Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal en Chelsea stellen teleur in kraker in Emirates Stadium

Laatste update:

Dagenlang werd over heel de wereld uitgekeken naar de Premier League-topper tussen Arsenal en Chelsea van maandagavond. In het Emirates Stadium vond echter een teleurstellend schouwspel plaats. De ploegen van Arsène Wenger en José Mourinho kwamen niet tot scoren, legden weinig risico in hun spel en leken bij voorbaat al liever genoegen te nemen met een gelijkspel: 0-0. Door de remise in Londen gaat Liverpool de kerstdagen in als koploper van de Premier League.

/

In de eerste helft stelde Arsenal teleur, was Chelsea dicht bij een openingsdoelpunt en had John Obi Mikel met rood van het veld gemoeten. De Londense burenruzie was er sowieso een op het scherpst van de snede. Aarom Ramsey kreeg een flinke tackle van César Azpilicueta te verduren, terwijl Frank Lampard iets te gretig een duel met Bacary Sagna aanging. Mikel had zonder meer rood kunnen krijgen voor een grove charge op de benen van Mikel Arteta.

Arsenal kwam er in aanvallend opzicht niet echt aan te pas. Het team van Wenger leed veel balverlies en stelde Petr Cech amper op proef. Richting de rust had Mike Dean een strafschop aan the Gunners moeten toekennen. Theo Walcott ging neer na een duel met Willian, maar de arbiter zag geen heil in een elfmetertrap. De beste kans van de eerste helft kwam op naam van Frank Lampard. Na voorbereidend werk van Eden Hazard mikte hij het leer op de onderkant van de lat. De Belg stond op slag van rust ook aan de basis van een kans voor Willian, maar zijn schot was allesbehalve woest.

Na de onderbreking ging het tempo van de wedstrijd niet omhoog en leken beide ploegen al genoegen te nemen met een punt. Hoewel Chelsea enigszins probeerde om het scorebord in beweging te krijgen. speelde het duel zich voornamelijk op het middenveld af. Lampard en John Terry probeerden om Wojciech Szczesny te passeren, maar zonder resultaat. Elf minuten voor tijd liet Olivier Giroud een grote kans liggen. Na een goede pass van Mesut Özil kwam de aanvaller niet verder dan het zijnet. Enkele minuten kon hij zich revancheren, maar dit keer ging het leer over het doel van Cech. In de slotminuten stond César Azpilicueta in de doelmond een rake knik van Sagna in de weg.

Is dit een terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een anti-voetbal. Beiden partijen speelden slecht, zij het door het weer, zij het door de waardeloze scheids. Een leuke wedstrijd had het kunnen worden. Echter koos maar 1 team om voor de winst te spelen, terwijl de ander in mijn ogen zeer tevreden was met een gelijkspel.

23 december 2013 om 23:02

Lol doel je nu dat Arsenal voor winst ging?

23 december 2013 om 23:03

Chelsea wel dan?

23 december 2013 om 23:05

Zeg ik dat dan?

Chelsea wou niet, Arsenal kon niet.

23 december 2013 om 23:06

Arsenal gaat altijd voor de winst in topwedstrijden. Of het nou zes om de oren krijgt of niet. Chelsea kwam vandaag voor een punt en dat kan je niet ontkennen. Als je je enige spits eruit haalt voor een verdediger zegt dat genoeg.

23 december 2013 om 23:07

Bayern wel dan tegen raja casa

23 december 2013 om 23:09

Sorry maar Arsenal was enorm zwak vandaag, Chelsea kwam er nog een paar keer goed uit op de counter. Terwijl Arsenal niet wist wat te doen met de bal.

23 december 2013 om 23:09

Met 0 doelpoginen de rust in gaan en dan nog beweren dat Arsenal voor de winst ging.

23 december 2013 om 23:10

ssst.. Bayern München is de beste van Duitsland, Europa, Afrika, Azië, Noord-Amerika, Oceanië en Zuid-Amerika!

23 december 2013 om 23:11

Jij komt zeker uit de bergen met je onzinnige reactie

23 december 2013 om 23:12

Chelsea is zo matig, veel wereldklasse spelers maar matig spelen, btw ze leken wel voor een punt te spelen

23 december 2013 om 23:12

Arsenal was zeker niet goed. Zo zwak als vandaag heb ik ze nog geen 1 keer gezien dit seizoen. We gingen echter wel vol voor de winst. Iets wat je van Chelsea niet kan zeggen. Chelsea loerde op de counter, en bij een fout op het middenveld kwamen ze er snel uit met Hazard en Willian.

23 december 2013 om 23:14

Je spreekt jezelf tegen Marre123, zoals jezelf zegt Chelsea wilde niet en Arsenal kon niet. Zij gingen echter wel voor de winst.

On: Er was maar één man verantwoordelijk voor deze saaie wedstrijd en dat was Mourinho. Zijn wissels waren typerend, linksback Hazard (die nog enige creativiteit en dreiging had) en Torres eruit voor Luiz.

23 december 2013 om 23:18

De10,

Chelsea had als plan om te counteren, en kwam er een paar keer gevaarlijk uit.
Arsenal heeft op geen enkel moment echt zitten drukken om te scoren.

Het is niet omdat je 60procent balbezit hebt dat je daarom meteen beter bent

23 december 2013 om 23:19

Wenger mag je er ook op aanspreken hoor, die wissels die hij doorvoert..sjonge jonge. Veel kwaliteit op de bank en dan dit:s

23 december 2013 om 23:24

Logisch dat je niet weet wat je moet doen als er 11 man voor de goal gaan liggen, wat een afbraakvoetbal speelt dat chelshit weer. Shit club no history!!

23 december 2013 om 23:30

De spits is er in de laatste 5 minuten eruit gehaald om er voor te zorgen dat Arsenal niet voor een verassing kon zorgen en David Luiz is een verdediger/middenvelder die een wedstrijd zo open kan breken

23 december 2013 om 23:31

Onzin. Ben je vergeten hoe goor Arsenal verdedigde in het Camp Nou? Zulk anti voetbal had ik nog nooit gezien man.

23 december 2013 om 23:36

Dat is heel makkelijk beredeneert. Verdedigen is makkelijker dan aanvallen. Dat dan loopt Arsenal inderdaad het risico om tegen een counter aan te lopen

23 december 2013 om 23:41

@Matthaus

Kom op, een zwak Arsenal tegen een van de sterkste teams aller tijden speelde veel aanvallender dan Chelsea vandaag.

Mij interesseert het niet. Ik vind de verdedigende tactiek van Chelsea ook mooi om te zien en zal dat nooit anti-voetbal noemen.

Maar lul geen onzin. Als een ploeg zijn strepen heeft verdidnt voor enorm risicovol aanvallend spel is dat Arsenal wel.

23 december 2013 om 23:53

premiergunner,
ik bedoel het goed maar zo wordt Arsenal nooit kampioen. Dit is typisch het werk van beide trainers. Wenger moet gewoon eens een keer het roer omgooien en uitgaan van Arsenal zelf en niet afhankelijk willen zijn van fouten bij de tegenstander. Ondanks dat Wenger prima werkt verricht is en blijft het een laffe coach: spelen om niet te verliezen!!

24 december 2013 om 00:19

Arsenal en Chelsea gelijk in teleurstellende topper

Arsenal is er maandagavond niet in geslaagd de koppositie van de Premier League te heroveren. De club kwam in een tegenvallende stadsderby met Chelsea niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel (0-0).

Arsenal kwam in punten gelijk met lijstaanvoerder Liverpool. De formatie van vedette Luis Suarez heeft echter een beter doelsaldo. Chelsea staat nu vierde, op twee punten.
Hevige windvlagen en zware regenval maakten het lastig voetballen voor beide ploegen. Arsenal en Chelsea stelden ook een beetje teleur op het zware veld in het volgepakte Emirates-stadion. De thuisclub was zo beducht voor een snelle counter van de ploeg van trainer José Mourinho dat het zelden tot een serieuze doelpoging kwam.
Chelsea was nog het dichtst in de buurt van een treffer. Frank Lampard volleerde de bal in de 32e minuut snoeihard op de lat, na fraai aangeven van Eden Hazard.
Vermaelen
Arsenal miste de geschorste Jack Wilshere op het middenveld. Thomas Vermaelen verving de geblesseerde Laurent Koscielny centraal in de defensie. Mesut Özil, dit seizoen vaak de smaakmaker van Arsenal, slaagde er niet in de goed georganiseerde defensie van de tegenstander uit elkaar te spelen.
Bij balverlies verdedigde Chelsea vaak met tien spelers. Alleen de eenzame spits Fernando Torres hoefde zijn verdedigers dan niet te assisteren. Chelsea wilde vooral niet verliezen, maar was ook in de tweede helft de gevaarlijkste ploeg.
Het countervoetbal leverde coach Mourinho en zijn spelers echter geen zege op. Wel bleef de Portugees opnieuw ongeslagen in een rechtstreekse confrontatie met Arsene Wenger, de hoofdcoach van Arsenal. Ook omdat Olivier Giroud, de spits van de thuisclub, in de 85e minuut rakelings over schoot.

24 december 2013 om 02:58

Mourinho speelt altijd antivoetbal, dit kon je wel verwachten.

23 december 2013 om 23:03

Was gewoon een ''zaadwedstrijd''. Volgens mij zijn ze allemaal toe aan winter pauze, want het leek helemaal nergens naar en het moest een topper voorstellen vandaag Arsenal - Chelsea

Bundesliga blijft toch aantrekkelijker

23 december 2013 om 23:11

Inderdaad, en ik denk dat het natte veld een grote oorzaak was van het slechte spel. Normale passes kwamen amper aan vandaag.

Haha, ik denk dat je een wedstrijd van Chelsea in een topper nooit aantrekkelijk zult vinden. United - Chelsea begin dit seizoen was ook al waardeloos. Ik vind andere toppers in de PL wel altijd het kijken waard. Bundesliga kijk ik vrijwel niet. Je hebt daar 3 leuke clubs waartussen de matches boeiend zijn. De rest is qua amusementswaarde gewoon eredivisie-materiaal.

23 december 2013 om 23:14

Newcastle - Arsenal vind ik ook een mooie match. In Duitsland vind ik Bayern München - Borussia Dortmund / Bayern München - Leverkussen prachtige wedstrijden om te kijken.

Ben het met je eens, de overige wedstrijden is niet om aan te gluren of je weet de uitslag al van te voren.

23 december 2013 om 23:22

Daarom. De PL heeft meer ploegen met kwaliteit en dus ook meer mooie wedstrijden. Elk weekend staat er wel een topper op het programma. Jammer dat Dortmund definitief is afgehaakt. Leverkussen zie ik ook niet meer als een dreiging voor Bayern.

24 december 2013 om 08:55

PremierGunner, je haalt me de woorden uit de mond. De titel gaat meestal tussen Bayern en Borussia, alhoewel die naar eigen zeggen al geen kans meer maken.

23 december 2013 om 23:03

85e minuut was Arsenal z'n grootse kans zegt genoeg denk ik

23 december 2013 om 23:12

en de 1e kans....

23 december 2013 om 23:20

En de enige kans?

23 december 2013 om 23:03

Ik heb gevoel dat United weer mee gaat doen.
Er komen zware wedstrijden aan voor de concurrenten. Ik hoopte al op een gelijk & het is ook wel verdiend al had Chelsea wel de betere kansen om te winnen, maar hier zit een tevreden Mancunian!

23 december 2013 om 23:09

Droom gerust verder, dat gaat niet gebeuren.

23 december 2013 om 23:10

Waarom betrek je United hierbij, United moet 10 wedstrijden op rij winnen voordat er weer gepraat mag worden.

23 december 2013 om 23:18

Ik schrijf United ook niet af, maar de titel wordt wel erg lastig hoor. Top vier moeten ze wel halen.

24 december 2013 om 09:46

@ 0Canada, United staat maar 8 punten achter en een makkelijke schema momenteel, en nog niet eens halverwege het seizoen. Snap je conclusie dan ook niet helemaal dat ze geen kans maken.

23 december 2013 om 23:04

Dat is de tactiek van Mourinho. De tegenstander koste wat kost geen drie punten meegeven. Chelsea heeft alleen de eerste helft zo nu en dan wat aanvallende intenties gehad, de rest hebben we ze weer oldskool Mourinho-style countervoetbal gespeeld. Bah!

23 december 2013 om 23:20

Mourinho is een prijzenpakker en zijn tactiek kan aan het einde van de rit misschien effectief zijn. Maar inderdaad, een Chelsea-fan wordt er zeker niet blij van.

23 december 2013 om 23:06

Chelsea was de betere ploeg. Arsenal veel blaffen maar niet bijten. 0 doelpogingen tussen de palen zegt al genoeg. Overschatte ploegje.

23 december 2013 om 23:17

Een doelpoging zegt weinig. Arsenal had het overwicht en kansen ontstaan uit combinatievoetbal. Dat laatste was vandaag vrijwel onmogelijk aangezien de balcirculatie teniet werd gedaan door het waardeloze weer. De bal rolde niet goed door en spelers namen meer tijd om de bal aan te nemen. De keer dat we in het 16 meter gebied waren, werd Walcott onderuit getrapt.

24 december 2013 om 00:10

0 pogingen tussen de palen!
Jij heb de wedstrijd vast niet gezien
Of je heb alzheimer

24 december 2013 om 01:21

Weet je wel wat tussen de palen betekent nordin ?

24 december 2013 om 02:26

Kopbal van Bacary Sagna was wel degelijk tussen de palen.

24 december 2013 om 10:21

En die vn giroud ook toen cech hem redde dus ik denk dat jij het niet weet depayy

23 december 2013 om 23:08

Speelde voor de winst maar Arsenal kan niks. Chelsea volgens jou speelde er niet voor maar creëerde tenminste nog iets..

23 december 2013 om 23:10

Waar heb jij het over? Net alsof Arsenal voor de winst ging. Chelsea speelde op de counter, Arsenal kon niet beter. Arsenal oogde gewoon enorm zenuwachtig en was heel slordig met balbezit (vooral Ramsey en Arteta). Chelsea had ook nog eens de grootste kans en Arsenal heeft nul pogingen tussen de palen. Gelijkspel is gewoon verdiend, Arsenal ging net als Chelsea nou ook niet echt voor de winst.

23 december 2013 om 23:14

Arsenal deed op zn minst nog alsof het wilde aanvallen. Mourinho maakt zijn reputatie weer waar. Miljoenen op het veld, en niet eens normaal durven voetballen. Ik heb veel respect voor Chelsea als club, maar Mourinho had nooit opnieuw de coach mogen worden..

23 december 2013 om 23:22

Arsenal heeft helemaal niet aangevallen. Chelsea had een pak meer kansen. Arsenal hooguit 3 ofzo

23 december 2013 om 23:23

Arsenal kon gewoon niet beter en heeft helemaal niet aangevallen. Ze speelde de bal alleen maar achterin rond en ze waren te zenuwachtig waardoor er veel balverlies werd geleden. Spelers als Ramsey en Arteta zijn normaal erg sterk met passing, maar vandaag verloren ze telkens de bal als zij onder druk werden gezet. Arsenal had vandaag amper kansen gecreëerd en geen één keer tussen de palen geschoten. Dan vind ik ook niet dat je kan zeggen dat Arsenal wel voor de winst ging. Iedereen zit wel te haten op de tactiek van Chelsea, maar Arsenal heeft net zo goed teleurgesteld. Het was een saaie wedstrijd van beide kanten.

23 december 2013 om 23:32

Arsenal speelde slecht blablabla. De spreek ik ook niet tegen. Wel moet je opmerken dat Arsenal speelde met de intentie naar voren. Telkens een kans proberen te creëren. Maar daar faalden ze compleet in. Chelsea aan de andere kant wachtte telkens op een fout een loerde op de counter. Dat jullie tactiek een paar kansen oplevert, zegt niet dat jullie op de aanval speelden.

23 december 2013 om 23:38

Ik zeg toch ook niet dat wij op de aanval speelden. Iedereen ziet wel dat Chelsea op de counter speelde. Chelsea gaf Arsenal ook de gelegenheid om te proberen een kans te creëren, Chelsea wilde juist dat Arsenal balbezit had. Daar draaide de tactiek van Chelsea om en dat is niet de verdienste van Arsenal. Op deze wijze kon Chelsea proberen om toe te slaan in de counter. Arsenal speelde totaal niet vol op de aanval en het was door beide kanten een saaie wedstrijd geworden.

23 december 2013 om 23:48

@King_Osgood

Arsenal heeft de hele wedstrijd aangevallen, dat het niet lukte is een tweede en dat geef je ook aan.

Dan mag je ook wel melden dat die schoten die niet tussen de palen waren veel gevaarlijker waren dan de kansen van Chelsea.

En nee het komt niet door beide kanten. Ik heb niks tegen verdedigende tactieken maar wil je ontkennen dat als Chelsea net zo graag probeerde te voetballen dat er veel meer ruimte viel op het veld en dat het daardoor veel meer open was geweest,

Waar of niet?

23 december 2013 om 23:58

Tuurlijk ontstaat er meer ruimte op het veld als Chelsea meer zou aanvallen. Dat gebeurt altijd bij twee aanvallende teams. Maar geef mij één reden waarom Chelsea tegen Arsenal aanvallend zou gaan voetballen? Het is algemeen bekend dat Arsenal het lastig heeft om door een hechte verdediging te komen en Chelsea wil juist de zwakte van Arsenal aanpakken. Arsenal kan gewoon niks creëren als de verdedigers dichtbij elkaar staan. Het is ook logisch dat Arsenal heeft aangevallen. Dat is namelijk precies wat Chelsea wilde: Arsenal moest de bal hebben en bij balverlies ging Chelsea counteren. Arsenal heeft alleen totaal niks gecreëerd en ook niet extra risico genomen om voor de overwinning te gaan. Chelsea heeft de ideale tactiek gebruikt om een goed resultaat tegen Arsenal te behalen en Arsenal heeft zeer matig gespeeld en geen extra druk naar voren gezet. Omdat Arsenal niet de druk naar voren heeft gezet, is Arsenal dus ook niet vol voor de winst gegaan. Chelsea heeft de grootste kans gehad (de bal tegen de lat van Lampard) en Arsenal heeft met het vele balbezit te weinig gecreëerd.

24 december 2013 om 00:01

nee niet

24 december 2013 om 00:18

niks aan toe te voegen. goede samenvatting

edit: @ king_osgood

24 december 2013 om 08:47

@king_osgood
1 reden waarom chelsea zou gaan aanvallen??? Om te winnen misschien?

Arsenal had nog de intentie om te voetballen. T zag er alleen niet uit en t was niet goed.
Chelsea probeerde t amper. Kijk naar de opstelling en de wissels.
Daarvoor komt het publiek toch niet naar t stadion?

24 december 2013 om 10:31

@babymongo, in dit soort wedstrijden is het misschien het leukst voor het publiek om vol op de aanval te gaan, maar het belangrijkste is om het gat niet groter te laten maken. Ik speel tegen Arsenal liever gelijk met countervoetbal dan dat we verliezen met mooi aanvallend voetbal. Chelsea gebruikte de tactiek waar Arsenal het altijd moeilijk tegen heeft en dat bleek gisteren ook weer. Chelsea speelt tot dusver altijd aanvallend voetbal met enorm veel balbezit, maar verliezen wel altijd door de vele kanse die we missen. Dan mag je besr 1 keer counteren zodat je zeker niet verliest. Donderdag tege Swansea thuis gaat Chelsea weer heel anders voetballen, aanvallender met veel balbezit. Maar tegen een topclub als Arsenal moet je kijken waar hun zwaktes ligt en dat is dat Chelsea moest counteren.

23 december 2013 om 23:11

In de eerste 15 min kan je het al zien dat beiden niet voor de winst zouden gaan

23 december 2013 om 23:33

In het eerste kwartier zag je dat het een foutenfestival zou worden.

24 december 2013 om 00:04

En zo komt united langzaam aan naar boven...

24 december 2013 om 00:50

Weet je wat allebij de clubs speelde alles een natte krant
En de schijdsrechter bakkten er ook niks van net als Mourinho en Wenger we verwachten er gwn te veel deze wedstrijd leek wel een eredivisie wedstrijd

We worden wel verwend de afgelopen dagen met de toppers. Wat een verschrikkelijke zaadpot. Chelsea speelde best verdedigend maar was wel de betere. Arsenal had een paar goede kansen maar Giroud stond gelukkig voor Chelsea aan het eindstation. Dit is een wedstrijd waarbij beide ploegen eigenlijk 0 punten moeten krijgen wegens gebrek aan vermaak en voetbal.

23 december 2013 om 23:05

Nou ik vond dat Arsenal goed druk zette de eerste 20-25 min. daarna ging Chelsea meer vooruit spelen en draaide de rollen om. Als die schot van lampard zat dan zou het een hele andere wedstrijd worden.

23 december 2013 om 23:06

PSG - Lille was leuk, Internationale - AC Milan ook en deze.. viel bijna in slaap naast mijn vrouw

23 december 2013 om 23:10

Inter - ac was ook alleen laatste 20 min leuk..

23 december 2013 om 23:10

Moest je haar gewoon ff wakker vingeren en dan kon je nog ff wiepe haha! Komt hier zo ook een chick ik vermaak me zo wel fijne avond boyzzzz;-)

24 december 2013 om 00:11

Vast naast je ma met je 20 jaar

Niet echt een spectaculaire wedstrijd, helaas speelde Chelsea weer erg verdedigend en compact. Mourinho zei voor de wedstrijd nog dat het niet meer Boring Chelsea is maar daar merkte ik helemaal niets van, erg jammer. Arsenal was ook niet erg sterk, creeerde weinig kansen, grootste was van Giroud. Toch nog een punt tegen Chelsea, hoef je niet ontevreden over te zijn. Dean was trouwens ook niet de beste, liet een aantal grove overtredingen gaan.

Dit bewijst maar weer dat sommige mensen er niet tegen kunnen dat Arsenal de betere was en tot nu toe een betere seizoen heeft dan Chelsea en dik favoriet is voor de titel!

23 december 2013 om 23:07

het is 2013 geen 2011 waar arsenal 5-3 won meneer

24 december 2013 om 00:44

Dik favoriet?
Dat wordt ook met de week minder.

Als dit Chelsea kampioen wordt, weet ik het ook niet meer.
Het minste wat Mourinho heeft is lef, wat een laffe opstelling weer.
Ik ben tevreden met de uitslag, Liverpool gewoon aan kop na 17 wedstrijden, wie had dat verwacht..

23 december 2013 om 23:15

En waarom was de opstelling van Chelsea dan zo laf? Een middenveld met mikel ramires en lampard is nou niet bepaald verdedigend ingesteld vind ik

23 december 2013 om 23:19

Dan ben jij de enige Chelsea fan die dat niet vind.
En niet alleen om de verdedigende opstelling, maar ook om je laatste spits te wisselen bij een 0-0 stand.
Iedereen kent Mourinho en zijn tactieks.

23 december 2013 om 23:27

Die wissel sloeg nergens op dat weet iedereen, maar lampard en ramires hebben altijd heel veel drang naar voren dan heb je daarachter gewoon een type mikel nodig

23 december 2013 om 23:54

Hoezo is Mikel, Ramires, Lampard niet verdedigend. Dat zijn drie spelers die op zijn minst controleur genoemd mogen worden

24 december 2013 om 00:37

Ramires is echt niet meer aanvallend dan verdedigend hoor, hetzelfde geldt voor Mikel.
Lampard is zowel aanvallend als verdedigend.

24 december 2013 om 12:34

Altijd als ze met een middenveld lampard en ramires spelen worden ze overlopen, want bijde spelers hebben veel drang naar voren. Ik had zelf ook liever mata of oscar gezien voor ramires of lampard

Wat is het Chelsea van Mourinho toch walgelijk. Komen werkelijk alleen maar om te verdedigen. Jammer dat Arsenal niet het zelfvertrouwen had om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Vrijwel geen kansen kunnen creëren op die helft met 22 man. Chelsea speelde bovendien met 12, helpt ook.

23 december 2013 om 23:18

Lekker gaan provoceren hier, maak je maar druk om je eigen clubje, daar gaat het ook niet echt goed mee ofwel. Ik neem aan dat je voor milan bent

23 december 2013 om 23:27

Wat hij hier doet is zijn mening geven over de wedstrijd, wat jij zelf doet is provoceren...

23 december 2013 om 23:32

Niks provoceren, ik geef mijn mening over het spel in de wedstrijd die ik net heb gekeken. Heeft niks met jou te maken of met AC Milan. Het feit dat jij daar over begint is provoceren. Ik vind Chelsea niet om aan te zien op deze manier, maar dat geldt ook zeker voor Milan in de wedstrijd tegen Ajax.

24 december 2013 om 00:46

Milan speelt nog veel vaker verdedigender dan Chelsea.
Staan Italianen bekend om en Milan helemaal.

Gadverdamme, wat een kutwedstrijd. Je verspeelt punten tegen Everton, Napoli, Manchester City en hebt negen dagen om je voor te bereiden op de clash tegen Chelsea, waar je je gewoon sportief moet willen revancheren. Maar er zat geen moment voetbal in, we hebben vrijwel geen kans gecreëerd tot de laatste 15 minuten. Wat een wanvertoning.

Ik heb overigens genoeg van Giroud. Hij is goed om mee te voetballen maar lijkt niet te kunnen scoren. Zonder wereldklasse spits in een 4-2-3-1 systeem wordt het verschrikkelijk lastig. Hopelijk ziet Wenger dat ook, want dit kan zo echt niet meer.

Tot slot: ik kan me niet voorstellen dat Chelsea-fans nog zo blij worden van Mourinho. Met dit materiaal zo’n verdedigende instelling hanteren en dan ook nog eens je spits wisselen voor een centrale verdediger om het punt definitief veilig te stellen. Schandalig. En Wenger moet eens leren vroeger te wisselen, of zelfs überhaupt te wisselen. Als Giroud geen knikker raakt, gooi Podolski er in de 60ste minuut in. Laffe zooi vandaag weer, en alweer puntverlies.

23 december 2013 om 23:04

Onze concurrenten spelen nu allemaal tegen elkaar en we staan gedeeld eerste. Enige wat niet moest gebeuren was verliezen en dat deden we niet.

23 december 2013 om 23:18

Haha, praat jezelf nog maar enig moed in maar Arsenal is echt matig tegen topploegen en je kan komen met wat je maar wilt maar het gaat gewoon weer niet lukken, ook dit seizoen niet.

23 december 2013 om 23:22

Kampioen worden? Nee, dat denk ik ook niet. Maakt in principe niet uit, we zijn gewoon weer sterker geworden, nu is de stap naar de absolute top weer kleiner geworden. Zet een topspits bij Arsenal, haal een back-up voor de RB en CB, misschien nog een DM en een Lw/rw, en we zijn er gewoon. Financieel kan Arsenal meedoen met iedere ploeg.

23 december 2013 om 23:35

Wanneer je kampioen zou worden maakt het je opeens wel uit en mag de vlag uit maar zodra de realiteit binnen komt sijpelen en je sinds City weet dat jullie tekort komen maakt het opeens niet meer uit?

23 december 2013 om 23:45

Natuurlijk zou kampioen worden geweldig zijn, dat ontken ik niet. Maar ik heb nooit het idee gehad dat we daadwerkelijk na 38 speelrondes eerste staan. Iedereen weet dat City en Chelsea een betere selectie hebben, dat ontkent niemand. Ik denk dat plek 3 het doel is waar we ons op moeten focussen.

23 december 2013 om 23:54

Ach, plek 2 tm 4 is uiteindelijk toch precies hetzelfde dus plek 3 betekent gewoon CL halen wat inderdaad een realistische doelstelling is voor Arsenal.

24 december 2013 om 00:16

Matig tegen topploegen?
Gewonnen van Dortmund,tottenham,napoli,en Liverpool......heeeeeel matig hoor

24 december 2013 om 03:27

Een verzwakt Dortmund een Tottenham dat de kluts kwijt was en Napoli heeft ook weer van Arsenal gewonnen

24 december 2013 om 10:20

Hahah blijf je met excuses komen? Napoli werd gewoon thuis verslagen maar lag toen aan de kleur van de bal. Tottenham had 100 miljoen aan spelers gekocht Arsenal flamini maar lag toen aan de dag van de wedstrijd.

Arsenal was de eerste team die Dortmund van scoren hield in 63 wedstrijden ofzo maar toen lag het eraan dat er maar 2 spelers ontbraken.

Vind het wel grappig dat men alle overwinningen van arsenal op topploegen relativeert.

Dit is echt beschamend..

Tijdens de zomer zei ik al dat ik Mourinho niet wil zien bij Chelsea, maar dat we voor een Pellegrini moesten gaan. Vandaag bevestigd Mourinho weer waarom ik gelijk had. Hoe durf je als Chelsea zijnde zo te spelen? Luiz erin voor een spits in de 86e minuut bij een gelijkspel? Mata bank? Ramires Mikel en Lampard tegelijk op het veld? Mourinho spoort niet en is een overschatte trainer.

Ramires en Mikel, voornamelijk Ramires, verdienden rood. Wat een gek is dat echt een vieze speler die het niet verdiend om bij Chelsea te spelen. Hij is de Pepe van Chelsea en mag zsm weg wat mij betreft.

Saaie wedstrijd met 2 teams die slecht speelden. Een wedstrijd die geen winnaar verdiende. Chelsea heeft 2 nieuwe middevelders nodig. Eentje in plaats van Ramires en andere in plaats van Mikel. Het liefst ook een spits, maar de CM positie is meer nodig vind ik.

23 december 2013 om 23:07

Ik ben blij dat ik eindelijk een Chelsea fan deze woorden zie typen. Chelsea moet niet blij zijn met Mourinho. En dan te bedenken dat hij er nog twaalf jaar wil blijven...

23 december 2013 om 23:07

Het feit dat jij Mourinho een overschatte trainer noemt is pas zielig.

23 december 2013 om 23:08

Alles wat je zegt klopt, enkel vind ik de keuze van 4-3-3 wel niet zo slecht geweest. We hadden vrijwel altijd controle op het middenveld en gaven niks weg.

Enkel sloegen Mourinho zijn wissels helemaal nergens op.
Hazard eruit, die onze gevaarlijkste man was.
Oscar erin en op rechtsbuiten zetten.
Wat het idee achter Luiz zijn wissel was is mij een raadsel

23 december 2013 om 23:20

Ben bijna altijd met je eens marre.

We hebben echt cavani nodig en een voetballende verdedigende middenvelder a la fernandinho

23 december 2013 om 23:24

wat dacht je van pogba jonguh

23 december 2013 om 23:25

Ja inderdaad een middenvelder is wel een must. Pogba,matic,... zolang we geen paniekaankoop doen zoals die Guarin van Inter.

Een spits is ook nodig, maar wie is haalbaar? Verwacht nog eens een mislukt offensief richting Rooney in de winterstop.

23 december 2013 om 23:40

Strootman en cavani vind ik het best alleen zitten net bij een nieuwe club. Dan komen costa,martinez in aanmerking maar daar zie ik het niet in zitten bij ons. Pogba, matuidi, verratti, vidal en de rossi zijn spelers waar ik dan aan denk maar ook compleet onhaalbaar. Wordt niks deze winter

23 december 2013 om 23:57

Rooney , De Rossi en Guarin als aankopen zie ik wel zitten die Guarin lijkt me wel een leuke speler en als hij een blok zou vormen met De Rossi zou dat heerlijk zijn daarvoor zou je Hazard-Mata-Willian hebben en om het af te maken Rooney in de punt

24 december 2013 om 00:10

Mwah guarin vind ik net een klasse te kort, die alle 3 zie ik niet zitten. Matic vind ik zelfde type als lamps nu is alleen iets verdedigender. Een kuitenbijter en stofzuiger type die kan voetballen, die zijn er weinig. Misschien medel voor een prikje overnemen van cardiff als ze degraderen. Zo'n type zie ik dus zitten. Arsenal heeft die in vorm van flamini, milan in de jong enz. Spits moet wel krachtig zijn en redelijk kopsterk. Dat blijft voor mij cavani, jammer dat negredo en higuain zijn weggeplukt

24 december 2013 om 01:00

Elke Inter fan juicht een vertrek van hem toe. Zegt wel genoeg

23 december 2013 om 23:10

ik ben het met je eens maar niet in het laatste gedeelte: mikel speelde gwn stabiel, we hebben gwn pogba nodig

23 december 2013 om 23:21

Ik vond de basis opstelling ook niet verkeerd, al had van mij mata of oscar op de plek van ramires of lampard mogen staan. Zijn wissels waren vond ik ook gewoon goed (behalve die van luiz)

23 december 2013 om 23:31

@chelsea12

Mikel speelt 9 van de 10 keer stabiel, maar als je kampioen wil worden heb je een CM nodig die kan verdedigen en aanvallen. Van dat laatste heeft Mikel duidelijk geen kaas gegeten. Voegt aanvallen totaal niet toe en haalt het dynamiek uit het team. Een handige bankzitter, maar hij kan nooit een geschikte basisspeler zijn voor Chelsea.

@snino

Ik begrijp dat het onderwerp Mourinho gevoelig ligt bij de Chelsea-supporters, want dat was het ook bij mij. Maar laten we realistisch zijn, op welk gebied zijn wij vooruit gegaan sinds hij er is? En wil jij een coach die aan het watertanden was voor de erfenis van Saf?

Hij heeft Mata kapot gemaakt, Hazard is hij ook al aan het slopen door hem bijna als verdediger op te stellen etc etc

Ik heb nog een beetje respect voor wat hij met Chelsea heeft bereikt, maar het begint langzamerhand te verdwijnen bij mij. Zo gek was het ook niet in die periode, want naar mijn mening had Chelsea destijds(essien, Lamps, Terry,drogba, Cech, Carvalho, Cole, Jcole in hun prime) de beste team van de wereld imo.

Ik blijf er bij dat Mourinho meer kapot maakt ipv opbouwt. Het is dan ook jammer dat veel mede fans gehypnotiseerd zijn en dit niet willen inzien.

@marre123

Ik vind nog steeds dat we met mazacar moeten spelen, met 2 nieuwe CM, ramires verkopen, mikel bank voor wanneer we een stand moeten vasthouden erg handige kracht en Lamps gaat langzamerhand afbouwen. Ik denk dat mazacar heel goed kunnen draaien als ze een betere aanvoer hebben vanuit het middeveld met 2 nieuwe krachten

23 december 2013 om 23:47

Ramires verkopen? Nee man echt niet, misschien als hij 30 is ofzo maar dat zien we dan wel

23 december 2013 om 23:28

Eindelijk eens een realistische Chelsea fan. Serieus mijn respect voor je.

Saaie wedstrijd, maar een prima resultaat voor Chelsea. We stonden positioneel ijzersterk, waren volwassen, gaven voornamelijk in de eerste helft weinig kansen weg en de counters waren gevaarlijk. Chelsea moest alleen veel beter omgaan met de ruimtes en de counters beter uitspelen. Willian viel tegen bij Chelsea, hij maakte veel verkeerde keuzes en daardoor leverden de counters niks op. Mikel verdiende eigenlijk een rode kaart, hij kwam te laat met gestrekte been in . Bij Arsenal was met name Ramsey heel slecht. Als hij onder druk wordt gezet verliest hij telkens de bal. Ook Arteta viel tegen en kwam onvoldoende in het spel voor. Een teleurstellende wedstrijd tussen twee topteams maar uiteindelijk ben ik wel blij met het resultaat.

23 december 2013 om 23:05

Conclusie: alles zat tegen vandaag

23 december 2013 om 23:13

Tsja, hoe was het geweest als Mikel er wel afgestuurd was, ik zou het niet weten.

Wat mij tegenviel was Mourinho zijn tactiek, het hele veldspel van allebei de ploegen en Wenger die gewoon niet wisselt, daarmee hadden we misschien iets kunnen forceren. Penalty bij Walcott, tsja, je kan hem geven maar was wat aan de lichte kant, Ramires geel was wel terecht, rood was overdreven, Mourinho wisselt de beste man aan Chelsea-kant in aanvallend opzicht, ook niet begrijpelijk, dat Willian mag starten begrijp ik ook niet als je Oscar en Mata hebt, en waarom je in vredesnaam Torres voor Luiz wisselt is ook gewoon om maar niet te verliezen.

Resultaat is niet iets waar ik tevreden mee ben, aan de andere kant spelen Liverpool en Chelsea nog tegen elkaar en Liverpool moet ook nog tegen City, daar gaan sowieso punten verloren worden door een van de drie, en het liefst alle drie.

23 december 2013 om 23:21

Als Mikel een rode kaart kreeg ging Chelsea nog meer de bus parkeren en niet eens meer counteren. Dan was het voor Arsenal nog lastiger om er doorheen te komen. Mikel verdiende wel een rode kaart. Beide spelers kwamen fel in, maar Arteta was gewoon eerder bij de bal. Mikel kwam met gestrekte been in en dan is het rood. Ramires was inderdaad geen rood. Het verschil bij de overtreding van Ramires ten opzichte van Mikel was dat Ramires zag dat hij niet eerder bij de bal kwam en daarom zijn been naar beneden deed. Geel was terecht. Walcott verdiende geen penalty. Hij ging al liggen toen er contact was en het contact was te licht voor een penalty.

De wissels van Mourinho vind ik onbegrijpelijk, maar dat is eigenlijk zowat het hele jaar al onbegrijpelijk. Hazard was vanavond sterk aan de bal en was de enige aan de kant van Chelsea die iets kon creëren. Schurrle is alleen maar een loper en creert te weinig voor anderen. Luiz voor Torres was ook apart, op dat moment weet je gewoon dat we voor een punt gingen. Dat Willian startte begreep ik wel, hij was de enige speler van Chelsea die in de afgelopen wedstrijden een voldoende haalde. Daar komt nog eens bij dat hij verdedigend ook zijn werk doet en dus mee naar achteren kon gaan als Gibbs naar voren liep.

Chelsea wilde vandaag niet echt, terwijl Arsenal te zenuwachtig was om goede kansen te creëren. Ramsey en Arteta waren echt zo slordig met balbezit, dat ben ik van hun niet gewend. Als zij onder druk worden gezet verliezen ze de bal. Helaas een saaie wedstrijd.

23 december 2013 om 23:22

Ach daar ie is weer hoor met zn favoriete woordje; als.
Je zou is echt moeten gaan kijken waarom het maar niet wilt lukken seizoen in en seizoen uit om die topwedstrijden te winnen van je echte concurrenten, je kan je vast blijven houden aan scenarios zoals rode kaarten die gegeven hadden kunnen worden of vermoeidheid dankzij speelschemas maar wat je ook verzint je kan je ogen niet sluiten voor het feit dat Arsenal maar niet winnen kan in die o zo belangrijke wedstrijden en dit was notabene een thuiswedstrijd.

23 december 2013 om 23:26

Ik vond dat zowel Ramires als Mikel een rode kaart verdienden. Kwamen ontzettend dom in.

Nu begint de premier league pas. Over 3 dagen krijg je city - Liverpool en de dag erop Arsenal uit ik denk wel dat ze de koppositie over zullen nemen. Spannend spannend 1ste plaatst heb maar 2 punten voorsprong op de 5de plaats.

Ik wist wel dat het een niveauloze zaadpartij zou gaan worden, maar ik dacht
wel dat er op zijn minst spanning, inzet en passie zou zijn. Zelf dat ontbrak op een opstootje na.

Wat doet het pijn om te zien hoe ver Vermaelen is terug gezakt, waar zou dat toch aan kunnen liggen.

23 december 2013 om 23:12

Ik vond Vermaelen verdedigend vrij goed?

23 december 2013 om 23:12

weg

23 december 2013 om 23:16

Te veel druk als aanvoerder ofzo. Als je daar niet tegen kunt, ben je ongeschikt als captain, dus Per moet gewoon 1e aanvoerder zijn. Arteta nooit meer in de basis zetten.

23 december 2013 om 23:24

Ik kan die Arteta echt voor geen meter uit staan weet je dat

23 december 2013 om 23:34

Hij is echt nergens goed in, maar kan wel wat van alles. In de topwedstrijden komt hij dan juist overal net tekort.

23 december 2013 om 23:30

Vermaelen was juist eindelijk weer eens goed vandaag.

duidelijk dat we moeten winkelen voor een echte topspits. die kansen van giroud pfffff

Saai, lelijk, matig. Als je nu gewoon Oscar op 10 zet lever je op defensief vlak niets in maar kun je op aanvallend vlak tenminste wat brengen. Alles moest van Hazard komen. Zaadpartij. Ramsey en Willian waren opvallend slecht. Torres ook, maar dat viel niet op.

23 december 2013 om 23:12

Ozil viel ook weer door de mand

23 december 2013 om 23:24

Alsof die mand al een bodem had. Wanneer staat die knul er wel in topwedstrijden?

23 december 2013 om 23:24

@Edenhazard ik ben get niet helemaal met je eens, een middenveld met mikel lampard ramires zou gewoon kunnen mits je verder naar voren speeld

Kan natuurlijk echt niet dit ,draak van een wedstrijd , beide slecht voetbalen Giroud en Torres zijn de spitsen van deze ''top'' ploegen ,kan gewoon niet

Gelijkspel meest gunstige resultaat voor Liverpool.

Top of the League, gewoon omdat het kan

23 december 2013 om 23:08

Liverpool is gewoon het winnaar van het weekend en is winter kampioen.

Namens mij gefeliciteerd! en mogen jullie aan het eind van de rit boven aanstaan

23 december 2013 om 23:13

Met de kerstdagen koploper staan is wel fantastisch natuurlijk. Maar daarna moeten ze vol aan de bak tegen City en Chelsea, zou toch mooi zijn als daar minimaal 2 gelijkspellen worden behaald.

23 december 2013 om 23:16

Mario.gotze, in Engeland is er geen winterkampioen, er is geen winterstop. Donderdag zijn de volgende wedstrijden al weer, met oud en nieuw is er weer een speelronde. Op 2 januari is de competitie halfverwege, dan kan je pas een redelijke inschatting maken. Liverpool moet bijvoorbeeld nog tegen City en Chelsea, als ze die verliezen en Arsenal wint van West Ham en Newcastle staat Arsenal weer eerste, en met 6 punten voorsprong op Liverpool.

23 december 2013 om 23:18

Gaat wel lukken met in bloedvorm Luis Suárez. Ik hoor her en der de geruchten over Mohamed Salah van FC Basel en dat is ook een mannetje hoor.

Het belooft goeds voor Liverpool.

23 december 2013 om 23:19

winter wat ?
welke competitie volg jij ? dit was de PL, en de helft is pas over 2 wedstrijden, en daarna volgen er nog 19 , daar doen ze niet aan, wel de maand van de waarheid, genaamd "december" met minstens 7 a 8 wedstrijden, als je de league cup en cl meerekent.

23 december 2013 om 23:19

winter wat ?
welke competitie volg jij ? dit was de PL, en de helft is pas over 2 wedstrijden, en daarna volgen er nog 19 , daar doen ze niet aan, wel de maand van de waarheid, genaamd "december" met minstens 7 a 8 wedstrijden, als je de league cup en cl meerekent.

24 december 2013 om 00:25

Stravven

Jij weet ook wel dat Lfc gehakt gaat maken van City en Chelsea

24 december 2013 om 01:28

frank_lfc

Zeg je nou dat Suarez gehakt gaat maken van City en Chelsea? Heeft die gek niet genoeg gehad van de vlees van Ivanovic

24 december 2013 om 01:30

Dat zullen we nog wel zien.

23 december 2013 om 23:23

jullie moeten nog tegen city en chelsea dus jullie staan aan kop maar niet voorlang.

23 december 2013 om 23:27

Daarom vermeld ik het even, want je moet ervan genieten zolang het kan. Voordat je het weet is het namelijk voorbij. Echter City uit zal zeer lastig worden en verwacht ik een verlies, maar van dit Chelsea hoeft Liverpool echt niet te verliezen. Mourinho mag wel weer zijn afbraaktactiek gebruiken en voor een gelijkspel gaan, maar met een Luis Suarez in bloedvorm kan Liverpool tegen elke tegenstander met welke tactiek dan ook scoren.

24 december 2013 om 00:06

Het is Liverpool gegund ze hebben een lekker team opgebouwd en ze spelen heerlijk voetbal met een fantastische coach aan het roer

Ik denk dat chelsea veel meer eruit kon halen. Mourinho was een beetje bang om met 2 mids te spelen en mata of oscar erbij. Dat zou denk ik wel goed uitpakken. Eden hazard eruit halen is niet zo slim denk ik, oke hij speelde niet zn beste wedstrijd maar tog altijd dreiging en kan toch een beslissende actie maken.

Typische Mourinho wedstrijd. Jammer, want zo heeft hij meerdere op papier leuke wedstrijden kapot gespeeld. Leek soms net op El Classico toen hij nog de coach was bij Real.

Mike Dean, wat bezielt je om geen rood te geven. En dan nog geen penalty. Arbiter was dus vandaag niet serieus te nemen. En dat ook over het vertoonde spel van beide teams. Chelsea dat blij was met een punt, zoals gewoonlijk een Mourinho tactiek.

23 december 2013 om 23:07

Huilen Huilen, die rode kaart komen beide op dezelfde manier in, uitvergroot door Sky, dus nooit een x rood, of die van Arsenal ook, kies maar

Penal ja, maar goed volgende x krijg je weer een penal voor een duikertje van Walcott en is alles weer gecompenseert

23 december 2013 om 23:18

Grunnboy, als je opgelet had zag je dat Carragher en Neville, twee topverdedigers uit de PL, allebei zeiden dat het rood moest zijn.

23 december 2013 om 23:25

Neville zei juist dat het geel was. Carragher pleitte hevig voor een rooie prent.

23 december 2013 om 23:26

Ik ga hier express niet op in. Want elke persoon kan zien dat het gewoon twee vel rode kaarten zijn. Laten we het niet over de penalty hebben en het hoge been van Ivanovic op Özil.

23 december 2013 om 23:38

Jou engels is dus als een Pakistan? Carragher vond het rood, die vent vond alles rood behalve als hij wat deed, een vent die ik werkelijk nog nooit serieus genomen hebt. Neville vond het hooguit geel

Het is gewoobn the old skool song from Emirates. Ze winnen niet en het is direct scheids dit scheids dat. En dan klagen over het volk uit Manchester, hypocriet en lachwekkend is dit gewoon.

Nu wilt er ook iemand rood voor Ivanovic terwijl die ongetwijfeld bij de 2 geseponeerde rode kaarten van vorig seizoen om t zelfde het belachelijke rode kaarten vond. Maja verschil tussen een topclub en een net niet club denk ik dan, echte toppers huilen niet als er iets tegen zit

23 december 2013 om 23:50

Grunnboy, ik ben een native English speaker, ik woon in London...

En als zelfs de fans van Chelsea zeggen dat het rood was moet er toch wel iets van waarheid inzitten. Ivanovic moest geel krijgen, net als Ozil, wat een overtrokken reactie van allebei was dat zeg. Ramires geel was terecht, Rosicky geel weet ik niet, maar hij had sowieso wel een gele kaart verdient in deze wedstrijd. En je hoort mij nergens zeggen dat het aan de scheids ligt, we hebben zelf gewoon niet genoeg gecreerd en dus niet gewonnen.

23 december 2013 om 23:59

Valt anders te bezien als een mede arsenal supporter je al tegenspreekt

23 december 2013 om 23:08

De scheidsrechter was gewoon goed vandaag.
Had geen rode kaart hoeven geven want beide spelers kwamen op de zelfde manier in en probeerden beiden de bal te raken.
Daarnaast was het absoluut geen penalty. Walcott ging veel te makkelijk naar de grond.

23 december 2013 om 23:27

Ach....gaan we weer. Moest vermaelen geen rood krijgen voor natrappen?

23 december 2013 om 23:39

Voor dat trapje op Torres? Ik neem aan dat je dat niet sirieus meent maar dat dat een reactie is op een reactie van iemand die alles uit de kast haalt om hun eigen slechte prestatie te verbloemen.

23 december 2013 om 23:39

Voor dat trapje op Torres? Ik neem aan dat je dat niet sirieus meent maar dat dat een reactie is op een reactie van iemand die alles uit de kast haalt om hun eigen slechte prestatie te verbloemen.

23 december 2013 om 23:39

Nee jongen nu moet je ophouden, wel alleen de nadelen van Arsenal noemen niet de nadelen van Chelsea, anders is het niet eerlijk he!

23 december 2013 om 23:44

Rode kaart voor Mikel kon je geven want hij was te laat en kwam met gestrekt been in, maar het was geen penalty. Walcott ging al liggen voordat hij werd geraakt en het contact was te licht voor een penalty. Ramires verdiende ook geen rode kaart. Hij kwam weliswaar stevig in, maar toen hij zag dat hij de bal niet meer kon raken deed hij zijn been naar beneden. Ramires kwam dus niet met gestrekt been in en dan is een gele kaart terecht. Rosicky kwam ook hard in op Azpilicueta, maar ik vond dat ook geel.

Arsenal wordt niet kampioen en ze gaan geen prijzen pakken zolang ze geen top spits halen, volgende maand moet nieuwe spelers komen anders wordt het weer een top 4 seizoen voor Arsenal.

Giroud kreeg 2 kansen, een top spits had die beide kansen gemaakt en had Arsenal met 2-0 gewonnen.

Slaap verwekkende wedstrijd maar goed resultaat voor mijn club dat nu op de 1e plaats blijft staan.

Wat een saaie wedstrijd. Beide trainers durfden totaal geen risico te nemen. Arsenal had wel de balbezit, maar kon tot de 80ste minuut niks creëren. Het leek wel alsof Chelsea niet wilde en Arsenal niet kon. Al met al een terechte resultaat.

Is dat de PL top?

Heel teleurstellend. Ik heb gisteren naar BMG - Wolfsburg gekeken, vele malen beter. Ik weet dat een wedstrijd geen algehele indruk weergeeft, maar dan nog...

23 december 2013 om 23:09

Ik heb ook Leverkussen- Manchester United gezien.

24 december 2013 om 10:25

Ik ook,was een goede wedstrijd van United. Het enige lichtpuntje voor hun tot nu toe deze seizoen. Vizekusen had een off-day, kan gebeuren.

24 december 2013 om 12:36

Op Old Trafford hadden ze zeker ook een off-day.

23 december 2013 om 23:21

Twee subtoppers spelen vaak beter tegen elkaar dan twee topclubs, dat zie je zelfs in de eredivisie

Als je dit Chelsea niet kapot kan spelen thuis dan verdien je de titel absoluut niet.

Wat gebeurde er nou voorin? Helemaal niks. Geen stootkracht, zelfvertrouwen of lef. Cech heeft geen enkele moment gezweet. Onvoorstelbaar.

Stootkracht voorin Wenger! In januari, anders is het einde verhaal.

23 december 2013 om 23:10

Clichhy de meest postitiefste fan van arsenal (not). Dat arsenal slecht was okay dat klopt er was te weinig pit , maar serieus chelsea was zo anti voetbal aan het spelen , dat je op een gegeven moment zag dat er gewoon 2 rijen van 5 waren voor de 16 . het is echt een schande. Met spelers als hazard oscar mata hoor je puur aanvallend te spelen dit is gewoon een schande voor een voetbalclub zelfs stoke city probeert nog te voetballen (tegenwoordig).

23 december 2013 om 23:15

Grappig dat anti voetbal dan nog aan voldoende kansen kwam in de eerste helft en "voetbal" pas in de tweede helft zn eerste schot loste...

23 december 2013 om 23:26

Gozer je kan zeggen wat je wilt maar arsenal probeerde het. HEt was echt om te janken daar niet van maar gaat om de speelswijze. Chelsea stond gewoon te verdedigen net als in de cl finale tegen bayern het was echt een schande.

Vind mourinho echt een schande voor een team met zulke spelers. Vond ancelotti ( paar seizoenen terug alweer) en di mateo het veel beter doen met deze selectie dan mourinho.

23 december 2013 om 23:47

Arsenal moest, chelsea mocht...

United uit gehad, arsenal uit gehad en 2 punten(?) van de koploper...duidelijke crisis....

Arsenal had gewonnen met een topspits. Een wereldspits moeten ze bij Arsenal gewoon prioriteit nummer een maken de komende transferperiodes.

23 december 2013 om 23:12

Niet alleen bij Arsenal

Wat een schande dat Chelsea zeg...miljarden op het veld...en totaal geen intentie om vooruit de voetballen!!! Maar de Reds staan aan kop Ynwa!!!

Tja dit kwam niet als een ergenis omdat ik voor de wedstrijd al wist wat voor een wedstrijd het zou gaan worden. Een ongemotiveerde Chelsea terwijl Arsenal opmerkelijk ook niet goed voetbalde.

Maar aan de opstelling van Mourinho was het al te zien dat het 0-0 zou gaan blijven. Het begint nu wel frustrerend te worden. Ik zie Chelsea echt geen kampioen worden zo. Die Engelse analisten waar ik nu naar zit te kijken geven terecht kritiek. Hoe in godsnaam ga je als PL top club naar wedstrijden met het gedachte om niet voor de aanval te gaan en te winnen, dat zegt hij terecht. En dat geen huidige Chelsea spits in een uitwestrijd in 2013 heeft gescoord is een grote schande bah!

Mourinho, beter zorgt hij er niet voor dat ik gelijk krijg toen ik zei dat ik liever Pellegrini had. Ik wacht het nog rustig af..

23 december 2013 om 23:28

Wauw, een Blues-fan met zelfkritiek. Dat ik die vandaag nog zou treffen. Niets aan toe te voegen.

23 december 2013 om 23:45

Wauw, een arrogante gunner die zijn ook zeldzaam

24 december 2013 om 00:31

Ik vind juist dat de meeste Blues fans op vz heel objectief en kalm zijn, dat kan ik helaas niet zeggen over Arsenal fans, prachtige club die een slechte naam krijgt hier op VZ door kleine agressieve jongetjes die altijd vinden dat ze gelijk hebben. Bovendien zie ik jullie vaak op Live meepraat threads van Chelsea, puur om ze af te kraken. Kleine, boze wanhopige jongetjes zijn de meesten van jullie toch

24 december 2013 om 01:54

Ik praat zelden mee in die live-pagina's. Ik reageer sowieso niet erg veel hier.

Dit is gewoonweg de slechtste wedstrijd van Arsenal vanaf September, op en aantal momenten na was het spel om gewoon niet aan te zien.

Slechte passen, oké misschien speelt het weer en kleine rol maar de rest hebben we gewoon aan ons eigen te verwijten.

Enige speler die mijn respect kreeg waren Rosicky en Vermaelen. Ik zag ze tenminste hard werken. Voor de rest was iedereen onzichtbaar. Voor de rest wat ik kwijt wil is mensen die commentaar hebben over Ozil moeten gewoon hun mond dicht houden en naar de andere kant kijken, geef die gozer wat ruimte hij is gewoonweg en wereldspeler hij heeft misschien zijn draai niet helemaal kunnen vinden maar hij blijft en belangrijke schakel.

Voor de rest was Wenger weer lekker bezig om Cazorla en podolski niet op te stellen. Want die 2 konden wel eens het verschil maken.
Al met al en matige wedstrijd waarin we 1 punt hebben kunnen binnen slepen. 2e plek staat we momenteel, het enige wat we kunnen koppen omhoog en blijven strijden om die 1e plek.

Voor de rest allemaal fijne kerstdagen gewenst.

Edit spelfouten.

Wat kan een goede organisatie toch mooi zijn. Daar doe je het voor als pure voetbalfan. Waren er maar meer dergelijke wedstrijden.

Met een goede organisatie de tegenstander compleet neutraliseren. Genieten !

Giroud's wife is not gonna cook tonight , he never finish it

23 december 2013 om 23:20

Als je een grap maakt, maak dan een goede he...

Why would Tottenham be quite a good wife? It always blows...

23 december 2013 om 23:30

En weer Tottenham erbij halen.
Ik blijf het opvallend vinden ondanks dat het je aartsrivaal is.

23 december 2013 om 23:33

Haha geintje man giroud is erg goed dit jaar !! Hoop dat soldado dat ook gaat bereiken want dat wennen duurt wel erg lang maar met de nieuwe aanvallendere speelstijl heb ik er vertrouwen in .

23 december 2013 om 23:53

Tsja, Giroud had ook een jaar nodig, maar in dat jaar scoorde hij wel al vaker dan Soldado, en ook allemaal uit veldspel of set pieces, niet uit penalty's. Maar het kan voor Soldado nog gewoon. Aan de andere kant: Als hij zo blijft spelen en Adebayor ook word het niet lang voordat Adebayor gewoon de spits is en Soldado kan banken.

Bigguwop, als iemand met de naam Spursarry een grap over Arsenal maakt dan maak je er een terug he, komop zeg. Een Nederlander die de rivaliteit niet begrijpt zeker...

24 december 2013 om 00:34

Dan kan jij er meteen "they always blow" van maken, Tottenham is geen object.

23 december 2013 om 23:28

Sorry maar hoeveel doelpunten heeft jullie spit ookal weer gemaakt???

23 december 2013 om 23:32

Die miste 3 nog grotere kansen gisteren

Tijdverspilling.... Meer dan dat was het ook niet!

Mourinho is inderdaad The Special One, niemand die zo uitblinkt in het verkrachten van wedstrijden.
Ongelooflijk hoe die man het altijd doet terwijl hij over zo'n spelers beschikt.
Ik gun Arsenal na zo lange tijd de titel maar het zal Wenger ook dit jaar weer niet lukken helaas.

City of Liverpool worden kampioen, mark my words !

23 december 2013 om 23:13

Waarom Liverpool wel? Omdat zij nu bovenaan staan? Als dat de reden is, moet je even de speelschema bekijken. City is volgens vele top favoriet, maar wanneer wij een spits aantrekken gaan wij het worden.

Chelsea speelde verdedigend ijzersterk vooral credits naar Cahill topverdediger en voor de mensen die zeggen dat Mourinho een lafaard is kijk dan nog maar is naar de kansen van Chelsea , allebei de ploegen misten allebei die killer Arsenal gewoon Benzema van Real Madrid ophalen en Chelsea wazza oppikken van het zinkende schip United

Chelsea had moeten winnen vind ik, gelijkspel is ook niet onterecht. Voetbal van beide kanten niet aan te zien. Geen blabla anti voetbal en verdedigende tactiek Mourinho, Arsenal net zo goed.

Off: wat kan ik me irriteren aan die numan en groenendijk, waardeloze analyses en commentaar op scheids. Het is niet overal hetzelfde als in Nederland. Vond Dean veel toelaten en deed de wedstrijd goed.

Waarom niet wisselen? Rosicky en Ramsey hadden er rond de 65 minuut gewisseld moeten worden. Krijg je gretige mensen in het veld, die willen bewijzen dat ze in de basis horen tijdens toppers. Arteta werd 2x flink aangepakt beide keren waren het rood, maar jah Mike Dean hé. Szcesney keepte goed, complimenten aan de verdediging al ging het op het einde nog bijna mis. Van het middenveld heeft alleen Özil goed gespeeld (zonder gekkigheid, de rest was gewoon ondermaats). Ramsey, Rosicky, Arteta waren niks. Walcott speelde goed evenals Giroud, maar mag wel wat meer scoren. Over Chelsea, tjah... Mourinho was wel tevreden zo te zien, mag wel wat meer pit tonen. Zijn spelers echt tot het uiterste laten gaan.

24 december 2013 om 01:15

Heb je de wedstrijd wel gezien? Iedereen die jij goed noemt heeft juist slecht gespeeld en Rosicky speelde juist relatief goed. Ramsey, Arteta en Özil hadden snel gewisseld moeten worden.

Lekkere scheidsrechter maar weer , floot bijna alles in het voordeel van Chelsea. Chelsea heeft slechts een gele kaart gekregen waar het er 4 hadden moeten zijn en Mikel had de rode prent moeten zien. En natuurlijk de penal

Overigens een zaadpot. Leek net of het niemand op het veld ook maar iets kon boeien. Toch nog gedeelde eerste plaats samen met Liverpool die volgende week (?) tegen City moet , dan maar weer koploper worden.

23 december 2013 om 23:12

Waarom altijd maar weer klagen over de scheids.
Was absoluut geen penalty. En mikel kwam op de zelfde manier in als Arteta.

23 december 2013 om 23:46

Alleen kwam hij wat later in misschien...

Kon het na de 1ste helft niet meer aanzien. Blij dat ik die pot niet heb afgekeken. Wat een treurige 1ste helft, 2de helft was blijkbaar niet beter. Als je nog ziet dat Mourinho weer zijn complete voorhoede wisselt, voor niet eens een nieuwe spits, maar een verdediger en Mata niet eens heeft gespeeld, weet ik al genoeg dat ik niets gemist heb.

Nou laat Chelsea maar komen zondag! mijn god, wat een zaad wedstrijd

Saaie kutwedstrijd! Niet meer niet minder.

Chelsea goed gespeeld, zo hoor je te spelen in uitwedstrijden. Heel erg geconcentreerd, volwassen en met vertrouwen. Ik vond ze alleen op de counter niet scherp genoeg. Vooral Willian was daarin slordig en met wat meer scherpte hadden ze Arsenal pijn gedaan.

Verdedigend stond het echt fantastisch. Arsenal werd pas aan het eind twee keer gevaarlijk met in het bijzonder die grote kans van Giroud waarbij Oscar zijn man Gibbs liet lopen.
Verder had Chelsea duidelijk de betere mogelijkheden/kansen met natuurlijk als hoogtepunt de kans van Lampard.

Verder vond ik Mike Dean best goed fluiten. De overtreding van Mikel was wel smerig maar uiteindelijk moet je in zo'n wedstrijd niet met kaarten gaan zwaaien. Veel spelers waren enorm aan het zeuren en ik vond dat Dean daar erg goed mee omging.

Positieve punten: De nul gehouden, Torres won opvallend veel duels, Azpilicueta prima als linksback. Verder was eigenlijk iedereen goed behalve Willian.

Ktbffh!

23 december 2013 om 23:20

Ja inderdaad. Een kenmerkende uitspraak voor een Chelseafan. Mourinho past jullie als gegoten.

23 december 2013 om 23:21

Wat betekend de afkorting 'ktbffh' als ik vragen mag

23 december 2013 om 23:23

Keep the blue flag flying high.
Tekst uit een Chelsea lied

23 december 2013 om 23:26

@baltic

Keep the Blue Flag Flying High

23 december 2013 om 23:28

Oke bedankt.
Heb de afkorting niet eerder gezien, als ik het me kan herinneren.

23 december 2013 om 23:21

Vond je chelsea goed? Serieus dat meen je hopelijk niet. Hoe kan je dit goed vinden? Met een selectie van chelsea mag je echt niet zulk voetbal spelen. Het meest typerende was dat luiz erin kwam voor torres.

Dan wenger voor die man heb ik helemaal geen woorden. Normaal gesproken wisselt hij te laat en nu helemaal niet? Oozil was dramatisch net als ramsey en arteta. Ik had ozil eruit gehaald en cazorla lekker op 10 gezet , die dribbelt en kan die pass geven waardoor je meer ruimte creëert ook op de ass omdat cazorla toch lekker rond zwerft. Jammer op naar west ham uit dat wordt lastigmet die lange ballen.

PS ik vond vermaelen goed spelen zeg was weer de oude vermaelen.

24 december 2013 om 01:30

Wat jarenlange indoctrinatie met laf voetbal kan doen met de mens zeg.

Als je trots bent op zo'n pot van jouw ploeg met zulk materiaal zou ik toch echt een neuroloog opzoeken om te kijken of je grijze massa nog goed werkt.

Mourinho is razend overschat. Een beetje aanvallen had dit zwakke Arsenal afgemaakt, maar José is een lafbek. En samen met hem het merendeel van de Chelsea fans. Bah.

24 december 2013 om 01:33

Dubbelpost, kan weg.

Wat een schijtwedstrijd. Ondanks Mourinho's kenmerkende lafheid moet Arsenal de hand in eigen boezem steken. Ramsey heeft iets teveel veren in z'n reet gekregen want die denkt dat alles nu vanzelf gaat, en Giroud zal nooit een topper worden.
Maar de prijs voor grootste grap gaat naar Wenger of de Scheids, die moeten zich beide diep schamen.

Oja Jose,kan Mata niet onze kant op komen? Jij ziet er toch niets in.

Oké, dit is schandalig. Je hebt 9 dagen gehad om je voor te bereiden, en dan flik je het om nog slechter te spelen dan tegen City, rot op. Er was ook veel te weinig aansluiting, en we konden de bal niet kwijt, waardoor Chelsea makkelijk onder de 'druk' uitkwam, als je het al druk kunt noemen. Wenger vond een gelijkspel wel best, dat was duidelijk. Mourinho overigens ook.

Enkele kritieken:
- Arteta nooit meer in de basis
- Haal gvd een spits in januari, en wel zo snel mogelijk
- Laat Giroud voor straf 1000x op doel schieten op de training, vanuit elke richting
- Haal iemand als Pogba, een beer op het middenveld die kan voetballen en goed staat bij een tegenaanval van de tegenstander
- Ramsey moet even een trap onder z'n reet krijgen

23 december 2013 om 23:34

Je haalt de woorden uit mijn mond, areteta wat een irritante lafbek zelfs vermealen had meer dreiging naar voren. Vind ook dat wenger teveel lievertjes heeft in het team hoe kan girouw nou 90 min blijven spelen terwijl die kans op kans om zeep helpt?

Het lijkt ze allemaal niet zoveel te schelen meer man, allemaal kopjes laten hangen naar achter sjokkend van hmmm ik zit liever binnen. Wenger heeft allemaal teveel mooie weers voetballers bij elkaar gebracht man man man.

Alleen rosicky toonde nog strijd maar ja wat kan die in zijn eentje. Had een wanyama gekocht in de zomer een spits maar nee, het werd allemaal gecamoulfeerd door ozil maar het was maar een slechte transferzomer hoor.

Haha, wat een belachelijke trainer is die Mourinho toch.

Chelsea heeft fantastische middenvelders in de selectie zitten maar Mourinho komt aan zetten met Ramires, Lampard en Mikel.
Dan kom je duidelijk voor een gelijkspel naar het Emirates terwijl Arsenal eigenlijk helemaal niet zo sterk blijkt te zijn.

Oh ja, over Arsenal gesproken.
Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nogmaals; ze missen echt een topspits want na anderhalve seizoen PL kan je gewoon zeggen dat Giroud gewoon een matige spits is voor de top.

Het hele probleem was duidelijk de opstelling van Mourinho vanaf het begin tot aan het eind sloeg nergens op. Als je speelt tegen Arsenal speel je met je beste opstelling niet met je slechtste.

23 december 2013 om 23:55

True-Legend, alle bronnen met Daily erin moet je niet geloven, die zijn alles behalve betrouwbaar. Met dit kan het dan nog wel, bij transfers moet je het gewoon niet geloven.

Mou speelde gewoon voor een punt, wat zijn goede recht is.

24 december 2013 om 00:22

Klopt was het vergeten.

Wenger moet het eens zo proberen. Özil scoort veel in het nationale elftal. Hij speelt daar regelmatig als valse spits. Wat had ik graag Podolski en Cazorla gezien, zij schieten tenminste van afstand en dan vaak ook nog op doel tenminste. Vandaag zo weinig schoten, het leek erop als je de bal er in moest lopen.

Szcesney
Sagna
Mertesacker
Vermaelen
Gibbs
Wilshere
Flamini
Cazorla
Walcott
Özil
Podolski

Apart dat sommige chelsea " fans" nu al lopen te twijfelen over mourinho. Alsof chelsea de afgelopen jaren zoveel beter was..
Ik begreep zelf ook weinig van zn wissels, maar ik ben dan ook maar een leek achter een tv..

Feit is dat chelsea nu met een punt is vertrekken van old trafford en een punt uit t emirates. Bovendien is city verslagen. Maar het gaat idd heel slecht allemaal...

Diezelfde " fans" zullen straks bij een titel zichzelf op de borst kloppen. Als er verloren wordt, is het mourinho en als er gewonnen wordt is het ineens weer "we"...

23 december 2013 om 23:47

Mensen oordelen op basis van onderbuik gevoelens. Chelsea heeft verdedigend gespeeld en het Arsenal moeilijk gemaakt om te voetballen. Wat een misdaad!

Ik zeg, Chelsea speelde vastberaden, uitgekookt en met wat meer scherpte hadden ze Arsenal kapot gemaakt in de counter. Ze hebben gespeeld op de manier hoe je het beste tegen Arsenal kunt spelen en hoe je ze het best pakt op hun zwaktes.

Arsenal vond ik juist in de passing slordig en vrij ideeloos spelen. Je moet gewoon naar jezelf kijken, als je goed genoeg bent dan speel je Chelsea kapot.

Ik vond Chelsea volwassener vanavond en de kansen spreken voor zich.
Daarbij is de nul houden en een punt pakken bij een concurrent altijd prima.

24 december 2013 om 00:08

Die mooi weer voetballers zouden verdrinken in het Engelse klimaat.
Had barca vandaag wel willen zien met zo een doorweekt veld

Nou Pg...arsenal verloor van City omdat de arme jongens te weinig rustdagen hadden. Nu welgeteld 9 dagen rust gehad en ze speelden nog slechter dan tegen City (ondanks de oorwassing).

Eeuwig zonde om een spelers als Mata op de bank te zien overigens. Maar goed, Mourinho en moeilijke uitwedstrijden staat meestal garant voor een verdedigend middenveld. Saaie wedstrijd gezien, op 1 schot na in de eerste helft werkelijk niks gebeurd. Dat arsenal pas in de 80e minuut hun eerste schot op doel had zegt genoeg.....

Het is duidelijk dat Wenger en Mourinho blij zijn met het gelijke spel.

Arsenal begon pas in de 75 minuut een beetje redelijk te spelen, en dat spel was alsnog slecht. Chelsea had duidelijk de orders gekregen om vol op de counter te gaan spelen en raakte daarnaast ook nauwelijks wat. Geen van beide verdiende om te winnen. Zowel Arsenal en Chelsea waren ruk.

Afgezet tegen dit niveau zie ik Liverpool echt als grootste kandidaat. Als die eens het niveau van deze wedstrijd aantikken hebben ze altijd Suarez nog om uit het niks iets te beslissen.

24 december 2013 om 02:02

Hoo hoo, laten we niet gaan overdrijven.

Meer naar de analisten kijken dan zullen sommige van jullie veel wijzer worden.

nou arsenal had chelsea wel in bedwang, alleen jammer dat 0-0 wordt.
arsenal had hier kunnnen winnen op het eind maar het is al met al een terecht gelijkspel.
chelsea had de eerste helft duidelijk de overmacht alleen konden ze dat niet uitdrukken in goals.
mourinho de intentie op het eind was zeer bedroefend ging voor een gelijkspel door een verdediger voor een spits te ruilen.

Wat een tijdverspilling was deze wedstrijd zeg. Zeker voor een redelijk neutrale toeschouwer. Als Özil echt een wereldtopper wil worden, moet hij wel gewoon op gaan staan in dit soort wedstrijden. Hij kan het natuurlijk niet alleen, maar hij kan wellicht een beetje helpen in zo'n wedstrijd. Chelsea wilde niet en Arsenal kon totaal niets creëren. Zeer terechte uitslag.

Wat een zaaddodende wedstrijd....

24 december 2013 om 11:30

Zanka, are you dead?

Wist niet eens dat deze wedstrijd bezig was, maar ik had beter wat anders kunnen blijven kijken. Want het was niet echt hoogstaand en dan druk ik mezelf nog al koeltjes uit. Chelsea wou niet en Arsenal kon niet, Dit laat maar weer eens zien dat Mourinho ver gaat komen met Chelsea en dat Arsenal weer zo eruit ligt in de Champions League. Er lukte vrijwel niks aan beide kanten en het was weer echt kick en rush voetbal.

Wenger wat een idioot was hij vandaag. Geen enkele wissel doorgevoerd met bijv Cazorla en Podolski op de bank. Giroud moet gaan banken die kan nog niet scoren als zijn leven ervan afhangt..

Haha, al die verwende 'fans' die na een aantal mindere resultaten meteen 'hun' team gaan afkraken.. Lachwekkend, net zoals deze wedstrijd. Wat is die premier league ook verschrikkelijk overschat qua amusementswaarde, de toppers zijn vaak niet om aan te gluren en over de mindere wedstrijden begin ik maar niet.

23 december 2013 om 23:35

Stop a.u.b. met uit je nek lullen. Toppers in Engeland zijn juist vaak genieten. 8-2,6-1,6-3,4-4,4-3,3-3. Dit zie je alleen maar in de Premier League. Ik moet toegeven dat het dit jaar een beetje tegenvalt qua toppers, maar het seizoen is pas halverwege.

23 december 2013 om 23:41

Doe maar iets kalmer kerel, is gewoon mijn mening. En gebeurd alleen in de pl? Ha, misschien verder kijken dan je neus lang is.

23 december 2013 om 23:47

Een keer een mindere pot en alle haters staan gelijk vooraan. Dat er 4 clubs door zijn in de CL en City uit wint van het O zo geroemde Bayern en United de vloer aanveegt met de nummer 2 van Duitsland wordt voor het gemak vergeten.

24 december 2013 om 00:00

Mwoah Mufc-Wazza, we hebben al een 6-3, een 0-5, een 4-1 en een 6-0, niet verkeerd zou ik zo zeggen.

24 december 2013 om 00:01

Niks een keer een mindere pot, elke week is die pl weer tenenkrommend saai. En waarom je begint over prestaties is totaal irrelevant want volgens mij gaat het hier om amusementswaarde.

24 december 2013 om 00:12

Spurs-Liverpool 0-5 en City-Arsenal 6-3 waren inderdaad wedstrijden die niet aan te gluren waren...

24 december 2013 om 01:17

Het normaal gesproken hoge tempo, de sfeer, de manier hoe ze de hele competitie, dus ook de kleine clubs presenteren, de commentatoren die wij als Nederlanders tenminste kunnen verstaan. De Premier league is geniaal gemarketeerd.

Het verschil met bijvoorbeeld de Spaanse liga: In de Premier League wordt er veel aandacht besteed aan ook de slechtere clubs. Er worden zelfs wedstrijden tussen middenmoters uitgezonden inplaats van alle wedstrijden van de topclubs.

In Spanje heb ik het gevoel dat de alle clubs behalve Barca en Real Madrid niett bestaan. Tijdens een wedstrijd tussen Levante en Real Sociedad zouden de commentatoren het liefst gewoon over Ronaldo of Messi willen praten.

De Italiaanse liga, tja.. Het tempo ligt te laag om er van te genieten als je de PL gewend ben.

23 december 2013 om 23:44

Dan zeggen sommige dat de Serie A saai is..

24 december 2013 om 00:05

Echt hé, terwijl die pl echt letterlijk slaapverwekkend is vaak. Als een wedstrijd in de serie a in 0-0 eindigt komen alle onzin vooroordelen weer tevoorschijn,terwijl de brilstand in de pl eerder regel dan uitzondering is.

24 december 2013 om 00:09

Dat is gewoon altijd zo, de serie a wordt gewoon altijd als saai bestempeld terwijl ploegen als Fiorentina, Roma, Juve, Inter en Napoli gewoon lekker aanvallend spelen!

24 december 2013 om 00:26

De serie A is niet saai, dat zijn zielige mensen die niet eens de wedstrijden kijken of 1 wedstrijd hebben gezien.

On:

jammer deze wedstrijd heeft mij hoofdpijn bezorgd.

24 december 2013 om 00:33

Dat is waar, maar kwaliteit ho maar! (mijn mening)

24 december 2013 om 11:39

@true_legend

Er zijn gewoon normale mensen, zoals jij die respect hebben voor andere competities maar er zijn ook veel trollen ( meestal van die Premier League/ La Liga fanboy's ) die de serie a steeds afkraken. Maar inderdaad, was een zeer matige match tussen Arsenal en Chelsea.

Wat een slechte pot zeg. Beide ploegen creëerde amper wat. Het ziet er naar uit dat City de titel gaat pakken dit jaar.

Zie. Arsenal koppositie kwijt geraakt voor kerst. Van de topwedstrijden hebben ze er geen 1 gewonnen. Zeer en zeer matig.

23 december 2013 om 23:42

tottenham en liverpool wat zeg jij nou weer!

Dan zeggen mensen dat de Serie A slaapverwekkend en saai is... Wat ik vandaag heb gezien van deze 2 topploegen was schandalig slecht en saai.

23 december 2013 om 23:50

Ik zag gisteren ook een topper tussen twee Italiaanse teams dat niet denderend was dus plz. Baseren op 1 wedstrijd is wel makkelijk he. Moet wel zeggen dat dit zo slecht was dat ik slaap heb dat is zeker waar.

24 december 2013 om 00:06

Ik baseer dit niet op een een wedstrijd hoor. Dit jaar is de PL gewoon saaier moet je toegeven, Inter - Milan was niet denderend, maar de 2e helft was nog wel fijn, beter dan deze topper in ieder geval.

24 december 2013 om 00:17

Daarin moet ik je wel gelijk in geven. Maar ik weet niet het is gewoon lastiger de teams onderin beginnen daadwerkelijk ook te voetballen waardoor het lastiger is geworden voor teams om te domineren. Moet zeggen dat ik 2 de helft niet zag viel in slaap zo saai vond ik het haha.

24 december 2013 om 01:19

Man City is gelukkig dit jaar een stuk leuker geworden om te kijken

24 december 2013 om 11:41

@clintje

Inderdaad. Maar die wedstrijd op zich was gewoon saai, van het begin tot het einde haha

@silvacity

Man City speelt echt mooi en goed voetbal. Let maar op, Man City wordt kampioen

arsenal is mijn club ,maar kampioen worden zit er echt niet in , thuis moet er gewoon gewonnen te worden van alle topclubs!

Ach donderdag gewoon weer aan kop.
Snel deze wedstrijd vergeten en op naar west ham

Zo slecht was Arsenal niet.
Maar eerst: wat een mietje mourinho!!!
Schijtbak eerste klas. Durft geen aanvallend voetbal te spelen met spelers als Hazard, willian, mata, Oscar.
Mourinho maakt de premier league niet leuk om naar te kijken.
Arsenal was net te slordig om echt door te kunnen drukken.
Aanvallend dik in orde. Maar giroud komt gewoon te kort!!
Weer geen topper gewonnen. Maar toch gedeeld tweede met liverpool.
Wie had dat gedacht!
Weersomstandigheden hielpen ook niet.
Dein f..k you. FA DOE ER WAT AAN
Verdediging stond goed. Had ik niet verwacht met Vermaelen en aanvoerder nog wel.
Mertesacker was een beast!

Punt, gedeeld tweede, na de komende twee wedstrijden, weer top of the league!!!

Ik lach in mijn vuistje, we zijn geen concurrent van Arsenal maar we staan met kerst fucking eerste! Perfecte resultaat en het resultaat dat ik voorspeld had! Geweldig!

24 december 2013 om 00:10

In de historie van de Premier League is het pas één keer voorgekomen dat de club die met de kerst bovenaan stond niet in de top 4 is geëindigd en de laatste 4 jaar werd diegene zelfs kampioen Klinkt veelbelovend.

24 december 2013 om 00:15

Dat biedt veel perspectief inderdaad! Maar ondanks ons programma heb ik enorm veel vertrouwen in ons team. Henderson en Suarez die beide in bloedvorm zijn en beide in staat zijn om veel te forceren. Stel je voor, je haalt uit de komende twee wedstridjen minstens vier punten. Dan ben je titelkandidaat, maar ik zie dat eerlijkgezegd niet gebeuren

Maar het is toch heerlijk om dit moment even aan te grijpen, en dat de Arsenal fans mij afgelopen zomer voor gek verklaarden omdat ik ons als concurrent zag en zei dat het gat niet zo groot is als het lijkt. Balen dat WIJ nu bovenaan staan, ondanks dat we Chelsea en City nog krijgen.

24 december 2013 om 00:20

Juist het programma spreekt in het voordeel van Liverpool. Iedereen kijkt nu op de korte termijn en denkt dat Liverpool afzakt, maar als er een club wel het beste programma heeft de tweede helft van de competitie is het Liverpool. Van de top 10 heeft men alleen nog naar S'oton en United toe en verder komt elke club nog naar Anfield toe. Tel daarbij op hoe goed Liverpool het dit seizoen doet op Anfield en tel uit je winst. Verder heeft Liverpool dit seizoen wel de kwaliteit om de mindere goden uit ook gewoon aan de kant te zetten

Ach, zolang maar niet beide wedstrijden verloren worden, ben ik al aardig tevreden eigenlijk. Stunten in het Etihad en de Bridge zou een droom zijn!

24 december 2013 om 00:23

Van City heb je al verloren. Daar verliest iedereen. En Liverpool is dit seizoen toch wel een stuk minder in uitwedstrijden met uitzondering van de wedstrijd tegen Tottenham.

24 december 2013 om 00:29

Lfc11

Rodgers als voormalig Chelsea werknemer die het record van Mourinho kapotmaakt. Je kunt het je eigenlijk niet voorstellen.

Mufcwazza

Als er een team wel iets aanvallend kan forceren is het Liverpool wel. Kolarov gaat problemen krijgen met Sterling, Kompany heeft nooit een goede wedstrijd tegen Suarez gehad en Coutinho tegen een Clichy op de verkeerde positie.. er is heel wat mogelijk. Toure en Fernandinho zijn beesten, maar dat zijn Sandro en Dembelel ook. Allen en Henderson kunnen heel wat forceren.

Niet dat ik ons nou een hele grote kans geef, maar er is genoeg mogelijk. Mede doordat Zabaleta, Nastasic en Aguero niet mee doen.

24 december 2013 om 00:32

Natuurlijk is de kans niet groot(zeer klein), maar er is nog geen minuut gespeeld dus al verloren is ook zeer overdreven.

Misschien ligt het er ook wel aan dat Liverpool veel sterke tegenstanders uit heeft gehad. Het is zeker wel een voordeel om veel toppers thuis te spelen en de mindere goden uit te hebben. Norwich, Fulham, Crystal Palace, WBA en Cardiff zijn wedstrijden die gewoon gewonnen moeten worden, wil je überhaupt mee doen om de eerste vier plekken.

24 december 2013 om 00:37

Remaining Top Ten Fixtures:
Arsenal: 5H, 6A
Chelsea: 7H, 4A
Man City: 3H, 7A
Liverpool: 7H, 4A
Everton: 5H, 6A

Remaining Top 5 Fixtures:
Arsenal: 2H, 3A
Chelsea: 2H, 3A
Man City: 2H, 2A
Liverpool: 4H, 2A
Everton: 2H, 2A

Liverpool 2014 Schedule
Top 10 - 7H, 2A
Top 5 - 4H, 0A

Ik zal verbaasd zijn als Liverpool niet de top 4 haalt.

24 december 2013 om 01:36

Die tweede tabel klopt niet. Chelsea kan geen 3 away games hebben aangezien ze Arsenal uit en Everton uit al gehad hebben

24 december 2013 om 01:40

Arsenal is meegeteld. Dit tabel was voor deze wedstrijd gemaakt, daarom dus. Ze hebben nog City en Liverpool uit(hier Arsenal ook). Zelfde geldt voor Arsenal

24 december 2013 om 09:30

Jezus jullie beseffen hoop ik toch dat julllie gedeelt eerste staan met Arsenal want jij doet nu net of jullie 5 punten losstaan.. En het gat met Arsenal is wel degelijk, het is nu dat Suarez jullie team op sleeptouw neemt en dat die Henderson eventjes ver boven zijn niveau speelt

24 december 2013 om 00:28

Over een week sta je 4e ofzo. Enjoy it while you can.

24 december 2013 om 00:30

Wie weet, of je staat nog steeds eerste..

Had je die 0-5 aan zien komen? Denk het niet. Niet te snel conclusies trekken.

24 december 2013 om 00:39

Tja West ham won ook met 3-0 dus dat zegt niet een hele hoop denk ik maar goed je moet altijd optimistisch blijven he.

24 december 2013 om 00:45

Optimistisch blijven zal wel lastig zijn als supporters van de Spurs of niet?

24 december 2013 om 00:47

Dat klopt, maar ik schrijf ons niet direct af. Henderson en Suarez zijn fenomenaal de laatste weken.

24 december 2013 om 00:51

Zo moeilijk is het niet hoor. 6 punten achter de nummer 1. 2 wedstrijdjes winnen en we staan gelijk met Liverpool.

24 december 2013 om 00:54

Zo zwak is de PL dit seizoen.

24 december 2013 om 01:38

Liverpool en kampioen? Dat kan gewoon niet. CL plek zou fantastisch zijn toch.

24 december 2013 om 03:30

Topvier zou een wereldresultaat zijn. Zolang je eerste staat moet je gewoon pure winst bedenken. Met een dermate smalle selectie ga je geen kampioen worden. Tuurlijk niet.

24 december 2013 om 13:18

Liverpool have failed to win the league title in each of the last three seasons when they were top at Christmas.

They finished second in 1990-91, came fourth in 1996-97 and were runners-up in 2008-09.

Kampioen worden we niet.

Donderdag is het ook nog kerst hè.
En laten wij nou net koploper zijn na de 18de speelronde

Giroud had het kunnen afmaken in de laatste 10 minuten jammer dit maar verwacht dat Arsenal over de koppositie zal overnemen de eerst volgende wedstrijd tegen west ham

Was maar een slappe wedstrijd vond er niks aan.

Het gaat om de intentie om aantevallen. als niet lukt tegen en defensief Mourinho maakt dat niet veel uit

Hoe speelde Vermaelen? Zie dat hij motm is in de ratings hierboven maar dat zegt natuurlijk niet veel.

24 december 2013 om 12:12

Vond hem verdedigend echt goed hij had torres in zijn zak Ik hoorde wel dat hij torres natrapt maar kan me dat moment niet herinneren. Ik hoop dat hij deze lijn doorzet want vind hem persoonlijk nog steeds een betere verdediger dan mertesacker in vorm. Alhoewel mertesacker het vrij goed doet op dit moment.

Vind het jammer dat we gelijk hebben gespeeld, maar het is wel terecht. 1e helft had Chelsea de mogelijkheden en 2e helft Arsenal. Op naar West Ham en zorgen dat we weer nr 1 worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren