Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hoe ik Berghuis voor de camera zag praten, dat is killing, klaar’

Laatste update:

De toekomst van Maurice Steijn bij Ajax hangt aan een zijden draadje. Volgens Freek Jansen, hoofdredacteur bij Voetbal International, het wordt heel moeilijk voor de Hagenees om te overleven bij Ajax. Dat beargumenteert de journalist, die Steven Berghuis voor de camera's van ESPN nog een duit in het zakje zag doen, in de Pak Schaal Podcast.

"Ik denk dat het een onmogelijke opgave is geworden voor Steijn", stelt Jansen. "Volgens mij is de situatie onomkeerbaar. Hij gaat het niet meer omdraaien. Hij is niet de trainer die de situatie van Ajax gaat redden. Ik ken Steijn al lang. Ik heb telkens gezegd dat de tijd het zou leren of Steijn, die het bij Sparta, ADO en VVV goed heeft gedaan, een goede trainer voor Ajax zou zijn. Dat wisten we niet, maar dat weten we op dit moment wél. Er zit geen enkele groei in het spel van Ajax. Het is zo'n puinhoop, dat is te groot voor Maurice Steijn. Hoe ik Berghuis voor de camera zag praten, dat is killing, klaar", concludeert de journalist.

Berghuis werd direct na afloop van de verloren Klassieker woensdag bij ESPN door Hans Kraay junior gevraagd wat hij van zijn trainer Steijn vindt. “Dat vind ik een moeilijke vraag Hans, dat is ook niet aan mij”, reageerde de creatieveling. “Wat moet ik daar op zeggen? Het is aan andere mensen om daarover te oordelen. Hoe ik hem ervaar op het trainingsveld? Prima, we proberen uit te voeren wat hij en de staf ons voordragen en dat plan proberen we zo goed mogelijk uit te voeren, maar daar hebben we het nog wel moeilijk mee.”

Dusan Tadic
Jansen heeft ook nog regelmatig contact met Dusan Tadic, zo geeft hij te kennen in de podcast. "Hij volgt het nog allemaal. Het gaat hem ontzettend aan het hart en ik heb wel met meer oud-Ajacieden de afgelopen dagen gesproken. Ze lijken wel uit alle hoeken en gaten te komen. Het doet Tadic ontzettend veel pijn wat er nu allemaal aan de hand is en ook hoe hij bij Ajax weg is gegaan natuurlijk", vertelt Jansen, die aangeeft dat Tadic een zeer lastig laatste seizoen kende bij de Amsterdammers. "Iedereen kraakte hem af vanwege zijn prestaties op het veld, maar als je ziet hoe belangrijk hij was in de kleedkamer en op het trainingsveld...", roemt Jansen de cruciale rol van de Serviër.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De verdedigende organisatie was tegen Fortuna best oke. Hij had daarna verder kunnen bouwen daarop. Maar nee de eerste de beste wedstrijd gooit hij weer alles om. Nog een week en de dagen van Steijn zijn geteld, wie weet na morgen al.

29 september 2023 om 10:24

Fortuna had met 34 procent balbezit grofweg evenveel schoten als ajax en een expected goals rating die twee keer zo hoog lag als die van ajax (1.2 om 0.6). Ik snap best dat je daar niet te veel op wil bouwen als trainer

29 september 2023 om 10:44

@baardgrasmus

Echter hebben ze wel een gemiste penalty gehad dit de Xg aardig wat omhoog krikt. Al kan ik me herinneren dat Fortuna ook echt genoeg ruimtes had daar waar ik van schrok.

29 september 2023 om 10:57

Een strafschop zorgt voor een Xg van 0.8.

0.4 weggeven valt nog wel mee. Maar ja, die 0,8 heb je dankzij een individuele fout wel weggegeven.

29 september 2023 om 12:37

Haal die gemiste strafschop er af en Fortuna houdt bijna geen XG meer over. De organisatie stond toen gewoon beter dan de wedstrijden erna. Natuurlijk niet top, maar voldoende om verder op te bouwen. Steijn maakt er door continue te wisselen alleen nog maar meer een zooitje van.

29 september 2023 om 10:30

Nou dan heb jij een andere wedstrijd gezien als ik. En ik zat notabene op de tribune. Als zo'n 13 in een dozijn voetballer als Noslin tot een handjevol scoringskansen komt dan is je verdediging niet op orde.

29 september 2023 om 15:20

Vind dat altijd zo’n kulargument. Alsof op de tribune zitten betekent dat je het beter ziet. Juist thuis voor de buis met statistieken en 20 herhalingen kun je de grootte van kansen beter inschatten

29 september 2023 om 10:34

hector

Las juist dat hij waarschijnlijk nog 3 wedstrijde de kans krijgt. Dan moeten er verbeteringen zijn anders is het over.

Ik denk dat veel mensen echt verbaasd zullen zijn, als ik zeg, dat het beter zou zijn om nu gewoon afscheid te nemen van Steijn. Het team en de trainer verlossen van de toxic relatie die ontstaan is door Steijn's gezeur en geklaag.
Heb mij afzijdig gehouden en nog geen kritiek geleverd , maar hij gaat het niet keren. Is echt een zeer matige trainer.

Stel je voor dat je een relatie hebt en je partner zou continue zeggen, ja eigenlijk is mijn partner niet mijn type, maar ja moet er mee doen. Ik wilde eigenlijk iemand anders, maar ja omstandigheden zijn nu eenmaal zo.
Bij iedere tegenslag gaat je partner klagen. Mijn partner kan niets bla bla

In zo een relatie zit het team nu helaas.

29 september 2023 om 10:42

Ik was geen voorstander van Steijn, en vond de aanstelling bezopen, maar nu hij er toch zit, kan je hem net zo goed nog even een paar weken de tijd geven, de druk is er nu ook wel vanaf want het kampioenschap is al uitzicht, nu kan hij zich rustig focussen op het slijpen van een machine die mee doet om de plekken 3-5. Hij heeft wel heel veel middelmatige spelers gehad, die hij zelf niet wilde, en die hem zijn leven als coach niet makkelijker maken. Ik zou het per wedstrijd bekijken, dus Zaterdag tegen RKC, moet er gewonnen worden, en een stijgende lijn ingezet worden, dan de wedstrijd tegen AEK, moet het weer wat beter gaan en moet er ook gewoon gewonnen worden. En als klap op de vuurpijl AZ als eind test, waar 3 punten behaald moeten worden met redelijk voetbal.

29 september 2023 om 10:44

Ik zou ook eerlijk gezegd geen idee hebben wie Steijn zou moeten opvolgen. En ik geloof niemand niet.

29 september 2023 om 10:54

cr7_arsenal

"maar nu hij er toch zit, kan je hem net zo goed nog even een paar weken de tijd geven"

Hoezo? Zodat hij nog meer kan slopen? Nog meer zelfvertrouwen kapot maken bij de spelers.
Zie mijn voorbeeld, als je in een toxic relatie zit, heeft het echt geen zin meer om door te gaan. Het gaat gewoon niet meer werken.

Edwin dacht vorig jaar ook geef Schreuder maar nog wat tijd, en zie resultaat.

"nu kan hij zich rustig focussen op het slijpen van een machine die mee doet om de plekken 3-5."

Dat gaat hem niet lukken.
1) hij is de groep allang kwijt door zijn eigen gedrag;
2) is al een tijd bezig en je kan echt helemaal niets ontdekken, geen tactiek, geen patronen, geen automatismen, geen looplijnen helemaal niets
3) hij is gewoon een coach voor onderkant teams. Lange ballen en behoudend spelen
4) hij is er alleen maar om zijn eigen hachje te redden
5) kijk restant tegen Feyenoord. Bedenkt om soort 424 te spelen met Vos ook achterin. De zeer trage vd Boomen moet heel middenveld bestrijken met Taylor die weinig verdedigt. En dan lange ballen op Brobbey die nooit kop duel wint en dan tegen Cv's van Feyenoord..... Na 3 min tegengoal gelijk weer paniek en later weer LB er in. Waaaaar slaat dit op??????!!!!!!!!

"hij heeft wel heel veel middelmatige spelers gehad, die hij zelf niet wilde, "

Zo matig vind ik de meeste niet. En de spelers die er al waren, ook die lijken einde raad. Begrijpen er niets meer van. Worden onder hem alleen maar slechter en slechter.

29 september 2023 om 11:02

Nee der zit geen stijgende lijn in het spel !! Van mij mag die liever vandaag nog vertrekken

29 september 2023 om 11:30

En wie moet het dan gaan doen? Het is gewoon een hele slechte selectie. De meeste spelers zouden gewoon banken bij een middenmoter. Wellicht mogen de supporters ook gewoon de verwachtingen eens aanpassen in plaats van continu iedereen weg te willen. Zo makkelijk is het niet om een trainer tijdens het seizoen binnen te harken. ADO dacht vorig jaar ook eventjes dat het puur aan Kuyt lag en stelde Advocaat aan. Het werd er niet heel veel beter van. Een trainer heeft misschien maar 5-10% aandeel. Het grootste aandeel is kwaliteit en die is er gewoon niet. Het spijt me.

29 september 2023 om 11:50

@MrKrillin, in elke gemiddelde Ajaxpodcast zijn ze klaar met Steijn. En elke analist die een beetje kijk op voetbal heeft zegt ook dat Steijn er niets van bakt. Niveau Driessen en Derksen roepen dat het aan de spelers ligt die geen niveau hebben en dat Steijn opgezadeld zit met troep. Op deze manier kun je uitstekend inschatten tot welk kamp reageerders behoren en wat hun voetbalbeleving is. Ik zit trouwens in het kamp dat Steijn drie weken geleden al mocht vertrekken met zijn alles en iedereen beschadigen en zelf et helemaal niets van pakken en teams zonder enig handvat het veld in sturen.

29 september 2023 om 12:07

Ninja

Ik zit in het zelfde kamp als jij
Na de thuiswedstrijd voor de voorronde EL had ik 100% bevestiging, deze man bakt er niets van. Voor die tijd gaf ik nog wel voordeel van twijfel aan deze mini versie van Advocaat.

Beste gewoon nu F. d Boer aanstellen als interim trainer en hopen dat in de winter Knutsen beschikbaar is.
De Boer kan wel een organisatie neerzetten, (jonge) spelers duidelijke taak mee geven en geeft ook vertrouwen.

29 september 2023 om 12:10

Ach en dan?

Je kunt Guardiola voor deze selectie zetten, maar ook die gaat niet veel beter eruit halen.

Op Brobbey, Berghuis, Forbs en Bergwijn (al is die in hele slechte doen) is je selectie niet veel beter dan Utrecht/Heerenveen niveau (subtop/middenmoot) in mijn ogen.

Vos is talentvol, maar vooral heel druistig.
Hato is talentvol, maar staat te vaak te slapen.

Na Rulli heb je geen enkele echt degelijke keeper.

Je hebt 2 rechtsbacks die van het niveau Heracles zijn en 3 linksbacks van ook een niet veel hoger niveau.

Vd Boomen en Taylor zouden ook echt heel erg hun best moeten doen om bijv hij Twente of AZ in de basis te staan. En normaal zouden spelers van Ajax imo voor iedere club in NL een aanwinst moeten zijn.

29 september 2023 om 12:13

@krillin, nee hoor, ben volkomen met je eens. Waarom zou je de beste man nog 3 wedstrijden de kans geven terwijl je bijna voor 90% weet dat het niet veel beter op gaat worden. Als we toch afscheid van moeten nemen doe het als het zaterdag gewoon weer bar en slecht is. Als je niet van RKC weet te winnen dan heb je niet veel te zoeken als Ajax coach. Alleen rest de vraag nog wie Steijn moet gaan vervangen. In de basis denk ik dat alleen iemand met een duidelijk visie en harde hand gaat werken. Dan denk ik al gauw aan persoonlijkheden als een Van Gaal, Seedorf, Dick etc. Of je moet in het buitenland rond gaan zoeken. Ajax heeft op dit moment geen behoefte aan softies die voor de groep gaan staan en niet met druk om kunnen gaan. Je ziet dat uiteindelijk een Schreuder en Steijn beide met vinger wijzen begonnen onder druk.

29 september 2023 om 12:33

Ja joh Mikey, Sosa en Avila zijn niveau Heracles. Daar spelen inderdaad meer Kroatische internationals (basisspeler zelfs). De selectie is minder dan de overige jaren, duidelijk minder zelfs, maar nog steeds beter dan die van AZ en Twente. Dat Steijn er geen tactiek en plan in kan slijpen (erger nog, totale chaos), dat is het grootste probleem. Iedere Ajacied had vrede met een minder jaar, als er maar progressie te zien is. En dat is er niet.

29 september 2023 om 13:01

Ik was de eerste die riep dat Schreuder er uit moest, en was pissed dat Steijn überhaupt trainer van Ajax werd. Maar hij kan toch niet meer kapot maken in de aankomende 3 weken, het kampioenschap is al verloren, 2e worden we ook niet en 3-5 is een pot nat, en zelfs al verlies je de aankomende 2 Eredivisie duels, kun je alsnog prima 3e worden, want die clubs gaan door het hele seizoen nog genoeg punten verspelen.

29 september 2023 om 13:22

@cr7; maar is het ook realistisch dat we de komende drie wedstrijden opeens 9 punten gaan pakken ? Zo niet dan kun je wellicht beter die drie wedstrijden onder een nieuwe trainer spelen (mits je die zo snel weet te vinden). Dan zijn de resultaten wellicht hetzelfde maar is die nieuwe trainer al wel drie wedstrijden verder met het vinden van de succes formule waar je op het zelfde punt waarschijnlijk afscheid van Steijn zou gaan nemen en nog moet starten met je nieuwe trainer.

29 september 2023 om 13:54

Ik ben het helemaal met je eens. Zo lang Steijn er zit kun je geen vooruitgang verwachten. Ik zou kiezen voor een interim coach (ten Cate?, in elk geval iemand met ervaring, Bogarde terughalen voor de verdediging zodat daar de afstemming op elkaar beter wordt en Vanenburg terughalen om de techniek van de voorhoede en het middenveld te verbeteren....

29 september 2023 om 14:02

@mikeyduff,

Na; Vos te druistig en Hato vaak te slapen, ben ik gestopt met je comment te lezen?
Waar haal je die onzin vandaan ? Kom even met voorbeelden.

29 september 2023 om 14:16

Iedereen vind het zo zielig voor Steijn maar hij was op geen enkele andere manier trainer geworden.
Juist omdat het zo een puinhoop is heeft hij deze kans gekregen en het is aan hem om daar wat aan te doen.
Hij heeft hoogstens nog 2 weken schat ik in.

29 september 2023 om 17:16

Advocaat of van marwijk

29 september 2023 om 10:34

Klopt, het is ook gwn echt te debiel voor woorden dat hij Sosa en Gaaei op de backs zette, 2 backs die alleen maar hebben gespeeld in een formatie met 5 verdedigers achterop waar ze niet veel verdedigende arbeid hoeven te leveren. Als hij Avila gwn liet staan, of zelfs met 3 centrale verdedigers spelen in een 3-4-3- of 3-5-2 formatie dan zouden we echt niet zoveel tegendoelpunten hebben gehad. Ook een middenveld opstellen met Taylor en Berghuis, voor die 2 backs die alleen aanvallen toont aan dat Steijn echt totaal geen idee heeft wat hij aan het doen is.

29 september 2023 om 11:29

Je zou ook 433 kunnen spelen en dan Avilla op 6 voor ondersteuning verdediging.

Vos (8) en Berghuis (10). Ipv Vos kan Taylor of vd Boomen. Afhankelijk tegen wie je speelt.

Avila heeft inzet, doorzettingsvermogen en ook een goede pass.

Gewoon even deur dicht achterin.

Als je Sosa opstelt dan andere kant Rensch.

Afgezien ik ook niet zoveel vertrouwen in de man heb, heeft hij niet erg een eerlijke kans gehad. Hoe je het wendt of keert, hij heeft gewoon geen voorbereiding gehad. Daar deden mensen nog al luchtig over een tijdje terug, maar het beleid van de data Duitser sloeg natuurlijk nergens op met het samenstellen van de selectie toen de competitie al drie weken was begonnen

29 september 2023 om 10:33

Aan de andere kant, te veel wisselen, spelers laten vallen na 1 slechte pot en als klap op de vuurpijl Bergwijn aanvoerder maken.

Duidelijk in de communicatie en het zit hem allemaal niet mee, maar hij loopt wel op z’n laatste benen. Wat doen we als we bij RKC, weer niet winnen?

29 september 2023 om 10:36

Wat ik het meest opvallend vond was het antwoord van Steijn op de vraag: "vraag je aan de spelers of ze nog vertrouwen in je hebben"? Zijn antwoord: "nee, daar heb ik het niet met de spelers over".

Ik weet niet, maar als je zo een rumoerige tijd hebt, Mislintat wordt ontslagen, dan is dat toch hét uitgelezen moment om even de groep bij elkaar te roepen en te vragen of we er samen nog wat van gaan maken? Je vertrouwen uit te spreken richting de groep en nieuwe energie er in te pompen? Als hij het vertrouwen van de groep niet meer heeft kan hij net zo goed meteen stoppen.

29 september 2023 om 10:39

Geen eerlijke kans?

Hou toch op Hansje.

Groot deel van de basis had hij al vanaf het begin. Ook die gasten weten totaal niet wat te doen. De aankopen nu gewoon een maand bij elkaar en het wordt steeds slechter.

Restant tegen Feyenoord bedenkt hij we gaan 424 spelen (Vos terugzakken) met Taylor die weinig verdedigt en vd Boomen die te traag is op het middenveld. Die 2 moeten middenveld dekken?
En dan lange ballen op Brobbey die niet goed is in koppen, er geen aansluiting is en tegen dat centrum van Feyenoord.

Hou op man, deze man heeft werkelijk geen idee wat hij doet.

Sven noemde hem een overperfromer. Deze man overperformt alleen maar in slechter worden. Prima geef die man nog meer een 'eerlijke' kans en we gaan lekker vechten om top 3 maar dan van onderen....

29 september 2023 om 10:41

Hoezo niet een eerlijke kans? Er zijn na de competitie start op 12 augustus nog een aantal spelers bijgekomen. Maar veel spelers waren toen ook al lang bij ajax. Met de bestaande spelers had Steijn toch al een systeem en vastigheid kunnen trainen.
Gorter, Hato, Taylor, van den boomen, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Vos, Forbs, Rench, Eddine. Dan had hij daarmee de basis er al lang in kunnen hebben en dan langzaam de nieuwe inkopen inpassen. Maar het spel ziet er nu schandalig slecht uit, zelfs een Oranje dat veel korter bij elkaar is komt stukken beter voor de dag

29 september 2023 om 10:45

En zo is een Lozano of Ivanusec ook last minute bij een club gekomen. Maar omdat Feyenoord en PSV spelen met een duidelijk idee, is het voor hen makkelijker invallen. Een Forbs begint in een team dat geen idee heeft wat het aan het doen is. Dan is dat ook veel moeilijker natuurlijk. En dat mag je de trainer aanrekenen.

29 september 2023 om 10:43

Hoe bedoel je weinig voorbereiding? 12 juni bij Ajax begonnen en al ruim 3,5 maand aan de slag. Bosz is als vergelijking een dag eerder begonnen, dus evenveel voorbereidingstijd. Qua selectie had je toen ook al Gorter, Rensch, Hato, Salah, Taylor, Berghuis, Vos, Bergwijn, Brobbey en Godts. Met andere woorden, als je had gewild had je hier al iets van kunnen maken. Feyenoord en PSV hebben qua selectie ook het nodige moeten vervangen, maar als je als trainer speelt met een idee dan gaan de spelers dat leren en kan je nieuwe spelers makkelijker inpassen. Daar waar Feyenoord en PSV met een taktiek en idee spelen, gaat het bij Ajax nog steeds nergens naartoe. Je zag Steijn vooral heel veel klagen over spelers, maar niet bezig zijn om er iets van te maken. Zelfs met de spelers die er zaten, moet je toch wel van de kleintjes kunnen winnen.

29 september 2023 om 10:48

Hij heeft wel een voorbereiding gehad. Ja, zeker een moeilijke voorbereiding en veel spelers zijn later ingestroomd. Maar een aanzienlijk deel van de jongens die tegen Feyenoord speelden waren er al een maand of 2 bij. En er is alsnog helemaal niets van lijn in het spel te zien. Als je 14e staat met Ajax, er in het spel 0 vastigheden zitten, je het als trainer duidelijk ook niet weet gezien hij elke wedstrijd het team op 5 plekken omgooit en er dan ook nog een interview van je 2e aanvoerder is waarin hij besluit om de vraag te ontwijken ipv steun voor je uit te spreken, dan weet je wel hoe laat het is toch? Eerlijke kans of niet, zo is de voetbalwereld nou eenmaal. Mislintat heeft het Steijn niet makkelijk gemaakt, maar Steijn heeft het zichzelf ook niet makkelijk gemaakt en hij heeft werkelijkwaar niets laten zien op basis waarvan je nog zou kunnen denken dat het beter gaat als je hem langer laat zitten.

29 september 2023 om 10:49

Ja maar wel een voorbereiding die met alles te maken heeft behalve met voetbal. Hij vocht een oorlog uit met Sven en hij was niet bezig met een team maken. Te druk met de spelers niet opstellen en eigen hachje aan het redden. Zelfs bij rkc zit er meer idee in het spel. En die spelers zijn nog iets minder dan bij Ajax . Dat ligt toch aan de trainer??

29 september 2023 om 13:07

Daar valt wat van te zeggen hoor, zijn start was niet makkelijk en je kan Steijn niet overal de schuld van geven.

Maar: wat hij wel heeft kunnen doen heeft hij niet goed gedaan. Bergwijn aanvoerder maken? Spelers voor de bus gooien? Onduidelijke communicatie?

Die man hapt natuurlijk als de Ajax trein voorbij komt, maar dat Steijn geen enkele functie binnen Ajax had moeten krijgen lijkt mij toch vrij duidelijk.

Freek Jansen, die eerst 20 minuten van een podcast vult met het rechtzetten van misverstanden over hem. Zoals Wim Kieft zou zeggen, die is iets teveel in zichzelf gaan geloven. Die tirade was tenenkrommend.

29 september 2023 om 10:43

Heb het niet geluisterd, maar over wat misverstanden gaat het dan?

Deze conclusie is geen hogere wiskunde. Ik ben vooral benieuwd wat hij nu met het elftal gaat doen nu hij de strijd met Mislintat gewonnen heeft. Gaat hij nu wel de aankopen opstellen of blijft hij deze negeren. Als hij het eerste doet dat zou je hem eigenlijk direct moeten ontslaan want dan heeft hij over de kop van Ajax hoog spel gespeeld.

29 september 2023 om 10:32

De vraag is natuurlijk of de spelers die hij publiekelijk te kakken heeft gezet in zijn fittie met Mislintat, bereid zijn om door het vuur te gaan voor 'hun' trainer.

29 september 2023 om 10:32

Het is niet onlogisch om aankopen even de tijd te geven om te wennen aan het spel, de omgeving etc. Bij Feyenoord staan ze ook niet direct in de basis, zie als sprekend voorbeeld Gimenez.

29 september 2023 om 10:42

"bij Feyenoord staan ze ook niet direct in de basis,"

Probleem is dat Slot zorgt voor duidelijkheid, duidelijke afspraken en vaste patronen.

Zulke trainers kunnen ook matige voetballers, er goed laten uitzien. Maken er een team van.

Had Slot hier voor gestaan, was het echt niet zo slecht geweest.

29 september 2023 om 10:44

De vergelijking met Feyenoord slaat als een tang op een varken(soord ):
- Aan welk spel zouden de aankopen even moeten wennen? Want er is helemaal geen duidelijk spel en het lijkt in niets op Ajaxspel
- Bij Feyenoord is er de afgelopen jaren anders dan bij Ajax wel een logisch/natuurlijk verloop in spelers. Daar was Ajax onder Overmars zo sterk in: we verkochten altijd maar 2 of 3 sterkhouders na die fantastische seizoenen, na mindere seizoenen zelfs minder (en dit kwam vaak op kritiek te staan vooral door Feyenoorders want die riepen dan altijd dat je het geld dan nooit meer zou krijgen, wat dan later weer gesnoerd werd met een recordverkoop). Maar bij dit Ajax is er niemand haast meer over die in de succesteams speelden, dus dan moeten de aankopen wel direct in de basis staan.
- En wat Mrkillin zegt: Slot is daadkrachtig en denkt na over een lijn die hij wilt volgen.

29 september 2023 om 10:47

Kijk even vorig jaar na alle mutaties, of vergelijk het huidige team met finale conference league. Trauner is met Geertruida de enige nog overgebleven basisspeler

29 september 2023 om 11:08

Finale Conference League is al 1,5 seizoen geleden he. Feyenoord heeft afgelopen zomer slechts 1 echte sterkhouder verkocht: Kokcu. De rest is allemaal vervangen voor betere of vergelijkbare spelers. De zomer daarvoor verkocht je wel 4 sterkhouders in Sinisterra, Senesi, Malacia en Aursnes maar als team is Feyenoord alleen beter geworden sindsien.

Zoals ik al zei: Bij Ajax is dat absurd anders gegaan. Ajax liet afgelopen zomer Tadic, Kudus, Timber, Klaassen en Alvarez gaan. Dat zijn al 5 sterkhouders, ook direct de laatste 5. En de winter/zomer ervoor Antony, Martinez, Haller, Gravenberch, Tagliafico, Mazraoui, Onana en Blind. Op Onana na, omdat die echt niet meer kon en wilde bij Ajax, is er voor geen enkele speler capabele kwaliteit teruggehaald. Ik kom op 13 spelers van Ajax in twee zomers die echt tot de sterkhouders behoorden tegenover 5 van Feyenoord, die ook nog eens de coach in een filosofiedrager heeft weten te behouden..

Dus nogmaals, ik vind de vergelijking niet zo sterk. Feyenoord zit in een proces in opmaat naar een Ajax 18-19 en dat vind ik prachtig om te zien. Jammer dat Ajax en Feyenoord niet op hetzelfde moment zo goed beleid voeren haha.

29 september 2023 om 11:14

Szymanski was ook een sterkhouder, Idrissi niet maar wel een basisspeler.

29 september 2023 om 11:19

Eens! Ik ben bang dat Steijn veel te veel op 2 gedachten hinkt:
Oeh, ik heb niet echt lekkere spelers, dus ik ga een ander systeem proberen.

Nee, hij moet consistent zijn.
ZO gaan we spelen
DIT is wat er van je verwacht wordt

Spelers (vooral jonge) hebben behoefte aan duidelijkheid.

29 september 2023 om 11:27

@myvision - je kijkt bij Feyenoord nu enkel naar 'verkochte' spelers, maar bij Feyenoord zijn ook diverse verhuurde spelers niet teruggekeerd in die periode (til, nelson, Idrissi, Szymanski o.a.).

29 september 2023 om 11:37

Klopt, Mgmv, maar een gehuurde speler zou ik (ook bij Ajax) nooit tot een sterkhouder rekenen want daar kan je in de toekomst niet op bouwen.

29 september 2023 om 11:42

Vind ik onlogisch, daar je de gehuurde speler (lees: sterkhouder) dus wel gewoon moet vervangen. Want de gehuurde speler kan wel een sterkhouder zijn, wat ze ook waren bij ons.

29 september 2023 om 11:50

Ik vind het onlogisch om een gehuurde speler als sterkhouder te zien of aan te trekken, daar waar je moet investeren in sterkhouders zodat je kapitaal op het veld hebt staan. Een gehuurde speler zie ik altijd als noodoplossing tenzij je ze daarna alsnog contracteert. En ja, ze waren misschien sterkhouder bij Feyenoord maar dat vind ik een van de weinige dingen die niet zo sterk zijn/waren aan het beleid van Feyenoord.

29 september 2023 om 11:57

Als je geen budget hebt om een speler te halen, moet je 'm huren. Helaas was dat de situatie.

Maar los van dat: een sterkhouder vervangen is toch een sterkhouder vervangen?

29 september 2023 om 12:00

Een gehuurde speler die in de basis staat is toch per definitie een sterkhouder. Wat is dit nou weer voor een rare discussie die ik bekijk. Niveau 'een goal uit een standaardsituatie tel ik niet meer, dus eigenlijk hebben we gewonnen'

29 september 2023 om 12:00

Beetje gegevens bewerken om je gelijk te krijgen dit

29 september 2023 om 12:50

@janssen - Daarnaast kun je je afvragen hoeveel waarde je moet hechten aan de woorden van Berghuis. Die staat zelf nooit op als het slecht gaat en gooit ook wel vaker trainers indirect voor de bus. Dit is niet de eerste keer dat hij met een dergelijk interview komt. Richting Advocaat deed hij dit ook al eens. Bovendien heb ik het idee dat het beste er bij Berghuis inmiddels ook af is. Overigens vind ik Steijn geen geschikte coach voor een Nederlandse topclub, maar ik vind het nogal wat dat mensen de streken van Steijn zo makkelijk afblaffen, terwijl Berghuis exact hetzelfde doet en ook geen knikker raakt. Dat laatste mistte ik in de analyse van Berghuis.

29 september 2023 om 13:02

Het is altijd de vraag wat er mee gebeurd. Echter als zulke interviews te vaak komen gaat dit zeker wel tegen een trainer gaan werken.

maar jouw verhaal geeft wel aan waarom Berghuis ook geen goede aanvoerder is.

Helemaal eens. Als je geen goeie selectie hebt, pas je je speelstijl aan. Wat ook van Gaal deed met NL op wk in Brazilie. Met matig selectie naar troost finale. Dan maar met 5 verdedigers en 4 middenvelders ervoor. Ff geen ajax 433 tot er meer rust is en spelers ingespeeld zijn.

29 september 2023 om 10:38

Helemaal eens. Versterk de verdediging en/of het middenveld. Met 3 spitsen wordt ook weinig gecreerd, misschien gaat het met 2 wel beter .

29 september 2023 om 10:45

Hummyy

Je kan ook met 433 het team aanpassen en verdedigender spelen.

Waarom niet Avilla uit testen op 6. Middenveld Avilla (6), Vos (8) en Berghuis (10).
Die jongen brengt veel pit, inzet en strijd. Kan de 2 Cv's goed ondersteunen en heeft ook wel een goede pass in benen.

29 september 2023 om 11:57

Het gaat mij niet perse om het 433 systeem, want je hebt inderdaad meerdere varianten van 433. Zoals jij zegt, vind ik ook dat een geschikte trainer moet ingrijpen en eventueel tijdelijk gas terug nemen en vanuit achterin op save spelen. We krijgen elke wedstrijd meer dan 6 a 7 100% kansen tegen, buiten de doelpunten om. Dan maar paar weken on-ajax op de counter en ff geen druk vooruit, maar wel kans op punten tot het elftal beetje op elkaar ingespeeld is.

29 september 2023 om 12:54

@mrkrillin - Dat werkt niet. Als je een verdediger op het middenveld moet posteren, moet hij ook de voetballende kwaliteiten van een middenvelder hebben. Ajax mist dat en het zou verder ook niet veel gaan veranderen. Waarom zou je dan 4-3-3 gaan spelen? Die verdediging rendeert alleen met een vijfmansverdediging zoals de selectie nu is. Ik heb het idee dat je te graag opties wilt zien die er niet zijn, ook vooral door overschatting van bepaalde kwaliteiten. Sowieso heb je met die backs echt balafpakkers nodig met snelheid in de benen op het middenveld. Anders ben je gezien.

29 september 2023 om 11:20

Oneens. Dat kun je op een toernooi doen, maar als jij je team wil laten groeien, dan moet je spelsysteem en bijbehorende automatismen wel duidelijk zijn.

29 september 2023 om 11:51

Als je de spelers (nog)niet hebt voor een bepaalde spelsysteem kan je het vasthouden tot je een ons weegt, maar dan verlies je week in week uit. Bij Ajax kan dit niet. Een dergelijke trainer grijpt dan in tot er rust is en bouwt op tot zijn ideale systeem.

29 september 2023 om 13:00

Niet dat Steijn het zo goed doet hoor, maar geen coach had dit volgehouden. Een coach die het direct goed neer had gezet, zou nu misschien 3 punten meer hebben gehad en het achterin wat stabieler hebben, maar dat zijn alleen leuke scenario's voor nu, omdat het nog slechter gaat dan dat.

Het maakt eigenlijk niet uit of je met dit Ajax staat waar ze nu staan of nu zesde hadden gestaan. Daarmee behoudt je je baan niet als coach van Ajax. Het was al snel duidelijk dat de eerste trainer nog voor de start van het tweede gedeelte van de competitie (ergens rond januari) ontslagen zou zijn. Dat was onvermijdelijk.

Dit Ajax is niet ingespeeld, de selectie staat onder hoogspanning (en dat staat het al meer dan een seizoen), bestuurlijk is het een chaos en de ploeg is ook op basis van individuele en collectieve kwaliteiten los zand. Je krijgt het wellicht beter aan het draaien, maar de kwetsbaarheden haal je er sowieso niet uit.

Steijn is een degelijke trainer die zijn teams prima vanuit de verdediging kan laten spelen. Hij is onderdanig voetbal gewend en bij Ajax moet je aanvallen.

Dat hij is aangesteld is mij een raadsel. Geeft wel de onkunde van Mislintat weer en dat geeft weer de onkunde van het bestuur aan dat hem aanstelde.

Ajax moet nu vooral even niet te veel als Ajax willen voetballen, maar de verdediging eerst op orde krijgen. Je hebt alsnog betere spelers als de clubs buiten PSV, Feyenoord, AZ en Twente. Zet voorin Forbs, Bergwijn en Mikautadze neer en ga voetballen vanuit de omschakeling, met goede passers als Vd Boomen en Berghuis.

Meer zit er ff niet in.

29 september 2023 om 10:31



Ik snap ook niet waarom Steijn niet bouwt aan een verdedigend sterk team. Aanvallend krijg je je kansen altijd wel, zie Marseille. Maar dat je achterin zo'n enorme gatenkaas bent is echt ongekend. Dan ga je het toch gelijk zo neerzetten en trainen zodat je in ieder geval de pot dicht houdt zou je denken. Momenteel is het gewoon open huis achterin bij Ajax en krijgt elke club de kans om minstens 3 open kansen te krijgen.

29 september 2023 om 10:34

Er wordt natuurlijk een hoop druk op hem gelegd. Maar met dit materiaal moet je een Frank de Boertje doen. DIe had ook geen goede spelers, dus zorgde hij eerst dat de organisatie als een huis stond. Dan komen er echt wel een paar kansen en kun je toch je punten pakken. Het was alleen doodsaai, maar ook in Amsterdam zijn ze niet ongevoelig voor punten boven het spel.

29 september 2023 om 11:23

Maar het is juist de organisatie die niet staat.
Tegen jullie (feyenoord) was dat goed te zien. Geen druk op de bal, reactief, altijd een stapje te laat, geen rugdekking. En een spits als Gimenez straft dat keihard af.

29 september 2023 om 11:34

Ik denk dat alle supporters maling hebben aan het spel op dit moment, zo lang er maar punten gehaald worden. Top 3 mis lopen is gewoon funest. Maakt me geen reet uit hoe, maar er moeten punten gepakt worden. Als Steijn geen verdediging kan neer zetten die wel de pot dicht kan houden dan moet er z.s.m. een trainer komen die dat wel kan.

29 september 2023 om 10:38

En waarom geen Brobbey? Toegegeven hij mist veel kansen en is onrustig maar het enige gevaar komt van hem? Brobbey lijkt me voor de omschakeling meer geschikt dan Mikautadze. Sowieso vraag ik me uberhaupt af of laatsgenoemde toegevoegde waarde heeft.

29 september 2023 om 10:56

Brobbey kan niet schieten. Hij kan niet koppen. Hij is niet heel snel. Hij is wel sterk en in een volle 16 kan hij goed met klutssituaties uit de voeten. Verder zie ik t gewoon niet in hem. Dan wat snellere spelers die beter zijn met de bal.

29 september 2023 om 11:13

Brobbey zit er al 1,5 jaar en zeg nou zelf wat voegt hij nou toe? Kan soms leuk scoren tegen de kleintjes maar als het moet faalt die opzichtig. Denk dat die Mikautadze echt wel beter aan de bal zal zijn dan Brobbey. Gewoon hem de kans geven want die kerel heeft in tegenstelling tot Brobbey en Akpom nooit in de spits gespeeld.

29 september 2023 om 11:44

Nou toen ook bij utrecht uot en psv uit heeft hij ons wel gered toen Haller er niet was. Hij kan het wel en heb nog wel vertrouwen in hem. Of Nec uit ook toen.

29 september 2023 om 12:43

Hij was in Enschede ook absoluut de beste van Ajax.

29 september 2023 om 10:56

Steijn blijkt de verkeerde keuze voor Ajax. Ik vind het eerlijk gezegd voor Mislintat pleiten dat hij die fout probeerde te corrigeren (lees: Steijn ontslaan). Ik ben heel benieuwd of een andere trainer meer uit deze selectie haalt, want er zit heus wel voldoende kwaliteit in om in de Eredivisie mee te strijden om de bovenste plaatsen.

29 september 2023 om 11:04

Mislintat is gestoord. Ik vind niks voor hem pleiten. Hij heeft zomaar spelers en een trainer aangesteld. Dat is zijn werk. DIe man heeft al zijn geloofwaardigheid verloren.

29 september 2023 om 10:57

Het meest stuitende moet nog wel zijn dat hij balbezit als graadmeter heeft genomen na de klassieker. Dat terwijl Ajax los van wat speldenprikken totaal geen kans heeft gecreëerd.

Wat mij betreft blijft 'ie nog lekker lang zitten, want dit gaat 'm echt niet worden. Maar het lijkt me toch onmogelijk dat hij uberhaupt de kerst nog haalt. Alleen; wie ontslaat 'm?

Mee eens. Volgens Steijn ligt het aan iedereen maar nooit aan zichzelf. Misintlat en de spelersgroep waren de reden van de matige prestaties. Maar ondertussen zit er geen enkele lijn in het spel. Geen vastigheid, geen automatismen, geen organisatie, geen plan, geen verbetering bij spelers, zeer merkwaardige wisselbeleid en ook nog een constant spelers afkraken in de media. Ajax is duidelijk een maatje te groot voor Steijn.

29 september 2023 om 13:06

Ik denk dat het een optelsom van alles is. Ajax is een maatje te groot voor Mislintat, een maatje te groot voor Steijn en een maatje te groot voor sowieso meer dan de helft van de aankopen die zijn gedaan. Tevens is Ajax een maatje te groot voor een groot deel van de overige bestuursleden en leden van de RvC.

Overigens denk ik wel dat er ook niet heel veel meer in had gezeten voor Ajax. Misschien hadden ze 3 of 4 punten meer kunnen hebben, maar dat was het dan ook wel naar mijn mening. Hoe dan ook zou de nieuwe coach denk ik het seizoen niet afmaken. Ook als Ajax in de winterstop vierde of vijfde zou staan, zou de coach ontslagen worden. Daarbij zou het sowieso maanden gaan duren voor dit elftal uberhaupt enigszins zou gaan draaien. Met dat beleid scheep je een Ajax-coach sowieso op met een onvermijdelijk toekomstig ontslag. Steijn tekende zijn ontslagbrief dus indirect al tijdens zijn aanstelling.

Dat mensen Berghuis als graadmeter nemen. Berghuis is een verwennend arrogant mannetje. Ik was volgens mij destijds een van de weinige Feyenoord fan die zijn gedrag niet kom uitstaan. De trainer voor de camera onderuit halen op het veld een naar mannetje. Dat heeft hij allemaal niet nodig hij kan heel goed voetballen. Zeg gewoon voor de camera ik sta achter Steijn en bespreek intern dat hij er niks van kan.
Zelfde geldt voor Steijn schaamteloos spelers afvallen doe dat intern. Ikzelf vind dat Steijn ook eruit moet. In verdedigende opzicht is het een gatenkaas. De afstanden middenveld en verdediging klopt totaal niet en ook de afstanden tussen de verdedigera is comedy. Een andere trainer kan dat zeker goed zetten het lukt Steijn niet. Steijn heeft de gun factor want hij is voor de camera zichzelf. En die duitser natuurlijk heeft alles fout gedaan. Makkelijk allemaal een andere trainer zal het 100% achterin beter neerzetten. Liever ontslaan ze hem naar dat we Feyenoord Ajax hebben gehad. Want met Steijn gaan we in de Kuip 100% 5-0 winnen. Met een andere trainer zal het spannend worden.

29 september 2023 om 10:46

Berghuis is nooit echt populair geweest in de Kuip, ondanks hij geruime tijd onze beste speler was. Werd voor de wedstrijd weleens toe gezongen, net zoals standaard bij meerdere spelers. Maar heb nooit echt een band gezien tussen Berghuis en legioen. Heeft zich ook niet populair gemaakt met vechtpartijtjes op de training met van Beek en Kokcü. Dat huilerige gedrag na een tikje op hoofd van Willem Janssen en grove tackles maken uit frustraties.

29 september 2023 om 13:08

Dit is ook niet de eerste keer dat Berghuis zich zo uitlaat in de media. Inhoudelijk zegt hij eigenlijk niets, maar zijn woordkeuze spreekt boekdelen. Als je zelf werkelijk geen knikker raakt, moet je dat helemaal niet doen. Er is wel wat meer aan de hand dan enkel een coach die niet goed genoeg is als er zoveel individuele fouten worden gemaakt die men in de middenmoot niet eens snel maakt.

Lijkt me dat Steijn er toch alleen nog zit omdat er geen TD is? Wie gaat hem er nu uitgooien en de verantwoordelijkheid pakken om een ander er neer te zetten. Dan breng je straks de nieuwe TD ook weer in een lastig parket. Dat zal zo zolang mogelijk gerekt worden zolang de situatie houdbaar is.

Als zelfs z'n gabber Freek dit zegt dan weet je dat het echt einde verhaal is. Denk dat Steijn dat zelf ook wel weet, maar hij wil eerst natuurlijk die 3 miljoen afkoopsom pakken dus zal wachten tot hij ontslagen wordt.

De beste mam is niet geschikt om deze crisis af te wenden, helaas voor Steijn dat hij niet zijn eigen team heeft mogen samen stellen!

29 september 2023 om 10:39

Dat hij niet zijn eigen team heeft mogen samenstellen is een zege.Los daarvan wat is dat voor onzin dat hij zoveel inspraak zou moeten hebben. Heeft hij wel bewezen dat hij een fantastisch talent heeft voor de scouting van spelers?

29 september 2023 om 10:51

Een selectie samenstellen moet in goede harmonie gaan met de TD

29 september 2023 om 13:11

Hoezo? Wie had het in hemelsnaam slechter gedaan dan Mislintat? Ik denk dat jij en ik nog een veel betere ploeg op de benen hadden kunnen brengen. Als je merkt dat je niet weet wat je aan het doen bent, kun je namelijk je scouting en je technische staf nog betrekken. Mislintat wist niet wat hij deed en deed het toch, zonder hulp. Verder zijn scouting en TD totaal verschillende functies. Bij de ene ben je verantwoordelijk voor individuele rapporten en je eigen oog voor talent, bij de ander ben je verantwoordelijk voor de volledige technische portefeuille en dan met name voor het collectief. John de Jong was ook een goede scout, maar bakte er weinig van als technisch directeur.

29 september 2023 om 10:48

Steijn is ook een van de grootste aanstichters van deze crisis.

Als hij gewoon loyaal was en niet als een verwend kleine meid gaan zeuren op TV was de druk veel minder geweest.
Verder komt de crisis omdat er geen resultaten geboekt worden en laat hem nu juist daarvan verantwoordelijk te zijn.

29 september 2023 om 10:52

Natuurlijk is hij daar hoofd verantwoordelijk voor

Denk wel dat een nieuwe trainer Berghuis op de bank gaat zetten. Op rechtsbuiten voegt ie niks toe. Heeft een goede trap, maar Ajax heeft geen kopsterke spits, dus daar heb je weinig aan. En op het middenveld (zeker bij 3 middenvelders) wordt ie volledig overlopen.

29 september 2023 om 11:02

En dan? Zonder Hendriks en van Halst gaat ajax opeens wel beter spelen?

Tadic? Als die echt zo'n Ajax hart had als hij zegt dat hij heeft, dan had hij moeten blijven voor dat vorstelijke salaris. En de club helpen met z'n leiderskwaliteiten. Je moet dan ook in slechte tijden leiding geven. Nu is het wat mij betreft een wegloper eerste klas.... Weg van de minste weerstand. Heb ik geen respect voor.

Steijn nu ontslaan helpt niet. Als het na 3 weken nog steeds ondermaats is, dan heb je redenen. Nu niet, vanwege de gebrekkige periode om een vast elftal te stroomlijnen

Ik denk dat de spelers eerst eens in de spiegel moeten kijken.
Ze lopen erbij alsof ze er geen zin in hebben. Een Brobbey zag ik de laatste wedstrijden nog hard werken, maar de rest? Bovendien regent het persoonlijke fouten bij de spelers.
Neem als voorbeeld zo'n Gaaei. Die past in de wedstrijd tegen Feyenoord vanaf de rechterkant naar het midden. Dat leer je al in de F-jes dat je zo'n pass nooit mag maken.

Gaat Berghuis nu over het beleid bij Ajax? Steijn doet het niet goed, los van alle middelmaat die er nu rondloopt, maar zo'n opmerking van Berghuis had nooit gemaakt mogen worden. Net als Steijn never nooit zijn spelers zo had moeten afvallen. Mij trouwens een raadsel waarom Tadic genoemd wordt in dit stuk.

Steijn heeft zichzelf de nek omgedraaid door zijn vete met Mislintat uit te vechten over de rug van zijn elftal. Als je zo openlijk aangeeft niets te hebben met je nieuwe toevoegingen aan de selectie en moedwillig Ajax jeugd die niet het niveau heeft (sae) wil opstellen om een statement te maken dan ben je niet geschikt. Het aanstellen is al raar, want een coach die geen ervaring heeft met enig aanvallend dominant willen voetballen direct bij Ajax in crisis zetten is vragen om problemen. Steijn is volgens mij echt een hele beste vent, maar dit gaat gewoon niet meer. Spelers vechten ook totaal niet voor hem meer.

29 september 2023 om 13:19

Het zegt ook wel wat over het gebrek aan enig karakter in dit elftal. Ajax heeft sowieso weinig spelers die de mauwen opstropen en dat echt in het teambelang doen. Jongens als Brobbey, Berghuis en Bergwijn lopen ook iedereen af te vallen, maar kijken geen moment naar zichzelf. Brobbey mist kansen alsof het kiespijn is, Bergwijn maakt momenteel nog niet een kwart van zijn prijskaartje en salaris waar, terwijl Berghuis ook als een natte krant speelt. De spelers vechten niet eens voor zichzelf, dus waarom zouden ze dat dan wel voor de trainer gaan doen? Over veel nieuwe aankopen kan ik nog geen zinnig woord zeggen, maar hen even buiten beschouwing latend: Het lijkt wel alsof al het goede Ajax verlaten heeft en dat wat er overgebleven is, zijn een stel karakterloze voetballers die jarenlang geprofiteerd hebben van de kwaliteiten van anderen.

Berghuis heeft dit soort dingen ook geflikt bij Dick Advocaat in zijn tijd bij Feyenoord. Ik vind hem maar een gluiperd.

Dit artikel mist een hele hoop en een heleboel nuance. Heeft de auteur van het artikel daadwerkelijk geluisterd? Zo scherp heeft Janssen het niet gezegd namelijk. In de kern klopt het want hij stelde dat Steijn dit niet meer omgedraaid krijgt. Maar oproepen tot ontslag..? Bovendien is hij geen clubwatcher meer van Ajax. Hij komt bij alle topclubs en is hoofdredacteur.

Ik zie helaas al dagen geen alternatief voor Steijn voorbij komen. Makkelijk roepen zo om ontslag.
Trouwens wie stapt nog in ???

Steijn was vanaf het begin al een rare keuze. Zoveel risico nemen terwijl je vorig seizoen al een belabberd jaar had. En nu het bijna oktober is sta je er nog slechter voor. Steijn met alle respect heeft geen fatsoenlijke speelstijl of tactieken. Het is hotseknots voetbal zoals je had gezien bij Heitinga en Schreuder. Snap niet hoe Ajax voor de 3e keer op rij diezelfde fout maakt. Onder Steijn gaan je spelers niet beter worden. Ook al zijn sommige aankopen van Mislintat een vraagteken, alsnog moet je er veel meer uit kunnen halen. 14e is gewoon heel ondermaats en dat is nog zacht uitgedrukt. Heeft niet zoveel zin om door te gaan met Steijn want dan loop je alleen maar meer achter...

Steijn ontslaan is een must. Er moeten simpelweg punten worden gehaald. Als tussen paus Dickie aanstellen, die weet precies wat nodig is om opnieuw op te bouwen en begint gewoon met een stabiele organisatie in het veld. Geen gekke dingen, waarschijnlijk ook geen goed voetbal, maar wel punten.
Als het team aan elkaar gewend is kun je weer eens gaan kijken naar mooi voetbal.

29 september 2023 om 11:31

Hou Dickie lekker weg

Zet dan Fd Boer voor de groep.

Tja sommige verdienen het wel om even gehumbled te worden. Ze wisten het ook allemaal zo goed. Tadic moest weg e.d. en zie nu, gaat heel goed ja. Wat een drama. En gelijk heeft ie, deze Steijn moet heel snel weg bij Ajax. Drama coach. Vind hem nog wat sluw ook met zijn gebrabbel toen Misli er nog was. En Heitinga moest hier voor weg? -_-

29 september 2023 om 11:32

Heitinga…..pffff de man met Ajax dna maar die geen idee had wat Ajax voetbal nou eigenlijk inhield. Tikkie terug, tikkie breed en nog 10 tikkies terug.

29 september 2023 om 13:20

Heeft Ajax een ploeg om Ajax-voetbal te spelen dan? Alsof ze nog niet genoeg doelpunten tegenkrijgen op het moment...

Gewoon direct afscheid nemen van Steijn. Je kunt nu iemand voor de groep zetten die echt onbevangen opnieuw begint. Steijn heeft toch nog iets tegen de aankopen van Mislintat en de spelers voelen dat. Er is gewoon een tweestrijd en die voed steijn alleen maar ipv dat hij het oplost. Zet Dick Advocaat er maar neer voor een seizoen.

29 september 2023 om 11:31

Advocaat is allemaal het voorbeeld van iemand die niets maar dan ook helemaal niets in zich heeft wat bij Ajax past. Nee, niet doen.

29 september 2023 om 13:23

Hoe begint de nieuwe coach onbevangen opnieuw dan? Ik ben het wel met je eens dat Steijn dit niet meer omgedraaid krijgt hoor. Die tekende naast zijn contract bij Ajax tevens zijn ontslagbrief. Geen enkele coach had de winterstop gehaald. Daar ben ik van overtuigd in ieder geval. Echter is er nog vreselijk veel werk te verzetten en zelfs als de nieuwe coach er meer uithaalt, zal dat niet genoeg zijn om in de top 2 te eindigen. Daar heeft de selectie veel te veel zwakheden voor en er is nog te veel tijd nodig om deze ploeg ingespeeld te krijgen.

En nog iets uit die podcast. Wat er op het veld gebeurt is een collectief. Het is collectief falen. Wil dat zeggen dat die spelers dan individueel slecht zijn…..nee. De man die er een geheel van moet maken die gaat steeds raardere dingen doen. Ze weten ook niet meer waar ze aan toe zijn. 1 fout en je wordt alweer geslachtofferd door de trainer die dan statements gaat maken met z’n wissels. Ik ben er nu klaar mee. Ik wil een trainer die een plan heeft en weet hoe hij de boel neer moet zetten. Die een manier van spelen heeft die aantrekkelijk is om naar te kijken. En dat is niet 10 keer de bal heen en weer tikken tussen de verdedigers en de keeper. Een trainer die niet na 2 foute ballen al het zelfvertrouwen van een jonge speler weg haalt en hem voor de bus gooit. Tis nu klaar met Steijn helaas.
Maar voetbalzone. Freek Jansen clubwatcher van Ajax noemen. Dan doe je je werk niet goed hè? Dat is hij namelijk niet.

Ik dacht dat we eindelijk van Freek af waren als clubwatcher van Ajax?

29 september 2023 om 11:37

Hij zegt het zelfs nog in deze podcast dat ie het niet meer is dat maakt het nog lachwekkender dat dit in het artikel staat.

Van mij mag Steijn vertrekken, ik had al geen vertrouwen toen hij werd aangesteld en hoe hij in de media de spelers afvalt bevalt me gewoon niet. De wissel van Sosa voor Salah Edin was voor mij de druppel. Hij gooide hier een jonge jongen die absoluut niet klaar was voor klassieker voor de leeuwen om zelf een wit voetje te halen bij de achterban door jeugd te brengen.

29 september 2023 om 12:06

Dat hij Mannsverk al na 3 dagen mee trainen voor de leeuwen gooit in een bagger elftal en dan na 45 minuten eraf haalt en vervolgens voor de bus gooit. En mensen duikelden weer over elkaar heen om te roepen wat een miskoop het was. En het overdreven eigen jeugd inbrengen die nog slechter zijn dan een aankoop of die het niveau nog niet hebben. Het zijn echt acties waarmee hij puur en alleen aan zichzelf denkt.

Het is tijd voor Coach Joost

Er gaat helemaal niets veranderen wanneer je Steijn ontslaat. Net als met Schreuder en Heitinga. Geeft die Steijn lekker de kans. Iemand anders gaat het echt niet beter doen.
En laten we eerlijk wezen, tegen Feyenoord miste Ajax hele goede kansen. Als Brobbey die twee 100 kansen had gemaakt, was er helemaal niets aan de hand.



Even serieus, hoe slecht de top mag zijn of hoe slecht de aankopen mag zijn. Met dit materiaal moet je minimaal 5e staan toch? Hoe kan je met international als Sutalo, Rensch, Bergwijn, Berghuis, Klaassen, Brobbey etc zover door het ijs gezakt zijn. Bedoel top 5 tot 10 hebben echt niet beter selectie van Ajax. Mensen kunnen tegenwoordig niet meer normaal analyseren ofzo. Dus dit betekent dat Steijn gewoon middelmaat is en vervangen moet worden. Helaas, maar hij kan aardig zijn, zachte stem hebben, maar op het veld laat hij niks zien. Sorry dit is geen legers des heils of de voedselbank, dit is en en blijft Ajax. Ajax die Kluivert, Rijkaard, Van Basten, Cruijf hebben voortgebracht. Hup ontslaan die hap en haal desnoods Bogarde terug. Die krijgt het defensief wel strak voor mekaar. En met Richard Witschge die aanvallers kan motiveren, moeten ze makkelijk in de top 5 eindigen. En niet wachten tot aan winterstop, want dan loop je 25 punten achter op nummer 2 en dan kun je het wel vergeten. Nu knopen doorhakken en weg omhoog slaan.

Berghuis is gewoon een eng mannetje. In zijn Feijenoord tijd al om misselijk van te worden. Nu weer. Ga eens presteren voor je iets zegt.

Ik denk dat iedereen zich verkijkt op Hato en zich moet realiseren dat ondanks hij ieder facet van het verdedigen redelijk onder de knie heeft hij het belangrijkste nooit kan hebben en dat is ervaring. Jezelf slim positioneren, uit de duels blijven etc etc. Vorige keer dat Ajax met een 17 jarige in het centrum speelde stond daar Blind naast, die kwa ervaring en voetbal knowhow het wel even neerzet.

Zou als ik Steijn was gewoon die jongen op linksback zetten en er een sloper naast zetten. Weet niet of Avila dat is, maar goed

Ach typische journalist: vorig jaar kon Tadic geen goed doen zijn prestaties waren niet goed genoeg en zijn gedrag ergerlijk. En nu is het erg dat juist hij weg is. Echt een weggooi journalistje.. dan dhr Berghuis die al 2 jaar niet meer presteert en alleen maar in draaiende elftallen een meerwaarde heeft zou ik als ik Maurice was op kantoor halen en vragen van “joh je bent in de klassieker m’n aanvoerder op het veld mijn verlengstuk en bij de 0-3 loopt alles uit onze afspraak qua veldbezetting waarom stuur jij dat niet aan? “Vervolgens wordt er na afloop woensdag iets over mij gevraagd en jij mijn aanvoerder die zelf 0,0 heeft laten zien hoe geweldig jij bent laat mij als een baksteen vallen! Wat wil je? Liever op de bank zitten of zo? Of ga je nu grote meneer zijn en mij vertellen wat er anders moet en dat met mij samen op de training en komende wedstrijd oplossen? Ik ben (ik is hoogdrukzetten) helemaal klaar met die gozer en z’n apathische manier van voetballen hij moet een voorbeeld nemen aan taylor die weer met de week beter wordt en gretiger … dat kan ook wel eens de hand van steyn zijn!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren