Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schreuder verbaast spelersgroep Ajax: iedereen krijgt een appje, behalve Blind

Laatste update:

De verstandhouding tussen Daley Blind en trainer Alfred Schreuder heeft vlak voor het WK het vriespunt bereikt, zo weet het Algemeen Dagblad te melden. De krant schrijft over een ‘vertrouwensbreuk’ en weet dat de coach alle internationals bij Ajax appte om hen succes te wensen, behalve Blind. In de spelersgroep zou daar met verbazing over gesproken zijn.

De relatie tussen Blind en Schreuder verkoelde vanaf de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk (1-4), zo klinkt het. De thuisploeg kwam op slag van rust op 1-1 dankzij een treffer van Pelle Clement, waarna ‘een bom barstte’ in de kleedkamer van Ajax. Blind bleef achter in de kleedkamer en hij werd vervangen door Owen Wijndal. Een week later moest Blind plaatsnemen op de bank tegen Rangers toen Wijndal inzetbaar bleek. Op het moment dat laatstgenoemde uitviel, gaf Schreuder de voorkeur aan de rechtsbenige Devyne Rensch, net als in de topper tegen PSV erna.

“Zo degradeerde Blind in een paar weken van eerste tot vierde linksback en vond een vertrouwensbreuk plaats”, zo schrijft het dagblad. “En als de spelers dat nog niet doorhadden, werd ze dat in Qatar wel duidelijk. Navraag bij internationals leert dat de Ajacieden een appje met succeswensen ontvingen van Schreuder. Op één speler na: Blind. Daar werd in de groep met verbazing naar gekeken.”

“De clubleiding ondernam de voorbije maanden ook weinig om de band tussen trainer en speler aan te halen. Voor Ajax kwam er nog iets anders bij kijken. Namelijk contractvoorwaarden waarmee Blind voor langere tijd een dure reserve kon worden. Dat deed de directie er ook toe besluiten over te gaan tot contractontbinding. Een deel van de groep reageerde verbaasd, ook over het gemak en het tempo waarmee één van de leiders de deur was gewezen. Binnen de selectie overheerst het gevoel dat Blind eruit is gewerkt door Ajax”, besluit het Algemeen Dagblad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dit waar is, dan maakt hij zichzelf direct onhoudbaar. Als je de spelersgroep zo tegen je in het harnas jaagt....wat dom zeg. Maar misschien is het wel gewoon onzin. Zo niet, dan mag hij van mij ontslagen worden.

27 december 2022 om 21:47

Dit is niet meer te lijmen.

27 december 2022 om 22:21

Jawel joh. Kijk het nog een jaartje aan.

27 december 2022 om 23:00

Volgens mij ook niet.
Wellicht kunnen we het proces versnellen met een Petitie.

Petitie: Alfred droeftoeter Schreuder out!

28 december 2022 om 02:21

Schreuder heeft gewoon tijd nodig. Een jaartje is niet genoeg! Leg hem vast tot 2025!

28 december 2022 om 09:49

Ten Hag ging ook pas presteren na de winterstop, dus gun hem nog even!

28 december 2022 om 10:07

Ten Hag is aangesteld op 28 dec dus als hij ging presteren na de winterstop, dan heeft hij het nog aardig snel op de rit gekregen. Volgens mij was zijn debuut tegen Feyenoord, was dat niet 2-0? 😏

28 december 2022 om 10:08

😁 Gezien het sentiment wat rond Schreuder hangt, zeker ook bij supporters, gok ik dat Alfred echt heel goed moet gaan presteren na winterstop, anders wordt de druk in en om de Arena gewoonweg te veel

28 december 2022 om 10:22

Dat klopt idd, wie verving Eth toen? Keizer?

28 december 2022 om 10:27

Keizer inderdaad. Vanuit jouw optiek begrijp ik heel goed dat jij Schreuder nog wat langer wilt zien aanmodderen maar nee liever niet, als het niet hoeft...😁

28 december 2022 om 13:09

Haha nou het was eerder een beetje sarcasme vanaf mijn kant. Voor nu is het leedvermaak wel leuk, maar ik kan begrijpen dat dit als fan erg frustrerend is. Feyenoord heeft bijvoorbeeld zelf jaren lang wanbeleid gevoerd namelijk. Dat was geen pretje als fan.

28 december 2022 om 13:11

Van mij mag hij nog wel even aanblijven 😉.

Ik zie overigens wel wat gelijkenissen tussen blind en ronaldo. Beide niet in staat om de verwachtingen waar te maken en daarbij gaan ze beide kwalitatief hard achteruit wat resulteerde in onenigheid met de trainer. Persoonlijk denk ik dat dit goed is voor Ajax, dan vooral het doorselecteren en bouwen aan ern nieuw elftal. De manier waarop is niet chic en een clubicoon onwaardig

28 december 2022 om 16:22

Ajganstar, mijn stem heb je in ieder geval. Bij ten Hag was tijd om ingespeeld te raken prima, bij deze hansworst is elke minuut langer extra schade aan de club. Schreuder out!

27 december 2022 om 21:47

Tsja als je je zoals blind willens en wetens je team en de staf in diskrediet brengt met je ‘prestatie’ tegen Emmen… dan kan ik me voorstellen dat je als coach helemaal maar dan ook helemaal klaar bent met die vent.

Nul zelfreflectie of meedenkend vermogen en dan lekker meehuilen met de journalisten van de Telegraaf… Iedere leidinggevende is klaar met zo’n infiltrant.

27 december 2022 om 21:58

Even de feiten bekijken. Blind heeft niets laten lekken. Dus hoezo infiltrant. Of begrijp je de betekenis van het woord niet?

27 december 2022 om 22:04

Wat?

27 december 2022 om 22:25

Blind heeft niets laten lekken? Haha en dan begin je je reactie met ‘feiten bekijken’… kom op man, totdat het echt niet meer kon hebben de Telegraaf en het Parool zijn positie in het elftal tegen heug en meug verdedigd… jij kunt één en één bij elkaar optellen?

28 december 2022 om 00:12

Je bedoelt intrigant?

28 december 2022 om 04:04

Ook al heeft ie wel gelekt.
De politiek werkt ook zo dus niks geks.
Zolang het geen leugens zijn lig ik er niet wakker van. En hoe komt 1908 aan alle info? Overal word gelekt, zo gast het nu eenmaal.
Nogmaals zolang ze maar waarheden naar buiten brengen, dat is het belangrijkste in mijn ogen

28 december 2022 om 06:33

Doe eens onderzoek, de bron van de Telegraaf is Schreuder. Dit is al jaren bekend, tot 2 maanden terug werd Schreuder zelfs totaal buiten schot gehouden. Was de td zijn schuld, Tadic en Blind zijn te oud en traag, interview waar Schreuder iedereen behalve zichzelf wat kwalijk neemt. Pas net voor het wk word de Telegraaf kritisch omdat ze wel moeten.

28 december 2022 om 09:45

Goed argument luq_. Zij doen het ook, dus dan mag het.

27 december 2022 om 22:17

De meeste willen ze weg? Ze zitten er omdat ze de meeste stemmen hebben…… dus hoe kunnen ook tegelijk de meeste ze weg willen?

Wil je dat eens uitleggen ben heel benieuwd…

Zelfde bij Ajax welke met macht proberen hun hachje te redden? En wie wil ze weg? Die mensen zitten gelukkig daar en niet die debielen uit vak X

27 december 2022 om 23:00

Huidige peilingen zeggen niets, nadda, noppes, nul. Dat is in het verleden gebleken.

28 december 2022 om 06:58

Zegt dus niks dit…. Over 3 jaar mogen we weer. Wedden dat VVD en CDA zeker weer bij de grootste horen

27 december 2022 om 21:48

Ben ik niet met je eens, zie heel veel Ajacieden reageren met dat het schande is dat een passant dit voor elkaar krijgt. Ben het er mee eens dat Blind nooit op deze manier had moeten vertrekken waar hij veel heeft betekent voor de club en schreuder nog niks gepresteerd heeft, maar dat hij zijn niveau niet haalt is duidelijk.

Het probleem ligt ook bij Blind, ik kreeg de afgelopen weken nou niet het gevoel dat hij helemaal achter het team stond vanaf de bank met dat smoezen. Kijk eens hoe hij de laatste weken ook nog eens inviel, denk dat je geen fijne reserve speler aan hem hebt en dat er een reden voor is dat hij hem niet geappt heeft mocht dat waar zijn. Kan nooit alleen aan de kant van schreuder liggen natuurlijk. waardoor dit de beste oplossing is.

27 december 2022 om 21:51

Begrijp je verhaal, maar dit lijkt me niet de beste oplossing. Schreuder zit er nl nog.

27 december 2022 om 21:58

Op dat deel na idd 😉

27 december 2022 om 23:07

Dat smoezen kun je verwachten als je een speler op de bank zet met meer voetbalverstand in zn kleine teen dan de trainer in zn poffertjeshoofd.

27 december 2022 om 23:46

Zoveel voetbalverstand dat hij op het WK weer verkeerd die Molina stond te dekken met een tegengoal als gevolg

27 december 2022 om 23:53

Japie Schreuder, man man man, wat een leven heb jij ..

28 december 2022 om 00:48

Het is ook wel erg makkelijk om alleen de schuld op Schreuder af te schuiven natuurlijk. Ik heb Schreuder altijd een slechte coach gevonden, maar dat Blind steeds lucht staat te dekken en niet meer kan rennen daar kan Schreuder ook weinig aan doen

28 december 2022 om 09:37

Ik denk dat beide dingen waar zijn. En dat Ajax te veel niet-presterende ego's in het team laat en een directie zonder enige visie of lef heeft. Dan red je bankrekening met veel aankopen, maar dat houdt al snel op. Als je ziet dat niet alleen PSV ze bij blijft, maar net als Az en Feyenoord er gewoon beter voor staat, is dat natuurlijk een ontzettend teken van onkunde

28 december 2022 om 12:36

Hahaha daar hebben we de voetbalkenner bij uitstek weer, maar dan tussen haakjes.

27 december 2022 om 21:55

@ Johanvlerksen

Uit de mond van een Ajacied klinkt het vreemd, maar eenmalig voor Schreuder maak ik een uitzondering; ik hoop dat hij zijn eerste wedstrijden verliest zodat hij alsnog een schop onder zijn r**t krijgt en ontslagen wordt. Wat een clown is het ook. Denkt dat hij voetbal uitgevonden heeft, maar hij kan er echt niets van.

Overmars/ten Hag hebben er 10 jaar over gedaan om Ajax op de kaart te zetten en Schreuder lukt het om in amper 4 maanden tijd alles af te breken. Inclusief clubicoon Daley Blind weg te pesten.

Zal Schreuder inmiddels beseffen dat het nooit meer goed gaat komen tussen hem en de supporters.....en wellicht de spelers.

27 december 2022 om 21:58

Ik ben nog niet op het punt dat ik Ajax graag zie verliezen, maar ik heb zelden zo weinig zin gehad in het vervolg van de competitie. Hoe is het nou in hemelsnaam mogelijk dat je al meer verloren hebt dan vorig seizoen, meer tegengoals hebt dan vorig seizoen, je gigantisch vernederd bent op eigen veld en al twaalf verliespunten hebt na veertien wedstrijden maar de trainer er nog is?!

27 december 2022 om 22:02

@Marc433, Je club willen zien verliezen is eigenlijk totaal idioot. Maar ik denk dat het de enige manier is om nog wat van het seizoen te maken. Schreuder er voor februari uit en het kan nog. Maar ik vrees echt het ergste, die blijft nog maanden zitten omdat Hamstra en Van der Sar te zwak zijn..

27 december 2022 om 22:03

Is ook niet fair als je de halve basisploeg verkoopt of laat vertrekken en dan afkomt met Bassey en Adriaan…

27 december 2022 om 22:04

Omdat ze allemaal verschuilen achter dat er spelers zijn weg gegaan. Ondertussen is er meer uitgegeven dan de volledige Eredivisie bij elkaar en willen ze volgens de geruchten weer een vermogen uitgeven om de boel te redden.

27 december 2022 om 22:04

Ik deel je gevoel. Geen zin in nog meer vernederingen/ de rest van de competitie

27 december 2022 om 22:06

Ik weet wat je bedoelt Suarez 7. Ik heb nog nooit geroepen dat ik Ajax graag zie verliezen. Ik weet alleen nu even niet wat Schreuder nog allemaal moet flikken om toch ontslagen te worden.

Hij helpt onze club in sneltempo naar de vernieling. Dit kan zo echt niet doorgaan. Van der Sar / RVC moet ballen tonen en de club redden door hem snel te vervangen door een echte trainer. Alleen dan zie ik weer rust terugkeren en de spelers weer met plezier op het veld staan......met een plan.

28 december 2022 om 10:02

Hoe het in hemelsnaam mogelijk is? Njaa je bent ook gewoon veel, kwalitatief goede, spelers kwijt geraakt en een topcoach. Ook viel het dubbeltje vaak de goede kant op vorig seizoen, die mazzel heb je ook iets minder dit seizoen.

Schrueder, ik ben geen fan van hem, maar hem treft natuurlijk niet alle blaam. Hij heeft met de transfers ook niet echt kwaliteit erbij gekregen toch?

Overmars heeft met zijn acties zichzelf onmogelijk gemaakt, dat je hem kwijt bent is ook een groot gemis natuurlijk.

27 december 2022 om 21:56

Haha blind moest wissel zitten volgens 90% van de fans, Blind zit wissel en het was nog steeds niet goed. Ik blijf zeggen dat dit allemaal de schuld van H2 is. Lisandro vervangen voor Teze 2.0, rechtsback en rechtsbuiten vervangen met 0 kwaliteit. Spits vertrekt en je haalt geen extra goede spits. Je duurste aankoop speelt op dezelfde plek als de aanvoerder die ten alle tijd moet spelen. 3 keepers die samen 817 jaar oud zijn

27 december 2022 om 22:02

Hou toch op zeg. In de afgelopen dertien duels heb je maar vier keer gewonnen (Excelsior, Waalwijk, Rangers en Volendam). Twee keer daarbij met het nodige geluk en tegen teams als Emmen, Eagles en Vitesse heb je punten laten liggen, drie degradatiekandidaten (!) zijn dat desnoods. In die dertien duels heb je maar liefst 30 (!) tegengoals geincasseerd. Je hebt op eigen veld 1-6 verloren van Napoli, terwijl je de afgelopen vier Champions League-seizoenen nooit met meer dan een goal verschil verloor. H2 heeft zeker fouten gemaakt, maar het elftal zit vol met internationals uit gerenommeerde landen en spelers met de nodige status die gigantische bedragen vertegenwoordigen en zich vaak al bewezen hebben op een hoog podium. Daar haalt, op deze oen na, elke trainer meer uit.

27 december 2022 om 22:19

Schreuder doet het niet goed, maar je kunt toch niet ontkennen dat deze selectie vele malen slechter is dan die van vorige seizoenen. Dat kun je H2 en zelfs Overmars aanrekenen.

27 december 2022 om 22:29

In 20/21 speelden we ruim een halfjaar met Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Gravenberch, Klaassen, Labyad/Ekkelenkamp, Antony, Lassina Traore/Huntelaar en Tadic. Door omstandigheden speelde Mazraoui vaak niet mee en stond Klaiber dan aan de aftrap. Vond dat niet veel beter dan dit hoor.

27 december 2022 om 22:37

Begin je weer? Zoals eerder ook uitgelegd, niet alleen door mij. Iedereen speelt kut onder Schreuder, zelfs Timber… of moeten we dat H2 ook aanrekenen

27 december 2022 om 22:02

Helaas is dit waar..

27 december 2022 om 22:24

De trainer ontslaan wegens het niet meer sturen van een appie 🤣🤣dan ben je ook wel fris in je bovenkamer! Mag een trainer ook iemand niet mogen en geen berichtje sturen in zijn privé?? Ik heb helemaal niks met schreuder, maar deze spijkers op laag water worden wel ontzettend zielig zo.

27 december 2022 om 22:44

Je schrijft het juist: als
Het AD wil nu doorpakken
Psv is Gakpo kwijt
Ajax onrustig. Nu moet je alles verzinnen voor het hogere doel.

27 december 2022 om 22:58

Schreuder mag er hoe dan ook uit wat mij betreft. Buiten gewoon zielig als het waar is. Wat laat die lul zich dan kennen.

27 december 2022 om 23:43

misschien zouden ze jou kunnen ontslaan. van mij mag het!

28 december 2022 om 09:41

Wat een puinhoop bij Ajax. Al die berichten die naar buiten komen, en dan nu dit weer.

Maar ajax gaat echt zijn trainer niet ontslaan om zoiets.
Zeker niet aan het begin van de 2e seizoenshelft.

28 december 2022 om 12:29

Ook als het niet waar is, is hij onhoudbaar. We hadden Schreuder er al na Napoli thuis uit moeten gooien. Er is nul klik tussen spelersgroep en Schreuder. Onbegrijpelijk dat hij nog steeds aan het roer staat bij ons.

28 december 2022 om 12:33

Ajax maakt zich volslagen belachelijk als dit waar is en ze Schreuder aanhouden als trainer. Als de spelersgroep zich tegen Schreuder keert is het klaar met Schreuder en voor dit seizoen ook met Ajax. Dus zo snel mogelijk Schreuder er uit gooien. En trouwens erg triest voor Daley Blind. Die hopelijk het verhaal van zijn kant ook eens laat horen.

Bizar. Schreuder heeft nou niet echt laten zien dat hij een capabele coach is voor ajax. Als de resultaten goed waren en ajax stond een straatlengte voor op de concurrentie had ik het nog wel begrepen dat ajax de kant van de coach kiest maar dat is dus niet zo. Schreuder is voor mij naast martin jol een van de slechtste trainers die ik ooit heb gezien bij ajax. Belachelijk dat de directie hun oren laat hangen naar zo'n clown als schreuder alsof guardiola aan het roer staat

27 december 2022 om 21:48

Jol pakte tenminste nog 85 punten met een doelsaldo 106-20. Schreuder bakt er echt helemaal niks van.

27 december 2022 om 22:00

Jol heeft geen enkele punt gepakt. Je nickname haalde destijds de punten binnen met het voetbal van jol ( alle ballen op suarez)

27 december 2022 om 22:02

Jol speelde schandalig voetbal.
Alle ballen op Suarez of Pantelic met de lopende De Jong en De Zeeuw die moesten bijsluiten.

27 december 2022 om 22:08

Jol verdient die verdienste helemaal niet. Het was echt puur Suarez met een sterke Pantelic om hem heen. Defensie was ook al sterk zat. In deze selectie zit geen speler met 35 goals en 15 assists.

27 december 2022 om 23:58

Jullie geven eigenlijk toe dat Suarez 7 gelijk heeft. Jol pakte met een mager team (de jong, de zeeuw, pantelic) veel punten en een super doelpunten saldo.

Schreuder heeft de sterkste selectie van NL maar speelt slecht, wint weinig en scoort weinig.

27 december 2022 om 22:08

Het staat echter wel logisch en correct in de tekst. Je gaat geen contract openbreken voor een speler in verval die grootverdiener is. Dit was de enige juiste keuze van Ajax en dat staat verder los van het functioneren van Schreuder.

Er zal vast iets spelen tussen Schreuder en Blind. De club had ook zeker kunnen zorgen dat Blind in ieder geval correct behandeld zou worden (mits dit soort geruchten op waarheid berusten), maar een vertrek was eigenlijk onvermijdelijk.

Echter komt dit natuurlijk niet uit de lucht vallen. De mensen die hem hebben aangesteld, kunnen hem niet zomaar ontslaan en zullen hem dus half staan totdat het echt niet meer te doen is.

28 december 2022 om 11:02

Sirius, het is niet meer te doen..

28 december 2022 om 17:25

Maar je zit in een situatie waarbij iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt, omdat ze allemaal grote fouten hebben gemaakt. Schreuder heeft de mazzel dat het technisch apparaat ook faalt, evenals Van Der Sar. Als ze Schreuder ontslaan, moeten ze zelf ook in de spiegel kijken. Dat zullen ze willen voorkomen. Die hopen waarschijnlijk dat ze er deze zomer nog wat bij kunnen kopen om het seizoen te redden. Pas als dat niet lukt, is het mogelijk dat het zogenaamde vertrouwen in Schreuder afbrokkelt.

Hoe is het mogelijk dat iedereen met deze man wegliep tijdens zijn assistent tijdperk onder ETH. Als deze verhalen allemaal kloppen is deze man toch totaal ongeschikt?

27 december 2022 om 21:46

Misschien dat dit verhaal ook aangedikt is door zijn vrienden bij De Telegraaf. En als je met een of twee spelers een goede band hebt omdat je de lieve assistent kan zijn, betekent dat niet dat je een grote groep spelers kan managen als je ook vervelende beslissingen moet nemen.

27 december 2022 om 21:49

De vraag is meer hoeveel van dat verhaal klopt. Het is algemeen bekend dat Schreuder het lek bij Ajax voor de Telegraaf was en laat dat nou net de bron van alle lofzang over de man zijn.

27 december 2022 om 21:53

Het is inderdaad beschamend als de Telegraaf weer iedereen de schuld weet te geven behalve schreuder.

27 december 2022 om 21:55

Misschien is het echt wel een goede veldtrainer, maar in de omgang lijkt hij gewoon niet echt empathie te tonen.

27 december 2022 om 21:55

Knap dat een goede veldtrainer Ajax zo verschrikkelijk slecht laat voetballen. Het is pijnlijk om te zeggen, maar dit Ajax is echt gigantisch slecht op alle vlakken.

27 december 2022 om 22:10

Tja, dan had hij veldtrainer moeten worden. Tactisch bakt hij er niets van, als persoon maakt hij ook verre van een juiste indruk, hij is een slecht boegbeeld, straalt niets uit, jaagt structureel spelers tegen zich in het harnas als hoofdcoach en bovendien is hij ronduit achterbaks.

28 december 2022 om 17:42

Schreuder is een persoon zonder inhoud, een typische ja-knikker. Zulke figuren moet je nimmer eindverantwoordelijk maken. Daarnaast zit er een verschil tussen (assistent)trainer en hoofdtrainer; bij ‘negatieve’ keuzes is de eindverantwoordelijke altijd de ‘boeman’. Het is een schande dat deze amateur nog steeds in dienst is. De beleidsbepalers in Amsterdam maakt niet alleen de club belachelijk, maar ook ons de supporters. Iedereen kan zien dat deze samenwerking helemaal nergens over gaat en hij de kwaliteiten niet heeft. Hoe kan je zo iemand hand boven het hoofd houden en binnenboord houden. Echt een schande.

Het is ook gewoon een engerd vooral als je dit soort berichten leest. Zijn houding ook in de media, lijkt wel van de realiteit afgezonderd. Deze man is totaal niet geschikt

Haha - geef Schreuder een contract voor het leven, dat zouden de fans van 17 clubs fantastisch vinden. Wat laat je je dan kennen als coach zeg.

Haal dat gezwel toch weg bij de club. Van slechts vier zeges in de laatste dertien duels tot historische vernederingen in de Champions League en van de lat publiekelijk laag leggen tot het behandelen van clubiconen als vuil. Na een paar weken Messi bekeken te hebben in Qatar is het ergeren over het meest onsamenhangende Ajax in tijden weer begonnen.

27 december 2022 om 21:48

Zelden zo weinig zin gehad in de hervatting van de competitie. Altijd was er wel iets positiefs bij Ajax om naar uit te kijken, nu helemaal niks. De trainers is de grootste ramp in de laatste 20 jaar, het technisch beleid is weer terug bij af van paniek aankopen en handelen zonder visie. En ook de jeugdopleiding lijkt steeds minder deel uit te maken van de visie van de huidige directie en staf. Wordt een lang half jaar of nog langer...

27 december 2022 om 21:49

Heb hetzelfde. Normaal hunker ik naar het einde van een internationale break, maar nu hunker ik weer naar Messi en zie ik mijn eigen club liever eerst schoon schip maken.

27 december 2022 om 21:52

Haha inderdaad, en het lijkt maar niet door te dringen binnen Ajax zelf. Volgens mij moeten we echt de komende 4 verliezen om tot een ontslag te komen. Ik vermoed dat we het seizoen gewoon met hem gaan eindigen, en dan op plek 2/3. Slappe hap is het

27 december 2022 om 22:14

Het dringt echt wel door, maar eigenbelang gaat boven het clubbelang. Van Der Sar kan niets, aangezien hij de faalhazen heeft aangesteld in hun functies. Het technisch apparaat kan en wil niets, want dan moeten ze verantwoordelijkheid nemen voor hun onkunde. Schreuder gaat niets doen, want de man krijgt nooit zo'n functie weer en is volledig van de realiteit verwijderd. Als je het puur vanuit het voetbalbedrijf bekijkt, heeft Ajax drie functies bezet met incapabiliteit in de vorm van vier personen: Van Der Sar als algemeen directeur die betreft het voetbalbedrijf van toeten noch blazen weet, lichtgewicht Hamstra en de onervaren Huntelaar die niet klaar zijn voor de functie als TD bij Ajax en Schreuder als een totaal incapabele coach.

27 december 2022 om 23:23

En daar de vijfde functie (commissaris) is niet eens ingevuld. Et voila, stuurloos schip.

Een tegengeluid zou nu ook wel fijn zijn, het is vooral eenrichtingsverkeer nu. De verhouding is vast geen 100-0. Maar zeker wel meer dan 50-50. Hopelijk hangt Daley even de vuile was buiten en doet ie ons een plezier ermee. Weg met die clown van een ‘trainer’.

27 december 2022 om 22:03

Dat gaat hij alleen doen indien schreuder hem zwart gaat maken. Ik verwacht dat hij daar te netjes voor is om dit nu te gaan doen.

Daley Blind heeft toch wel een bepaalde status bij Ajax en daar dien je gewoon respect voor te hebben. Hoe Schreuder omging met Blind is gewoon diep triest en ik hoop dat zijn carriere kort is bij Ajax

Van der Sar wordt onhoudbaar. Drama

27 december 2022 om 22:21

Van de Sar faalt al jaren een zit er nog steeds. Dus onhoudbaar is bij ajax een ruim begrip.

Gelukkig is deze man zelf zo hard bezig zichzelf zo onmogelijk te maken bij Ajax zodat we in februari toch wel van Schreudertje af zijn toch? Wat een enorme kneus.

27 december 2022 om 21:55

Hoe onmogelijk moet ie zich nog maken dan om er pas in februari uit te liggen en niet nu al? Ben er bang voor.

27 december 2022 om 22:15

Hij heeft die schandalige reeks van voor de winter al overleefd. Die gaat gewoon de zomer halen hoor, als je Hamstra hoorde in dat ene interview zou het geen verrassing zijn. En de zachte heelmeester met keepershandschoenen is ook nergens te bekennen.

27 december 2022 om 22:17

Dat hangt van deze transferwinter af. Hij kan zomaar gered gaan worden als Ajax de portemonnee trekt. Dat hoeft niet eens geweldig uit te pakken om alsnog kampioen te worden. Als dat gebeurt, is de volgende CL-campagne pas weer de volgende kans. Dit kan zomaar erg fout gaan als niemand z'n verantwoordelijkheid neemt. Dat begint bij Van Der Sar die spijkers met koppen moet gaan slaan. Anders ben je nog lang niet van Schreuder af.

27 december 2022 om 23:04

Als het publiek zich collectief tegen Schreuder gaat keren, 90 minuten lang, denk ik dat het proces wel iets versneld kan worden.

27 december 2022 om 23:36

Ik ben er van overtuigd dat zelfs aankopen Ajax met Schreuder niet gaat helpen. Er zit totaal geen lijn in het spel en er is niets om op te bouwen. Dan kunnen er nieuwe spelers komen maar ook die gaan het niet redden als er geen manier van spelen is.
Nee eind januari staan we op gepaste afstand en dan moet Schreuder weg. Daar moeten de supporters uiteindelijk zelf voor zorgen. De Twente supporters hebben ons hier voor al gewaarschuwd, Schreuder gaat niet uit zichzelf weg.

28 december 2022 om 11:18

Ik denk dat nieuwe spelers halen het alleen nog maar gaat verergeren. Je gaat dan schuine ogen binnen de selectie krijgen. Als die er al niet waren. Adriaanse en Keizer gingen er voor minder uit.
Verder sloopt Schreuder alle vormen van tactiek en laat hij Ajax alleen maar achteruit lopen. Als je achteruit loopt dan kom je ook niet in de positie om te scoren.

Dit klinkt als fake nieuws vanuit de media die wat sensatie zoeken na het bericht dat Blind weg gaat, dit slaat echt nergens op.
Anders was Schreuder al lang de deur gewezen, hoewel die het einde van het seizoen toch niet gaat halen

Ook van Schreuder afscheid nemen. Aan alles merk je dat het gewoon niet klikt tussen de spelersgroep en Schreuder

27 december 2022 om 21:55

Precies. Uit alles blijkt dat er totaal geen klik is. Het is niet voor niks dat ze zo graag Ziyech terug willen. Die moet het zinkende schip gaan redden.

27 december 2022 om 22:19

Daarom is het misschien wel goed als Ziyech niet bij Ajax tekent. Anders zit je straks met een verdeelde kleedkamer, een sterkhouder die het opneemt voor een dramatisch slechte coach en een ontevreden Ziyech die het publiek in een razend tempo tegen zich krijgt. Ik zou een terugkomst vanuit het perspectief van Ajax richting Ziyech toejuichen, maar niet als Schreuder er hoofdcoach is.

Het is toch ongelofelijk dat een coach die bij twente te licht werd bevonden en waar ze blij waren dat hij weg ging, dat hij aanwezen wordt als hoofdcoach van ajax

weg met schreuder amateur trainer lekker in belgie werk zoeken of kkd

27 december 2022 om 21:57

In België waren ze blij dat hij ging.

Ajax is te groot voor deze trainer. Blind het kind van de club had een ander afscheid verdiend. Ook al speelde hij de laaste tijd matig . Met de aanval op komend vind ik hem nog best goed.

Houd toch op met drama voor kliks. Als Daley nou zo n echte ajax man is kan hij ook gewoon accepteren dat hij niet alles meer gaat spelen..ik word zo kots misselijk van dat geile op drama en negativiteit

27 december 2022 om 22:29

Amen. Meneer wordt gewisseld en begint weer te miepen. Gaat weer verongelijkt op de bank zitten vervolgens in de basis steekt hij bij bepaalde duels niet eens een voet uit waardoor het wel heel erg op sabotage gaat lijken en dan wordt schreuder aan alle kanten aangereden. Respect komt van 2 kanten en 1 kant kon niet accepteren dat hij niet alles meer zou spelen.

28 december 2022 om 11:22

Houd toch allebei op. Blind heeft vaak genoeg wissel gestaan en deed dat zonder morren. Is het mogelijk dat Blind kritiek heeft geleverd op de tactiek en ziet hoe zijn geliefde Ajax naar de knoppen gaat?

Dacht dat de periode dat Ajax gekscherend een kille club genoemd kon worden voorbij was. Niks blijkt minder waar.

27 december 2022 om 22:19

Lul niet zo stom. Dit is simpelweg Schreuder die er een puinhoop van maakt.

27 december 2022 om 22:32

Nou ja, iedereen die boven Schreuder staat laat dit gebeuren en dat is niet nodig. Dit was onder Overmars niet gebeurd. Zo ga je niet met clubiconen om en dat moet iig v/d Sar weten want in zijn tijd vertrokken medespelers en hijzelf op den duur ook omdat Ajax te klein dacht en daardoor de aansluiting bij top miste.

28 december 2022 om 00:20

Zat mensen die hier een stokje voor hadden kunnen steken, als Ajax dat echt wilde. Schreuder is gewoon een makkelijke zondebok.

Weet je wat pas dom gelul is? Impliceren dat een trainer het alleen-heerschappij heeft over een club.

Schreuder heeft zijn langste tijd gehad, Daley Blind daar moet je met respect mee om gaan en die alfred komt net kijken en veroorzaakt alleen maar chaos dus exit voor die gek.

27 december 2022 om 22:27

Respect hoort van 2 kanten te komen vriend. De andere kant op was het respect ook ver te zoeken op het moment dat onze grote meneer gewisseld werd.

Als dit klopt dan kun je van de gehele selectie vandaag het contract ontbinden… en zeker als blind aanzien genoot binnen de selectie.
Zo’n actie ondermijnd alle vertrouwen. Zou toch te gek voor woorden zijn als de directie dit zou accepteren.

Onze club word naar de klote geholpen door passanten. Er moet echt nu niets gaan gebeuren of we gaan dit nog jaren voelen.

Als dit klopt is het nog eerder einde bericht voor Schreuder. Want ik voorspel een supportersopstand zodra ook maar even iets niet loopt bij Ajax in het nieuwe jaar. Het is een tikkende tijdbom die hoe dan ook afgaat. Alleen is het de vraag wanneer.

27 december 2022 om 22:25

Dat hangt van de situatie af. Als Ajax de portemonnee gaat trekken deze winter (dat gaan ze zeker doen), kan het zomaar zijn dat Schreuder en Ajax gered wordt. Zolang Ajax redelijk presteert, gaat Schreuder nergens heen. Het is absoluut niet ondenkbaar dat hij het seizoen af gaat maken en 2023-24 begint. Als hij januari en februari namelijk overleeft, is de kans namelijk groot dat hij alsnog kampioen wordt, ondanks z'n hopeloze voorkomen en presteren. Dan is het volgende meetpunt pas de volgende CL-campagne. Men zal koste wat het kost willen voorkomen om verantwoordelijkheid te nemen en dat begint bij Van Der Sar. Schreuder gaat sowieso geen schuld bekennen. De man is een slang.

28 december 2022 om 11:18

Hier geloof ik niet in. Schreuder maakt van Ajax niet opeens een soepel draaiende kampioensmachine. Ajax speelt t.o.v. vorig seizoen met zo’n beetje het tweede elftal. Veel te weinig kwaliteit i.c.m. met de slechtste coach die Ajax ooit heeft gehad. Tel daar bij op de koppige, kwaliteitsarme directie, en je mag blij zijn op een van de bovenste twee plaatsen te eindigen. PSV en Feijenoord hebben met het gemis van Gakpo en Trauner een enorme jas uitgedaan, maar de selecties zijn saamhorig en hongerig, met het voordeel van Feijenoord die de beste trainer voor de groep heeft staan. Nee, Schreuder en zijn slechte relatie met de spelersgroep, en de supporters, voorspellen weinig goeds voor de komende tijd. Al heb ik de nergens op gebaseerde hoop dat er bij Ajax nu nog hardhandig wordt ingegrepen. Het is net als met onze regering: ze zitten er, maar er is geen liefde en connectie met de doorsnee bevolking. Het gaat zuiver om het eigen hachje. En daar lijkt het bij Ajax momenteel ook heel erg op. Ten koste van de club….

Walgelijk als dit waar is. Dat Schreuder er niet allang uitgeflikkerd is is natuurlijk een regelrechte schande. Heeft alles wat Ten Hag heeft opgebouwd weer afgebroken. Ik kan die walgelijke kop van Schreuder echt niet meer aanzien. Ik denk (en hoop) dat ie door de supporters helemaal afgebrand gaat worden, te beginnen massaal uitfluiten bij de eerstvolgende thuiswedstrijd. Misschien knikkeren ze hem er dan uit.

27 december 2022 om 22:32

Dat schreuder massaal gaat worden afgebrand in de eerstvolgende thuiswedstrijd (tegen twente) kan ik jou wel garanderen. Dat word echt spreekkoor op spreekkoor verwacht ik. En terecht. Het is genoeg geweest. Wegwezen met die Feyenoorder.

Wel leuk dat een paar weken geleden iedereen nog riep dat de Telegraaf Schreuder altijd verdedigt omdat hij hun lek is

27 december 2022 om 22:24

Dat is toch ook zo? Telegraaf geeft iedereen de schuld, behalve schreuder.

27 december 2022 om 22:28

Dat is ook zo, maar voetbalkant van de Telegraaf is ook nogal wraakzuchtig en laten iemand net zo makkelijk vallen als diegene niets meer heeft om aan de krant door te spelen. Schreuder staat zelf hevig onder druk bij de achterban, dus die gaat echt geen zaken meer doorspelen. Zeker niet als z'n eigen functioneren daardoor ter discussie staat. Bovendien was Schreuder met z'n toneelspelletjes ook regelmatig kritisch op De Telegraaf en dat vinden Driessen en Verweij niet leuk.

Is apart maar de houding van blind richting schreuder was niet raar dan?

Geweldig dit, Schreuder heeft geen enkele kwaliteit als trainer behalve z'n skills met mensen want hij zou zo goed in de groep liggen. Met een selectie vol muitende en teleurgestelde spelers als resultaat, hoeveel is er nog nodig om deze man eruit te schoppen.

Kwestie van tijd of Schreuder valt in zijn eigen mes. Hij onderschat de macht van de supporters nu wel heel erg.

Hoe kan je als rvc hier niet ingrijpen, als dit doorgaat gaat dit een grote downhill worden van Ajax en altijd maar Feyenoord en PSV uitlachen met hun bestuur maar dit gaat niet veel beter.

Schreuder is een klein mannetje. In en buiten het veld een nobody zonder enige personality. Niet geschikt voor een topclub en dus Ajax onwaardig. En door dit bericht geloof ik direct dat hij het lek was naar de Telegraaf destijds. Ajax moet hem ontslaan. Gewoon vanwege een verziekte werksfeer. Nu meteen!

Zit te veel water in het hoofd van Alfred

Alle kritiek is nu op 1 persoon gericht, terwijl we die kant van het verhaal niet weten of zullen horen. Is er een reden voor? Is Daley zelf de schuldige? Of was hij toen al transfervrij? Je weet het niet hè. Ik vind het te makkelijk om Schreuder overal de schuld van te geven.

Raar die Schreuder zeg. Je kan hem passeren maar om dan gelijk zo koud te doen tegen Blind is ook wel uiterst eigenaardig. Niet eens succes wensen terwijl je dat wel met de rest doet is gewoon niet netjes. Hopelijk dat deze onbenul er ook snel uit ligt. Schreuder als hoofdtrainer gaat nooit werken. Daar is die gewoon niet goed genoeg voor. Hij kan beter teruggaan als assistent...

Ik zou best een dag mee willen draaien in het bedrijf Ajax. Wat zou er nu besproken worden? Wie zijn schuld het ook allemaal is, Blind, van der Sar, Schreuder of Overmars, iedereen laat alles op zijn beloop. Geen communicatie naar buiten, geen standpunt. Alles is stil terwijl het gonst van de geruchten, voor de wintersport ontevreden spelers voor de camera's, spelers blij om weer bij Oranje te zijn (toen ze naar het WK gingen). Maar niets, geen communicatie, standpunt, richting of beleid dat aantoont daadwerkelijk ergens mee bezig te zijn.

Je laat Daily Blind gaan zonder enig statement of uitleg, niet met een mooie persco waarin wordt besproken wat er gaat gebeuren + mooi gebaar/afscheid. In samenwerking met je icoon Daily Blind. IPV stil via een zijdeur en wat info in de pers over het doorgescheurde contract.

Dat is toch wel enorm kinderachtig van Alfred...

Ik geloof deze berichtgeving wel, AT5 melde vlak voordat de spelers uitvlogen om zich bij hun nationale selecties te melden dat de gehele spelersgroep tot tweemaal toe een gepsprek had aangevraagd met de directie. Die beide keren door van der Sar werden afgewezen, waarna er vervolgens met iedereen binnen de club gesproken is behalve de spelersgroep. Het mij echt een raadsel hoe men bij Ajax denkt dat deze breuk tussen de spelersgroep en de trainer nog te lijmen is; sterker nog ik denk dat de relatie tussen de spelersgroep en de directie ook flink bekoeld is. Wat dat betreft denk ik dat de grootste bom nog niet gebarsten is. Overigens vind ik het schandalig hoe de club momenteel met Blind omgaat, als hij vertekt moet met alle egards via de voordeur gaan.

Schreuder is de grootste misbaksel die Ajax ooit heeft aangesteld, wat heb ik toch een hekel aan deze man.

Ik heb nog nooit een Ajax coach gezien die in alles de plank misslaat en dan heb je nog een directie die geen enkele leiderschap vertoond maar enkel voor hun eigen hachje daar zitten.

Op dit moment wordt niet in het belang van Ajax gedacht maar in het belang van hun eigen functies. Alles wat Ajax heeft opgebouwd de afgelopen jaren wordt nu tenietgedaan, het is een werkelijke schande dit Ajax.

Ben. Absoluut geen schreuder fan, maar zo als. Blind zich de afgelopen tijd gedroeg, was op zen zachts gezegd niet echt professioneel, en en dat alibi verdelgen van hem was ik ook helemaal klaar mee. Dus het is denk ik ook beter dat hun wegen scheiden

28 december 2022 om 12:27

Precies en dat wordt elke keer aan de kant geschoven lijkt het wel. Onprofessioneel gedrag mag en de trainer moet dat maar accepteren blijkbaar. Blind is niet groter dan de club en de coach is zijn baas. Schreuder krijgt nu overal de schuld van

Daley mocht niet meer meetrainen.
Ik neem aan dat alles binnenkort uitkomt…

Gelukkig zijn de resultaten er!!!

Het is bij Ajax eigenlijk nooit echt rustig. Dat hoort bij een topclub. Maar dit soort kwellingen met Schreuder als trainer die een jongen van de club wegpest is zo onnodig. De selectie van Ajax is veel te smal. Bovendien functioneren de beoogde basisspelers lang niet allemaal even goed. Dat heeft deels met vorm te maken maar wat mij betreft vooral met de coach. De man speelt afbraakvoetbal en is gewoon niet de juiste coach voor Ajax.

28 december 2022 om 10:31

Je geeft zelf aan dat de selectie te smal is. Hier is H2 verantwoordelijk voor. Maar vind jij wel dat bijvoorbeeld een Ocampos, Sanchez, Bassey en Grillitsch het niveau van Ajax naar boven haalt ? Persoonlijk vind ik alle nieuwe spelers geen verbetering ten opzicht van de vertrokken spelers. Dat betekend dat je niet overal Schreuder de schuld van kunt geven.

28 december 2022 om 13:24

Eens, de gehaalde spelers zijn geen verbetering op wat Ajax had lopen. Maar moet in mijn ogen nog steeds voldoen in tenminste de eredivisie. Bij Bassey had ik verwachtingen, maar die heb ik naar beneden bijgesteld. Ik zie een harde werker maar beperkte voetballer. Dat is niet handig in het positiespel dat Ajax hoor te spelen. Ocampos en Grillitsch komen rechtstreeks uit de koker van Schreuder en daar is H2 zonder enige kritiek in meegegaan. Dit team moet nog steeds boven de rest in de Eredivisie uitsteken. Dat dit niet het geval is mag wat mij betreft Schreuder kwalijk genomen worden.

28 december 2022 om 14:53

Boven de rest van de eredivisie is ook overdreven. De voorsprong van Ajax was vorig seizoen minimaal. Als je dan constateert (doe je ook zelf) dat de selectie is echt minder geworden dan is het wel erg afhankelijk van de andere teams of je wel of niet boven aan staat. En ik denk dat zowel Feyenoord, PSV als AZ misschien wel sterker zijn maar in ieder geval minder verzwakt zijn ten opzichte van vorig jaar.
Daar staat wel weer tegenover dat Ajax van de topploegen voor de winterstop het makkelijkste programma heeft gehad.

28 december 2022 om 12:25

Schreuder pest blind weg? Schreuder wisselt blind een keer, zet hem een keer terecht op de bank, blind gedraagt zich als een klein kind tegenover zijn baas en dan pest schreuder blind weg? Er zijn 2 in dit spel hè? Je hebt je als voetballer je ook als teamspeler te gedragen. En niemand is groter dan de club.

28 december 2022 om 13:26

Ik zag persoonlijk geen aanleiding om Blind om de bank te zetten. We hebben niet eens een goed alternatief in het team beschikbaar. Dan moet je niet een steunpilaar uit de afgelopen jaren slachtofferen om maar wat te proberen. Daar heeft Blind wat van gezegd en vervolgens is hij de paria van Schreuder geworden. Dat blijkt nu uit alles. Als het nog een goede coach is, maar Schreuder is een zak hooi die werkelijk niets klaarspeelt als coach.

28 december 2022 om 18:08

Geen aanleiding? Blind kon het allang niet meer belopen en was betrokken bij veel te veel tegengoals. Hij verdiende het zeker wel om te banken.

Als je heel eerlijk kijkt naar deze situatie is het terecht dat Blind weg is, die kon niet meer mee. Maar de manier waarop is echt een schande. Ik vrees dat de functie van Schreuder niet meer houdbaar is. Hij heeft geen krediet bij de spelers en bij de supporters. Alleen kampioen worden kan hem redden en snel naar de koppositie. Maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

Ajax had in de zomer moeten doorselecteren. Blind, Tadic en Alvarez verkopen.
En overigens niet Wijndal, Bassey, Ocampos, Lucca en Sanchez moeten kopen, want allemaal miskopen/overbodige aankopen. Maar dat is een ander verhaal, dat wel aangeeft dat Ajax een ordinaire koopclub is geworden, zie ook het totale gebrek aan oog en speelminuten voor de jeugd. Schreuder bekijkt wedstrijden van Jong Ajax niet eens.

Begrijpelijk dat er bij Blind emoties los komen bij het naderen van het einde van zijn carriere, downhill gaan, maar moet uiteindelijk accepteren dat dat het geval is, en niet je team gaan benadelen omdat je je gekrenkt voelt. Anderzijds is het vreemd en dom van Schreuder eerst maandenlang vast te houden aan Blind, hoe slecht hij ook speelde, om hem dan ineens helemaal links te laten liggen.
Al kan er meer gebeurd zijn dan wij denken, een flinke ruzie ofzo.

Het maakt verder allemaal niet zoveel uit, met deze trainer, deze leiding en bestuur, is Ajax kansloos verdwaald, en zal de weg niet meer terugvinden, want Cruijff is er niet meer. Sinds hij is weggewerkt wordt er weer totaal haaks op zijn beleid en visie gehandeld, met alle gevolgen van dien. Met name de lange termijn wordt weer eens uit het oog verloren, en ook de jeugd. Paniekaankopen zijn er weer, kopen om het kopen, een almachtige TD, die ook nog eens de trainer, een passant, enorm veel macht en inspraak geeft. Jeugd die alleen een 'kans' krijgt uit pure nood, en omdat er geen meer ervaren speler rondloopt, jeugd uit Jong die nooit eens speelminuten krijgen in Ajax 1 om door te ontwikkelen, aan de druk te wennen, en om te zien waar ze werkelijk staan. Dat boeit ze niet eens meer. Gewoon kopen joh. Ook al is gebleken, ook onder Overmars, dat de helft van de aankopen miskopen blijken. Ook omdat men de scouting vaak negeert, Overmars en nu Hamstra blijkbaar geen oog voor (het juiste) talenten hebben, en blijkbaar niet eens profielen hebben voor de verschillende posities, ander kan je nooit zulke bizar slechte aankopen doen.

De grootste oorzaak van al deze ellende is vooral Overmars, de grootste verloochenaar van Plan Cruijff, de man die zich stiekem naar boven werkte en mondige mensen eruit werkte, om een almachtige TD te worden, die zijn bevriende trainer enorm veel macht gaf, eerder het Technisch Hart volledig negeerde, en ook de scouts, die de trainer zijn aankopen 'gunde', en van Ajax een ordinaire koopclub maakte.

28 december 2022 om 14:44

Lucca en Ocampos zijn niet gekocht...

Er zijn een hoop spelers vertrokken en achteraf blijken hun vervangers geen aanwinsten te zijn. Zijn ze dan slecht gescout of benut de trainer ze niet op de juiste manier?

Die flinke ruzie tussen Blind en Schreuder waar jij naar refereert is er toch geweest? De wedstrijd tegen Emmen meen ik?

Jeugd heeft bij Ten Hag redelijk wat kans gekregen hoor. Brobbey, Timber, Unuvar, Taylor, Gravenberch, Rensch, Hansen, zomaar n paar namen die onder Ten Hag hun debuut hebben gemaakt. Beetje kort door de bocht tenzij je het hebt over de huidige trainer. Die heeft totaal geen oog voor Jong of sowieso de jeugd van Ajax lijkt het wel.

Ajax is trouwens altijd een koopclub geweest, dat is echt niet iets van de laatste 4/5 jaar. Of het nou gearriveerde spelers waren (tadic, Blind) of jeugd die vroeg werden weggehaald (De Jong, Bounida). Als de spelers uit de jeugd niet goed genoeg zijn, en dat is uiteraard discutabel, moet je wel kopen. Dat geldt voor voor elke club...

Die Schreuder is vreselijk achterbaks. Dat gedrag heeft hij bij Twente ook wel eens laten zien. En ik vermoed dat vader ook zat was van de reactie van Ajax en vetrokken is. Dat legt wel een enorme hypotheek op Schreudrr. Mijn idee: Die haalt het einde van het seizoen niet!

28 december 2022 om 17:56

Ik had niet verwacht dat hij nu nog coach zou zijn, dus ik sta nergens meer van te kijken. Schandalig dat deze man er nog zit. Ongeschikter vind je ze niet.

Vind het niet raar, Blind zou ik ook geen succes wensen hij hoort ook helemaal niet thuis in het Nederlands elftal. Trouwens jammer dat hij er uitgeschopt is bij Ajax (wat ik trouwens niet raar vind). Was wel te verwachten wat vadertje Blind heeft ook geen functie meer bij Ajax.

Ik word er een beetje moe van. Neem een Marcelo, Daniel Alves, Rooney of zelfs Zlatan Ibrahimovic. Allemaal mensen die erkennen dat ze minder zijn geworden en zich kunnen schikken in een reserverol aan het einde van hun carrière. Kijk in Nederland naar een Siem de Jong, Propper, Clasie (toen hij tijdelijk moest banken) of een Toornstra. Uiteindelijk moet je accepteren dat je na je 30e minder wordt. Bij de een gaat dit proces snel en bij de ander traag. En ik heb in de 15 jaar dat ik voetbal volg nog Nooit iemand zo snel een probleem zien maken als Daley Blind.

Het begon al bij Ten Hag. Volgens Driessen (zelfs al overdrijft Driessen; waar rook is, is vuur en er zal ongetwijfeld ruzie zijn geweest) stonden Blind en Ten Hag kop aan kop met elkaar toen hij Blind op de bank zette. Vervolgens bij Schreuder laat Blind zichzelf gigantisch kennen door enorm ongeïnspireerd gedrag te vertonen (de warming-up tegen PSV, maar ook de duels daarna).

Het probleem met Daley Blind is dat hij ongetwijfeld een vorm van narcisme heeft. Hij begon als een linkshalf met veel spelinzicht. Maar fysiek was hij niet sterk genoeg. Bij Groningen kon hij leuk mee, maar bij Ajax was hij een absoluut drama in het 1e 1,5 jaar. Defensief liet hij zoveel steken vallen. Omdat hij Blind heet (papa Blind was vrienden met de Boer, maar ook later nog met van Gaal) en omdat hij overkomt als een bescheiden, charmante, ja- knikker heeft een trainer al snel een zwak voor hem. Hij heeft VEEL meer kansen gekregen dan wie dan ook. Dan ontwikkel je jezelf, maar dan ga je langzaam maar zeker ook een voorkeursbehandeling krijgen. Dan krijg je een 'geheel nieuwe rol' in het spel. Als ik al de comments las hier op VZ tijdens het WK, dan konden mensen met droge ogen beweren dat Blind op linksback er niet was om te verdedigen, maar dat hij moest opbouwen. Andere mensen moesten zijn man opvangen. Yeah, right! Hij is er op gegeven moment zelf in gaan geloven.

Hij voelde zich een vedette in de speeltuin die alles op zijn voorwaarden mocht doen. Lekker opbouwen, lekker naar voren gaan, man niet perse opvangen, achteraf was dat meer de taak van een Bassey of een Martinez. Op deze manier heeft niemand kritiek op je functioneren en mag je er altijd instaan. Maar hij lijkt heel erg in zichzelf te geloven. Zeker als je gelijk al een ontbinding wil en daarna je vriendin nog eens alle nare posts over Schreuder liked. Eng volk. Absoluut geen slechte voetballer, maar nooit zo goed geweest als sommigen (waaronder hijzelf) beweren. Had absoluut als invaller en als ervaren schakel een goede voorbeeldfunctie kunnen hebben bij Ajax de komende jaren. Maar meneer koos voor roem boven clubbelang. Zegt vind ik heel veel over de persoon Blind.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren