Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Enorme WK-sensatie: Messi en Argentinië onderuit tegen stuntend Saudi-Arabië

Laatste update:

Saudi-Arabië heeft op het WK in Qatar voor een enorme stunt gezorgd. De ploeg van bondscoach Hervé Renard kwam er voor rust tegen Argentinië nauwelijks aan te pas, maar zette het duel direct na rust volledig op zijn kop door de 1-0 van Lionel Messi onschadelijk te maken met twee treffers: 1-2. Argentinië zag in de eerste helft drie doelpunten afgekeurd worden vanwege buitenspel en slaagde er uiteindelijk niet meer in om een punt aan het openingsduel over te houden. Daarmee kwam er voor het Zuid-Amerikaanse land een einde aan een reeks van 36 ongeslagen duels.

Messi verscheen 'gewoon' aan de aftrap, ondanks de geruchten over een blessure bij de zevenvoudig Ballon d'Or-winnaar. Bondscoach Lionel Scaloni had ook een basisplaats ingeruimd voor onder meer ex-Ajacied Nicolás Tagliafico, terwijl Lisandro Martínez genoegen moest nemen met een plek op de bank. Nicolás Otamendi kreeg de voorkeur boven laatstgenoemde. Bij Saudi-Arabië startte bondscoach Renard met maar liefst negen spelers van de Saudische topclub Al-Hilal.

Met een geplaatste bal richting de linkerbenedenhoek deelde Messi al vroeg in het duel een eerste speldenprik uit. De vroege voorsprong kwam er vervolgens alsnog, toen Pol van Boekel, die dienst deed als VAR, scheidsrechter Slavko Vincic naar de zijlijn riep. De Sloveense arbiter zag Saud Abdulhamid Leandro Paredes naar beneden trekken in het strafschopgebied, waarna hij de bal op de penaltystip legde. Vanaf elf meter stuurde Messi de sluitpost van Saudi-Arabië de verkeerde hoek in: 1-0. Met zijn treffer werd hij de eerste speler die op vier verschillende WK’s namens Argentinië doel trof, daar hij in 2006, 2014 en 2018 al zes keer eerder trefzeker was op een mondiaal eindtoernooi. Daarmee liet hij Diego Maradona en Gabriel Batistuta achter zich.

Messi dacht de marge in het eerste bedrijf te verdubbelen, echter stond de aanvoerder van Argentinië centimeters buitenspel. Dat gold ook voor Lautaro Martínez, die bij een leep balletje van Papu Gómez nipt met zijn schouder achter de laatste linie van Saudi-Arabië stond. Het krachtsverschil op het veld was enorm. Met name Martinez toonde zich gretig. Na 35 minuten stond hij alleen opnieuw buitenspel, waardoor er voor de derde keer een Argentijnse treffer geannuleerd werd.

Saudi-Arabië kwam er voor rust totaal niet aan te pas, maar wist het duel direct na rust volledig op zijn kop te zetten. Saleh Al-Shehri bracht de stand eerst in evenwicht door de lange hoek te vinden: 1-1. Argentinië kreeg de bal luttele minuten later niet weg uit het eigen strafschopgebied en betaalde daarvoor de prijs: Salem Al-Dawsari schoot op fraaie wijze in de rechterhoek raak: 1-2.

La Albiceleste was compleet van de leg, het leidde ertoe dat Scaloni ervoor koos om met een uur op de klok een driedubbele wissel toe te passen. Martínez, Julián Álvarez en Enzo Fernández kwamen in het veld voor Cristian Romero, Gómez en Paredes. Argentinië ging op jacht naar de gelijkmaker en was hier ook dichtbij via Tagliafico. De linksback kreeg de bal tegen zich aangeschoten. Het zorgde ervoor dat Al Owais nog net redding kon brengen. Verder dan een kopbal van Messi kwam Argentinië tijdens een mager slotoffensief niet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig resultaat van SAU. Gefeliciteerd en laat dat een voorbeeld zijn voor alle "zwakke" landen.

22 november 2022 om 13:10

Die Renard zat toch bij Marokko ?

22 november 2022 om 13:10

Klopt kan me hem nog @ afrika cup herinneren. Doet geen gekke dingen

22 november 2022 om 13:11

Klopt, en heeft met Zambia de Afrika Cup gewonnen. Echt een geweldige coach die het uiterste uit zulke ploegen kan halen.

22 november 2022 om 13:15

En ook nog met Ivoorkust de Afrika Cup gewonnen! Knap werk!

22 november 2022 om 13:16

Ook met Ivoorkust Afrika Cup gewonnen.

Een paar bij Argentinië speelde echt niet goed! Messi speelde niet goed! Di Maria soms zo een ego! Romero trekt zijn slechte lijn ook door! Argentinië moet terug naar 433 en geen 4231!

22 november 2022 om 13:19

4231 is toch gewoon 433 met de punt naar voren?

22 november 2022 om 13:22

En ik Las hier vooraf teksten als Argentinië is veel beter dan NL met Di Maria enzo haha

22 november 2022 om 13:26

Lol want 1 wedstrijd zegt wat? Op papier is Argentinië ook gewoon beter, maar de bal kans soms raar rollen.

22 november 2022 om 13:29

Net zoals een 352 eigenlijk gewoon een 532 is. Het ligt er maar net aan welke spelers je op die cruciale posities zet en hoe ze het invullen. Een 4231 wordt vaak iets verdedigender/controlerend ingevuld dan een 433 met de punt naar voren. Bij een 4231 wordt er vaak echt geteerd op de individuele kwaliteit van de voorste 4. Zoals het NL elftal dat deed in zuid Afrika. 4 toppers, 7 waterdragers. Maar in essentie heb jij wel gelijk idd

22 november 2022 om 13:30

@king_ates. Wat is er precies zo goed aan Argentinië dan? Heb het in dat andere topic al benoemd maar ik vind die selectie echt niet zo indrukwekkend. Van NL ook niet perse, maar het ontloopt elkaar echt niet zoveel.

22 november 2022 om 13:32

Nou ja Messi, Lautaro en Di Maria tegen Bergwiin, Gakpo en Depay. Zeg jij het maar.

22 november 2022 om 13:36

Ja klopt

22 november 2022 om 13:44

Ja en vergelijk nu de verdediging van beide teams, ontlopen elkaar echt nauwelijks kwa selectie

22 november 2022 om 13:46

Alleen de aanval van Argentinië is overduidelijk beter. Verdedigend doen wij zeker niks onder en middenveld ook niet perse:

22 november 2022 om 13:47

Aanvallers staan overall gesproken vooral tegenover verdedigers en andersom dus dat zegt nog steeds niets. Argentinië heeft de aanval als sterkste linie en bij Nederland is dat juist de verdediging. Bij Argentinië zouden ze een moord doen voor een speler als Frenkie de Jong. Ik zie wel wat bijtertjes maar weinig voetballend vernuft achterin en op het middenveld.

22 november 2022 om 13:49

@derkaiser123 en van Dijk, de Ligt, Ake, Dumfries tegen Molina, Romero, Otamendi en Tagliafico ;-)

22 november 2022 om 13:53

Nederland speelt met 5 verdedigers. Dus dan wordt het Taglifafico tegen Blind, Ake tegen Martinez, Otamendi tegen V.dijk, Romero tegen De Ligt en Molina / Foyth tegen Dumfries.

22 november 2022 om 14:01

@king_ates.....alleen wordt voetbal niet op papier gespeeld maar op een voetbalveld.

22 november 2022 om 14:12

En vergeet niet dat hij Marokko naar het WK loodsen na 20 jaar en door hem is Marokko ook in de Afrika Cup 2017 door de groep gekomen na 5 afrika cup edities.

22 november 2022 om 14:18

@Sanderr Wat ik ermee bedoel is dat deze variant meer 2 middenvelders en 4 aanvallers is met Messi op 10. Die normaal op papier op rechts staat met vrijheid.En op het middenveld staan er dan 3 echte middenvelders: Lo Celco/Mac Allistair, Paredes/Guido, De Paul/Enzo.

22 november 2022 om 14:27

Nederland speelt ook met maar 2 aanvallers, jij benoemt er ook 3.

22 november 2022 om 15:03

Van dijk, F. De jong tegen gomez en romero..zeg jij het maar. Het is maar hoe je ernaar kijkt. Nederland speelt geen flitsend voetbal, maar boekt alleen maar resultaten met middelmatige spelers en enkele toppers. En resultaten > mooi voetbal wat mij betreft. Vooral op een wk.

22 november 2022 om 15:47

In feite kan je Gakpo gewoon als aanvaller beschouwen.

22 november 2022 om 13:10

Wat een strijd hebben zij geleverd. Echt genoten van Saudi. Niet verwacht dat ik deze woorden ooit zou zeggen.

22 november 2022 om 13:22

Dacht dat ze dat grinta noemde in Argentinië

22 november 2022 om 13:32

Grinta kent volgens mij toch echt haar oorsprong in het Italiaans Benzema

22 november 2022 om 13:53

Klopt, maar Argentinië is 'bijna' een Italiaanse colonie.. zowel keuken, taal als cultuur is grotendeels Italiaans. Zie de achternamen bijvoorbeeld van de spelers.. Di María, Messi, Romero, Tagliafico, Romero, Molina etc.

22 november 2022 om 13:53

Brinta daarentegen kent zijn oorsprong is ons eigen kikkerlandje.

22 november 2022 om 14:19

Grootouders van Maradona waren Italiaanse immigranten.

22 november 2022 om 13:11

@AbdelHamid, Ze speelden echt heel goed. Het was echt niet een parkeer de bus speelstijl, maar echt Argentinië goed onder druk gezet. Ze hebben ook een topcoach, vind ik.

22 november 2022 om 13:12

Meest overhypte strontteam op dit WK. Argentinië dit, Messi dat. Ze hebben een indrukwekkende ongeslagen reeks gekend en komt ten einde tegen freaking Saudi-Arabië. Ze moeten zich kapotschamen.

22 november 2022 om 13:14

Ach maak je niet zo druk, Spanje verloor in 2010 ook de eerste wedstrijd op het WK. Het zegt vrij weinig aangezien Mexico en Polen nou ook niet echt hoogvliegers zijn.

22 november 2022 om 13:14

Ooh stevestifler komt even afgeven op Messi whats new. SA goed gespeeld, Argintinie moet beter willen ze wat bereiken op dit WK.

22 november 2022 om 13:15

Maar Spanje verloor niet tegen een kleine ploeg en slecht speelde als Argentinië nu

22 november 2022 om 13:17

Je kan hier alleen zeggen dat messi goat is, anders krijg je heel vz over je heen. Hij is ook wel goat, daar niet van. Maar sinds hij van z'n pensioen geniet in de Ligue 1 had die beter ook kunnen bedanken voor het nationale elftal. Leeftijd speelt toch een grote rol in topsport.

22 november 2022 om 13:25

Mensen hebben gewoon grote mond. Dit is voetbal, Saudi-Arabië heeft heel goed gespeeld beter dan Argentinië en lekker een team verslagen met wereldsterren spelers. Heerlijk dit voor de mensen die stoer deden en groot mond hadden lekker voor hen hahahaha

22 november 2022 om 13:26

Spanje verloor van Zwitserland, wat echt geen goede ploeg was. Ze zijn toen ook gewoon uitgeschakeld in de groepsfase

22 november 2022 om 13:30

Zwitserland stelde toen niks voor, dat was net zo'n zwakke ploeg als Saudi-Arabië nu.

22 november 2022 om 14:26

Ik sneer naar Argentinië als team, maar jij haalt er alleen uit natuurlijk dat ik op Messi afgeef omdat zijn naam ergens in mijn tekst kort gevallen is. Wat een huilbaby's zijn Messifans soms.

22 november 2022 om 16:13

He Kamal, dubbelaccount aangemaakt na je weekban? Goed bezig man!

22 november 2022 om 17:01

Haha Zwitserland geen goede ploeg? Ze hevben topspelers die in de bundesliga spelen en in andere top competities.Frankrijk was ook uitgeschakeld in 2010 is dan ook geen goede ploeg? en Zwitserland is op papier wel beter dan Saudi arabie .dat Argentinië verliest van sa is erger dan dat Spanje van Zwitserland verloor

22 november 2022 om 13:15

@abdelhamid, Absoluut een voorbeeld. Tot nu toe wonnen eigenlijk de sterke landen hun wedstrijden zoals verwacht. Maar verrassingen maken juist een WK zo leuk. Ik moet wel zeggen dat Saudi Arabië ook echt veel beter was dan ik had gedacht, die tweede helft met name. Niet echt een 'zwak' team, maar ik snap wat je bedoelt. Ze gooiden alles erin.

22 november 2022 om 13:24

Ik zat al aan het begin mijn ogen uit te kijken. Wat een techniek. Geweldig. Terechte overwinning. En wat een geweldige coach.

22 november 2022 om 13:21

Zijn we ook weer van dat gezeik af dat Messi wereldkampioen word

22 november 2022 om 13:28

Ben ik de enige die mij volledig verbaasd heb over SA die na 100 minuten nog steeds vol aan het sprinten waren zonder maar 1 zweetdruppeltje te verliezen? Het zou mij niet verbazen als daar wat positieve testen naar boven komen. Argentinië WK favoriet babbeltjes kunnen de prullenbak in, wat waren ze slecht vandaag zeg.

22 november 2022 om 13:30

Ach, het is gewoon koel in de stadium... doe ff normaal

22 november 2022 om 13:31

'Het zou mij niet verbazen als daar wat positieve testen naar boven komen.'
En wat probeer je daar nou mee te zeggen? Rare opmerking.

22 november 2022 om 13:37

Vergeten even dat Argentinië voor rust op 4-0 had kunnen staan? Na rust was het idd matig, maar hetzelfde had oranje gisteren kunnen overkomen.

22 november 2022 om 14:39

Sorry he! Ze zijn het tempo totaal niet gewend en sprinten nog steeds vol na 100 minuten. Vond het opvallend en vind het alleen maar mooi dat kleine landen stunten. Absoluut geen sneer maar zou er nogmaals niet gek van opkijken.

22 november 2022 om 17:04

Ja nog een leugentje verzinnen hebben we veel gehoord tijdens deze toernooi echt laag van je ik zou zeggen zoek een psycholoog om van je negatieve gedachten en haat af te geraken jonges toch

22 november 2022 om 20:48

@Eindtovenaar10

Als je de kans hebt om Argentinië van Messi te verslaan voor het eerst in de geschiedenis van het land, dan ga na 100 minuten wel een volle sprint zetten hoor. Kijk maar vene hoe hard iedereen aan het juichen was bij SA na de westrijd, alsof ze het wk hadden gewonnen. Dan betekent het wel echt veel voor ze.

22 november 2022 om 13:53

Apart dat men zich bemoeit met Iran en hoe dingen daar gaan met vrouwen en dan quatar met de banden om vervolgens Saudi Arabië volledig negeren zeer apart om te zien.

22 november 2022 om 13:57

Wat?! Hoezo negeren van Saudi Arabië, iedereen is hier toch vol lof over ze. En had jij in je voorspelling SA laten winnen van Argentinië dan?

En op zich niet zo gek dat er aandacht is voor de vrouwen in Iran die vermoord en verkracht worden, daar mag niks over gezegd worden?

Hoe dan ook, hoop dat SA nog ver komt, wat een passie en fenomenale goal die tweede.

22 november 2022 om 14:47

Sinds die nieuwe leider zijn daar ook heel veel vrouwen ontvoerd en verkracht zeker degene die toen op twitter kritiek uiten. Net als die man die in de ambassade was vermoord in Turkije. Wat ik ermee probeer te zeggen is dat Saudi Arabië handelt met Amerika en dan hoor je niemand wat negatiefs over ze zeggen. Ze hebben ook Jemen gebombardeerd maar mogen wel gewoon deelnemen aan het WK maar Rusland word uitgesloten.

22 november 2022 om 15:20

Zolang de vs geen probleem met je hebt, dan mag je alles. Zodra zij iets tegen je hebben, dan sta je op een dodenlijst.

22 november 2022 om 15:30

Dat gebeurt in het westen meer dan in saudie Arabië ik zou de cijfers maar checken , als je de cijfers erop nahoudt is het een feit dat onze landen hier in het westen onveiliger zijn dan gemiddelde Arabische land ? En dan tel ik verenigde Staten niet eens mee

22 november 2022 om 15:32

En dan laat ik pedofilie en andere dergelijke satanische dingen achterwege , maar feit is wel dat er in het westen meer verkrachtingen diefstallen en onrecht plaatst vind dan in heel saudie Arabië

22 november 2022 om 17:06

Idd het regime van sa is een schurk het volk is wel anders gastvrij en sociaal naar buitenlanders toe

Wat een inspiratieloze pot van Argentinië en wat een strijd van Saoudi-Arabië. Ook eventueel goed nieuws voor Nederland dit resultaat, met het oog op de volgende rondes!!

22 november 2022 om 13:11

Zeker goed nieuws voor Nederland, we zouden zomaar wat langer in Qatar kunnen blijven.

22 november 2022 om 13:11

Strijd heeft het gewonnen van kwaliteit

22 november 2022 om 13:13

Exact! In de eerste helft zei de commentator nog dat deze spelers fysiek niet op het niveau van Argentinië zaten. Die kan die woorden weer inslikken na deze tweede helft, wat een inzet en passie.

22 november 2022 om 13:51

In de eerste helft leek dat ook wel zo hoor, Saoedi-Arabië had de 1e helft heel weinig te vertellen. Des te knapper dat ze het de 2e helft zo hebben omgedraaid, wat een strijd zeg!

22 november 2022 om 13:12

Ik vind dat veel te makkelijk. Argentinië heeft zat gecreëerd en soms zit het gewoon enorm tegen. Verder alle prijs voor SA hoor, maar ik vind niet dat we nu moeten doen alsof Argentinië vandaag heel slecht was. Drie zwakke minuten met individuele fouten worden ze nu fataal, maar eigenlijk helemaal niks weggegeven toch?

22 november 2022 om 13:14

Ik zeg ook niet dat Argentinië echt slecht was, het zat ze inderdaad gewoon niet mee. Maar zoals ik zeg, wel weinig inspiratie. Wat dan mede komt door de inzet en strijd van SAU

22 november 2022 om 13:14

Ze waren vandaag enorm slecht. Maar 99 van de 100x win je dit duel gewoon. Drie afgekeurde goals, waarbij twee echt bizar nipt buitenspel. Nog een paar goede kansen, en de Saudi's die uit het niets twee keer scoren. Maar het gebrek aan creativiteit vanuit de opbouw was schrijnend.

22 november 2022 om 13:15

Precies, ik zie Argentinië nog wel groepswinnaar worden.

22 november 2022 om 13:17

Nouja, half met je eens. Argentinie speelde een prima eerste helft waarin het wat tegenzat met 3 goals die afgekeurd worden voor (soms nipt) buitenspel.

Maar eigenlijk vond ik ze de hele 2e helft zwak. Dat je na die 2-1 zo weinig meer weet te creeeren is wel beneden wat ze behoren te kunnen laten zien. Dus beetje van beiden, het zat soms niet mee/erg tegen, maar de 2e helft was ook gewoon niet goed genoeg.

22 november 2022 om 13:23

Ik vind dat het behoorlijk tegenzit als je met twee schoten tegen twee goals tegen krijgt. Misschien ligt dat aan mij.

22 november 2022 om 13:25

Nee, dat ligt niet aan jou. Dat is gewoon waar. Ik zei al dat het gewoon tegen zit. Maar ik vind dat het ook gewoon onvoldoende is dat je als Argentinie na die 2-1 zo weinig weet te creeeren. Nogmaals, wat mij betreft zat het zwaar tegen, en was de 2e helft niet goed genoeg.

22 november 2022 om 13:31

Mee eens, tweede helft is er te weinig concreets gecreëerd. Er zijn nog teweeg wedstrijden om het recht te trekken en mocht dit niet lukken dan liggen ze er natuurlijk meer dan terecht uit.

22 november 2022 om 14:32

Verliezen van SA betekent toch gewoon dat je een dramatische wedstrijd hebt gespeeld? Bijna volledige selectie speelt in Europa / groot gedeelte in Europese top. Daar mogen wel enige verwachtingen tegenover staan. Ik vind dit Argentinië heel pover, ook voordat het WK begon. Het team zit vol met ‘dienstplichtige’ spelers. Op Messi, die het niet waar kan maken op eindtoernooi, en Papu zit er geen enkele speler bij die kan dirigeren of iets kan creëren. Ik verwacht er weinig van, zeker omdat ik Polen en Mexico beschouw als gevaarlijke landen die kunnen verassen.

22 november 2022 om 15:39

Je hebt helemaal gelijk. Mensen reageren vaak zwart/wit. Argentinië wint dit soort duels 9 van de 10 keer. Maar vandaag was net die ene dag.

22 november 2022 om 13:14

Dit hebben we eerder gehoord... kan me Tsjechië nog herinneren, was vooraf ook goed nieuws. Is toch duidelijk dat geen ploeg meer te onderschatten is.

22 november 2022 om 13:18

Tuurlijk. Maar dat je in de kwartfinale wellicht een Mexico of Polen krijgt is toch goed nieuws vergeleken met Argentinië? Of heb jij liever ook een poule met Frankrijk, Brazilië en Engeland ipv de huidige groep A?

22 november 2022 om 13:21

Als Argentinië 2e zou worden en Frankrijk eerste komen hun elkaar tegen toch? Dan hebben we eigenlijk tot de halve finales 'gunstige' tegenstanders?

22 november 2022 om 13:43

Klopt. Achtste finale Wales/usa, kwartfinale Polen, Denemarken, Mexico of iets dergelijks

22 november 2022 om 13:44

Ja als Argentiniã« tweede wordt en Frankrijk eerste, komen zij elkaar tegen. Als NL eerste wordt kom je B2 tegen, en daarna winnaar C1/d2 (en daarna dan bijv Duitsland/braziliã«). Dus we zijn praktisch wereldkampioen met dit resultaat.

22 november 2022 om 13:59

Mexico speel ik ook liever niet tegen, volgens mij hebben die nog enorme revanche gevoelens van dat gedoe met Robben toen.

WK-wonder. Twee schoten, twee goals. Knap van die Saudi's. Werk aan de winkel voor Argentinie. Aan de bal zwaar ondermaats. Recente resultaten zorgen ervoor dat ik niet wanhoop voor Argentinie. Normaal win je dit duel 3-0.

22 november 2022 om 13:11

Respect voor Renard echt een goeie trainer die onderschat wordt, slimme zet van Saudi-Arabië om hem als trainer te nemen.

22 november 2022 om 13:13

Uitstekend gedaan tactisch van die Saudi's. Goed de tegenstander gepresst en Di Maria en Messi in een soort kooi met tegenstanders laten spelen. Wel veel geluk met het feit dat je twee keer scoort uit wat geen eens kansen zijn (blunder Romero en wereldgoal). Maar wonders bestaan niet zonder geluk.

22 november 2022 om 13:13

Is dat niet die man die steeds zo in de clinch lag met Ziyech?

22 november 2022 om 13:16

Nee dat was die Bosnische trainer

22 november 2022 om 13:17

Nee is iemand anders

22 november 2022 om 13:19

Gewoon als extra info: 9 van de 11 spelers die basis stonden bij SA zijn oud-leerling van Jorge Jesus, die bij Al-Hilal werkzaam was. Wat SA vandaag heeft gespeeld is wat Fenerbahce ongeveer al heel het seizoen speelt; hoge lijn met buitenspelval, strijden op het middenveld voor alle ballen en snelle omschakeling bij balwinst. Is mooi ol te zien dat de trainer van SA hier verder op heeft gebouwd en je ziet dat het zijn vruchten afgeworpen heeft.

22 november 2022 om 13:16

Molina, Romero, Otamendi en Tagliafico achterin is echt pure armoede. Op het middenveld Paredes, De Paul en Gomez is ook een middenveld zonder enige balans en dynamiek. Ik vind dit elftal van Argentinië echt te pover. Natuurlijk moeten ze wel winnen van een land als SA, maar die leggen het echt af tegen toplanden.

22 november 2022 om 13:20

Dat zijn alle 3 gewoon goede middenvelders hoor. Verder speelt Gomez gewoon op links en Messi op 10. Gomez kan je ook gewoon inwisseln voor Dybala. Dat is gewoon een topspeler. Paredes en Paul is een prima blok. Martinez voor Otamendi erin en ik zal Foyth opstellen voor Molina en dan ziet het er al heel anders uit.

22 november 2022 om 13:29

Ik ben zelf van mening dat Scaloni had moeten starten met enzo Fernandez ipv Papu. Had het gewoon een simpele 4-3-3 gehouden net als normaal gesproken met Lo Celso.

Eigenlijk maakt het ook niet veel uit hoor, zo’n wedstrijd moet je altijd winnen en dit is gewoon super matig. Neemt niet weg dat je deze wedstrijd 99/100 keer gewoon wint als Argentinië zijnde.

22 november 2022 om 13:31

Vind het wel meevallen, ik mis balans in dit team. Ze hebben bijvoorbeeld geen pure flankspeler, ook is Martinez een spits die de bal in de diepte wilt en minder in de voeten. Verdediging is zwak, dat zag je wel bij die twee tegendoelpunten en ondanks dat De Paul voetballend goed is, mis ik dat bij Paredes.

22 november 2022 om 13:39

Elk land heeft zo wel zijn beperkingen. Argentinie is gewoon een van de favorieten met Brazilie, Frankrijk, Portugal. En wie weet kan je Engeland en Duitsland daar nog aan toevoegen.

22 november 2022 om 20:47

Nee? 2010 was het Duitsland, 2014 WK finale, 2018 was het Frankrijk.

Heerlijke pot voetbal ! Denk 1 van de beste potjes die ik op een WK heb gezien. Alles zat erin passie, vuur, grinta en heerlijke goals. Respect voor Saudi Arabië dat ze misschien wel de nummer 1 titelfavoriet zo verslaan. Geweldige wedstrijden tot nu toe op dit WK.

Vond het al raar dat iedereen Argentinië als een an de favorieten zag, terwijl de selectie helemaal niet zo bijzonder is.

22 november 2022 om 13:09

Veel oude spelers, weinig snelheid en vind die verdedigers echt houterig.

22 november 2022 om 13:27

Er zijn ook een aantal snelle spelers door blessure thuis gelaten. Lo Celso gaat Argentinië sowieso het hele toernooi missen die was onbetwiste basisspeler en het verlengstuk naar Messi toe. Nico Gonzalez en Corea waren wel goede invallers voor Argentinié in de Copa en kwalificatie. Zo zie je maar weer, af van de ongeslagen status en nu al direct vol aan de bak Zaterdag om het Wk in leven te houden, onbegrijpelijk hoe slecht en mat ze speelden de 2e helft, zwak ingrijpen van Romero bij de eerste goal en bij de 2e goal ook apathisch ingrijpen van 3 man, waardoor hij kon schieten.

22 november 2022 om 14:27

Ah daar ben je was opzoek naar je eric. Wat vond je van messi vandaag?

22 november 2022 om 22:27

Slimmeshady

beste speler op het veld,

22 november 2022 om 13:12



Welke landen zijn precies allemaal beter dan. Hiervoor was Argentinie bijna 40 wedstrijden op rij ongeslagen wonnen ze de Copa en de supercup pot tegen Italie. Frankrijk mist Benzema, Kante en Pogba dit WK. Duitsland heeft een bizar slechte defensie, Spanje heeft echt geen toppers in mijn optiek op misschien Pedri nagelaten, wij hebben een hele beperkte aanval. Brazilie heeft ook zo zijn zwaktes met o.a. de backs. Alleen Portugal heeft eigenlijk echt geen zwaktes, maar die spelen onder Santos al tijden ruk. Engeland exact hetzelfde met Soutgate en ook geen goed centrum.

Vind het altijd wel grappig als mensen op 1 duel dingen gaan baseren. Argentinie gaat als nog gewoon door namelijk. Spanje verloor de openingspot in 2010 van Zwitserland, Duitsland speelde in 2014 gelijk tegen Ghana (2de wedtrijd) en ging na verlenging pas dor tegen Algerije in de 1/8ste finales. Om vervolgens van Brazilie later met 7-1 te winnen. Frankrijk begon 4 jaar geleden ook heel matig. 2-1 tegen Australie (5 minuten voor tijd) en 1-0 tegen Peru.

22 november 2022 om 13:16

Argentinië heeft grote namen in de aanval maar is niet echt een team. Messi geeft zoals wel vaker niet thuis. Middenveld is matig en verdediging is gewoon slecht op Otamendi na.

22 november 2022 om 13:18

Lol wonnen vrij recentelijk nog de Copa dus hoe kan je dan geen team zijn? Ze waren juist veel meer een team dan in de jaren met Crespo, Zanetti, Ayala, Riquelme etc. Maar dat is mijn mening. En Otamendi is juist matig. Zet gewoon Martinez met Romero daar neer.

22 november 2022 om 13:19

Verdediging is matig, middenveld is matig en voorhoede is te oud totaal geen bijzonder team.

22 november 2022 om 13:20



Bijzondere redenatie. Op deze manier is elk land nagenoeg matig. Het is geen clubvoetbal waar je spelers kan kopen he. Spanje werd in 2010 wereldkampioen met Arbeloa op rechtsback en geen spits. De Duitsers moesten in 2014 met een Howedes op linksback spelen. Brazilie in 2002 was buiten de R's ook geen absolute wereldtop met spelers als Roque Junior, Kleberson, Juan etc. Of wat te denken van Frankrijk in 1998 met Dugarry in de spits.

22 november 2022 om 13:24

Wow de copa waar je maar 1 tegenstander van formaat hebt.

22 november 2022 om 13:26

Uruguay, Chili, Colombia zijn allemaal matige teams? Waar heeft Engeland uberhaupt tegengespeeld voordat ze in de finale tegen Italie kwamen?

22 november 2022 om 13:33

Dat ze 40 wedstrijden ongeslagen waren is erg knap, maar grootste gedeelte van die wedstrijden waren tegen mindere tegenstanders. Alleen de resultaten tegen Brazilië en Italië waren tegen zware tegenstanders.

Als je qua selectie kijkt vind ik Brazilië, Engeland en Portugal betere selecties hebben. Dan kan je wel zeggen de coaches bij de laatste twee zijn slecht maar de ene wint een EK en de andere haalt de finale.

En ja klopt ook dat geen enkele landen wereldkampioen wordt met 11 wereldtoppers. Vaak heb je enkele mindere spelers rond lopen tussen de wereldtoppers, bij Argentinië is dat juist andersom. Enkele toppers tussen de leuke spelers

22 november 2022 om 13:34

Portugal, Frankrijk , Brazilie, Duitsland zijn allen beter,.
Mja welk land is er echt goed?
Er springt geen land echt bovenuit volgens mij?
Duitsland draait voor geen meter sinds 2014.
Portugal draait voor geen meter sinds 2006.
Frankrijk draait voor geen meter (ondanks dat ze het Wk hebben gewonnen).
Engeland en Belgie zijn op papier leuk maar zuigen als ze een beetje weerstand krijgen.
Mooie kans voor de mindere landen om er met de beker vandoor te gaan dit toernooi.

22 november 2022 om 13:40

Normaal gesproken is Argentinië juist wel een hecht team. Vroeger was dat minder maar tegenwoordig is het echt een team geworden met juist minder grote namen.

22 november 2022 om 13:42

Maar wel 2x gewonnen tegen Brazilie. En gelijkspel tegen de Duitsers. 3-0 winst tegen Uruguay (gewoon een sterk land) en 4-0 tegen een Mexico. Ook 1-6 uit bij Ecuador. Vertel dan ook het eerlijke verhaal.

22 november 2022 om 13:59

Gelijkspel tegen Duitsland is nog te weinig, van Duitsland moet je gewoon winnen. Die hebben zelf ook matig team. Verder noem je Uruguay, Mexico en Ecuador dat zijn landen die nog minder zijn.

22 november 2022 om 14:04

Jij benoemt echt wedstrijden van 2019 geleden en ook nog vriendschappelijk...

22 november 2022 om 14:14

Ja dus die zitten toch in dat onderdeel van die 40 potten ongeslagen?

22 november 2022 om 14:25

Ja maar daar kun je een favoriet toch niet op baseren? Het team is ondertussen 3 jaar verder en dit gaat om een WK strijd, dan wordt er even iets meer gevraagd dan uitslagen in friendlies van 3 jaar geleden. De 2 sterren van het team zijn ondertussen mid dertigers die allebei voorin staan. De rest is vrij matig zonder bijzondere voetballende kwaliteiten zoals een Modric of Xavi in hun goede tijd. En die heb je nodig voor de WK titel.

22 november 2022 om 23:47

Guivarc’h speelde toen volgens mij vooral.
NL had ook een Numan in de basis die alleen Nederlanders ok vinden.
En spanje geen spits met torres rn villa in 2010?

22 november 2022 om 13:14

Wat een onzin dat ze nu al afgeschreven worden. Als je de reeks wedstrijden van ze bekijkt dan heeft Argentinië echt top gepresteerd. De eerste helft had het ook 4-0 kunnen staan.

22 november 2022 om 13:17

Echt he, 3 offside goals. Maar goed des al niet te min hoor je te winnen natuurlijk. Volgende pot verwacht ik gewoon Martinez achterin.

Hiervoor kijk je nou een WK. Prachtig. Wat een inzet van die Saudi's joh, die bleven gaan.

22 november 2022 om 13:14

Inderdaad, heerlijk betrapte me zelf er op dat ik echt volledig voor SA was op het einde.

Hebben echt gevochten voor elke meter en 2 prachtige goals gemaakt.


Argentinie eerste vliegtuig weer terug. Mexico zie ik gewoon winnen van Argentinie en Polen moeilijke wedstrijd en iemand toevallig Messi gezien ?

22 november 2022 om 13:11

Als u Messi niet hebt gezien, hebt u de wedstrijd niet gekeken.
Hij scoorde een penalty, en bouwde regelmatig de aanval van Argentinië op.

22 november 2022 om 13:13

Hij scoorde een penalty en was verder onzichtbaar.

22 november 2022 om 13:18

Nee hoor, hij bouwde regelmatig een aanval op.
En nam verschillende vrije trappen.
Als u hem niet hebt gezien, hebt u een bril nodig.

22 november 2022 om 13:33

Messi was gewoon zwak, zoals wel vaker wanneer het moet. Dit keer niet eens tegen een topland maar tegen saudi arabie !

22 november 2022 om 13:11

Constant balverlies van Leo, was dramatisch

Verbaast me niks dat een Argentinië dit overkomt als ‘tobfavoriet’. Brazilië en Argentinië worden bijna elk toernooi gezien als ‘de favorieten’ alleen omdat ze vaak de beste aanvallers/individualisten hebben, maar als team zijn ze gewoon kwetsbaar.

22 november 2022 om 13:11

Brazilië heeft 1 van de beste selecties. Dan hoor je ook gezien te worden als favoriet natuurlijk.

Argentinië daarentegen heeft echt geen bijzonder elftal. Enige reden dat sommige hun favoriet noemen is omdat ze hopen dat Messi hem wint. Realistisch gezien zijn ze geen favoriet. Messi is ook geen Maradona wat dat betreft.

22 november 2022 om 13:16

Als je Messi, Lautaro, Dybala, Di Maria en Alvarez in de aanval hebt mag je echt niet klagen. Bovendien gewoon een goede keeper en Martinez met Romero is ook meer dan prima centrum. Brazilie heeft vind ik een mindere aanval dan Argentinie. Middenveld is wel beter, maar de backs van Brazilie zijn ook heel matig. Wel een goede keeper en centrum natuurlijk. Eigenlijk heeft alleen Portugal 11 topspelers in het veld staan.

22 november 2022 om 13:21

Brazilië heeft met Neymar en vini een betere aanval hoor vind ik. Jesus vind ik ook beter dan Martinez. Brazilië heeft alleen zwakke backs maar verder gewoon een sterk team. Argentinië heeft veel meer zwakke plekken. Argentinië heeft wel een goed centraal duo en qua naam een aardige aanval. 2 zijn echter al 35, dus kun je ook niet veel meer van verwacht horen. Het is absoluut geen favoriet.

Portugal het beste elftal idd.

22 november 2022 om 13:26

Jesus vind ik persoonlijk zeker niet beter dan Martinez. En je hebt ook nog Dybala en Di Maria he. Bedoel het is nou niet zo dat Antony beter is dan Di Maria (in mijn optiek dan). En je vergeet met Messi nog hun beste speler. Die zal bij Brazilie altijd spelen. Over Portugal zijn we het eens.

22 november 2022 om 13:27

Niet mee eens. Neymar, Vini, Jesus, Raphina, Martinelli, Rodrygo, Antony en Richarlison zijn echt niet minder dan de aanval die jij opnoemt. Kwalitatief schat ik Brazilië hoger in dan Argentinië.

22 november 2022 om 13:35

In de breedte misschien. Je kan er maar 3 opstellen he. Of misschien 4 als we Neymar en Messi als 10 gaan rekenen.

22 november 2022 om 13:39

Waarom vergelijk je een bankzitter met een basisspeler? Als je beide zou vergelijken in basis en bank komt Brazilië daar beter in uit vind ik. Dus ja ik vind de aanval van Brazilië echt beter.

Ook basis zal beter zijn. Neymar en Vini zouden sws spelen bij Argentinië. Messi bij Brazilië ook. Maar dat is dan ook de enige.

22 november 2022 om 13:46

Wie is er wisselspeler dan? Of beter gezegd wat is de aanval van Brazilie? Di Maria kan toch gewoon op rechts bij Brazilie? Neymar spits, Messi op 10, Vinicus links.

22 november 2022 om 13:52

Antony is toch een wisselspeler die je vergelijkt met di maria? Ja Neymar in de spits zetten waar die nooit gespeeld heeft of niet goed kan spelen. Zou nooit gebeuren natuurlijk. Enige voorhoede speler die bij Brazilië in de basis zou starten is Messi. Overall gezien is het team van Brazilië gewoon veel sterker ook in de aanval. Vandaar dat Brazilië 1 van de favorieten is en Argentinië niet na mijn mening.

22 november 2022 om 13:56

Ik dacht dat Antony basispsler is, daarom vroeg ik wat de aanval was/is. Maar ik krijg geen antwoord.en Neymar speelt bij PSG standaard in de spits naast Mbappe. En dan Messi in een vrije rol erachter.

22 november 2022 om 13:59

Dat is een 2 spitsen systeem en daar doet Brazilië niet aan mee. Voorhoede is Vini, Neymar op 10, Paquetta en richarlison/jesus.

22 november 2022 om 14:15

Dat vind ik een mindere aanval dan Argentinie. Zeker als je Dybala opstelt in plaats van Gomez.

22 november 2022 om 14:28

Ik bedoel Raphinha ipv Paquetta. Dat mag jij zeker vinden. Ik vind van niet.

Fantastisch. Super goed gespeeld door Saudi Arabie. Messi kan zijn ploeg weer niet bij de hand nemen.

Verlies voor het voetbal dat zulk anti-voetbal overwint. Zuivere speeltijd misschien 40 minuten geweest. Constant liggende spelers…

22 november 2022 om 13:09

Bizar inderdaad. Echt ongelooflijk veel tijd is verloren gegaan. Maar antivoetbal kan je het niet noemen verder.

22 november 2022 om 13:11

Had jij dan zin om nog een half uur naar mislukte voorzetjes van Di Maria te kijken? Had ze nog 2 uur gegeven en die bal was er nog niet in gegaan. Ongelofelijk hoe je terwijl je Messi in je team hebt toch over zo bar weinig creativiteit kan beschikken.

22 november 2022 om 13:13

Anti voetbal won helemaal niet want wat Argentinië liet zien leek werkelijk nergens op. Ze zeggen nu dat NL misschien geluk heeft dat het dit Argentinië ontloopt maar ik zou ze prima willen treffen zo.

22 november 2022 om 13:23

De eerste helft toen Argentinië voor stond lagen ze ook bij welk wissewasje te rollen op het veld. Dit is het wk met meeste extra Tijd. Na de 2-1 van SA had Argentinië tijd zat om het tij te keren. Vooraf hoopte ik op een Argentijnse show aangezien ik weinig tegenstand verwachte. Uiteindelijk toch een goede pot van SA.

Helemaal klaar met die Messi. Keer op keer stelt ie teleur. Zeg ik als Barça en Messi fan

22 november 2022 om 13:13

Hou toch op man.

22 november 2022 om 13:18

Houd zelf eens op man. Dit is zijn allerlaatste kans en kijk hoe hij erbij liep! Als een slappe vent. Hij had zijn leven moeten geven op dat veld

22 november 2022 om 13:20

Pijnlijk is het wel

22 november 2022 om 13:25

Dat zeker mauro.

22 november 2022 om 13:29

Ach hou toch je mond man. Speelt hee het seizoen goed en speelt 1 mindere game. Er is nog alles mogelijk.

Één woord voor... ongelooflijk 😳

Wauw wat een geweldige prestatie zeg!

Dat krijg je als je niet start met the Butcher. Mooi voor Saudi-Arabië

Mooie pot met veel strijd en een leuk resultaat! Gaat voor Argentinië nog heeeeeel moeilijk worden met Mexico en Polen in de poule, lijkt me

Argentinië eerste helft te lang achterover geleund. Te scherp. Teveel buitenspel. Komt wel goed. Netjes van Saoedi-Arabië

Non de juu, wedstrijd niet gezien omdat ik dacht dat het maar een formaliteit was. Krijgen we dit...

Zo wat een wedstrijd was dit zeg, niet normaal. Nooit verwacht deze speelstijl van Saudi Arabia, zag ook dat 8 van de 11 basis spelers bij Al Hilal spelen. Dus ze zijn erg goed op elkaar ingespeeld.

En Argentinië zou de favoriet zijn. Ik hoop voor ze dat ze de kwartfinale halen want wat waren ze slecht op voorhoede na.

Noobs, daar gaat m'n scorito. En daar gaat ook de hele Messi polonaise weer. Wat een bedroevend niveau dat Argentinie zeg. Dan heb je 100 minuten Di Maria die maar wat aan staat te klooien en Dybala laat je hangen. Wel een concurrent minder voor Oranje, ik verwacht niet dat ze nog zowel van Mexico als Polen gaan winnen.

22 november 2022 om 13:11

Het scheelt dat niemand deze goed heeft

22 november 2022 om 13:15

Wilde tenminste zeggen. Niemand van mijn vrienden heeft punten gepakt nu, haha.

22 november 2022 om 13:21

Laat ik nu net een collega hebben die deze uitslag wel goed heeft

22 november 2022 om 13:32

Dan ben je wel echt een voetbal connoisseur hoor.

22 november 2022 om 15:34

Gelukkig loop ik 16 punten uit op zo'n 75% door het goal van Messi, haha. Kleine, maar prima winst voor mij. Hopelijk halen ze de top twee in hun groep ook niet

Lekker Saudi-Arabië. 2de helft goed geknokt en de 3 punten gepakt.

Wat een wanvertoning van Argentinië! Als er zulk spel vertoond wordt verdienen ze niet eens om mee te doen op het WK. Onzichtbare aanvoerder die zijn team bij elkaar had moeten rapen na die 1-2, maar dat is helaas niet gebeurt. Ik zie Argentinië zich ook niet meer plaatsen voor de knock-out fases.

Van de 100 wint Argentinië er 99 en dit was die ene keer! Wat een stunt! Geweldig voor SA.

Argentinië zelf te weinig gecreëerd en SA erg goed naar hun mogelijkheden gespeeld. Hoop dat met die verdediger alles oke is. Alles bij elkaar kunnen we nu wel concluderen dat Schreuder ontslagen moet worden.

Heerlijke partij hoor.
Zo heey.
Gestreden deze mannen.
Prachtige passie.
Helaas die hoofdblessure. Zag er zeer slecht uit.

Altijd leuk van die sensaties.

Genoten heerlijk verdiende overwinning tweede helft strijders die Saudi. Argentinie bakt er helemaal niks van

Dus Argentinie verliest nu van de “zwakkere broeder” in de groep. Moeten ze nog tegen Mexico en Polen. Ik heb het gevoel dat ze zo weer thuis zijn.

22 november 2022 om 14:39

Dit Saudi Arabie is echt niet minder dan Polen. En ook Mexico gaat het nog lastig krijgen. Ik zie Argentinië nog wel 1e worden als die andere landen punten verspelen tegen elkaar.

De eerste spannende pot op het WK. Ondanks ik na Nederland de voorkeur heb voor Argentinië heb ik echt genoten van de groen witten. Wat een passie en strijd. Knap gedaan!



Wauw, helemaal ondersteboven. Ik gun het Messi en Argentiniã« enorm hard om dit WK te winnen, vooral voor Messi, maar hier kan je toch ook van genieten. De underdog die een van de favorieten (althans voor deze wedstrijd) even opzij zet.

Op zich niets aan de hand als ze de overige twee wedstrijden winnen, maar dit komt wel éven aan bij hen neem ik aan.

Edit : In 2014 wonnen ze last minute van Iran door een ingeving van Messi. Ook die wedstrijd was heel slecht kan ik me herinneren dus dit wilt niet super veel zeggen. Alleen moet je nu wel 6/6 halen tegen een Polen en Mexico wat lastig zal worden, maar als je die landen niet gaat kloppen dan kan je nooit het WK winnen.

22 november 2022 om 13:15

De overige 2 wedstrijden winnen wordt wel een helse opgave voor Argentinië. Deze wedstrijd was een absolute must win, aangezien de andere tegenstanders Polen en Mexico zijn. Punten verspelen tegen die landen zou niet eens heel gek zijn, maar dat zou voor Argentinië nu wel desastreus zijn.

22 november 2022 om 13:18

@trissy

Maakt de volgende wedstrijden alleen maar mooier! Argentinië meteen met de rug tegen de muur en zien hoe ze gaan reageren. Reageren ze als een kampioen, of als een geslagen hond?

22 november 2022 om 13:20

Dat is zeker waar. Dat wordt meteen een kraker. De andere landen zullen bloed ruiken en Argentinië zal aan moeten zetten.

22 november 2022 om 13:39

Dit was echt zo een match waarvan na eerste helft een walk in de park voor Argentinië verwacht kon worden. Echter leken ze totaal in paniek te raken na de 1-1. Typisch Argentinië overigens. Nu hebben ze niet eens 1 punt eruit gesleept waardoor winnen van overige twee games opeens een must wordt. Dat worden zware tweeluik 90 minuten plus extra tijd voor ze.

Arbiter eerst maar eens onder de loep nemen. Goedkope penalty, belachelijke beslissing rondom een hoofdblessure en laat ook nog te lang doorspelen. Argentinië viel enorm tegen, deze defensie gaat het niet redden tegen de topploegen. Messi toch meer van verwacht dan alleen een pingel.

22 november 2022 om 13:13

@JK-Ajax

Ik had echt verwacht dat de 2-2 ging vallen en hij dan ging af fluiten. Echt een heel vreemde beslissing om nog zo lang door te spelen. Ik snap dat die hoofdblessure nog wat extra gaf maar er bleef letterlijk maar 2 minuten denk ik over voor die blessure. Hij heeft er nog 5 cadeau gegeven.

22 november 2022 om 13:23

Heel vreemd? Het spel was onderbroken in 90+5, werd hervat in 90+10 en werd afgefloten in 90+15. Volgens mij volkomen logisch

22 november 2022 om 13:28

@arsen(e)al

Als je maar tot 90+8 (was toch 8 minuten niet?) mag spelen en het spel wordt onderbroken op 90+6 , ook al staan ze 10 minuten stil speel je na de onderbreking maar 2 minuten door.

22 november 2022 om 13:34

Het was +8 ja. Daar maak je een heel goed punt en je hebt helemaal gelijk haha.
Wellicht dat de scheids vond dat er in de resterende minuten nóg meer tijdgerekt werd

22 november 2022 om 13:34

Rare berekening Arsenal, er was 8 min blessure tijd. Of gaan ze ook nog 45 minuten spelen als de behandeling zo lang duurde?

22 november 2022 om 13:48

JK-Ajax ik gaf al toe dat FCB gelijk had (en ik fout)

22 november 2022 om 13:52

Ah excuus dat had ik niet gelezen!

22 november 2022 om 13:53

@arsen(e)al

Siert je! De meeste mensen negeren dan gewoon en laten de discussie voor wat het was

22 november 2022 om 13:27

Dat niet meer mensen dit opviel vind ik verbazingwekkend. Was echt een schandelijke vertoning van die scheids

Heel zwak Argentinie, ze gaan de groepsfase niet overleven.
Snap niet dat mensen Argentinie een titel kandidaat vinden.
Ze hebben drie bekenden namen, Messi, Di Maria en Lauturo, al de rest is middelmaat.

22 november 2022 om 13:13

Ze winnen toch wel van Polen en Mexico? Dit lijkt me een incident..

22 november 2022 om 13:16

Denk ik niet, Mexico zijn echte strijders, en kennen Argentinie heel goed.
Polen zou kunnen, maar is ook geen zekerheid.
Argentinie heeft gewoon een middelmatige ploeg.

22 november 2022 om 13:59

Jullie laten je te erg verleiden door 1 wedstrijd van 90 minuten. 2 uur geleden dacht jij: Argentinië gaat door met 9 punten. Nu denk je dat ze geen enkele pot gaan winnen?

Ik verwacht dat Ronaldo in de winter naar Al-Hilal gaat dat niveau is nog zo slecht niet.

Pfoe niet verwacht, maar wat een intensief potje. Benieuwd hoe het verder gaat met Argentinie.

Verdiende overwinning op basis van de 2e helft ze hebben echt gestreden en 2 mooie goals gemaakt. Argentinië vond ik heel erg tegenvallen vooral Messi en Di Maria waar je het juist van verwacht waren vandaag niet best. En op het middenveld missen ze toch wel echt Lo Celso ben benieuwd tegen Polen en Mexico. Gefeliciteerd fans van SAU

Wat een wedstrijd zeg. SA gevochten voor wat ze waard waren en heel knap een van de favorieten verslagen. Argentinië erg inspiratieloos en het wordt nog een hels karwei om je te plaatsen voor de volgende ronde met nog Polen en Mexico

Snap niet waar al dat ‘vecht-mentaliteit’ was die uitgesproken werd door al die Argentinië spelers? Argentinië kan dit WK zeker winnen maar al jaren hebben ze het zelfde probleem: het is geen winner team. Allemaal mooi weer voetballers leek het wel vandaag. Als het voetballend niet gaat dan moet het al strijdend en dat heeft Saudi-Arabië vandaag mooi bewezen. Back to the drawing board voor Argentinië, nog niets verloren maar de volgende 2 matchen moeten winst zijn.

Ik werd nog voor gek verklaard toen ik zei dat Argentinië enkel bestaat uit goeie individuen. Is totaal geen team, zeker niet op een eindronde.

Jammer maar zo te zien gaat het dit WK ook niet gebeuren voor Messi. Zoveel aanvallende kwaliteit in dat team, maar het liep gewoon totaal niet.

Maar de credits moeten ook naar SA, wat een teamprestatie en met man en macht verdedigd. Verrassingen van de mindere teams maakt het WK ook wel weer leuk.

Lekker voor Nederland. Op deze manier kunnen we Argentinië ontlopen in de kwartfinales

Heerlijke gespeeld door Saudi-Arabië, wat een verschil met vier jaar geleden. Argentinië daarintegen veel liggen en smerige overtreding maken, het is dat Polen en Mexico zelf niet zo sterk zijn, waardoor ze nog wel door kunnen gaan, maar zie ze geen WK winnen.

Die coach van Argentinië mag wat mij betreft gelijk opstappen. Kijk naar hoe Argentinië speelde. Gewoon 1 man in het midden op het middenveld. Letterlijk 5 of 6 spelers stonden op de lijn van de verdediging. Lange ballen.. alleen maar lange ballen.. Je hebt Messi, Di Maria, Gomez, Dybala (bank?). Allemaal creatieve spelers. En dan doe je er niks mee? Dit is echt te belachelijk voor woorden. Hoe kun je dit niet zien als coach zijnde?

Al bij al echt respect voor hoe Saoedi-Arabië speelde. Wat een inzet en lef hebben zij getoond zeg! En met een resultaat ook nog. Gefeliciteerd!

22 november 2022 om 13:21

Het idee was eigenlijk helemaal niet zo slecht. Je speelt tegen een team dat hoog staat te verdedigen. Je hebt jongens in je team die steekballen kunnen geven. Als je het goed uitspeelt sta je zo 3/4-0 voor op 60 proc van je kracht.

Waar ik wel van schrok was de verdediging van Argentinie.. Hoe die verdediger de nummer 10 de bal aan laat nemen bij de 2-1..

Geweldig! Zogenaamd titelfavoriet! Gestreden en heerlijke goals van SA. Argentinie is maar matig! Messi nauwelijks ergens. Overigens, zijn enkel is kapot joh.

en dan is er kriek dat NL "maar" met 2-0 wint van de Afrikaans kampioen! Mooi dat de papagaaien hier even de snavels gesnoerd worden, 1 iemand roept dat argentinie favoriet is en velen volgen.

22 november 2022 om 13:31

Messi zei al dat Argentinië geen favoriet was voor de eindzege maar dat ze wel een soort gelijke ploeg hebben als in 2014, maar als je dan ziet hoe ze het weggeven, net als in 2014 waar ze nipt winnen van Iran verliezen ze nu van Saudi Arabië zal wel op de nodige kritiek komen te staan voor Messi die nog niet echt geluk heeft gehad, oogde ook niet helemaal kip lekker al moet ik zeggen dat Saudi Arabië me wel heeft verrast kunnen nu ook doorgaan als ze winnen van Polen in de 2e wedstrijd. (en dat is zeer zeker mogelijk). Hopen dat Argentinië zaterdagavond in ieder geval wat beters op de mat kan leggen anders is het al klaar voor Messi en co en dat zou natuurlijk heel zuur zijn voor het WK en voor veel fans.

Zeer matig van Argentinië, zwak ingrijpen van Romero, en 2x een knappe goal, speelde op hun gemakje en zijn nu al bezig aan de knockout fase, tijd voor een overwinning Zaterdagavond, maar mijn voorgevoel was al slecht voor het Wk begon bij Argentinië.

22 november 2022 om 13:58

Heb je eigenlijk nog enige woorden over messi te zeggen of wil je daar liever niets over kwijt?

22 november 2022 om 22:28

@pieterverbeek

Speelde zijn beste wedstrijd voor Argentinië, dat wil je horen toch?

Wat gebeurt hier????

Het almachtige Argentinië druipt af tegen het nietige SA.

22 november 2022 om 13:43

Ik vond die Renard bij Marokko al heel goed werk verrichten toen hij daar nog bondscoach was. Ze hadden hem nooit moeten wegsturen daar.

Maar als je met dit materiaal tegen 1 van de topfavorieten weet te winnen, dan heb je het geweldig gedaan als coach, chapeau!

Wat een stunt zou het zijn als ze de groep ook nog doorkomen.

22 november 2022 om 15:06

Klopt, nou je het zegt herinner ik het me weer. Bij Ivoorkust was hij ook coach. Heeft nog steeds hetzelfde witte shirt aan haha. Heeft deze man een voorliefde voor Afrikaanse landen of zitten Europese clubs te slapen denk je?

22 november 2022 om 16:45

Deze man verdient een intercontinentale eremedaille zo te zien. Als je met zulk materiaal successen weet te behalen dan ben je een hele grote imo. Laten we hopen dat we meer successen van hem gaan zien.

Thanks voor de moeite gap!

Dacht Argentinië dat die offside goals eerste helft alleen allemaal telden ofzo??? Twee goals tegen in wedstrijd met twee kansen tegen. Hoe the fuck verzin je dit???? Niet alleen dat maar ook de record gewoon kwijt aan een land waar je normaliteit gemakkelijk aan de kant moet opschuiven. Schaam je Argentinië!!

22 november 2022 om 13:46



Het blijkt maar weer dat er altijd verrassingen zijn op zo een toernooi en dit keer was het dus de beurt aan Argentiniã«.

En nu wil ik wel zien of ze veerkracht kunnen toen tegen die andere landen in de poule om hun favorietenrol waar te maken.

En dan zitten wij als land te klagen over het slechte spel tegen Senegal

Ergens op de wereld is er iemand die uit frustratie waarschijnlijk zijn laatste €10 heeft ingezet op Saudi-Arabia to win. Het liefst toen ze nog met 1-0 achterstonden. Deze dag zal die nooit vergeten haha.

Wedstrijd is omgekocht messi kreeg een monstercheque om de match te bepalen 😄Wat heb ik een hekel aan Argentijnse die zich elke keer lieten vallen en die scheidsrechter die aan de kant koos voor Argentinië proficiat Saudi Arabia ❤️👏

Zie hier Messi in huidige staat buiten de farmers league zonder Mbappe en Neymar om zich heen …

Nou heb ik Messi sinds zijn tijd bij PSG niet echt meer zien spelen maar wat is hij achteruitgegaan zeg?? Maakt een lusteloze indruk, heeft niet die handelingssnelheid wat hem groot heeft gemaakt en verliest zowat alle ballen.

22 november 2022 om 13:35

Vind het apart dat je hem beoordeelt op 1 wedstrijd, maargoed als dit de enige wedstrijd is die je hebt gezien van hem snap ik je punt, hij was niet goed vandaag maar dat was heel Argentinie niet, ik blijf er overigens ook bij dat 1 uur smiddags spelen ook niet heel fijn is. Maar dat is misschien ook een excuus van mij, Saudi speelden gewoon goed en Argentinië matig en dan loop je tegen een nederlaag aan, af van hun ongeslagen status en nu al meteen alle alarmbellen die afgaan in Argentinië want nu moeten ze winnen tegen Mexico

goed aangepakt, goede trainer die renard.
argentijnen kunnen er achterin weinig van, gewoon veel druk op zetten in de hoop dat ze alleen maar lange ballen spelen. je zag wel, zodra ze er voetballend uit kwamen (eerste helft) dat ze wel wat gevaarlijker waren.
dat saudi arabie wint zegt mij niet zoveel, is natuurlijk mooi voor die jongens. maar ze hebben 2x op goal geschoten. voor nederland is het mooi dat argentinie hier verliest

Waar zijn die mensen die tijdens live wedstrijd zeiden dat Azië en Afrika "wk vulling zijn" hahahaha, nou een "wk vulling" land heeft dan wel van Argentinië gewonnen met wereldsterren spelers hahahahahaha 😂😂😂😂😂

22 november 2022 om 13:17

Heb me daar ook aan geïrriteerd. Alsof voetbal alleen voor Europa en Zuid-Amerika is.

22 november 2022 om 13:17

Zulke mensen zijn sowieso niet serieus te nemen. Landen uit Azië en Afrika werken tenminste voor elkaar als echt team.

22 november 2022 om 13:35

Ik heb het niet gezien of gezegd, maar kijkend naar de historie kan je toch wel concluderen dat dat tot nu toe zo geweest is? Heeft er überhaupt wel eens een land uit Azië of Afrika een WK gewonnen, of in de finale gestaan? Of de halve finale?

Ik vind het sfeer toevoegen aan een WK. Vooral vanuit de Afrikaanse landen. Maar uiteindelijk hebben zij vrijwel geen kans op een eindoverwinning. Daar verandert een incidentele zege tegen een topland niks aan.

22 november 2022 om 13:53



Mee eens, sterker nog, geen enkel Aziatisch of Afrikaans land heeft tot dusver de halve finale kunnen bereiken, laat staan de finale. Ghana was er heel dichtbij in 2010 tegen Uruguay, totdat onze "good old" Suarez in de slotseconden roet in het eten gooide. Wat had ik te doen met Ghana toen.

Neemt niet weg dat ze het van hun vechtlust moeten hebben, hetgeen prachtig is om naar te kijken en waar wij veel van kunnen leren.

22 november 2022 om 14:05

Volgens mij vergeet je de geweldige prestatie van Zuid-Korea onder Guus Hiddink op het WK 2002

22 november 2022 om 14:17



Je hebt helemaal gelijk, Zuid-Korea speelde als eerste Aziatisch land een halve finale tijdens WK 2002.

Het eerste land uit Afrika moet nog komen.

Die Saudi's speelden ook gedurft en niet met de bus achterin zoals je mag verwachten als de tegenstander Argentinië is, is gewoon verdiend en ben benieuwd hoever ze zullen komen!

Ik heb altijd gezegd dit Argentinië heeft alleen een goed aanval dat bestaat uit grote namen. Verder is het echt los zand. Vooral de verdediging is echt zo zwak, hier wordt je echt geen wereld kampioen mee.

Prachtig dit. Ben een enorme Messi fan, maar ook hiervoor kijk je voetbal. Echt fantastisch gedaan door Saudi, dat heel leuk voetbal speelde. Ook voor Oranje goed nieuws als Argentinie zich niet plaatst of 2e wordt. (mochten wij eerste worden).

Wat een dramawedstrijd van dit Argentinië. Ze blijven in hetzelfde bedje ziek. Zodra ze beginnen aan een WK lijken het allemaal bange jonge hertjes. En dan die verdrietige hondenoogjes wanneer het niet meer gaat. Als het wat meezit krijgt Messi nog een beetje vakantie voor de competitie weer hervat.

Wel lekker hoor om die bekken van kaartennaaiers De Paul en Otamendi te zien na het eindsignaal. Wat een misselijke mannetjes zijn dat. En ook nog hele matige voetballers.

Het is ook echt goed voor voetbal dat zelfs een land als Saudi de fans weer op aarde zet door toelaten zien hoe zwak Argentinië als selectie is. Het is dat ze vaak voor elkaar door t vuur gingen en een voorsprong moeizaam overeind hielden. Nu twee kansen tegen direct twee goals lol.

WK-waardig wedstrijd met dark horse Saudi-Arabië, heerlijk genoten van deze wedstrijd.

Maar goed dat die VAR er is want anders hadden onze "favoriete Argentijnse vrienden" op 3-0 gestaan eerste helft met die buitenspelgoals

Ik had van tevoren niet heel veel trek in dit affiche!
Blij dat ik ben blijven kijken haha!
Zwaar onder de indruk van de mentaliteit van Saudi Arabië

Persoonlijk vond ik de favoriete rol die Argentinië nu zo wordt toebedeeld al erg overdreven, verliezen tegen deze klunzen is dan wel weer het andere uiterste. Heeft Saudi Arabië ooit een WK wedstrijd gewonnen? Hoe dan ook, Argentinië laatste in de (gemakkelijkste*) poule zou een leuk hoofdstuk in het WK 2022 sprookjesboek, ik duim ervoor!

(*) Ook wij zitten in een makkelijke poule maar het slechte Mexico in tijden, een Polen wat enkel zich kwalificteert vanwege Lewandowski en Saudi Arabie dus.

22 november 2022 om 13:23

De groep van Nederland acht ik wel een heel stuk zwaarder hoor.

22 november 2022 om 13:45

Nou Nou Nou wat ben jij zuur zeg, vindt dit absoluut niet de zwakste poule van het Wk, maar blijkbaar zie jij dit anders, het maakt het ook weer verrassend voor de groep, zo speelt Argentinië zaterdag en volgende week Weosndag geloof ik al direct 2 finales waarvan komende zaterdag al de eerste.

22 november 2022 om 15:19

Zelf heb ik niet zo'n hoge hoed op van Polen, allemaal erg middelmatig met natuurlijk een hele goede spits, Mexico heeft naar mijn idee kwalitatief de slechtste selectie in tijden, Saudi Arabië heb ik nul kijk op, maar ondanks deze overwinning hoeven we ook daar geen WK winst van te verwachten en Argentinië heeft goede spelers, maar voor het o zo grote voetballand Argentinië vind ik het bijzonder matig. In die zin de zwakste poule, de 'grote' namen Mexico en Argentinië zijn niet zo goed als we van ze gewend zijn en Polen en Saudi Arabië zijn nu eenmaal geen grote namen op een wereldkampioenschap. Verder is mijn mening over Messi misschien zuur, maar ik ben het niet Eric van Loo, ik ben juist zeer content met de uitslag. Nu ja, de conclusie: ik ben ook maar een kleine jongen met in mij goed en kwaad.

22 november 2022 om 22:31

Ikea

nee een Wk winst van Saudi Arabië hoef je niet te verwachten maar de kans dat ze de groepsfase overleven is nu wel heel erg aanwezig.

Verwacht en hoop dat Argentinië deze negatieve spiraal voor het eerst in 2,5 jaar kan omdraaien maar dan moeten ze wel uit een heel ander vaatje gaan tappen.

22 november 2022 om 14:20

Ja, in 1994 wonnen ze van België na een solo van Al-Owairan die een speler of 7 passeerde beginnend op zijn eigen helft.

22 november 2022 om 14:24



Saoedi Arabie is in 1994 zelfs de poulefase doorgekomen (o.a. door winst op Belgie) waarna het verloor met 3-1 van Zweden (die werden toen derde).

Had niet verwacht dat Argentinië deze wedstrijd zou verliezen, maar ben niet verbaasd dat het een matige prestatie zou zijn. De ploeg heeft veel middelmatige spelers en Messi en Di Maria zitten niet meer in hun prime (maar nog steeds moeten zij het spel maken). Dat doet overigens niets af aan de prachtige carrière die Messi heeft gekend. Voor mij de beste ooit. Zie dit vijfde WK als een bonus voor hem. Helaas is het hem niet gegund om een WK te winnen. Waarom een speler als Villa en Gotze wel? Geen idee. Het team zelf is te matig om ver te komen. Je hebt toppers nodig om dit toernooi te winnen. Zelf zie ik Portugal, Nederland en Brazilië als de echte kanshebbers.

Waar zijn nu de mensen die zeiden dat Argentinië met 7-0 gaat winnen of messi/di Maria een hattrick gaan scoren blabla of mensen die zeiden dat azia en Afrika "wk vulling" zijn. Ga niet neerbuigend doen en onderschatten. Dit is voetbal vriend en de bal is rond. Nou een land die onderschat was of een "wk vulling" werd genoemd door sommige in de live wedstrijd heeft Argentinië wel verslagen die dls favoriete wordt gezien wereld kampioen te worden en met wereldsterren spelers. Dus voortaan gewoon jullie bek dicht houden andere landen te kleineren hahahahaha 😂

22 november 2022 om 13:29

Ja joh dus een bondscoach is het enige wat telt?

Je hebt ook materiaal nodig om een goede tactiek neer te zetten. Dat heb je bij Iran en Qatar niet.

22 november 2022 om 13:48

Ik schat Iran qua selectie zelf wel hoger in dan SA

22 november 2022 om 13:27

Ja vriend. Het is echt bespottelijk dat we denken dat landen uit Afrika en Aziã« van een minder niveau zijn dan de landen uit Europa en Zuid-Amerika. Echt raar vriend!

Man man man, wat een niveautje weer jouw reactie.



22 november 2022 om 13:37

Ik heb het niet gezien of gezegd, maar kijkend naar de historie kan je toch wel concluderen dat dat tot nu toe zo geweest is? Heeft er überhaupt wel eens een land uit Azië of Afrika een WK gewonnen, of in de finale gestaan? Of de halve finale?

Ik vind het sfeer toevoegen aan een WK. Vooral vanuit de Afrikaanse landen. Maar uiteindelijk hebben zij vrijwel geen kans op een eindoverwinning. Daar verandert een incidentele zege tegen een topland niks aan.

22 november 2022 om 13:53

Halve finale. 2002, zuid Korea onder het bewind van guus hiddink meen ik.

MOTM voor mij was wel de scheidsrechter wat een drama was dat. Deed er imo echt alles aan om Argentinië te laten winnen.

Verbaast me dat niemand nog wat heeft gezegd over de heerlijke wederzijdse WK sfeer in het stadion. Buiten het iets te overdreven tijdrekken van Saudi op het einde van de wedstrijd heb ik echt genoten van de wedstrijd. Saudi heeft een paar strijders lopen. Heerlijke overwinning.

Je zou maar roepen in het live mee praten dat dit soort landen er niets van kunnen.

Geweldige inzet van de Saudi's.

Hahaha heerlijk toch en dat met 20 minuten extra tijd over heel het duel. Zwakke Argentijnen in dit duel, over heel de lijn. Credits voor Saudi-Arabië met hun spel. Hoge lijn qua buitenspel enz, petje af.

De echte winnaars hier zijn de wedkantoren. Man man man, vrijwel iedereen die wel eens een gokje waagt zal hier toch de mist in gegaan zijn.

Als er 1 conclusie is die uit deze wedstrijd getrokken kan worden is het wel dat schreuder onmiddellijk ontslagen moet worden

Fantastisch gestreden van SA, verdiende overwinning. Scheidsrechter mag niet meer mee doen wat mij betreft, onterechte penalty, 10 minuten extra tijd teveel en een onthoofde speler negeren.. Echt een schandelijke vertoning van die vent. Hij wilde niet dat SA zou winnen zover is duidelijk

Echt genieten dit. Onderschatten wordt zo nu en dan genadeloos afgestraft..

Heerlijke wedstrijd om te zien, dit maakt een WK zo mooi. Ik had veel meer strijd van Argentinië verwacht helaas. Mooi dat Messi in ieder geval zn goal meepikt ook al speelde hij niet goed

Wat ik overigens erg goed vind dit WK: De enorme blessuretijd die telkens wordt gerekend. Ik ben dat tijdrekken zo spuugzat, tel er maar extra minuten bij op om een zuivere speeltijd te krijgen!

Ik ben vooral blij dat die kaa uuu tee Argentijnse fans met hun racistische en homofobe gezang het deksel op hun bek hebben gekregen vandaag. En pet af voor de voetballers van SA.

22 november 2022 om 15:24

Hoe heb jij dat meegekregen op televisie?

22 november 2022 om 17:11

Dat was iets van gisteravond, de beelden zijn all over internet. Ze zongen dat alle Fransen uit Angola komen en sneerden naar Mbappe vanwege zijn vermeende verhouding met dat transgender model. De Argentijnse reporter probeerde de boel nog te sussen, tevergeefs.

22 november 2022 om 17:15

Aha oke, dank voor de toelichting. Ik dacht dat je het over gezang van tijdens de wedstrijd had.

Wat een vechtlust en werkethiek bij de Arabiërs. Heel mooi om te zien. Argentinië was nergens. Di Maria heeft de hele wedstrijd op z'n rechterbeen gestaan. Wat een armoede om te zien dat hij echt niets met rechts deed...

Messi deed zoals gewoonlijk alles op z'n elfendertigste, maar aan de andere kant snap ik het ook wel. Kost zoveel energie en kracht, al die wedstrijden in een kort tijdsbestek. Zo dacht de rest er ook over, totdat het 1-1 en 1-2 werd. Wat een weelde. Argentinië verliest met 1-2 van Saudi Arabië. Ongekend.

En wij maar klagen dat we matig waren tegen Senegal. Besef even. Matig zijn en 0-2 winnen. Nog een keer. Matig zijn en 0-2 winnen. Tegen Senegal. Op een WK. Waar resultaat telt en het toernooivoetbal is. Laten we met z'n allen echt normaal doen en blij zijn met de drie punten van gisteren...

Ligt het aan mij, of hebben tot nu toe alle wedstrijden mega veel extra tijd?

22 november 2022 om 13:44

Ja dat krijg je met dat tijdrekken en blessures. Dat wordt nu eindelijk eens met meer dan 3 minuten extra tijd beloond.

Jaar in jaar uit neerbuigend doen over zwakke landen tijdens een wk. Dit is echt mooi, en echt chapeau Saudi-Arabie. Dit zal aanvoelen als een prijs op zich.

22 november 2022 om 22:50

Iran speelde tegen een zeer sterk elftal, dan kan je afgaan met 6-2. Qatar is helemaal niks inderdaad, die lieten echt niks zien.

Gelukkig heeft de scheids/fifa er alles aangedaan om Argentinië toch naar de 2-2 te loodsen, alleen deden ze er niks mee. Wat een drama scheids. 14 minuten extra tijd? Het spel lag stil om 90+4 en ging verder op 90+8. Ze gunnen Argentinië gewoon 2 minuten extra extra extra tijd. Rare beslissingen om bij hoofdblessures niet af te fluiten maar bij schwalbes wel te fluiten. Uiteindelijk leuk dat het kleintje deze pot heeft gewonnen.

22 november 2022 om 13:53

Dat heb je goed gezien, die tijd die werd bijgerekend na de blessure was veel meer dan de 4 minuten dat de behandeling duurde.

Nu gaat het nog moeilijk worden ook voor Argentinie

Dit is voetbal waar de bal alle richtingen op kan gaan en zo ook de wedstrijd in geheel.

Dit was een sterk gespeelde wedstrijd van de Saoedi's, qua individuele kwaliteiten ligt dat toch echt minder dan bij de Argentijnen. Maar zo zie je dat een team gezamenlijk wel de verandering kan brengen. Op naar meer verrassingen!

22 november 2022 om 13:48

Het kan ook zomaar eens een hele verrassende winnaar worden dit WK

Toen het vroeg in de wedsrijd 1-0 werd door penalty van messi (wat eigenlijk niet veel aan de hand was om een penalty te geven) dacht zeker iedereen dat het 5-0 zal worden ofzo hahahahahaahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahah Saudi-Arabië 💪💪💪💪💪❤

Saudi heeft het met aantrekkelijk voetbal Goliath moeilijk gemaakt. Vol risico, buitenspelval, vechtlust, druk en uiteindelijk de volle buit. Messi heeft ook te veel lopen lopen schaken op een LV plateautje met cr7. casper t spookje!

Die messi is veelste oud and kan geen team dragen. 2014 was echt zijn time to shine en dat moment heeft hij niet gepakt.

22 november 2022 om 14:10

Vind ik wel. 2014 was een heel bijzondere prestatie om met een middenveld van Biglia / Perez en centrum van Garay / Demichelis naar de finale van een WK te komen.

Wel beetje dubieus die buitenspel situaties. Had bij een paar dat t wel zou moeten kunnen.
Maar wel dom dat ze er nauwelijks omheen speelden… moet toch kunnen met die dribbelaars en combinatie voetballers

22 november 2022 om 14:06

Dit moest een keer gebeuren hè, volgens mij 37 wedstrijden ongeslagen op een rij, had wel verwacht dat ze in de groepsfase 1x zouden verliezen, liever de eerste wedstrijd zodat we Leo helemaal op en top zien.

Zo he. Niet verwacht dat argentinie zou verliezen. Dr op of dr onder nu voor ze in de poule.

Ik denk niet dat een defensie met Otamendi en Tagliafico het in zich heeft om wereldkampioen te worden. Die keeper is ook matig. Dan moet die aanval wel veel scoren maar Messi en Di Maria zijn bijna pensionados. Papu Gomez wordt er ook niet jonger op.

Het is een oud team dat eigenlijk achter de voorhoede niet wereldtop is en vooral veel spelers op retour heeft. Ik snap niet dat ze als titelfavoriet gebombardeerd zijn. Ze wonnen de Copa wel, maar ook met meer geluk dan wijsheid. En dat niveau is toch lager dan een EK. Brazilie is de enige goede opponent daar, en die worden ook tot favoriet gebombardeerd maar ik denk dat als een Frankrijk, Engeland, Duitsland, Spanje, Portugal en zelfs Nederland de vorm vindt dan kunnen die allemaal van deze 2 winnen.

Nederland kan namelijk een matig duel, tegen een betere tegenstander dan SA, gewoon winnen en de 0 houden.

Saudi terecht gewonnen. Dat centrale duo van romero en otamendi kan echt niet, paredes en lautaro waren zelfs drastisch.

Is wel lekker als ze 2de in de poule worden zodat Nederland ze niet treft in de kwartfinale. Halve finale Nederland - Brazilië (eerste sterke tegenstander) en Argentinië - Portugal (laatste keer Messi vs Ronaldo).

Vond Argentinië matig voor de dag komen. De eerste helft verbloemde veel omdat ik Saudi Arabië naïef voor de dag vond komen. Maar het moet gezegd, ze toonden de gehele wedstrijd wel veel lef. Leuk zo'n verrassing. Daar mogen er best meer van volgen.

Betweters. De zwakke landen worden tactisch beter. Spelers kiezen meer voor land van herkomst. Wat zouden de Europese teams zijn zonder dat soort spelers. Creatief en fysiek hebben ze al. Het wachten is op wijziging van regels om ze uit te laten schakelen voor de sterke landen. Maar helaas dankzij VAR en internet hebben deze landen eindelijk een kans om Wereld Kampioen te worden.

22 november 2022 om 14:38



In de zogenaamde zwakkere landen wordt er veel meer op straat gevoetbald door de jeugd. Hier in nederland zie ik dat nog amper. Dusseh nu kun je verwachten dat de nu nog zwakke landen in de toekomst dominanter gaan worden.

Dit was echt een fantastische wedstrijd om naar te kijken. Ik zat op het puntje van mijn stoel, stiekem te hopen dat SA dit over de streep trok. Dit is wat een WK zo mooi maakt!

Beter slecht winnen van Senegal dan afgaan tegen Saudi Arabie

Op voorhand een enorme verrassing maar wat hebben die gasten fel gevoetbald zeg!! Natuurlijk viel er niks meer goed voor Argentinië maar dat gebeurt nu eenmaal in dit soort wedstrijden!

Abnormaal wat een stunt. Op het WK zijn er altijd 1 of 2 toplanden die tegenvallen, nooit gedacht dat Argentinie daar bij zou horen na vandaag... wauw.

Ik kan Scaloni normaal gesproken goed volgen in zijn keuzes, vandaag ook wel, maar de Papu variant is zelfs tegen de Saudi's al te aanvallend. Dat kan de prullenbak in. Volgende keer met Fernandez of Macallister hopelijk, want gelukkig krijg je nog twee kansen om dit te herstellen. Dit is wel een aardige klap.

Op Paredes en Lautaro na heb ik niemand z'n niveau zien halen, een aantal waren ook erg onrustig. Romero speelt z'n eerste mindere interland ooit, en Otamendi ook na 2-3 jaar ofzo. Slechte timing.

Saudi-Arabie echter... groot respect, zelfs in de 90e minuut nog met een hoge lijn spelen, niet schijterig zoals Iran, geweldig. Heb ervan genoten. Hopelijk gaat het goed met die linksback want hij was ook aan het strijden. Ik hoop dat ze doorgaan, Renard is een geweldige trainer. Hopelijk komt Argentinië er nog bij..

Zo slecht heeft Nederland het nog niet gedaan als ik de uitslagen van vandaag zie...

Die tweede goal van Saudie-Arabie. Als Messi 'm zo had gemaakt, dan was die de hele wereld overgegaan, en hadden we er een week later nog over. God allemachtig, wat een schitterende golaso was dat zeg. De aanname, vrijspelen tussen 4 verdedigers en dan hem zo erin knallen in de verre hoek. Wat een sensatie is dit zeg. Heb 'm niet kunnen kijken vanwege werk, maar oh oh. Argentinie nu al in dikke problemen.

De herhaling net gezien. Terechte resultaat. Dat tweede doelpunt mocht er wel zijn! Argentinie was dramatisch. Messi raakt de bal ook altijd kwijt op gevaarlijke plekken en lijdt counters na counters in. Scaloni moet hem meer rugdekking geven (daar Messi niet van rennen houdt). De wedstrijd tegen Mexico wordt een do or die wedstrijd. Heerlijk!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren