Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Ten Hag na dit seizoen bij Ajax vertrekt dan moeten ze hem nemen’

Laatste update:

Arne Slot staat sinds dit seizoen aan het roer bij AZ. De 41-jarige oefenmeester presteert voorlopig uitstekend met de Alkmaarders, die een tweede plaats bezetten in de Eredivisie en reeds wisten te winnen op bezoek bij Feyenoord (0-3) en PSV (0-4). Henk de Jong, die met hem samenwerkte bij SC Cambuur, voorspelt een grote toekomst voor Slot.

“Toen hij binnenkwam viel me al op dat hij een goed idee over aanvallend voetbal heeft, en daar ook de tactiek en oefenvormen voor wist te bedenken. Hij zorgt ervoor dat spelers weten wat ze moeten doen, maar ook zin hebben om te voetballen”, zegt De Jong in gesprek met de Volkskrant. Slot werkte de afgelopen jaren voor PEC Zwolle (jeugdtrainer), SC Cambuur (assistent- en interim-trainer) en AZ (assistent- en hoofdtrainer). Afgelopen zomer werd hij bij de Alkmaarders de opvolger van de naar FC Utrecht vertrokken John van den Brom.

“Als Erik ten Hag na dit seizoen bij Ajax vertrekt dan moeten ze Arne nemen. Geloof mij, dan gaan ze er echt niet op achteruit”, stelt de huidige trainer van Cambuur. Ondanks dat er nu veel positiviteit heerst rond AZ, weet Slot zelf dat het in de voetbalwereld snel kan omslaan. “Ja, nu is iedereen positief. Maar als wij aan het begin van het seizoen niet hadden gewonnen van FC Antwerp dat met negen man speelde, dan was ik ‘die beginnende coach’ geweest. Het ligt in het voetbal heel dicht bij elkaar.”

Het is volgens Slot aan de clubleiding te danken dat het nu zo goed gaat met AZ, daar men innoveert en de jeugdopleiding op waarde schat. “Daardoor hebben we nu geweldige spelers die ook nog de fysieke vermogens en voetbalintelligentie hebben om uit te voeren wat wij willen. We gaan nog heel veel van hen horen”, aldus Slot. Voor AZ wacht nu komende zaterdag de thuiswedstrijd tegen FC Twente.

Ben jij het hiermee eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel zo een type trainer en niet weer afstappen op een type koeman ofzo.
Die zijn tactisch niet zo sterk als een ten hag.

29 oktober 2019 om 09:40

Tactisch sterk en ten Hag in 1 zin lol. Het succes heeft hij te danken aan Overmars en de selectie die hij heeft gecreëerd, dat hij überhaupt bij Ajax zit is een wonder. Met een team als deze word niet minder verwacht. Over een paar haar zit ie weer bij een VVV of twente clubs van zijn niveau.

29 oktober 2019 om 09:45

Ten Hag heeft toch gwn overal laten zien dat ie een tactisch prima trainer is?

29 oktober 2019 om 10:05

Ja en De Boer is tactiach zeker ook sterk? Laat me niet lachen man Ten Hag is een middelmatige coach. De enige coach die de laatste jaren een beetje tactische intelligentie had bij Ajax was Bosz. Hoop overigens inderdaad dat Arne Slot het over mag nemen. Een jonge coach met een frisse blik en laat zn team heel goed voetballen ook.

29 oktober 2019 om 10:12

Het lijkt me duidelijk dat jij de toegevoegde waarde van deze trainer niet op waarde schat. Hoewel we niet elke keuze met gejuich ontvangen maakt ten hag van dit ajax, net als eerder bij go ahead en utrecht wel een geoliede machine. Ook al draait het nog niet super, hij is wel 2 wereldtoppers kwijtgeraakt die een erg belangrijk aandeel in het succes hadden.

29 oktober 2019 om 10:14

Ten Hag is tactisch zeer sterk. Anders haal je de halve finale CL niet. Anders sta je niet eerste in de CL poule. Ten Hag is de best presterende Ajax coach sinds van Gaal.

29 oktober 2019 om 10:31

Dat is geen argument. Het behalen van de halve finale heeft met vele factoren te maken. En dat “best presterende voach sinds Van Gaal? De Boer, Bosz, Keizer, konden echt niet zoveel investeren als Ten Hag hoor. Niet eens in de buurt.

29 oktober 2019 om 10:36

Rare vent ben jij. Kanyewest. Ten hag heeft Bayern, Real en Juve tactisch overklast, en niet zo'n beetje ook.

29 oktober 2019 om 10:56

Speeedyafc. Onzin dat Ten Hag tactisch zeer sterk is. Dat is juist zijn zwakke kant. De resultaten die Ajax onder zijn bewind heeft gehaald zijn puur te danken aan de selectie. Zijn inbreng is hierin minimaal. Ten Hag is geen trainer voor Ajax.

29 oktober 2019 om 11:07

En waarom is dat zijn zwakke kant? Draag is argumenten aan dan. Waaruit blijkt dat hij tactisch zwak is? En jij zegt dat zijn inbreng minimaal is waaruit blijkt dat dan?

29 oktober 2019 om 11:29

Sergio Ramos heeft Real vooral tactisch overklast

29 oktober 2019 om 11:35

De Boer had nou ook niet echt een reden om te investeren. Die had spelers als Vertonghen, Alderweireld, Erikssen, Suarez, El Hamdaoui (op zijn top), Stekelenburg en Emanuelson tot zijn beschikking in de Eredivisie. En nog wist hij er geen goed voetbal mee te spelen. Keizer mee eens. Die had ook nog niet veel bewezen waardoor hij investering kon afdwingen denk ik.Onder Bosz werd er mooi gespeeld, vergelijkbaar met nu. Je kan nog zulke goede spelers tot je beschikking hebben. Als je geen tactisch inzicht hebt, dan ga je helemaal niks klaarspelen. Ten Hag heeft dat echt wel.

29 oktober 2019 om 11:49

@kanyewest: Je doet je naam eer aan, waarop baseer je dat Ten Hag een middelmatige coach is?

29 oktober 2019 om 12:20

En Slot heeft zo'n matige selectie! Boadu, Stengs, Idrissi, Koopmeiners, Wijndal wat een slechte spelers! Helemaal op zijn conto te schrijven dat ze het zo goed doen. Ten Hag daarentegen..

29 oktober 2019 om 12:37

Als Ten Hag echt zo sterk was, dan zette hij geen Blind in de verdediging, geen alvarez op het middenveld, ect ect. Te laat wisselen. Nee hij is zeer zwak

29 oktober 2019 om 12:47

Blind in de verdediging is juist heel goed. De verdediging was namelijk ruk toen blind op het middenveld stond. Sloten totaal niet aan en het veld werd mega groot. Alvarez op het middenveld is falende aankopen. Daarnaast moet je Alvarez de gelegenheid geven om te wennen. Zo snel is die namelijk niet, dan mag je als verdediger bij Ajax echt 0 inschattingsfout maken. Een fout is namelijk direct een 100% kans.

29 oktober 2019 om 13:48

Ten hag is een tactisch meesterbrein zowel Europees bij Utrecht en in Amsterdam. Bij Ajax heeft hij vorig seizoen een systeem geïntroduceerd met 3 nummer tienen dat echt revolutionair was.

29 oktober 2019 om 10:58

Koeman wisselt in ieder geval wel altijd beter dan Ten Hag en de omzettingen van Koeman in Oranje zijn ook sterker dan die van Ten Hag. Kunt zeggen wat je wil, maar Ten Hag is vaak in de wedstrijd veel te laat met wisselen of dingen omzetten terwijl iedereen ziet dat er een paar een off day hebben en dat Ajax het gewoon niet lukt. Maar dat Ten Hag wel weet hoe hij een groep moet laten functioneren en neerzetten en dergelijke valt niks van te zeggen.

29 oktober 2019 om 11:32

@wve hoe kan je nou zeggen dat Koeman niet zo tactisch is? hij wint met een Oranje selectie die op 3 spelers na alles behalve bijzonder is bijna steeds van de toplanden. Ten Hag is ook een uitstekende coach, dat ben ik zeker met je eens maar we moeten niet gaan doen of Koeman dat niet is

29 oktober 2019 om 11:39

Wat zeg jij nou? Koeman beschikt over een wereldselectie.

29 oktober 2019 om 11:48

@vp10arsenal dat is dan jou mening. Memphis, Van Dijk en Frenkie zijn de 3 toppers en Wijnaldum en De Ligt/de Vrij zijn goede teamkrachten. voor de rest vind ik het allemaal middelmaat. ik hoop dat Ihatarran en Stengs zich zo spectaculair blijven doorontwikkelen want dat kunnen topspelers worden en die kunnen de creativiteit brengen die we nu missen. van spelers als De Roon, Promes en Babel kan ik niet heel vrolijk worden

29 oktober 2019 om 11:53

Mee eens, maar een type de Roon is wel ideaal voor in grote wedstrijden. Verder wel met je eens.

29 oktober 2019 om 11:58

arsenal890 ik zeg ook niet dat De Roon er niks van kan hoor, hij kan zeker van waarde zijn maar ik vind het geen uitzonderlijke speler die je elftal echt naar een hoger niveau tilt met zijn kwaliteiten. als ik aan topmiddenvelders denk dan denk ik echt terug aan de tijden van spelers als Davids en Cocu en op dit moment aan een middenvelder als Frenkie De Jong wat ook een geweldige voetballer is

29 oktober 2019 om 12:01

Ja maar je kan niet een elftal vol topspelers hebben, Frankrijk wel maar wij niet. Daarom heb je spelers als de Roon nodig die erg nuttig zijn in sommige wedstrijden.

29 oktober 2019 om 12:06

@arsenal890 dat zeker maar mijn punt was meer dat @vparsenal zei dat we over de gehele breedte een topselectie hebben en dat vind ik niet. we hebben een paar toppers en de rest is imo opvulling. De Roon hoort bij de selectie maar als ik aan topmiddenvelders denk dan denk ik eerder aan een Kante, Frenkie, Modric etc. dan aan De Roon

29 oktober 2019 om 12:21

Dat is zeker waar! Paar echte toppers, verder opvulling maar wel redelijke spelers hoor. Prima om resultaten te halen.

29 oktober 2019 om 13:11

Dat valt wel reuze mee. We hebben met Van Dijk, De Jong en Memphis drie spelers die echt een topniveau hebben in Oranje met daarachter Wijnaldum die wel belangrijk is, maar niet onmisbaar. De rest zou bij de toplanden niet eens een basisplaats hebben. Tactisch staat het goed en de spelers die bepalend zijn, spelen wel structureel heel goed. We hebben veel jongens met potentie, maar veel van laat nog wel zien dat er ruimte voor verbetering is.

29 oktober 2019 om 15:20

Ik vind dat je Wijnaldum daarmee tekort doet, die heeft eigenhandig de scoren bepaalt tegen Wit-rusland. Speelt nooit onvoldoende, altijd goede werklust en maakt veel meters.

Eerst maar afwachten bij AZ hoeft niets bij AJAX breekt de pleuris uit als je verliest en dat is het verschil tussen een topclub en subclub

29 oktober 2019 om 09:57

Klopt, maar ik vind hem wel echt goed over komen. En bovenal het spel is erg goed! Niet alleen omdat het attractief is, maar vooral voor hoe er bij balverlies gespeeld wordt. Er wordt erg snel en collectief druk gezet. Ja, hij heeft veel talent in zijn selectie, maar hoe hij het heeft neergezet is indrukwekkend. Vlaar en Hatzidiakos leken vorig jaar vaak extreem kwetsbaar, maar Slot heeft een manier van collectief verdedigen erin geslepen waardoor het niet meer het geval is.

29 oktober 2019 om 10:24

Slot komt voor mij goed over in de pers. AZ speelt lekker voetbal maar ETH is nog helemaal niet weg en waarom praten we in de Eredivisie mensen naar het buitenland? Laat ETH lekker zitten. Doet het goed bij Ajax en is nog genoeg eer te behalen.

29 oktober 2019 om 10:50

Oh van mij hoeft hij zeker niet weg hoor. Maar dit komt volgens mij vooral door berichtgeving vanuit Duitsland en dat Overmars en Ten Hag het niet snoeihard van de hand wees.

29 oktober 2019 om 10:30

Eens, en Arne Slot lijkt me ook nog eens een hele lieve man, misschien wel te lief ook al presteert hij nu prima. Hij heeft de wind aan alle kanten mee nu, bij Ajax zit er altijd wel iets tegen. Is het niet een speler dan is het wel Valentijn Driessen of wat dan ook.

29 oktober 2019 om 11:08

In hoeverre is dat anders dan Ten Hag die zonder ervaring in de top bij Ajax terecht kwam?

29 oktober 2019 om 11:48

Nee hoor, er is maar 1 club waar altijd de om in jouw woorden door te gaan "pleuris uitbreekt" en dat is Feyenoord.bij Ajax valt het allemaal wel mee, de successupporters zullen weer verdwijnen. Maar verder gebeurd er niet veel. Wat dat betreft lijkt het gewoon op Az kwa druk.

29 oktober 2019 om 17:01

Haha Ajax lijkt op AZ qua druk en alleen bij Feyenoord is er meer druk? Man man dit kan je toch niet menen.. Als je niet ziet dat Ajax in alles groter is en meer aandacht krijgt, dan ben je gewoon niet serieus te nemen. Bij Ajax worden zelfs clubhelden met pek en veren het stadion uitgejaagd als het een tijdje niet loopt en heb je continu verschillende kampen die elkaar naar het leven staan. Bij AZ stort een deel van het stadion in of de DSB gaat failliet, externe zaken, maar er is zelden zoveel onrust als bij Ajax en Feyenoord. Ongelofelijk dat jij AZ en Ajax wat dat betreft op hetzelfde niveau zet. Qua druk en verwachtingen zijn er geen clubs die bij Ajax en Feyenoord in de buurt komen, zelfs PSV niet.

Vindt het zelf ook een interessante coach. Maar wel echt een beginnende coach. Bij AZ kan je meer in de luwte werken en dat kan bij Ajax niet. Daar is presentatie ook belangrijk.zou hem nog wat jaartje laten rijpen.

Is Van der Gaag een optie als opvolger van Eth? Hij is kaal, doet het wel goed met Ajax 2 en komt heel goed over in de media.

29 oktober 2019 om 09:41

Denk dat dat ook juist is waarom hij gehaald is. Die zal niet gehaald zijn om zijn carriere bij ajax bij Jong Ajax vol te maken.

29 oktober 2019 om 10:23

@ajax1812 zou Reiziger niet eerder de kans krijgen? Hij is al doorgeschoven van Jong naar Ajax 1. Vorig jaar ook wel redelijk goed gedaan. Mogelijk wordt vd Gaag dan eerst assistent van hem

29 oktober 2019 om 10:38

Dat zou zeker kunnen, maar op termijn gaat van der gaag denk ik wel eerste trainer worden, heeft hij ook de potentie voor.

29 oktober 2019 om 10:38

VDG kon het bij NAC niet bolwerken en liep er al snel bij als een geslagen hond. Nou is NAC een moeilijke club, maar bij Ajax moet je ook sterk in je schoenen staan.

29 oktober 2019 om 13:38

Bij excelsior heeft hij wel puik werk verricht. En tja nac degradeerde ook zonder hem.

Hij laat AZ heel leuk en aanvallend voetballen, alleen hoe gaat hij om met de druk. Dat is lastig inschatten. Als AZ nu eens een paar wedstrijden op rij verliest kun je kijken hoe hij daar mee omgaat. (zie het alleen niet gebeuren).

Dat zijn de moderne trainers waar ik fan van ben. Tactisch sterk. Goede trainingen. Voorbereiding tot in het detail. In staat om meerdere systemen over te brengen op de spelers. Niks aan het toeval overlaten. En open voor vernieuwing. Niet de ouderwetse praatjes maker. Die is alleen voor kort succes. Maar ETH blijft toch lekker bij Ajax.

Hij doet het inderdaad heel goed bij AZ. Echter, bij AZ is het denk ik makkelijker en rustiger werken dan bij Ajax. Daar MOET iedere wedstrijd gepresteerd worden en zit je ook met de Champions League. Weet niet hoe sterk hij tactisch is en hoe hij zich houd als er bijvoorbeeld 3 a 4 wedstrijden geen goed resultaat behaald wordt. Dan komt er druk op de ketel. Persoonlijk zie ik liever een iets meer ervaren trainer.

Laten we nou eens stoppen met alles bij AZ weg praten. Die club doet het hartstikke leuk en meteen worden Stengs, Boadu, Koopmeijnders en nu ook de trainer naar Ajax gepraat. Doe even rustig. Slot is net begonnen en doet het nu goed. Laat hem even lekker een paar jaar AZ doen. Is voor AZ goed, voor Slot zelf ook beter. De druk bij Ajax, PSV en Feyenoord is gewoon vele male hoger. En daar is niets mis mee. Maar als een trainer met te weinig ervaring daar voor de groep komt kan dat gewoon heel negatief uitpakken voor iemands carriã£â¨re. Kijk naar Keizer, en nu ook bijvoorbeeld Stam. De Boer, Cocu, van Bronckhorst en nu ook van Bommel konden leunen op hun reputatie als club icoon en voormalig wereld speler. Wat hen een beetje gewicht geeft in de kleedkamer. Stam was misschien wel een voormalig topspeler maar absoluut geen Feyenoord icoon. En dan sta je dus al 1-0 achter voor je begint. Slot is geen club icoon voor Ajax, PSV of Feyenoord. En ook geen voormalig top voetballer. Dus dan moet je jezelf eerst bewijzen als trainer. Hij is goed gestart bij AZ. Maar laten we nu niet na 11 speelrondes en wat wedstrijden in de Europa League meteen weer op de hype trein springen en hem naar andere clubs praten. Geef hem wat tijd om zich te bewijzen over een wat langere periode. Edit: @voetbalzone. Ik schreef deze reactie in alinea's. En schreef het woord carriere gewoon volgens de correcte Nederlandse spelling. Maar jullie website maakt er wederom een muur van tekst van. En veranderd een correct geschreven woord met leestekens in iets totaal anders. Dit probleem hebben jullie al tijden. En daar mag best een keer wat aan gedaan worden.

29 oktober 2019 om 12:03

Ongelofelijk amateuristisch inderdaad van VZ, irriteer me er ook al tijden aan. Ook met de rest van je verhaal ben ik het volledig mee eens trouwens.

29 oktober 2019 om 14:50

Keizer? Denk dat die toch wel uit je lijstje kan.

29 oktober 2019 om 15:26

Hoezo?

29 oktober 2019 om 15:21

@kilum,even los van het feit dat ik het voor het merendeel met je verhaal eens ben, klopt er 1 ding niet in je betoog. Waarom zou een onervaren trainer het niet goed kunnen doen? Het beste voorbeeld om je ongelijk aan te tonen is éã©n van de meest succesvolle Ajaxtrainers allertijden: Louis van Gaal. Louis begon bij de jeugd van Ajax, was geen Ajax icoon en was super onervaren. Volgens mij heeft hij het daarna goed gedaan. Een van de redenen dat Louis succesvol was kwam denk ik door zijn persoonlijkheid maar ook door zijn innovatieve ideeã«n op dat moment. Misschien is Slot ook wel een vernieuwende trainer? Neemt niet weg dat ik denk dat het voor zowel Slot als AZ het beste is dat hij nog een extra jaartje bij AZ blijft. Want uiteindelijk is trainer zijn ook gewoon een ervaringsvak. De Louis van toen is vast ook beter dan de Louis van nu.

29 oktober 2019 om 15:54

Ik zei niet dat dit dit niet kon. Ik zei, het kan een negatief effect hebben op iemands cariere. Natuurlijk kan het ook goed gaan. En ik zeg ook niet dat Slot niet zou kunnen slagen. Maar als het niet lukt heeft dat een negatief effect. De reden dat is dat noem is omdat club iconen en voormalig wereld voetballers zoals een de Boer, Cocu en van Bronckhorst die krijgen wat meer tijd. En er word wat meer energie gestopt in het slagen van deze mannen bij de club. Gio kreeg hulp Advocaat. Cocu van Hiddink, de Boer van Cruijff. Denk je dat Ajax voor Arne slot dat ook zou doen? Ik denk namelijk van niet.

Ik wordt er een beetje misselijk van dat elk persoon die presteert bij az, in de media wordt gelinkt met Ajax. Ik heb vooral gezien dat alle succes supporters weer uit hun schulp zijn getrokken sinds de laatste jaren en hier actief zij geraakt op Ajax gerelateerde fora.

Niet elke presterend persoon van az gaat of wilt naar ajax.

29 oktober 2019 om 10:08

Idd, laat Az nu eens met rust. Hopelijk gaat Max snel de contracten open gooien, en de spelers meer geld geven. We zijn wat aan het bouwen en hoop persoonlijk dat we nu eens voor meerdere jaren bij elkaar blijven. Zeker na dit seizoen, verdediging kan nog wel een versterking krijgen.de werkelijkheid is alleen dat we waarschijnlijk in de zomer zeker 6 spelers verkocht worden, waar clubs voor in de rij gaan staan. Zeker als we door blijven gaan, en Europees gaan overwinteren.

29 oktober 2019 om 10:17

Dat is overal hetzelfde. Als spelers van Ajax een beetje beter presteren worden ze direct gelinkt aan de topclubs in Europa. De spelers van AZ worden gelinkt met de topclubs van Nederland. Nu denk ik dat Ajax de enige club in Nederland is die uberhaupt nog spelers van AZ kan betalen is het ook logisch dat Ajax eraan wordt gelinkt. En dan nog niet eens gesproken over het feit dat Alkmaar vlakbij Amsterdam ligt en Boadu in Amsterdam is geboren. Ben blij dat spelers van AZ worden gelinkt met Ajax en niet met een vierderangs buitenlandse club.

29 oktober 2019 om 10:32

Lijkt me ook helemaal niks mis mee idd. Zou juist een compliment moeten zijn voor AZ. Denk dat iedere speler en staflid met ambities werkzaam zou willen zijn bij Ajax. Het is en blijft een stap omhoog.

29 oktober 2019 om 11:06

Wat grappig dat je dat zegt azalkmaar123. Ik zat juist te denken dat er ineens weer allemaal AZ supporters op VZ zitten. Ook enkele die ik al een hele tijd niet meer gezien had. Kan aan mij liggen hoor, maar ik denk dat iedereen liever over zijn club praat wanneer het goed gaat. Dat spelers aan Ajax gelinkt worden is toch logisch? Ik zou er zelfs blij mee zijn, dat kan de prijs opschroeven wanneer er straks aan het eind van het seizoen spelers hoe dan ook vertrekken.

29 oktober 2019 om 11:41

Lol, grappig om dat te horen van iemand die halverwege febr weer tot leven is komen.

29 oktober 2019 om 13:14

Dan ben je wel erg naief. Ik denk dat een Arne Slot snel vertrokken is als Ajax aan komt kloppen. Bovendien beticht je een andere club van exact dezelfde zaken die nu ook bij AZ gebeuren. Sommigen denken dat ze met een begroting van 25,5 miljoen euro Feyenoord alweer voorbij zijn. Wat maakt het uit als mensen Slot linken aan Ajax? Ten Hag zit er nog gewoon en van een vertrek is nog geen sprake.

29 oktober 2019 om 17:08

Na afgelopen zondag heeft men in Alkmaar ineens weer een bak zelfvertrouwen, mooi toch? In de tijd dat Twente tot de top behoorde was ineens ook elke Twentenaar van de club en nu beweert minstens de helft daarvan weer dat ze zich niet interesseren in voetbal. Mooi hoe dat werkt en grappig dat er dan altijd hypocrieten zijn die met hun vingertje naar anderen gaan wijzen. Ik zal niet ontkennen dat het bij Ajax net zo goed, maar voel mezelf ook niet geroepen om een willekeurige andere club erop te wijzen dat het bij hun gebeurt.

29 oktober 2019 om 15:14

Ach ja, in de regio Alkmaar moest je jarenlang met een vergrootglas zoeken om AZ supporters te vinden. Pas toen ze dankzij het geld van Scheringa konden presteren begon iedereen voor AZ te worden. Als er een club is waar ze beter niet met het opgheven vingertje naar andere kunnen wijzen wat betreft successupporters is het wel AZ. Maar goed, niet iedereen gaat of wilt inderdaad van AZ naar Ajax. Zeker voor een beginnend trainer zou ik de stap ook absoluut niet aanraden. Maar die speculatie hoort er wel bij als je het goed doet. Dan denken mensen ''die kan wel een stapje omhoog''. En of je dat nu leuk vind om te horen of niet, Ajax is gewoon een duidelijke stap omhoog.

Ik denk dat binnen Ajax al lang duidelijk is dat de huidige jong ajax trainer van der Gaag, Erik ten Hag zal vervangen. Zeker als je zag hoe "nonchalant" Overmars over de opvolging sprak.

29 oktober 2019 om 10:40

Ik denk eerder Reiziger. Deed het goed bij Jong en is nu aan de staf van het eerste toegevoegd. Dus ik vermoed dat hij het stokje overneemt wanneer Erik ten Hag vertrekt.

29 oktober 2019 om 10:51

Reiziger heeft geen uitstraling vind ik. Is geen dominant persoon eerder nederig. Dat moet je niet willen hebben als trainer bij Ajax. Als assistent ok of trainer van Jong Ajax maar niet geschikt voor het eerste waar ook lastige mondige spelers tussen zitten.

Slot zou een tussenstap moeten maken bij een grote club. Eventueel zelfs als assistent. Die heeft als speler en trainer alleen bij kleinere clubs gezeten. Ajax en Feyenoord, daar worden heel andere dingen gevraagd van een trainer.

Arne Slot lijkt mij een goede vervanger voor Ten Hag inderdaad. Laat AZ geweldig aantrekkelijk, dominant en aanvallend voetbal spelen. Laat hem dan ook gelijk Wijndal, Koopmeiners, Stengs en Boadu naar Ajax meenemen! Weliswaar zullen ze niet alle 4 tegelijk een basisplaats veroveren bij Ajax maar ik denk dat ze zich wel kunnen doorontwikkelen mogelijk eerst nog even bij Jong Ajax, dan als reserves en op de lange termijn als basisspelers wat Wijndal en Koopmeiners betreft. Stengs en Boadu zie ik mogelijk al snel een basisplek krijgen bij Ajax. Maar eerst nog als reserves. Mooie selectie dan met ongelooflijk veel creativiteit, diepgang, opkomende backs, een echte targetman, technisch vernuft op het middenveld en op de flanken en veel scorend vermogen op het middenveld en in de aanval: Onana, Dest, Veltman, Blind, Tagliafico, Vd.Beek, Martinez, Promes, Ziyech, Tadic, Neres. Reserves: Varela, Mazraoui, Schuurs, Botman, Wijndal, Gravenbergh, Alvarez, Koopmeiners, L.Traore, Boadu, Stengs

29 oktober 2019 om 11:10

Haha is goed, als jij nog iets meer Football Manager speelt dan lukt dat misschien wel.denk je nou echt dat Ajax een miljoen of 70 neer gaat leggen voor 4 wisselspelers? AZ doet ze echt niet voor minder van de hand, en al helemaal niet naar concurrent in Nederland.

29 oktober 2019 om 11:17

Haha hoe kom je aan 70 miljoen? Volgens transfermarkt.nl zijn dit de huidige transferwaardes van deze AZ spelers: Wijndal 3 miljoen, Koopmeiners 7,5 miljoen, Boadu 7,5 miljoen, Stengs 12 miljoen. Alle 4 samen moeten ze op dit moment dus zo'n 30 miljoen kosten. Wat mij ook een veel realitischer bedrag lijkt voor deze spelers. Natuurlijk mag AZ meer gaan vragen maar dan lopen ze het risico dat ze straks met ongemotiveerde spelers blijven zitten. Want je kunt er op rekenen dat deze spelers zeer graag de overstap naar Ajax willen maken.Trouwens AZ is geen concurrent van Ajax haha.

29 oktober 2019 om 11:39

Jij denkt oprecht dat boadu en koopmeiners 7,5 miljoen kosten? En stengs 12 miljoen? Alsjeblieft man als jij dit denkt ga dan een andere sport kijken. Stengs minimaal 25 miljoen eveneens boadu en koopmeiners minimaal 20.

29 oktober 2019 om 11:48

Als Stengs geen zware knieblessure had gehad was hij misschien 20-25 miljoen waard geweest.Maar nog 1 keer zijn kniebanden afscheuren en het is einde sportieve carriere voor hem he. Dan heb je dus als kopende club in 1 klap 25 miljoen weggegooid! Dat is voor iedere Nederlandse club een veel te groot financieel risico. Eerder de helft van dat bedrag is misschien nog financieel gezien te verantwoorden dus 12,5 miljoen voor Stengs.En Boadu en Koopmeiners hebben nog lang niet zoveel bewezen dat ze zulke bedragen waard moeten zijn.

29 oktober 2019 om 11:54

Ach man hou toch op. Stengs voor 12,5 miljoen geloof je het zelf? Je kan voor dat geld net zijn schoenen kopen man.

29 oktober 2019 om 11:58

20 miljoen wordt al teveel voor Stengs. Stel je voor hij krijgt weer een zware knieblessure en hij moet stoppen met voetballen. Dan is 20 miljoen wat je in 1 klap op je begroting kwijt raakt echt financieel onverantwoord voor iedere Nederlandse club.Nogmaals als hij geen zware knieblessure had gehad was hij misschien wel 20-25 miljoen waard geweest maar doordat het een enorm financieel risico is om hem te kopen maakt zijn waarde ook veel minder wat betreft Nederlandse clubs die hem zouden willen kopen. Aan buitenlandse clubs zou AZ wel 20-25 miljoen voor Stengs kunnen vragen maar de vraag is of Stengs wel al naar het buitenland wilt na AZ.

29 oktober 2019 om 12:05

Nou en? Er zijn altijd risico’s aan verbonden. Dat maakt hem niet minder waard. Je ziet hoe goed hij kan voetballen en zal daarom echt wel die miljoenen waard zijn. Ajax gaf 70 miljoen uit afgelopen zomer en kan dus zonder problemen 25 miljoen neerleggen. Maar jij zegt precies hetzelfde over boadu dat hij 12,5 miljoen waard is.

29 oktober 2019 om 12:15

Bij Stengs zijn de financiele risico's natuurlijk wel veel groter.
Wat hem sowieso veel minder waard maakt.
Ajax gaf dan wel veel geld uit aan spelers maar niet aan een speler met een zware knieblessure verleden.

29 oktober 2019 om 12:22

Tja, dat is jouw mening. Risico’s zijn er altijd, maar stengs is echt niet zo goedkoop als jij denkt.

29 oktober 2019 om 12:46

Als Ajax zijnde zou ik er niet meer dan tussen de 12 en 15 miljoen aan uitgeven voor Stengs. Alles boven dat bedrag is een te groot financieel risico. Wilt AZ meer hebben dan dat zullen ze hem moeten proberen te verkopen aan een buitenlandse club als Stengs dat al ziet zitten. Wilt Stengs dat niet heeft AZ toch wel een probleem.

29 oktober 2019 om 13:08

Ze hoeven helemaal niks te verkopen, Stengs en Boadu liggen nog lang vast, Ajax kan de talenten echt niet voor een paar stuivers ophalen. Neem Guus Til die al voor 17 mil weg is gegaan denk je nu echt dat ze Stengs en Boadu voor 12,5 laten gaan? Lachwekkend

29 oktober 2019 om 15:16

Wie weet wel als Ajax een package deal gaat maken van 2-4 spelers van AZ. Iets van 30-40 miljoen spenderen aan 4 AZ spelers.

29 oktober 2019 om 11:10

Lol! Wijndal en Koopmeiners zijn veels te goed om te spelen in de KKD. Ik wil ze niet zien eindigen als Pirie. En Stengs en Boadu zitten wat mij betreft goed bij AZ. Waarom zouden ze dat in hemelsnaam verwisselen om bij Ajax op de bank te gaan zitten? Je draaft een beetje door, voor een Ajacied een droomgedachte maar voor neutrale Nederlandse voetbalfan alles behalve dat.

29 oktober 2019 om 11:16

Zal eraan liggen wat er bij Ajax te gebeuren staat. Als Ziyech vertrekt zou er voor Stengs perspectief op een basisplaats zijn. En dan is de keuze voor Ajax toch snel gemaakt.

29 oktober 2019 om 11:26

@OzwardGozku Jong Ajax is gewoon een goede optie om toch wedstrijden te blijven spelen en gewend te raken aan het Ajax spelletje. Alleen op de bank blijven zitten wordt je niet beter van. En wie weet gaat Pierie ons nog wel verbazen de komende jaren. Schuurs heeft ook iedereen verbaasd.

29 oktober 2019 om 11:39

Zelfs op de bank leer je meer dan bij jong Ajax in de KKD. Ja schuurs is zo goed dat die voorbij is gestreefd door Veltman.

29 oktober 2019 om 11:47

Is niet zo vreemd toch? Veltman doet het prima sinds zijn rentree vorig jaar. Is veel meer ervaren dan Schuurs. Die nog veel te leren heeft maar zich wel flink heeft doorontwikkeld ten opzichte van vorig seizoen.

29 oktober 2019 om 11:50

Als het zo’n groot talent was stond die wel in de basis voor de tijd van Veltman.

29 oktober 2019 om 11:55

Hij is niet zo'n groot talent als De Ligt jammer genoeg maar De Ligt was dan ook een uitzonderlijk groot talent. Schuurs is meer een type Vd.Hoorn denk ik alleen technisch en meevoetballend wat beter.

29 oktober 2019 om 17:10

Schuurs is niet voorbijgestreefd, hij heeft nog nooit boven Veltman in de pikorde gestaan. Daarbij doe je het voorkomen alsof Schuurs Veltman allang voorbij as als ie bij Fortuna was gebleven, maar dat zijn totaal geen zekerheden.

29 oktober 2019 om 12:11

@lawpi haha je reserve bank is gewoon duurder dan meeste andere Europese topclubs haha. Alvarez 15 mil, Wijdanl 12mil, Koopmeiners 20+mil, Boadu 25+mil, Stengs 25 mil. Gewoon bijna alleen al 100 miljoen aan aangekochte speler. En Marin en Piere trouwens? Moet die ook niet op de bank? We gaan dan dik over 100 mil. Er zijn niet veel teams in Europa die meer dan 100 mil aan aangekochte spelers op de bank heeft. Fifaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

29 oktober 2019 om 12:18

Wijndal, Koopmeiners, Stengs en Boadu zijn dan ook by far niet zoveel waard. Eerder richting de 30-40 miljoen voor hun 4 samen.Ajax heeft nu ook Varela (5 miljoen), Alvarez (15 miljoen), Marin (12,5 miljoen), Labyad (7 miljoen), Neres (11 miljoen) op de bank zitten.Is ook al zo'n 50 miljoen op de bank.

Volgens mij is ten hag heel duidelijk geweest. Ze zijn met iets bezig bij Ajax. Dat gaat ie niet zomaar aan de kant schuiven.

29 oktober 2019 om 11:40

Nou als bijv Bayern munchen komt zie ik hem echt wel weggaan hoor. Hij is echt niet gek hoor, dat als die kans komt om hem niet aan te pakken.

29 oktober 2019 om 12:13

@soccerfan precies. Vooral komende jaren - en helemaal als Ajax kampioen worden - is heerlijk werken bij Ajax. Goede kern staat er, aanvoerder Tadic blijft en aankopen als Promes ook. Komt veel jeugd door, veel geld voor aankopen en geen voorronde Cl als je kampioen wordt. Heerlijk in rust werken. Geen rommelige voorbereidingen meer.

29 oktober 2019 om 13:20

Als Bayern komt, is hij naar mijn mening gewoon vertrokken hoor. Dat kun je al merken als men 't hem vraagt. Bij elke club zijn ze aan het bouwen. Een coach wel net als een voetballer het hoogst haalbare. Begrijp me niet verkeerd; ik kan me voorstellen dat het leuk werken is bij Ajax als coach, maar werken met spelers als Lewandowski, Gnabry, Thiago enzovoort is wel even andere koek dan werken met de selectie van Ajax (daar bedoel ik uiteraard niets negatiefs mee).

29 oktober 2019 om 17:15

Dat denk ik ook Sirius, maar wat wel een positieve ontwikkeling is, is dat de lijst clubs waarvoor coaches en spelers Ajax willen verlaten steeds korter wordt. Overigens vind ik het heel nobel van je dat je die laatste toevoeging in haakjes doet, maar in mijn ogen is dat niet nodig. Je bent een serieus lid en als mensen zich dusdanig snel door je aangevallen voelen, dan ligt het probleem eerder bij hen.

Goeie foto VZ
En tja...als de spelers van Az te duur worden en zijn dan maar kijken of ze in de technische staf een grabbel kunnen doen.

Ik besefte me ineens dat wij dus reageren op een reactie van iemand die er niets mee te maken heeft. En dat op een fictieve situatie. Bizar eigenlijk, toch?

Heb altijd het idee dat een combi van een ‘type Slot’ met een ex speler met internationale ervaring het beste is. Beide beetje over schaduw heenstappen maar beetje duo aanpak lijkt me perfect ook gezien enorme druk van de baan. Zo zou ik meteen gaan voor een duo Slot/Jonk die ik beide verdenk van minder grote ego’s en liefhebbers van echt voetbal.
Maar goed, ideaalplaatje wordt het nooit ben ik bang.

Henk de Jong die ajax gaat adviseren, ok..... Iedereen vergeet dat Ten Hag al aardig wat ervaring had toen hij binnen kwam bij Ajax (ook in de top)! Arne Slot heeft 14 goede wedstrijden gespeeld man, waar hebben we het over. Dan zou ik nog eerder voor Stam gaan, Jezus!

29 oktober 2019 om 11:55

Nou go ahead is niet de top en Utrecht is ook niet de top.

29 oktober 2019 om 12:54

München wel volgens mij, of toch niet

29 oktober 2019 om 13:16

Ja het B team, dat noem ik niet top. Dat is nou niet bepaald het hoogste niveau.

Marc heeft bij een eventuele vertrek van Ten Hag allang zijn lijstje klaarliggen van coaches die uitgenodigd zullen worden en daar heeft hij echt geen advies voor nodig van wat voetbalanalisten. Het zou mij niet verbazen dat daar grote verassingen tussen zitten. Trainers die er een echte Ajaxvisie erop na houden daar zijn er niet veel van.

Je bent als trainer zo goed als het materiaal. Deze Slot kwam in een gespreid bedje terecht en gaat eigenlijk door met waar Van Den Brom gebleven was. Daarom is het ook schrijnend dat mensen deze Slot als het succes achter Van Den Brom zien. Verder is bij AZ coachen of voetballen wel even heel wat makkelijker dan bij clubs als Ajax of Feyenoord.

Alle Ajax-fans verklaren hun liefde aan Boadu, Stengs, Wijndal, Koopmeiners en nu ook Slot. Maar vervolgens vinden ze hen zo matig dat ze maar een klein bedragje waard zijn. Want dan is het ineens ‘zo goed zijn ze nou ook weer niet’.

29 oktober 2019 om 15:10

Is dat niet hoe handel werkt?een Koopmeiners en Wijndal vind ik nou niet direct spelers die Ajax versterken.het zouden eerder breedte aankopen zijn.maar een Stengs en Boadu zouden echter prima aankopen zijn!ik denk dat een bedrag richting de 40 a 50 mil echt de absolute topprijs zou zijn voor hun samen.misschien dat het iets te drukken is met spelers als ruilmiddellabyad, enz

30 oktober 2019 om 00:01

Nou als je zo globaal met zijn alle kilo’s veren in hun kont stopt komt het echt niet meer geloofwaardig over om laag in te zetten. Dan heb je al in je kaarten laten kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren