Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart begrijpt Ajax-fans niet: ‘Dat vind ik wel heel erg ver gaan’

Laatste update:

Rafael van der Vaart heeft met pijn in de ogen naar de oorwassing van Ajax gekeken in de Champions League. De Amsterdammers gingen in de Johan Cruijff ArenA met 1-6 onderuit tegen Napoli en staan een helse klus te wachten met het oog op eventuele overwintering in het miljardenbal. Van der Vaart zegt bij Ziggo Sport 'geschrokken' te zijn van het niveau van Ajax, maar vond het te ver gaan dat de fans om het vertrek van Alfred Schreuder schreeuwden.

"Dit was echt verschrikkelijk, zo eerlijk moeten we zijn", concludeert Van der Vaart. "Ik ben wel geschrokken. Als mensen een slechte dag hebben... Er is ook geen grijs gebied of zo. Er is geen basis waar ze op terug kunnen vallen. Het was ook heel slecht aan de bal. Ik had al niet zo'n best gevoel, maar dat komt doordat het lijkt alsof de puf uit het elftal is. Spelers zijn totaal niet in vorm. Ze zijn vandaag van het kastje naar de muur gespeeld. Pasveer die de fout in gaat (bij de 1-4, red.). Ze zijn zoek gespeeld door een hele goede ploeg. Een avond om heel snel te vergeten."

Van der Vaart vond het 'onbegrijpelijk' dat Schreuder Dusan Tadic niet van het veld haalde. De aanvoerder werd uiteindelijk twintig minuten voor tijd met een indirecte rode kaart van het veld gestuurd. "Dan gebeurt er misschien nog wat. Je ziet: Tadic is totaal niet in vorm. En ze zeggen dan wel dat je respect voor hem moet hebben – en dat heb ik ook – maar op een gegeven moment is het beste er wel af. En dan komt er frustratie, krijg je nog een rode kaart... Dit is een speler zonder vertrouwen. Dat voel je aan alles. zo'n jongen moet je uit zijn lijden verlossen. Je hoort ook aan het publiek dat ze dat willen."

Van der Vaart vindt het niet terecht dat het publiek zich massaal tegen Schreuder keerde. "Je hoort het publiek 'Schreuder rot op' zingen, dat vind ik wel heel erg ver gaan", aldus de analist. "Het begon eigenlijk toen hij ging wisselen. Hij haalde Taylor eruit, die vond ik in de eerste helft nog wel aardig spelen. Het was eigenlijk zijn doelpunt. Dat was ongelukkig en toen begonnen ze te zingen. Deze avond mag nooit bij Ajax, maar om dan meteen te zeggen dat de trainer moet wegwezen, vind ik wel heel ver gaan."

Dat de supporters van Ajax teleurgesteld zijn, kan Van der Vaart heel goed begrijpen. "Ik weet precies hoe het werkt. Ik vind dat er nog veel mensen zijn blijven zitten", zegt de oud-middenvelder als hij tien minuten na de wedstrijd om zich heen kijkt in de Johan Cruijff ArenA. "Normaal is het al snel leeg. Natuurlijk hebben ze krediet, want ze hebben ook heel veel mooie avonden gehad, maar dit is heel sneu voor Schreuder en heel Ajax. Dit was een totale offday en een verdiende overwinning voor Napoli. Dat was vanaf het begin zichtbaar. Deze doet wel even zeer."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax lijkt me na de afgelopen jaren niet de club te zullen zijn die begin oktober zijn coach al ontslaat. Sowieso vind ik dat je dat pas moet doen als er valabele opties op de markt zijn die een meerwaarde kunnen betekenen. En die zijn er momenteel toch niet met hopen.

5 oktober 2022 om 08:37

Heb je gelijk in. Dit is alleen wel de grootste sportieve crisis sinds de uitschakeling in Europa onder Keizer. Echt waanzinnig hoe slecht we spelen, en met slechte resultaten. Verder zie ik inderdaad ook geen geschikte opvolger. Althans, die zie ik wel, maar die zal helaas niet komen..

5 oktober 2022 om 08:45

Gewoon proberen Slot te benaderen. Heeft al laten zien sportieve stappen hogerop (van AZ naar Feyenoord) te durven nemen en de stap van Feyenoord naar Ajax is nog een stuk groter dan van het toenmalige AZ naar het toenmalige Feyenoord.

Je kan het maar proberen.

5 oktober 2022 om 08:47

Hahaha...de stap van feyenoord naar ajax is minder groot dat men denkt!. Dat is juist de probleem van de gemiddelde ajax fan. Jullie overschatten jezelf. Hahaha

5 oktober 2022 om 08:49

Alles is beter dan Schreuder. Die man is gewoon incapabel. Van mij hadden ze hem nooit moet aantrekken maar nu die er toch zit zo snel mogelijk de laan uit sturen. Waarom zou je wachten, elke week dat Schreuder er langer zit is een verloren week.

5 oktober 2022 om 08:50

Sportieve crisis? Maat, je hebt 4 wedstrijdjes niet gewonnen.. Het is net oktober.. Doe eens rustig. Die man zit er net, was wellicht niet de juiste keuze maar om hem nu al te ontslaan zou echt lachwekkend zijn. Je bent maar Ajax he, niet Manchester City, Liverpool of PSG.. De kans dat je niet alle potjes wint is groot, zeker als je niet vooruit gegaan bent in de afgelopen transferperiode en je een nieuwe coach hebt. Ten Hag moest ook om de drie weken ontslagen worden als ik de Ajacieden hier zou moeten geloven.

5 oktober 2022 om 08:51

Eribie. Vooral zo vaak mogelijk hahaha in je reactie typen, wellicht ga je er dan ook zelf in geloven. Oja, Lierse is geen Ajax fan

5 oktober 2022 om 08:52

Denk je dat het goed is voor zijn persoon wanneer hij nu naar ajax zou overstappen? Dan ben je een En betrouwbare trainer en het lijkt me niet dat dat heel slim is voor z'n carrière.

5 oktober 2022 om 08:53

Slot vind ik ook geen trainer voor Ajax. Leuk voor de subtop, maar doet het met Feyenoord toch ook niet indrukwekkend?

Dan heb ik nog meer vertrouwen in Bosz. Getuigt ook niet altijd van groot tactisch verdedigend inzicht, maar slechter dan dit kan niet. En ten minste laat die je team nog leuk voetballen. Onder Schreuder is zowel aanval als defensie ruk.

5 oktober 2022 om 08:56

Slot vindt je niks en dan kom je aan met Bosz hahah. Matige trainer van de bovenste plank is dat. Bijna overal ontslagen door zijn ontzettend matige kamikaze tactiek.

5 oktober 2022 om 08:59

We haalden met Bosz gewoon een EL finale... Met toch wel minder materiaal dan er nu staat.

Verder ging die Slot er tegen Lazio op eenzelfde manier af als Schreuder gisteren - maar had hij slechts het geluk dat Lazio het itt Napoli de tweede helft wel welletjes vond. Tactische onbenul dat het er ook is.

5 oktober 2022 om 09:00

@eribie, Tekenend voor het niveau hier. Ik als Ajacied zeg dat Slot niet zal komen, vervolgens zegt Lierse als niet-Ajacied dat hij het wel ziet gebeuren, en dan overschatten Ajax supporters zich?

5 oktober 2022 om 09:01

Hoezo ben je dan een onbetrouwbare trainer? Duidelijke stappen hogerop moeten kunnen lijkt me. Verder denk ik ook niet dat Slot het tijdens het seizoen al zou doen, maar eerder een AZ-route zou nemen.

5 oktober 2022 om 09:01

Bosz won de thuiswedstrijden ruim en gingen in de uitwedstrijden onderuit. Scheelde 1 doelpunt om niet uitgeschakeld te worden. Echt een topprestatie zeg. En dan hebben we het nog niet eens over hoe hij tactisch overklast werd in de finale. Wat heeft die in zijn carrière naast een EL finale nou bereikt? Ontslagen bij Leverkusen, Dortmund en straks Lyon.

Het is duidelijk dat je iets hebt tegen Feyenoord of Slot. Beste coach in de eredivisie.

5 oktober 2022 om 09:14

@inkemontana,

Hij heeft wel gelijk. De grootheidswaanzin van een Ajacied.

Toen Ten Hag bij Ajax instapte had hij enige druk. Nu staat er een elftal en een flink gevulde bankrekening. Kampioen worden met Ajax is dan ook geen prestatie. Verder dien je te overwinteren in Europa, daarvoor hoef je alleen maar 3e te worden in de groep. Die doelen zijn makkelijker te halen dan de doelen bij Feyenoord (overwinteren en aansluiting vinden met Ajax).

Presteer je bij Ajax niet, dan gaan supporters morren. Hetzelfde gebeurt bij Feyenoord. Beide achterbannen zijn vergelijkbaar. Alleen presteren met Ajax is makkelijker dan presteren met Feyenoord.

5 oktober 2022 om 09:28

@arsenal
Zou best kunnen dat Slot de beste trainer in de Eredivisie is hoor. Al leggen RVN en Schreuder die lat ook wel verschrikkelijk laag. In dit geval vind ik goed genoeg voor de Eredivisie niet goed genoeg voor Ajax.

5 oktober 2022 om 09:30

Als ten Hag het kan en schreuder waarom slot dan niet? Slot heeft niet minder laten zien dan beide heren voor Ajax.

5 oktober 2022 om 09:38

Je bent maar Ajax he? Wat een arrogantie van je zeg, bah. Bij elke topclub is vier wedstrijden verliezen ongehoord. Zeker als daar twee Eredivisieclubs bij zitten en twee goede tegenstanders (waar je dan wel door wordt vernederd). Dit is zeker een sportieve crisis. Lekker makkelijk praten ook als we 5 jaar van grote tegenstanders winnen of op z'n minst goed tegenstand bieden. Nu heb je een kwalitatief niet eens veel betere tegenstander en die bezorgt je een historische nederlaag.

5 oktober 2022 om 10:37

@lierse - ''gewoon proberen Slot te benaderen. Heeft al laten zien sportieve stappen hogerop (van AZ naar Feyenoord) te durven nemen en de stap van Feyenoord naar Ajax is nog een stuk groter dan van het toenmalige AZ naar het toenmalige Feyenoord.''

Met als verschil natuurlijk dat Slot destijds een aflopend contract had, AZ afwachtend was (o.a. over langere duur contract) en Feyenoord toehapte. Slot heeft hier nu net z'n contract verlengd.

5 oktober 2022 om 10:44

Het is pas oktober en je hebt al 4 wedstrijden niet gewonnen.

5 oktober 2022 om 10:52

Precies Youri je hebt helemaal gelijk
Ajax kan nog kampioen worden en een keer niet doorkomen in de CL is geen ramp.

De ajax fans zijn enorm verwend de afgelopen jaren en sommige supporters gedragen zich als verwende kinderen. Ajax wordt heus wel kampioen dit jaar dus ze zullen er qua prijzen niet op achteruit gaan..

5 oktober 2022 om 10:56

@MGMV, zeker een goed punt. Het lijkt me dan ook allerminst een zekerheid dat hij zou willen komen (en als het zo is dan pas aan het einde van het seizoen denk ik). Maar onmogelijk lijkt het me ook allerminst. Dus waarom niet proberen?

5 oktober 2022 om 11:55

A.u.b. geen Bosz. Het heeft 3 kwart seizoen geduurd voordat zijn spelopvatting erin zat. Hoewel EL finale, was de weg ernaar toe niet om naar huis te schrijven. Het was over het algemeen matig, met de nodige dosis geluk.
Het is nu al gatenkaas achterin, met Bosz wordt dat nog erger.

5 oktober 2022 om 12:09

Dat klopt. Maar er zit niet echt een systeem in. Loopt totaal niet. Op geen een enkel vlak. En dan die interviews na de wedstrijd van schreuder. Je mag de hand echt wel in eigen boezem steken.

5 oktober 2022 om 08:37

Als je die Janssen bij AZ op kunt halen dan sla je twee vliegen in een klap. Feyenoord en PSV zijn in opbouw.

5 oktober 2022 om 08:43

Zou ik niet aan beginnen. AZ supporters waren anderhalf jaar allerminst enthousiast over hem (zeker vorig seizoen). Dus toch ook wel een risico.

Hier opperde gisteren iemand de naam van Hjuland. Zou een fantastische optie zijn.

5 oktober 2022 om 08:45

Hier zat ik laatst ook over na te denken, die Janssen heeft ook een hoop ervaring als je ziet waar hij helemaal vandaan komt. Bij Az zie je tenminste een duidelijke visie en een vaste hand. Dat is wat je ook nodig hebt bij een Ajax. Echter zou ik nog even afwachten tot het WK en kijken of Janssen ook onder druk kan presteren. Ik ben van mening dat de nieuwe coach van Ajax tijd moet krijgen. Geldt overigens ook Schreuder, alleen bij hem zie je nu al dat hij niet een duidelijk visie erop nahoudt en dat het gewoon niks gaat worden op lange termijn.

5 oktober 2022 om 08:53

Janssen kan toch beter nog even een tijdje bij AZ blijven. Daar kan ie zich in de (relatief) luwte ontwikkelen. Daar moet een stuk minder, dan bij Ajax. Daarbij heeft hij de mogelijkheid om dit seizoen best eens leuke resultaten met Az te behalen.
Ik zou het als ik hem was nog niet doen iig

5 oktober 2022 om 09:19

Over ten Hag waren de supporters ook niet positief. Supporters zijn een slechte raadgever, die leven bij de waan van de dag.

5 oktober 2022 om 09:35

In dat geval leven we niet in de waan van de dag. Maar in de waan van de maand.

5 oktober 2022 om 10:11

Hjulmand is de ideale optie, maar ben bang dat die er geen trek in heeft.

5 oktober 2022 om 10:12

De Utrechtsupporters waren niet positief over Ten Hag?

5 oktober 2022 om 10:58

Lierse

"ajax lijkt me na de afgelopen jaren niet de club te zullen zijn die begin oktober zijn coach al ontslaat."

Ik hoop het wel!
Hoorde je die pannekoek zeggen, L'pool en Napoli zijn maatje te groot voor ons. Waarschijnlijk vooraf al gezegd. Daarom zie je al die spelers met angst spelen en alleen maar lange bal op kabouter Kudus spelen.

Deze trainer gaat Ajax veranderen in Wij Zijn Ajax, Zij Zijn Beter Dan Ons ipv Wzawzdb

Deze man moet je met terugwerkende kracht ontslaan!

5 oktober 2022 om 12:18

Het is weer bewezen dat Ajax ook veel bezoekers heeft i.p.v. fans met al die mensen die soms na een uur (!!!) al weggingen. Dat doe je juist toch niet als je ploeg je nodig heeft, echt heel vreemd.

Geen boegbeeld, waardeloos wisselbeleid, eigenwijs, slechte tactiek. Had überhaupt nooit aangesteld moeten worden 😅

5 oktober 2022 om 09:37

Pasveer basis

5 oktober 2022 om 12:11

Hahaha bijna alles is mis aan Schreuder, maar Pasveer basis is daar niet een van

5 oktober 2022 om 13:30

@nec_shady Wie dan? Gorter te licht en Stekelenburg te oud en blessuregevoelig. Je kunt het H2 aanrekenen dat zij geen goede keeper hebben aangetrokken. Meer dan 100 miljoen uitgeven maar de keeperspositie is zwak bezet. Wanbeleid van H2.

Het was dramatisch slecht, maar om dan weg te lopen als supporter......op zich wel begrijpelijk maar naar team toe niet netjes.

5 oktober 2022 om 08:40

Inderdaad, supporter ben je ook als het slecht gaat. Alsof die 20 minuten die je eerder thuis bent er uiteindelijk toe doen. Gewoon even uitzitten die hap, stelletje successupporters...

5 oktober 2022 om 08:50

“Stelletje successupporters”. Ga nou niet doen alsof louter Ajax fans weglopen bij een dramatische wedstrijd/stand, dat gebeurt over de hele wereld. Bij de United derby was het stadion ook al aardig leeg voordat het laatste fluitsignaal klonk. Dat je haat hebt aan Ajax kan, maar dit is een beetje onzinnig.

5 oktober 2022 om 09:16

Waar zeg ik dat je die bij andere clubs niet hebt? Overigens zat ik gisteren 90 minuten in Arena, verklaart wel waar mijn zogenaamde haat aan Ajax vandaan komt.😂😂

5 oktober 2022 om 10:08

Is gewoon zo. Gaat het een keer niet zo goed, ga je er terecht met grote cijfers af voor eigen publiek en dan zie je als speler 30% van het stadion vertrekken bij 1-4. Ga eens de ploeg steunen als het minder gaat ipv weglopen en fluiten. Het is niet alsof ze beter gaan voetballen als je ze uitfluit. Het zit vol met verwende gloryhunters in dat stadion, zelfs bij de F-side zag je lege plekken. Ach ja was wel een heerlijke Europese avond.

5 oktober 2022 om 11:09

Draai het eens om. Je wordt van de mat geveegd. Krijgt geen poot aan de grond. En vervolgens wisselt de trainen helemaal niemand. Dan blijven mensen echt niet zitten. Helemaal niet als je na meer dan een uur spelen de slechste van het veld laat staan.

5 oktober 2022 om 14:50

Dat ziet vrijwel iedere tegenstander van jullie wekelijks in de ArenA. Lopen ze weg? Nee. Je koopt als “Ajacied” toch geen kaartje van 80.- om vervolgens na 60 minuten te gaan. Treurige dagjes mensen/gloryhunters, geef je kaartjes af aan de echte supporter.

5 oktober 2022 om 10:15

De supporters die weggaan hebben meer dan gelijk, ze moesten eigenlijk eerst massaal met witte zakdoekjes zwaaien. Geen enkele supporter wil Schreuder, en het is tijd dat de supporters in actie komen. Door weg te gaan laat je zien dat dit onacceptabel is en dat er iets moet gebeuren.

Geen enkele wissel uitvoeren terwijl je de eerste helft de oren gewassen krijgt is onbegrijpelijk.

5 oktober 2022 om 10:59

Deze pannekoek laten zitten is onbegrijpelijk! Had al voor de wedsrtijd op non-actief gezet moeten worden.

5 oktober 2022 om 16:58

Om je keeper te wisselen tijdens de wedstrijd is ook zo lullig. Had je wel doelpunten gescheeld.

5 oktober 2022 om 17:00

Om je keeper te wisselen tijdens de wedstrijd is ook zo lullig. Had je wel doelpunten gescheeld.

Gaat ook niet ontslagen worden, helaas. Maar als je alles op noemt dan kan het toch bijna niet anders. 0 lijn in het spel, uitgeschakeld na groepswedstrijd 3, 4 nederlagen op rij, een schaamteloos interview en rare wissels. Natuurlijk hoop ik dat we kampioen worden, maar dan zal je zien dat ze hem ook volgend jaar laten zitten. Mij rest alleen de vraag, wie moet het overnemen komend seizoen?

5 oktober 2022 om 08:48

Je zou Bosz weer een keer kunnen proberen zal nog wel een keer ontslagen worden en de man is natuurlijk Arne Slot maar dat zie ik niet zo heel snel gebeuren. Of je moet hopen dat ze ten Hag eruit gooien.

Dit Ajax heeft ook niet genoeg kwaliteit om het Napoli en Liverpool echt lastig te maken. Napoli wordt hier erg onderschat naar mijn mening, ik denk zelfs dat Timber de enige is die er aan de overkant in zou hebben gestaan. Ik vind ze de verassing van het seizoen tot dusver.

5 oktober 2022 om 08:53

Opties die ik zie zijn Hjuland, Janssen of een Peter Bosz terug halen. Het mag wel duidelijk zijn dat de nieuwe coach ballen moet hebben om bijvoorbeeld zo'n Tadic en Blind gewoon te laten banken. Ik zou beide spelers belangrijk maken in de zin van ervaring in de team en jonge spelers op sleeptouw nemen, maar niet als vaste basis spelers. Als je zo'n Tadic en Blind laat banken heb je al de helft van de problemen opgelost. Ik zou beginnen met de basis beginnen en dat is de juiste spelers opstellen. Naar mijn mening moeten Bergwijn, Brobbey, Kudus, Taylor en Timber altijd spelen en op hun juiste positie! Daar omheen ga je spelers zetten die hun versterken en kunnen bedienen. Van daaruit kan je je visie verder bouwen.

Schreuder was al niet geschikt toen ze hem aanstelden en na een paar maand bewijst ie dat ook dus het is mooi geweest

Wat vindt ie er dan in te ver gaan? Hij benoemt allemaal punten die juist ook onder de supporters spelen en waarom supporters Schreuder juist weg willen hebben. Moet bij gezegd worden dat veel het al niet in hem zagen zitten voordat hij aangesteld werd, dus dan heb je natuurlijk ook weinig krediet. De oorwassing gisteren was verschrikkelijk, maar het interview met Schreuder achteraf was nog erger. Had m als H2 zijnde, direct na dat interview zijn doos laten inpakken

5 oktober 2022 om 08:45

Misschien moet er ook is naar het functioneren gekeken worden van H2? Die stellen Schreuder aan terwijl het allang duidelijk was, hier op VZ tenminste dat het niks zou worden. De aankopen vallen ook wel wat tegen en als de RVC niet in actie was gekomen hadden ze 20 miljoen betaald voor Ocampos.

5 oktober 2022 om 09:20

Hier op VZ vonden ze te Hag ook niets.

5 oktober 2022 om 09:22

Klopt maar die gaven ze geen tijd. Schreuder heeft nooit bewezen een echte Ajax trainer te zijn. Dan gaat het al fout.

Ten Hag is op het juiste moment vertrokken. Die zag ook wel aankomen dat het even wat minder ging worden.

5 oktober 2022 om 12:12

Ja het wordt helemaal minder als hij de beste spelers meeneemt...

De rode kaart voor Tadic zou volgende week wel eens een a blessing in disguise voor Ajax kunnen zijn.

5 oktober 2022 om 08:52

Niet wanneer je dan Ocampos daar neerzet dat is ook een linksbuiten.

5 oktober 2022 om 11:00

Een linksbuiten die ook te weinig diepgang en snelheid heeft....

Schreuder gaat het niet leren.

Ik vind het als ajacied terecht dat Schreuder wordt uitgefloten. Week in week uit ziet iedereen dat Tadic gewisseld moet worden, maar weer vertikt hij het om hem te wisselen. Tel daarbij op dat je pas in de 72e minuut de (gebruikelijke) wissels brengt. Ik zat met vrienden te kijken en je weet dat Schreuder geen verrassing uit de hoge hoed tovert om het nog enigszins (proberen) om te draaien, hij laat het maar gewoon gebeuren.

Waar ik niet achtersta is het massaal weggaan vanaf minuut 60 (?). Ongelooflijk hoe je je club als supporter dan in de steek laat. Ik mag hopen dat het de laatste keer is geweest dat die mensen zich in de Arena vertonen.

5 oktober 2022 om 10:09

Tadic moet niet gewisseld worden, maar aan de linkerkant worden gezet. Ik weet niet hoeveel mensen op de 1e vertrokken, maar in mijn vak viel het reuze mee. Zeker 80% zat er nog in de 90ste minuut.

Het klikt gewoon niet, je ziet het aan de spelers, aan het spel en aan de motivatie.
Wim Jonk of wachten op Louis van Gaal. Misschien zelf Reiziger aanstellen tot het WK. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren.

Het enige waar ik nu nog verbaasd over ben is dat het bijna kwart voor 9 is en Schreuder er nog steeds zit. Vanaf dag 1 begreep geen enkele Ajacied waarom hij is aangesteld. De man heeft 0 uitstraling en ook 0 tactisch denk vermogen. Nu weet ik hoe de PSV'ers zich voelde met Schmidt aan het roer. Eruit met die vent!

Als je daar in het stadion zit en je ziet je ploeg zonder puf of idee spelen, met als gevolg een vernederende 1-6 nederlaag in eigen huis, dan snap ik nog wel dat je roept om ontslag.
Dat is ook niet zo erg.

Of hij gelijk ontslagen moet worden? Daar ben ik zelf nooit zo'n fan van. Dat heeft eigenlijk alleen zin als er geen vertrouwen tussen trainer en selectie is.

Maar er zal wel meer lijn in het spel van Ajax moeten komen, Op z'n minst in de ED wedstrijden, want dan heb je strak iig tegen Rangers nog een kans.

In de overige wedstrijden tegen Napoli en Liverpool mogen ze blij zijn als er er met pijn en moeite nog een puntje uit halen.

Kan gebeuren....dit ajax is middelmaat in Europa met uitschieters naar boven. Maar om zo je club uit te joelen en voortijdig te verlaten zeg meer over de persoon zelf. Ajax moet d'r selecteren. Men heeft de jeugd en niet paniek aankopen doen. Komt goed....

Wat een heerlijke avond voetbal. Zwaar genoten van Napoli.

Wat een ongelooflijk kansloos deel van het publiek heeft Ajax. Verwend, arrogant en ronduit triest! Dat de F-side niet ingrijpt als er mensen weglopen en gewoon meefluiten. Ronduit kansloos. Ze zouden zich kapot moeten schamen. Wat een zielige club.

5 oktober 2022 om 10:26

Cursus overdrijven gehad? Ajax staat onder leiding van een coach die niet capabel is om een grote ploeg als Ajax te leiden. Natuurlijk laat het publiek zich dan horen. Ajax speelt al weken slecht. Dat hij na afloop niet eens kon onderbouwen waarom er niet werd gewisseld en met name 'dat bepaal ik' erin gooit geeft aan dat hij niet de juiste man is. Als hij niet ontslagen wordt nu heeft Ajax het aan zichzelf te danken als we weer terug glijden naar Europese middenmoot.



Die gaan echt niks bereiken in Napels volgende week, niet met zulke zwakke aankopen en zo'n matige trainer die niet durft te wisselen en continu spelers op andere posities opstelt. Dus dit is nu het resultaat van dat fantastische rouleren van afgelopen weekend? Dat is dan meteen de les voor de toekomst dat rouleren 0,0 voordelen heeft. En Blind en Tadic moeten er echt uit, je speelt gewoon met een man minder achterin, continu. Geen wonder dat het volledig open ligt. En de tegenstander weet dat en gaat dan nog wat meer druk zetten, ze komen er gewoon totaal niet uit. Iedere tegenstander gaat nu zo spelen, ze weten waar de zwakke schakels zitten en dat buiten ze uit en dan krijg je dus een 1-6. Zal me niet verbazen als ie die 2 weer opstelt dit weekend. Die Bassey begint door de mand te vallen....bij hem loopt het meteen vast, balletje breed, balletje terug. En dan de lange bal spelen. Echt ongelofelijk zoiets slechts heb ik van Ajax in ieder geval nog nooit gezien. Lange bal spelen

Nog paar weken geleden werd er nog gezegd dit was de beste ajax ooit haha. Overdreven allemaal ze komen alleen tekort tegen de toppers dat is wek duidelijk.

Schreuder laten zitten zou te ver gaan en als hij aan het eind van de dag nog trainer van Ajax is kun je ook gelijk conclusies trekken over de mensen boven hem.

Het ontslag van Schreuder gaat nu echt niks oplossen. De hele cultuur moet veranderen bij Ajax. Ze moeten accepteren dat ze niet meer het vermogen hebben om met hun eigen spel elke tegenstander kapot te spelen. Het is elk jaar hetzelfde liedje: Atalanta, Roma, Getafe, altijd gaat Ajax van eigen kracht uit, maar passen ze zich niet aan de tegenstander en is er geen plan B. Dat is echt misplaatste arrogantie. En kijk nou wat er achterin rondloopt joh. Pasveer, Rensch en Blind zijn toch niet meer CL-waardig joh. En al helemaal niet als Blind als een blind paard naar voren rent.

5 oktober 2022 om 09:01

@ S.snape

De punten die jij opnoemt dat zijn toch de punten die een trainer moet aanpakken/oplossen?
Het is toch Schreuder die opeens het wiel opnieuw wilt uitvinden door Tadic van links, waar hij vorig jaar de beste speler was, op rechts te zetten?
Het is toch Schreuder die opeens Kudus in de spits zet ipv een echte spits als Brobbey, want vorig jaar zag je dat een echte spits wel werkt (haller).
Het is toch Schreuder die Blink laat staan en de onlogische wissels komen toch ook door Schreuder

5 oktober 2022 om 13:48

Zeker, de schuld ligt ook deels bij hem. Maar is het niet ook de hele cultuur bij Ajax? Dat eigen voetbal willen spelen terwijl je daar misschien gewoon niet meer de kwaliteit voor hebt.

5 oktober 2022 om 10:13

We spelen juist niet ons eigen spelletje. Continu de lange bal naar voren om deze direct te verliezen is martin jol voetbal. Er lag genoeg ruimte om normaal op te bouwen, maar dat werd juist niet gedaan.

Ik zal wellicht een hoop commotie over mij heen krijgen, maar dit typeert het Ajax-publiek. We zingen niet voor niets 'ajax, Ajax, Ajax-publiek' in andere stadions. Zodra het even wat minder gaat met de Amsterdamse club, keren de zogenaamde fans zich tegen de trainer en/of spelers. Dit zul je bij een Feyenoord niet zien. Om maar een (volks!)club te noemen...

Ajax is met beide beentjes op de grond gezet. En dat is fijn en prettig. Want die roze wolk bleef wel heel lang intact...

5 oktober 2022 om 10:01

Die commotie zal best meevallen. Echter, ik heb Feyenoord-supporters weleens het veld op zien gaan om als n malle achter hun eigen spelers te zien rennen. En het is bekend dat er een paar van die fijne gasten bij spelers in de tuin stonden en dat was niet om onkruid te wieden. Maar dat is inderdaad niet hetzelfde als je keren tegen trainer of spelers en typisch voor het Ajax-publiek... ;-)

Daarnaast gaat het niet 'even' wat minder, dat zul je toch met me eens zijn? Als je nou in de afgelopen potjes de bovenliggende partij bent en door een knullige goal verliest, dan is dat zuur, maar het spel is slecht, er is geen passie, spelers worden niet of erg laat gewisseld of op een verkeerde plek gezet, er worden nauwelijks kansen gecreeerd, noem maar op. Bij elke club zouden supporters gaan morren, hoewel ik ook moet zeggen dat Ajax-publiek over het algemeen verwend is...

Die zogenaamde roze wolk is een farce, mede aangepraat door media, die roepen dat Ajax de beste selectie van NL heeft. Ze hebben in elk geval de duurste...

5 oktober 2022 om 10:04

Ja, wat betreft dat het 'even' wat minder gaat ben ik met je eens. Het is al geruime tijd een flinke stuk minder dan onder Ten Hag. Eigenlijk zijn alle wedstrijden sinds het vertrek van Ten Hag niet om aan te gluren. Kijk alleen al naar de Johan Cruyff Schaal tegen Psv.... 5 tegengoals. Ajax onwaardig. Gisteren wederom 6 (!). Zelfs een GAE kan scoren tegen Ajax. Het is niet meer het Ajax van onder Ten Hag. Ten Hag had Ajax in de 'tang' en de jongens onder 'controle'. Dit Ajax van Schreuder is niet ingespeeld op elkaar en vormt geen eenheid. Schrijnend om te zien...

5 oktober 2022 om 11:18

Eens, het verschil is erg groot. Ook qua selectie, maar dan nog kun je passie en inzet tonen. Er lijkt ook geen plan of strategie, laat staan automatismen, in het spel te zitten, het lijkt hopen op een bevlieging.

Benieuwd of en wat er gaat gebeuren in de Arena. Een paar spelers lijken het gehad te hebben met Schreuder. Dat begon al bij het wegsturen van Bogarde, dat schijnt niet goed gevallen te zijn.

5 oktober 2022 om 10:14

Daar zaten er in de kuip ook maar tussen de 15 en 20K mensen in de slechte tijden. Het is het fabeltje van de kuip dat het altijd vol zit.

5 oktober 2022 om 10:57

Echter zat Feyenoord ook wel in diepe, diepe crisis. Wat er nu bij Ajax gebeurt is dat ze een keer goed op de kl*ten krijgen en het direct losloopt na zoveel prachtige jaren.

Alles en iedereen valt nu over Schreuder…. Velen zeggen ook dat hij nooit aangesteld had mogen worden. Maar dan gaat er op een niveautje hoger toch iets mis?Neem de aanstelling van Schreuder, het miljoenen spenderen aan (in mijn optiek) twijfelachtige “toppers” als Bergwijn (heeft het op een hoger niveau nog nooit constant laten zien) en Bassey (ook niks constant laten zien), de RVC die terecht voor een aankoop gaat liggen…..Dan zit er bestuurlijk genoeg onkunde binnen je organisatie…. Iets wat we helaas bij PSV ook lange periode zien….

5 oktober 2022 om 09:02

En welke spelers hadden ze dan moeten halen? Messie en Ronaldo hadden geen zin in Amsterdam.

5 oktober 2022 om 10:21

Iets creatiever scouten wellicht? Dat kan voor die bedragen echt wel beter.

5 oktober 2022 om 11:02

bander

Tussen Messi/cr en Bergwijn/bassey/etc zit natuurlijk een heel leger aan spelers he.

Kijk die Kim van Napoli. Kostte 18 miljoen. Die linksbuiten 10 miljoen.

Supporters die eerder vertrekken (en veel ook) en een trainer nu al willen ontslaan. Het zijn een beetje Zuid-Amerikaanse perikelen hier. Opportunisme pur sang. Begin oktober al iemand ontslaan slaat natuurlijk nergens op. Dan toon je aan een club te zijn met wanbeleid (hoewel Ajax laatste jaar niet uitblinkt in topbeleid, maar dit zou wel heel extreem zijn). Dit moet Ajax niet doen. Geen onrust creëren. Rustig doorgaan. Ondanks dat ik zelf ook geen vertrouwen heb in Schreuder trouwens. Dat had ik al niet en ik was bepaald niet ontevreden over zijn aanstelling, maar als je zo'n iemand aanstelt, moet je er ook achter blijven staan.

En de supporters vallen me echt tegen. Dit zie je zelden. Dat ze zó vroeg in zulke grote getalen al vertrekken. Dat neigt echt wel naar heel erg verwend en bijzonder veel successupporters. Hiermee doel ik niet op de echte supporters hier.

5 oktober 2022 om 10:18

Ik zal zelf nooit eerder weggaan. Heb ik gisteren ook niet gedaan, maar gisteren was gewoon begrijpelijk. We zijn gewoon vernederd en niet door een extreem goed team zoals bijv. een City.

Az, Liverpool, Eagles, nu napoli met de zelfde 11 in de CL en zich niet genoodzaakt voelen om eerder te wisselen. Dan heb je duidelijk een bord voor je kop. Alles op Schreuder afschuiven nee zeker niet. Veel te veel spelers laten gaan record transfer bedragen uitgegeven voor speler die EL niveau aankunnen. Tuurlijk is napoli een top ploeg. Maar het was echt kinderlijk gister avond. Je heb niks te zoeken in CL laten dat duidelijk zijn!

Wat ik dan nog het meest erge aan deze coach vind is dat hij zich te groot voelt om zijn fouten toe te geven.
Alsof je in het leven geen fouten mag maken? Fouten maken is heel normaal, maar ze toegeven maakt je een echte vent. Deze man denkt dat hij het allemaal heeft uitgevonden met zijn opmerking als "dat bepaal ik, want ik vind het niet nodig om te wisselen bij 1-3 ruststand. Stuitend!

We moeten hier ook niet te verbaast over doen. Het is algemeen bekend dat Ajacieden de meest kritische supporters van Nederland zijn. Die zijn nou eenmaal wat eerder klaar met de trainer/ploeg dan bij de andere clubs in Nederland. We hebben toch al vaker fluitconcerten etc gehoord richting één of meerdere spelers.

Het Ajaxpubliek is over het algemeen net een verwend snotjong. Ongeacht of ze ditmaal gelijk hebben over Schreuder, hij heeft nog maar weinig tijd gehad. Als Ten Hag een minder intelligent man was, dan had hij ook jarenlang gevochten (en waarschijnlijk verloren) tegen die gigantische groep kneuzen. Jaar in jaar uit, ondankt zijn prestaties, was er kritiek op hem. Zelfs op zoiets achterlijks als hoe hij de pers te woord staat (nu ook Schreuder).

En zo zien we dat ook al jarenlang met (potentiële) sterspelers. Die worden zo makkelijk neergesabeld, ook al zijn er geen betere alternatieven.

Als het nu zou gaan zoals vóór de Fluwelen Revolutie, zou ik het nog begrijpen. Maar veel van het gejank dat we de afgelopen jaren hebben moeten horen, past bij een verwend snotjong. Pure opportunisme, geen enkele zin om stabiliteit en rust in de club te hebben in combinatie met onrealistische verwachtingen. Dit Ajax is vele malen zwakker dan we de afgelopen jaren hebben gezien én niet op elkaar ingespeeld.

5 oktober 2022 om 10:40

Gelukkig zit heel camp nou wel vol met diehards

Tja, bij wat voor club denkt Van der Vaart al die jaren te hebben gevoetbald dan? Niet om flauw te doen (bij mijn eigen club is het voor velen ook hoe de wind waait waait mijn hoedje), maar er zijn weinig clubs waar het opportunisme zo snel grip krijgt op de realiteit als bij Ajax. Dwepen met de club op het moment dat ze overwinteren in de CL maar evengoed naar Bloemendaal gaan als het in mei mooi weer is op een zondag als pakweg Cambuur langskomt. Gisteren taaiden mensen af na 60 minuten, waar zie je dat nou!? Dat enkelen die wel bleven om Schreuders ontslag verbaast me dan ook niets.

Ik zou er als Schreuder zelf al meteen de handdoek gooien om eerlijk te zijn. Vanaf de voorbereiding tot nu zie ik geen enkele vooruitgang. Hij ziet het gewoon niet, en hij is niet duidelijk met zijn opstellingen en wissels. Tactisch 0,0 dus waarom nog langer voortmodderen met die man? Hij ziet het niet, en je ziet het ook al aan de spelers hun houding dat ze zich niet willen uitspreken. Ik denk dat het goed zou zijn om Schreuder eruit te gooien. Hij vond het vorige week tegen Go Ahead ook al "goed". Die man heeft een totaal ander idee van wat er op het veld gebeurt dan de kijkers. Volgens mij ziet die een andere wedstrijd

Op het moment dat hij zei op de vraag waarom er niet in de rust gewisseld werd, "als dit nodig was dan had ik het wel gedaan " toen dacht ik nu raak ik je kwijt en voor de goede hoop op verbetering. Je wordt verdomme weggespeeld voor rust op een paar minuten na , als je het nog anders neerzet met dezelfde spelers oke maar gewoon denken dat je het met dezelfde spelers en tactiek wel om kon buigen,dan zie je het niet helder ( meer ) en neem je onder druk dus geen juiste beslissingen en ben je dus niet capabel voor de druk bij n grote club

Schreuder is de hoofdschuldige van gisteravond.

5 oktober 2022 om 09:53

Die trieste aanhang van jullie ook. Wat een wanvertoning, zowel op het veld als op de tribune. Zielige club is het ook.

Als je als trainer/coach geen bepaalde beslissingen kan nemen, heb je niks te zoeken bij Ajax.

Waarom te ver gaan, ze betalen een godsvermogen voor een kaartje.
Mogen ze dan hun ongenoegen uitte na zo'n drama pot

Ajax wil overwinteren met een team dat net goed genoeg is voor de conference league.Daar kan je Schreuder niet op afrekenen. Wel kan je hem kwalijk nemen dat hij spelers keer op keer laat staan die aantonen niet of niet meer mee te kunnen op dit niveau

Ajax wil overwinteren met een team dat net goed genoeg is voor de conference league.Daar kan je Schreuder niet op afrekenen. Wel kan je hem kwalijk nemen dat hij spelers keer op keer laat staan die aantonen niet of niet meer mee te kunnen op dit niveau.

Ajax wil overwinteren met een team dat net goed genoeg is voor de conference league.Daar kan je Schreuder niet op afrekenen. Wel kan je hem kwalijk nemen dat hij spelers keer op keer laat staan die aantonen niet of niet meer mee te kunnen op dit niveau.

Ajax wil overwinteren met een team dat net goed genoeg is voor de conference league.Daar kan je Schreuder niet op afrekenen. Wel kan je hem kwalijk nemen dat hij spelers keer op keer laat staan die aantonen niet of niet meer mee te kunnen op dit niveau.

Gewoon Gallardo aanstellen in de winter. Heeft veel ervaring met River Plate en heeft het daar ook goed gedaan plus hij brengt ook de nodige pit mee. Discipline kunnen die verwende diva's wel gebruiken.

Mijn droom aanstelling is Bielsa. Het hoeft niet altijd een Nederlandse coach te zijn. Wat zou dat een verrijking zijn voor de Nederlandse competitie. Hij coacht graag "underdogs" wat Ajax in Europa gwn is. Ook erg geïnspireerd door Cruijff. Niet voor niks dat Guardiola hem "de beste coach van de wereld" noemt.

Simpel! Zet Tadic (als je alles aan hem ophangt) gewoon links. Het beste tandem op de linkerkant is uit elkaar gehaald. Kijk eens op het middel(maat) veld. Taylor prima speler, Berghuis prima speler en Alvarez (weken onder niveau) prima speler. Tel op de keren dat ze te slecht gepositioneerd staan waardoor bal diep gevaar oplevert.. Had Had Had.. is verleden tijd NU de oplossing!

Ik begrijp de Ajax fans wel. Ajax speelt het gehele seizoen al slecht voetbal (in mijn ogen). Terwijl het wel de kwaliteit heeft. De uitslag van vanavond zal in mijn ogen de druppel moeten zijn tot een ontslag van Schreuder. Echter hoop ik als Psv'er dat hij toch zo lang mogelijk blijft zitten

Trainer ontslaan zet totaal geen zoden aan de dijk. Dit Ajax is gewoon overlast door een betere en ontketende ploeg spierbundels. Ontketend voetballen als Napoli deed, zie je niet veel meer in de Eredivisie. Napoli dwong Ajax tot het maken van fouten, en was uitstekend doeltreffend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren