Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax slaat in aanloop naar komst Quincy Promes nieuwe ‘megaslag’

Laatste update:

Ajax lijkt de komst van Quincy Promes op korte termijn af te ronden en ook op zakelijk gebied is er maandagmiddag groot nieuws in Amsterdam. De club laat namelijk weten dat de overeenkomst met hoofdsponsor Ziggo met twee jaar verlengd is. De oorspronkelijke deal tussen de twee partijen kende een looptijd tot medio 2020 en het kabelbedrijf zal nu tot medio 2022 aan de club verbonden blijven. Bovendien is er een optie om de samenwerking met nog twee jaar te verlengen.

De Telegraaf sprak eerder al over een ‘megaslag’ voor Ajax, daar de vaste bijdrage die Ziggo jaarlijks overmaakt naar verluidt omhoog gaat. De kabelmaatschappij betaalde vooralsnog een vast bedrag van acht miljoen euro per jaar over, waar maximaal twee miljoen euro aan bonussen bovenop kon komen. De vaste bijdrage zou nu echter verhoogd worden, waardoor de Amsterdammers jaarlijks een hoger gegarandeerd bedrag zullen innen.

Ajax komt met de nieuwe deal nog niet in de buurt van de top tien van Europa, maar slaat toch een flinke slag op het gebied van hoofdsponsor-inkomsten. Clubs als Celtic, Benfica, Olympique Lyon en Galatasaray incasseren jaarlijks namelijk een significant lager bedrag, zo voegt De Telegraaf toe.

“Wij zijn Ziggo erg dankbaar voor het in ons gestelde vertrouwen en de manier waarop zij als hoofdsponsor invulling geven aan onze samenwerking. Ziggo zal ook komend seizoen meerdere activiteiten en acties organiseren voor onze fans. Daarnaast kunnen supporters in heel Nederland via Ziggo Sport genieten van exclusieve Ajax-content”, reageert algemeen directeur Edwin van der Sar opgetogen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax heeft momenteel wel het momentum en kan nu de vruchten ervan plukken met transfers en nu ook bij sponsoren. Het gat met PSV zal financieel gezien alleen maar groter worden en zie Ajax echt overgaan tot een dominantie in de Nederlandse competitie.

24 juni 2019 om 16:14

Ik zou niet weten waarom er nu opeens een gat gaat ontstaan tussen Ajax en PSV terwijl eenzelfde situatie zich in het verleden wel vaker heeft voorgedaan. Volgens mij staart iedereen zich een beetje blind op de incidentele inkomsten die dit jaar gigantisch zijn.
Om een gat te slaan zal je structureel een stuk meer inkomsten moeten hebben dan de ander.

Edit: "ajax heeft momenteel wel het momentum en kan nu de vruchten ervan plukken met transfers en nu ook bij sponsoren. "

Dit zeker en ook van profiteren uiteraard. Leuke nieuwe deal zo!

24 juni 2019 om 16:18

Incidentele inkomsten? Qua basis liggen de inkomsten al structureel hoger in Amsterdam en ook qua waarde op het veld ziet het er veel beter uit dan in Eindhoven. Natuurlijk verwacht ik niet weer een halve finalist Champions League, maar wel een goede campagne waarin we onszelf weer neerzetten als Europese subtop.

24 juni 2019 om 16:19

Ik denk dat dat gat er al is momenteel. Al is dit voornamelijk op financieel gebied. En zolang PSV een selectie kan samenstellen die in de Eredivisie superieur is aan de andere ploegen zullen ze altijd meestrijden om het kampioenschap. Dus laten we niet te ver vooruit lopen in de euforie.

Mooie deal waarmee ze niet de minste clubs aftroeven.

24 juni 2019 om 16:21

De Toekomst. Wat versta jij onder een goede campagne? Zelf zou ik plaatsing voor de volgende ronde van de CL alweer een top prestatie vinden eerlijk gezegd. Bij een beetje ongunstige loting zou een 3e plek en Europa League na de winter ook al acceptabel zijn.

Nu ik dit typ besef ik me dat we eerst nog eens 2 voorrondes moeten spelen waar ik nog altijd een klein trauma aan overgehouden heb.

24 juni 2019 om 16:29

Origineel, precies wat jij zegt; overwinteren in Champions League of kwartfinale Europa League zou ik prima vinden. Alles erbij is een schitterende bonus. Verder hangt het natuurlijk ook af van de clubs inderdaad. Als Ajax in de eerste ronde van de Europa League na de winterstop gelijk een topclub loot, kan het ook ophouden.

24 juni 2019 om 16:34

Panerai, wat je zegt klopt, maar ik zie Ajax sneller een vergelijkbaar seizoen neerzetten als PSV en vorig seizoen draaide beide ploegen al echt goed qua punten. Dat was gewoon krankzinnig goed. Er is volgens mij nog nooit een nummer 2 geweest met zoveel punten. Ik denk dat beide partijen volgend jaar minder presteren qua punten, maar het gat tussen Ajax en PSV wel groter wordt.

24 juni 2019 om 16:44

Maar door deze sponsordeal creeer je dus wel structurele inkomsten die hoger liggen dan die van psv.

24 juni 2019 om 16:51

Klopt Zytto, structureel hoger ja, maar om ook echt structureel het verschil te kunnen maken in sportieve prestaties moet het gat qua structurele inkomsten ook nog wel flink groter worden. Ajax moet nu gewoon hopen dat het door goed beleid in Europa succesvol blijft.

24 juni 2019 om 18:10

In het seizoen dat Twente kampioen werd , had Ajax ook zo'n 85 punten dacht ik. Ik ben het met origineel eens dat PSV met een goede selektie in Nederland zoveel punten kan pakken dat je niet maar even kampioen wordt. Wel weer een prachtige deal voor Ajax.

24 juni 2019 om 18:37

Dat was jaren geleden ook zo en sinds Ajax in de arena is gaan spelen. Maar toch hengelde PSV telkens de landstitel binnen.
Moet wel zeggen dat Ajax een totaal andere weg is ingeslagen dan voorheen en nu ook doorpakt. Ajax mag gewoon heel erg blij zijn met de heer Overmars. Die man zorgt namelijk voor continuïteit als technisch directeur en betaal de juiste bedragen voor de juiste spelers.

24 juni 2019 om 18:37

Als Ajax zo door gaat met het aantrekken van dit soort spelers en ze gedijen net zo als Blind en Tadic gaan ze in Amsterdam nog een grotere mond krijgen dan ze al hebben en komen de godenzonen weer tot leven 😂😂

26 juni 2019 om 13:08

"incidentele inkomsten? Qua basis liggen de inkomsten al structureel hoger in Amsterdam en ook qua waarde op het veld ziet het er veel beter uit dan in Eindhoven"

Hoezo plak je die dingen aan elkaar vast? Ja incidentele inkomsten ja. Of denk je dat Ajax vanaf nu elk jaar speler verkoopt voor 80 miljoen en de halve finale van de CL haalt. Ze liggen hoger ja, maar dat liggen ze al 50 jaar.
Ik geef slechts aan dat je door deze incidentele inkomsten niet opeens een gat gaat slaan voor de komende 10 of 20 jaar.

24 juni 2019 om 16:14

Eigenlijk is dat al jaren zo. Het is nu inderdaad zoals je zegt wel een stuk groter aan het worden maar ik wil het eerst wel even zien. Ajax nu 1 keer kampioen geworden in de afgelopen 5 jaar en gelijk wordt gezegd het Bayern van Nederland. Vind dat ze eerst naar mogen gaan presteren voordat zoiets gezegd wordt maar de omstandigheden op financieel en sportief gebied zien er inderdaad wel zo. Daar moet ik je gelijk in geven!

24 juni 2019 om 16:37

Dat werd al geroepen voordat we kampioen werden, dat is toch anders. Omdat de basis van deze claim niet het kampioenschap is maar de waarde van de selectie en de financiele mogelijkheden. Je zou dus kunnen stellen dat dit kampioenschap (en de Europese campagne) ons daar alleen maar dichterbij gebracht heeft.

Voor de rest verwoord je het zelf al perfect. Eerst maar eens presteren voordat we termen als "bayern van Nederland" gaan gebruiken. Sowieso onzin om te roepen eigenlijk want je moet gewoon het Ajax van Nederland willen zijn.

24 juni 2019 om 16:16

Ja, heb ook het gevoel dat PSV dit niet meer bij kan benen... Zal voor Ajax fantastisch zijn, maar of het onze competitie leuker gaat maken, vraag ik me af....

24 juni 2019 om 16:28

hmm, paar goede transfers en PSV heeft wederom een zeer sterke selectie met ook een Ev van boven de €50 miljoen.

Je hoeft je over PSV voorlopig geen zorgen te maken; de nieuwe partners, vernieuwde Herdgang en een vol stadion; PSV draait als een tierelier en ligt gewoon op schema om de succesvolste club in de Eredivisie van het nieuwe Millenium te blijven.

24 juni 2019 om 16:32

Aan de andere kant heeft Ajax voorlopig nog maar 1 titel in 5 jaar, dus moet ik nog maar zien of het daadwerkelijk tot een dominantie leidt

24 juni 2019 om 16:42

Ja en nee. Dortmund heeft ook een vol stadion en goede partners, maar kunnen nog steeds niet opboksen tegen Bayern. Ajax heeft al voor 90 miljoen verkocht deze zomer, en is tot nu toe enkel De Jong kwijt als basisspeler. Tel daar het geld van de CL nog eens bij op, en dan ga je zien dat Ajax ineens een inkomen heeft wat zo'n 200 miljoen hoger ligt dan vorig seizoen, en dat terwijl er nog 10 van de 11 basisspelers van vorig seizoen op hun plek zitten.

24 juni 2019 om 16:42

Met alle respect Ajax voetbalt elk jaar om kampioen te worden en niet voor om de competitie voor menig mensen leuk te maken.

Door het spel en passie van Ajax keken mensen zelfs uit de buitenland naar onze competitie omdat Ajax leuk voetbalde.

24 juni 2019 om 17:00

Ajax is 5 keer in de laatste 9 jaar kampioen geworden. Dus nog best aardige cijfer. Moet nog beter, ben ik met je eens. Aiax zou 7vd 10 keer kampioen moeten worden. Het is nu we de tijd om daar naartoe te groeien.

24 juni 2019 om 17:04

Wat een onzin. Dat zijn er relatief gezien niet veel en dan praat je vooral over CL wedstrijden. Geen enkele Amerikaan gaat Ajax - De Graafschap op zetten.

24 juni 2019 om 17:10

@ Bulkzoii

Een paar goede transfers van PSV betekend echt niet dat het eigen vermogen zo even met 50 miljoen of meer stijgt. Op commercieel gebied zowel nationaal als internationaal heeft Ajax echt wel een voorsprong op PSV waarvan ik denk dat PSV nooit in staat zal zijn om dat minimaal gelijk te trekken.

Op welk gebied draait PSV als een tierelier ? Waarop baseer jij het op dat zoals jij aangaf dat PSV het afgelopen millennium de beste club van Nederland is, ik ben toch wel nieuwsgierig hoe ze dat gedaan hebben. En nog belangrijker; welk 1000 jarig plan heeft PSV dan om de volgens jou verworven status te consolideren ?

24 juni 2019 om 17:14

@Stravven: maar Dortmund speelt in een competitie waar ze van iedereen kunnen verliezen. Ja Ajax slaat een financieel gaatje met PSV, maar het verschil tussen PSV en pak hem beet Vitesse&Utrecht wordt ook steeds groter. Zolang zij een selectie hebben die 80punten kan halen, zal er van ‘dominatie’ zeker geen sprake zijn. 2weken uit vorm of niet gefocust en je staat gewoon 6punten achter PSV, of je nu een begroting van 100M of 200M hebt

24 juni 2019 om 17:40

Vind dat PSV momenteel vooral uitblinkt in achter de feiten aan lopen. Ik snap dat PSV beperkter is om direct en met een volle beurs de markt op te gaan, maar wat er dan gebeurd is met de 40 miljoen die PSV opstreek in de CL is me een raadsel... En hulde voor het beleid dat talentontwikkeling en doorstroom bepleit, maar waar is het lef om daar ook vol voor te gaan? Waarom wil het krampachtig Luuk de Jong behouden en ga je niet gewoon voor Sam Lammers en/of Maximiliano Romero? Waarom Bruma willen halen als je Malen hebt, voor een transfersom die je weer niet voor de broodnodige Lyanco of Álvarez wilt neertellen?

24 juni 2019 om 18:05

Het gat Ajax en psv met de rest wordt alleen maar groter. Psv zal ook komend jaar relatief eenvoudig veel potjes winnen in de ED net als Ajax. Bij beide de vraag wat er blijft. Dus sowieso op nationaal niveau zal deze tweestrijd gewoon blijven lijkt me

24 juni 2019 om 18:12

Dat snap ik dus ook niet. Ja, aanvallers zijn doorgaans meer waard dan verdedigers. Echter worden er nu zulke absurde bedragen betaald, dat je nog steeds een forse winst kan maken wanneer je een verdediger aantrekt van 10-15 miljoen. Daarbij kwam de ijzersterke periode van Psv (met Alex en Gomes) juist door een bizar sterke defensie. Eigenlijk ook bij Ajax afgelopen jaar, met de Ligt - Blind - Onana. Als (ja als..) ik een beleid moest uitstippelen voor Psv, zou ik vol investeren in de verdediging. Met Malen, Gakpo, Rigo, Bergwijn, Lammers en zeker ook Luuk, hebben ze al heel veel opties voor de aanval. Overigens snap ik ergens wel dat ze de beste spits van de competitie binnen boord willen houden.

24 juni 2019 om 18:25

Ik reageer hier praktisch nooit maar heb het toch even opgezocht :
Psv vanaf 2000 heeft 19 prijzen. 10x landskampioen, 7 jc schaal en 2x de beker. Ajax heeft er 17: 7x kampioen, 5 bekers en 5 schalen.

Puur op aantal prijzen kan ajax ze aankomend seizoen al voorbij. Die landskampioenschappen tellen wel wat zwaarder vind ik, maar de aankomende 10jaar zie ik ajax daar ook meer van pakken dan psv. Psv pakt verder praktisch nooit de beker. Zegt overigens ook wat over dat ze vrijwel altijd alleen maar meedoen in de competitie. In Europa vaak snel uitgeschakeld en in de beker ook. Daarna alleen nog maar de competitie.

24 juni 2019 om 19:22

@f-18

Ik tel Eredivisie titels sinds 2000. Maar PSV verovert meer titels dan Ajax sinds er sprake is van een top 3 in de jaren 70. Ajax's reputatie tov PSV is voornamelijk gebaseerd op de vele titels van Ajax van voor de watersnoodramp.

Als je stadion vol zit, een competitive selectie hebt, het stadion net is opgeknapt, en midden in een verbouwing van de Academy zit, kan je gewoon stellen dat PSV goed draait. Zeker gezien het talent dat zich aandient.
Als Van Bommel tegen Ajax goed gewisseld had na die rode kaart, dan was PSV wsl gewoon weer kampioen geworden.

PSV heeft al ruim 30 miljoen euro EV plus nogeens 40 miljoen CL opbrengsten dit jaat. Ajax is niet de enige club die financieel er goed voor staat.

2 transferflops voor ajax en de titel voor Psv, verandert alles weer.

24 juni 2019 om 20:14

Je kunt ook stellen dat Ajax dit millennium al 50% van de landstitels heeft veroverd. Het is maar net hoe je het wil zien.

24 juni 2019 om 20:23

@jaakke. Dat kan je niet stellen.

24 juni 2019 om 21:11

Decennium uiteraard, I stand corrected.

24 juni 2019 om 16:16

Ja, heb ook het gevoel dat PSV dit niet meer bij kan benen... Zal voor Ajax fantastisch zijn, maar of het onze competitie leuker gaat maken, vraag ik me af....

24 juni 2019 om 16:18

Ergens is het wel leuk voor Ajax en ben ik als fan best trots. Maar toch, een scenario zoals Bayern in de bundesliga of Juventus in de serie A vind ik eigenlijk niet zo aantrekkelijk. Het is veel leuker als het lastig blijft om kampioen te worden en dat het kampioenschap geen zekerheidje is. Ik vind het zoals het de afgelopen tien jaar was prima; We doen elk jaar mee om het kampioenschap en zijn toch 5 keer kampioen geworden in die laatste tien jaar.

Dus hopelijk weet PSV ook nog wat stappen te zetten.

24 juni 2019 om 16:18

@kleinegeneraa7

Helaas voor jou moeten Ajax en PSV nog steeds tegen dezelfde clubs spelen en is het gat tussen de top 2 en de rest ook nog steeds mega groot dus dat zal enorm mee vallen.

Ik denk dat het lastig voor Ajax zal worden om een vergelijkbaar team als afgelopen jaar op de mat te krijgen en daar hebben wij, PSV ook gewoon met 3-0 van gewonnen (en 3-1 van verloren) dus ik maak me echt geen zorgen over een gat op nationaal niveau ook al heeft Ajax veel meer geld.

24 juni 2019 om 17:06

Eens, daarmee denk ik echt dat de “nieuwe sponsor” van PSV (het conglomeraat) PSV ook geen windeieren zal leggen. Als PSV daarnaast de 32 wedstrijden in de eredivisie wint en 2x verliest van Ajax, zijn ze gewoon kampioen. Dat hele gescherm met een “Bayern-scenario” kan ik niet zoveel. Wel denk ik dat Ajax en PSV verder van de rest afdrijven.

24 juni 2019 om 18:14

Helaas voor @kleinegeneraa7 snap ik niet; die moet je eens uitleggen. Waarom zou het hem uitmaken tegen wie Ajax en PSV spelen, tenzij het tegen zijn eigen club is natuurlijk!

Ik ben het helemaal eens dat het gat naat 3 t/m 18 zo groot is, dat PSV minder last heeft van het verschil met Ajax dat menigeen denkt. Daarom begrijpsnap ik ook echt helemaal niet dat je dat kan overzien en vervolgens een enkele wedstrijd(3-0) als valide argument durft te gebruiken. Als je dat toch een voorbeeld moet geven, kun je dat beter doen naar aanleiding van een wedstrijd tijdens crunchtime, wanneer de druk het hoogst is en om de knikkers gaat. Maar het blijft een op zichzelf staand duel.

Hoe dan ook, dat geld uiteindelijk prijzen oplevert, zagen we in het verleden in de 80s en 00s in 2 succesperiodes bij Psv.

@4ever4ajax, die nieuwe sponsor Brainport van PSV levert nog niet eens de helft op wat Ziggo en ABN Amro binnenbrengen; daar word ik niet zo opgewonden van. PSV krijgt het nadat Philips dik 10 jaar geleden aangaf te willen stoppen als hoofdsponsor maar niet voor elkaar een behoorlijke hoofdsponsor te vinden. En dat Bayern scenario is bedacht en gebracht door de media; dat heb ik in 2017 al gehoord. Ze moeten toch ergens over schrijven.... Eerst zien en dan geloven. Al moet ik zeggen dat Overmars goed doorpakt sinds de zomer van 2016.

25 juni 2019 om 09:26

@doncoxxx

Dat PSV minder dan de helft zou krijgen als Ajax van Ziggo en ABN is feitelijk onzin.

Daarnaast is het ook feitelijk onzin dat PSV geen fatsoenlijke sponsor kon vinden. Er hadden zich grote partijen gemeld maar die kwamen uit het buitenland en PSV wil een partner waar ze zich mee kunnen identificeren. Of te wel een grote Nederlandse partij (die bleven uit).

De constructie die PSV nu heeft is vele malen beter dan welke grote (bekende) partij dan ook. Nu hebben ze lokale bedrijven als sponsor die zich ook echt verbonden voelen met de club.

De namen zeggen jou misschien weinig op Jumbo en Phillips na maar ik kan je verzekeren dat deze bedrijven samen kapitaal krachtiger zijn dan de ABN en Ziggo, helaas voor PSV heeft het niet het bereik dat Ajax heeft (heeft met naamsbekendheid en demografie te maken) dus resulteert dat niet in vergelijkbare sponsorinkomsten.

Je kan kan ook niet verwachten dat PSV vergelijkbare sponsorinkomsten als Ajax kan generen want Ajax heeft gewoon een groter bereik en dar staat dus een grotere sponsorvergoeding tegenover.

Dat laatste is overigens altijd al zo geweest en toch is PSV in de 21 eeuw succesvoller geweest dan Ajax dus ik maak me op nationaal niveau niet echt zorgen over de verschillen nu Ajax zo rijk is.

24 juni 2019 om 16:19

Dominantie kan alleen als het gat psv en de rest minimaal is. Aangezien er ook een behoorlijk gat is tussen psv em de rest, zal psv haar wedstrijden over t algemeen ook blijven winnen. Kan hierdoor gewoon ajax bijbenen in de ED.

24 juni 2019 om 16:45

Ja en nee. Het is net zoals in de Formule 1: Mercedes is de absolute topper op het moment, en dan heb je Ferrari en Redbull die beter zijn dan alle andere teams, maar wel een redelijk gat naar Mercedes hebben. Of zoals in Schotland: Celtic is met afstand de beste, dan zit er een gat, dan heb je Aberdeen en Rangers, en dan weer een enorm gat.

24 juni 2019 om 17:31

Leuk en aardig, maar dat gat is echt nog niet geslagen. Sterker nog, er is sinds 5 jaar weer een kampioenschap, daarvoor lukte het even niet.. Er is op dit moment, hoe graag je het ook zou mogen willen, geen gat te bekennen. Dat het financieel geweldig gaat is uiteraard waar en dat dat zal leiden tot meer mogelijkheden, zeker!

24 juni 2019 om 16:40

"@kleinegeneraa7

" Ajax heeft momenteel wel het momentum en kan nu de vruchten ervan plukken met transfers en nu ook bij sponsoren. Het gat met PSV zal financieel gezien alleen maar groter worden en zie Ajax echt overgaan tot een dominantie in de Nederlandse competitie. "

Knap hoor dat jij op basis van een bericht waarin niet eens bedragen worden genoemd, kan voorspellen dat Ajax de eredivisie gaat domineren. Hopelijk heb je meer verstand van veldslagen.

24 juni 2019 om 17:04

Het is gewoon alles bij elkaar. Spelers die verkocht worden voor bedragen waar de andere Nederlandse clubs alleen van kunnen dromen, en nu ook een sponsordeal wat een verbetering is op de oude deal (anders ga je tussentijds niet verlengen). Als je bijvoorbeeld een PSV ziet die creatief met deals moet zijn (lozano, bruma), omdat anders spelers niet te halen zijn, dan zie ik psv qua transfersommen ook niet snel aanhaken. De spelers van PSV worden al voor lagere bedragen verkocht en verliezen ook nog veel geld aan doorverkooppercentages of eigendomgedeeltes. Ajax heeft dat momenteel gewoon een stuk beter voor elkaar en met de huidige financiële situatie hoeft Ajax dus ook niet dat soort deals te doen. Ajax maakt momenteel gewoon nog echt meters en PSV blijft door creatieve manier in het wiel, maar ook dat zal een keer stoppen. AZ zie ik je bijvoorbeeld met jeugd en verkopen van spelers ook gestaag stappen maken. Ik zie AZ richting PSV groeien (hebben nog wel een lange weg te gaan), maar Ajax neemt dus steeds meer afstand van PSV. PSV zal het moeilijker hebben tegen de kleintjes, terwijl Ajax het steeds makkelijker gaat krijgen door gewoonweg mogelijkheden te hebben om spelers te halen, die voor PSV gewoon niet haalbaar zijn. Ajax verkoopt die spelers uiteindelijk weer door met (flinke) winsten en PSV zal weer spelers gaan verkopen tegen lagere bedragen en zal ook hier weer een (flink) gedeelte af moeten staan door de creatieve constructies. PSV betaalt gewoon minder kapitaal en hoe meer kapitaal je hebt, hoe sneller je stappen kan maken en afstand kan nemen van de concurrentie.

24 juni 2019 om 17:32

Zie PSG, kul verhaal dus. Dat de mogelijkheden groter worden, eens.

24 juni 2019 om 18:16

@scepticus, beetje jammer die laatste zin. Daarbij lijkt het me makkelijker een goed elftal op de been te brengen met 300 miljoen, dan met 50 miljoen (psv) of max 10 miljoen (de rest van de clubs).

24 juni 2019 om 20:57

@nl_modric

"@scepticus, beetje jammer die laatste zin."

Gewoon een plaagstootje. Moet ie tegen kunnen als veldheer, ik ben niet zo van de politieke correctheid. Ik ben laatst voor "ouwe lul" uitgemaakt in een reactie, daar heb ik op zich ook geen enkele moeite mee. Happens to a priest. Wel dat dat een reactie was op het feit dat ik hem er op wees dat hij niet in staat was om zijn reactie te onderbouwen.

"daarbij lijkt het me makkelijker een goed elftal op de been te brengen met 300 miljoen, dan met 50 miljoen (psv) of max 10 miljoen (de rest van de clubs). "

Dat is natuurlijk ook zo. Alleen is het verschiltussen de begroting van PSV en Ajax geen 250 maar 25 miljoen. En dat verschil gaat ook geen 250 miljoen worden met de contractverlenging van Ziggo.

24 juni 2019 om 21:03

@kleinegeneraa7

"het is gewoon alles bij elkaar. Spelers die verkocht worden voor bedragen waar de andere Nederlandse clubs alleen van kunnen dromen, en nu ook een sponsordeal wat een verbetering is op de oude deal (anders ga je tussentijds niet verlengen). "

De spelers die verkocht worden voor bedragen waar andere clubs alleen maar van kunnen dromen, zijn supertalenten die door iedere topclub worden begeerd en daardoor zo veel geld opbrengen. De Jong en De Ligt zijn uitzonderingen die de regel bevestigen terwijl die hoge transferbedragen natuurlijk ook iets hebben te maken met de wijze waarop betreffende spelers zich met Oranje en met Ajax in de CL hebben gemanifesteerd. Maar voorlopig is dat niet meer dan een incident en moet nog maar worden afgewacht of Ajax zich in de nieuwe CL campagne überhaupt voor de eindronde weet te plaatsen. Als dat niet lukt, is die roem ook zo weer verdwenen. Ik wil best geloven dat Ziggo Ajax iets meer gaat betalen, maar dat zal hooguit 1 of 2 miljoen per jaar zijn. En met zulke bedragen ga je PSV natuurlijk niet nerveus maken, laat staan domineren in de eredivsie. Daar zijn wel wat hogere bedragen voor nodig.

24 juni 2019 om 16:48

resultaten zijn door ajax gehaald op de basis zoals ze altijd gehaald zijn: een aantal jongens van ongeveer dezelfde leeftijd uit de jeugdopleiding met super talent.
Nu probeert ajax dat bij elkaar te kopen. Ik ben fan van de club maar dit gaat denk ik niet lukken. Ook eind jaren 90 probeerden ze met miljoenen een slag te slaan. Je hoeft maar 1 jaar geen kampioen te worden. Je hoeft maar 1 jaar eerste ronde eruit te vliegen in europa en er is paniek in de toko. En terecht want die transfersommen van 20 mio plus en salarissen van 2 mio plus kun je dan gelijk niet meer betalen. En dan bedoel ik dat je dit uit je begroting kan betalen.
Ajax had 2 jaar geleden al hun talentenpool moeten aanvullen met talenten van 15-19 uit binnen en buitenland. Nu heb je niemand die gelijk klaar staat en in de baassis mee kan.

24 juni 2019 om 17:54

Juist, we beginnen dezelfde fout te maken door voor de zoveelste keer de verleiding van het geld niet te gaan weerstaan. Dat was juist de basis van het huidige succes, Ajax hield jaren hand op de knip maar investeerde wel commercie en de opleiding.

Daar moet je niet op teren, dat moet je uitbouwen, maar helaas van plan Cruijff is weinig meer over. Labyad, Kristensen zijn alweer de eerste breedte aankopen die een veel geld kosten en twee de jeugd in de weg staan. Bande en Magalan zijn ook al twijfelachtig maar moet je afwachten.

Gravenberch mist nu de aansluiting bijvoorbeeld, Eiting wordt ondergesneeuwd en Brobbey heeft ook ineens twee extra concurrenten (danilo en Traore). Noa Lang is niks minder dan Labyad en heeft meer potentie. Je ziet nu ook steeds meer talenten Ajax de rug toe keren.

Tuurlijk, er gaat heel veel goed op dit moment maar het is de kunst om de balans te houden en nu niet door te slaan naar enkel aankopen doen. Promes met een amsterdamse achtergrond is niet wat ik wil zien (prima aankoop verder hoor) nee ik wil vooral een nieuwe speler zien opbloeien zoals Frenkie of Matthijs.

24 juni 2019 om 18:24

Labyad kan je er gerust bij hebben. Goede voetballer. Met Brobbey, Danilo en Traore is er juist concurrentie, waardoor degene die straks doorbreekt ook echt een hoog niveau heeft. Gravenberg is nog jong, die zal komend seizoen vast wat minuten gaan maken. (want hij is nog lang niet beter dan van de Beek, Marin, Blind etc.) Bande heeft veel last van blessures, dat is gewoon pech hebben en Magallan staat er gewoon komend seizoen, let maar op. Je hebt het over nieuwe spelers zien opbloeien, maar zoals het er nu voorstaat hebben we die al in huis met Danilo, Kuhn en Gravenberg. Met kort daarachter Unavar, Brobbey en Hansen. Er komen mooie tijden aan. Alleen jammer dat ze Promes hebben vastgelegd, maar dat is een persoonlijke afkeur.

24 juni 2019 om 21:12

lausho

"juist, we beginnen dezelfde fout te maken door voor de zoveelste keer de verleiding van het geld niet te gaan weerstaan. Dat was juist de basis van het huidige succes, Ajax hield jaren hand op de knip maar investeerde wel commercie en de opleiding. "

Kortzichtige reactie. Ajax heeft twee supertalenten, waarvan 1 van pas 19 en 1 van 21, die nog vier jaar onder contract staat. En toch willen ze weg ondanks dat hun carriere feitelijk nog beginnen en de 1 niet meer dan 60 eredivisiewedstrijden op zijn naam heeft. En waarom willen ze weg? Omdat ze ambitieus zijn en ieder jaar CL willen spelen en dat vooruitzicht kan Ajax hen natuurlijk niet bieden met een veredeld juniorenelftal. De moraal van het verhaal is dat Ajax prestaties moet leveren om aantrekkelijk te blijven voor talenten waar interesse in is en die de club al in huis heeft. Dat kan uitsluitend in de CL en om daarin mee te kunnen heb je ook spelers van niveau nodig. Natuurlijk kan Ajax doen wat jij graag ziet, maar dan zal het gevolg zijn dat je voor niets opleidt omdat de beste spelers na 1 of 2 seizoen weg willen omdat ze op het hoogste niveau willen acteren, terwijl voor Ajax met een selectie die in onbalans is, de EL het hoogst haalbare is. Als Ajax die spelers langer wil behouden, zal het ieder seizoen CL deelname moeten afdwingen en dat gaat niet lukken met een tienerselectie.

De doelstelling van Ajax is al jarenlang hetzelfde en is dat er per jaar 1 of 2 talenten doorstromen. Die doelstelling wordt al jaren gehaald, het probleem is dat er meestal meer dan 1 of 2 weggaan, waardoor je voor alles boven die 2 de transfermarkt op moet. Vlak na de revolutie was er geen geld voor aankopen en moest er jeugd doorgeschoven worden die er (nog) niet aan toe was. Dat heeft tot ieders verrassing vier titels opgeleverd, maar het spel werd er door de kwalitatieve devaluatie ieder jaar minder op. De meeste van die talenten hebben het uiteindelijk niet gered omdat ze te vroeg en in te groten getalen voor de leeuwen werden geworpen en van hen werd verwacht dat ze de kar zouden trekken. Dat was uiteindelijk teveel gevraagd en leverde ondermaatse prestaties op, met als dieptepunt de 5 - 1 bekernederlaag tegen Pec. Die was samen met de vroegtijdige uitschakelingen in Europa het regelrechte gevolg van selecties die te jong en daardoor in onbalans waren en opleiden zonder dat dat resultaten oplevert, is het paard achter de wagen spannen. Ajax geeft de jeugd nog voldoende kansen, maar omdat het niveau flink is gestegen, zullen de talenten meer kwaliteiten nodig hebben om die kansen te kunnen grijpen. Dat is echter helemaal niet erg omdat Ajax geen voetbalschool maar een voetbalclub en opleiden geen doel maar een middel is.

25 juni 2019 om 12:07

Lausho sorry voor de late reactie, maar dank. Eindelijk iemand die het ook ziet.
En scepticus, lees ook effe mee waarom het zeker geen kortizchtige reactie is.
Iedereen staart zich blind op het mega geld wat we nu hebben opgebouwsd. Maar als je heel simpel kijkt. Groot (europees) syucces van ajax.
71-73
87-88
92-93
94-96
03-04
17-19
Altijd is het succes gebaseerd op een 3,4 soms 5 super talenten uit de jeugd opleiding. Ajax, het Harvard van de voetbalwereld dat weer een super class had.
Leuk dat Overmars en vd Sar nu proberen om het succes te continueren door flink te kopen. Ik bedoel, tis hun geld toch niet. Maar het is gedoemd te mislukken. Werkt gewoon niet in NL, door meerdere redenen niet, maar vooral omdat de markt een te kleine is om structureel een 150 miljoen club te draaien.
Anyway, wat dan wel. Als je dit weet. Talenten worden geboren. Das gewoon afwachten. Eeehhh..wrong.
2,3 jaar gelden had ajax al super talenten moeten scouten uit heel europa en die in hun jeugdopleiding moeten injecteren. Net als ze eerder gedaan hebben met Muric, Lobotka, Kishna, Bazoer, Cerny en ...jaja idd Frenikie en Dolberg.
Dan hadden we nu 2,3 gasten gehad, " eigen jeugd" die klaar stonden om nieuw succes te behalen. Ipv 1x gravenberch en 1x Unuvar van 15 . Das echt te weinig en slecht beleid.

24 juni 2019 om 16:49

Wauw.. leuk man.. gaaf zn competitie die nergens om speelt😅 wat wil je hier nou mee zeggen dat je geen voetballiefhebber bent maar liever kijkt naar Juventus of PSG ofso? Want dat is gaaf man! Elk jaar dik kampioen worden en de rest doet eigenlijk niet mee.. wow wat cool! Shit man wat zeg je nou pannenkoek.

24 juni 2019 om 17:06

Volgens mij zeg ik toch nergens dat ik dit leuk vind? Ik vind het juist iets negatiefs, maar ik zie het wel gebeuren. Ik ben alles behalve een Ajax fan, als je dat soms denkt. Italiaanse en Franse competitie kijk ik niet, omdat de kampioen al begin van het seizoen bekend is.

24 juni 2019 om 17:33

Ik zou het maar wat leuk vinden als wij zo dominant zouden zijn in de competitie als Bayern dat in Duitsland is hoor..

24 juni 2019 om 17:16

Ajax word een keer kampioen na jaren niks winnen en vooral niet op overtuigende wijze. Dus wat betreft die zogenaamde ajax dominatie moet je niet zo stoer doen want daarvan is helemaal geen sprake en er zal nooit sprake van zijn ook.

Die ongelooflijke arrogantie van jullie is ronduit misselijkmakend. Alles behalve dominant geweest dit seizoen! Teren op het feit dat de concurrent helaas niet consequent genoeg is geweest anders was psv gewoon kampioen geworden dit jaar!

24 juni 2019 om 17:43

@PSV-ACM, grappig dat je het over die "ongelooflijke arrogantie van jullie" hebt, terwijl kleinegeneraa7 geen Ajax-supporter is. Dus waarom roep je dat?

24 juni 2019 om 17:51

Nogmaal ik ben geen ajacied en ik hoop dus niet dit gebeurt, maar ik ben er gewoon bang voor. Dus ik vraag mij af waarom jij mij beticht van arrogantie en het wezen van een ajacied? Maar volgens mij heeft PSV het uiteindelijk zelf verpest door 3 punten minder dan Ajax te halen, of niet? Je kan wel gaan wijzen naar andere, maar als PSV de wedstrijd in de Arena gewoon wint, word je kampioen. En het heeft niks te maken met 1x kampioen worden of niet. Als je gewoon even logisch nadenkt en ziet wat voor geld er bij Ajax binnenkomt en wat er bij PSV binnenkomt? Dan kan je toch niets anders dan concluderen dat Ajax er financieel gewoon veel beter voorstaat en dus stappen kan maken. PSV moet over 3 weken al beginnen in de voorronde van de champions league, en heeft nog geen eens een fatsoenlijke verdediging. De enige aankoop is affelay die de laatste 3 seizoenen misschien 30 wedstrijden heeft gespeeld. Ik heb dan ook haast geen vertrouwen in PSV dit seizoen. PSV heeft momenteel haast geen geld (als het vergelijkt met ajax) en dat zie je nu dus terug in de aankopen die uitblijven. Nogmaals hoop ik dat PSV ook stappen kan maken, maar de creatieve constructies worden nu nadelig. De enige psv'er die echt geld kan opleveren is Bergwijn. Lozano moet je nog maar kijken voor hoeveel die wordt verkocht en dan moet je nog een groot gedeelte van de winst inleveren.

24 juni 2019 om 18:44

Anders was Psv 'gewoon' kampioen geworden, hoezo arrogant?

24 juni 2019 om 17:20

Ajax heeft hier alleen wat aan in europees verband aangezien ik verwacht dat de selectie van psv goed genoeg zou zijn om hun wedstrijden in de ED te winnen. In de ED veranderd er dus niet veel. Dit zal pas veranderen als de andere teams in de ED beter worden waardoor de kans is dat psv bijv. Meer kans op punt verlies heeft of dat psv geen waardige ED selectie kan neerzetten. Tot dat moment gaan wij echt niet de ED domineren.

24 juni 2019 om 17:39

Een keer de verkeerde trainer en PSV is weer kampioen.

En Ajax stoomt door!

Een mooie deal met een mooie sponsor! Ik verwacht overigens wel dat deze samenwerking veel langer gaat duren, op veel vlakken werken ze samen en de Ziggo Dome staat natuurlijk naast de JC Arena!

Lekker bezig Ajax!!

Goed bezig. Nu Ajax de wind in de rug heeft, moet je daar ook meteen gebruik van maken.

Geweldige nieuws natuurlijk! Ik hoop dat Promes echt naar Ajax komt, dat lijkt inmiddels ook wel erg zeker en realistisch te worden. Een extra buitenspeler met veel snelheid kon Ajax nog wel gebruiken, helemaal gezien het feit dat Neres misschien een transfer wil maken.

Ben wel benieuwd met hoeveel het jaarlijkse bedrag zal stijgen. Ik denk zelfs iets van 2 miljoen extra, waardoor het vaste bedrag van 8 naar 10 miljoen zal gaan. De samenwerking bevalt volgens mij uitstekend! Ik zie vrij vaak leuke reclames van zowel Ziggo als Ajax voorbij komen. Het filmpje dat Ziggo maakte om Ajax te bedanken vond ik ook echt een mooi filmpje.

Ah, vandaar dat elk jaar de abonnementprijzen omhoog gaan bij Ziggo! Maar goede deal voor Ajax, nu hopen dat andere clubs de aansluiting kunnen houden. Anders weten we al wie kampioen wordt de komende jaren...

Geweldige transfer in mijn ogen. Nogmaals de bevestiging dat Ajax naar het niveau van een Europese subtopper toe aan het groeien is. We halen hiermee toch een Nederlands international binnen voor een on-Nederlandse transfersom. Ajax lijkt echt te gaan concurreren met clubs als Lyon, Sevilla, Valencia, Roma, Leverkusen, Benfica, Porto. Ook ben ik persoonlijk erg blij met een Nederlandse speler, zelfs Amsterdammer, omdat ik er erg veel waarde aan hecht wat binding te kunnen hebben met de spelers en ook denk dat de spelers daarvoor meer binding kunnen hebben met de club. Ja, ik ben echt blij met deze aankoop. Ook als speler voegt hij met zijn snelheid wat toe. Ik ben heel erg benieuwd naar hem komend seizoen.

24 juni 2019 om 16:24

Haha las de titel verkeerd en had het artikel niet gelezen, gaat het voornamelijk om de nieuwe deal met Ziggo. Natuurlijk mooi dat het bedrag omhoog gaat, maar ik denk dat er op termijn nog wel wat meer in zit dan wat Ziggo wil betalen. Als gokbedrijven hier mogen sponsoren, zie ik Ajax wel naar de 15 a 20 miljoen per jaar gaan. Die lui betalen grof, dit is een nieuwe markt en Ajax is verreweg het grootste merk met een perfecte doelgroep. Voor nu is Ziggo echter ook prima.

24 juni 2019 om 16:29

Hoop dat ajax propper ook nog binnenhaalt en een goede verdediger erbij dan is ajax wat mij betreft klaar zelfs als Ziyech en de ligt vertrekken.

24 juni 2019 om 16:43

Propper zou ik ook erg toejuichen, maar een variant met Ziyech weer op het middenveld is ook niet verkeerd. Wel moet er sowieso nog een centrum verdediger bij als De Ligt echt vertrekt.

24 juni 2019 om 16:47

Realistisch gezien is het niet als De Ligt vertrekt, maar wanneer.

24 juni 2019 om 16:53

Tsja, dat zal kloppen. Ik zie hem ook gaan natuurlijk, maar aan de andere kant zitten de grootste en rijkste clubs al maanden achter hem aan en heeft hij nog nergens getekend. Ik heb dus nog een klein beetje ijdele hoop

24 juni 2019 om 19:59

Propper zou zeker mooi zijn, maar als dat niet lukt zie ik ze graag voor savanier van Nimes gaan. Verder zie ik ze ook graag voor Ianis Hagi, fosu mensah, boadu, stengs en sepp van den berg gaan uitgaande van een vertrek van neres, ziyech, de ligt, donny en schone ( mag wat mij betreft vervangen worden).

Ik denk dat het verschil niet gemaakt wordt door de deals met sponsoren. Natuurlijk helpt het iets, maar de prestaties op het veld kunnen een veel groter verschil maken. Het geld wat in de CL en in mindere mate EL worden verdiend zijn vele malen groter. M.i. moet Ajax dit seizoen opnieuw kampioen worden en minimaal Europees overwinteren. (lees laatste 16 CL, of laatste 8 El).met een nieuw kampioenschap wordt ook een vaste plek in de CL voor seizoen 2020 veilig gesteld, en dus structureel vele miljoenen extra.

Tja, vrees dat de competitie er niet leuker op wordt. De inkomsten liggen extreem scheef nu. Ajax heeft op zichzelf nu bijna meer inkomsten dan de volledige eredivisie bij elkaar opgeteld. 300 miljoen aan inkomsten dit jaar is niet uitgesloten voor de Amsterdammers. Een competitie als de Portugese, Italiaanse of Franse lijkt me geen zak aan eigenlijk.

24 juni 2019 om 16:35

Zijn eerder opbrengsten dan inkomsten, ervanuitgaande dat het verdiende bedrag met de transfers van De Ligt, Ziyech en Frenkie over meerdere termijnen (jaren) zal worden uitbetaald.

Denk inderdaad wel dat Ajax een enorm gat kan creëren hiermee. Al heb ik wel begrepen dat Ajax van plan is een deel van hun opbrengsten onder te brengen bij Psv, door Bergwijn over te nemen.

24 juni 2019 om 17:49

In plaats het probleem bij Ajax te leggen moeten met name Feyenoord en PSV nagaan waarom ze de concurrentie niet aan kunnen, mocht dat zo zijn, niet weer nivelleren maar juist met z'n allen groeien, misschien moet Ajax daarin dan nu het goede voorbeeld geven.

26 juni 2019 om 11:20

Oh mee eens dat met name Feyenoord loopt te schutteren hoor. Helaas doen we dat al vrij lang en daarom is er ook een machtstrijd gaande binnen de club. Nostalgisten en conservatieve geesten tegenover de progressieven. De weg naar voren levert nogal wat frictie op.

Echter wordt het lastig een club in te halen die zo hard het gaspedaal kan intrappen dankzij 1 sterk seizoen.

Voor ajax fans natuurlijk fans geweldig, maar ik ben bang dat met deze spurt je een beetje dezelfde saaie competitie gaat krijgen als in Frankrijk en Italië. ajax gaat vermoed ik met machtsvertoon kampioen worden.
Ze genereren heel veel inkomsten, regelen transfers waar de rest van Nederland alleen maar jaloers kan naar kijken. Dit zijn echt grote bedragen in het huidige beleid van Ajax.

Neemt niet weg dat ik van ze genoten heb afgelopen seizoen.

24 juni 2019 om 16:35

PSV is ool veel beter en groter dan de rest en in de wedstrijden tegen Ajax onderling kan alles gebeuren. Ik zie het niet snel gebeuren.

24 juni 2019 om 16:37

Precies. Het is gewoon zaak voor PSV om in ieder geval (duidelijk) sterker te zijn dan de overige teams. Stel dat je uit bij Ajax verliest, maar in de thuiswedstrijd tegen Ajax wint doordat Ajax bijvoorbeeld een vroege rode kaart krijgt of gewoon slecht start.

Als PSV vervolgens gewoon bijna alle overige wedstrijden wint, zoals in dit seizoen ook het geval was, hebben ze gewoon nog een grote kans om kampioen te worden en in ieder geval om Ajax genoeg weerstand te bieden. De kans is namelijk ook aanwezig dat er een vorm van gemakzucht insluipt indien je zoveel sterker bent dan de rest. Dit is gelukkig bijna niet voorgevallen afgelopen seizoen bij Ajax, wat mede de verdienste van Ten Hag was.

24 juni 2019 om 16:40

Het gat tussen psv en de rest van de eredivisie was dit seizoen ook gigantisch. Ik denk dat je de verschillen vooral europees merkt. (Zoals dit jaar).

24 juni 2019 om 16:45

En toch, die bal blijft rond. Ajax krijgt een tik in De Kuip, verliest bij AZ en Heracles, en t uiteindelijke verschil in punten met PSV was klein, dus het is geen zekerheid dat Ajax kampioen wordt. Als budgetten en inkomsten bepalend zouden zijn dan hadden Bayern, Real en Juve makkelijk gewonnen.

Hoe “mega” is dit bedrag dan...? Leuk dat iedereen r blij mee is, maar r is nog niets bekend over t bedrag. Een tientje meer is ook meer...😄

Dat geld is allemaal leuk maar graag ook sportief goed blijven draaien en in elk geval de CL halen.

Tja, vrees dat de competitie er niet leuker op wordt. De inkomsten liggen extreem scheef nu. Ajax heeft op zichzelf nu bijna meer inkomsten dan de volledige eredivisie bij elkaar opgeteld. 300 miljoen aan inkomsten dit jaar is niet uitgesloten voor de Amsterdammers. Een competitie als de Portugese, Italiaanse of Franse lijkt me geen zak aan eigenlijk.

24 juni 2019 om 17:02

Ajax is ook zover gekomen door goed beleid. Als andere clubs dat ook structureel doen, hoeft dat gat echt niet zo groot te worden. Vergeet niet dat de financiële verschillen tussen Juventus, Bayern München en PSG met de concurrentie in hun nationale competities echt veel groter is dan nu in Nederland tussen Ajax en PSV.. Die clubs hebben structurele inkomsten om structuur de beste spelers aan te blijven kopen, terwijl ik de eventuele aankoop van Bergwijn eerder zie als een incidentele transfer.

Ik moet zeggen, ik heb meer met Kazachstaans volksdansen dan met de club Ajax, maar heb wel bewondering voor het beleid wat ze uitstippelen.

24 juni 2019 om 16:52

Deze statement zegt natuurlijk vrij weinig als we niet weten hoe veel jij om Kazachstaanse volksdansen geeft.

24 juni 2019 om 17:00

Geen ene jota.

24 juni 2019 om 17:11

Hangt er ook vanaf of je de Borat versie bedoelt, of de Bruno? Ik geef de voorkeur aan Borat..

Nee, eerlijke reactie. Je hoeft geen Ajax supporter te zijn om te zien (en eventueel toe te geven) dat ze in Amsterdam de laatste tijd goed aan de weg timmeren. Natuurlijk is dit deels mazzel met de huidige spelers (De Jong, De Ligt, Neres) en het bijbehorende succes op Europees niveau heeft er ook zeker mee te maken. Het is nu alleen de vraag of Ajax dit vast kan houden of dat het een soort van incidenteel is. Wat als Ajax nu 3 jaar niks wint en ook geen toppers voortbrengt?

24 juni 2019 om 17:17

Ik had het, maar vrees als ajacied dat we echt moeten waken dat we plan Cruijff niet verloren laten gaan. Waar is de nieuwe Frenkie de Jong of de Ligt op dit moment? Jeugd krijgt te weinig ruimte en we hebben de nodige overbodige breedte aankopen gedaan.

Er zijn zeker goede zaken, zoals echte aanwinsten en ervaring kopen (blind, tadic, neres, tagliafico, sanchez etc. en nu weer promes). Salarishuis verhogen, maar alsjeblieft, vergeet de opleiding niet want kwaliteit van het kaliber de Ligt koop je niet.

24 juni 2019 om 17:49

Het is juist voor de talenten goed als Ajax er financieel op vooruit gaat. Nu worden veel van die talenten door het buitenland weggehaald, maar als Ajax meer geld heeft (structureel), kunnen ze in de strijd meegaan.

24 juni 2019 om 18:12

Ja en nee. Het sterkste wapen dat Ajax eigenlijk bezit is, perspectief voor toptalenten.

Perspectief is er omdat Ajax sterk leunt op de opleiding en talent regelmatig de kans krijgen. Oftewel, veel talenten gaan niet naar Ajax voor het snelle en vele geld maar voor een lange termijn strategie en hun persoonlijke ontwikkeling.

Nu dreigt die kans uit te blijven want Ajax 1 gebruikt de talenten niet of nauwelijks meer. Incidenteel krijgt een talent een kans, maar de technische leiding dreigt niet meer aan te durven om bv. Noa Lang of Gravenberch eens in de basis te zetten. Terwijl dat juist cruciaal is voor hun ontwikkeling en perspectief.

Ik ben voor de aankopen als Blind, Tadic en Promes overigens want die geven talenten extra bagage mee en leveren een stukje 'directe' kwaliteit. Wil je de balans goed bewaken dan laat je Kristensen, Labyad, Scherpen etc. achterwege. Want is Scherpen beter dan El Maach bijvoorbeeld? Labyad echt beter dan Noa Lang? Zo kochten we ook twee backs voor 10 miljoen, die binnen de korte keren op kwaliteit geklopt werden door Mazraoui omdat die eens de kans kreeg.

Pierie kan ik nog inkomen, is wellicht een categorie exceptioneel zeldzaam talent (linksbenige Cvs). Maar nogmaals blijf talenten de kans geven, daar kom ik voor naar de Arena namelijk. Brian Brobbey moet nu gewoon derde spits worden, Gravenberch, Ekkelenkamp, Eiting minuten bijvoorbeeld.

Dat zou ook zeer terecht zijn gezien vooral de europese prestaties, Ajax doet de marketing toch behoorlijk goed de laatste jaren. Denk ook wel nodig want de vaste lasten qua salaris stijgen ook, dus daar moeten meer vaste inkomsten tegenover staan.

Denk dat we ook het stadion nog wel kunnen vergroten, het is als clubkaart houder nu lastig om incidenteel een wedstrijdje mee te pakken. Lukte vorig jaar nog net heb ik de indruk.

Alleen om het feit dat Ziggo zoveel miljoenen aan een club ( maakt mij echt niks uit welke) betaalt is voor mij reden genoeg om geen gebruik van hun diensten te maken, die abonnementen worden steeds duurder en duurder maar tegelijk smijten ze rechts en links met geld, nee dank je.

24 juni 2019 om 17:51

Dus dan maak je geen gebruik van welk bedrijf dan ook dat een sportclub sponsort?

24 juni 2019 om 17:56

Allemaal leuk en aardig, maar voor mij als ajacied juist wel en daar zijn er cijfermatig toch de meeste van.

24 juni 2019 om 18:18

Er zijn cijfermatig nog steeds veel meer niet Ajacieden dan wel.

24 juni 2019 om 19:10

Leven gaat vrij lastig worden als je alles wat sponsor is van een sportclub gaat mijden.

24 juni 2019 om 22:25

Uhmm de prijzen van kpn en Vodafone en anderen stijgen ook gewoon...

Snap hier even niet de toegevoegde waarde van de vergelijking met Celtic, Galatasaray, Lyon of Benfica. De clubs zijn toch geen concurrenten van elkaar ?

Wat mij nog het meeste goed doet is dat Ajax dit allemaal te danken heeft aan goed beleid. Geen rijke sjeik, geen hulp van de gemeente. Twee zeer succesvolle jaren in Europa (EL finale, halve finale CL) deden ons ook zeer goed. Niet alleen met geld door de overwinningen, maar onze spelers zijn daardoor ook duurder geworden.

Ik snap best dat mensen die Ajax geen warm toedragen dit soort nieuws niet leuk vinden, maar we worden nu beloond door een jaren lang verstandig beleid. Ik denk dat de PSV'ers ook moeten beseffen dat hun club niet kansloos is. Ook zij kunnen door middel van goed beleid veel geld binnen harken van o.a transfers. Dit zal niet in één jaar gaan, maar ook in Eindhoven gaat men meer ontvangen voor hun spelers. Het gat gaat misschien groeien, maar is zeker niet voor PSV fataal.

Ziggo premie gaat te regelmatig omhoog. Is er een causaal verband met de verlenging? Niemand weet het, maar ik krijg er wel een wrang gevoel bij.

24 juni 2019 om 17:51

Bij KPN gaan de prijzen ook regelmatig omhoog en die sponsort geen voetbalclub.

Leuk dat geld maar als je niet beter kunt halen dan Promes dan groei je nooit door naar een hoger niveau.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren