Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kökçü hemelt Ajacied op: ‘Vergeleken met hem zijn Nederlanders soms...’

Laatste update:

Orkun Kökçü kan weinig met de kritiek die Edson Álvarez veelvuldig krijgt. De Ajacied vestigde vorige maand clubgeschiedenis met zijn tiende gele kaart in één Eredivisie-seizoen. Hij wordt daarnaast vaak verweten niet over genoeg voetballend vermogen te beschikken. Kökçü is echter louter positief over zijn collega. “Het is een goede, sterke middenvelder”, aldus de aanvoerder van Feyenoord.

Kökçü kon dit seizoen erg genieten van enkele topwedstrijden die hij speelde. De duels met Ajax, PSV en AS Roma werden allemaal op het scherpst van de snede gespeeld. “Soms denk ik dat wij misschien wel iets meer van dat karakter van die Italianen hadden moeten hebben om die 1-1 tegen Roma over de streep te trekken”, zegt hij tegenover Voetbal International. “Maar ja, zo zijn we simpelweg niet. Ons DNA is anders.”

Als voorbeeld haalt Kökçü Lisandro Martínez aan. De Argentijnse verdediger vertrok in de zomer van 2022 voor 57,37 miljoen euro (exclusief bonussen) van Ajax naar Manchester United. “Het is niet voor niets dat Ajax hem zo mist”, geeft Kökçü aan. “Ik heb dat gevoel met nu met Edson Álvarez. Dan hoor je dat die jongen niet kan voetballen en zo. Vond ik al heel erg meevallen.”

Tijdens de wedstrijden tegen Ajax merkte Kökçü pas hoe belangrijk Álvarez daadwerkelijk voor de Amsterdammers is. “Hij is een goede, sterke middenvelder. Door tegen hem te spelen weet je wat je ongeveer te wachten staat in het buitenland. Met hem vergeleken zijn Nederlandse spelers soms echt lieve jongetjes.” Zowel Álvarez als Kökçü lijkt zich deze zomer op te kunnen maken voor een toptransfer. Waar de Ajacied momenteel in de belangstelling van Bayern München en Borussia Dortmund staat, kan de aanvoerder van Feyenoord rekenen op interesse van onder meer veel Premier League-clubs.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“Die Kokcu, altijd maar met Ajax bezig zeg. Ajax werkt als een lap op een rode stier bij Orkun”

Blijkt het toch een nuchtere volwassen jongen te zijn die ‘gewoon’ een compliment uit kan delen aan Alvarez.

17 mei 2023 om 12:14

Inderdaad mooi om te lezen. Ik vind het sowieso altijd wel interessant om spelers over hun tegenstanders te horen, omdat de status van bepaalde spelers veel hoger is onder medespelers dan onder fans. Het is vaak echt een andere kijk die vooral krijgt door er tegen te spelen.

17 mei 2023 om 12:15

"die Alvarez kan er niets van, kan alleen maar schoppen"

Blijkt het toch "een een goede, sterke middenvelder. Door tegen hem te spelen weet je wat je ongeveer te wachten staat in het buitenland "

17 mei 2023 om 12:30

@summerof69.Het zit er tussenin denk ik. Een speler als Alvarez kan enorm nuttig zijn, hij haalt veel gevaar weg en wint duels.Wel moet je een goed voetballende middenvelder naast hem zetten, want aan de bal is hij niet goed genoeg. (Daarom snap ik ook niet dat ze hem cv zetten, dan kan Ajax het eigen spel helemaal niet meer spelen)Verder blijft het bizar waarmee hij soms wegkomt, had echt meerdere keren rood of 2e geel mogen hebben dit jaar, want hij gaat regelmatig over de schreef. En dan wordt zijn gedrag dus wel een probleem. Kopstoten en ellebogen hebben ook niks met voetbal te maken.

17 mei 2023 om 12:44

Het zit er tussenin: nu na een welverdiende landstitel is het makkelijk van Kokcu om zoiets te roepen in de media

17 mei 2023 om 13:05

een speler die overtredingen nodig heeft anders red hij het niet. dat betekent dat hij niet goed staat of te laat is

17 mei 2023 om 13:12

Precies. Net zoals Ramos. Die kon er natuurlijk ook helemaal niks van. Altijd te laat of stond verkeerd

17 mei 2023 om 13:19

@geitje, was een geweldige speler, maar die speelde ook tegen de beste spitsen ter wereld. Toch kan je iets zeggen over zijn positionering
. Maar Alvarez krijgt de kaarten al tegen clubs uit de eredivisie.

17 mei 2023 om 14:12

@CROOSWYKER Of dat veel fouten van medespelers moet corrigeren. Voorgaande jaren een stukje minder kaarten als dit seizoen

17 mei 2023 om 16:32

Wordt soms ook wat overdreven, tegen Groningen was Ajax echt verschrikkelijk, maar de lob van 30 meter perfect op maat waarmee hij Kudus vrijzet in de 16, daar kwam de goal van Brobbey uit was echt geweldige bal. Dat doet best wel regelmatig. Kan dus echt wel wat, moet alleen wat doen aan die kolder in zijn kop. Maar daar hebben er meer last van helaas. Xavi Simons is echt een geweldige speler, technisch, sterk, keuzes aan de bal, etc. Maar kan zich ook enorm vaak als een enorme jankbal gedragen. Irritant, doe dat gewoon niet.

17 mei 2023 om 12:15

Onze aanvoerder is erg gegroeid niet alleen zijn spel maar ook daar buiten.

Ik hoop wel dat volgend seizoen alle teams (feyenoord, ajax, psv en ook AZ) zich nog beter kunnen versterken om goed te kunnen concurreren. Hopelijk iets kunnen betekenen op Europees niveau.

17 mei 2023 om 13:08

Dat is zijn goed recht, en dit zeg ik als homo. Zolang hij mensen niet uitscheldt of slaat mag hij denken wat hij wil.

17 mei 2023 om 13:47

AZ moet zich versterken met Manhoef, Joeri Baas en Goudmijn

17 mei 2023 om 12:18

Na de wedstrijd kwam gewoon alle spanning van die week eruit tegen Ajax en toen liep hij even leeg voor de camera.

Nu de storm is gaan liggen kan iedereen er wat nuchterder naar kijken en dat is alleen maar mooi.

17 mei 2023 om 12:19

Nou is het makkelijker complimenten uitdelen als je met zo'n leuke schaal in je handen staat, maar dit vond ik al na dat incident tussen Kokcu en Tadic. Dat hij weigert hem voor de leeuwen te gooien, terwijl de hele wereld hem al veroordeeld heeft.

Die collegialiteit had ik tot daarvoor niet van hem gezien. Dan is het toch normaal dat je een bepaald beeld van iemand krijgt?

17 mei 2023 om 12:49

Dat hele incident met Tadic heeft hij inderdaad geen negatief woord gerept, ik heb me zeker wel vergist in Kokcu. Het is echt een klasse aanvoerder van de Rotterdamse kampioen.

17 mei 2023 om 12:51

Ik vond vooral zijn interview na de zege in Amsterdam tenenkrommend maar daar kwam natuurlijk ook veel emotie bij kijken, een mooi leermoment. Verder natuurlijk een klasse aanvoerder en voor mij met afstand de beste speler van de Eredivisie momenteel. Tijdens de klassiekers zag je al dat er hevige duels maar ook wederzijds respect was tussen beide heren, mooi om te zien.

17 mei 2023 om 12:55

Het is ook wel makkelijker om positief over je tegenstander te zijn als je net kampioen bent geworden… desondanks sportief van hem inderdaad

17 mei 2023 om 13:04

Het is makkelijk om positief te zijn als je net kampioen bent geworden.

17 mei 2023 om 13:31

De buit is binnen vriend, nu krijg je sowieso positieve berichten van die kant.

Like they care🤓😝

Kijk, dit is nou mooi. Hard strijden op het veld maar daarbuiten gewoon lof en respect. Zo zou het overal moeten.

17 mei 2023 om 12:22

Kokcu prima gozer en goede speler maar dit is hypocriet of ik weet niet wat hij hiermee wil bereiken. Alvarez is een ordinaire schopper die Ajax weinig heeft gebracht en dat ook clubs als Dortmund en Bayern niet zal brengen.

17 mei 2023 om 12:31

Kokcu geeft in het interview aan dat hij het niet eens is met het stament dat Alvarez niet kan voetballen. Daarnaast is Alvarez sterk, tactisch goed en heel vervelend om tegen te voetballen door fratsen die hij van mij ook achterwege mag laten.

Als je hem een ordinaire schopper noemt en denkt dat hij het niet gaat maken in het buitenland dan denk ik dat je hem weinig ziet voetballen.

17 mei 2023 om 12:33

@ Pieterpost haha , en Sangare brengt PSV ook weinig dan , neem ik aan ?

In zijn eerst weken in Amsterdam kopte hij Ajax naar de groepsfase CL , tegen Apoel
Vorig seizoen samen met Martinez en Timber de absolute sterkhouder bij Ajax

17 mei 2023 om 12:37

De enige Ajacied die structureel een voldoende haalt en is jaren al belangrijk in Europese wedstrijden. Ajax zal hem missen mocht hij gaan. Maar hij lijkt zelf ook weg te willen dus tsja.
En ja hij speelt vies soms echt over de schreef dat zal ik never ontkennen. Zo een elleboog etc heeft hij eigenlijk niet nodig

17 mei 2023 om 12:42

Sangaré heeft 5 gele kaarten dit seizoen tegenover 11 van Alvarez die gewoon veel onsportiever is.

Nou wees er maar trots op. Dat CL seizoen was Ajax toch al over de top en had het haar ziel verloren. 2018/2019 blijft jullie piekjaar van afgelopen tijd,

17 mei 2023 om 12:43

Ja helemaal eens , terwijl er vele roepen dat hij er weinig van kan en alleen maar in de weg loopt 🤣

17 mei 2023 om 12:48

Niemand die zegt dat Alvarez niet onsportief is. Je noemt hem een ordinaire schopper die het niet gaat maken in het buitenland en dat spreken “we” tegen.

Daarnaast kun je gewoon een heel goede wedstrijd spelen en toch een gele kaart voor praten of een harde overtreding krijgen.

17 mei 2023 om 12:56

Dus hij is hypocriet als hij een andere mening dan de grote Pieterpost himself terwijl hij nota bene tegen hem gespeeld heeft. Bijzondere constatering weer. Misschien moeten Bayern, Dortmund en Chelsea voortaan eerst ook maar navraag doen bij Pieterpost voor ze miljoenen gaan uitgeven

17 mei 2023 om 13:13

Samen met Berghuis, die zogenaamd op de bank zou zitten bij Ajax.

17 mei 2023 om 13:47

Ach, Pieter toch. Je laat je emotie duidelijk de overhand hebben. Jij mag hem uiteraard een ordinaire schopper vinden, maar als je roept dat hij Ajax weinig heeft gebracht dan is dat natuurlijk totale onzin. Bijzonder hoe men emotie laat meespelen in zulke afwegingen, kinderlijk een beetje.

17 mei 2023 om 14:12

Wat is precies hypocriet aan wat Kokcu hier zegt? Of slinger je dat woord er maar even in omdat je het vaker langs hebt zien komen?

17 mei 2023 om 16:59

Ik ben gewoon geen fan van Alvarez meer niet.

Kijk, gewoon respect tonen naar je tegenstander. Klasse. Kunnen sommige supporters nog wat van leren. Zo hoort het

Mooie woorden van een geweldige aanvoerder die zich heel sterk heeft ontwikkeld met name onder Slot. Gun hem een mooie transfer. Benieuwd waar zijn plafond ook ligt.

Helaas houden we in Nederland meer van lieve jongens als Mats Wieffer, De Roon en Clasie. Alvarez is wat je nodig hebt om te overleven

17 mei 2023 om 12:09

Met Wieffer kun je anders prima overleven en kampioen worden

17 mei 2023 om 14:18

Zet Wieffer bij Ajax en ze worden nog geen kampioen hoor, groetjes een Ajacied

17 mei 2023 om 14:42

Dat geldt voor iedere speler. Dit Ajax is zo matig en heeft een waardeloze mentaliteit. Eén speler zal daar het verschil niet maken.

17 mei 2023 om 12:09

De Roon is een heel slecht voorbeeld. Die is juist niet lief. Ook de andere twee voorbeelden zijn trouwens vrij zwak. Als je nou Veerman, Taylor, Gravenberch of Gini had genoemd, dan had ik jou beter begrepen.

17 mei 2023 om 12:09

Klopt, dat zie je wel aan het Ajax van dit seizoen. Ze grijpen overal naast en dat met Alvarez.

17 mei 2023 om 12:15

@redisthecolour: En dat is Alvarez schuld? Als je een beetje op Ajax hebt gelet en/of hebt gevolgd heb je gezien dat Alvarez de beste speler van dit seizoen was. Kijk alleen al de bekerfinale even terug, beste man van het veld. Week ervoor ontbrak hij in de competitie tegen PSV en Ajax was niks.

17 mei 2023 om 12:15

En dat ligt aan Alvarez? Er staan ook nog 10 anderen op het veld...

17 mei 2023 om 12:27

@zlatan,

Nee dat is niet de schuld van Alvarez, maar wel te probleem van Ajax. Als hij de beste is betekent dat dus dat Ajax niet goed genoeg is. Dit seizoen bewijst dat toch echt.

17 mei 2023 om 12:11

Onze Mats is niet zo heel lief hoor.

17 mei 2023 om 12:28

Is dat zo? Toch niet per se een type met veel grinta. Maar kan ook aan z'n uitstraling liggen natuurlijk, heeft wel een beetje een brave jongenskop.

17 mei 2023 om 13:29

Niet veel grinta, wel veel brinta

17 mei 2023 om 19:20

Naja weggestuurd bij Twente omdat ie een grote bek had en hij schopt toch vrij geregeld iemand doormidden. Hij heeft inderdaad wel een brave jongenskop met die krulletjes van em. Soort Napoleon Dynamite.

17 mei 2023 om 12:17

De roon en clasie hebben allebei de meeste gele kaarten bij hun team....Edit: en mats staan 2e in gele kaarten bij feyenoord, alleen kokcu staat boven hem, maar die heeft ook de helft meer gespeeld

17 mei 2023 om 12:23

En dan noem je ook echt de 3 spelers die volgens mij het meeste werk verzetten: Wieffer, Clasie en De Roon. Noem dan Veerman ofzo

17 mei 2023 om 12:23

Clasie is super lief, dat is ook de reden dat het voor hem niet werkte in de PL. Altijd maar verstoppen in wedstrijden, dit deed hij ook in het NL elftal.

17 mei 2023 om 12:25

Volgens mij werkte dat niet, omdat hij dat niveau helemaal niet heeft. Of het fysiek. Mentaliteit geen probleem dacht ik zo.

17 mei 2023 om 12:29

Nee hoor, daar houden we in Nederland helemaal niet 'meer' van. Dat je niet constant het randje hoeft op te zoeken met ellebogen, kopstootjes, natrappen of gele kaarten wil niet zeggen dat je dus maar een lieve jongen moet zijn. Daar zit nog een wereld van verschil tussenin. Als ik naar PSV kijk was Toivonen gewoon een smeerlap, maar bracht Guardado wel op de juiste manier het gif.

17 mei 2023 om 12:35

Precies Fossen, daarom had en heeft heel Nederland kritiek op Toivonen en Alvarez, maar werd Guardado gewaardeerd. Verschil tussen smerige acties en winnaarsmentaliteit

17 mei 2023 om 12:48

Ben alleen even aan het zoeken wanneer wij voor het laatst een echt smeriger speler hadden, kan me er even zo snel geen herinneren. Je in de jaren 90 genoeg, misschien dat we daarom zo weinig gewonnen hebben de laatste jaren. Iemand die er nog een weet de afgelopen 20 jaar bij Feyenoord? El Ahmadi had meer dat gif van Guardado

17 mei 2023 om 13:57

Berghuis maakte wel eens een smerige overtrediging uit frustratie.

17 mei 2023 om 14:11

Kramer was natuurlijk vaak betrokken bij een hoop gezeik. Die zat nog vaker bij de knvb een schorsing aan te vechten dan bij de Febo en dat zegt wat.

17 mei 2023 om 17:50

Ja klopt ja, Kramer was ik ook vergeten

17 mei 2023 om 13:57

Misschien omdat het Nederlanders zijn en we keuze hebben uit die spelers? Overleven voor wat? Ik heb Mexico nog nooit iets zien winnen, scherpe mentaliteit, betekent niet gelijk dat je succesvol bent. En net of wij niet types als van Bommel, Nigel de Jong etc in ons team hebben gehad?

17 mei 2023 om 19:17

Over het algemeen heb je gelijk en wil je gewoon een Davids of Van Bommel in je team als 6, maar het ligt ook aan je team. Ajax met schone vd Beek en de Jong had dat ook niet, maar was wereldklasse...

Hij zegt het zelf ook al wel een beetje, hij is een hele goede middenvelder. Maar daar zit het hem juist in nu word hij de laatste tijd steeds als verdediger op gesteld en dat is hij gewoon niet. Daar komen zijn tekortkomingen veel keer aan het licht. En daarom krijgt hij steeds meer kritiek.

17 mei 2023 om 12:10

Denk dat Alvarez prima als verdediger kan spelen alleen niet in het systeem van Ajax met zoveel ruimte in de rug.

17 mei 2023 om 12:37

En niet bij ploegen die voetballen vanuit achteruit

17 mei 2023 om 12:52

Hij speelt bijna altijd naar voren en heeft 89% nauwkeurigheid in de passing dus denk dat je heel goed met hem vanuit achteren kunt voetballen.

17 mei 2023 om 12:56

Dat zijn goede statistieken. Niet verwacht. Dan zou dat inderdaad geen probleem moeten zijn

17 mei 2023 om 12:11

Ik vind dat hij zich zelfs als centrale verdediger bij Ajax behoorlijk goed staande houdt; vind hem gewoon echt best goed dit seizoen. Als hij als cv nog zo consistent kan blijven wat overduidelijk zijn mindere positie is terwijl de rest van Ajax als een kaartenhuis in elkaar gedonderd is hij wel echt gegroeid en klaar voor het buitenland denk ik.

17 mei 2023 om 12:21

Denk dat het zelfs het probleem van Ajax is dat hij zowel op het middenveld als in de verdediging nodig is.

Voor mijn gevoel zijn Alvarez en Kokcu de enige 2 uit de top van de eredivisie die echt klaar zijn voor een stap hogerop. Denk dat Sangare ook een nieuwe prikkel nodig heeft en dat aan zou kunnen maar die is wat minder nadrukkelijk goed op dit moment.

Kijk eindelijk iemand die het begrijpt, het is geen wereld voetballer Alvarez maar us wel iemand die je nodig hebt in je team.
Nederlandse mentaliteit van voetballers is gewoon ver te zoeken want kennen het woord strijden niet of door het gaatje gaan.

17 mei 2023 om 12:21

Clasie, Klaassen, Wieffer, Hartman, Malacia, Dumfries, Kramer, Weghorst, Kuyt, Van Bommel, Stam, Berghuis, De Roon, Davids, Koopmeijnders, Luuk de Jong....

Allemaal 'nederlandse liefjes mentaliteit' die niet strijden tot het gaatje?

17 mei 2023 om 12:48

Die jij opnoemt vindt ik alleen Stam, Davids en Kuyt bikkels

17 mei 2023 om 12:57

Boularouz, Nigel de Jong, Toornstra, Beugelsdijk...

Je moet mentaliteit ook niet verwarren met kwaliteit. Ik ben van mening dat al die gasten over de killers\/winnaars mentaliteit beschikken en tot het gaatje gaan. Een Kramer bijvoorbeeld niet met de kwaliteit, maar koste wat het kost willen winnen. Zeker wel. Ik vind het wel onzin dat jij meteen alle Nederlandse spelers wegzet als een gebrek aan winnaarsmentaliteit. Niet al die spelers zijn natuurlijk hetzelfde.

17 mei 2023 om 13:17

Die noemde jij net niet op😉 maar ook die.
De mentaliteit is vaak ook ver te zoeken, hoe vaak laten zij hun kop hangen als het tegen zit.
De passie, wilskracht en door het gaatje gaan zie ik alleen in voetballer uit zuid Amerika, op misschien een enkele Nederlandse na.

17 mei 2023 om 13:09

@mitch,
Ik ben het met je eens dat je wel echte winnaars in je team moet hebben. Echter vind ik wel dat Alvarez slimmer moet zijn. Hoeveel gele kaarten heeft hij totaal onnodig gepakt ? Zowel door praten als door het maken van onnodige overtredingen.
Daarnaast moet hij beter leren wanneer het echt nodig is wanneer het niet echt erg is als de tegenstander de bal heeft.
Als voorbeeld kom ik dan altijd op de ontmoetingen tegen Benfica uit. In de uitwedstrijd wil hij met een sliding de bal onderscheppen. Omdat hij helemaal mis zit komt Ajax in een ondertal situatie waarna er gescoord werd. Hij had hier gewoon mee moeten lopen en zo het gevaar eruit moeten halen. In de thuiswedstrijd maakt hij totaal onnodig een overtreding bij de zij en achterlijn. Uit de vrije trap wordt gescoord (na slecht verdedigend werk van Timber). Dit zijn duels zoals hij ze vaak aangaat maar waarin hij eigenlijk moet weten dat het risico van zo inkomen groter is dan hier zo inkomen.

17 mei 2023 om 13:18

@Janssen met je eens, echt slim doet hij het niet nee.

17 mei 2023 om 13:50

Wat ik daarbij storend vind is het feit dat als je naar zijn interviews kijkt hij zelf niet echt door lijkt te hebben dat hij onnodige overtredingen maakt en domme kaarten pakt. Ik vind dat als hij echt stappen wil maken (qua clubs) dat hij hier heel duidelijk mee bezig moet gaan.



Ik vond Alvarez dit seizoen 1 van de weinige lichtpuntjes. Heeft over het algemeen een zeer stabiel en goed seizoen gespeeld. Ook in de mindere periode van Ajax onder Schreurder was Alvarez altijd wel 1 van de lichtpuntjes.

Wat me vooral opvalt is dat Alvarez aan de bal dit seizoen rustiger is. Soms voelt hij zich zo sterk dat hij de bal zo beschermt dat hij door 2 man heen schuift met de bal en geen balverlies heeft. Dit was in zijn eerste seizoen wel anders (als opvolger van de Ligt) op de nr.3 positie waarbij balverlies vaak leidde tot tegendoelpunten of gevaarlijke kansen voor de tegenstander..

En tuurlijk is hij nog steeds geen goede opbouwer, maar over het algemeen vind ik Alvarez in balbezit tegenstander toch wel 1 van de sterkste nummers 6 van de wereld qua brekers/balafpakkers. Misschien een grote uitspraak, maar ik denk echt dat zijn waarde onderschat wordt. Zag alleen al het verschil tussen PSV-Ajax zonder Alvarez in de competitie en een week later mét Alvarez in de bekerfinale. Hij stak er met kop en schouders boven uit.

Na het vetrek van Martinez zal dit een 2de aderlating zijn als hij naar Mã¼nchen of Dortmund gaat, maar ik snap zijn keuze zeker en hij is ook toe aan een volgende stap. Hopelijk kan Ajax 1 of 2 vervangers halen met dezelfde winnaarsmentaliteit als Martinez, Alvarez (en Tagliafico), want dat was de afgelopen jaren hét grote verschil bij Ajax in Europa met vergeleken met de jaren ervoor dat ze werden afgetroefd op duels.

Klasse reactie en ook zeer goed onderbouw! Mooi om te zien dat hij de kwaliteiten van Alvarez erkent en benoemt. Normaal kan ik weinig Feyenoord supporters vinden die iets positiefs over Alvarez kunnen zeggen (of het niet willen zien). Ben benieuwd of ze hun aanvaller in dit topic tegen durven spreken. Blijft verdacht rustig en positief tot nu toe.

Oke Orkun kom maar samen met Alvarez naar Dortmund. Jij, Alvarez en Brandt. Ons nieuw trio op het middenveld.
Maar even serieus, fantastische reactie! Op het veld oorlog, ernaast gewoon sportief blijven. Klasse!

Mooi compliment van kokcu, denk
Dat ajax hem ook heel erg gaat missen, je merkt pas hoe belangrijk zulke spelers zijn als ze niet meer in je team zitten

Het is maar net wat je van een speler verlangt op een bepaalde positie. Alvarez is ook geen geweldenaar aan de bal, maar hij is een verdedigende middenvelder. Zeker in dit Ajax met die verdediging is dan je primaire taak om zoveel mogelijk weg te halen om de verdediging te ontlasten. Verder hoeft hij alleen de bal naar de juiste kleur te spelen en dat doet hij meestal wel.

Verder ben ik het wel met Kokcu eens betreft Nederlandse spelers. Natuurlijk is het technische en tactische aspect hier belangrijk, maar verdedigend ingestelde spelers mogen hier wel wat harder worden. Je hoeft je tegenstander bij wijze van spreken niet door midden te trappen, maar de felheid mist soms wel iets te veel.

Nu ze officieel landskampioen zijn kan Orkun er met een prettiger gevoel over praten. Desondanks toch leuk dat het ook zo kan toch. Zo praten Ronald Araujo en Vinicius Jr. ook over elkaar, Barca versus Real. Maar toch elkaar kunnen waarderen. Mooi toch!

Bij Feyenoord zullen Orkun missen

Alvarez is een topper. Stond bij mij in de basis Feyenoord, PSV en Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren