Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax brengt bod uit van achttien miljoen euro exclusief bonussen

Laatste update:

Ajax maakt nu serieus werk van de komst van Josip Sutalo, zo meldt het Kroatische Index en wordt bevestigd door Voetbal International. De Amsterdammers hebben een bod van achttien miljoen euro exclusief bonussen neergelegd bij Dinamo Zagreb. De Kroaten hebben die aanbieding resoluut van tafel geveegd: de vraagprijs bedraagt liefst 25 miljoen euro. Sutalo moet in Amsterdam de opvolger worden van Jurriën Timber, die aan Arsenal is verkocht.

Fiorentina is eveneens in de markt voor Sutalo. De Italiaanse club legde volgens Fabrizio Romano woensdag een bod van twaalf miljoen euro neer voor de 23-jarige centrumverdediger. Het bod van Ajax is dus liefst anderhalf keer zo hoog. Sutalo is een 1,90 meter lange rechtsbenige centrumverdediger die uit de jeugdopleiding komt van Dinamo. De achtvoudig Kroatisch international staat op 83 officiële duels voor de club. Hij stond in de basis tijdens de halve finale van de Nations League tegen Nederland (2-4 winst na verlenging) en de finale tegen Spanje (0-0, verlies na strafschoppen).

Vorige week meldde Mike Verweij van De Telegraaf nog dat Ajax ‘redelijk ver’ was in de onderhandelingen met Sutalo. Nederlandse en Kroatische media hadden daarvoor al bevestigd dat directeur voetbalzaken Sven Mislintat naar Zagreb was afgereisd om met Sutalo’s entourage en werkgever Dinamo Zagreb te praten over een transfer van de Kroatische verdediger. Verweij stelde vrijdag in de podcast Kick-off dat Ajax nog steeds goede hoop heeft op een transfer.

“Ze zijn er redelijk ver mee", begon de Ajax-watcher zijn betoog. “Maar Zagreb wil hem wel behouden voor de voorrondes van de Champions League. Spelers vinden het vaak ook belangrijk om die wedstrijden nog te spelen, omdat ze de club met een goed gevoel willen verlaten.” De Kroatische kampioen speelt begin augustus een tweeluik tegen Astana. De laatst mogelijke play-off-wedstrijd wordt afgewerkt op 30 augustus, een dag voor de transfermarkt sluit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Die moet heel snel komen naar Ajax. Kan een goed duo vormen met Hato. Aertssen is nog te licht. Hopelijk dat er dan nog een CV gaat komen. Maar ja je moet hopen dat het zo snel mogelijk rond komt want andere clubs zitten op de hielen voor hem.

26 juli 2023 om 16:36

Vooral een concurrent van Hato is er nodig. Met Sutalo en Kaplan zit je wel goed aan de rechterkant.

26 juli 2023 om 16:38

Kaplan is links en als hij hopelijk eindelijk fit is dus de concurrent van Hato.

26 juli 2023 om 16:39

Kaplan is juist een linkercentrale, concurrentie van Hato dus.

26 juli 2023 om 16:40

Kaplan is een linkspoot. Concurrent voor Sutalo dus kijkend naar jouw beredenering. Maar ook Kaplan is nog geen moment blessurevrij geweest bij Ajax, dus het is wel risicovol daarop te gokken.

26 juli 2023 om 16:40

Kaplan is linksbenig, maar lees overal dat het een RCV is en dat hij daar in Turkije ook speelde. Maar goed, 3 Cv's is gewoon te weinig. Aertssen is niet goed genoeg en vraag me af of hij ooit goed genoeg gaat worden.

26 juli 2023 om 16:41

Vergeet Kaplan. Die jongen was toen hij bij Ajax speelde niet zo geweldig op dreef. En is nu ook nog eens veel te lang geblesseerd. Dus daar hoef je niet je geld op te zetten.

26 juli 2023 om 16:48

Zeg nooit nooit @pinko, genoeg voorbeelden van laatbloeiers! Zonde dat die jongen zoveel blessureleed heeft momenteel. Had al wel verder kunnen zijn dan hij nu is, maar samen met Hato de LCV invullen is prima. Ook kan hij als het moet minuten op RCV maken als Sutalo gemist word, speelde daar in Turkije ook regelmatig ondanks dat hij linksbenig is. Hoop persoonlijk dat Ajax ook nog voor Vitik gaat, dan heb je met Hato/Kaplan en Sutalo/Vitik/Kaplan & zelfs Rensch in nood de beide CV posities prima gevuld.

26 juli 2023 om 16:49

@pinko

Kaplan toen hij bij Ajax speelde niet zo geweldig? Die jongen is op 21 september geblesseerd geraakt tot op heden. Hij heeft werkelijk waar geen enkel duel voor Ajax kunnen spelen...

26 juli 2023 om 16:50

Kaplan heeft bij Ajax nog helemaal niet mee kunnen spelen vanwege 2 zware blessures. Hou jij erbij komt dat hij niet geweldig op dreef was is me een compleet raadsel.

26 juli 2023 om 16:54

@D-Bergkamp: Volgens mij heeft hij afgelopen winterstop een halve oefenwedstrijd mee gespeeld. Maar op hetzelfde trainingskamp weer geblesseerd geraakt. Dus verder wel eens met je bericht, dat de reactie van pinko een beetje 'bijzonder' is.

26 juli 2023 om 16:56

Kaplan is geen RCV, omdat hij daar ooit een keer gespeeld heeft, betekent dat niet dat hij vastgeroest zit aan die positie. Een linksbenige centrale verdediger moet gewoon LCV spelen, Ten Hag deed dat ook altijd.

En niet eens met Pinko over dat je geen hoop moet hebben met Kaplan. Gewoon een heel sterke verdediger is hij, dus mocht Hato uitvallen dan heb je een degelijk back-up, er is dus geen LCV meer nodig.

26 juli 2023 om 17:48

Wanneer heeft Kaplan bij Ajax gespeeld Pinko?

26 juli 2023 om 19:55

Echt zonde, want dat vond ik de beste verdedigende aankoop van Ajax. Veel beter dan Bassey. Helaas heeft hij alleen maar blessures gehad.

26 juli 2023 om 23:11

En wanneer heeft hij voor Ajax gespeeld? Hij was namelijk DIRECT geblesseerd.

26 juli 2023 om 17:07

Ik heb juist heel veel vetrouwen in Aertssen. Warmerdam is wat stabieler dan hem, maar speelt ook wat veiliger. Zie in hem niet zo veel speciaals voor Ajax 1. Aertssen is met name voetballend en qua inzicht echt geweldig. Als je naast hem een stabiele verdediger neerzet die hem aan kan sturen, denk ik dat hij het niveau moeiteloos aankan. In vrijwel alle aspecten heeft hij meer dan Timber maar ook Hato.

26 juli 2023 om 17:39

Warmerdam is al weg naar De Graafschap. Aertssen is voetballend misschien wat sterker dan Hato, maar verdedigend en fysiek is Hato wel verder. Als toekomstig duo vind ik ze wel uitstekend. Als Aertssen verdedigend sterker wordt dit jaar kan hij volgend jaar veel aan spelen toekomen in 1.

26 juli 2023 om 17:49

Warmerdam is al weg naar de Graafschap. Kwam veel te kort voor Ajax 1. Aertssen nog een jaartje laten knallen in Jong met af en toe wat minuten in 1.

26 juli 2023 om 17:36

Die zal sowieso niet snel komen aangezien zn club hem wil gebruiken in de CL voorrondes.

26 juli 2023 om 21:04

Zal men achter de schermen al niet akkoord zijn, waarbij de transfer pas over enkele weken wereldkundig wordt gemaakt.

Wij willen 25. Ajax, wij bieden 18 + bonussen en jullie kunnen de speler nog gebruiken tijdens de voorrondes. Als wij 25 moeten betalen, dan willen we ook direct over de speler kunnen beschikken.

26 juli 2023 om 18:22

Voor 25 miljoen lekker laten lopen, zoveel heeft nog niet laten zien.

Kijk, een goed bod, wat dicht tegen z’n waarde aanzit, nu hopen dat andere clubs niet hoger willen gaan en/of Sutalo nog niet naar een topcompetitie wil

26 juli 2023 om 16:35

Tempo is inderdaad het eerste. Maar wil deze jongen wel naar Ajax? Hoop niet dat hij weet hoe droefgeestig het inmiddels met ons niveau is gesteld

26 juli 2023 om 16:39

Ik snap dat je wat negatief bent na afgelopen seizoen, maar om nou werkelijk onder elk bericht te doen alsof we van niveau Almere City zijn is ook onzin. Geef Mislintat en Steijn eens een kans en wat tijd, kom op zeg. Je bent toch supporter? Of alleen als we winnen?

26 juli 2023 om 16:43



Werkelijk het grootste gedeelte van alle centrumverdedigers die we de afgelopen 5 jaar hadden zitten nu bij een topclub of hikken daar tegenaan:

De Ligt: Bayern Munchen
Timber: Arsenal
Martinez: Man Utd
D. Sanchez: Spurs (al is hij wel minder geworden)
Schuurs: Torino (en in de belangstelling van grotere clubs)
Botman: Newcastle Utd
Veltman: Brighton

Als je het gewoon goed hebt gedaan bij Ajax maak je de stap naar de grote competitie wel. Sutalo is meer dan welkom, lijkt me een prima complementaire verdediger naast de jonge Hato, en als Kroaat brengt hij hopelijk ook wat vuur en mentaliteit in de ploeg.

26 juli 2023 om 16:45

Ik word de laatste tijd echt een beetje moe van je Hans. Het zal je niks doen dus het maakt niet uit, maar iets positiever mag wel. Ajax heeft duidelijk aangegeven wat de standpunten waren bij een eventuele aankoop. En nu Bassey verkocht is pakken ze door. Dat zal ook gebeuren bij de verkoop van Alvarez.

26 juli 2023 om 16:47

Hansje is altijd negatief hoor. Gewoon tiijd geven inderdaad.

26 juli 2023 om 16:51

@cocqie

Laat mensen zoals Hans gewoon lekker gaan, het is een vrije keuze om elke dag een fles azijn op te drinken. Geen verplichting.

In dit geval kan je zien dat Hans voor jou een fles Azijn is, aan jou om die lekker te laten staan en voor een fles Tequila te gaan ofzo

26 juli 2023 om 16:52

Is de vervanger van Alvarez niet al Tahirovic?

26 juli 2023 om 16:52

Ik zal je woorden meenemen naar de volgende keer haha. Tequila is goed, alles beter dan azijn

26 juli 2023 om 16:53

Jawel BBL98 alleen zullen ze van dat geld aankopen doen om andere positie(s) te versterken

26 juli 2023 om 17:00

Tadic is niet voor niets vertrokken mag ik jullie daar nog even op wijzen? Dat zal deze jongen (die ik heel graag zie komen) ook weten.
Daarnaast wordt ik niet vrolijk als we twee weken voor de competitiestart drie goals om je oren krijgt van een laagvlieger uit de derde divisie in Duitsland.

Als ik hier vorig jaar zei dat de CL een must was voor Ajax, kreeg ik ook steeds de volle laag hier. Het is dus helemaal geen raar idee dat deze jongen gaat zeggen dat hij niet naar Ajax wil (vanwege geen CL)

26 juli 2023 om 17:32

Hansje weet je ook dat Tadic in augustus al weer 35 wordt en dat Bergwijn eindelijk gewoon op zijn eigen plek kan spelen ? Je moet nu bouwen aan een nieuw en verjongt team ,

26 juli 2023 om 17:35

Tadic is gewoon een slappe zak gebleken en weten we niet waarom hij is gegaan. Is het inderdaad vanwege de kwaliteit? Of misschien kwam die zelf aan minder spelen toe? Wie zal het zeggen. Maar welk verhaal ook klopt, als je meteen eieren voor je geld kiest na een tegenslag dan ben je een heel klein kind

26 juli 2023 om 17:46

3 goals tegen waarvan 2 in de 1e helft. En ik kan je vertellen, geen van die verdedigers gaat in de basis staan dit seizoen. Een beetje een kortzichtige conclusie dus. In de 2e helft een afstandsschot die van richting werd veranderd, verder geen 1 kans tegen. Je doet wel heel dramatisch.

26 juli 2023 om 17:57

@hansje1969 dat Tadic is 35, dat die voor niets, of in iedergeval voor veel minder dan zijn aankoop bedrag, de deur uit zou lopen was toch al een paar jaar duidelijk.
Eigenlijk wist je dat op het moment dat hij kwam ook al. Ook toen waren er fans die al begonnen over zijn restwaarde (kan best dat ik er daar een van was).
Je hoeft niet op elke speler een mega winst te maken, zowel sportief als in de ontwikkeling van de spelers die wel voor flinke bedragen weg zijn gegaan heeft hij een belangrijke rol gespeeld.

Ik vind het jammer dat hij weg is, vooral de manier waarop hij weg is gegaan. Aan de andere kant, er liepen vorig jaar 2 dure aankopen op dezelfde positie, en heb je nu met Bergwijn en Godts die positie dubbel bezet en ben je af van zijn enorme salaris.

26 juli 2023 om 18:03

Oortap,

Leuk lijstje, maar je vergeet er wel bij te zeggen dat een (groot) aantal vooral stappen gemaakt in hun kwaliteiten nadat ze bij ajax vertrokken waren. Of vind jij van niet? Deze speler schijnt al goed te zijn en heeft ajax als tussenstap dan ook niet nodig

26 juli 2023 om 18:37

"Leuk lijstje, maar je vergeet er wel bij te zeggen dat een (groot) aantal vooral stappen gemaakt in hun kwaliteiten nadat ze bij ajax vertrokken waren."

De Ligt: Heeft zich ontwikkeld maar was al uitzonderlijk bij Ajax.
Timber: Is net getransfereerd dus daar kun jij nog niets van zeggen.
Martinez: Top bij Ajax, top bij United.
D. Sanchez: Top bij Ajax, veel minder bij Tottenham.
Schuurs: Redelijk tot goed bij Ajax, doet het goed in Italië.
Botman: Heeft niet gespeeld bij Ajax in het eerste.
Veltman: Gelijkwaardig niveau als bij Ajax.

Dat de betreffende spelers (m.u.v Sanchez en in mindere mate Veltman) stappen in hun kwaliteiten hebben gemaakt is logisch aangezien het jonge spelers zijn die de stap hebben gemaakt juist om zich te ontwikkelen....

26 juli 2023 om 18:42

Ik vind het altijd zo bijzonder dit soort uitspraken. Bergwijn heeft vorig naar 3x op rechts gestaan en voor de rest alles op linksbuiten. Hoezo eindelijk op zijn plek gaan spelen? Die jongen bracht niks vorig seizoen en laten we kappen met dit soort excuses voor hem te maken die feitelijk niet eens kloppen.

26 juli 2023 om 18:58

@janssen " een (groot) aantal vooral stappen gemaakt in hun kwaliteiten nadat ze bij ajax vertrokken waren" Alleen Botman bedoel je ?
Schuurs heeft met 93 wedstrijden het minst aantal wedstrijden voor Ajax gespeeld, de rest meer. En hebben allemaal hun beste wedstrijden bij Ajax gespeeld

26 juli 2023 om 19:14

@Hansje je bent in igg een echte ajacied. Derde en hoppa niveau Almere. Dat is wel de Ajax standaard. Daarom is ook afscheid genomen van Johnny.

De vertrokken Tadic zou ik niet te zwaar aan tillen. Dat weinig vertrouwen in de investeringen is lulkoek van de bovenste plank. Tadic voelde gewoon heel goed aan dat hij niet meer de grote meneer was waar alles om draaide. Hij werd niet gepaaid tijdens zijn vakantie. Hij werd niet meer geconsulteerd inzake versterkingen en heeft van no nonsense Steijn vast te horen gekregen dat die hem geen basisplaats kan garanderen. Volledig terecht en Tadic kiest eieren voor zijn geld. Dat is een gevalletje bedankt voor de prachtige jaren en tot ziens. Ipv het Daley Blind scenario.
Dat Ajax twee weken voor de competitiestart nog niet de selectie rond heeft vind ik behoorlijk positief. De snelle klappers zijn gemaakt en nu zoekt Ajax duidelijk in een ander segment. Spelers met ervaring bij clubs van een behoorlijk niveau. Dan zit je in een grote emmer met spelers die net te kort komen bij topclubs maar eerst voor hun kans in de voorbereiding willen gaan en spelers die desbetreffende club nog hard nodig heeft om europese voorrondes succesvol door te komen. Ajax zal waarschijnlijk nog even nodig hebben. De net niet spelers krijgen de komende weken duidelijkheid en de voorronde spelers zijn deels nu al aan de gang.

26 juli 2023 om 20:03

Nou dat hoop ik Ninjakal, want nu wemelt het van de net-niet spelers imo. Met name achterhoede is echt best schrijnend

26 juli 2023 om 16:45

Fiorentina heeft 12 miljoen geboden volgens Fabrizio.

Dus ook al gelijk geweigerd.. had Fiorentina niet 12m geboden? Dat is dan wel echt ver onder de vraagprijs. Ik ken deze jongen niet goed genoeg, 25m lijkt me wat veel. Maar goed, lastig in te schatten natuurlijk..

26 juli 2023 om 16:32

Waarom denk je dat het verschil tussen die twee meer dan 15 miljoen zou moeten zijn?

26 juli 2023 om 16:34

Weigeren van een (eerste) bod is toch vrij standaard?

26 juli 2023 om 17:19

Klopt, maar er wordt een bericht over gepost en in hetzelfde bericht is het gelijk geweigerd. Vandaar dat ik het benoem..

Toeval dat dit nieuws vandaag naar buiten komt?

Positieve lijkt dat Sutalo er verrassend genoeg zelf wel oren naar lijkt te hebben om de nieuwe leider van de achterhoede van Ajax te worden. 20 miljoen met bonussen, zou me niet verbazen als het daar uiteindelijk op uit komt.

26 juli 2023 om 16:42

Zei hij dat voor of nadat er ook Italiaanse interesse concreet geworden was? Want kroaten vinden de Italiaanse competitie ook altijd wel fijn

26 juli 2023 om 16:51

Voorlopig is het bod van Fiorentina niet hoger dan 12 miljoen dus als Ajax nu snel handelt denk ik dat je een goeie kans maakt.

26 juli 2023 om 16:53

In het artikel van VI wordt benoemt dat bronnen rondom de transfer van Sutalo zeggen dat hij een transfer naar Ajax wel ziet zitten.

26 juli 2023 om 16:55

@Engelz; Opzich logisch als je de afstand tussen Italië en Kroatië bekijkt. Dat in combinatie met het goede weer en een grotere competitie.

26 juli 2023 om 16:52

@ajaxclub

En waarom zou Sutalo dat niet zijn? Ajax heeft een behoorlijk goed track record voor een CV als vervolg stap naar de (sub) top.

De Ligt (juventus + Bayern)
Timber (arsenal)
Botman (newcastle)
Schuurs (torino - Tottenham?)
Martinez (united)

zelfs een mislukte CV (in de ogen van velen) als Bassey komt alsnog bij een middenmotor PL terecht..

26 juli 2023 om 17:05

Nou er is wel een flinke leegloop gaande bij Ajax he dus ik bedoelde het meer dat op dit moment Ajax zonder CL niet per definitie interessant is voor een speler van het kaliber Sutalo. Als het lukt om 1 zo'n speler binnen te halen kan dat ook helpen om nog een paar andere kwaliteitsspelers te overtuigen om bij Ajax te tekenen.

26 juli 2023 om 17:16

Eens met jouw comment D-Bergkamp m.u.v Botman, die heeft een tussenstap gemaakt naar Lille.

Botman (Lille - Newcastle)

26 juli 2023 om 17:38

Maar dat is dan weer de nederlandse gedachte. Voor dat soort spelers heeft Ajax nog steeds een enorme aantrekkingskracht.

En dan te bedenken dat Fiorentina slechts 12M bood. Ajax zal diep in de buidel moeten tasten en deze man gewoon binnen halen. Sowieso is het tijd voor Mislintat om een statement te maken en de selectie een kwaliteitsimpuls te geven!

26 juli 2023 om 22:52

Gew99n betalen, desnoods de extra miljoenen. Moeten echt nu selectie op orde hebben. Het bezuinigen op 2 a 3 miljoen kan duurkoop zijn straks als je achter de feiten aanloopt (punten verspelen) of andere clubs kans geven de deal te kapen.

Dan komt dit zo rond de 21 miljoen uit, zelfde bedrag als wat je voor Bassey gaat krijgen.

Het eerdere bericht dat Fiorentina een bod van 12 miljoen heeft uitgebracht, lijkt me dan ook uit de lucht gegrepen, als je deze bedragen ziet.

Fors bedrag, maar m.i. liever goede spelers op het veld hebben staan dan een vette bankrekening!

26 juli 2023 om 16:35

Echter is dit wel een speler met enorme potentie en als ik sommige hier mag geloven die een stuk beter in het systeem van Ajax past. Als je ziet dat je Bassey al voor bijna hetzelfde doorverkoopt na zo'n dramatisch seizoen is dit zeker het gokje wel waard. Hoewel natuurlijk geen Engelse homegrown tax, maar toch.

26 juli 2023 om 16:54

Helemaal gelijk in! Ken de speler zelf niet goed (pas sinds kort, na de geruchten over de interesse van Ajax), maar zeker een speler met potentie.

Daarnaast ben ik van mening dat Ajax nu ook echt wel (flink) mag investeren. 1 jaar CL mislopen kan, maar komend seizoen moet je je eigenlijk echt plaatsen als Ajax zijnde, wil je niet verder afzakken.

Dus minimaal 2e worden met het oog op de 2 CL plaatsen voor NL komend seizoen.

26 juli 2023 om 16:51

In feite ruil je hem dan tegen Basssey met een gesloten beurs, dat is toch een super deal ??

Het spel is op de wagen. Moest eerst 12, toen 15 en nu 25. Nou laat maar. Vitik kom er maar in. En tevens Mbuyamba. Laten die 2 het maar uitvechten @

26 juli 2023 om 16:45

Ajax kan ook wel wat ervaring gebruiken in het centrum toch? Dat krijg je met Vitik niet, hoewel dat een goed talent is. Maar wellicht niet helemaal wat Ajax nu nodig heeft, en is te duur als backup denk ik. Ik zie ook graag Mbuyamba komen als backup moet ik zeggen!

Gewoon 5 miljoen boven op gooien en voor 23 miljoen samen met Bassey de duurste verdediger ooit maken qua inkoop dit is wel een zwaargewicht hoor

Als je toenstraks leest dat Fiorentina 12mil biedt en Ajax 18 excl bonussen.. Dan moet Ajax toch wel betere papieren hebben wat dat betreft.

26 juli 2023 om 16:48

Wellicht om Zagreb te overtuigen, maar als de speler liever naar Fiorentina gaat en niet naar Ajax dan heb je daar weinig aan.

pppffffff het voelt voor mij als een kat in het nauw deze.
Er is al een bod op hem gedaan van 11.
Ik snap dat je overbied om hem te binden maar deze is wel grof overboden zeg..
Benieuwd hoe deze gaat verlopen .
Zal uiteraard een goede aankoop zijn

26 juli 2023 om 16:34

Dat bod van Fiorentina komt dan ook bij lange na niet in de buurt van devraagprijs. Je kan daar wel net boven gaan zitten, maar dan word je net zo hard afgewezen.

26 juli 2023 om 16:44

Precies. Ik weet niet wat fiorentina probeert te doen maar ik kan officieel ook wel een 100k bieden op een vrijstaande woning In Amsterdam. Dan weet iedereen ook wel dat dat nergens op slaat

26 juli 2023 om 16:35

Valt wel mee met dat overboden. Erg goede speler die echt nog wel een niveautje hoger kan halen

26 juli 2023 om 16:55

@bliek,

Volgens Transfermarkt heeft Sutalo een waarde van 18 miljoen, nu is dat niet altijd een goede richtlijn maar in deze wel enigzins logisch.

23 jaar
Champions league gespeeld
Europa League gespeeld
Basis speler Kroatie op Wk

26 juli 2023 om 18:25

Wat zwets jij nou weer, sutalo was helemaal geen basis speler op het wk.
heeft alleen de troost finale een basisplek gehad.
De rest van de wedstrijden was telkens het duo gvardiol-lovren.

26 juli 2023 om 19:50

@maldini86,

Excuus, ik bedoelde de halve finale+finale nations league



Tja het is wel iemand die er gelijk staat, de leider van je defensie is en die je waarschijnlijk voor het dubbele verkoopt over 2 jaar. Maar goed hoeveel blijft er over voor andere versterkingen? Een kwalitatieve rechtsbuiten en 10 zijn ook nodig en die kosten ook wel wat.

26 juli 2023 om 16:48

10 vind ik nieteens een prioriteit. Daar hebben we berghuis nog rondlopen en zelfs nog klaassen, ook vind ik Taylor beter uit de voeten komen op 10 dan op 6/8. Een echte rechtsbuiten met diepgang heeft veel prioriteit. En ik zou zelfs tagliafico polsen voor een terugkeer, bij wijndal lijkt (of kan) het kwartje niet te vallen

26 juli 2023 om 17:54

Rechtsbuiten alleen als Kudus vertrekt. Taylor zie ik niet echt als 10, op 8 speelde hij echt beter dan op 10 tegen Anderlecht (ook tegen Shaktar was hij sterk op 8). Dat schot op de paal doet daar niets aan af, op 8 vaak juist veel passes naar voren en zet Brobbey wel eens 1 op 1 (deze voorbereiding al 2x). Daar heeft hij wat meer ruimte voor op 8.

Ik zou het gewoon doen, je hebt net verdient aan Timber, Bassey gaat weg ( letterlijk zijn bedrag herinvesteren) Alvarez gaat waarschijnlijk weg en met van de boomen en Tahirovic al een goed middenveld staan. Ajax zal sowieso in de top 3 eindigen en CL is dus vrijwel zeker. Dan moet je voor iemand als Sutalo die echt een versterking is gewoon betalen

Doorpakken en inlijven we wachten al veel te lang.

Dat verklaard in ieder geval waarom nog geen speler is gepresenteerd. Dit zijn natuurlijk hele forse bedragen en compleet anders dan de bedragen van 12 tot 15 miljoen die eerder door Verweij en Driessen naar buiten werden gebracht. Ik snap dat Mislintat dan ook kijkt naar Vitik. Hopelijk bereiken we wel snel een akkoord met een rechter centrale verdediger, want die is broodnodig in de huidige selectie.

26 juli 2023 om 16:39

Maar er is los van Sutalo nog een rechter centrale verdediger nodig imo. Spertysan als 10 en die Nuamah (multifunctioneel inzetbaar voorin) zouden echt het team meteen versterken. Scout je goedkoop a lá Martinez en Nico een Argentijnse of Braziliaanse back.

26 juli 2023 om 16:57

Joga, eens over Spertsyan en Nuamah. Een andere rechter centrale verdediger is niet nodig. Aaertssen en Rensch heb je als backup. Je hebt veel eerder een echte linksback nodig omdat Wijndal en Salah daar gewoon te kort komen. Die linksback zal ook wel komen maar dan moet je eerst Wijndal, Klaassen en Taylor kunnen verkopen. Dan ontstaat ook ruimte in het salarishuis.

26 juli 2023 om 18:03

Waarom wil je Taylor verkopen? Al wil je hem op de bank, daar is hij toch zeker wel goed genoeg voor? 1e helft tegen Anderlecht en tegen Shaktar speelde hij prima. Voor centraal heb je eigenlijk 2 spelers nodig. Sutalo en een back-up, want Aertssen gaat bij Jong Ajax spelen. Ook Kaplan als back-up kan je nog niet op vertrouwen. Salah-Eddine kunnen we nog niet helemaal beoordelen tot nu toe. Toont wel potentie, maar verdedigend nog wat zwak soms. Zou hem nog niet afschrijven, Wijndal wordt hem niet meer.

26 juli 2023 om 18:07

Voor alle anti - Taylor fans ben ik bang dat die een heel zwaar jaar tegemoed gaan. Alleen de combinatie Klaassen en Taylor tegelijk op het middenveld zal gelukkig niet veel meer voorkomen.

Het probleem zit hem in het loopvermogen van vd Boomen. Die man kan een bal perfect neerleggen, zeker als hij even de tijd heeft. Maar de reden dat hij weg moest bij Ajax in de jeugd was met namen zijn snelheid (die fantastische paas had hij toen ook al), hij was nog langzamer dan Blind. Ik ben bang dat het heel snel over de balans op het middenveld gaat en dat er daarmee wordt teruggerepen naar Taylor, hetzij om naast vd Boomen als lopende speler voor de balans te zorgen, of omdat vd Boomen door zijn snelheid sowieso op de bank terecht gaat komen.

26 juli 2023 om 18:46

Dat Tahirovic vast in de basis staat ben ik ook nog niet zeker van. Veel lofzang voor hem nadat hij een prima goal maakt, maar wat als Taylor die 4 ballen had ingeleverd die Tahirovic zomaar inleverde gisteren zonder druk? Dan had je de poppen aan het dansen. Of zijn mensen deze ballen vergeten omdat hij scoort? Speelt Taylor een prima wedstrijd tegen Shaktar of een prima 1e helft tegen Anderlecht hoor je niemand (alleen weer een hoop mensen die hem tóch weer slecht vonden zonder onderbouwing). Er wordt gewoon met hele andere maten gemeten hier bij mensen.

Tegen Dortmund kunnen we al meer zeggen over de handelingssnelheid van Van den Boomen tegen betere tegenstanders en eventueel al tegen Augsburg afhankelijk van hoe zij voor de dag komen. Zelfde geldt voor Tahirovic. Ben echt heel benieuwd, want vooral bij Tahirovic denk ik dat zijn gebrek aan ervaring en handelingssnelheid (zijn balbehandeling en behendigheid vind ik niet top) hem gaat opbreken tegen Dortmund.

26 juli 2023 om 18:57

@ajax12321 ik ben ook heel benieuwd, en hoop dat zowel Tahirovic als vd Boomen het fantastisch gaan doen.

Maar ik heb al sinds hun komst het gevoel dat Ajax aan het einde van dit seizoen met Vos en Taylor op 6 en 8 in de basis gaat eindigen. die eerste omdat hij die openingen ook kan creeeren zoals vd Boomen, fysiek iets toe voegt, een stuk sneller is en net als Gravenberch of De Jong een aaridge actie heeft, en die tweede voor zijn loopvermogen en omdat hij ondanks alle kritiek voor een 8 in zijn eerste seizoen in de basis nog best wat goals heeft gemaakt vorig jaar. Maakt me uiteindelijk ook niet veel uit, als de resultaten maar goed zijjn

Ik las elders dat Fiorentina ook in de race is. Dan zou k echt voor Ajax gaan!
Ben benieuwd.

Absoluut de eerste prioriteit in de verdediging en absoluut nodig voor een kampioenschap

Ik denk dat ze wat te laat toeslaan. Dus de prijs is al een stuk hoger dan wat weken geleden het geval was. Zelfde wat betreft de speler van dezelfde club waar Feyenoord achteraan zit. Ze hadden eerder moeten toeslaan. Zie het nog wel misgaan

26 juli 2023 om 16:43

Die van Feyenoord zie ik gewoon komen hoor. Denk dat Ajax hem voor 20 plus bonussen ook wel binnen kan hengelen.

Doorschakelen naar de nr2 op de lijst voor de cv's. Dit duurt veel te lang en 25m voor een transfersom richting de eredivisie is gewoon teveel. De tijd tikt meneer Mislintat.

26 juli 2023 om 17:14

Tsja, clubs weten inmiddels wat Ajax zelf voor zijn spelers vraagt.
Als een club een speler van Ajax wilt hebben dan moeten ze er ook maar "flink voor betalen"', want Engelse clubs hebben geld zat.
In het buitenland weten ze ook wel Timber en Bassey hebben opgebracht en hoeveel honderden miljoenen ze de afgelopen jaren hebben gevangen.
Nu gaat dat dus echt een keertje tegen werken.

26 juli 2023 om 17:22

Ajax is gewoon te laat gekomen voor deze speler. Als je dit bedrag een jaar eerder had geboden dan had je hem uiteindelijk voor onder de 20m binnen gehaald. Nu kun je (als hij zo goed is als sommige zeggen) amper wat winst op zo'n gozer maken. En dat zal altijd de rol van de eredivisie clubs blijven. Opleiden/beter maken van jonge gasten en voor een mooie prijs doorverkopen.

26 juli 2023 om 18:25

Koop je hem voor 20, verkopen voor 60. En dat levert geen winst op?

Niks is gegarandeerd, maar domweg zeggen dat je geen winst kan maken is hilarisch.

27 juli 2023 om 00:20

De 60m bedragen kreeg Ajax voor hun 2 cv's omdat ze hebben aangetoond mee te kunnen op het allerhoogste niveau in de CL. Dat speelt Ajax dit seizoen niet en als er niet minstens nog 2 kwaliteit spelers bijkomen halen ze dat volgend jaar ook niet. En als jij denkt dat Ajax een speler haalt voor 20m en verkoopt voor 60m dat ze 40m overhouden is niet alleen hilarisch, maar ook achterlijk.

Ik zou het, met oog op verkoop Timber en Bassey, zelfs voor 25m nog waard vinden.

Dankjewel Para_20!!!

Flink bod, maar was ook wel te verwachten dat hij richting de 20 miljoen of meer dan dat zou moeten kosten. Dit heeft Zagreb al afgewezen, en denk dat als Ajax met een bod van 21-22 miljoen komt dat de kans groot is dat ze dan wel akkoord zullen gaan. Maar als Ajax Sutalo binnenhaalt, zijn ze er nog lang niet wat de verdediging betreft.

Dan moet er nog een extra centrale verdediger bij, een linksback, een rechtsbuiten en een diepe spits. Ergens heb ik nog steeds het idee dat ik er niet raar van op zal kijken als Klaassen nog vertrekt en dan heb je ook weer een extra nummer 10 nodig achter Berghuis.

Rulli
Rensch
Sutalo
Hato
Maatsen
vd.Boomen
Tahirovic
Nuamah
Berghuis
Bergwijn
Brobbey

Nou, nu maar even weer gaan slapen, Sven. Want dit kostte wat energie!!

Gok dat Zagreb nog een stuk hoger in de boom gaat zitten nu Ajax opent met 18 miljoen. Als je ziet wat ze voor Bassey krijgen kunnen ze dat direct herinvesteren in deze kanjer.

Mag toch hopen dat dit bod allang was ingediend?! Het is al tijden duidelijk dat je een nieuwe CV nodig hebt en dan zou Sven rustig hebben lopen wachten tot een andere club een bod uitbrengt? Neem aan dat dit niet zo is en gewoon nu wat meer naar buiten komt. Het zou wel echt top zijn als deze Sutalo komt.

26 juli 2023 om 16:51

Ik denk eerder dat ze hebben gewacht tot de koop van Bassey rond was. Ze hebben steeds aangegeven eerst te verkopen voor ze gingen aankopen. Het gat van het missen van de CL is al deels opgevuld door de verkoop van Timber. Bij een verkoop van Alvarez of Kudus zal er weer verder worden geïnvesteerd

26 juli 2023 om 16:55

Dat zou ik nog wel een goede reden vinder echter is dit toch in eerste instantie de vervanging van Timber?

26 juli 2023 om 17:06

Het gat is de ongeveer geheel opgevuld met Timber.
Bassey en Kudus komen daar ook nog wel bij, en Alvarez ook.

26 juli 2023 om 17:08

Dit zou dan inderdaad de vervanger zijn van van Timber.

Als ik de naam Verweij lees krijg ik al de kriebels. Ontopic: zeer goed en nuttig verdediger

Dat kan maar 1 ding betekenen, Kudus of Bassey (ja medische keuring), of beide zijn verkocht.

Of Susan heeft groen licht gegeven om geld uit te mogen geven.

26 juli 2023 om 17:57

Dus eigenlijk kan het 4 dingen betekenen.

Deze speler is wel echt een directe versterking en ik denk dat Ajax Fiorentina wel weet af te schudden. Hopelijk één dezer dagen groen licht. Hopen dat ze doorpakken en in augustus meer spelers halen die wat toevoegen.

Zet alsjeblieft gewoon door, kom met een bod van 22 miljoen en tekenen. Ik vind dit echt een beest van een verdediger. Ik ga Bassey's glimlach missen, maar als je deze jongens ongeveer kan wisselen +/- 3 miljoen zijn dat goede zaken.

Ik denk dat helemaal niemand naar Ajax komt als het zo door gaat pfff

Kom op Susan ff alle seinen op groen en deze verdeliger binnen halen

Sutalo is een klasbak, een aanwinst voor elke club.

Dinamo speelde gisterenavond tegen Astana. Met Sutalo basis.

"de Kroaten hebben die aanbieding resoluut van tafel geveegd: de vraagprijs bedraagt liefst 25 miljoen euro".

"bod van 18 miljoen van Ajax van tafel geveegd". Was dan een betere titel geweest

Laten we hopen naar het verkopen van Bassey dat ajax nog 2 CV gaat halen en een LB. Daarna naar het verkoop van Alvarez en Kudus nog een spits en rechtsbuiten. Dan ziet de ploeg er alweer anders uit dan nu. We moeten ook oog blijven houden voor de spelers van Jong Ajax die komen er ook aan.

Als de speler zelf wil komen dan is het gat tussen vraag en aanbod te overbruggen

Volgens VI wil Zagreb 20m vast en vragen zij geen 25m, dus dit artikel klopt niet helemaal.

Ajax heeft 18+2 geboden en dit bod is niet resoluut van tafel geveegd, maar een tegenbod van 20m vast gedaan.

Hele lastige transfer onder moeilijke omstandigheden. Petje af voor herr Sven als ie hem naar Amsterdam kan halen. De speler wil alvast graag komen, dat is mooi.

Hato is nog veels te groen voor een basis plek als je het mij vraagt pushen ze die jongen nu wel heel erg veel. Dat hij talentvol is is duidelijk maar op de juiste manier gebracht worden is essentieel voor een toptalent. Bella kotchap zie ik echter liever komen, dat is pas echt een beest. Ze zijn beide rechtsbenig maar een centrum kotchap en sutalo is het niveau wat ajax moet nastreven. Daarnaast moet je zo snel mogelijk af van Rench op de RB.

26 juli 2023 om 22:16

Ik zou eerder Wijndal vervangen. Rensch is nog niet goed genoeg, maar er wordt wel eens vergeten dat die gast pas 20 is. Het moet er natuurlijk wel een keer uit gaan komen, maar die heeft qua leeftijd in iedergeval nog potentie.

Ik snap dat ajax veel verdedigende spelers nodig heeft. Maar is het potje van bassey ze transfer gelijk op. Ik hoop dat ajax gewoon weer back to basic gaat en geen echt grote aankopen doet.
De jeugdopleiding daarin in investeren, in combinatie met jeugdige grote talenten uit België, Denemarken, Zweden, Kroatië, Tsjechië, Polen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren