Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft hoofdsponsor: ‘Partner die echt bij ons past’

Laatste update:

Ziggo is per 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax, zo meldt de club uit Amsterdam vrijdagmorgen via de officiële kanalen. De merknaam zal vanaf die datum op de officiële wedstrijdtenues van het eerste elftal en van Jong Ajax staan. De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt acht miljoen euro.

/

De partijen hebben een variabel deel van maximaal twee miljoen per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen vier miljoen euro vast en maximaal een miljoen euro variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.

“Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past”, geeft algemeen directeur Michael Kinsbergen op de clubwebsite aan. “Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking.”

Een mooie deal voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er is niet echt een flink bedrag bij gemoeid..

Buiten dat, in deze tijd is het natuurlijk heel lastig om een shirtsponsor te vinden die flink wilt betalen..
Ik had eigenlijk verwacht dat het Huawei zou worden.

7 november 2014 om 09:05

Niet echt een flink bedrag? Volgens mij doet Ajax het hiermee nog steeds een heel stuk beter dan de concurrenten...

7 november 2014 om 09:11

Snap wel wat ie bedoelt. Aegon betaalde zo'n 10 tot 12 miljoen, dus je gaat er alsnog 2 tot 4 miljoen per jaar op achteruit. Natuurlijk blijf je de Nederlandse concurrentie voor, maar als Ajax zijnde moet je eerder naar Europese clubs als concurrentie kijken dan naar clubs van eigen bodem. Die zijn nooit in de buurt gekomen qua naamsbekendheid en sponsoring.

7 november 2014 om 09:12

Volgens mij gaan ze er flink op achteruit ten opzichte van de Aegon deal.

Ter vergelijking. PSV krijgt volgens mij 7,5 miljoen per jaar van Philips en daarnaast nog pakweg 1,5 van Freo er bij.

7 november 2014 om 09:18

PSV heeft toch anders 7,5 miljoen. Doet Ajax het niet veel beter toch?

7 november 2014 om 09:20

Ja maar aangezien ze alleen jong Ajax en Ajax sponsoren kan Ajax voor de jeugd en vrouwen een andere sponsor zoeken die daar nog eens een miljoen of 2 bij legt

7 november 2014 om 09:21

@ torres-marten

Plus Freo wat ook een shirt sponsor is. PSV komt rond de 9 milioen uit voor de shirt sponsoring. Wel opmerkelijk aangezien Ajax als merk groter is dan PSV en dus meer geld kan vragen. Zal wel met de economische crisis te maken hebben.

7 november 2014 om 09:22

Naar Europese clubs kijken?? Wanneer laten jullie die grootheidswaan nou eens los? Wees blij met wat je krijgt en realiseer je dat het lang duurde voordat ze een nieuwe sponsor konden presenteren. De bedrijven stonden nou niet echt in de rij he?

7 november 2014 om 09:28

Wordt jij nooit moe van jezelf om PSV er altijd maar bij te halen? Volgens mij kijk jij je hele leven al op tegen Ajax. Ik word een beetje moe van jou. Elke keer maar Ajax en PSV met elkaar vergelijken. In deze tijd is dit voor een Nederlandse club gewoon een mooie deal. En dan speciaal voor jou zal ik ook PSV er even bij pakken. Wat Philips aan PSV betaalt is een stuk minder zeker nu het zo slecht gaat met Philips. PSV heeft niet voor niks ook freo erbij genomen.

7 november 2014 om 09:33

Ajax houdt aegon en abn amro als partners.. Partnerschap is ook niet voor 20 euro bij ajax...

7 november 2014 om 09:33

Dat zal niet echt helpen aangezien UPC (het moederbedrijf althans) Ziggo heeft overgenomen of gaat nemen. Wel blijft de naam Ziggo behouden en verdwijnt Upc.

7 november 2014 om 09:35

het verschil is dat PSV 2 shirt sponsoren heeft. dus in vergelijking doet ajax dat beter. die krijgt 8 vast en 2 variabel. hoe dan ook panerai...niet alles is een strijd of competitie tussen ajax en psv.laten we gewoon blij wezen dat wij als nederlandse clubs iig geld krijgen. in vergelijking met clubs als man utd stellen zelfs de sponsoren bedragen van de hele eredivisie bijelkaar niets voor.

7 november 2014 om 09:35

Beste Panerai,

Jij telt de hoofdsponsor van PSV en een shirtsponsor (freo) bij elkaar op om deze vervolgens te vergelijken met alleen de hoofdsponsor van Ajax? Dat is nogal een vreemde redenatie, vind je zelf ook niet?

Ps; Ik lees nu dat Adidas 8 miljoen aan Ajax geeft qua sponsering. Dat maakt het plaatje iets anders aangezien Ajax dan 16 tot maximaal 18 miljoen aan shirtsponsering binnenhaalt en PSV 9 miljoen. Dat maakt het dus dubbel onzinnig om PSV met Ajax te gaan vergelijken in dit verhaal..

7 november 2014 om 09:38

@the Artist,

Doe niet zo kinderachtig. PSV en Ajax zijn 2 topclubs in Nederland, en jij vind het raar dat ik die met elkaar vergelijk? Volgens mij is dat niet meer dan normaal die vergelijking te trekken.

Daarnaast heeft PSV gewoon een contract met Philips. Dat je beweerd dat Philips minder zou betalen omdat het slecht gaat met Philips is echt te lachwekkend voor woorden. Zo werken sponsordeals dus niet.

Dat het niet zo goed gaat met Philips als jaren geleden is waar maar ze hebben het afgelopen boekjaar nogsteeds een winst gedraaid van 1,5 miljard.

Miljard ja. Dat is ongeveer 5x jaaromzet van Ziggo. Daar kunnen ze 10x Ajax van kopen en dan houden ze nog geld over om de Arena over te nemen. Hoezo slecht.

7 november 2014 om 09:40

@kebm,

Ik heb het over shirt sponsors. Dat is toch vergelijkbaar? Ziggo is toch shirtsponsor?

7 november 2014 om 09:43

@mikedb, stap jij inderdaad maar over naar Upc! Ziggo heeft net UPC gekocht! ;-)

ON: Ik denk een hele mooie deal. Al ben ik zelf niet zo heel groot fan van Ziggo, maar vooruit 10 mln per jaar is helemaal geen slechte deal. En daar kan dus inderdaad nog meer nog meer bij komen via shirtsponsoring van Jeugd en Dames.

7 november 2014 om 09:55

@sofa, best grappig een ander verbeteren en dan het fout zeggen. Liberty Global, het moederbedrijf van UPC heeft Ziggo overgenomen en UPC gaan in Nederland als één bedrijf verder onder de naam Ziggo.

7 november 2014 om 10:01

Fside,

Ik zeg toch helemaal nergens dat PSv het beter doet? Ik maak gewoon eenvergelijking omdat Ajax een veel grotere merknaam was dan PSV en dus logischerwijs veel meer geld kan binnen harken met sponsoring. Zeker met een hoofdsponsor.

Als ik het nu vergelijk dan zie ik dat er maar heel weinig verschil tussen zit. Dat vind ik opmerkelijk. Ik was in de veronderstelling dat er een Bwin, Huawei, of Fly Emirates deal aan zat te komen voor 15 miljoen. Blijkbaar vinden multinationals Nederland niet zo interessant meer,

Je ziet het ook bij PSV waarbij Nike geen direct sponsor geld meer wil overmaken.het boeit me verder geen reet wie er meer krijgt. Ik bekijk het uit marketing technisch opzicht aangezien ik dat gestudeerd.

7 november 2014 om 10:07

@panerai: Philips is wel een 'speciale' sponsor voor PSV (staat voor Philips Sport Vereniging) en kan je niet vergelijken met Aegon of Ziggo. PSV ontvangt al jaren te veel voor sponsoring.

7 november 2014 om 10:08

@ Panerai
Ik weet niet hoe jouw rekenskills zijn maar 8 miljoen vast plus eventueel 2 miljoen variabel voor Ziggo (relatief klein bedrijf) als sponsor is toch echt meer dan 7,5 miljoen voor Philips(veel groter bedrijf, grotere omzet)? Dat PSV ervoor kiest om ook de achterkant van het shirt te verkopen is marketingtechnisch misschien slim, ik vind het een verpesting van de uitstraling van de club.
Bovendien betaalt Philips structureel teveel aan Psv, en levert het naast de shirtsponsor ook de stadionsponsor en zelfs de clubnaam. Totaal niet te vergelijken dus.

Daarnaast heeft Ajax nog een mogelijkheid om een tweede sponsor aan te trekken voor de jeugdelftallen en het vrouwenelftal, daar zal ook nog wel het een en ander worden betaald.

7 november 2014 om 10:12

@panerai

Meneer kijkt echt door een PSV bril.

Gister met alle geweld willen laten weten dat barca niet op volle sterkte was. Niet 100 procent gemotiveerd. En dan vervolgens weer PSV er bij halen. Ik weet zeker dat als PSV tegen barca moest dat ze nergens gestaan hadden en het ook 5-0 twee maal was geworden. Maar dat terzeide. Ze speelde gister ook slecht. Komen met geluk terug. Wat wen aanfluiting was dat ook.

PSV krijgt 7.5 mil plus 1.5 van freo. Das 1 mil meer. Ons shirt is niet verneukt zoals alle Psv'ers klagen.

Jullie hebben Umbro. Levert 4 mil op. Ajax heb Adidas levert ze 8 op. Plus dat ze behoorlijk geïnvesteerd hebben in trainings faciliteiten etc. Ajax kan bij de vrouwen en kids in de opleiding nog een goede sponsor vinden. Wat mis ook paar mil extra is.

Dus als je het zo graag wil dat je Ajax met PSV vergelijken gaat. Doe t dan goed!

7 november 2014 om 10:14

@marijn.

Ik reken geen variabel deel mee. Dat is je zelf rijk rekenen zonder dat je zekerheid hebt dat dat binnen komt. Bovendien weet ik niet wat PSV voor variabel deel heeft afgesproken met Philips.

Daarnaast is Freo ook gewoon shirt sponsor dus kan je dat gewoon bij elkaar optellen.

Ook al zou Ajax 1 a 2 miljeon meer verdienen dan nog vind ik dat te weinig voor een club als Ajax. Ajax heeft een veel grotere marketing waarde en speelt al jaren champions league. Ik vind het opmerkelijk weinig voor een club als Ajax die ook een veel grotere omzet heeft als Psv.

7 november 2014 om 10:18

@edwin.

Lees eerst eens al mijn berichten in dat topic voordat je hier vanalles gaat roepen.

Daarnaast interesseert het mij geen reet wie er meer krijgt. Het gaat mij om marketing technisch opzicht waarbij Ajax een veel groter merknaam is en dus logischerwijs meer geld zou moeten krijgen als Psv.

Je geeft zelf al het voorbeeld met Adidas en Umbro wat volstrekt logisch is dat Ajax meer geld krijgt.

Daarom maak ik dus die vergelijking hier betreft de shirtpsonsor. Ik het opmerkelijk dat Ajax geen shirt sponsor weet te vinden die 12 miljoen plus betaald.

Het gaat mij helemaal niet om wie er meer of minder krijgt, je zult mij nergens horen zeggen dat PSV groter of beter is. Je snapt duidelijk mijn punt niet.

7 november 2014 om 10:19

PSV krijgt 25 miljoen voor 5 jaar. Dat is toch echt gemiddeld 5 miljoen beste Paneral dus Ajax krijgt een flink stuk meer als ze de 10 miljoen halen.

7 november 2014 om 10:20

Nog een extra toevoeging. De deal geldt alleen voor Ajax 1en jong Ajax. Voor de jeugd kan nog een extra sponsor aangetrokken worden voor naar verwachting rond de miljoen.

7 november 2014 om 10:25

Paneral als het niks uitmaakt waarom kom je dan met verzonnen bedragen aan voor PSV om die deal rooskleuriger te maken?

Elke PSV fan zou moeten weten dat Freo vanaf dit seizoen een flink stuk minder dan die 1,4 miljoen betaalt en eigenlijk sponsor af wil, maar PSV de tijd geeft om een nieuwe te vinden.

7 november 2014 om 10:25

@scrumtiouz. Naar mijn weten krijgt PSV 7,5 miljoen van Philips. Ik kan die 5 miljoen niet vinden hoor. Wat is je bron? Stuur ff in een prive berichtje als je het hebt aub.

Verzonen bedragen? Google het eens zou ik zeggen ik heb meerdere websites gevonden waar 7,5 miljoen staat. Het staat zelfs op Wikipedia.

Ik zal het op je pagina posten met je beschuldigingen. Ik ben benieuwd waar jij die 5 miljoen vandaan haalt, Ik zie het helemaal nergens staan,

7 november 2014 om 10:29

@panerai
In het ED van 9 maart 2011 staat geschreven dat Philips een 5-jarig contract heeft getekend met een waarde van 25 miljoen euro. Oftewel 5 miljoen per jaar. Daarnaast gaf Philips de achterkant van het shirt vrij om een extra shirtsponsor aan te trekken. Dit is Freo geworden voor 3 jaar. Dat contract loopt in Januari af en zij hebben al aangegeven niet meer zoveel te willen betalen en waarschijnlijk stoppen als 2e shirtsponsor.

Het verschil in het totaal bedrag van de shirtsponsoring vanaf Januari (startdatum contract Ziggo) is dus 3 miljoen. Misschien iets minder wanneer PSV toch nog een 2e shirtsponsor weer vindt.

Dat jij het bedrag van 8 miljoen laag vindt is prima. Besef echter wel dat dit bedrag 60% !!! hoger is dan Philips aan PSV betaald en twee keer zo hoog is als wat Opel aan Feyenoord betaald!

7 november 2014 om 10:33

Het staat zelfs op Wikipedia...
Nog nooit is het woord zelfs zo misplaatst geweest.

7 november 2014 om 10:39

@gnarbry,

Ik weet zelf ook wel dat Wikipedia niet altijd correct is omdat je dat zelf kan aanpassen.

Maar Scrumptious doet net alsof ik 7,5 miljoen uit mn duim zuig. Het is gewoon een feit dat PSV jaren 7,5 miljoen kreeg van Philips en ik ben in de veronderstelling dat dat nog steeds zo is aangezien ik geen berichten kan vinden dat het minder is.

Het zou heel goed kunnen dat die 7,5 miljoen een oud contract is maar het is alles behalve verzonnen aangezien ik het op hoop verschillende paginas kan terug vinden, waaronder Wikipedia.

7 november 2014 om 10:44

Zojuist thijsslegers getweet en hij zegt dat Philips 5-7 uitkeert afhankelijk van prestaties. Waar heb je die 7,5 vandaan?

7 november 2014 om 10:46

Er is nog nooit 7,5 miljoen betaald door Philips. Ik heb het even opgezocht, er was een periode dat PSV afhankelijk van bonussen maximaal 7 miljoen ontving en het basisbedrag was 4 miljoen. Tegenwoordig hebben ze dat bonusbeleid afgeschaft en krijgt PSV 5 miljoen op jaarbasis.
http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/philips-vijf-ja...
Dat is dus wel behoorlijk veel minder dan wat Ajax ontvangt.

7 november 2014 om 10:49

@sambazz

Ik mag hier geen links posten maar als je googled zie je verschillende artikelen uit oa 2011 waarover een sponsor contract wordt gesproken van 7,5 miljoen.

Ik zie alleen nergens staan wat de periodes zijn en wat PSV anno 2014 precies zou moeten krijgen krijgen.

Hiernoven wordt vermeld dat het in het ED heeft gestaan dat het 5 miljoen per jaar is. Dat zou dus goed kunnen. Wellicht dat het dan nog 2,5 variabel is anders weet ik niet hoe die andere artikelen aan die 7,5 komen.

7 november 2014 om 10:51

Lieve Paneral,

Het spijt me dat mijn bericht je zo in de stress laat schieten, maar ondertussen heb je van verschillende leden een nieuwsbericht van het ED en Omroep Brabant ontvangen. Dit is al vanaf 2011 bekend en ik twijfel ernstig aan je Google skills.

Dat Freo trouwens een flink stuk minder betaalt en geen sponsor meer wil zijn zal ongetwijfeld ook via het ED en Omroep Brabant te vinden zijn, maar in dit geval heb ik het van Thijs Slegers wat ook terug te vinden is op het website van VI.

7 november 2014 om 10:51

@marijn.

Nog nooit?

http://sport.infonu.nl/voetbal/46107-wat-verdient-...

7 november 2014 om 10:55

Ik hoopte op BWIN omdat ik dacht dat die het meeste geld overhadden. Ben best verrast door Ziggo, omdat ze buiten Europa niet opereren naar mijn weten en Ajax internationaal best veel bekeken wordt. Zit zelf vaak in zuid amerika en ESPN zendt Ajax vrijwel altijd uit. Maar goed Ziggo is als bedrijf wel meer Kosjer dan BWIN, dus dat is een voordeel.

7 november 2014 om 10:58

UPC en Ziggo gaan samen verder als een bedrijf binnenkort, is dus geen optie.

7 november 2014 om 11:06

Van harte panerai, je hebt weer iets gevonden wat in jouw ogen tegenvalt bij Ajax en weet er weer je dagtaak van te maken om het op zo'n manier te brengen dat jouw club eigenlijk best een eind kan meekomen met de grootste club van het land. Dat moet je toch een lekker gevoel geven.

Gezien je grote emotionele betrokkenheid bij PSV kun je de directie wellicht voorstellen om er een sok- en bilsponsor bij te nemen, zoals je ook wel in Frankrijk ziet. Wellicht kan je club dan meer sponsorgeld binnenharken om zo het verschil van 5 miljoien in totale sponsorinkomsten met grote enge Ajax dichten. Dat zou toch heerlijk zijjn, dan heb je wel een lelijk tenue maar wel volop argumenten om hier de nodige discussies te beslechten en dat is ook wat waard.

7 november 2014 om 11:08

Helaas voor jou.... UPC heeft Ziggo overgenomen blijft dus één pot nat voor je

ON: Op zich in deze tijd geen verkeerde deal, vooral ook gezien de relatief korte contractsduur. Ik denk dat Ajax gehoopt heeft op een snellere ingang van de nieuwe kansspelwetgeving waardoor online wedkantoren als sponsor konden dienen. Dit kan nu over 2,5 jaar alsnog voor een hoger bedrag dan nu

7 november 2014 om 11:08

Typfoutje, inderdaad 7,5 miljoen was het maximum. Dat was echter inclusief bonussen, zonder bonussen kwam het neer op 4 miljoen. Maar nu is die bonus afgeschaft en is het basisbedrag met 1 miljoen omhoog gegaan. Dat levert samen met de sponsoring van Freo dus 6,5 miljoen op.

7 november 2014 om 12:04

Mike. Ziggo = upc. Wel bijblijven he. Onzin. Niets te maken met welke provider, is een sponsor

7 november 2014 om 12:05

Wel een erg overdreven stap. Eerst moeten verhuizen zodat je bij UPC een contractje kan sluiten. UPC-gebied overlapt het Ziggo-gebied namelijk niet. Om er vervolgens achter te komen dat UPC en Ziggo gaan fuseren en onder de naam Ziggo verder gaan in Nederland.

7 november 2014 om 12:19

Dat lijstje wekt de indruk dat de directie van Gazprom iets teveel vodka op had toen ze met Schalke om tafel gingen.

7 november 2014 om 12:54

PSV heeft 2 en krijgt jaarlijks zo'n 9 à 9,5 miljoen per jaar

7 november 2014 om 13:14

@ Merijnafca

Edit: oops, laat maar ik heb het al begrepen.

Serieus betaald Philips al jarenlang te veel ? Weet jij waar ik die informatie kan vinden. Dit vind ik toch een opmerkelijk iets. Alvast bedankt.

7 november 2014 om 13:18

Ik had toch verwacht dat Unibet zou toeslaan! Een grote markt in Nederland en opereert ook in het buitenland. Zouden denk ik ook meer kunnen betalen, alhoewel Ajax toch het grootste bedrag van NL ontvangt.

7 november 2014 om 14:44

2 miljoen voor de vrouwen? Grapjas.
Alles draait om het eerste elftal en eventueel jong Ajax. De rest van de wedstrijden wordt niet door een groot publiek bekeken en zal je dus ook geen geld voor ontvangen.

7 november 2014 om 17:14

sponsoring Aegon was voor alle elftallen... dit is voor Ajax 1 en Jong Ajax....de rest krijgt andere sponsors... dus lijkt me een goede deal ....

7 november 2014 om 19:19

Ajax lijkt een aardige deal te hebben gesloten, de eredivisie is voor veel bedrijven niet echt interessant. Als je kijkt naar de marktwaarde denk ik( geen bronnen voor) dat Philips eigenlijk teveel sponsor geld betaald, zie geen sponsor die dat ook op tafel legt. De enige manier om op langere termijn betere sponsordeals te sluiten lijkt mij door het niveau van de eredivisie te verhogen.

Samen gaan met de Belgische lijkt mij geen slecht idee. En dan een schots model, 12-14 ploegen waar na de winterstop de beste 6-8 in een kampioenpoule spelen en de resterende in een degradatiepoule.

Dit is zelfs voor de clubs die niet spelen in deze competitie geen slechte ontwikkeling. De mediagelden dalen weliswaar maar er worden ook kosten bespaard ( salarissen, reis en verblijfkosten). Met een goede opzet ( regio noord / regio zuid) blijven toeschouwersaantallen hoog gezien het aantal derby's (Roda en NEC bewijzen dat de toeschouwer aantallen na degradatie nauwelijks gedaald zijn, zelfde gold voor Willem II vorig jaar).

Voor clubs als Ajax, PSV, feyenoord en twente wordt verwacht dat ze een brede selectie hebben omdat er in het najaar ook punten moeten worden gepakt. Wat ook betere resultaten in Europa zou moeten kunnen opleveren. Wat weer interessant is voor sponsorgelden



8 november 2014 om 00:18

Jij leest zelf ook niet alle reacties.

Ik zie dit:
Philips staat voor 7,5 miljoen op de shirts van alle elftallen van Psv
Ziggo staat voor 8 miljoen op de shirts van het eerste elftal.

Een groot verschil volgens mij en dat geeft duidelijk aan dat Ajax, zoals je zelf zegt, een grotere merknaam is.

8 november 2014 om 00:49

Als je in het buitenland vraagt naar een Nederlandse club zal 95% meteen Ajax zeggen dus ik snap je punt niet echt....

8 november 2014 om 14:07

Ziggo sponsort Alleen Ajax 1, de Toekomst, jeugd en Ajax vrouwen niet.
Hier kan een andere sponsor voor gevonden worden.

En Ajax verdiend ook nog meer aan kleinere sponsoren zoals Cst, Sengled etc.
Ajax heeft de laatste tijd veel kleinere sponsoren gebonden, dus dat gat word makkelijk opgevuld.

Dus al met al zal het totale bedrag dat uit sponsoring komt vele malen hoger zijn dan dat van Psv, geen schande natuurlijk.
Zou eigenlijk de jaarcijfers er bij moeten pakken, maar hier zijn dus nog niet complete cijfers in verwerkt ivm Aegon.

8 november 2014 om 14:18

Panerai, nee jij haalt hoofdsponsor(enkelvoud) met shirtsponsoren(meervoud) door elkaar.
Ziggo betaald mee dan Phillips, klaar dat is een feit.
Dat jij vervolgens 2 sponsoren bij elkaar gaat optellen klopt dus niet.

Ajax ontvangt het meest van beide clubs uit het hoofdsponsorschap, dat PSV dan naast een hoofdsponsor ook nog eens een shirtsponsor heeft is totaal niet te vergelijken.
Dat Ajax niet aan een extra naam wilt is haar goedrecht.
je kan alleen gelijke getallen vergelijken, niet verschillende.

En als je het dan toch doet, reken dan het gemiddelde uit.
Het gemiddelde van Ajax is dus sowieso 8: 1 = 8 miljoen, dat van PSV 7,5 + 1,5 = 9
9:2 = 4,5 miljoen.

7 november 2014 om 09:05

Aegoen betaalde tien miljoen plus twee miljoen variabel, wat gezien werd als een erg goed sponsorcontract. Zeker in deze tijd is het dus gewoon een mooie, degelijke deal.

7 november 2014 om 09:23

Ik neem aan dat dat allemaal onder een hoedje valt. Daarnaast lijkt het mij sterk dat een sponsor 2 miljoen gaat betalen voor vrouwen en jeugdvoetbal. Dat wordt nauwelijks bekeken en het bereik is dus minimaal ter vergelijking tot het 1e elftal.

7 november 2014 om 09:28

Onzin. De wedstrijden van de A1 worden behoorlijk bekeken en die van de vrouwen ook. Tribune zit altijd bijna vol. Afgelopen dinsdag was er niet eens genoeg plaats en stonden er 500 man nog om het veld voor de A1.

Het gaat niet alleen om je zichtbaarheid op TV, maar ook live, op sociaal media en op de ajax(vrouwen) site.

Dit is een uitstekende marketing set.

Vind 2 sponsoren erbij. 1 dat aantrekkelijk is voor vrouwen, maar wel een bedrijf op de Nederlandse markt. En 1 voor de jeugd teams. Ajax A1,andere jeugdteams en de Ajax vrouwen spelen altijd mee in de top zo niet om de landstitel in hun competitie.

Dus met 2 sponsoren die gericht zijn op je doelgroep (ouders van de jeugd en vrouwen) kan je zo 2 miljoen erbij regelen en zit je op het Aegon bedrag.

Dat noemen ze marketing!

7 november 2014 om 09:29

Philips betaalt 5.5 miljoen per jaar. Dit is verlaagt van 7.5 naar 5.5 blijkt uit informatie van het NRC.

7 november 2014 om 09:41

Het was algemeen bekend dat Ajax nooit meer het bedrag zou krijgen dat Aegon betaalde. Dat was uniek. Als je dan uitkomt op een bedrag van 8 mio plus mogelijk variabel mag je niet ontevreden zijn.

7 november 2014 om 09:43

Zou kunnen. Maar heb ik niet kunnen terugvinden wat jij beweerd. Ik weet dat het een aantal jaren geleden 7,5 miljoen was en dat vind ik ook op internet terug.

7 november 2014 om 09:54

Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Evenals de partnerrechten van sportpark de Toekomst is dit niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.

7 november 2014 om 10:25

EINDHOVEN - PSV heeft het contract met shirtsponsor Philips met vijf jaar verlengd. De overeenkomst wordt onder dezelfde voorwaarden voortgezet. Dat maakte de club woensdag bekend.

Met de verlenging tot 2016 zou een bedrag van 25 miljoen euro gemoeid zijn.

Dit was in 2011. Uw dus 5 miljoen per jaar...
Omroepbrabant.nl

7 november 2014 om 11:04

Info uit 2009 pfff, check nou even bron die hier wordt gegeven ui 2011 waarin melding wordt gemaakt van een nieuwe deal

7 november 2014 om 09:31

Huawei doet niet aan shirtsponsoring (op die ene wedstrijd van een Spaanse club na). Zij sluiten partnerships af waarbij ze de infrastructuur verzorgen in ruil voor wat sponsoring (milan, Arsenal, Dortmund, etc).

7 november 2014 om 09:38

Huawei staat op t shirt van Galatassaray, dus doen wel degelijk aan shirtsponsoring...

7 november 2014 om 09:42

En Ajax Cape Town trouwens

7 november 2014 om 10:44

Atletico madrid volgens mij ook.

7 november 2014 om 11:38

Ik weet niet hoe het met die buitenlandse clubs zit, maar Ajax krijgt ook een bescheiden financiële bijdrage van "huawei". Dat stond een tijdje geleden op de website van Ajax; wat weer uit de mond van van der Sar kwam.

7 november 2014 om 12:18

Atletico Madrid heeft het toerismebureau van Azerbeidjan als shirtsponsor.

7 november 2014 om 13:10

Aan de zijkant van de shirt staat wel degelijk Huawei.

7 november 2014 om 10:12

Duidelijk te merken dat jij een beroep doet en referentiekader hebt waaruit je niet kan putten om tot de juiste conclusies te komen. Maar dat geeft niet.. ieder zijn ding..

Feitelijk: geweldige deal. De deal van Aegon was van internationaal kaliber. De markt is sindsdien ingekakt en het is goed dat het geen doorsneel sponsor zou worden als Gazprom of Fly Emirates. Mooi bedrag, en daarmee weer een stuk borging naar de toekomst.

7 november 2014 om 11:08

Alleen voor eerste efltal en Jong Ajax he..

7 november 2014 om 11:32

Vitesse krijgt net geen 10 mil van truphone...

Gelukkig blijft de reclame mooi wit.

Ziggo?

Ik wist niet dat Ziggo zo Internationaal was...!

7 november 2014 om 09:02

Ziggo is natuurlijk de nieuwe naam van Upc en het moederbedrijf heeft vele vestigingen in het buitenland.
Is ook niet vreemd dat het nu naar buiten komt nu de aandelen ook zo goed als rond zijn.

7 november 2014 om 09:22

Upc blijft Upc. Ziggo en Upc zijn toch geen concurrenten(opereren in andere regio's). En inderdaad het moederbedrijf (liberty global) opereert internationaal. Misschien hebben ze plannen om dit ook met Ziggo te doen.

7 november 2014 om 09:25

Ziggo is gewoon een Nederlands kabelbedrijf... Het is juist Ziggo dat is overgenomen door het moederbedrijf van UPC. Ik snap dan ook niet dat men voor reclame voor de merknaam Ziggo tussen de acht en tien miljoen wil betalen.

7 november 2014 om 09:29

Met de overname zal UPC in Nederland verdwijnen, om vervolgens verder te gaan met Ziggo als merknaam. Snap het opzich dus wel

7 november 2014 om 09:30

UPC verdwijnt, Ziggo komt in de plaats. Kijk binnenkort maar op je factuur indien je UPC hebt. Hier zal je Ziggo gaan vinden.

7 november 2014 om 09:32

Gister heeft de eigenaar van UPC de aandelen van Ziggo overgenomen. Ze gaan verder onder de naam Ziggo, UPC bestaat binnenkort niet meer.
Waarmee Ziggo dus één van de grote in Nederland actieve bedrijven is geworden.

7 november 2014 om 09:32

Liberty Global (moederbedrijf UPC) heeft ziggo overgenomen, toch zal Ziggo als naam worden gebruikt ipv UPC.

7 november 2014 om 10:32

Hakkie2 Ziggo is al de grootste. Ziggo is zelf namelijk ook een samenwerkingsverband van een aantal providers bij elkaar. Nu met nummer 2 UPC erbij hebben ze eigenlijk een soort van monopolie. Ze bezitten nu 90% van de kabelmarkt.

9 november 2014 om 01:45

UPC blijft niet Upc, UPC gaat verder onder de naam Ziggo.

Zelfde als PSV met hun kledingsponsor, complete devaluatie van de Nederlandse clubs in marketing opzicht. De grotere firma's zien er amper brood in...

7 november 2014 om 09:11

Complete devaluatie? Erg overdreven... Daarbij betaalde Aegon meer, maar wat zij betaalde was ook buitengewoon veel. Logisch dat het nu ook minder is geworden, maar volgens mij sponsorde Aegon meer dingen bij Ajax dan hierboven genoemd worden. Hoe dan ook, dit is netjes. Niet buitengewoon, zoals de deal met Aegon was, maar wel netjes.

7 november 2014 om 09:18

wat een onzin, Umbro is gewoon een groot merk, er zijn heel wat teams hedendaags met Umbro samenwerken.

Umbro focussed ook voornamenlijk helemaal niet op shirts betreft clubs maar allerdaagse sportkleding zoals schoenen, shirts (normale sport shirtjes), equipment zoals beschermingen.

ook is Ziggo onderdeel van UPC wat volgens mij redelijk internationaal is, het zit ondermeer in 15 europese landen, australie en de VS. Liberty Global is de group die upc beheert en die hebben verschillende film kanalen in handen en ga zo maar door.

7 november 2014 om 09:26

Ja leuk dat het een onderdeel is van een groter concern. Maar daar koop je verder niks voor, het is immers maar een 'merk' van het concern. Net zoals Telfort, Online en Xs4all merken van KPN zijn. Dan kun je toch beter door KPN zelf gesponsord worden.

En kom op man, van Nike naar Umbro is gewoon een degradatie in alle opzichten. Daar is gisteren door verschillende users hier op VZ al uitvoerig uitleg over gedaan. Branding is zeer belangrijk, helemaal in de voetbalwereld.

Het staat toch even wat anders wanneer je De Hertgang op rijdt en Nike borden ziet staan (premium brand) dan borden van Umbro als kledingsponsor (tweede rangs brand).

Zelfde geldt voor Ziggo en Ajax. Het is een groot merk, maar geen merk waarmee je je internationale branding vergroot/sterker maakt. Aegon zit wereldwijd, Ziggo is alleen in Nederland bekend. Voor Ziggo maakt het ook onderdeel uit van hun nationale marketingcampagne. Vandaar ook dat je de Ziggo-dome etc etc hebt. Puur nationaal gericht, terwijl Ajax (en ook Psv) internationale allure moeten behouden.

7 november 2014 om 09:32

Nike betaalde Psv niet erg veel geld vergeleken met Adidas bij Ajax. Adidas betaalt liefst 8 miljoen per jaar. Is het bekend wat Umbro gaat overmaken?

7 november 2014 om 09:33

Ik ben het met je eens dat Nike een betere uitstraling geeft dan Umbro.

Maar als Umbro 2 miljoen extra in het laadje brengt ten opzichte van Nike dan ben ik blij dat ze die beslissing hebben gemaakt. Uiteindelijk is het maar een merk en als PSV zeggenschap heeft in het design dan kunnen het best mooie shirtjes worden. Het gaat uiteindelijk om het voetbal en niet wat voor een logotje het op het shirt staat.

Nogmaals, ik zou ook liever zien dat PSV met een topmerk in zee gaat. Maar als ze op deze manier meer geld kunnen binnen harken dan moeten ze die kans niet laten liggen.

7 november 2014 om 09:59

Ik snap dat het heus wel dat Umbro meer betaald en daarom de keuze op Umbro gevallen is. Maar het feit dat Nike niet meer wil betalen is juist veel zeggend voor de devaluatie van de marketingwaarde van onze profclubs.

Dat was gewoon mijn punt. Dat zie je nu ook met deze (voor Ajax financieel acceptabel) deal tussen Ajax en Ziggo. Waar is die internationale bedrijf of Nederlandse bedrijf met internationale allure? Dat pas meer bij de statuur van Ajax dan Ziggo, hoeveel die ook willen betalen om bij Ajax op schoot te kruipen.

7 november 2014 om 17:08

@ Analyse

Ik heb net nog even het interview met Simon Zwartkruis geluisterd op VI. Het totaal bedrag dat Ajax gaat ontvangen is hoger omdat ze voor de jeugd/vrouwen een aparte sponsor aan het strikken zijn. Hierdoor zal het bedrag boven dat van Aegon uitkomen. Dus hoezo devaluatie.

Verder lijkt het me ook een sterke zet om met 2 bedrijven in zee te gaan. Ajax is afgelopen seizoen al OAD verloren doordat het failiet ging dus nu met 2 nieuwe sponsors is gewoon uitstekend.

huh? dacht juist dat Ajax voor een shirtsponsor met internationale uitstraling wilde gaan... Of is Ziggo dat??
Wel mooi bedrag trouwens!

7 november 2014 om 09:10

Sinds t samengaan met UPC en de naamsverandering naar Ziggo, zijn ze idd internationaal.

7 november 2014 om 10:31

Maar heten ze in het buitenland ook Ziggo? Of is dat alleen voor de Nederlandse markt.
Ik vind Ziggo niet zo'n aansprekende naam, maar ik ben allang blij dat het niet zo'n louche gokbedrijf is geworden. Ik weet dat die binnenkort legaal zijn, maar dat maakt ze niet bepaald ethischer.

7 november 2014 om 12:31

Laten we eerlijk zijn. Een groot internationaal bedrijf merk heeft niet zo veel aan Ajax. Neem bijvoorbeeld Klm. In Nederland kent iedereen het al en de mensen die je met shirtsponsoring bereikt zoeken op cheaptickets.nl het goedkoopste vliegticket uit. Buitenlandse merken zullen niet al te veel voordelen in Ajax zien omdat Ajax te weinig kijkcijfers haalt in het buitenland, op paar wedstrijden in de CL na als ze tegen grote clubs loten. Enige wat dan overblijft zijn buitenlandse merken die hun naamsbekendheid in NL willen vergroten en Nederlandse merken. Daarom werd verwacht dat het Bwin of een ander gokbedrijf zou worden. Die mogen immers vanaf 1 januari reclame maken in Nederland. Al met al mogen we denk ik heel tevreden zijn met Ziggo.

Aegon betaalde jaarlijks tussen de 10 en 12 miljoen euro. Maar bij mijn weten was daarmee ook de shirtsponsoring van de jeugd geregeld, dat is in dit geval niet zo. Wellicht weet Ajax nog een aantal kleinere partijen aan zich te binden en zo ongeveer hetzelfde over te houden.

7 november 2014 om 09:22

Als Ajax slim is zoeke. Ze voor de jeugd 1 sponsor en voor het vrouwen team 1. Welke elk bij die teams passen.

Als die 2 samen, verspreid over alle teams, 2 miljoen neerleggen, dan zit je op hetzelfde bedrag als Aegon.

Weet iemand wat de vaste jaarlijkse vergoeding van de vorige hoofdsponsors waren?

7 november 2014 om 09:12

10 tot 12 miljoen betaalde Aegon.

8 Miljoen is denk ik in deze tijden het hoogst haalbare. Het heeft niet voor niets zo lang geduurd. Toch netjes gedaan, deze sponsor zag niemand aan komen denk ik. Met een bonus van max 2 miljoen wordt het nog mooier. Maar hier moet je, als je verstandig bent nooit van uit gaan.

ps. Zal dit veel abonnees kosten in Rotterdam?

7 november 2014 om 09:17

Dan ben je niet goed wijs. Als je daardoor niet voor Ziggo kiest bijvoorbeeld of opzegt. Dan spoor je totaal niet.

7 november 2014 om 11:44

Het is al geregeld. Jij denkt toch niet dat ik elke maand 100,- overmaak aan de hoofdsponsor van Ajax. Noem me maar een Calimero maar geloof me er volgen er meer. Dit gaat Ziggo heel veel klanten kosten

7 november 2014 om 12:03

Dus iedereen moet zijn spaarlamp, tv, cd speler enz van Philips ook maar inleveren? Wat zijn dat toch zielige reactie's of was je het al van plan toen in de Ziggodome een artiest kwam die jij niet leuk vond?

Ik hoop voor al die mensen die hun Ziggo abonnement opzeggen dat Ajax over 4 jaar niet unilever als hoofdsponsor krijgt...

7 november 2014 om 09:23

Dat lijkt me niet? Ik wissel me Opel toch ook niet in omdat zij Feyenoord sponsoren?

7 november 2014 om 09:37

Ja maar een auto is een emotioneel product je kabelaar niet. Daar kijk je meestal naar prijs en aanbod. ik ken mensen die al kijken om over te stappen.

Voor ajax is het jammer dat Ziggo geen belang heeft bij internationaal succes.

7 november 2014 om 09:56

Welk internationaal succes.

7 november 2014 om 10:34

Dat ben ik met je eens, maar gaat dat niet een beetje ver? Ik heb bijvoorbeeld KPN en daar ben ik zeer positief over. Als KPN nu Feyenoord of PSV gaat sponsoren, ga ik daar niet weg.

Ziggo heeft na het overnemen/samengaan met UPC wel plannen om internationaal (Benelux en misschien verder) te gaan. Dat zijn toekomst plannen, dan is het een goede zet om nu al naam te maken via een club dat als het goed is komend jaar nog in Europa actief is (plaatsing UEFA in deze groep en CL plaatsing komend seizoen, ervan uitgaand dat Ajax 2e of 1ste word).

7 november 2014 om 11:03

Ik ken zelfs Feyenoorders die geen Jupiler bier meer drinken
sinds in 2012 in het nieuws is geweest dat Ajax een samenwerkingsverband met Jupiler aan is gegaan. hahahahaha
Het gaat echt ver daar af en toe

7 november 2014 om 11:06

een auto een emotioneel product :'.
das wel heel treurig.
4 willen en een stuur en je gaat van a naar b.

7 november 2014 om 11:11

Jupiler bier is ook niet te zuipen das een vrij makkelijke beslissing.

7 november 2014 om 11:12

Spelen in de champions league bijvoorbeeld, panerai. Voor Nederlandse begrippen een succes.

7 november 2014 om 11:47

@ babymongo

Als je hem zelf betaald dan is het toch een "emotioneel product", want dan kijk je behalve wat je nodig hebt ook of de auto aan je persoonlijke smaak voldoet. Tenminste ik denk dat dit voor de meeste geld, voor mij in ieder geval wel.

7 november 2014 om 09:43

Ik vermoed dat men bij de grote clubs niet zo gevoelig voor is. Voorts: waarom zou men afscheid van iets nemen als men daar -vaak al vele jaren- tevreden over is? Zelf ben ik een Philips-lover. Tv's, recorders etc. alles moest van het merk Philips zijn, zelfs de tandenborstel. Maar ben ik een PSV-lover? Nee absoluut niet. Verre van dat. Mijn verzekeringen lopen al vele jaren bij Asr, maar ben ik een Feyenoord-aanhanger? Nee, absoluut niet.
Mijn verzekeringen liepen/lopen dus niet bij Aegon. Dus zou ik geen Ajax-fan zijn? Ja, dat ben ik wel!

7 november 2014 om 10:23

Jullie begrijpen natuurlijk allemaal wel wat de in mijn berichtje betekend. Dit zijn toch de eerste grappen die gemaakt worden. Heb op de werkvloer hier ook Feyenoorders, PSV-ers en Ajacieden. Ze menen het niet, maar koppen wel ff deze bal in.

9 november 2014 om 01:49

Ziggo is naar mijn weten op dit moment niet actief in Rotterdam, dus mensen uit Rotterdam die daar over boos werden willen aandacht.

Zo, mijn abbo ook meteen opgezegt bij Ziggo.

Nee geintje, ik had eigenlijk een sponsor als Huawei verwacht. Ook vind ik 8 milj maar wat magertjes. Maar ach, ze doen het beter als Feyenoord. Wij krijgen 'maar' 5 miljoen per jaar..

7 november 2014 om 09:13

Ik kan niet opzeggen, net een nieuwe decoder gehad. En ik ben niet zo principieel dat ik terug wil naar 6mb/s Adsl

Is een mooie deal voor Ajax, zo makkelijk is het niet om voor een Nederlandse club nog een flink bedrag te vangen. Wordt tijd dat PSV Philips eens vaarwel gaat zeggen.

7 november 2014 om 09:18

Misschien verwachten Nederlandse clubs wel te veel geld van hun hoofdsponsor. Want als ze zoveel meer zouden kunnen krijgen zou dat natuurlijk wel gebeuren.

7 november 2014 om 10:34

Het wordt tijd dat Philips eens wat meer geld in PSV steekt. PSV zonder Philips, dat kan toch niet? Aan de andere kant is Philips al jaren hard bezig om zichzelf op te heffen, helaas.

7 november 2014 om 10:40

PSV zonder Philips kan toch niet? Aangezien de club vernoemd is naar het merk en Philips het naamgever heeft daarop? Dan zou PSV zijn naam moeten veranderen.

En ik denk dat Philips eindelijk goed bezig is door het bedrijf in tweeën te delen. Als elk bedrijf een eigen marketingafdeling krijgt en zich richt op een eigen doelgroep is het een stap in de goede richting.

7 november 2014 om 11:51

@ mrmarkee

Dat kan zeker wel, in 2011 gaf Philips aan dat zij plaats zouden maken als PSV een betere betaalde sponsor zou kunnen vinden. Philips gaat gewoon niet meer betalen, daarnaast hebben ze PSV bij de herfinanciering van hun financiën ook nog eens twintig miljoen geleend, in die zin kan je hen toch geen slechte sponsor noemen zoals sommigen doen.

7 november 2014 om 12:08

@mrmarkee
Het opdelen van een bedrijf is meestal de eerste stap naar een overname. Of grote concurrenten kopen beide delen op of een durfinvesteerder doet dat en gaat het in kleine stukjes verkopen.

7 november 2014 om 12:38

Ik zou het dan wel weer humor vinden als Phillips vervangen zou worden door één of ander tweederanks electronicamerk (Ik noem het Nederlandse Trust) bij uitgerekend de Phillips Sport Vereniging.

7 november 2014 om 12:54

@ Dutchman020

Hehehe dat zou wel een giller zijn, al denk ik dat Philips wel als voorwaarde heeft gesteld dat het geen andere elektronica bedrijf mag zijn.

7 november 2014 om 09:20

Zal dit idd, net als toen bij ABN AMRO, abonnee's uit R'dam en omstreken kosten? Kan t me niet voorstellen omdat n 'kabelboer' moeilijker is in te ruilen dan n bank..

7 november 2014 om 09:25

Er gaan er misschien een paar uit Rotterdam weg, maar er komen meer uit Amsterdam bij. En Ajax heeft veruit de meeste fans in Nederland dus ik zie alleen maar voordelen voor Ziggo.

7 november 2014 om 09:42

Mwah, t lijkt me maar raar dat je een keuze maakt voor een provider omdat ze toevallig je club steunen.

Provider kies je volgens mij naar het geld wat je ervoor betaald, wat je er voor krijgt en hoe de service is..

En met mijn ervaringen met Ziggo sluit ik daar nooit meer een abbonement af..

Zou dit iets te maken kunnen hebben met een eventueel eigen tv zender voor Ajax? Dacht dat ze zoiets in het verleden graag wilde hebben.

7 november 2014 om 09:42

die hebben ze toch al? Tenminste bij mij op UPC digitaal heb ik een Ajax kanaal.

Ben benieuwd hoe ze dat mooi op het shirt gaan zetten. Lijkt me niet heel mooi.

7 november 2014 om 09:10

Op ajaxfanzone.nl staat er een foto van. Staat best mooi. De tekst blijft in ieder geval gewoon wit

7 november 2014 om 09:12

Staat een afbeelding op ajax.nl! Ziet er mooi uit

7 november 2014 om 09:19

Het is niet lelijk, ook niet echt mooi vind ik. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van wennen. Het ziet er in ieder geval beter uit dan een Opel logo op je buik ter grootte van een Pizza.

7 november 2014 om 09:50

Geen een sponsor staat mooi op een shirt.
Het ziet er niet uit maar helaas wel noodzakelijk.

7 november 2014 om 10:07

Het is gewoon wennen inderdaad, Philips is toch niet meer weg te denken van een Psvshirt.

Wel een beetje een teleurstelling. Had verwacht dat unibet of een andere goksponsor zou komen voor minimaal 10 miljoen per jaar. Ik dacht dat dat de reden was waarom ze zo lang hebben gewacht, aangezien gokbedrijven pas vanaf 1 januari op het shirt mogen. Dan hebben ze zo lang de tijd gehad en dan halen ze een sponsor voor 8 miljoen per jaar, wat toch wel een stap omlaag is.

7 november 2014 om 09:29

De verwachting is dat de gokmarkt pas op 1 januari 2016 vrijgegeven zal worden.

7 november 2014 om 09:31

Waarom zou je zo graag een goksponsor willen hebben?
Ziggo vind ik een stuk netter, en daarbij is de 8 miljoen een minimaal bedrag en kan het alleen maar stijgen.

7 november 2014 om 09:47

Omdat de verwachting was dat er een goksponsor zou komen die minimaal hetzelfde zou bieden als Aegon. Nu gaat Ajax er toch 2 miljoen op achteruit.

7 november 2014 om 09:57

Wie had die verwachting dan? Het bestuur of werd het eigenlijk maar in het wilde weg geroepen door supporters? Zo heb ik ook al vaak supporters vliegmaatschappijen en olieboeren zien roepen.

7 november 2014 om 10:26

Dat laatste uiteraard. Speculaties die zijn gaan leven. Zelf zou ik het ook niet prefereren, een gok bedrijf op het shirt. Nou niet echt een bedrijf waar je trots op moet zijn. De mij dan maar een auto merk, elektronica gigant of een luchtvaartmaatschappij.

7 november 2014 om 12:19

@ Jansen Joenite

Er waren verschillende (on)afhankelijke instanties/marketing bureau´s die heel stellig waren dat er meer in vat zat wat er nu uiteindelijk uitgekomen. Daarnaast wilde Ajax perse een internationaal bedrijf en dat is Ziggo natuurlijk niet. Nu weet ik wel dat het onderdeel is van "liberty Global" maar Ziggo word volgens mij alleen in Nederland als merk gevoerd.

Vandaar dat ik hen dus niet zie als een internationale partij en zeker niet als een internationaal A-merk wat Ajax wilde. Wat dat betreft worden we de laatste tijd wel met dode mussen blij gemaakt

7 november 2014 om 10:33

Ik heb al tijd terug aangegeven dat gokken niet per 1 jan 2015 gelegaliseerd zou zijn. En de kans is zelfs groot dat het nu 2016 wordt. Dus die illusies had je al los kunnen laten.

Ziggo, voor altijd verbonden

nee maar dit is een prima deal, zeker in deze tijden. ze gaan er maar een klein beetje achter ten opzichten met Aegon (10 mil per jaar)

Dit zal zeker niet de eerste keuze van de directe zijn geweest. Aegon betaalde tussen 10 en 12 miljoen, Ziggo tussen 8 en 10 miljoen. Jammer dat ze geen internationaal bedrijf over de streep hebben kunnen trekken.

7 november 2014 om 09:16

Ziggo is internationaal... Fusie UPC en naamsverandering.

Ook waar ik meteen aan dacht, hoe gaan ze dat mooi op een ajaxshirt zetten?

7 november 2014 om 11:17

@ emmelding

Precies, dat zie ik dus ook niet zitten. Samen me die lelijke strepen van Adidas word het tenue nog meer besmeurt.

Gefeliciteerd ajax en Ziggo, mooie deal.

Tja Ziggo niet slecht maar had liever Huawei gezien !

7 november 2014 om 10:02

Waarom liever Huawei ?
Die hadden echt niet meer betaald hoor.

On.
Dit is voor de economische tijd waarin we leven een prima deal.
De toekomst voir Ziggo ziet er ook prima uit.

7 november 2014 om 11:00

Huawei zou ook 8 miljoen willen betalen althans zo gingen de geruchten, waarschijnlijk waren de extra variabele kosten de dealbreaker.

7 november 2014 om 11:37

Er waren destijds onderhandelingen gaande waar een bedrag van 8 miljoen werd genoemd maar niet door Huawei zelf.

Volgens mij is toch een aantal maanden geleden al besloten dat Huawei alleen business partner zou worden ?

Mooi dat het een Nederlands bedrijf is ipv dat Chinese telefoonbedrijf of die goksites. Een vrij

Siggi met Ziggo op zijn borst, kan prima toch?

7 november 2014 om 09:22

Met n btje mazzel is die in de winter weg

Hmmmmz, in (delen van) Twente moeten we verplicht bij Ziggo weg omdat de netbeheerder ze van het netwerk afgooit. Ik zie een verband

Mooie deal voor Ajax qua centen, maar ik had na alle speculaties wel iets spectaculairders verwacht.

7 november 2014 om 09:29

Hahaha, dat dacht ik inderdaad ook!
Wij in Oldenzaal zijn de dupe van deze deal, omdat ze Cogas niet meer genoeg bieden en wij verplicht over moeten naar een andere provider.

Maar zonder dollen: inderdaad een mooie deal voor Ajax en natuurlijk ook voor Ziggo. Ik snap niet dat sommigen zitten te klagen, want wat een sponsor hoort te doen is (in eigenbelang) veel geld pompen in de club. Wees blij!

Wilde net overstappen maar Ziggo. Bij deze ook gelijk van de baan.

Ajax wilde toch een sponsor die wereldwijd aanpakte? Ziggo is alleen Nedederland?

7 november 2014 om 10:40

Hé daar is FCDa weer! Reageert meer op Ajax topics dan op real topics. Succes met overstappen en als ik jou was zou ik dan ook geen Heineken meer gaan drinken.

Hier in Amsterdam kunnen we geeneens Ziggo ontvangen. Dus deze deal zag ik niet aankomen.

7 november 2014 om 09:40

Upc = Ziggo. Dus dat komt goed

Leuke deal maar zeker niet spectaculair. Dat had je eigenlijk wel verwacht doordat ze met Aegon voor een half jaar verlengden.

* Ziggo is internationaal niet echt aansprekend
* Geen buitengewoon geldbedrag is er mee gemoeid, hoewel het flinke bedragen blijven natuurlijk

Je had meer iets verwacht van Unibet (vanwege de wetswijziging was dat doorbrekend geweest) of meer internationale allure met Samsung of Huawei o.i.d.

7 november 2014 om 09:42

Is dat niet meteen de reden waarom een internationaal vrij onbekend merk/bedrijf graag wil sponsoren? Om bekendheid te gaan genieten!

Lijkt me dat Ziggo gewoon het beste bod heeft onder de beste voorwaarden. Ajax zou dan haast gek moeten zijn wanneer ze een lager bod gaan accepteren omdat een bedrijf minder bekend is in het buitenland.
Voor de toeschouwer is het maar een naam op een shirt. Maar voor de club zijn het mooie en welkome geldbedragen.

Ik zit net te bedenken dat het op zich een mooie deal is, die 10-12 miljoen van aegon krijg je toch niet meer tegenwoordig, maar wat ik me wel afvraag, zou je niet nog meer kunnen krijgen omdat je ook jong ajax sponsort? Voor sponsors in de JL wordt uiteraard een stuk minder betaald, maar dan nog heb je doordat je een club in de eredivisie en JL sponsort een erg groot bereik. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat feit wel degelijk meegenomen is, maar dat de markt gewoon erg slecht is.

Trieste dag. Overal ter wereld groeit de voetballerij in centen, in Nederland gaan we achteruit. Keiharde reality check voor Ajax. Van een internationaal topmerk met een wereldwijde omzet van 30 miljard naar een kabelprovider met een omzet van 400 miljoen.

7 november 2014 om 09:56

Maar Ajax heeft geen enkele reden om te klagen...
Ze hebben daar in Amsterdam al meer dan 100 miljoen op de bank staan, waarmee ze niets doen. Dus ja, eigenlijk is het vreemd dat ze een sponsor zoeken. Een sponsorloos-shirt zou echt een eyecatcher in het internationale voetbal zijn geweest !

7 november 2014 om 10:12

Liberty Global omzet van 20 miljard. 37500 medewerkers waarvan 6.000 in Nederland. Dus valt allemaal wel mee

Opvallend dat Ziggo niet de naamgever van stadion wordt, naast Ajax sponsor, de ziggo dome en ziggo Arena :D. volgende stap om de HMH over te nemen en een Ziggowijk in Amsterdam is geboren.

7 november 2014 om 11:44

@ nutraal

Dat is helemaal niet zo gek ? Ajax is 1 van de aandeelhouders van de Arena. Wanneer Ziggo dat wil moeten ze meerdere partijen uitkopen wat los staat van een sponsorschap aan Ajax.

7 november 2014 om 12:16

Zou inderdaad niet zo gek zijn. Was er paar maanden niet gerucht dat Ajax de Arena wou kopen. Misschien is dat de reden? Zou bovendien ook direct die 100 Miljoen op de bank verklaren.

7 november 2014 om 12:30

@ Dutchman020

Klopt, dat gerucht ging even ten ronde. Ajax wilde de mogelijkheden daarvoor onderzoeken of eventueel haar aandelen pakket vergroten. Alleen vermelde Ajax er meteen bij dat er geen concrete plannen zijn, alleen als uit het onderzoek zou komen dat het lonend zou zijn voor Ajax wil men daar pas serieus over nadenken. Dat was afgelopen september, maar behalve rente trekken heeft Ajax geen concrete plannen wat ze met het geld op de bankrekening willen doen.

7 november 2014 om 17:32

@afca leeds....welke rente...... de percentage vallen me anders behoorlijk vies tegen....oke ik heb net geen 100 miljoen op me bank maar toch.

In deze tijd is dit een goede deal. Beter kun je niet krijgen denk k op dit moment. Een Nederlands bedrijf ook nog. 8 miljoen is een mooi bedrag. Kan nog oplopen met goede resultaten.

De waarde van Ajax voor een hoofdsponsor is ongeveer 9 miljoen. Dan is 8 plus 2 variabel niet slecht, maar ik denk dat een miljoen meer nog wel mogelijk was geweest.

7 november 2014 om 23:19

Als we nog 1-2 miljoen uit jeugd, vrouwen en amateurs halen dan hebben we eventueel dan Aegon en dat is knap, plus dat we Aegon als partner houden.

8 november 2014 om 11:01

Dat klopt helemaal, ik wist bij tijde van mijn reactie nog niet hoe de deal in elkaar zat . Ik denk ook dat veel mensen de potentie van Ziggo als merk enorm onderschatten.

Balen, nu ben ik ineens sponsor van Ajax. Hoe zet ik zoiets stop? Als ik de reacties zo lees heeft Ajax net de troostprijs gewonnen. Geen slechte deal, maar gaat ook geen potten breken.

Ook ik vind het jammer dat er minder geld binnen komt maar aan de andere kant moeten we realistisch zijn.ajax is niet meer de grote naam van vroeger en de competitie in Nederland is niet interessant voor grote internationale bedrijven.

Nu een trainersteam met Kluivert, Davids, Bogarde, Reiziger en Seedorf en de cirkel is rond.

7 november 2014 om 12:10

Als je 120 euro per maand betaald dan ben je al een dief van je eigen portemonnee. Indirecte sponsoring aan Ajax kan er dan ook nog wel bij hoor.

Dit lijkt me toch een tegenvaller voor Ajax. De geruchten wezen erop dat Ajax een grotere sponsor zou weten te strikken. Nu gaan ze er qua hoofdsponsor op achteruit.
Ik zit trouwens bij Ziggo. Maar zolang de prijs niet omhoog gaat en de kwaliteit niet achteruit, zie ik geen redenen om over te stappen.

Wat mensen vergeten is dat deze shirtdeal alleen voor Ajax 1 en Jong Ajax geldt. Daarnaast blijft oud-hoofdsponsor Aegon nog steeds sponsor, maar alleen niet meer op het shirt en voor een lager bedrag. Tel daarbij op dat je de jeugd en vrouwen ook nog een shirtsponsor kan verkopen en je hebt minimaal een even goede deal, zoniet betere dan hiervoor

7 november 2014 om 10:45

Dus ook voor Ziggovic?

Gewoon netjes van Ajax. Zeker in deze tijden is dit gwn een heel goed bedrag.

Ik lees her en der al wel dat mensen gaan overstappen naar bijv KPN omdat ze niet willen meebetalen aan Ajax.

Als Ajax maar geen last krijgt van storingen dan! Daar is Ziggo nog wel eens van..

Ik vind het wel grappig, zal voor veel mensen een hard gelag worden om uberhaupt nog tv te kijken.

Elke keer als je de kijkkast aanzet weten dat je Ajax sponsort , de ironie kan er hard om lachen.

7 november 2014 om 11:11

Zo kan je van elke sponsor wel wat gaan zeggen.
Iedereen gebruikt wel iets van een ander merk.

7 november 2014 om 11:45

Op zo'n leeftijd nog zo bekrompen denken. Gelukkig voor Ziggo is de meerderheid in Nederland niet zo zwart-wit. Net zoals dat Philips bij veel Ajacieden in huis staat. Of dat er veel Ajacieden in een Opel rijden.

Overigens heb ik nog nooit last gehad van lag bij tv kijken van Ziggo. Laat staan harde lag.

7 november 2014 om 17:43

Ik zeg ik kan er hard om lachen als Ajacied zijnde.

Als ik een auto koop zou het zo maar een Opel kunnen zijn , ik zou zo maar apperatuur van Phillips aanschaffen. Zal me jeuken,maar de grap ligt hem in diegenen boven ons die er wel moeite meehebben.

simon zwartkruis @simonzwartkruis
#ajax presenteert binnen enkele weken ook shirtsponsor voor jeugd/vrouwen/zaterdagtak, komt bovenop de Ziggo-deal

simon zwartkruis @simonzwartkruis
Totaalbedrag shirtsponsors 1e elftal+jeugd/vrouwen/zaterdag overstijgt waarschijnlijk 10/12 milj euro p/jaar van huidige Aegondeal #ajax

Goede deal

Ziggo.. gadverdamme wat een waardeloos bedrijf is dat zeg, dit vind ik toch echt een teleurstelling. Het bedrag vind ik ook wel tegen vallen als ik eerlijk ben, verschillende marketing rapporten van verschillende instanties suggereerde toch dat er meer in het vat zat., helaas is het niet anders maar ik word hier alles behalve warm van.

7 november 2014 om 11:48

Ieder zijn ervaringen. Ik ben juist erg tevreden over Ziggo en deze sponsordeal zal daar geen verschil in maken.
Het lijkt me voor Ajax ook wel een tegenvaller qua bedrag dat er mee bemoeit is. Het lijkt me ook dat ze wel meer hadden verwacht.

7 november 2014 om 12:03

@ Bosche_bol

Klopt, nu moet ik ook zeggen dat ik niet geheel objectief ben, ik heb nu al een tijdje een (juridisch) conflict met hen wat maar niet echt wilt vorderen. Vandaar dat ik bezig ben om mij te verdiepen in satelliet tv.

Qua bedrag vind ik het ook wat tegenvallen, want als je rapporten van verschillende (on)afhankelijke instanties mocht geloven zou er toch meer in het vat zitten; en zou Ajax op zoek zijn naar een internationaal A-merk. Ziggo vind ik nou niet een internationaal A-merk, dus dat is een teleurstelling, maar wellicht verwachtte ik teveel.

Gezien het economische klimaat is het een redelijk deal, maar echt spectaculair is niet. Overigens ben ik ook bezorgd dat het Ajax tenue nog meer besmeurt wordt, het Ziggo naam logo vind ik nou niet echt mooi (iets wat los staat van mijn geschil met hen). In combinatie met die lelijke smurf en de drie strepen word het er denk ik niet fraaier op, al moet ik ook toegeven dat dit soort zaken altijd een moeilijk punt blijft. Goed, we zullen zien wat hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

7 november 2014 om 12:18

Ik heb deze sponsordeal ook niet zien aankomen (wie wel?). Ik verwachtte ook eerder een internationaal merk of een gokbedrijf. Dan valt dit inderdaad toch wel tegen.

Net zoals er volgend jaar een umbro logo op de shirtjes van PSV staat, zal de Ziggo naam / logo ook een kwestie van vooral wennen zijn. Na ABN-AMRO was Aegon ook wennen. Misschien dat Ziggo wel wat ziet in "verticale shirtsponsoring"?

Ik weet overigens niet waar je woont, maar glasvezel is een goed alternatief voor mij, mocht ik uitgekeken zijn op Ziggo.

7 november 2014 om 12:35

@ Bosche_bol

Lol sommigen dingen wennen nooit, wellicht ben ik een ouwe lul, maar ik steun altijd nog de actie " Geef Ajax zijn gezicht terug". Op verschillende Ajax sites is al een foto verschenen hoe het er waarschijnlijk uit gaat zien en helaas is horizontaal.

Op het moment woon ik deels in Grootebroek (Noord-Holland), helaas is het op mijn adres nog niet mogelijk om glasvezel te krijgen.

Jaja, stiekem al een voorproefje nemen op de tv-gelden zeker, haha. Nou dan in A'dam 8m en de rest die nog verdeeld moet worden via fox etc naar de overige clubs. Ach ja. zo betalen we vaak allemaal mee de sponsoring van clubs waar we helemaal niks mee hebben. Daar ontkomen we toch niet aan.

Toch begrijp ik niet zo goed waarop zo'n bedrijf een grote voetbalclub zou willen sponsoren. Je kunt er donder op zeggen dat er met name in de regio's Rotterdam en Eindhoven nu veel Ziggo-klanten op zullen stappen (niet dat ik zeg dat dit terecht is, maar ik verwacht het wel). Ajax is de populairste club van Nederland, maar (daardoor) wellicht ook de meest gehate club. Toch best link om daar je naam aan te verbinden.

Als het voetbal net zo beroerd wordt als de service van Ziggo, dan heeft Ajax een probleem. Blij dat ik bij dat waardeloze bedrijf weg ben. Ik snap ook niet dat Ajax zijn naam wil verbinden aan zo'n dramatische onderneming, maar misschien is dat wel geen toeval....

Volgende week maar even mijn abbo opzeggen dan. Snap niet waarom ziggo een voetbalclub moet sponsoren met zo'n gigantisch bedrag. Is een nederlands bedrijf met amper concurrentie en is bij iedereen allang bekend. Kan mij niet uitleggen waarom ze dit nodig hebben. Dan hebben we het nog niet over de mogelijk dubbele belangen, die hierdoor ontstaan. Lijkt puur voor te komen uit 'fan' gedrag maar niet van mijn centen dan.

7 november 2014 om 12:57

@ Matedeor

Wat betreft naamsbekendheid heb je wel gelijk, Ziggo is in Nederland toch al bekend zat. In die zin snap ik het ook niet, wel ben ik nieuwsgierig op welke dubbele belangen jij doelt en hoe andere clubs volgens jou dan benadeeld kunnen worden ?

''totaalbedrag shirtsponsors 1e elftal+jeugd/vrouwen/zaterdag overstijgt waarschijnlijk 10/12 milj euro p/jaar van huidige Aegondeal''', Aldus een tweet van de zeer goed ingelichte Simon Zwartkruis.

Is ook terecht mi, want Ajax staat er nu een stuk beter voor dan in de tijd dat Aegon sponsor werd.

OK, er is inmiddels een crisis, maar toch.

Nou weet ik ook de reden dat veel mensen verplicht het abonnementen moet opzeggen omdat ze geen geld hebben voor glasvezel alle geld gaat naar een domme investering.
Voor de naamsbekendheid hoeft ziggo het niet te doen.

Als ik lees dat Ziggo op het gebied van kabelmaatschappijen de grootste is van Nederland en weinig concurrentie heeft begrijp ik waarom ze goed bij Ajax passen

Ik ben overigens wel blij dat ik er zelf niet meer aan vast zit, een aantal jaren geleden was het echt een groot drama. Ze schijnen toen ook een enorme negatieve reputatie opgebouwd hebben als het ging om klachten. Maar ach, we laten nu een sponsor achter ons die talloze mensen in woekerpolissen heeft achtergelaten, terwijl de de ABN ook geen vlekkeloos reputatie had en heeft. En toen Huawei als mogelijke sponsor werd opgenoemd kwamen klachten over spionage voor China aan de orde. Hoge bomen vangen veel wind, de meest integere partij is waarschijnlijk een lokale bakker ergens in Amsterdam. Maar die zal waarschijnlijk geen 8 a 10 miljoen jaarlijks overmaken.

Ik ben benieuwd wie de jeugd, de vrouwen en de zaterdagafdeling gaat sponsoren. Daarmee zou het bedrag mogelijk boven de huidige Aegon deal uitkomen. Toen ik het eerst las zat daar mijn voornaamste bezwaar : 8 a 10 miljoen is een achteruitgang, en hoewel dat ergens misschien te rechtvaardigen valt door het economisch klimaat kan je dat als club net niet gebruiken. De Europese top loopt weg bij ons, wij moeten ook stappen blijven zetten. Gelukkig gaat dat bedrag dus nog omhoog.

Fijn dat de sponsor soap er bijna volledig op zit, zijn we de komende tijd ook weer klaar met marketing nieuws en kunnen we ons weer richten op voetbalnieuws.

Het is aardig maar ook niet meer dan dat, een sponsor van rond de 15 miljoen had ons echt geholpen dan hadden we wat hogere salarissen kunnen geven. Nu blijven we met een laag operationeel resultaat zitten, nog voldoende maar we kunnen niet uitbouwen. Kunnen we de jeugd en vrouwen nu door iemand anders laten sponsoren? Want die staat er niet bij? Dan zou dat nog wat op kunnen leveren.

Maargoed ajax heeft gelukkig een gezond financieel beleid met lage afschrijvingen, grote transfers zitten er dan voorlopig ook niet in en dat hoeft hiermee ook niemand te verwachten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren