 november 2021 om 10:58

@maurootje; ah ja joh, die gaan gewoon er tegen aan en proberen Barca te vernederen. De gifbeker is nog niet leeg, nog lang niet leeg. Poe poe vraag me echt af wat bij Barca wel niet moet gebeuren om terug aan de top te komen.

23 november 2021 om 23:02

Naja het voordeel is voor Barcelona dat Bayern nergens meer om speelt. Maar aan de andere kant is het nog wel Bayern die er denk ik nog wel 90 voor zouden gaan. Dus ik denk dat het ook een lastige klus gaat worden voor Barcelona. Zal wel eens een keer leuk zijn om Barcelona in de Europa League te zien. Dat is ook leuk voor de competitie en voor de ploegen die erin spelen.

23 november 2021 om 23:08

Tja Bayern speelt een heel seizoen praktisch nergens om op een handvol wedstrijden na. Waarvoor zouden ze nu rust nemen en de voet van het pedaal halen? Ze hebben geen grotere of belangrijkere wedstrijd in het vooruitzicht de komende maanden

23 november 2021 om 23:13

Juve,Chelsea,Bayern en manu kwamen ook met redelijke tot volledige A elftallen en die waren ook al geplaatst. Waarom zou Bayern het de volgende wedstrijd dan niet doen? Ook Lewa wilt z’n goals blijven maken. Alleen wissels als Coman en Musala erin verwacht ik, maar daar wordt Bayern totaal niet minder door

23 november 2021 om 23:15

Borussia Dortmund hebben ze over 2 weken!

23 november 2021 om 23:27

Naja in de competitie staat Bayern maar 1 punt voor op Dortmund die ze 4 dagen voor de wedstrijd tegen Barcelona treffen. Dus de Bundesliga is ook nog lang niet binnen voor Bayern. Ik zeg ook niet dat Bayern het met de pet na gaat gooien, maar verwacht niet de 100% inzet die ze normaal geven.

24 november 2021 om 00:29

Nou nu je zegt dat die 4 dagen VOOR Barca gespeeld wordt zou je dus verwachten dat ze wel vol spelen. Was het omgekeerd had het nog gekund. Zeker als Dortmund wint(kleine kans) zal Bayern zeker Barca pijn willen doen.

Zou een raar gezicht zijn om Barca in de Europa League te zien ballen. Wel een reële kans nu. Benfica de favoriet om door te gaan.

23 november 2021 om 22:54

Wel een grote kans om die te winnen. Ook meer het niveau van spelers als Memphis. Pohh wat speelde die slecht vandaag zeg..

23 november 2021 om 23:01

Memphis moet eens het tegenovergestelde doen wat hij denkt dat hij moet doen. Hij maakt echt consequent de verkeerde keuzes.

23 november 2021 om 23:03

Memphis was echt de zwakste van het hele veld. Wat een ontiegelijk matige pot van zijn kant. Leek wel een Kkd voetballer

23 november 2021 om 23:30

@david Nee valt juist enorm tegen; en dat zegt wel wat want we weten allemaal dat hij bijna nooit komt opdagen in top duels en ondanks dat heeft hij het toch voor elkaar gekregen om mensen teleur te stellen; knap…

23 november 2021 om 22:59

Barcelona is nog gewoon de favoriet voor plek 2, Bayern is al door en zal echt niet voluit gaan in die wedstrijd. Daarnaast moet Benfica ook nog eens van Kiev zien te winnen, ze staan immers nog 2punten achter op Barcelona dankzij die enorme misser in de slotminuten.

23 november 2021 om 23:11

Ook al zal bayern niet voluit gaan. Dan is dat voor dit Barca nog steeds lastig.

23 november 2021 om 23:17

Ik denk dat Bayern de volledige score wilt behalen. Als ze nou 13 punten hadden met een voorsprong van 4 zag ik ze wel met een B team spelen.

23 november 2021 om 23:25

Het zijn wel Duitsers he, of ben je die 8-1 vergeten. Daarnaast zal Lewa sws wel spelen omdat ie CL topscoorder wil worden. Als je dan met Lenglet speelt gaat het een lange avond worden. Kiev is uitgeschakelt en speelt nergens meer om he.

23 november 2021 om 23:44

Bayern speelt thuis en die zullen heus niet willen afgaan voor eigen publiek. Die gaan gewoon voor de winst. Of denk jij soms dat Bayern Barcelona wel even laat winnen?

23 november 2021 om 23:00

Laten we realistisch zijn, deze ploeg heeft in de CL (nog) niks te zoeken, EL is meer hun nivo

24 november 2021 om 00:11

Met het huidige team is de EL ook wel het niveau. Ook een goede kans voor die jonge jongens om ervaring op te doen en tegen gelijkwaardige tegenstanders te spelen. En ze kunnen hem ook nog winnen. Als Barca doorgaat en bij wijze Chelsea, Liverpool of City loot dan worden ze toch zoek gespeeld.. Kan wel echt genieten van Nico en Gavi, wat een talenten zijn dat zeg!

Kansloos dus.. maargoed, de bal is rond.

Ze hebben alles gegeven en gewoon naar hun kwaliteit gespeeld. Gaat een nieuwe trainer niks aan veranderen. Wordt een lastig verhaal tegen Bayern.

23 november 2021 om 23:49

Idd, gezien hoe schandalig Koeman behandeld is door Barca, ga ik er ook wel even voor zitten en van mij mag het een lekkere afgang worden. Xavi gaat echt geen wonderen verrichten met deze ploeg, maar Barca staat al klaar om de mega-schuld nog groter te maken. Talent is er wel, met wat gerichte aankopen zal het wel beter kunnen.

24 november 2021 om 01:54

Xavi heeft al beter voetbal laten zien dan Koeman

24 november 2021 om 07:01

Koeman had een goed eerste seizoen maar zijn situatie werd toen in de zomer compleet onwerkbaar gemaakt door de nieuwe voorzitter die hem weg wilde jagen. Zo heeft Koeman ook totaal geen eerlijke kans meer gehad. Heb nog nooit zoiets triest van een voorzitter gezien.Goed dat koeman lekker op zijn geld gewacht heeft.

24 november 2021 om 07:12

Dat kwam door messi. Dat was Laporta zijn fout. Laporta had Koeman begin van het seizoen moeten ontslaa

Worden Europese potjes op donderdag avonden voor Barcelona wen er alvast maar aan Barca fans. Maar wat verwacht je als je non-voetballers als Memphis voorin hebt lopen wat is dat toch een verschrikkelijke speler om naar te kijken zeg.

23 november 2021 om 22:55

Je moet wat hè zonder geld. Zonder memphis was het nog steeds niks geweest.

23 november 2021 om 22:56

Nee met Luuk de Jong in de spits ben je beter af natuurlijk...

23 november 2021 om 22:58

@EI_Guaje7 dit was echt geen leuke wedstrijd, maar we komen sterker terug dan ooit let maar op, onze toekomst ziet er goed uit met veel belovende talenten

Dit materiaal is misschien niet heel goed en van Bayern kan je verliezen, maar van een team als Benfica moet je zelfs met dit materiaal toch nog wel kunnen winnen

23 november 2021 om 22:57

Grotendeels van de wedstrijd gedomineerd, maar met Depay ga je nooit de oorlog winnen. We hebben in ieder geval niet 3-0 verloren met dit spelersmateriaal.

23 november 2021 om 22:58

Net als in de uitwedstrijd?

23 november 2021 om 22:59

Naja Koeman kreeg 0-3 pak slaag dus dan doet Xavi het toch beter?

23 november 2021 om 23:04

Japie: dat heb ik je nooit zien zeggen over Koeman met dit material moet je winnen van rayo, granada, cadiz.

23 november 2021 om 23:09

Precies dit. Toen was de selectie wel te matig..

23 november 2021 om 23:07

Vind ik ook Japie met dit team moet je thuis gewoon winnen van Benfica. Het Xavi effect is nog niet echt te zien. Het is te hopen dat Laporta niet al in paniek aan het raken is en Xavi ontslaat en dan Iniesta coach maakt ofzo.

23 november 2021 om 23:19

Denn01: waarom verlies Koeman met 3-0 van Benfica??

23 november 2021 om 23:28

Weet ik niet dat zou je Koeman moeten vragen. Ik ben niet zijn woordvoerder. Ik blijf erbij dat je met dit elftal hoort te winnen van een Benfica en al helemaal thuis. Falend beleid, falende coaches och och waar gaat het heen met die club.

24 november 2021 om 00:14

Daarnaast was benfica thuis en stuk beter dan wat ze vandaag deden. Speelde letterlijk geen 4 ballen achter elkaar naar dezelfde kleur (jawel naar de verkeerde kleur). Wat kan ik genieten van al die nu nog optimistische barca mannetjes met hun: de hand van xavi e beter veldspel. Kan me herinneren dat jullie het zelfde zeiden over de eerste 5-10 wedstrijden onder Koeman. Kijken wanneer de eerste negatieve berichten verschijnen over xavi (de messias, de verlosser).

24 november 2021 om 07:25

Coach wat pas paar weken daar is, is al een falende coach ok dan. Falend beleid is door bartomeou wat Laporta moet oplossen.

23 november 2021 om 23:11

Je mening is voor iedereen wel bekend ondertussen en dat je onuitstaanbaar lang doordramt om je punt te maken ook. Dit goedkoop scoren had ik echter niet van jou verwacht.

23 november 2021 om 23:14

Niet? Ik dacht dat dit juist Japie's handelsmerk was?

23 november 2021 om 23:20

Kijk uit jongens, hij past straks zijn reactie aan en zegt dat ie niet provoceert ..

23 november 2021 om 23:25

@real8madrid Hoezo is dit goedkoop scoren? Ik herhaal gewoon een uitspraak die veel Barca fans tot een paar weken terug nog deden. Dit waren hun woorden, niet de mijne

23 november 2021 om 23:39

Real8, wat zei japie eerst dan? Lijkt erop dat de reactie idd aangepast is.

23 november 2021 om 23:41

Ja en dat op dit moment doen is goedkoop scoren. Xavi is een dikke week met deze selectie aan het werk, mist met Fati en Dembele alle diepgang voorin en heeft een elftal zonder vertrouwen geerfd. Als deze wedstrijd 3-4 maanden van nu gespeeld werd had je een punt. Je kan niet van eender welke coach verwacht dat ie op een weekje zomaar alles omgooit, dat lijkt me logisch.

23 november 2021 om 23:41

@Samcro ik zei exact dit

23 november 2021 om 23:43

@real8madrid neemt toch nog steeds niet weg dat hij met materiaal werkt waar volgens de Barca supporters elke andere coach makkelijk mee van Benfica zou winnen? Misschien heb je een punt maar ik heb die uitspraken niet verzonnen

23 november 2021 om 23:48

Nogmaals, niemand ontkent die uitspraken en ik ben ook van mening dat ze correct zijn. Echter kan je daar moeilijk naar verwijzen wanneer de coach in kwestie een week aan het roer staat. Jezus waarom voeren we deze discussie zelfs? Hoe snel denk je dat een coach een team naar zijn hand kan zetten?

23 november 2021 om 23:51

Japie_krekel, inderdaad wanneer Barca een wedstrijd (onder Koeman) verloren had of gelijk speelde zag ik dit ook. En neem van mij aan dat wanneer Barca nog geen top is over 5 of 6 wedstrijden zullen er al een aantal zijn die dit weer zeggen, helaas.

23 november 2021 om 23:57

Je bent er maar druk mee ... waarom houdt Barca jou zoveel bezig?

23 november 2021 om 23:58

We gaan het zien tegen Bayern. Dan zit Xavi er toch alweer een aantal wedstrijden dus dat wordt een goede graadmeter

24 november 2021 om 00:00

@Barcalonista ik vind het interresant om de ontwikkelingen daar te volgen. Valverde, Setien en Koeman werden ontslagen en toen lag het niet aan het materiaal maar aan deze coaches die als prutserd werden neergezet. Nu ben ik benieuwd of Xavi de grote held wordt of de nieuwe prutscoach

24 november 2021 om 00:27

En ook een beetje om jullie de les te lezen en af te zeiken toch? Het lijkt wel alsof jullie cules met een brilletje op kijken waardoor er geen een vorm van autokritiek is en er zelfs met optimisme naar dit team wordt gekeken. Lachwekkend en beschamend

24 november 2021 om 00:32

We kijken zeker met trots en optimisme naar ons team. Een team wat nog zeker 2/3 jaar nodig heeft om echt mee te doen om de grote prijzen. En zo heerlijk om net als afgelopen zaterdag 8 spelers vanuit eigen jeugd te zien spelen. Wij cules zijn super trots!!

24 november 2021 om 02:50

@Barcalonista, volledig mee eens, zo bezien wij het als culers!
Sommige Realfans zoals ElFaraonDCamas hangen de provocatieve wijsneus uit en denken te kunnen bepalen wat wij als fans graag willen zien🤦‍♂️
En dan willen ze ons ook nog de les lezen 🤣
Al die geveinsde bluf dat Xavi zogezegd tekort zal schieten, terwijl er stiekem duidelijk een vrees is dat Xavi i.s.m. dit bestuur onder Laporta iets moois aan het bouwen is.
Wij als Bafcafans weten natuurlijk zelf wel wat we willen en welke richting dit Cruijffista bestuur uitgaat en we mogen zeker optimistisch en met vertrouwen naar de toekomst kijken, niemand hoeft ons daarover de les te lezen 😅
De wedstrijd zelf overigens was zeker hoopvol, het middenveld staat goed en met de jonkies daar is het zeker positief uitkijken naar de toekomst. Dit zijn allemaal jongens die van Barca houden en voor de club willen spelen en niet per se voor meer geld willen kiezen. Misschien moeten de Realfans zich eerder zorgen maken dat hun jonkies om de x-jaar een verbeterd topcontract gaan eisen, want die zijn minder gebonden aan de club. Of maw:
bekommer je maar om jullie eigen club i.p.v. de Barcafans de les te willen lezen 🤣
De voorhoede daarentegen heeft nog een echte topper nodig. Met Fati, Dembele zijn de vleugels goed bezet, misschien keert Trincao nog terug en Demir toont ook potentie, maar de spitspositie, die is momenteel niet bezet zoals het hoort. Dat wordt dan ook de grootste prioriteit voor de volgende zomer.
En aan diezelfde Realfans die ons dan weer willen "herinneren" dat Barca geen geld heeft om een topspits te kopen zeg ik: we shall see.
Met de verkoop van Griezmann (40 miljoen) + nog enkele spelers en bovenal een nieuwe shirtsponsor (de beste deal wordt onderzocht) en extra backing van Nike (die ook een nieuwe topper erbij zullen toejuichen), acht ik het allesbehalve onmogelijk dat Barca een topspits kan aantrekken deze zomer.
Dat moet daarom niet de duurste zoals Haaland zijn, er zijn zoveel meer opties. De nieuwe Tevez/Aguero/Lautaro speelt bij River Plate en heet Julio Alvarez, en je hebt Adeyemi van Salzburg, Isak van Sociedad, de overbodige Jesus bij City zou ook niet misstaan,...en nog anderen. Er zijn genoeg opties en er moet er maar één komen.

24 november 2021 om 08:58

De jonkies van madrid, heb je het dan over vini? Een van de beste spelers van europa op dit moment? Of bedoel je alle jonkies die bij castilla spelen of uit la fabrica die jaar in jaar uit de youth league winnen? Nee sorry bij madrid loopt ontzettend veel talent rond, verschil is omdst wij een erg competitief team hebben, deze jonkies niet veel spelen. Barca kan sinds 1,5 jaar anders dan deze jongens opstellen. Omdat er geen toppers rondlopen lijkt het dan ook gelijk alsof deze jonkies super talenten zijn maar volgens mij vañt dat reuze mee (behalve pedri en misschien gavi). Isak zou een hele goede zijn, maar dat kan barca niet betalen. Adeyemi lijkt mij ook niet voor barca te kiezen. Julian alvarez is een speler waar madrid al jaren achteraan zit en ook teams als ajax, chelsea, liverpool, psg en city.
Nee barca moet zich denk ik op een ander soort type spelers richten. Maar blijf lekker verder dromen jongen

24 november 2021 om 09:10

Jonkies die om de x-jaar een verbeterd topcontract eisen? Waar heb je het in godsnaam over knul?

24 november 2021 om 12:00

Volgens mij doelt hij op Messi, het jeugdtalent dat zoveel binding had 😂

24 november 2021 om 12:05

Waar ik het over heb a drarrie is dat wiseguys zoals ElFaraon allerlei onzin verkondigen over Barca, dat was de strekking van mijn post. Als je goed leest, is het duidelijk wat mijn punt is.
Waar maak jij je druk om wat de Barcafans willen of over "dromen" ElFaraon?
Als ik zie hoe sommige Realfans een fantasy elftal neerzetten...
Je kan alleen maar provoceren en onzin verkondigen, maar inhoudelijk ingaan op arumentaties doe je niet.
It's simple: Laporta is een Cruijffista, een winnaar en een doener. You may hate him, maar deze man regelt zaken. Ik snap de afkeer en angst van provocatieve types zoals jij voor Laporta, de successen uit zijn vorige ambt spreken voor zich.
Barca blijft Barca, de schulden zijn hoog, maar er zijn altijd mogelijkheden. Er zitten zeer bekwame mensen in het bestuur die intensief bezig zijn met de problemen aan te pakken. Wie hard werkt en een winnaarsmentaliteit heeft, vindt uiteindelijk wel een oplossing.
Zoals ik zei, er hoeft maar 1 spits te komen in een grote markt, dat is niet onmogelijk. En dat jij de huidige jonge talenten niet hoog inschat, op Pedri na, zegt genoeg over jou voetbalverstand. Fati, Gavi, Nico en Araujo zijn ook gewoon potentiële toppers met het pure Barca dna en laten nu al veel positieve dingen zien. Het is kortom totaal niet "dromerig" of onrealistisch om met deze groep positief uit te kijken naar de toekomst. Like I said, we shall see...

24 november 2021 om 12:08

Hahaha ConchaEspina seriously? 🤣
Voor zover ik me kan herinneren heeft Messi bijna 20 jaar lang voor de club gespeeld en alle mogelijke individuele records vebroken en de clubsuccessen aan elkaar geregen, hij heeft zoveel geschonken aan Barca. Dat hij uiteindelijk vertrokken is omdat het bovendien niet anders kon, neemt volgens mij zijn clubliefde niet weg 🤦‍♂️🤦‍♂️

24 november 2021 om 13:29

Deze man regelt zaken? Heeft gezegd dat messi zou blijven.....Praat over transfers als haaland etc....:. Nee laporta heeft nog niet heel veel gedaan of laten zien. Elke beetje spits die harca graag zou willen is simpelweg niet haalbaar. Fati is al 1 jaar lang geblesseerd en nico Heeft nog geen 10 wedstrijden gespeeld. Vind het wat vroeg om hem al supertalenten te noemen. araujo was ik vergeten die vind ik ook nog wel aardig al vind ik hem voetballend niet heel sterk. Maar dat zijn 4 talenten, die hebben tijd nodig die staan er nog niet gelijk. Voetbal gaat over nu en niet over het mooie vooruitzicht over 4 jaar want je weet niet wat er gebeurd.Messi’s clubliefde zal wel echt zijn maar dat zou ik ook hebben als mijn werkgever me zoo belachelijk veel geld betaald en mij mee laat beslissen met alles.

24 november 2021 om 14:26

Nogmaals, waar heb je het over met die jeugdspelers van Madrid? Als jullie kinderachtige discussies willen voeren ga je vooral je gang. Ik haal er gewoon 1 stuk onzin uit waar ik niets van snap en vraag om te verduidelijken. Daar wacht ik overigens nog steeds op

24 november 2021 om 14:39

Nergens doe ik afbreuk aan wat Messi heeft gerealiseerd of betekent. Jij komt met het punt dat Real zich zorgen moet maken om zijn spelers die jaarlijks loonsverhoging vragen omdat ze geen binding met de club hebben/geen jeugdproduct zijn. Kan je dan ook even wat namen opnoemen? Vandaar dat ik Messi aanhaalde, waar het algemeen bekend is dat hij op een gegeven moment jaarlijks om vernieuwing vroeg (terecht of onterecht laat ik in het midden), en dat was dan nog een jeugdproduct met heel veel binding met de club. Maw, jouw argument is gebaseerd op niks.

24 november 2021 om 16:27

@ElFaraon, Laporta is een optimist en wou idd Messi behouden en voerde slechts een verkennend gesprek met Haaland, mag dat niet? Moet er dan een ambitieloze voorzitter aan het roer staan? Echter, als iets niet meer mogelijk is, dan schakelt Laporta juist snel en realistisch door, maar met behoud van datzelfde optimisme. Dat waarderen Barcafans en je moet op die manier vanuit de clubfilosofie gaan heropbouwen. Dat Laporta een doener is en zaken regelt, was een verwijzing naar zijn eerst succesvolle ambt waar hij de club in eerste instantie ook in een zeer moeilijke situatie aantrof. Over zijn huidige termijn kunnen we na 6 maanden nog niks concluderen lijkt mij, maar als persoon en qua karakter is Laporta dé ideale voorzitter voor dit moment. Zoals ik zei, hij heeft de visie, het optimisme, de winnaarsmentaliteit en het lef.
En wat betreft die talenten, wacht maar af, over een klein jaartje spreken we opnieuw. Dit is wat Barca doet, talenten produceren vanuit de specifieke Cruijff filosofie, natuurlijk hebben Fati, Pedri (niet van de jeugd weliswaar), Gavi en Nico nog alles te bewijzen, maar wat ze nu al laten zien is bijzonder knap op die leeftijd en deze omstandigheden en het biedt Barcafans een mooi vooruitzicht naar de toekomst. En daarmee bedoel ik dan zowel de lange termijn toekomst (over 4 jaar bv.) als de kortere termijn, meer bepaald na dit seizoen en vanaf volgend jaar.
En we zullen zien of er een goeie spits bij komt of niet.
Messi is tot slot een Barca-man, los van zijn salaris. Als je echt een intentieproces wilt voeren over de waarachtigheid van iemands publiek gemanifesteerde clubliefde, dan kunnen we beter stoppen met discussiëren...

24 november 2021 om 16:35

@real8madrid en ConchaEspina, het moge duidelijk zijn dat het gedeelte over de jonkies van Real (ik zei btw jonkies en niet jeugdspelers) ook cynisch bedoeld was omdat jullie mede-Madridista ElFaraon de provocatieve wijsneus uithing...
Hij komt provoceren en doet overkomen alsof Barcafans dromen en de "les moet gelezen worden", dat we bezorgd moeten zijn i.p.v. optimistisch haha en ik wees hem erop dat hij zich beter bekommerd om zijn eigen club. De strekking van die post is duidelijk genoeg.

Wel een goed Barca gezien vandaag maar voorin zit er los van Dembele in de tweede helft echt veel te weinig stootkracht. Memphis was daar het beste voorbeeld van vandaag.. helaas echt niet best.

23 november 2021 om 22:54

Dembele Hahaha, grootste prutser van allemaal

23 november 2021 om 22:55

Dembele viel juist heel goed in. Zat enorm veel dreiging in. Heb je de wedstrijd wel gezien?

23 november 2021 om 23:01

Hij dreigt ja daarom oogt het wat en ga je even vooruit zitten. Om het daarna op clowneske 🤡 wijze te verprutsen. Ja heb alles gezien

23 november 2021 om 23:08

En als Frenkie die voorzet van hem binnen knikt heeft ie een mooie assist op z'n naam... Ik vond Dembele ook wel wat toevoegen. Hij werd ook niet voor niets constant gezocht door zijn teamgenoten.

23 november 2021 om 23:49

Dembele was inderdaad dreigend en een fantastische dribbelaar. Alleen het probleem met Dembele is dat hij nooit een goede eindpass of schot kan leveren. Het ziet er flitsend uit, maar eigenlijk brengt het verder niks dan wat show. Resultaat valt altijd tegen bij Dembele.

23 november 2021 om 22:56

Dit wordt kansloos tegen Bayern dus Europa league voor Barca. Hoop dat ze Feyenoord tegenkomen wordt vast een mooie pot😁

23 november 2021 om 22:58

Feyenoord speelt Conference League 💀

23 november 2021 om 23:01

Haha ik heb teveel gesmoked vandaag, dan maar Psv 😅

23 november 2021 om 23:23

Ik hoop dat ik het mis heb maar ik vrees dat we PSV ook in de Conference League zien na de winter. Dat wordt een hele kluif die beslissende pot tegen La Real in San Sebastian..

23 november 2021 om 22:56

Nou nou, zo goed was Dembele ook weer niet. Buiten zijn voorzet op Frenkie erg slordig met zijn eindpasses, heeft erg weinig overzicht aan de bal.

Barca naar Europa league

23 november 2021 om 22:59

Is dat per se slecht nieuws. Ik had liever gewonnen vandaag maar ik de EL is de enige kans om Europees iets te winnen.

23 november 2021 om 23:12

Ja. Geld geld geld dat je misloopt. Elke cent telk voor barca momenteel

23 november 2021 om 23:21

Van dat ene rondje extra wordt je ook niet steenrijk.

23 november 2021 om 23:27

Als je de EL wint haalt barca ook CL. Scheelt weer wat.

23 november 2021 om 23:46

Top 4 behalen is een veiligere optie.

24 november 2021 om 00:06

Viscacatalunya, precies maar EL is ook Europese ervaring voor de jonge jongens. Sommigen kunnen daar wel lacherig over doen, maar ik zou zo niet weten welke team in Europa naast Barca zo sterk afhankelijk is van 17 en 18 jarige spelers. Mocht je dan in finale komen te staan van de EL, dan is het nog absoluut geen schande.

Leuke wedstrijd met veel kansen. Smullen van Gavi Nico en Busquets, huilen om Depay. Dembele straalt veel gevaar uit maar heeft totaal geen balgevoel, overzicht of rendement. Zo frustrerend want wat is hij snel.

23 november 2021 om 22:56

Al het gevaar van Barcelona kwam van Dembele. Rendement had hij wel. Als we nou een spits hadden gehad vandaag.

23 november 2021 om 22:57

Precies, met een beetje mazzel had die twee assists en een goal.

23 november 2021 om 22:59

Die spits had Benfica wel. Die miste open doel! Barca had hier gewoon moeten verliezen uiteindelijk! Maar goed niet zo erg ook.

Het veldspel was prima, alleen is er totaal geen scorend vermogen. Depay was echt verschrikkelijk slecht, die kan in het G-team van Barcelona nog niet mee.
Hopelijk kan Dembele starten vanaf de volgende wedstrijd en wordt Fati snel fit.
Nico, Araújo en Gavi waren trouwen weer heel goed.

23 november 2021 om 22:59

Depay mag van mij echt is een keer banken, en als fati terug is mag die wel in de spits, depay lijdt enorm veel balverlies en zijn corners zijn ook matig
Ik had hem als barca zijnde nooit gehaald alleen koeman wilde hem

23 november 2021 om 23:05

Nja, hij was transfervrij en leek een prima versterking vooraf. Maar hij verpest elke aanval, lijdt zoveel balverlies en haalt al het tempo uit elke aanval.
Je kunt nog beter met Luuk in de spits spelen, en dat zegt héél veel.

Ik denk dat ik nog nooit een individu zo een slechte wedstrijd heb zien spelen als memphis vandaag.. alle Jezus wat was het slecht. Verder barca alles gegeven maar te weinig gecreëerd, spel was op zijn minst een ruime voldoende.

Het resultaat was wellicht niet waar we op hadden gehoopt, maar heb vandaag voor het eerst sinds jaren negentig minuten lang naar een elftal gekeken met persoonlijkheid, strijdlust en spelers die zich volledig hadden toegelegd om in een bepaalde speelwijze te spelen. Ondanks de teleurstelling over het resultaat overheerst het gevoel van trots vandaag. Ronald Araujo, Sergio Busquets, Nico Gonzalez en Ousmane Dembele waren werkelijk waar fenomenaal vandaag en kan niet anders dan optimistisch kijken naar de toekomst. Heb het volgens mij al meerdere keren aangegeven, maar ik kijk liever negentig minuten aantrekkelijk voetbal met een tegenvallend resultaat dan een schamele 1-0 overwinning met voetbal dat het daglicht niet waard is.

23 november 2021 om 22:55

Nou vond het niet om aan te gluren. Al laat je ze 190 minuten voetballen scoren ze nog niet

23 november 2021 om 22:59

Die strijdlust heb ik wel vaker gezien hoor. Die is er nu weer even omdat er een nieuwe trainer is, maar het kwaliteitsgebrek kan geen enkele trainer opvangen.

23 november 2021 om 23:00

Amen to that. Zat op het puntje van mijn stoel. Liever dit dan met 1-0 of 2-0 winnen met een penalty en bedroevend niveau. Xavi heeft toch al een deel gebracht waarop ik hoopte: fighting spirit!

23 november 2021 om 23:16

Beetje overdreven reactie van je. Eigenlijk heb je na vandaag vooral geluk dat je gewoon niet hebt verloren. Fenomenaal vond ik al die spelers ook niet die jij noemt. En de beste wedstrijd sinds jaren? Een gelijkspel tegen Benfica, really? Won Koeman vorig seizoen niet overtuigend de beker?

24 november 2021 om 00:29

Met Koeman kregen we 3-0 van dezelfde Benfica zonder 1 schot op doel.

24 november 2021 om 04:45

Wel uit in Portugal. Scheelt dat Portugezen buitenhuis vaak mindere prestaties leveren, dit is algemeen bekend.

23 november 2021 om 23:32

Helemaal eens Guaporta. Maar dat snappen alleen de echte socios. Van de glorie supporters en Fifa generatie kun je ook niet anders verwachten. Als je voor resultaat gaat, ga dan lekker Atletico kijken.

EL is misschien wel de beste optie met dit team. Anders vlieg je er toch in de volgende ronde uit. Barcelona heeft maar twee aanvallers van klasse. Dembele en Ansu Fati. Depay heeft echt nul voetbalverstand. Hij maakt altijd de verkeerde keuze. Het middenveldspel was weer goed verzorgd.

Jammer van het resultaat, maar heb wel genoten van de wedstrijd. Een aanval met Fati en Dembele kan toch wel mooi zijn. Middenveld is eigenlijk prima hoe ze nu de laatste 2 wedstrijden spelen. We gaan het meemaken...

Wij PSVers weten er alles van, dit Benfica is heer en meester in tegenhouden. Uiteindelijk is 0-0 wel terecht, Barca creëerde toch wel echt bar weinig, Benfica had de betere kansen, die Seferovic mist zo even voor open goal zeg, hoe krijg je het voor elkaar.

Dat Depay vandaag de hele wedstrijd op het veld mocht blijven!? Niet te geloven dit.

dit komt door koeman, dat we niet doorgaan naar de volgende ronde.
verder: wij speelden heel goed , jammer van de gemiste kansen.
iedereen speelde goed, Demir was wel matig. Memphis was ook matig. Snap niet hoe hij het doet bij oranje , maar bij barca speelt hij matig yo

Otamendi man of the match. Speelde een geweldige wedstrijd. Speelt al maanden waanzinnig sterk en hoort de laatste maanden misschien wel bij de beste verdedigers ter wereld. Hopelijk weet Benfica zich te plaatsen in de laatste speelronde

23 november 2021 om 22:57

Ik zou gaan voor busi, maar kan me vinden in otamendi

23 november 2021 om 23:03

Otamendi de beste ter wereld omdat hij een zeer matige Depay in bedwang weet te houden? Of vanwege de competitie tegen Eredivisie niveau spitsen? Mwa, nee.

23 november 2021 om 23:08

Ik zeg de laatste maanden één van de beste verdedigers ter wereld. Speelt namelijk ook elke interland bij Argentinië foutloos de laatste maanden

23 november 2021 om 23:53

Hij is al ruim 6 maanden uitblinker bij Argentinië, terwijl hij vroeger een pispaal was. Echt altijd goed, vandaag ook weer. Compenseert zijn gebrek aan snelheid perfect. Zit weer op zijn Valencia niveau waarmee hij een transfer naar City verdiende. Ik vind het niet zo'n gekke uitspraak, is in belachelijke vorm bij zowel club als land.

Oprecht benieuwd hoe ver dit Barcelona in de Europa League komt. Kunnen spannende potjes worden.

Wat een droevenis man man, Bayern wint gewoon dus Barcelona Europa League. Mogen ze dat ook is meemaken

Wat kan het tij toch snel keren. Memphis werd na zijn paar mooie doelpunten in de preseason en in de eerste paar wedstrijden van Barca in de competitie de hemel in geprezen. “Hij is uitstekend materiaal voor Barca”. En nu zie je dan dezelfde mensen die de criticasters de les lazen Depay de rug keren. Persoonlijk heb ik hem nooit Barca materiaal gevonden. Hij laat het daarvoor te vak afweten op belangrijke momenten die er echt toe doen.

Verder moeten mensen denk ik Xavi’s trainers perspectief ook niet gaan overschatten. Met het feit dat Barca financieel aan de grond genageld is en hij het dus moet doen met jonkies moet je niet verwachten dat hij Barca binnen een paar seizoenen weet wereldtop gaat maken. Daarom ben ik nog steeds van mening dat het niet de juiste moment is voor Xavi omdat Barca niet het geduld heeft om een paar jaar even met minder genoeg te nemen. Het is een club die het onderste van de kan eist maar dat kan niet als je spelers hebt die nog net komen kijken. Ik ben echt benieuwd waar de reis van Xavi met dit Barca gaat eindigen. Of hij gaat zichzelf nog meer onsterfelijk maken door het onmogelijke mogelijk te maken, namelijk van dit jeugdige elftal een machine maken. Of Barca fans moeten hem over een jaartje afzwaaien omdat de top prijzen eist.

Balen dit, echt ongelooflijk balen. Heb mij weer mateloos geïrriteerd aan Depay die werkelijk niks goed deed. Het middenveld staat goed en vond Frenkie heel gevaarlijk de 2e helft. Jammer dat de ballen er niet in wilde gaan want wij waren zeker de betere partij maar het mocht helaas niet zo zijn.. Als Fati terug is mag Depay wel lekker op de bank van mij. Nou goed, ben in ieder geval heel blij met de inzet en met vlagen het spel van de ploeg. Je ziet dat het middenveld veel naar voren denkt en dat Busquets nog steeds echt goed is. Als je dan normaal Vidal en Rakitic gewend bent dan is dit toch wereld van verschil. Nou hopen dat wij op een of ander manier gelijk spelen in Duitsland en dat Benfica punten verspeeld..

23 november 2021 om 23:21

Xavi kent als oud ploeggenoot Busquets natuurlijk als geen ander, die waren jaren fenomenaal samen. Toch mooi dat zij nu herenigd zijn en je Busquets direct op ziet leven. Depay was inderdaad dramatisch. Xavi moet hem uit gaan leggen dat hij niet meer de helft van de ballen in kan gaan leveren, want daar kom je op dit niveau niet mee weg, zeker niet als centrumspits. We zien allemaal dat Depay best het talent heeft, nu alleen nog wat slimmer spelen, wie weet krijgt Xavi dat voor elkaar. En zo niet, dan houdt het op voor Memphis. Hopen dat Bayern er de laatste wedstrijd geen zin meer in heeft of dat Benfica punten verspeeld, wat ook goed mogelijk is want ik vind het een zeer matig team.

Top wedstrijd hoor, ondanks de 0-0. Depay, wat een drama voetballer. Speelt letterlijk 10 goeie wedstrijd per jaar.

Ik heb Frenkie en Depay niet gezien vandaag.

23 november 2021 om 23:05

Vanwaar denk je ze als duo te moeten benoemen, omdat ze allebei uit Nederland komen? Depay behoorde met Demir en Lenglet tot de minderen, Frenkie heeft gewoon een degelijke pot gespeeld toch? Totaal niet met elkaar te vergelijken vandaag.

23 november 2021 om 23:07

Ik hoop toch altijd op meer van Frenkie. Er komt een moment dat Nico het team leidt. Gezien de behoefte aan een spits komt er een moment dat Frenkie in de verkoop zou kunnen gaan.

23 november 2021 om 23:08

Balletje breed of terug naar achter kan jij ook Sander. Frenkie is het betaalde geld niet waard. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen omdat Frenkie niks toevoegt.

23 november 2021 om 23:29

Nou dan heb jij mij nog nooit zien voetballen jongen En hoe kom je er bij dat ik me aangevallen voel? Omdat ik een andere mening heb? Mijns inziens slaat het nergens op om Memphis en De Jong expliciet samen te noemen, de een was echt drama vandaag, terwijl de ander gewoon een vrij solide wedstrijd speelde. Niet dat Frenkie nou super geweldig speelde ofzo hoor, doet ie al maanden niet overigens, maar hij was absoluut niet slecht vandaag.

Ik heb me nog nooit zo erg geïrriteerd aan een Barça speler. Memphis, gadverdamme zeg. Prioriteit nummer 1 is Adeyemi. We hebben hem zsm nodig. Memphis hoef ik nooit meer te zien, zet Luuk er desnoods maar in. Walgelijke speler, bah.

Voetballend een vrij sterke wedstrijd van Barca, maar in de aanval hebben ze gewoon niks.
Zonder aanvallers win je geen wedstrijden.
Depay is volgens mij niet beter dan Braithwaite.

23 november 2021 om 23:01

Ik zeg je eerlijk, op dit moment heb ik liever braithwaite dan depay. Braithwaite gaat tenminste nog richting goal.

23 november 2021 om 23:09

Depay heeft ook al zijn snelheid verloren. Hij heeft te veel in het krachthonk gezeten.

23 november 2021 om 23:03

Braithwaite heeft bewezen een nuttige kracht te kunnen zijn. Depay kan alleen zo nu en dan penalty's versieren and thats it.

Seferovic hoe mis je zo’n kans zeg. Ze hadden Barcelona al voor 99 knock-out kunnen slaan in de groepsfase. Barcelona tja is op het middenveld aardig maar voorin echt dramatisch. Zonder Fati is het bizar matig. En je kan wel een leuk middenveld hebben maar als je 0 scorend vermogen hebt dan gaat het ook erg moeilijk worden de komende jaren.

Barcelona oogt wel gretiger dan onder Koeman, ik vond dat ze net als tegen Espanyol wel goed begonnen met pressing en combinaties. Maar ze hebben geen afmaker. Depay begint een soort parodie te worden. Dembele viel na een uur in en was de beste man van het veld, niet foutloos maar wel dreigend en gaf een paar puntgave ballen die door Depay werden verprutst en Frenkie had pech met een goede save.

Benfica kwam nu niet om te winnen, en Barca moest vandaag eigenlijk wel. Of ze uitgeschakeld zijn, tja, Bayern gaat echt niet rustig aan doen. Zelfs een B-keuze moet dit Barcelona thuis wel kunnen verslaan.

Ook al zou Barca met een wonder de groepsfase doorkomen, dan zullen ze de volgende ronde wel weer naar huis gestuurd worden. Het voetbal lijkt echt nergens op.

23 november 2021 om 22:59

Dit klopt natuurlijk niet, vandaag was het echt meer dan prima

Hoe lang speelt Barca al knock-out fase CL? Volgens mij bijna 20 jaar. Messi gaat weg en gelijk zakt het in elkaar, wat een verrassing. En dan dacht men ook nog dat het beter zou gaan zonder hem, nou hier zie je dat dus. Dat wordt wederom een gat in de begroting, kijken hoe ze dan op gaan lossen. Winnen bij Bayern zou hetzelfde zijn als die remontada tegen PSG. Verwacht er nu nog minder van dan toen.

23 november 2021 om 23:02

Messi was heel belangrijk maar de echte neergang kwam met het vertrek van Xavi en Iniesta.

23 november 2021 om 23:07

Dat werd in 18/19 nog aardig gecamoufleerd, met een waanzinnige Messi die bijna een invincible kampioenschap voor elkaar kreeg en ook in de CL belachelijk presteerde. Vanaf dat moment ging het wel helemaal kapot.

23 november 2021 om 23:10

ViscaCatalunya; komt allemaal door bartomeou. Slecht beleid gevoerd

23 november 2021 om 23:15

Zeker. Coutinho en Griezmann, wat een verspilling. Ik hoop echt dat Newcastle hem overneemt.

23 november 2021 om 23:21

ViscaCatalunya: Ik hoop het ook.

Ligt het aan mij of fokt memphis penal het spel onwijs op? Zwaaar overrated die gast. Na lange tijd iig weer wat vechtlust van Barça gezien

0-0 maar het spel van barca is wel hoopvol. Goed voetbal alleen missen we doelpunten. Hopen dat we dag in de winter kunnen kopen. Depay is simpelweg niet goed genoeg. Hij irriteert mij echt zo erg. Zijn techniek en dribbel is allesbehalve functioneel. Je hebt gewoon niks aan hem in de spits, want hij scoort niet, vind hem in de combinatie ook matig, veel onnodig balverlies. Dembele daarentegen vond ik echt supergoed invallen. Hopen dat hij niet weer geblesseerd raakt. En depay heeft echt geluk dat Aguero deruit ligt want anders zou hij de bank mogen warm houden. HIJ DOET ALLES BEHALVE WAT HIJ MOET DOEN. BLIJF IN DE SPITS LOPEN EN SCOOR !!!

23 november 2021 om 23:08

Aguero is gestopt met voetbal.

Ik neem aan dat Bayern wel foutloos zou willen blijven. Het zal meer van de wedstrijd van Benfica afhangen of Barca overwinterd in de CL

Wordt een lastig verhaal voor Barca, maar ze hebben het nog steeds in eigen hand. Bayern is al lang geplaatst dus die gaan niet alles geven, wie weet... Heb wel het idee dat er meer passie in het elftal is gekomen sinds Xavi aan het roer staat, of zou dit een tijdelijke opleving zijn? Benfica viel me wel tegen zeg. Zo bizar veel ruimte lag er in de laatste minuten achter de verdediging van Barcelona en ze deden er echt niets mee. Tijdrekken nog op het laatst terwijl ze een goede mogelijkheid hebben. En Seferovic, man man man...

Ik heb genoten van Dembele. Dat was ‘t wel zo’n beetje. Barca is heeeeeul goed weggekomen met dit gelijkspel.

Xavi mag de paal wel bedanken na 2 potjes zeg. En de schoenen van Seferovic. Ze doen nu wel lekker veel 1 keer raken zonder goals te maken ipv ballen blind naar voren te schieten. Wat was Memphis trouwens schandalig slecht.

23 november 2021 om 23:01

Denk dat Xavi vooral even Depay een draai om zn oren mag geven, man wat miste die jongen een grote kans zeg.

23 november 2021 om 23:04

Memphis is voetballend echt niet goed genoeg en daarnaast ook niet doeltreffend genoeg. Die moet lekker naar een team waar hij mag aanklooijen.

Tactische meesterzet, 3 centraal en 2 backs/middenvelders. Kan me herinneren dat er iemand helemaal uitgekotst werd toen hij dat deed, wie was dat ook alweer?

23 november 2021 om 23:12

Dit was een 343. Dat is Cruijffiaans. een 532 is dat niet.

23 november 2021 om 23:23

Zo kan je ook alles rechtlullen wat scheef is. Een 4-4-2 is eigenlijk 2-4-4 als je maar de bal hebt en een 4-3-3 is een 4-5-1 als je de bal niet hebt. Geef gewoon toe dat je met 3 centrale verdedigers speelde, een linksback en Demir die gewoon hetzelfde doet wat Alba doet als ze de bal niet hebben, namelijk op één lijn staan met z'n 5en.

23 november 2021 om 23:28

Er was toch veel meer druk naar voren. Het was niet te vergelijken met de Koeman tactiek.

24 november 2021 om 00:31

Met Koeman hadden we 0 schoten op doel tegen Benfica en daarbij kregen we 3 goals tegen.

23 november 2021 om 23:20

3-4-3 is niet vloeken in de kerk hoor, 5-3-2 wel.

Natuurlijk is alles nog niet perfect. Maar sinds Iniesta vertrokken is, is dit met afstand het beste middenveld wat ik gezien heb. Die Busquets, Gavi en Nico. Wat een voetbal, lijkt alsof Xavi er in no-time wat tiki taka in heeft gekregen. Die Gavi zou zomaar een nieuwe Iniesta kunnen zijn. Niet normaal hoe goed die is, vind hem nog een groter talent dan Pedri. En ook Busquets. Onder Koeman draaide het totaal niet meer met hem. Maar Xavi lijkt het allemaal beter te begrijpen waardoor hij net als vaak bij Spanje, zo ongeveer met afstand de beste man van het veld is.

Verdedigend hebben we met Araujo ook echt een beest, zet die in een 4-3-3 maar gewoon lekker naast Pique. Het enige wat we missen is een goede aanval. Wat is die Depay bijvoorbeeld matig. Er staat gewoon niemand die het voetbal vanuit het middenveld om kan zetten in doelpunten. Want kansen hebben Depay en Demir zeker in hun schoot geworpen gekregen... Moeten op de transfermarkt daar toch een wonder gaan verrichten door goedkoop of transfervrij versterkingen te vinden aldaar.

Dit is toch een verloren jaar, de kans dat je eruit vliegt in de CL is 80%. Maar van het huidige voetbal wordt ik wel heel blij. Er zit een stijgende lijn in, en dat is alles waar we op kunnen hopen. We spelen met een stel 17, 18 en 19 jarigen. Wat zo ongeveer nog jonger is dan de talenten van Ajax. Wat daarmee gepresteerd wordt is helemaal niet slecht, het heeft wat tijd nodig. Maar hoopvol voor de komende jaren ben ik zeker.

23 november 2021 om 23:14

Ik vind Pedri toch meer briljante passing hebben, maar kan van Gavi en Pedri genieten. Net als van Nico. De CL is kansloos dit jaar. Als iedereen weer fit is dan zijn er mogelijkheden in de EL.

23 november 2021 om 23:19

Precies dit. Het voetbal is echt veelbelovend. Dit is wat we als Socios willen zien. Geduld en over 2 jaar als we financieel weer wat sterker zijn en deze talenten verder ontwikkeld dan gaan we weer meedoen om de prijzen. Voor nu voooral genieten van de parels van La Masia.

Bayern is al verzekerd maar die gaan Barca echt niet sparen.

Ik kan wel echt genieten van Gavi en Nico op t middenveld van Barca. Ottamendi voor mij MOTM, wat een wereldpartij speelde hij zeg.

Hoe lang heeft Memphis nog contract bij barca ? Hahahaha
Wat was die slecht zeg wauw hahahaha
Hoe kan je voetballen op zo niveau ? Wat is aan de hand met die gozer ? Beter hij mag in eredivisie voetballen want dit kan niet kom op man. Hahaha

23 november 2021 om 23:03

Hij staat nog 1 seizoen onder contract. Buiten penalties biedt hij weinig.

Jammer dat we onder andere Fati en Pedri missen in deze cruciale weken.. die hebben wat speciaals wat je vandaag goed had kunnen gebruiken. Een Aguero had ook wat kunnen toevoegen.. had je Memvis er tenminste kunnen uithalen...

Barca in de Europa League, dat wordt even wennen zeg

Ze hebben niks aan Memphis. Ze moeten een aanvaller hebben die niet zoveel balverlies lijdt en ook geen simpele ballen over 5 meter verprutst. Depay zit er alleen maar dankzij Koeman en Barca zit er maar mooi mee. Net als Luuk de Jong die er niet eens in kwam terwijl ze eigenlijk wel iets moesten gaan forceren. Xavi is niet blind en is van het balbezit en positiespel. Het is onmogelijk dat hij na dit seizoen doorgaat met Memphis. Ik zie het niet gebeuren.

Zie Barca niet zo snel uit winnen van Bayern al speelt Bayern met B team. Maar benfica wint zeker ook niet zomaar van Dynamo. Barca heeft 2 keer moeizaam met 1-0 gewonnen en benfica heeft gelijk gespeeld tegen ze. En vandaag tegen Bayern hebben ze ook redelijk stand gehouden.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de absolute verbijstering na die misser van Seferovic. On.voor.stelbaar.

Seferovic voorlopig komende 3 maanden met het tweede laten trainen en volledig negeren en nergens bij betrekken, zo ik heb gesproken!

Conclusie, Barca gaat niet overwinteren. Is een te kloppen ploeg geworden en Bayern gaat gehakt van ze maken.

Alsof Memphis een joker heeft. Wanneer komt er gewoon een trainer die hem op de bank zet als hij slecht speelt. Hij bakt er helemaal niks van en is gewoon te slecht. Verzin er wat op met die miljoenen per jaar die je als trainer krijgt.

23 november 2021 om 23:13

Omdat we niemand anders hebben in de spits. Dat is het probleem

Wat een heerlijke wedstrijd!! Van beide kanten!!
Barca speelde gewoon goed. Veldspel was verzorgd, hoge druk en aanvallend ondanks weinig kracht voorin. Onder Xavi worden spelers beter gebruikt. Busi is weer herboren. Komende 2/3 jaar niet teveel verwachten maar met de nieuwe generatie ziet de toekomst er veelbelovend uit. Visca El Barca!!

Koeman Koeman Koeman alleen in Nederland hebben we t over Koeman. Xavi laat binnen week barca beter voetballen dan Koeman in 1,5 jaar!!
Barca heeft gestreden Barca komt er wel met goede spits, fati en dembele op de flanken dan doe je weer helemaal mee.
Het middenveld is over 2 jaar van wereld niveau
Met gabi, gavi, Pedri en frenky.

PS. Depay heeft nu echt aangetoond dat hij van het niveau As roma lyon Valencia. Als koeman er niet was geweest dan had Depay, dest en onze grote vriend Luuk natuurlijk nooit bij barca gespeeld dat zegt ook vee over het nu Niveau van Koeman!!

23 november 2021 om 23:24

Romario: je haalt de woorden uit mijn mond: Koeman aanhangers willen dat niet zien. Veldspel 1000x beter. Koeman speelt zo laf voetbal met ze 532 steeds.

23 november 2021 om 23:35

Die goeie spits gaat er niet komen want Barcelona heeft geen geld daarvoor. Of er moet iemand uit de jeugd daar gaan doorbreken. Want je gaat geen wereldtopper die transfervrij is kunnen halen. Ousmane Dembele wil je toch niet op doorbouwen? Het is maar de vraag wanneer die weer geblesseerd raakt en in die 4 jaar heb ik geen progressie gezien bij hem.

Als het niet loopt bij Memphis dan is het ook echt niks he, gewoon een dikke 1. Zo erg zelfs dat ik bij minuut 70 ongeveer dacht dat het tijd werd om Luuk De Jong in te brengen voor Memphis. Lucky Barca nog op het einde want Seferovic moet zo'n bal gewoon altijd scoren.

Als Braithwaite terug fit is zou ik hem gewoon in de basis zetten om eerlijk te zijn

23 november 2021 om 23:32

Zonder grap, die is met zn diepgang echt nuttiger momenteel dan Memphis. Die wilt teveel semi op kracht doen waardoor hij eigenlijk altijd de verkeerde keuzes maakt

23 november 2021 om 23:46

Fati-Braithwaite-Dembele lijkt mij oprecht de best mogelijke voorhoede met deze selectie

23 november 2021 om 23:52

Kijk, mochten die twee buitenspelers fit zijn wil ik het ook nog wel even zien met Memphis, is natuurlijk wel een boost aan kwaliteit. Bij vlagen zagen we Memphis ook iets beter renderen met Ansu op links, maar wat hij nu laat zien is echt ver onder de maat

Waaarom denkt men hier dat Bayern niet alles zal geven in de laatste wedstrijd? Ze spelen thuis voor eigen publiek. Die zullen hun fans heus niet willen teleurstellen. Die gaan er vol voor en dan zal het slecht aflopen voor Barcelona. Denk zelf wel een 4-0 of zo voor Bayern. Benfica wint ook dus Barcelona zal Europa league gaan spelen.

23 november 2021 om 23:45

Bayern gaat gewoon voor de winst hoor. Die doen nooit rustig aan. Het zijn Duitsers en die gaan er altijd voor. Logisch dat ze van die grote uitslagen neerzetten. Die gaan er gewoon volle bak tegen aan.

Denk dat een speler als Memphis op langere termijn niet meer zal spelen onder Xavi, die ziet ook dat die jongen niks waard is maar hij werd tegen wil en dank gebombardeerd tot de aanvalsleider van een grote club die doodziek is. Ik denk dat je Memphis goed kan gebruiken in het laatste kwartier van een wedstrijd, beetje zoals Balotelli en zijn flitsen toen. Ze doen niet veel, het zijn lamme spelers over het algemeen maar ineens laten ze iets zien en dan hebben ze weer wat krediet voor de komende drie wedstrijden. Kan hij weer zijn strafschopje maken met zijn afgezakte kousen, naar de zijlijn lopen waar de camera staat en de vingertjes weer de oren in want de haters doen hem niks. En dat staat dan toch maar weer mooi op zijn Insta, dat neemt niemand hem nog af.

Plaatsing voor de volgende ronde wordt nu wel lastig voor Barcelona. Bayern heeft meestal geen genade en gaat gewoon vol aan de bak, al zijn ze reeds geplaatst. Wie weet stort Benfica in tegen Kiev, maar als je daar je hoop op moet zetten?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren