Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf noemt tien spelers die zeker zijn van WK-deelname met Oranje

Laatste update:

Volgens Valentijn Driessen zijn op dit moment tien Oranje-internationals zeker van deelname aan het WK in Qatar. Onder hen Remko Pasveer, Jasper Cillessen, Jurriën Timber en Nathan Aké. Matthijs de Ligt en Stefan de Vrij hebben Louis van Gaal nog niet optimaal weten te overtuigen, stelt de chef voetbal. In totaal mag de bondscsoach 26 spelers opnemen in zijn WK-selectie. Op 13 november, wanneer de definitieve lijst moet worden ingeleverd bij de FIFA, wordt duidelijk wie de schifting hebben gehaald.

Naast Pasveer, Cillessen, Timber en Aké heeft Driessen ook een plek ingeruimd voor Steven Bergwijn, Virgil van Dijk, Daley Blind, Denzel Dumfries, Memphis Depay en Frenkie de Jong. Onder meer Teun Koopmeiners, Tyrell Malacia, De Ligt en De Vrij moeten nog vechten voor hun plek, stelt Driessen. Van Gaal gaf na de overwinning op België slechts twee namen prijs. "Ik zal altijd een plaats overhouden voor Frenkie de Jong en Memphis Depay", sprak de keuzeheer na het laatste Nations League-duel. "Dat zijn twee creatieve spelers. Zij zijn van zo'n niveau, dat het heel wat toevoegt."

Twee spelers die tijdens de afgelopen interlandperiode wel werden geselecteerd maar niet in actie kwamen, waren Andries Noppert en Brian Brobbey. Laatstgenoemde werd net als Ryan Gravenberch alleen opgeroepen voor het duel met de Belgen, maar bleef de volledige wedstrijd op de bank. Noppert zat tegen Polen (0-2) zelfs op de tribune. Volgens Driessen zitten onder meer Jeremie Frimpong, Joey Veerman, Lutsharel Geertruida, Quinten Timber en Xavi Simons op het 'vinkentouw' om mee te gaan naar het mondiale eindtoernooi.

Keepers
Van Gaal heeft al aangegeven een penaltyspecialist mee te zullen nemen naar het WK. Afgelopen week vonden speciale tests plaats om te kijken welke doelman voor die rol in aanmerking komt. Naast de geselecteerde keepers mochten ook Justin Bijlow en Kjell Scherpen laten zien wat ze in huis hadden. Tim Krul zag af van de tests en gaat sowieso niet mee naar Qatar. Het is nog niet bekend hoeveel keepers Van Gaal meeneemt. "Waarschijnlijk neem ik er vier mee. Drie voor het spel en een penaltykiller. Maar het kan zijn dat die penaltykiller een van de drie keepers is. Dan hoeven er maar drie mee."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De journalistieke opleiding tot voetbalkenner is niet meer zo moeilijk.

De Vrij is nog niet zeker? Kom op zeg... niet zeker van een basisplek maar De Vrij en De Ligt zijn 100 procent zeker van deelname. (mits fit, maar dat geldt ook voor de 10 die Valentijn noemt)

Stel dat van Dijk wegvalt... denkt Valentijntje dat De Vrij of de Ligt concurrentie heeft van Botman, Veltman, Teze of Geerttruida... laat me niet lachen!

En schrijf de Roon en Berghuis ook maar op. De eerste heeft zich zondag definitief bewezen en de 2e heeft kwaliteiten die de selectie verder niet heeft.

28 september 2022 om 10:07

Precies.. ik durf te zeggen dat er mannetje of 15 al zeker zijn van de Wk plek (mits fit)..

Zoals je zegt zullen de ligt en de vrij altijd mee gaan.

28 september 2022 om 10:10



De Vrij, De Ligt, Koopmeiners, Malacia, De Roon lijken me idd ook zekerheidjes.

Flekken zou ook wel meegaan lijkt me, altijd er bij gezeten de laatste tijd. En denk ook nog Bijlow eigenlijk. Of Noppert was een ontzettend goede penalty killer.

Denk aangeevuld met Luuk de Jong, Janssen, Taylor. Dan qua waarschijnlijkheid Weghorst, Danjuma/lang (1vd2), Gravenberch, En wie nog meer? Veerman, Veltman, Rensch, Teze? Of geen RB, omdat Timber daar kan. Of een grote verrassing zoals Van Gaal vaker doet? Simons? Quintin?

28 september 2022 om 10:16

Als Malacia op de bank komt en Wijndal speelt 4 puike Champions League wedstrijden moet ik het nog zien... Persoonlijk denk ik niet dat het gebeurd, maar zekerheid is niets minder 100 procent

Zelfde geldt voor Koopmeiners... Als Taylor en Gravenberch de komende weken de pannen van het dak gaan spelen zou Koopmeiners 4e linkshalf worden. Dan ga je niet mee. Koopmeiners heeft echter wel het voordeel ook linkscentraal te kunnen spelen.

Je vergeet denk ik Gakpo en ik zou Brobbey sowieso meenemen. Gakpo, Danjuma of Lang (in topvorm) is om het even, maar Brobbey heeft wel exceptionele kwaliteiten.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat van Gaal 4 keepers mee gaat nemen. Waarom weet ik niet... maar hij laat nooit dingen aan het toeval over.

28 september 2022 om 10:20

In plaats van Danjuma/lang verwacht ik Gakpo. Denk zelfs dat hij een zekerheidje is. Zelfde als Luuk de Jong (als weer fit) en Janssen. Veltman gaat denk ik niet mee (zit er de laatste tijd nooit bij), Veerman denk ik ook niet (zit er ook nooit bij), Rensch zou belachelijk zijn, maar toch denk ik van wel. Teze zou logischer zijn imo, toch verwacht ik dat die naast de boot valt. Misschien Hateboer nog?

28 september 2022 om 10:28

Ik kan mij niet voorstellen dat hij Wijndal boven Malacia gaat verkiezen. Ten eerste zeggen die CL-potjes natuurlijk niet gek veel en ten tweede speelt Malacia (die gaat niet standaard banken) op een veel hoger niveau (PL is al hoger dan de CL, laat staan dan de Eredivisie). Malacia kan je dus al wel opschrijven.

Gakpo en Danjuma zou ik altijd meenemen. Als spitsen denk ik Luuk, Weghorst en Janssen die meegaan. Janssen of Brobbey is lood om oud ijzer. Geen voorkeur hierin ook.

Koopmeiners gaat ook echt wel mee. Gravenberch gaat niet standaard spelen en Taylor komt net kijken en heeft nog niet aangetoond de kwaliteiten van Taylor te hebben. Koopmeiners kan je dus al wel met een pen opschrijven.

Pasveer, Bijlow, Cillessen, Flekken
Dumfries, Frimpong, Virigil, Timber, De Ligt, De Vrij, Aké, Struijk. Malacia, Blind
Frenkie, Koopmeiners, Berghuis, De Roon, Taylor, Gravenberch
Gakpo, Depay, L. De Jong, Danjuma, Bergwijn, Janssen

Zoiets zal het wel worden.

Zelf zou ik Simons of Veerman (i.p.v. Gravenbergh) en Geertruida (i.p.v. Blind) meenemen, maar Louis niet.

28 september 2022 om 10:29

Woody2406

Teze??? Ben je het gestuntel tegen Wales al weer vergeten. Laat staan als je tegen Frankrijk of Argentinie komt.

Prima dat jij de mening hebt Rensch niet mee te nemen, maar kom dan met Geerttruida of Frimpong.

Psv - Feyenoord 3 tegengoals
Ajax - psv 3 tegengoals
Psv Feyenoord vorig seizoen 0-4

Als Teze speelt in topwedstrijden krijgt Psv een karrenvracht aan goals om de oren. Het zal echt niet alleen aan hem liggen, maar laat die gozer aub thuis.

28 september 2022 om 10:38

Teze heeft natuurlijk wel meer recht op een uitverkiezing dan dat Rensch heeft, maar Frimpong en Geertruida nóg meer. Het moet toch wel 1 van hen worden

28 september 2022 om 10:44

Echt zonde van die laatste zin, anders was ik het volledig met je eens. Boeit jou natuurlijk niks, maar ik hoop dat je het eens bent dat het niveauverschil tussen Simons/veerman en Gravenberch echt gigantisch is. Blind heeft een speciale rol in de tactiek van Louis en bovendien voegt Geertruida niks toe als je Dumfries/frimpong/de Ligt en Timber al hebt, die allemaal beter zijn in hun beoogde rol. Goed ook dat je Weghorst weg laat in je uiteindelijke lijst, die is definitief ingehaald door Janssen en is als stormram minder dan Luuk.

28 september 2022 om 10:49

Ik vind het niveauverschil tussen hen helemaal niet groter. Veerman is de betere spelverdeler en een type Simons hebben we niet. Die middenvelder kunnen we goed gebruiken op 10 denk ik.

Ik weet dat Blind meegaat, maar ik vind het pure armoede.

Ik heb Taylor boven Klaassen. Dan komt Taylor maar net kijken, maar die is echt vele malen beter dan Klaassen. Zit veel meer voetbal in.

Geertruida is een voetballende CV. Strijk ook. Hier lijkt LvG fan van. En Geertruida kan dan zowel RB als CV

28 september 2022 om 12:01

Frimpong hoeftcer voor mij niet bij. Is geen Nederlander: op 9jarige leeftijd het land verlaten, spreekt de taal niet, geen binding, nooit opgegroeid en niet spectaculair goed. Lie er zie ik dan Geertruida of Rensch erbij.

28 september 2022 om 13:36

Woody2406, dacht dat ik Gakpo bij de zekerheidjes had geschreven, was ik vergeten. Denk nl dat hij sowieso gaat. En dan van Luuk, Weghorst en Janssen 2 vd 3. Dan kom je op 26 man.

28 september 2022 om 14:35

Ik zie Gakpo op dit moment eerder als zekerheidje dan Danjuma/lang
De Vrij, De Ligt, Koopmeiners en Malacia lijken me ook zeker.

Eigenlijk alle basis spelers van de afgelopen twee wedstrijden, dus de Roon ook. het lijkt me sterk dat als je daar bij de eerste 11 hoort je, de meeste spelers en het team het tegen goede tegenstanders aardig hebben gedaan, je daarna volledig buiten de eerste 26 (of hoe veel het er tegenwoordig ook zijn) valt. Alleen Klaassen misschien niet omdat hij bij Ajax geen basisplaats heeft.

Malacia De Ligt en De Vrij gaan echt wel mee hoor. Niet als basisspeler waarschijnlijk, maar zeker in de selectie

28 september 2022 om 10:10

Wie weet. Malacia ben ik wel van overtuigd. En De Ligt waarschijnlijk ook. Maar De Vrij is echt compleet uitvorm. Mochten jongens als Botman en Struijk goed spelen, kunnen ze misschien worden opgenomen voor Oranje.

28 september 2022 om 10:30

Zie dat niet snel gebeuren. Dat De Vrij compleet uit vorm is wordt ook overdreven. Zijn geluiden uit Italië sinds hij zijn contract niet wil verlengen

28 september 2022 om 11:15

Grappig dat je schrijft dat De Vrij compleet uit vorm is. De Ligt is idem dito totaal niet in vorm.

28 september 2022 om 11:23

Ik zeg ook waarschijnlijk. Inderdaad is De Ligt ook niet goed in vorm maar zal waarschijnlijk wel eerder gekozen worden dan De Vrij.

Deze tien gaan zeker mee. Maar volgens mij kan je (mits fit) ook al zeker Malacia, De Ligt, De Vrij, De Roon, Klaassen en Berghuis opschrijven.

28 september 2022 om 09:50

Hoop toch echt dat Klaassen thuis blijft. Hij is super slecht en hoort hij Ado den Haag te spelen. Snap niet wat Schreuder en Van Gaal in hem zien. Neem dan maar Simons mee. Klaassen alsjeblieft zeg ongelofelijk man o man wat een vernedering voor het NL elftal dat hij nog steeds mee gaat.

28 september 2022 om 09:51

Oke PSVboy

28 september 2022 om 09:54

Nou nou nou. Klaassen komt denk inderdaad tekort op dit moment maar we hoeven ook niet te doen alsof we het over een 3e klasse amateur hebben. Z'n neusje voor de goal kun je ook nog wel goed gebruiken als je in een slotfase moet scoren. Maar voor de basis hoeft het van mij ook niet inderdaad.

28 september 2022 om 10:00

Klaassen is een opgevoerde versie van Lex Immers. Klaassen is de meest overschatte speler ooit. In zijn prime was hij ok, maar toen werd er gedaan alsof hij een wereld speler was. Nu is hij gewoon slecht. Als hij meegaat naar het WK weet ik het ook niet meer, dan is de wanhoop nabij.

28 september 2022 om 10:03

Haha Simons heeft zeker de toekomst en is een leuke speler, maar ik zou toch maar Klaassen meenemen. Stelt toch ook niet echt teleur bij zowel Ajax als Oranje? Zou hem niet laten starten, maar je kunt hem er prima bij hebben. Simons mag mee in de volgende selectieronde(s), onder Koeman. Mag hij zich nu eerst nog even laten zien tegen Sparta en RKC.

28 september 2022 om 10:15

@psvchelseaboy/ Wat een overdreven gedoe zeg, "vernedering voor het NL elftal dat hij nog steeds mee gaat"? Schei toch uit man.. Klaassen is de enige diepgaande 10 met scorend vermogen die momenteel in beeld is bij Oranje, het is dus vrij logisch dat hij mee gaat. Want -zoals Van Gaal al een paar keer heeft toegelicht- zoekt hij spelers met verschillende kwaliteiten voor elke positie zodat hij met 1 wissel anders kan gaan spelen. Zo heeft ie met Gakpo, Berghuis en Klaassen drie verschillende types die hij als aanvallende middenvelder kan opstellen. Klaassen was in de kwalificatie voor dit WK overigens goed voor 4 goals en 4 assists in 9 duels, enkel Memphis was bij meer goals van Nederland betrokken dan hij. Twee van zijn goals waren de enige van de wedstrijd (1-1 in Oslo en de winnende 0-1 in Riga), hij heeft dus gewoon aantoonbaar bijgedragen aan de kwalificatie voor dit WK. Nee, hij verdient op dit moment geen basisplek bij Oranje, dat klopt. Maar hoe jij hem wegzet als halve amateur waarvan het een schande is dat hij erbij is, dat is gewoonweg kansloos..

28 september 2022 om 10:21

Lex Immers scoorde ook zijn doelpunten bij Feyenoord. Is hij nu de beste speler van Feyenoord ooit? Want dat is nu precies wat jij zegt. Die kwalificatie is een eeuwigheid geleden, Robben heeft ook veel belangrijke doelpunten voor NL gescoord, zullen we hem dan ook meenemen? Van Basten heeft ons de EK titel bezorgd, zullen we aan hem vragen of hij nog interesse heeft om mee te gaan naar het WK als speler? Klaasen moet gewoon thuis blijven, niemand zit op hem te wachten. Hij is momenteel gewoon totaal niet goed genoeg.

28 september 2022 om 10:22

Je snapt er nog altijd weinig van. Van Gaal wil verschillende types, wat heel slim is. Zo zoekt hij een diepgaande, scorende 10. Daar zijn er eigenlijk maar 2 van: Klaassen en Til. En aangezien Klaassen ongeveer anderhalve klasse beter is dan Til, gaat ie mee.
Jij focust je enkel op de dingen waar Klaassen niet in uitblinkt. Dat is nogal kortzichtig.

28 september 2022 om 10:23

@Psvchelseaboy, sneu dat je de vergelijking met Immers moet maken, zeer gewaardeerde kracht en in niets vergelijkbaar met Klaassen, of ja, het zijn allebei voetballers.

28 september 2022 om 10:29

Psvchelaseboy, sorry maar dan snap je er echt niet heel veel van. Van Gaal is iemand die bepaalde types in zijn team wilt hebben en de kwaliteiten die Klaassen heeft die hebben er niet veel. Deze opmerkingen zijn precies voor iemand die alleen de scorende speler ziet. Kijk iets meer naar de dingen er omheen en dan snap je waarom die Klaassen mee zou nemen.

28 september 2022 om 10:31

Immers en Klaassen zijn precies dezelfde type voetballer, dus vandaar deze vergelijking.

28 september 2022 om 11:13

Johnny van de burgerking en Brobbey ook. Daarom hoef je ze nog niet met elkaar te vergelijken.

28 september 2022 om 12:34

"Lex Immers scoorde ook zijn doelpunten bij Feyenoord". Ja leuk? Wat heeft dat er mee te maken? Was Lex Immers ook betrokken bij 8 goals (terwijl hij eigenhandig 4 punten veiligstelde) in een WK kwalificatie? En dan ook nog over Van Basten beginnen ook hahaha. Gast, we hebben het niet over prestaties van tig jaar geleden, maar zeer recente prestaties in de kwalificatie voor het toernooi wat nu voor de deur staat, die goals en assists waren allemaal in het afgelopen seizoen. Wat is dat voor ongekend matige vergelijking met een Van Basten die 30 jaar geleden zijn laatste interland speelde, hoe kom je er in hemelsnaam op..?

28 september 2022 om 09:54

Schrijf Gakpo er ook maar bij.

28 september 2022 om 10:00

Eens!

28 september 2022 om 09:54

Klaassen ben ik niet 100% zeker van. Gakpo gaat wel 100% zeker mee.

De Vrij, De Ligt en Malacia gaan gewoon mee. Of ze ook in de basis staan is een 2e. Hoop toch wel dat Van Gaal inziet dat Malacia de beste linksback. Hopelijk wordt het spel wel iets beter dan het was tegen titel favoriet België.

28 september 2022 om 10:13

België titel favoriet? Volgens mij staan er bij meeste odds landen zoals Nederland, Engeland, Frankrijk, Brazilië, Argentinië en Duitsland hoger dan België. En dan gaan we het niets een hebben over hoe bedroeft ze spelen. On topic: Malacia zou er 100% bij zijn basisspeler bij Manchester United.

28 september 2022 om 10:16

Die zijn alleen favoriet binnen de eigen landsgrenzen als ik jou mag geloven toch?

28 september 2022 om 10:26

Ja dat is nou het komische, buiten hun land grenzen ziet niemand ze de halve finale halen maar de Belgen zelf zien het Belgisch elftal als favoriet nummer 1. Tegen NL verwacht je een wake up call bij de Belgen maar in plaats daarvan hoor je alleen maar hoeveel geluk NL heeft gehad. We gaan het meemaken, wordt een spannend WK zonder absolute titel favoriet. Daarom zou NL wel eens een halve finale kunnen halen. Ze spelen toch erg stabiel onder Van Gaal. Winnen zie ik NL niet doen, daarvoor mist een stukje kwaliteit. De grootste favoriet vind ik momenteel Brazilië. Hebben op papier de beste selectie met op elke linie wereld spelers.

28 september 2022 om 11:17

Psvboy, jij blijft maar roepen dat Belgen zichzelf zo goed vinden en ver zien komen. Vorige artikels deed je dit ook al terwijl alle Belgen op VZ je compleet tegen spraken. Maar goed, daar doe jij natuurlijk niks mee want dan kan je niet de bende opstoken.

Ja knap hoor. Wat een kenner en wat een inside information heeft die man toch. Ik heb van een betrouwbare bron dicht bij de Franse bondscoach gehoord dat Mbappe ook al zeker is van een plek in de Franse selectie.

28 september 2022 om 09:54

Laat hij zijn vriendin dan maar niet meenemen naar Qatar!

28 september 2022 om 10:03

Vriendin? Dacht dat transitie fase nog aan de gang is.

28 september 2022 om 10:16

@Saksenros65 hoezo mag je geen vriendin mee nemen naar Qatar? Volgens mij mocht dat gewoon in Qatar. On topic tja kranten moeten ook vol hé, en het is gewoon Valentijns voorspelling.

28 september 2022 om 10:28

@bluemeister, de vriendin van Mbappe is een transgender.

28 september 2022 om 11:25

O tja dan gaat het moeilijk om zijn vriendin/vriend? Mee te nemen vanwege de regels daar in Qatar. Wellicht wordt het voor voetbalspelers uitgezonderd.

Dus hij denkt een penalty killer te vinden die aanzienlijk minder is dan de derde keeper?
Lijkt me erg overdreven om een 4e keeper mee te nemen.
Neem maar 3 extra veldspelers mee, t is toch een wk midden in t seizoen. Beetje rouleren als t kan

28 september 2022 om 10:18

Beetje rouleren? Ik mag hopen dat we gewoon een vaste keeper hebben op het WK. En sommige jongens kunnen we niet echt rouleren in een kwart finale of halve finale. Zoals Frenkie, Depay en Van Dijk.

"onder meer Teun Koopmeiners, Tyrell Malacia, De Ligt en De Vrij moeten nog vechten voor hun plek, stelt Driessen." Ik wil bij deze bekendmaken dat ze allemaal meegaan. Ik denk dat er al minimaal 20 zeker zijn van hun plaats (tenzij geblesseerd).

Gezien het selectiebeleid zullen er wel meer zijn dan 10 die (mits fit) zeker zijn van selectie:

Pasveer - Cillessen - Van Dijk - Dumfries - Timber - Aké - De Vrij - De Ligt - Blind - Malacia - Frenkie - De Roon - Berghuis - Klaassen - Bergwijn - Depay - Gakpo.

Vooral aanvallend zijn er plaatsen te verdienen, want die zijn binnen Oranje het matigst bezet. Kortom voor Danjuma, Brobbey, Weghorst ligt de weg open.

28 september 2022 om 09:58

Ik zou eerder Janssen meenemen dan Weghorst. Allebei heeft niet zo veel zin denk ik. Janssen heeft m.i. echt laten zien een toevoeging te zijn met zijn balvastheid. En scoort er daarnaast lustig op los in België.

28 september 2022 om 10:18

Spits positie Memphis, Brobbey en de Jong.

Vind Janssen niks bijzonders, Weghorst zou evt nog kunnen.

28 september 2022 om 10:41

Ik denk dat er voor de spitspositie inderdaad gekozen gaat worden voor (naast Memphis) Janssen/Brobbey en de Jong/Weghorst. Waarvan denk ik Janssen bij van Gaal op dit moment een streep voor heeft, zeker als Brobbey op de bank blijft bij Ajax. En ik denk dat de Jong een betere pinchitter is dan Weghorst dus mits fit gok ik dat het Memphis, Janssen en de Jong gaat worden.

28 september 2022 om 10:14

Ik zou 100% Bijlow ook mee nemen, dat is vrijwel zeker onze keeper voor de komende jaren.
Zelfs als hij niet speelt zou deze ervaring voor de toekomst en zijn vertrouwen gewoon een aanvulling zijn voor het Nederlands elftal.

Daarnaast hoef je je ook geen zorgen te maken als hij wel toevallig als 3de goalie in het veld moet komen.

Voor danjuma is het te hopen dat hij nog wat wedstrijd ritme kan opdoen en op tijd weer zijn vorm terug krijgt, Brobbey moet hopen dat Kudus weer “gewoon” terug gaat naar het middenveld, dan denk ik dat hij wel mee gaat.

Luuk de jong zou ook zomaar nog opgeroepen kunnen worden met zijn koopkracht.

Denk dat zo'n 20-22 spelers al bekend zijn. Laatste paar plekjes zal ingevuld worden door spelers die enorm in vorm zijn.

Cillessen - Bijlow - Pasveer - Dumfries - Frimpong - V Dijk - Ake - Timber - De Vrij - De Ligt - Malacia - Blind - De Jong - De Roon - Berghuis - Veerman - Koopmeiners - Memphis - Bergwijn - Gakpo - Danjuma - Brobbey - de Jong. Deze 23 zou ik sowieso meenemen.

28 september 2022 om 10:17

Goede lijst

28 september 2022 om 10:33

Janssen voor De Jong denk ik. Heeft zijn plek veilig gesteld afgelopen week.

28 september 2022 om 10:42

Het gaat denk ik niet tussen Janssen en de Jong, maar tussen Janssen en Brobbey en Weghorst en de Jong.

28 september 2022 om 10:55

Denk ik ook en dan zou ik puur als pinchitter altijd voor De Jong kiezen. Zo'n goede kopper kan laatste 10 minuten zoals hij bij Barca deed echt het verschil maken.

Logische namen die er vrijwel zeker bij zullen zijn. Ik verwacht ook wel dat de Ligt en de Vrij er sowieso bij zullen zijn. Misschien niet als basisspelers, maar ze zullen wel meegaan. En als je een van hun twee thuislaat, dan kom je denk ik uit bij iemand als Geertruida of Botman. Maar zou je dat nu wel zomaar doen vlak voor het WK, terwijl de Ligt en de Vrij al lange tijd mee hebben getraind en gespeeld om toe te werken naar dit systeem en ook omdat de Ligt (bij Juventus) en de Vrij (bij Inter Milan) aardig wat of veel ervaring met dit systeem hebben. De Vrij is dan al langere tijd niet best in vorm, en ik verwacht ook niet dat hij basisspeler zal worden.

De drie centrale verdedigers met Timber, van Dijk en Aké staat gewoon heel goed en ik zie ook geen reden om dat aan te passen ten koste van de Ligt of de Vrij. Ik denk dat dit ongeveer de selectie zal zijn.

De Vrij en De Ligt gaan 100% gewoon mee hoor ook al staan ze niet in de basis. Zou raar zijn om die 2 niet mee te nemen als Van Dijk, Aké of Timber niet kunnen spelen.

28 september 2022 om 10:14

We hebben eigenlijk maar drie echte voetballers in Oranje: Frenkie, Gakpo en Timber. De rest voetbalt maar een beetje mee. Gelukkig kan Louis een goed team smeden. Dat is misschien Louis zijn grootste kwaliteit.

Je kunt toch gewoon praktisch 90% van de spelers uit de laatste selectie opnoemen, dan zit je ook wel in de buurt.



De Vrij, Malacia, de Ligt
Klaassen de Roon en Koopmeiners
Berghuis Gakpo Janssen en Weghorst (had zelf liever Luuk gezien)

Die gaan sowieso mee lijkt mij.

Dan zit je op 19 en heb je nog 6 plekken te verdelen
Flekken en/of Bijlow (mits 4 keepers en afhankelijk van penalty shoot-out)
Rensch en Teze
Taylor en/of Gravenberch
Malen en/of Danjuma?

Dat is wat ik denk.

28 september 2022 om 11:21

Luuk is nu geblesseerd, maar hij zal toch wel meegaan lijkt me? Een betere stormram bestaat niet met dat gouden hoofd van hem

28 september 2022 om 13:55

het gouden hoofd van luuk en dan de gouden pik van louis, dat moet goedkomen toch?

voor de sfeer zijn die laatste 6-9 spelers nog wel soort van belangrijk, dat je geen zeikerds in je elftal heb. verder maakt het geen drol uit natuurlijk, want ze staan gewoon wissel
maar verder is de basis + 5 vaste wissels gewoon wel bekend toch?

Driessen wil gewoon weer een beetje interessant doen, zoals altijd. De Ligt, De Vrij, Malacia en mits Koopmeijners fit is zijn gewoon ook zekerheden in mijn optiek. Sterker nog, ik denk dat er maar een paar plekken zijn van onzekerheden. Dat zullen vooral de nummers 21-26 zijn van de selectie gok ik. En daar zal een deel ook gewoon op basis van vorm besloten worden.

Mits er geen blessures zullen zijn, gaan de volgende spelers sowieso mee in mijn optiek:

Pasveer - Cillessen - Van Dijk - Timber - Aké - De Ligt - De Vrij - Dumfries - Blind - Malacia - Frenkie - Koopmeijners - Berghuis - Klaassen - Bergwijn - Depay - Gakpo

Dat zijn er dus 17 die in mijn optiek sowieso zeker van hun plek zijn, mits fit. Dan komt er nog een categorie spelers die een grote kans maken:

Gravenberch - De Roon - Janssen - Weghorst - Lang - Danjuma - Flekken - Bijlow.

Daarvan gaat dus sowieso 1 keeper mee. Ik hoop overigens echt niet op 4 keepers! Neem maar lekker een extra veldspeler mee. Janssen lijkt ook steeds meer kans te maken. Persoonlijk zie ik graag Danjuma sowieso mee gaan, omdat hij qua profiel op meerdere plekken en in meerdere systemen kan en één van de weinige spelers is die zelf een mannetje kan uitspelen.

Dan heb je nog een groep spelers die op basis van vorm en afhankelijk van de andere spelers een kleine kans maken:

Rensch - Taylor - Veerman - Brobbey - Frimpong - Teze - Schouten - Til - Luuk de Jong - Wijndal

En dan heb je nog een aantal ''outsiders'' die nog niet eerder zijn opgeroepen maar mogelijk als wildcard mee kunnen (of weinig interlands hebben gespeeld):

Simons - Geertruida - Dilrosun - Quinten Timber - Struijk - El Ghazi

Ik denk dat Van Gaal het ook zo ongeveer zal benaderen. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld een Frimpong wel de kans geven, zeker in het profiel van wingback. En ik zou dus geen 4 keepers meenemen en ook geen 6 Cv's, omdat Blind als LCV kan spelen in nood.

28 september 2022 om 10:28

4 keepers zou echt waardeloos zijn..
hoop persoonlijk dat van jouw lijstje “spelers die een kleine kans maken”

Taylor en Frimpong mee gaan, Geertruida zou ook prima kunnen maar die heeft denk ik meer pecht qua positie.

28 september 2022 om 11:59

Ja Frimpong hoop ik sowieso ook op. Zeker als je die 3-5-2 blijft spelen, dan ben ik gewoon echt geen fan van Rensch op die plek. Rensch is in mijn optiek namelijk de budget versie van Timber, even oneerbiedig gezegd. Maar daarmee bedoel ik vooral dat bij nood, Timber eventueel ook nog op die wingback positie kan als Dumfries EN Frimpong (in mijn scenario) dan uitvallen.

Ik hoop in ieder geval dat er sowieso wat meer gekeken wordt naar type spelers bij de middenvelders. En dan met name dat je dus niet een Klaassen EN een Til bijvoorbeeld meeneemt. Ik zou persoonlijk gaan voor Frenkie, Koopmeijners, Gravenberch, De Roon, Berghuis, Klaassen, Taylor/veerman (afhankelijk van vorm) en Simons (als wildcard).

28 september 2022 om 12:11

Tussen Luuk de Jong en Weghorst gaat er sowieso één mee lijkt me.

28 september 2022 om 12:18

Die 17 die je noemt, daarvan kun je inderdaad uitgaan dat ze erbij zijn (mits fit).
Dan hou je nog 9 posities over, waarvan minimaal 1 keeper.

Ik denk dan:
Bijlow (dat is de toekomst)

Je hebt 8 verdedigers voor 5 posities, dus ik denk dat daar 2 bijkomen om alles dubbel bezet te houden:
Frimpong en Geertruida (die laatste zou wel nieuw zijn)

Je hebt 4 middenvelders voor 3 posities, dus daar moeten er nog wel een paar bij:
De Roon, Gravenberch, Taylor en Simons

Je hebt 3 aanvallers voor 2 posities, dus die laatste 2 zijn aanvallers:
Janssen en Luuk (hoewel ik hoop op Brobbey ipv Janssen, denk ik dat laatstgenoemde een streepje voor heeft op Louis).

En dan hebben we denk ik grofweg wel het beste wat voorhanden is. Met inderdaad 'slechts' 3 keepers.

28 september 2022 om 13:17

Ben het grotendeels met jou eens inderdaad Dnsdkr.

Je zou nog eventueel kunnen schipperen met 7 of 8 verdedigers, daar Blind, Aké en Timber semi multifunctioneel zijn. Maar Frimpong en Geertruida zijn wat mij betreft goede keuzes.

Met je middenvelders ben ik het compleet eens. Die zou ik ook graag erbij zien.

De aanvallers ben ik het dan als enige niet echt mee eens. Ik hoop namelijk niet op Luuk en ook nog op Weghorst. Jaar in jaar uit blijkt namelijk al dat wij ''falen'' om dat soort type spelers nuttig te gebruiken. Dost, Luuk de Jong, Weghorst. Altijd al zij erin komen om iets te forceren, gaan we als team nauwelijks anders spelen. We proberen nog steeds combinerend aan te vallen. Waarom zou je dan zo'n speler mee nemen?

Dan liever Janssen als aanspeelpunt, omdat hij juist over de grond goed is in een bal vasthouden en doorkaatsen (zie o.a. goal Bergwijn tegen Polen). En dan zie ik liever dus Danjuma, omdat hij een beetje tussen Depay en Bergwijn in zit qua profiel (kan zelf wat creëren, kan spelers uitspelen in de 1op1, heeft overzicht en is redelijk doelgericht).

28 september 2022 om 13:59

Ik begrijp je betoog, maar Luuk heeft wel op het hoogste niveau (barca) aangetoond dat hij echt iets kan forceren door de lucht. Dan moet je inderdaad super opportunistisch spelen en eigenlijk als een blind paard die ballen voor de pot gooien. Maar het kan wel werken. Puur als breekijzer, niet voor het voetballend deel.

Hoe zal LVG dan omgaan als Wijndal basis Ajax wordt en Blind bank, want een andere plek krijgt die bij Ajax niet.
En het is dat wijndal geblesseerd raakte, anders speelde Wijndal gewoon. Wordt interessant, wordt Blindd dan basis back terwijl die maanden bankt bij Ajax.

28 september 2022 om 10:41

Hij selecteert ze dan natuurlijk allebei.

28 september 2022 om 11:07

Blind gaat sowieso mee, of die nu bij Ajax linksback, centraal of op de bank zit, die gaat gewoon mee en zal in de basis staan op het WK. Wijndal is niet goed genoeg voor Oranje, Malacia is beter en ik denk niet dat Van Gaal drie linksbacks gaat meenemen.

28 september 2022 om 11:33

Blind heeft 1van de beste cross-paas van de wereld maar 1 fout is fataal op het WK en hij is gewoon veel te traag voor topniveau. In een achtste finale word die van alle kanten uitgesprint door een gnabry mane Anthony of sterling, hij rent gewoon als een opa. Malacia is bijna niet te passeren op de linkerkant en speelt jaren heel sterk. Dat heeft echt met vriendjespolitiek te maken want Blind is gewoon overdatum.

28 september 2022 om 11:40

Van Gaal moet gewoon hopen dat Frenkie fit is en dat Donny van de Beek veel minuten kan maken. Beide zijn enorme lopers die gaten dicht rennen. Vooral een Donny is goud waard.

28 september 2022 om 11:47

Donny gaat niet mee. Die gaat nooit spelen voor United.

28 september 2022 om 12:51



@rambo,

het scherma van het WK weleens bekeken? Dan kan je zien dat Nederland in de 1/8 finale kan spelen tegen Engeland, Iran, VS of Wales. Je kan er toch wel een beetje vanuit gaan dat Nederland de poule wint en Engeland ook. Hoe gaat jouw verhaal dan op? Oh ja, Blind is meer opgesteld als wingback, dus als er een snelle buitenspeler staat, dan wordt deze opgevangen door Ake. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar je moet het wel willen begrijpen natuurlijk.

Pasveer - Cillessen - Bijlow

Dumfries - Geertruida - J. Timber - De Vrij - Van Dijk - Ake - De Ligt - Blind - Malacia

F. de Jong - Koopmeinders - De Roon - Berghuis - Q. Timber - Veerman

Depay - Bergwijn - Gakpo - L. De Jong - Danjuma


Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Benieuwd wat Malacia moet doen om mee te mogen naar het WK? Misschien 3 of 4 hattricks maken als linksback in de Premier League?

28 september 2022 om 12:11

Ik denk dat hij er gewoon bijzit net als de afgelopen wedstrijden. Je ziet dat als Blind back up nodig heeft dat beter van Malacia dan van Ake kan komen. Ake is opbouwender sterker, maar is ook een beetje een lief spelertje als Blind.

In feite zijn veel spelers te vervangen. de enige die we echt niet kunnen missen en niet geblesseerd moeten raken zijn in orde van belangrijkheid voor het team: Frenkie, Memphis, van Dijk en Dumfries. Op alle andere posities hebben we genoeg back up die het team niet veel minder maken.

28 september 2022 om 12:20

Die gaat wel mee hoor. Of ie een basisplaats heeft, dat is een andere discussie, maar ik verwacht hem sowieso bij de selectie

Hoop niet dat Van Gaal 4 keepers mee gaat nemen. Echt complete onzin wat mij betreft en gaat ten koste van een speler die je nog weleens hard nodig kan hebben.

Qua 'zekerheidjes' denk ik aan:

Keepers: Pasveer, Cillessen en Flekken meegaan (al zou ik zelf Bijlow ipv Flekken doen).

Verdedigers: Virgil, Ake, Timber, Blind, Dumfries, De Ligt, De Vrij, Malacia

Middenveld: Frenkie, Berghuis, Gakpo, Koopmeiners, de Roon, Taylor, Klaassen,

Aanval: Depay, Bergwijn, Janssen

Dat zijn 21 namen en dus nog plek voor 5 spelers. Je mist dan nog een back up voor Dumfries (zou Timber kunnen, maar die staat in principe basis), dus dat zal gaan tussen Frimpong en Rensch denk ik.

Middenveld vind ik het meest lastige. Spelers die in aanmerking komen zijn wmb Gravenberch en Veerman. Ik zou dan Gravenberch kiezen.

Dan houden we 3 plekken over en je hebt sowieso een breekijzer nodig, dit zou luuk moeten worden. Verder nog een speler die op beide plekken in de aanval kan spelen, ook eventueel als buitenspeler in een 4-3-3 systeem en dat zou dan Danjuma zijn. De laatste plek zou voor mij gaan tussen Brobbey en Simons. Brobbey kan ook wat forceren, heeft hij al bewezen bij Ajax, maar staat denk wel achter Janssen in de pikorde. Simons kan net als Danjuma op beide posities spelen en zelfs nog op 10 (al is hij daar welicht in dit systeem iets te licht voor). Ik zou denk toch kiezen voor Simons.

Van Gaal kiest vaak spelers die multifunctioneel zijn, maar kijkt ook naar een positie en wil daar vaak een ander type hebben als vervanger. Snap die gedachte wel, ervan uitgaande dat je beoogde basis fit blijft.

Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in met deze coach en deze spelersgroep.

Ik vraag me toch echt af hoe deze man zoveel onzin kan verzinnen. De opgenoemde personen zijn 100% zeker van een selectie.

Nou, ik denk dat Van Gaal 3 keepers mee gaat nemen, je kunt beter een extra veldspeler hebben voor het geval. Hij zal ook geen spelers oproepen die hij niet eerder heeft geselecteerd/aan het werk heeft gezien.

Louis kennende, denk ik aan de volgende 26 spelers:

Keepers:
Pasveer, Cillessen en Bijlow

Verdedigers:
Dumfries, Timber, Van Dijk, Akã©, Blind, Rensch, De Ligt, De Vrij en Malacia.

Middenvelders:
F. de Jong, Koopmeiners, Berghuis, Gakpo, De Roon, Klaassen, Taylor en Gravenberch.

Aanvallers:
Depay, Bergwijn, L. de Jong, Janssen, Brobbey en Lang (ik hoop zelf Xavi Simons ipv Lang).

Koopmeiners kan evt ook LCV spelen, BMI is weggevallen en Struijk zal hij niet oproepen.

En met die aanvallers en middenvelders kan Louis ook makkelijk switchen naar het vertrouwde 4-3-3 systeem met een echte spits (janssen, L. de Jong of Brobbey) erin. Depay, Bergwijn, Gakpo, Lang/simons en Berghuis kunnen dan de buitenspelers zijn.

Persoonlijk vind ik wel dat Gravenberch, Brobbey en Simons mee moeten gaan, ook al zullen ze weinig spelen, maar het is voor hen goed om een WK te ervaren.

Je kan hem voor 80 % wel invullen denk ik.
Mijn selectie zou zijn:
Cillessen, bijlow, pasveer
V dijk, Ake, de ligt, de vrij, Timber, Geertruida/Veltman
Dumfries, Frimpong
Malacia, Blind
De Jong, Koopmeiners, de Roon, Klaasen/Taylor, Veerman, berghuis
Bergwijn, Gakpo, Depay, Weghorst/Janssen, L. De Jong, Brobbey, X. Simons

Weghorst of Janssen vind ik moeilijk in te schatten. Weghorst lijkt van hoger niveau maar Janssen rendeert beter bij NL. L. Dejong altijd meenemen want absurd goede kopper die va banque altijd wat kan toevoegen. Klassen of Taylor ligt aan de komende maanden bij Ajax. Als Geertruida zich blijft ontwikkelen zal ik hem meenemen als backup rcv/ra. Of kiezen voor iets meer zekerheid met Veltman

Ik lees dit artikel en het is 1 en al gezwets van Valentijn Driessen. De man die het altijd aan de stok heeft met Van Gaal zou nu ineens weten wat zijn gedachten zijn. De 10 spelen die niet zeker zijn en dan Timber en Ake opnoemen. En daarna De Vrij en De Ligt. Natuurlijk gaan die mee of gaan we Beugelsdijk oproepen?

Pasveer, Cillessen, Dumfries, Timber, van Dijk, de Ligt, de Vrij, Ake, Blind, Malacia, de Roon, de Jong, Berghuis, Koopmeiners, Gakpo, Bergwijn, Depay, Janssen lijken mij zeker, 17 man.
Hoop toch zeker op Frimpong, zou erg zonde zijn als hij voor Ghana kiest. Veel beter dan Dumfries. Overige 8 hoop ik op een keeper naar keuze, Gravenberch, Taylor, Brobbey, Weghorst, Botman, Danjuma en Simons.

Oh groot nieuws. Beetje van het niveau dat Van Gaal zelf zeker is van een plek op de bank tijdens het WK. Zeker als je dan De Vrij en De Ligt als niet zeker noemt. Yeah right.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren