Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barça verwelkomt Dembélé en betaalt maximaal 147 miljoen

Laatste update:

Ousmane Dembélé is officieel speler van Barcelona, zo meldt de Spaanse club via de officiële kanalen. De Fransman komt over van Borussia Dortmund en tekent voor vijf jaar bij de Catalanen. Barça maakt officieel bekend dat het minstens 105 miljoen euro betaalt. De transfersom kan via bonussen oplopen: Dortmund meldt dat het gaat om maximaal 42 miljoen euro erbovenop. Dembélé ondergaat maandagochtend de medische keuring en krijgt een transferclausule van vierhonderd miljoen euro. Hij gaat met rugnummer 11 spelen in Camp Nou.

Dembélé werd al weken in verband gebracht met een overstap naar Camp Nou, maar nadat Neymar voor 222 miljoen euro vertrok naar Paris Saint-Germain, maakte Barcelona echt werk van zijn komst. De club wilde snel handelen na het verlies van de Braziliaanse sterspeler en had naast Philippe Coutinho van Liverpool ook Dembélé op de korrel. Eerder stuurde de Spaanse grootmacht een zware delegatie naar Duitsland om de deal te doen slagen. Dembélé was ondertussen geschorst bij zijn club, nadat hij plots absent was bij een training in afwachting van de transfer.

De onderhandelingen verliepen echter moeizaam, omdat de club van trainer Peter Bosz een vertrek helemaal niet zag zitten. Dortmund had Dembélé nog maar een jaar in huis, nadat die Borussen in de zomer van 2016 ongeveer vijftien miljoen euro neerlegden bij Stade Rennes, en hoopte dat de Fransman zou uitgroeien tot wereldster in het Signal Iduna Park. Dortmund verlangde daarom een gigantische geldsom voor de twintigjarige aanvaller. Barcelona had genoeg geld in kas nadat er 222 miljoen euro is bijgeschreven met het vertrek van Neymar, maar vond de vraagprijs aan de hoge kant.

De Duitse club vroeg een bedrag van 150 miljoen euro en weigerde genoegen te nemen met een lager bedrag. Borussia Dortmund veegde diverse aanbiedingen van tafel en stelde Barcelona een ultimatum. De Catalanen moesten uiterlijk voor komende zondag met het juiste bod komen, anders zou de deal definitief van tafel zijn. Toch heeft Barça het contract van Dembélé bij Dortmund, dat liep tot medio 2021, uiteindelijk afgekocht. Met de transfer gaat er een droom in vervulling voor Dembélé.

De buitenspeler stelde eerder dat hij dolgraag in het shirt van Barcelona wilde spelen en had vorige week al alle verwijzingen naar Dortmund op zijn sociale media-accounts verwijderd. Dortmund zal ongetwijfeld blij zijn met de transfersom, maar baalt dat de groeibriljant Duitsland verlaat: de Frans international kende met 10 doelpunten en 21 assists een zeer goed debuutjaar en de club hoopte, tevergeefs, dat het langer van de aanvaller kon genieten.

Is Ousmane Dembélé de ideale opvolger van Neymar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 augustus 2017 om 13:47

Welkom dembele🤛🏼
Nu alleen nog Suarez eruit
Lewa erin en Boateng als cv
Pfff barca heeft echt een paar domoren als leiding

25 augustus 2017 om 17:06

Dit is een grapje neet ik aan? Waarom Lewa ipv Suarez.

25 augustus 2017 om 17:07

Waar zou je een kapitaal uitgeven aan Lewa (niet dat die überhaupt weg wil maar enfin) terwijl je Suarez hebt? Dat is echt onzin. Een goede CV moet er wel bij ja.

25 augustus 2017 om 17:08

Barca hoe is jouw reactie relevant aan ofnc zijn comment? Beetje makkelijk likes scoren? On: zulk nieuws moet zo snel mogelijk geplaatst worden dus zitten altijd veel fouten in

25 augustus 2017 om 17:19

Lewa end Boateng naar Barca? En jij denkt dat Bayern ze gaat verkopen?

Geweldige aankoop voor Barca natuurlijk. Dit is een toekomstig Gouden Bal winnaar, of iig kanshebber. Natuurlijk is het bedrag weer idioot, maar dat was te verwachten. Ben echter bang dat Barca met Dembele er nog lang niet is. Achterin moet er kwaliteit bij en ook op het middenveld.

25 augustus 2017 om 17:42

Haha zou niet gek staan te kijken dat Messi er Voor zorg dat hij het word.
En dat hij dan zeg kijk Neymar had jij kunnen zijn.

25 augustus 2017 om 17:58

Met deze speler is barca er nog lang niet. kwalitatief ben je nog steeds op achteruit gegaan en het team raakt verder in verval. Domme keuze daarom wat mij betreft van Dembele. Zie barca dit jaar geen prijs winnen.

25 augustus 2017 om 18:08

Te veel risico als je het aan mij vraagt, want zo goed is hij helemaal niet. Maar goed, we zullen zien.

25 augustus 2017 om 18:24

Dembele is echt wel een klasbak hoor. Een betere vervanger voor neymar is er niet.

25 augustus 2017 om 19:03

Deze jongen is verdomd goed.

25 augustus 2017 om 20:11

Dembele is waanzinnig goed. Deze jongen wordt de allerbeste. Zijn overzicht, pass, techniek, snelheid zijn ongekend. Bovendien een neusje voor de goal.

25 augustus 2017 om 18:24

Achterin? Hmm ik weet het niet. We hebben nu alleen een creatieve top-middenvelder nodig en dan zijn we er rond. Vorig jaar was RB-positie achterin wel zwak, maar nu heb ik er alle vertrouwen in dat Semedo het goed gaat doen. Ben ook erg blij met de komst van Dembélé.
Veel mensen zeggen dat Barca achteruit is gegaan en dat Dembélé Neymar niet zomaar kan doen vergeten, maar daar ben ik niet helemaal mee eens. Natuurlijk is Dembélé niet zo goed als Neymar, maar je kan het ook anders zien: Laatste jaren hadden we MSN op front, maar omdat ze alle 3 tot de echte top behoorden, moesten ze elke wedstrijd 90min volmaken. Na deze drie kwam dan ook niets en andere aanvallers kregen weinig kansen en minuten, waardoor ze niet konden groeien en in het geval ven een blessure hadden we een probleem. Met Dembéle ipv Neymar kan je ook een Denis Suarez soms inbrengen en je selectie wordt met de tijd steeds breder. Bovendien moest alles van MSN komen(omdat ze waren DE Msn) en ons middenveld werd steeds minder creatief. Onze backs kwamen steeds minder op, omdat bijvoorbeeld Neymar heel vaak Jordi Alba niet aanspeelde wanneer laatsgenoemde een run maakte. Toen Deulofeu eenmaal daar stond, zag je weer hoe belangrijk een Alba is. Nu nog maar een middenvelder Bartomeu. Het bestuur heeft wel oke gehandeld inzaken Dembélé, lijkt mij. 105miljoen vast is een acceptabel bedrag nowdays en mocht hij het zo goed dat we alle bonnussen moeten betalen, vind ik die 42miljoen absoluut niet erg. Een ding nog: ze moeten een goed huurdeal regelen voor Alëna, want mocht er nog top-middenvelder komen, dan zie ik hem niet veel spelen.

25 augustus 2017 om 19:05

Ben alleen bang dat die middenvelder niet gaat komen. Paulinho is al binnengehaald, wat enorm klote is voor de Barca fans aangezien de kans op een top middenvelder dan toch wel klein is geworden. Die Seri van Nice zou mooi zijn, maar goed.

Centraal achterin mag er wel iemand bij.

25 augustus 2017 om 19:43

Ja, een Mina die 9miljoen kost, zou miss wel erbij kunnen.

Verder ben ik daar ook bang voor. Ik had Seri wel graag bij Barca gezien, maar nu Paulinho er toch is, is Seri niet meer nodig. We hebben genoeg wisselspelers voor het middenveld. Wat er ontbreekt, is eentje van wereldniveau, die heel creatief is. Iemand die samen met Iniesta kan opbouwen, versnellen... en Iniesta dan ook in de toekomst vervangt. Coutinho, Alli, Thiago of Ozil. Mogen ze onhaalbaar zijn, dan hoeft er niemand te komen.

Ik las vanmorgen dat Goretzka er open zou staan om naar Barca te komen. Ik weet niet of het waar is, maar kan iemand zijn kwaliteiten omschrijven? Ik heb hem zelf maar paar wedstrijden zien spelen.

25 augustus 2017 om 21:49

Veelzijdige middenvelder, eentje die zeldzaam is. Zowel verdedigend als aanvallend erg nuttig en creatief. Sterke pass kwaliteiten, en bijzondere traptechniek. Longen van een paard. Weet niet of hij helemaal bij Barça past, maar hij zou er sowieso slagen.

Graag een vertrekclausule van 1 miljard opnemen.............we weten natuurlijk niet wat volgend jaar gaat gebeuren met de markt....

25 augustus 2017 om 17:32

Gewoon geen clausule anders??

25 augustus 2017 om 17:34

Zonder clausule kunnen ze met de speler praten zonder dat de club het weet. Dus ze kunnen hem onder andere veel geld beloven, iets wat bij bijv. Davinson sanchez is gebruikt

25 augustus 2017 om 17:36

In Spanje zijn afkoopsommen in contracten verplicht, dus dat is geen mogelijkheid.

25 augustus 2017 om 17:36

Een clausule is verplicht in Spanje.
147 miljoen is veel te veel. Maximaal 75 miljoen was een redelijke prijs geweest. Barcelona kan leren van Juventus hoe je selectiebeleid moet voeren voor de toekomst. Die weten al welke spelers ze over 2 tot 3 jaar willen en polsen de speler en sturen san gezamenlijk aan op een transfer. Nu vind ik Dembele een paniekaankoop.

25 augustus 2017 om 17:36

Het is in Spanje verplicht om een clausule op te nemen in het contract.

25 augustus 2017 om 17:37

Zonder toestemming van de club mag je nooit met een speler praten. Dan krijg je hetzelfde verhaal als Liverpool en Southampton betreft Van Dijk. Wat je zegt is dus onzin. Tevens is geen clausule geen optie, aangezien het in Spanje - verbeter me als dit niet meer zo is - het verplicht is om een afkoopsom te laten opnemen.

25 augustus 2017 om 17:45

Dat kan genoeg zijn geweest.
Maar niet voor een club die net 222 miljoen binnen heeft gekregen.
Andere clubs zien de euro tekens al in hun ogen als Barca kom.

25 augustus 2017 om 17:48

400 miljoen, maar het is verplicht in spanje, je moet in staat worden gesteld om je contract af te kopen en jezelf vrij te pleiten.

25 augustus 2017 om 17:56

Het is logisch dat BVB zoveel geld vraagt, want ze ontvangen maar 75% van het bedrag. 25% gaat naar een ander bedrijf. Althans, dat heb ik vernomen.

25 augustus 2017 om 18:35

Als een club bereid is om een vastgestelde afkoopsom te betalen dan heeft die betreffende club géén toestemming nodig van de verkopende ploeg...

25 augustus 2017 om 18:49

Okee haha, weer iets bijgeleerd vandaag. Ben ik echt blij mee dat Juve geen clausule's invoert.

25 augustus 2017 om 18:32

Hoe hoger de clausule des te hoger het salaris.

25 augustus 2017 om 20:13

Benzema en Ronaldo hebben ook 1 miljard, dus nog geen gek idee

Hehe. Werd tijd. Veel te veel geld maar wel een geweldige speler met potentie om bij de beste in wereld te gaan horen.

25 augustus 2017 om 17:38

Het schokkende is eigenlijk dat ik niet eens meer opkijk van dit bedrag. Een paar maanden geleden dacht ik dat dit ondenkbaar was. Nu is 147 miljoen marktconform. Trieste constatering.

25 augustus 2017 om 17:49

Dat komt meer omdat Barcelona 225 miljoen heeft ontvangen en dat was niet geheel onopgevallen gebeurd...

Op Barça site staat 105 miljoen wat met bonussen nog kan oplopen samen met pogba dus duurte ter wereld.

Clausule in zijn contract van 400 miljoen euro. Aldus fc barcelona

25 augustus 2017 om 17:12

Zei Barca bij de aankoop van Neymar niet ook dat het om 'slechts' (iets van) 40 miljoen ging? Het is niet dat ik de media direct geloof, maar Barca ook niet.

25 augustus 2017 om 17:17

Ik denk dat Barca zijn lesje wel geleerd heeft na het Neymar debakel en sindsdien zijn ze altijd heel erg transparant over transfers.

25 augustus 2017 om 17:18

Gelukkig is Borussia Dortmund beursgenoteerd en zijn ze verplicht om het werkelijke bedrag bekend te maken aan de aandeelhouders. De kans lijkt me klein dat Barcelona met die wetenschap bewust een foutieve transfersom communiceert. Kortom; 105 miljoen euro vast, 42 miljoen variabel (opgebouwd uit verschillende bonussen als het winnen van de Ballon d'or, het winnen van de Champions League en makkelijker te behalen variabelen). Als het goed is communiceert Dortmund die 'as we speak' aan hun aandeelhouders.

25 augustus 2017 om 17:20

Je vergeet een ding: Een kwart van de transfersom gaat direct naar Stade Rennes.

25 augustus 2017 om 17:21

Mijn fout. Dat verandert een hoop, bedankt voor die info. Nog steeds veel.

25 augustus 2017 om 17:26

Op de Dortmund Fb staat echter volgens mij wel dat Dortmund 105 krijgt (met 40 aan bonussen) en Stade 20. Dat wordt dus wel degelijk 125. Maar met mijn gebrekkige Duits kom ik niet ver.

25 augustus 2017 om 17:34

@ Straven

Rennes ontvangt nog 20m € uit deze transfer

25 augustus 2017 om 17:35

Vooralsnog communiceert Dortmund via de eigen website een vaste transfersom van 105 miljoen euro en geeft aan dat dit met maximaal veertig procent aan variabelen op kan lopen. Ze doen geen melding over een betaling aan Stade Rennes.

Overigens is het niet aan Barcelona om een bedrag aan Stade Rennes over te maken, dat doet Dortmund naar aanleiding van de transfersom die zij ontvangen hebben. Lijkt me dus sterk dat er naast die 105 miljoen euro ook nog eens 20 miljoen euro aan Stade Rennes betaald moet worden. Dat zou alleen het geval zijn als Stade Rennes nog een deel van de transferrechten in handen had. Dat is niet het geval, dus 105 miljoen plus 42 miljoen variabel lijkt me de transfersom.

25 augustus 2017 om 17:36

Rond de 40 procent aan bonussen dan kom je uit op 42 miljoen. Hoeveel procent krijgt Rennes eigenlijk?

25 augustus 2017 om 17:38

25% gaat naar Stade Rennes het is echter wel in 2 onderdelen verdeelt, een gedeelte is wegens opleidingsvergoeding en de rest wegens contractuele afspraken omtrent doorverkoop

25 augustus 2017 om 17:40

Oke, duidelijk. Lager dan waar Dortmund op hoopte.

25 augustus 2017 om 17:47

Stade Rennes krijgt volgens mij 25 procent van de vaste transfersom, verdeeld in de twee categoriëen die Swaffelendekip aangeeft.

25 augustus 2017 om 18:20

Uiteindelijk zal Dortmund meer geld krijgen want dat bonus geld zal sowieso betaald worden. Een van de voorwaarden was (correct me if Im wrong); zich kwalificeren voor de CL.
Dus reken maar oo dat Dortmund binnen 2 jaar wel
Meer dan 120m aan overhoudt.

26 augustus 2017 om 02:49

Als we uiteindelijk die 40 miljoen in bonussen moeten uitbetalen, betekent dat waarschijnlijk dat Barcelona kampioen wordt, de CL pakt en dat Dembele op het podium van de Gouden Bal staat. Daar kan ik best mee leven als investering.

Uiteraard zullen er ook clausules instaan zoals aantal wedstrijden/minuten per seizoen, maar het zou me verwonderen mocht CL-deelname een van de voorwaarden zijn.

Volgens de officiele website van Barcelona gaat het om een bedrag van minstens 105 miljoen exclusief bonussen. Er is een buy-out clausule opgenomen van 400 miljoen.

Flink bedrag. Nu de op 1 na duurste speler, terwijl ie 1 seizoen leuk heeft gepresteerd bij Dortmund op zijn 19e. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij Barca, Dat ie zeer getalenteerd is staat niet ter discussie, maar om even Neymar te vervangen. Dat is niet makkelijk.

Haha het mooiste is nog Stade Rennes die een bedrag tussen de 20-25 miljoen gaat pakken additioneel op de 15 die ze vorig jaar zomer voor hem hebben gekregen.
Super speler maar enorm veel geld.

Kan 105 miljoen voor een Bale of Pogba nog wel een beetje begrijpen... Maar voor hem? Met alle respect. Knettergek.

25 augustus 2017 om 18:03

Tegenwoordig speelt er zoveel mee omtrent het bepalen van een transferwaarde die op moment een logische keuze moet zijn. Achteraf kan je pas spreken of het ook logisch is geweest.
de 105 van pogba is nu een lachertje aan het worden.
Dat kan bij dembele net zo gaan zijn, er gaan meer van deze bedragen worden betaald en al deze spelers gaan potentiële "de beste speler van het jaar van de wereld" moeten worden.
Echter als je dembele hebt gevolgd is hij in vergelijking met pogba meer waard op basis van bijdrage in scoren en assists, dan zijn leeftijd, dat barca 222 aan neymar heb verdient, dembele zijn potentiele vervanger is, dortmund een goede positie had, ik geloof dat dembele het wel gaat maken in barcelona.

Alleen natuurlijk is 100 miljoen teveel voor een bale een pogba een dembele, op dit moment zou een neymar pas die 100 moeten overstijgen, gezien hij van barca zou komen, msn misschien wel de beste aanval was in de wereld, mja we zijn duidelijk veel verder dan die bedragen.

25 augustus 2017 om 18:40

hij is 20 en heeft al meer techniek dan bale.

Liever veel te veel betalen voor een speler die je daadwerkelijk beter maakt dan tien van die Paulinho, Gomes, Arda Turan of Vermaelen-transfers. Ben ontzettend blij met zijn komst! Waanzinnig talent en heeft de rauw potentie om uit te groeien tot één van de beste spelers van zijn generatie. Hopelijk krijgt hij daar bij Barcelona de kans toe en erkennen zijn medespelers ook zijn kwaliteiten. Geweldig aankoop, belachelijke transfersom.

25 augustus 2017 om 17:20

En..opgelucht? Afgaand op jouw stukken, had je het best zwaar volgens mij :P

25 augustus 2017 om 17:23

Nee, het bestuur zit er nog steeds. Het verlies van Neymar is nu opgevangen, maar de selectie had ook nog een middenvelder van wereldklasse nodig om de strijd op het middenveld weer te winnen. Marco Verratti was ideaal geweest en met Paulinho en mogelijk Coutinho heb je nog steeds niet het type speler dat men nodig heeft. We hebben een type-Xavi nodig en dat ziet dit bestuur nog steeds niet.

Verder hoop ik dat de socio's het grotere plaatje niet uit het oog verliezen en op 8 september deze criminelen definitief de club uit werken. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om de motie van wantrouwen te steunen ondanks dat ik zelf niet mag stemmen.

25 augustus 2017 om 17:54

Het verlies van Neymar is helemaal niet opgevangen want, Dembele is nog niet van het niveau Neymar. Als je naar vorig jaar kijkt is Barca gewoon nogsteeds zwakker dan vorig jaar. Wat Barca eens moet doen is die lachwekkende verdediging versterken waarmee Real Madrid erotishe handelingen verrichtte

25 augustus 2017 om 18:17

Neymar is ook niet te vervangen, dembele is een hele goede optie om die plek in te nemen, verder moet je als club ook opbouwen, je kan niet alleen maar direct succes kopen, real madrid was voor hun succes van de laatste jaren ook niet een prijzenpakker, beckham tijd wonnen ze niks, begin ronaldo tijd wonnen ze niks, je kan niet altijd de beste blijven en voorlopig zijn ze nog niet zo afgezwakt als de milanos,

25 augustus 2017 om 18:39

Ach hoeft toch ook niet? Je hebt Suarez en Messi voorin, in die linie zit je gebakken. Dan denk ik liever dat je er een wereldtalent naast zet van 20 jaar waar je 10-15 jaar mee verder kan, ook nadat eerder genoemde spelers op pensioen zijn, dan een jongen van het niveau van Neymar waar je maar 5 jaar uit haalt en die ongeveer tegelijkertijd met die andere grote 2 zijn schoenen aan de wilgen hangt. In die zin is het vertrek van Neymar wel degelijk opgevangen. Het team in het algemeen is nog steeds zwakker dan voor Neymar vertrok, maar om daar wat aan te veranderen moet men inderdaad naar andere linies kijken.

Niet perse de achterhoede imo. Umtiti en Pique zijn top, en ook Alba en Semedo zijn echt goede spelers, alle 4 bij de besten op hun positie. Het middenveld is echter de linie waar Barca momenteel wordt afgetroefd.

25 augustus 2017 om 19:42

Waar is dat Oh zo geliefde opleidingsteam van Barca gebleven? Ze waren toch altijd zo trots op hun jeugd en dat ze die verkozen om in de basis te spelen ipv hele dure en gekke aankopen?

Barca is precies hetzelfde geworden als koopclubs Real, City, United, PSG en Chelsea. Alle glans en schoonheid is weg bij deze club. De enige clubs waar ik nog echt grote respect voor heb zijn Bayern, Arsenal, Liverpool en Real begint nu ook met heeeeeel goed doorselecteren en investeren in de toekomst over het algemeen geen gekke bedragen (behalve die 16 jarige speler van 40 miljoen wtf).

De argumenten van Barca tellen niet meer. Ze zijn net zo gek geworden. Alle jeugdspelers die een hoge potentie hadden maken het niet waar en de jeugdopleiding heeft gefaald. Deze transfer is hier het voorbeeld van. Te triest deze gekke bedragen. De Fifa en Uefa moeten hier een einde aan maken. Deze bronnen van oliegeld en gekke sheiks. Het is lijken wel kinderen in de zandbak (haha zandbak snap je) die graag allemaal het grootste schepje willen hebben.

Dembelé heeft een domme transfer gemaakt, maarja als Barca komt zeg je niet snel nee. Hij had dit jaar bij Dortmund moeten vlammen en ik had graag willen zien hoe onze Petertje het Bayern goed moeilijk had gemaakt. Nu zie ik dat wat somberder in.

25 augustus 2017 om 20:33

Real8Madrid

Vind je Pique echt top? Vraag me toch echt af waarom? Zwakste schakel in mijn ogen bij Barca achterin. Geen idee waarom de media hem blijft ophemelen.

26 augustus 2017 om 09:05

Hou dan eens een hele wedstrijd je ogen op hem gericht - dan zal je het zien. Pique is kopbalsterk, snel, technisch van barca-niveau en ook uitermate belangrijk in de opbouw. Momenteel is er voor het barca-spelletje geen betere, en is hij uitermate belangrijk zoals een Ramos bij Real

25 augustus 2017 om 21:17

Een groot talent, maar mijns inziens onverantwoord als je de transfersom afzet tegen het risico. Een iñaki Williams is ook snel, doelgericht, jong, en technisch. Hij mag dan minder tot de verbeelding spreken dan Dembele, maar kost nog niet de helft, en heeft alle eigenschappen die een Barca speler nodig heeft. Met de juiste begeleiding, en wereldtoppers als Suarez, en Messi naast zich kan ook hij zich naar dat niveau toewerken.

Laten we eerlijk zijn, Dembele speelde vorig jaar bij Stade Rennes, en koste 15 miljoen.

26 augustus 2017 om 12:44

Helemaal met je eens! Barcelona dient na dit jaar (of het liefst nu nog) de selectie eens echt goed op te schonen: Douglas, Gomes, Turan, Vermaelen verkopen, Alcacer en 1 of 2 van de jonge middenverders verhuren en dan alleen nog maar echte versterkingen, dus wereldtoppers, kopen vanaf dat moment. Focus op de eigen jeugd en vul die aan met wereldsterren waar nodig.

Heerlijk! Dembele is een hele goeie maar nog veels te jong. Nu hopen dat Dortmund dat geld goed uitgeeft.

25 augustus 2017 om 17:29

Oh dat komt wel goed met Dortmund hoor. Daar twijfel ik, en ik geloof iedereen, totaal niet aan.

Welkom! Eindelijk een transfer waar je als Barca fan wat mee kan. Goed niveau voor nu en ontzettend veel potentie. Het bedrag (dat Borussia als beursgenoteerd bedrijf openbaar zal moeten maken?) is sowieso veel te hoog. Dat was in deze gekke markt en met een bestuur dat niet kan onderhandelen, een zwakke onderhandelspositie had en de wanhoop nabij is zeker te verwachten.

Ben benieuwd hoe deze linkspoot (hoewel hij rechts ook sterk is) het op linksvoor gaat doen en het allerbelangrijkste: hoe zijn chemie met Messi gaat zijn. Neymar Suarez en Messi konden elkaar soms blind vinden en dat zal ook nu belangrijk zijn. De toekomst van Barcelona wordt nu aan hem gelinkt (overgenomen van Neymar).

Er zal, doordat hij Neymar moet vervangen en door zijn flinke prijskaartje, veel van hem verwacht worden. Hij zal direct moeten presteren en ook in de toekomst zich goed moeten ontwikkelen. Hij zal in dienst van het elftal moeten spelen (omdat Messi verdedigend al weinig doet) en de balans moeten vinden tussen via een persoonlijke actie voor gevaar zorgen en meegaan in het pass spelletje.

Deze transfer hing al lang in de lucht en ik ben blij dat Barcelona eindelijk een echte versterking heeft binnengehaald, al nemen de hele transfersoap en de prijs toch een beetje van de pret weg. Força Barça!

25 augustus 2017 om 17:56

Dembele is wel de beste van zijn generatie. In potentie is hij een gouden bal winnaar. Alleen op dit moment is Neymar beter dus ja Barca gaat er nog tijdelijk op achteruit.

Ach ja alles is al gezegd over de riante bedragen. Dembele deed het goed bij Rennes, maar speelt pas 1 seizoen echt goed dus het blijft idioot, maar de jongen heeft wel hartstikke talent en zal tot een grote speler uitgroeien. Barca had hem ook echt nodig dus we zullen zie hoe lang hij nodig heeft om een niveau van Neymar aan te tikken, als hij dat al haalt.
Iemand moest komen Dembele heb je denk ik liever dan Coutinho dus mooi voor barca

Mooie speler voor barca maar natuurlijk teveel geld, nu nog een goede ervaren verdediger en het liefst nog een middenvelder, dan zie ik ze wel weer kanshebber voor de cl en titel

Vessels teveeel geld met alle respect. Wat heeft huh gepresteerd on 147 miljoen waard te zijn? CL gewonnen? Bundesliga gewonnen? Gouden schoen?? Krankzinnig. Dat voor een talent.

Hele logische transfer. Eén van de weinige spelers die zelfs maar de potentie heeft om Neymar op te volgen. Dat hier dan ook een flinke som geld bij hoort is vanzelfsprekend. Dortmund wist dat Barça flink in de buidel zou moeten tasten om aan te blijven haken bij het niveau dat we van hen gewend zijn.

Als Twente-fan hoop ik overigens dat Dortmund hun oog weer op Corona laat vallen om Dembele op te volgen. Die vermeende 9% die wij van het transferbedrag krijgen, zou voor ons een enorme som geld zijn.

Duurder dan Ronaldo, haha bizar. Maar helaas, dit soort bedragen worden in de toekomst normaal.

Krankzinnig veel geld voor zo jongen. Ben benieuwd hoe die het gaat doen bij Barca.

25 augustus 2017 om 19:10

Ook duurder dan Cruyff, Maradona, Zidane etc. Het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik dat veel te veel voor hem. Ik had eergisteren een discussie hierover met iemand. Die vond omdat hij in potentie een topper kan worden hij dit waard was. Terwijl in mijn ogen ook met de markt vandaag je op z'n minst iets moet hebben laten zien. Dembele heeft laten zien dat hij een talent is, maar hij heeft nauwelijks nog laten zien dat ie bij de beste 3 voetballers van de Bundesliga hoort, of in de Champions League een aantal jaar op top niveau zit.

Uiteraard veel geld maar een broodnodige aankoop voor Barca. Dit was toch een van de best denkbare vervangers voor Neymar. Uiteraard ga je er op achteruit maar dat kon ook niet anders.

Meest zotte transfer tot nu toe. Dembele heeft past een seizoen vrij aardig gespeeld en gaat meteen muiten om te vertrekken. Ben benieuwd of Bosz nu ook nieuwe versterken mag halen voor Dortmund.

Ben blij dat het nog gelukt is en deze soap eindelijk voorbij is. Nog even aanvullend: Borussia ontvangt nog 40 van de transfer som, 105m € als bonussen tijdens Dembele"s verblijf in Barcelona.

In de wandelgangen rond het stadion hebben ze het vandaag over enige Malcom van Girondins die misschien nog t/m 31-08 verplicht wordt.

Veel spannender was nog de balans persconferentie vanochtend. Borussia is weer "groter" geworden. Hun omzet in seizoen 2016/17 is boven de 400m € geklommen. Belangrijk dat de club verder groeit. Prima management.

25 augustus 2017 om 17:36

Ben daar echt heel blij om. Ik weet niet of Malcom de opvolger is voor Dembélé (misschien is dat gewoon wel Pulisic), maar in ieder geval een goede breedteversterking.

25 augustus 2017 om 17:46

Ja, maar het team moet tenminste op alle posities gelijk sterke (of bijna dan) spelers hebben.

25 augustus 2017 om 17:46

Bild heeft nu gezegd dat een transfer van Malcom niet aan de orde is.

25 augustus 2017 om 17:56

Zal kunnen, we zien wel, ik maak mee helemaal geen zorgen over het transfer beleid van Bvb, hahaha

Doei Ous. Het was een leuk jaar, maar het maakt me eigenlijk vrij weinig uit. Niet zoals Hummels, Lewandowski of Götze. Dat lag ook aan de club waar zij naartoe gingen, maar ook Miki en zeker Gundogan deden meer pijn, omdat die al veel langer speelden voor Dortmund. Succes Ous.

Welkom Ousmane! Ik kan niet wachten om hem te zien debuteren. Het bedrag is nogal extreem maar de markt is verziekt. Laat ons hopen dat hij snel een klik kan maken met Messi zodat Leo wat meer vrijuit kan voetballen. Hij heeft wel nog enorm veel potentie, nog maar 19! Ik zie het helemaal goedkomen met hem.

Prima aankoop van Barca, daarmee ook het gat weer aardig gedicht die Neymar had achtergelaten. Nu is het natuurlijk afwachten hoe die jonge zich gaat ontwikkelen en of hij de Braziliaan kan doen gaan vergeten.

Ben blij met zijn komst al is het een belachelijke bedrag. Ik hoop dat hij net zoals Neymar niet lang nodig zal hebben om zich aan te passen.

We blijven wel een middenveld crisis hebben. Ik had echt gehoopt op 2 topspelers aka type Verratti is hard nodig. Sinds Xavi's vertrek zie je echt duidelijk verschil op het middenveld. Iniesta kan het spel ook niet meer dan jaar of 2 aan verwacht ik.

Ben heel blij aan de ene kant, maar dat bedrag...zo'n jonge kerel is dat echt nooit waard. Wat een druk op zijn schouders. Ik hoop dat ie het zal waarmaken.

Eindelijk is dembele binnen. Dit was na het vertrek van neymar toch wel de belangrijkste prioriteit. Tuurlijk is 140 miljoen belachelijk veel geld voor elke voetballer maar in de huidige markt is het gewoon marktconform. Dembele is een absoluut toptalent die in zn leeftijdklasse top 3 van de wereld is en mischien over een paar jaar voor de gouden bal kan gaan met begeleiding van messi. Toen neymar gekocht werd zei iedereen robinho 2.0 en d8 veel dat hij neymar youtube voetballer was. Maar als je hem een beetje volgde zag je dat hij speciaal was bij dembele is dit niet anders. Toch neemt barca risico met 400 miljoen had toch minimaal vanaf 500miljoen gezien. Als dembele zich stormachtig blijft ontwikkelen probeert qatar het mischieb weer te flikken

25 augustus 2017 om 20:32

Verschil tussen Dembele en Neymar is dat Barca wel de droomclub is van Dembele. Daardoor krijg je minder van die streken als met Neymar.

En nu nog Vermaelen, Douglas, Turan en Munir verkopen !!!
Hopelijk krijgen ze voor dat kwartet nog ongeveer 30 of 35 miljoen en halen ze nog een centrale verdediger in de plaats. Inigo Martinez, Yerry Mina of Mauricio Lemos zou een mooie aanwinst zijn om mindere en oudere verdedigers zoals Mathieu, Vermaelen en Mascherano (volgend seizoen) te vervangen.

Barcelona heeft een transferbudget van ongeveer 300 miljoen met de verkoop van Neymar inbegrepen.
Hiervan gaat onmiddelijk 105 miljoen voor Ousmane Dembele, 40 miljoen voor Paulinho, 30 miljoen voor Semedo en 12 miljoen voor Deulofeu alweer vanaf, in totaal 187 miljoen. Dus moet er nog een transferbudget van rond de 100 miljoen beschikbaar zijn. Tel daarbij nog mogelijk een aantal verkopen uit de eerste alinea en dan kan dat oplopen tot maximaal 135 miljoen.

Ik stel voor als Barcelona vol voor de prijzen wil blijven gaan ze nog minstens een centrale verdediger moeten aantrekken. Normaal had men ook een topper voor het middenveld nodig. Maar laten we kijken hoe Andre Gomes en Paulinho er het dit seizoen van maken. En de vraag is of Iniesta gedurende het hele seizoen nog van grote waarde zal zijn. Het middenveld is op dit moment wel zeer breed en volgende zomer zullen er toch een aantal moeten vertrekken. Ideaal om dan een absolute topper te kopen met het WK in zicht. Als Barcelona slim is proberen ze in de laatste week nog een paar onnodige spelers te verkopen, halen ze wel nog 1 verdediger in plaats van Mathieu en Vermaelen en volgend jaar Mascherano maar schuiven ze het resterende transferbudget van om en bij de 100 miljoen door voor volgende zomer, wetende dat er dan zeker een aantal middenvelder verkocht zullen worden en er ook een gereserveerd transferbudget van 60 of 80 miljoen beschikbaar zou moeten zijn kunnen ze waarschijnlijk makkelijk 200 miljoen uitgeven en dat zou wel eens kunnen oplopen naar 250 of zelfs ongeveer 300 miljoen maar dan zullen ze flink moeten verkopen.

Ik denk dan aan spelers zoals Andre Gomes, Rafinha, Rakitic, Paco Alcacer, Mascherano, Deulofeu, Paulinho, Aleix Vidal en ook Arda Turan als die nu niet verkocht raakt. Dan is ook de vraag of Iniesta dan is gestopt? Als je al deze spelers verkoopt heb je niet alleen een pak inkomsten maar ook een heleboel salaris vrij als je hiervoor maar maximaal 3 spelers terug wilt halen. Lijkt mij dat ze in dit geval makkelijk 120/130 miljoen krijgen voor de spelers 100 (transferbudget 2017) 60 of 80 miljoen transferbudget voor 2018 = 300 miljoen. Hiermee halen ze 2 topspelers en kunnen ze opnieuw een poging doen voor Verratti en Dybala elk 150 of 165 miljoen. Wetende dat er dan 10 spelers de club verlaten en er 2 absolute toppers terugkomen, aangevuld met jeugdspelers uit Barca B waaronder Alena. Nog een extra verdediger voor de breedte en dan denk ik dat het zeer goed komt. Ook qua salaris doen ze goede zaken, 2 directe top aankopen maar het gevolg zal zijn dat de breedte op het middenveld dan wel tot het minimum is gemaakt.

Dan hou je op het middenveld enkel nog Sergi Roberto, Sergio Busquets, Denis Suarez, Carles Alena en een topaankoop zoals Verratti. 5 spelers voor 3 posities... al kan je Messi zeker in de toekomst nog vaker tot het middenveld betrekken.

Aanvallend heb je dan Dembele, Suarez, Messi en een topaankoop zoals Dybala (kan tenslotte zoals Messi ook een aanvallende rol op het middenveld bespelen maar dan moet er gespeeld worden met 2 controleurs (busquets en Roberto)...

Verdedigend hebben ze dan Alba, Digne, Umtiti, Piquã£â©, Marlon, Yerry Mina, Semedo (en Roberto of Vidal nog als 2de optie voor de rechtsback) en moet er nog een centrale verdediger bijgeteld worden, hopelijk Inigo Martinez of Mauricio Lemos dus.

Ter Stegen, Cillesen.

Een selectie dus van 19 spelers, zeer krap wel maar daar komen nog wel een paar jeugdige spelers bij voor de breedte en vooral uit eigen jeugd, oa Sergi Samper, Sergi Palencia, Rafa Mã£âºjica, Marc Cucurella, Josã£â© Manuel Arnã£â¡iz,... jeugdige spelers die met een goede trainer de kansen zullen krijgen en mogelijk mogen we van die 5 namen 1 iemand verwachten die zal doorgroeien om een vaste basisplaats te veroveren.

Barcelona zou dus onder deze veronderstelling waarbij ze flink verkopen een prachtige krappe selectie overhouden van ongeveer 20 spelers en daarbij makkelijk 5 jeugdige spelers aanvullen voor de breedte. Maar kunnen ze zeker naast een Dybala en Verratti wel nog een breedteaankoop uitvoeren (liefst dan defensief of het middenveld, of ze verkopen Rafinha bijvoorbeeld toch niet).

Best veel geld voor een speler die net doorgebroken is.. Goede handel van Dortmund..!

Top. En nu doorpakken met een versterking op het middenveld! Maar wie.. coutinho?

Ik krijg de indruk dat de coach 442 wil gaan spelen, mogelijk met Coutinho en Dembele op de vleugel en Suarez in de spits. Messi als 'valse 9'/nr.10. Maar waar zet je Iniesta dan neer?

25 augustus 2017 om 20:36

Eigenlijk een 4231 dan. Hangt ervan af of je Messi nu tot de aanval gaat rekenen of als een aanvallende middenvelder in een 4231.

Hoop dat Coutinho niet komt en Barcelona in het vertrouwde 433 blijft spelen. De enige opsteling waar ik wel wat nut in zie is een 2-6-1-1 maar lijkt mij te riskant of op dit moment onherkenbaar om uit te voeren. Eigenlijk hetzelfde zoals Atletico Barcelona uitschakelde met een soort 3-6-1 dan maar dan dient in een 2-6-1-1 Suarez in de spits, Messi als aanvallende middenvelder met daarachter een 6 mans lijn en nog 2 centrale verdedigers die meestal vlakbij beide hoeken van de grote rechthoek dienen plaats te nemen. En nog een keeper. Met iets voor de halve maan, dus tussenin de 2 centrale verdedigers maar dan dieper op het veld dient dan de meest defensieve en centrale middenvelder, ik denk dan aan Mascherano of Busquets.

Ik denk dat een 1 - 2-6-1-1

----------------------------Suarez

----------------------------------Messi

Dembele-Iniesta/Denis---------------------Rafinha-...
-----------------------Busquets-Roberto-----------...
------------------Umtiti ------------------ Piquã©

-----------------------------Ter Stegen

Je kan het hier eigenlijk ook een 3-5-1-1 gaan noemen als je Semedo als rechtsback gaat rekenen. Krijg je eigenlijk een soort 3-2-4-1

Ter Stegen
Semedo
Piqué
Umtiti
Alba
Roberto
Busquets
Dembele
Messi
Coutinho
Suarez
26 augustus 2017 om 00:42

Valverde gaat gewoon zijn gekend systeem spelen 4-2-3-1. Messi op het middenveld en dat past bij zn leeftijd en 2 Cvm's Busquets en Rakitic

Ter Stegen
Semedo
Pique
Umtiti
Alba
Rakitic
Busquets
Messi
Paulinho
Dembele
Suarez
26 augustus 2017 om 00:45

Iniesta mag waarschijnlijk supersub spelen van Valverde en Messi de nieuwe kapitein in een 4.2.3.1

het blijft koekoek om zoveel voor spelers te betalen
(m.u.v. Messi en Ronaldo, die zijn van een andere planeet)

Barca neemt een enorm risico. Barca speelt toch totaal anders als Borussia. Ik ben er nog niet van overtuigd dat Dembele bij Barca uitgroeit tot een absolute topspeler. In ieder geval zijn de fans weer (voor even) tevreden!

Die 42 miljoen aan bonussen zal makkelijk te verdienen zijn (waarschijnlijk door heel makkelijk te behalen doelstellingen zoals 20 wedstrijden spelen, 20 goals maken etc.) aangezien Dortmund echt perse 150 miljoen wilde. Barcelona probeert haar gezicht te redden door nu 'slechts' 105 miljoen te betalen. Als over 1 tot 2 jaar al die bonussen worden betaald, dan kijkt niemand daar nog van op. Net als de transfer van André Gomes, die ook nog belachelijk hoge bonussen in het contract heeft staan.

105 miljoen en maximaal 42 miljoen aan bonussen achteraf erbij. Laat ons zeggen dat Dormtund al zeker kan rekenen dat de helft van de bonus dus 21 miljoen uiteindelijk geactiveerd zal worden. Dat hangt dan af van hoeveel doelpunten/wedstrijden Dembele zal spelen, wint hij de Ballon d or of top 3, wint Barcelona in de eerst komende jaren de CL of enkel in zijn debuutjaar etc... een vaste bonus zal er ook zeker bijzitten dat kan gezien worden als een betaling in schijven. Nu 105 en dan nog eens 20 waarschijnlijk.

Dortmund kan dus rekenen dat ze zeker wel 125 zullen ontvangen en hiervan gaat zeker 20% naar Stade Rennes, dus rond de 25 miljoen, Stade Rennes ontvangt zo in totaal 35/40 miljoen als je die 15 miljoen van Dortmund erbij rekent en Dormtund maakt al zeker 70 miljoen winst wat kan oplopen naar ongeveer 100 miljoen op 1 jaar tijd !

105 miljoen en maximaal 42 miljoen aan bonussen achteraf erbij. Laat ons zeggen dat Dormtund al zeker kan rekenen dat de helft van de bonus dus 21 miljoen uiteindelijk geactiveerd zal worden. Dat hangt dan af van hoeveel doelpunten/wedstrijden Dembele zal spelen, wint hij de Ballon d or of top 3, wint Barcelona in de eerst komende jaren de CL of enkel in zijn debuutjaar etc... een vaste bonus zal er ook zeker bijzitten dat kan gezien worden als een betaling in schijven. Nu 105 en dan nog eens 20 waarschijnlijk.

Dortmund kan dus rekenen dat ze zeker wel 125 zullen ontvangen en hiervan gaat zeker 20% naar Stade Rennes, dus rond de 25 miljoen, Stade Rennes ontvangt zo in totaal 35/40 miljoen als je die 15 miljoen van Dortmund erbij rekent en Dormtund maakt al zeker 70 miljoen winst wat kan oplopen naar ongeveer 100 miljoen op 1 jaar tijd !

105 miljoen en maximaal 42 miljoen aan bonussen achteraf erbij. Laat ons zeggen dat Dormtund al zeker kan rekenen dat de helft van de bonus dus 21 miljoen uiteindelijk geactiveerd zal worden. Dat hangt dan af van hoeveel doelpunten/wedstrijden Dembele zal spelen, wint hij de Ballon d or of top 3, wint Barcelona in de eerst komende jaren de CL of enkel in zijn debuutjaar etc... een vaste bonus zal er ook zeker bijzitten dat kan gezien worden als een betaling in schijven. Nu 105 en dan nog eens 20 waarschijnlijk.

Dortmund kan dus rekenen dat ze zeker wel 125 zullen ontvangen en hiervan gaat zeker 20% naar Stade Rennes, dus rond de 25 miljoen, Stade Rennes ontvangt zo in totaal 35/40 miljoen als je die 15 miljoen van Dortmund erbij rekent en Dormtund maakt al zeker 70 miljoen winst wat kan oplopen naar ongeveer 100 miljoen op 1 jaar tijd ! Voor beide ploegen is dit fantastisch veel geld. Voor Barcelona is dit nu een hoog bedrag waar ook wat risico aan verbonden is. Slaagt hij dan is het dan weer een fatsoenlijk bedrag. Valt hij 3 jaar tegen zonder dat hij een vaste basisplaats kan veroveren dan hebben ze zeker vrij veel verlies gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren