Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘AS Roma zet naast Van de Beek nog een Ajacied op het verlanglijstje’

Laatste update:

AS Roma gaat in januari actie ondernemen op de transfermarkt, zo schrijft de Corriere dello Sport vrijdagochtend. In een eerder stadium werd in Italië de naam van Donny van de Beek al gelinkt aan de Romeinen. De middenvelder is niet de enige Ajacied op het verlanglijstje van AS Roma, want ook de naam van Kasper Dolberg zou daarop prijken.

Het is aannemelijk dat AS Roma in januari afscheid neemt van Patrik Schick. De Tsjechische spits is in de Italiaanse hoofdstad geen vaste waarde en Sampdoria wil hem graag terughalen. Indien Schick inderdaad terugkeert naar Genua, willen de Romeinen zich versterken in aanvallend opzicht. Dolberg, die onlangs zijn contract verlengde en bij Ajax nog vastligt tot medio 2022, is niet de enige aanvaller die zich op de radar van AS Roma bevindt.

Ook Wissam Ben Yedder van Sevilla is in beeld om de voorste linie van de Romeinen te versterken. Verder is AS Roma van plan om de defensie te versterken en Matija Nastasic (Schalke 04), Nacho (Real Madrid), Eric Bailly (Manchester United), Nicolas N'Koulou (Torino), Daniele Rugani (Juventus), Germán Pezzella (Fiorentina) en Stefan Savic (Atlético Madrid) worden genoemd als kandidaten. De Italianen hebben in januari niet heel veel te besteden, al zijn de opbrengsten van de verkoop van Kevin Strootman nog niet volledig uitgegeven.

I Giallorossi zullen in januari tevens een poging gaan wagen om Junior Traorè los te weken bij Empoli. De achttienjarige middenvelder werd opgeleid door de Toscaanse club. Ajax hoeft in januari geen telefoontje vanuit Rome te verwachten voor Van de Beek. AS Roma is van plan om pas in juni een poging te ondernemen om de middenvelder, die ook gevolgd zou worden door diverse Engelse clubs, los te weken.

Zou AS Roma een goede club zijn voor Kasper Dolberg?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar haalt Roma het geld vandaan? Samen met Inter en Milan hebben zij een ontzettend grote schuldenberg. De grootste van alle Europese clubs!

30 november 2018 om 10:57

Dus? Als ze die schulden netjee aflossen boeite et toch niet?

30 november 2018 om 11:01

Dat kan je hier eindeloos blijven herhalen maar een hoop mensen denken dat schulden hebben iets slechts is. Vraag me soms af of ze zelf een hypotheek hebben wanneer ze iets dergelijks roepen

30 november 2018 om 11:45

Hypotheek telt niet als schuld aangezien het onderpand als meer wordt beschouwd.
Schulden zijn juist weer datgene waar geen onderpand tegenover staat, je zou kunnen zeggen dat de spelers op het veld het onderpand zijn.. echter de waarde staat niet vast en het is volkomen illiquide

30 november 2018 om 12:53

Wat een onzin, een hypotheek is gewoon een schuld en zo wordt het ook gezien.

30 november 2018 om 13:02

Schulden hebben is niet slecht. Maar wanneer je schulden hoger zijn dan je omzet dan mag je je wel zorgen gaan maken. Kijk maar naar wat AC Milan is overkomen, die zijn nu ook in handen van een hedgefonds.

30 november 2018 om 13:36

Inderdaad zolang ze hun schulden netjes aflossen is er geen probleem. Een klein dingetje: de goudkoers is al losgelaten.
Dat betekent dat er veels te veel geld in de omloop is. Hoe meer schulden we met zijn allen maken, hoe groter de kans dat de financiele bubbel barst omdat mensen elkaar dan dus juist niet meer kunnen afbetalen, en tada 2008 all over again.
Schulden hebben op grote schaal is dus wel degelijk iets slechts, dat heeft de recente geschiedenis uitgewezen.

30 november 2018 om 10:59

83 miljoen euro uit de Champions League en 150 miljoen euro bij o.a. verkoop van Alisson Becker, Nainggolan en Strootman. Bij elkaar dus 230 miljoen euro.

30 november 2018 om 11:09

Dit seizoen al voor ongeveer 125 miljoen euro spelers gekocht. Dit jaar zie ik ze niet ver komen in de CL dus die inkomsten zullen een stuk minder zijn vergeleken met vorig jaar.

30 november 2018 om 11:16

Ajax heeft al 60 mio uit de cl gehaald, dus roma zal ook niet zo ver onder de 83 zitten.

30 november 2018 om 11:20

Daar heb je een goed punt. Zijn de vergoedingen in de CL ook niet verhoogd dit jaar?

30 november 2018 om 12:33

Allemaal goeie punten Zermatt; echter AS Roma acht ik alleen in staat om splers van ajax te kopen die in conflict zijn of om andere redenen weg moeten. Denk aan Justin K met zn aflopende contract.
De grootste talenten van Ajax gaan, zeker na de prestaties in de CL weg voor prijzen van 35 mio en meer. En als ik zie wat AS Roma hier probeert dan is het relatief goedkoop talenten halen, om dan zelf n klapper te maken, een 2 jaar later. Gaat bij de genoemde Kesper en Donny niet lukken.... met Neres ook niet overigens....

30 november 2018 om 13:22

Moet je het totaalbedrag ook niet door het aantal deelnemers delen? Krijgt Italie misschien meer televisiegelden als Nederland?

30 november 2018 om 14:13

Je rekent Roma rijker dan het is. In 2016 moest Roma Pjanic verkopen om de begroting rond te krijgen en in 2017 gebeurde hetzelfde met Salah. Pas in 17/18 werd poengeschept in de CL en had Roma weer wat lucht, maar Roma speelt gevaarlijke financiele spelletjes. In de selectie zitten best veel spelers van waarde, maar daar zitten ook veel oudere spelers bij die minder in trek zullen zijn; althans voor hoge transfersommen. Daarnaast zal Roma dit jaar ook poenscheppen in de CL, want het prijzengeld is flink omhoog gegaan, maar Roma zal CL moeten blijven spelen om de dure huishouding op orde te houden en dit seizoen gaat dat niet soepeltjes.

Misschien is dat ook waarom ze bij Ajax willen shoppen, want Ajax is tot nu toe spotgoedkoop geweest. Laten we hopen dat Overmars daar komende zomer wat aan doet.

30 november 2018 om 12:29

AS Roma staat in Europa op de zevende plaats als het aankomt op schuldenlast. Daarboven staan Atletico, Liverpool, Juventus, Inter, Benfica en op nummer 1; Manchester United. Echter heeft AS Roma een dermate hoge waarde dat ze makkelijk een miljardair aan boord krijgen die geld injecteert als het nodig is. Clubs als AS Roma hebben in de huidige markt altijd wel een plan B en C. De grootste clubs in Europa hebben ook een enorme omzet waardoor zo'n schuld sowieso al een verkeerd beeld geeft.

En nu niet allemaal gaan reageren met “voor 35 miljoen mag hij weg, heeft het niet aten zien dit seizoen”. Het is niet alsof wij als fan een percentage krijgen van de transfersom. Deze jongen heeft veel vertrouwen en tijd nodig. Laten we hem lekker op het nest houden, geld is hierin niet belangrijk. Een goede dolberg is een natuur talent.

30 november 2018 om 11:00

Zeker een goede speler.
Maar dit seizoen heb ik nog weinig goeds goeds van hem gezien. Dus dat doet zijn verkoopwaarde geen goed. Ik zou zeggen dat ie voor ongeveer 35 miljoen verkocht zou kunnen worden.

30 november 2018 om 12:04

En die 50 miljoen euro van Monaco dan? Ajax mag zich toch wel achter de oren krabben dat ze dat bod in 2017 hebben afgewezen.

30 november 2018 om 12:14

Onvoorstelbaar hoe hardnekkig sommigen dat 50 miljoen verhaal blijven volhouden. Kap daar nou eens mee, dat was niet meer dan een gerucht. Noch Ajax, noch Monaco, noch Dolberg of zijn belangenbehartiger heeft een dergelijke bieding ooit bevestigd. Er valt niets achter de oren te krabben...

30 november 2018 om 12:36

Fans...de meest emotioneel reagerende mensen ever.... En als Kesper er zo met 3 goals ze langs Juventus ofzo de kwartfinale CL inschiet waarvan 1 koelbloedig stiftje?... dan is ie zeker weer 70 miljoen waard?

30 november 2018 om 16:13

"en als Kesper er zo met 3 goals ze langs Juventus ofzo de kwartfinale CL inschiet waarvan 1 koelbloedig stiftje?... dan is ie zeker weer 70 miljoen waard?"
Uh ja, maar dat geld voor elke speler. Het probleem is alleen dat 99% dat niet lukt en Kesper waarschijnlijk net zo goed niet.

30 november 2018 om 11:15

Zeker een natuur talent! Alles hij het vertrouwen terug krijgt in zijn eigen kunnen heb je gewoon een top spits. Voor mij part speelt hij dan bij Ajax voor de komende 5 jaar en dan maar geen 35 miljoen! Doelpunten zijn ook veel waard

30 november 2018 om 11:51

Ik vraag me vooral af of die italianen Andrea Bocelli hebben laten scouten?
Man wat is Dolberg teleurstellend dit seizoen.

30 november 2018 om 12:30

Op dit moment mag je sowieso blij zijn als er een club komt die 20 miljoen neertelt. Dat zie ik momenteel namelijk niet eens gebeuren.

30 november 2018 om 14:16

Ik zou helemaal niet blij zijn want ik hou hem liever. Verder is er geen basisspeler die onder de 30miljoen vertrekt.

Toch een wat vreemde timing. Dolberg is sinds zijn blessure toch nog niet op zijn oude niveau en het is bij jonge gasten nooit zeker of ze het ooit nog halen. Kijk maar naar Viktor Fisscher. Ik moet tegenwoordig opzoeken hoevel s'en er in z'n achternaam zitten (1 dus, niet 2).

Zouden sommige clubs gewoon scouts hebben die Fifa career mode gebruiken als scouting tool? Daarin is Dolberg namelijk zeker een aanrader.

30 november 2018 om 11:43

Victor Fischer zat mentaal bij Ajax volledig in de knoop met zichzelf. Hij schold zichzelf letterlijk helemaal verrot na een een mislukte actie of mindere wedstrijd van zijn kant. Zijn koppie en zijn schouders hingen naar beneden.

Hij eiste het onmogelijke van zichzelf door de lat veel te hoog te leggen. Na zijn langdurige hamstringblessure, kwam het talent wat er bij hem inzat, er even niet meer uit en daar kon hij in zijn beleving totaal niet mee omgaan. In z’n laatste seizoen bij Ajax was hij zijn eigen grootste tegenstander. Helemaal nadat De Boer hem op de bank liet plaatsnemen ebte zijn laatste stukje zelfvertrouwen bij hem weg.

Dolberg is een heel ander verhaal. Die jongen is een ijskonijn, hij lijkt soms tegen het autistische aan te zitten in zijn beleving. Dolberg is net zo talentvol als Fischer was, echter lijkt hij zich ogenschijnlijk door niets of door niemand uit het lood te laten slaan. Hij gaat stoïcijns weer aan het voetballen en vertrouwt terecht blindelings op zijn intuïtie en kwaliteiten.

Hij had na zijn blessure een duidelijk gebrek aan wedstrijdritme en miste de automatische touch, maar je ziet beetje bij beetje de oude Dolberg weer terugkomen op zijn niveau van voor zijn blessures.

Het verschil in ontwikkeling van de twee ligt naar mijn idee voornamelijk op het mentale vlak. Dat is ook een aangeboren talent naast je voetballende kwaliteiten. Fischer was chaos, twijfel en gebrek aan zelfvertrouwen, Dolberg is onbewogen, stoïcijns en onverstoorbaar kalm.

30 november 2018 om 12:21

Met alle respect hoor, maar de Dolberg die in de Europa League actief was, is bijna een totaal andere speler dan de Dolberg die nu op het veld staat. Niet alleen qua vorm, maar ook als speler. Je ziet in alles een gebrek aan zelfvertrouwen en lijkt ook met angst te spelen ook al zie je het in zijn gezicht niet terug. Twee jaar geleden kwam hij vaak aan de bal en was veel bij het spel betrokken. Momenteel is hij vaak onzichtbaar en speelt vooral als een klassiekere spits.

Ik zie absoluut de oude Dolberg nog niet terugkomen. In de Champions League gaat letterlijk alles mis bij hem en ook in de competitie maakt hij op mij vooral de indruk van een spits in de subtop van de Eredivisie, zowel technisch als kwalitatief. Echter is het met spelers als Tadic, Ziyech, De Jong en Schone niet lastig om doelpunten te maken in de Eredivisie, zelfs niet als je uit vorm bent.

30 november 2018 om 13:09

Over dat mentale heb je gelijk, Dolberg lijkt totaal geen emotie te hebben. Ik vind dat persoonlijk, zeker als het niet loopt, bijna storend over komen. Heb daarom eigenlijk ook vrij weinig met hem als speler. Ik hou meer van een beetje beleving persoonlijk.

Enfin, Dolberg is zeker niet afgeschreven, maar is het slim om nu al zo'n stap te zetten naar een Europese subtopclub? Daar gaan ze hem echt geen jaar de tijd geven hoor. Dan zit ie gezellig met Karsdorp op de tribune.

30 november 2018 om 13:10

@Sirius

Dolberg is gewoon op de weg terug hoor. Momenteel mist hij vooral even zijn automatische torinstinct na zijn lange blessure, maar ook dat zie je terugkomen. Hoe hij bijvoorbeeld tegen NAC de korte voorzet vanaf rechts ineen op de slof nam en goed inschoot, waarop Van Leer goed pareerde, zie je dat hij langzaam maar zeker gevoel weer terugkrijgt. Ook zie aan zijn wegdraaien, kappen, lichaam inzetten, positie kiezen en loopacties dat zijn zelfvertrouwen er gewoon nog is.

Hij had logiserwijs, zoals elke speler die terug is van een kwetsuur, even wat minder vertrouwen in de eerste wedstrijden uit angst het opnieuw oplopen van een blessure, maar zijn zelfvertrouwen in eigen kunnen is niet ineens verdwenen en dat aspect is ook al grotendeels verdwenen.

Hoe je hem omschrijft alsof hij momenteel vooral zou spelen als klassieke spits herken ik niet zo. Dolberg is over de hele aanvallende speelhelft te vinden in de afgelopen werdstrijden, laat zich geregeld zakken, gaat duels aan en zoekt de combinaties met middenvelders op.

Ik heb de laatste wedstrijden in de Arena extra op Dolberg gelet en zie hem steeds meer terugkeren. Op tv is zijn spel niet altijd in beeld en zie je hem vaak enkel als afronder, maar als je goed oplet, dat zie je dat hij nauwelijks in dr zestien blijft hangen. Ook al mist hij nog steeds een beetje explosiviteit, intuitie en is nog minder effectief, het talent Dolberg van de EL is er zeker nog.

30 november 2018 om 13:28

Inderdaad, zulke talenten zie je niet vaak voorbij komen. Zowel Fischer als Dolberg zijn ras voetballers en doen bijna alles op intuïtie. Verschrikkelijk zonde dat Fischer niet wat meer geduld had, want ik had hem nog graag bij ons zien voetballen. Dolberg heeft na zijn blessure ook een wat mindere fase gekend, echter zal dat niet lang meer duren voordat hij terug in vorm is. Wel ben ik van mening dat het sneller zal gaan door hem te laten staan en niet iedere wedstrijd te wisselen voor Huntelaar. (ook al brengt Huntelaar iets extra's op het moment)

30 november 2018 om 13:29

@Migi

Dolberg heeft ook al laten weten nog niet weg te willen bij Ajax. Hij weet dat hij, zeker momenteel, nog niet klaar is voor de stap naar het buitenland. Ik zie ‘m dan ook nog niet verkassen naar Roma.

Sowieso hoort het bovenstaande artikel ook meer thuis in de rubriek ‘in de wandelgangen’. Kranten schrijven zoveel om hun pagina's op te vullen. (sub)Topclubs zullen altijd geïnteresseerd op Ajax-talent letten en jongens als Dolberg en Van de Beek in de scoutingsrapporten hebben staan, maar van concrete belangstelling lijkt mij vooralsnog geen sprake.

Uberhaubt moet Ajax nog willen meewerken en de speler openstaan voor zo’n club. Voorlopig zal Karsdorp nog even alleen zonder de ‘gezellige’ Dolberg op de tribune plaats moeten nemen.

30 november 2018 om 11:48

Ik zou juist denken dat ze je juist nu moet verkopen. Ze gaan mee in de totale transfer gekte bij Ajax terwijl ze beide niet onvervangbaar zijn. Met een goede portemonnee haalt Ajax echt wel een spits die meer doelpunten gaat maken en ook Van de Beek is wel op te vangen. Net als de hype Nederlanders in de jaren 90, toen hebben ook middelmatige voetballers een goede transfer gemaakt. Overigens net als een aantal belgen de afgelopen jaren.

30 november 2018 om 12:18

Als je wil dat de titel volgend jaar voor het oprapen ligt voor PSV moet je vooral 6 of 7 basisspelers laten vertrekken in 1 zomer ja. Met geld koop je niet alles, je hebt ook wat vastigheid nodig in je selectie. Ziyech, De Ligt en misschien de Jong of Onana laten vertrekken, met dat geld je selectie weer op orde brengen en dan de deur gewoon dicht trekken. Zomer 2020 weer een kans!

30 november 2018 om 13:57

Met alle respect voor deze spelers, maar ze hebben Ajax de afgelopen jaren geen kampioenschap gebracht. Ook dit jaar staan ze 4 punten achter en kan het zo maar zijn dat ze geen kampioen worden.

Bij een goed bod Van de Beek gelijk van de hand doen. Zal nooit het niveau Roma gaan halen, prima ED speler niks meer helaas. Die interesse is misschien nog een beetje gebaseerd op de vage interesse van vorig seizoen, dit seizoen zie je toch de bevestiging dat die jongen dat niveau nooit gaat halen. Ik kan dan ook niet voorstellen dat hij nog steeds op een dergelijk ''lijstje'' staat

Dolberg zou dat niveau wel kunnen halen, omdat hij het 2 jaar geleden al heeft laten zien. Tot nu toe is dit seizoen echter nog niks uit gekomen wat dat niveau enigszins benaderd, dus die gaat waarschijnlijk helemaal nergens heen. Hoop voor hem en Ajax dat we de tweede seizoenshelft de oude Dolberg weer een beetje terug gaan zien.

30 november 2018 om 11:59

Ik zie in hem wel iets meer dan 'een aardige eredivisiespeler'. Doet in mijn ogen in principe niet onder voor Klaassen, die het momenteel prima doet bij een aardige club in Duitsland en daar prima wordt gewaardeerd.

30 november 2018 om 14:17

Het niveau Roma is momenteel niet echt veel beter dan het niveau Ajax dus waar heb je het over?

30 november 2018 om 21:42

Het niveau van Roma??? Kleine club in eigen land europees nog nooit iets gepresteerd

Nog een speler die in verband wordt gebracht met een vertrek naar AS Roma, ik ben benieuwd of zij in staat zijn om hem af te kopen. Gezien hij ook net zijn contract heeft verbeterd denk ik dat Overmars ook voor Dolberg de hoofdprijs wilt ongeacht dat hij nu niet in vorm steekt.

Verder verbaas ik mij wel over het feit dat AS Roma toch de afgelopen jaren best veel te besteden heeft. Uiteraard zijn er ook spelers die verkocht worden bij Roma maar daarnaast wordt er ook zat aangekocht.
Maar met Monchi hebben zij denk ik 1 van de, zo niet beste technische directeur ter wereld. Ik verwacht wel dat hij de situatie rondom de financial fair play in de gaten houdt.

Dolberg blijft natuurlijk een jonge spits met veel potentie, begrijpelijk dat een club als Roma hem in de gaten houdt. Wel valt Dolberg dit seizoen tot nu toe mij erg tegen. Komt natuurlijk uit een blessureperiode, maar het houdt nog niet over.

Tenzij er jongens achter zitten die snel kunnen groeien naar hetzelfde of een beter niveau, heeft Ajax er weinig belang bij om spelers te verkopen. Er staat zat geld op de bank en ze beginnen nu net een beetje aan te sluiten bij de Europese subtop.

V/d Beek verkopen voor 30~35 miljoen
Dolberg voor 40~45 miljoen

Beide spelers zijn wel te vervangen. V/d Beek is nu ook geen onbetwiste basisspeler en Dolberg zal nooit meer zijn vorm gaan vinden toen ze de finale in Europa League haalden. Vind hem nu ook niet de ideale spits voor Ajax op dit moment, hij is veel te statisch en legt in vergelijking tot andere spitsen in Europa te weinig energie in de wedstrijd.

Als vervanger van Dolberg zou ik adviseren: Hannes Wolf (red Bull Salzburg)
Als vervanger van V/d Beek zou ik adviseren: Pavón (boca Juniors)

30 november 2018 om 12:14

Je moet al veel geluk hebben dat er een club zo gek is om 30-35 miljoen euro voor Van De Beek neer te tellen, laat staan 40-45 miljoen euro voor een Dolberg die twee seizoenen geleden een halfjaar goed heeft gespeeld. Dolberg lijkt een eendagsvlieg te worden en Van De Beek is een type speler waarvan er genoeg rondlopen. Momenteel in z'n huidige vorm past Dolberg eerder bij een Heerenveen dan bij een AS Roma.

30 november 2018 om 14:12

Ja die gekke bedragen komt vanwege Overmars, die schraapt echt het onderste uit de kan voor die jongens!

Dolberg begint inderdaad een eendagsvlieg te worden, vind het wel erg jammer want in dat goede jaar deed ie echt mooie dingen.. toen hadden ze de 50 miljoen vanuit Monaco gewoon moeten accepteren!

V/d Beek is voor Ajax begrippen een prima speler, als ik coach was geweest had ik hem i.p.v. Schöne opgesteld en dan Frenkie op de positie van Schöne.

Zou V/d Beek eerder aanraden om naar Duitsland of Frankrijk te gaan. Of zoals Virgil via Schotland naar Engeland doorstoten. Een club zoals Celtic is prima, speel je gegarandeerd Europees en zit je dichterbij die Engelse clubs om gescout te worden.

30 november 2018 om 16:23

Ja allemaal leuk en aardig maar geef eens één goede reden waarom er op dit moment een club zou zijn die 40-45 miljoen neerlegt voor een spits die al tijden niets heeft gepresteerd en lang geblesseerd is geweest?

Overmars heeft al het recht het onderste uit de kan te halen maar dan moet een speler dat ook waard zijn. Een topclub gaat geen 45 miljoen betalen voor een spits die gaat banken.

30 november 2018 om 13:14

Zou Schöne en Huntelaar er dan ook lekker bij doen voor 40 miljoen per stuk, als je toch bezig bent.

Je zegt zelf al dat Vd Beek geen onbetwiste basisspeler is. Nou is het leuk hoor, dat Ajax in de 8e finale staat, maar dat maakt Vd Beek alsnog niet meer waard dan een miljoen of 20. Die jongen heeft, net als Klaassen en Siem de Jong destijds, gewoon niet dat beetje extra. Hij is technisch prima, best sterk, best snel en komt vooral veel in scoringspositie. Dat is perfect in de Eredivisie, maar dan ben je daarbuiten overal een stap te laat.

Ik zei het bij Luuk ik zei het bij Siem en ik zei het bij Klaassen. Nou speelt Klaassen toegegen nu alleraardigst in Duitsland, maar goed, dat is wellicht iets dat Vd Beek beter kan nastreven.

Ze kunnen wel hun naam veranderen in Ajax Roma

Vraag me af wat voor niveau Roma nastreeft als ze dit soort spelers gaan halen, die bij Ajax al niet eens zeker zijn van hun basisplaats, laat staan uitblinkers zijn. Wat niet is kan nog komen, maar ik had gedacht dat Roma wel een treetje hoger zou kijken. Maar ik ben geen volger van Italiaans voetbal, dus wellicht schat ik Roma wel hoger in dan ze in werkelijkheid zijn.

We doen weer net alsof As Roma zo’n stap omhoog is. Misschien qua salaris is het een stap omhoog maar waarom zou je als speler anders Ajax verlaten voor As Roma? Pakken die wel eens een prijs? Worden spelers die daar spelen echt beter? Ik zie voor de spelers zelf het nut er niet van in.

30 november 2018 om 11:25

Roma is en blijft een grote club maar staan inmiddels al 18 (!) punten achter op de nr 1. Serie A is natuurlijk wel veel aantrekkelijker dan de eredivisie en de stad Rome is geweldig. Als ik kijk naar Kluivert, hij vroeg een flink hoger salaris bij Ajax maar ik las laatst dat hij dit seizoen 1,5 miljoen verdient bij Roma. Dat pakken spelers als Blind, Ziyech en Tadic ook makkelijk.

30 november 2018 om 11:35

Natuurlijk, maar bij Roma heb je wel kans om verder door te groeien qua salaris. Bij Ajax is de top nu wel zo'n 1,5 - 2 miljoen. Als je bij Roma echt bepalend wordt ga je daar wel flink overheen.

30 november 2018 om 21:45

Roma is helemaal geen grote club, ik kom vaak in italie, de grote 3 daar zijn milan, inter en juve. Buiten Rome is niemand voor Roma. Roma is een subtopper in een grote competitie

30 november 2018 om 12:11

We praten hier over de halve finalist in de Champions League van vorig seizoen. Misschien niet iets wat je wilt horen, maar spelers gaan nog altijd liever van Ajax naar AS Roma dan andersom. Verder speelt AS Roma in een sterkere competitie en hoort structureel bij de Europese subtop. De Nederlandse top moet daar vooralsnog maar eerst in de buurt zien te komen. Verder moet je ook niet vergeten dat Ajax inmiddels ook al aardig wat jaren geen prijs heeft gepakt.

30 november 2018 om 13:20

Natuurlijk gaan spelers liever van Ajax naar Roma dan andersom. Dat heeft één reden: geld! Het niveau van de Serie A is weliswaar hoger dan dat van de ED maar haalt het niet bij Spanje of Engeland. Er gaan ook zat spelers naar Portugal of Turkije en dat doen ze echt niet voor de competitie.

30 november 2018 om 13:30

Roma presteert over het algemeen beter in Europa waardoor je je ook makkelijker in de kijker speelt van grotere clubs

30 november 2018 om 16:23

En als je een basisplaats hebt voor het nationale elftal.

Droom maar lekker verder , dud Italianen denken dat Ajax ieder weg laat gaan voor een appel en een ei nou dat kunnen ze vergeten !

30 november 2018 om 12:15

En in Amsterdam denken ze dat elke speler een wereldtalent is die voor minimaal 60 miljoen weg mag.

Over de bedragen van de Ligt en de Jong kan ik nog begrip hebben, maar de andere spelers? Ajax heeft sinds het seizoen 13/14 geen echte toppers meer verkocht. Die dus ook daadwerkelijk geslaagd zijn. Alleen Sanchez kun je noemen terwijl dat ook geen echte top is. Ik hoorde van de week 45 miljoen voor Ziyech, waar haal je dat vandaan? We wil dit betalen voor een speler die in maart 26 wordt en alleen in de Eredivisie heeft gevoetbald inclusief een ondermaats WK. Dan ook te bedenken dat Alcacer die even oud is voor 28 miljoen weg ging.

Al dat gehype is jullie naar de kop gestegen, uitiendlelijk denk ik dat jullie zeer teleurgesteld gaan zijn m.b.t. de verwachtte bedragen. Alleen in Amsterdam denkt men zoveel te krijgen, de rest lacht en zoekt naar betere opties ergens anders.

30 november 2018 om 21:47

Ja dat zeiden ze ook van Milik en Sanchez. Wie het laatst lacht etc etc

Snap echt niet waarom mensen Dolberg willen behouden als een een goed bod komt. Dolberg is een speler die een (gedeeltelijk) fantastisch seizoen gehad heeft waar alles wat hij raakte in goud veranderde. Voor dat seizoen was hij bij Ajax eigenlijk al afgeschreven als 'niet goed genoeg'. Dit seizoen en vlak voor zijn blessure laat wel zien dat dit gewoon klopt.

In mijn ogen niks geen speciale speler, loopt er altijd maar ongeïnteresseerd bij en zonder passie. In de laatstr wedstrijden glijdt hij vaker weg of ligt hij op de grond dan dat hij goede balcontacten heeft. Als iemand 30m+ voor hem wil betalen kan je echt wel een betere, talentvollere, vervanger halen.

Verkopen die hap. Deze man is zo overrated. Verkopen, met het geld babel halen en ondertussen een nieuwe spits scouten in zuid amerika.

Dit lijkt me niet meer dan een gerucht, tenzij AS Roma spelers scout op basis van een aantal goede wedstrijden twee seizoenen geleden. Op dit moment vind ik Dolberg niet eens goed genoeg voor een basisplaats bij Ajax. Ook behoort hij momenteel niet eens tot de betere spelers van de Eredivisie.

30 november 2018 om 13:17

Ik heb even gekeken op Transfermarkt. Dolberg heeft in de Eredivisie voor Ajax 60 wedstrijden gespeeld in totaal en daarin 27 doelpunten gemaakt en 7 assists gegeven. Betrokken bij 34 doelpunten. Dit seizoen in de Eredivisie in 8 wedstrijden 5 doelpunten en 1 assist. Dat zijn echte prima statistieken voor iemand van 21. Ben het er mee eens dat het in Europese wedstrijden beter mag maar ik vond hem beide wedstrijden tegen Benfica eigenlijk wel prima spelen, lekker balletje vasthouden en heel de tijd 1 tot 2 man bezig houden. Hoeft van mij ook totaal niet weg. Beetje vertrouwen in die jongen.

Deze spelers moet Ajax juist behouden. Dolberg gaat heus wel weer eens zijn topvorm behalen.
Is nog zeer jong. En types als Vd.Beek, Klaassen worden in Nederland ondergewaardeerd. Ze zorgen voor diepgang, duiken geregeld in de 16 op, werken keihard voor het team en pikken belangrijke doelpunten mee. Allebei behouden dus.

Dolberg heeft het nu even niet. Maar ondanks dat kan je echt wel zien wat hij in zijn mars heeft. Ik zou hem nooit zomaar weg doen. Neem aan dat hij zelf ook absoluut niet wil gaan.. hij gaat nergens zo'n mooie kans krijgen om veel te spelen, met creatieve jongens om hem heen op een podium met Cl.

Donny van de Beek naar Roma zou denk ik nog best een prima stap kunnen zijn. Alhoewel ik niet geloof dat dit nu al gaat gebeuren. Hij doet het nu weer prima, maar een onuitwisbare indruk heeft hij nou ook weer nog niet gemaakt. Ook in Oranje is hij nog een nobody. Lekker minuten maken in Amsterdam dus!

Hahaha sinds Monchi daar zit worden allerlei geruchten de wereld ingeslingerd. Merendeel gewoon van zaakwaarnemers die aandacht tekort hebben, pers die niks te doen heeft of halve land dat talenten pusht (mn Brazilianen)
Grootste nonsens.
Clubs hebben hele lijsten per positie dus in principe houden ze iedereen in de gaten.
Enfin, doet t goed op deze site

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren