Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax gaat ook tegen AZ onderuit: positie Steijn lijkt onhoudbaar

Laatste update:

Ajax heeft zondag de zoveelste bittere pil van het seizoen moeten slikken. In de eigen Johan Cruijff ArenA vertrok AZ met een 1-2 zege. De positie van Maurice Steijn lijkt zo alsmaar minder houdbaar te worden: Ajax wist sinds de komst van de trainer slechts twee van de tien officiële duels te winnen. De Amsterdammers beleven zodoende de slechtste seizoenstart óóit in de Eredivisie-historie.

Steijn kreeg al voor de aftrap een paar dompers te verduren. Josip Sutalo en Steven Berghuis waren niet fit genoeg en werden vervangen door respectievelijk Jakov Medic en Amourricho Van Axel Dongen. Door de entree van laatstgenoemde verhuisde Steven Bergwijn naar de nummer 10-positie, normaliter de plek van Berghuis. Gastón Ávila behield ondanks zijn vele balverlies tegen AEK Athene donderdag (1-1) zijn plek links centraal in de defensie. Aan de kant van AZ keerde Riechedly Bazoer terug in de achterhoede.

Beide ploegen lieten van meet af aan zien te willen voetballen. Dat leverde in minuut vijf het eerste wapenfeitje op: Jay Gorter moest gestrekt om een droge knal van Myron van Brederode naar de zijkant te kunnen tikken. Aan de overzijde stichtte Carlos Forbs veel gevaar. Na wederom een poging van Van Brederode, leek Steijn opnieuw een speler kwijt te raken. Dani de Wit kwam veel te laat in bij Devyne Rensch, maar tot opluchting van de Ajax-trainer kon zijn rechtsback verder.

Datzelfde gold niet voor Van Axel Dongen even voor rust. De al zo blessuregevoelige basisdebutant ging neer na een sliding van Yukinari Sugawara en kon niet verder. Even daarvoor had Forbs tevergeefs om een strafschop geschreeuwd na een vermeende overtreding van David Møller Wolfe. Toen was het de beurt aan Vangelis Pavlidis.

Pavlidis kon probleemloos achter de Ajax-defensie kruipen en werd op zijn wenken bediend door Mayckel Lahdo. Oog in oog met Gorter maakte de Griekse spits geen fout: 0-1. Het was al de tiende competitietreffer van Pavlidis en de achtste keer op rij dat hij scoorde sinds de seizoenstart. Alleen Johan Cruijff deed dat in het seizoen 1966/67 beter: de legendarische nummer veertien scoorde er destijds, jawel, veertien sinds de seizoensaftrap.

Na de thee moest Rensch alsnog de strijd staken. Anton Gaaei kwam voor hem in het veld. Met de jonge Deen kreeg Ajax al vroeg de tweede om de oren. Sven Mijnans liep slim weg bij Kenneth Taylor, waardoor Lahdo kon meegeven. In de doelmond stond De Wit klaar om binnen te tikken tegen zijn oude club: 0-2.

Steijn greep in door Silvano Vos te slachtofferen voor Branco van Boomen. Dat sorteerde, alhoewel ietwat gelukkig, effect. Van den Boomen besloot het op de bonnefooi te proberen na een mislukte actie van Georges Mikautadze en zag zijn schot via een Alkmaars been binnenvliegen. De ArenA leefde weer een beetje op, maar zag zijn geliefde ploeg niet meer verder terugkomen. Pavlidis en invaller Jens Odgaard verzuimden zelfs nog er 1-3 van te maken. Veel fans hadden het voor het laatste fluitsignaal al wel gezien, waardoor de ArenA vroegtijdig leegliep.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3328418888
2Feyenoord3325626281
3FC Twente3320673266
4AZ3319773164
5Ajax33151081355
6NEC33131191450
7FC Utrecht33131010249
8Sparta Rotterdam3313713246
9Go Ahead Eagles33111012043
10sc Heerenveen3310716-1637
11Fortuna Sittard3391014-1937
12PEC Zwolle339915-2136
13Almere City FC3371313-2334
14Heracles Almelo339519-3332
15RKC Waalwijk337818-1629
16Excelsior3361116-1929
17FC Volendam334722-5319
18Vitesse336522-445

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Allemachtig wat was het weer afgrijselijk. De eerste 40 minuten stond het verdedigend aardig en speelde az nog slechter dan Ajax (of ze waren gewoon aan het afwachten). Medic leek in ieder geval iets beter in de passing dan onze topaankoop Sutalo. Maar dan alsnog is er in de opbouw en het aanvalsspel geen enkele lijn te ontdekken en heb je nooit het gevoel dat er naar een kans gecombineerd gaat worden. Az hoeft dus ook alleen maar te wachten op een fout en counter en dan staat het direct 0-1. Taylor die daar weer enorm verzaakt en het centrale duo dat denkt dat je Pavlidis wel kan laten schieten. 2e helft was nog een stuk dramatischer dan de eerste, met als echte uitschieter vervanger Mikautadze. Ik zag veel mensen zich afvragen waarom Axel mocht beginnen en niet Mikautadze, nou gelukkig heeft Mikautadze zijn voeten laten spreken en laten zien dat niet alle keuzes van Steijn zo raar zijn. Wat een bagger is dat zeg. Kenmerkend verder ook hoe je terugkomt in de wedstrijd (lucky goaltje) en dat daarna ook gewoon geen eind offensief op touw gezet kan worden omdat de kwaliteit ontbreekt. Uiteindelijk 0 uitgespeelde kansen gehad en je moet blij zijn dat Az vandaag ook in slechte doen was met het uitspelen van kansen. Ik was op het moment aan het wachten dat Louis van de tribunes (a la Cruijff ) afdaalde om naast Steijn te gaan staan, helaas gebeurde dat niet, maar het lijkt me wel dat Steijn na vandaag zijn ontslag krijgt.

8 oktober 2023 om 16:33

Clasie was de man van lapschwanz Bergwijn, niet van Taylor (ook een lapschwanz trouwens)

Verder heb je gelijk.
Die Mikautadze is geen voetballer denk ik, net als Akpom.

8 oktober 2023 om 16:38

Clasie speelt overigens wel echt sterk hoor bij AZ, lijkt weer helemaal op de Clasie uit zijn Feyenoord tijd, blijft echt een goede voetballer hoor.

8 oktober 2023 om 16:41

echte captain. Overal zit hij tussen. constant dreigende ballen. echt verreweg weer motm

8 oktober 2023 om 16:45

Zat net naar zijn reactie op ESPN te luisteren. Totaal verrast door een chronisch gebrek aan tactisch inzicht bij Ajax, waardoor AZ zelf ook niet meer wist wat te doen.. Dat is dan wel weer goed gezien van Steijn, complimenten. Tactisch zo slecht staan dat de tegenstander erdoor verrast is en zelf ook fouten begint op te stapelen.

8 oktober 2023 om 16:47

Eens hoor Berend, zag nooit echt een goede voetballer in Clasie. Maar hij doet de afgelopen seizoenen uistekend, en zat vandaag ook overal tussen.

8 oktober 2023 om 16:52

Bergwijn als aanvoerder is echt een flop. Keuzes van de trainer pakken ook niet goed uit. Wanhoop straalt er vanaf. Tot de winterstop zal het aanmodderen blijven wie je er ook voor zet. Ajax moet vandaag gewoon een klap op een deal met AZ geven en Kroes laten z.s.m. laten beginnen, kan je gelijk daarna een TD aanstelllen.

8 oktober 2023 om 17:24

Clasie was in zijn periode bij Feyenoord op gegeven moment ook de beste speler samen met Pelle. Dat hij dus nu weer zo goed is verbaasd me dus niet helemaal.

8 oktober 2023 om 16:36

Het begon een soort van solide voor Ajax, zonder zelf ook iets te creã«ren, maar daarna weer ruimschoots door de ondergrens.
Ik zie geen lichtpuntjes voor de Amsterdamse vrienden,

8 oktober 2023 om 16:37

Ik vond die roep om Mikautadze wel grappig. Die heeft echt geen bal goed geraakt. Medic bij de 2-0 is ook echt komisch. Ben benieuwd of een betere trainer hier iets van kan maken. Steijn is nu wel af.

8 oktober 2023 om 16:40

Dat was Soccerfan_1, die doet zelfs nu nog pogingen Mislintat schoon te praten

8 oktober 2023 om 16:42

Nou, ik hoop dat een andere trainer iig een systeem in het spel brengt.

Maar zoals Kale en Kokkie al zeiden, de meeste aankopen ken je met Koningsdag op je kleedje proberen te verkopen.

8 oktober 2023 om 16:37

Mikautadze staat als spits ook weer op links- en rechtsbuiten. Als we Brobbey op linksbuiten zetten blijft daar ook niks van over, niet dat het nu al veel is. Laat die jongen eens op zijn positie spelen.

Van Steijn was dit de slechtst mogelijke wissel. Of breng een middenvelder en schuif Bergwijn terug naar links. Of breng bijvoorbeeld Godts als linksbuiten. Een spits op linksbuiten zetten was een absurde beslissing.

8 oktober 2023 om 16:41

Toch zag ik medesupporters daarom vragen voor de wedstrijd

8 oktober 2023 om 16:59

Als iemand zo slecht speelt en geen bal fatsoenlijk kan raken, gaat die vlieger echt niet meer op Martijn. Niet iedere voetballer is all round en sommigen zijn enorm gebaat bij vastigheden, maar van de meeste profs kun je verwachten dat ze op elke plek wel een bal aan kunnen nemen en kunnen passen.
Het is duidelijk. Dit is een speler van het 2e niveau en daar speelde hij niet voor niets.

8 oktober 2023 om 17:03

@thetwister
Brobby kan dat toch ook allemaal niet? Speelde echt weer een dramapartij. Als Mikautadze in de 16 zijn kansen af kan maken, wat Brobbey dus ook al niet kan, mag hij wat mij betreft niet kunnen voetballen. Dat is in de eerste plaats waar je een spits op beoordeeld, en niet op zijn kwaliteiten aan de bal als linksbuiten. Haller kon natuurlijk ook niet voetballen, en had precies hetzelfde gedaan op die positie als Mikautadze vandaag.

8 oktober 2023 om 16:38

Heb t laatst nog geroepen: dit Ajax is degradatie-materiaal toen werd ik uitgelachen hier. Snappen we het nu?

8 oktober 2023 om 16:39

Schei toch uit man. Alsof Ajax onder een andere trainer niet beter zou kunnen presteren

8 oktober 2023 om 16:40

Kwalitatief zijn de meeste spelers dat ook niet. Maar als geheel is het niet heel veel beter dan volendam etc. Zet je een merendeel van deze spelers 1 voor 1 bij psv, az en feyenoord en ze doen meer dan prima mee. Maar als geheel lijkt het helemaal nergens op.

8 oktober 2023 om 16:47

@mrboity

Ik lach je nog steeds uit. Zullen we een kratje bier verwedden dat Ajax niet degradeert? 2 of 3 kratjes vind ik ook prima.

8 oktober 2023 om 16:49

Nou ik denk eerder dat als je het meerendeel van deze spelers bij volendam, nec, zwolle, rkc mee laat doen dat ze dan niet opvallen….

8 oktober 2023 om 16:50

De trainer is toch verantwoordelijk om er een geheel van te maken? Het lijkt nergens op. Met deze selectie moet je echt wel top 4 halen.

8 oktober 2023 om 16:51

Degraderen denk ik ook niet maar ik meedoen om degradatie/promotienacompetitie zit er dik in

8 oktober 2023 om 16:51

Nou Ajax heeft het geluk dat het dit jaar echt dramatisch is gesteld met de clubs in de eredivisie. Feyenoord en Psv maar daarachter Az, Twente en Sparta doen het goed,maar de rest stelt echt heel weinig voor

8 oktober 2023 om 17:02

Ik denk dat Sosa, Sutalo, Forbs, Bergwijn, Berghuis, Ramant en Brobbey bij elke Eredivisieclub die jij noemt basis staan, waarbij het merendeel overduidelijk te goed is voor dat niveau.
Doordat de trainer compleet faalt en de teamgeest heeft gedood lijkt het nu allemaal slechter dan het werkelijk is. De spelers ondermijnen de trainer overduidelijk.
Dat gezegd hebbende, dit is geen selectie voor de bovenste 3 plekken, dat is wel duidelijk.

8 oktober 2023 om 17:18

MrBoity. Ik denk dat Ajax straks gewoon op conference league play off plekken staat..

8 oktober 2023 om 17:21

Mr boity , die clubs staan ook hoger op de ranglijst. Dus zullen ze niet positief opvallen

8 oktober 2023 om 17:26

Kwalitatief zijn ze niet indrukwekkend, maar wel gewoon subtop. Dat is overigens voor Ajax na 200 miljoen aan uitgaven nog steeds een aanfluiting. Het probleem zit er in dat er nul vertrouwen is en geen verbetering. Het zijn ook geen spelers die gewend zijn te knokken. Om hier uit te komen heb je een ervaren staf nodig en ook nog wat ervaren spelers. Feyenoord stond ooit 15e en kon dat alleen maar draaien naar de 10e plaats door advocaat en wat ervaren waterdragers te halen. Deze situatie enigsins vergelijkbaar.

8 oktober 2023 om 18:18

Hou toch op lol. Ik ben psv fan maar Ajax eindigt gewoon in de top 5. Hebben 2 wedstrijden minder gespeeld nu. Volendam en rkc(al 3-2 voor), win je die 2 sta je 6/7e. En het kan alleen maar beter gaan, slechter kan niet

8 oktober 2023 om 16:39

De gifbeker moet leeg tot de laatste druppel.

Het gebrek aan aanvallend vermogen is schrijnend en leer eens op de man verdedigen. Jammer dat niet 1 van de 2 momenten een pingeltje werd, was super licht maar ze worden er soms wel voor gegeven.

Ajax speelt ideeloos. Dat gaat Steyn de kop kosten. Er zit geen enkel voetbal in.

AZ was eigenlijk super slecht tegen de nummer 16. Zag er eigenlijk ook niet uit.

8 oktober 2023 om 16:45

Dat je hoopt op een penalty zegt wel genoeg lijkt me. Overigens vielen ze wel heel makkelijk he

8 oktober 2023 om 19:25

Ja idd. Meer om aan te geven dat als je in de slechte flow zit, dit soort dingetjes ook tegen zitten

8 oktober 2023 om 16:40

Dat het de eerste helft prima leek was puur vanwege AZ dat geen initiatief nam. En nog steeds kom je tot geen enkele uitgespeelde kans uit. Dit Ajax is op alle mogelijke manieren kapot. Er is geen enkele communicatie, synergie en persoonlijkheid in dit team. Ik zie alleen jonge guppies en wat spelers uit het buitenland die erbij lopen alsof ze zsm terug naar mama willen. We zijn van een selectie met persoonlijkheden als Tadic, Blind, Klaassen, Alvarez en Timber naar een selectie waarbij nota bene Bergwijn je aanvoerder is.

Steijn is gewoon klaar. Zijn excuses met betrekking tot de aankopen en de voorbereidingstijd zijn op, want los van de resultaat, is het veldspel gewoon waardeloos. Zet voor nu Dick Advocaat neer als interim tot er een vervanger is gevonden, want heel eerlijk: ik durf geen geld op Ajax te zetten als ze tegen Utrecht of een amateurclub in de beker moeten.

8 oktober 2023 om 17:39

Wie dan? Er zit gewoon geen enkele kwaliteit in al die aankopen muv Forbs misschien. Mislitat heeft Ajax met toestemming van de RVC kapot gemaakt. En wat we nog hadden aan kwaliteit bv Klaassen maar ook Ünüvar, Hansen, Fitz Jim, Regeer, Baas allemaal verhuurd of verkocht en wat er nu staat is niet beter. Het lijkt wel een bewuste actie want tot de winterstop zijn beide handen gebonden

Trap Steijn er direct uit. Geen moment in zo'n wedstrijd zie je enige vorm van strijd, verdedigend lijkt het wederom op stront - ik ben beter dan iedere verdediger die bij Ajax 1 erin staat. Middenveld bestaat uit 0 creatieven en aanvallend wordt er niets gecreëerd.

8 oktober 2023 om 16:34

Het is gewoon een matige selectie. Dat ga je met een andere trainer niet mee oplossen.

8 oktober 2023 om 16:36

Dat weet je niet. We weten inmiddels wel dat het onder Steijn in ieder geval niet gaat lukken

8 oktober 2023 om 16:36

Met andere trainer ga je zeker beter doen dan dit. Hij is gewoon geen trainer voor de top(club), simpel als dat.

8 oktober 2023 om 16:37

Ik snap dat Ajacieden de kop van iemand willen zien rollen, maar Steijn is daarvoor niet het juiste slachtoffer. Geen coach gaat hier wat van maken…. Laat staan in willen stappen….

8 oktober 2023 om 16:37

Matiger dan de selectie die hij had bij Sparta? Ook met deze matige selectie kan hij iets meer doen.

8 oktober 2023 om 16:37

Met een trainer die weet hoe je in ieder geval de basisbeginselen er succesvol inramt, is deze selectie stukken beter dan het nu lijkt.

Akpom en Mikautadze (ja, hebben geen ritme) mogen wel uit de selectie teouwens.

8 oktober 2023 om 16:39

Vraag me af welke trainer ze wel als team aan het voetballen kan krijgen.
Is gewoon een selectie van niks met dank aan Misluktat.

8 oktober 2023 om 16:39

@FCTWenteRSD

Hoe kan het dat we de topscorer van de Ligue 2 hebben, de topscorer van de championship, de topscorer van de premier League O21. Naast Brobbey, Bergwijn en Berghuis.

En dat ze allemaal stuk voor stuk kijken te voetballen met hun derde been tegen een stoot kogel..

8 oktober 2023 om 16:40

@D-Bergkamp
Dat is logisch omdat dat 2-3 niveaus verwijderd is van het niveau dat Ajax nastreeft.

8 oktober 2023 om 16:41

Matige selectie? Je hebt mogelijkheden om talenten op te stellen uit Jong Ajax en 12 aankopen gedaan. Bovendien had je hier makkelijk gelijk kunnen spelen, maar er werd wederom verloren en dat zelfs in eigen huis. Ze speelden aardig tot aan het eerste doelpunt. Daarna werden er enorm veel fouten gemaakt. Amper kansen voor goal gecreeerd. Ik weet niet, maar als je selectie een Brobbey, Bergwijn en Berghuis heeft, dan moet je minimaal 2 goals kunnen maken. Qua spel is het in ieder geval beter dan de afgelopen wedstrijden, maar nog steeds zeer Ajax-onwaardig.

8 oktober 2023 om 16:43

Sosa - Vaste linksback van de nummer 6 van de wereldranglijst en van grote waarde voor huidige nummer 2 van de Bundesliga.

Sutalo - Speelt veel centraal bij diezelfde nummer 6 van de wereldranglijst en was een van de sterspelers van Dinamo Zagreb. Interesse van Arsenal en Napoli gehad.

Mannsverk - Groot Noors talent

Mikautadtze - Topscorer van de Ligue 2 en opgenomen in het Team van het Seizoen

Forbs - Groot talent van City met geweldige statistieken en afgelopen weken een van de lichtpunten van Ajax.

Ik sta niet achter alle aankopen en niet alle spelers zijn goed, maar Steijn staat verdorie 16e met deze selectie. Het lijkt helemaal nergens op, spelers spelen zonder zelfvertrouwen en worden onder de bus gegooid na een slechte helft. Echt, hij moet weg. Er valt hier veel meer uit te halen dan nu het geval is

8 oktober 2023 om 16:44

Wat een onzin deze selectie is beter dan het grootste deel van de eredivisie teams.

8 oktober 2023 om 16:47

@Strandbal of de trainer moet ze eens op hun eigen positie zetten, dat is namelijk SPITS en niet links- of rechtsbuiten.

8 oktober 2023 om 16:52

Je blijft dit posten, ben jij Mislintat of zo? Als je die Mikautadze vandaag ziet, dan zie je toch dat ie er geen hout van kan.

8 oktober 2023 om 17:04

Hij is wel het juiste slachtoffer, want hij is eindverantwoordelijk voor de resultaten. Alleen het probleem is inderdaad dat er geen vervanger is die het beter gaat doen.
Maar de groep zal voor een nieuwe trainer weer willen werken, voor deze trainer zetten ze geen stap extra.

8 oktober 2023 om 17:13

Instappen natuurlijk wel, geen toptrainer, maar wel een trainer, dus je verwisselt matig coach voor een andere matige coach dus je komt niet veel verder inderdaad, tevens kan de nieuwe man het niet slechter doen

8 oktober 2023 om 17:34

Zo slecht is de selectie nou ook weer niet. Ik vond het terecht dat Steijn nog even de tijd kreeg omdat hij pas heel laat de complete selectie bij elkaar had. Maar sinds dat zo is heb ik geen enkele progressie gezien. Dat had onderhand wel gemogen en dat is de trainer zeker aan te rekenen!

8 oktober 2023 om 17:48

Zegt al genoeg dat steijn al de 3e trainer is binnen een jaar. Je kan goede spelers kopen, naar een goed team is essentieler dan een aantal goede spelers die niet net elkaar kunnen spelen.

8 oktober 2023 om 16:36

T is best lekker voor tegenstanders dat de linies van Ajax zo ver van elkaar verwijderd zijn. Dan heb je eens een keer ruimte om te voetballen. AZ schrok er zelfs van en wist niet zo goed wat ze ermee moesten.

8 oktober 2023 om 16:50

AZ was zelf verre van goed ook, dat maakt het allemaal nog erger.

8 oktober 2023 om 16:36

Nou, Hato kan toch wel een balletje trappen myvision? Dan heb je toch aardig wat talent. Zonder dollen dit moet wel het einde zijn van Steijn want zijn positie lijkt me absoluut niet langer houdbaar. Het is zo ontzettend inspiratieloos en voetballend matig dat het gewoon totaal niet meer op Ajax lijkt.

8 oktober 2023 om 16:37

Myvision , maar wees eerlijk die heeft niets geen charisma, geen visie , geen plan want ondanks deze mindere selectie moeten dit team toch minimaal bij de eerste 5 spelen , maar hij kan echt niets .

8 oktober 2023 om 17:07

Even eerlijk, iedereen kan zien dat PSV en Feyenoord veel verder zijn en dat Ajax daar nu niet mee kan concurreren. FC Twente en AZ zijn ook een niveau verder, maar daar zouden ze mee moeten kunnen strijden. Dus de bovenste 5 plekken is in werkelijkheid plek 3-5. Voor nu moet het doel zijn om Europees voetbal te halen. Voor een club als Ajax is het qua imago en financieel killing om geen Europees voetbal te halen.
Verhalen over degradatie zijn overtrokken, dat is de emotie die spreekt en niet de ratio.

8 oktober 2023 om 16:37

Ik zie ook geen enkele kwaliteit bij de spelers om eerlijk te zien. Ik zou letterlijk helemaal niemand in een Feyenoord-shirt willen zien, en dat is voor het eerst ooit. Zo'n Hato is toch ook heel matig? Elke keer dat ik Ajax kijk zie ik hem veel te veel fouten maken. Spelers als Medic, Gaaei, Avila, vd Boomen, Mikautadze, Akpom en nog een berg anderen gaan echt nooit het niveau voor een NLe topclub krijgen. Forbs zie ik ook weinig in, maar die is in ieder geval nog snel en werkt hard. Ik denk dat zelfs Slot met dit materiaal niet echt uit de voeten kan, wat een matig elftal zeg

8 oktober 2023 om 16:41

Ja, niet vreemd dit. Ik zou ook 8 andere spelers opstellen dan Steijn en op hun positie laten spelen. Geen enkel B-team kan je betichten van veel kwaliteit

8 oktober 2023 om 17:07

Zet Forbs links dat gaat een stuk beter. En zo slecht gaat dat niet alleen mis je deze wedstrijd Berghuis die 10x beter dan de 30 miljoen man die heeft vandaag 1 nuttig ding dat was de verdedigende actie. Hij liep ook constant andere spelers in de weg. Steijn had voor de eer moeten bedanken dan had hij nu nog leuk trainer van Sparta.

8 oktober 2023 om 16:43

Een Stein eruit gooien kost Ajax miljoenen maar een nieuwe trainer kost ook miljoenen met loon erbij . Ik denk dat Ajax er rekening mee houd dat ze elk dubbeltje moeten omdraaien. Je vergeet dat als Ajax niet bij de eerste 3 eindigen dus geen cl speelt de club volgend jaar moet hopen dat ze geen rechter rijtje gaan spelen

8 oktober 2023 om 16:45

Die Duitser heeft wel verkocht maar ook dat geld weer uitgegeven. personeel kost Ajax al meercdan wat er nog op de bank staat

8 oktober 2023 om 16:53

En dan? Een andere trainer gaat er voor zorgen dat die koekenbakkers opeens wel kunnen voetballen en naar juiste man pasen ? Elftal is gewoon drama, het beste als er alvast nu wordt gericht op 2e seizoenshelft om fris te beginnen met een nieuw elftal dat ze genoeg ervaring met elkaar op doen voor volgend jaar want dit jaar is al verloren..

8 oktober 2023 om 16:59

moet er wel een trainer beschikbaar zijn. De beste trainers zitten al bij een club

8 oktober 2023 om 17:10

Het is simpel, met de druk die nu ontstaat moet je actie ondernemen, dit valt niet meer te redden. Spelers geloven er niet meer in en ik denk dat ze van hem af willen.
Hij heeft niet het gewenste niveau en daar bovenop geen goodwill gekweekt, omdat hij spelers voor de bus heeft gegooid.
Een andere trainer krijgt in ieder geval minstens het voordeel van de twijfel en dat is meer dan deze trainer krijgt.
Ik denk om te voorkomen dat het niet volledig in de stront komt door Europees voetbal te missen, dat ze F. de Boer of Dick Advocaat maar moeten gaan benaderen.
En dan hopen dat er genoeg rust is om een plan en visie op te stellen voor de komende zomerstop. Dan moet je radicaal door selecteren en de organisatie op orde hebben. Over een paar jaar kun je dan weer terug zijn aan de top.

Pff, zal wel het einde van Steijn zijn dit. Ook wel terecht, ook al is hij ook een beetje slachtoffer van de hele situatie.

Zet Advocaat er maar neer als je geen geschikte vervanger kan vinden op de korte termijn. Is in niks een Ajax trainer, maar dat is de selectie ook niet. Krijg je in ieder geval wat minder kansen tegen want hij weet wel hoe hij moet verdedigen.

Wat een ellende, de tering..

8 oktober 2023 om 16:36

Advocaat?? En jij bent voor Ajax? Kom op zeg.

8 oktober 2023 om 16:38

Eens met Myvision. Je gaat wel georganiseerder spelen en meer punten halen, maar het voetbal lijkt in niets op wat Ajax voor staat.

8 oktober 2023 om 16:43

Denk dat het niet slechter kan momenteel

8 oktober 2023 om 16:43

Alsof het voetbal momenteel wel lijkt op waar Ajax voor staat. Denk dat velen met een Ajax-hart kunnen leven als je Catenaccio speelt en onterecht punten binnensleept met vies spel dan wat je nu ziet en 0 punten.

8 oktober 2023 om 16:44

Begrijp ik maar eerlijk is eerlijk dat is het dit seizoen ook nog niet 1 wedstrijd geweest. Ik zie Wim Jonk wel als een betere kandidaat.

8 oktober 2023 om 16:51

Volgens mij is de voetbalstijl even de laatste zorg van Ajax. Er moeten simpelweg dringend punten gepakt worden om volgend seizoen ook Europees voetbal te spelen. Als dat dan even lelijk moet, dan zij dat maar zo. Advocaat zou direct aan de slag gaan met het dicht timmeren van de lekke defensie

8 oktober 2023 om 16:46

Wat mij betreft zetten ze van Gaal nu gewoon voor de groep als noodoplossing. Zal vast niet het mooiste voetbal worden maar maakt hoogstwaarschijnlijk wel weer een vechtmachine ervan en heeft bij het Nederlands elftal al eerder bewezen dat hij het met matig materiaal elke ploeg lastig kan maken.

8 oktober 2023 om 16:52

Droomkandidaat voor mij, maar de gezondheid van Van Gaal vind ik belangrijker dan het belang van Ajax. Er zit maar iets met hem gebeuren door de giftige stressvolle situatie, waar m'n cluppie nu in is. 😪

8 oktober 2023 om 17:03

Van Gaal vindt zijn gezondheidssituatie waarschijnlijk ook belangrijker dan Ajax. Hoewel hij in Portugal woont, was hij vandaag overigens wel in Amsterdam.
Laten we eerlijk zijn; de selectie van Ajax is niet best. Het wordt een lang seizoen voor je, makker ...

8 oktober 2023 om 17:21

Dat mag ik hopen van wel, maar Van Gaal is een wijze man. Die weet wel wat goed voor hem is, wat betreft maak ik mezelf geen zorgen. Zelfs met de selectie die wij hebben, horen we geen 16e te staan. Ik heb lang achter Steijn gestaan maar zijn positie is onhoudbaar, een andere trainer zal er meer uithalen. Het is wel buitenaards om een keer aan de andere kant van de medaille te staan.😬

8 oktober 2023 om 17:40

Ajax heeft absoluut geen selectie om 16e mee te staan, maar de selectie is wel matig. Er is gewoon veel te veel betaald voor voetballers die alledaags zijn.

Bijvoorbeeld degene waar Ajax supporters het meest van gecharmeerd lijken te zijn... Forbs. Op zijn best een leuke jeugdspeler waar 14 mln (18 met bonussen) voor is betaald. Paixao is nog geen 5 mln voor betaald ... Zoek de verschillen...

8 oktober 2023 om 17:48

De selectie is niet best, maar inzet tonen heeft natuurlijk niks met kwaliteit te maken

8 oktober 2023 om 18:52

@NJfrom Vol, dit is makkelijk scoren.
Forbs is 19, Paixao 23..Forbs is jeugdinternational van z'n land, Paixao niet. Forbs komt van City en blijft interessant voor Engelse clubs. Ik denk dat hij uiteindelijk met winst verkocht gaat worden.
Daarnaast stond Paixao vorig jaar er niet gelijk, hij begon pas later echt in vorm te komen. Daarnaast speelt Paixao in een team dat goed draait en Forbs niet.

8 oktober 2023 om 19:11

Ok, minder makkelijk dan ... Minteh ... is 19 en kostte 7 mln ...

8 oktober 2023 om 20:11

Minteh is gehuurd van Newcastle

8 oktober 2023 om 18:14

Misschien wil verbeek wel komen.

8 oktober 2023 om 19:05

Frank de Boer? Heeft het destijds ook goed gedaan bij Ajax.

9 oktober 2023 om 01:53

Die verdiend flinke knaken in het midden oosten . Die leeft daar nu als een koning en gaat dat echt niet inruilen voor deze stress

Mag toch hopen dat dit het einde van Steijn is? Ben een van de mensen geweest die riep dat hij kansen moet krijgen. Nu een paar weken verder zie je toch zijn tekortkomingen. Heeft toch al vanaf de voorbereiding denk ik zo'n 10 tot 15 spelers die er nu ook nog zijn en er zit gewoon 0 idee achter.

Aanvallend wordt echt niks gecreëerd, middenveld staat zowel verdedigend als aanvallend verkeerd en de verdediging is ook een gatenkaas. Lijkt 0,0 voetbal in te zitten, tactisch is Steijn zwak en gewoon geen idee wat er moet gebeuren. Ik verwacht echt niet dat hij Ajax aan de praat zal krijgen, zelfs niet als je hem tot eind dit seizoen laat zitten (wat ik sowieso niet verwacht).

Misschien toch dan Advocaat voor de rest van dit seizoen proberen te polsen. Is het voetballend ook niks, maar die kan wel snel een team bouwen en alles dezelfde kant op krijgen en vrij snel presteren. Of kijken of Knutsen in november/december kan beginnen, aangezien hij in de zomer niet wilde omdat hij het seizoen daar wilde afmaken (competitie loopt anders dan de andere Europese competities) en toen ook twijfelde aan de ambities en plannen van het bestuur en de RvC. Een deel daarvan is weg of gaat weg en hopelijk kan Kroes eerder dan maart beginnen, dan kan er met o.a. Knutsen en Kroes hopelijk weer gebouwd worden.

Wil Akpom en mikautadze nooit meer in een Ajaxshirt zien. Wil ook geen verheerlijkende liedjes voor overmars meer horen wanneer we een tegendoelpunt krijgen en ik hoef Steijn ook niet meer aan het roer te zien. Misschien wil ik voorlopig zelfs even geen Ajax zien….

8 oktober 2023 om 16:35

Precies als overmars een ajacied was had hij avilla niet verkocht

8 oktober 2023 om 16:35

@EredivisieAjax

Waarom zou Mikautadze nog voor Steijn willen lopen (net als Sosa)

Die komt binnen als topscorer Ligue 2, mag 40 minuten mee doen, word afgebrand en afgeserveerd. Vervolgens ingehaald door een niet fitte 17 jarige jeugd speler. En wanneer die geblesseerd raakt moet hij opeens Steijn redden?

Zelfde als Sosa, halve finale wereld beker, basis speler bundleslifa bij een respectabele ploeg. Om vervolgens wissen te zitten ten opzichte van Salah-Edinne en de 17 jarige Hato die liever CV speelt.

8 oktober 2023 om 16:37

Lul niet man die mikautadze kan compleet niet voetballen heeft nog in niets laten zien iets te kunnen voor Ajax

8 oktober 2023 om 16:40

@EredivisieAjax

Kijk zijn seizoen van vorig jaar ff terug, ligt het dan aan hem of aan onze goddelijke trainer?

Sosa kan opeens ook niet voetballen? Sutalo ook niet?

8 oktober 2023 om 16:42

Mika heeft ook geen kans gehad. Wie voetbalt goed bij Ajax dan? Sorry hoor, maar iedereen is gewoon ruk. Nieuwe trainer , nieuwe kansen.

8 oktober 2023 om 16:45

Bij dat doelpunt van Vd Boomen ook een weergaloze actie van Mika.
Je kan ziet dat hij op voetballen zit.

8 oktober 2023 om 16:47

Typisch een Ajacied. Aankopen afbranden en jeugd de hand boven het hoofd houden

8 oktober 2023 om 16:59

D-Bergkamp. Haha je speelt echt niet bewust zo slecht als Mikautadze doet hoor, vooral aan de bal was hij echt afgrijselijk, dat fake je niet zo. Vraagje trouwens, ken jij Rhys Healey? Of Mohamed Bayo? Topscores van het seizoen 2021/2022, en 2019/2020 van de League 2? Wat hebben die spelers de jaren erna bereikt?

8 oktober 2023 om 17:10

Topscorer van een tweede niveau zegt wel alles, was Boere ook. Garantie voor succes, lekker het niveau van Ajax ook. Van Haller naar niveau Boere 😂

8 oktober 2023 om 17:22

muhren voor 20 miljoen losweken

8 oktober 2023 om 17:43

@inke

Olivier Giroud ook een topscoorder in de Ligue 2 in 2009/2010, heeft natuurlijk ook niks bereikt. Het zegt helemaal niks, maar heeft ook in de eerste klasse A van België laten zien goed te kunnen ballen. Hem op die paar minuten afschrijven is echt onzin.

8 oktober 2023 om 17:52

Giroud keept tegenwoordig :-p

8 oktober 2023 om 16:51

Kijk dan maar niet, zulke supporters hebben we er niet bij nodig.

8 oktober 2023 om 17:14

Maar ben je dan in feite geen succes supporter?
Dat je er helemaal klaar mee bent, kan ik wel goed begrijpen hoor, dat is de emotie nu, maar ik hoop wel dat je de club blijft steunen en niet pas terug komt samen met succes.
Dat zou zwak zijn en dan verdien je het succes ook niet.

8 oktober 2023 om 17:39

Gesproken als een echte Ajax-'supporter'. Ze winnen een aantal wedstrijden niet en dan wil je ze al niet meer zien spelen. Prijs jezelf gelukkig dat je geen supporter van FC Eindhoven bent.

8 oktober 2023 om 19:00

FC Eindhoven heeft anders 4x zoveel wedstrijden gewonnen dit seizoen.

8 oktober 2023 om 20:33

Waarom Akpom of Mikautadze? Die spelen weinig.

Je hebt Taylor die gaten laat vallen. Aanvallend wel leuk, maar verdedigend slecht. Sjokt terug. Beide goals tegen omdat hij mannetje laat lopen.

Je hebt een speler van 32 miljoen, die gewoon slecht is. Denkt goede speler te zijn. Komt iedere corner om kort te nemen en dan weer niets.

Brobbey 20 miljoen was onzichtbaar. Ik heb vermist gebeld want maak mij zorgen.

Een rechtsback Rensch die om onverklaarbare reden zoveel krediet krijgt. Komt eerder in rijtje van vd Rhijn dan een Mazzroui.

Een onrustbrenger op goal.

En je beste speler wordt linksback gezet ipv LCV.


Te makkelijk om spelers af te kraken die amper kansen krijgen. Probleem ligt niet alleen bij de aankopen maar juist bij spelers die er al waren en aan de allerslechtste coach ooit.

Geef Steijn nog eventjes de tijd jongens. Geloof me, het zit er aan te komen. Vandaag was echt al weer stukken beter...

8 oktober 2023 om 16:33

Grapje toch ?

8 oktober 2023 om 16:36

Natuurlijk. Ik had er al een hard hoofd in bij z'n aanstelling. Nu een goede 3 maanden verder wordt het met de week duidelijker: de man kan echt letterlijk helemaal niks.

8 oktober 2023 om 16:37

Dat lijkt me duidelijk

8 oktober 2023 om 16:37

Absoluut, Ten Hag begon ook niet goed.
Geef ze gewoon tot de winter, ik heb er wel geloof in dat het gaat draaien.

8 oktober 2023 om 16:59

Wil je ons niet zo in de maling nemen? Jij denkt dat dit op deze manier gaat draaien? Wat zijn de aankopingspunten?

8 oktober 2023 om 16:37

Dit meen je niet echt toch als Ajacied? Ik als feyenoorder vind het zelfs een beetje te pijnlijk worden

8 oktober 2023 om 16:45

Tuurlijk meen ik dit niet. De enige grap heet Maurice Steijn. Waar we 2 jaar geleden daadwerkelijk mochten dromen van aanhaken bij de grotere clubs in Europa mogen we na het debacel genaamd Schreuder, Heitinga en Mislintat + Steijn dromen van finishen in het linker rijtje. Wat een tijd om Ajacied te zijn!

9 oktober 2023 om 09:20

Je hebt helemaal gelijk Eric. Bizar hoe je club kapot wordt gemaakt. Steijn is gewoon niet goed genoeg.

Steijn is de groep kwijt en alle logica verloren..

8 oktober 2023 om 20:37

Eens Steijn heeft zelf gezorgd voor een toxic relatie.

Houdt vast aan de NL spelers, maar die laten hem iedere keer zitten.

Taylor weer mannetje laten lopen, weer 2 goals tegen.

Bergwijn bewijst weer dat Ajax 32,5 miljoen weg gegooid heeft.

Brobbey was onzichtbaar en ook hier eerlijk gezegd (ben Brobbey fan) is 20 mil verspild.

Rensch is de nieuwe vd Rhijn

Gorter nog nooit zo een bron van onrust mee gemaakt.

Zowel Gorter, Taylor en Bergwijn denken dat zij echt top zijn.

Enige vd NL spelers die wat toe voegen als basisspelers zijn Hato (maar die moet centraal) en Berghuis.

Dit seizoen zit er op. Er zullen ongetwijfeld trainers zijn die hier wat meer uithalen, maar dat doet er ook niet zo heel veel toe. 75% van deze selectie heeft het niveau totaal niet. Als je dan vervolgens spelers als Mikautadze en Akpom ziet invallen…niet te geloven wat een matige spelers dat zijn. Mislintat had werkelijk waar geen idee wat het niveau van de ED was: Medic, Avila, Mikuatadze, Akpom…hoe haal je het in je hoofd deze spelers te halen. Taylor heb ik lang verdedigd, maar ben ik nu ook wel klaar mee. Hato en Vos zijn er nog niet klaar voor. In een goed draaiend elftal bruikbaar, maar op dit moment ook niet meer dan dat. Bergwijn, Brobbey, Rensch…het is het ook niet. Heb geen idee waar ik naar heb zitten kijken.

8 oktober 2023 om 16:45

Jong Ajax naar de ED, denk niet dat het slechter kan dan het 1e momenteel

8 oktober 2023 om 16:52

Laat maar, die staan er net zo slecht voor

Ajax verkeert nu zelfs in degradatiezorgen

8 oktober 2023 om 16:37

Als Ajax gewoon wint van Volendam thuis (die ook dramatisch zijn dit seizoen) en de winst in RKC vasthoudt staan ze alsnog 8e. Tuurlijk is het een drama maar Ajax heeft ook een lood en loodzwaar programma. Vergeet dat niet.

8 oktober 2023 om 16:45

Thuis tegen AZ en Feyenoord gespeeld en PSV nog op de rol.

8 oktober 2023 om 16:46

Ja maar ajax gaat gelijkspelen in Waalwijk. Kramer gaat gewoon nog een goal maken in de laatste 10 minuten (waarschijnlijk ook minimaal 3 elleboogstoten)

8 oktober 2023 om 16:46

RKC gaat een paar minuten met iedereen in de aanval. En die bal kan er dan echt wel zomaar in vliegen tegen dit Ajax in hopeloze en angstige vorm.
En de wedstrijd tegen Volendam is een Noord Hollandse derby.
Een ouderwetse 6 punten wedstrijd in de strijd om de rode lantaarn af te staan.

8 oktober 2023 om 16:47

Als Ajax van Utrecht verliest en Volendam van RKC wint dan sta je 18e

8 oktober 2023 om 16:57

Azb100 En uit tegen Twente gespeeld. Dat zijn 3 wedstrijden die je gewoon kunt verliezen in een seizoen. Alleen moet je de punten dan wel tegen de op papier ‘mindere’ ploegen halen.

8 oktober 2023 om 16:58

Jtjevtt: heeft Ajax een loodzwaar programma gehad ja?

8 oktober 2023 om 17:00

Nee hoor. Ajax heeft maar 1 wedstrijd gespeeld die je "kan" verliezen. Elk puntverlies in de ArenA is er 1 teveel. Een gelijkspel tegen bv psv is nog wel te accepteren

8 oktober 2023 om 17:02

Van de 6 wedstrijden AZ en Feyenoord thuis gehad en uit tegen Twente. Dat mag je best zwaar noemen ja. Zeker met PSV uit ook in het verschiet binnenkort. PSV heeft nog geen een echte topper gespeeld Feyenoord, AZ en Twente alleen tegen een dolend Ajax.

8 oktober 2023 om 17:05

Real: toch verloor Ajax onder EtH ook weleens dit soort potjes. Maar van Fortuna, Excelsior moet je natuurlijk gewoon winnen. Het is trouwens wel een eeuwigheid geleden dat Ajax de laatste ‘topper’ won. Vorig seizoen geen een.

8 oktober 2023 om 17:06

ik vind persoonlijk dat je, als ajax zijnde, geen enkele pot in eigen huis loodzwaar mag noemen. dat je een keer een slippertje hebt tot daar aan toe maar dit is toch gewoon een crisis?

8 oktober 2023 om 17:12

Ik noem niet een individuele pot loodzwaar, dat gaat over het programma. Als je in 6 wedstrijden tegen Feyenoord, Twente en AZ moet dan mag je dat best een zwaar programma noemen.

8 oktober 2023 om 17:16

Vind ik persoonlijk makkelijk gezegd. Tuurlijk zijn dat zware wedstrijden over het algemeen maar je speelt er wel 2 in eigen huis. je verliest in vrijwel elke pot punten. ajax in deze vorm wint ook niet zomaar van volendam en rkc want er zit gewoon 0.0 voetbal in. Het is niet alleen het programma. De poppetjes staan niet op de juiste plek. Sommige poppetjes hebben de kwaliteit niet en niemand lijkt echt de drang te hebben. Er moet gevochten worden voor elke bal als je niet in vorm bent maar ook dat gebeurt niet.

8 oktober 2023 om 17:24

Ik zeg ook niet dat het alleen het programma is, maar dat programma moet je wel meenemen in de positie waarop Ajax nu staat. Dat het veldspel dramatisch is is een feit, maar het is prettig voor Ajax dat er nog een rustigere periode aan lijkt te komen in het geval dat ze toch wat beter gaan draaien. Als je dan toch in zo'n dramatische vorm steekt dan verspeel je denk ik liever punten die sowieso geen zekerheidje zijn in een seizoen.

Het kan niet anders dan dat dit de laatste uren van Steijn zijn, dus dat is positief. Dit AZ was niets anders dan tragisch, ik vermoed vanwege slecht gecoacht. Ze waren traag, log, onzuiver, maakten alle slechte keuzes. En toch heb ik niet een seconde het idee gehad dat Ajax zou gaan winnen vandaag. Het veld was weer 80 meter lang, spelers doen niet eens moeite meer in de omschakeling. Het is mooi geweest. Steijn moet gewoon weg, er is geen andere uitkomst. Niet vanavond, niet morgen, niet over drie dagen. Vandaag, en binnen het uur.

Heb me overigens ook flink zitten ergeren aan Avila, die behalve in slecht voetballen ook uitblinkt in ieder contact als een excuus te zien om even 5 minuten te blijven liggen.

Wie wordt de vervanger dan? Lijkt me niet dat iemand deze selectie wil overnemen. Gewoon laten zitten terwijl je het bestuur op orde krijgt. Niemand gaat dit schip redden

Wat een dramatische pot. Dit lijkt me einde tijdperk Steijn. Knutsen als opvolger?

Hier en daar waren best aanknopingspunten. Zo'n Gaaei vond ik best wel weer leuk spelen. Speelde met energie, en je hebt een back die aan de buitenkant overlapt en het breed houdt. Iets wat Rensch vertikt.

Het centrum stond best prima voor de verandering. Wat ik mij echter afvraag: waarom krijgen Sutalo, Avila en Medic allemaal de schuld dat ze zoveel balverlies lijden? Kijk eens naar de rol van het middenveld in de opbouw. Die geven dus echt nul afspeelopties, dus dwing je je centrale verdedigers tot veel te risicovolle passes.

Je zag ook dat Van den Boomen toen hij erin kwam zich regelmatig terug liet zakken om zo de verdediging te helpen, en plots liep je opbouw ook beter. Je hebt als verdediger werkelijk niks aan je middenveld.

Wat het idee ook is van Bergwijn op 10.. Misschien een leuk idee als schaduwspits als je overwicht hebt op het veld. Maar daar heb je dus echt niks aan in een wedstrijd als vandaag waar kansen creëren juist je grote probleem is, sterker nog: hij mankeert je juist op die positie.

Typerend dat het juist de aankopen waren die vandaag het beste speelden. Nu moet je die Mannsverk niet voor de leeuwen gooien na Twente. Maar laat die eens spelen tegen een Volendam om te kijken of hij op zes wel kan brengen van nodig is. Want dat is echt de grootste probleempositie van dit Ajax. Als je daarvoor dan speelt met Van den Boomen op 8 en Taylor op 10 heb je ook nog een acceptabele mate van creativiteit. Voor mijn part haal je Misehouy of Hlynsson er weer eens bij als creatieve 10.

Waarom denken zo veel trainers dat de problemen in je aanval of verdediging zitten. Terwijl je middenveld het hart van je elftal is.

8 oktober 2023 om 16:42

Ben t wel met je eens, probleem zat op t middenveld. Bergwijn op 10 was de grootste fout. Gezeik op de aankopen maar er start gewoon een jong Ajax team.

8 oktober 2023 om 16:50



Prima analyse. Ik blijf erbij dat er momenteel niet de selectie is om 433 te spelen. Het middenveld is te bleu en je hebt geen type Alvarez die de afgelopen jaren het middenveld verdedigend domineerde (Vos kan dat wel zijn, maar is er nog lang niet).
Het is vloeken in de kerk, maar speel 532 of 352. Je hebt met Sosa en Gaaei aanvallende backs. Je kan dan een van je Cv's de opdracht geven om door te dekken zodat je restverdediging beter staat. Daarnaast moet je gewoon de spelers banken waarvan je ziet dat ze niet terugsprinten bij een tegenaanval (taylor). Denk dat Vos, Tahirovic en Berghuis momenteel de beste optie is als middenveld. Misschien Manssverk ipv Vos als die weer terug, die mag je ook niet afschrijven na 1 helft tegen Twente. En voorin Brobbey en Bergwijn/forbs, met Sosa en Gaaei die aansluiten.

Steijn kan ik nu ook niet meer verdedigen, had het hem van harte gegund maar hij trekt dit niet meer recht. Enige "lichtpuntje" vond ik dat Gaei zich een klein beetje had gerevancheerd, na die dramatische pot tegen Feyenoord.

1 schot dat er per ongeluk in dwarrelde.. meer was het niet. Exit Steijn lijkt me inmiddels wel toch?

Wat was dit een potje slecht zeg. Enige lichtpuntje is dat de wedstrijd uitgespeeld is.

Voetballend schandalig zoals het hele seizoen.
2 spelers geblesseerd eruit gekegeld door AZ ook lekker. Steijn die spelers op random plekken zet, einde verhaal.
Mensen die dom doen over de stand ze hebben 2 wedstrijden minder.

Verschrikkelijk slechte wedstrijd aan beide kanten, traag tempo, veel verlies en kansen die verprust worden.
Het is bizar dat ajax überhaupt nog wist te scoren.

Meer dan terechte overwinning.
Ajax is gespaard.

8 oktober 2023 om 16:48

Gespaard zal ik niet zeggen daar waar az ook dramatisch speelde. Ajax was rijp voor de slacht, maar AZ was vandaag niet de slager. Wel een verdiende overwinning natuurlijk

8 oktober 2023 om 16:56

Met een scherp vizier loop je hier gewoon met 1-4 tot 1-6 van het veld. En dat terwijl je een draak van een wedstrijd speelt. Ajax zal echt snel een paar grote veranderingen moeten brengen zoals het ontslag van steijn en het aanstellen van Jansen zodat wij daar ook vanaf zijn.

8 oktober 2023 om 17:09

Tja als je het vizier op scherp had. Als Ajax positioneel wat beter stond had het misschien wel 3-2 kunnen worden. Als mijn tante een snor had was het mijn oom

Ajax speelde dramatisch maar AZ speelde ook een hele slechte pot.

8 oktober 2023 om 17:12

Ajax speelde de hele wedstrijd dramatisch en AZ heeft de kansen gehad die gewoon niet afgemaakt werden. Vind ik wel een wezelijk verschil.

8 oktober 2023 om 17:49

Jtje, jouw laatste statement is niet echt correct. Er zijn genoeg vrouwen met een snor

8 oktober 2023 om 17:59

En al heeft ze een snor, dan heeft ze nog steeds een vrouwelijk geslachtsdeel

Het is alsof ik kijk naar zeeburgia F1. Twee centrale verdedigers die niet kunnen voetballen. Als iemand nog 1 keer een Taylor ophemelt dan heb je echt geen verstand van voetbal. Er is geen enkele middenvelder die om zijn as kan draaien en tussen de linies kan spelen.

Links centraal meneer Avila of hoe je ook mag heten. Wat is hij bar slecht. Bij de eerste goal loopt achteruit en kijkt 0 keer om zich heen. Meneer Avila heeft 0 oriëntatie vermogen. Ook speelt hij enorm statisch aan de bal en durft niet eens in te dribbelen. Elke bal heeft hij naar Medic of naar de keeper gespeeld. Zelfs wanneer hij 20 meter ruimte heeft om in te dribbelen vertikt hij dit om te dribbelen. Wie heeft deze speler gehaald? Hele beleid van Ajax faalt. De scouts falen enorm en weten niet eens wat Ajax nodig heeft.

Na de interlandbreak gewoon de degradatiekraker Ajax - FC Utrecht. Wat een seizoen.

ON: interview met Clasie is wel dodelijk voor Steijn. ‘Nee we waren niet verbaasd dat we zoveel ruimte kregen op het middenveld. We hadden beelden bekeken van Ajax en we wisten dus dat we ruimte zouden krijgen’.

Ouch.

16e plaats met Utrecht uit en PSV uit in het vooruitzicht. Het is echt niet ondenkbaar dat Ajax laatste staat over 2 weken. Er zijn allerlei verzachtende omstandigheden maar Steijn krijgt dit niet op de rit. Nu niet en nooit niet. Einde oefening.

8 oktober 2023 om 17:01

Noem het 2 speelronden, we hebben nu een interlandperiode

Hoeveel schade aan de club is er nog nodig om Steijn eruit te krijgen, ongelofelijk.

Steijn is toch wel klaar? Niet per se om de uitslag, maar er zit geen enige logica in.

Taylor die sjokt bij de 0-1. 0x op doel geschoten de eerste helft.

Akpom verliest duels van Clasie, die de helft weegt van hem. Mikautadze heeft met glijmiddel zijn schoenen gepoetst.

Defensief was het minder kwetsbaar, maar het middenveld verzaakte. En Bergwijn is ongemotiveerd. Zo zie je maar hoe broodnodig een persoonlijkheid als Tadic wordt gemist.

Lekkere overwinning! Op dat ene schot van Ajax na hebben ze niks gecreëerd. Zelf compact gehouden, twee keer gescoord en meer dan verdiend gewonnen. We hadden het veel eerder moeten afmaken. Odgaard, wat is er in hemelsnaam met jou aan de hand? Maargoed, voor nu spreken we er niet over. Met drie punten naar huis!

8 oktober 2023 om 16:40

Gefeliciteerd van een Ajacied. Meer dan verdiend gewonnne

Er is behalve Steijn ook niemand meer om te slachtofferen. Mij benieuwen of er ergens een enigzins normale coach te vinden is die hier in wil stappen. En of die gene de boel wel aan de gang krijgt.

8 oktober 2023 om 16:44

Wim Jonk? Dave Vos (jong Ajax)? Dick Advocaat (slecht voetbal dus niet mijn eerste keuze)? Knudsen?

8 oktober 2023 om 17:16

Misschien Maduro door schuiven? Als ie slim is doet hij het niet natuurlijk...

8 oktober 2023 om 18:01

Ook mijn gedachte, maar ik hoop hem nog wat jaartjes te kunnen behouden voor Ajax. Knudsen komt sowieso niet

Vraag me af hoe je hier naar kan kijken en kan denken "wow, ik ga hier Steijn lekker niet de schuld voor geven".

8 oktober 2023 om 17:44

Toch zie ik heel veel Vz'ers dat doen. Die schrijven dan met name dat het niet aan Steijn ligt maar aan de spelers die te slecht zijn. Maar ja, ik ben het daar ook niet mee eens. 60% de schuld van Steijn deze zestiende plaats, 20% Mislintat, 10% spelerskwaliteit, 10% pech met het programma.

8 oktober 2023 om 18:29

Ja, ik zie dat ook zo vaak en kan me dat voor geen meter voorstellen tenzij je eigenlijk stiekem voor Feyenoord bent.

AZ was ook matig maar dat is ondertussen al genoeg om van Ajax te winnen.

Die Akpom, meer is er niet nodig om te zeggen. Faillissement van Ajax dit.

Zoals voorspeld een onmachtig Ajax voorin. Wat een drama is het toch. Steijn nu per direct eruit schoppen en zet een ander neer. Dit gaat niet meer goedkomen. Kampioen wordt je toch niet meer dit jaar dus focus dan maar alvast op volgend seizoen. Dat er wat verkeerd is ingekocht is nu wel bekend. Maar zet maar jeugd erin zodat ze volgend jaar er staan. Als je Steijn nog langer doorlaat gaan blijf je echt in de degradatiezone.

8 oktober 2023 om 16:51

Ehmmm er stond een veredeld jeugdteam aan de start vandaag

AZ spaarde ajax nog. Wat een geluk dat de score beperkt is gebleven. Maar denk dat je wel mag stellen dat Steijn klaar is, geen coach gaat er iets van maken met deze groep maar je moet iets als club. En dan die harde kern... wat een trieste bende is dat toch. Die mag ook wel vervangen worden.

Eerste helft totaal geen beleving en tweede helft een gebrek aan effectiviteit. Gelukkig over de streep getrokken maar onszelf zo onnodig moeilijk gemaakt. Niet geheel verrassend BMI erin en meteen paniek in de tent. Zonder Pavlidis ook erg tandeloos voorin. Al viel Sadiq wel aardig in vandaag.

Ajax was heel matig weer az heeft terecht gewonnen .
De eredivisie of zelfs de kabinet moet ingrijpen als Ajax degradeerd, het is schadelijk voor heel Nederland.
Geen De Klassieker , Ajax tegen jong Ajax ? .

8 oktober 2023 om 16:37

Nee, gewoon lekker laten degraderen als het gebeurt. Dit is echt een arbitraire standaard die nooit te handhaven of verantwoorden is. Als je sportief ondermaats presteert, hoor je in de juiste divisie te spelen.

Toch knap van de nr16 om zo nog weerstand te bieden tegen Az. 3 punten meenemen en snel deze wedstrijd vergeten voor Az

AZ heeft het zichzelf veel te moeilijk gemaakt. Dit Ajax speelt helemaal niks klaar, er moet dringend wat veranderen want op deze manier eindigen ze nog onder Utrecht.

16e. 5 puntjes uit op dit moment 6 wedstrijden. Spel leek weer nergens op, 1 dwarrelbal die van richting wordt veranderd. Nog slechtere trainer dan Alfred Schreuder. Dit kan echt niet meer. Ontsla hem nu meteen.

Steijn is de kop van Jut maar hij kan er niks aan doen dat hij met dit soort spelers opgezadeld is!
Sneu voor Steijn maar het lijkt inderdaad onhoudbaar. Te snel en gretig gehapt naar Ajax en dat kan een vervelende gevolg van ze carrière betekenen

8 oktober 2023 om 16:40

Ik denk dat dat wel meevalt. Dit is een kans die hij moest pakken. Komt echt wel weer aan de bak bij de Sparta’s, Heerenveens van deze wereld. Ik zie hem graag nog eens terug bij ADO. Goede trainer maar een Ajax (in crisis) is teveel en te hoog voor hem.

8 oktober 2023 om 16:53

Hou toch op hij kan dr niks aan doen. Waardeloze coach die liever politieke straatgevechtjes levert dan aan de slag met zn spelers.

8 oktober 2023 om 16:59

Hoezo blijven mensen dit nou zeggen? Denk je oprecht dat het materiaal zo slecht is dat het normaal is dat Ajax 16e staat? Het is toch overduidelijk dat de spelers zo slecht spelen doordat er geen enkele structuur in het spel zit, ze kunnen heus wel beter dan dit

Positie van steijn is wellicht onhoudbaar vanwege de resultaten en getoonde voetbal, maar hier gaat geen enkele trainer chocolade van maken. Wat een matige selectie heeft ajax

Hopelijk weten ze deze vorm (en trainer) nog drie weken vast te houden. Zou jammer zijn dat Feijenoord en AZ hebben kunnen profiteren en wij hier niet ook even makkelijke punten kunnen halen.

Tis klaar nu he met Steijn. Tijdens de wedstrijd ook spelers continu op andere posities zetten. Er moet een coach komen die passie heeft en weet wat hij wil. Iemand die niet 80 meter tussen het middenveld en de verdediging laat zitten. Iemand die spelers als Taylor eens aanpakt als ze voor de 80ste keer weigeren mee te sprinten. Iemand die een onzichtbare speler als Bergwijn geen aanvoerder maakt. Tis klaar. Gewoon klaar!

8 oktober 2023 om 16:42

Het is inderdaad klaar met Steijn maar het is Mislintat die er een ongelofelijke bende van heeft gemaakt.

Weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen of denken. Ongelooflijk. Lever allemaal je contract in en kom nooit meer in de buurt van de ArenA. Die Mikautadze is echt zo lachwekkend slecht ingevallen. Akpom is als bami op ijs. Taylor maak ik geen woorden meer aan vuil.

Tot slot: AZ (wederom) gefeliciteerd!

Steijn verdient de tijd. Op basis waarvan denken wij dat een andere trainer dit beter kan? De spelers zijn ondermaats. Dat blijft bij elke trainer zo. Mislintat moet voor de rechter. Dit is een pure plundering van de club Ajax.

8 oktober 2023 om 16:39

Hahaha ben je serieus? Wauw. Kijk naar Slot hoe snel hij een team neerzet, toen en nu weer! Ondanks vele wisselingen in het team! En kijk waar Ajax staat joh. Letterlijk onderaan! Maar ja geef em tijd ja lol. 🙃

8 oktober 2023 om 16:40

En met Mislintat mogen ook Huntelaar en Hamstra etc terecht staan.
Ook zij hebben meegedragen aan de huidige selectie, ook zij hebben 100 miljoen weggegooid aan middelmaat als Bergwijn en Brobbey

Verschrikkelijke wedstrijd weeer gezien. Waarom geloof ik nog in sprookjes? Elke keer trap ik erin om Ajax te volgen…

Als Gorter de bal heeft, wat is dan het plan om een doelpunt te scoren? Hoe wil dit Ajax in vredesnaam de bal in de 16 van de tegenstander krijgen? Mijn hemel, er zit gewoon helemaal niks in. Dat het achterin gatenkaas is ligt wat mij betreft totaal niet aan de verdediging. Dat probleem ligt echt in de aanspeelmogelijkheden op het middenveld en het slechte omschakelen op het middenveld. Je middenlinie is je belangrijkste linie en dat is dit jaar Ajax' zwakste linie. Wat een ontzettende treurnis.

Overigens wel een kleine pluim voor Gaaei. Die viel prima in.

Dank u Ajax voor het laten aanblijven van grootmeester Steijn. Bedankt, Az de volle pond en een heerlijke begin van het seizoen!

En wat is Ajax dramatisch. En dat men nog die Steijn zit te verdedigen lol. Kijk naar de ranglijst mensen! Bizar en Ajax onwaardig! Maar ja laat em nog lekker staan joh, waarom ook niet! 😑

Mijn part gaat Steijn al weg voordat er uberhaupt een vervanger is en zet je tijdelijk Maduro voor de groep. Het klinkt misschien raar, maar eigenlijk zie je vandaag dat sommige spelers meer kunnen dan ze tot nu toe hebben laten zien. Er zit alleen geen enkele structuur in het team dus elke speler lijkt compleet belabberd

Ajax heeft simpelweg een bijzonder matige selectie.

De aankopen van Mislintat is al het nodige over gezegd maar wat er vorig seizoen is gekocht met Bergwijn en Brobbey etc is net zo slecht.

Daarnaast heb je een handjevol jeugdspeler van eerste divisie niveau.

Vertel mij nou eens welke trainer hier iets van kan maken?
Steijn eruit gooien is wel zo makkelijk maar geen enkele andere trainer gaat hier beter mee presteren

8 oktober 2023 om 16:41

Bizar dat men dit denkt! Man man man. Ajax staat letterlijk onderaan gast, er is niets! Ajax heeft nog altijd betere spelers dan 80% van de Eredivisie! Begint echt trieste vormen aan te nemen dat Steijn verdedigen! Wauw.

8 oktober 2023 om 16:46

Welke spelers zijn dan beter dan 80% van de Eredivisie?
Ik zie ze niet.

8 oktober 2023 om 16:50

Ja als je niet als team, als eenheid speelt dan ga je dat niet zien nee. Dat men niet inziet dat er niks is, geen duidelijke spel, geen eenheid, niets, dan houdt het wel op. En dat is aan de coach dus Steijn. Men is zelfs in zijn gebrabbel gaan trappen door hem maar te verdedigen, lachwekkend. Zelfs Messi zou hier niets van bakken in het team met Steijn aan het roer! Zet Slot hier neer en hij maakt er een sterk team van, 1000%! Maar ja blijf Steijn lekker verdedigen. Ajax staat gewoon 16e man, ongekend! Maar ja ligt niet aan Steijn hoor. Clubs als Fortuna, Volendam e.d. hebben natuurlijk betere spelers, ja ja wauw mensen! 🙈🙃

8 oktober 2023 om 16:55

Ik ga ook liever ten onder met een visie dan op deze manier.. Dan maar een Wim Jonk oid voor de ploeg die gewoon blijft volharden met een bepaalde visie met driehoekjes en goed positiespel.

8 oktober 2023 om 16:57

Sociofan laat Raubaht maar dit roept ie al de hele tijd. Snapt niet dat deze selectie niet op de 16e plek hoort te staan ongeacht de twijfels die sommige mensen hebben over de selectie.

8 oktober 2023 om 19:23

Je moet altijd individuele kwaliteiten zien, hoe slecht het team ook speelt.
Ik zie die individuele kwaliteiten niet.

De jeugdspelers zijn eerste divisie / amateur niveau,
De grote aankopen van vorig seizoen (Bergwijn/Brobbey) bakten er vorig seizoen niets van en zetten deze lijn vrolijk door. En die aankopen van Mislintat, tja. Ook daar zie ik geen individuele kwaliteiten bovenuit springen.
Het is gewoon bijzonder slecht wat er rondloopt.

En die 16e plaats is ietwat vertekent daar Ajax nog 2 wedstrijden tegoed heeft, waaronder een 3-2 voorsprong tegen RKC met 5 minuten te gaan. En Volendam is ook te pakken.
Dat is 6 punten extra en sta je zo weer linkerrijtje

8 oktober 2023 om 16:41

Mij is vorig seizoen en het seizoen daarvoor anders meermaals verteld dat Haller prima te vervangen was door Brobbey en dat Brobbey het in zich heeft om topscorer van Nederland te worden.

8 oktober 2023 om 16:44

Je gelooft ook in de paashaas en de tandenfee?

8 oktober 2023 om 16:47

Het sentiment onder veel Ajax fans hier op deze website was dat Haller prima te vervangen was. Het was lulkoek, dat blijkt maar weer, maar veel Ajacieden vonden het een prima aankoop. Sja.

8 oktober 2023 om 18:34

Denk dat die ene trainer van Spakenburg best wel wilt komen als je hem een broodje paling geeft.

Wat was het weer genieten zeg!

Alleen een van richting veranderd schot. Echt een drama met die Steijn aan het roer. Die man moet oprotten want hij is nog slechter dan Schreuder met 4 verliespartijen en 3 gelijkspelen in de laatste 7…

Voorlopig geen ballen voor het publiek aan het eind van de wedstrijd. Sneu.

Dat je voor akpom en mikautadze bij elkaar over de 30 miljoen hebt betaald is een schande als je ziet dat feyenoord voor dat geld ivanusec, gimenez, paixao en stengs hebben gehaald.

8 oktober 2023 om 16:42

Ik vind het nog schandaliger dat er vorig seizoen 50 miljoen is betaald voor Bergwijn en Brobbey, die zijn net zo slecht als de 2 die jij noemt

8 oktober 2023 om 16:52

Eens!

8 oktober 2023 om 16:48

Kijk je ook naar Bergwijn? Brobbey? Waar nog meer voor betaald is en die niets maar dan ook niets hebben laten zien. Deed Brobbey vandaag uberhaupt mee? Bergwijn? Niet gezien.

Ik ben helemaal klaar met Steijn. Hoop dat hij nu eindelijk definitief vertrekt. Ik schaam me kapot als Ajax fan voor het spel van Ajax. 2 jaar terug nog één van de best presterende ploegen in Europa, nu vechten voor degradatie, hoe heeft het zover kunnen komen? Schandalig, geen andere woorden voor.

Lahdo beste man van het veld. Enorm goede en onderschatte speler. Handig, onvoorspelbaar en explosief. Taylor slechtste man van het veld

8 oktober 2023 om 16:41

Clasie vond ik ook erg sterk. Al zouden wij waarschijnlijk ook domineren tegen dit middenveld van Ajax.

Die Akpom en Mikautadze zijn me toch een partij slecht zeg. Dat is echt niet om aan te gluren. Zo'n Brobbey moet toch ook denken wat staat er ign op het veld joh. Verder vrij geflateerd 1-2, 1-5 was logischer geweest.

Wat heeft die data Duitser er een ongelofelijke bende van gemaakt. Met dit materiaal valt geen eer te behalen. Arme Maurice, maar hij zal vel een vette afkoopsom meekrijgen.

8 oktober 2023 om 16:43

Arme Maurice? Haha lachwekkend. Blijf em lekker verdedigen die grootmeester. Hij zou een voorbeeld moeten nemen van Slot maar ja Slot zal hij nooit worden die amateur.

8 oktober 2023 om 16:44

Zet hier een echte goede coach voor en je ziet wat die spelers kunnen. Steijn bakt er zelf helemaal niets van. Week in week uit hetzelfde. Geen enkele vooruitgang. Elke week 80 meter ruimte tussen verdediging en middenveld. Dat is de taak van de coach.

8 oktober 2023 om 17:06

Ik denk dan nog steeds dat de aankopen van Mislintat er weinig van kunnen. Het is gewoon een enorm gebrek aan kwaliteit van spelers die zelfs in de subtop nog door de mand vallen. Absoluut Ajax onwaardig. Sven mocht zijn gang gaan en 120 miljoen uitgeven voor dit zooitje. Jan van Halst vond alles best en loet hem zijn gang gaan. Ongelofelijk. Wat een amateurs.

CL voetbal lijkt nu wel uit zicht voor Ajax zo vroeg in het seizoen. Voor de huidige spelers ga je geen hoofdprijs vangen. Dat betekent dat het budget voor nieuwe spelers ook beperkt zal zijn in de winter.

Er komen donkere tijden in Amsterdam.

Slaap die Odgaard in een Ajax pyjama ofzo, man man man.. Hij kan AZ op 1-3 en 1-4 zetten

Zijn er nu nog fans van Ajax die niet in de gaten hebben dat Ajax echt een degradatiekandidaat is?

8 oktober 2023 om 16:52

De vraag is eerder of er nog Ajax spelers zijn bij wie dat niet is doorgedrongen. Een Taylor bijvoorbeeld. Allemaal van die overbetaalde dwazen met het IQ van een goudvis die denken dat het allemaal vanzelf wel een keer goed komt. Gewoon de longen uit je lijf lopen als je 16e staat.

8 oktober 2023 om 20:59

Ze staan nu 16e ja, maar als Steijn er snel uit ligt gaan ze echt wel weer stijgen. En Steijn is nu zo’n beetje wel onhoudbaar. Kampioen? Nee, natuurlijk niet. Top 3? Nee. Die plekken daaronder met een nieuwe trainer moet nog makkelijk mogelijk zijn.

9 oktober 2023 om 10:23

Jij bent een geboren optimist. Die moeten er ook zijn, want waar bij de een het glas halfvol is, is bij mij het snel halfleeg…pijnlijk is wel dat ik het met mijn negatieve voorspellingen het vaak bij het rechte eind heb. Met nu direct afscheid neemt van Steijn, en een ervaren rot de boel laat overnemen, kan ik dat scenario van degradatievoetbal weer in de kast stoppen. Maar met Steijn wordt die absurde waanvoorstelling wel degelijk werkelijkheid. Al stelt de aanwezigheid van van Gaal me enigszins gerust, want die gaat, voor zo ver zijn gezondheid dat toelaat, zich daadwerkelijk bemoeien met het eerste elftal. Dat wordt dus vooraf iedere wedstrijd aan Steijn vertellen hoe we gaan spelen. Dus eindelijk compact en 5-3-2. Net als hij bij Oranje introduceerde. Gaat het dan nog fout met Steijn op de bank, dan is het wel degelijk exit. En kan loopjongen van Halst de boodschap formeel overbrengen. De verhouding Van Gaal/van Halst liet zich gistermiddag mooi in 1 beeld samenvatten: van Gaal dicteert, en van Halst knikt ja en amen. Overigens, hulde aan van Gaal en van ‘t Schip. Ondanks dat beiden eigenlijk tijd voor zichzelf moeten nemen, gaan ze toch, waar mogelijk, Ajax proberen te helpen. Dat kun je nou niet direct zeggen van van der Vaart, die het aan de studio tafels wel heel goed weet te vertellen. Maar lekker aan de zijlijn blijft kleven. Lijkt een beetje op hoe Taylor vaak staat gepositioneerd;-)))

9 oktober 2023 om 12:04

Kerel, noem je mij serieus een optimist op basis van dat ik Ajax niet als degradatiekandidaat zie?

Dat zou ik echt volstrekt belachelijk vinden. Ik benoemde ZONDER Steijn he? Je kan ook compact staan met 4-3-3. Compact staan heeft weinig met een opstelling te maken, maar meer met een duidelijke tactiek. In mijn ogen moeten ze gewoon een competente trainer aanstellen. Ben altijd al tegen de komst van Steijn geweest, in niks een Ajax trainer.

Heb ik daar met mijn pessimistische mening ook gelijk gehad

Nou ja, ik vind dat AZ wel terecht heeft gewonnen, Ajax was erg mager, maar ik vond AZ ook verre van sterk spelen. Te vaak de bal naar de verkeerde of te kort/lang/hard/zacht. Na de 0-1 werd het beter en na de 0-2 moet je eigenlijk gewoon 0-3 maken.

Dan een lucky van Ajax, waardoor het nog spannend wordt.

Maar goed, wij staan bovenaan, even van genieten. En kijken of Sparta tegen PSV kan verrassen.

8 oktober 2023 om 16:54

Dat leek ook de tactiek te zijn van AZ, laat Ajax maar in balbezit want ze creëren toch niets en als het publiek gaat fluiten gaan ze met meer risico passen en fouten maken. Feyenoord deed iets soortgelijks in de eerste helft van de Klassieker.

Als az de kansen afmaakt kan het zomaar 1-5 geworden zijn , het is echt ongelofelijk bedroevend wat ajax laat zien

90e minuut.. Wissel Medic voor Akpom. Dat zegt alles over Ajax. Waarom niet in de 60e minuut als je 2 goals achterstaat? Steijn maakt er echt een puinzooi van.

8 oktober 2023 om 16:57

Overigens kan je net zo goed Medic naar voren sturen, die kan nog meer met een bal dan Akpom.

Het is echt een drama , nou heeft die Mislintat alle miskopen van vorig seizoen voor mooie bedragen kunnen slijten op Bergwijn na
Maar hij haalt er plus minus 7/8 miskopen voor terug en dat baseer ik dan dat er 3 of 4 veel beter kunnen dan dat ze tot nu toe hebben laten zien .
Maar ze hebben ook nog allemaal een contract voor 5 jaar hoe gaan we dat
oplossen .
Steijn kan je ontslaan en een vergoeding meegeven maar je kan geen 7 of 8 spelers die het niveau van Ajax niet hebben ontslaan en een vergoeding meegeven .

Bizar matig ajax weer gezien

Waar zitten we in godesnaam naar te kijken? Ik weet niet waar ik moet beginnen, het is zo zeldzaam slecht! Die Duitser moeten we vinden en aanpakken

Even los van de aankopen vind ik het echt kwalijk hoe onze 'aanvoerder' bergwijn over het veld sjokt, sinds augustus 2022 geen goede pot meer heeft gespeeld en ook een verkeerde instelling lijkt te hebben.

Dan hebben we nog taylor die positioneel dramatisch is en ook over het veld sjokt. We kunnen we concluderen dat hij eigenlijk ongeschikt is voor de nederlandse top

Sorry maar dit was zo lachwekkend slecht. Elke plaatselijke amateurtrainer kan een beter positiespel erin slijpen en beter druk/ verdedigend staan tactiek neerzettten. En kom aub niet met een korte tijd en spelers zijn er net en ze spreken de taal niet. Gewoon echt schandalig hoe weinig lijn er in zit. Die verdedigers kunnen aan niemand de bal kwijt en leveren daarom hem maar in.

8 oktober 2023 om 17:00

Sonmige van die spelers die gehaald zijn zouden inderdaad bij amateur teams er niet eens boven uitsteken. Begrijp het wel.

Steijn out !!! Zit totaal geen lijn in het spel. Dat mag je hem toch echt wel aanrekenen. Dit is echt waardeloos. Als Ajax zijnde heb je gewoon betere spelers dan NEC, Vitesse en Go Ahead. Zomaar een aantal clubs die in me opkomen. Maar daar zie ik wel voetbal dat me kan bekoren. Maar wat ik vandaag heb gezien is echt slecht. Verdedigend staat het zo slecht. Medic drama. Avila drama. Niet te geloven. Dat mag Steijn toch ook wel aanrekenen.

Serieus? Dit ajax kan alleen van Volendam winnen via een penalty schat ik in. Wat een zootje. Nacompetitie is tegek uiteraard maar bij de eerst 5 komen ze niet



Ik heb lang het geduld gehad en Steijn de tijd te gegeven, maar inmiddels kan je niet anders concluderen dan dat het een mismatch is. Na al die weken lijkt het spel nergens op, er zit verdedigend en aanvallend geen enkele lijn in. De spelers weten niet wat ze moeten doen en ook Steijn lijkt bij bepaalde spelers nog steeds geen idee te hebben wat hun positie nou is. We hebben nog mazzel gehad dat AZ in de eerste helft zo apathisch was en in de tweede helft enorm slordig in de omschakeling want anders had het zomaar 1-5 ofzo kunnen worden.

Die Mislintat is echt het ergste dat Ajax ooit is overkomen. Als je zoveel geld voor Akpom en die Georgiër betaald dan klopt er iets niet. Ik zou hem voor de rechter gooien, op grond van geld verkwanselen ofzo. Je wint er niks mee behalve dat die debiel misschien inziet wat ie verkeerd heb gedaan.
Nou ja het slaat ook nergens op maar ik ben gewoon woest. Hoe kan dit allemaal gebeurt zijn zeg?

Ajax is niet mijn club maar ik heb het eerlijk gezegd wel te doen met hun,de fans..Wat een drama,en wat maken ze een enorme verval mee...Ajax onwaardig.
Pure wanbeleid van het bestuur dat dit zo gebeurd.
Er moet in iedergeval weer een bestuur komen die krachtig is,echt verstand van voetbal hebben en een coach voor de groep die autoritair is,waarvoor de spelers door het vuur gaan en ook voor de fans....

Het was heel matig vandaag. Leek wel een KKD pot. Drie punten inpakken en wegwezen

Mede dankzij het prutswerk van Mislintat heeft Steijn daar nooit kunnen leveren. Jammer voor hem dat zn carrière deze slechte periode heeft moeten kennen, want het was bij Sparta toch vaak leuk om te kijken.

8 oktober 2023 om 17:00

Ik weet zeker dat een kundige coach veel meer uit de spelers kan halen. Steijn maakt van Sutalo ineens een onzekere slechte verdediger.

8 oktober 2023 om 17:03

Steijn kan helemaal niets leveren die gast weet waarschijnlijk van een top selectie nog steeds een amateur elftal te maken. Sparta was ook gewoon lange bal naar voren maar ja als je geen voetbal smaak hebt kan ik me voorstellen dat t prachtig is om naar te kijken.

8 oktober 2023 om 17:05

De coach kan je hier op aan kijken. Er zal vast iets tussen die aankopen zitten wat niet past maar zet hier eerst eens een coach voor die weet wat hij wil en dat ook kan overbrengen. Tis toch van de zotte dat zelfs een Sutalo onzeker wordt? Dat een medic de bal krijgt en geen kant op kan omdat het middenveld te ver weg is?? Dat ligt aan de coach

Steijn moet er zsm uit. Nee, niet alles is hem aan te rekenen. Maar datgene hij moet doen, doet hij ook niet goed.

Eerst volgende wedstrijden tegen Utrecht en Brighton moeten punten worden gepakt. Daarna heb je PSV.
Die gaat Ajax niet winnen.


We hebben in iedere geval al ingekocht op eerste divisie niveau. En zelfs dan krijg je het nog moeilijk. Wat een dramatische aankopen. Er is er echt geen een, behalve misschien Forbs, die kan voetballen. Akpom en Mikautadze moeten ze morgen lekker bij het oud vuil zetten. Die mogen nooit meer een Ajax shirt dragen!

8 oktober 2023 om 17:06

Maar een Bergwijn en Taylor spelen wel fantastisch? Misschien even naar het werk van Steijn kijken. Dat je elftal los zand is. Dat je niets over kan brengen en alles verkeerd staat. Welke speler kan dan boven zichzelf uit stijgen....

8 oktober 2023 om 21:02

Forbs was vandaag ook zeer slecht. Ook nog wisselvallig dus. Zou een wisselspeler moeten zijn voor het niveau die je wil nastreven, maar helaas moet je het hiermee doen.

Naar welke school gaat Taylor??? Die zag ik net op Ziggo commentaar geven. Ja, eh ja, het moet beter, ja, eh ja, we moeten iedere dag ons best doen, ja, o ja, ik weet het ook niet. Dan maar snel weer naar Jong Ajax om bij te leren!

Je hebt dit seizoen ruim 100 miljoen aan aankopen weggegooid. Een je hebt Bergwijn die sinds hij bij Ajax zit nooit indruk heeft gemaakt en heel vaak zwaar ondermaats is. Waarom mag zo iemand altijd maar basis spelen?

En hoe kan het dat mensen zo gek waren om Brobbey terug te halen voor dat kapitaal? Ik heb geroepen toen hij weg ging nooit meer terug halen. En die moddert ook altijd maar aan.

Het wordt tijd voor een grote schoonmaak en een aantal speler bij het grofvuil te zetten samen met Steijn...die werkelijk niets snapt van het spel. Ook een aankoop waar ik het totaal mee oneens was en je van te voren kon zien dat dit ging gebeuren.

Totaal visieloos. Het enige wat die man kan is lijfsbehoud met afbraak voetbal. Een club als Ajax heeft een Ajax trainer nodig die weet hoe de club moet spelen en welke spelers ervoor nodig zijn.

Dit trekt werkelijk op niets. Exit Steijn, Brobbey, Bergwijn en nog een aantal spelers w.a zeker Taylor...die gast is niet eens jong Ajax waard...ik vraag me echt af of de mensen die het beield uitvoeren waar aan de medicatie zitten? Hoe kom je erop?

Na hoeveel slechte wedstrijden zeg je genoeg is genoeg? Rensch? Komop die heeft nog geen fatsoenlijke pot gespeeld bij Ajax...totaal niet Ajax niveau, maar blijft staan.

Dusan Tadic had veel meer invloed moeten hebben bij de aankopen, die zag dit goed aankomen.
Wordt tijd dat er mensen met voetbalverstand de club weer gaan leiden, geen zakkenvullers die allemaal willen meegraaien. De Blindjes van de wereld.

Ja heel slecht mikautadze alles was slecht.
Vindt her sneu voor jongens als taylor vos brobbey bergwijn berghuis hato doordar hun veel meters moeten lopen voor andere die de linies ver uit elkaar houden echt waar heel bizar. Steijn ik weet niet of het zou helpen om hem weg te sturen nu gelijk, dan moet je ook een goede vervanger vinden.

Sosa Satulo dit zijn internationals die kunnen erbij Ajax opeens niks meer van? Geloof ik niet!,dit ligt 100 procent aan de trainer , deze trainer is niet gemaakt om een selectie te vormen , dit is niet zijn kwaliteit, Maduro denkt theoretisch en niet praktisch, uitvoering is super slecht, ook op het veld kwa positie kiezen pfff erg slecht,ze weten niet waar ze moeten staan en lopen, , Een ervaren trainer had deze selectie veel beter laten voetballen(, Sosa Satulo Borges Gaaei Hato Vos Bergwijn Berghuis Brobbey Avila) hadden onder een ervaren trainer veel beter kunnen renderen 100 procent

Ik vond het voetbal onder Frank de Boer vaak niet om aan te gluren, maar ik ben wel voor om hem nu terug bij Ajax te halen. Hij weet iig resultaat te halen uit middelmaat.

Nu moet je niet weer iemand zonder Ajax DNA aan het roer zetten.

Onbegrijpelijk dat hij is aangesteld; Pierre van Hooijdonk krijgt gelijk. Hij is ongeschikt . Ajax heeft niet de slechtste voetballers, maar de trainer heeft geen plan

8 oktober 2023 om 17:47

Je mag anderhalf jaar de club de vernieling in helpen en krijgt als dank 5 ton mee. Lijkt op de situatie Hoekstra/eu. Politiek alles fout doen, en nu mag hij voor een loonsverhoging van grofweg 2 ton precies het tegendeel propageren van wat hij als minister en Cda'er deed Oftewel, laat dit soort figuren liever maar thuis zitten met een salaris - want daar gaat het alleen maar om - maar laat ze nooit, maar dan ook nooit een bestuurlijke functie bekleden .want dat kost nog veel meer.

Tja, ik ben nooit zo'n voorstander van het snel ontslaan van trainers. Meestal is het een teken van onmacht of ongeduld aan de kant van het bestuur.

Maar Steijn laat in niets zien greep op dit Ajax te hebben. Er is niet of nauwelijks vooruitgang zichtbaar of enige lijn in het spel.

Dit team heeft echt meer kwaliteit dan het laat zien, maar het heeft ook een trainer nodig die het eruit haalt

Steijn is niet verantwoordelijk voor de totale chaos bij Ajax nu. En zal een prima trainer zijn voor een club uit de middenmoot, of het rechterrijtje. Maar hij gaat dit niet meer op de rit krijgen.

Ik heb net de samenvatting bekeken en met grote verbazing gezien hoe Ajax verdedigt. Als de verdediging één ding van tevoren wist, wast het; let in godsnaam op Pavlidis. Bij de eerste goal kijken er twee mensen naar de man met de bal. De speler die Pavlidis in de gaten had laat hem gewoon in zijn gezichtsveld voorlangs rennen en reageert pas als Pavlidis 1 op 1 met de keeper staat. Bij een moment in de tweede helft staat Pavlidis in de zestien van Ajax met drie Ajacieden die alledrie naar de bal kijken. Niet één iemand die naar Pavlidis kijkt, terwijl ze weten dat hij daar is, met als gevolg een vrije kopkans voor hem. Echt ongelooflijk.

Je kunt Steijn veel verwijten, maar van verdedigers op dit niveau mag je toch wel verwachten dat ze met een man kunnen meelopen? Al helemaal als je weet dat het de gevaarlijkste man van de tegenstander is. Dat is echt de basis van de basis.

Besef effe: Mocht Volendam winnen van RKC uit, en Utrecht winnen van Ajax, ( wat in beide gevallen realistisch is) staat Ajax gewoon laatste. Heb als Feyenoorder heel wat shit meegemaakt wat betreft mijn cluppie, maar heb nooit meegemaakt dat ze in een situatie waren dat ze op de laatste plaats terecht zouden kunnen komen.
Zoals Clasie vandaag tig keer zei: Bizar..

Het lijkt wel feyenoord van een paar jaar terug . Supporters die vroegtijdig weg lopen, spelers die niet voor elkaar door t vuur gaan. Man! Dit is volledig Ajax onwaardig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren