Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax speelt met echte linksbuiten, dat wordt een slagveld bij Feyenoord’

Laatste update:

Als voormalig speler en trainer van Feyenoord hoopt Willem van Hanegem dat de Rotterdammers komend weekend een goed resultaat zullen boeken, als de uitwedstrijd tegen Ajax op het programma staat. De 52-voudig Oranje-international heeft er echter nog niet heel veel vertrouwen in.

/

De Kromme benadrukt dat duels tussen Ajax en Feyenoord altijd op zichzelf staan en dat het er niet eens echt toe doet dat de komende ontmoeting van invloed is op de titelrace in de Eredivisie. “Het gaat daar om de eer”, schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “En juist daarom houd ik ook een beetje mijn Feyenoord-hart vast”, kijkt de oud-middenvelder bezorgd vooruit.

“Ik wil niet steeds over dezelfde spelers kritisch doen, en ik bedoel het ook niet kwetsend, en laat ik over Colin Kazim-Richards eens gewoon mijn mond houden, maar Khalid Boulahrouz als back. Dat kan toch niet?”, stelt Van Hanegem over de 33-jarige verdediger, die zondag tegen FC Twente als rechtsback werd opgesteld. “Ajax speelt altijd met een echte linksbuiten, nou, dan wordt het een slagveld achterin bij Feyenoord.”

Ben je het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Depay had ie anders toch goed in zen broekzak

19 januari 2015 om 09:09

Dat is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan de in potentie wereldtopper Kishna afstoppen! Dat is bijna onmogelijk..

19 januari 2015 om 13:01

Oke, onmogelijk te stoppen dat ging de rechtsback van Excelsior dan wel heel makkelijk af Daan Bovenberg geloof ik.... Als je Depay makkelijker vind af te stoppen als Kishna dan zeg ik dat je totaal ongeloofwaardig bent.

19 januari 2015 om 13:03

Depay is beter dan Kishna en potentie boeit even niet omdat het om het nu gaat.

19 januari 2015 om 09:11

Depay zit ook even in een dipje..
Ik ben eerder bang voor het middenveld van Feyenoord.. Waar clasie immers el ahmadi en toornsta als valse vleugelspeler doorgaan tot het bittere eind. Tijden veranderen, en we zullen nooit meer tijdperk v.gobbel de wolf e.d zien, maar dit zijn wel weer de spelers die de strijd leveren die Feyenoord nodig heeft.
Tis altijd zo geweest, Feyenoord strijders, en Ajax technisch.

19 januari 2015 om 09:17

Serero en Klaassen kunnen er ook wat van hoor, vergis je niet. Die blijven ook strijden.

19 januari 2015 om 09:21

Riedewald blijft ook gaan, daar niet van.. Maar het verschil is er gewoon.. Als je 3 man hebt die strijden om de afvallende bal, kort op de man e.d, dan heb je er 7 in het veld die dat niet doen.. En dat baart me zorgen.

19 januari 2015 om 09:26

Ik had het nu alleen over het middenveld. Daarbij bestaat Feyenoord ook uit strijders als Immers, Kazim en Boulahrouz.. Die strijden dan wel, maar zou ik van me verdriet niet in een Ajax shirt willen zien.. Voor dat soort strijders ben ik niet bang. En Nelom, Kongolo, Van Beek, Boetius enzo zijn echt niet meer een strijder dan Moisander, Schone, Van Rhijn, Milik, Andersen...

19 januari 2015 om 09:30

Ben het daar niet mee eens.. Een van beek heeft een echte killersmentaliteit.. Terwijl ik dat bij onze (ook ajacied ja) CV's niet zie. Qua talent vind ik het nog best meevallen met van beek, en al helemaal immers en kazim.. Maar dat is dus wat ik bedoelde.. Zij moeten het hebben van vechtlust en doorzettingsvermogen, terwijl Ajax het moet hebben van techniek, combinaties en vloeiend spel

19 januari 2015 om 09:36

Ik wist al dat je voor Ajax was, omdat je in je eerste reactie waar ik op reageerde aangaf bang te zijn voor de strijd die Feyenoord gaat leveren. Verder is mijn punt juist dat dit Ajax technisch goed is en strijd kan leveren. Feyenoord kan daarbij goed strijd leveren en voetballend zit het daar ook goed in elkaar. Zoveel verschil zit er niet in de teams als we ze op die punten vergelijken.

19 januari 2015 om 09:39

@ Enjoythegame

Kazim gaat tegen Ajax oplopen tegen van der Hoorn. één van de weinige Cv's in de eredivisie van wie hij het niet op fysieke kracht zal gaan redden. Wat toch wel één van de sterke punten van Kazim is. Door zijn leeftijd is hij fysiek veel verder dan de meeste Cv's in Nederland. Tegen vd Hoorn zal dit grotendeels weg vallen en zal hij het op techniek moeten doen. Iets waar hij niet in excelleert.

Immers en Serero zullen de taak krijgen om elkaar op te heffen. Immers is fysiek en kopsterker. Serero is voetballend beter en slimmer. Aan loopvermogen ontbreekt het bij allebei niet dus dat kan een leuke pot worden.

De backs en vleugelspelers gaan bepalen wie er zal domineren naar mijn idee. Gaan de backs van Ajax achter de buitenspelers van Feyenoord aanlopen. Of lopen de buitenspelers achter de backs aan? Gaan de backs van Feyenoord achter de vleugels van Ajax aanlopen? Of moeten de vleugels van Ajax achter de backs aanlopen?

19 januari 2015 om 09:41

We zullen het zien. Dit blijven wedstrijden op zich, bij sommigen komt de superman en hulk naar boven, de ander bezwijkt onder de druk.. Das het mooie van de klassieker.

19 januari 2015 om 11:56

Waarschijnlijk zal hij dat wel merken en daarna duels uitzoeken met Moisander, als hij slim is

19 januari 2015 om 11:58

Zit inderdaad niet zoveel verschil in kwaliteit tussen de clubs. Ik hoop op een gestolen 0-1 voor Feyenoord 😎

19 januari 2015 om 12:04

Wat opvalt aan de Kazim van de laatste weken is dat ie steeds beter in z'n rol gaat passen. Een topscorer gaat ie niet worden, daarvoor ontbreekt het aan inzicht in de 16, maar als aanspeelpunt was ie gisteren de beste Feyenoorder. Won alle duels van Bjelland en Lachman en die zijn qua fysieke kwaliteiten gelijk aan Van der Hoorn. Bovendien worden z'n aannames steeds beter, technisch is er ook niet zoveel mis met Richards alleen speelde ie vroeger altijd met z'n gezicht naar de goal in plaats van met z'n rug. Ik voorspel een zware middag voor Van der Hoorn.

On: Zolang de eerste kaart voor Boulahrouz uitblijft zal ie verdedigend wel overeind blijven. Het is alleen voetballend zo matig. Dat is een probleem aangezien Toornstra veel zwerft en er daardoor eigenlijk van rechts geen enkele goede bal komt. Rechtsback is de achilleshiel van dit Feyenoord.

19 januari 2015 om 12:40

@ De Toekomst

Inderdaad. Die Immers doet wel stoer: 'ja, ik ga nooit voor Ajax spelen.' De waarheid is dat hij gewoon veel te kort komt voor Ajax, bij Ajax moet je kunnen voetballen in de eerste plaats en niet als een jonge hond dom rennen achter alles wat beweegt. Als Ajax hem wou halen toen hij bij Ado speelde weet ik haast wel zeker dat hij nu in Amsterdam zou spelen.

19 januari 2015 om 15:17

Kan me niet voorstellen dat Van der Hoorn fysiek sterker is dan Kazim. Maar goed, als het wel zo is dan hoop ik dat Kazim focust op zijn looplijnen achter Moisander. Zoiets als de 3-1 tegen FC Twente. Hiermee kan hij ook eens in duel komen met Moisander en dat zou ie sowieso moeten winnen.

19 januari 2015 om 09:11

dat is ook geen echte klassieke linksbuiten, kishna is een linkspoot die diep gaat en depay hangt meer op een kans naar binnen.

19 januari 2015 om 09:20

Is inderdaad een ander type.
En in de 1 tegen 1 vind ik kishna beter.
Maar ja we weten hoe boulahrouz dat heeft opgelost tegen Portugal met Ronaldo.

19 januari 2015 om 09:33

Wve. Haha op die manier kan het inderdaad ook nog, al hoop ik daar niet op. Ik moet zeggen dat ik boula als pure verdediger op de man juist altijd goed heb gevonden. Het zijn eerder zijn voetballende kwaliteiten die hem geen geschikte rechtsback maken.

19 januari 2015 om 12:33

Het is mijn ogen geen rechtsback.
Hij is in mijn ogen centraal beter maar daar speelt al iemand die weer beter is dan boulahrouz.
Deze man mag blij zijn dat hij op een ek en wk heeft gespeeld omdat er in Nederland armoede was qua verdedigers.
Nu zou hij totaal niet geselecteerd worden al was hij in zijn beste vorm.

19 januari 2015 om 14:59

Boulahrouz vs Kishna, dat word zeker een leuk duel! Ik denk dat talent het in deze zal winnen, Kishna is nou precies zo'n speler waar Boulah een hekel aan heeft.

Als je het mij vraagt mag Kishna beginnen met 5 scharen en een passeeractie.

19 januari 2015 om 17:44

En als je het mij vraagt hoop ik dat Boulah hem dan gelijk onderuit schoffelt. Even laten zien dat die trucjes op een pleintje thuishoren en wie de echte man is.

19 januari 2015 om 20:03

Kijken wie er dan verder op het pleintje kan voetballen want met een rode kaart voetbald hij niet verder op het veld.

19 januari 2015 om 09:13

Ik denk dat dit meer met Depay zelf te maken had dan met Boulahrouz. Hebben ze geen betere back in de jeugd lopen of op de bank? Ik zou Boulahrouz eerder CV posteren als een Van Beek of Kongolo geblesseerd zijn, zo slecht vind ik het hem ook niet doen op de LB positie, maar aanvallend brengt hij gewoon weinig.

19 januari 2015 om 10:06

Wilkshire. Niemand begrijpt ook waarom hij niet speelt, geeft als enige af en toe nog een bal voor.
Maar je bedoelt natuurlijk rechtsback. Op links heb je Nelom en Woudenberg. (Ook middelmaat maar het is in ieder geval iets.)

19 januari 2015 om 09:17

Depay is dan ook geen klassieke linksbuiten

19 januari 2015 om 14:59

Depay had een assist en scoorde het winnende doelpunt.

19 januari 2015 om 15:12

Toen Depay scoorde zat Boulahrouz al op de bank. Bij de assist zat Boulahrouz fout, gaf Depay teveel ruimte om de bal voor te geven.

Inderdaad, de kanibaal heeft honger en zal zeker iemand afslachten daar achterin. Depay had hij ook in zn broekzak. Voetballend gezien is Boula zeer zwak maar verdedigend sloopt hij alles en iedereen.

19 januari 2015 om 09:20

Depay is dan ook geen echte linksbuiten.

19 januari 2015 om 09:44

Verdedigend ging die anders toch een paar keer goed de fout in gisteren! Die benen mag die ook wel sluiten bij de panna van Castaignos want daar houdt Kishna ook wel van..

Ben benieuwd naar deze wedstrijd. Er is al veel gezegd over de winnaarsmentaliteit van Feyenoord afgelopen weken in vergelijking met die van Ajax, en wat Ajax tegen Groningen liet zien was niet bepaald denderend, dus kan best spannend gaan worden.

19 januari 2015 om 09:13

Idd, leuk wat van Hanegem roept, maar we moeten eerst die bal nog maar eens fatsoenlijk bij Kishna zien te krijgen! Wordt een mooie pot, ik zit er gelukkig bij! Maar ben stiekem niet zo zeker over een goede afloop.....

19 januari 2015 om 09:21

Feyenoord was ook niet bepaald overtuigend...

19 januari 2015 om 10:08

De Klassieker is een wedstrijd op zich, context is niet belangrijk dan. Sommige jongens weten zich helemaal op te laden voor zo'n wedstrijd en spelen boven hun kunnen, anderen bezwijken onder de druk.

Ik ben het hier met Willem eens, als Kishna het op zijn heupen gaat krijgen draait hij Boulahrouz helemaal rond. Alhoewel, Boulahrouz deed het ook niet onverdienstelijk tegen Depay. Maar dat kon ook komen omdat we met Boulahrouz én Wilkshere speelden op de rechterflank.

Ik ben benieuwd wat Rutten gaat doen..

19 januari 2015 om 09:10

Wat heeft Jetro hier mee te maken als ik vragen mag?

19 januari 2015 om 09:23

Niet vergeten dat Depay toen slecht in vorm was... Bovendien scoorde depay de winnende, dus een moment van onoplettendheid was al fataal. Dit kwam natuurlijk ook mede doordat Boulahrouz eigenlijk te traag is voor rechtsback.

19 januari 2015 om 09:32

@rubentje13

Boulahrouz stond tijdens de 4-3 niet meer in het veld. Rutten had hem gewisseld voor Te Vrede om de 3-3 te forceren.

Depay toen slecht in vorm? Ik vind Depay sinds zijn blessure al niet meer zo sterk spelen als eerst, is dat dat hij dan slecht in vorm is, of dat hij de eerste weken boven zichzelf uitsteeg?

19 januari 2015 om 09:26

@ Fr12jules

Voor een van de weinige keren ben ik het met van Hanegem eens. De backs+vleugelspelers gaan bepalen wie de overhand zal hebben in komend duel naar mijn idee. Die gaan voor een man meer/man minder situatie op het middenveld zorgen. Als Kishna + El Ghazi/schone hun spel goed spelen zullen zowel Toornstra en Boëtius terug moeten zakken om te ondersteunen. Lukt het d eback van Feyenoord om deze jongens te controleren zullen deze meer ruimte krijgen om door te stomen. Hetzelfde geld natuurlijk aan de andere kant. Als Boëtius het weer eens op zijn heupen krijgt vrees ik voor Ricardo van Rhijn die het eigenlijk altijd moeilijk heeft tegen zo'n frivole speler.

19 januari 2015 om 09:33

@D-Bergkamp

Ben ik het mee eens, ik ben vooral benieuwd hoe de strijd er op het middenveld uit gaat zien. Feyenoord gebruikt heel veel het loopvermogen van spelers. Boëtius, Immers, El Ahmadi en Toornstra wisselen erg vaak van positie. Clasie blijft wat meer centraal vaak.

Benieuwd hoe Ajax dit gaat opvangen, communicatie zal daar heel belangrijk zijn.

19 januari 2015 om 09:45

@ Fr12jules

Wisselen van positie kan gunstig zijn zolang je de overhand hebt. Als je de overhand mist werkt het juist averechts en zorgt het voor grotere problemen. Dat was o.a. gisteren tegen Twente ook goed te zien toen er een aantal keer dramatisch werd gecommuniceerd en Twente daar gebruik van maakte maar niet afstrafte.

Communicatie is altijd al één van de belangrijkste aspecten geweest in de sport. En juist ook één van de moeilijkste dingen. Daarom zijn de Klaassen/clasie van deze wereld niet zo goed als een Modric/kroos.

19 januari 2015 om 09:41

Ik denk dat Kishna 1x Boualhrouz voorbij danst, vervolgens een gruwelijk gemene rotschop krijgt en de rest van de wedstrijd wel uitkijkt. Dan heeft Boulah misschien wel geel, maar dat zal niet veel uitmaken. Balletdansertjes als Kishna en El Ghazi zijn leuk tegen backs die denken dat ze kunnen voetballen, maar tegen zo'n ijzervreters kunnen ze vrij weinig doorgaans.

19 januari 2015 om 09:46

Haha ik denk het niet..spelers als Kishna en El Ghazi houden hier juist van, je kan ze 1 of 4 schoppen geven maar het maken van individuele acties kicken ze juist op en daar vallen ze ook mee op! Vrees dat boulah een lastige middag tegemoet gaat met minimaal 1 kaart..

19 januari 2015 om 09:49

@ Hoppa!

Dat heeft Boulahrouz 1x in zijn leven echt gedaan en dat was tegen Ronaldo. Voor de rest heeft Boulahrouz niet vaak meer van zulke schoppen uitgedeeld. Zijn gele kaarten zijn vaker voor hele domme overtredingen dan voor slimme (gemene) schoppen.

En zodra Boulahrouz geel heeft gaat hij een lastige avond tegemoet. Wanneer Kishna niet meer durft komt namelijk El Ghazi er voor in de plaats en dan moet Boulahrouz het redden op slim verdedigen zonder kaarten te pakken.

Boulahrouz moet juist proberen zo lang mogelijk geen kaart te pakken. Want tegen een Kishna/el Ghazi komt er vrijwel zeker een keer een moment dat je aan de noodrem moet trekken.

19 januari 2015 om 15:03

Vind ik altijd zo mooi, net of het een voordeel is om iemand een schop te geven en geel te krijgen. Dat is heerlijk voor een vleugelspeler, een back met geel is gewoon weinig waard want hij kan geen risicovolle tackles maken. Schop je Kishna de wedstrijd uit? El Ghazi erin, die is misschien nog wel meer een etterbak in zijn acties.

Hazard is hier echt de beste in, constant uitdagen en de grens opzoeken wanneer zijn directe tegenstander geel heeft.

19 januari 2015 om 20:06

En jij denkt dat als boulahrouz geel heeft dat kishna hem niet opzoekt?

19 januari 2015 om 10:14

Ach aan de andere kant heb je Nelom staan en dat is ook niets. Ik zou het wel mooi vinden als de Boer gewoon Kishna en El ghasi opstelt om de zwakke punten van Feyenoord te gebruiken. Schone op het middenveld voor Andersen en je hebt een goed middenveld staan met voorin genoeg jeugdig talent en dan moet het zeker goedkomen want verdedigend is Feyenoord ook niet geweldig.

19 januari 2015 om 13:09

Sebasjuh, ik hoop dat hij dat doet. Want aan Andersen zul je niet veel hebben, Feyenoord heeft zoveel fysieke kracht.

19 januari 2015 om 16:40

Let je wel is op Feyenoord? Beste centrum van de eredivisie...

Kishna zie ik Bouhlahrouz wel aftroeven en hetzelfde geldt op rechts: dat zie ik Schone wel winnen. Daar zit ik niet over in.

19 januari 2015 om 09:16

Schöne? Op snelheid zeker? Die jongen hoort toch gewoon lcm te spelen en Andersen bank?

19 januari 2015 om 09:19

Niet op snelheid, maar op vernuft. Nelom is niet de slimste back, terwijl ik Schone een slimme speler vind. Nelom is geen wonderback en ik verwacht dat Schone dat kan uitbuiten.

19 januari 2015 om 09:20

Persoonlijk vind ik Andersen het goed doen op het middenveld. Die hoeft daar niet weg van mij. El Ghazi zie ik persoonlijk wel liever op rechts, veel liever, maar ik begrijp dat De Boer voor ervaring en stabiliteit kiest in deze titelstrijd.

19 januari 2015 om 09:22

Ben ik het niet mee eens. Andersen heeft een gigantisch loopvermogen itt Schone die wel hard werkt maar verdedigend toch minder is. Ik zie Schone altijd graag als rechtsbuiten dat is voor het positiespel een hele belangrijke spil geworden.

19 januari 2015 om 09:28

Ik ben het met afcavosje eens. Schone toont wel inzet, maar kan niet de meters maken op het middenveld. Dat is niet erg tegenover een verdedigend team, maar tegen Feyenoord kan zoiets het verschil maken. Op rechtsbuiten is Schone wel weer belangrijk voor Ajax.

19 januari 2015 om 09:34

@ Afcavosje

Iedereen onderschat Andersen zo ongelofelijk erg. Die jongen is echt degene met (verreweg) de meeste potentie in de gehele selectie. Vele mensen klagen maar over zijn fysiek. Maar hij lijd vrijwel nooit balverlies. Als hij een beuk krijgt ligt hij inderdaad relatief snel maar dan krijgt hij ook vrijwel altijd een vrije trap.

Ook tegen Groningen zie je weer met vlagen hoe goed die jongen kan voetballen. Zo simpel een versnelling, zo simpel een man uitspelen, zo een simpele maar extreem goede aan name.

Het enige dat zijn manco is: zijn vertrouwen. Hij moet volledig vertrouwen in zichzelf hebbne om te renderen. En op het moment ontbreekt het vertrouwen in zijn eigen schoten en doelpogingen. Zodra hij dat vertrouwen ook krijgt dan krijgen we iemand die beter is, word en blijft dan Eriksen. Daar ben ik van overtuigd.

19 januari 2015 om 09:45

@D-Bergkamp,
Ik was het vrijwel helemaal met je eens totdat je er over begon dat hij beter kan worden dan Eriksen. Als je het over onderschatte spelers hebt dan is Eriksen toch wel de nummer 1. Op Suarez na is hij de beste speler die we de afgelopen 10 jaar hebben gehad. Zaterdag heb ik nog de samenvatting van Tottenham gezien en daar was ie met kop en schouders de beste speler. Als je hem op het middenveld van Bayern, Barca of Real zet dan zal hij naadloos meedraaien. Dat niveau zie ik Andersen niet halen, maar ik laat me graag positief verrassen.

Andersen moet inderdaad meer vertrouwen in zn schoten krijgen, maar positioneel doet hij het erg goed, hij beweegt goed tussen de linies en is erg lastig te verdedigen.

19 januari 2015 om 09:49

Schone kan zonder twijfel die meters maken. Jarenlang bij NEC ook gedaan en daar hoef je echt niet minder te lopen dan bij Ajax.

19 januari 2015 om 09:54

@ Afcavosje

Vergis je niet, ik vind Eriksen exceptioneel. Iedereen schreeuwde om Maher maar ik heb Eriksen ten allen tijde vurig verdedigd. Die jongen was (met afstand) D de beste speler van de eredivisie. En ook bij Tottenham speelt hij met vlagen geniaal en kan hij zeker een stap hogerop. Ik heb ook nooit begrepen waarom (bijv) Arsenal nooit een poging heeft gewaagd.

Desondanks weet ik de klasse van Eriksen heel goed op waarde te schatten. Tegelijkertijd heb ik een nog groter vertrouwen in Lucas Andersen. Die jongen heeft afgelopen jaar heel veel gehad aan Bergkamp en Poulsen en voelt zich eindelijk op zijn gemak. Hij wisselt momentn van een cijfer 9,5 af met een 6je. Maar hij zakt vrijwel nooit meer door de ondergrens en dat in zijn eerste basis seizoen.

Eriksen was exceptioneel, maar ik ben er heilig van overtuigd dat Andersen nog exceptioneler is qua talent. Andersen is echt degene die zelf kan bepalen hoe zijn carriere verloopt.

19 januari 2015 om 10:11

@-NEC-, Schone werkt ook wel maar het verschil is dat Ajax stukken dieper staat op de helft van de tegenstander daardoor moet er in de omschakeling gigantisch gesprint worden, iets wat Theo Janssen ook niet kon bij Ajax. Serero, Andersen en Klaassen zijn echt kilometervreters net als de Jong en Eriksen dat waren. Schone heeft het loopvermogen niet om zoveel meters te maken. Laat hem maar lekker hangend aan de rechterkant in een vrije rol dan rendeert hij het beste.

@D-Bergkamp, zoals ik al zeg ik laat me graag positief verrassen. Maar ik ben bang dat zijn onzekerheid in de top hem kan gaan opbreken. Hopelijk wordt hij daar volwassener in.

19 januari 2015 om 09:27

@ De Toekomst

Helaas zie ik het andersom ook gebeuren. Boëtius is de meest vervelende tegenstander voor Ricardo van Rhijn. Daar heeft hij nog nooit goed tegen gespeeld. En Boilesen/viergever gaan het ook allebei heel erg moeilijk krijgen met het loopvermogen van Jens Toornstra.

19 januari 2015 om 09:33

Van Rhijn heeft Boetius zeker twee keer in zijn zak gehad hoor. Vorig seizoen in De Kuip en volgens mij ook dat seizoen in de Arena. Een Boetius die het op zijn heupen heeft, is moeilijk af te stoppen voor Van Rhijn, maar Boetius zit nu niet in die vorm. Toornstra wordt lastiger inderdaad. Ik hoop niet op Viergever, want die zie ik overal net te laat komen. Riedewald is, vanwege zijn leeftijd, ook een gok. Ik zou het echter eerder met hem proberen.

19 januari 2015 om 09:42

@ de Toekomst

Je bedoelt op die 2 wedstrijden waarin Boëtius hem keer op keer horendol liep? Zoek de samenvattingen maar terug, van Rhijn had Boëtius totaal niet in zijn zak. Dat was (met afstand) de meest gevaarlijke speler van Feyenoord en leverde elke keer problemen op voor Ajax.

Het scenario dat van Hanegem hier schetst klopt. Zodra Kishna het op zijn heupen krijgt is Boulahrouz helemaal nergens. Maar tegelijkertijd geld het ook de andere kant op. Zodra Boëtius het op zijn heupen krijgt moet van Rhijn alle zeilen bijzetten.

19 januari 2015 om 10:45

Dat was in het eerste seizoen van Boetius het geval. Vorig jaar, zeker in De Kuip, maar ook in de Arena was dat niet het geval. Ik was er beide keren bij, dus een samenvatting heb ik niet nodig.

19 januari 2015 om 12:04

De kansen voor Ajax liggen op de flanken. Want Nelom en Boulah zijn als backs denk ik de zwakste posities bij Feyenoord. Voor Feyenoord liggen de kansen op het middenveld en ik ben er heilig van overtuigd dat Clasie, Immers en El Ahmadi de strijd kunnen winnen.

Het zou voor Feyenoord het beste zijn als Kishna in de eerste minuut scoort. Kishna teert vrijwel altijd op één of twee actie(s) in een wedstrijd en daarnaast slentert ie er een beetje bij. Daarnaast heeft Ajax ook niet de mentaliteit (en wellicht ook wel kwaliteit) om dan door te drukken. Als Ajax vroeg op voorsprong komt kun je ze zo pakken. PSV deed het al dit seizoen, maar vorig jaar wisten Utrecht (uit voor Ajax) en Cambuur (thuis voor Ajax) ook doodeenvoudig terug te komen, omdat ze na de 1-0 geen zin meer hebben lijkt het wel.

19 januari 2015 om 09:18

Klopt.. Ik weet nog een paar jaar geleden te herinneren, Ajax was hongerig en bleef hongerig,. Elke wedstrijd minimaal 3 goals gemiddeld, waardoor ze eindigden boven de 100 goals in een seizoen.. Dat was nog is mooi

19 januari 2015 om 09:39

Klopt. Meer dan honderd goal gemaakt toen. Daar doen we nu meer dan twee jaar over door die slappe hap altijd

19 januari 2015 om 13:15

Ja met Pantelic, onbegrijpelijk toen werden we geen kampioen.

19 januari 2015 om 22:19

Ja maar dat waren met Suarez en pantelic , in het seizoen 2009-2010

Zal wel mee vallen in de Kuip speelden ze ook zo. En hadden wij ook geen kans.

19 januari 2015 om 09:25

Toen speelde Wilkshere, geen Boulahrouz.

19 januari 2015 om 14:11

misschien zet hij daar nu wel weer Wilkshere neer. of heeft hij een blessure??

Om heel eerlijk te zijn als ajacied ik heb een slecht gevoel erover en hou me hart echt vast vrijdag want mijn vertrouwen in deze wedstrijd is absoluut niet groot ..... vind feyenoord overtuigender spelen en inderdaad met meer passie. Toch hoop ik op een mooie wedstrijd en wens ik ook de feyenoord supporters een fijne wedstrijd !!

19 januari 2015 om 09:17

Sorry zondag excuses !!!

De backs van Feyenoord zijn van een droevig niveau op het moment. Gelukkig compenseren el Ahmadi, Clasie, van Beek en Kongolo heel erg veel. Vooral Kongolo is de laatste tijd beresterk.

19 januari 2015 om 09:22

Vergeet Immers en Vermeer niet. Die zijn in dat opzicht ook belangrijk voor Feyenoord.

19 januari 2015 om 09:26

Jullie vergeten Toornstra, een van de beste spelers van Feyenoord.

19 januari 2015 om 09:31

@ Fr12jules

De beste speler van Feyenoord naar mijn idee. Iedereen praat altijd maar over Clasie. Maar als er dit seizoen één speler is die constant goed presteert is het Toornstra wel. Ongelofelijk knap bij een nieuwe club, nieuwe teamgenoten en nieuwe trainer en ook nog eens op een positie waar je nog nooit gespeeld hebt.

19 januari 2015 om 11:45

Hij speelde bij Utrecht regelmatig rechtsmidden. Ondanks dat dat toch anders is dan rechtsbuiten heeft die wel ervaring om op de rechter kant te spelen dus hij weet wel hoe dat gaat hoor.

Ik vind boulahrouz ook echt niet goed (genoeg) op de backpositie. Net zo statisch als een marcellis bijvoorbeeld terwijl ik vind dat je beweeglijke aanvallende spelers moet hebben op de back, die longen als een paard hebben.

19 januari 2015 om 09:27

Eerste doel van een verdediger is verdedigen.. Ik blijf het zeggen. Tuurlijk is een type Willems, Boilesen leuk Om te hebben in aanvallend opzicht, maar hoevaak laten zij hun mannetje lopen?

19 januari 2015 om 09:47

'dat ben ik met je eens! Maar toch als je team in balbezit is dan heb je wel een groot mankement in de opbouw met hem aan de flank. En juist backs zijn heel belangrijk in zowel de omschakeling als in de opbouw van aanvallen.

Hier zou Willem zo maar eens een keer gelijk kunnen hebben, maar ik denk niet dat het een enorm verschil zal maken. Feyenoord en Ajax zitten nu beiden in de fase dat ze ongelukkige wedstrijden toch weten te winnen, en ik denk dat het dan ook een uitputtingsslag gaat worden die pas op het laatst beslist gaat worden. Do or die voor beide ploegen, als Ajax niet wint kunnen we de schaal alvast aan PSV geven.

Overigens blijf ik me verbazen over Kongolo. Is voor Eredivisie-begrippen al zo ongelooflijk compleet, en hij wordt alleen nog maar beter. Een puur pareltje voor Feyenoord.

Heerlijk al die beschouwingen vooraf..... Als ik eerlijk naar beide teams kijk dan zie ik dat Feyenoord

De tijd van "de kanibaal" is wel voorbij

El Ghazi is beter, zou daar meer bang voor zijn.

Als Kishna in vorm is gaat hij de wedstrijd beslissen. Wat een geweldige speler is Kishna toch.

19 januari 2015 om 12:06

Ik denk juist dat Boulahrouz met zijn ervaring zo'n jonge speler uit de wedstrijd kan spelen.

Ajax heeft het zo vaak moeilijk dit seizoen. Realistisch gezien zijn de spelers dus helemaal niet zo goed. Ajax is niet meer het team waar ik ooit zo van genoot. Middenveld en achterhoede brengen niets. Beetje overtikken en balletje terug. Bezem door de selectie. Feyenoord heeft echte vechters en maakt meer kans dan de laatste jaren. Helaas

Ik snap het probleem niet. Boulahrouz is een pure verdediger, die komt juist in de problemen wanneer hij veel ruimte heeft en veel in balbezit komt. Tegen Ajax heeft hij in Kishna een tegenstander waarin hij zich kan vastbijten… Boulahrouz is in de 1-tegen-1 duels veel sterker dan Wilkshire, terwijl die laatste sterker is in balbezit.

19 januari 2015 om 10:28

Maar backs zijn geen pure verdedigers in Nederland en ik zie Kishna zijn snelheid uitbuiten.

19 januari 2015 om 11:26

Probleem van Boulahrouz is echter dat hij traag is en daar kan Kishna hem op kloppen. Of hij kan zakken, hem in balbezit laten komen en dan gaan jagen, dan vliegen de ballen alle kanten op. Boulahrouz is echt op en over, traag en opbouwend een ramp.

Ik denk dat we gewoon weer verliezen. Het tempo zal hoog liggen en daarom kan Lexie al niet mee in het positiespel en zal hij net zoals tegens Psv wel weer een grote kans laten liggen.

Af en toe vraag ik me af welke richting deze club opgaat. Al ruim 40 jaar is deze club meer een cultclub dan een topclub. Maar 3 x kampioen geworden in 40 jaar tijd, echt schandalig.

Maja veel supporters blijven liever in De Kuip ipv naar een nieuwbouw stadion wat beter is voor de bvo. Daarbij zien ook veel supporters graag harde werkers zoals Immers, Buijs etc. in het team lopen, omdat zij zich daarmee kunnen identificeren.

Maar dan wel weer het Maasgebouw bestormen als we weer 10e staan, omdat de jeugdlichting is een keer stuk minder is en de weinige aankopen ook tegen vallen.

19 januari 2015 om 12:25

Ben het eens over Immers. Ik word zo moe van 'hij werkt zo hard' en 'hij loopt zoveel' het is toch geen marathon? Een goede speler zorgt juist dat hij positioneel goed staat en daardoor weinig hoeft te lopen. En hij staat ook nog eens op een positie waar je goed overzicht, pass, aanname en handelingssnelheid moet hebben maar dat heeft hij allemaal niet. Zet lekker Vilhena er neer, die heeft zoveel potentie en klasse. Die kan juist het verschil maken in topwedstrijden terwijl Immers het vrijwel altijd laat afweten.

Hier heeft Willem van Hanegem toch een punt: dit is trouwens net zo goed van toepassing om de andere flank: als ik de Boer was zou ik lekker beginnen met Kishna en E.ghazi op de flanken(of Ghazi laten invallen) want die 2 gaan de backs van Feyenoord gek spelen.

Ook het middenveld van Ajax is mijn inziens veelzijdiger en sterker: Klaassen mo
et zoveel mogelijk de ruimte benutten tussen El Ahmadi en de 2 Cv's van Feyenoord, daar liggen kansen voor Ajax.

Ik voorspel een zege voor Ajax.

Ik denk dat meer af zou hangen van het centrale duo, hoe die zich houden bij voorzetten van Kishna en als hij er door is bij Boulahrouz.

Als je de afspraken nakomt moet dat geen probleem zijn!

Vermeer
v. Beek
Boulahrouz
Kongolo
Toornstra
el Ahmadi
Clasie
Vilhena
Immers
Kazim
Boetius

Wordt inderdaad erg moeilijk, Nelom is ook niet sterk, dus over de andere kant dus ook erg opletten.
Zag Boularouz gisteren ook veel naar binnen trekken in verdedigend opzicht, dus dat is wel link.

Ajax was vrijdag niet imponerend maar F'noord gisteren ook verre van. Ik denk dat het thuisvoordeel de doorslag gaat geven en reken dus op een overwinning van Ajax.

Het ''koppeltje'' Boulahrouz/kishna kwam daarbij ook al in mijn gedachten ...

Ja Ja mensen ik ben het met de Kromme eens voor 'n keer. Ik geef Boula geen schijn van kans tegen mij buitenspeler. Maaaar dan praat ik wel over de 1ste helft dan ..........
Want ik vind Kishna een groot verschil tussen de 1ste helft en de 2e. Schone zie ik ook geen problemen krijgen met Nelom. Dus de buitenspelers zitten wel snor. O jaaa en het feit natuurlijk dat we El Ghazi hebben die nu even op de bank is maar als invaller evenveel scoort als wanneer hij begint.
Ja ik heb een goed gevoel over de wedstrijd. Maar ja de bal is Rond helaas whahahahahahaha

Vond Nelom slecht spelen tegen FC Twente. Ik ben benieuwd wanneer Woudenberg eens de kans krijgt. Hij heeft veel meer potentie dan Nelom. Zijn rushes en conditie is echt geweldig. Dat gaat in de toekomst een wapen worden. Hij wint op de training met conditie testen terwijl we ook Immers en Toornstra hebben. Dat zegt veel.

Wilkshire zie ik liever aan de rechterkant omdat hij aanvallend ook redelijk sterk is.

Gister was sowieso een zeer matige pot maar ik vond Bouhlarouz nou niet opvallend slecht ofzo. Ik maak me dan ook niet zoveel zorgen als Willem.

19 januari 2015 om 14:20

Ik weet niet of jij die wedstrijd heb gezien maar Bouhlarouz was verantwoordelijk voor die goede redding van vermeer omdat hij ze man niet dekte,daarbij was Boularouz heel slodig in de passing tegen Twente.
Ik denk dat Kishna met ze snelheid en techniek hem helemaal weg speelt.

Wilkshire kan gewoon spelen als het moet dus Willem kan rustig slapen deze week. Boula speelt trouwens uitstekend de laatste wedstrijden en is zeker een aanwinst voor dit Feyenoord en deze achterhoede.
Als je kijkt momenteel naar beide ploegen vind ik dat Feyenoord momenteel het betere voetbal laat zien en beter oogt.
Maar Ajax heeft wel de kwaliteit om zelfs mindere wedstrijden te winnen en dat is wat ze dit jaar veel hebben laten zien.
Ajax is als ploeg verder dan Feyenoord als het bij Feyenoord niet loopt dan winnen ze een wedstrijd ook niet bij Ajax is dat juist het omgekeerde meerdere wedstrijden waren ze de minderen maar toch winnen ze ik reveleerde naar Vitesse Thuis, Feyenoord uit, Excelsior uit en Groningen Thuis.

Daarom denk ik dat het een gelijkspel gaat worden. Ze doen niks onder voor elkaar en kwalitatief gelijk aan elkaar.

19 januari 2015 om 15:08

Uitstekend? Ik vond Boulahrouz gisteren zeer matig. Werd een paar keer helemaal weggetikt door Castaignos en als hij aan de bal is dan is het helemaal dramatisch.

Ik hoop zelf op Wilkshire als rechtsback omdat hij verdedigend niet minder is en veel meer aanvallende kwaliteiten heeft. Alleen daardoor ontstaat er wel ruimte voor de tegenpartij. Rutten is erg defensief ingesteld dus ik verwacht gewoon Boulahrouz zondag.

Jongens Ajax-Feyenoord is gewoon Ajax-Feyenoord,Willem heeft wel gelijk,fysiek zal hij het redden maar ,
gaat hij dan 90 spelen...

Feyenoord moet toch wel in staat zijn een betere en snellere rb op te leiden dan boula, ben geen feyenoorder maar loopt er bij j. Feyenoord niks rond?

Ajax zal Feyenoord definitief van zich af willen schudden en PSV in de nek willen blijven hijgen. Dat moet een motivatie zijn om net zo veel strijd te leveren als Feyenoord. Kan wel eens een leuke wedstrijd worden.

Ach de Klassieker. Hoe leuk Feyenoord ook in vorm is en hoe slecht Ajax ook in vorm is, we winnen die - censuur - Klassieker toch nooit.

Volgens mij de eerste Feyenoorder die Ajax de favorietenrol toeschuift.
Ik ben zelf als Ajacied toch wel bang voor dit Feyenoord. Prima elftal met vooral een goed middenveld. En ze hadden een mooie generale afgelopen zondag tegen Twente.
Ajax daarentegen was het grote deel van de wedstrijd gewoon dramatisch slecht tegen Groningen en dan nb ook nog eens thuis.
Ik zie maximaal een gelijkspel. Maar verlies zou ook nog eens kunnen voor Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren