Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brian Brobbey post zeer veelzeggende foto in reactie op klap van Berghuis

Laatste update:

Social media vormen anno 2023 een hoeksteen van de samenleving. Topspelers als Lionel Messi, Memphis Depay en Cristiano Ronaldo, maar ook clubs uit binnen- en buitenland geven (bijna) dagelijks via Instagram, Twitter of andere internetkanalen een inkijkje in het reilen en zeilen. Bijzondere voetbalmomenten gaan bovendien razendsnel de hele planeet over. Voetbalzone zet de gekste, mooiste en opvallendste posts op social media in de rubriek VZ Social op een rijtje.

Brian Brobbey heeft op zijn Instagram Story een foto gedeeld met Steven Berghuis. Zondagmiddag kwam Berghuis in opspraak toen hij na afloop van het duel tussen FC Twente en Ajax (3-1) een klap uitdeelde aan een fan van de Tukkers. Al snel meldde een ooggetuige aan TC/Tubantia dat de 31-jarige aanvaller woest werd om een misselijkmakende, racistische provocatie van een supporter richting Brobbey, die ‘kankerzwarte’ genoemd zou zijn. Hoewel Ajax in de officiële verklaring Brobbey niet noemt, lijkt de spits van Ajax met zijn Story boekdelen te spreken: hij tagt Berghuis en sluit de tag af met een hartje.

De Instagram Story van Brian Brobbey

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prachtig gebaar <3

28 mei 2023 om 23:36

Ik keur geweld zeker niet goed maar dit vind ik toch mooi dat je voor je ploeggenoot opkomt.
Dat soort “kanspareltjes” mogen best wel op hun plek worden gezet.

29 mei 2023 om 09:07

Inderdaad. Hoe vaak zie je niet dat zelfs teamgenoten de andere kant opkijken als er een speler racistisch bejegend wordt. Misschien dat de reactie van berghuis een discussie op gang brengt.

29 mei 2023 om 12:06

Brobbey was toch niet eens in de buurt? Waarom dan iets over Brobbey zeggen tegen Berghuis?

Raar verhaal.

29 mei 2023 om 12:11

Die ging misschien net de bus in, niet te zien op het filmpje. Ga er maar vanuit dat Brobbey wel degelijk racistisch is bejegend

29 mei 2023 om 19:02

Berghuis zelf komt toch echt met een hele andere verklaring..

29 mei 2023 om 19:45

Kan ook gewoon een algemene reactie zijn geweest, die ze dan weer meteen als racistisch bestempelen.

29 mei 2023 om 01:05

Geweld mag je niet goedkeuren maar soms mag je een oogje dichtknijpen. Dat gevoel heb ik hierbij. Net als iemand wiens kind is misbruikt en de dader bij confrontatie een poffert geeft. Dat snap ik en keur ik goed. Andere gaan dan nog het gesprek aan. Brobbey voelt zich zeker gruwelijk gesteund door berghuis bij iets waar hij heel zijn leven tegen vecht. Ik snap zijn gebaar bij deze.

29 mei 2023 om 08:54

Geweld mag je niet goedkeuren maar dat doe je hier dus toch wel. Als voetballer weet je dat er van alles geroepen wordt door halve mongolen langs het veld. Hier moet je boven staan, zeker een ervaren speler als Berghuis. Hij heeft een voorbeeldfunctie.

29 mei 2023 om 09:07

Vind de vergelijking die je maakt vergezocht en niet echt toepasselijk, want ik vind iets naar iemand roepen echt duizenden keren minder erg dan het misbruik wat jij noemt.

Daarnaast vind ik het in dit geval ook echt niet terecht dat hij er gelijk op los slaat. Begrijp wel dat je kwaad kan worden, maar je moet ze op een andere manier confronteren. Slaan heeft nog nooit iets opgelost. Behalve vroeger als je tv stoorde. Dan kon een goede klap op de zijkant nog wel eens werken.

29 mei 2023 om 09:11

Is toch een prachtig voorbeeld dat racistisch gedrag gevolgen heeft

29 mei 2023 om 09:23

@Lou, dat is toch zo’n dooddoener. Natuurlijk weet je dat zoiets op je af kan komen. Dat wil echter niet zeggen dat je als voetballer dan ook alles maar moet accepteren. Berghuis reageert hier heel primair maar veel mensen zouden zo reageren. Niets menselijks is hem vreemd. Hij is gestraft en de ontvanger van de klap kan aangifte doen als hij wil.

29 mei 2023 om 09:24

Wat een gejank, moet het dan als vinicius die al 10x belachelijk word gemaakt en huilend op het veld sta?
Mensen die geweld afkeuren zijn dezelfde mensen die denken dat onze maatschappij alles is en vooraltijd blijft.

Als putin hier een bom gooit ga je dan ook zeggen niks terug doen?

De wet rammelt aan alle kanten en tegenstrijdigheden wat nog gekker is dat slappigheid geaccepteerd word.
Ik had hetzelfde als Berghuis gedaan die man die denkt nu 2x na voordat die weer zoiets doet.

29 mei 2023 om 09:24

Ik vind dat je geweld kan goedkeuren. ZINLOOS geweld moet je verbannen afkeuren, maar als iemand een bepaalde grens overgaat mogen daar best gevolgen aan vast zitten. We zijn niet meer van de lijfstraffen maar 40 jaar geleden kregen kinderen die te ver gingen op school nog een tik op de vinger met een liniaal. We hebben er een handje van om heel verheven te praten over de tijd waar we nu in leven. Overigens zeg ik niet dat we terug in de tijd moeten of dat vroeger alles beter was, maar we slaan (padum pssh) helemaal door.Als iemand zich veilig genoeg voelt om iemand op deze manier te kleineren. Mag hij zeker de les leren dat actie een reactie oproept. Berghuis gunt deze heer een moment van persoonlijke groei en hoop dat hij hiervan heeft geleerd!Respect voor Berghuis om op deze manier voor je vrienden op te komen.

29 mei 2023 om 09:33

Idd, ben in principe tegen geweld, maar soms werkt het wel. Je weet wel die bullebakken op school vroeger, die gingen ook door totdat je er eentje een keer te grazen nam. Dat is hier misschien ook wel het geval. Mensen zijn zo gewend dat hun woorden,hoe lelijk ook, geen consequenties hebbendat men geschockeerd is als dat wel een keer gebeurd en iemand zich eens niet kan inhouden. Daarnaast kan ik mij zo voorstellen dat Berghuis na deze wedstrijd niet overliep van zonnige gedachten..

29 mei 2023 om 10:27

Vergelijk je serieus een paar woorden met een misbruik van een kind? Bizar.

29 mei 2023 om 10:35

Die vergelijking die je maakt is echt heel erg gek. Een paar woorden, die totaal niet door de beugel kunnen, vergelijken met het misbruiken van een kind. Dat jij 183 duimpjes krijgt voor zo'n slechte vergelijking zegt heel veel over het ontzettend lage niveau op VZ.

29 mei 2023 om 13:50

Geweld mag je zeker goedkeuren in sommige gevallen.

Niks mis mee, mooi dat de ploeggenoten achter elkaar staan of berghuis zijn reactie nou terecht was of niet! Mensen denken tegenwoordig dat zij alles kunnen maken ten opzichte van publieke personen!!

28 mei 2023 om 23:23

Berghuis z'n reactie was terecht. Ik heb nul sympathie of empathie voor dit soort kwaadaardige gezwellen, tuig, crapuul, hoe je die beesten ook wil noemen, in onze samenleving.

28 mei 2023 om 23:35

Je kunt ook nul sympathie of empathie voor dit soort kwaadaardige gezwellen, tuig, crapuul, hoe je die beesten ook wil noemen, in onze samenleving hebben zonder geweld te gedogen.

28 mei 2023 om 23:42

Soms heb je in een wereld vol kwaadaardige gezwellen, tuig, crapuul, hoe je die beesten ook wil noemen, een harde hand nodig. We kunnen niet altijd Pietje Perfect zijn want dan wordt er keihard over je heen gelopen door die lui. Dat mensen dat nog niet inzien vind ik zeer alarmerend.

28 mei 2023 om 23:44

Ergens begrip voor hebben is iets anders dan het gedogen. Boete is terecht, maar de reactie is begrijpelijk, ondanks dat hij anders had moeten reageren.

28 mei 2023 om 23:46

Crapuul? Had er nog nooit van gehoord, zo leer je ook nog eens wat hier op voetbalzone

28 mei 2023 om 23:51

Die harde hand waar je het over hebt is een kortstondige ontlading van frustratie, niets meer dan dat. Als je klappen nodig hebt om te laten blijken dat je niet over je heen laat lopen sta je niet zo sterk in je schoenen als je zou willen.

29 mei 2023 om 00:00

Och je maakt je eigen prestatie te groot gofcte door het doen van pure aannames. Twente was vandaag beter en Ajax schandalig slecht maar de strijdlust die ik in die actie van Berghuis zag, heb ik geen moment in de wedstrijd gezien dus ik denk dat Ajax zich voor dit seizoen al als verloren hadden beschouwd. Dat maakt het kameraadschap tussen Brobbey en Berghuis niet minder mooi.

29 mei 2023 om 00:05

Naja Steven ging in de wedstrijd ook weer ouderwets op een been staan

29 mei 2023 om 00:13

Echt, serieus migi? Ik heb vandaag serieus genoten van jouw reacties waarbij je, als een van de weinige Feyenoorders, in eerste instantie niet alleen maar Berghuis aan het verafschuwen was maar het in perspectief kon bekijken en ergens begrip kon opbrengen terwijl je het afkeurde. Maar wat is het nut om in dit topic dit erbij te halen? Los van dat ik dat moment echt niet rood waardig vond (maar goed, ik ben Ajacied), heeft het toch niets met het onderwerp te maken?

29 mei 2023 om 00:15

Welke prestatie heb je het over myvision? En als je toch bezig bent, welke aannames precies?

29 mei 2023 om 00:20

Was geintje naar Myvision die de strijdlust graag int veld had gezien. Ik vond het ook niet per se rood, beetje op het randje. En ondanks dat ik stiekem nog steeds fan van em ben, vermoed ik altijd een beetje opzet bij em

29 mei 2023 om 00:21

Gofcte, onzin.
Probeer met woorden maar duidelijk te maken aan pesters, dat pesten niet goed is.
Harde hand is nodig, je ziet hoe minder de harde hand wordt toegepast, hoe asocialer de wereld wordt.

Geweld is een breed spectrum. Iemand een klap verkopen die erom vroeg valt voor mij niet onder geweld. Dit is gewoon een terechte corrigerende tik.

Geweld is als je diegene een paar tikken hebt verkocht, en op hem in blijft slaan terwijl die op de grond ligt.
Of met een knuppel bijv.
Of met een meerderheid tegen 1.
Dat past meer bij “geweld”.

29 mei 2023 om 00:30

Ah, duidelijk migi! Ik hield er even geen rekening mee dat het een geintje was. Heb de afgelopen weken 2 berichten van mij verwijderd zien worden vanwege gebrek aan inhoud en dat mijn grap niet leuk gevonden werd. Ik kan natuurlijk ook niet tippen aan jouw humor 😜

29 mei 2023 om 00:33

Als pesten stopt door pesters te slaan, waarom loopt niet iedereen elkaar in elkaar te meppen? Dat lost pesten schijnbaar op?

29 mei 2023 om 00:34

Dat de klap van Berghuis een kortstondige ontlading van frustratie is, is een aanname. Sterker nog: als ik die beelden zo zie en Berghuis hoor is hij getergd maar vind ik m alles behalve de controle verliezen. Het is en blijft primair, dat wel.

29 mei 2023 om 00:35

Haha, Migi is vrijwel altijd op het juiste moment op de juiste plek om met gezonde humor de boel te relativeren. Ik hou van die man.

29 mei 2023 om 00:40

Ik moest in het begin een beetje aan Migi wennen omdat ik zijn intentie niet altijd begreep (serieus, cynisch, grappig). Dit was weer even zo’n momentje van mij maar ik kan hem ook wel waarderen in zijn manier van discussiëren!

29 mei 2023 om 01:06

Hij geeft iemand een mep, dat op zich is al controle verliezen. En daarnaast ging mn reactie op Geeninspiratie over het bredere betekenis van geweld gebruiken als iets je niet zint, niet Berghuis specifiek.

29 mei 2023 om 06:50

@Gofcte,

Zelf vroeger wel een paar keer een draai om mijn oren gehad en ben er zeker niet slechter van geworden. En iedereen die hier roept: geweld is niet het antwoord?

Dat zijn een stel hypocrieten.. er zijn hinderden voorbeelden te noemen waarin een ieder hier een keer zijn geduld verliest. En waar eenieder hier zonder uitzondering geweld zou toepassen.

Denk bijv maar aan als iemand aan je kind zit. Denk maar aan als iemand continue blijft spotten met ziektes als je naaste in het ziekenhuis ligt. Etc etc etc

29 mei 2023 om 08:09

Dus een klap geven is op zich al de controle verliezen? Sorry, maar dat is pure bs.
En dit komt van iemand die door de overheid getraind is in gecontroleerde agressie.
Af en toe is er gewoon geweld nodig.
Als je dit niet beseft, ben je zeer beschermd opgegroeid

29 mei 2023 om 08:19

Maar als je die gasten iedere week 2uur laat schoffelen, staan er over 2 weken 10 gasten die je ‘k***zwarte’ noemen omdat ze er mee wegkomen. Dus prima corrigerende tik zo.

29 mei 2023 om 08:36

@gofcte

Omdat de meeste mensen die gepest worden bang zijn hun pester een tik te geven.

En ja dat lost pesten op. Een jongen van vroeger sloeg vroeger voor de grap mensen in elkaar tot hij de verkeerde trof die een Whiskey glas van 5 meter op zijn gezicht stuk gooide die het na al die jaren zat was.

Raad is of hij na die 50 hechtingen dit ooit nog eens gedaan heeft? Hele lieve knul geworden.

Dat geweld niks oplost is een doeddoener. Voor alles geweld gebruiken is fout, maar een pester op zijn bek slaan is jammer genoeg het enige wat je kan doen om mensen met zo'n mentaliteit op te laten houden.

Vandaar dat racisten tenzij ze in een grote groep zitten ook altijd wijs hun mond houden op straat, omdat ze weten dat de groepen waar zij opmerkingen over maken ze echt direct een tik zou verkopen.

Het zijn zelf de grootste slachtoffers ook. Grote bek naar iedereen en dan het slachtoffer spelen.

Walgelijke mensen.

29 mei 2023 om 09:23

@gofcte Als de overheid in de vorm van handhaving door politie en OM niets doet en telkens de andere kant opkijkt, keur ik dat goed. Kreeg vroeger ook wel eens een draai om mijn oren als ik iets uitgespookt had.

29 mei 2023 om 10:17

waar ik nieuwsgierig naar ben is krijgt die hersenloze doorgesnoven zogenaamde fan ook nog een straf levenslange stadionverbod overal? alles is gevolg oorzaak persoonlijk heeft die gast nog mazzel hij had zijn neus moeten breken

29 mei 2023 om 10:35

Gofcte, omdat degene die de klappen verkoopt altijd de schuld krijgt, ongeacht wat er gedaan of gezegd is.
Zo heb ik ooit een schaar naar mn hoofd toegegooid gekregen op de basisschool, en toen ik diegene klappen verkocht heb was ik degene die in de problemen kwam.
Pas aan het einde van de dag, na veel gezeik en gebel naar ouders, werd er pas geluisterd waarom ik het deed, en toen heeft de docente (gelukkig) haar excuses aangeboden.

Ik ben in buurten opgegroeid waar je moest vechten om te “overleven”.
Ik heb op meerdere scholen gezeten en een keer of 9 verhuisd in mn jeugd , daardoor was ik als nieuweling in het begin altijd het mikpunt van pesters. Als je meteen de grootste eikel van de klas/buurt klapt, dan garandeer ik je dat niemand meer achter je aan komt. Ik heb nooit gedaan aan dat “stop hou op aub” , want ik zag bij andere dat het niet werkte. De eerste en beste die iets probeerde, was meteen matten. Daarmee gaf je meteen je grens aan.

Gezien je reacties neem ik aan dat je heel veilig bent opgegroeid waar je met praten al heel ver komt en dat een corrigerende tik voor jou al snel als zeer gewelddadig wordt gezien, ook een 1:1 gevecht.
Echter geldt dat niet automatisch overal en voor iedereen.
Weten dat je klappen kan krijgen voor iets doms dat je zegt is juist goed en weerhoudt je ervan om dat te zeggen. Als je dat in de jeugd mee krijgt, dan zul je daar als volwassene de vruchten van plukken, daar je 2x nadenkt voordat je wat zegt, en niet zoals die eikel hierboven die iemand voor k***neger uitmaakt omdat ie weet (!) dat hem niks aangedaan kan worden.

29 mei 2023 om 10:37

Denk je nu serieus dat die klap van Berghuis ook maar iets heeft opgelost?

29 mei 2023 om 10:41

Ja, ik denk niet dat ie de volgende keer op dezelfde afstand Brobbey nog een keer zal uitmaken voor k***neger. Dus voor die jonge is het opgelost. Op naar de volgende 😉

29 mei 2023 om 11:22

Je kunt wel getraind zijn door de overheid, maar die ME lui weten ook niet bijster goed wat gecontroleerde agressie is. Dus die opmerking zegt mij niet zo veel. Waar ligt de grens van wel of geen geweld? Als iemand als Zwarte Piet verkleed is met Sinterklaas, dan beledigd hij of zij blijkbaar ook onze donkere medemens. Mag zo'n iemand dan ook gewoon een knal krijgen? Of is dat dan weer anders?

29 mei 2023 om 11:24

Geloof ik niks van, dit soort gasten wijken echt niet door één klap op hun smoel van Steven Berghuis. Racisme zit in iemands aard/denkwijze, dat sla je er niet zomaar uit.

29 mei 2023 om 11:50

Als jij nog in de straat loopt die de ME wil leeg maken, kun je klappen verwachten. Het is de ME. Je weet dat als die gasten komen, speelkwartier over is en je moet maken dat je weg komt. Als je klappen krijgt van de ME, ligt dat 9 vd 10 keer toch echt aan jezelf. Want de ME komt niet uit het niets aanzetten, dan is er al wel een paar keer gewaarschuwd.

29 mei 2023 om 12:01

Red, heb je zn reactie gezien? De klap was niet eens hard en die gast was al in shock, grijpend naar zn gezicht alsof ie gesnipered werd. Probeerde niet eens iets terug te doen.
Nee, dat ventje is niks gewend en denkt nu wel 2x na voordat ie iemand uitmaakt voor k***neger.
En de eerst volgende keer dat ie het toch doet krijgt ie eerst flashbacks naar dit moment.

29 mei 2023 om 13:52

Juist wel. Geweld is soms wel te rechtvaardigen. Na grove beledigende uitspraken is geweld en dat mag verdedigd worden met geweld. Woorden zijn pijnlijker dan fyssiek geweld.

28 mei 2023 om 23:23

Is wel wat mis mee. Berghuis heeft al aangegeven dat zijn reactie niet juist was na een gesprek met de directie van Ajax. Vervolgens post Brobbey dit. Dat Berghuis voor Brobbey opkomt is goed maar de manier waarop is fout. Want als racisme een vrijkaart voor geweld is, waar mag je dan nog meer geweld voor gebruiken? Die gasten hebben een voorbeeld functie en dit is niet het juiste voorbeeld.

28 mei 2023 om 23:31

De actie van Berghuis was ook niet goed. Daar is hij voor gestraft, maar we moeten niet doen alsof hij de grootste crimineel is (al willen een aantal hier het maar al te graag beweren) en het belachelijk is dat Brobbey dit post.

Brobbey post dit echt niet omdat hij voor geweld is. Berghuis wilde het voor Brobbey opnemen maar doet dat op een verkeerde manier. Mag Brobbey dan als gebaar terug met deze afbeelding het opnemen voor Berghuis? Jij steunt mij, ik steun jou.

28 mei 2023 om 23:34

En wat is dan de vrijkaart voor racisme?

28 mei 2023 om 23:34

Cody, hij heeft al aangegeven dat het niet juist was. Dat neemt niet weg dat een onjuiste reactie in sommige gevallen gewoon begrijpelijk is, zonder dat je iets goedkeurt.

28 mei 2023 om 23:36

Het idee dat geweld nooit een gepaste reactie is, is een bèta reactie van lui die te makkelijk over zich heen laten lopen. Soms komt het nu eenmaal zo ver dat geweld wel degelijk een gepaste maatregel is. Doetjes die in koor blèren dat "geweld nooit een oplossing is" snappen niet hoe de wereld in elkaar zit.

Tegen een inval in Oekraïne wordt gewelddadig verzet gehouden. Als je wordt overvallen en in de positie bent om je overvaller te ontwapenen en neutraliseren kan geweld ook een gepaste reactie zijn. En als een flapdrol die enkel +1 scoort als z'n chromosomen worden geteld meent een gekleurd persoon enkel om diens huidskleur uit te moeten schelden verliest die wat mij betreft ook het recht op een bloedvrij gezicht. Prima actie van Berghuis.

28 mei 2023 om 23:39

Laten we inderdaad geopolitieke situaties gaan vergelijken met persoonlijke contacten tussen een aantal individuen.

28 mei 2023 om 23:40

Het geweld keur ik af. Maar de pure broederschap, ook al was het zeer primair, vind ik echt een voorbeeld voor die slappe hap in onze samenleving. Ik hoop dat mijn zoons niet geweld gebruiken, ik hoop wel dat ze direct voor hun vrienden opkomen zoals ik zelf ook altijd zou doen.

28 mei 2023 om 23:46

oh God iemand heeft teveel AndrewTate gekeken met zijn Beta gelul

28 mei 2023 om 23:51

Geestig, Lierse verdedigt racisten.

Leuk hoor, met oneliners uit de context nonsens plaatsen.

29 mei 2023 om 00:07

Het woord bèta gebruiken in deze context is bijna net zo cringe als het woord cringe gebruiken in déze. Ik snap best dat Berghuis uithaalt, maar er is niets alpha aan uithalen naar een nobody van 16 die iets naar je collega roept. De voorbeelden van oorlog en een vechtpartij zijn zelfverdediging, lijkt me een wezelijk verschil. Zonder bèta's zaten al die alpha dombo's trouwens nog steeds kwijlend in een grot vuistbijlen te maken.Het nieuwe ideaalbeeld is sigma.

29 mei 2023 om 00:11

Ik zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat je twee situaties aanhaalt waarin er fysiek geweld gebruikt wordt tegen een persoon/natie die daar op ageert met fysiek geweld.

Wat natuurlijk ook totaal niet te vergelijken is met de situatie van Berghuis en die idioot.

29 mei 2023 om 00:14

Ik ben het deels met je eens hoor Ajaxfan. Het is mooi om elkaar te steunen en al helemaal binnen een teamsport is het mooi als spelers voor elkaar op komen. Alleen had Brobbey ook iets kunnen zeggen van al hoewel geweld nooit de juiste oplossing is voor dit soort opmerkingen, ben ik trots op het feit dat Steven voor mij op kwam. Samen staan we sterker tegen racisme.

29 mei 2023 om 00:20

Had hij kunnen doen. Zal hem zo ff DM en om te vragen of hij het er speciaal voor jou bij zou kunnen zetten zodat je ook weer met een gerust hart kunt gaan slapen omdat je nu vermoed dat hij kwade bedoelingen met zijn post heeft.

29 mei 2023 om 00:28

Ik vermoed niet dat hij kwade bedoelingen heeft met zijn post ik vind dat hij een verkeerd voorbeeld geeft ermee. Maar als je hem een DM kan sturen zou top zijn!

29 mei 2023 om 00:40

Ben het met je reactie eens cody, maar waarom hebben voetballers een voorbeeld functie? Opvoeding gebeurt door je ouders en familie. Je gaat niet naar het stadion om je kinderen het juiste voorbeeld te laten zien, dat doe je zelf.
Als je vindt dat voetbal niet het juiste voorbeeld laat zien voor je kinderen, dan heb je als ouder een voorbeeld functie om daarvan weg te blijven. Ik denk dat we de rollen uit gemak omdraaien.

29 mei 2023 om 08:27

Misseva geen speld tussen te krijgen.

29 mei 2023 om 08:32

Wat een domme vraag. Het is toch algemeen bekend dat met name jonge jochies opkijken tegen voetballers? Nou, vandaar hun voorbeeldfunctie. Je doet nu net alsof opvoeden iets heel simpels is, alsof je je kind precies kunt laten doen wat jij wilt. Zo werkt het niet.

29 mei 2023 om 08:45

@mijn optiek

Voetballers hebben geen voorbeeldfunctie en opvoeden is niet simpel, maar het afschuiven op een voetballer, is ook te simpel.

29 mei 2023 om 09:09

Plus de racismekaart wordt al snel getrokken. Dit geval terecht maar stel je voor dat bij iedere gil van racisme dit geslagen wordt.

30 mei 2023 om 11:45

In dit geval terecht. Punt. Wordt de racismekaart een keer te snel getrokken dan kun je daar dan op reageren. Door het er nu bij te halen bagatelliseer je het ruim aanwezige racisme in het voetbal.

29 mei 2023 om 01:46

Begrijp wat je zegt en ben het met je eens. Maar Berghuis zorgt er ook voor dat die persoon juist de reactie krijgt die hij wil hebben. Die persoon heeft gekregen waar diegene naar op zoek was, een reactie uit emotie

Typisch 2023 dat als het blijkbaar om racisme gaat, het ineens wel mag. Desondanks moet ik zeggen dat ik sowieso aan de kant van Berghuis sta, of het nou om z’n dochtertje of brobbey ging, gewoon een keer laten zien dat die gekken niet alles kunnen maken.

28 mei 2023 om 23:37

Wie zegt dat dan? Want als hij voor iets anders uitgemaakt wordt, dan snap ik zijn reactie ook wel hoor. Die kneuzen denken maar alles te kunnen maken. Net als toen met die AZ supporters, mochten ze van mij echt wel kapot geslagen worden door de ME, mis je niks aan. 'maar dylano is normaal echt een rustige jonge hoor..'

28 mei 2023 om 23:39

Ach, toen er eentje op z’n harses geslagen werd omdat hij bier op het veld gooide vonden we het allemaal ook een held. Dan is dit nog beter te verantwoorden

28 mei 2023 om 23:44

Racisme heeft een andere status, omdat historisch gezien racisme kan leiden tot collectief geweld tegenover bepaalde bevolkingsgroepen wat uiteindelijk de hele samenleving kan ontwrichten. Nu nog steeds zijn er plekken in de wereld waarbij etnisch geweld de norm is. Anti-racisme is niet alleen voor abstracte morele waardes, maar het is voornamelijk een pragmatische strategie voor nationale veiligheid.

29 mei 2023 om 10:01

Regelmatig wordt racisme erbij gehaald terwijl dat niet het geval is. Hier is dat wel het geval en dan mag dat ook gewoon hard aangepakt worden.

Waar slaat het op om zoiets te zeggen?
Hoe dom ben je dan?

Die persoon slaan heeft ook geen zin want er is geen hersencellen om te beschadigen.

Ik vraag me af of Twente al heeft gereageerd op het gedrag van hun supporter?

Duo Penotti Brothers, leuk dat ze elkaar "na" de wedstrijd wel kunnen vinden.

28 mei 2023 om 23:39

Haha savage 😂

28 mei 2023 om 23:59

MOB031
Zit het je dwars dat ze voor elkaar opkomen?

29 mei 2023 om 01:28

Domme reactie. Brobbey was de enige die nog degelijk was en Berghuis kwam er pas in toen hij gewisseld was. Ga maffen man

29 mei 2023 om 01:31

Ja, nu wordt je gecanceld.want rascistisch

Snap dat Brobbey het waardeert dat Steven voor hem op komt, maar dit kan gewoon echt niet.. en wat een frustratie zat er in die uithaal zeg. Denk niet dat dit zo had gelopen als Ajax gewonnen had. Berghuis slaat gewoon vaker door als het tegen zit, alleen nu een keer met een redelijk goed excuus erbij..

28 mei 2023 om 23:27

Misschien zat er extra frustratie bij, maar de reactie op zo'n uitspraak is natuurlijk niet heel gek. Ookal moet je het niet doen, zoals hij zelf ook aangaf.

28 mei 2023 om 23:36

Ah, daar is Supportert weer! Ik had je even gemist. Toen het bericht over Berghuis net geplaatst was postte je allemaal berichten waarin je schande sprak over de actie maar toen het bleek over racisme te gaan hoorde ik je niet. Fijn dat je er weer bent, de storm is gaan liggen dus je hoeft het nu niet over de racistische uitlatingen van die supporter te hebben, je mag Berghuis weer aanpakken. Succes man!

29 mei 2023 om 01:27

Ajax fan.. als er 300 reacties staan onder een topic staan reageer ik inderdaad niet meer nee.. mijn eerste reactie op zijn slaan was ook fel. Nu ik de reden hoor, is die al minder, dat zie je toch? Ik gaat racisme, maar ik haat ook geweld. Keur het dus niet goed naar wat er in beide gevallen gebeurt. Ik vind Berghuis en de supporter beide fout. Wel leuk om te horen dat je me zo in de gaten houdt! Ik heb wel wat beters te doen op zondagavond..

29 mei 2023 om 09:29

Onzin wat je zegt. Er was een nieuw bericht aangemaakt waarin de nieuwe info stond dus de reacties waren leeg. Daarnaast is helemaal niet te zien dat je minder fel bent. Je toont in jouw bericht begrip voor de post van Brobbey, niet over Berghuis. Dat je het moet hebben over ‘wat een uithaal zeg’ en ‘hij slaat wel vaker door’ zonder de reactie van die supporter te verafschuwen geeft wel aan wat jouw intenties in deze discussie zijn.

Wees trouwens niet bang dat je zoveel voorstelt dat ik je in de gaten hou de hele zondag. Jouw belachelijke, eenzijdige reacties om Berghuis te verafschuwen zonder het racisme te benoemen zijn voor mij al genoeg reden om mijn aandacht getrokken te hebben. Je had je mening al gevormd zonder alle feiten te kennen. Daarvoor hoef ik niet als een of andere privé detective mijn zondag hiervoor op te offeren, een beetje scrollen door alle reacties is voldoende.

28 mei 2023 om 23:44

Ja man, wat een frustratie! Want 'k*** neger' is natuurlijk niet iets waar je zo boos om kan worden

28 mei 2023 om 23:45

Er zit ongetwijfeld heel wat frustratie bij van de sportieve prestaties van afgelopen seizoen en van deze wedstrijd.

28 mei 2023 om 23:55

Dan heeft hij die frustratie op de juiste plek en op het juiste moment geuit. Prima dat je het slechte seizoen nog even gaat benadrukken, geniet van je kampioenschap trouwens, maar je doet weer eens een pure aanname. Berghuis kwam eerder dit seizoen al top op voor zichzelf nadat het AD riooljournalistje hem ophitsend op de voorpagina gezet, vandaag kwam Berghuis op voor zijn broeder en teamgenoot. Geen woorden maar daden, toch?

29 mei 2023 om 00:03

T is ook geen toeval dat Berghuis dit soort dingen alleen heeft als het sportief slecht gaat. Datzelfde was bij Feyenoord ook al het geval. Zodra het niet lekker liep, begon hij te schoppen.

29 mei 2023 om 00:04

@marocberkane
Ja dat zal het wel zijn inderdaad🥲. Pff je valt best tegen met je onzinnige bericht. Ik ga het omdraaien en in jou gezicht roepen dat je een vieze allochtoon bent. Hoe voel je je als ik dat bij jou zou doen? En niet 1 keer maar herhaaldelijk. Hoe reageer jij je dan? Zeg het maar?

29 mei 2023 om 00:09

Ik vind het eerder geen toeval dat Berghuis weer opkomt voor de goede zaak na dat gedoe rondom De Klassieker: Berghuis heeft z'n hart op de goede plaats, deinst niet terug voor doodsbedreigingen en racisme. Dat wat jij nu goed loopt te praten.

29 mei 2023 om 00:13

@clemma9, Je kan niet ontkennen dat hij waarschijnlijk niet op deze manier had gereageerd als ze 'gewoon' met 2-0 hadden gewonnen. En hoe ik persoonlijk zou reageren is echt afhankelijk van de omstandigheden. Over het algemeen denk ik niet dat je me echt kan raken met zo een opmerking.

29 mei 2023 om 00:25

Allemaal aannames waarbij jij alleen maar dingen aanneemt die je goed uitkomen. Zo kan ik ook zeggen dat als Ajax met 2-0 had gewonnen dat trieste pubertje daar niet stond te provoceren omdat hij dan huilend op z’n fietsje naar huis was gegaan omdat Twente net verloren had. Je zit veel te suggereren maar zegt niets.

28 mei 2023 om 23:57

Wat een moraalridders hier. Ben blij dat ik niet van zulke slappe zakken als vrienden heb. Geweld is niet echt goed te praten, maar Berghuis kwam op voor een ander. En dan direct maar weer aannames doen omdat hij bij een ploeg speelt dat totaal niet draait. Sneu hoor.

29 mei 2023 om 08:33

Myvision gelukkig zijn de moraalridders in de minderheid, ik hoop dat hun vrienden beseffen dat ze er alleen voor staan als het misgaat.

29 mei 2023 om 09:12

Ik denk dat je ook prima op kunt komen voor een ander zonder de dader een mep te verkopen. Dit is op geen enkele manier goed te praten. Ik snap al die reacties niet. Als Ajax gewonnen had en tweede geworden was, had Berghuis hem uitgelachen en rustig de bus in gestapt. Dat weet ik zeker. Dat laat des te meer zien dat dit buiten alle proporties is. Er zijn 100 miljoen andere keuzes die je op dat moment kan maken. Er staat overal security daar, geef m daar aan bijvoorbeeld als t echt zo’n heftige en racistische opmerking was. Of zet m verbaal op z’n plek, spreek de medestanders aan, zodat die hem op zijn plek kunnen zetten. Of loop gewoon weg, een klap verkopen helpt namelijk helemaal niets. Het zet Berghuis namelijk in een enorm kwaad daglicht en doet terugdenken aan zijn Feyenoord tijd. Als ik Koeman was, zou ik m nooit meer selecteren. Ik hoef dit soort mensen niet in Oranje te zien. Heel de wereld heeft inmiddels deze beelden gezien, dus als je m op zou roepen zou dat een gigantische afgang zijn (bovendien verdient ie een oproep niet met zijn spel de afgelopen weken).

29 mei 2023 om 09:20

@Rubentje
'Als Ajax gewonnen had en tweede geworden was, had Berghuis hem uitgelachen en rustig de bus in gestapt. Dat weet ik zeker.'

Jij weet dit zeker, maar je doet nu niets meer dan een aanname.

Ennal die andere oplossingen zijn al honderd keer geprobeerd hé? Hoevaak is er al gezegd no to racisme...? Ik ben de tel kwijt. En nu doe ik ook even een aanname... het verhaal gaat dat Brobbey racistisch bejegend werd, Berghuis daar wat van zei en dat hij toen je kk moeder of je kk dochter naar z'n hoofd gesmeten kreeg. Nou, maakt me niet uit wie of wat je bent, maar als je zoiets tegen mij zegt, slaan bij mij ook de stoppen door.

En aangeven? Mensen staan met z'n allen op de a12 een misdrijf te plegen en dat word niet eens bestraft. Jij denkt dat iemand aanwijzen en zeggen dat diegene racistisch was, dat de racist gestraft wordt? Dat vind ik heel naïef.

Als ik Koeman was, direct oproepen. Een teamspeler die zijn medespeler niet laat vallen? Die moet je erbij hebben.

29 mei 2023 om 09:41

Als we alle racistische uitingen met geweld gaan aanpakken, dan is t einde zoek, breekt er een burgeroorlog uit en krijgen we waarschijnlijk nog meer racisme. Geweld is nooit het antwoord. Het incident op de a12 heeft hier verder ook niets mee te maken. Berghuis moet dit niet doen. Laat het over aan de mensen die ervoor geleerd hebben hoe dit aan te pakken. Politie, OM, rechters zijn meer dan capabel genoeg om hiermee om te gaan en mensen worden er ook voor aangepakt. Berghuis reageert hier als een klein kind en had beter moeten weten. Zeker als volwassen persoon. Negeren is zelfs beter dan reageren denk ik. Ontzettend domme reactie van Berghuis en onbegrijpelijk dat hij zoveel steun krijgt voor zijn klap.

29 mei 2023 om 09:56

Geweld is nooit het antwoord, dat zou naar de politite stappen moeten zijn, maar mijn punt met de a12 is, ook daar is de politie en is het om capabel genoeg om die mensen aan te pakken voor het plegen van een misdrijf hé? Geen overtreding, maar een misdrijf, waar je gewoon een strafblad voor moet krijgen. Maar dat doen, of willen ze niet. Daarom vind ik het naïef om te stellen dat er maar aangifte gedaan moet worden. Is geweld de oplossing? Nope, zeker niet. Is het in deze te begrijpen? Ja... Want er staan een aantal supporters, niemand van deze supporters pakt de rascist aan(oké, aanname), maar 1 ding is zeker in Nederland. De politie gaat het in ieder geval niet doen. En nogmaals, ik vraag me af of Berghuis flipt omdat Brobbey bejegend werd, of omdat uiteindelijk zijn moeder en of dochter beledigd werd. Is het dom? Ja, Berghuis had beter anders kunnen reageren, maar dat maakt voor mij de actie van Berghuis niet minder begrijpelijk.

29 mei 2023 om 12:36

Ruben wat jij niet snapt, dat sommige op die verliespartij afschuiven is ook al zeer bedenkelijk en frappant. Of Ajax nou had verloren, gelijk gespeeld of gewonnen ik weet zeker dat dezelfde reactie was geweest. Dat is iemand in een kwaad daglicht stellen met die onzin, ook bij Studio Voetbal was iedereen van mening dat hij nog voor Oranje kan spelen. Behalve moraalridder Arno Vermeulen, die nog nóóit iets van discriminatie of racisme stelselmatig heeft meegemaakt. Het is ook zichtbaar wat sommigen belangrijker vinden, dan op te komen voor het slachtoffer. Vinicius die 10(!) keer hetzelfde meemaakt was zeker ook fout, en al het gepraat heeft al (10x) soelaas geboden. Er is zoveel steun omdat gelukkig steeds meer mensen dat tuig liever kwijt dan rijk zijn. En alle instanties er niks aan doen wat adequaat helpt. Opvallend is ook dat bepaalde hier de dader in bescherming nemen, en opteren om het extreme misbruik maar te moeten blijven slikken. Terwijl de meeste zelfs nog nooit stelselmatige discriminatie of racisme meegemaakt hebben.

Toch een behoorlijke aandacht afleider na de sportieve flater vanmiddag. Meer berichten over Berghuis dan over de slotdag van de Eredivisie.

28 mei 2023 om 23:29

Cambuur speelde uitmuntend vandaag

28 mei 2023 om 23:35

Precies! Je zou het haast vergeten. Ook de winst van Vitesse was verassend te noemen.

29 mei 2023 om 08:50

@jansen Joenite

Dat komt omdat jammer genoeg mensen racisme een belangrijker onderwerp vinden dan wat Cambuur Leeuwarden gedaan heeft.

Verrassend niet.

29 mei 2023 om 09:09

Je hebt gelijk.. weg met VOETBALzone en laten we het anti-racisme en geweldzone noemen.
Ja, het is een uiterst belangrijk topic, maar om er vervolgens zoveel topics over op te werpen waar vervolgens fysiek geweld wordt verheerlijkt onder de reacties..

Hoeveel topics zou je er nog graag over zien?

29 mei 2023 om 09:39

Voetbalzone zou wel gek zijn om een combinatie van Ajax, racisme en geweld niet volledig uit te melken. Als je ziet hoe vaak erop gereageerd wordt dan is het ook gerechtvaardigd.

29 mei 2023 om 16:41

En uiteindelijk was het niet eens racisme (te lezen in het statement van het management van Berghuis)..

Als Twente fan vind ik het jammer dat Berghuis niet voller heeft kunnen raken, als je dan toch slaat mag het in dit geval ook wel een voltreffer zijn. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te roepen, ongelofelijk. Echt bizar wat een bepaalde groepsdruk en waarschijnlijk (te) veel alcohol kan doen met een mens, want ik hoop toch dat deze persoon in zijn nuchtere, dagelijkse leven niet zo naar mensen van kleur kijkt en dit soort vreselijke teksten uitslaat. Zo enorm klote dat dit nog steeds word geroepen, hoe haalt een mens het in zijn hoofd. Het was een prachtige dag voor Twente en de supporters, prachtig voetbal, heerlijk weer, een mooi seizoen gedraaid en als hoogtepunt het prachtige afscheid van de grote held Brama. Dit alles word nu vergeten door de actie van een eencellige idioot die het nodig vind om dit soort teksten uit te kramen, bizar. Excuses Brobbey, namens alle nuchtere, weldenkende Tukkers.

29 mei 2023 om 00:37

Tuurlijk kijktie er nuchter ook zo naar, net als 3 kwart hier op VZ. Maar durven er nooit echt voor uit te komen.

29 mei 2023 om 08:52

@EA_snorts

Nou 3 kwart overdrijf je, maar klopt ook hier is een groepje die te pas en te on pas het belangrijker vinden de discussie aan te gaan met mensen die tegen racisme zijn en het constant in twijfel trekken dan mensen aan te spreken op hun racisme.

1+1=2.

29 mei 2023 om 06:37

Topreactie! 👏🏼
Dank namens deze Ajacied met een kleurtje.

Bij Studio voetbal merk je het verschil tussen de "allochtonen" en de "nederlanders" aan tafel. De allochtoon begrijpt dat mensen niet altijd alles over zich heen laten gaan. Arno zegt ga aangifte doen hahahahaha

28 mei 2023 om 23:49

Tja, Arno Vermeulen. De grootste moraalridder van allemaal. Maar waar zou Arno dan aangifte van willen doen? Want zoals de racistische uitingen niet te horen zijn (omdat het filmpje 'handig' geknipt is) is niet te zien dat Berghuis iemand slaat. Ik zie niemand tegen de grond gaan, ik zie zelfs niemand geraakt worden. Het enige wat ik zie is dat Berghuis over een dranghek een iet wat vreemde beweging maakt, mogelijk met zijn arm.

En dze lafbek durft toch geen aangifte doen, omdat er dan uitkomt dat hij de persoon is die de racistische uitingen heeft geroepen. En ik denk dat als dat uitkomt, de gevolgen voor hem groter zijn dan voor Berghuis.

29 mei 2023 om 00:04

Man, wat laat jij je ongelukkig uit zeg. Van Hooijdonk en Affelay zijn gewoon Nederlanders, mogelijk met een migratie achtergrond, maar gezien ze voor het Nederlands elftal toch vrij veel en verdienstelijk hebben gespeeld zijn het gewoon Nederlanders. En het woord allochtoon wordt volgens mij al een poosje niet meer gebezigd.

29 mei 2023 om 08:55

@myvision

Het is oké. Hij zette het niet voor niets tussen haakjes. Hij bedoelde gewoon de scheidingslijn tussen 'met een migratie achtergrond' en niet.

29 mei 2023 om 00:05

Dit vind ik dan weer racistisch. Als ik het goed begrijp, mag ik jou nu in elkaar slaan.

29 mei 2023 om 00:27

Ah, je durft je wel uit te spreken tegen racisme! Fijn. Tot nu toe kon je je alleen maar uitspreken tegen Berghuis. Kan ik weer lekker gaan slapen.

29 mei 2023 om 09:28

Marocberkane heeft gelijk. Totolfoobal haalt er meteen de kleur bij. Toen Van Hooijdonk en Vermeulen in discussie waren, dacht ik niet dat ze van mening wisselden vanwege hun verschillende huidskleur, maar omdat Vermeulen zo'n typische pendant rijk mannetje is en Hooijdonk een typische voetballer die weet hoe het is om voor zijn vrienden op te komen. Jij haalt meteen weer de kleur erbij.

29 mei 2023 om 09:44

@nr. 11

Dat er überhaupt nog mensen zijn die SV kijken als die Vermeulen er zit. Is voor mij een reden om niet te kijken, wat ik ook gister niet heb gedaan. Dan zit die Stentler er ook nog bij dan ben ik al helemaal klaar. Iemand die 3e klasse niveau nog niet eens aankon, gaat ons even uitleggen hoe er gevoetbald wordt, of lekker verongelijkt doen omdat ajax en de gemeente er niet uit kwamen omtrent de huldiging van de ajax vrouwen. Maar zinnig over voetbal praten, is haar nog niet gelukt. Vandaar ook dat Vermeulen denkt die wil ik bij SV. Dan is Arno niet de enige die domme teksten raaskalt. Wat dom praten, daar heeft Vermeulen een nieuwe dementie aan gegeven, ongelooflijk dat die vent daar telkens mag aanschuiven... van zichzelf:/ Zo, dit was mijn frustratie omtrent SV, wat vroeger een goed programma was. Maar de laatste 2 jaar? Kijk ik het bijna niet meer, zeker niet als er zulke nobodys zitten

Hulde aan Berghuis, groot gelijk dat hij die achterlijke hond een peer op z'n muil heeft gegeven. Ik denk dat men nu maar eens moet voelen i.p.v. horen bij het uiten van zo'n racistische kreet en aan de foto te zien, is Brobbey dezelfde mening toegedaan.

Hoop witte Jasper en Pieters hier weer die gaan verkondigen dat je niks met geweld oplost. Ik vind geweld een prima oplossing tegen racisme. Beter dan een aanvoerdersbandje in ieder geval.

29 mei 2023 om 01:05

Wat een opmerking! Je bent zelf geen haar beter, om de huidskleur van andere erbij te halen. Maar tegen blanke mag het blijkbaar wel van jou.

Ik denk ook dat zo’n klap weinig oplost, maar goed begrijp wel dat de stoppen door kunnen slaan bij zo’n speler. Iedereen denkt maar dat die alles mag zeggen, wat natuurlijk belachelijk is.

29 mei 2023 om 09:06

@memphis

Het is niet opeens racistisch om een huidskleur te benoemen, maar het gaat om de context.

Daarbij maakt hij een ludieke opmerking richting een specifieke groep blanke/witte mensen die altijd maar weer verwachten dat mensen dit soort gedrag gewoon maar moeten slikken.

Die verwachting is oprecht enorm raar.

Racisme is schande!

De vraag is alleen, zie berghuis het ook hebben gedaan als die gewoon basis stond en ze wel 2e plaats hadden gehaald..

Zo ja.... topreactie!

Alleen ik denk Nee, dus vooral frustratie en dan maar doen alsof het om Racisme gaat!

29 mei 2023 om 01:08

Ik vraag me echt af waarom je denkt dat iemand racisme wel acceptabel vindt als hij net gewonnen heeft.

We weten niet hoe het gegaan was als ze hadden gewonnen, we weten wél dat racisme niet door de beugel kan en dan weleens de stoppen kunnen doorslaan.

Vanwaar de behoefte om je iets af te vragen waar we het antwoord nooit op zullen weten?

29 mei 2023 om 09:09

@royvandenham

Ja je vriend wordt een k***zwarte genoemd en de enige reden waarom hij opkomt voor zijn vriend, is omdat hij een slechte bui heeft.

Als jij op straat zou lopen en iemand roept k***blanke en ik daarop reageer heeft dat ook niks met moraliteit te maken. Dat doe ik omdat ik al een half uur een kiezeltje in mijn schoen heb.

Kan onmogelijk te maken hebben met dat mensen een hekel aan racisme hebben en er soms, ja zeker op een moment als deze er klaar mee zijn.

Als iemand dit tegen mijn maat zou zeggen, ongeacht welke huidskleur die is. Zou ik diegene ook een poffert op zn neus geven.

Ik weet, geweld is ooit goed te praten. Maar soms moeten mensen gewoon een x voelen wanneer ze verkeerd zitten toch?

Bizar.. Ik keur alle vormen van racisme af en vind alle vormen van racisme giftig.Wat berghuis hier doet is wettelijk gezien strafbaar. Denk dat wij ( Jan modaal ) allemaal op staande voet ontslagen waren. Ajax moet hier als beursgenoteerde multinational afstand van nemen.Als er 1 medewerker van Ajax tijdens werktijd de wet overtreedt ( het doel heiligt voor de wet nu eenmaal niet de middelen als deze de wet overtreden ), dan kan dat gebeuren. Maar een andere medewerker die het publiekelijk voor hem opneemt ? Ajax mag het nooit toelaten dat een medewerker geweld goedkeurt, in welke vorm dan ook. Dit zijn miljonairs met een voorbeeldfunctie. Wat leren onze kinderen hiervan, dat je maar om je heen moet gaan slaan ? Want dat is absoluut niet de oplossing voor dit probleem. Keurt Ajax geweld goed ? Bij elk ander bedrijf word je per direct ontslagen.Nogmaals ik vind racisme een verwerpelijk iets. Als iemand dit tegen een vriend van mij zou roepen heeft die een slechte aan me. Snap alleen niet waarom vele berghuis zijn handelen proberen goed te praten. Geweld is nooit de oplossing, je kan haat niet verslaan met haat. En we mogen geweld nooit goedkeuren. #fuckracisme

Wat zullen ze lachen bij leipzig 🤭

Dat sommige mensen nog zeggen. Ja maar berghuis heeft een voorbeeldfunctie. Het zijn ook gewoon mensen. Alles word maar tegenwoordig geroepen. Jeugd van tegenwoordig heeft totaal geen respect meer. En ik denk dan het is al mis bij de opvoeding.

29 mei 2023 om 09:08

Iedereen heeft een voorbeeldfunctie. Vooral in de aanwezigheid van kinderen of die er nu live bijzijn of het op tv zien. Bij spelersbussen staat het vaak vol met jeugd, in en rondom stadions altijd trouwens. Om dan als volwassen vent iemand op z'n bek te slaan valt gewoon niet goed te praten. Dit op social media vervolgens niet afkeuren. Dit was voor brobbey een moment om een statement te maken, een statement tegen racisme en een statement tegen geweld !
Jij denkt dat onze jeugd op deze manier wel respect gaat leren ?

29 mei 2023 om 09:15

Ach dan heb je een voorbeeld hoe het niet moet. Dat is ook wat waard

29 mei 2023 om 09:16

@soses1908

Een jongen van vroeger sloeg vroeger voor de grap mensen in elkaar tot hij de verkeerde trof die een Whiskey glas van 5 meter op zijn gezicht stuk gooide die het na al die jaren zat was.

Raad is of hij na die 50 hechtingen dit ooit nog eens gedaan heeft? Hele lieve knul geworden.

Dat geweld niks oplost is een dooddoener. Zinloos geweld lost niks op.

29 mei 2023 om 10:05

En degene die hem met dat glas heeft geslagen ? Gewapende mishandeling met ernstig letsel tot gevolg. Hoop dat die een goede advocaat had, want hier staan forse celstraffen op.

Alsof hier iemand beter van gaat worden.. Ze hadden dit zoveel beter kunnen oplossen. Denk niet dat dit de juiste boodschap is.

29 mei 2023 om 10:07

@Soses
Dus Brobbey moet z'n medespeler die voor hem opkomt direct maar even de les gaan lezen? Denk jij dat Berghuis dan nog een keer voor Brobbey in de bres zou springen?

29 mei 2023 om 10:36

Dan zet die een klein tekstje erbij.

Voel me vereerd door berghuis zijn loyaliteit naar mij toe en zal nooit vergeten wat hij vandaag voor mij heeft gedaan. Geweld is alleen nooit de goede oplossing. Mensen moeten juist meer van elkaar houden en niet met elkaar vechten.

Zoiets? Vrij simpel. Berghuis niet afgevallen, geweld afgekeurd, niet te moeilijk en met een boodschap. Met het bereik wat ajax heeft en een uitstekend pr team had je een statement kunnen maken!

29 mei 2023 om 11:08

Tja, maar als Brobbey dat bij mij zou doen, zou ik nooit meer voor hem in de bres springen.

Je valt Berghuis wel af door zijn actie af te keuren. En als buitenstaander kun je dit inderdaad afkeuren, maar als Brobbey zijnde, zou ik altijd achter Berghuis blijven staan, net zoals hij gister voor Brobbey heeft gedaan. Maar oké agree to disagree.

29 mei 2023 om 11:24

Dan had je niks op insta gezet en berghuis mee uiteten genomen.
Nu keur je als vertegenwoordiger van de club geweld goed in de media.
Berghuis kan hier makkelijk schuldig worden bevonden aan een misdrijf he, begaan tijdens werktijd. Benieuwd wat eventuele nieuwe sponsors hier bijv van vinden.
Van alle manieren waaro de man kon reageren was dit nou niet de beste..

29 mei 2023 om 12:01

Ja, dat had Brobbey ook kunnen doen inderdaad. Maar ik vind niet dat Brobbey publiekelijk de actie van Berghuis af dient te keuren, waar Berghuis juist voor hem in de bres springt. Jij ziet het als geweld goedkeuren, ik zie het als een dank je wel dat je voor me op kwam.

En maak het niet zwaarder dan dat het is. Misdrijf? Kan, maar dan moet wel bewezen worden dat hij iemand raakt, wat op de beelden niet te zien is. En laat die rascist maar aangifte doen, kan de politie hem ook direct aanpakken.

29 mei 2023 om 12:19

Iemand met je vuist in zijn gezicht slaan is mishandeling en daarmee een misdrijf. Hooguit een taakstraf waardig maar wel een veroordeling.
Als iemand 20miljoen ?? voor jou heeft betaald en daarbij krijg je ook nog eens een dik salaris. Mag ik toch wel verwachten dat die rondom een mogelijke mishandeling even rekening houd met zijn club. Nu staat die overal in clubkleuren steun te betuigen aan een verdachte van een misdrijf.

Zie de politie die racist graag aanpakken ipv berghuis !

29 mei 2023 om 18:01

Misschien wil hij het niet groter maken dan het is. Een domme gast roept iets dat totaal verkeerd land, Berghuis geeft een klap en het is niet eens duidelijk of hij hem raakt.

Zolang die domme roeptoeter geen aangifte doet is het verhaal daarmee af.

Ik zou bijna vergeten je welk topic ik nu precies wat heb geroepen . Het zou bijna niet meer over voetbal gaan zeg. Vergeten, naast het dramatische spel van Ajax bijna dat Twente echt enorm in vorm was! Vraag me af wat het prijskaartje van Cerny is, want die zie ik ook graag naar Feyenoord komen ipv Jahanbaks

29 mei 2023 om 09:20

Je zou bijna denken dat dit gewoon een manier is van Ajax om ons hun dramatische spel te doen vergeten

29 mei 2023 om 09:30

Werkt wel. Die gozer was waarschijnlijk een acteur… allemaal ff op vakantie sturen. Nieuwe trainer binnenhalen en na de vakantie helemaal opnieuw beginnen.

Er lijkt wel iets aan vooraf gegaan, want Berghuis zegt iets van ik had je gewaarschuwd. Dat mis ik nog een beetje in de reacties tot nu toe

29 mei 2023 om 09:46

Dat maakt het wat mij betreft nog erger. Dan heeft hij er langere tijd over na kunnen denken en de gevolgen ervan kunnen overzien. Dan heeft hij doelbewust en misschien zelfs met voorbedachte rade iemand een klap gegeven.

Hebben ze die racist nog gearresteerd?

Vind het maar frappant hoe Berghuis de "badguy' is in dit verhaal, zal wel aan mij liggen

Is er behalve een "ooggetuige" nog iemand anders die dat heeft gehoord. Vind het maar slap bewijs, uit de beelden blijkt qua geluidsfragment ook niks. Als die er is dan prima. Anders Berghuis gewoon vervolgen voor mishandeling. Anders kan iedereen wel geweld gaan rationaliseren, omdat ze denken iets te horen. Berghuis lijkt me eerder gewoon gefrustreerd met zijn kulseizoen

29 mei 2023 om 12:04

Heeft Berghuis iemand geraakt dan? Want dat kan ik niet opmaken uit de beelden. Dus hoe wil je iemand dan vervolgen?

29 mei 2023 om 12:35

Fair point. Dan poging tot mishandeling, aangezien het duidelijk is dat hij iemand probeert te slaan. Nog altijd meer bewijs dan wat er dan al wel of niet gezegd zou zijn.

29 mei 2023 om 13:13

Kun je daar ook al voor vervolgd worden? Voor mis slaan. Jij hebt gelijk dat we niet kunnen horen wat er precies gezegd is, al hoor je nog wel wat kk de lucht in geslingerd worden wanneer Berghuis de bus in stapt. Maar oké, dat is gewoon onbeschoft, niet strafbaar.

29 mei 2023 om 13:38

Haha nou we weten net zo goed of ie missloeg of dat ie raak sloeg. Feit is dat er een duidelijke slaande beweging is geconstateerd. Of je daar voor vervolgd kan worden geen idee. Als ik jou bijv probeer neer te schieten maar ik zou je missen, hoe zou jij dat dan interpreteren?

29 mei 2023 om 18:05

Hij kan pas vervolgd worden als er aangifte word gedaan. Het lijkt me sterk dat die "fan" dat doet. Ik denk dat die ook wel snapt dat hij fout zat. Daarnaast is racisme ook gewoon strafbaar.

Ga er maar vanuit dat hiermee het verhaal klaar is.

29 mei 2023 om 12:12

Er passeren inderdaad heel veel verschillende lezingen de revue, maar deze wordt meteen omarmd omdat die het straatje van Berghuis het beste schoonveegt. Het zegt genoeg dat zowel Berghuis als Ajax met geen woord reppen over Brobbey en Brobbey op het filmpje, maar ook op verschillende foto's in geen velden of wegen te bekennen. Daarnaast heeft het management van Berghuis zelf naar buiten gebracht dat hij zelf zou zijn uitgescholden.

Geweld is nooit goed te praten, ben ik mee eens maar wij moeten ook eens ophouden over club voorkeuren.
Ik had dit nl ook gezegd als dit bij bv Teze was over komen of Timber van Feyenoord enz enz.
Ik hoor het zelf ook als ik er wel eens tussen sta, dat eeuwig gescheld met ziektes naar een persoon of zijn familie of iemand beledigen met racisme.
Op een gegeven moment is het klaar en ben je het zat, terecht dat Berghuis een boete krijgt maar dan moeten ze ook wat doen aan de schuldige die dit allemaal zegt, als ze die er uit kunnen vissen moet je die ook straffen.

Management van Berghuis heeft allang aangegeven dat er geen racistische uitingen zijn gedaan, en hier lees je natuurlijk niet over. Steven Berghuis is gewoon een naar mannetje met vervelende streken. Oppakken die gek!

29 mei 2023 om 13:17

Oppakken voor wat? Mis slaan? Ik zie niet dat hij iemand raakt...

Ben zelf voor ons Twente , maar als dit waar is , dan zou hij ook een klap moeten krijgen van Twente fans .
Alles wat met deze ziekte of racistische opmerkingen te maken heeft , dat hoort niet.
Brobbey is ook niet mijn vriend , maar om hem dan zo te noemen , dat hoort niet bij een club als ons Twente.

Ik heb echt een zwak voor bergosso en onze beast brobbey.

Ook hoe ze voor de camera altijd verschijnen. Altijd leuk om naar te kijken.
Dan vind ik dit alleen maar nog mooier hoe ze voor elkaar opkomen.
Geweld keur ik echt niet goed. Maar ik snap dat het soms even de grens bereikt.

Ik keur de actie van Berghuis zeker af, maar vanwege deze reden denk ik ook van: ja dit kun je verwachten want deze onzin moet een keer afgelopen zijn. Het is misselijkmakend hoe spelers racistisch bejegend worden keer op keer. Kom op, we leven in 2023.. Niet meer in 1900.

29 mei 2023 om 17:59

Het is alweer aangepast. Het management van Berghuis heeft aangegeven dat het niet om racistische opmerkingen naar Brobbey ging, maar om schelden naar Berghuis zelf.

29 mei 2023 om 18:07

Er gaat ook het verhaal dat er over zijn dochter is gescholden, in dat geval kan ik een rode waas ook begrijpen.

Dus we hebben nu 3 verschillende berichten wat er gezegd werd.
Allen iets anders. Probeerde hij nou in te slaan op een tiener?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren