Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax betaalt bijna 20 miljoen euro voor nieuwste aanwinst

Laatste update:

Carlos Borges wordt spoedig de nieuwste aanwinst van Ajax, zo meldde transfermarktexpert Fabrizio Romano eerder op de dinsdag. De Italiaan komt nu met meer details over de transfer van de Portugese linksbuiten. Ajax betaalt een bedrag van zeventien miljoen Britse pond – omgerekend zo’n 19,8 miljoen euro – voor de negentienjarige aanvaller. Daarnaast heeft Manchester City een doorverkooppercentage én een terugkoopclausule bedongen.

Volgens de transfermarktexpert is er al een mondelinge overeenkomst tussen de Amsterdamse club en Borges. West Ham zal ondertussen flink balen, daar de club uit Londen heel dicht bij de komst van Borges leek. Ajax kwam er uiteindelijk dus tussen, en lijkt de Portugese vleugelspeler op andere gedachten te hebben gebracht. Na Branco van den Boomen en Benjamin Tahirovic wordt Borges de derde aanwinst van Ajax deze zomer. Zoals eerder al bekend was, gaat de Portugees tot medio 2027 tekenen in Amsterdam.

West Ham, dat eerder dus dicht bij het binnenhalen van Borges was, had zo’n achttien miljoen euro moeten betalen voor Borges, meldt De Telegraaf. Uiteindelijk kwam het dus niet zover, omdat Ajax de deal kaapte en bereid was om nog meer te betalen aan Manchester City. Borges, linkspoot en 1.69 meter lang, kwam overigens nog geen enkel duel in actie in het eerste van the Citizens. Wel was hij afgelopen seizoen - in het shirt van Manchester City Onder 21 - in de Premier League 2 in 24 duels goed voor liefst 21 doelpunten en 11 assists.

Feyenoord
Ondertussen weet De Telegraaf ook dat Borges eerder al is aangeboden bij Feyenoord. Wanneer dat is gebeurd, wordt verder niet gecommuniceerd. Wel zou Feyenoord de transfersom die City voor hem wilde ontvangen destijds veel te hoog hebben gevonden. Belangrijke reden van de regerend landskampioen daarvoor was dat Borges vrijwel geen ervaring op het hoogste niveau had.

Snap jij dat Ajax zoveel geld betaalt voor Carlos Borges?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is wel heel veel geld voor iemand die nog niet eens z’n debuut had gemaakt bij City.

1 augustus 2023 om 21:42

Toegegeven op YouTube lijkt het wel erg veelbelovend hoor. Tuurlijk, ik weet dat je iedereen goed kan laten lijken. Maar beoordeeld op aannames, snelheid en de rust voor de goal ziet het er veelbelovend uit. Pijlsnel ventje en doelgericht. Zitten mooie goals bij.

1 augustus 2023 om 21:50

Ja? Vind je die aannames goed? Ik zie ballen op 5 meter van zn voet stuiteren. Daarnaast vind ik z'n dribbel niet zo spectaculair. Snel, krachtig en goed voor de goal zeker, maar tecnisch echt niet zo verfijnd.

1 augustus 2023 om 21:52

Lijkt mij inderdaad veel meer een speler voor de omschakeling. Ontzettend veel goals en assists uit de omschakeling ook en door zijn snelheid.

1 augustus 2023 om 21:57

Dan zie ik een ander filmpje. Hij rent in de 16 nog op snelheid langs spelers heen, en gaat er liever buitenom zelfs. En dat niveau sla ik persoonlijk hoger aan dan de KKD. Kwaliteit.

1 augustus 2023 om 21:59

Ajax12321, jij hebt niet gejuicht toen Neres scoorde tegen Real uit de omschakeling?

1 augustus 2023 om 22:01

Ik benoem alleen wat ik zie. Neres was technisch ook geweldig. Ajax zal veel vaker in de kleine ruimtes spelen. En die goal van Neres was anders dan de meeste van Borges waar echt ontzettend veel ruimte achter de verdediging lag. Ik ben benieuwd of zijn kwaliteiten bij Ajax tot uiting komen. Vind het een vreemde transfer voor 20 miljoen. Dan zou ik toch echt voor meer zekerheid gaan als Kudus vertrekt.

1 augustus 2023 om 22:25

@Ajax12321

City U21, 38 wedstrijden, 26 goals, 13 assists
City U18, 34 wedstrijden, 24 goals, 23 assists

En hij is pas 19 jaar oud…

Dat zijn cijfers waar je wel een keer een bedrag van 20 miljoen aan kan kapot slaan. Beter dan 10-15 miljoen aan Ziyech uitgeven…

1 augustus 2023 om 22:36

In de onder19 laat iedereen mooie stats zien. Zoek bijvoorbeeld eens op Lugano Spits Zan Celar. Deed het ook niet onaardig bij Roma. Unuvar was ook een geweldenaar in de jeugd. Niet te vroeg juichen.

1 augustus 2023 om 22:37

Welke zekerheid heb je daar aan dan? Ajax heeft behoefte aan zekerheid nu i.p.v. weer talenten die zich moeten bewijzen op het hoogste niveau. Met welk niveau kunnen we de onder 21 competitie vergelijken in Engeland? Zeker lager dan ED niveau. Met Ziyech weet je wat je haalt en dat is zekerheid op doelpunten en assists in de ED. Bij Borges nog afwachten of hij dat ook op hoger niveau kan. Zeg niet dat hij het niet goed gaat doen, maar Ziyech was in mijn ogen een betere keuze met het oog op zekerheid die je nodig hebt. Neem ook even mee dat Borges nagenoeg alles op links heeft gespeeld en niet op rechts en dat hij heel veel rendement haalt uit de omschakeling wat bij Ajax minder vaak voor zal komen.

1 augustus 2023 om 22:39

Het is natuurlijk wel veel geld voor een speler die nog niet op
Hoogste niveau gespeeld heeft.
Daarnaast kon ik okk de hoogte van terugkoop clausule niet vinden maar dat is ook niet
Ideaal toxh

1 augustus 2023 om 22:56

@d-bergkamp: wat is er precies bijzonder aan die cijfers? Kom op....jeugdwedstrijden en daar betaald je dan 20 miljoen voor. De beste jongen is al 19 en heeft nog nergens zijn debuut gemaakt in een 1e elftal

1 augustus 2023 om 23:01

Laten we dan maar niet hopen dat het een Simons clausule a la PSV is. Dan ben je een dief van je eigen portemonnee.

1 augustus 2023 om 23:13

Want Simons kostte ook 20 miljoen? Die was transfervrij he. Zonder die clausule was Xavi überhaupt niet gekomen. Hij heeft ons wel de beker en de 2e plaats opgeleverd. Dat is meer dan de 20 miljoen die deze jongen kost. Weer lekker makkelijk scoren dit.

1 augustus 2023 om 23:16

Het probleem van een terugkoopclausule is dat als hij geblesseerd raakt of het tegenzit je er jarenlang aan vast zit en wanneer hij succesvol is je er maar beperkt vam profiteert.

2 augustus 2023 om 05:30

Succesvolle spelers bij Ajax kun je zoiezo maar beperkt van genieten helaas…

2 augustus 2023 om 08:10

Hoger dan kkd je weet dat psv gewoon premier league international cup heeft gewonnen toch

2 augustus 2023 om 08:13

Als deze jongen echt geweldig is verkoopt City hem natuurlijk never nooit …

2 augustus 2023 om 08:33

Als deze jongen echt niet wil verlengen en nog een contract voor één jaar heeft dan is 20 miljoen voor City ook een niet te weigeren bedrag. En ja, dat is een aanname van mij, net als dat het een aanname van jou is dat deze jongen niet echt geweldig is. Laten we het gaan zien. Ben in ieder geval blij dat er wat actie komt bij Ajax😃. Al zie ik ze liever wat verdedigers halen.

2 augustus 2023 om 10:42

@ajax12321,

Met Ziyech haal je juist helemaal geen zekerheid in huis, een speler die het een jaar lang alleen maar heeft moeten doen met invalbeurten, 0 ritme.

En daarbij, als je een spits nodig hebt, ga je totaal niets hebben aan Hakim. Daar vergelijk je 2 totaal verschillende posities. Borges is een echte afmaker ,iets dat we wel kunnen gebruiken.

2 augustus 2023 om 11:11

In ieder geval veel meer zekerheid dan een speler die nog geen minuut heeft gemaakt op profniveau. En wat bedoel je spits? Lijkt mij dat deze speler voor rechtsbuiten is gehaald als Kudus vertrekt? Terwijl het eigenlijk een linksbuiten is. Daar heb je Bergwijn al.

2 augustus 2023 om 13:04

Dat eerste snap ik niet helemaal, hoezo? Een terugkoop clausule bepaald niet hoelang iemand bij de club blijft. Daarbij kan een terugkoop clausule ook zijn dat je de eerst gegadigde bent bij een verkoop, nergens staat nog dat die prijs (zoals bij Simons) al bepaald is enkel dan is je winst "beperkt" ja. Maar als dat goed is wordt dat ook verrekend in het aankoopbedrag. Als City bijv. nu 25 wilde, kreeg Ajax hem dus nooit voor die 20.dat is al 5 in de "verrekening".

1 augustus 2023 om 21:43

Het is dan ook wel lastiger om je debuut te maken bij City dan bij Bournemouth of wat dan ook. Een Antony en Neres waren ook enorme risico's.

1 augustus 2023 om 21:48

Dit is gewoon een belachelijke transfer! Waarom halen we in godsnaam een linksbuiten, waar we er al 3!! van hebben, waar we absoluut niemand nodig hebben en geen ervaring heeft op het hoogste niveau voor 20 miljoen. Bi-zar. We moeten bezuinigen maar geven het hier dan aan uit??? Haal dan Ziyech voor 10 miljoen, geef hem een lager salaris en geef hem bij wijze van 10 miljoen tekengeld. Ben je goedkoper uit en succes verzekerd.

1 augustus 2023 om 21:51

Als jij denkt dat ziyech 10m kost kan je beter je account verwijderen

1 augustus 2023 om 21:54

Ik denk dat het echt niet heel veel hoger wordt. Chelsea wil echt heel graag van hem af. Misschien wordt het in totaal richting de 15m.

1 augustus 2023 om 22:04

Messi. Met al dat balverlies dat Ziyech gaat hebben, kan je beter er eerst voor zorgen dat het verdedigend goed staat. Anders gaat die Ajax denk ik meer slechts dan goeds opleveren.

1 augustus 2023 om 22:27

@MessiBazoer,

Ziyech voor 10 miljoen en 10 miljoen tekengeld? En dan denken dat je er op vooruit gaat? Kijk eens serieus naar deze jongen.

19 jaar!!!
City U21, 38 wedstrijden, 26 goals, 13 assists
City U18, 34 wedstrijden, 24 goals, 23 assists
City UEFA U19, 7 wedstrijden, 5 goals, 6 assists

Dit zijn cijfers als een parel!

1 augustus 2023 om 22:31

@peter Van gaal Chelsea was al rond met Al-Nassr voor 8 miljoen pond (iets meer dan 9 miljoen euro dus).
Hij zal nu niet ineens het dubbele kosten, misschien iets meer omdat Al-Nassr zijn hele salaris over had kunnen nemen en hij waarschijnlijk naar een andere club een deel gecompenseerd wil zien, maar het zal ook geen 20 worden of zo.

1 augustus 2023 om 22:32

Dit wordt de enige fatsoenlijke concurrent van Bergwijn. Ik vind het niet zo belachelijk.

1 augustus 2023 om 22:36

@D-Bergkamp dat deze jongen dit waard is geloof ik wel. En als hij op rechts had gespeeld je zeker een punt gehad. Alleen halen ze nu een linksbuiten.

Dit is toch niet de positie waar Ajax, ondanks het vertek van Tadic, zich zou moeten versterken. Je hebt Bergwijn en daar achter met Godts een leuk talent en Daramy (die ongetwijfeld al dan niet tijdelijk wel weer weg zal gaan). En dan heb je daar achter als het moet van Axel dongen nog.

Dan kun je inderdaad beter een bak met geld aan Ziyech uitgeven

1 augustus 2023 om 23:04

MessiBazoer, jij vindt dat Bergwijn het goed doet als rechtsbuiten?
Ik kan me best voorstellen dat Bergwijn naar de spitspositie gaat als Ajax er niet in slaagt om zich op deze positie te versterken.
Brobbey komt gewoon te kort voor Ajax, en aangezien Bergwijn het niet geweldig doet als rechtsbuiten zou ik dit het wel kunnen begrijpen als ze het over deze boeg gaan gooien. Hij heeft namelijk bij PSV ook al op die positie gespeeld.

1 augustus 2023 om 21:49

Het is inderdaad veel geld, maar de afgelopen jaren zijn er wel meerdere jeugdspelers bij City vertrokken zonder hun debuut gemaakt te hebben, Lavia, Sancho, Bazunu, Matondo, Trafford, Charles, etc. zijn allemaal voor rond de 10 miljoen of net als Borges richting de 20 miljoen vertrokken. En Borges behoorde, net als de andere spelers die ik hier noem, ook wel tot een van de betere spelers uit de jeugdopleiding van City.

2 augustus 2023 om 12:53

Lavia had zijn debuut gewoon al gemaakt in een bekercompetitie. En van de overigen zijn er meerdere ver voor hun 19 vertrokken.

1 augustus 2023 om 22:21

Een debuut bij City maak je ook niet zomaar… Maar goed erg veel geld inderdaad.

1 augustus 2023 om 22:30

Dat is dan ook niet zo snel gedaan bij city

1 augustus 2023 om 22:53

Niks kopen kost ook geld. Je moet toch met je concurrentie mee. Kampioen worden kost eenmaal geld.

2 augustus 2023 om 10:48

Hahaha alle haters en misgunners melden zich weer. Eerste standaard reactie "veel geld betaald" hahaha kan er wel om lachen. Tuurlijk is het veel geld. Maar dit is wat je betaald voor een toptalent van city. Echter dit is niet de vijver waar psv en feyenoord kunnen vissen. Ten eerste omdat het geld er niet is en ten tweede kunnen dat soort clubs dergelijk eventuele miskopen niet verooloven, ajax wel!

2 augustus 2023 om 11:18

@Ahmed-psv,

Valt best wel mij.
Frenkie de Jong had ook niet zijn debuut gemaakt bij City en werd verkocht voor 90 miljoen

So dat is een flinke smak geld voor deze 19 jarige!
Heeft hij al goede ervaring? Hij is mij niet bekend

1 augustus 2023 om 21:44

Enkel in de U21 van Man City, in Premier League 2 dus. Daar kan hij wel indrukwekkende cijfers overleggen overigens, net als in de U19 eerder. Maar bij de senioren (nog) geen ervaring.

1 augustus 2023 om 22:29

@Sanderr

Dit zijn extreem indruk wekkende cijfers in mijn ogen. Hij loopt al drie seizoenen meer dan 1 G/A per wedstrijd…terwijl hij als 19 jarige in de U21 voetbalt met oudere spelers.

Laat maar komen..

1 augustus 2023 om 22:48

Ja absoluut mee eens hoor, zeer indrukwekkende cijfers in de U18 en U21, ook in de Youth League overigens. Zoals ik elders ook al schreef: echt een knaller van een talent, absoluut. Maar wel heel duur en eigenlijk ook een linksbuiten. Hopelijk kan ie ook op rechts zulke cijfers overleggen, dat zou geweldig zijn hahah!

1 augustus 2023 om 23:19

Extreem indrukwekkend. Het zijn wel maar jeugdelftallen he? Ik zou zelf de verwachtingen wat temperen, het is toch een jonge jongen die nog helemaal niks heeft laten zien op hoog niveau. Er zijn zat voorbeelden van jeugdspelers die alles aan flarden schoten in de jeugd maar waar je nu niks meer van hoort. Ik vind het extreem veel geld voor een speler die zich nog niet op hoog niveau bewezen heeft. Als het verkeerd uitpakt, is dit een gigantisch risico geweest. Het zou mooi zijn als het een geweldige speler blijkt te zijn. Maar ik moet het allemaal nog maar zien.

2 augustus 2023 om 07:42

Jij denkt echt dat de redder gevonden is lijkt het.
Dit zijn jeugd statistieken.

☕️

2 augustus 2023 om 08:36

Dat iemand dit overtuigende cijfers vindt, betekent nog niet dat diegene het ook de redder van Ajax vindt. Dat wil vooral jij er heel graag van maken.

1 augustus 2023 om 21:44

“Borges, linkspoot en 1.69 meter lang, kwam overigens nog geen enkel duel in actie in het eerste van the Citizens. Wel was hij afgelopen seizoen - in het shirt van Manchester City Onder 21 - in de Premier League 2 in 24 duels goed voor liefst 21 doelpunten en 11 assists.“

Een flinke gok, maar ik heb er vertrouwen in. Benieuwd hoe veel die terugkoopclausule bedraagt. Laat maar komen.

1 augustus 2023 om 21:50

Welk vertrouwen precies? Dat hij onze recordaankoop Bergwijn er uit gaat spelen of hoe moet ik het zien? Met Godts hebben we al een talent daar achter, met dezelfde ervaring. Namelijk 0. Bij mij is al het vertrouwen in Mislintat in een keer weg 👋🏼

1 augustus 2023 om 21:56

Gezien het een linkspoot is en er eigenlijk nooit meer met een linkspoot op links gespeeld wordt, gok ik dat deze jongen voor de rechtsbuiten moet gaan. Als Ziyech dan nog komt, dan kan je zomaar ineens een hele leuke aanval en prima middenveld hebben. Op naar versterkingen voor de defensie.

1 augustus 2023 om 21:59

Een gezond optimisme in plaats van dat eeuwige gejank van de laatste weken, dat hij te boek staat als een groot talent met geweldige cijfers in zijn competitie (zeker voor een vleugelspeler), en de mogelijkheid om zich ook op rechts te ontwikkelen tegen de mindere goden in de Eredivisie.

Ik gok dat hij niet gehaald is met de belofte dat hij die recordaankoop eruit speelt, maar dat hij zich op de andere flank kan bewijzen en zich in de basis kan spelen.

Van wat ik hier meekrijg was dat vertrouwen in Mislintat bij een deel er Ãâ¼berhaupt nooit, dus voeg je bij hun praatclubje zou ik zeggen. Eén van de twee aankopen van Mislintat is misschien wel de beste speler in de voorbereiding geweest tot nu toe, en éã©n van de weinige lichtpuntjes. Ik snap niet waarom je vertrouwen dan "in éã©n keer" weg moet zijn als hij nog een aankoop binnenhaalt.

1 augustus 2023 om 22:01

Dat is toch van de zotte? Je haalt dus een speler voor een enorm bedrag, om hem dan vervolgens op een positie te zetten wat niet de zijne is..

Bergwijn kon zogenaamd ook vanaf rechts, we hebben toch gezien hoe dat afgelopen is?

1 augustus 2023 om 22:02

Afgelopen seizoen wordt Bergwijn helemaal afgezeken en nu wordt er mogelijk een concurrent gehaald voor hem, en dan is het nog niet goed. Een ding is zeker, zowel verdedigend als aanvallend is er versterking nodig. Conceicao bleek te licht, Kudus vertrekt waarschijnlijk, Berghuis wellicht ook. Daramy bewijst zich ook nog niet en er ontbreekt een 2e spits.

1 augustus 2023 om 22:06

@AjaxxxLove, Vertrouwen weg is inderdaad overdreven. Heb het juist ‘opgenomen’ voor Mislintat hier de afgelopen weken.

Verder blijf ik er wel echt bij dat ik het een (op voorhand) onverstandige/overbodige aankoop vind.

Zeker met een terugkoop clausule etc. Maar misschien zit ik er naast en bewijst hij m’n ongelijk.

Ben er alleen nooit een voorstander van om een speler te kopen, en vervolgens op een andere positie neer te zetten.

1 augustus 2023 om 22:10

En ik blijf erbij dat ik denk dat er een solide plan en basis klaarligt, en dat Mislintat niet de knip trekt voordat hij er zeker van is dat het een schot in de roos is/kan zijn.

Alsof zo'n Borges op het laatste moment West Ham skipt en naar de Eredivisie vertrekt, terwijl er geen (realistisch) ontwikkelplan aan hem wordt voorgelegd.

1 augustus 2023 om 22:17

Maar dat zeg ik toch ook niet? Volgens mij weet Mislintat heel goed wat hij wil, ben ik zeker met je eens. Maar Borges speelt altijd vanaf links, dan is het toch onverstandig om hem ineens op rechts neer te gaan zetten? Want dat gaat natuurlijk gebeuren, want op links heb je Bergwijn en Godts al. Even los of dit een groot talent is dan hè, dat lijkt me overduidelijk

1 augustus 2023 om 22:20

@Messibazoer. Misschien een wat vreemde gedachte. Maar Bergwijn spits zou wel eens een reële optie kunnen worden als Brobbey zo doorgaat. Nu is Bergwijn geen fantastisch aanspeelpunt ofzo, maar qua kwaliteiten is het niet super verschillend en Bergwijn lijkt toch wat beter met de kansen om te springen dan Brobbey.

1 augustus 2023 om 22:41

In de beelden die ik heb gezien lijkt hij ook goed te zijn met z’n “zwakkere” linker. Daarmee komt hij schat ik in aanmerking voor rechtsbuiten. Ervan uitgaande dat Kudus vertrekt heb je links: Bergwijn/Godts en rechts Borges/Concencaoi. Waarbij Godts en Borges allebei aan beide zijdes kunnen spelen! Ik zou het toejuichen, want we hebben kwaliteit nodig en dit lijkt mij een speler die het verschil maakt.

Overigens leuk om te horen dat Ajax zicht roert op de markt, maar hoop snel vuurwerk voor de verdediging. Hoop daarbij in ieder geval op Mbuyamba van Volendam!

1 augustus 2023 om 22:43

In de beelden die ik heb gezien lijkt hij ook goed te zijn met z’n “zwakkere” been. Daarmee komt hij schat ik in aanmerking voor rechtsbuiten. Ervan uitgaande dat Kudus vertrekt heb je links: Bergwijn/Godts en rechts Borges/Concencaoi. Waarbij Godts en Borges allebei aan beide zijdes kunnen spelen! Ik zou het toejuichen, want we hebben kwaliteit nodig en dit lijkt mij een speler die het verschil maakt.

Overigens leuk om te horen dat Ajax zicht roert op de markt, maar hoop snel vuurwerk voor de verdediging. Hoop daarbij in ieder geval op Mbuyamba van Volendam!

1 augustus 2023 om 22:59

@inkemontana: dus er zijn hier Ajax supporters die helemaal hypen op zijn statistieken in potjes tegen andere tieners.....dat betaal je daar 20 miljoen voor en dan ga je hem op een andere plek zetten dan de plek waarop hij volgend sommigen die buitenaardse statistieken heeft gehaald?

1 augustus 2023 om 23:51

@inkemontana: Nooit met een linkspoot op links gespeeld wordt.. wacht.. Ben je Tadic nu al vergeten?

2 augustus 2023 om 09:35

@regulator. Ja dat gat in mijn hart is te groot, dus ik vergeet 'm maar liever. Nee, maar Tadic is wel een hele ander type speler dan dat deze jongen dat is. Meer een spelverdeler, waar dit me meer een type diepe vleugelspeler lijkt (a la Neres/antony). Ik zie het wel gebeuren dat we nu 2 snelle vleugelsplers gaan krijgen met Bergwijn en deze jongen. Of Kudus blijft en krijgt de spelverdeler rol aan de rechterkant, en deze jongens moeten het voor de rest van de minuten met elkaar uit gaan vechten.

2 augustus 2023 om 11:51

Bergwijn...wilde niet op rechts...dan snap je meteen waarom hij minder speelde.

1 augustus 2023 om 21:50

Nou ben heel benieuwd naar de verdere details. Eerst maar even afwachten nog

1 augustus 2023 om 21:50

De terugkoopclausule die bij West ham werd genoemd was 45-47 miljoen pond. Ik ga er vanuit dat die ongeveer gelijk zullen zijn.

1 augustus 2023 om 21:57

Als dit waar is, is dat nog een relatief eerlijk regeling

1 augustus 2023 om 22:03

50 miljoen euro, dan kan je er 30 miljoen winst op maken als hij het goed doet. Dat is inderdaad heel aardig. Hij moet het wel laten zien op rechts. Nu nog een spits zodat Brobbey eens wat concurrentie en motivatie krijgt, en twee verdedigende versterkingen (cv en linksback) en hopen dat Alvarez en Berghuis blijven maar Daramy Wijndal Klaassen Sanchez nog weg gaan.

1 augustus 2023 om 22:12

Dat zou wel een topdeal zijn. Mits hij het goed doet heb je eigenlijk een gegarandeerde verdubbeling van zijn aankoopprijs. Doet hij het minder kan je hem waarschijnlijk nog voor 15 miljoen+ slijten.

Wel interessant wat dat doorverkoop percentage dan betekent. Buiten de discussie dit dit seizoen opeens op duikt op VZ (betekent een gerapporteerd doorverkoop percentage een daadwerkelijk doorverkoop percentage, of slechts een doorverkoop percentage over de winst), zou dit betekenen dat City dit percentage weer van de terugkoop optie af mag halen (lees: zij krijgen 'X' bedrag 'terug' van het geld wat ze aan Ajax betalen), of geldt dit enkel wanneer de speler naar een andere club verkast?

1 augustus 2023 om 22:13

Het is natuurlijk geen garantie dat City hem terughaalt als hij het goed doet. City is wel echt het hoogste van het hoogste, je moet heel bijzonder zijn willen ze hem terugkopen voor 50 miljoen straks.

1 augustus 2023 om 22:39

Als dat bedrag klopt is dat een prima clausule, 50-55 miljoen euro is zeker niet verkeerd.
Het is ook niet alsof elke speler van Ajax voor 90 miljoen weg gaat

Ze kunnen beter een volledig nieuwe achterhoede kopen.

20M, een terugkoop clausule, een doorverkooppercentage voor een jeugd speler op een positie waar Bergwijn speelt en een van de grotere talenten Godts. Iemand die me kan uitleggen wat Ajax hier mee op schiet? Echt als we het over tekort aan geld en gezond beleid hebben is dit de meest idiote actie in de clubhistorie.

En ja hij kan op rechtsbuiten daarom halen we ook een linksbuiten, net zoals Tadic en Bergwijn ook op rechtsbuiten kunnen..

1 augustus 2023 om 21:44

Of het valt allemaal wel mee met het tekort aan geld.

1 augustus 2023 om 21:50

Dat valt sowieso wel mee. De salarishuishouding moest op peil gebracht worden en je kan natuurlijk niet een positie driedubbel bezetten waardoor er eerst spelers uit moesten. Maar met dat laatste is een linksbuiten voor flink wat geld aankopen inderdaad wel weer raar. Ajax heeft echt al jaren een fixatie voor linksbuiten lijkt wel haha. Edit; ik zie nu dat ie een linkspoot is. Dan denk ik dat ie toch vanaf de rechtsbuiten moet gaan komen.

1 augustus 2023 om 22:43

Hij speelde vorig jaar wel voornamelijk vanaf links.
Geen idee of hij daar stond uit nood of omdat er op rechts een ander groot talent speelde en liever van rechts komt, maar die mooie stats die hij kan voorleggen kwamen dus vooral vanaf linksbuiten

1 augustus 2023 om 23:22

@Inke, zijn positie is linksbuiten en daarop is hij gescout... Ik blijf erbij dat als je een rechtsbuiten wilt, je een speler zoekt die daar gewend is om te spelen. Het aantrekken van een speler uit een weinig zeggende jeugdcompetitie voor dit immense bedrag, met terugkoopclausule en doorverkooppercentage voor een positie (linksbuiten) waar eigenlijk bijna het minst behoefte is aan een versterking.... Terwijl er wordt gezegd dat er financieel orde op zaken gesteld moet worden... En andere posities echt veel nijpender zijn.... Ik mag toch hopen dat Mislintat nog 80 miljoen kan gaan spenderen om daar orde op zaken te stellen, want als deze aankoop inhoud dat er zo geen geld meer is voor een back, extra (goede!) centrale verdediger en/of spits.. Er gaat dan iets helemaal verkeerd.

1 augustus 2023 om 23:42

Godts hebben ze toch ook als rechtsbuiten gebruikt tijdens de oefenwedstrijden . 1 goal en 1 assist ?

1 augustus 2023 om 21:46

Best apart inderdaad. Hij heeft slechtst 1 potje op rechtsbuiten gespeeld (volgens Transfermarkt). Je wilt toch het optimale uit iemand halen, deze jongen is vanaf links duidelijk het best en daar staat de duurste aankoop ooit met Bergwijn.

1 augustus 2023 om 23:24

Ja, en op rechts houden we vooralsnog waarschijnlijk alleen Chico over en eventueel Berghuis... En dan alleen Brobbey voor de spits... Linksbuiten leek mij in aanvallend opzicht onze laatste zorg.

2 augustus 2023 om 11:14

@ajaxnl,

Ik zou er niets van verschieten als we gaan spelen met een middenveld(in de veronderstelling dat Alvarez vetrekt) met v/d Boomen - Berghuis - Bergwijn.
Deze jongen aan de linkse kant, aan de rechtse kant Godts/concenciao en de spits Brobbey.

Ik juich het trouwens wel toe als Bergwijn als nummer 10 zal gaan spelen, veel diepgang en is goed in de kleine ruimtes.

Rulli/Aankoo
Rensch
Sulato
Hato
Salah Eddine
v/d Boomen
Berghuis
Godts/Concen
Bergwijn
Borges
Brobbey
1 augustus 2023 om 21:48

Lijkt me dat een vertrek van Kudus en Daramy dan dichtbij is. Anders is dit echt niet te rijmen inderdaad. Overigens kan deze jongen ook rechtbuiten dacht ik en wellicht dat ze Bergwijn als spits willen gebruiken?

1 augustus 2023 om 21:59

1 wedstrijd als rechtsbuiten gespeeld

1 augustus 2023 om 21:53

Godts kan ook prima aan de rechterkant uit de voeten is gebleken tijdens de oefencampange

1 augustus 2023 om 22:21

HIj kan op links en rechts uit de voeten en ik denk dat hij ook in de spits kan.bergwijn heeft aangetoond wisselvallig te zijn en daarnaast gaat Kudus zo goed als zeker weg. Dus versterking is nodig, zeker iemand die op links en rechts kan spelen en heel veel scorend vermogen heeft.

1 augustus 2023 om 23:27

Dat eerste wordt over bijna elke buitenspeler gezegd, maar blijkt vaak toch een stuk minder makkelijk te gaan in de praktijk. Zelf blijf ik erbij dat als je een rechtsbuiten zoekt, je ook echt iemand moet zoeken die gewend is daar (structureel) te spelen en dat invult zoals je het wilt hebben. Om 20 miljoen te besteden aan een linksbuiten uit een soort jeugdcompetitie in de hoop dat het een succes wordt op rechtsvoor... Ik zou dan echt een rechtsbuiten hebben gekocht.

Holy shit zeg dat is wel een erg dure transfer op dit moment, lijkt me.. Erg benieuwd naar deze jongen want hij schijnt wel echt een knaller van een talent te zijn maar dit geld had je beter elders (lees; centraal achterin met name) kunnen investeren. Ga er vanuit dat Daramy in ieder geval sowieso verkocht zal worden dus.

1 augustus 2023 om 21:44

En het is ook een linksbuiten. Terwijl je daar Bergwijn nog hebt staan.
Vrij bijzondere transfer, is een van de weinige posities die goed bezet zijn.

1 augustus 2023 om 21:47

Ja daarom met name. Zoals ik in voorgaand topic ook al aangaf: de linksbuiten positie is zo ongeveer de enige waar Ajax geen versterking nodig heeft. Lijkt me dan dat deze jongen met Bergwijn op LB gaat concurreren (wat al vrij bizar is gezien de aankoopsommen van beide heren) en dat Godts zich meer gaat focussen op de rechterkant. Edit: Of deze jongen wordt meer als rechter aanvaller gezien, hij is wel linksbenig namelijk.. Daramy hopelijk nog voor een mooie duit proberen te slijten deze transferperiode.

1 augustus 2023 om 21:48

Mijn gevoel zegt me dat Sutalo wel komt. Dan kan er in ieder geval rust in de tent komen en kan Mislintat achter de schermen verder kijken.

Ivanusec er nog bij wegkapen zou helemaal genieten zijn.

1 augustus 2023 om 21:50

Want jullie hebben nog een linksbuiten nodig naast Bergwijn en deze kerel?

1 augustus 2023 om 21:54

Ja het streven dit jaar is vooral veel keepers en linksbuitens opstellen.

1 augustus 2023 om 21:58

Beste linkerkant van Europa met 4 linksbuitens, doet niemand ons na.

1 augustus 2023 om 22:20

Je bedoelt de duurste linkerkant?

1 augustus 2023 om 23:29

Met de komst van Sutalo rust in de tent? Dat zou, mits onder goede voorwaarden, een topaankoop zijn. Dat zeker, maar dan nog zijn er 3 andere posities achterin onderbezet qua kwaliteit en/of in de breedte. Dan zou je alsnog 2 backs en echt minimaal 1 centrale verdediger moeten halen.

Een buitenkansje is dit. Maar een enorme gok. Ajax moet wel het risico wel nemen vindt ik. Hij moet er wel gelijk staan. geen flauwekulletjes, als 'moet aan het ajax-systeem' wennen.

Bijzondere keuze met het "beperkte" budget dat Ajax schijnt te hebben. Hij speelt toch op de positie van Bergwijn? Hopelijk kan iemand mij uitleggen waarom dit een goed idee is en/of een logische keuze.

1 augustus 2023 om 21:49

Zou alleen logisch zijn wanneer Bergwijn op het punt staat om te vertrekken en dat deze speler als 1e keuze wordt aangetrokken, heb er geen andere positieve verklaring voor.

1 augustus 2023 om 21:54

Enige andere redenen die ik kan bedenken is dat hij ook bewezen heeft op rechts te kunnen. Of dat Bergwijn een optie op 10 of in de spits wordt.

Dat laatste heb ik al eerder hier geopperd maar dan had ik verwacht dat Steijn ook wel wat minuten in een oefenwedstrijd voor Bergwijn had geregeld op die positie.

2 augustus 2023 om 07:15

Dat idee had ik ook al. Waarom niet gewoon proberen met Bergwijn in de spits als je het niet ziet zitten in Brobbey?

Veel geld natuurlijk, al ben ik wel te spreken over de aanstaande komst van Borges. Ik hoop alleen niet dat er Xavi Simons of Angeliño-achtige terugkoopclausules in zullen staan, maar dat er clausules in zullen staan dat hij sowieso langer dan 1-jaar bij Ajax speelt en dat zowel Ajax als Borges er sportief vooral profijt van zullen hebben. Uiteindelijk dan pas financieel, maar het sportieve moet vooropstaan.

Ik ken hem eigenlijk pas sinds het afgelopen seizoen. Niet heel goed, maar wel veel verhalen over hem gehoord. Als ik afga op zijn statistieken in de jeugd, dan haalde hij een top rendement en natuurlijk was dat in de jeugd maar daar is het niveau ook gewoon hoog en goed. Borges is een linksbenige linksbuiten, maar aangezien tegenwoordig vrijwel alle vleugelaanvallers met hun verkeerde been aan de verkeerde kant spelen (linksbenige spelers op rechts, rechtsbenige speler op links) denk ik dat Borges uiteindelijk op rechts zal komen te spelen.

Zal daar ook wel een goed rendement qua goals en assists halen verwacht ik en Ajax heeft natuurlijk behoefte aan een rechtsbuiten. Mislintat is TD, maar ik denk dat hij ergens nog een beetje rondkijkt als een scout gezien de komst van Tahirovic en nu dus waarschijnlijk Borges. Vind ik alleen maar goed dat hij ook naar dit soort spelers kijkt, maar ook naar ervaring lijkt te kijken.

Ramaj
Rensch
Sutalo
Hato
Wijndal
vd.Boomen
Tahirovic
Borges
Spertsyan
Bergwijn
Brobbey
1 augustus 2023 om 21:53

Maar je haalt toch geen speler die aantoonbaar beter presteert op links om hem vervolgens als rechtsbuiten op te stellen? Dan had je beter voor hetzelfde bedrag Nuamah gekocht en had je in ieder geval dat stukje zekerheid.

Als ik die opstelling bekijk staan de tranen weer in m'n ogen als ik onze backs zie

1 augustus 2023 om 22:01

VI meld nu net dat Ajax interesse heeft in Maatsen voor linksachter.

Geen idee wat er allemaal gebeurt daar maar heb het gevoel dat de nieuwe pinpas van Sven vanmiddag bij de post zat.

1 augustus 2023 om 22:05

Maatsen is totaal niet realistisch. Die speelt een top voorbereiding bij Chelsea en zal daar gewoon blijven

1 augustus 2023 om 22:23

Ik heb Nuamah zelf inderdaad hier ook al een paar keer genoemd. Vind ik ook een hele goede, maar zal denk ik net zoveel risico zijn als Borges. Het enigste verschil zal zijn dat Nuamah waarschijnlijk een stuk goedkoper (rond de 10 miljoen) zal zijn en al ervaring heeft op het hoogste niveau in Denemarken.

Met alle respect, ik denk niet dat het niveauverschil tussen de Premier League 2 en de Deense-competitie super groot zal zijn. Ook in de Premier League-2 lopen er talenten van een heel goed en hoog niveau rond.

Maar we gaan het zien. Buiten dat ik Nuamah ook graag had gezien en dat Borges veel geld heeft gekost, ben ik wel te spreken over deze transfer.

1 augustus 2023 om 21:56

Hij schijnt te zijn aanbevolen door de hoofdscout die eerder bij Man. City werkte. Naar welke ervaring heeft Mislintat precies gekeken tot nu toe? Van den Boomen 1 seizoen Ligue 1 ervaring. Tahirovic aantal invalbeurten bij Roma, nu een speler voor 17 miljoen pond die alleen in City o21 heeft gespeeld. Er moet echte ervaring bij. Waarom heeft Ajax trouwens behoefte aan een rechtsbuiten als Kudus er nog is?

1 augustus 2023 om 22:19

Van den Boomen heeft natuurlijk aardig wat ervaring opgebouwd de afgelopen jaren, maar als Sutalo bijvoorbeeld komt haal je ook een relatief ervaren speler binnen die al bijna 10 interlands voor Kroatië heeft gespeeld en al behoorlijk wat wedstrijden voor Dinamo Zagreb (nationaal en internationaal). Daar doel ik meer op op de spelers met wat meer ervaring.

En Kudus heeft de afgelopen 3 of 4x niet meer meegetraind wegens blessureleed. Schijnbaar is hij sinds vorige week ook in onderhandeling met Chelsea en iets zegt mij dat een transfer van Kudus naar Chelsea uiteindelijk wel rond zal komen. En van oorsprong is Kudus natuurlijk een middenvelder, die de afgelopen maanden in een vrije rol vanaf rechts speelde en dat uitstekend deed maar Ajax heeft sowieso vleugelaanvallers nodig dus snap ik de komst van Borges wel.

Dat het veel geld is, is een ander verhaal. Maar anders had je alleen Berghuis, Conceição, Berrgwijn en Daramy op de vleugels en moest je dat aanvullen met Godts en van Axel Dongen (helaas blessuregevoelig). Las eerder vandaag ook dat FC Kopenhagen Daramy graag definitief wilt terughalen en dat ze daar mee bezig zijn en Berghuis op rechtsbuiten is het 'm gewoon niet, die moet gewoon als 10 spelen en dan wordt het toch wel krap wat betreft vleugelaanvallers.

1 augustus 2023 om 22:30

Van den Boomen heeft weinig relevante ervaring bedoel ik daarmee. Maar hij was gratis dus kan je er prima bij hebben. Sutalo heeft dat wel (CL en Kroatië). Met Kudus heeft Ajax nog geen buitenspelers nodig, alleen als hij vertrekt. Bergwijn, Godts, Kudus en Conceicao was al een goede bezetting. Dus Kudus moet wel gaan, alleen dat je dan weer een ontzettend duur talent haalt vind ik vreemd.

1 augustus 2023 om 23:00

Niet slecht, je gaat ervan uit dat Alvarez en Kudus beiden vertrekken? Op Links centraal of achterin moet nog wel wat gebeuren. Wijndal kan eigenlijk gewoon niet. Maatsen wordt nu genoemd

1 augustus 2023 om 23:35

En het is ook een enorme gok als we verwachten dat Hato een heel seizoen lang top gaat presteren. Maakt een hele goede indruk hoor, maar komt net kijken...

Is er dan toch meer te besteden? Of is dit een pure paniek aankoop op hoop van zegen? Men hoort en ziet half NL morren omdat aankopen uitblijven. Maar er moeten 2 CV’s bij (basis waardig), een nummer 10 en nog een spits. Eigenlijk ook backs maar zo te horen hoeven we daar weinig te verwachten. Deze gozer ziet er wel veelbelovend uit qua spel en stats maar ja, 2e van City wat zegt dat? En dan 19M? Is wel in contrast met wat Mislintat al weken loopt te lullen met z’n we moeten op de centen letten en blabla. Dan kan je die 25M voor een Sutalo die urgenter is en meer bewezen heeft liever meteen aftikken.

Heel veel geld maar als je vooraf had gezegd we ruilen ‘m tegen Bassey had ik het wel een goed idee gevonden.

Mislintat heeft beloofd om een vervanger aan te trekken voor Tadic, bij deze dus. Scoort veel dus in dat opzicht prima vervanger.

Xavi simonsje incoming haha. Terugkoop clausule 🤣

1 augustus 2023 om 21:55

Ga er vanuit dat als je het risico om bijna 20 miljoen af te tikken dat de terugkoopclausule minimaal 50 miljoen is.

Dat gezegd hebbende teken ik voor een Simons scenario als hij net zo goed speelt.

1 augustus 2023 om 21:58

Waarschijnlijk rond de 45-50 miljoen euro, dus wat dat betreft meer dan prima. Die gaat City niet meteen terug halen na 1 seizoen. Niet zo dat het een no brainer van 4 miljoen is.

1 augustus 2023 om 23:37

Vraag mij wel of of dat doorverkooppercentage dan ook geldt. Als dat 20% is en de clausule 45 miljoen, kom je uit op zo'n 37 miljoen? En dat is voor een City geen bijzonder bedrag als ze hem volgend jaar leuk zien spelen in Europees verband...

2 augustus 2023 om 03:22

Lijkt me een zeldzame combinatie een terugkoopclausule waarop ook de afgesproken doorverkooppercentage geldt. Als dat wel het geval is vind ik de terugkoopclausule erg karig.

2 augustus 2023 om 11:50

Verschil is dat Ajax nooit een terugkoopclausule van maar 6 miljoen zou doen maar dat dat gewoon tientallen miljoenen gaat zijn



Was ik al bang voor, veel maar dan ook veel te veel betaald voor een jeugdspeler en ook nog eentje die op een positie speelt die al best prima bezet is momenteel. Die terugkoopclausule mag behoorlijk hoog zijn hoop ik. Gezien het feit dat Ajax het toch wat zuiniger aan wil doen en er andere posities zijn waar dringend versterkingen nodig zijn lijkt me dit wanbeleid ten top. Bizarre aankoop.

2 augustus 2023 om 11:49

Lijkt me.... wederom nergens op gebaseerd. Ik denk dat onze Kelvin de Lange hem wel heel goed kent he. Dit doen ze niet zomaar

Ik vermoed dat hiermee wordt ingespeeld op een vertrek van Daramy en/of Kudus. In dat opzicht is de transfersom en de aankoop in mijn ogen gewoon gerechtvaardigd.

Ik ga ervan uit dat Kelvin de Lange hier ook een rol in heeft gespeeld.

Wat een ongelooflijk wanbeleid bij ajax

1 augustus 2023 om 22:19

Verklaar je nader. Jij weet kennelijk wat de komende in- en uitgaande transfers zijn.

Vooropgesteld vind ik het veel geld, maar ik hoop dat hij als rechtsbuiten is gehaald, gezien hij een linkspoot is. Ik zou het teveel geld vinden voor een invaller van Bergwijn.

Homegrown speler, tenzij hij 2x z'n kruisband scheurt valt het risico mee. Zelfs met Bassey viel de schade mee en die kon totaal niet voetballen en matig verdedigen. Deze jongen past veel beter bij Ajax. Vind dit echt een prachtige transfer, hopelijk kan ie zich snel aanpassen.

Zouden ze in Bergwijn toch meer een spits zien dan een linksbuiten? Ik zou het in ieder geval toejuichen.

Een talentvolle speler kopen, beter laten worden en weer verkopen is normaal voor eredivisie teams. Echter 20 miljoen voor een talentvolle speler ? Dat is echt flinke risicovolle investering.

Helemaal omdat deze jongen, met alle respect, nog niet goed genoeg is om überhaupt aan te sluiten bij het eerste.

Een bedrag onder de 10 miljoen had ik volkomen begrepen, maar die is extreem veel.

Leg dan 20 miljoen neer voor Mike Tresor. Ook nog redelijk jong. En al bewezen in de eredivisie en op het hoogste Belgische niveau.

Een soort Daramy 2.0. De eerste beelden van Daramy waren ook veelbelovend. Moest nog een groter talent zijn dan Sulemana. Nou, dat hebben we kunnen zien. Dus het blijft afwachten. En dan heb je ook nog eens de Simons constructie. Lukt het niet met Borges, heeft Man. City de transfersom binnen. Lukt het wel, lekker terugkopen voor hetzelfde bedrag. Dus eigenlijk is dit een verkapte verhuur. Maar goed, positief is dat er eindelijk gehandeld wordt. Ook met een tweede keeper en misschien zelfs een linksback.

1 augustus 2023 om 23:10

Tuurlijk, terugkopen voor hetzelfde bedrag. Wat denk je zelf? Sven is niet gek hoor.

1 augustus 2023 om 23:42

Ben jij er bij geweest?

2 augustus 2023 om 08:44

Jij doet precies de omgekeerde aanname terwijl je er ook niet bij bent geweest. Beetje een pot en ketel verhaal en behoorlijk hypocriet.

2 augustus 2023 om 11:31

Klopt. Maar ik duid het vervolg waar Ajax het risico loopt en niet Man. City. En natuurlijk zal die terugkoopoptie wel wat hoger zijn dan het aankoopbedrag. Maar dat horen we vandaag wel wanneer hij wordt gepresenteerd. Of over exact terugkoopbedrag wordt niet gesproken. Dat kan ook nog…

2 augustus 2023 om 11:26

Dat is niet waar; Sulemana was de eerste keuze alleen die ging naar een andere club.

Veel geld voor een speler die het eigenlijk nog moet laten zien. Wordt het nog een Conceicao? In de filmpjes die ik zag deed hij me vooral aan Brobbey denken. Hij scoort makkelijk maar z'ntechniek, aanname, zag er niet zo goed uit en hij beweegt een beetje moeizaam. Al met al lijkt het me veel geld voor een gokje.

Kan iemand aub Ajax weer op het juiste spoor zetten? Want dit gaat helemaal verkeerd aub zeg wat een risico voor een speler die zich niet heeft bewezen. Ongelofelijk wat er allemaal gaande is bij Ajax.

Wat een abnormaal slechte deal. Nagenoeg 20 miljoen euro betalen, een verkoopclausule en een terugkoopclausule bedongen door de tegenpartij. Waarvoor? Een 19-jarige aanvaller die enkel in jeugdelftallen en in de PL2 heeft gespeeld. Weliswaar goede cijfers, maar het is een enorme gok.

Bijna 20 miljoen euro voor een speler die het alleen bij jeugdelftallen heeft laten zien... Heel bijzonder en heel erg gewaagd van Ajax. Ik snap de euforie niet bepaald. Ik vind het nogal een behoorlijk risico. Het is geen misselijk bedrag voor een speler die nog niks bewezen heeft. Zijn statistieken bij de City jeugd zijn goed, maar dat zegt mij verder niks. City plukt al jarenlang alle grote talenten wereldwijd weg, die verpulveren volgens mij bijna alle jeugdteams in Engeland. Ajax zal ongetwijfeld overtuigd zijn van deze speler, anders leg je dit bedrag niet neer. Maar ik vraag me echt af of dit nou verstandig is. Ik ben in ieder geval razend benieuwd. Het zou leuk zijn als het een parel van jewelste is! Als het een flop is, gaat het een hele hele hele pijnlijke flop worden.

2 augustus 2023 om 00:00

Verpulveren is niet het juiste woord.
City is kampioen geworden met 80 doelpunten voor in 26 duels. (Gemiddeld 3 doelpunten per wedstrijd.
En deze jongen is daarvan betrokken bij 33 goals (22 goals en 11 assists).

2 augustus 2023 om 11:44

Wij hebben een nieuwe hoofdscout die van Man City komt he. Die kent hem al jaren. Reken er maar op dat ze dit niet zomaar doen.

Volgens mij is deze speler op initiatief van de nieuwe Ajax scout - ex scout van Man. City - de Lange, gehaald. Die zal hem wel kennen. Al vind ik dit ook een groot risico voor dat bedrag. Vooral om dat er volgens ingewijden bijna niks mogelijk was bij Ajax. Dus vermoed ik dat er nog wel wat spelers zullen vertrekken.

20 miljoen voor een spelertje dat zijn profdebuut nog moet maken. Tsja. Belachelijk eigenlijk.

Filmpjes zien er wel veelbelovend uit, hele snelle jongen dit. Goede afronding met links en rechts, houdt ook redelijke controle over de bel op snelheid (niet perfect). Denk dat hij ook prima van rechts kan komen als ik zijn speelstijl zo zie, hij maakt graag loopacties achter de verdediging. Lijkt me een prima speler om erbij te hebben die altijd voor gevaar kan zorgen.

2 augustus 2023 om 11:25

Alleen wanneer heeft ajax ruimte achter de verdediging van de tegenstander?

2 augustus 2023 om 17:52

Wat dat betreft zou je zeggen dit is weer een Daramy gevalletje ja. Denk wel dat deze Borges iets meer in zijn mars heeft maar dat is slechts gebaseerd op wat Youtube beelden (die van Daramy zagen er ook aardig uit, maar had wel iets minder controle over zijn acties, en waren een stuk minder beelden van).

Antony was bijvoorbeeld ook wel handig in die één-tweetjes, waar hij gebruik kon maken van zijn snelheid om achter de verdediging te komen. Daar hoeft niet altijd veel ruimte voor te zijn, zeker met spelers als Berghuis en vd Boomen die die balletjes goed strak kunnen geven. Buiten dat, Ajax scoort alsnog redelijk vaak uit een omschakeling, zeker Europees (dan komen zelfs de meeste goals daaruit geloof ik). Snelheid gepaard met een goede techniek is nog altijd een wapen in het voetbal.

Maargoed, ik wil ook niet teveel verwachten eigenlijk, wilde alleen even sharen wat ik gezien had. Het kan zomaar zijn dat hij toch tegenvalt in het systeem van Ajax met weinig ruimte. Ik heb wel goede hoop omdat de ex-hoofd jeugdopleiding nu de hoofdscout is van Ajax, die zal hem wel goed kennen en dus weten dat hij kan renderen bij Ajax.

Heel boekverslag, maar nee klopt Ajax heeft in de competitie niet veel ruimte achter de verdediging van de tegenstander.

Het zou ook kunnen dat ze Bergwijn achter Brobbey gaan neerzetten. En dan Berghuis op rechtsbuiten, en dit talent op de linksbuiten. Dan heb je nog steeds een mooie voorhoede lopen. En kan hij gewoon op de positie gaan spelen waar hij deze mooie statistieken kan overleggen.

Ben toch wel benieuwd naar die terug koop clausule, want als het een bedrag is als Xavi dan is het wel een duur geintje

2 augustus 2023 om 08:48

Kan mij niet voorstellen dat dit dezelfde constructie gaat worden. Alleen al omdat het grote verschil was dat Simons transfervrij was en deze jongen 20 miljoen kost. De verhalen die je tot nu toe hoort, gaat het om ongeveer 50 miljoen (omgerekend). Weet niet of dat klopt, maar als het onder de 30 is dan had ik dat als Ajax zijnde nooit gedaan. Dan verlies je er alleen maar op. Speelt ie de pannen van het dak dan ben je hem na een jaar kwijt en heb je geen/amper winst. Bakt hij er niets van dan heeft City geen interesse en heb je 20 miljoen weggegooid (+ salaris, hij zal
niet voor 500k per jaar hier komen spelen).

Ik denk dat een dergelijke transferwaarde maar op één manier echt te verklaren is en dat is dat de scouting van Ajax en de Data-duitser echt eensgezind zijn over de (potentiele) kwaliteiten van deze speler.

2 augustus 2023 om 11:47

Onze nieuwe hoofdscout komt van Man City..... die kent hem dus dit moet wel een goede zijn om zoveel voor te betalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren